Alkohol przyczyną degradacji Bystoela?

  • 2005-04-26 18:25

Lars Bystoel nie znalazł się w kadrze narodowej Norwegii na nadchodzący sezon. Kierownictwo Związku, jako przyczynę podało, że Lars chce dalej trenować pod okiem trenera kadry B - Strandbraetena. Dziś norweski dziennik VG, przedstawia inne fakty dotyczące młodego Norwega.

Jak się okazuje przesunięcie skoczka do kadry B miało jednak swoje głębsze przyczyny. Z powodu swoich niesportowych zachowań, Lars dostał ultimatum: zakaz spożywania alkoholu. Niestety Lars złamał tą regułę w marcu przed występem na Holmenkollen. Mimo tego, potrafił zająć 7 miejsce.

Sprawa jest oczywista. Jeżeli Lars napije się choćby piwa lub lampkę wina, musi nas opuścić - powiedział Mika Kojonkoski dla VG poprzedniej zimy.

Bystoel poniósł właściwie łagodną karę, jeżeli popatrzy się na całokształt jego postępowania. Drzwi do kadry A stoją przed nim jednak ciągle otworem, jeżeli wykaże się dobrymi wynikami pod okiem trenera Kjetila Strandbraetena. Jego udział w konkursach Pucharu Świata, Turnieju Czterech Skoczni oraz na Olimpiadzie jest cały czas możliwy. Środowisko narciarskie chce pomóc temu utalentowanemu skoczkowi w tym trudnym dla niego czasie.

Szef norweskich skoków Clas Brathen wyjaśnia, iż za przesunięciem Larsa do kadry B przemawia ocena całościowa jego kariery. Lars zgadza się w zupełności z tą decyzją. Teraz będzie mógł spokojnie trenować. Nie wszystkim podoba się ta decyzja, pod adresem kierownictwa Związku padło wiele słów krytyki, zwłaszcza o zatajeniu prawdy.

Niewiadomo też, czy Lars nie straci jednak stypendium ze Związku, które należy się tylko skoczkom z kadry A.

Afery alkoholowe Larsa:

- Nowy Rok 2000
Lars bawił się na zakrapianej imprezie w Innsbrucku (Puchar Kontynentalny).
Kara: wysłanie do domu

- Wiosna 2000
Prowadził po pijanemu samochód w Oslo. We krwi miał 2,38 promili alkoholu.
Kara: 24 dni więzienia

- Marzec 2003
Nie chciał pokryć rachunku za taksówkę po imprezowaniu na mieście.
Kara: zakaz startu w Lathi.

- Listopad 2003
Lars wpada do basenu na Aker Brygge w Oslo po bójce pod wpływem alkoholu.
Kara: zakaz występowania na 2 miesiące, wyrzucenie na ten okres z drużyny.


Barbara Gulbrandsen, źródło: VG
oglądalność: (6376) komentarze: (37)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • anonim

    I to jest mistrz olimpijski.... PARADOKS

  • Prymka bywalec

    Jeżeli by podać ile przypada wypitego alkoholu procentowo na każdego zawodnika z kadry Norwegii no to Lars Bystoel byłby na końcu. Przez te wszystkie ograniczenia które miał. Romoeren,Stensrud,Ingebrigtsen,Ljoekelsoey,Solem ...siedzą przy piwie a Lars musi na to patrzeć. Który normalny człowiek wytrzyma coś takiego? Dlatego przez te stresy pije bardzo rzadko ale obficie !

  • skolim doświadczony

    Bystoel to Bystoel,gdyby nie był taki to by nie był sobą... dla mnie to taki indywidualista, troche nieobliczalny, ale przeciez wszyscy NOrwegowie sa pojechani

  • anonim

    Powinni go wywalić. Nie mówię tego, że źle mu życzę - osobiście bardzo go lubię. Ale jeśli Mika coś powiedział, to nie powinien teraz z tego rezygnować i dawać mu "ostatniej szansy". To by było nie fair w stosunku do każdego.

  • anonim
    Szemek 77" święta racja

    Wstu procentach masz racje,co do slowa,sportowiec powinien wybrać ,być sportowcem i podporządkować swoje życie sportowi? czy hulaszczy tryb życia i beztroskość.No niestety,jeśli ktoś decyduje się na uprawianie czynnie sportu to wymaga to wielu wyrzeczeń.Dobrze Mika robi,ze nie znajduje miejsca dla takich kolesiów,i dlatego norwegowie są tak silną druzyną w grupie i na świecie.Zeby się wyleczyć z alkoholizmu trzeba tego samemu najpierw chcieć Lars widocznie tego nie chce.

  • nati początkujący
    :P

    fajny chlopak... napilabym sie z nim

  • anonim
    nie karać, a pomóc ... czy to tak trudno zrozumieć!

    Jak za takie "wybryki" będą wywalać z kadry A ...to tylko kwestia czasu, aż będziemy oglądać Norwegów tylko w Pucharze Kontynentalnym ... a poza tym to dołączam się do zdań tych osób, które twierdzą, że zamiast karać powinno się takiemu ludziowi pomóc ...

  • Styrian weteran
    nie jeden lars skacze w norwegii

    @mmm krakow : poblazaniem tez widac nie ( patrz rutkowski , skupien ) . Niestety niektorym sie wydaja ze sa najwazniejsi i wszystko im wolno ...... Coz - POMYLKA ! Szczerze mowiac , wole nie ogladac pijanych sportowcow - obojetnie jaka by to nie byla dyscyplina sportu .......

  • anonim

    A na poważnie, alkoholizmu nie da się wyleczyć poprzez wywalenie kolesia z kadry. Gdy Svenio miał problemy psychiczne, to z kadry go nie wywalano, tylko wysłano na terapie do psychatry. A tutaj rzeczywiście porządna terapia odwykowa by sie przydała...

  • anonim
    @JPP

    Skoro Kuttin zrezygnował z współpracy z p. Wódką, to może by go w Norwegii zatrudnili?
    Psycholog o takim nazwisku natychmiast by wyleczył chłopaków z alkoholu ;)))))

  • anonim

    Jeżeli chcą mu pomóc to może powinni wysłać go na jakąś terapię!? Może on potrzebuje pomocy specjalistów i ma głębsze problemy z alkoholem niż się wydaje? a tak w ogóle jeśli są takie kary jak zakaz występów w kadrze A to każdego może jeszcze bardziej zdołować, człowiek, który pije ma słabszą psychike niż ten co tego nie robi. Niech Norweski Związek Narciarski nie zmienia kadr, ale pomoże swojemu zawodnikowi w bardziej profesjonalny sposób!

  • anonim
    CHCIAŁ I MIAŁ

    Przypomę Nyknena który {Pił iwypił } przez alkochol Siedzi w więźeniu ibędzie Tam SIEDZIAŁ PRZEZ NASTĘNAE DWA LATA

  • anonim
    jjdsnsg

    afera goni afere :D komisja sledcza do sprawy wybrykow alkoholowych Larsa Bystoela ,a komisji zasiada kojonkowski,romonen,rutkowski,tajner,beger,blochowiak,rokita,wisniewski,rywin,lepper nie wiem czy taki sklad bedzie oficjalny , ale bede wiedziala wiecej to wam powiem :D

  • anonim

    krótki komentarz w tej sprawie:
    1. kara dla larsa jest wyjatkowo lagodna. sportowiec nie ma prawa sie tak zachowywac, bo - miedzy innymi - jest wzorem mlodziezy.
    2. skad wszyscy tak dobrze wiedza co sie dzieje w kadrze norweskiej?
    3. to ze 'wszyscy pili w zakopanem' nie jest zadnym argumentem: jesli trener zezwoli na wypicie piwka, to co innego. natomiast lars mial zakaz bo najwyrazniej ma problem z alkoholem. jesli obiecal, ze nie bedzie pil i znow to zrobil, znaczy ze nie zasluguje na zaufanie. gdyby nic mu nie zrobili, oznaczaloby to zalamanie autorytetu trenera. to jest cos, czego wiele osob nie rozumie - dlatego tak zawziecie bronili wojtka skupnia, tymczasem niestety - trener ma zawsze racje. koniec, kropka.
    4. za latwo niektorzy szafuja argumentem, ze trener sie uwzial na kogos. co wy mozecie wiedziec np. o charakterze danej osoby. jedno jest dla mnie pewne: obowiazkiem trenera jest dbalosc o atmosfere w druzynie. jesli ktos notorycznie rozwala grupe, naduzywa zaufania to po prostu czasem lepiej delikwenta usunac.
    5. na koniec zart: zamiast przesunac larsa do kadry B, powinni go zeslac do polskiej kadry. nie dosc, ze rozpilby sie jeszcze bardziej, to jeszcze pewnie oduczylby sie skakania :)

  • anonim

    Jasne, ze w ogóle nie powinno dochodzić do takich sytuacji, zeby sportowiec występował na zawodach z promilami we krwi, ale nie tylko Larsowi zdarzają się takie historie, więc może jednak powinien Kojonkoski wszystkich oceniać na równi?

  • anonim

    Z tego, co sie czyta w necie, to Vikongowie w komplecie nieźle imprezują [przecież i Romoeren ma na koncie występ na Mistrzostwach Norewgii z promilami we krwi], a po uszach dostaje tylko Lars. Conajmniej dziwne, bo przypomina szukanie "kozła ofiarnego" :)
    No tak, za wszystko zło świata są winni tylko Żydzi, masoni i cykliści [i nikt więcej!] - zgodnie z przedwojennym powiedzonkiem. Na kogoś zawsze trzeba zwalić :(

  • anonim

    oojej ale lobuz z niego!!!!

  • anonim

    wszyscy piją i hulają i nikt nikomu nie wypomina...ma chlopak problem

  • anonim

    No i co z tego,ze pije przeciez cholera wyniki sa wiec o co wszystkim chodzi???Polscy skoczkowie tez pija(nie Malysz)a nie maja wynikow.Hmmm moze powinni pic jeszcze wiecej, jak LARS.To wynaga zastanowienia :P

  • Boy profesor

    Mam nadzieję, że Lars wystąpi we wszystkich konkursach LGP i może je wszystkie wygra :P Niech udowodni, że stać go na super skoki po pijanemu :-) Żartowałem, również się z tym zgadzam, że czasami można sobie wypić...

  • anonim
    Zakopane ... :)

    ... o jejciu ... w Zakopanem wszyscy piją ... no bo jak tu nie pić kiedy piwo ( i inne trunki ) się wręcz potokami leją ... jest jeden taki konkurs w PŚ i trzeba to oblewać ... a Lars powinien być w kadrze A, mimo wszystko :) ... liczy się talent, a nie kurcze promile we krwi :) !!!!!

  • anonim

    a Romoeren tez pije, przed finałem w Planicy tez pewnie pił, a jak odleciał :)

  • anonim
    Lars

    @"malysz"
    To takie specjalne wiezienie dla osob z promilami za kierownica. Niezbyt ciezkie : )

  • fan profesor

    Ciekawe skąd wszyscy wiedzą, że Norwegowie pili w Zakpanem?
    Możecie mi to wyjaśnić?

  • Du Du doświadczony
    libacja

    To że piją wszyscy Norwegowie to widać (Zakopane) a Lars po wypiciu za dużo gada do swoich " przyjaciół " o trenerze,sponsorach ,pieniądzach itd,Ci z kolei donoszą do przełożonych(nie wszyscy) a efektem są wyniki które kończą się nastepną libacją.

  • Małysz bywalec

    Nie wiedzilem ze Lars byl w wiezieniu

  • Sweet weteran

    Nie tylko on chleje ale cala druzyna Norweska i nie tylko ,zrobili z niego alkoholika a gorsi sa Ci o twarzach nie winiatek mialam sama okazje to wiele razy widziec

  • anonim
    szansa dla Bystoela !!!

    I tak powinien być w kadrze A!!! Sami napisali, że Lars miał już przygody z napojami wysokoprocentowymi ... no i widzieliśmy, że nie przeszkodziło mu to w osiąganiu wyników. To co kto lubi to jego prywatna sprawa. Skoki to jego zawód i musi go wykonywać ... a alkochol może dodaje mu pewności siebie, odbiera stres .... a może po prostu chce się trochę rozerwać ... no bo kiedy ma to robić jak nie teraz ? Jak będzie na emeryturze - to będzie już za późno ... Lars 3maj się!!!

  • anonim

    Cala Norweska druzyna niezle imprezuje- chociazby w Zakopnem. No ale musieli sie przyczepic tylko do Larsa jak zwykle! A zreszta to tylko czlowiek i ma prawo sie napic!!!

  • Boy profesor

    Pomimo tego, ja nadal uważam, że Bystoel powinien być w kadrze A.

  • _An_ stały bywalec

    Tylko, że Romoren wcale nie jest bardziej święty od Brystoela, a nikt nawet nie śmie się do niego przyczepić... Trochę to dziwne :/

  • Andy stały bywalec

    Jeżeli zawodnika bronią wyniki można mu bardzo dużo wybaczyć, patrzec na niego przez palce i dawać mu kolejne szanse tak jak w przypadku Bystoela, gorzej jeśli zamilowanie do alkoholu staje się czynnikiem destrukcyjnym dla rezultatów zawodnika... Znamy takie przykłady z naszego podwórka prawda...?

  • anonim

    Ciekawe - to Rutkowski idzie w slady Larsa, czy Lars w ślady Rutkowskiego? :P

  • anonim
    ehhh jednym slowem "paranoja"

    Takie afery w zyciu sportowca to raczej mowi o tym ze niema on prawa reprezentowac barw narodowych

  • anonim
    larsi

    oh biedny larsi.....nie daj sie:-P...nieeee no larsi-chyba wolisz skakac niz picie...?!

  • ... doświadczony

    żul :/
    rozumiem każdy dorosły może raz na jakiś czas się _troszeczkę_ napić, ale ciągle...

  • anonim

    Alkoholik :/

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl