Rosjanie nadal walczą o udział w igrzyskach. Odwołali się od decyzji FIS

  • 2025-11-07 17:50

21 października Rada FIS stosunkiem głosów 11:10 zdecydowała, że nie przywróci do rywalizacji narciarzy i snowboardzistów z Rosji i tym samym nie umożliwi tamtejszym sportowcom startu w Zimowych Igrzyskach Olimpijskich, jakie w lutym odbędą się we Włoszech. Strona rosyjska nie zamierza jednak dawać za wygraną.

Na początku tygodnia minister sportu Federacji Rosyjskiej i zarazem przewodniczący Rosyjskiego Komitetu Olimpijskiego, Michaił Diegtiariew, ogłosił złożenie odwołania do Trybunału Arbitrażowego ds. Sportu (CAS) od decyzji Rady Międzynarodowej Federacji Narciarskiej i Snowboardowej (FIS), która zakazuje rosyjskim sportowcom udziału w zawodach międzynarodowych. 

- Odwołanie od decyzji Rady FIS zostało już wysłane do CAS. Ministerstwo Sportu, Rosyjski Komitet Olimpijski i odpowiednie federacje rosyjskie działają w porozumieniu, chroniąc prawa naszych sportowców. Pozycję Rosji wzmacnia niedawny precedens sądowy w saneczkarstwie i bobslejach, który potwierdził dyskryminacyjny charakter zawieszeń. Uważamy, że niedopuszczenie rosyjskich sportowców do zawodów międzynarodowych jest absolutnie niedopuszczalne i sprzeczne z duchem i zasadami Karty Olimpijskiej. Będziemy nadal konsekwentnie dążyć do przywrócenia sprawiedliwości i równych warunków udziału rosyjskich sportowców w międzynarodowych zawodach na drodze sądowej" – cytuje Diegtiariewa telewizja Match.

Mówiąc o precedensie w saneczkarstwie i bobslejach rosyjski minister odwołał się do wyroku CAS, który w poprzedni piątek uchylił zakaz startu rosyjskich saneczkarzy, umożliwiając im udział w przyszłorocznych zimowych igrzyskach olimpijskich we Włoszech jako "neutralnych sportowców indywidualnych". Jak poinformowała Polska Agencja Prasowa sędziowie uznali, że wprowadzenie zakazu jest „nieproporcjonalne” w stosunku do jedynego celu wskazanego przez FIL, jakim jest „zapewnienie bezpiecznych warunków rywalizacji”.

Trybunał z siedzibą w Lozannie nie przychylił się do argumentów przedstawionych przez FIL, według których udział rosyjskich saneczkarzy mógłby wiązać się z „ryzykiem incydentów ze strony publiczności lub innych zawodników”. Zdaniem CAS, istnieją inne sposoby, które pozwalają zapewnić bezpieczeństwo, nie wykluczając przy tym rosyjskich sportowców z zawodów.


Adrian Dworakowski, źródło: Informacja własna
oglądalność: (6365) komentarze: (171)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Bernat__Sola profesor
    @Arturion

    Ta, Morawiecki codziennie powtarzał słowo "Putinflacja" ;). Ale to tylko część prawdy, Glapiński zareagował stanowczo za późno.

  • Arturion profesor
    @Bernat__Sola

    Jakoś wtedy drożało dla dobra kraju i w wyniku postawy UE. ;-)
    (no i Covid a zaraz pomoc Ukrainie)

  • Bernat__Sola profesor
    @ms_

    Ja piszę o "kiedyś", nie o "zaraz". Oczywiście na razie Putin nie wydaje się być na tyle szalony, żeby zaatakować NATO. Ale jeszcze raz - nie ma żadnego powodu, byśmy mu ufali.

  • Bernat__Sola profesor
    @Arturion

    Właśnie nie zostało, bo tylko trzecią zwrotkę śpiewają (a od 1991 tylko ona jest hymnem, pierwsze dwie skreślono).
    Kawał fajny :).

    A w latach 2021-23 Twój portfel nie czuł, że wszystko mocno drożeje? ;)

  • Bernat__Sola profesor
    @laotsi

    Myślał, że Zachód zachowa się tak, jak to było w 2014 - czyli "wyrazi zaniepokojenie" i nałoży jakieś pseudosankcje, ale nie wspomoże Ukrainy w walce.

  • Arturion profesor
    @ms_

    Byłaby takim państwem jak Białoruś obecnie. Może z żywnością byłoby lepiej.

  • ms_ profesor
    @Arturion

    Gdyby nie Majdan byłaby takim państwem jakim była wcześniej, a zapewne byłaby w lepszej sytuacji niż w 2014 roku, a tak zamiast rozwoju czy też zwykłej stabilizacji mają totalnie rozsypane państwo na wielu płaszczyznach, a perspektywy mają jeszcze dużo gorsze niż aktualna sytuacja.

  • Arturion profesor
    @ms_

    Gdyby nie ten majdan, to Ukraina byłaby rosyjskim lennem, a ma (słusznie) większe ambicje.

  • ms_ profesor
    @laotsi

    Dla nas to logiczne, ale dla Bernata czy wielu innych na tej stronie już niestety nie. Ostatnio Uszi (taki kanał na youtubie) przedstawiał wyliczenia, już nie pamiętam czy swoje własne, czy kogoś kto się zajmuje takimi rzeczami zawodowo, że przy obecnym tempie zanim Rosja zajęłaby całą Ukrainą to byłoby dobre kilka czy tam nawet kilkanaście lat, a może i jeszcze więcej, już tak dokładnie nie pamiętam, a wyliczono również realistyczne scenariusze, w których tempo podboju Ukrainy zwalnia i przyspiesza i w każdym scenariuszu wychodzi to podobnie. A ta analiza powstała na podstawie tego jak wygląda front od samego początku wojny, więc te obawy, że nas tu zaraz Putin zaatakuje, który jest tysiące kilometrów od nas, a wojska rosyjskie na Ukrainie od ponad trzech lat właściwie nie posuwają się praktycznie w żaden sposób na zachód to jakiś obłęd.

    A co do Majdanu pełna zgoda. Amerykanie czy też mówiąc szerzej "demokratyczny zachód" jak chciał Ukraińcom zmienić prezydenta poprzez zamach stanu czyli ten cały Majdan bez którego żadnej wojny na Ukrainie by nie było to wszystko było cacy, a ilu "polskich" polityków tam jeździło przemawiać, Kukiz to nawet śpiewał po ukraińsku na tle banderowskich flag co ostatnio przypomniał Jakimowicz. Jest filmik na youtubie na jego kanale.

  • Arturion profesor
    @Mikolaj1

    Teraz faktycznie nie ma. Ale ja nie piszę o liczbach, tylko o odczuciu w portfelu. :-)

  • Mikolaj1 weteran
    @Arturion

    Kpisz czy o drogę pytasz.
    2023 r. 11,4% Początek roku to szczyt inflacji. Od marca 2023 r. rozpoczął się trend spadkowy.
    2024 r. 3,8% (szacunek, dane z wyszukiwania pokazują 3.6-4.0% w zależności od źródła) Gwałtowne hamowanie inflacji, dojście do poziomu zbliżonego do celu NBP na przełomie I i II kwartału.
    2025 r. 2,8% (październik, roczny odczyt) Stabilizacja inflacji na niskim poziomie, z niewielkimi wahaniami.

  • Arturion profesor
    @Mikolaj1

    Poważną inflację to miałeś dopiero w latach 2024-25.

  • Mikolaj1 weteran
    @sledzik16

    "Dla mnie to też zdecydowanie PIS dużo dobrego zrobili dla zwykłych prostych ludzi."

    Taa, szczególnie ich inflacja , gdzie zabrała 2/5 oszczędności przeciętnego Polaka :).

  • Arturion profesor
    @Bernat__Sola

    "Co do hymnu, Niemcy swój obcięli do jednej zwrotki... Tak czasem bywa."
    A nie powinni, bo to stary tekst z połowy XIX w.
    (zresztą "Niemcy, Niemcy, ponad wszystko" zostało)

    Co do Rosjan. Tak, @sledzik16, w większości to bardzo fajni i uczynni ludzie prywatnie. Można pogadać, można wypić. ;-)
    Byle nie rozmawiać o polityce, bo ich zdaniem tym się zajmuje Kreml, a obywatel "nie powinien się wtrącać".
    @Klimov, który tu był, to bardzo dobry przykład. Jego zdaniem sport to tylko sport, o polityce nie się rozmawia. A jak ktoś sądzi inaczej, to powinien iść do pracy, a nie obijać się.
    Idealny lud dla rządzących.
    Przypomnę stary kawał:
    Sekretarz partii mówi w fabryce:
    - Przyszła dziś decyzja z KC... Jutro musicie się wszyscy powiesić! Zrozumiano?
    Głos z sali:
    - A sznur załatwić we własnym zakresie, czy związki zawodowe zapewnią?
    ;-)

    Na dopuszczeniu moskali do startu stracą tylko niepokorni sportowcy rosyjscy. Jak ktoś wcześniej zauważył, pewnie @dervish.

  • laotsi bywalec
    @Bernat__Sola

    Putin ruszył armią liczącą 150 tysiecy żolnierzy. Jak miałby taką małą ilością zająć cały kraj (Ukraine). Hilter miał w 39 roku ponad milion żołnieryz. A do tego obszar Polski wtedy był wioelokrotnie mniejszy niż dzisiejsza Urkaina. Kto wierzy że Putin chciał zająć całą Ukrainę nie ma pojecia o liczbach i prowadzeniu wojen. Odsyłam do literatury fachowej.
    Atak na Kijów mial na celu zmianę Prezydenta (tak jak to zrobili Amerykanie w 2014 - Majdan).

  • Bernat__Sola profesor
    @Pavel

    Przypadek Iraku to chyba bardziej ropa (choć, koniec końców, bezpośrednio korzyści z tego nie osiągnęli) niż kwestia przyjaciół znad Morza Martwego. Ale i to mogło mieć wpływ.

    W Katalonii do tego poziomu eskalacji było daleko, jednak to prawda, że Puigdemonta uznano za przestępcę, a separatystów kosowskich wspierano... Ja nawet kiedyś pisałem, że trochę rozumiem punkt widzenia Serbów. Niżej chciałem po prostu zaznaczyć, że powszechnym jest u nich bagatelizowanie własnych przewin, by skupiać się tylko i wyłącznie na tym, jak "złe NATO" ich skrzywdziło. A ta operacja - toutes proportions gardées - jest dużo bardziej analogiczna do nalotów na Drezno niż krwawy odwet Izraela (tak nawiązując do niedawnego argumentu @dervisha w tej sprawie :P). Co, jeszcze raz podkreślę, nie oznacza, że była konieczna.

  • Bernat__Sola profesor
    @ms_

    Chce podbić całą Ukrainę. Już ostatnio Ci przypominałem, że od razu poszedł na Kijów, to napisałeś, że pójść poszedł, ale tak naprawdę nie miał zamiaru go zająć. No więc w takim razie po co mu to było?
    Jeszcze ciekawiej napisałeś dalej - "nawet jeśli by tak było to nie zmienia to faktu, że plany Putina dotyczyły zajęcia kawałka wschodniej części Ukrainy, a nie podboju całej Ukrainy". Po upadku Kijowa co by zostało Ukraińcom? Sam zachód kraju? I na pewno nie rządzony przez Zełenskiego, a przez wyznaczonego akolitę Putina?

    Nie, nie zachowałbym się. Nie mam bezkrytycznej postawy względem Ukrainy (a Ty jesteś bezkrytyczny względem Rosji), nie ma co robić z nich jakichś wielkich przyjaciół, wiadomo, że nadal nierozwiązana pozostaje kwestia Wołynia (choć pewne postępy ostatnio są, ale wiadomo, że na jednej, dwóch czy trzech ekshumacjach skończyć się to nie może). Ale w tym momencie nie mamy innej możliwości niż wspieranie jej w tej wojnie.

    No i co, że parę osób demonstrowało w Przemyślu? Ostatnio przy okazji meczu też paru kiboli coś podśpiewywało o polskim Wilnie, a jakoś wątpię, by na Litwie ktoś się nas obawiał ;).
    Co do hymnu, Niemcy swój obcięli do jednej zwrotki... Tak czasem bywa.

    Po upadku Ukrainy Putin oczywiście zrobiłby sobie przerwę, żeby wojsko nieco odetchnęło. I jakkolwiek Berlina i Paryża w swoich planach pewnie nie ma, tak kto wie, co mu siedzi w głowie, jeśli chodzi o państwa bałtyckie i o nas... Kiedyś chodziło mu "tylko o Abchazję i Osetię Płd.", potem "tylko o Krym i Donbas", teraz "tylko o Ukrainę". Oczywiście inwazja na NATO to inny kaliber, ale nie ma powodów, by ufać Wołodii. Aha, nawet jeśli się nie zdecyduje, to została mu jeszcze Mołdawia poza UE i NATO ;). Tak, wiem, przy Ukrainie to pikuś.

    "nie należy w aktualnej sytuacji podburzać Polaków na Ukraińców", tymczasem punkt wyżej robisz właśnie to :P.

    Każdy normalny człowiek jest za "jak najszybszym zakończeniem wojny". Tylko to niekoniecznie znaczy to, co chcesz, żeby znaczyło. A gotowość części (zresztą nawet Ty nie napisałeś, że większości ;)) do ustępstw wynika raczej z realizmu niż z tego, że zwykłym Ukraińcom nie zależy na swoich ziemiach.

    Obietnica USA była "na gębę", memorandum budapeszteńskie, choć niskiej rangi, jednak na piśmie.

  • Bernat__Sola profesor
    @Radek95

    No nie :). A Ata przesiedział całe lata w Niemczech, więc co nieco Zachodu liznął.

  • Bernat__Sola profesor
    @sledzik16

    Wiesz, każdy kreuje swoje poglądy na jakiejś podstawie. Możesz oczywiście uważać, że myślisz bardziej niezależnie od ogółu - ale ostatecznie i tak skądś informacje, z których wyciągasz takie, a nie inne wnioski, musisz czerpać.
    Odwołujesz się do ludzi, a dyskusja jest raczej o państwach. Co do "braku wdzięczności"... W każdym narodzie są jednostki porządne i nieporządne, ale większość Ukraińców w Polsce pracuje, a nie tylko pobiera zasiłki. Jeśli o to Ci chodzi.

    W Odessie nie ma śladów, bo front tam nie dotarł, nie wiem, które niby media twierdziły inaczej. Choć oczywiście od czasu do czasu spadają tam rakiety.

    Na Obajtka haki już dawno są, nie trzeba ich szukać ;). Co PiS dawał w jednym miejscu, zabrał w innym. Obecna ekipa też dała rentę wdowią i wolną Wigilię, nie wymazuje to ich wielu wad.

  • sledzik16 profesor
    @Radek95

    I najlepsze jest w tym wszystkim to że nie dość że pod wodzą rudego Orlen przynosi nie tylko straty ale i wstyd to jeszcze szanowny premier szuka haków na Obajtka. Rudy to jednak zawsze będzie rudy.

  • laotsi bywalec
    @Lataj

    I wszystkim krajom UE za to że pryeśladują ludyi krytykujących politikę UE.

  • Lataj profesor
    @TheDriger

    Póki nie zadośćuczynią Wietnamu i Iraku ;) A dla Chin, póki nie skończą się prześladowania Ujgurów albo przeciwników partii komunistycznej, nie skończy się cenzurowanie Internetu i nie zaczną ujawniać prawdy o masakrze na Placu Niebiańskiego Pokoju.

  • Radek95 doświadczony
    @TandeFan23

    Za Obajtka Orlen notował rekordowe zyski, była ekspansja do nowych państw, dalsze plany rozwoju. Rząd Tuska mam wrażenie, że uwstecznia ten koncern

  • TandeFan23 profesor
    @sledzik16

    Nie różnią się absolutnie niczym.Jedni i drudzy obsadzają spółki skarbu państwa swoimi kolesiami i rodzinami, jedni i drudzy kradną,Tusk i Morawiecki są takimi samymi patologicznymi kłamcami.A jeśli chodzi o to że PiS robił coś dla ludzi. Rzucił ludziom jakies ochłapy podczas gdy różne Obajtki nakradły miliony.Wątpliwa zasługa.
    Polacy od 2005 r. sie kloca i nienawidza ,a PO-PIS ma z tego ubaw.Wymieniaja sie wladza i maja nas wiadomo gdzie.Strasznie to wkurza.

  • sledzik16 profesor
    @Radek95

    Dla mnie to też zdecydowanie PIS dużo dobrego zrobili dla zwykłych prostych ludzi. A rudy dla niego tylko istnieją ludzie bogaci a najlepiej oligarchowie.
    Jakim to trzeba być premierem żeby dawać ludziom którzy już niczego nie potrzebują bo wszystko mają a dla niego biedni to najlepiej jak by nie istnieli.

    Jestem kierowca i tylko z perspektywy mojej pracy zaobserwowałem że tyle dróg ekspresowych "S" w Polsce ile powstało z Pisu to Po może tylko pomarzyć.
    Teraz się nie otwiera praktycznie nic. Wszystko co zaczął PiS stoi rozgrzebane i chyba właśnie czeka na powrót tej formacji do władzy.

  • Radek95 doświadczony

    PiS wybudował tunel w Świnoujściu, na Zakopiance, Mierzeję, know-how jeśli chodzi o budowę CPK, zaporę na granicy z Białorusią, dał ulgę podatkową do 26 roku życia, zaczął przebudowę armii po tym jak PO po 2007 z roku na rok ją osłabiała (na życzenie Niemców, Rosji?) ponadto obniżyli wiek emerytalny, dali 500+ (można się z tym nie zgadzać, ale z obietnic wywiązali się). Odkupili Pekao SA, Orlen przyniósł gigantyczne zyski, zbudował Baltic Pipe, przygotował nas na budowę gazoportu w Gdańsku . Co widać za PO? Drugi z rzędu deficyt na poziomie niemal 300mld, 0 inwestycji czy też Nowacka ze swoją „edukacją zdrowotną”.

    Nie wspomnę o wielkiej inwestycji w COS Zakopane ;)

  • sledzik16 profesor
    @TandeFan23

    Akurat u nas w polityce to czy jedni czy drudzy to praktycznie to samo choc z dwojga złego to juz wolę ten PIS niż te koalicję rudego z zielonymi PSLowcami. A i jeszcze był ten komik Holownia ale juz przejrzał na oczy i powoli ucieka z tego cyrku.

  • dervish profesor
    @PauloXaver

    Raczej na pewno historia się powtórzy.
    To po prostu nie do uniknięcia.
    W naszej historii też mieliśmy takie historie - na przyklad dotyczace mniejszości niemieckiej, pronieniemieckiej (tzw. folksdojczów) czy też żydowskiej, której część słusznie, czy nie oskarżano o zdradę na rzecz Sowietów we wrześniu 1939, a po wojnie walczył z nimi nawet Gomułka dla odmiany oskarżając o syjonizm. Zdrajcom lub uznanym za zdrajców trudno przebaczyć. Na Ukrainie tak czy siak jakieś antyruskie czystki, czy też wędrówki ludów po zakończeniu wojny pewnie będą. O ile przed wojną Rusom i Ukraińcom jakoś udawało się żyć w jednym państwie to wątpię, aby teraz było z tym tak różowo. Możliwe, że Putin wymusi jakieś polityczne porozumienie i ruscy dostaną nawet prawa mniejszości na Ukrainie, ale ci, co wcześniej nie stanęli po stronie Ukrainy, od czasu wojny będą już na Ukrainie ciałem obcym, niepożądanym i potencjalna piątą kolumną Putina czy jakiegoś jego następcy. Mur który Putin wybudował między tymi dwoma narodami będzie bardzo trudny do skruszenia. Potrzeba będzie kilku pokoleń.

    Również Ukraińcy będą podzieleni. Już dziś są na Ukrainie projekty by mężczyźni w wieku poborowym, którzy uciekli przed wojną za granicę, po powrocie byli pozbawieni pewnych przywilejów obywatelskich.

  • PauloXaver weteran

    Wojna, która zaczęła się dawno temu

    Jak trafnie zauważył @ms, obecny konflikt to w istocie wojna Wschodu z Zachodem. Ale jej korzenie sięgają znacznie głębiej niż wydarzenia ostatnich lat. Początku tej sytuacji trzeba szukać w latach 90., w czasach Michaiła Gorbaczowa, który zgodził się na rozpad Związku Radzieckiego, wierząc w zapewnienia Zachodu, że nie będzie on ingerować w sprawy byłych republik radzieckich. Problem w tym, że te obietnice nigdy nie zostały zapisane — były jedynie politycznymi deklaracjami składanymi w dobrej wierze.

    Z perspektywy trzech dekad widać, jak wyglądał rozwój sytuacji: dawne republiki sowieckie jedna po drugiej zaczęły zbliżać się do Zachodu, integrując się z NATO i Unią Europejską. Z rosyjskiego punktu widzenia oznaczało to stopniowe ograniczanie strefy wpływów — coś, co Kreml uznał za strategiczne zagrożenie. W tym sensie obecna wojna jest próbą odzyskania przez Moskwę ostatniego „kawałka tortu”, który, w przekonaniu Putina, Zachód już dawno zjadł.

    Tyle że świat nie stoi w miejscu. Porządek geopolityczny z początku lat 90. nie istnieje, a próba jego odbudowy z góry skazana jest na konflikt. Europa stała się kontynentem powiązanym gospodarczo, informacyjnie i kulturowo jak nigdy wcześniej — ale zarazem bardziej podzielonym. I niezależnie od tego, kto ogłosi się zwycięzcą, cenę tej rywalizacji zawsze zapłacą zwykli ludzie .

  • TandeFan23 profesor
    @ms_

    Wkurza mnie hasło strefa wpływów.Ukraińcy sami powinni wybrać czy wola Rosję czy UE i NATO. Są wolnym narodem,a nie marionetkami Putina.Żadne państwo nie powinno narzucać drugiemu kto ma u nich rządzić.
    PS. Nie jestem rusofobem.Byłem wielkim przeciwnikiem ataku USA na Irak. Co prawda w 2003 r. dopiero byłem w podstawówce,ale już miałem na tyle rozumu by wiedzieć że USA chodzi tylko o to by położyć łapę na irackiej ropie. Tak samo teraz jestem oburzony tym co Izrael wyprawia w Gazie i uważam,że powinni zostać wykluczeni z imprez sportowych jak Rosja.

  • Pavel profesor
    @ms_

    1. Jakby chcieć walczyć z każdym wydumanym farmazonem to by życia nie starczyło. Jak weźmiesz przekrój społeczeństwa to znajdziesz przedstawiciela każdej, nawet najdurniejszej idei.

    2. Jak widać na przykładzie Węgier i Słowacji, jest to niezwykle proste, starczy uzależnić od surowców. Dzięki wojnie w Polsce liczba rusofilów drastycznie spadła, poszukaliśmy innych źródeł gazu, a przede wszystkim został zniszczony Nordstream, dla nas bardzo groźny. Tym samym wpływ rosyjskie zmalały co jest pozytywnym zjawiskiem.

    3. Niech sobie walczą jak długo chcą, nic mi do tego. Jak dzięki temu osłabiają Rosję tak militarnie jak i gospodarczo, tym lepiej dla Polski.

    4. Lepiej mieć za granicą nacjonalistyczną słabą Ukrainę niż skrajnie nacjonalistyczną, dużo silniejszą Rosję

    5. Dla Ukrainy samej w sobie zapewne gorzej, dla Europy niekoniecznie, no chyba że dla ciebie Europa to Niemcy, wtedy tak brak taniego gazu i rynku zbytu ich bardzo boli.

  • ms_ profesor
    @TandeFan23

    Bo Kaczyński i Macierewicz to jeszcze większe rusofoby. PiS PO jedno zło.

  • ms_ profesor
    @TandeFan23

    Rosja otrzymała jeszcze w latach 90 od USA obietnicę, że NATO nie będzie dalej rozszerzane na wschód Europy, a jednak tak się nie stało.

    Atak Rosji na Litwę, Łotwę i Estonię oznaczałby właściwie rozpoczęcie 3 wojny światowej. Naprawdę myślisz, że Putin by się na to zdecydował?

    Putin chciałby, aby strefa wpływów zachodu, czyli przede wszystkim USA kończyła się tam gdzie jest obecnie, a Ukraina dotychczas była w strefie wpływów Rosji, ale zaczęło się to zmieniać od majdanu w 2014 roku. Natomiast Rosja nie rości sobie żadnych praw do terytorium państw NATO i UE.

  • ms_ profesor
    @Pavel

    1. Jak widać dla niektórych nie jest, jak widać @TandeFan23 jest tego dobrym przykładem, a takich osób jest niestety więcej.
    2. Owszem miała, ale w obecnej sytuacji gdy te państwa należą do UE i NATO odzyskanie tam wpływów miałoby bardzo małe szanse powodzenia.
    3. Jak rozumiem mają walczyć do ostatniego Ukraińca, aż już Ukraina całkowicie upadnie i wtedy Putin zajmie jeszcze więcej Ukrainy i stworzy z niej totalnego wasala? Zresztą ostatnie decyzje Zelenskiego, jak ponowne otworzenie granic dla mężczyzn w przedziale 18-25 lat w sytuacji wojny na pierwszy rzut oka jest niezrozumiałe i raczej nie pomaga w dalszym toczeniu wojny, ale dobrze to wyjaśnił np. Leszek Miller, czyli, że takie działanie ma zdestabilizować sytuację w różnych krajach, przede wszystkim w Polsce gdzie Ukraińców jest najwięcej i taki jest prawdziwy cel ponownego otworzenia granic dla młodych ukraińskich mężczyzn.
    4. Niby tak, ale czy ta prozachodnia Ukraina rzeczywiście będzie prozachodnia? Prędzej skrajnie nacjonalistyczna, czyli w wydaniu ukraińskim po prostu banderowska. A za swoją porażkę wojenną mogą obwiniać zachód, w tym m.in. Polskę. Tak wgl to Maciak tak tu wyśmiewany uważa, że nie należy w aktualnej sytuacji podburzać Polaków na Ukraińców bo taką postawę wśród Polaków chcą teraz wywołać media i politycy. Najpierw pozwolono wpuścić mnóstwo Ukraińców do Polski co było błędem, a teraz mocniej nagłaśnia się ich przestępstwa w Polsce, które wcześniej były zamilczane, aby wzrosła nienawiść między Polakami a Ukraińcami co później odwróci się przeciwko nam i nienawiść Ukraińców do Rosjan zostanie zastąpiona nienawiścią do Polaków.
    5. Im dłużej trwa ta wojna tym gorzej przede wszystkim dla Ukrainy i zwykłych Ukraińców, którzy tam mieszkają oraz dla całej Europy, która na tym traci, zwłaszcza gospodarczo. Obecnie jak wynika z różnych sondaży zdecydowana większość Ukraińców jest za jak najszybszym zakończeniem wojny, w tym wielu nawet jeśli wiązałoby się to z utratą części terytorium.

  • neonek2000 stały bywalec

    Rosjanie nawet jak wystartują to nie będą się liczyć w walce o medale.
    W Politykę nie chcę się bawić tutaj ale jeszcze się okaże kto jest Dobry a kto Zły...

  • TandeFan23 profesor
    @sledzik16

    Kaczynski i Macierewicz gadający non stop o zamachu w Smoleńsku będą za to tak chwalić wasza Rosję że hoho.

  • sledzik16 profesor
    @ms_

    Ja ktoś potrafi słuchać Tuska i całej tej jego cudownej ekipy to później opowiada i takie brednie. Na szczęście jeszcze 2 lata i skonczy się ten cyrk związany z koalicja obywatelska 😄😅👏

  • PauloXaver weteran


    Widzę, że ta dyskusja nadal budzi silne emocje.

    Ostatnio miałem okazję porozmawiać ze starszym mężczyzną rosyjskiego pochodzenia, który przed laty wyemigrował do Niemiec jako tzw. Russlanddeutscher. Wychowywał się jednak na terenach dzisiejszej Ukrainy. Opowiadał mi o swojej rodzinie — o krewnych, wśród których są zarówno Rosjanie, jak i Ukraińcy, o rodzinach mieszanych, które od pokoleń żyją razem, mimo wszystkich zawirowań historii. Jak mówił, takich rodzin na Ukrainie są tysiące.

    Ta rozmowa skłoniła mnie do refleksji. Co stanie się z tymi ludźmi, jeśli Ukraina — czysto hipotetycznie, bo osobiście w to wątpię — wygra tę wojnę? Jak potoczą się losy tych rodzin, które mają korzenie po obu stronach frontu? Czy nie powtórzy się tragedia znana z Bałkanów, kiedy po rozpadzie Jugosławii brat stawał przeciw bratu, a ludzie, którzy jeszcze wczoraj dzielili ze sobą chleb, dziś się nienawidzili?

    Historia pokazała już nie raz, jak cienka potrafi być granica między sąsiedztwem a wrogością.

  • TandeFan23 profesor
    @ms_

    Marzeniem Putina od początku rządów była odbudowa ZSRR. Rozpad Związku Radzieckiego uważał za katastrofę i nigdy tego nie ukrywał.. Zapewne po Ukrainie wziąłby się za byle republiki radzieckie czyli Litwę,Łotwę i Estonię. Jeśli chodzi o Polskę to przed atakiem na Ukrainę domagał się by NATOwskie wojska wycofały się z miedzy innymi z naszego terytorium.By sytuacja geopolityczna wróciła do stanu sprzed 1999 r.

  • Pavel profesor
    @ms_

    1. Walczenie z chochołami pokroju farmazonów o Przemyślu, Berlinie i Paryżu jest łatwe, miłe i przyjemne, ale bezcelowe bo tak uważa jakiś promil społeczeństwa i każdy wie, że to fikcja

    2. Rosja miała wcześniej wpływy w Bałtach, Polsce, Bułgarii, Czechach itd. więc po zajęciu Ukrainy zapewne dążyłby do ich odzyskania (żebyś nie walczył znowu z chochołami to zaznaczę, że niemilitarnie)

    3. Skoro wojna dotyczy Ukrainy to dlaczego Ukraińcy mają nie walczyć? ;)

    4. Dla Polski zdecydowanie lepiej mieć za granicą Ukrainę prozachodnią niż Ukrainę będącą marionetką Rosji

    5. Dlatego naszym celem była jak najdłuższa wojna, aby jak najmocniej osłabić Rosję

  • ms_ profesor
    @Pavel

    Jednak się odniosłem ;)

  • ms_ profesor
    @Pavel

    Putin chciał, żeby Ukraina była taka sama jak przed Majdanem, z tym, że teraz chciał również zająć część jej terytorium. A z pozostałej części Ukrainy chciałby zrobić państwo na wzór Białorusi. Ale nie zmienia to faktu, że jego plany nie sięgały dalej niż Ukraina, a tu wielu pisze, że jakby nie dzielni Ukraińcy to Putin już by Polskę zajął, a nawet Berlin i Paryż. Putin to nie Hitler, zejdźcie na ziemię. Jemu zależy na tym, żeby nie stracić wpływów tam gdzie je miał wcześniej, czyli na Ukrainie. Wojna na Ukrainie to tak naprawdę wojną między "zachodem" i "wschodem" na terenie Ukrainy. Putin nie ma żadnych roszczeń terytorialnych do Polski i innych państw. Ta wojna dotyczy tylko terenu Ukrainy i to oczywiście nie całego państwa, tylko niewielkiej części jej obszaru.

  • Pavel profesor
    @TandeFan23

    Pewnie się nawet nie odniesie bo lepiej walczyć z farmazonami łatwymi do obalenia jak ten Przemyśl ;)

  • ms_ profesor
    @Radek95

    Z tym potopem to popłynąłeś ;) A co do Przemyśla to jeżeli już ktoś chce go zająć to Ukraina, gdzie banderowcy (tak banderowcy bo mieli flagi banderowskie, a nie ukraińskie) zrobili już kilka lat temu demonstrację w Przemyślu, w której padły hasła o przyłączeniu Przemyśla do Ukrainy. Tak swoją drogą nie wiem czy wiesz, jaka jest dalsza zwrotka hymnu Ukrainy, którą Ukraińcy poza Ukrainą się wolą nie chwalić, "Od Sanu aż do Donu w domu ojców panować nie damy nikomu".

  • ms_ profesor
    @TandeFan23

    Nigdy nawet nie oglądałem telewizji Sputnik. Od Ciebie się teraz dowiedziałem, że w ogóle istnieje taka telewizja xd

  • TandeFan23 profesor
    @Pavel

    Nie ma co z nim dyskutować. Jedyna telewizja informacyjna jaką ogląda to Sputnik.

  • Kwakuu weteran

    Brawo! Czekamy na powrót!

  • Radek95 doświadczony
    @ms_

    Gdyby Ukraina nie walczyła jak prawdziwi bohaterzy to Rosja by stanęła pod Przemyślem i powiedziałaby won za Odrę do NATO. Wystraszone NATO by to zrobiło, nie muszę chyba tłumaczyć jakie chociażby rynkowe konsekwencje miałoby to dla Polski. Swoją drogą gdyby nie tak znienawidzeni przez wielu Polaków Ukraińcy byli poważniej traktowani przez nas w XVII wieku to być może nie byłoby potopu a cała historia Polski potoczyłaby się zupełnie inaczej (zapewne na naszą korzyść). Prawdziwe imperium zła to Rosja, nie Ukraina (chociaż ta swoje niemałe grzechy ma).

  • Pavel profesor
    @Bernat__Sola

    "Co do różnych interwencji: Irak to oczywiście totalna głupota oparta na kłamstwie o broni masowego rażenia i tu zarzut hipokryzji rzeczywiście jest uzasadniony"

    Zgadnij dlaczego USA zależy na destabilizacji Bliskiego Wschodu i wywołaniu jak największej liczby wewnętrznych konfliktów w co bardziej znaczących państwach. Jakiemu państwu słabi sąsiedzi są najbardziej na rękę ;)

    "A Serbię (wtedy jeszcze Jugosławię) to bombardowaliśmy w zasadzie my wszyscy jako NATO. I jakkolwiek nie uważam, by było to konieczne i zawsze szkoda, gdy ludzie umierają bez powodu, tak... Cóż, Serbowie zabili w latach 90. znacznie, znacznie więcej ludzi niż zginęło w tych nalotach, a u nich poziom martyrologii i wybielania swoich zbrodni jest tak kosmiczny, że jakoś ciężko mi widzieć w nich ofiary. Ale OK."

    Tam się wszyscy nawzajem zabijali, a bombardowanie było dopiero w w 1999. Z resztą Serbia jest traktowana zupełnie inaczej niż cała reszta Europy walcząca z separatystami ;) Jakoś nikt nie uznał Katalonii tak jak uznano Kosowo ;)

  • Pavel profesor
    @ms_

    Zaraz, zaraz, zaraz nie chciało mi się memłać kolejny raz tej samej dyskusji, ale tu ewidentnie piszesz farmazony więc tylko sprostuje.

    " Putin zająłby ten skrawek wschodniej Ukrainy i tyle."

    To jest totalna bzdura, pierwotne założenia były takie, że Rosjanie zajmują Kijów, obalają prezydenta i ustanawiają tam swoją marionetkę, czyli de facto wasalizują cały kraj. Do tego przyłączają Charków, Donbas, Chersoń i Zaporoże. Więc obalając bzdurę, gdyby Ukraińcy nie walczyli to Putin zająłby dużo więcej aniżeli "skrawek wschodniej Ukrainy".

  • ms_ profesor
    @Bernat__Sola

    Co do tego ostatniego akapitu to bardzo się mylisz, ale pewnie Ty byś się tak zachował jakby to co napisałeś twojej rodzinie zrobili Ukraińcy.

    A jakie relacje powinna mieć Polska z Rosją? Na przykład takie jak Węgry i Słowacja. Dobre relacje zarówno z USA i z Rosją.

    I nie należę do żądnego kółka zwolenników Maciaka. To, że na niego głosowałem nie oznacza, że jestem jakimś jego bezkrytycznym fanatykiem.

  • ms_ profesor
    @Biggie

    Boże co ty [***].... gdyby Ukraińcy nie walczyli to wiesz co by się stało? Putin zająłby ten skrawek wschodniej Ukrainy i tyle. Wojna by się skończyła. Nie mogę się nadziwić, że nadal ktoś myśli, że Putin chce podbić całą Europę, a może i cały świat.

  • Radek95 doświadczony
    @Bernat__Sola

    Żeby wlecieć w Pentagon pewnie też nie…

  • sledzik16 profesor
    @Bernat__Sola

    Akurat moje poglądy nie są kreowane przez wiedzę z internetu tylko są poprostu moje. Nie jestem za Rosja nie wiadomo jak ale z dwojga złego wolę Rosjan oczywiście jeśli chodzi o ludzi niz tych wrednych i niepotrafiacych się odwdzięczyć Ukraincow.

    Tylko powiedz mi dlaczego w porcie w Odessie w którym byłem w tym roku nie ma śladu konfliktu a podobno to tak ważne miejsce i wojna tam trwała w najlepsze według mediów.

  • Bernat__Sola profesor
    @Radek95

    Żeby porwać samolot, nie trzeba mówić idealnie po angielsku.

  • Bernat__Sola profesor
    @dervish

    Ciekawe, że tak krytykujesz Niemcy, a Węgry już niekoniecznie ;).

  • Bernat__Sola profesor
    @Luk

    Z ciekawości: jak wyglądałaby według Ciebie "nierusofobiczna" Polska? Taka, w której codziennie celebruje się kolejne sukcesy Rosjan na froncie?
    W Gliwicach też macie kółko zwolenników Maciaka i RDiP-u, tak jak to pod Lublinem, do którego należy @ms_? ;)

    A co do tej sondy (wpis @ms_ spadł, ale kojarzę, co napisał): jak widać, nikt o botach nie napisał, i zapewne boty to nie są. Wytłumaczenie jest bardzo proste: jeżeli ktoś jest widzem tego typu kanału na YT, to raczej zgadza się z poglądami jego twórcy. Stąd taki, a nie inny wynik. Zresztą nie trzeba być rusofilem, aby nie poprzeć 800+ dla Ukraińców.

  • Bernat__Sola profesor
    @ms_

    Tak, to wojna na pełną skalę, i nie zmienia tego fakt, że linia frontu przesuwa się powoli - stąd wasze wrażenie "normalności".

    Odessa 2014 to starcia ekstremistycznych bojówek - nie przeczę, że zakończyły się tragicznie i że Ukraińcy zabili kilkudziesięciu Rosjan, tylko jak to się ma do całokształtu działań Putina? Ano nijak. Zwłaszcza, że to przecież skutek, a nie przyczyna, aneksji Krymu i (wtedy jeszcze nieoficjalnej) Donbasu.

    Mnie wydaje się, że to Tobie bardzo głęboko zakodowano, że "Rosja jest dobra". I choćby zajęli całe Twoje województwo lubelskie, choćby wymordowali Twoją rodzinę, choćby zrównali Twój dom z ziemią - zdania nie zmienisz. Przecież to tylko 1/5 kraju, na plaży w Szczecinie Niemcy imprezują na całego. A w zasadzie to siostra i tak była lewaczką, co mnie upominała, żeby nie mówić "Murzyn". Co nie? ;)

  • Radek95 doświadczony
    @Bernat__Sola

    Z tym 11 września to też nie wiadomo jak tam do końca było… ciężko uwierzyć, że paru wesołych Arabów ze słabą znajomością angielskiego uderzyło sobie samolotem m.in. w… Pentagon :) pewnie było tak samo jak z tymi blokami u ruskich, co niby Czeczeni wysadzili :)

  • Bernat__Sola profesor
    @PauloXaver

    To ma, że ich starty funduje rosyjskie państwo. Bardzo proste.

    Co do różnych interwencji: Irak to oczywiście totalna głupota oparta na kłamstwie o broni masowego rażenia i tu zarzut hipokryzji rzeczywiście jest uzasadniony. Afganistan to reakcja na 11 września, ale ostatecznie też wyrządziło to więcej szkody niż pożytku, a zakończyło się kompromitacją USA przed czterema laty. A Serbię (wtedy jeszcze Jugosławię) to bombardowaliśmy w zasadzie my wszyscy jako NATO. I jakkolwiek nie uważam, by było to konieczne i zawsze szkoda, gdy ludzie umierają bez powodu, tak... Cóż, Serbowie zabili w latach 90. znacznie, znacznie więcej ludzi niż zginęło w tych nalotach, a u nich poziom martyrologii i wybielania swoich zbrodni jest tak kosmiczny, że jakoś ciężko mi widzieć w nich ofiary. Ale OK.

    To nieprawda, że nikt nie wzywa do bojkotu Izraela. Wręcz przeciwnie. Niestety w tym przypadku decydenci nie są skłonni posłuchać.

    Chiny nikogo nie najechały. Gdyby startować miały tylko kraje przestrzegające praw człowieka w 100% (lub choć w 70%), to niestety wielu uczestników rywalizacji by nam nie zostało...

    "Od początku tej wojny oglądam różne reportaże i za każdym razem powtarzam to samo: znowu ci Ruscy coś zbombardowali — dom na wsi, blok z płyt cementowych. I myślę sobie: co to za Ukraina? A potem i tak ją odbudujemy za pieniądze podatników z Zachodu." Nie bardzo rozumiem.

    "bogactwo jest większe niż w Kuwejcie" Kuwejt chyba nieco pod upadł, więc może i tak :P.

    "walczy o ostatni kawałek tortu, który Zachód chce mu odebrać." Aha. Bardzo znacząca wypowiedź. Uważasz, że w porządku jest wymordowanie dziesiątek tysięcy ludzi w imię własnych wpływów.
    To w takim razie Irak według Ciebie też był cacy? ;)

  • Bernat__Sola profesor
    @sledzik16

    W obwodach chersońskim i zaporoskim była wojna od 2014 roku? Ciekawe ;).

    Nie bardzo rozumiem, co mają do rzeczy samochody, które tam widziałeś. Bogaci są wszędzie (co zresztą, jak widzę, sam potem zauważasz).

    Porównujesz naloty na ukraińskie miasta z paronastoma dronami, które wleciały do Polski? Cóż, skala jest "delikatnie" inna XD.

    Nie mam wiedzy na temat nagród dla rosyjskich skoczków, tylko że skoro są rzekomo tak kosmicznie wysokie, to ruscy nie mają po co wracać do zawodów, nawet do IO ;).

    Krym - tak, reakcja na to, co tam się stało, była zdecydowanie za słaba. Choć różnica jest taka, że Krym przejęli niemal bezkrwawo (co ich nie usprawiedliwia).

    Wymyślamy, że ruscy są źli? Aha, czyli co, śmierć dziesiątek tysięcy Ukraińców nie wystarcza, by to stwierdzić? Czy może uważasz, że to nie miało miejsca?

    Ta, podczas IO zawieszano wszelkie konflikty. Kilka tysięcy lat temu XD.

    W tenisie na samej państwowej kasie daleko nie zajdziesz i zawodnicy z czołowych lokat nie muszą się na niej opierać (choć niektórzy, jak np. siostry Kudiermietowe, powiązania mają...) - a nawet i tam Rosja nie startuje w zawodach drużynowych (które, trzeba jednak przyznać, nie są w tym sporcie bardzo istotne). Skoczkom treningi, sprzęt, zakwaterowanie itp. ogarnia związek - czyli państwo. Pewna różnica jest.

    FIS-u nie wykupili na własność, bo bardziej opłacało im się wykupić na własność MKOL ;).

    Ty nie bierzesz wiedzy z Internetu? Mam wątpliwości, Maciaki, Brauny, Panasiuki, Sykulskie to też Internet.

    "Nie mogę pojąć tego co wy chcecie od tej Rosji." Jeśli tak, to po prostu nie jesteś zbyt bystry. Delikatnie mówiąc.

    "Gdyby nie Rosja to połowa firm z EU może zwijać interes." Wierutna bzdura.

    "Skoro się nie ma czym walczyc to pi co się za to bierze." Czyli co, Ukraińcy powinni bezwarunkowo skapitulować w sekundzie, w której Putin wszedł na ich terytorium? Ty już nawet nie udawaj, że Rosję masz "tam, gdzie zeszłoroczny śnieg". Widać, że jesteś prawdziwym, rosyjskim patriotą.

  • Mucha125 profesor
    @dervish

    Trzeba pamiętać jak Putin wykorzystał Igrzyska w Sochii i za to powinna być banicja tego kraju. Ale jak widać MKOL nie potrafi brać przykładów z historii i pamiętnych igrzysk z 1936 roku. Po których nastąpił mord sportowców Polskich. Taki przypadek się teraz powtarza ale jeszcze nie na taka skalę jak podczas drugiej wojny światowej jak giną kolejni sportowcy na Ukrainie w trakcie wojny obronnej

  • PauloXaver weteran

    Dyskusja o rosyjskich sportowcach trochę mija się z celem. Jedni ich przeceniają, inni zaniżają, a tak naprawdę wszyscy tu oglądamy skoki. To, czy Rosjanie wystąpią, nie zmienia faktu, kto zostanie mistrzem – nawet Putin tu nie ma nic do powiedzenia. Kibicuję Rosjanom, ale i tak wierzę w naszych, choć wielu ich skreśliło.

  • Deschwinchenkocki doświadczony

    Odwołanie każdy może złożyć, więc oni też. Rzecz w tym, że pomóc im w Rosji mogą tylko ludzie Putina, a jak wiadomo, świat skoków narciarskich i w wielu przypadkach zimowych nimi wprost pogardził. Po co więc ta apelacja?

  • dervish profesor
    @Adam90

    Już tam niewiele więcej da sie zrobić jezeli chodzi o sankcje gospodarcze. Teraz to pozostaje tylko uszczelniac to co już nałożono. Bo te wszystkie dotychczasowe sankcje za wyjątkiem tych ostatnich nakładanych przez Trumpa są dziurawe i w istocie zaprojektowane tak, ze są dla Putina praktycznie mało dolegliwe.

    Dopiero skuteczna blokada eksportu ropy i gazu boleśnie uderza w ekonomię Rosji.
    Ale i tu jak widać na przykładzie Niemiec - sponsorzy Putina starają się o wyjątki dla siebie. Niby nie mogą się obyć bez ruskich surowców. A przecież wojna trwa nie od dziś. Takie Niemcy miały 4 lata, by znaleźć cobie innych dostawców i tym samym przestać sponsorować Putinowi wojnę.

  • dervish profesor
    @TandeFan23

    A ci co powiedzieli NIE Putinowi nawet po zniesieniu sankcji w Igrzyskach udziału nie wezmą, bo to ludzie Putina będą decydowali kto tam pojedzie.

  • TandeFan23 profesor
    @sledzik16

    Niezależne badania pokazują że 80 proc. Rosjan popiera Putina i jego politykę. Jak pisałem we wcześniejszym wpisie.Jeśli popierasz dyktatora to ponosisz konsekwencje jego poczynań.Tak jak Klimov czy Bolszunow. Niektórzy sportowcy potrafili powiedzieć Nie wojnie jak Andriej Rublow. A skoro Klimov robił co robił to jego wybór.

  • sledzik16 profesor
    @Biggie

    Sobie odpiwiedziales samemu czy USA w przypadku naszego konfliktu z RUS włączyło by się do potyczki. Wtedy Putin zniszczył by Donalda nie używając broni tylko slow.

  • sledzik16 profesor
    @Adam90

    Rosjanie to mają sankcje USA w tym samym miejscu co i nasze europejskie. I tak całe te sankcje są obchodzone na wszelki możliwy sposób i co ma trafiać do RUS to trafia.

  • sledzik16 profesor
    @Biggie

    W najbliższych wyborach poprę mojego dyktatora który mówi mi co ma robić ale niestety wiedzę jak na dyktatora to ma słabą. Popierasz Ukrainę ja to szanuje więc nie mów mi kogo ja mam popierać. Swoje wiem byłem widziałem tyle w temacie.

  • sledzik16 profesor
    @Biggie

    Nie może czlowiek jest fatalny ale przywódca swojego kraju idealny. Jednak dla wielu Zalenski to wzór do naśladowania. Skoro się nie ma czym walczyc to pi co się za to bierze. On jednak woli tylko jedzie po świecie i sępic ... A później jeszcze ładnie dziękuję potrafi powiedzieć.
    Putin może jest i zły ale co mają ludzie do tego mieszkający w tym kraju. Oddziel jedno od drugiego.

  • Biggie stały bywalec
    @sledzik16

    Dobra wez sie ogarnij bo juz twoich i tego drugiego komentarzy nie da sie juz czytac. Wpierw masz bol [***] do noriakiego i za wszelka cene chcesz go oczernic a teraz popierasz rosje i putina..... super

  • Biggie stały bywalec
    @Adam90

    Trump sie go boi bo Putin ma haki na Donalda. Przez ruskich wygrał wybory w 2016 i pozyczał ogólnie od nich wielkie pieniądze

  • Adam90 profesor
    @sledzik16

    Jakby USA zależało na zakończeniu wojny to by zrobili mocniejsze sankcje ale niestety boja sie Putina

  • Biggie stały bywalec
    @ms_

    A nie jest zła? No odpowiedz. Gdyby nie ukraińcy walczący to polska byłaby juz zaatakowana a gdyby nie niemcy, francja itp. których wy pisowskie jobki tak krytykujecie to stracilibyście dawno dom

  • Biggie stały bywalec
    @sledzik16

    żenujące jest to co piszesz, szkoda słów na to. Może jeszcze powiesz, że Putin to wspaniały prezydent? I że nie jest ludobójcą?Wstyd pisać takie rzeczy i być otwarcie prorosyjski

  • Radek95 doświadczony
    @sledzik16

    Chyba przesadzasz… nie zdziwię się, jeśli zachód gra na schemat Afgański, czyli długą wyniszczająca wojnę dla ruskich, żeby potem ogłosili bankructwo. Sankcje częściowo na pewno są omijane, ale gdyby było tak dobrze to różni dyrektorzy finansowi nie wypadaliby co jakiś czas z okien. Osobiście liczę na kolejną wielką smutę u nich

  • sledzik16 profesor
    @Radek95

    Szkoda ze sportowców to dopuścić nikt nie chce ale jak sankcje są za wszelką cenę omijane i towary z Europy jak jechały tak jadą do Rosji. 😀
    To jest w tym najlepsze. Z drugiej strony jak mają nie jechać jak większość rzeczy wyprodukowany w Europie ma rynek zbytu w Rosji. A sankcje to tylko śmieszne tematy do Teleexpressu i Wydarzeń.
    Gdyby nie Rosja to połowa firm z EU może zwijać interes.

  • sledzik16 profesor
    @dervish

    Jesteś tego pewien ze NATO tak chętnie włączyło by sie do naszego konfliktu z Rosją. ? Bo wedlug mnie czy w naszym czy innym przypadku jakiegokolwiek kraju reszta by wypięła na ten kraj cztery litery.
    Ten śmieszny układ jest tylko do wtedy do kiedy nie wybuchnie pierwszy konflikt z krajem NATO w roli głównej. Na razie tego nie wiemy bo jeszcze nie trzeba było wdrożyć 5 artykułu tej śmiesznej konwencji. Gdyby jednak przyszla taka konieczność wszyscy by się odcięli od państwa które bierz udział w konflikcie. Takie jest moje zdanie które bez problemu można wywnioskować od światowych przywódców zrzeszonych w tym układzie.

  • Radek95 doświadczony

    Ruscy powinni być na kolejne naście lat wyeliminowani ze sportu. Abstra[***]ąc od ich mocno dopingowych przeszłości to przede wszystkim ludzie, którzy współtworzą imperium zła (wystarczy sobie przypomnieć Żenię Klimova zimą 2022).

  • dervish profesor

    Ci którzy twierdzą że nalezy oddzielic wojne od sportu niech wyobrażą sobie Polske na miejscu Ukrainy. Nie przypadkiem stosunek do sankcji inny jest w krajach graniczacych z Rosją i zmienia sie w miare oddalenia od jej granic.
    Dobrym przykładem sa Niemcy, które nie widząc bezpośredniego zagrożenia dla siebie patrza na te wojne tylko z punktu widzenia wlasnego interesu. A ich interesem jest jak najszybsze zakończenie wojny i powrót to tego co było przed wojną, czyli politik as usual. To czy Ukraina zniknie z mapy, czy nie, ma dla nich jedynie znaczenie w kategorii ekonomicznej. Czy utrzymają tam swoje wpływy a jeżeli nie utrzymają to czy bilans zysków w postaci przywrócenia stosunków z Rosją przewyższy bilans strat po utracie wpływów na Ukrainie.
    Ostatnio Trump nałozył bolesne sankcje na Rusnieft i Gazprom. Kraje wspierajace Ukraine sie ucieszyły a Niemcy zmartwiły. Pierwsze co zrobiły to wystąpiły o zrobienie wyjątku dla Niemiec bo ich gospodarka podobno bez handu z tymi firmami nie może się obejść.

    Podobne zasady obowiązują w sprawie sankcji sportowych. Skorumpowane trybunały międzynarodowe orzekają w imię interesów tych w których kieszeni siedzą. Gdybyśmy dziś mieli II wojnę światową to właśnie debatowano by o zniesieniu sankcji na hitlerowski sport.

    Gdyby Putin napadł na Polskę i okupowałby połowę naszego kraju to świat na czele z Niemcami pewnie także dążyłby do zakończenia wojny i uznania nowej granicy na Wiśle. I to pomimo tego, że sytuacja dowolnego kraju NATO byłaby inna niż Ukrainy. Bo NATO w odróżnieniu od przegrywającej wojnę Ukrainy, cały czas miałoby zdolność zwycięstwa. Problem w tym, że skorumpowanym zachodnim elitom walka aż do zwycięstwa by sie nie opłacała. Lepiej i taniej byłoby poświęcić połowę Polski i kraje bałtyckie, zaspokoić Putina i wrócić do stosunków jak przed wojną.

    A sankcje na sport w ogóle w takiej sytuacji nie zostałyby nałożone. Po tym jak świat dojdzie do wniosku, że obecne sankcje są bezprawne - zostanie ustanowiona nowa tradycja: "Odzielamy sport od polityki". Niech sie swiat wali i pali - wojna sobie a igrzyska sobie.

  • sledzik16 profesor
    @TandeFan23

    Krew się burzy czytając takie brednie jak Twoje bez kompletnie jakiegokolwiek pokrycia. Rosję to Ty jedynie co widziałeś na mapie a Moskwę zwiedzałeś palcem po niej 😄😄 jedz do swoich braci ukraińskich z ich doskonałym dowódca mr Zalenskim. Nie mogę pojąć tego co wy chcecie od tej Rosji. Ciekawe co byście gadali jak nasz rudawy przywódca doskonaly premier Tusk rozpętał by wojnę i by się wszyscy odwrócili od obywateli polskich przez czyny tego zachodniego parobka na terenie Polski.

  • TandeFan23 profesor
    @sledzik16

    Zdrastvujtje Wania. Jaka tam u was pogoda w Moskwie. Krew się burzy w człowieku czytając twoje komentarze czy komentarze ms. Rosjan nie ma w sportach zimowych i tak powinno pozostać. Przykładowo Klimov czy Bolszunow popierali wojnę więc muszą ponieść tego konsekwencje.A fakt że Rosjanie są np w tenisie to też hańba dla tej dyscypliny.
    PS. Izrael tez powinni wykluczyc ze sportu.Tacy sami zbrodniarze jak Rosja.

  • Sigmusiaxd doświadczony

    Dobra niech się już nie kompromitują jak ten Aalbu czy jak on tam ma. Nikt jego prezydentowi nie kazał zaczynać wojny. Sam chciał to ma skutki.

  • sledzik16 profesor
    @ms_

    Rozumie jak by podał przyczynę dlaczego takmysli wtedy nie ma problemu ale najlepiej najłatwiej jest napisać że Rosja jest beee i tyle w temacie.

  • ms_ profesor
    @sledzik16

    Mi to się już nie chce na takie komentarze w stylu jaki napisał teraz @Biggie nawet odpowiadać. I tak ich nie przekonasz, bo najczęściej takie komentarze piszą ludzie, którzy mają bardzo głęboko zakodowane, że "Rosja jest zła" i nic im nie przetłumaczysz.

  • sledzik16 profesor
    @Biggie

    Zdecydowanie za mało wiesz, tym bardziej podejrzewam że wszystko bierzesz z internetu i tv cala swoją beznadziejna wiedzę na ten temat żeby komentować to co dzieje się w Ukrainie.
    Cofnij się do początkowych moich komentarzy i przeczytaj że zrozumieniem co napisałem. Dodam że byłem tak regularnie tydzień w tydzień na Ukrainie przez 3 lata i tego twojego mordowania nie widziałem. Tylko dobra zabawę i bogactw oligarchów oraz Europejczyków którzy spędzają tam wakacje 😅😅😅 zenujace są takie wpisy kogoś kto nie ma o tym zielonego pojęcia.

    Skoro masz tak dokladna wiedzę to podaj w których obwodach Ukrainy odbywa się to niby mordowanie.

  • Lataj profesor
    @Biggie

    Jeden z zawodników (raczej anonimowy, zanim pojawił się tu o nim news) tak skrytykował ruski mir, że musiał za to zapłacić. Nie tylko finansowo.

  • Biggie stały bywalec

    Rosjanie absolutnie nie powinni wrócić do rywalizacji w jakiejkolwiek formie. Reżim zbrodniarza wojennego, mordowanie cywilów i co z tego , że niektórzy mówią, że nie popierają go? Nie wnikam czy to wgl prawda ale jak wszyscy to wszyscy. Jakoś tekstów które krytykowałyby zbrodnie nie słyszałem od nich

  • ms_ profesor
    @Lataj

    Właśnie z tego powodu, że są w ścisłej czołówce w biegach FIS ich nie przywrócił. Oczywiście największy sprzeciw wyraża Norwegia, ciekawe dlaczego ;)

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @Lataj

    "Myślę, że tyle by nie debatowali i dopuścili Rosjan do rywalizacji, jakby w skokach mieli regularnie szanse na top 6, a do tego stawali na podium zawodów PŚ."

    FIS to międzynarodowa federacja NARCIARSKA a nie skoków narciarskich. Skoki dla FIS nie są nawet najważniejszą dyscypliną. Dla Fisiorów liczy się głównie narciarstwo alpejskie i biegi gdzie w tym drugim ruscy są potęgą.
    Tak samo Pertille w sprawie powrotu ruskich nie ma nic do gadania i jedynie musi się dostosować do rozkazów swoich szefów.

  • Lataj profesor

    "11:10"
    Stosunek głosów dość wyrównany, choć większość wolałaby, by szala przechyliła się bardziej w stronę sprzeciwu. Myślę, że tyle by nie debatowali i dopuścili Rosjan do rywalizacji, jakby w skokach mieli regularnie szanse na top 6, a do tego stawali na podium zawodów PŚ. Wcześniej był na takich pozycjach sam Klimow, ale trochę czasu od ostatniego jego pudła minęło, no i on sam to trochę za mało. Zresztą tacy agenci jak on nie powinni mieć prawa wstępu do cywilizowanego świata, a co dopiero tam brać udział w zawodach. Albo w rywalizacji w ojczyźnie z zawodnikami z cywilizowanych państw. Jak już chcą bardzo dopuścić sportowców, to bez flagi kraju, hymnu w razie wygranej, punktów do PN, a do tego niech mają trudniej, by zakwalifikować się na igrzyska (można nie zgadzać się w wielu kwestiach z Kolosem, który próbuje usilnie stać w kontrze do poglądów innych, nawet jeśli chodzi o matematykę, ale tu ma rację).

    Zresztą można podejrzeć sobie życie w Rosji po rozpoczęciu wojny z Ukrainą, oglądając filmy dokumentalne. Lepiej dać zarobić tym, którzy z ich produkcji żyją, niż wydać choćby kopiejkę w tamtym kraju, a do tego można podziwiać reporterów, którzy zaryzykowali przyjazd tamże, mając na względzie zdanie pospólstwa o podróżach do zbrodniczego państwa.

  • Prekursor Skoczni Vip profesor
    @Kolos

    Tyle to da ze zabiora dodatkowe miejsca innym, przeciez Klimov czy Sadreev raczej by byli na czolowych miejscach w FC i by zlapali lokate na PK

  • QuatrusPL bywalec

    Szczerze? Niech ich przywrócą. Jestem przeciwny ich zbrodniom wojennym ale wkurza mnie fakt stosowania podwojnych standardów przez federacje na całym świecie. Izrael i Zjednoczone Emiraty Arabskie mogą startować, gdzie jedni przebili Ruskich w zbrodniach w Gazie a drudzy finansują RSF żeby Ci wybijali niemuzułmańskich Sudańczyków, a Rosja nie.

  • Bernat__Sola profesor

    Jeden artykuł o Rosji, drugi o Ukrainie, żeby była równowaga ;).

    Zgadzam się z przedmówcami - CAS kiedyś ich przywróci, niestety. Ale wątpię, że już przed IO.

  • Kolos profesor

    Sprawa jest prosta FIS powinien odebrać wszystkim Rosjanom prawo startu w PŚ i PK niech zaczynają od FIS Cupu. Im trudniej tym lepiej.

  • Pavel profesor
    @saliens_fan

    Masz ograniczoną liczbę zawodników na IO, czyli jak wchodzi ci taki Ruski z przyklejoną brodą i wąsami udający "indywidualnego sportowca" to zjada jedno miejsce komuś z rankingu, a to nie przejdzie. Masz tak naprawdę 2 opcje

    1. Wsadzą powiedzmy 2 najlepszych jako dodatkowych poza ogólnym limitem

    2. Dopuszczą ich do PŚ, aby próbowali nabijać punkty

    Teraz kolejny problem, kiedy zapadnie decyzja i czy w ogóle opcja nr 2 jest realna. A może CAS zaskoczy wszystkich i ich jednak nie dopuści, kto tam wie.

  • saliens_fan bywalec

    Neutralny sportowiec indywidualny. Nie wiem o jakim limicie piszecie. Jeśli o rankingu olimpijskim to dotyczy on tylko narodowości. Wychodzi mi na to że mogą wystawić tylu zawodników ile będą chcieli, wszak każdy będzie indywidualny. No i nie wystartują w duetach ani innego typu drużynówkach z tego samego powodu.
    Wracając do samych zawodników to nikt im nie kazał siedzieć u siebie w kraju po zawieszeniu, mogli zmienić narodowość. Nie zrobili tego bo chcą reprezentować Rosję.

  • TheDriger profesor
    @ms_

    I zakaz dla Amerykanów dopóki nie zadośćuczynią rdzennej ludności Ameryki...

  • ZimowyLotnik początkujący
    @sledzik16

    popieram cię.

  • Kolos profesor
    @Mucha125

    Przecież CAS może tylko nakazać dopuszczenie startów, nie warunkuje tego w żaden sposób nie może. A nikt nie zabroni FIS-owi stawiać warunki startów jako zechcą. Oczywiście Rosjanie pewnie będą się dalej odwoływać ale to trwa. Raczej nie zdążyliby przed IO.

  • sledzik16 profesor
    @ms_

    Według mnie Rosjanie dostaną szansę na występ w IO i będzie to jedyna słuszna decyzja jaka podejmie FIS.

    @Mucha125 tak mówiąc trochę żartem to Rosjanie cały ten FIS z Pertile na czele to gdyby chcieli to wykupili by sobie na własność.

  • Mucha125 profesor
    @Kolos

    To wtedy wymyślą obowiązkowe miejsce dla nich. Przecież oni na pewno FISowi dadza kasę

  • ms_ profesor
    @Kolos

    I jeszcze Austriakom takie nałożyć, co nie? Na szczęście to nie Ty o tym decydujesz jakie będą kryteria startu Rosjan w IO.

  • Kolos profesor
    @Podhalanin

    No Izrael po winie być wykluczony, tylko jaki to argument w sprawie Rosji? Żaden. Niewykluczanie Izraela nie jest żadnym argumentem za przywróceniem Rosjan.

  • Kolos profesor

    Można łatwo obejść ewentualne odwieszenie - FIS zawsze może ustalić takie kryteria startu dka Rosjan żeby nikt z nich lub prawie nikt nie mógł ich wypełnić.

  • sledzik16 profesor
    @Podhalanin

    A ciekawe dlaczego w innych dyscyplinach sportu Rosjanie mogą startować. W głupim tenisie startują i nikt nie robi wielkiego halo a tutaj FIS robi jakieś cyrki.

  • Podhalanin doświadczony

    Skoro Rosja ma być wykluczona z udziału w wielkich imprezach to szkoda, że dalej federacje sportowe pozwalają na start w zawodach państwu położonemu w Palestynie. W skali zbrodni wojennych na cywilach przebili Rosjan. Wkurza mnie to stosowanie podwójnych standardów.

  • sledzik16 profesor
    @Mucha125

    Gdyby ten dury jak dla mnie FIS nie zawiesil ich za nic to nie bylo by problemu bo miejsca wywalczyli by sobie samemu.
    A teraz to niestety jak dojdzie do skutku występ Rosjan na IO to FIS będzie miał ogromny problem co z tym zrobic i w jaki sposób ich dopuścić do zawodów.

  • Mucha125 profesor

    Jeszcze FIS może da za darmo wszystkie 4 miejsca dla Ruskich? Może dla nich tylko zróbmy te durne IO. Bo coraz mniejsza rywalizacja Fair play plus oczywiście sędziowie z opaskami na oczy i miernik wiatrowy który mierzy wiatr po skokach

  • sledzik16 profesor
    @Baks

    A jaki jest powód takiej niechęci z Twojej strony do rosyjskich sportowców. Bo to ze masz wstręt do całego narodu to już wiem ale dlaczego do ludzi którzy nie mają z tym konfliktem nic wspólnego. Słucham jakiejś konkretnej odpowiedzi.

  • sledzik16 profesor
    @Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak

    Może z tego względu że chca pokazać światu ze IO rządzą się swoimi prawami, które ktoś napisał i wypadało by ich przestrzegać.
    Zawsze tak było że podczas IO zawieszano wszelkie konflikty a skoro w inny sposób nie mogą dotrzeć do tego Fisubze jako zawodnicy nie są w żaden sposob odpiwiedzialni za to co robinich przywódca to próbują tak.

  • sledzik16 profesor
    @Adam90

    Więc dlatego napisałem że Ukraina tak bardzo chce do UE bo widzą jaki my zrobiliśmy postep. Na szczęście w najbliższych latach jak i dekadach im to nie grozi.

  • Baks stały bywalec

    Powtórzę to co zawsze pod tego typu artykułami - stanowcze NIE dla obecności Rosjan w międzynarodowym sporcie przynajmniej do momentu oficjalnego wycofania się ich wojsk z terytorium Ukrainy, choć de facto wypadałoby poczekać aż do momentu wypłacenia reparacji wojennych. Na pohybel imperialnej bestii ze wschodu.

  • ms_ profesor
    @Luk

    "Boty" i "opłacone ruskie trolle" ;)

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak profesor
    @sledzik16

    To po co im ten powrót jak mają tak dobrze u siebie? Chyba nie walczą tylko o wyjazd na dwutygodniowe ferie we Włoszech?

  • Adam90 profesor
    @sledzik16

    Tylko co z tego jak wszystko płaci za to ue,ze sie tak rozwinęliśmy.

  • sledzik16 profesor
    @PauloXaver

    Oczywiście nie wszyscy żyją w luksusie to tylko przywilej oligarchów którzy budują swoje hotele kurorty narciarskie w Ukrainie itp.
    Większość ludzi zyje w biedzie a nawet skrajnej biedzie. W dużych miastach tak nie widać biedy ale jadąc przez wsie to miejscami jest dramat. Można mieć wrażenie że Ukraina jest 30 lat za nami. Może dlatego tak bardzo chcą do tej Uni bo widz jak dzięki temu nasz kraj się rozwinął.

  • sledzik16 profesor
    @Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak

    Ja mówię tutaj o zarobkach za poszczególne miejsca w danych zawodach. Nie biorę pod uwagę sponsorów.

  • Luk profesor
    @ms_

    Wiele osób będzie nam wmawiać, że to boty głosowały a nie prawdziwi ludzie xD

  • Luk profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Warto również wspomnieć o tym, że w 2018 roku u nas we Wiśle Jewgienij Klimov pierwszy raz w swojej karierze stanął na najwyższym stopniu podium. Gdyby podobna sytuacja zdarzyła się teraz albo w przyszłości, to nie wiem co by się wydarzyło, biorąc pod uwagę rusofobiczne nastroje w naszym kraju.

  • PauloXaver weteran
    @sledzik16

    Nigdy nie byłem na Ukrainie, tak jak ty, choć moi dziadkowie kiedyś walczyli tam przeciwko Rosji. Może wtedy to miało jakiś sens, może nie — ja z tym jednak nie mam nic wspólnego.
    Od początku tej wojny oglądam różne reportaże i za każdym razem powtarzam to samo: znowu ci Ruscy coś zbombardowali — dom na wsi, blok z płyt cementowych. I myślę sobie: co to za Ukraina? A potem i tak ją odbudujemy za pieniądze podatników z Zachodu.

    To, co piszesz o luksusie, trudno mi ocenić, ale widziałem reportaż o pewnej miejscowości, gdzie bogactwo jest większe niż w Kuwejcie — coś w tym rzeczywiście może być.
    Tak jak w Ameryce rządzi klaun, tak samo na Ukrainie. Putin to też pener i alkoholik, ale z drugiej strony walczy o ostatni kawałek tortu, który Zachód chce mu odebrać.

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak profesor
    @sledzik16

    Z tymi zarobkami to też trochę poleciałeś. Myślisz, że zawodnicy z PŚ zarabiają pieniądze tylko z nagród za miejsca? Sponsorzy, związki są główną częścią wypłat większości stawki PŚ.

  • sledzik16 profesor
    @Matthew

    Austriacy i Niemcy na chwilę obecną to są praktycznie nie do ruszenia. A niestety coraz więcej też mają do powiedzenia.

  • Matthew początkujący
    @sledzik16

    No sam system jest ok, ale rzecz w tym że DSQ w pierwszej kolejności dostaje egzotyka, w drugiej Polacy, Słoweńcy, Japończycy (zobaczymy jak będą traktować Norwegów po tej aferze) a dopiero na końcu Niemcy, Austriacy.

  • sledzik16 profesor
    @Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak

    Tylko teraz nie wiadomo w jakiej oni są na prawdę dyspozycji. Bo u siebie to skaczą gdzie chcą i z jakich belek chcą. Żeby się nie okazała że jeżeli już by przyjechali na Puchar Świata to by był problem z przejściem kwalfikacji.

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak profesor
    @sledzik16

    Serio uważasz, że związek narciarski nie będzie miał wręcz nakazu wysyłania najlepszy zawodników na PŚ. Sport to tuba propagandowa władzy. Będą chcieli pokazać światu, są mocni po kilku latach zawieszenia.

  • sledzik16 profesor
    @PauloXaver

    Czyli nie tylko w mojej branży transportowej Rosjanie czasami "ratują zycie". Choć nie ma co tego przyrównywać do Twojej sytuacji ale widzisz czy ta lekarka miała nie pracować w tym szpitalu i uratować Tobie życie bo jej przywódca popełnia błędy. Mowie tu o Putinie. Chyba raczej nie.

  • PauloXaver weteran
    @ms_

    Mój rak rozwijał się jeszcze przed 2022 rokiem, czyli zanim zaczęła się pandemia. Już wtedy czułem, że coś jest nie tak, ale lekarz, do którego trafiłem (jakis kolorowy), nie potraktował mnie poważnie. Nie dostałem skierowania na rezonans, choć powinienem — i to kosztowało mnie zdrowie.

    W końcu trafiłem na operację systemem Da Vinci, ale zabieg się nie udał ( operowalo mnie dwoch kolorowych z brodami). Zamiast poprawy, pojawiły się komplikacje i skończyło się sepsą.

    Gdy już byłem w ciężkim stanie, w innym szpitalu zajęła się mną lekarka, która uratowała mi życie (absurd, ona byla Rosjanką). Do dziś trudno mi uwierzyć, że wszystko potoczyło się w taki sposób — tyle błędów, tyle przypadku, a mimo to znalazł się ktoś, kto naprawdę pomógł, Ruska lekarka.
    Problem w Niemczech jest taki, że tamtejsi lekarze coraz częściej pakują walizki i uciekają – najczęściej do Szwajcarii albo Norwegii, gdzie zarobki lepsze, stres mniejszy, a system po prostu działa. A w Niemczech? Zostają puste gabinety, które potem uzupełnia się lekarzami z różnych, często bardzo egzotycznych krajów. I to już nie są pojedyncze przypadki, tylko cała fala. O pielęgniarkach to nawet nie wspomnę – coraz częściej widać te w chustach, co już pokazuje, jak bardzo zmienił się krajobraz szpitali. Ale to temat na inną rozmowę… i mam nadzieję, że bez sprzeczek, bo tu naprawdę jest o czym dyskutować.

  • sledzik16 profesor
    @Matthew

    Akurat ten system pauzowania to FIS całkiem w miarę wymyślił. I to popieram w 100%

  • Matthew początkujący
    @Filigranowy_japonczyk

    Atmosfera i tak będzie "fajna", skoro wchodzi system pauzowania za DSQ. Przecież będzie to co do tej pory.

  • sledzik16 profesor
    @Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak

    Nie wiem moze i chcą tylko po co ? Skoro u siebie w lokalnych zawodach są lepiej nagradzani. To według Ciebie będą sobie charytatywne wycieczki sobie robic po Europie, będąc tygodniami poza domem a przy okazji przywozić z weekendu 500 Franków ?

  • ms_ profesor
    @Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak

    Będą chcieli startować, co sugerują nawet słowa samego Klimowa z artykułu, który pojawił się na skijumping przed głosowaniem w tej sprawie. Klimow wtedy powiedział coś w stylu, że spodziewa się, że reakcja środowiska w większości będzie całkowicie normalna, więc raczej nie miał na myśli startu w samych IO.

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak profesor
    @sledzik16

    Skąd wiesz, że nie chcą startować PŚ? Jesteś niczym Kwaku i po pracy piszesz sobie z Klimovem? Już to widzę, jak po odwieszeniu nie będą chcieli startować w PŚ.

  • sledzik16 profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Skoro FIS podarował praktycznie Norwegom ich wyczyny na najważniejszej imprezie ubiegłego sezonu to dlaczego Bogu ducha winni sportowcy rosyjscy maja cierpieć? Przeciez po prawdzie to oni nic nie zrobili a są karani jak najwieksi przestępcy sportowi.

  • ms_ profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Wyobraź sobie takie podium ;)

  • sledzik16 profesor
    @ms_

    Nie wiem tego. Jednym słowem przez to zawieszenie a jeżeli dojdzie teraz do skutku to odwieszenie to FIS sobie nieźle strzeli w kolano.
    Chyba ze będą albo już robią wszystko by do tego odwieszenia nie doszło choć w głosowaniu różnica w głosach nie jest diametralna tylko jednogłosowa.

  • Filigranowy_japonczyk profesor

    Czyli patrząc na wyniki głosowania to faktycznie byliśmy o włos od powrotu ruskich.

    Swoją drogą, jak to odwołanie przejdzie to "świetna" atmosfera będzie w skokach. Z jednej strony Klimov a drugiej Lindvik z Forfangiem. Będą dymy.

  • ms_ profesor
    @sledzik16

    Prędzej ze dwa albo tylko jedno. Ale raczej 2 miejsca mogą dostać to sobie wystartują w duetach i w konkursie drużyn mieszanych.

  • ms_ profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Mogą im dać jakąś dziką kartę.

  • sledzik16 profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Jeżeli ich odwiesza to nie wiem jak FIS to rozwiąże bo Rosjanie za bardzo do PS to się nie garną. Skoro chcą startowac na IO to nie wiem może te 4 miejsca dostaną z automatu.

  • ms_ profesor
    @PauloXaver

    No to zdrowia życzę. W sprawie covida i szczepień mamy zupełnie inne zdanie, ale za to w sprawie powrotu Rosjan do rywalizacji się zgadzamy. A tak jeszcze a propos szczepień przypomniało mi się teraz, że dzisiaj przypadkiem widziałem jak jakaś starsza kobieta przeglądała na telefonie jakiś tekst o tym o ile procent po szczepieniu na covid, według przeprowadzonych badań wzrosło ryzyko zachorowania na konkretne typy raka. Nie chcę tu zaczynać kolejnej dyskusji na temat covida i szczepień, tak tylko o tym wspomniałem bo jak zobaczyłem twój komentarz to mi się ta dzisiejsza sytuacja przypomniała.

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @sledzik16

    Ale ja mówię o Igrzyskach. Przecież masz ranking olimpijski który decyduje ile dany kraj będzie mógł wystawić zawodników na IO. Ruscy będą musieli startować w PŚ żeby ktoś na IO się w ogóle zakwalifikował.

  • sledzik16 profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Nie muszą. Jeżeli zostaną odwieszeni to Ci którzy mieli prawo startu w zawodach Pucharu Świata będą mieli je z automatu. Taki mały szczegół.
    To tylko wymysl Fisu że nie mają prawa startu przez to zawieszenie.

    Ci zawodnicy mieli prawo startu w PS i jeżeli nie zakończył ktoś kariery a przy tym zostaną Rosjanie odwieszeni to prawo startu wróci z automatu.👉👉

    Aleksandr Bazhenov
    Vladislav Boyarintsev
    Ilmir Hazetdinov
    Evgenii Klimov
    Maksim Kolobov
    Denis Kornilov
    Mikhail Maksimochkin
    Ilya Mankov
    Mikhail Nazarov
    Mikhail Purtov
    Danil Sadreev
    Vadim Shishkin
    Roman Trofimov

  • sledzik16 profesor
    @PauloXaver

    I widzisz zaszczepiles się to była Twoja decyzja a nie kogoś innego albo nie mógłbyś się zaszczepić dlatego bo mas inne poglądy niż ktoś inny.
    Dlatego nie można winić sportowców rosyjskich za czyny i posunięcia ich przywódcy.

  • Matthew początkujący

    Izraela, który złamał zawieszenie broni nie wyrzucili nawet z Eurowizji, więc...

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @sledzik16

    Ale wiesz, że jak Ruscy chcą pojechać na igrzyska to muszą najpierw zdobyć kwalifikacje. (przynajmniej w skokach bo w innych dyscyplinach to nie wiem jak jest). A mogą ją zdobyć tylko dzięki punktom zdobytym w PŚ.

  • Pavel profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Szczerze? Nie mam pojęcia jak to rozwiążą ;) Coś jak sprawa Boavisty sprzed lat w Portugalii ;)

  • sledzik16 profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Przecież z tego co ja widzę to Rosjanie chcą startować tylko w Igrzyskach Olimpijskich a nie w Pucharze Świata.
    Po co oni mają brac udział w tych Fisowskich potyczkach jak nagrody pieniężne nawet za pierwsze miejsce są mniejsze jak u nich w lokalnych zawodach których startują.

  • PauloXaver weteran
    @ms_

    Covid to Covid, sport to sport — wiadomo, każdy ma swoje zdanie, i całe szczęście, bo jakby wszyscy myśleli tak samo, to byłoby nudno jak flaki z olejem.

    A ja? Tydzień temu postanowiłem zrobić coś dla siebie — zaszczepiłem się na grypę i Covid. Drobiazg? Może dla kogoś tak. Ale dla mnie to spory krok, bo po tym, co przeszedłem — operacji złośliwego raka i sepsie pooperacyjnej — wiem, jak cienka bywa granica między „jeszcze jestem” a „już mnie nie ma”. Lekarze mówili mojej rodzinie, że tylko jeden na pięciu wychodzi z takiego stanu. No i proszę — trafiło na mnie!

    Teraz szykuję się na kilka miesięcy w sanatorium. Może trafi się jakaś infekcja w powietrzu, może nie — trudno, po tym wszystkim nic mnie już tak łatwo nie złamie. Najważniejsze, że mogę po prostu oddychać, śmiać się i planować jutro. Bo życie, nawet po burzy, potrafi być całkiem piękne — a ja mam zamiar się nim nacieszyć, ile się da.

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @Pavel

    "Czyli w zasadzie start jest przesądzony, nie wydadzą sprzecznego wyroku. Pytanie jak przeprowadza kwalifikacje."
    Tylko kiedy oni wydadzą ten wyrok? Do startu sezonu w skokach zostały dwa tygodnie, biegów trzy a w narciarstwie alpejskim sezon już ruszył. Biorąc pod uwagę tempo prac w tych trybunałach to ta sprawa się będzie się do końca roku ciągnąć.

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak profesor
    @Pavel

    Szkoda, że FIS obudził się w październiku z tak ważnym tematem. Teraz będą na szybko wymyślać warunki kwalifikacji.

  • sledzik16 profesor
    @Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak

    Ja tylko czytam z Twoich wypowiedzi że według Ciebie to Rosjanie są źli a Ukraincy wielce poszkodowani i cacy.
    Jeżeli się mylę to przepraszam.

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak profesor
    @sledzik16

    Spirytusik już wleciał? Gdzie ja płacze nad odwieszeniem rusków? Gdzie wychwalam ukrów? Niby Cię to obchodzi jak zeszłoroczny śnieg a piszesz na ten temat dziesiątki elaboratów i wkładasz ludziom w usta słowa których niewypowiedzieli.

  • Pavel profesor

    "Mówiąc o precedensie w saneczkarstwie i bobslejach rosyjski minister odwołał się do wyroku CAS, który w poprzedni piątek uchylił zakaz startu rosyjskich saneczkarzy, umożliwiając im udział w przyszłorocznych zimowych igrzyskach olimpijskich we Włoszech jako "neutralnych sportowców indywidualnych".

    Czyli w zasadzie start jest przesądzony, nie wydadzą sprzecznego wyroku. Pytanie jak przeprowadza kwalifikacje.

  • sledzik16 profesor
    @Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak

    Mnie to oni tyle obchodzą co zeszłoroczny snieg. Tylko jak już rozmawiamy na poważnie to mówmy a raczej piszmy prawdę jak jest a nie wymyślać jaki to rosyjski naród nie jest zły.
    Lubię rozmawiać z kimś kto ma coś do powiedzenia faktycznie jak jest a nie posługujący się wiedzą jedynie z internetu. Każdy ma swoje zdanie dla Ciebie sa Ukraincy cacy i mi to nie przeszkadza.

    A patrząc na moją branże to ten według Ciebie zły narod to jedyny który podczas jakiegoś problemu potrafił pomóc i podać rękę. Na resztę to nie ma co liczyć prędzej by z głodu zdechł.

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak profesor
    @sledzik16

    Przecież piszę Ci, że będziesz miał okazję do świętowania a ty się sapiesz do mnie. Widzę, że jakiegoś szału dostałeś na punkcie swoich braci ze wschodu.

  • sledzik16 profesor
    @ms_

    Nie chce też się tu wymądrzać bo zaraz powiedzą ze bylem wszędzie, taką mam pracę to i byłem 😀
    W Odessie spędziłem 3 dni w oczekiwaniu na statek że zbożem żebyście załadować i uwierz mi nawet jednej rakiety nie ujrzałem. Już nie wspominając bliżej zachodniej Ukrainy 🇺🇦.

  • ms_ profesor
    @PauloXaver

    Ale mnie pozytywnie zaskoczyłeś. Po tym jak ostatnio mieliśmy dyskusję na temat pandemii i szczepionek, w której zdecydowanie broniłeś szczepionek myślałem, że będziesz tu jednym z pierwszych domagających się dalszego wsparcia dla Ukrainy i wykluczenia Rosjan, a tu bardzo miłe zaskoczenie. W tym temacie podpisuję się pod tym co napisałeś obiema rękami.

  • sledzik16 profesor
    @Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak

    A to co mam płakać. Co ma jedno do drugiego ... czy to rosyjscy sportowcy wywołali ten konflikt ? Skoro już są tak bardzo winni to dlaczegoichnie zawiesili w 2014 jak przeprowadzili najazd na Krym ? Bo nie rozumiem czym się różniło tamten najazd od obecnego 😅😀 oj ludzie jak wy mało wiecie na ten temat.

  • ms_ profesor
    @sledzik16

    Dokładnie, z tymi samochodami sprowadzanymi na Ukrainę to mój brat, który też czasem bywa w okolicach przejścia granicznego mówił mi to samo. Nowe fury jakie w Polsce ciężko zobaczyć tam są transportowane w ogromnej ilości. A w Odessie to w tamtym roku jakiś Niemiec zrobił transmisję na żywo na youtubie, jaka imprezka była, goście z innych państw. Tak samo w tych "zagrożonych" miastach co chwilę są jakieś imprezy, koncerty itp. I to jest niby wojna na pełną skalę? A do tych, którzy tak gloryfikują Ukrainę to dobrze piszesz, niech sobie sprawdzą co Ukraińcy potrafią robić, przykład podawany już przez mnie nie pierwszy raz, Odessa 2014 rok.

  • sledzik16 profesor
    @PauloXaver

    Dokładnie jest tak jak piszesz. Niedługo to za decyzję innych, dam przykład np naszego cudownego Premiera będą wsadzać do więzienia prostych ludzi z losowania.
    Nie można karać innych za czyny kogoś. Przecież Ci ludzie trenowali i trenują nadal od dziecka a na obecną chwilę to zostały im starty w krajowych zawodach.

    A tu taka ciekawostka że Rosjanie startujący w zawodach u siebie w kraju za zwycięstwo maja większą nagrodę pieniężna niż przyznaje FIS. Co dokładnie pokazuje jaktak instytucja zwana FIS ma podejście do zawodników.

  • PauloXaver weteran

    Sport i polityka – co ma piernik do wiatraka?

    Sport powinien łączyć ludzi ponad granicami, ideologiami i polityką. Niestety, coraz częściej staje się narzędziem nacisku i karania tych, którzy nie mają nic wspólnego z decyzjami swoich rządów. W ostatnich latach obserwujemy, jak rosyjscy sportowcy zostali w dużej mierze wykluczeni z międzynarodowych zawodów – nie dlatego, że zrobili coś złego, ale dlatego, że są obywatelami kraju, którego przywódcy podjęli decyzje polityczne i militarne. Tylko że – jak mówi przysłowie – co ma piernik do wiatraka?

    Czy sportowiec, który od dziecka trenuje, by wystąpić na olimpiadzie, ma wpływ na decyzje Kremla? Oczywiście, że nie. Większość z nich nie ma żadnych narzędzi, by zmienić sytuację polityczną swojego państwa. W Rosji publiczne sprzeciwienie się władzy może skończyć się represjami, utratą kariery, a nawet więzieniem. Oczekiwanie, że sportowcy będą otwarcie krytykować rząd, jest więc nierealne i niebezpieczne.

    Co więcej, świat nie stosuje tej samej miary wobec innych krajów.

    Stany Zjednoczone prowadziły interwencje zbrojne w Iraku, Afganistanie czy Serbii, ale nigdy nie wykluczano amerykańskich sportowców z igrzysk czy mistrzostw świata.

    Izraelscy sportowcy nadal rywalizują na arenie międzynarodowej mimo trwającego konfliktu z Palestyną, w którym giną cywile – nikt nie wzywa do ich bojkotu.

    Chiny, oskarżane o łamanie praw człowieka wobec Ujgurów, nie spotkały się z sankcjami sportowymi – wręcz przeciwnie, organizowały zimowe igrzyska olimpijskie w 2022 roku.

    Dlaczego więc wobec rosyjskich sportowców stosuje się inne standardy?
    Jeśli zaczniemy karać ludzi za narodowość, a nie za ich czyny, to zniszczymy samą ideę sportu – ideę równości, rywalizacji i szacunku. Sport ma być apolityczny, a zawodnicy mają reprezentować siebie, swoje umiejętności i pasję – nie politykę swojego rządu.

    Nie można oczekiwać, że świat sportu będzie sprawiedliwy, jeśli sam stosuje podwójne standardy. Karanie sportowców za cudze decyzje nie rozwiązuje żadnego problemu politycznego, a jedynie tworzy nowe podziały i niesprawiedliwości.

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak profesor

    Czyli jednak ruskie zostaną odwieszeni. Wątpię żeby FIS uzasadnił zawieszenie w lepszy i nieodwołalny przez CAS sposób niż zrobił to FIL. Tawarisze @sledzik16 i @ms_ mogą zacząć chłodzić spirytusik i umawiać się na wspólne świętowanie powrotu ruskich na skocznie.

  • sledzik16 profesor
    @maciek0932

    Podaj jakąś konkretną przyczynę dlaczego rosyjscy zawodnicy mają mieć tego nowoczesnego "banna".
    Wydaje mi się że nie masz poza tym nic do powiedzenia w tej sprawie.

  • sledzik16 profesor

    Wojna to jest w 5 obwodach Ukrainy 🇺🇦
    Ługanskim, Zaporowski, Donieckiem, Chersonskim i od 2014 roku Kryńskim.
    Reszta Ukrainy to wolny kraj, coś tam może i na niebie przeleci w okolicach Kijowa czy Lwowa choć osobiście przez 3 lata tego nie dostrzegłem.
    Chce tylko przypomnieć że takie pojeduncze zdarzenia to już były i w naszym pięknym kraju co nie znaczy że mamy jakieś konflikty militarne.
    A z drugiej strony Ukraincy to taki naród że też ma swoje za uszami tylko wszyscy oczywiście naskakuja na Rosjan że to ich wina. Nie patrząc na to co ten banderowski kraj robił przed laty z ludźmi.

    Można by tak pisać o tym w nieskończoność choć wiem że zaraz będzie tysisc komentarz negatywnych za to co napisałem ale naszkicować chciałem jak to wygląda na Ukrainie widziane moimi oczami. Niestety najwięcej będą mieli do powiedzenia Ci którzy w życiu nawet nie byli na przejściu granicznym PL-UA ale ... tak bylo zawsze i tak będzie.

  • maciek0932 profesor

    Oczywistym jest, że rosjanie powinni mieć zakaz startów, dopóki trwa wojna. A dożywotniego bana powinni mieć ci, którzy otwarcie ją wspierali jak np. klimov.

  • sledzik16 profesor
    @Bergisel7

    Oj mało wiesz o tej wojnie. Od początku wybuchu niby tej wojny jeździłem przez 3 lata do Ukrainy po zboze, a mam tą przyjemność bo jestem kierowca i jakoś ja tam wojny nie widziałem.
    Jedynie co widziałem to samochody z najwyższej półki ciagniki rolnicze to takie że jedynie w internecie można oglądać oraz bogactwo niektórych ludzi. Nie wspomnę już o imprezach, dyskotekach, a nawet kurorty narciarskie wraz z hotelami działają pełna para przyciągając ludzi z całej Europy.
    A co do tej wojny to owszem na wschodzie jest ibyla od 2014 roku a nie jak większość idiotow myśli że woja wybuchła z dniem końca tego smieszego covida.
    A dla tych co chcą wiedzieć to byłem nawet w porcie w Odessie gdzie niby rakiety latają, a jedynie co latało to głodne mewy. Taki obraz Ukrainy oglądałem przez 3 lata.

  • sledzik16 profesor

    Dla mnie to jest chore ze przez jakieś tam błędy jednego człowieka wpływają nawet na sportowców.
    Według mnie rosyjscy skoczkowie powinni normalnie startować w zawodach PS czy PK A tym bardziej w IO.

  • Bergisel7 doświadczony

    Niech nie walczą z FIS, tylko niech idą z tym do Putina. Niech on się nad nimi lituje i skończy tę wojnę!
    Ja bym ich może nawet dopuściła do PŚ, żeby nie niszczyć im karier. Ale żadnych igrzysk czy mistrzostw międzynarodowych!

  • ms_ profesor

    "21 października Rada FIS stosunkiem głosów 11:10 zdecydowała, że nie przywróci do rywalizacji narciarzy i snowboardzistów z Rosji i tym samym nie umożliwi tamtejszym sportowcom startu w Zimowych Igrzyskach Olimpijskich, jakie w lutym odbędą się we Włoszech. Strona rosyjska nie zamierza jednak dawać za wygraną".

    Pierwszy raz widzę jak dokładnie wyglądały wyniki tego głosowania. Jeden głos i Rosjanie oraz Białorusini wróciliby do rywalizacji. Jest o co walczyć. Oby skutecznie. Już się nie mogę doczekać tego kwiku na skijumping jeśli tych "putinowskich zbrodniarzy" dopuszczą do udziału w zawodach.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl