Spokój Stocha przed zimą. „Niczego nie muszę nadganiać”

  • 2025-11-12 15:59

Już 21 listopada Kamil Stoch przystąpi do ostatniego sezonu Pucharu Świata w karierze. Przed inauguracją w Lillehammer trzykrotny mistrz olimpijski ma w sobie poczucie spokoju i optymizmu – zbudowane w trakcie przygotowań do zimy i letnich startów na arenie międzynarodowej.

W lipcu Kamil Stoch został letnim mistrzem Polski, a od sierpnia do października próbował swoich sił na każdej skoczni tegorocznej edycji Letniego Grand Prix. Ostatecznie 38-latek zgromadził 319 punktów w dziesięciu konkursach.

– To był ciekawy sezon letni. Było sporo fajnych skoków i dobrych występów. Skończyłem cykl na piątym miejscu. To też pokazuje, że w dalszym ciągu jestem w stanie skakać dobrze, na wysokim poziomie – usłyszeliśmy po finale Letniego Grand Prix w Klingenthal.

Statuetkę za triumf w klasyfikacji generalnej Letniego Grand Prix 2025 zgarnął Niemiec Philipp Raimund. Stoch nie ukrywa, że przystępując do sezonu letniego pełnego startów miał nadzieję na walkę o końcowy sukces.

– To było moim celem. Kiedy jadę na zawody, moim celem jest wygrana. Żeby to zrobić trzeba jednak spełnić pewne warunki, a czasami za bardzo komplikowałem pewne sprawy. To też wynikało z jakichś chęci, niepewności i nadmiaru pracy wykonywanej podczas skoku. Chcę przypilnować wiele rzeczy. Dostaję sugestię od trenera, a dokładam jeszcze jeden czy dwa elementy. Przez to cały się usztywniam i nie ma dobrej energii – wyjaśnia podopieczny Michala Doležala.

Ostatni sezon letni w wykonaniu Stocha był pełen dosłownych wzlotów i upadków. Najjaśniejszym punktem było podium w Wiśle, a najbardziej bolesne okazały się wywrotki przy lądowaniach – w Wiśle, Courchevel i Predazzo.

– Podsumowałbym tegoroczne lato jako solidne. Było pół na pół w kontekście dobrych i zepsutych skoków. W poprzednich sezonach przeważały gorsze próby, gdzie nie miałem się nawet o co zahaczyć. Patrząc na konkurs indywidualny w Klingenthal, pierwsza seria była dobra. Wystarczy skoczyć tak samo i wiem, gdzie jestem. Wiem, że to mi da czołową „10”, a z tego można iść krok dalej. Taki już jednak jestem, że czasem chcę postawić dwa albo i nawet trzy kroki naraz <śmiech>… – mówi.

Stoch na półmetku wspomnianych zawodów w Klingenthal był siódmy. W finale, w trudnych warunkach, popsuł skok i spadł na koniec drugiej dziesiątki.

– Nie będę mówił o warunkach, bo uważam, że to bez sensu. Ze swojej strony mogę tylko powiedzieć, co zrobiłem źle, a znowu mocno spóźniłem i spiąłem się cały za progiem. Chciałem zaatakować w drugiej serii, chciałem lepiej. Nie potrafię tego wytłumaczyć. Sam się na to wkurzam, dlaczego tak to wygląda. Czemu, pomimo całego doświadczenia, zdobytej wiedzy i jasnej wizji, w taki sposób psuję skoki. W pierwszej serii też spóźniłem, ale było sporo luzu. Dałem się wynieść zaraz za progiem i nie zamknąłem tak tego skoku. To nie była cudowna próba, była po prostu normalna. I to wystarcza. Im bardziej chcę coś dołożyć, włożyć energii czy czegoś przypilnować, wówczas pojawia się problem – analizuje mistrz świata z 2013 roku.

Sezon 2025/26 będzie dla Kamila Stocha dwudziestym trzecim w Pucharze Świata, jednocześnie ostatnim. 

– Niosę w bagażu doświadczeń ponad dwadzieścia lat. To nie jest tak, że wszystko samo się uwolni, choć bardzo bym chciał. Co weekend podchodzę do tego tak, że może coś kliknie i nagle zacznie działać. Trzeba jednak wykonywać robotę psychiczną, techniczną i fizyczną. Należy to połączyć, żeby całość pracowała dobrze. Po tym lecie mam poczucie, że wszystko jest w porządku. Ten letni cykl pokazywał mi pewne niedociągnięcia i braki, ale były też dobre zawody, w których wcale nie skakałem wybitnie. Skakałem normalnie i było w porządku. Tak trzeba. Po sezonie letnim czuję, że niczego nie muszę nadganiać i robić czegoś nadzwyczajnego. Wykonywanie wszystkiego normalnie jest wystarczające – podkreśla dwukrotny zdobywca Kryształowej Kuli.

Ostatnim sprawdzianem Stocha na igelicie był wietrzny mikst w Klingenthal, który dał mu kolejny zastrzyk pewności siebie przed sezonem zimowym.

– Oddałem dwa solidne skoki, szczególnie drugi. Cieszę się, że w taki sposób zakończyłem Letnie Grand Prix i mogłem wziąć udział w tych zawodach. Trener mi zaufał, skakałem w ostatniej grupie. To dodaje mi więcej pewności i uczucia, że w dalszym ciągu jestem ważny – kończy Stoch.


Dominik Formela, źródło: Informacja własna
oglądalność: (9847) komentarze: (150)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Arturion profesor
    @szczurnik

    Kaźmirz tu tylko wprowadza niezbędny element humoru. ;-)

  • szczurnik weteran
    @Kazimierzz

    Przewodnik jednooki będzie lepszy od ślepego, więc dbaj o to oczko.

  • Arturion profesor
    @Kazimierzz

    To miłe, że się swoją wiedzą dzielisz, bo przecież są tacy, którzy jej nie posiadają i błądziliby jak rosomak na Saharze. ;-)

  • Kazimierzz stały bywalec
    @Arturion

    Ja to wiem, ale dla skoków narciarskich robię wyjątek. A to dlatego że nie chcę żeby ktoś wątpił w moją wiedzę, którą sam posiadam. Mam swoje zasady, których się konsekwentnie trzymam. Na wikipedie zajrzę gdy już moja wiedza będzie nie wystarczająca żeby dzielić się tutaj komentarzami. Po prostu jestem człowiekiem honoru i bronię tych moich zasad jak ołtarza.

  • TheDriger weteran
    @dervish

    No i te łzy Tandego jak jechał windą na dół, które wyglądały na nie tylko łzy szczęścia z wygranej, ale też na łzy ulgi, że się udało i nie musi już skakać. Zdaję sobie sprawę, że niekoniecznie Kamil musiał na 100% wygrać przy czwartej serii, ale jednak była na to szansa i do dzisiaj mnie boli, że została mu odebrana

  • Stinger profesor
    @dervish

    "Każdy kibic Stocha chciał tej 4 serii, a każdy kibic Tandego cieszył się, że do 4 serii nie doszło. To chyba normalne?"

    Oczywiście że normalne. Nienormalne by było gdyby kibic Kamila Stocha nie chciał tej czwartej serii.
    Ja także chciałem tak samo jak byłem za odwołaniem serii finałowej na IO w Pjongczangu bo nasi zajmowali dwa pierwsze miejsca i tak samo jak "modliłem" się o nie przerwanie serii finałowej MŚ w Seefeld.

    Jak to się mówi - punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
    Dla nas Polaków najlepsze rozwiązanie by było żeby na MŚ w lotach 2018 czwartą serię przeprowadzili (nie byłoby to pewne złoto ale szansa na nie), a drugą serię na IO 2018 na skoczni normalnej odwołali. Wtedy byśmy byli w siódmym niebie i mieli (być może jeśli chodzi o Kamila) to o czym teraz mówimy.

  • Stinger profesor
    @Adick27

    Chyba tzw. internetowy znawca. Przecież mając tak dużą wiedzę (on tak uważa) szkoda się marnować na tej stronie tym bardziej, że tutaj daje "porady" za darmo (zresztą na pewno Kamil Stoch to przeczyta), a tak by mu za to płacili, a nasze skoki byłyby na wyższym poziomie niż austriackie.

    Także apeluję panie ZKuba36, albo skończ pan grać eksperta albo aplikuj do PZN-u. Nie warto marnować tak potężnego talentu.

  • dervish profesor

    Ludzie kalkulowali logicznie.
    Każdy kibic Stocha chciał tej 4 serii, a każdy kibic Tandego cieszył się, że do 4 serii nie doszło. To chyba normalne?
    Dodatkowa seria to szansa dla Stocha, że wygra a dla Tandego, że straci 1 miejsce.
    Pamiętam tamten konkurs i swoje odczucia. Miałem nadzieje ze 4 seria się odbędzie. Nie było tak, ze Kamil miał tę serie wygrać. Po prostu miałby szansę wyprzedzić Tandego a w wyniku anulowania tej serii taką szansę utracił. Konkurs był zaplanowany na 4 serie więc zrozumiałe, ze ten co miał szanse walczyć o lepsza pozycje miał prawo być zawiedziony, ze 4 seria się nie odbyła. Identyczne sytuacje obserwujemy podczas zwykłych konkursów PŚ.
    Zawsze w takich sytuacjach zawodnicy i ich kibice dzielą się na dwie grupy: zadowolonych z anulowania w przypadku jeżeli ktoś miałby bronic swojej pozycji (na przykład uzyskanej w wyniku szczęśliwego losowania wiatru) i na zawiedzionych, czyli tych, którzy nie byli zadowoleni z tego co do tej pory uzyskali i mieli nadzieje na poprawienie pozycji.

  • dejw profesor

    W kontekście MŚwL z Oberstdorfu, które jak niemal wszyscy wiemy, moralnie wygrał Stoch i w zasadzie to ten złoty medal to powinien mieć i basta: bo ten Tande to miękka faja, on na 100% by się spalił, bo już raz przed taką sytuacją stał i to zrobił, więc na pewno bezdyskusyjnie zrobiłby to ponownie - jest jeden mały szczegół który nie został tu wspomniany. Wygodnie przyjmuje się narrację o wielkiej pogoni Stocha, w jakim był gazie, w jakiej motywacji. Mniej wygodnie jak się popatrzy jakie warunki trafiał względem niego Tande, ile mu dołożył gdy były porównywalne (z 2 belek niżej) i ile nadrobił Polak, gdy Norweg dostał potężną lufę w plecy w III serii.

  • equest profesor

    Ja tylko przypomnę w jakiej rozsypce psychicznej był Tande przed czwarta serią.
    Nawet info, ze został Mistrzem bo czwarta odwołana, nie docierało do niego.

    Kamil był w gazie i był mocno zmotywowany. Oczywiście warunki mogły zrobić swoje,
    jak i dla Kamila tak i dla Tande.

    Jury swoje zrobiło, warunki na czwartą serię wcale nie były gorsze od tych w trzeciej.

    Jestem przekonany, że gdyby odbyła się ta czwarta seria to Tande by wymiękł.

  • Adick27 doświadczony
    @ZKuba36

    Zawsze bawią mnie Twoje komentarze, nie rozumiem dlaczego nie zostałeś jeszcze trenerem kadry. Mielibyśmy zapewnione sukcesy do 2050 roku.

  • Stinger profesor
    @Karpp

    Też uważam, że rozegranie czwartej serii mogłoby (w sumie logiczne) zwiększyć szanse Kamila Stocha na złoto MŚ w lotach ale rzeczywiście taka pewność, że na pewno by pokonał Daniela Andre Tande o około 14 pkt w ostatnim skoku kiedy Norweg był także w świetnej formie jest trochę dziwna i jednak nie na miejscu no chyba, że ci co tak twierdzą uważają, że znów Tande zrobiłby coś podobnego co w ostatnim konkursie TCS z sezonu 16/17 (jeśli dobrze pamiętam) ale liczyć na takie błędy nie ma sensu. Szkoda tylko jednego - tego, że tak szybko hdwolalo tą czwartą serię bo na pewno byłaby świetna walka.

  • Pavel profesor
    @Adam90

    Nie martw się Adam, "nie rozumiem" to u ciebie normalny stan ;)

  • Adam90 profesor
    @Pavel

    Nie rozumiem. Przez internet śmiać sie eh.

  • Pavel profesor
    @Arturion

    Nie śmiej się z Kubusia, Klimek rok skakał na ślepo, więc może i Stoch progu nie widzi ;)

  • Karpp profesor
    @Man_of_the_Day

    Dokładnie. Ja też nie rozumiem tu tego jak to ludzie sobie wymyślili, że gdyby była ta 4 seria to Kamil miałby to MŚwL. Nic na to nie wskazuje.

    Musicie sobie wszyscy uświadomić, że Tande był na tych mistrzostwach po prostu lepszy więc je wygrał. A Kamil zwyczajnie zostanie legendą bez złota na tej imprezie. Nie on pierwszy i nie ostatni.

  • Arturion profesor
    @ZKuba36

    Kamil mi powiedział, że postara się wyciągnąć wnioski.

  • ZKuba36 profesor
    Do Stocha

    Moim zdaniem chyba masz coś do poprawienia. Jesteś Mistrzem w liczbie mocno spóźnionych odbić na progu w porównaniu z liczbą prawidłowych odbić. Przyczyny tych spóźnień mogą być rozmaite. Nie obrażaj się, ale:
    1. Być może jesteś krótkowidzem i zbyt późno zauważasz próg.
    2. W miejscu gdzie zjazd przyjmuje część poziomą _/ działa bardzo duża siła grawitacji powodująca obniżenie 4 liter o 10-20cm. Jeżeli nie utrzymałeś kąta 90 stopni pomiędzy udem a podudziem, to bardzo wydłuży się czas pracy wykonywanej podczas odbicia, znacznie spadnie MOC odbicia, z dużym prawdopodobieństwem, że odbicie zakończy się za progiem.
    3. Najbardziej głupi trening z możliwych, to ćwiczenia siłowe, przeplatane z ćwiczeniami techniki na skoczni.
    W lekkoatletyce, gdzie pomiary reakcji mięśni na strzał startera wykonuje się z dokładnością do 0,001 sekundy ustalono, że jeżeli komuś drgnął mięsień wcześniej niż po upływie 0,1s, to znaczy, że popełnił falstart. Osobiście zbadałem, że po treningu siłowym, to nawet następnego dnia reakcja organizmu jest o 0,1 a nawet 0,2s dłuższa niż była przed treningiem. Skoczek, mający na progu prędkość 90 km/h, w ciągu 0,1s przejeżdża 2,5m. Co on może trenować na skoczni po treningu siłowym?

  • TandeFan23 profesor
    @Man_of_the_Day

    W równych warunkach Daniel by się spokojnie obronił. Jedyna szansa Kamila było to że warunki były mocno niestabilne. Ale to mogło równie dobrze zadziałać w druga stronę.Kamil by dostał tornado w plecy i wyleciał poza podium. To takie gdybanie.

  • ZKuba36 profesor
    Kto wie?

    Czy w tych treningach uczestniczą Joniak i Niżnik? Czy nie zostali powołani, aby nie kompromitować typowanych na wyjazd Wąska i Zniszczoła?

  • Man_of_the_Day stały bywalec
    @TheDriger

    "Kamil już powinien mieć złoto MŚWL, ale niestety FIS mu je odebrał odwołaniem 4 serii w Oberstdorfie. Nie dość, ze był na fali i każdy jego skok tam byl lepszy, a Tandego coraz gorszy, to jeszcze Tande wątpię zeby wytrzymał tą końcówkę i oddał skok w 4 serii pod taką presją zeby utrzymać prowadzenie."

    Mit. Kamil w dwóch pierwszych seriach był gorszy od Norwega, a w trzeciej odrobił do niego zaledwie 4,5 punkta (złoto przegrał o 13,3 pkt). Co więcej, dla obu najbardziej udana była seria nr 2, więc nie było tak, że jeden skakał coraz lepiej, a drugi coraz gorzej. Warto też dodać, że Tande wytrzymał presję ostatniego skoku w konkursie drużynowym, gdzie odpowiadał za losy nie tylko swoje, ale i kolegów. Żeby było śmiesznie, w tych zawodach znowu pokonał Stocha o 13,3 pkt.

    Oczywiście nie można wykluczyć, że Kamil w czwartej serii zdobyłby mistrzostwo, ale opieranie swojej nadziei na tym, że Norweg rok wcześniej nie zapiął wiązania, jest lekką przesadą ;)

  • Tomek88 profesor
    @Biggie

    Ale jakie wybielić się? Przecież nie szuka żadnych wymówek, nie usprawiedliwia się. Stwierdził jedynie, że jeden dzień może dużo zmienić.

    Miał tego lata dobre momenty, potem forma niestety uleciała. Widział jednak, że Zniszczoł i Wąsek też nie błyszczą więc miał pewnie nadzieję, że okaże się lepszy od któregoś z nich na zgrupowaniu i dostanie bilet do Lillehammer. Tak się jednak chyba nie stało

    Kot to ostatni gość, który będzie próbował się wybielać, bo jest naprawdę mądrym człowiekiem. Jest wobec siebie bardzo wymagający, jak mu idzie to o tym mówi, jak nie idzie to nie owija w bawełnę i mówi jak jest

  • TandeFan23 profesor
    @Arturion

    Akurat nie mialem tu na mysli Malysza tylko niektorych tzw. dziennikarzy. Rece mi opadaly jak goscia majacego 29 lat nazywali mlodym. A forma nie ma tu nic do rzeczy. Paschke w poprzednim sezonie tez byl w formie i nikt nie nazwie go w Niemczech mlodym talentem. ;)

  • Biggie stały bywalec
    @King

    Ciekawe czy sam tak chce czy go tam wysyłąją

  • Arturion profesor
    @TheDriger

    "Na Thurna była duża krytyka owszem, ale w trakcie trzeciego sezonu."

    A tuż po jego zakończeniu zaczął się lament, jaka to tragedia się stała. ;-)

  • Arturion profesor
    @Kazimierzz

    "nie patrze do wikipedii"
    A po co ona jest? Np. żeby patrzeć, jak się nie wie.
    A nie fair, to tam zaglądać w trakcie konkursów, w których się startuje.

  • TheDriger weteran
    @Kazimierzz

    Moje typy na Lillehammer:
    Sobota:
    1. Ryoyu Kobayashi
    2. Jan Hoerl
    3. Daniel Tschofenig
    7. Kamil Stoch
    11. Kacper Tomasiak
    17. Dawid Kubacki
    25. Piotr Żyła
    31. Paweł Wąsek
    36. Aleksander Zniszczoł

    Niedziela:
    1. Domen Prevc
    2. Jan Hoerl
    3. Ryoyu Kobayashi
    9. Kamil Stoch
    14. Dawid Kubacki
    16. Kacper Tomasiak
    21. Piotr Żyła
    27. Paweł Wąsek
    29. Aleksander Zniszczoł

  • Arturion profesor
    @Kazimierzz

    Mówiono tak o jeszcze młodszym Małyszu.
    A skoro o Olku zawszę się mówiło, że młody i zdolny, to powinno tak zostać, bo tradycja rzecz święta!
    ;-)

  • TheDriger weteran
    @Karpp

    Na Thurna była duża krytyka owszem, ale w trakcie trzeciego sezonu. Na Maciusiaka już jest, a się nawet pierwszy sezon nie zaczął

  • Pavel profesor
    @Biggie

    Jaka jest korupcja w PZN? Wiesz, że takie pomówienia są karalne jak nie masz dowodów? ;) Zastanów się nad sobą bo kiedyś tak palniesz komuś w realnym życiu i będziesz się bujał po sądach ;)

  • Kazimierzz stały bywalec
    @Arturion

    Tajner też mowil o nim ze to młody talent mimo 30 lat. Ogólnie o nim się przyjeło że to młody i zdolny skoczek mimo że już po 30-stce. Chyba z powodu wyglądu ;] bo o 30 letnim Małyszu mówiono że to juz weteran i stary lis na skoczni

  • dervish profesor
    @Arturion

    No to pewnie za chwile będą razem odlatywali. ;)

  • znawca_francuskiego weteran
    @dervish

    No i tylko Fettner urodzony w latach 80 w TOP30...

  • Kazimierzz stały bywalec
    @szczurnik

    No ten Wiktor z młodszych ;] nie patrzę do wikipedii dlatego czasami mogę przekręcac nazwiska.. bo nie mam pamięci do nazwisk, ale działam fair i nie patrze do wikipedii..
    Sarniak też pewnie ma na imie inaczej niz napisałem, ale wiadomo o którego Sarniaka chodzi ;]

  • King profesor
    @Biggie

    Ostatnio był w Sztokholmie z kadrą B przewinął się przez chwilę na vlogu Stękały.

  • Arturion profesor
    @Biggie

    "wiemy jaka jest korupcja i przekręty w PZN"

    Jakieś szczegóły? Ja nie wiem, a chętnie bym się dowiedział.

  • dervish profesor
    @Biggie

    Po peesiach nie będzie, bo ma własną grupę skoczków do trenowania, a do PK oby Kacper już nie wracał.

  • Arturion profesor
    @Pavel

    "Juroszek ma żałosną technikę lotu"

    Może go żona trochę podciągnie, bo jej udziela wskazówek Kruczek.
    ;-)

  • Biggie stały bywalec
    @Karpp

    Zapewne Maciej był w lepszej formie i od Zniszczoła i od Wąska ale zniszczoł pojedzie zawsze bo to autor tego że mm ma posadę , będzie mu za to wdzięczny do końća życia. Wydaje mi się, że Wąsek też skacze fatalnie ale wiemy jaka jest korupcja i przekręty w PZN. Kot zawsze dobrze na treningach potem zawody i ledwo wchodzi i gadanie, no prawie było no!

  • Kwakuu weteran

    Skąd tutaj aż ponad 100 komentarzy? Pompowanie balonika?

  • szczurnik weteran
    @Lataj

    Ja się poddałem wtedy.

  • Biggie stały bywalec

    Wgl ktoś wie czy Tomasiak trenuje wszystko tzn technike skoki i wszystko z toporem czy z mm jako kadrą? i czy topor bedzie jezdzil z kscprem

  • Arturion profesor
    @TandeFan23

    "dwa lata temu niektórzy pseudoeksperci robili młodzieniaszka że Zniszczola"

    Dwa lata temu był o dwa lata młodszy. ;-)
    (w dodatku w formie)

    PS. A ten "pseudoekspert" nazywa się Adam Małysz. ;-)

  • Biggie stały bywalec
    @Tomek88

    To sa bzdury on pisze tak by sie wybielic ze niby wczzesmiej bylo super a gdyby bylo super to by pojechał i tyle

  • Arturion profesor
    @Kazimierzz

    Pominąwszy tego "Szuzdę", to mi brakuje Siostrzeńca, Klemensa Staszela, Karola Pieczarki, Franciszka Kiełbasy...
    Gdzie Amilkiewicz, Waszek? Obtułowicz? Dziurawa ta lista!
    No i nie ma Jojkokrzaków, czy Gruszki, a nawet Myszy! ;-)

  • Lataj profesor
    @szczurnik

    A kim jest Niźnik?

  • Karpp profesor
    @Tomek88

    To już jest raczej oficjalne potwierdzenie i przyklepanie składu bo został pewnie poinformowany od MM, że on będzie tym pechowcem. Ale „fajnie” napisane. Jeden dzień wszystko zmienił czyli w tym jednym dniu skakał gorzej od Ola? 😅

    Dla Maćka oczywiście przy tych zasadach PZNowskich to jest też koniec marzeń o igrzyskach, a przecież jeszcze we wrześniu była nawet szansa, że na nie pojedzie.

  • dervish profesor
    @Tomek88

    Czyli przyznał, że raczej uczciwie przegrał mityczną rywalizację o miejsce w składzie.
    Chyba, że ktoś chciałby doszukiwać się w tej wypowiedzi jakichś podtekstów.

  • alo profesor
    @Tomek88

    Kot to już w ogóle porażka. Po sezonie powinien dać sobie spokój niestety bo od 2018 roku jest cieniem samego siebie

  • Arturion profesor
    @Karpp

    "W czwartek będziemy czipować kombinezony"
    Co on? Tak publicznie ogłasza!?
    ;-)

  • Tomek88 profesor

    Maciej Kot na swoich mediach społecznościowych:

    Czasami w skokach wystarczy jeden dzień żeby wszystko się zmieniło. Ten obóz w Zakopanem znowu brutalnie mi to pokazał…

    Czyli chyba wiemy już wszystko. Bez Maćka w Lillehammer. W sumie można było się tego spodziewać ale tu mamy trochę takie „oficjalne” potwierdzenie

  • skoczek2023 początkujący
    @mortyr

    Były podia zdobyte na ostatnią chwilę w marcu. A w sezonie 23/24 do bodajże ostatniego weekendu stycznia nie mieliśmy miejsca w Top 10 więc chyba jednak była nędza i rozpacz.

  • mortyr bywalec
    @Filigranowy_japonczyk

    Czy ja wiem? Wydaje mi się, że pamiętam masę narzekań. Co by nie było ostatnie zimy Thurna były okraszone podiami i nie było całkowitej nędzy i rozpaczy, aczkolwiek z optymizmem patrzę w przyszłość. Nie będzie tak dobrze jak za pierwszej zimy Austriaka, ale swoje oczekiwania ustawiam na przebicie jego dwóch kolejnych sezonów łącznie.

  • dervish profesor

    Prawda jest taka, że obecnie wiek, w którym odnosi się sukcesy w skokach podniósł się o kilka lat względem tego co było na przykład dekadę czy dwie dekady temu. Dziś za młodziaka uznaje się skoczków 24-25-letnich, 20 latkowie to niemal niemowlaki. Popatrzcie na generalkę z ostatniego sezonu albo nawet na generalkę LGP. Zwłaszcza na top 10 gdzie mamy aż 7 skoczków ok 30 lat i więcej.
    PŚ.
    1. 2002 Tschof
    2. 1998
    3. 1993
    4. 1996
    5. 1990
    6. 1991
    7. 1995
    8. 1995
    9. 1996
    10. 1999
    ==================
    11. 2002 Ortner
    12. 2001 Sundal
    13. 1993
    14. 1999 WĄSEK
    15. 1991
    16. 2000 Zajc
    17, 1998
    18. 1985
    19. 2001 Nikaido
    20. 1994 OLO
    21. 1996
    22. 2005 Tate !!!
    23. 1999
    24. 2000 Raimund
    25. 1996
    26. 2001 Oestvold
    27. 2002 Foubert
    28. 1996
    29. 1993
    30. 1999
    -------------------
    31. 1987 STOCH.



    Juniora w światowej czołówce dziś nie uświadczysz.
    Po lecie wielu uznało, ze aktualnie najmocniejszym juniorem na świecie jest nasz Kacper Tomasiak (20 stycznia2007). Nic dziwnego. Latem praktycznie nie miał konkurencji wśród rówieśników.

  • Pavel profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Juroszek ma żałosną technikę lotu, jak tego nie ogarnie to może zawijać mandżur. Coś jak Krzysztof "Krzysio" Miętus, tyle że on miał problem z siłą odbicia, nie przeskoczył tego i kariery nie zrobił.

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @ASJ_212

    Cykl kariery Kacpra Juroszka.
    - powołanie do kadry A bo dobrze skakał zimą w PK a do tego jest "młody" i ma mocne wybicie. ✓
    - jako akadrowicz skacze słabo i odstaje poziomem od reszty. ✓
    - na zimę zostaje odesłany do kadry B. ✓
    - w kontynentalu skacze przyzwoicie dzięki czemu znowu dostaję powołanie do kadry A.

    I tak co roku.

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @Karpp

    Owszem krytyka Thurna była, ale zdecydowanie mniejsza od tej jaka spada na Maciusiaka.

  • Karpp profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Nie wiadomo czy były gorsze czy nie bo jeszcze zima nie wystartowała.
    I nie pisz, że nie było tu dużej krytyki TT bo była.

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @Karpp

    "Ciężkie ma życie ten trenejro 😅"
    No niestety, a najlepsze jest to, że za TT wyniki były jeszcze gorsze a nie było na niego jakiejś bardzo dużej krytyki.

  • szczurnik weteran
    @Kazimierzz

    Najstarsi będą Kot i może Żyła. Poammannują jeszcze długą chwilę, tak sądzę.

    Kim są Kamil Sarniak i Szuzda? 🤔

  • TandeFan23 profesor
    @Kolos

    Może trochę mnie poniosło z Domenem czy Gregorem. Niemniej w niedalekiej przeszłości było wielu przyszłych świetnych zawodników ,którzy w wieku 18-19 lat jeszcze nie wygrywali,ale już systemantycznie punktowali w PS.
    Andi Wellinger, Pero Prevc, Timi Zajc czy Johan Andre Forfang.
    Tschofenig w wieku 20 lat zaliczył swoją pierwsza pełna zimę.
    A u nas skoczkowie w tym wieku tylko FIS Cupy, czasami kontynentale i wieczne młode talenty.Doszło do takiego absurdu że dwa lata temu niektórzy pseudoeksperci robili młodzieniaszka że Zniszczola.

  • Kazimierzz stały bywalec
    @Kolos

    No ale Tomasiak może to przebić dlatego czekam na inauguracje tym bardziej mocniej ;]

  • Kazimierzz stały bywalec

    mój skład przyszłości czyli jak starzy skonczą"
    Kacper Tomasiak
    Kacper Juroszek
    Klemens Joniak
    Adam Niźnik
    Paweł Wąsek (jako najstarszy)
    Wiktor Szuzda
    Łukasz Łukaszczyk
    Kamil Sarniak

  • Kolos profesor
    @TandeFan23

    Żadna ekipa nie ma teraz na tyle wybitnych 16-18 layków którzy radzili by sobie w PŚ. Domen, Morgenstern czy Schlierenzauer to wyjątki , do tego austriacy to inne czasy były akurat.

  • ASJ_212 weteran

    Fragment artykułu z Interii:

    "Kacper Juroszek po tym, jak skończył się sezon ogrodniczy, miał więcej czasu na to, by skupić się na skokach. Nie trenuje jednak już z kadrą A, tylko został przesunięty do kadry B. Tam pod okiem Wojciecha Topora i Roberta Matei ma wrócić na dobre tory."

  • TandeFan23 profesor
    @Lataj

    Talenty mieliśmy tylko ciągle jest ten sam problem.Gubią się gdzieś przy przeskoku z juniora na seniora.
    Czy wyobraszasz sobie żeby ktoś od nas pojechał na PS w wieku 16 lat jak Domen,Gregor albo Morgi. Nie u nas za młody talent robi 26-letni Wasek,w którego wieku Malysz czy Schlieri mieli dwie Kryształowe Kule.

  • Karpp profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Poza tym kogo nie weźmie i tak będzie się można przyczepić:
    Wąsek- bo go rozwalił w kilka miesięcy
    Zniszczoł- bo miała być najlepsza zima z najlepszym trenerem, którego chciał a nie mieści się do 6tki na Pś
    Kot- bo skakał jeszcze we wrześniu na poziomie Stocha, pojeździł z MM i wrócił do bazy ;)

    Dodatkowo ktoś zawsze wspomni o Niżniku i Joniaku. Ciężkie ma życie ten trenejro 😅

    Ps. Ciekawe, że pan Dudu nam nie raportuje tych treningów z Zakopca Xd

  • Karpp profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Ranking olimpijski to miał być już nie brany pod uwagę w zimie ;)
    Poza tym ciułanie punktów w tym rankingu nic nie da Zniszczołowi jak Granerud będzie skakał na top 10. Tu trzeba zdobywać je garściami.

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @Karpp

    Zniszczoł musiałby skakać z 10 metrów bliżej od Kota żeby Maciusiak go nie powołał, na jego korzyść działa ranking olimpijski.

  • Karpp profesor

    Tak się zastanawiam ile to razy był wyjazd w poniedziałek jak zaczynaja skakać w piątek? Xd

    Ale Maciusiak kilka dni temu dał odpowiedź odnośnie planów na Lille.
    „Na tę chwilę planujemy, że przylecimy w środę. W czwartek będziemy czipować kombinezony, a zawodnicy mają zdjęcia do telewizji. Jeśli będzie okazja skoczyć w czwartek, to pewnie skorzystamy. Braliśmy pod uwagę różne możliwości, również taką, by przylecieć już w poniedziałek, ale wiemy, jak to bywa z przygotowaniem skoczni, dlatego do końca zostajemy na torach lodowych w Polsce.”

    Co do składu to pewnie odstrzeli kogoś z dwójki Zniszczoł- Kot.

  • Kazimierzz stały bywalec
    @dervish

    rzeczywiście jak ten czas leci ;] mnie się jakoś wydawało że to 2 tygodnie a to już niedługo
    No to tym bardziej po treningach Maciusiak ogłaszać skład..

  • dejw profesor

    Polskiego składu na inaugurację jeszcze nie ma, bo na ostatnim zgrupowaniu w Zakopanem kadrowicze A, B, C, D, E i F skakali regularnie +140m, z belek 1-5 (ta 5ka z lasu, to tylko jak było 3metrowe tornado w plecy). Nikt nie jest pewny powołania. Nawet Maciusiak.

  • Kwakuu weteran
    @dervish

    Stoch, Kubacki, Żyła, Wąsek, Zniszczoł, Tomasiak. Każdy głupi wie, że taki będzie skład

  • kibicsportu profesor
    @dervish

    Pewnie dlatego, że trwa zgrupowanie w Zakopanem. Ogłoszą, kiedy zakończy się zgrupowanie.

  • dervish profesor
    @Kazimierzz

    Jakie 2 tygodnie?
    Do inauguracji Pucharu Świata 25/26 pozostało:

    8 dni 0 godzin 59 minut 25 sekund

    W poniedziałek a najpóźniej we wtorek powinni już wylatywać do Norwegii.
    Wybrańcy już wiedzą i pewnie są już spakowani albo właśnie się pakują.

  • Kazimierzz stały bywalec

    Jeszcze 2 tygodnie ale ja juz zatypuje Lillehammer :
    1. Kobayashi
    2.Kraft
    3. Reimund
    Polacy:
    5. Tomasiak
    8. Stoch
    22. Kubacki
    Reszta poza 30-stka choc nie wiem kto bedzie ale jak był np tam Joniak no to:
    25. Joniak

  • Pavel profesor
    @dervish

    Raczej nie podejrzewałbym Maciusiaka od tak bezczelną stronniczość, ale że już przerabialiśmy np obwożenie Wolnego przez TuTu kosztem dużego lepszego Pilcha więc kto tam wie. Moim zdaniem zrobią mityczne treningi i tyle wszystkiego. Wczoraj skakali więc może i dzisiaj poskaczą czyli gdzieś na weekend spodziewałbym się składu.

  • alo profesor
    @dervish

    Inne ekipy jak Austria czy Norwegia też nie ogłosiły jeszcze

  • Kazimierzz stały bywalec

    Ja bym chciał niespodzianki w składzie np Joniak że na tym całym treningu pokonał faworytów PZN-u i Maciusiaka czyli Kota, Wolnego i Żyłe i ktos pojechał inny zamiast nich. Ale wiemy wiemy jak to na mitycznych treningach bywa. Nie ma lepszych od starej gwardii zazwyczaj. Oczywiście nie wliczam tu Tomasiaka bo to wiadomo że pewniak do wyjazdu i tu nie ma żadnych wątpliwości, ale tak chciałbym jakiejs niespodzzianki w składzie jeszcze. Tak bym chciał zeby cos sie ruszyło z pokoleniem do przodu, Tomasiak jest oczywiscie pierwszą osobistością zmiany pokolenia ale tak by się chciało żeby za nim poszli i inni. Joniak widzi mi sie takim drugim co pojdzie.
    Nie musze dodawac ze Tomasiak bedzie dla mnie zaskoczeniem na plus tego pucharu świata i wielkim odkryciem tego sezonu. Jak nigdy nie byłem pewny tak pewny jestem że Tomasiak nie tylko utrzyma tą formę ale jeszcze ją poprawi!! I tu ni tylko PŚ ale i Igrzyska i Mistrzostwa w Lotach będą stały otworem!! tak będzie ja wam to mówie

  • Lataj profesor
    @TandeFan23

    Lepiej, żeby tak nie było jak z Finlandią. Pojawiło się u nas zdolne pokolenie, które mogłoby sprawić, że nie musimy ciągle liczyć na tych samych. Na Juroszka czy Stękałę już nie ma jak, choć pewnie mogliby wymyślić, że na mamuta pojedzie Wolny, nieważne czy w formie na drugą-trzecią dziesiątkę PK, czy PŚ, gdy w formie nie będzie zbyt wielu naszych zawodników. Za to czają się gdzieś Joniak i Niżnik.

  • dervish profesor
    @Pavel

    Dla mnie jedyną niewiadomą jest - kto z czwórki: Wąsek, Kot,Zniszczoł, Żyła zostaje ... na lodzie. ;)

    P.S.
    Pewnie padnie na jedynego w tej grupce "bezdomnego" czyli na Kota.

  • Pavel profesor
    @dervish

    Maciusiak poczytał komentarze, że za wcześnie wyskoczył z tym "walczy 7" więc teraz czeka do ostatniej chwili ;)

  • dervish profesor

    8 dni do rozpoczęcia sezonu.
    Mogliby już ogłosić skład na inaugurację. Trudno uwierzyć, że decyzje do tej pory nie zapadły.

  • szczurnik weteran
    @Arturion

    Ja już kombinuję, jak mogli skakać - wycięcie w kasku na irokez? ;-)

  • Arturion profesor
    @szczurnik

    Myślę, że na widowni się zdarzali. ;-)
    Literówka, ale już nie mogę poprawić.

  • szczurnik weteran
    @Arturion

    Kiedy PŚ miał punków? Serio pytam.

  • TheDriger weteran
    @Pavel

    No dla Stocha to jeszcze ewentualnie Planica 2028 byłaby motywacją, ale chyba zakłada ze jak wygra w Oberstdorfie 2026 to juz olać tą Planicę xD
    Ewentualnie jak wygra w tym sezonie w Falun to może pomyśli sobie, ze w Falun 2027 tez fajnie byłoby wygrać

  • Arturion profesor
    @neonek2000

    Ceconowi życzę, prócz zdrowia, punków PŚ. Solidnych. :-)

  • TandeFan23 profesor
    @Lataj

    Niestety,ale oglądając od paru lat nasze skoki przypomina mi się Finlandia z pierwszej dekady.Mieli całą zgraję świetnych zawodników.Janne Ahonen,Matti, Hautamaeki,Risto Jussilainen.Przebłyski mieli Janne Happonen czy Veli Matti Lindstroem. A teraz szorują dno. Wizyta jakiekolwiek Fina w 10 pojedynczego konkursu Pucharu Świata to rzadkość. Obym się mylił i tacy zawodnicy jak Tomasiak sprawili że skoki się u nas utrzymają.

  • Pavel profesor
    @Lataj

    Zostaw Adama, to legenda tej strony. Jedyny gość, który natłukł tyle komentarzy, a nie napisał dosłownie żadnego wartościowego ;) To już nawet Piotruś i Mucha takie potrafili wytworzyć ;)

  • Lataj profesor
    @Adam90

    Kurde, Adam, nigdy nie mów nigdy. Ostatnio też poziom twoich komentarzy - delikatnie mówiąc - nie porywa.

  • Kolos profesor
    @Adam90

    Ale po co całą grupę. Wystarczy jeden mistrz (Tomasiak?).

  • Pavel profesor
    @dervish

    Grosicki jednego dnia hucznie kończył reprezentacyjną karierę, aby tydzień później ogłosić, że w zasadzie to mógłby grać w niej dalej, więc wszystko jest możliwe ;) Kwestia, że raczej motywacji już brakuje, bo jedyny sensowny cel na tym etapie kariery to IO.

  • Adam90 profesor
    @mortyr

    Raczej takiej grupy nie będzie nie wiem na co czekacie

  • alo profesor
    @mortyr

    Jeden już się czai Kacper Tomasiak :) pozostaje jeszcze dwóch dobrać (Joniak, Łukaszczyk?)

  • mortyr bywalec
    @TandeFan23

    No tak. Małysz to zapoczątkował, a trzech muszkieterów na czele ze Stochem oddali mu piękną kontynuację. Pozostaje czekać na kolejną grupkę mistrzów, oby niebawem.

  • TandeFan23 profesor
    @TheDriger

    PauloXaver może zaklinać rzeczywistość,ale prawda jest taka że bez Malysza skokami interesowałaby się garstka pasjonatów.Tak jak ludzie zainteresowali się tenisem dzięki Idze Świątek,a nie z całym szacunkiem dla niej Katarzynie Kawie tak ludzie zainteresowali się skokami dzięki Adamowi,a nie Tomislawowi Tajnerowi.

  • neonek2000 bywalec

    Dziś 24 urodziny ma Włoch Francesco Cecon -> 100lat:)

  • Arturion profesor
    @TheDriger

    Jakoś dwa sezony nędzy wytrzymał. To po sukcesach mógłby zaryzykować choć jeden jeszcze. ;-)

    A zapomniałeś jeszcze o złocie olimpijskim na NH, w duetach i w mikstach (to przy dyskwalifikacjach). ;-)
    No i dlaczego właściwie nie miałby wygrać w Lillehamer i Finlandii? Czyli całego neoturnieju nordyckiego?
    Aha, rozumiem, Tomasiak też coś powinien wygrać. :-)))

  • Arturion profesor
    @dervish

    Też tak myślałem... Ale mógłby nie przeżyć hejtu, gdyby taką decyzję ogłosił zbyt wcześnie. Chyba, że po proponowanym m.in. przeze mnie sezonie, gdzie wygrywa wszystkie imprezy i zdobywa KK. ;-)
    Jakby tak było, to mógłby zaraz potem dla rozgrzewki zdobyć wreszcie ten "Puchar Lata".

  • TheDriger weteran
    @dervish

    Fajna perspektywa, tylko cała Polska ciągle mu mówi, ze powinno się kończyć na szczycie, a nie rozmywać kariery na drobne, dlatego myślę ze jak juz bedzie na szczycie to jedna pójdzie za głosem tłumu i skończy

  • TheDriger weteran

    Moje cele dla Kamila na ten sezon aktualnie:
    -40 wygrana w Falun na dużej
    -41 wygrana w Wiśle
    -42 wygrana w Wiśle
    -43 wygrana w Klingenthal
    -44 wygrana w Engelbergu
    -45 wygrana w Ga-Pa
    -46 wygrana w Bischofshofen
    - wygrany TCS nr 4
    - 47 wygrana w Zakopanem
    - 48 wygrana w Sapporo
    - złoty medal MŚWL
    -49 wygrana w Willingen
    -50 wygrana w Willingen
    - złoty medal IO nr4 na dużej
    -51 wygrana w Lahti
    -52 wygrana w Oslo
    -53 wygrana w Oslo
    -54 wygrana w Planicy
    - KK nr 3
    - mała KK

  • neonek2000 bywalec

    Kamil nic nie musi w tym sezonie ale może chce . A Długo będziemy czekać na kogoś kto mu dorówna sukcesami taka prawda

  • Arturion profesor
    @TandeFan23

    Rozumiem. Sam zacząłem od Fortuny i długo się wściekałam, że już nie wygrywa. Na szczęście zacząłem oglądać loty i zaraz zaczął się PŚ, gdzie Bobak z Fijasem mieli niezłe początki.

  • TheDriger weteran
    @sledzik16

    Kamil już powinien mieć złoto MŚWL, ale niestety FIS mu je odebrał odwołaniem 4 serii w Oberstdorfie. Nie dość, ze był na fali i każdy jego skok tam byl lepszy, a Tandego coraz gorszy, to jeszcze Tande wątpię zeby wytrzymał tą końcówkę i oddał skok w 4 serii pod taką presją zeby utrzymać prowadzenie. Szkoda

  • TheDriger weteran
    @TandeFan23

    Też mam takie wrażenie, ze PauloXaver to specjalnie prześmiewczo wrzucił. Nieładnie z jego strony

  • dervish profesor

    A ja mam nadzieję, że ten sezon będzie dla Kamila na tyle świetny, że "zmusi" go do odłożenia zakończenia kariery. Jeżeli pojawią się zwycięstwa i podia na ważnych imprezach, naprawdę szkoda będzie przerywać taką passę tylko dlatego, że się to wcześniej zadeklarowało.

  • mortyr bywalec
    @fraki

    Jak wino ;)

  • fraki doświadczony

    Pompowania balonika ciąg dalszy, a skończy się czasem miejscem w 30-tce, nie ma co się emocjonować, młodszy nie będzie, tylko co roku starszy.

  • TandeFan23 profesor
    @Stinger

    W Libercu już byłem że tak się wyrażę na etapie dojrzalszym i obserwowałem uważnie wszystko,a nie tylko Malysza i jego najgrozniejszych rywali. Strasznie mi było wtedy szkoda Kamila.Sezon był dla naszych bardzo nieudany i tak niewiele brakło do wielkiego sukcesu.

  • maciek0932 weteran
    @Kwakuu

    Tam miał by największe szanse, bo raczej słaba obsada tam będzie

  • Stinger profesor
    @TandeFan23

    Nie do końca się zgadzam. Oczywiście rozumiem, że w takim wieku jest jeden idol, a skoro wygrywa to na nim skupiona jest cała uwaga ale z drugiej strony ja pamiętam praktycznie całą karierę Kamila Stocha, no powiedzmy, że od czasów PŚ (nie miałem za dużych możliwościach by oglądać/śledzić PK i inne zawody), a też byłem wtedy młody. Oczywiście cała ekscytacja była głównie skierowana ku Adamowi Małyszowi ale cieszyłem się z każdego sukcesu Kamila Stocha, zaczynając od 7 miejsca z próby przedolimpijskiej w Pragelato. MŚ w Sapporo także bardzo udane dla Kamila czy choćby te z 2009 roku i to 'niestety" 4 miejsce - sukces bardzo duży ale duży niedosyt bo pierwsze bez medalu.

  • Stinger profesor
    @Arturion

    "Dodatkowo mu życzę, by nie musiał wracać jak Ahonen "

    Moim zdaniem nie ma na to szans. Pamiętaj, że Janne Ahonen pierwszy raz kończył karierę w wieku 31 lat, a drugi w wieku 34 lat. Ostatecznie karierę (trzeci raz) skończył (chyba) w wieku 41 lat.

    Kamil Stoch będzie kończył karierę prawie jako 39-latek. Biorąc pod uwagę, że na IO się obłowił solidnie (po to między innymi wracał Janne Ahonen) to nie wyobrażam sobie żeby miał w ogóle czas na jakikolwiek powrót bo nawet roczna przerwa to już jest bardzo dużo w tym wieku i nie myślę żeby Kamil Stoch wracał jako 40-latek (albo i później) bo po pierwsze będzie to już dość duży wiek, a po drugie czysto sportowo nie ma po co. Tzn. teoretycznie mógłby skakać aż do czasu zostania mistrzem świata w lotach ale wiadomo, że po pierwsze, medal z tej imprezy ma, a po drugie nie jest to ani najważniejsze ani nie będzie miał na to większych szans w coraz późniejszym wieku i to jeszcze po ewentualnym powrocie.
    Myślę że Kamil Stoch jakby tej decyzji dobrze nie przemyślał to by po prostu kariery nie kończył po tym sezonie tylko startował dalej więc skoro kończy w takim wieku to uważam, że nie wróci i wyciągnął maksa z ilości sezonów.

  • TandeFan23 profesor
    @Arturion

    Wiesz ja po prostu odniosłem wrażenie,że się mnie czepia. Przecież kiedy Malysz odnosił największe sukcesy to ja byłem w podstawówce i gimnazjum.Chyba oczywiste,że młodych kręcą wtedy wielkie gwiazdy,a nie outsiderzy. A Kamil i reszta naszych byli outsiderami.

  • Arturion profesor
    @Kwakuu

    Kamil wygra wszystko, co ważne.

  • Arturion profesor
    @TandeFan23

    Dobrze, że wrzucił. Można sobie przypomnieć. :-)

  • TandeFan23 profesor
    @Arturion

    Wątpię. Jeden nieudany konkurs i się zacznie narzekanie.
    PaoloXaver
    Po co to wrzucasz. Ja widziałem te wszystkie konkursy. Jedyne zawody jakie opuszczam to niedzielę w Sapporo.Nocą wolę spać.
    Napisałem przecież,że później na skoki zacząłem patrzeć szerzej. Precyzyjniej tak gdzieś od 2009 r.

  • PauloXaver doświadczony
    @TandeFan23


    Dużo straciłeś, skoro nie zwracałeś uwagi na resztę naszych skoczków.
    Tutaj masz sukcesy Kamila Stocha — może nadrobisz zaległości.
    Cieszę się, że przynajmniej zaliczam się do tych 10%, którzy oglądali skoki narciarskie nie tylko Małysza.





    Igrzyska Olimpijskie

    Złoto indywidualnie na skoczni normalnej – Soczi 2014.
    olimpijski.pl
    +2
    olympicgameswinners.com
    +2

    Złoto indywidualnie na skoczni dużej – Soczi 2014.
    olimpijski.pl
    +1

    Złoto indywidualnie na skoczni dużej – Pjongczang 2018.
    olimpijski.pl
    +1

    Brąz drużynowo – Pjongczang 2018.
    olimpijski.pl
    +1

    Mistrzostwa Świata w skokach

    Złoto indywidualnie – Val di Fiemme 2013.
    LegalSport.pl
    +1

    Złoto drużynowo – sezon … (2017)
    olimpijski.pl
    +1

    Brąz drużynowo – MŚ (2013, 2015, 2021)
    olimpijski.pl
    +1

    Mistrzostwa Świata w lotach narciarskich

    Srebro indywidualnie – 2018.
    LegalSport.pl
    +1

    Brąz drużynowo – 2018 i 2020.
    olimpijski.pl
    +1

    Puchar Świata (cykle generalne + indywidualne zwycięstwa)

    Zwycięzca klasyfikacji generalnej Pucharu Świata: 2 razy (sezony 2013/14 i 2017/18).
    LegalSport.pl
    +1

    Zwycięzca indywidualnych konkursów Pucharu Świata: 39 razy.
    LegalSport.pl
    +1

    Na podium w Pucharze Świata (indywidualnie) ok. 80 razy.
    LegalSport.pl

    Turniej Czterech Skoczni (Vierschanzentournee)

    Zdobywca cyklu 3 razy.
    olimpijski.pl
    +1

    W sezonie 2017/18 wygrał wszystkie cztery konkursy w tym turnieju.
    en.wikipedia.org
    +2
    Przegląd Sportowy Onet
    +2

    Inne turnieje

    Zwycięzca turnieju Raw Air (2 razy).
    olimpijski.pl
    +1

    Zwycięzca turnieju Willingen Five.
    pantheon.world
    +1

    Zwycięzca turnieju Planica 7.
    pantheon.world
    +1

  • Tomek88 profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Widziałem, po prostu szacun. Kawał znakomitej roboty!

  • Kwakuu weteran

    Stoch powinien celować w wygraną w Sapporo- czyli najważniejszym weekendem tego sezonu zaraz po ZIO

  • Tomek88 profesor

    Bez wątpienia za Kamilem solidne lato, z dużą liczbą dobrych skoków. Jest na czym budować, wiemy, że dalej umie skakać na czołówkę a tego brakowało przez ostatnie dwa sezony.

    Nie napalam się na nie wiadomo co, mam nadzieję, że z chłodną głową będzie podchodził do skoków, cieszył się nimi. Wtedy dobre wyniki przyjdą. Oby to była ostatnia zima w karierze w stylu Petera Prevca czy Hayboecka, który też skakał w zeszłym roku naprawdę solidnie

  • Filigranowy_japonczyk profesor

    Swoją drogą, to jak ktoś chce się rozgrzać przed startem sezonu i powspominać stare czasy w skokach, to na kanale YouTube redaktora Bucholzla pojawił się film z wszystkimi skokami Stocha z całej jego kariery w Pucharze Świata.
    https://youtu.be/L9y25DiTmVI?si=3TvNo6d5fMQw2-bO

  • Arturion profesor
    @Tomek88

    Wszyscy wytrzymają. Podejrzewam, że mieli z tego szkolenie. ;-)

  • Tomek88 profesor

    – Nie będę mówił o warunkach, bo uważam, że to bez sensu.

    Kubacki słuchaj i się ucz :) Choć tego lata nie było za bardzo narzekania z jego strony na warunki, zobaczymy czy wytrzyma zimą

  • Arturion profesor
    @TandeFan23

    Dobre w tym to, że skoki polubiłeś i przy nich pozostałeś, mimo braku Małysza na skoczni. :-)

  • TandeFan23 profesor
    @Arturion

    Ja byłem typowa ofiara Malyszomanii. Interesował mnie tylko Adam i jego walka że Schmittem,Hannawaldem,Ammannem czy Jacobsenem. Na zawodnika z przełomu trzeciej i czwartej dziesiątki nie zwracalem uwagi. Szerzej na skoki zacząłem patrzeć dopiero później.

  • Arturion profesor
    @TandeFan23

    Tu przyznam się, że zwracałem uwagę na Kamila od początku. I prawdą jest, że był trochę irytujący, bo odpuszczał skok, jak mu wyszedł nie po myśli. W ten sposób stracił trochę punktów, bo zajmował miejsca w czwartej dziesiątce (bez 31.!), gdy mógł być pod koniec trzeciej, gdyby pociągnął ze dwa metry jeszcze i przyłożył się do lądowania. Taka postawa Wielkiego Mistrza (którym jeszcze nie był), na zasadzie: - Taki skok to ja mam w dvpie. Niech jakieś słabiaki dbają o metr, czy punkt.

  • TandeFan23 profesor
    @Pavel

    Skoki oglądałem od 2001 r. Tylko że nie przyglądałem się karierze Stocha. Byłem skoncentrowany na Adamie i jego sukcesach podobnie jak 90 proc. kibiców,a na resztę naszych skoczków nie zwracalem wiekszej uwagi.

  • szczurnik weteran
    @Arturion

    Ahonen to chyba po medal IO wracał... dwa razy. Nie widzę Stocha robiącego podobne manewry po MŚ w lotach.

  • Arturion profesor
    @PauloXaver

    Dodatkowo mu życzę, by nie musiał wracać jak Ahonen widząc "bryndzę" w polskich skokach...
    (tzn. życzę nam wszystkim, by tej "bryndzy" nie było; ani "kaszany") ;-)

  • PauloXaver doświadczony

    Tego, co Kamil Stoch dokonał w skokach narciarskich, nikt i nigdy mu nie odbierze.
    To była kariera pełna pasji, klasy i momentów, które na zawsze zostaną w historii polskiego sportu.
    Teraz przed nim coś w rodzaju programu pokazowego – a potem już tylko „Kiss and Cry”.

    Niech te ostatnie chwile w roli zawodnika będą pełne uśmiechu, spokoju i dumy.
    Tego właśnie życzę naszej legendzie na zakończenie tej niezwykłej drogi. 🇵🇱✨

  • sledzik16 profesor

    Myślę że to może być jeden z bardziej równych sezonów w wykonaniu Kamila. Mam taką cichą nadzieję że uda mu się zdobyć do MS w Lotach 😀 i dopełnił by tą swoją piękna karierę.

  • Arturion profesor
    @Adam90

    Też - jak dzik - masz bardzo ostre kły?

  • Adam90 profesor
    @Filigranowy_japonczyk Skijumping.pl

    Wrrrr

  • Arturion profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Niby tak, ale nie wiem, czy należy tak juniora forsować?
    Choć już zrobiła się z nich zgrana para. ;-)

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @Arturion

    Tomasiak a kto inny :)

  • Arturion profesor
    @TheDriger

    Przewiduję, że Kamil wystąpi w mikście. Ale ciekawe, kto drugi?

  • Pavel profesor
    @TandeFan23

    Widzisz, zapewne nie oglądałeś konkursów PŚ przed 2008 rokiem ;) Stoch za młody cierpiał na "syndrom Kota" czyli za bardzo chciał i był wiecznie niezadowolony przez co totalnie palił się na zawodach. Dopiero tytaniczna praca z psychologiem sprawiła, że pozbył się tych problemów i za tym poszły wyniki. Wszystko było dobrze do 2020 roku, mamy TCSa, piękne skoki w pierwszym konkursie w TiTise, wygraną i bum 17 miejsce w 2 konkursie, wtedy posypało się wszystko. Trafiły się jeszcze ze 2 podia w tym sezonie, jeszcze chyba jedno w którymś tam kolejnym, ale Stoch wrócił do "syndromu Kota" z lat młodzieńczych.

  • TheDriger weteran
    @Filigranowy_japonczyk

    No właśnie w duetach chyba mu było łatwiej. Miejmy nadzieję, że te duety coś przełamały u niego i że będzie dobrze. Może dobrym rozwiązaniem byłoby dać mu poskakać miksty w Lillehammer żeby sobie skoczył w konkursie bez presji i poczuł, że może walczyć z najlepszymi.

  • TheDriger weteran
    @TandeFan23

    Psychika w sporcie jest skomplikowana. Kamil w swojej życiowej formy nie odczuwał presji bo wiedział, że jak odda normalny dobry skok to będzie najlepszy. Obecnie Kamil się spina i żyłuje bo wie, że normalny skok nie da mu wygranej i musi skoczyć coś nadzwyczajnego. Są też inne okoliczności, człowiek się starzeje, jest mniej pewny siebie, duży hejt na mediach społecznościowych, a każdy gorszy skok jeszcze odbiera tą pewność siebie i ciężko ją zbudować na nowo.

    Mogę jeszcze przytoczyć taki przykład - najlepszy tenisista wszechczasów Novak Djoković jak w sezonie 2021 był na drodze żeby wygrać wszystkie szlemy w jednym roku kalendarzowym, grając ostatni finał US Open z Daniilem Medvedevem w trakcie meczu poczuł taką presję i był taki rozczarowany swoją grą, że stojąc na boisku zaczęły mu lecieć łzy z oczy, mimo że to chyba największy mentalnie sportowiec w historii sportu prawdopodobnie.
    Kwestia psychiki w sporcie jest mega skomplikowana i to nawet nie można mówić, że ktoś kiedyś wytrzymywał, a dzisiaj już nie wytrzymuje. Czasy się zmieniają, każdy dzień jest inny i każda sytuacja jest inna, nie tylko sportowo ale i życiowo się zmienia

  • Filigranowy_japonczyk profesor

    Duety w Predazzo pokazały, że jak u Kamila wszystko zagra to może w pojedynczych konkursach walczyć o podia. Problem jest jednak taki, że nawet podczas LGP Stoch miał problem z przełożeniem skoków z treningów na zawody, gdzie często się spalał. Oby zimą było pod tym względem lepiej.

  • Arturion profesor
    @Mucha125

    Jak to KK nie zdobędzie?
    A ten fragment: "Wykonywanie wszystkiego normalnie jest wystarczające do zdobycia KK – podkreśla jej dwukrotny zdobywca".
    ;-D

    @Biggie
    Mistrz jest dziki,
    Mistrz jest dobry,
    Mistrz jest bardzo ostro chrobry!
    Kto na skoczni spotka Mistrza
    Z ognia mu zostają zgliszcza!

  • Biggie stały bywalec

    Gadanie jak co sezon a potem tak jak zawsze, jakoś w ogóle w niego nie wierzę, wystarczy spojrzeć na ostatnie sezony i odpowiedz nasuwa sie sama, plus młodszy już nie będzie. Ludzie robią z niego jakiegoś dziwnie największego sportowca w historii skoków

  • TandeFan23 profesor

    Panowie wytłumaczcie mi jedna rzecz bo jej nie kumam.Jaka presja i obciążenia psychiczne. Facet trzy siadał jako ostatni na belce na IO i spokojnie presję wytrzymywał,a teraz nie potrafi wytrzymać presji w zwykłych konkursach PS/LGP. Nie kupuje tego.

  • kibicsportu profesor
    @Pavel

    Ale i tak wiele jednak dobrych skoków oddał w zawodach konkursowych. Solidny skok w pierwszej serii w indywidualnym w Klingenthal, niezły skok w drugiej serii mikstów. No i oczywiście konkurs duetów w Predazzo. Do tego powinien wracać. Może być tak, że będzie to takie skakanie w kratkę. Z tym, że patrząc na wiek, to ciężko oczekiwać stabilności dłuższej. Na pewno i tak wygląda to lepiej niż w poprzednich latach, bo tu po prostu wiemy, że umie skakać na ścisła czołówkę, a w poprzednich dwóch sezonach i tego było próżno szukać. Przekonamy się o tym w Lillehammer już za tydzień

  • skoczek2023 początkujący
    @Pavel

    Nie zgodzę się. Zazwyczaj najlepsze skoki Stocha podczas weekendów tegorocznej LGP to były próby z konkursów tylko że często też przeplatane gorszymi skokami przez co wyniki były różne. A treningi to akurat bardzo często miał tego lata słabe.

  • Mucha125 profesor

    Jeśli będzie spokojny może się mocno liczyć w tym sezonie. Ale pewnie Kuli za PŚ nie zdobędzie ale już jakiś medal na IO jest realny

  • alo profesor

    Artykuł o Stochu. Coś czuję że szykuje się niedługo powołanie składu na Lillehammer

  • Pavel profesor
    @kibicsportu

    Problem Stocha to posypaną psychika piszesz, że jego solidny skok to TOP 10 i masz rację, gorzej że 95% nich to serie treningowe. Nawet w głvpim LGP niemal wszystkie najlepsze skoki oddał w nic nieznaczących seriach.

  • kibicsportu profesor

    U Kamila jest tak, że jak odda solidny skok, to jest to na top 10. Jak odda super skok, to jest to już na ścisłą czołówkę. Dobrze, że z Klingenthal wyjechał w dobrym nastroju, bo całościowo, to tak dobrze dawno nie było. Zobaczymy co da to zimą, bo jeśli nie będzie się spinał, to spokojnie powinien skakać na top 10, bo ten poziom maksymalny jest wysoki w tym momencie w przeciwieństwie do innych naszych zawodników poza Tomasiakiem. Ważne, żeby w Lillehammer dobrze zaczął sezon.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl