Wisła oficjalnie z zawodami Pucharu Świata. Kalendarze LGP i PŚ na sezon 2025/2026

  • 2025-05-08 10:47

W czwartek podczas posiedzenia Komisji skoków narciarskich FIS w Vilamourze zatwierdzono kalendarze Letniego Grand Prix i Pucharu Świata na olimpijski sezon 2025/2026. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Wisła odzyskała grudniowy termin zmagań o Kryształową Kulę.

Letnie Grand Prix mężczyzn 2025:

W kalendarzu Letniego Grand Prix 2025 nie zaszły żadne zmiany względem kwietniowej proponowanej wersji terminarza. Cykl rozpocznie się w sierpniu od dwóch weekendów w Courchevel (9-10 sierpnia) i Wiśle (16-17 sierpnia). Konkursy we Francji i w Polsce rozgrywane będą według nowego, testowanego formatu zawodów, obejmującego m.in. rywalizację grupową.

We wrześniu cykl zawita do Rasnova (13-14 września). W planach jest również próba przedolimpijska w Predazzo, gdzie skoczkowie zmierzą się na normalnej (18 września) i dużej skoczni (20 września) oraz przystąpią do rywalizacji duetów (21 września).

Dwa finałowe weekendy Letniego Grand Prix 2025 zostaną rozegrane w warunkach hybrydowych w Hinzenbach (18-19 października) i Klingenthal (25-26 października). Podobnie jak w poprzednim roku, cykl ma zakończyć się zmaganiami drużyn mieszanych.

Łącznie zaplanowano 13 konkursów - jedenaście indywidualnych oraz po jednej rywalizacji duetów i mikstów.

Kalendarz Letniego Grand Prix 2025
Data Dzień Miejscowość Kraj HS Szczegóły
09.08.2025 Sobota Courchevel HS132 nowy format
10.08.2025 Niedziela Courchevel HS132 nowy format
16.08.2025 Sobota Wisła HS134 nowy format
17.08.2025 Niedziela Wisła HS134 nowy format
13.09.2025 Sobota Rasnov HS97  
14.09.2025 Niedziela Rasnov HS97  
18.09.2025 Czwartek Predazzo HS109  
20.09.2025 Sobota Predazzo HS143  
21.09.2025 Niedziela Predazzo HS143 duety
18.10.2025 Sobota Hinzenbach HS90 hybrydowe
19.10.2025 Niedziela Hinzenbach HS90 hybrydowe
25.10.2025 Sobota Klingenthal HS140 hybrydowe
26.10.2025 Niedziela Klingenthal HS140 mikst, hybrydowe

Puchar Świata mężczyzn 2025/2026:

Inauguracja olimpijskiego sezonu Pucharu Świata odbędzie się 21-23 listopada w Lillehammer, gdzie skoczkowie przystąpią do rywalizacji w mikstach oraz dwóch konkursach indywidualnych. Następnie na zawodników czeka występ w próbie generalnej przed MŚ 2027 w Falun (25 listopada - normalna; 26 listopada - duża skocznia) oraz tradycyjne zawody w Ruce (29-30 listopada). Później skoczkowie udadzą się na Skocznię im. Adama Małysza w Wiśle (6-7 grudnia).

Przed świętami Bożego Narodzenia na zawodników czekają jeszcze starty w Lake Placid (13 grudnia - indywidualny, 14 grudnia - mikst) oraz Engelbergu (20-21 grudnia). Na przełomie starego i nowego roku odbędzie się z kolei 74. edycja Turnieju Czterech Skoczni (29 grudnia-6 stycznia).

Tuż po walce o Złotego Orła, światowa elita zawita do Zakopanego. Na Wielkiej Krokwi rozegrane zostaną zawody drużynowe (10 stycznia) oraz indywidualne (11 stycznia). Tydzień później konkursy zorganizuje Sapporo (17-18 stycznia). Zmagania na Okurayamie będą ostatnimi rozgrywanymi w ramach kwalifikacji olimpijskich.

W dniach 23-25 stycznia odbędzie się pierwsza w sezonie 2025/2026 walka o medale - mistrzostwa świata w lotach narciarskich w Oberstdorfie. Po czempionacie skoczkowie pozostaną w Niemczech, aby wziąć udział w pucharowych zawodach w Willingen (30 stycznia - mikst, 31 stycznia i 1 lutego - zawody indywidualne). Kolejny przystanek to już najważniejsza impreza czterolecia - XXV Zimowe Igrzyska Olimpijskie Mediolan-Cortina 2026 (6-22 lutego).

Tuż po igrzyskach skoczkowie rozpoczną zmagania o Małą Kryształową Kulę w Bad Mitterndorf (28 lutego-1 marca). Tydzień później zawody zorganizuje Lahti (7 marca - drużynowy, 8 marca - indywidualny).

Kolejne dwa weekendy skoczkowie spędzą w Norwegii, ale na ten moment nie w ramach turnieju Raw Air. W miejsce rozgrywanej od 2017 roku imprezy zaplanowano zwykłe pucharowe zawody w Oslo (14-15 marca) i Vikersund (21-22 marca). Finał sezonu odbędzie się tradycyjnie w Planicy (27-29 marca, drużynowy i dwa indywidualne).

Łącznie zaplanowano 35 konkursów - 29 indywidualnych, 3 drużynowe oraz 3 miksty.

Kalendarz Pucharu Świata 2025/2026
Data Dzień Miejscowość Kraj HS Szczegóły
21.11.2025 Piątek Lillehammer HS140 mikst
22.11.2025 Sobota Lillehammer HS140  
23.11.2025 Niedziela Lillehammer HS140  
25.11.2025 Wtorek Falun HS100  
26.11.2025 Środa Falun HS134  
29.11.2025 Sobota Ruka HS142  
30.11.2025 Niedziela Ruka HS142  
06.12.2025 Sobota Wisła HS134  
07.12.2025 Niedziela Wisła HS134  
13.12.2025 Sobota Lake Placid HS128  
14.12.2025 Niedziela Lake Placid HS128 mikst
20.12.2025 Sobota Engelberg HS140  
21.12.2025 Niedziela Engelberg HS140  
29.12.2025 Poniedziałek Oberstdorf HS137 TCS
01.01.2026 Czwartek Garmisch-Partenkirchen HS142 TCS
04.01.2026 Niedziela Innsbruck HS128 TCS
06.01.2026 Wtorek Bischofshofen HS142 TCS
10.01.2026 Sobota Zakopane HS140 drużynowy
11.01.2026 Niedziela Zakopane HS140  
17.01.2026 Sobota Sapporo HS137  
18.01.2026 Niedziela Sapporo HS137  
23.01.2026 Piątek MŚwL Oberstdorf 2026 HS235 I i II seria, loty
24.01.2026 Sobota MŚwL Oberstdorf 2026 HS235 III i IV seria, loty
25.01.2026 Niedziela MŚwL Oberstdorf 2026 HS235 drużynowy, loty
30.01.2026 Piątek Willingen HS147 mikst
31.01.2026 Sobota Willingen HS147  
01.02.2026 Niedziela Willingen HS147  
09.02.2026 Poniedziałek ZIO Mediolan-Cortina 2026 HS109  
10.02.2026 Wtorek ZIO Mediolan-Cortina 2026 HS109 mikst
14.02.2026 Sobota ZIO Mediolan-Cortina 2026 HS143  
16.02.2026 Poniedziałek ZIO Mediolan-Cortina 2026 HS143 duety
28.02.2026 Sobota Bad Mitterndorf HS235 loty
01.03.2026 Niedziela Bad Mitterndorf HS235 loty
07.03.2026 Sobota Lahti HS130 drużynowy
08.03.2026 Niedziela Lahti HS130  
14.03.2026 Sobota Oslo HS134  
15.03.2026 Niedziela Oslo HS134  
21.03.2026 Sobota Vikersund HS240 loty
22.03.2026 Niedziela Vikersund HS240 loty
27.03.2026 Piątek Planica HS240 loty
28.03.2026 Sobota Planica HS240 drużynowy, loty
29.03.2026 Niedziela Planica HS240 loty

Letnie Grand Prix kobiet 2025:

Panie mają rozpocząć zmagania w Letnim Grand Prix od weekendów w Courchevel (9-10 sierpnia) i Wiśle (16-17 sierpnia). Następnie na zawodniczki czekają konkursy w Rasnovie (13-14 września) i próba przedolimpijska w Predazzo (18 września - normalna skocznia; 20 września - duża skocznia). Finałowe zawody indywidualne i mikst w Klingenthal (25-26 października) rozegrane zostaną w warunkach hybrydowych.

Łącznie zaplanowano 10 konkursów - dziewięć indywidualnych oraz jedna rywalizacja drużyn mieszanych.

Kalendarz Letniego Grand Prix Pań 2025
Data Dzień Miejscowość Kraj HS Szczegóły
09.08.2025 Sobota Courchevel HS132  
10.08.2025 Niedziela Courchevel HS132  
16.08.2025 Sobota Wisła HS134  
17.08.2025 Niedziela Wisła HS134  
13.09.2025 Sobota Rasnov HS97  
14.09.2025 Niedziela Rasnov HS97  
18.09.2025 Czwartek Predazzo HS109  
20.09.2025 Sobota Predazzo HS143  
25.10.2025 Sobota Klingenthal HS140 hybrydowe
26.10.2025 Niedziela Klingenthal HS140 mikst, hybrydowe

Puchar Świata kobiet 2025/2026:

Puchar Świata pań 2025/2026 rozpocznie się od rywalizacji mikstów oraz dwóch konkursów indywidualnych w Lillehammer (21-23 listopada). Tydzień później zawodniczki przystąpią do testów skoczni w Falun (28-29 listopada) przed zaplanowanymi na 2027 rok mistrzostw świata w narciarstwie klasycznym. Następnie wezmą udział w zawodach w Wiśle (4-5 grudnia).

Przed Bożym Narodzeniem panie przystąpią jeszcze do zmagań w Lake Placid (13 grudnia - indywidualny; 14 grudnia - mikst) oraz Engelbergu (20-21 grudnia). Następnie zaplanowano trzecią edycję Turnieju Dwóch Nocy w Garmisch-Partenkirchen (30 grudnia) i Oberstdorfie (1 stycznia) oraz pucharowe konkursy w Villach (3-4 stycznia). Tydzień później zawodniczki zawitają do Ljubna (10-11 stycznia).

Druga połowa stycznia dla uczestniczek Pucharu Świata pań oznaczać będzie podróż do Azji. Najpierw skoczkinie wezmą udział w zawodach w Zhangjiakou (16-17 stycznia), aby następnie udać się do Zao (20-21 stycznia) i zakończyć tournée w Sapporo (24-25 stycznia). Po powrocie do Europy zawodniczki wystąpią jeszcze w Willingen (30 stycznia - mikst; 31 stycznia i 1 lutego - zawody indywidualne), po czym wyruszą na XXV Zimowe Igrzyska Olimpijskie Mediolan-Cortina 2026 (6-22 lutego).

Po najważniejszej sportowej imprezie czterolecia, zawodniczki przystąpią do pucharowej rywalizacji w Hinzenbach (27-28 lutego) i Lahti (6-7 marca). Kolejne dwa weekendy zaplanowano w Norwegii, choć tym razem nie w ramach turnieju Raw Air. W dniach 14-15 marca skoczkinie mają wystartować w Oslo, z kolei 21-22 marca - na mamuciej skoczni w Vikersund. Po raz pierwszy panie przystąpią do lotów narciarskich w Planicy. Finałowy konkurs sezonu na Letalnicy zaplanowano na 28 marca.

Łącznie w kalendarzu PŚ pań znalazło się 35 konkursów - 32 indywidualne oraz 3 miksty.

Kalendarz Pucharu Świata Pań 2025/2026
Data Dzień Miejscowość Kraj HS Szczegóły
21.11.2025 Piątek Lillehammer HS140 mikst
22.11.2025 Sobota Lillehammer HS140  
23.11.2025 Niedziela Lillehammer HS140  
28.11.2025 Piątek Falun HS100  
29.11.2025 Sobota Falun HS134  
04.12.2025 Czwartek Wisła HS134  
05.12.2025 Piątek Wisła HS134  
13.12.2025 Sobota Lake Placid HS128  
14.12.2025 Niedziela Lake Placid HS128 mikst
20.12.2025 Sobota Engelberg HS140  
21.12.2025 Niedziela Engelberg HS140  
30.12.2025 Wtorek Garmisch-Partenkirchen HS142 TDN
01.01.2026 Czwartek Oberstdorf HS137 TDN
03.01.2026 Sobota Villach HS98  
04.01.2026 Niedziela Villach HS98  
10.01.2026 Sobota Ljubno HS94  
11.01.2026 Niedziela Ljubno HS94  
16.01.2026 Piątek Zhangjiakou HS140  
17.01.2026 Sobota Zhangjiakou HS140  
20.01.2026 Wtorek Zao HS102  
21.01.2026 Środa Zao HS102  
24.01.2026 Sobota Sapporo HS137  
25.01.2026 Niedziela Sapporo HS137  
30.01.2026 Piątek Willingen HS147 mikst
31.01.2026 Sobota Willingen HS147  
01.02.2026 Niedziela Willingen HS147  
07.02.2026 Sobota ZIO Mediolan-Cortina 2026 HS109  
10.02.2026 Wtorek ZIO Mediolan-Cortina 2026 HS109 mikst
15.02.2026 Niedziela ZIO Mediolan-Cortina 2026 HS143  
27.02.2026 Piątek Hinzenbach HS90  
28.02.2026 Sobota Hinzenbach HS90  
06.03.2026 Piątek Lahti HS130  
07.03.2026 Sobota Lahti HS130  
14.03.2026 Sobota Oslo HS134  
15.03.2026 Niedziela Oslo HS134  
21.03.2026 Sobota Vikersund HS240 loty
22.03.2026 Niedziela Vikersund HS240 loty
28.03.2026 Sobota Planica HS240 loty

Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (15736) komentarze: (90)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Arturion profesor

    Obiekty obiektami. Mnie cieszy, że skoki jeszcze istnieją na profesjonalnym poziomie. How long?

  • sledzik16 profesor
    @Pavel

    Zresztą co tu się klocic. Byłeś widziałeś. Dla mnie ten obiekt to ruina ... może ruina to za mocne słowo bo w tamtym roku chociaż wieże wyremontowali ale na pewno jest w słabej kondycji a będzie w jeszcze gorszej jak nie będą organizować tak żadnych zawodów rangi FIS.

  • sledzik16 profesor
    @Pavel

    Dokładnie trasa E63 to trasa europejska. Dróg ekspresowych w Finlandi nie ma.

  • Pavel profesor
    @sledzik16

    Masz tam drogę E63, w ich nomenklaturze to "trasa europejska". A co do dojazdu to piszesz o dojeździe z drugiej strony pod sam obiekt, a ja o tym pod wieżę widokową.

  • Lataj profesor
    @rybolow1

    Arabowie też mogą wykupić jakiś stadion piłkarski.

  • sledzik16 profesor
    @ms_

    Nie no igielit jest w świetnej formie trawa pokoszona wyciąg nowy bandy eleganckie. Nie ma się tam czego czepiać. Warto ją nawet zobaczyć bo zwiedzanie za darmo z parkingu przy ulicy 10 minut spacerkiem pod lekka górę i się jest.

    I też podobnie jak w Kuopio jest wieza tylko nie na skoczni s na czubku góry Jested. Można nawet tam wjechać kolejka ale nie zawsze czynna ale za to widoki świetne.

  • sledzik16 profesor
    @Pavel

    Ale nie będziemy tu dyskutować. Byłeś widziałeś możesz wyrażać swoje zdanie na ten temat. Skoro jest w dobrej kondycji to jak dla mnie mogą nawet organizować Puchar Świata. No z homologacja nie będzie problemów. I jest po Twojemu ...

  • ms_ profesor
    @sledzik16

    No z tym, że w doskonałej to przesada, ale na pewno jest dużo lepiej niż pisze Kolos.

  • sledzik16 profesor
    @Pavel

    Po pierwsze przez Kuopio nie przechodzi droga ekspresowa ... ba w Finlandii takich nie ma.
    Kolejna sprawa nie wiem gdzie ty stanale na tym parkingu jak tam żadnego lasku nie ma.
    Ano chyba że mówisz o tym piachu przy boisku ... Ale skoro byłeś tam rok temu to nie wiesz ze tego parkingu nie ma już od 2 lat stoi tam stacja benzynowa ? Oj radzę z innych map korzystać nie z google bo są chyba trochę nieaktualne.

  • rybolow1 profesor
    @ms_

    Szkoda że Chińczycy nie wykupią skoczni w Kuopio i nie zrobią jakiegoś swojego centrum sportów zimowych. Miasto też by zyskało np na chińskich turystachh

  • Pavel profesor
    @sledzik16

    Przecież to żadna filozofia dostać się pod skocznię, z ekspresówki zeskakujesz na drogę w kierunku wieży widokowej, tam masz parking i kawałek z buta przez lasek ;)

  • sledzik16 profesor
    @ms_

    Skocznia w Libercu to masz rację bo akurat jest w doskonałej formie. W tamtym roku nawet nowy wyciąg na górę zakładali.

  • sledzik16 profesor
    @Pavel

    W jaki sposób się tam dostałeś? Od jakiej ulicy wchodziłeś na obiekt ?

    To ja cie zaskoczę bo byłem w tym roku. Nic się tam zupełnie nie dzieje. Jak dobrze pójdzie to w czerwcu będę po raz kolejny w Finlandi to zrobię zdjęcia i podeślę Ci w jakim cudownym stanie jest skocznia.

  • ms_ profesor
    @Kolos

    Co Ty za bzdury piszesz. Obiekty w Libercu są nieużytkowane? A wiesz, że tego lata odbyły się tam zawody Alpen Cup. Jedynie duża skocznia nie ma homologacji FIS, ale też jeszcze niedawno były tam rozgrywane przynajmniej lokalne zawody, a nie wiem czy nadal ta skocznia nie jest używana do treningów.

  • ms_ profesor
    @Kolos

    Pamiętam o tym doskonale, że skocznia może zostać wyburzona, ale nie oznacza to, że jest w tak fatalnym stanie jak przedstawiacie to ze śledzikiem.

  • ms_ profesor
    @sledzik16

    Ja też kiedyś widziałem z daleka skocznie w Szczyrbskim Plesie. Było to kilkanaście lat temu i o ile widać było z daleka, że duża skocznia (od dawna już wówczas nieużywana) nie nadaje się do użytku, tak już normalny obiekt wyglądał jako tako, ale jakbym nie wiedział jaka jest sytuacja to też mógłbym pomyśleć, że na normalnej skoczni też nikt nie skacze, a jednak odbywały się tam jeszcze później zawody, np. uniwersjada w 2015 roku. Poza tym piszesz, że na pewno nikt tam nie skacze, a na pewno sprawdziłeś czy nie ma tam jakichś lokalnych zawodów, czy nikt tam nie trenuje? Już nie róbmy z kompleksu Puijo jakiejś totalnej ruiny na podstawie informacji, że skocznia może być wyburzona i że z daleka wygląda nieciekawie.

  • Pavel profesor
    @sledzik16

    Tak się składa, że byłem Śledziku 16 w zeszłym roku w Finlandii pod skocznią w Kuopio ;)

  • sledzik16 profesor
    @Pavel

    I tak na przyszłość to albo wiesz jak jest faktycznie i widziałeś to na własne oczy albo nie wypisuj po raz kolejny jakis bredni. Twoim jedynym podparciem jest filmik z YT ... zmiłuj się.

  • sledzik16 profesor
    @Pavel

    Rożnicy nie dostrzegam. Byłeś widziałeś ... ? Czy tylko posługujesz się internetem siedząc przed komputerem w domu [***]
    Jak byś chciał wiedzieć to i W Strebskim jest skocznia w użytku. Tego już Ci internet nie podpowiedział ??

  • Odlotowo_4567 bywalec
    @Lataj

    Tak, ze wschodnią to był głupi błąd, dzięki za poprawkę. Ma być zachodnia.

  • Lataj profesor
    @Odlotowo_4567

    Znaczy się "zachodnia część"?

  • Kolos profesor
    @sledzik16

    Owszem są skocznie w większej ruinie niż w Kuopio a mimo to na nich się skacze, a są też skocznie wyglądające jak z pod igły a dawno pół skoku na nich nie oddano.

  • Kolos profesor
    @Pavel

    W "pełni użytkowa skocznia"? Hmm... duża jest nieczynna pewnie dłużej niż ten rok 2021, a na normalnej trenuje garstka zawodników. A ta normalna skocznia się sypie i jest o krok od decyzji o wyburzeniu (news tutaj był w styczniu, może od tego czasu coś się zmieniło, ale czy na lepsze? Wątpliwe).

    Wizualnie skocznie w Kuopio wyglądają jako-tako, ale tak samo dobrze wyglądają nie użytkowane dużo dłużej obiekty w Libercu, które osoboście wizytowałem rok temu :).

    Także na obiektach dałoby się skoczyć w dalszym ciągu (szczególnie na normalnej skoczni), ale skocznie są sypią a ich przyszłość nie rysuje się optymistycznie.

  • Pavel profesor
    @sledzik16

    Po co opowiadasz takie farmazony? W Kuopio masz w pełni użytkową skocznię, ale bez homologacji, a na Słowacji ruinę.

  • sledzik16 profesor
    @Kolos

    Ta skocznia to wyglada jak obiekt w Strebskim Plesie na Słowacji ... jedyne co ją wyroznia to wieża która podobnie jak na Słowacji wyróżnia się z krajobrazu.

  • Odlotowo_4567 bywalec
    @Pavel

    To, że skoczkowie skaczą na danej skoczni, wcale nie świadczy, że to jest bezpieczny obiekt. Np. w Worochcie na Ukrainie, jeszcze parę lat temu skoczkowie korzystali z obiektu rodem z lat 80., skakali na 40-letnich matach igelitowych w ramach mistrzostw Ukrainy. Nie tak dawno skocznia doczekała się przebudowy, jest nowy, nowoczesny igelit, profil trochę zmieniony, ale zdaje się, że drewniane wieże dalej zostały. Teraz jest tam wojna, ale liczę, że obiekty nie zostały zbombardowane, bo to wschodnia część Ukrainy, blisko granicy z Polską. Albo inny przykład. Na skoczni hs100 w Harrachovie nadal odbywają się corocznie letnie mistrzostwa Czech. Igelit jest w stanie tragicznym, są w nim dziury. Natomiast sama hs100 w Harrachovie posiada homologację fis na zimę, a nawet odbywał się tam Youth Cup w kombinacji norweskiej. Ale latem obiekt jest niebezpieczny, podobnie, jak Worochta, bo igelit pamięta czasy późnej Czechosłowacji. Tylko profil w Harrahovie jest bezpieczniejszy i wieża nie ma uszkodzeń.

  • Kolos profesor
    @sledzik16

    W internecie są w miarę aktualne zdjęcia z jesieni biegłego roku. Igielit tam nawet nie wygląda tragicznie ale skocznie niszczeją. Dużą skocznia jest pewnie dłużej nieużywana niż normalna. A i normalna się sypie.

  • Kolos profesor
    @ms_

    W dobie internetu tak trudno znaleść informacje na temat skoczni w Kuopio?

    Skocznia oczywiście stoi i nikt nie twierdził inaczej. Ale od 2021 roku nie było tam zawodów, może Finowie parę razy tam podskoczyli ale z tego co wiem to garstka skoczków tam trenuje i to korzysta raczej z mniejszego obiektu. . Ale było już słuchać, że Finom się nie opłaca remontować obiektu i nawet był artykuł tu na stronie, nie tak dawno. W styczniu. Że skoczni grozi rozbiórka. W gorszym stanie jest skocznia normalna.

    W 2021 roku zrobili tam zawody (FC/PK) tylko dlatego, że Chińczycy dali na to kasę. Ale im już przestało zależeć na skokach. Od czasu krótkotrwałego Chińskiego wzmożenia nic się tam nie dzieje.

  • sledzik16 profesor

    @ms_
    A tu Cię zaskoczę bo byłem i widziałem. Choć tylko przejazdem ale widziałem i na pewno nie jest w taki stanie by ktokolwiek mógł tam oddać skok.

    Samą wieże skoczni widać jadąc na północ droga E63 w kierunku Siilinjarvi A jeżeli chcemy mieć obiekt w całej okazałości wystarczy zjechać z tej drogi zjazdem 69 i mamy cały obiekt po swojej prawej stronie wyjeżdżamy 71 zjazdem dalej na północ.
    Pod obiektem jest zatoczka ze bez problemu stanąłem.nawet ciezarowka .... po czym się przeraziłem bo myślałem że to nie ten obiekt. Bo wedlug mnie to wygląda on gorzej niż nasz obiekt w Karpaczu.

  • ms_ profesor
    @Kolos

    A byłeś, widziałeś? Bo razem ze śledzikiem powielasz takie informacje jakby to była istna ruina, a tak nie jest.

  • Pavel profesor
    @Kolos

    https:// www.youtube.com/watch?v=bn0ixMBlg-I Nie jest w takim złym stanie, tu masz skoki sprzed 1,5 roku.

  • Odlotowo_4567 bywalec
    @Pavel

    Kompleks skoczni Puijo w Kuopio stracił homologację, i to w 2022 r. W 2021 roku zorganizowano tam ostatnie zawody pk i fc na igelicie, na dodatek przez federację chińską, która musiała coś zorganizować przed io. Kuopio było wtedy też chińską bazą treningową (już nie jest). Obecnie skocznie niestety niszczeją, brakuje pieniędzy, igelit jest przestarzały. Kuopio to takie fińskie Pragelato, tylko Włosi nie mają kasy na wyburzenie, a Finowie ni mają pieniędzy na przebudowę i wznowienie funkcjonowania obiektów.

  • Kolos profesor
    @Pavel

    Istnieć, istnieje ale skocznia w Kuopio jest w tak opłakanym stanie, że od dawna nikt tam nie skakał.

  • Pavel profesor
    @sledzik16

    Jest, istnieje po prostu nie stara się o homologację FISu, zapewne nie mają kasy na przebudowę.

  • sledzik16 profesor
    @cms

    W Kuopio to skocznia prawie nie istnieje w takim jest stanie. Choć również chciał bym zobaczyć Puijo w kalendarzu Pucharu Swiata.

  • ms_ profesor

    A i jeszcze ważna sprawa, w kombinacji ma być limit zaledwie trzech kombinezonów na cały sezon, ciekawe jak będzie w skokach, ale myślę, że ten limit będzie jednak trochę większy.

  • ms_ profesor

    A co do kombinacji jeszcze to Lake Placid ma zorganizować w najbliższym sezonie PŚ dla kobiet i mężczyzn również w tej dyscyplinie, w ten sam weekend więc pewnie dlatego nie będzie trzech konkursów mężczyzn tak jak to było w poprzednich latach, ale mogli chociaż zrobić dwa indywidualne niż te głupie miksty. Ogólnie kalendarz PŚ w kombinacji ciekawszy niż w skokach, co ciekawe nie ma Falun, jest jedynie w PK, więc to chyba pierwszy raz gdy w PŚ nie będzie nawet zaplanowanej próby przed MŚ. Szwedzi nie mają dosłownie żadnego kombinatora, więc to pewnie dlatego, ale w przeszłości też tak było, a w 2014 chyba była próba przed MŚ w ramach PŚ w kombinacji, więc to żaden argument. W PŚ mamy za to Trondheim podczas gdy skoki będą wtedy w Lillehammer. Znalazło się też miejsce w kalendarzu dla Oberhofu po wielu latach przerwy, szkoda, że na normalnej skoczni, a nie na dużej. Będzie też jeden konkurs na Kulm, niestety w formule comapctowej co spowoduje, że wynik na skoczni nie będzie miał większego znaczenia, co zwłaszcza w kontekście zawodów w lotach słabo wygląda, ale inaczej różnie po skokach byłyby zapewne bardzo duże. Dopuszczeni chyba będą wszyscy kombinatorzy bo nie ma żadnej informacji, żeby zawody w lotach były np. tylko dla najlepszej 30 PŚ.

  • ms_ profesor

    W ramach kolejnego kroku na rzecz równości, ogólna pula nagród została wyrównana, mężczyźni i kobiety zarabiają łącznie 1500 CHF za wydarzenie. Wcześniej mężczyźni otrzymywali 2000 CHF, a kobiety 1000 CHF. Nagrody pieniężne dla mężczyzn będą teraz przyznawane tylko trzem najlepszym, tak jak kobiety, a nie pierwszym sześciu zawodnikom, jak wcześniej.

    Tymczasem w kombinacji norweskiej, kolejny etap tzw. "równości".

  • Skokownik profesor
    @cms

    No a skocznie Puijo w coraz gorszym stanie technicznym, zwłaszcza K 90... Zgadza się, lubiłem tam zawody. Te skoki za 130 metr wyglądały dość widowiskowo.

  • cms doświadczony

    Ja bym chciał powrotu Kuopio, bardzo klimatyczna skocznia i trochę inna od pozostałych ale niestety Finowie nie garną sie do organizacji dodatkowych konkursów skoków, Ruka i Lahti to co innego bo tam jest festiwal biegów, skoków i kombinacji jednocześnie

  • Lataj profesor
    @Kolos

    "Chodzi w nim chyba o to, by było mniej skoków w ciągu dnia"
    Rozumiem, że czytanie ze zrozumieniem nie jest twoją mocną stroną. Proponuję wrócić do podstawówki i chociaż tamtą umiejętność opanować.

  • sledzik16 profesor
    @Odlotowo_4567

    Tym bardziej że Turniej nordycki można by było spróbować rozegrać w nowej formułę takiej jak w LGP w Courchevel. Choć taki turniej na chwilę obecną jest nieosiągalny bo dobrze każdy wie że jak nie MŚ to Falun by w kalendarzu nie było.

  • sledzik16 profesor
    @cms


    Kalendarz jak dla mnie takie wymarzony choć wiadomo nierealny jak na chwilę obecną:

    TURNIEJ AMERYKANSKI.
    Whistler HS 142 🇨🇦 x2 konkursy 1 weekend
    Lake Placid HS 128 🇺🇸 x1 konkurs piątek
    Ironwood HS 180 🇺🇸 x2 konkursy sobota i niedziela.

    WRCAMY DO NORMALNEJ RYWALIZACJI.
    Sapporo HS 137 🇯🇵 x2 konkursy sobota i niedziela.
    Hakuba HS 131 🇯🇵 x1 konkurs środa drużynowy.
    Almaty HS 140 🇰🇿 x2 konkursy piątek i sobota
    x1 konkurs niedziela duety.
    Ruka HS 142 🇫🇮 x2 konkursy sobota i niedziela.

    TURNIEJ CZTERECH SKOCZNI
    Oberstdorf HS 137 🇩🇪
    GA PA HS 142 🇩🇪
    Innsbruck HS 128 🇦🇹
    Bischofschofen HS 142 🇦🇹

    WRACAMY DO NORMALNEJ RYWALIZACJI
    Liberec HS 136 🇨🇿 x2 konkursy piątek i sobota
    Harrachov HS 162 🇨🇿 x 2 konkursy sobota I niedziela drużynowy.
    Predazzo HS 135 🇮🇹 x2 konkursy indywidualne
    Kulm HS 235 🇦🇹 x2 konkursy indywidualne piątek i sobota x1 konkurs niedziela duety.
    Engelberg HS 140 🇨🇭 x2 konkursy sobota i niedziela.
    Zakopane HS 140 🇵🇱 x1 konkurs drużynowy piątek i x2 konkursy indywidualne sobota I niedziela.
    Willingen HS 147 🇩🇪 x2 konkursy indywidualne sobota i niedziela.

    JAKAS IMPREZA RANGI MISTRZOWSKIEJ. Dajmy przykład MŚ w narciarstwie klasycznym 😃
    Erzurum HS 140 i HS 109 🇹🇷

    TURNIEJ NORDYCKI
    Oslo HS 134 🇳🇴 x2 konkursy sobota i niedziela
    Vikersund HS 240 🇳🇴 x2 konkursy wtorek i środa.
    Falun HS 134 🇸🇪 x2 konkursy sobota i niedziela w tym x1 drużynowy.
    Kuopio HS 127 🇫🇮 x2 konkursy wtorek i środa.
    Lahti HS 130 🇫🇮 x2 konkursy sobota i niedziela ten drugi niedzielny na zakończenie drużynowy.

    PLANICA 7 na zakończenie.
    Planica HS 240 🇸🇮 x1 konkurs drużynowy piątek I x2 konkursy indywidualne w sobotę i w niedzielę.

    To taki mój wymarzony .... I nierealny ale zawsze rozmarzyć się można. 😃

  • Odlotowo_4567 bywalec
    @sledzik16

    Też tęsknię za ciekawym Turniejem Nordyckim, który był wyjątkowy, bo zmieniały się w nim skocznie, co nie działo się do tej pory w żadnym innym turnieju w ramach pś. W tym sezonie można by go zrobić na początku sezonu (Lillehammer, Falun, Ruka), ale nikt nie wyszedł z taką inicjatywą.

  • Kolos profesor
    @Lataj

    Przecież nowy format LGP w żaden sposób nie zmniejsza ilości rozegranych serii. Zmniejszy tylko ilość skoków w ciągu dnia. A i to nie jakoś drastycznie.

  • cms doświadczony
    PŚ 2026/2027

    Mój kalendarz 2026/2027, zobaczymy za jakiś czas na ile się pokryje z FISowskim, nie wstawiam jakiś nierealnych lokalizacji chociaż oczywiście chciałoby się, żeby było jakieś urozmaicenie

    20.11 Lillehammer mikst
    21.11 Lillehammer
    22.11 Lillehammer
    28.11 Ruka
    29.11 Ruka
    05.12 Wisła
    06.12 Wisła
    11.12 Klingenthal duety
    12.12 Klingenthal
    13.12 Klingenthal
    19.12 Engelberg
    20.12 Engelberg
    29.12 Oberstdorf TCS
    01.01 Ga-Pa TCS
    03.01 Innsbruck TCS
    06.01 Bischofshofen TCS
    09.01 Zakopane druż.
    10.01 Zakopane
    16.01 Lake Placid
    16.01 Lake Placid mikst
    17.01 Lake Placid
    23.01 Sapporo
    24.01 Sapporo
    30.01 Oberstdorf loty
    31.01 Oberstdorf loty
    05.02 Willingen mikst
    06.02 Willingen
    07.02 Willingen
    13.02 Lahti druż.
    14.02 Lahti
    MŚ w Falun
    06.03 Oslo
    07.03 Oslo
    13.03 Vikersund loty
    14.03 Vikersund loty
    19.03 Planica P7, loty
    20.03 Planica P7, loty, druż.
    21.03 Planica P7, loty

  • sledzik16 profesor
    @Odlotowo_4567

    Jak dla mnie 100 razy lepsza formułą byl Turniej nordycki niż ten cały Raw Air który w ostatnich latach to jakaś wielka kpina była.

  • Odlotowo_4567 bywalec
    @Karpp

    Faktycznie Raw Air umarł, przynajmniej na ten moment. Norwegowie na razie nie planują go organizować w najbliższym sezonie. W Norwegii prawdopodobnie będzie zwykły pś, tylko będą 2 weekendy pod rząd bez żadnego dodatkowego formatu, tak, jak w sezonie 2015/2016, tam też wtedy było kilka zawodów pś w Norwegii pod rząd bez turnieju.

  • TheDriger weteran
    @Filigranowy_japonczyk

    Tak, Falun i Kulm byłyby idealne na duety. Sapporo to też dobry pomysł, chociaż bardziej jestem zwolennikiem duetów w Lake Placid (3 konkursy w ten weekend) bo tam to już by piękna tradycja była powoli, gdyby nie zastąpiono go mikstem :(

  • kibicsportu profesor
    @Robert Johansson252

    Ta drużynówka w Zakopanem jest od 2013 roku. Człowiek się już do niej przyzwyczaił. Ja tam lubię te konkursy drużynowe w Zakopanem. Mimo wszystko mają fajny klimat. Mogli po prostu dołożyć konkurs indywidualny w piątek. Tak jak w Planicy.

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @Podhalanin

    "Czekam na rozpiskę, które konkursy będą dzienną lub wieczorową porą, szczególnie ciekawy jestem konkursu w Innsbrucku i drugiego konkursu w Sapporo."

    W temacie godzin to mnie ciekawi drużynówka w Planicy, skoro panie mają tego dnia mieć też konkurs to obawiam się, że drużynówkę przeniosą na np. 15 (a szkoda by było, bo loty rano w sobotę i niedzielę w Planicy to tradycja).

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @TheDriger

    Ja widzę trzy potencjalne lokalizację na duety w piątek. Pierwsza to, tak jak wspomniałeś Falun. Do tego Sapporo gdzie przy dwóch konkursach też może być sporo nie obecnych biorąc pod uwagę, że tydzień później są MŚ w lotach więc dodatkowy konkurs może pozytywnie wpłynąć na frekwencję a trzecia to Kulm, w końcu już w 2024 w Oberstdorfie mieliśmy duety na Mamucie.

  • Lataj profesor
    LGP

    1. Nowy format. Chodzi w nim chyba o to, by było mniej skoków w ciągu dnia, a tak chcą przepchnąć łączone kalendarze. A mają być połączone, bo... bo tak MKOl chce, by skoki zostały w programie na 2030? Kiedyś taką formułę testowano dwa razy, a co zaszkodzi trzeci raz? Może się tym razem uda.
    2. Jedyną nowością jest Predazzo, ale próba przedolimpijska ma się odbyć. Może być ciekawie, bo niektórzy ze ścisłej czołówki zrobią zapewne rekonesans na zupełnie nowym obiekcie. Ale harmonogram cudaczny. Nie czwartek, a piątek bardziej lajtowy. Plus za duety panów, ale większość mężczyzn i kobiety tego dnia mogą się pakować i nach Hause.
    3. Porąbane Klinegnthal jak co roku, czyli politycznopoprawne. Będą zawody w formule hybrydowej, ale na szczęście to nie listopadowy termin. Będzie lepszy wyznacznik formy przed zimą, ale jakby nagle spadł śnieg, to co to oznacza? Odwołanie? Oby nie.

  • Karpp profesor

    To na początku będzie maraton a później pomiędzy Wisłą a Engelbergiem lekki oddech. Bo chyba frekwencja LP na 1 indywidualny konkurs za duża nie będzie. Lepszy spokojny trening na miejscu bez kilku dni w plecy na podróż i zmianę stref czasowych.

    A Raw Air to faktycznie umarło, czy po prostu zwyczajnie nie zaznaczyli?

  • TheDriger weteran
    @Filigranowy_japonczyk

    Jeszcze teraz jedna myśl mnie naszła, dużo zawodników narzekało w minionym sezonie, że przyjechali do Lahti poskakać w jednym konkursie. I zastanawiam się czy to nie dlatego zastąpiono tam duety zwykłą drużynówką.
    Tylko teraz z Lake Placid zrobili Jeszcze gorzej bo znacznie to dalej, a dali miksta, który też ogranicza liczbę skoczków mogących skakać, a jeszcze jest to konkurs bez żadnej wartości rywalizacyjnej dla każdego.

    Rozum podpowiada, że trzeba miksty zdelegalizować, usunąć z naszej historii. Natomiast duety wsadzać do weekendów, gdzie są 3 konkursy. Możnaby w tym Falun zrobić duety, przecież tam jest 6 konkursów w 9 dni, to jedne duety byłyby spoko. (7 konkursów w 10 dni, ale mikstów nie wliczam do poważnego sportu)

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @atalanta

    Jest w tym trochę prawdy, dlatego mnie nie zdziwi jak Lake Placid podzieli los Rasnova i również wyleci w końcu z kalendarza. Rumunom też w sezonie 22/23 wciśnięto jeden konkurs indywidualny plus duety dzięki czemu obsada była kadłubowa. Jedyna różnica jest taka że o ile FIS Rasnov mógł mieć gdzieś, bo raz, że jest tam tylko skocznią normalna a dwa, że Rumuni i tak nie mają zawodników na dobrym poziomie. Tak Amerykanie mają solidną kadrę a do tego jest to USA to rynek mający spory potencjał. Dodatkowo są to jedyne zawody w Ameryce Płn. Jeśli więc Lake Placid był wyleciało to znowu zrobiłby się nam Puchar Europy z jednym weekendem w Sapporo.

  • Kolos profesor
    @Mucha125

    Na razie nie odwołali z powodu łączenia PŚ żadnej serii konkursowej mężczyzn. Na razie bardziej na tym łączeniu ucierpiały kobiety (Vikersund w minionym sezonie)

    Co jest w same w sobie ciekawe, i jest argumentem przeciw łączeniy kalendarzy...

  • TheDriger weteran
    @Stinger

    Ja bym zrobił jak już pytasz 21,22 luty weekend w Bad Mitterndorf, a 28luty, 01 marzec weekend w Falun tuż przed Lahti. Ale to tylko luźna propozycja.
    Natomiast w tym układzie jaki jest teraz, że mamy 6 konkursów w 9 dni to mogliby zrobić jakiś jednorazowy turniej Viking Cup czy coś

  • sledzik16 profesor
    @Mucha125

    Oni już zabijają soki poprzez łączenie mężczyzn i kobiet w tych śmiesznych miastach.

  • Mucha125 profesor

    Cudo logistyki powoli zabijanego PŚ przez Włocha. Ciekawe ile odwołają przez łączony PŚ kobiet i mężczyzn serii

  • tommy97ns stały bywalec
    @Tomek88

    No dobrze ale drużynówka też jakaś musi być ja myślę że moglibyśmy mieć 2 indywidualne na przykład w piątek i w niedzielę a w sobotę drużynówka.

  • sledzik16 profesor
    @Tomek88

    Lake Placid znając życie po tym sezonie wyleci z kalendarza. A tak mówiąc żartem zastapi je gigant w Ironwood 😃 tylko że z tą skocznia jest jak z Harrachovem .... wszystko tylko na papierze.

  • Tomek88 profesor

    Na plus ten skandynawski początek sezonu
    Na minus przede wszystkim: katastrofalnie wyglądający weekend w Lake Placid, ktoś nie będzie miał formy na początku sezonu dostanie idealną okazję do potrenowania przed TCS; brak JAKIEGOKOLWIEK konkursu duetów czyli konkurencji olimpijskiej, to po prostu kpina, jeszcze bardziej jeśli spojrzymy na to, że są aż 3 nudne jak flaki z olejem miksty; drużynówkę w Zakopanem też PZN mógł sobie darować, marzy mi się weekend z dwoma konkursami indywidualnymi, taki jak ten w sezonie 20/21 gdzie Zakopane dwa razy gościło PŚ i w lutym mieliśmy oba konkursy indywidualne

  • atalanta weteran

    Do wszystkich oburzonych tylko jednym indywidualnym w Lake Placid. Od kiedy FIS dołożył im też kobiety, koszty organizacji zawodów znacznie wzrosły. Do tego w związku ze słabą formą naszych nie przyjeżdża już tylu kibiców, więc przychody zmalały. I najwyraźniej finansowo przestało się to spinać, dlatego trzeba było z jednego konkursu zrezygnować.
    Pamiętajmy, że to organizator opłaca wszystko. Ryczałt za bilety lotnicze, transport z lotniska, zakwaterowanie, wyżywienie, no i nagrody wypłacane zawodnikom.

  • ms_ profesor
    @Lataj

    Co do Lake Placid to jeśli FIS wyciągnie jakieś wnioski to będzie to usunięcie Lake Placid z kalendarza na kolejny sezon, niczego mądrego się po nich nie spodziewaj.

  • Robert Johansson252 profesor
    @Podhalanin

    Wypierniczać od tej drużynówki w Zakopanem. Jest ich na lekarstwo, więc po chollerę jeszcze zabierać?

    Z resztą się zgadzam

  • Podhalanin stały bywalec

    Strasznie słabo wygląda ten kalendarz:
    - brak duetów
    - aż 3 miksty
    - weekend w Lake Placid z tylko jednym indywidualnym
    - drużynówka w Zakopanem

    Zamiast Raw Air można było zrobić jakiś turniej skandynawski na początku sezonu ( Lille, Falun, Ruka).
    Czekam na rozpiskę, które konkursy będą dzienną lub wieczorową porą, szczególnie ciekawy jestem konkursu w Innsbrucku i drugiego konkursu w Sapporo.

  • Lataj profesor

    Nie można inaczej nazwać osoby układającej kalendarz niż
    Zniszczoł
    Juroszek
    Evensen
    Bickner
    Edwards
    Mateja

    1. Brak duetów! Konkurencji olimpijskiej!!! Jak doda się ją na imprezę czterolecia, to można ją wywalić z PŚ, jasne.
    2. Skandaliczny weekend w USA, gdzie tylko jest po jednym indywidualnym konkursie PŚ. Kpina nie tylko z kibiców, ale i samych skoczków. Mam nadzieję, że lokalizacja będzie przez wielu odpuszczana, bo lot na tak bezużyteczny weekend za oceanem jest bez sensu. Oby tak radykalne działania skłoniły włodarzy do refleksji, że to był DURNY pomysł.
    3. Bye bye, Raw Air. Chociaż Trondheim nie będzie, bo tam miał miejsce pierwszy tak wielki przekręt w skokach od dawna. A zresztą jeśli formuła RA miałaby tak samo wyglądać co roku, to bez sensu, bo to miał być morderczy turniej. Lillehammer wyleciało za zaniedbania. Pewnie po tej belka przy skoku Sundala też nie dziwota.
    4. Wisła (chociaż to nie wina tego, kto układał kalendarz, tylko władz, które dążą do niepotrzebnego połączenia kalendarzy) - odpowiedzialni za skocznię im. Adama Małysza ulegli szantażowi albo przyjęli w łapę za zmarginalizowanie skoków kobiet, które nikogo nie interesują, ale na tej decyzji działacze z Wisły stracą więcej.
    5. (najmniej ważne) Początek wybitnie sprzyjający komuś jak (zapaszke spod) Paszke.

    Jest też chociaż jeden konkurs na NH, ale da się to znieść.

  • Stinger profesor

    W sumie fajnie by było gdyby jeszcze wróciło Trondheim w tygodniu pomiędzy Oslo i Vikersund (wtorek-środa - 2 konkursy) i ostatecznie odbył się kolejny cykl Raw Air.

  • Lataj profesor
    @StochMistrz{29465894}

    Zgaduję, że wystraszyli się FIS i nie chcą organizacji PŚ. Mają póki co PK. Ale tournee po USA byłoby fajne.

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Właśnie zwróciłem uwagę że kobiety będą latać w Planicy w sobotę. Czyli najpewniej oznacza to, że drużynówka niestety będzie rozgrywana po południu.

  • Fan_ekipy_pod_narty weteran
    @Filigranowy_japonczyk

    Powiem tyle
    To woła o pomstę do nieba

  • Filigranowy_japonczyk profesor

    Myślałem, że nie da się ułożyć gorszego kalendarza niż zeszłoroczny z dwoma przerwami ale jednak Dzbantille znowu mnie zaskoczył.
    Ułożenie weekendu w Lake Placid to jakiś nieśmieszny żart, jeden konkurs indywidualny oraz mikst to szykuję sie powtórka z Rasnowa 2023. No właśnie niestety mamy trzy miksty 🤮 i zero (!) duetów czyli konkurencji olimpijskiej.
    Naprawdę ciekawi mnie co za baranie łby układały ten kalendarz.

  • Stinger profesor
    @TheDriger

    Jeśli chodzi o Lake Placid to zgadzam się w 100%. Totalny amator to układał. Nie dość, że jeden indywidualny to jeszcze mikst. Idealny weekend na odpuszczenie i pod szlifowanie formy przed TCS. Oczywiście nie mówię, że będzie masa odpuszczeń ale pierwsza z trzech imprez sezonu nie długo po zawodach w USA więc ktoś kto będzie cieniował ma idealny moment na odpuszczenie, jeden konkurs, daleki lot. Co może pójść nie tak?

    Co do drugiego komentarza to kompletnie się nie zgadzam.
    Po pierwsze, lepiej żeby by dwa konkursy niż jeden.
    Po drugie fajnie że będzie taki mocno intensywny początek PŚ, a nie jak dawniej - jeden indywidualny, tydzień przerwy, odwołane zawody itd.
    I po trzecie, co jest męczące? No wybacz ale to będzie początek sezonu i już zmęczenie? Weź mnie nawet nie osłabiaj.
    Może powinni zrobić dwa weekendy przed TCS żeby skoczkowie się nie męczyli, a żebyś ty był zadowolony?

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @Fan_ekipy_pod_narty

    Zapomniałeś o największym skandalu jakim jest układ weekendu w Lake Placid.

  • ms_ profesor
    @TheDriger

    Moim zdaniem bardzo dobrze, że mamy ten skandynawski maraton na początku sezonu i do tego dwa konkursy w Falun w środku tygodnia, w tym jeden na normalnej skoczni, za to największy plus. Jedyne co bym zmienił na początku sezonu to zamiast mikstu albo indywidualny konkurs w piątek albo klasyczna drużynówka albo duety, których brak w kalendarzu jest absurdalny, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że konkurs duetów będzie na IO, a w samym PŚ znalazło się miejsce dla aż 3 konkursów mieszanych, czego zupełnie nie rozumiem, znaczy niestety rozumiem, promowanie kobiet w skokach itd. o nic innego w tym nie chodzi. Uważam, że powinno być odwrotnie i jak już chcą zamiast indywidualnych zawodów robić zespołowe i nie chcą, żeby to były zawsze klasyczne drużynówki to powinny być w PŚ dwa konkursy duetów i jeden mikstów. Niestety najbardziej absurdalnie to wygląda w Lake Placid, pewnie ten weekend odpuści sporo zawodników. Już mogli te duety zrobić zamiast mikstów jak koniecznie nie mogą być dwa indywidualne, chociaż najlepiej jakby zrobili w Lake Placid trzy konkursy tak jak w poprzednich latach. Generalnie cały kalendarz kobiet i mężczyzn jest wspólny właściwie aż do końca roku kalendarzowego, a później w środku mamy zmianę od połowy TCS i właściwie cała środkowa część sezonu to inne lokalizacje kobiet i mężczyzn, niestety pewnie to już ostatni taki sezon, no chyba, że ktoś w FIS jednak pomyśli i nie będzie całkowitego łączenia kalendarzy. Fajnie, że będzie sporo lotów w tym sezonie, szkoda, że nie ma Trondheim w kalendarzu, afera aferą, ale w sumie co ma samo Trondheim do tego, no chyba, że sami nie chcieli organizować PŚ. Ciekawa sprawa z tym lotami kobiet w Planicy, nie spodziewałem się, że już od tego sezonu to wprowadzą, ale to dobrze, ciekawie jak się panie spiszą na mamucie i ile z nich dostanie tam szansę, myślę, że w przeciwieństwie do Vikersund pozwolą skakać jedynie 15 najlepszym zawodniczkom klasyfikacji PŚ lub PŚ w lotach, jeśli taka zostanie wprowadzona, a powinna być utworzona już w poprzednich latach.

  • Stinger profesor

    Mimo IO i MŚ w lotach uważam, że można by bo ten kalendarz ułożyć lepiej.
    Po pierwsze, weekend w Lake Placid to jakiś umysłowy dramat gościa, który to wymyślił.
    Po drugie, żadnego duetu, a aż trzy miksty.
    Po trzecie mniej konkursów indywidualnych niż kobiety.
    Po czwarte, kiedy wreszcie PZN zorientuje się, że ta drużynówka w Zakopanem jest bez sensu?
    I po piąte, bez Raw Air? Ciekawe czy tak zostanie.

    Krótko mówiąc kalendarz mocno sprzyjający komuś takiemu jak Paschke w ostatnim sezonie, więc wybitna forma do TCS i różnie może się później wszystko potoczyć.

  • TheDriger weteran

    Do tego tak średnio mi się podoba ten maraton skandynawski na początku sezonu. Ktoś odpali z formą jak Paschke rok temu to pojedzie do Wisły mając 500pkt w generalce. No i jest to męczące dawać 2 konkursy w środku tygodnia. Jeżeli już miał być środek tygodnia to tylko jeden konkurs w środę - to jeszcze okej. Ale jak muszą być 2 konkursy w Falun to powinien mieć osobny weekend i tyle.

  • TheDriger weteran

    Druga kpina, tym razem z zawodników to PŚ w Lake Placid z 1 konkursem indywidualnym xD Przecież to jakiś żart

  • TheDriger weteran

    Brak duetów w PŚ to istna kpina z nas kibiców. Najpierw wprowadzają nowy format, reklamują go, okazuje się bardzo fajny, wrzucają go na igrzysk po czym nie ma go w kalendarzu PŚ. Kpina

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Gdzie jest Iron Mountain do diabła 🙄😡

  • Krulowiec bywalec
    @znawca_francuskiego

    Trondheim nie ma za przewały na MŚ

  • znawca_francuskiego weteran

    W sumie ok. Jest Falun także super ale zamiast Oslo lepsze byłoby Trondheim...

  • Krulowiec bywalec
    @GajBo

    I bardzo dobrze

  • GajBo bywalec

    RAW AIR [*]

  • tommy97ns stały bywalec

    Brakuje duetów w PŚ z 2 konkursów chociaż. Fajnie że jest drużynówka w Lahti bo ostatnio nie było szkoda że nie ma na IO. Kalendarz spoko chociaż mógłbyć lepszy . Super że wraca Nad Miterndorf moja ulubiona mamucia skocznia. Brakuje Trondheim . Szkoda że nie ma też informacji jak dawniej które konkursy są nocne bo sam jestem ciekaw jak to będzie wyglądało

  • Pavel profesor

    Wycieczka do USA na jeden konkurs to logistyczny majstersztyk ;) Serio gratuluję pomysłodawcy ;)

  • sledzik16 profesor

    Najgorsza jednak sprawa w meskim kalendarzu to miksty. Najgorsze co w ostatnich latach wprowadzone zostało w skokach.
    Słabo też że nie ma duetow bo to fajna formula.
    Szkoda też że nie ma RAW Air choć jak miał się odbywać w takim formacie jak w poprzednim sezonie to może i lepiej.

  • sledzik16 profesor

    Fajnie ze Falun jest ... choć gdyby nie próba przed Mistrzostwami Świata by go nie było.
    Kalendarz po raz kolejny bardzo powtarzalny a prawie identyczny jak w poprzednich latach.
    Nie ma co się dziwić z drugiej strony jak od 2000 roku przez 25 lat zawody były rozegrane tylko w 10 nowych lokalizacjach.

  • Fan_ekipy_pod_narty weteran

    Hmm
    W sumie nie wiele się zmieniło
    Fatalna sprawa z brakiem jakich kolwiek duetöw w pś.
    Jest to przykre iż ten fajny format jest niezbyt używany
    Nie ma Raw Air okej...
    Tylko jeden konkurs na normalnej przeżyje
    Najfajniej że panie już mogą skakać na Planicy
    Bardzo dobrze.
    Bardzo mi szkoda braku Trondheim

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl