Trzynastu Polaków jedzie do Hinterzarten, Tomasiak powalczy o kwotę na Puchar Świata

  • 2025-09-24 12:07

Polski Związek Narciarski (PZN) w środowe popołudnie przedstawił plany dotyczące czekających nas w ten weekend zawodów rangi FIS Cup oraz Letniego Pucharu Kontynentalnego w Hinterzarten. To właśnie w Niemczech rozpocznie się walka o dodatkowe miejsce startowe na przedświąteczny okres Pucharu Świata 2025/26.

Długi weekend ze skokami narciarskimi w Badenii-Wirtembergii rozpocznie się od zmagań trzecioligowców. Pierwsze zawody FIS Cup na 109-metrowym obiekcie w Hinterzarten odbędą się w piątkowe popołudnie, a następne zaplanowano na sobotni poranek. Nasz kraj w tych konkursach będą reprezentować Tymoteusz Amilkiewicz, Mateusz Gruszka, Kacper Juroszek, Jarosław Krzak, Tomasz Pilch, Klemens Staszel, Andrzej Stękała, Wiktor Szozda, Jakub Wolny i Marcin Wróbel.

Do Hinterzarten pojadą też Klemens Joniak, Adam Niżnik i Kacper Tomasiak. Ta trójka będzie skakać od sobotniego popołudnia do niedzieli w dwóch konkursach zaliczanych do klasyfikacji generalnej Letniego Pucharu Kontynentalnego 2025. Oprócz nich, na starcie drugoligowych zmagań pojawi się też czterech Biało-Czerwonych z konkursów FIS Cup na Rothaus-Schanze.

Ponadto na najbliższą sobotę i niedzielę zaplanowano finałowe konkursy tegorocznej edycji Letniego Pucharu Interkontynentalnego kobiet. W powiecie Breisgau-Hochschwarzwald zabraknie reprezentantek Polski.

Nadchodzący weekend w Niemczech rozpocznie jesienny bój o dodatkowe miejsca startowe na pierwszy etap Pucharu Świata w sezonie olimpijskim, składający się z listopadowych i grudniowych konkursów w Lillehammer, Falun, Ruce, Wiśle, Klingenthal i Engelbergu. Które nacje podniosą limit na inauguracyjną część zimy? O tym przekonamy się w przedostatni weekend października po finale Letniego Pucharu Kontynentalnego w Klingenthal.

Sobotnie oraz niedzielne konkursy LPK i LPI będą transmitowane na platformie YouTube przez oficjalny kanał FIS >>>

Program FC w Hinterzarten (HS109)

Piątek, 26.09.2025
11:00 - Odprawa techniczna
15:00 - Oficjalny trening
16:00 - Seria próbna
17:00 - Pierwsza seria konkursowa

Sobota, 27.09.2025
8:30 - Seria próbna
9:30 - Pierwsza seria konkursowa

Program LPK i LPI Pań w Hinterzarten (HS109)

Piątek, 26.09.2025
20:00 - Odprawa techniczna

Sobota, 27.09.2025
13:30 - Oficjalny trening kobiet (LPI)
14:15 - Seria próbna kobiet (LPI)
15:00 - Pierwsza seria konkursowa kobiet (LPI)

17:30 - Oficjalny trening mężczyzn (LPK)
18:30 - Seria próbna mężczyzn (LPK)
19:30 - Pierwsza seria konkursowa mężczyzn (LPK)

Niedziela, 28.09.2025
8:30 - Seria próbna kobiet (LPI)
9:15 - Pierwsza seria konkursowa kobiet (LPI)

11:30 - Seria próbna mężczyzn (LPK)
12:30 - Pierwsza seria konkursowa mężczyzn (LPK)


Dominik Formela, źródło: PZN
oglądalność: (12381) komentarze: (89)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • King profesor
    @ASJ_212

    No jakby pokazywali PK z Chin to byłoby fajnie.

  • Sigmusiaxd doświadczony
    @AntonelliBig

    Szkoda, że ty nie jesteś odklejony.

  • HAZARD weteran
    @AntonelliBig

    Pokolenie płatków śniegu.

  • Lataj profesor
    @Lataj

    Właśnie za sprawą poprawy Tymka teraz już jest nie dwóch, a tylko jeden skoczek Topora, który obecnie radzi sobie słabo. Myślę, że już pod tym względem jest lepszy niż poprzedniej zimy. Oby i zimą było równie dobrze. Bywało już, że mając słabe lato, Polacy zimą skakali gorzej, a po dobrym lecie wykręcali zimą niesamowite lub przyzwoite wyniki.

  • Lataj profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Nie tylko z tym, ale jeszcze z pisaniem. Bardzo Stary Sceptyk jest już pewnie na cmentarzu, ale oby jeszcze długo @dervish z nami żył i tego mu życzę.

  • Kazimierzz stały bywalec
    @Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak

    Postaram się aż do tego nie dopuscic, wiadomo ze słynę z dobrego poczucia humoru i chciałem wprowadzić troche ozywienia tymi moimi zabawnymi postami niżej ;] niemniej fajnie że moje żarty sie podobają. Postaram sie nei spuszczac z tonu poziomem ooczywiscie z tonu ;] W koncu najlepszy polityk w kraju Donald KACZYŃSKI to potwierdza;]]]] Donald Kaczyński ;]] to wymysli;lem;]

  • Kazimierzz stały bywalec
    @Lataj

    rzeczywiście jest taki typ ;] oby go złapali

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @dervish

    Szacunek, że w takim wieku tak dobrze sobie radzisz z obsługą komputera/telefonu.

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @ASJ_212

    Jak wreszcie coś zrobią w tym kierunku to bardzo dobra wiadomość. Jak Fisowi zależy na popularyzacji skoków to powinni PK transmitować.

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @Pavel

    To, że Kubacki jest jaki jest to inna kwestia. Mam wrażenie, że jemu mocno psycha siadła przez chorobę żony. Wcześniej sobie nie przypominam żeby narzekał na warunki w każdym wywiadzie.

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @Man_of_the_Day

    Moim zdaniem to zależy od psychiki zawodnika. W ostatnich dwóch sezonach mieliśmy dwa skrajne przypadki Prevca i Hayböcka. Pero po ogłoszeniu decyzji o zakończeniu kariery zaczął stawać na podium a nawet wygrał w Planicy. Natomiast Hayböck wyraźnie spuścił z tonu, gdzie na początku sezonu potrafił zdobywać podia, a w Garmisch nawet rekord skoczni pobił.

  • ASJ_212 weteran

    Jak informują organizatorzy zawodów COC/FC w Hinterzarten, ich konkursy ponownie stały się polem do testów FIS. Wszystko za sprawą weekendowych transmisji.

    Zdaniem Niemców, FIS ma zamiar transmitować zimą 2025/26 wszystkie konkursy COC

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak profesor
    @Kazimierzz

    Kariusz Mis ty żartownisiu. Przestań bo zaraz wszyscy popękamy ze śmiechu i kto będzie odwiedzał tą stronę? Będziesz miał Nas na sumieniu.

  • Lataj profesor
    @Kazimierzz

    "nie skacze Kamil Żyła"
    Pewnie nadal skacze... na wolności, ale pozostaje nieuchwytny. Ten morderca jest na liście Europe's Most Wanted.

  • TheDriger weteran

    Tomasiak, zrób to dla nas, dla WSZYSTKIIIIICH

  • Kazimierzz stały bywalec

    nudno tak jakoś bez zawodów.. nie skacze Kamil Żyła i Piotr STOCH.. mógłby Maciej Małysz zorganizować im jakieś zawody na skoczni imieniem Macieja Małysza w Zakopanym ale Adam Maciusiak pewnie ma inne plany ;] bo może wybrać Wielką Krokiew w WIŚLE ;]]]] A co na to wszystko Dawid Kot? Bo przeciez nie Maciej Kubacki ;]]

  • Lataj profesor

    Dziwię się, że nie będzie skakał Łukasz Łukaszczyk, a za niego będzie Gruszka. Mam nadzieję, że Amilkiewicz utrzyma to, co wypracował we Frenstacie, a oprócz niego ktoś inny też stanie na podium w FC. Jeśli Wolny i Stękała zostaną rozjechani przez Pilcha, to ten wyjazd zamiast spokojnego treningu byłby, ale za to obaj będą mieli dogrywkę o LPK.

  • Mikolaj1 weteran
    @Man_of_the_Day

    Dokładnie tak, mam wrażenie, że na Małyszu też ciążyła ta sama presja. Mógł wygrać spokojnie jeszcze kilka konkursów i walczyć z Morgim o kryształową kulę. Nieraz prowadził po pierwszej serii a potem spadał i skończyło się "tylko" na jednym zwycięstwie w Zakopanem i to jeszcze w ciężkim "bólu porodowym".
    Na MŚ w Oslo, mógł zdobyć dwa medale w tym złoto, ale było widać ten stres , że zbliża się powiadomienie o decyzji.

  • Pavel profesor

    Jak ktoś nie zauważył, ale jest to wielce prawdopodobne, to pojawiła się aktualizacja w temacie startu Rosjan na IO:

    AKTUALIZACJA 25.09.2025

    Decyzja FIS dotycząca dopuszczenia rosyjskich sportowców do startu w igrzyskach została odroczona do 21 października.

    Jak dla mnie oznacza to, że chyba chcą ich dopuścić tylko nie wiedzą co kwalifikacją, inaczej by ich zbanowali od razu.

  • HAZARD weteran
    @dervish

    Dervish podczas urodzin już ma śpiewane "200-lat" zamiast 100...

  • dervish profesor
    @Janusz11

    Ejże, nie zaniżaj mi wieku. Aż takim młodzieńcem nie jestem, jeszcze trochę mnie odmłódź a sprawisz, że kultyści zaczną oddawać mi cześć. ;)

  • Arturion profesor
    @Baks

    Owszem. Zniszczoł i Żyła powinni pojechać. Albo tylko Zniszczoł.

  • Baks bywalec
    @dervish

    Racja, kompletnie zapomniałem że ta miejscówka obowiązuje już na Hinzenbach i Klingenthal, zresztą sam Tomasiak ją sobie przecież wywalczył, mój błąd ;)

    Ale mimo wszystko zdania nie zmieniam, o miejscówkę na PŚ będzie bardzo ciężko. W sumie szkoda, że nie zdecydowaliśmy się oddelegować do LPK kogoś z kadry A kosztem tych dwóch konkursów w Hinzenbach. Finalnie mogłoby nam to przynieść więcej korzyści niż te kilkanaście-kilkadziesiąt punktów do kwalifikacji olimpijskich zdobytych w Austrii.

  • Man_of_the_Day stały bywalec
    @Janusz11

    "Prostsze wyjaśnienie lepszej formy Stocha: ogłosił zakończenie kariery, zeszło trochę presji (...)"

    Tak na chłopski rozum jest raczej odwrotnie: kończysz karierę, chcesz to zrobić z przytupem jako jeden z głównych aktorów, a nie jako statysta; do tego dochodzą IO, które będą twoimi ostatnimi, no i oczekiwania kibiców ciekawych tego, jak będzie wyglądać twój koniec... Presja jest wielokrotnie większa.

  • Arturion profesor
    @Janusz11

    Cierpliwości. Już się tam z tyłu Myszokiełbasy czają. :-)

  • Janusz11 doświadczony
    @HAZARD

    Tak jak pisałem niżej brak obecności juniorów z SMS (poza Staszelem) na FC to niezłe podsumowanie rzekomej świetnej roboty w kadrze juniorów / SMS, bo generalnie pod względem sportowym ten skład się broni.

    Lato jest od trenowania i w ogóle bym o tym nie wspominał, gdyby nie liczne peany na cześć szkolenia młodzieży, jakie tu parę razy tego lata miałem okazję przeczytać. Jeszcze początek letnich startów międzynarodowych był niezły dla najmłodszych zawodników, ale ostatnio to już zjazd.

    Zimą niemal na pewno kilku będzie skakać lepiej, jak co roku, ale wygląda to na "spokojne wejście w sezon" i mozolne budowanie formy na MŚJ, raczej nikt się nie przebije od razu na poziom PK, a czy zakończy się to sukcesem w postaci medalu/i na MŚJ i solidnymi występami w PK / jakimś debiutem w PŚ, czy porażką jak w zeszłym sezonie, to się okaże.

    "Kultystom młodzieży" zostaje liczenie na B-kadrowicza Tomasiaka, trzymanie przez niego dobrej formy i udaną walkę o miejscówkę / miejsce w składzie na PŚ.

  • Sigmusiaxd doświadczony

    Tomasiak nie musi być liderem kadry, tylko ma sobie zapewnić udział w 1 periodzie PŚ ludzie.

  • Janusz11 doświadczony
    @Filigranowy_japonczyk

    Kiedy Kubacki mówił o rzucaniu kłód pod nogi miał na myśli zapewne brak powołania na MŚ, co było błędem, ale zrzucanie wszystkich niepowodzeń Stocha w zeszłym sezonie na konto Austriaka to już poziom Kolosa.

    Prostsze wyjaśnienie lepszej formy Stocha: ogłosił zakończenie kariery, zeszło trochę presji, to i forma przy niezakłóconych przez kontuzje przygotowaniach (rok temu tuż przed zimą trochę czasu stracił) lepsza.

  • Arturion profesor
    @dervish

    Starty w Klingen o niczym nie decydują, ale to jest JEGO miejscówka! Niechby na niej choć weekend w I lidze poskakał.
    Niechby po LPK został w Klingen na LPG.

  • Janusz11 doświadczony
    @dervish

    "Nie podobało się im kiedy starszyzna czyli Stękała i Wolny startowała w PK, gdzie w pierwszym letnim periodzie nie można im było odmówić racji bytu patrząc na przykład na zaszeregowanie kadrowe i na układ sił z poprzedniego sezonu, a teraz im się nie podoba kiedy ta dwójka z braku wyników słusznie została zdegradowana do FC by tam udowodniła, że jest na tyle dobra by zasługiwać przynajmniej na starty w 3 lidze. Kultystom się to nie podoba, bo nawet startując w FC zabierają miejsca mitycznym młodym talentom, których mamy takie zatrzęsienie, że aż trudno wymienić choćby jednego pokrzywdzonego który byłby przynajmniej na zbliżonym poziomie do tej dwójki a który by swojej szansy w FC nie dostał. "

    Przejrzałem komentarze i ani jedna osoba nie skrytykowała obecności Stękały i Wolnego w FC, wręcz przeciwnie, ich degradacja i zestawienie w rywalizacji z innymi fiskapowcami zostało pochwalone przez wszystkich, a komentarze odnoszące się do braku młodzieży z SMS w składzie na FC (jak np mój) odnoszą się do formy tej młodzieży i krytykują niesłuszne i przedwczesne chwalenie Kwiatkowskiego i trenerów z SMS za rzekomą dobrą formę młodych przez użytkowników tej strony.

    Mimo wszystko nie mam pretensji, rozumiem, że w wieku 82 lat można już mieć problemy z czytaniem ze zrozumieniem :)

  • szczurnik weteran
    @dervish

    Wygranie periodu daje jeszcze mocniejszą "legitymację" do awansu na kolejny poziom, niż raptem kolejna miejscówka.

  • dervish profesor
    @King

    Przede wszystkim musi wywalczyć sobie pozycje lidera naszego zaplecza. Wtedy nawet bez ekstra miejscówki może realnie liczyć na rotację do PŚ. Patrząc na ostatnie sezony zawsze w kadrze na PŚ ktoś przechodził kryzys i zawsze w pierwszym periodzie były jakieś rotacje. A wiadomo, ze lider zaplecza jest naturalnym i pierwszym w kolejce kandydatem to takiej podmianki. Jeżeli okaże się, że na zapleczu jest ktoś mocniejszy to naturalnie perspektywa awansu do kadr na PS się oddali, ale i tak trzeba walczyć o jak najwyższą pozycję w krajowej hierarchii, bo zawsze w odwodzie są miejscówki do grupy krajowej.

    P.S. Starty w LGP w takim Klingen o niczym nie zadecydują. No chyba, że taki Tomasiak zamiast tam walczyć o pozycje nr 5 w kadrze znienacka stanie się jednym z jej liderów co jest mało prawdopodobne. Jeżeli nie będzie na tyle dobry by od razu stać się jednym z liderów to tak czy siak o kadrze na pierwszy period zimowy zadecydują: jeden lub dwa ostatnie tygodnie letniej przerwy - kiedy podczas mitycznych treningów zostanie wyznaczona najmocniejsza 5.

  • King profesor
    @Arturion

    Gdyby był piąty to jeszcze. Ale jak się okaże, że w takim Klingenthal na sześciu naszych on będzie np. czwartym to różnie może być. Bez miejscówki istotna pewnie będzie dyspozycja tuż przed startem zimy. Jednak mam obawy wtedy, że nawet jeśli Tomasiak będzie prezentował poziom kadrowiczów lub minimalnie lepszy to zacznie rywalizację od PK. A że PK startuje dopiero 13 grudnia to realnym terminem na jego rozpoczęcie sezonu będzie wtedy krajówka w Wiśle.

  • dervish profesor
    @Baks

    A co ma DSQ w Stams do ekstra miejscówki? To był inny period - nie liczy się. Nowy period - walka zaczyna się od nowa.

  • Arturion profesor
    @King

    Przy limicie 5. Tomasiak raczej nie ma szans na występ w PŚ. Za to w LGP w Klingenthal powinien wystąpić bezwzględnie.
    A z FC podejrzewam, że przejdą: Pilch, Amilkiewicz, Krzak, Wolny. Niekoniecznie w tej kolejności.

  • Baks bywalec

    Patrząc na potencjalną obsadę LPK coraz bardziej żałuję tego nieszczęsnego DSQ Tomasiaka w pierwszym konkursie w Stams. Obawiam się, że finalnie nie uda mu się niestety wywalczyć miejscówki na pierwszy period PŚ, a jego starty w elicie zostaną ograniczone do finału LGP w Klingenthal i krajówki w Wiśle. Szkoda o tyle, że Kacper ewidentnie jest teraz w sztosie, więc warto kuć żelazo póki gorące a nie czekać aż forma mu uleci, co zapewne prędzej czy później będzie miało miejsce - i nie ma w tym nic złego bo to wciąż młody zawodnik.

    Natomiast duży plus dla FISu za transmisję, właśnie po to powinien istnieć ich kanał na YouTube. Po cichu liczę, że takie transmisje z kontynentala staną się normą i ujrzymy ich zimą o wiele więcej.

  • rybolow1 profesor
    @Pavel

    dokładnie, Kubacki zawsze znajdował 100 różnych wymówek zamiast przyznać się, że po prostu słabo skoczył.

  • Stinger profesor
    @atalanta

    Różnica jest taka, że oni wszyscy wtedy oddawali praktycznie tyle samo skoków, a teraz ci z FC będą po dwóch konkursach w tym po konkursie w sobotę rano i wieczorem rozpoczną rywalizację z tymi którzy dopiero wejdą do gry. Może być jakaś różnica względem tych na większej świeżości ale tak, nie panikował bym z tego powodu bo to nie dziadki więc wątpię żeby jakoś specjalnie mieliby się zamęczyć z tego powodu.

  • atalanta weteran
    @equest

    Wohlgenannt w 2021 w ciągu dwóch dni wygrał w Willingen 4 (dwuseryjne) konkursy PK, więc ja bym nie przesadzała z tymi obawami o nadmierne zmęczenie. To młode chłopaki, dadzą radę.

  • mortyr bywalec

    Bardzo cieszy mnie transmisja w ten weekend. Jeśli rzeczywiście ma być Deschwanden, Bachlinger i Prevc, a spodziewam się też nieśmiertelnego Fettnera, to mogą być to, mimo rangi, arcyciekawe zawody. Nic tylko oglądać z wypiekami na twarzy i tym razem kibicować nie tylko Polakom, ale i Młodym!

  • dervish profesor

    Jak widać selekcja w PZN jest zdrowa. Tam gdzie jest latem jest normalna - niczym nie zmącona rywalizacja, czyli w FC i w PK a nie przygotowania do zimy jak to się dzieje w LGP - nominacje są zdrowe i oparte na prezentowanej formie i wynikach. Najlepsi z FC wywalczyli sobie awans do PK a najsłabsi z PK zostali zdegradowani do FC by tam walczyć o miano liderów i powrót do PK.

    Wszystko jest wiec jak najbardziej oparte na zdrowych sportowych zasadach, a kultyści cały czas swoje o tym jakoby przedmioty ich kultu - czyli młodzież wbrew prezentowanemu poziomowi sportowemu była kiszona i betonowana bez szansy na awanse.
    Nie podobało się im kiedy starszyzna czyli Stękała i Wolny startowała w PK, gdzie w pierwszym letnim periodzie nie można im było odmówić racji bytu patrząc na przykład na zaszeregowanie kadrowe i na układ sił z poprzedniego sezonu, a teraz im się nie podoba kiedy ta dwójka z braku wyników słusznie została zdegradowana do FC by tam udowodniła, że jest na tyle dobra by zasługiwać przynajmniej na starty w 3 lidze. Kultystom się to nie podoba, bo nawet startując w FC zabierają miejsca mitycznym młodym talentom, których mamy takie zatrzęsienie, że aż trudno wymienić choćby jednego pokrzywdzonego który byłby przynajmniej na zbliżonym poziomie do tej dwójki a który by swojej szansy w FC nie dostał. ;)

  • Paweł39 weteran
    @Janusz11

    Zgadzam sie co do Wolnego i Stękały ale na boga pisanie jakichś dziwolągów typu "WolnoStękały" itp to jest dziecinada. Jeden tak powtórzył i widzę większość używa takich dziwolągów słownych. A co do Kubackiego to też nie przepadam, szalenie "dumny" zawodnik od zawsze i narzekający na wszystko.

  • King profesor
    @ASJ_212

    Może to też zadziałać w drugą stronę, że z ledwością wejdą do "30" FC, ale oby nie było aż tak źle.

  • King profesor
    @equest

    Zawsze mogą odpuścić serie próbne i wtedy danego dnia oddadzą 4 skoki (albo i 3 jeśli nie awansują do 2 serii LPK).

  • King profesor

    No bardzo dobry wybór kadry na zawody. W uczciwej rywalizacji zostanie wyłoniona czwórka na LPK. Obstawiam, że z dwójki Wolny i Stękała tylko jeden przejdzie próbę i załapie się na LPK.

    A jeśli chodzi o Tomasiaka to nawet jeśli z racji spodziewanej silnej obsady polegnie w walce o miejscówkę na zimę to jeśli będzie najlepszy podczas obu weekendów LPK na 95% dostanie szansę występu w Klingenthal w finale LGP kosztem najsłabszego z Hinzenbach. Choćby z racji tego, że miejscówkę wywalczył sobie sam. A jeśli pokaże się i tak z dobrej strony podczas LPK na tle Deschwandena czy Domena, a potem w LGP to wcale nie jest powiedziane, że przy limicie 5 nie załapałby się do składu na PŚ.

  • equest profesor

    Ta czwórka z FIS Cupu, to będzie w sobotę rano startować w FIS Cup.
    A wieczorem w sobotę w LPK.

    Nie wiem czy to dobry pomysł. Zmęczeni, mogą słabo wypaść w LPK.

  • kubilaj2 weteran

    Owszem. Tomasiak powalczy o kwotę startową.
    Dla Pawła Wąska xD.

  • HAZARD weteran

    A więc mamy to, czego chciałem, mianowicie sprawdzian i uczciwa (miejmy nadzieję) walka o miejsce na LPK Stękały i Wolnego. Za późno, ale lepiej późno niż wcale. Małym problemem natomiast jest brak Łukaszczyka w składzie, który mógłby tutaj zastąpić Gruszkę, jednak Łukasz formę ma mimo wszystko średnią, sporo latem startował i jest po kontuzji, zatem odpoczynek jemu akurat też może się przydać. Także tę decyzję da się obronić, a żaden inny junior na AC nie zaprezentował się na tyle dobrze, by tutaj się pojawić zamiast Gruszki, Sarniak również notuje zjazd.

  • Pavel profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Czy Kubacki ma rację czy nie, to straszna z nie męczybuła ;) A to narta krzywa, zeskok nierówny, kombinezon kostropaty, wiatr za słaby, wiatr za mocny, śnieg za zimny.

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @Janusz11

    "Kubacki sobie na to ZASŁUŻYŁ, w szczególności na miano "toksyka", swoimi skandalicznymi wypowiedziami po zwolnieniu trenera Thurnbichlera i nawet nie chce mi się dyskutować na ten temat, jest to oczywiste i nikt nie przekona mnie do tego, że mam obowiązek mu kibicować, bo jest Polakiem."

    Sam krytykowałem Kubackiego za słowa na temat TT ale patrząc na wyniki Stocha to kto wie czy nie miał racji że stwierdzeniem, że "Thurn rzucał kłody pod nogi Stochowi". A samym toksykiem to był Thurnbichler.

  • Pavel profesor
    @Lataj

    Od godziny masz na portalu. Wraca do treningów.

  • Lataj profesor

    Może jakieś info, co z Waszkiem? Zapomniałem nawet, że taki zawodnik mógłby startować, a już długo go nie ma. Tak długo chory czy o coś innego chodzi?

  • ms_ profesor
    @ASJ_212

    Też tak myślę, ciekawe co się stanie jak kogoś z Polaków zdyskwalifikują mimo dobrego skoku, czy wtedy powołanie zamiast np. Pilcha dostanie Krzak, Juroszek albo inny Stękała. To by było bez sensu.

  • ms_ profesor
    @Mikolaj1

    A ja myślę, że Wolny i Stękała będą przed Krzakiem i przegrają ewentualnie tylko z Pilchem i Amilkiewiczem. Ale mam nadzieję, że się mylę i Krzak z Juroszkiem wywalczą sobie miejsce na LPK. Bo reszta z tego składu no to nie oszukujmy się, większych szans nie ma.

  • Stinger profesor
    @Janusz11

    Po przeczytaniu twoich wpisów mogę zgodzić się z jednym.
    Masz rację - przedawkowałeś internet i to zdrowo.

  • ASJ_212 weteran

    Nasza kadra tego lata jest tak nieprzewidywalna, że wcale się nie zdziwię jak Wolny i Stękała będą w Top 10 tego FC

  • Mikolaj1 weteran
    @ms_

    Stękała i Wolny mogą być równie dobrze poza 30, a i tak może się okazać, że będą lepsi od takiego Juroszka Gruszki czy Szozdy i któryś z nich się załapie do tej czwórki. Na ten moment pewniakami wydają się być Pilch, Amilkiewicz i o dziwo Krzak, który ma chyba najlepszy okres w karierze i w ogóle cykl letni, przy sprzyjających wiatrach i szczęściu mógłby nawet zdobyć jakąś drobnicę w dobrze obsadzonym PK, tylko obawiam się, że to jest jego "sufit", czyli tak na prawdę, też już nie jest perspektywiczny.

  • Bergisel7 stały bywalec
    @Janusz11

    "Co do Kubackiego, to owszem, darzę go niechęcią, ale: po pierwsze niechęć to jeszcze nie nienawiść, po drugie Kubacki sobie na to ZASŁUŻYŁ, w szczególności na miano "toksyka", swoimi skandalicznymi wypowiedziami po zwolnieniu trenera Thurnbichlera i nawet nie chce mi się dyskutować na ten temat, jest to oczywiste i nikt nie przekona mnie do tego, że mam obowiązek mu kibicować, bo jest Polakiem."
    Jak ja Cię rozumiem. Też mam podobnie. Tęsknię za czasami kiedy lubiłam wszystkich naszych skoczków. A teraz mam tak, że najbardziej nie lubię Zniszczoła, na drugim miejscu Kubackiego, dalej Stoch i Żyła. Nadal lubię Wolnego, a zwłaszcza Kota oraz Wąska. Dla całego zaplecza też mam kredyt sympatii. Nigdy nie należałam do tych kibiców, którzy odsyłali starszych na emeryturę i krzyczeli o szansie dla młodych, ale teraz już bym mogła nie oglądać tamtej czwórki.

  • Bergisel7 stały bywalec

    Spodziewam się znów czegoś dobrego po naszych młodych. Ciekawe, który tym razem zachwyci.

  • ms_ profesor
    @Mikolaj1

    A ja się obawiam, że zarówno Stękała jak i Wolny będą w tej czwórce Polaków do czego wystarczą im miejsca w drugiej i trzeciej dziesiątce dzięki czemu załapią się do składu na LPK. Szkoda, że Niżnika nie dali też na Fis Cup z gwarancją startu w LPK. Mógłby odskoczyć w klasyfikacji generalnej jakże prestiżowego Fis Cupu xd a tak go wyprzedzą pewnie już teraz i straci koszulkę lidera.

    Ps. Jak dobrze podyskutować o skokach, a nie o czymś zupełnie innym pod sąsiednim artykułem ;)

  • Mikolaj1 weteran

    Stękała i Wolny po ostatnich "wyczynach", to będą mieli problem, z załapaniem się nawet do top 30 w 3 lidze, to już całkowicie obnaży ich marność nad marnościami, ale to w sumie mniejszy powód do zmartwień , bo to zawodnicy po 30 , bez perspektyw już tak na prawdę, natomiast cieszy tendencja wzrostowa Pilcha i Amilkiewicza, no i Tomasiak, który na luzie bije "mistrza Kontynentalu" Aignera.

  • Karpp profesor
    @Rawianek

    Wolny będzie odnośnikiem tego jak skoczkowie z Fc prezentowaliby się w LPK. Jeśli ktoś będzie na zbliżonym poziomie albo gorszym to po prostu obecnie nie ma czego szukać na zapleczu.

  • Karpp profesor

    Wydaje się, że z tej 10tki właściwie pewnie miejsce na sobotnie LPK mają Pilch i Amilkiewicz. Ale jeśli decydować będzie tylko piątek mogą być „ciekawe” rozstrzygnięcia.

  • rybolow1 profesor

    i to jest rozsądny skład

  • Rawianek profesor
    @znawca_francuskiego

    Ja jestem ciekawy czy oni wejdą do 30 FC.

  • znawca_francuskiego weteran
    @Mucha125

    Ja jestem ciekawy czy Wolny i Stękała będą gorsi od Krzaka.

  • Janusz11 doświadczony
    @Stinger

    Koniec kariery Stocha w kontekście mojego wpisu do powód do radości ze względów utylitarnych (zwolnione miejsce), nie ze względu na niechęć czy tam bardziej "nienawiść" do zawodników.

    Natomiast trzeba dodać, że osoba darząca Stocha nienawiścią nie życzyłaby mu końca kariery, lecz jej KONTYNUOWANIA w kolejnych sezonach i upartego startowania mimo postępującego upadku sportowego.

    Ja cieszę się, że Stoch nie idzie drogą Noriakiego, jako osoba mająca szacunek do jego wielkich osiągnięć sportowych, a nawet życzę mu dobrych rezultatów w ostatnim sezonie i oczywiście życzę mu, by nie zmienił zdania i nie zdecydował się być jak Noriaki.

    Co do Kubackiego, to owszem, darzę go niechęcią, ale: po pierwsze niechęć to jeszcze nie nienawiść, po drugie Kubacki sobie na to ZASŁUŻYŁ, w szczególności na miano "toksyka", swoimi skandalicznymi wypowiedziami po zwolnieniu trenera Thurnbichlera i nawet nie chce mi się dyskutować na ten temat, jest to oczywiste i nikt nie przekona mnie do tego, że mam obowiązek mu kibicować, bo jest Polakiem.

    Tak, jest w tej chwili najbardziej nielubianym przeze mnie zawodnikiem nr 3, za Klimowem i Geigerem, natomiast nie jest to żadna "nienawiść" - używasz słów, których znaczenia nie rozumiesz, potwierdza się moja diagnoza o przedawkowaniu internetów i mediów bredzących o "mowie nienawiści" i traktujących każdą krytykę jako takową "mowę". Osoba nienawidząca Kubackiego życzyłaby mu wszystkiego najgorszego, a w moim przypadku nic takiego nie ma miejsca.

  • alo profesor

    Wreszcie któryś z trenerów poszedł po rozum do głowy i zrozumiał że Wolny i Stękała są ciency. Mam nadzieję że Amilkiewicz i młodsi nie pozwolą im na występ w PK

  • Rawianek profesor
    @Sigmusiaxd

    Ostatnio na FC w Czechach dwa razy nie zapunktował. W październiku będzie na OC raczej.

  • Sigmusiaxd doświadczony

    Czemu w ogóle Sarniaka nie ma??

  • Stinger profesor
    @Janusz11

    I dlatego napisałeś drugi komentarz o tym podkreślając zadowolenie z końca kariery Kamila Stocha i nazywając Dawida Kubackiego toksykiem.
    Tak, żadnej nienawiści tu nie ma, na pewno.

  • Sigmusiaxd doświadczony

    BOZE MYSLALEM ZE TO NA LPK. Smieszne troche, że Wolny na fc. Przecież on był na PŚ......

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak profesor

    Tomasiak nie musi jechać na LGP żeby sprawdzić się na tle światowej czołówki. Będzie mieć okazję tutaj na LPK. Ciekawe jak wypadnie na tle czołówki LGP.

  • Prekursor Skoczni Vip weteran

    Wolny na FC XDD, no ale przynajmniej na LPK wystapią Ci którzy na to zasłużą.

  • Karpp profesor

    Takie najbardziej salomonowe rozwiązanie. Dla mnie było jasne, że nie będzie tu ani Żyły ani Wąska bo przecież jak to piszecie mają rozpisany ten letni plan startów i taki wyjazd mógłby to zachwiać Xd. Oznacza to tyle, że ktoś z tej obecnie teoretycznie najlepszej szóstki co jeździ na LGP będzie miał wolne podczas tego pierwszego maratonowego tygodnia sezonu (6 konkursów). Na obecną chwile najwiecej szans na taki dodatkowy „urlop” daje Żyle, ale kto wie co tam się jeszcze wydarzy.

    W ogóle z tego co widzę w zimie to w PK tylko wietrzna Ruka zdecyduje, które reprezentacje będą mieć powiększona kwotę na TCS.

  • Janusz11 doświadczony
    @Stinger

    Nie wiem, gdzie w moim wpisie widziałeś "nienawiść do weteranów", podejrzewam, że to wpływ przedawkowania internetu, gdzie każde najmniejsze słowa krytyki lub nie będące po prostu peanami na cześć danej osoby jest klasyfikowane jako "hejt" lub "hate speech".

  • Janusz11 doświadczony
    @Janusz11

    Oczywiście w kontekście betonowania dodam z kolei optymistycznie, że na szczęście ta błazenada z "niezbędnymi" weteranami wkrótce się skończy, już po sezonie 2025/2026. Kamil Stoch zakończy karierę, osobiście marzy mi się też koniec kariery toksyka Kubackiego, ale on raczej będzie kontynuował, bo może zaliczy lepszy sezon od ostatniego (dzięki temu, że tym razem posłucha trenera), no chyba, że jednak nie i znowu "szambo wybije".

    Żyła też raczej będzie skakał dalej, ale wydaje mi się, że w jego przypadku będzie postępował zjazd, który już się rozpoczął (i tak wielką sensacją jest, że zawodnik, który mówi "no trzeba jechać na zawody, ile można siedzieć przed telewizorem z piwkiem w ręku" w wieku blisko 40 lat prezentuje jeszcze tak dobry poziom sportowy) i każdy utalentowany, podchodzący poważnie do swojej kariery młody polski skoczek będzie go bił za rok lub dwa na tyle, że nawet układy Piotrowi nie pomogą. Na dłuższą metą wielką konkurencją nie będzie też stary, wiecznie skręcony w locie Kot.

    W dłuższym terminie podchodzę więc do kwestii "betonu" optymistycznie, beton wykruszy się sam.

  • Stinger profesor
    @Janusz11

    Po pierwsze to zawsze mnie to śmieszy - ok, rozumiem że narzekaz na poprzednich trenerów ale narzekać na Maciusiaka jeśli jeszcze nie zaczął betonować? Nie zaczął ale zacznie. Skąd w ogóle ta pewność? Poczekaj bo odpaliłeś się, a tu nawet zawody PK się nie zaczęły.

    Po drugie, każdya jakieś swoje pomysły na starty. Skąd wiesz, że Deschwanden czy Prevc będą skakać w oba weekendy? Skąd wiesz, że skaczą tylko dla miejsca dla kolegi? A może po prostu takie etap przygotowań, że potrzebują startów, a że nie ma LGP to sobie skoczą w LPK?

    I po trzecie, nawet jak nie ma powodu to trzeba pokazać nienawiść do naszych weteranów. Tragedia.

  • Stinger profesor

    Bardzo dobrze, że zdecydowanie najlepsi z PK, a więc Kacper Tomasiak, Adam Niżnik i Klemens Joniak mają pewne miejsce na konkursy PK.

    Dobrze też że Andrzej Stękała i Jakub Wolny muszą pokazać w FIS Cup, że należą im się miejsca na PK aczkolwiek moim zdaniem nie będzie to takie łatwe patrząc na ich ostatnią formę. Być może coś poprawili ale uważam, że ciężko będą mieli pokonac Tomasza Pilcha, Tymoteusza Amilkiewicza i Jarosława Krzaka, a w tej sytuacji zostaje jedno wolne miejsce (chyba, że będą rotacje przed drugim konkursem) a kandydatów kilku bo choćby Kacper Juroszek choć on ostatnio w cienkiej formie.

  • Janusz11 doświadczony

    Słuszna decyzja o degradacji Wolnostękałów do FC i porównaniu na tym poziomie z resztą ekipy. Warto zauważyć, że jedynym zawodnikiem z SMS, który załapał się do składu, jest Staszel - to śmieszne podsumowanie wszystkich wynurzeń, jak świetnie skaczą polscy juniorzy z SMS tego lata. Skoro Klemens jest obecny, to raczej pozostali juniorzy ze szkół nie zostali wykluczeni ze względu na plany treningowe, lecz poziom sportowy.

    Polskiego kibica może martwić fakt, że obsada ma być bardzo mocna. Tomasiakowi będzie bardzo trudno wywalczyć miejscówkę na pierwszy period PŚ.

    Nie wiadomo, czy tacy zawodnicy jak Deschwanden czy Prevc będą również obecni w konkursach LPK w Klingenthal, ale to jest naprawdę zabawne, że zawodnicy pod względem sportowym mający pewne miejsce w składzie swoich reprezentacji pojadą na LPK i będą walczyć o to, by w pierwszym periodzie PŚ mogli skakać jakiś Wasser czy Jancar, a w Polsce święte krowy w osobach weteranów na żadne LPK się nie wybiorą.

    Niestety szanse Kacpra na start w PŚ już od pierwszych zawodów mocno spadły po ostatnich doniesieniach o składach ekip. Jeśli udałoby się wywalczyć miejscówkę, to raczej zostałaby ona uszanowana, ale jeśli miejscówki nie będzie, to biorąc pod uwagę polskie betonowe środowisko Tomasiak musiałby skakać przed startem sezonu zimowego dużo lepiej od polskich zawodników nr 4-5 w hierarchii - jeśli będzie na poziomie nr 5 lub tylko minimalnie lepszy, to pojedzie jego konkurent do tego miejsca, czyli jakiś Żyła czy Kot, bo wicie rozumicie, walczymy o 4 miejsce na IO, a młody jeszcze ma czas.

    Zanim przyjdą wielcy przeciwnicy "kultystów młodzieży" i napiszą "nie ma i nie było w Polsce betonowania, jeżdżą najlepsi, młodzi są za słabi, a Maciusiak nie będzie pozbawiał się świadomie szans na lepszy wynik w PŚ nie powołując zawodnika z czołówki" - betonowanie było i jest (przykładem z zeszłego sezonu powołanie fatalnego Stękały zamiast Joniaka na krajówkę w Wiśle), a Maciusiak, owszem, powoła Tomasiaka do PŚ, jeśli ten będzie skakał na poziomie 1-3 miejsca w kraju, ale jeśli to będzie poziom porównywalny z numerami 4-5, to nie powoła, bo wynik i tak będzie podobny, a weteranów nie warto wkurzać, a poza tym, wicie rozumicie, 4 miejsca na IO.

  • dervish profesor

    Wolny i Stękała "wywalczyli" sobie miejscówki w ekipie na FC.

  • Pavel profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    W zeszłym roku Domen wybrał LPK zamiast Hizenbach ;) Mimo wszystko Słoweniec i Austriak jest wkalkulowany. Pożeracz miejscówek to może być Deschwanden, nadprogramowy Niemiec z PŚ lub podobny Japończyk.

  • Filigranowy_japonczyk profesor

    Mega ciężko będzie Tomasiakowi wywalczyć miejscówkę, szczególnie, że na starcie mają być Domen, Deschwanden czy Bachlinger. Więc Kacper musiałby skakać na poziomie TOP 10 LGP w Predazzo żeby mu się udało. Z drugiej jednak strony, Kacper już nas zaskoczył tego lata bardzo pozytywnie i oby teraz było podobnie.
    Po za tym, jestem bardzo ciekawy jak Wolny i Stękała wypadną w bezpośrednim porównaniu z Amilkiewiczem czy Pilchem w FC. Patrząc na to jak katastrofalnie skakali obaj w Stams to raczej nie są w formie na TOP 10 W FIS Cupie.

  • Rawianek profesor

    Martwi mnie brak Waszka skakał nieźle i nadal chory.

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @Pavel

    "Jedyna nadzieja, że ci mocniejsi, prócz Austriaków, pominą Klingenthal."
    W tym terminie masz LGP w Hinzenbach a wątpię żeby takiemu Domenowi chciało się męczyć na tym maluchu.

  • Mucha125 profesor
    @Pavel

    Trochę szkoda że nie leci Zniszczoł lub Żyła. Dziwię się że tak łatwo odpuszczają tak kluczowe zawody całego lata

  • Mucha125 profesor

    Ciekawe czy Wolny i Stękała będą lepsi czy gorsi od Pilcha?

  • Pavel profesor

    Ciężko będzie o miejscówkę, to będą konkursy LPK lepiej obsadzone niż połowa zawodów w LGP. Ma być Domen, Deschwanden, Bachlinger, pewnie jeszcze jakiś Austriak z pogranicza PŚ, nie zdziwi mnie obecność Rortha czy Hofmmana. Jedyna nadzieja, że ci mocniejsi, prócz Austriaków, pominą Klingenthal.

  • kibicsportu profesor

    Prawidłowa selekcja. Dobrze, że Wolny ze Stękałą poskaczą w FIS Cup. Szanse na załapanie sie na PK mają, ale łatwo im nie będzie. Też dobra decyzja, że Tomasiak szczególnie nie będzie skakał w FIS Cup, bo bez sensu byłoby go męczyć. Łatwo w PK nie będzie, bo mają być Prevc, Deschwanden. W teorii będzie można się porównać do Domena i zobaczyć na jakim poziomie jest Kacper.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl