Red Bull Skoki w Punkt w Zakopanem: Polscy skoczkowie zastąpią Norwegów

  • 2025-02-24 15:05

Już 5 kwietnia czeka nas nietypowe wydarzenie na Wielkiej Krokwi w Zakopanem - Red Bull Skoki w Punkt. We wtorek poznaliśmy wyniki głosowania internautów, a tym samym ustalone zostały składy drużyn dowodzonych przez legendy skoków narciarskich sprzed lat.

Przypomnijmy, iż w zaplanowanych na pierwszą sobotę kwietnia zawodach na Wielkiej Krokwi weźmie udział pięć czteroosobowych drużyn, dowodzonych przed kapitanów w postaci legend sprzed lat. Swoje zespoły wystawią Adam Małysz, Martin Schmitt, Andreas Goldberger, Thomas Morgenstern i Gregor Schlierenzauer. Celem każdej ekipy będzie uzyskanie 1000 metrów w ośmiu skokach. Rywalizacji nie będą towarzyszyć punkty za wiatr, belkę i styl. Kapitan wspólnie z zawodnikami będzie sam decydował o długości rozbiegu.

13 lutego poznaliśmy nazwiska 20 skoczków, którzy przystąpią do rywalizacji w Zakopanem. Swój udział potwierdzili m.in. Daniel Tschofenig, Johann Andre Forfang i Ryoyu Kobayashi. Na starcie pojawi się również pięciu Polaków - Dawid Kubacki, Paweł Wąsek, Jakub Wolny, Aleksander Zniszczoł i Piotr Żyła. Zawodnicy zostali podzieleni do czterech pięcioosobowych koszyków, z których rozlosowane zostaną zespoły.

24 lutego Red Bull opublikował nagranie z pierwszego losowania zespołu, które wykonał Adam Małysz w imieniu Martina Schmitta. Do drużyny niemieckiego kapitana z drugiego koszyka wylosowany został Dawid Kubacki, z trzeciego Anze Lanisek, zaś z czwartego - Stephan Embacher.

Dzień później opublikowane zostały wyniki losowania do drużyny Andreasa Goldbergera. Trzykrotny zdobywca Krysztalowej Kuli trafił na Jakuba Wolnego z drugiego, Timiego Zajca z trzeciego oraz Valentina Fouberta z czwartego koszyka.

Następnie rozlosowano drużynę Thomasa Morgensterna. Z drugiego koszyka do ekipy mistrza olimijskiego z Turynu wylosowany został Aleksander Zniszczoł. Skoczkiem z trzeciego koszyka był Kristoffer Eriksen Sundal, a z czwartego - Alex Insam.

27 lutego rozlosowana została drużyna Gregora Schlierenzauera. W ekipie mistrza świata z Oslo znaleźli się Piotr Żyła z drugiego, Karl Geiger (zastępujący kontuzjowanego Halvora Egnera Graneruda) z trzeciego oraz Władimir Zografski z czwartego koszyka.

Tym samym zawodnikami, którzy zostaną przydzieleni do zespołu Adama Małysza, zostali Paweł Wąsek, Domen Prevc oraz Tate Frantz.

W dniach 4-11 marca przeprowadzone zostało głosowanie internautów, którzy zadecydowali o przydzieleniu skoczków z najsilniejszego, pierwszego koszyka do poszczególnych drużyn. Do zespołu Adama Małysza trafił Ryoyu Kobayashi, w ekipie Martina Schmitta znalazł się Andreas Wellinger, Thomas Morgenstern będzie miał do dyspozycji Daniela Tschofeniga, Gregor Schlierenzauer - Johanna Andre Forfanga, z kolei Andreas Goldberger - Gregora Deschwandena.

AKTUALIZACJA: 26 marca organizatorzy Red Bull Skoki w Punkt ogłosili zmiany na liście uczestników wydarzenia. W rywalizacji nie wezmą udziału reprezentanci Norwegii - Johann Andre Forfang i Kristoffer Eriksen Sundal. Zastąpią ich polscy skoczkowie - Maciej Kot i Kacper Tomasiak.

Transmisję z wydarzenia będzie można śledzić na antenie TVN. Bilety na zawody są dostępne na redbull.pl/skokiwpunkt.

PROGRAM ZAWODÓW:

Sobota, 05.04.2025
13:00 - Otwarcie bram
14:30 - Sesja autografów
15:00 - Rozpoczęcie imprezy
16:00 - Pierwsza seria konkursowa
17:00 - Druga seria konkursowa

18:00 - Zakończenie imprezy
19:00 - Zamknięcie bram

Składy zespołów na Red Bull Skoki w Punkt w Zakopanem (HS140); 05.04.2025
Nr Zawodnik Kraj Rocznik
DRUŻYNA MARTINA SCHMITTA
1 WELLINGER Andreas 1995
2 KUBACKI Dawid 1990
3 LANISEK Anze 1996
4 EMBACHER Stephan 2006
DRUŻYNA ANDREASA GOLDBERGERA
1 DESCHWANDEN Gregor 1991
2 WOLNY Jakub 1995
3 ZAJC Timi 2000
4 FOUBERT Valentin 2002
DRUŻYNA THOMASA MORGENSTERNA
1 TSCHOFENIG Daniel 2002
2 ZNISZCZOŁ Aleksander 1994
3 TOMASIAK Kacper 2007
4 INSAM Alex 1997
DRUŻYNA GREGORA SCHLIERENZAUERA
1 KOT Maciej 1991
2 ŻYŁA Piotr 1987
3 GEIGER Karl 1993
4 ZOGRAFSKI Władimir 1993
DRUŻYNA ADAMA MAŁYSZA
1 KOBAYASHI Ryoyu 1996
2 WĄSEK Paweł 1999
3 PREVC Domen 1999
4 FRANTZ Tate 2005

Adam Bucholz, źródło: materiał prasowy organizatorów
oglądalność: (84872) komentarze: (112)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Mirek_GZ początkujący
    @Takanashi63

    Popieram 🫵

  • Takanashi63 bywalec
    Logika?

    Na wstępie zaznaczam, że nie jestem żadnym wyznawcą Thurnbichlera. Sam chciałem, żeby odszedł, bo to nie miało większego sensu, choć nie miał aktualnie z czego budować, bądźmy szczerzy, a i tak ożywił trupa Zniszczoła i wyprowadził Wąska na prostą. W każdym razie, popierając zmianę, miałem na myśli, że zrobią solidny research w światowych skokach, przeprowadzą rozmowy i zmienią obecny sztab kadry A. Można było porozmawiać z np. Ljokelsoeyem, Kunzle (Nie wiem jak się pisze, wybaczcie), nawet zrobić tour po Japonii, żeby znaleźć trenerski talent i wprowadzić nowe życie do skoków. Tego chciałem, jeśli mielibyśmy zmieniać Thomasa. Tymczasem co to jest za zmiana? Jaka jest logika w odsuwaniu trenera i zastępowaniu go człowiekiem, który również w tym sezonie odpowiadał za trenowanie tej kadry? GDZIE TU JEST SENS? Taka zmiana jak wejście Hrgoty zdarza się tak często jak następstwo Stocha po Małyszu w polskich skokach. Jeśli już polski trener, to w grę wchodzi tylko i wyłącznie Sobczyk, który dał znak, że się sprawdził. Popierałbym go w ostatnim sezonie Kruczka, kiedy jego skoczkowie rzeczywiście byli lepsi od kadry A. Teraz nie wiem czy to efekt zmian w skokach czy jego ewolucji, ale nie widać, żeby miał aż tak dobry wpływ na zawodników, żeby podciągnąć nas w jeden rok. Po co zwalniać Thurnbichlera, jeśli chce się ominąć rewolucję... I niech mi nikt nie mówi, że zmiana trenera na zewnętrznego to nie jest dobry pomysł. Jak jest dobry trener to się da. Horngacher, MÓWI TO JESZCZE CIŚ KOMUŚ? 2016/17 HELLO! Szkoda Pawła, bo zaginie w tłumie góralskich temperamentów. Brawo wielka trójko być może minus Żyła, dopięłaś swego. Dla roku sukcesów poświęcimy polskie skoki, nażryjcie się tą kasą w PZN, nacieszcie się swoim kolegą u sterów kadry. Oby, piszę to tylko ze względu na moje uczucia kibiców, oby znów wam zaskoczyło z przypadku, bo inaczej ta piękna dyscyplina w Polsce zniknie...

  • majkiel weteran
    @Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak

    Większość skoczków ma pewnie zarezerwowane jakieś urlopy zaraz po sezonie ;)

  • Lataj profesor

    Z Kotem drużyna Schlieriego to naprawdę już drużyna starców. Praktycznie sami jego rówieśnicy. A dzięki zamianie Sundala na Tomasiaka, już drużyna Morgiego najmłodsza, nie Małysza.

  • vodopad stały bywalec
    @Lataj

    no nieco dziwne widziec go w takim gronie, ale z drugiej strony czemu nie xd

  • Lataj profesor

    Największym zaskoczeniem Tomasiak. Wiem, że ten event odbędzie się na polskiej skoczni, ale czy brakowało kogoś lepszego z zagramanicy, kto byłby chętny zastąpić "gwiazdora"? Z drugiej strony sam utalentowany skoczek będzie zaszczycony.

  • Mucha125 profesor
    @dervish

    Zależy bo nawet w zawodach krajowych nie mogą startować. A to jak by były uznawane?

  • Filigranowy_japonczyk profesor

    Semion zadowolony, w końcu TOMASIAK dostanie szansę wśród najlepszych :)
    Ale serio, naprawdę nie było nikogo z TOP 30 PŚ kto byłby chętny na występ że musieli się ratować Kotem i Tomasiakiem?

  • raffi początkujący

    żenua, szczególnie kot

  • dervish profesor

    Czy kogoś dziwi, że biznes nie chce by jego marka kojarzyła się z norweskim przekrętem?

  • kunegundek doświadczony
    @waldemarsson

    Dokładnie. Powodem było to, że Kamil przed sezonem złapał kontuzję i się wycofali. to było przed sezonem 2014/2015, wtedy Kamilowi skończył sie kontrakt / zerwał kontrakt z 4F i miał współpracować z redbullem... :)
    Potem "ratował go" Atlas, który "przygarnął Kamila" :)

  • znawca_francuskiego weteran

    Z Tomasiakiem drużyna Morgiego będzie najgorsza...

  • Rawianek profesor
    @Kwakuu

    Lepiej późno niż wcale XD

  • waldemarsson weteran
    @marcinho

    Był niby dogadany kontrakt K.Stocha z RedBullem, ale jego menadżerka na ostatniej prostej go zerwała.

  • marcinho początkujący
    @waldemarsson

    Co było lata temu?

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak profesor
    @Kwakuu

    Lepiej w kwietniu niż w maju ;)

  • Kwakuu weteran
    @SzeskaFanStocha

    xDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD w kwietniu

  • rkskfbl stały bywalec

    Cieszę się, że Tomasiak tu wystąpi. Bardzo mu kibicuje.

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak profesor

    Ciekawe czemu akurat Tomasiak. Może RedBull zainwestuje w kolejny Polski talent.

  • waldemarsson weteran

    Widać że jednak zadra menadżerki Kamila Stocha z Red Bullem mimo lat nadal spora.

  • SzeskaFanStocha doświadczony

    Nareszcie wystawiamy juniorów!!!!

  • majkiel weteran
    @Mixolo

    Raczej poszukają w innych krajach. Chyba początkowym założeniem było pięciu Polaków, po jednym w każdej drużynie.
    Ja bym zaprosił jakąś legendę - Kasai'ego, Amman'a albo Choi'a ;)

  • Arturion profesor
    @Lataj

    Zadry dobrze leczyć okładem z gotówki. ;-)

  • Lataj profesor
    @Mixolo

    Jak już Kamil się zgodzi, to z trudem, bo już kiedyś miał zadrę z Red Bullem.

  • Mixolo weteran

    Wywalić Norwegów po co promować ich!
    Dla widowiska też słabe że oni skaczą po tej aferze wywalić ich i dać kogoś innego nawet Kamila Stocha jak się zgodzi a jak nie można Kamila to kogoś innego!

  • Lataj profesor

    Niestety, żaden z moich głosów nie wygrał. Mamy wciąż drużynę dziadków, a także oszustów. Drużyna Małysza wciąż stosunkowo młoda. Morgi nie będzie miał samych przeciętnych zawodników ani dzbanów. U Schmitta wiekowo ratuje Emba. Mam nadzieję, że wymienią jednak dzbanów z Norwegii.

  • Lataj profesor
    @Bernat__Sola

    Wyglądało na to, że Oestvold idzie po rekord Zografa.

  • Bernat__Sola profesor

    Jedyny mój wybór, który wygrał, to Tschofi w drużynie Morgiego (chciałem Kobę u Marcina, Jana Drugiego Oszusta u Goldiego, Deszwę u Schlieriego i Welliego u Adasia ;)).

  • Bernat__Sola profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Do tego Żyła, który też kiedyś miał kombinezon z "głębokim" krokiem, i rekordzista w liczbie DSQ Zografski :D.

  • Filigranowy_japonczyk profesor

    Ciekawe kogo wezmą za Forfanga, nie wyobrażam sobie żeby mógł tu skakać.
    Swoją drogą Forfang i Geiger w jednej drużynie, ale żeście ekipę zmontowali, ekipę totalnych oszustów.

  • Lataj profesor
    @Boateng

    Bardziej naznaczony od Sundala był jednak Lindvik. DSQ Sundala była z innej przyczyny niż ten szew. Ale i tak do Norwegów już straciłem pełen szacunek. Ich miejsce nie powinno być w cywilizowanej europejskiej społeczności.

  • Boateng stały bywalec

    Geiger, Forfang, Wellinger, Sundal tak powinna wyglądać jedna z drużyn i nazywać się cheaters team.

  • King profesor
    @Vainamoinen

    Jak mamy mieć tutaj panie to z uwagi, że to event Red Bulla powinny być Takanashi i Loutitt.

  • Lataj profesor
    @Vainamoinen

    Nika? W sumie w tym sezonie jedyna prezentuje wybitny poziom z pań. Chociaż z panami by przegrywała, to Selina czy Austriaczki dużo bardziej by do nich traciły. Jednak założenie było chyba takie, że sami panowie startują.

  • Vainamoinen weteran
    @Rawianek

    Sundal nie oberwał jakoś bezpośrednio. Forfang jak dla mnie sam się wyeliminował swoimi wypowiedziami dla norweskich mediów. Może zamiast niego Lovro albo jeszcze lepiej Nika Prevc. Ewentualnie Pius ma u nas spore grono sympatyków więc jego też można zaprosić na wakujące miejsce.

  • Rawianek profesor

    Ciekawe czy teraz Sundal i Forfang się tutaj pojawią.

  • Lataj profesor
    @King

    Już nieaktualne. Lindvik był wpisany błędnie.

    Za to raczej nie będzie drużyny samych młodych, skoro Ryoyu wygrywa z Tschofenigiem, a głosowałem na Deschwandena na trzecim. Żeby też nie było drużyny samych dziadków (a także rówieśników Schlieriego), to dla odmiany Daniel wygrywa. Tak też głosowałem.

    Pozostałe moje głosy prezentują się następująco:
    - Goldberger - Wellinger (4. miejsce)
    - Morgenstern - Ryoyu (3. miejsce)
    - Schmitt - Forfang (2. miejsce)

  • Lataj profesor
    @Bhjj

    Trochę ciekawiej już by było, jakby mieli dolatywać do 135 m.

  • Bula bywalec
    @Hayramzes

    On nie chciał tam startować ponoć.

  • Bhjj początkujący

    Zamiast tego skoku do celu dużo ciekawszym byłaby po prostu zwykła drużynówka z takimi pomieszanym składami trochę jak klubowe mistrzostwa...

  • King profesor

    Forfanga wymienili na Lindvika. Czyżby dlatego, że nowy mistrz świata? :D

  • StochIO2014 doświadczony
    @atalanta

    I na ten moment też najsilniejszą, ale to akurat jest tutaj najmniej ważne.

  • Hayramzes początkujący
    Stoch

    A nasz Mistrz widzę znowu nie dostal powołania... 🤪🤪 nawet na takie zawody się nie może załapać... 🤷‍♂️🤣

  • Bernat__Sola profesor

    Schlieri to w drużynie ma w zasadzie rówieśników :D. Niech jeszcze dostanie swojego imiennika i złoży cały zespół zbliżony wiekowo do siebie.

  • Lataj profesor
    @King

    Szkoda, że nie Hayboeck. Mógłby się na zabawie pożegnać.

    A drużynie Schlierenzauera kibicuję najmniej, bo żaden z dotąd zgłoszonych nie prezentuje wybitnego poziomu (jeden z nich przypadkiem wykręcił podium), do tego ta średnia wieku. Zajc też ma sezon bez szału, ale umie zaskoczyć. Poziom maksymalny Sundala też jest dobry, Zniszczoł może się podnieść, a Insam już się znacznie poprawił. Drużyna Małysza też jest super.

    Za to super się złożyło:
    - drużyna talentów, które za młodu były/są wielkie (Lanisek, Embacher)
    - drużyna krytyków trenerów (Wolny, Zajc)
    - drużyna "nowych" w czołówce (Zniszczoł, Sundal, Insam)
    - drużyna weteranów (Kubacki, Geiger, Zografski)
    - drużyna młodych (Wąsek, Domen, Frantz)

  • Kolos profesor
    @King

    Zależnie od taktyki, wystarczy, że tylko jeden skoczek będzie skracał swój skok. I pewnie tak to będzie wyglądać. Czy walka o skrócenie skoku to jest "widowisko" mam wątpliwości.

    Natomiast robiłem sobie symulację tych zawodów w dsj4 i tak, jest to stosunkowo interesujące...

  • King profesor

    W moim przypadku kwestia kto gdzie wyląduje. Jak pisałem pewnie będę kibicować ekipie z Laniskiem i Embacherem (chyba, że tam trafi np. Forfang) lub tej z Frantzem (jeśli jeszcze trafi tam Ryoyu/Tschofenig). Wellinger i Deschwanden są dla mnie neutralni i nie podniosą ani nie obniżą mi chęci kibicowania żadnej drużynie.

  • King profesor
    @Kolos

    No ale to jest właśnie sedno skoków do celu. Jakby się dało im skakać za daleko to po prostu nie dolatywaliby tak. A chyba to też na swój sposób ciekawe kiedy zawodnik jednak musi skracać skok kiedy przykładowo wybije się i mógłby polecieć ze 135m, ale trzeba skoczyć ze 115m.

  • Lataj profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Dla równowagi teoretycznie jeszcze kibice mogliby dobrać Tschofeniga. Albo on powędruje do teamu z Wąskiem, Domenem i Frantzem lub Wolnym, Zajcem i Foubertem.

  • Kolos profesor
    @DomenPrevcFan

    Opcja na taktykę są takie albo szybka bula na początek i reszta sobie skacze na spokojnie po 130-kilka metrów, albo skakanie z "zapasem" od upoczątku i bula na koniec albo stałe celowanie w 125 metr... Ale to de facto stałe będzie walka o skrócenie skoku. Widowiska tak czy siak raczej nie będzie...

  • Filipinczyk stały bywalec

    No to mamy drużynę młodych i drużynę doświadczonych.

  • DomenPrevcFan doświadczony

    Frantz, Domen i Wąsek- wszystkich tych zawodników lubię i tej drużynie bede kibicować. Trochę żałuję że są u Małysza a nie u Schlieriego ale cóż. Jak sobie dorzucą Tschofeniga do składu to nikt nie przebije ich średniej wieku:)

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @atalanta

    Za to Schlierenzauerowi wylosował ekipę 30 latków.
    Swoją drogą niezła ironia, że zawodnik który największe sukcesy osiągał jako młody zawodnik dostał najstarszą ekipę, gdzie jest starszy od Gregora Żyła z którym wygrał konkurs w Oslo.

  • atalanta weteran

    Małysz wylosował sobie najmłodszą drużynę ze wszystkich.

  • King profesor
    @Lataj

    Geiger.

  • DomenPrevcFan doświadczony
    @Kolos

    125 m to raczej nie klepanie buli. Ale jakiś specjalista od tej konkurencji w każdej drużynie się przyda (chociaż jak lotnika puszczą z 1 belki to też nie odleci)
    Nie rozważałam składu lotniczego pod kątem sukcesu, tylko zauważyłam, że jakby sobie jakiegoś Słoweńca dorzucili, to mieliby rzeczywiście lotniczą drużynę.
    @Stinger
    Może i nie ma sensu, nikt ci nie każe oglądać:)
    To jest zabawa i w takich kategoriach to rozpatruję. Wyłącznie.

  • Stinger profesor
    @Kolos

    Właśnie pisałem już, że tutaj składy nie mają żadnego znaczenia bo odległości są zbyt krótkie (plus jeszcze możliwość doboru belki) żeby nazwiska miały jakąkolwiek większą rolę.

    Oczywiście można sobie dorabiać różne nazwy do danych drużyn ale i tak większego sensu to nie ma bo jak sam widzisz, tutaj bardziej przydadzą się umiejętności klepania buli niż lotnicze.

  • Kolos profesor
    @DomenPrevcFan

    Ale w tej zabawie bardziej się będzie liczyć umiejętność klepania buli i skracania skoków niż zdolności lotnicze....

  • LewReteni stały bywalec
    @Lataj

    Ja mogę za Halvora. :-)

  • Lataj profesor

    A za HEG-a kto? Mariusz by się nadał.

  • Filipinczyk stały bywalec
    @INOFUN99

    Juroszka też kiedyś chwalił za dobre wyjście z progu.

  • DomenPrevcFan doświadczony
    @Filipinczyk

    Morgenstern lotnikiem wybitnym nigdy nie byl, a tu mu się trafią drużyna lotników:) bo i Sundal przy wietrze pod narty potrafi odlecieć. Brakuje tylko jakiegoś Słoweńca albo Marusiaka:) (ale jego nie ma :()

  • Filipinczyk stały bywalec
    @DomenPrevcFan

    Drużyna Lotników ze względu na Zniszczoła i Insama.

  • DomenPrevcFan doświadczony

    @Filipinczyk
    A jak nazwiesz drużynę Morgensterna:)?
    Domen ma coraz większe szanse na drużynę Schlieriego, chciałabym żeby tam trafił
    Mam nadzieję że w drużynie Morgensterna nie będzie żadnej inspiracji którymś z licznych upadków w karierze kapitana

  • DomenPrevcFan doświadczony
    @Lataj

    Może, ale wystarczy że okaza skruche, obiecają poprawę i wrócą.
    Jakby nie spojrzeć Zajcowi, jak i całej drużynie Słowenii ta afera z Bertonceljem wyszła na dobre

  • INOFUN99 profesor

    Goldi bardzo chwalił Wolnego. Pamiętam, że to było niedługo przed kontuzją Polaka.

  • ASJ_212 weteran

    Zniszczoł będzie skakał w drużynie Morgensterna

  • Lataj profesor
    @DomenPrevcFan

    Wypną się i zostaną zawieszeni?

  • kunta doświadczony
    @kunta

    Masz rację. To wszystko jest tanio... tylko my za mało zarabiamy, jak to mawiał mój kolega.

  • Julixx05 weteran
    @Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak

    W ogóle tak sobie ostatnio myślałam, bo ten Ziobro jako junior w ogóle nie był jakimś talentem. Przynajmniej się na to nie zapowiadało. On nawet chyba nigdy nie wystąpił na MŚJ w sumie miał mocną konkurencje, ale jednak trochę znikąd wyskoczył co się raczej nie zdradza

  • Filipinczyk stały bywalec
    @Stinger

    Ja nie jeżdżę na zawody PŚ nie dlatego że mnie nie stać tylko dlatego że moim zdaniem nie opłaca się wydawać pieniędzy żeby stać na mrozie i lepiej sobie obejrzeć w domu a pieniądze wydać na coś co jest tego warte.

  • Stinger profesor
    @kunta

    Tylko w tej sytuacji zapominasz, że żona również może pracować i zarabiać pieniądze. Dzieci załóżmy, że mają 800 plus to wcale nie jest tak, że takiej rodziny nie stać na taki wyjazd.

    Oczywiście ja to rozumiem, że komuś szkoda takiej kasy na tą zabawę (mi także) ale nie przesadzajmy, że żeby ewentualnie tam się pojawić to trzeba być jakoś szczególnie bogatym bo głównie to było tematem.

    Poza tym też nie przesadzaj - co to jest tydzień pracy? Ja wiem, że te pieniądze są za duże na taką zabawę ale mam wrażenie, że teraz każdy chciałby w 2 godziny zarobić na półroczne wakacje na Nowej Zelandii.

  • kunta doświadczony
    @Stinger

    No i sobie odpowiedziałeś. "... można zarobić przez niecały dzień...", do tego "niecały dzień" na koszty podróży i jakieś jedzonko, czy napoje, po to , aby 3 godzinki przebąblować. A jak ktoś potrzebowałby zabrać żonę i 2 dzieci? Kalkulacja: tydzień pracy.

  • kunta doświadczony
    @Arturion

    138, albo 169,50 PLN. Oczywiście nie mówię o VIP za tysiaka z groszem. Jadąc z żoną i np. 2 dzieci, policzyć koszty podróży +coś zjeść na miejscu, + jakieś napoje (a wiadomo jak wyglądają ceny na takich imprezach), to rzeczywiście koszt niebagatelny, jak na 3 godziny "rozrywki" na stojąco.

  • Stinger profesor
    @atalanta

    To tym bardziej cena biletu nie jest kosmiczna więc nie obrażając nikogo jeśli kogoś nie stać na taki bilet za te pieniądze to nie świadczy to o takiej osobie dobrze bo 140 zł to już bez przesady, że jest to jakaś suma nie do zdobycia - fakt, wciąż ten bilet tani nie jest i generalnie np. ja nawet tej kwoty bym nie wydał na tą zabawę ale po prostu nie kupuję, że kogoś nie stać bo te pieniądze nawet w tych głupich czasach można zarobić przez niecały dzień robiąc nieskomplikowane i niezbyt trudne rzeczy.

  • DomenPrevcFan doświadczony
    @Filipinczyk

    Rzeczywiście, Wolny i Zajc... To co, wyrzucą Goldbergera;)?

  • Filipinczyk stały bywalec

    Drużynę Schmita nazwałem drużyną prawie Polaków to ta będzie drużyną krytyków trenerów.

  • atalanta weteran
    @Stinger

    Te wielkie pieniądze kosztuje bilet do strefy VIP. Dla normalnych ludzi cena biletu zaczyna się od 138 złotych. To chyba nie jest jakaś przesadnie duża suma.

  • Mariusz_Lis stały bywalec

    Oj ale Malysz bedzie biegal od mikrofonu do mikrofonu ;]]] bedzie jak zwykle główną gwiazdą ;]

  • Stinger profesor
    @TheDriger

    No tak ale czy ja wiem czy wtedy będą w akcji? Wiem, powiesz że się czepiam ale dla mnie w akcji to znaczy, że będzie się coś działo w tym przypadku, że będą skakać, a przecież tak nie będzie.
    Pooglądać ich, ok fajna sprawa ale wolałbym zobaczyć ich na skoczni niż patrzeć jak machają chorągiewką.

  • Stinger profesor
    @Arturion

    Dla mnie to także jest duża kwota (myślę że dla wielu z nas) tym bardziej, że bilet to jedno, a są przecież jeszcze inne rzeczy za które trzeba płacić (chociażby nocleg, paliwo, parking, jedzenie - wiadomo, że tam będzie drożej niż zrobi się samemu w domu) ale bez przesady, że żeby ją zdobyć to trzeba być bardzo bogatym z domu.

    Po prostu uważam, że zaradny i rozgarnięty człowiek takie pieniądze może sam zarobić i to wcale nie jedząc przez pół roku suchego chleba popijając wodą.
    To, że wielu osobom po prostu szkoda wydawać takie pieniądze na "byle" co to inna sprawa i między innymi ja także nie mam zamiaru się wybierać na te zawody bo po prostu uważam, że te pieniądze nie będą tego warte.
    Jeśli serio tyle kosztuje jeden bilet to na dzień dobry mówię do widzenia.

  • Takanashi63 bywalec
    @Arturion

    Nie tak dawno wystarczyło wynająć sobie po prostu busa do Rumunii, wynająć tam hotel i miało się niezłe wakacje z darmowym weekendem PŚ w skokach narciarskich. Dziś to raczej pozostaje Ruka. Lahti też nie ma jakiejś złej ceny z tego co widzę na te ich Ski Games. Tak naprawdę sporym obciążeniem są głównie konkursy w Polsce lub na zachodzie, choć w sumie nie wiem, czy bilety na Oslo są aż tak drogie, bo to jednak spore wydarzenie i legendarna skocznia, więc powinna się cenić. W każdym razie, jeśli ktoś nie planuje jeździć cały rok, to naprawdę pojedynczy konkurs to kwestia zaplanowania sobie dobrze budżetu na dany miesiąc lub przepracowania dwóch-trzech sobót i odłożenie kasy do listopada.

  • TheDriger weteran
    @DomenPrevcFan

    Schmitt jest bo już nie było kogo. A trzeba było jakoś rynek niemiecki tym zainteresować, a Schmitt pracuje w Eurosport to może na antenie zareklamować też. Poza tym chyba z Adamem się lubią i szanują

  • TheDriger weteran
    @Stinger

    No, ale będą twarzami i kapitanami. Więc będzie ich na ekranie więcej niż jakby skakali, pewnie do tego co chwile rozmowy z nimi

  • Arturion profesor
    @Stinger

    O ile pamiętam, Stajenny pisał, że tysia trza wywalić na bilet, mnie nie stać.

  • Stinger profesor
    @Arturion

    Nie no bez przesady. Nie chcę nikomu zaglądać do portfela i nie zamierzam tego robić ale wcale nie trzeba być z domu bardzo bogatym żeby pojechać na konkurs skoków narciarskich.

    Chyba, że mieszkasz gdzieś na końcu świata i taki sens wyjazdu jest żaden w co jednak wątpię.

  • Arturion profesor

    Ja ani nie pojadę (musiałbym mocno z domu bogaty być), ani transmisji nie obejrzę.
    Ale jak komuś pasuje, to nie zamierzam, obrzydzać...

  • Labrador_Retriever profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Nie no, Kubacki chyba jest w pełni Polakiem ;)

  • Stinger profesor
    @TheDriger

    Problem w tym, że oni skakać nie będą więc tych akcji za bardzo nie będzie.

  • DomenPrevcFan doświadczony
    @TheDriger

    Ja też się cieszę, że będzie można zobaczyć mistrzów dyscypliny w akcji i jestem bardzo ciekawa jak ułożą się drużyny:) Oczywiście można było ułożyć lepsze zasady, ale mnie tam pasuje jak jest:)
    Swoją drogą, skąd się tam wziął Schmitt? Nie był w teamie RedBulla

  • Stinger profesor
    @DomenPrevcFan

    Nikomu nic nie szkodzi. Po prostu skład Kobayashi, Kraft, Tschofenig i Stoch w prime na papierze jest mega imponujący ale w rzeczywistości ma się to nijak do tego co będzie działo się na skoczni.
    Ja wiem, że każdy patrzy na nazwiska ale akurat w tej zabawie nazwiska nie mają żadnego znaczenia pod względem sportowym bo oczywiście marketingowo robią swoje.

    Gdyby to były "normalne" konkursy to jasna sprawa, że skład drużyn miałby duże znaczenie ale w tej zabawie liczyć się będzie tylko to żeby tak ustawić belkę aby wcelować w ośmiu skokach 1000 metrów. Uwierz mi, że skład Zografski, Mizernych, Urlaub i Bedir równie dobrze mogliby to zrobić lepiej bo tutaj belka będzie ustawiana na własne życzenie więc mimo iż skład na papierze nikogo nie interesujący to z takimi samymi szansami jak ten imponujący w duże nazwiska.
    ---
    Po cichu liczyłem na Norwegię w drużynowym na MŚ ale po odpadnięciu Graneruda chyba nie ma szans by powalczyli z Austrią.
    Niemcy moim zdaniem za slabi. My się nie liczymy, Słoweńcy dają nadzieję aczkolwiek nie wiem czy będzie stać ich na 8 dalekich skoków.

  • TheDriger weteran
    @DomenPrevcFan

    Nie przejmuj się tymi marudami. Ja się cieszę na przykład, że pooglądam w akcji Schlieriego, Morgiego, Goldiego, Schmitta i Małysza 😊

  • DomenPrevcFan doświadczony
    @Stinger

    No dobrze, dobrze, rozumiem. Napisałam po prostu to co myślałam. Może powinnam pomyśleć dłużej, ale w sumie komu to szkodzi? Nie wiem. Nie mam w zamyśle kłócić się z kimkolwiek ani wzniecać takowych sporów i przy tym zostańmy:)
    A co do MŚ, to jako że rządzą się swoimi prawami, to w zasadzie nie jest powiedziane ze Austria wygra;) choć dziwne rzeczy To się dzieją raczej w indywidualnych (Seefeld 2019, Oberstdorf 2021 etc...)

  • Stinger profesor
    @DomenPrevcFan

    Mam na myśli tylko to, że te składy nie mają żadnego znaczenia w kontekście sportowym.

    Na MŚ w konkursie drużynowym Austria robi mega wrażenie ale w tej zabawie w tej sytuacji kompletnie nie ma znaczenia kto w jakiej drużynie będzie no chyba, że dla kogoś lepiej jeśli w jednej drużynie ma mocne nazwiska i myśli, że to drużyna nie do pokonania, oczywiście ma do tego prawo ale to nie będzie prawdą.

  • DomenPrevcFan doświadczony
    @Stinger

    No cóż, fascynować się można różnymi rzeczami, ktoś się interesuje np kiszeniem ogórków a mnie ciekawi która drużyna będzie bliżej 1000 m i kto będzie u kogo. Akurat ustawianie belki na życzenie nie wydaje mi się dobrym pomysłem ale sam zamysł że musisz zaplanować kto ile skoczy już tak. A ja skoki po prostu bardzo lubię i zawsze się cieszę jak jest ich jak najwięcej:)

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @Filipinczyk

    Jeszcze jakby zamienić Embachera na Zografskiego to też już całkiem byłaby drużyna Prawie - Polaków.

  • maciek0932 weteran
    @Stinger

    Ja będę oglądał, bo to po prostu przedłużenie sezonu o tydzień. Cieszę się na każde dodatkowe skoki.

  • Filipinczyk stały bywalec

    Wziąłbym Deshwandena skoro mamy prawie Polaka Laniska (Dostał Złoty Krzyż Zasługi od Prezydenta RP) to weźmy drugiego prawie polaka.

  • Stinger profesor
    @DomenPrevcFan

    Tylko właśnie sęk w tym, że w tej zabawie z takimi, a nie innymi zasadami nie ma to kompletnie żadnego znaczenia czy drużyna wygląda imponująco czy nie.

    Serio nie rozumiem kto się fascynuje ogłoszeniem składów i analizuje jaka drużyna jest mocna, słaba, imponująca czy nie imponująca.

    Średnia 125 metrów na skok z możliwej belki w lesie (słabszy skoczek ustawi sobie belkę w lesie i tak samo jak Kobayashi skoczy - zero większych emocji) jest do zrobienia dla każdego bez względu na nazwisko. Gorzej żeby wycelować daną odległość jak będzie taka potrzeba ale to czy ktoś ma na nazwisko Kobayashi czy Embacher to kompletnie nie ma znaczenia bo tutaj nie tyle chodzi o poziom sportowy danego skoczka, a o zabawę z w sumie nie za dużymi odległościami bo na 8 skoków trzeba uzyskać tylko 1000 metrów więc bez szału.

    Szczerze? Na pewno jak będę mógł to zerknę na te zawody ale jakoś szczególnie mnie to nie jara.
    Nie będzie ani bitwy na odległości ani składy drużyn nie mają żadnego znaczenia więc specjalnie mnie to nie grzeje, a już tym bardziej składy drużyn bo jak pisałem, nie ma to żadnego znaczenia jeśli każdy będzie ustawiał sobie belkę jak będzie chciał.

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak profesor

    Mój dream team wspaniałego prezesa Małysza:
    1. Dominik "kolega" Kastelik
    2. Bartosz "morgi" Czyż
    3. Jan "meblarz" Ziobro
    4. Tomasz "siostrzeniec" Pilch

  • Filigranowy_japonczyk profesor

    Ciekawe kogo ogarną na zastępstwo za Graneruda? Może niech wezmą Hayboecka, niech ma na zakończenie kariery.

  • BARBP1988 początkujący

    Szczerze? Przez tą akcję z Stoecklem, Stochem i ogólnie atmosferą w Polskich skokach nawet nie mam ochoty patrzeć na te losowanie przez uśmiechnięta osobę Adama Małysza.

  • DomenPrevcFan doświadczony
    @Stinger

    Trochę tak, ale nie napisałam że druzyna słaba tylko ze nie wygląda imponująco:) Tzn mocny Lanisek i dwóch takich co nie skaczą świetnie.
    Wolałabym żeby ta rywalizacja wyglądała jak miała wyglądać podczas pożegnania Małysza- rzeczywiście skok do celu, ale jak dla mnie to i tak całkiem fajna inicjatywą, coś innego. To już jest po sezonie więc to jest zabawa i nie mam problemu do belki bo tu chodzi tylko o odległość. Bardzo chętnie bym pojechała do Zakopanego to zobaczyć, ale nie mam takiej możliwości.

  • TheDriger weteran
    @Janeman

    Nie wiem jak można być kibicem skoków i ani trochę nie cieszyć się z mozliwosci posłuchania nawet krótkiego dialogu między Adamem i Martinem

  • Paweł39 weteran

    Po co tak promujecie ten badziew? Wódz i prezesowska kompromitacja tak nakazuje?

  • Janeman profesor

    Promocja imprezy trwa w najlepsze - kolejny nic nie wnoszacy artykuł, bo jakie niby znaczenie ma to, któ jest w której drużynie biorąc pod uwagę zasady tej zabawy?
    Kolejny "artykuł" będzie już chyba poruszał arcyważną kwestię tego "co skoczkowie zjedli na śniadanie" ;-)
    Co innego gdyby można było wystawiac "Jokera" - wtedy Kubacki byłby łakomym kąskiem dla kazdej z drużyn, a gdyby mógł oddać 8 skoków, to już z góry znalibyśmy zwycięzców.
    Nadal niezmiernie mnie dziwi, że tacy geniusze marketingu jak Red Bull nie wpadli na to, że regulamin premiujący 8 skoków na punkt K nie sprzyja dobrej zabawie...

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak profesor

    Kubacki z Laniskem w jednej drużynie? Ostatnio byłem tak samo zaskoczony gdy zobaczyłem czarne auto w centrum miasta. Cukierkowa historia trwa w najlepsze.

  • King profesor

    W sumie takie zawody to też będzie ciekawa odmiana. Nie powiem ta drużyna Schmitta już na wstępie wygląda ciekawie z mojego punktu widzenia, bo są Lanisek i Embacher, więc możliwe że to im będę kibicować. Choć kluczowa też kwestia gdzie trafi np. Ryoyu i Tschofenig.

    Polacy akurat mają drugorzędne znaczenie, bo raczej wszystkim na ogół kibicuję tak samo.

  • Stinger profesor
    @DomenPrevcFan

    A co to za różnica kto będzie w teamie jak zasady są trochę głupie i te 1000 metrów w ośmiu skokach (8x 125 metrów wystarczy) samemu decydując o belce może skoczyć praktycznie każdy?

    Gdyby to były "normalne" zawody to miałbyś rację, a tak? Z belki w lesie to i Kazach jakby trzeba było swoje by osiągnął.

    Szkoda, że nie będzie ten konkurs na miarę tego co miało być podczas benefisu Adama Małysza czyli indywidualny skok do celu. Każdy losuje odległość i musi w nią wcelować - uważam, że byłoby to ciekawsze.

    Mimo wszystko to takie zawody z takimi zasadami, że nie ma tutaj czegoś takiego jak słaba czy mocna drużyna. Ta drużyna z teoretycznie najsłabszymi nazwiskami jeszcze może to wygrać.

  • DomenPrevcFan doświadczony

    Kubacki i Lanisek w jednej drużynie, jak miło:) Ale na razie oprócz Laniska ten team nie wygląda zbyt imponujaco

  • Przyjaciel_nart bywalec

    Granerud chyba nie wystąpi w tych zawodach .....

  • Ottesen stały bywalec

    Strasznie nudne te zasady. Fajnie, że angażują w to kibiców, ale mam poczucie że można było zrobić o wiele ciekawsze zawody

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl