Raw Air w Oslo: Ryoyu Kobayashi wygrywa i zostaje liderem turnieju

  • 2025-03-13 17:50

Ryoyu Kobayashi został zwycięzcą czwartkowego konkursu indywidualnego Raw Air na Holmenkollbakken (HS134) w Oslo. Reprezentant Japonii triumdował dzięki skokom na odległość 129,5 m oraz 127 m. Drugi był Jan Hoerl, a trzeci Karl Geiger. Najlepszy z Polaków, Paweł Wąsek zajął siedemnaste miejsce. Pucharowe punkty zdobyło czterech Biało-Czerwonych.

Ryoyu KobayashiRyoyu Kobayashi
fot. Tadeusz Mieczyński
Jan HoerlJan Hoerl
fot. Tadeusz Mieczyński
Karl GeigerKarl Geiger
fot. Tadeusz Mieczyński

W pierwszej serii konkursowej najlepszy okazał się Ryoyu Kobayashi. Reprezentant Japonii poszybował na odległość 129,5 metra i na półmetku rywalizacji prowadził z przewagą 7,4 punktu nad Andreasem Wellingerem (125,5 m) oraz 9 pkt. nad Karlem Geigerem (126 m). Czwarte miejsce zajmował Domen Prevc (125 m), piąty jest Jan Hoerl (126 m), a szósty Philipp Raimund (129,5 m).

Na kolejnych pozycjach sklasyfikowani zostali Daniel Tschofenig (126 m), Anze Lanisek (123,5 m) i Killian Peier (128 m). Czołową dziesiątkę zamykał Władimir Zografski (126,5 m).

Najlepszym z Polaków okazał się Jakub Wolny, który po skoku na odległość 124,5 metra zajmował piętnastą pozycję. Na dwudziestym trzecim miejscu sklasyfikowany został Kamil Stoch (119,5 m). Dwudziesty siódmy był Dawid Kubacki (119,5 m), dwudziesty dziewiąty Paweł Wąsek (119 m), a trzydziesty Aleksander Zniszczoł (118 m).

Maciej Kot wylądował na 114. metrze i zakończył rywalizację w stolicy Norwegii na czterdziestej czwartej pozycji.

Pierwszą serię konkursową rozegrano z 11. belki startowej.

W finale Ryoyu Kobayashi przypieczętował trzecie pucharowe zwycięstwo z rzędu skokiem na 127. metr. Mistrz olimpijski z Pekinu triumfował z przewagą 10,8 punktu nad Janem Hoerlem (129 m). Na najniższym stopniu podium stanął Karl Geiger (128 m), który o 0,4 punktu wyprzedził Anze Laniska (129,5 m). Piąty był mistrz świata Domen Prevc (127,5 m) ex aequo z Philippem Raimundem (129 m).

Skład czołowej dziesiątki zawodów uzupełnili Andreas Wellinger (125 m), Manuel Fettner (130 m), Daniel Tschofenig (127 m) i Stefan Kraft (125 m).

W serii finałowej Paweł Wąsek wylądował na 123. metrze i zanotował awans na siedemnastą pozycję, zostając najlepszym Polakiem w konkursie. Na dwudziestej pozycji rywalizację ukończył Kamil Stoch (122 m), dwudziesty drugi był Dawid Kubacki (123,5 m), natomiast dwudziesty ósmy Aleksander Zniszczoł (118 m). Jakub Wolny (114 m) spadł na trzydziestą pierwszą lokatę i tym samym nie powiększył swojego punktowego dorobku w klasyfikacji Pucharu Świata.

Rundę finałową przeprowadzono z 13. platformy.

Ryoyu Kobayashi odniósł 35. zwycięstwo w zawodach Pucharu Świata w swojej karierze. Reprezentant Japonii zajmuje pod tym względem siódme miejsce w klasyfikacji wszech czasów. Więcej triumfów mają tylko Gregor Schlierenzauer (53), Matti Nykaenen (46), Stefan Kraft (45), Adam Małysz i Kamil Stoch (po 39) oraz Janne Ahonen (36). To również 69. pucharowe podium w karierze triumfatora Raw Air 2019.

Po rywalizacji w Oslo, liderem turnieju Raw Air jest Ryoyu Kobayashi (382,6 pkt.) przed Niemcami - Karlem Geigerem (372,7 pkt.) i Andreasem Wellingerem (370,1 pkt.). Najlepszy z Polaków, Paweł Wąsek (331,6 pkt.) zajmuje siedemnaste miejsce.

W Pucharze Świata do prowadzącego Daniela Tschofeniga (1635 pkt.) zbliża się drugi Jan Hoerl (1503 pkt.). Trzeci z kolei Stefan Kraft (1053 pkt.) stracił już matematyczne szanse na Kryształową Kulę. Na piętnastej pozycji sklasyfikowany jest Paweł Wąsek (473 pkt.).

Na czele Pucharu Narodów znajdują się Austriacy (6959 pkt.) przed Norwegami (3748 pkt.) i Niemcami (3416 pkt.). Polacy z dorobkiem 1425 pkt. zajmują szóste miejsce.

Teraz skoczkowie wyruszają w podróż do Vikersund. W piątek na Vikersundbakken (HS240) przeprowadzony zostanie trening (14:30) oraz prolog (17:00) do sobotniego konkursu indywidualnego.

.WYNIKI I KLASYFIKACJE:
Zobacz wyniki I serii konkursu >>>
Zobacz końcowe wyniki konkursu >>>
Zobacz protokół FIS z wynikami konkursu >>>
Zobacz aktualną klasyfikację Raw Air >>>
Zobacz aktualną klasyfikację Pucharu Świata >>>
Zobacz aktualną klasyfikację Pucharu Narodów >>>
Zobacz aktualny ranking WRL >>>

FOTORELACJA


Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (65702) komentarze: (315)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • dervish profesor

    Wyścig po KK:
    1. TSCHOFENIG Daniel Austria 1635
    2. HOERL Jan Austria 1503
    3. KRAFT Stefan Austria 1053


    Hierarchia w PL:
    15. WĄSEK Paweł Polska 473
    24. ZNISZCZOŁ Aleksander Polska 188
    33. KUBACKI Dawid Polska 111
    34. WOLNY Jakub Polska 105
    35. STOCH Kamil Polska 99
    39. ŻYŁA Piotr Polska 66
    52. KOT Maciej Polska 13

    PN
    1 AUT 6959 0
    2 NOR 3748 -3211
    3 GER 3416 -3543
    4 SLO 2418 -4541
    5 JPN 1648 -5311
    6 POL 1425 -5534
    7 SUI 1250 -5709

  • Tomek88 profesor
    @FJ

    Oczywiście ale Fettner akurat jest dobrym przykładem na przekładanie formy z PK na PŚ. W styczniu cały czas top 20, w lutym w Sapporo 8 i 11. Nie mówię, że na pewno wygryzłby Ortnera ze składu, ale można było sprawdzić go na treningach. Na dużej skoczni Ortner oczywiście spisał się bardzo dobrze, ale kto wie czy na normalnej to Fettner nie miałby szansy na lepszy wynik bo tam młodszy kolega trochę zawiódł. Ortner dostałby jeden konkurs a Manu drugi. Ale oczywiście to jest bardziej takie gdybanie, bo równie dobrze akurat w Trondheim mogło by mu nie iść tak dobrze. Po prostu imponuje mi to, że Fettner wciąż trzyma bardzo dobrą formę w takim wieku. Jego problem polega po prostu na tym, że koledzy są młodsi i skaczą przynajmniej tak samo dobrze

  • Karpp profesor
    @Kolos

    Nie jest gorsza. Ty pewnie jako znana konserwa po prostu nie lubisz zmian i długo się do nich przyzwyczajasz.
    Strona śmiga wolno? To może pomyślcie nad szybszym netem bo normalnie żadnych problemów nie ma.

  • Kolos profesor
    @kunegundek

    Strona się wolno ładuje bo jest za dużo reklam.

  • Kolos profesor
    @kunegundek

    Każda kolejna zmiana wyglądu i funkcjonalności portalu jest coraz gorsza, lepiej żeby nie brali się za "odświeżanie" portalu.

  • MaPS bywalec
    @kunegundek

    Na bootstrapie. Komentarze są w źródle strony i ładują się na końcu.

  • cms doświadczony

    W przyszłym sezonie wg wstępnego terminarza RAW Air ma zacząć się dwoma konkursami weekendowymi w Trondheim, potem w środę konkurs w Oslo i na zakończenie dwa konkursy w Vikersund. Mimo, że można narzekać na skocznię w Oslo i pewnie logistycznie lepiej byłoby tak jak zaplanowano wstępnie bo z Oslo blisko do Vikersund to jednak uważa, że tradycja weekendowego a szczególnie niedzielnego Oslo powinna trwać nadal więc jednak konkurs w Trondheim rozegrałbym w ciągu tygodnia. Dodatkowo tak ciągła zmiana formuły RAW Air nie służy temu turniejowi

  • Fan_Gruszki profesor
    @Cinu

    To akurat Musk zepsuł tą wtyczkę od tłitów, że nie wyświetlała wpisów, dlatego została zdjęta

  • kunegundek doświadczony
    @Cinu

    Dokładnie :D Mnie tylko ciekawi, "na czym to stoi", mówiąc tak trochę żargonym z it, ale faktem jest, że przydałoby się tutaj porządne odświeżenie serwisu. Z jednej strony w 2020 roku widziałem, że chyba ostatnia aktualizacja była, ale ona tylko dotyczyła ppoprawek w wyglądzie i to delikatnych, a tutaj przydałoby się też podziałać nad tym, co dzieje się w tle, użytkownik tego nie widzi, ale za to odczuwa przez czas oczekiwania. :D

  • Cinu profesor
    @kunegundek

    Może nie ostatnio a od dobrych miesięcy. Zgadzam się, że jakieś mądre głowy powinny nad tym usiąść bo na pewno jest duże pole na optymalizację.

  • kunegundek doświadczony
    @Cinu

    Ogólnie ostatnio się strona wolno ładuje. Niestety skijumping powinno przejść gruntowną przebudowę. Nie wiem "na czym stoi", czy to jest jakiś "autorski serwis", czy na jakimś silniku, ale przydałoby się serwis, co asynchronicznie ładowałby treść, to sporo mogłoby poprawić responsywność + łatwiej byłoby ogarnąć też prędkość pobierania danych

  • Cinu profesor

    Offtopic - czy też tak wolno ładują wam się strony przy ładowaniu wielu komentarzy? Kiedyś tak nie było. Mocno to uciążliwe :/ I jak już się skarżę na stronę to nie widać też tweetów Adama Bucholza pod ręką, a kiedyś były.

  • lucca87 stały bywalec
    @Seba Aka Krzychu

    Rozumiem że piszesz o oszukiwanych kostiumach?
    Bo w normalnych wątpię.
    Na pewno nie mieli szans z Ryoyu ale pewnie też slabsi niż Hoerl Czu Geiger.
    Czekam tylko na decyzję jak odbiorą Lindvikowi oszustowi złoto z Trondheim.

  • catalan bywalec

    Jak wam się wydaje, kiedy i dlaczego Norwegowie wpadli na ten wyjątkowo nietrafiony pomysł z manipulacjami przy kombinezonach? Zakładam, że wszyscy jesteśmy tutaj dorośli i nikt nie uwierzył w bajdurzenie Brevika o szyciu kombinezonów w przededniu konkursu na dużej skoczni w Trondheim. Podobnie w domniemaną niewinność JAF, Lindvika i całej reszty. Osobiście uważam, że powodem była ogromna frustracja spowodowana dominacją Austriaków. Na pewnym etapie sezonu zaczęli więc szukać każdego możliwego sposobu, aby nawiązać z nimi walkę. Jestem ogromnie ciekawy, co tam się działo za kulisami.

  • zimowy_komentator profesor

    Tak sobie myślę, że jak Hoerl prześcignie Tschofeniga, to będą mieli Lovro Kosa.

  • rybolow1 profesor
    @Seba Aka Krzychu

    rok temu Stoch spisał się ,,cudownie" w Vikersund

  • Orzel_z_Krokwi stały bywalec
    @Seba Aka Krzychu

    Ale w oszukanych kombinezonach czy regulaminowych?

  • catalan bywalec
    @Seba Aka Krzychu

    Też tak uważam. A jak nie na Holmenkollen to w Vikersund na pewno.

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @lucca87

    Myślę, że Lindvik i Forfang byli w stanie powalczyć tu o zwycięstwo, a na pewno o podium.

  • Seba Aka Krzychu profesor

    Warunki wietrzne jak na Oslo były wyjątkowo sprawiedliwe, szczególnie w drugiej serii. Ryoyu w PŚ wygrywa po raz trzeci z rzędu, dzisiaj był bezkonkurencyjny dla rywali. Mam nadzieję, że w generalce będzie się cały czas piął w górę i po raz siódmy z rzędu skończy sezon w TOP5. Hoerl już 10 raz w tym sezonie kończy zawody na drugim miejscu, wyrównał tym samym wynik Ryoyu z zeszłego sezonu. Jeśli chodzi o walkę o KK to moim zdaniem Tschofenig i tak może być spokojny, bo 4 z 5 ostatnich konkursów tego sezonu będą rozgrywane na skoczniach mamucich, a Hoerl jakimś super lotnikiem nie jest. Bardzo dobry konkurs zaliczyli Niemcy, trzech w TOP7, w tym Geiger na podium. Tego podium nie udało się utrzymać Wellingerowi, z czego może być trochę zawiedziony. Zawiedzionym za to na pewno nie jest Raimund, który kończy w TOP5, trzeba przyznać, że od MŚ młody Niemiec skacze naprawdę dobrze. Lanisek znowu tuż poza podium, trochę brakuje stabilizacji Słoweńcowi. Kolejny udany konkurs notuje Domen Prevc, moim zdaniem główny faworyt do zwycięstwa w Raw Air jak i do zdobycia MKK. Myślę, że po raz drugi w karierze może skończyć sezon w TOP10 generalki. Na plus bardzo dobry występ Embachera, jego forma uległa dużej poprawie. Licze na to, że w następnej kampanii regularnie będzie osiągał takie wyniki.

  • Pavel profesor
    @dervish

    Mi trochę brak, Austriacy bez formy, wąż Hoerl się gdzieś tam ślizga na podium, Geiger w namiocie dalej skacze, Polacy w tej miernej konkurencji są żałośni, a jedynie Kobajaszi odżył.

  • Fan_ekipy_pod_narty weteran
    @Tomek88

    Ta sam się ździwiłem
    Gratulacje. Raczej masz co raz pewniejszą kulkę

  • catalan bywalec
    @PauloXaver

    Ty też, miłej nocy :)

  • lucca87 stały bywalec
    @catalan

    Właśnie bardzo dobrze się stało. Oczusci zostali DSQ do końca sezonu słusznie.
    A mam nadzieję że i w przyszły ich nie zobaczymy za karę.
    Widowisko i tak na tym jie traci bo nie mieli szans na zwycięstwo raczej.
    Jak widać bez dopingu pewnie są dużo slabsi

  • dervish profesor
    @acka

    Nie przesadzaj z tą żałobą. Mnie tam Norków nie brak. Skoki bez problemu przeżyją ewentualny kryzys skoków w NOR związany z ewentualny pokończeniem karier przez oszustów.

  • Kolos profesor
    @acka

    Lahti to jedne z najlepszych zawodów w sezonie!

  • PauloXaver doświadczony
    @catalan

    Dobranoc, śpij dobrze.

  • PauloXaver doświadczony
    @acka


    Twoje śmieszne cytaty:

    „wypędzone ze szkoły dzieciaki i król” – dość lekceważące określenie.
    „A to, że Stocha nie było w Trondheim, to taki sam błąd Thurna, jak i słuszna decyzja” – To w końcu błąd czy słuszna decyzja? Warto to doprecyzować.

    Jeśli zależy Ci na mocnym, emocjonalnym stylu – warto go zachować, ale z lepszym wyważeniem i większą dbałością o spójność.

  • FJ doświadczony
    @Tomek88

    Nie sądzę. To znaczy za bardzo patrzycie na wszystko: "jesteś tak dobry, jak Twój ostatni skok". Tymczasem Ortner w przekroju sezonu był lepszy, jego pozycja stała się niepodważalna, zdobył masę punktów. Na dużej skoczni zajął 6 miejsce. Ktoś powie, że Fettner brylował w PK. Nie ma prostej przekładni między PK, a PŚ. Niech za przykład posłuży Eisenbichler. Nadto danie szansy młodszemu kosztem weterana, który nagrodę za swoją karierę odebrał 3 sezony temu - zdaje się absolutnie naturalne. To jest to słynne realne nabieranie doświadczenia. Ale nie poprzez wylot w kwalifikacjach, jakby się to mogło stać w przypadku młodych Polaków.

    Z natury rzeczy trener dysponuje danymi przed konkursem, a nie po konkursie lub kilka dni po imprezie docelowej. Post factum zawsze fajnie jest być mądrym, a na podstawie pewnych kryteriów trener podejmuje decyzje wcześniej. I tak samo z występem Kota na skoczni normalnej. Rzeczywiście brak powołania dla Stocha na MŚ był bardzo kontrowersyjny, ale jeszcze bardziej kontrowersyjne, byłoby powołanie Kota na MŚ po tym jak przegrał z Kamilem w Sapporo. Nawet jeśli dobrze się czuje na skoczniach normalnych. Jakieś twarde narzędzia do oceny muszą istnieć, a klasyfikacja PŚ to podstawowy instrument. Oczywiście spod jurysdykcji należałoby w tym kontekście wyłączyć brak Paschke w drużynówce w Trondheim, natomiast to jest totalna aberracja. Ten jego spadek formy.

  • Pavel profesor

    Ciekawostka na dziś. Dzięki DSQ Norwegów, nasze niedobitki załapią się na finał sezonu, oczywiście o ile czegoś nie spieprzą po drodze.

    P.S. Olo się chyba modli, aby nie wprowadzili tego jednego stroju do końca sezonu, bo jego to juz jest "zanieczyszczony" ;)

  • catalan bywalec
    @PauloXaver

    Widzę, że się nie dogadamy. Nie potrafisz odstawić na sekundę na bok powodów dyskwalifikacji i zrozumieć prostej wydaje się refleksji. Nikt nie podważa gry nie fair Norwegów, ale prawda jest też taka, że każdy z gigantów ma mnóstwo za uszami. Z tą tylko różnicą, że tylko kombinacja norweska ujrzała światło dzienne.

  • catalan bywalec
    @PauloXaver

    Tak samo loty w Vikersund bez Norwegów nie będą miały wyrazistego smaku. Uwielbiam słoweńsko-norweską rywalizację na mamutach, ale niestety tego nie uświadczymy. Tylko podkreślam, żebyśmy się zrozumieli, że Norwegowie zostali słusznie zdyskwalifikowani. Źle się stało dla dobra dyscypliny, tyle.

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @sorantor250

    Mnie nie zdziwi jak Stoch w Vikersund będzie miał problemy, żeby załapać się do konkursu. Najbardziej z naszych powinni zyskać Wolny i Zniszczoł, chyba że Olek tradycyjnie narobi w pory.

  • Ondraszek doświadczony

    No to chyba czas pruć kombinezon Ryoju. Że o dwóch Panach po bokach nie wspomnę.

  • acka profesor

    Stypa na Holmenkollen - tylko po Norwegach, czy i po skokach w ogóle? Niby pacjent skokowy jeszcze żywy, ale jakiś taki słabosilny... Rozumiem, że czwartek, ale w betonowym sarkofagu hulał wiaterek, gdyż frekwencję (słabiutką) robiły wypędzone ze szkoły dzieciaki i król, który ze swoją szacowną metryką - wyraźnie służbowo cierpiał na nudnawym widowisku. Bo fakt, że Kobayashi znów wystrzelił, Tschofenig z Kraftem dołują, Norwegów FIS związał ich własnymi trokami od śpioszków, a ostatnim, jacy zostali, machał chorągiewką Fannemel z łapanki - jeszcze nie czyni widowiska. Rozumiem zbolałą minę króla, bo dla mnie też to było nudnawe. Taki dodatek na siłę do kadłubowego Raw Aira. Który chyba powoli wyczerpuje swoja formułę. Od jutra Vikersund zweryfikuje tabelę po Holmenkollen. Od początku Raw Air zawsze czekałem na finał na mamucie jako najciekawszą część cyklu. Tym bardziej czekam teraz...
    Naszych litościwie przemilczę, bo i tak najlepiej z Polaków w skokach narciarskich zaprezentował się w tym sezonie Balcerski. A to, że Stocha nie było w Trondheim, to taki sam błąd Thurna, jak i słuszna decyzja. Ma Pan Kamil dwóch prywatnych trenerów, duużo czasu na spokojny trening. A co wraca, to najwyżej na przełom 2 i 3 dziesiątki. Może latanie wyjdzie mu lepiej. Byle nie tak, jak w Oberstdorfie. Cały czas widać, że niezależnie, ile ma lat i kto go trenuje - każdy z polskich skoczków ma nad sobą szklany sufit, i to wcale nie za wysoko, którego nijak nie może przebić. A zawsze ta końcówka sezonu, szczególnie, gdy była już o pietruszkę, dodawała skrzydeł. No i szkoda, że w tym sezonie, z powodu MŚ w Norwegii - między dwa mamuty wtryniono tę podskakiwajkę w Lahti... Już lepiej było zrobić za tydzień od razu Planicę i skończyć sezon, zanim resztka śniegu stopnieje... A Lahti zostawić paniom.

  • PauloXaver doświadczony
    @catalan

    To ty mnie nie rozumiesz. Skoki narciarskie nic nie tracą bez oszustów – wręcz przeciwnie, tylko na tym zyskują, niezależnie od tego, czy chodzi o Norwegów, Niemców czy Austriaków. Liczy się Fair Play.

  • catalan bywalec
    @PauloXaver

    Dalej nie rozumiesz. Albo nawet nie starasz się pojąć o co mi chodzi. Odsuń na chwilę na bok przyczyny dyskwalifikacji Norwegów i przeczytaj co napisałem za pierwszym razem. Chodziło tylko o to, że bez Norwegów, skoki narciarskie wiele tracą sportowo, co przekłada się na jakość i emocje w danym konkursie. Powody dyskwalifikacji i jej pokłosie dla związku, zawodników, reputacji etc. to zupełnie inna para kaloszy.

  • kunegundek doświadczony
    @tommy97ns

    I tak szczerze? Za skocznią Vikersund też nie przepada, nawet rok temu mówił "Cieszę się, że to były moje ostatnie skoki tutaj", po czym się poprawił, że w tym roku, ale tak niepewnie, pewnie gdyby nie jego żona i bliscy, to by były to serio jego ostatnie skoki. On tej skoczni nie lubi, więc w aktualnej formie nie wróżę mu super wyników, niech chociąż w którejkolwiek serii doleci do 220 metra, aby mieć z tego radośc i już będzie dobrze, a w konkursie punkty, miejsce w top 20 to będzie wynik okej. Prędzej jakiejś niespodzianki jakbym miał się spodziewać to Lahti, ewentualnie Planica, ale ta niespodzianka raczej będzie się ogranicząć co najwyżej na zakręcenie się w okolicy top 10 - na to go na pewno stac przy jego bardzo dobrych skokach, na podium nie w tym sezonie, a w przyszłym? Nie wiem, niby pesela nie oszukasz, ale z drugiej strony granica wieku się przesuwa, fizycznie podobno czy Kamil, czy Piotrek i Dawid wyglądają dalej bardzo dobrze, także wszystko się będzie rozbijać o to, jak uda się wypracować technikę przez lato i przede wszystkim czy będzie ona ustabilizowana i co ważniejsze - czy będzie głowa dojeżdzać, bo jak w przyszłym sezonei będzie tak jak w tym roku, to cóż...

  • dervish profesor

    Śpiwory Niemców są nietykalne!

  • kunegundek doświadczony
    @tommy97ns

    Ocknij się...
    Kibicuję mocno Kamilowi i życze mu jak najlepiej, chcę aby jeszcze wygrał sobie coś, ale sądzenie, że on już w kolejnym konkursie zakręci się koło podium to nie wiem czy bardziej hura optymizm, czy ślepota.
    Ja wierzę w to, że on na treningach oddawał dobre skoki, zarówno latem jak i teraz, ale to gołym okiem widać, że on ma problem z przekładaniem tego na konkurs, z jakby odstawieniem na bok presji i oczekiwań, głównie jego presji, a zajęciem się tym co ma zrobić. Mega dziwna to jest sprawa i już się trochę ciągnie, dziwna o tyle, że to jest legenda tego sportu, jeden z największych w tej dyscyplinie...
    Tak czy siak ja mu kibicuję dalej i niech jeszcze odblokuje się i niech ma radość z latania na dół skoczni, nawet z okazjonalnego zajmowania miejsc na podium, może jakiegoś brązu na najważniejszej imprezie, czy niech wbije chociaż te 40 zwycięstwo kiedyś, byłaby to wielka historia.
    Tak czy siak mówienie, że on zrobi to po 19 miejscu dzisiaj zakrawa o na prawdę ślepotę. xd
    To co trzeba przyznać Kamilowi:
    1. Skakał na skoczni, której nienawidzi.
    2. Poprawiał się ze skoku na skok i to dosyć wyraźnie, zaczynając dosyć słabo w treningach i oddając już na prawdę fajny skok w drugiej serii, jeszcze parę metrów dalej i byłoby super, a na pewno stać go na to.
    3. To był wbrew pozorom na prawdę okej konkurs w jego wykonaniu, szczególnie druga seria.
    4. Myślę, że jeszcze może skakać dobrze, ale wszystko zależy od głowy...

  • Murgrabia początkujący
    Dobra to jedno z glowy

    A kiedy sprawdza Niemcow i worek MC Gajgera??

  • PauloXaver doświadczony

    Zauważyłem, że "początkujący" tutaj często wykazują się sporą agresją i brakiem konkretów. Czy to kwestia ich młodego wieku, czy raczej poziomu wiedzy o skokach narciarskich?

  • tommy97ns stały bywalec
    @Vitamin

    Dokładnie a Byrski Tomasiak zamiast startować w Oslo i w Vikersund wysyła się ich na PK do Lahti tylko po co ?

  • Tomek88 profesor

    Jeszcze taka ciekawostka. Fettner miał dzisiaj najwyższą notę drugiej serii. Szkoda, że w Trondheim nie wystąpił nawet na treningach, bo wydaje mi się, że mógłby wygryźć Ortnera ze składu i wystąpić w którymś konkursie

  • Vitamin bywalec

    Inwestowanie kasy w ten beton, zamiast w szkolenia juniorów skończy się chyba dopiero jak ta geriatria przestanie w ogóle kwalifikować się do konkursów.

  • Mixolo weteran
    @rubinot42

    To chyba inne skoki oglądaliśmy Domen cały sezon skakał dobrze wtedy owszem nie dominował w drugiej części sezonu ale nie klepał bul raz chyba mu się zdarzyło a ten sezon bardzo dobrze pamiętam.

  • Tomek88 profesor
    @rubinot42

    Mimo wszystko wtedy Domen po TCS potrafił być jeszcze na podium i kilka razy w top 10. Tylko raz w całym sezonie nie zdobył punktów.

    Paschke od TCS ani razu nie był w top 10, zdobył tylko 35 punktów i łącznie już 4 razy odpadał po 1 serii a teraz loty i nie zanosi się żeby miało tam być lepiej

  • cacodemon bywalec
    @tommy97ns

    Żaden z nich nic nie wygra.

  • Tomasz_1982 bywalec

    To Są Dziady

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @rubinot42

    Nieprawda. Domen w sezonie 16/17 miał tylko jeden konkurs zakończony poza TOP 30, był 50 w Sapporo (oraz na MŚ był 34 na NH) na lotach potrafił wchodzić do TOP 10 a w styczniu w Wiśle był 3.

    Paschke od Insbrucka nie był ani razu w TOP 10.

  • Mucha125 profesor
    @Cinu

    A może kontuzja przyszła przez właśnie te kombinacje w stroju?

  • rubinot42 bywalec
    @Tomek88

    Podobny zjazd jak u Domena 16/17 pierwsza czesc sezonu miazga natomiast po jakims okresie strasznie sie meczyl zdarzylo mu sie klepac bule i zamykac stawke.

  • MaPS bywalec
    @smiesznygracz

    Było już w sobotę od kogoś innego.

  • Podhalanin stały bywalec

    Ryoyu coraz bliżej przegonienia Małysza i Stocha w liczbie zwycięstw w PŚ, w przyszłym sezonie jak utrzyma formę to łyknie ich bez problemu.

  • PauloXaver doświadczony
    @catalan

    Norwegowie muszą udowodnić, że są uczciwi, a to potrwa jakiś czas. Czy Forfang albo Lindvik będą w stanie dolecieć do punktu K, nie ma znaczenia – jeśli mają odrobinę honoru i odwagi, nawet nie powinni tego próbować. Jest wiele innych zawodów, które mogą wykonywać, choć pytanie, kto ich zatrudni.

    Skoro dla ciebie oszustwa to tylko ciekawostka w tych zawodach, to znaczy, że nie interesują cię skoki narciarskie, lecz biznes. Świat się zmienia i skoki narciarskie powinny się zmieniać wraz z nim. Skoro jakiś Geiger skacze w szerokich galotach i nikt z tym nic nie robi, to masz rację – nie karzmy go, bo jeszcze zrobi się „nieciekawie”.

  • Tomek88 profesor
    @rybolow1

    Właśnie o to mi chodziło. Mogło być jakieś mniejsze naginanie przepisów ale nie na taką skalę jak u Norwegów. I tak jak piszesz pewnie nie dostawali sprzętu z najwyższej półki

  • Fan_ekipy_pod_narty weteran
    @Fan_ekipy_pod_narty

    Klasyfikacja
    1. Tomek88-1355pkt. 2 Filigranowy_japonczyk-1271 pkt
    3 zajac16-1050 pkt 4Skokownik-765 pkt.
    5 Gerwazy-560 pkt. 6 Bernat_Sola-425. 7 LewReteni-417
    8 Fan Tkaczenki i Aalto-401 pkt.
    9 QuatrusPL-245 pkt.
    10 phoffman605-240 pkt. 11sheef-220 pkt
    11 maciek0932-205pkt
    12 skortom76-200 pkt 13DomenPrevcFan-154 14rybolow1-117 pkt
    15 nicoz,bwt-100 pkt.
    16 MQSH-80pkt
    17 RobertJohansson252-86 pkt.
    18 SzeskaFanStocha-77 pkt.
    19 Lataj-71 pkt
    20 Kuba_2001-60 pkt
    21 StochIO2014-58 pkt. 22 Filipinczyk,kubilaj2-45 pkt
    24 Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak-40 pkt
    25 Malinek-36 pkt
    26 Julixx05-32 pkt

  • tommy97ns stały bywalec
    @Tomczassty

    Prędzej Stoch wygra 50 konkursów w PŚ niż Wolny Wąsek i Zniszczoł razem wzięci staną chociaż 3 razy na podium taka prawda

  • Tomek88 profesor
    @Fan_ekipy_pod_narty

    O kurde, trzy zwycięstwa. Forma mutant, sam z siebie zrobiłem potwora!

  • sheef profesor
    Statystyki eventu - Oslo (RA)

    Najdłuższy skok eventu - 140,5m. Manuel Fettner (T1),
    Najkrótszy skok eventu - 92,5m. Enzo Milesi (T1),
    Suma punktów zdobytych przez biało-czerwonych w trakcie eventu - 37,
    Dyskwalifikację - Robert Johansson, Robin Pedersen, Kristoffer Eriksen Sundal.

    Zawodnik eventu - Ryoyu Kobayashi (Japonia).

  • PauloXaver doświadczony
    @sorantor250

    Widziałem go na zawodach w biegach narciarskich. Cztery pierwsze miejsca dla Norwegów i zupełnie inna twarz. Nie ma to nic wspólnego z jego wiekiem.

  • Tomek88 profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Tu też się zgadzam. Ogromny zjazd Paschke, przykro się na to patrzy

  • Cinu profesor
    @smiesznygracz

    Teoria z Granerudem raczej bez sensu bo szanse, że to wyjdzie były bardzo małe. Po prostu wielki fart, najszczęśliwsza kontuzja w historii tego sportu.

  • catalan bywalec
    @PauloXaver

    No akurat Norwegia jest mocna w skokach od X lat. Nic nikomu udowadniać nie muszą. Nie myślisz chyba, że w następnym sezonie Forfang albo Lindvik nie będą w stanie dolecieć do punktu K. Tak czy inaczej. Sens mojej refleksji był zupełnie inny. Zabierz Norwegię, Niemcy, Austrię albo Słowenię ze świata poważnych skoków i nagle robi się mniej ciekawie w zawodach.

  • Fan_ekipy_pod_narty weteran
    @Fan_ekipy_pod_narty

    C) Trondheim
    1 Harada,Ahonen
    2 138 5
    3 1991
    4 2
    5 Stoch i Małysz
    Dodatkowe
    147 5
    1 sheef,Bwt,Tomek88-5/5
    4 Filigranowy_japonczyk,Gerwazy-3/5

  • sheef profesor
    Statystyki konkursu

    35 zwycięstwo R. Kobayashiego (69 podium w karierze),
    25 podium w karierze Hoerla,
    41 podium w karierze Geigera.

  • Fan_ekipy_pod_narty weteran
    @Fan_ekipy_pod_narty

    B) MŚ
    1 Schmitt,Małysz
    2 27
    3 Żyła i Zajc
    4 Predazzo i Cortina
    5 Kot Małysz Stoch Żyła
    6 Benkovič
    7 Bardak
    8 Oslo,Predazzo,Falun,Lahti,Seefeld,Oberek,Planica
    9 Tak
    10 Jacobsen
    11 4
    12 np Kuettel i Olijnyk
    13 Okabe
    14 Norwegia 1982
    15 Parma
    16 Tore Edman
    17 Stanisław Gąsienica Daniel
    19 Fujisawa,Harada Miyahira R Kobayashi i Kasai
    20 Kazuhiro Higashi
    Wyniki
    1 Bernat_Sola,Tomek88-23/15
    3 sheef-20,5/15
    4 zajac16-18/15
    5 Filigranowy_japonczyk,kubilaj12-16/15
    7 rybolow1-11,5/15
    8 DomenPrevcFan-9/15

  • Tomczassty początkujący
    @tommy97ns Takie mocne science-ski-fiction heh!

    Brawo za wyobraźnię i kreatywność‼️💪😀

  • rybolow1 profesor
    @Tomek88

    podejrzewam, że testowali szwindle na Amerykanach, dziwny wzrost formy Bicknera + dużo DSQ. Aigro też na pewno dostawał coś zmajstrowanego, może nie z najwyższej półki

  • Materna stały bywalec
    konkurs w ujęciu "Bardzo Starego Sceptyka" A.D.2024/2025


    dzisiejszy konkurs wg. legendarnej klasyfikacji "Bardzo Starego Sceptyka"
    - 37 pkt. - (słaby) - 6 miejsce drużynowo - stabilnie.. zamiast Norwegii wyprzedziła nas Szwajcaria - (+) dodaję dla konkursów poniżej dobrego w przypadku gdy Polak jest w dziesiątce

    Legenda:
    0 lub mniej (brak kwal do konkursu) - konkurs tragiczny - Willingen (mikst) - 0 pkt.
    1-9 - konkurs beznadziejny
    10-24 - konkurs bardzo słaby - Ruka 1- 24pkt.; Lillehammer 2 - 17pkt.; Ga-Pa -17pkt.; Willingen 2 - 23pkt.
    25-49 - konkurs słaby (Lillehammer Mikst (słaby +) - 47pkt. ; Lillehammer 1 -31pkt.; (Titisee duety (słaby+)-48pkt. ; Engelberg 2- 47pkt.; Oberstdorf (słaby+) -27pkt.; Bischofshofen (słaby+) - 37pkt.; Oberstdorf (loty) - 26pkt.; Willingen 1 - 38pkt.; Lake Placid 1 - 41pkt. ; Lake Placid (Mikst) - (słaby +)-42pkt.; Sapporo 1 - 27pkt.; Sapporo 2- 36pkt.; Trondheim (MŚ mikst) - 32pkt.; Oslo-37pkt.
    50-79 - konkurs przeciętny/przyzwoity/niezły* - *(wybierz właściwe)- Ruka 2 - 60pkt.; Wisła 1-50pkt.; Titisee 1 (przeciętny+)-61pkt.; Titisee 2 (przeciętny+)-50pkt.; Engelberg 1 - 53pkt.; Innsbruck - (przeciętny+) -57pkt.; Zakopane (druż. -przeciętny+) - 67pkt.; Zakopane - (przeciętny+) 57pkt. Oberstdorf (loty) (przeciętny +) - 79pkt.;Lake Placid 2 - (przeciętny+) -78pkt.; Trondheim (MŚ normalna) - 54pkt.(przeciętny+); Trondheim (druż)- 50pkt. (przeciętny+); Trondheim (MŚ duża)- 54pkt.
    80-119 - konkurs dobry- Wisła 2 - 82pkt.
    120-169 - konkurs bardzo dobry
    170-219 - konkurs rewelacyjny
    220-269 - konkurs genialny
    270+ - konkurs cudowny ( skoczkowie odlatują na ORLEN...)

  • tommy97ns stały bywalec

    Kamil po raz kolejny wyjaśnił deskorolkarza Thurnbichlera że popełnił błąd że go nie powołał na MŚ. Zabrał mu szansę walki o medale ale to już przeszłość. Widać że Kamil jest co najmniej o klasę lepszy od Wolnego Zniszczoła aktualnie. Wynik 19 miejsce to solidny wynik po takiej przerwie . Ale to tylko początek. W Vikersund powinna być pierwsza 10 może nawet blisko tego podium się znajdzie . A za rok już jedziemy ostro trzeba pogonić tych Hoerlow Tschofeningow i innych gwiazdeczek jednego sezonu i walczymy o 3 KK i złoto na IO i MŚwL . Wierzę że to się uda .50 zwycięstow w PŚ jest możliwe.

  • PauloXaver doświadczony
    @catalan

    Na ile ta nacja ( Norwegia) jest naprawdę mocna, przekonamy się w kolejnym sezonie, gdy – mam nadzieję – skuteczniejsze kontrole wyeliminują wszelkie oszustwa. Co Norwegowie osiągnęliby w uczciwej rywalizacji? Odpowiedź na to pytanie poznamy w nadchodzących zawodach w nowym sezonie. Kluczowe jest dopracowanie systemu kontroli tak, aby każda nacja miała równe szanse, a nie tylko bogaci Niemcy, Austriacy, czy coraz śmielej pukający do czołówki bogaci Amerykanie.

  • Fan_ekipy_pod_narty weteran

    Dobra pora na odpowiedzi do quizów kolejno o Sapporo mś i Trondheim
    Odpowiedzi do:
    A) Sapporo
    1 Kraft,Kot
    2 1980
    3 Daiki Ito
    4 1997
    5 Małysz,Stoch,Maciej Kot (jakby ktoś myślał że wygrał Jakub)
    Dodatkowe
    82/83,06/07,17/18,20/21,21/22
    I od razu wyniki
    1 zajac16,Filigranowy_japonczyk,Tomek88-5/5
    4 DomenPrevcFan-4,66/5
    5 rybolow1,Gerwazy-4/5
    7 LewReteni-3/5

  • smiesznygracz bywalec
    Teoria

    Ta teoria nie jest moja, a należy do użytkownika o nazwie Piolor. Jednakże chcę aby poszła w świat.
    ,,Aż się dziwię, że jeszcze nie było sugestii, że Granerud się kontuzjował specjalnie, żeby go nie sprawdzali ;)''

  • rybolow1 profesor
    @majkiel

    ja typowałem Olka ale nie wyszło;)

  • Linner9 początkujący
    @Janeman

    Nie mów tylko o szczęściu Hoela, bo Tschofening od MŚ prezentuje się mizernie. Wciąż potrafi oddać dobry skok, ale przeplata je ze słabymi próbami kończąc przez to poza podium. Mimo to jego przewaga jest wciąż duża. Nie jest niemożliwa do odrobienia nawet realnie patrząc na formę obu panów, ale myślę że Daniel ma większe szanse niż mniejsze.

  • sorantor250 profesor
    @PauloXaver

    chłop ma 88 lat, jaki ma mieć wyraz twarzy? ja tam widziałem zmęczonego starca, który wcale nie miał ochoty stać na tym zimnie.

  • sorantor250 profesor

    obstawiam, że do końca RA Stoch będzie trzecim Polakiem w generalce

  • majkiel weteran
    @StochIO2014

    Po pierwszej serii zastanawialiśmy się z synem, kto będzie na 31-wszym miejscu - Wolny czy Zniszczoł ;)

  • catalan bywalec

    Obiektywnie patrząc, zabrakło w dzisiejszym konkursie sportowo najlepszych Norwegów. Jednak dyskwalifikacja mocnej nacji sporo zmienia w odbiorze zawodów.

  • majkiel weteran
    @Mixolo

    Może na treningach się oszczędzał. Lata ma swoje, każde ciut słabsze odbicie pozwala zachować trochę energii na konkurs.

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @Tomek88

    Forfang to jedno, ale jeszcze jest Paschke. Jeszcze w styczniu wydawało się niemożliwe ze Ryoyu skończy sezon przed Piusem a teraz wydaję się to być coraz bardziej prawdopodobne.

    Liczę że Ryoyu powtórzy marsz w górę z sezonu 20/21, wtedy na 3 konkursy przed końcem sezonu był poza TOP 10 generalki a skończył 4 z niedużą startą do 3 Stocha.

  • PauloXaver doświadczony

    Król Harald V podczas dzisiejszych zawodów skoków narciarskich wyglądał na niezbyt zadowolonego. Miał niewyraźnę minę czyżby łykał norweską "żurawinę" ?

  • niko_isnt_really_here bywalec
    @Tomek88

    super jakby mu się udało być na 5tym miejscu, tak to byłby jego 7 sezon z rzędu który kończył w top 5

  • Tomek88 profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    To byłoby piękne. Forfang od TCS trzymał równą i dobrą formę, Ryoyu przez pół zimy jak na jego możliwości po prostu dołował a na końcu i tak może w top 6 generalki

  • Tomek88 profesor

    Ryoyu na spokojnie może skończyć sezon na 5-7 miejscu generalki.

  • dervish profesor

    Nie rozumiem Kota. Uparcie popełnia ten sam błąd. W kluczowym skoku postanowił cos zmienić. Sam to przyznał.
    Zamiast najpierw skoczyć swoje i zapewnić sobie 2 serię a dopiero później eksperymentować, zaryzykował czym być może przegrał uczestnictwo w trzeciej części turnieju.

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @Mucha125

    Jeszcze Sundal ale jego to łyknie w Vikersund.

  • Chronomantic początkujący

    Ryoyu Kobayashi i 666 punktów generalki-smocza liczba.

  • catalan bywalec

    Dopiero po zerknięciu w pdfa FIS z klasyfikacją generalną PŚ dotarło do mnie jaki zjazd formy notuje Pius. Od zakończenia TCS uciułał raptem 35 punkty. Nawet Olek zdobył więcej w tym okresie. Nieprawdopodobne, ile robi 1,5 miesiąca w skokach..

  • Mucha125 profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Paschke w kolejce też

  • Skiflugschanze doświadczony
    @KapitanGrawitacja

    Wg mnie obecna oprawa PŚ jest znacznie gorsza niż poprzednia (niebieska do 2020). Przez kilka lat nie mogłem się do niej przyzwyczaić. A ta stara grafika RA była oparta właśnie na niej. Gdyby utrzymać czarno-białą oprawę, świetną muzykę, oryginalny format (kilkanaście serii, 4 skocznie, niekoniecznie drużynówki, ale dla mnie mogą akurat mogą być) to z Raw Air byłby świetny i może z czasem prestiżowy turniej.

  • Filigranowy_japonczyk profesor

    Ryoyu ma obecnie 289 pkt straty do Forfanga na 5 konkursów do końca.

    Łatwo nie będzie, ale liczę że da radę łyknąć oszusta.

  • Tomek88 profesor
    @rybolow1

    Nie szukałbym wszędzie spisku. Wiadomo trenują razem ale też nie sądzę, że jeżeli Norwegowie wcześniej coś kombinowali to tak chętnie dzielili się tym wszystkim z Aigro. Na pewno szukał różnych rozwiązań, jechał na limitach jak większość ale wątpię by oszukiwał jak Lindvik czy Forfang

  • Funegosum weteran
    @Janeman

    Żyła San

  • Skiflugschanze doświadczony
    @Karpp

    Problemem jest to, że nie ma miedzy nimi aż tak dużej różnicy formy, a na lotach pewnie żaden z nich nie będzie rządził.

  • znawca_francuskiego weteran

    Przerwali wywiad Wąska i puścili reklamy...

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @KapitanGrawitacja

    "Tak samo z MŚ, które też nie mają żadnej specjalnej oprawy graficznej, a kiedyś miały i było widać że są to inne konkursy niż zwykły PŚ"

    Ale to nie dotyczy tylko skoków, w narciarstwie alpejskim też na MŚ nie zmieniają grafik. Po prostu FIS bezsensownie uznał żeby grafiki były jednolite.

  • znawca_francuskiego weteran
    @rybolow1

    Miałem to samo napisać. To samo się tyczy Frantza i spółki...

  • Skiflugschanze doświadczony

    Ryoyu wygrywa w świetnym stylu. Kiedy on jest na treningach w czołówce, to wiadomo, że w konkursie będzie jeszcze lepiej. Dlatego tak zdziwiło mnie, że na TCS (gdzie w Oberstdorfie miał niezłe treningi) było tak słabo.

    Ekstra wyskok Fettnera w drugim skoku, najwyższa nota serii, a przy odrobinie szczęścia mogło być TOP 5, przy furze szczęścia - podium.

    Konkurs bardzo nudny, skakanie w jedną dziurę. Może od skoku Fettnera trochę lepiej.

    W RA ciekawa sytuacja, myślę że Niemcy się nie liczą, Austriacy raczej też nie. To powinna być kwestia tego, czy Ryoyu obroni się przed atakami lotników. Przy takiej liczbie serii w Vikersund może być mu bardzo ciężko.

  • Mucha125 profesor
    @dervish

    Dla mnie największy zarzut że nie potrafi wyprowadzić zawodników z kryzysów. I prawie każdy skacze gorzej w seriach ocenianych. Nie licząc Wąska a
    Znakiem firmowym TT są niesprawiedliwe podziały kadrowe niestety. Dyrektor trochę mu pomagał ale do czasu kiedy go nie wywalili.
    Na koniec zarzut ostateczny. Kruczek potrafił wyprowadzić ze złych przygotowań tutaj mamy totalna klapę nie wiadomo dlaczego. I to najgorsze.

  • Vow_Me_Ibrzu weteran

    Pewniki sypią się w tym sezonie jak domki z kart — miesiąc temu wydawało się, że żadna siła poza kontuzją nie wydrze Tschofenigowi KK z rąk. A tu sytuacja robi się bardzo dynamiczna. Polacy kolejny konkurs ponury niczym listopadowa noc, nawet ten spory awans Pawła nie dał żadnego konkretu. Jedyną perspektywą na polskie podium w tym sezonie staje się wsteczna DSQ Forfanga. Chociaż może akurat to, że na 5 konkursów zostały 4 mamuty, tym razem nie jest złym prognostykiem, bo potencjalnie trzech może tam zyskać.

  • Tomek88 profesor
    @Stinger

    Już w Sapporo i Lake Placid było widać że ta forma trochę spadła. Może być ciężko wrócić nawet do top 10, niemniej sezon ma bardzo udany. Przez większość zimy równy, dobry poziom i pozycja w pobliżu czołowej 10 generalki. Jedna z większych, pozytywnych niespodzianek tej zimy

  • PauloXaver doświadczony

    Ze względu na to, że zawodnicy do końca sezonu mogą skakać tylko w jednym i tym samym kombinezonie, Stefan Kraft zdecydował się na strój, którego pierwotnie chciał używać wyłącznie w lotach – z tak zwanym Rückenprotektorem, czyli ochraniaczem pleców. Ten kombinezon nie sprawdza się na normalnych skoczniach, ale tam Kraft i tak nie ma już wiele do osiągnięcia, więc postawił na wersję przeznaczoną do lotów.

    Nasi zawodnicy również stracili na tych nowych zasadach, ponieważ każdy z nich miał uszyte po dwa kombinezony, a musieli zdecydować się na jeden. Ale myślę, że nie w tym tkwi problem, panie TT.

  • dervish profesor

    Wielcy Mistrzowie - Ranking wszech czasów ( aktualizacja po 35 zwycięstwie R.Kobayashiego )

    ------------------------------------------------------------------------------------------
    1. 🇫🇮 M.Nykaenen ----------(8,3,48)....[3xIO,1xMŚ,4xKK],[1xMŚL,2xTCS],[46xPŚ,2xKOP]
    2. 🇵🇱 A. MAŁYSZ -------------(8,1,41)....[4xMŚ,4xKK],[1xTCS],[39xPŚ,2xKOP]
    3. 🇵🇱 K.STOCH ---------------(6,3,39)....[3xIO,1xMŚ,2xKK],[3xTCS],[39xPŚ]
    ---------------------------------------------------------------------------------
    4. 🇦🇹 S.Kraft ----------------- (6,2,48)....[3xMŚ,3xKK],[1xMŚL,1xTCS],[45xPŚ,3xPŚL]
    5. 🇨🇭 S.Ammann-------------(6,1,24)....[4xIO,1xMŚ,1xKK],[1xMŚL],[23xPŚ,1xKOP]
    6. 🇩🇪 J.Weissflog **----------(5,4,33)... [2xIO,2xMŚ,1xKK],[4xTCS],[33 PŚ]
    7. 🇳🇴 B.Wirkola (!)----------- (5,0,10)... [2xMŚ,3xTCS],[],[10xFIS]
    8. 🇩🇪 H.Recknagel (!)*------ (5,0,6) .... [1xIO,1xMŚ,3xTCS],[],[6xFIS]
    9. 🇳🇴 B.Ruud (!)---------------(5,0,0).... .[2xIO,3xMŚ]
    10. 🇫🇮 J.Ahonen--------------(4,5,36)... [2xMŚ,2xKK],[5xTCS],[36xPŚ]
    ---------------------------------------------------------------------------------
    11. 🇦🇹 T.Morgenstern -------(4,1,23)... [1xIO,1xMŚ,2xKK],[1xTCS],[23xPŚ]
    12. 🇩🇪 H-G.Aschenbach (!)*.(4,1,3).....[1xIO,2xMŚ,1xTCS],[1xMŚL][2xFIS,1xKOP]
    13. 🇩🇪 M.Schmitt ------------ (4,0,31)... [2xMŚ,2xKK],[],[28xPŚ,2xPSL,1xKOP]
    14. 🇦🇹 G.Schlierenzauer.--- (3,3,58)... [1xMŚ,2xKK],[1xMŚL,2xTCS],[53xPŚ,3xPŚL,2xKOP]
    15. 🇯🇵 R.Kobayashi-----------(3,3,36)....[1xIO,2xKK],[3xTCS],[⬆️35xPŚ,1xPŚL]
    16. 🇦🇹 A.Goldberger -------- (3,3,24)... [3xKK],[1xMSL,2xTCS],[20xPŚ,2xPSL,2xKOP]
    17. 🇦🇹 A.Kogler ---------------(3,1,13)... [1xMŚ,2xKK],[1xMSL],[13xPŚ]
    18. 🇳🇴 E.Bredesen -----------(3,1,8) .... [1xIO,1xMŚ,1xKK],[1xTCS],[8xPŚ]
    19. 🇫🇮 V.Kankkonen (!)------(3,0,4)......[1xIO,2xTCS],[],[4xFIS]
    20. 🇳🇴 T. Engan (!)------------ (3,0,3)......[1xIO,1xMŚ,1xTCS],[],[3xFIS]

    (!) - Wielcy Mistrzowie z epoki przed nastaniem Pucharu Świata
    * GDR
    ** GDR/GER

    ⬆️R.Kobayashi: "Ziarnko ryżu do ziarnka... w końcu zbierze się miarka".
    5 okazja w sezonie do zaprezentowania rankingu. :)


    link do wpisów wyjaśniających ideę i zasady rankingu.
    https://www.skijumping.pl/wiadomosci/30374/gregor-schlierenzauer-zakonczyl-kariere/?all_comments=1#b249d1205dc74f2768b5f30b9e6e52ea

  • rybolow1 profesor
    @Tomek88

    pytanie na ile w tym norweskiej magii kombinezonowej

  • Janeman profesor

    Wspaniały jest ten wywiad z Ryouyu :-)
    Ależ on jest wygadany, wręcz nie daje dojść reporterowi do słowa...

  • rybolow1 profesor
    @Kwakuu

    po tym się poznaje prawdziwego mistrza- wszystko na swoich warunkach

  • Kolos profesor
    @KapitanGrawitacja

    To chyba już bardziej kwestia Norwegów, że im już się niechce z Raw Air niż Pertile....

  • Tomek88 profesor

    Aigro osiągnął barierę 200 punktów w tym sezonie. Cieszy, że przełożył dobre lato na solidną zimę, oczywiście w odpowiednich proporcjach

  • Stinger profesor
    @Seba Aka Krzychu

    Myślę że bardziej chodzi o to żeby na każde zawody zabierać najlepszych, a tutaj Thurnbichler zrobił sobie jaja więc trzeba o tym mówić.
    Nie powołał Stocha nie dlatego że był najsłabszy tylko dlatego żeby się na nim odegrać.

  • Funegosum weteran

    Nikt mi nie przetłumaczy, że TT nie żywi do Stocha skrywanej niechęci...
    Nie chciał go wziąć jako 6, bo nie chciał, żeby jednak przepchnął się między jego podopiecznymi...

  • rybolow1 profesor
    @Janeman

    Hoerl będzie mocniejszy w końcówce niż Daniel, szykują się emocje w Planicy rodem z 2015

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @dervish

    Ty dalej o tym Stochu? Było minęło i tak niewiele by to zmieniło, medalu i tak by nie było, nawet jakby skakało czterech Wąsków.

  • Skiflugschanze doświadczony
    @EkspertO

    Mi bardziej to przypomina sytuację z 2022 roku, kiedy po IO dotychczasowi liderzy sezonu usunęli się w cień, a Kraft wygrał też takie wybrakowane Raw Air jakby spóźniając się z formą.

  • dervish profesor

    Poczet zwycięzców konkursów PŚ (po 35 zwycięstwie Kobayashiego)

    53 G. Schlierenzauer 🇦🇹 zdobył 2 PŚ
    46 M.Nykaenen 🇫🇮 4 PŚ
    45 S.Kraft 🇦🇹 3 PŚ
    --------------------------------------------------
    39 A. MAŁYSZ 🇵🇱 4 PŚ
    39 K. STOCH 🇵🇱 2 PŚ
    36 J. Ahonen 🇫🇮 2 PŚ
    35 R.Kobayashi 🇯🇵 2 PŚ (tu zaszła zmiana)! ⬆️
    33 J. Weissflog GDR / 🇩🇪 1 PŚ
    28 M. Schmitt 🇩🇪 2 PŚ
    25 H.E.Granerud 🇳🇴 2 PŚ
    ---------------------------------------------------
    25 A. Felder 🇦🇹 1 PŚ
    24 P. Prevc 🇸🇮 1 PŚ
    23 T. Morgenstern🇦🇹 2 PŚ
    23 S. Ammann 🇨🇭 1 PŚ
    22 S. Freund 🇩🇪 1 PŚ


    Ryoyu: "Jestem shogunem także poza Japonią" :)

    Klasyczny hat trick - trzecie z rzędu zwycięstwo Japończyka.

  • Fan_Gruszki profesor

    Zawodnicy, który punktowali w każdym konkursie tego sezonu PŚ:

    Po Lillehammer 2 odpadli Eisenbichler, Nikaido, Kubacki, Tittel, Pedersen i Ipcioglu.
    Po Kuusamo 1 odpadli Embacher, Aigro, Leyhe, Raimund, Granerud i Wąsek.
    Po Kuusamo 2 odpadli Hayboeck, Forfang, Villumstad, Zniszczoł i Frantz.
    Po Engelbergu 1 odpadli Fettner i Lindvik.
    Po Innsbrucku odpadł Geiger.
    Po Zakopanem odpadli Paschke i Ryoyu Kobayashi.
    Po Oberstdorfie - lotach 2 odpadli Ortner i Lanisek.
    Dziś odpadł Sundal.

    Na placu boju zostali Tschofenig, Hoerl, Kraft, Deschwanden i Wellinger.

  • waldemarsson weteran
    @dervish

    Największym zarzutem do Thurna więc teraz może być to że nie było bezpośredniego porównania dla Stocha i Kota, względem Wolnego, Kubackiego i Zniszczoła w jakimś konkursie przed MŚ.

  • rybolow1 profesor

    Ryoyu pokazał kto jest GOATem. Brawo też Peier, Fettner, Zografski. Nasi słabiuteńko

  • KapitanGrawitacja profesor

    Niesamowicie daremny jest ten FIS z Pertile na czele. Gdzie oprawa graficzna znana z Raw Air? Gdzie ta Raw Airowa muzyczka? Specjalnej oprawy dla RA to już nie ma chyba z 2-3 sezony. Tak samo z MŚ, które też nie mają żadnej specjalnej oprawy graficznej, a kiedyś miały i było widać że są to inne konkursy niż zwykły PŚ...

  • wikidajlo doświadczony
    niemcy

    Kiedy kombinezony niemcow do pomiaru? wisi im miedzy nogami bardzo duzo..

  • Mixolo weteran
    @Mucha125

    Możliwe paru skoczków miało problemy z lądowaniem.

  • Janeman profesor

    Hoerl miał dziś bardzo dużo szczęścia - bo żeby tak "z niczego" odrobić 51 pkt? W pierwszej serii byli z Tschofenigiem właściwie na remis i to sędziowie zdecydowali o kolejności, a w drugiej pokonał rywala, ale potem nastąpił niesamowity splot szczęśliwych dla niego zdarzeń, dzięki któremu niemal wszyscy pozostali na górze rywale ostatecznie zmieścili się między nimi.
    Dla dramaturgii walki o KK to bardzo dobrze, ale co jeśli to ten konkurs będzie decydujący? Ja mimo wszystko wolałbym zobaczyć z kulą seryjnego zwycięzcę niż wiecznie drugiego...
    Jeśli chodzi o całość tej serii, to najbardziej pasjonująca "walka" toczyła się o 31 miejsce - Zniszczoł rozpoczął od mocnego akcentu, ale przebił go Insam, potem nastąpił niezwykle groźny choć ostatecznie nieudany atak Colbyego i gdy już się wydawało, że sprawa jest rozstrzygniąta przyszedł Wolny i pozamiatał.
    ps. Też zauważyliście ten szczery wybuch radości Krafta po sukcesie Hoerla? Tylko czy on aby napewno cieszył się z sukcesu kolegi...

  • Karpp profesor

    Hoerl nadrabia do Tschofe, ale zostało 5 konkursów w tym 4 w lotach. Nie da rady.

  • Mucha125 profesor
    @Mixolo

    Jak pełno skoków było poniżej K. A najwyższe trochę więcej niż K to można od razu wywnioskować no słabe widowisko. Może się bali zeskok?

  • Stinger profesor

    Widzę, że Maximilian Ortner już na 11 miejscu w klasyfikacji generalnej PŚ.

    Co prawda może dzisiaj to trochę wypadek przy pracy ale moim zdaniem jego szanse na 5 miejsce w PŚ spadły do zera. Praktycznie wyprzedzić może tylko Sundala, który nie będzie startował. Z całą resztą z 10-tki zapewne przegra. Ma szczęście, że Norwegów zdyskwalifikowali bo gonić za bardzo go nie ma kto, a Sundala weźmie z urzędu.

    Tak naprawdę to chyba tylko musi bardziej uważać na Słoweńców - Prevc i Zajc bo mamuty się zbliżają aczkolwiek ich strata jest dosyć duża więc to 10 miejsce może utrzymać jeśli wróci do normalnego punktowania.

    Choiaz przy zwycięstwach Słoweńców, szczególnie Prevca nie zdziwi mnie jeśli ostatecznie Ortner skończy przynajmniej za jednym z nich. Zobaczymy jutro czy dzisiaj to wypadek przy pracy czy po prostu forma się skończyła.

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak profesor

    Fajnie, że wygrał Ryoyu, dobrze, że Hoerl odrobił sporo punktów w klasyfikacji generalnej do Tschofeniga i to tyle z plusów. Słabiutcy Polacy po dobrych treningach, pusta, szarobura skocznia, mizerne odległości, słaba realizacja transmisji.

  • dervish profesor

    Pstryczek w nos TT
    Stoch udowodnił, ze jest w formie porównywalnej do Wąska
    Stoch udowodnił, że na MŚ mógłby byc wzmocnieniem dla druzyny
    Stoch udowodnił, że TT nie miał racji nie zabierając go na MS
    Stoch był dzis naszym numerem 2 czyli tak jak podejrzewałem przed MŚ

    Hierarchia w kadrze TT nie uwzgledniając Stocha pozostaje nienaruszona:
    Wąsek
    Kubacki
    Chimeryczny Zniszczoł
    Wolny bez formy

  • rubinot42 bywalec
    @Karpp

    Powiem tak. On moze nadrobic jednym skokiem. Vikersund nie jest domena Joju, on sie meczyl tam w ostatnich latach. Gdyby to byla Letalnica, BM czy Ober to jeszcze ale na Vikersund... nie wiem szczerze mowiac

  • Mucha125 profesor
    @Kwakuu

    Bardziej to że się spóźnił z forma o miesiąc

  • Cinu profesor

    Miauczyński dziesiąty raz na drugim miejscu w tym sezonie (wliczając MŚ to jedenasty).

  • Mucha125 profesor

    Konkurs? No ludzie to skocznia duża belka za nisko zdecydowanie może zbyt duży Hs ma ta skocznia?

  • PabloEscobar doświadczony

    Jak miało być tak jest. Wielki Ryoyu!!!

  • Karpp profesor

    Domen w RA straty 26 punktów. Da radę odrobić w tych kilku lotach. Ryoyu nie każdy skok odda tam wybitny.

  • Mowik95 stały bywalec
    @Kwakuu

    Dokładnie, to jest geniusz leń i dlatego go uwielbiam, ma bardzo zdrowie podejście do uprawiania sportu, a talentem jest gigantycznym

  • zimowy_komentator profesor

    Kryształowa Kula trafia w ręce Austriaków, bo pozostali nie mają już nawet matematycznych szans.

  • waldemarsson weteran

    Tak swoją drogą jakby ktoś mi powiedział tydzień temu że Jokerud będzie numerem 2 Norwegów to bym pomyślał że może o jakiś FiS Cup chodzi.

  • Ottesen stały bywalec

    Oby loty tez pozamiatał

  • Lataj profesor
    @Ottesen

    Jajo Kiełbasi

  • Stinger profesor
    @EkspertO

    Różnica jest taka, że Kamil Stoch z IO 2018 przywiózł złoto - może trochę szczęśliwie ale go zdobył i gdyby nie cyrk w konkursie na skoczni normalnej mógł mieć drugicmedslt, kto wie czy nie złoty.

    Ryoyu Kobayashi jednak tylko z brązem. Medal to medal ale jednak brak złota tym bardziej z taką formą jest dużym niedosytem. U Kamila wtedy jednak było trochę inaczej.

  • Mixolo weteran

    Jakiś ten konkurs bez emocji czułem się jak bym oglądał grand prix

  • Kwakuu weteran

    piękny to był trolling nie kwalifikując się do konkursu w Lake Placid, a po tygodniu zrobić dublet w Sapporo

    mistrz a zarazem leń

  • Pavel profesor

    Hoerl jak stary wąż wślizguje się na podium i do generalki ;)

  • Cinu profesor

    Chociaż tyle, że Ryoyu wygrał w tym ponurym konkursie.

  • Ottesen stały bywalec

    Jajo Kobayashi!!!

  • Mowik95 stały bywalec

    Wielki smok :D Mój ulubiony zawodnik

  • DomenPrevcFan stały bywalec

    Ryoyu dopełnił formalności, Lanisek licząc z MŚ po raz piąty na 4 miejscu, Tschofenig ciągle niewyraznie, zaskakująco dobrze patrząc na treningi Aigro, Polaków przemilczę, Domen mógł walczyć o podium ale 5. miejsce też ok, zwłaszcza że juz jutro Vikerdund...

  • KapitanGrawitacja profesor

    Potężny Koba znowu wygrywa. Top 6 generalki w zasięgu

  • Karpp profesor

    Szkoda Laniska.

  • EkspertO stały bywalec

    Ryoyu nie wycelował z formą o tydzień. Dokładnie tak jak Stoch na IO 2018, gdzie nie był w topowej dyspozycji, a po igrzyskach miażdżył wszystkich i wszystko.

  • Stinger profesor

    Ryoyu Kobayashi być może ratuje Kryształową Kulę Danielowi Tschofenigowi.
    Oczywiście jeszcze dużo może się wydarzyć ale myślę że na mamutach Hoerl może trochę stracić, a Tschofenig zyskać.

  • Seba Aka Krzychu profesor

    Brawo Ryoyu! Zdecydowanie zasłużona wygrana, był bezkonkurencyjny.

  • Tomek88 profesor

    Ryoyu wygrywa! Zaslużone zwycięstwo samuraja

  • Szethek weteran

    Smok łatwa wygrana.

  • Tomek88 profesor

    Wellinger też za mało, spadnie ale Niemcy i tak mają Geigera na podium

  • wodzirej doświadczony

    Ale się odbywa koszmar Tschofeniga właśnie

  • Stinger profesor
    @PabloEscobar

    Ale jak na mistrza świata sprzed 5 dni to już tak dobrze nie wygląda.

  • Szethek weteran

    No i wielki Geiger notami przegrywa xD

  • Tomek88 profesor

    Geiger dobrze ale za mało na Hoerla

  • Karpp profesor

    Griger ledwo się mieści na belce z tym swoim kombinezonem- latawcem ;))

  • Tomek88 profesor

    No Tschofenig nie za dobrze, Hoerl wyraźnie lepiej
    Raimund utrzymane top 10, Domen dobry występ

  • PabloEscobar doświadczony

    Domen bez pudła ale jak na siebie w Oslo bardzo dobrze.

  • KapitanGrawitacja profesor

    Będzie jeszcze ciekawa walka o KK. Hoerl wydaje się być teraz mocniejszy od Tschofeniga więc ta strata jest spokojnie do odrobienia.

  • Mixolo weteran

    Hotel atak po Kryształową Kule

  • PabloEscobar doświadczony

    Świetnie Hoerl, trochę nadrobi do Tschofeniga

  • PabloEscobar doświadczony

    Świetny konkurs Raimunda

  • PabloEscobar doświadczony

    Tschofenig spada za Fettnera :)

  • Tomek88 profesor

    Jednak Peier za Deschwandenem

  • PabloEscobar doświadczony

    Lanisek świetnie tym razem

  • Fan_Gruszki profesor
    @Cinu

    I jeszcze brak muzyczki przy Top10, atmosfera grobowa.

  • Stinger profesor
    @Karpp

    No właśnie o to chodzi. Manuel Fettner powinien tam jechać jako szósty i w treningach rozegrać kto gdzie startuje. Mimo wszystko ciężko powiedzieć czy z Fettnerem byliby drużynowo mistrzami ale przynajmniej mieli by szanse to sprawdzić.

  • Tomek88 profesor

    Zografski spadnie, niemniej konkurs całkiem udany

  • Fan_Gruszki profesor

    Embacher w końcu przypomina siebie z zeszłego sezonu.

  • PabloEscobar doświadczony

    No to Zografski zdecydowanie regres

  • wodzirej doświadczony

    Oby Fettner nie skończył kariery po sezonie. Byłaby to duża strata dla skoków.

  • Karpp profesor
    @King

    Jakbym był na jego miejscu też bym tak zrobił. Jednak Fettner nie dawał argumentów. Chyba, że jako 6 i wtedy byłoby porównanie.

  • Tomek88 profesor

    Świetny skok Fettnera, będzie awans. Duże słowa uznania bo mimo prawie 40 lat wciąż skacze na poziom światowej czołówki

  • Cinu profesor

    Ten czarno-biały filtr to z okazji pogrzebu norweskich skoków, czy w ogóle skoków?

  • Mixolo weteran

    Stoch od 1 treningu się poprawiał

  • EddieKoteł weteran

    Wolny to jest jednak skoczek bez żadnego charakteru. Typowy syndrom impostora, jak coś wyjdzie to radość dziecka, któremu coś przypadkiem się udało, ale za chwilę wraca do swojego defaultu, czyli bezjajecznej mizerii.

  • PabloEscobar doświadczony

    Fettner to jest skok na TOP 5

  • King profesor

    Widhoelzl strzelił sobie w kolano nie biorąc Fettnera do piątki na MŚ kosztem Hayboecka.

  • Stinger profesor

    W ogóle fajny powrót Stephana Embachera. Chyba tytuł mistrza świata juniorów pomógł mu wrócić na niezły poziom.

    Manuel Fettner mimo wieku pokazuje, że dalej ma to coś. Mam nadzieję, że sporo awansuje.

  • Mixolo weteran

    Skok Fettnera na atak

  • KapitanGrawitacja profesor

    Manuel Fettner - Stary człowiek i może

  • wodzirej doświadczony
    Fettner

    Skok na top 8

  • StochIO2014 doświadczony

    Tyle ogorów w drugiej serii, a i tak Polak na 31 miejscu..

  • Tomek88 profesor

    Bardzo dobry występ Embachera, taki w stylu tych zeszłorocznych kiedy dobrze radził sobie w PŚ

  • waldemarsson weteran

    Ciekawe czy Wolny sporo zyska na mamucie w Vikersund

  • PabloEscobar doświadczony

    Dziwi brak ekspresyjnej radości u Naokiego po tak świetnej próbie.

    Deschwanden i Embacher świetnie

  • Mixolo weteran
    @Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak

    Nie będę nikogo wystawiał do tablicy ale za bardzo się go chwaliło i taka prawda.

  • Tomek88 profesor

    Nakamura też dziś na plus

  • Xander1 profesor

    Nasza kadra to dno. Oglądanie Polaków to jakaś katorga. Jak dobrze że jeszcze dwa tygodnie tych męczarni.

  • Lataj profesor

    Japonia, Deschwi>Polsza

  • Adis bywalec

    Stoch dobrze dwa razy, Kubacki dobrze ale nie umie ladowac, wasek w 1 wypadek przy pracy, Kuba i Olek szkoda gadać

  • Stinger profesor
    @Xander1

    To było pewne aczkolwiek z racji wyższego miejsca i pewnej przewagi po pierwszej serii nie myślałem, że to będzie Wolny, a Zniszczoł lub Kubacki.
    Kuba Wolny potrafi zaskoczyć.

  • Tomek88 profesor

    Dobry konkurs Nikaido, Foubert też na plus - jest kolejne w tym sezonie top 20
    Wolny tragicznie, spodziewałem się spadku ale nie aż takiego

  • marro profesor

    Nie miałem racji, gdy mówiłem, że TT miał rację, że Stoch jest słabszy od kadry A.
    Norwegów brak a Polacy dalej słabo.

  • waldemarsson weteran
    @Stinger

    Była jakaś taka nadzieja (może utopijna) w związku z tym że będzie bardziej sprawiedliwy sprzęt w końcówce sezonu plus zadziwiająco odważne wypowiedzi pana Kamila.

  • Mucha125 profesor

    Skocznia przypomina mi Lathii jak mogą tak niska belka dać? Cały dziej słabe skoki ogólnie są

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak profesor
    @Mixolo

    Kto robił na poważnie z niego mistrza? Dawaj nicki. Zauważyłem, że Ty to wszystko łykasz jak młody pelikan.

  • Mowik95 stały bywalec

    Ten realizator jest do wywalenia..

  • Karpp profesor

    Kamerzysta, operator czy jak go tam nazwać zdecydowanie nie lubi tej roboty Xd

  • Cinu profesor

    Stoch nr 2, więc już nie będzie tak szczekać jadaczkami jaki to Thurnbichler geniusz, że go nie wziął.

  • EddieKoteł weteran

    Nie żeby ten skok Wolnego warto było oglądać, ale operator dziś chyba ma objawy wylewu. Aż tak trudno pokazać skok a nie trybuny czy niebo?

  • Stinger profesor

    Kuba Wolny bez punktów, a Kamil Stoch mimo braku większej formy wyjaśnia całą kadrę poza Pawłem Wąskiem.

  • Lataj profesor

    Śmiesznie, że najlepszym z Polaków jest Wąsek, który wchodził do finału z 29. miejsca. Wolny przypałowo, bo przegrywa z Italiano. Zniszczoł zebrał trzy zaskórniaki

  • Xander1 profesor

    Wolny bez wiatru pod narty nie istnieje.
    Polak to jednak potrafi. Tak czułem że któryś z naszych ogórów będzie 31.

  • PabloEscobar doświadczony

    Wolny hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

  • Mixolo weteran

    Polak jednak 31.Z 15 na 31

  • DomenPrevcFan stały bywalec

    Insam może podziękować Wolnemu

  • wodzirej doświadczony

    Co natura dała Wolnego w I serii, to odebrała w II

  • Xenkus profesor

    Oj Kuba...

  • KapitanGrawitacja profesor
    @cavalierjan19

    No jest dość mocno grobowa atmosfera. Nie dość że afera w tle to jeszcze ta skocznia zwyczajnie szału nie robi. Nawet pomimo tego że są dość porównywalne warunki i skaczą z tej samej belki to i tak nie zapowiada się na emocje

  • PabloEscobar doświadczony

    Świetnie Nikaido, Foubert znów dobrze na poziom drugiej dyszki.

  • Mixolo weteran
    @Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak

    Bo robicie z niego mistrza a nawet na podium nie stał xd

  • waldemarsson weteran
    @Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak

    Z tego co wspominał to zbytnio nie lubi Wąska za to że ktoś określił go jako - baby Stoch

  • Tomek88 profesor

    Wąsek już co najmniej 10 miejsc w górę! Brawo, dobra odpowiedź na pierwszy, niezbyt udany skok

  • PabloEscobar doświadczony

    Aigro solidnie ale na Pawła wciąż mało

  • Lataj profesor
    @PabloEscobar

    Dla niego tak. Ale Zniszczoł nie powinien się cieszyć, że awansował o jedną lokatę.

  • Stinger profesor
    @waldemarsson

    Jaka wygraną. Dla Kamila Stocha w tym momencie miejsce w TOP 20 to dobry wynik. Może pójść trochę wyżej ale nie wiem kto w ogóle mógł napisać coś takiego.

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak profesor
    @Mixolo

    Wąsek odbił Ci dziewczynę czy kradł Ci kanapki w szkole, że tak mu ciągle umiejszasz? Jak już to Stoch miał farta do warunków.

  • PabloEscobar doświadczony

    Jankes obroni chociaż miejsce punktowane, dobre i to...

  • Mixolo weteran
    @ASJ_212

    Żart

  • grindavik stały bywalec

    Błachut się kompromituje niewiedzą. Za 30.miejsce płacą 100 CHF.

  • cavalierjan19 profesor

    Nudny ten konkurs wyjąwszy parę lepszych prób w pierwszej serii, wszyscy skaczą w jedną dziurę w tym holmenkollenowskim kotle pośród ciszy na trybunach.

  • waldemarsson weteran

    Rzeczywiście forma Stocha może i coraz lepsza, ale to i tak za mało by walczyć o wygraną jak tu niektórzy wieszczyli. No chyba że bardzo mocno odpali na Vikersundbakken..

  • ASJ_212 weteran
    @Mixolo

    Jaki fart? Wąsek miał gorsze warunki od Kamila. Nie pojmuje logiki psychofanów Stocha.

  • Mixolo weteran
    @sorantor250

    Po takiej przerwie i po tak słabych treningach to dobry konkurs dla Kamila

  • PabloEscobar doświadczony

    Jak na Mogela to bardzo solidny konkurs

  • Lataj profesor
    @Lataj

    Już 5 Słowian na górze.

  • Stinger profesor
    @KapitanGrawitacja

    Zapewne schowali się znów w swoich piwnicach.

  • sorantor250 profesor

    Do narzekaczy - Stoch będzie w top 20. To źle?

  • Mixolo weteran

    Stoch może awansować do do Top 20

  • Tomek88 profesor

    Stoch nieźle, trzyma równy poziom z większości sezonu. Zmobilizował się na konkurs i tu skoczył najlepiej w przeciwieństwie do Kubackiego, który był „bestią z Nowego Targu” tylko na treningach

  • KapitanGrawitacja profesor

    Brawo Kamil, przyzwoity skok. Gdzie są teraz ci co pisali że Stoch nie utrzyma tego miejsca?

  • Cinu profesor
    @PabloEscobar

    Tak, wymianę na Nieszczęsnego bo on jest pierwszy w kolejce i się nieśmiało dobija. Jeszcze wtedy zatęsknisz za Korościelem i Błachutem.

  • PabloEscobar doświadczony

    Jednak nawet Wąsek bez formy będzie najlepszym z naszych bo nie wierzę że Wolny go wyprzedzi z wiatrem w plecy.

  • Karpp profesor

    Po tych kiepskich treningach Stoch w miarę się wyrobił. Czyli wrócił do tego co jest caly sezon.

  • Mixolo weteran

    Stoch dobry skok na fart wąska

  • wodzirej doświadczony

    Brawo Kamil! To już są te "super skoki"

  • Lataj profesor

    O, widziałem przypałowy samochód.

    Polacy wciąż nie porywają, jednak Stoch nieznacznie tylko spada. Wąsek wciąż awansuje. Czterech Słowian tuż obok siebie. Wciąż Zniszczoł wymęczył zdobycz, ale zapewne na tym jednym punkciku się skończy. Niestety, Insam powtarza wyczyn z LP.

  • PabloEscobar doświadczony

    Sakutaro nie zlituje się nad Alexem, coraz bardziej prawdopodobne że Włoch punkcika nie uciuła.

  • Lataj profesor

    Na szczęście oczekiwanie na naszych nie było długie. Zniszczoł z co najmniej punktem, bo Przystojniak zepsuł, jak myślałem. Kubacki przegrywa z dwoma skoczkami notami, choć skok lepszy niż w I serii. Wąsek wciąż liderem.

  • PabloEscobar doświadczony

    Ale żenada komentatorzy, pora zrobić wymianę na kolejny sezon...

  • waldemarsson weteran
    @Stinger

    Nie no, z tym top 10 to niektórzy odpłynęli jeżeli tak pisali.

  • waldemarsson weteran

    Dzisiaj walka o miano najlepszego Polaka w konkursie może być ciekawa.

  • PabloEscobar doświadczony

    Kubacki kolejny raz ląduje jak kaleka.

  • KapitanGrawitacja profesor

    Strasznie pokraczne lądowanie Dawida...

  • Tomek88 profesor

    Insam zlitował się nad Zniszczołem
    Wąsek i Kubacki lepiej w drugich próbach, Paweł awansuje, Dawid skończy pewnie mniej więcej tam gdzie był

  • Mixolo weteran

    Kubacki lądowanie...

  • Stinger profesor
    @waldemarsson

    Być może ale tutaj niektórzy przewidywali TOP 10 w Oslo dla Kota.
    Poza tym wątpię by Kot zyskał tak bardzo, że liczyłby się w walce nawet o TOP 10 nie mówiąc o czymś więcej.

  • PabloEscobar doświadczony

    Wąsek lekka poprawa, Insam daje Zniszczołowi punkt.

  • KapitanGrawitacja profesor

    Bez szału Paweł ale różnic wielkich nie ma więc może do top 20 awansuje.

  • waldemarsson weteran
    @Stinger

    O MŚ w kontekście Kota pisało się głównie o normal hill, na którym on zyskuje - przecież na takim właśnie obiekcie parę tygodni temu ograł Fettnera bez żadnych wątpliwości.

  • Lataj profesor

    Sinusoida Zajca. Raz zepsuje, raz odpali, ale teraz jako tako. Zniszczoł zagrożony.

  • Stinger profesor

    Szykuje się Polak na 31 miejscu. Niebywały sukces.

  • KapitanGrawitacja profesor

    Słabiutko Olek, a belka była o 2 stopnie wyższa...

  • PabloEscobar doświadczony

    Brawo Aleksandra, może uda się punkt wymęczyć.

  • Mixolo weteran

    Olek...

  • waldemarsson weteran
    @Kolos

    Bo wtedy rzeczywiście Wąsek skakał bardzo dobrze, a dzisiaj raczej fatalnie.

  • Stinger profesor
    @PabloEscobar

    Tutaj sporo osób wierzy w Maćka Kota. Przecież domagali się go na MŚ w ogóle pomijając lepszego e Sapporo Kamila Stocha.
    O wieku Kota już nie wspominam ale serio nie rozumiem co niektórzy mieli na myśli - chyba nienawiść do Stocha tak zdecydowała.

  • Kolos profesor
    @damrs22

    No i co? Norwegów nie ma a Wąsek dalej traci.

  • damrs22 stały bywalec
    @waldemarsson

    Sam Thurn mówił po mistrzostwach, że afera ze strojami Norwegów daje mu odpowiedź dlaczego Wąsek mimo dobrych skoków tracił po 8-10 metrów do najlepszych.

  • PabloEscobar doświadczony
    @zimowy_komentator

    Niemniej przemęczeni jesteśmy słuchaniem jej oraz Kota w studiu.

  • maciek0932 weteran
    @PabloEscobar

    Mam nadzieję, że Sandro po tej aferze się pożegna i w jego miejsce będzie Reed Zuehlke. I Aga Baczkowska za Kathola

  • PabloEscobar doświadczony
    @Skiflugschanze

    Już dzisiaj przebije zeszły sezon jeśli w 2 serii nie zdarzy się kataklizm.

  • Stinger profesor
    @zimowy_komentator

    Nie czepiaj sie. Taki sezon to mają prawo być zmęczeni.

  • PauloXaver doświadczony
    @Ottesen

    Nie wiadomo, gdyby skakali w prawidlowych kombinezonach.

  • PabloEscobar doświadczony
    @maciek0932

    Cóż, podziękujmy Sandro że niszczy piękno i robi ten sport nudnym.

  • zimowy_komentator profesor

    Pałasz: to końcówka sezonu, są przemęczeni sezonem. No pięknie, a do tej pory mówili, że jeszcze mają czas i się rozkręcają.

  • waldemarsson weteran
    @Karpp

    Dlatego kto wie czy i Żyłka już do Lahti nie pojedzie za niego jeśli dobrze pokaże się w PK.

  • Kolos profesor

    No i proszę gdyby nie fart Wolnego do wiatru to Kamil Stoch byłby najlepszy z Polaków.

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @zimowy_komentator

    Faworytem nr 1 mimo wszystko jest Domen, on w Vikersund czuje się jak ryba w wodzie.

  • Ottesen stały bywalec

    Tragiczny konkurs, gdyby nie DSQ Norwegów to tylko 2 naszych by weszło do 30

  • Karpp profesor

    Ale jak Kot zawodzi na dużej to ciężko liczyć, że poprawi się na mamutach.

  • Skiflugschanze doświadczony

    Czyli możliwe, że Ryoyu wygra wszystkie konkursy "dookoła" MŚ, a na samych mistrzostwach tylko brąz.
    Ale to i tak świetny wynik po takim początku sezonu.

    W ogóle Ryoyu wraca do nabijania zwycięstw z niczego, pewnie w tym sezonie wygra więcej konkursów niż w poprzednim bardzo dobrym (chyba wtedy wygrał 2 razy) kiedy był ciągle drugi

  • waldemarsson weteran
    @PabloEscobar

    Myślisz? Wydaje mi się że chociaż na Planicę PZN w jego miejsce będzie chciał wcisnąć Żyłę.

  • PabloEscobar doświadczony

    Niemniej po trwającym już z 7 lat maraźmie jeśli ktoś robi jakieś oczekiwania w stosunku do Kota na Puchar Świata to pogratulować :)

  • maciek0932 weteran
    @tobiaszko

    Na kosmicznych odległościach to on się połamie. Tęsknię za Vikersund z lat 2015-2017.

  • Tomek88 profesor

    Ryoyu musi to utrzymać. Ma dużą przewagę. Walka o kolejne miejsca na podium będzie ciekawsza bo różnice nie są zbyt duże. Na plus Zografski, Peier czy Embacher

    Polacy gorzej niż na treningach. Ponad stan w pierwszym skoku Wolny, ale obawiam się że może spaść po drugiej próbie. Zawiódł Wąsek i solidnie skaczący wcześniej Kot

  • PauloXaver doświadczony

    Z przymrużeniem oka, Kamil Stoch numer 2 w naszym zespole ;)

  • tobiaszko stały bywalec

    Oj Domen na Vikersund może robic kosmiczne odległości :)

  • waldemarsson weteran
    @damrs22

    Ale nie wiem czy ktoś mówił że kombinezony Norwegów były przyczyną formy Polaków. Raczej jedno z drugim się nie wyklucza.

  • rubinot42 bywalec
    @PabloEscobar

    Vikersund mu moze przeszkodzic. No chyba ze znalazl patent na te skocznie.

  • PauloXaver doświadczony
    @Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak

    Zgadzam się z Tobą, ale proszę nie "Mameja"

  • PabloEscobar doświadczony
    @waldemarsson

    Kot będzie jeździł do Planicy na limicie.

  • EkspertO stały bywalec

    Gdyby był jakiś turniej gdzie wyniki z treningów i kwalifikacji się liczą to Zniszczoł by może coś wygrał.

  • damrs22 stały bywalec
    Panie Thurnbichlerze

    To chyba jednak nie felerne kombinezony Norwegów są powodem słabej dyspozycji Polaków w tym sezonie. Trzeba szukać gdzieś indziej.

  • Murgrabia początkujący
    @wodzirej Juz dzis sie z roboty zwolnilem aby to obejrzec

    a to jednak przelozyl na jutro?

  • Ondraszek doświadczony

    Maciej jakoś dziwnie prowadzi narty. Jedna jest wyżej, drugą niżej. Olo miał fuksa. Paweł ma już zjazd formy. Od jakiegoś czasu. Pius to....

  • waldemarsson weteran
    @TomaszTM

    Ale to by mogło się stać jakby sam podjął taką decyzję że zostaje w PK, bo trenerzy raczej nie mogli czegoś takiego zrobić.

  • kubilaj2 weteran

    Kontredans trwa, szalalalala...

  • CzarnyOrzel doświadczony

    Znowu odwróć tabelę Polacy na czele ..... Cienizna !

  • Kamilp31862 bywalec
    @Pavel Przewaga

    Niemiec nie odrobi takiej przewagi. Nie na tej skoczni. Co najwyżej będzie 2

  • PabloEscobar doświadczony

    Samuraj to jest potężna bestia, oby nastukał wygranych do końca tego żenującego sezonu.

  • Bart9 początkujący

    Nawet w obliczu krajobrazu po przejściu armagedonu nie spodziewałem się takich nudów w tym konkursie. Dlaczego belka jest tak nisko[***]

  • Boateng stały bywalec

    Norwescy oszuści nie mogę jednak przesłonić faktu, że Thurna nic kompletnie nie broni i naszym nic nie pomoże.

  • zimowy_komentator profesor

    Teraz widzimy jaka jest różnica między skoczkami klasowymi a skoczkiem wybitnym. Ryoyu chyba spojrzał na nagrodę za RawAir i uznał, że jednak warto powalczyć.

    Nasi pięknie zasilili trzecią dziesiątkę, a w serii finałowej dołączy do nich Jakub Wolny.

  • Kamilp31862 bywalec
    Ryoyu

    Ryoyu wygrał już ten konkurs.
    Na tej skoczni nie straci takiej przewagi szkoda bo po emocjach z walki o wygrana

  • Kwakuu weteran

    Ale Polacy w tym sezonie są frajerami. Od początku sezonu świetnie skakali Austriacy, czy Niemcy. Potem doszli Norwegowie, i tak pocieszaliśmy się przez pół sezonu o słabej w kryzysie Słowenii, gdzie po czasie Hrgota uruchomił tryb bestii, Ryoyu obudził Japończyków i tez zgarnął dla tego kraju podium i medal na MŚ, co lepsze nawet Szwajcarzy w tym sezonie mieli chwile radości po podium Gregora.
    My od początku ssiemy pałkę na każdym froncie, a komentatorzy podniecaja się przez 30 minut transmisji czy Zniszczoł awansuje do II serii, czy jednak senior Paschke wejdzie. Dno, upadek jak i komentatorki jak i całej dyscypliny. Jesteśmy na poziomie USA, a dodatkowo w gorszym położeniu bo nie mamy juniorów
    A co lepsze Małysz dziś:
    ,,Cały czas wierzymy w to, że Thomas jest bardzo dobrym trenerem. Czegoś cały czas brakuje. Trzeba to dobrze przeanalizować, porozmawiać z zawodnikami oraz trenerami. Po to, by znaleźć kluczowy punkt, który sprawia, że nie idzie. Tym bardziej, że widzimy postępy poczynione przez Pawła Wąska, ale to jest jeden skoczek – usłyszeliśmy w Trondheim,,

    Upadek, bolesny.

  • Pavel profesor

    Olo tradycyjnie się zesrrał, Polacy ogólnie żałośnie. Kobajaszi wykorzystuje dól Austriaków i DSQ Norwegów, ale zdaje mi się, że wygra Wellinger.

  • Xenkus profesor
    @Karpp

    Medal na MŚ zdobył więc tak źle nie było, ale wiadomo, że ktoś taki jak Ryoyu celuje w złoto.

  • Karpp profesor

    Ale nasi to słabiuteńko, po tych treningach liczyłem nawet na trójkę naszych w top 15.

  • Aqua_Vitae początkujący
    @Karpp

    Patrząc na wyniki z pierwszej serii wygląda na to, że tym razem nikt nie oszukiwał ;)

  • Seba Aka Krzychu profesor

    Oslo jest jedną z niewielu skoczni, na której Ryoyu jeszcze nie wygrał i liczę na to, że po dzisiejszym konkursie się to zmieni. Tylko trzech Niemców w drugiej serii, ale za to na jakich pozycjach, Wellinger z Geigerem w TOP3, a Raimund w TOP6. Domen po średnich skokach zmobilizował się na konkurs. Polacy słabo, jedynie Wolny dobrze, reszta do poprawy, chociaż od Stocha to raczej bym poprawy nie oczekiwał.

  • swisslover bywalec

    I kto by się spodziewał po treningach, że najlepszymi Polakami będzie Wolny z Stochem xDD forma naszych skacze gorzej niż kurs BTC xD Obstawiam że 31.miejsce będzie należeć do naszego orła xD Stawiam na Stocha bądź Zniszczoła

  • Szethek weteran

    Ryoyu do boju

  • waldemarsson weteran

    Jak Kot nie przebrnie kwalifikacji na Vikersundbakken to ciekawe czy w ogóle powołają go na Lahti?? Bo na Planicę to raczej na pewno nie.

  • DomenPrevcFan stały bywalec

    I proszę, Domen 0,1 pkt za podium po pierwszej serii, więc jednak jakaś forma jest:) Ciekawe kto nie zdobędzie punktów w 2 serii, myślę że padnie na Insama, ewentualnie ktirys z Polaków lub Zajc

  • TomaszTM bywalec

    Kot nigdy się nie zmieni. Pisałem żeby lepiej został w PK, tam miał szansę na pudło w generalce. Za chwilę mamuty i będzie tylko gorzej.

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak profesor

    Ryoyu pokazuje miejsce w szeregu oszustom i kapusiom. Türnbichler do natychmiastowej dymisji. Do końca sezonu tymczasowym trenerem powinien zostać Robert Mateja.

  • wodzirej doświadczony

    Kamil świetna forma, jutro może być #40 (tzn. 40. miejsce w konkursie)

  • PauloXaver doświadczony

    Po dobrych treningach wróciliśmy do korzeni.

  • Karpp profesor

    Ryoyu forma gigant tylko tradycyjnie na MŚ obniżka dyspozycji ;)

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl