W LIllehammer brakuje śniegu, ale konkursy PŚ nie są zagrożone

  • 2025-11-08 13:17

Za niespełna dwa tygodnie zawodami w Lillehemmer rozpocznie się kolejna edycja Pucharu Świata w skokach narciarskich. Łagodna jesień w Norwegii prawdopodobnie sprawi, że konkursy nie zostaną rozegrane w iście zimowych okolicznościach przyrody, ale samo wydarzenie nie jest zagrożone.

Kierownik imprezy Terje Lund informuje, że organizatorzy są dobrze przygotowani na każdą okoliczność. Zgromadzili bowiem wystarczającą ilość zapasów śniegu z poprzedniej zimy. - Prawdopodobnie cały śnieg, którym wyłożymy skocznię, będzie pochodził z magazynu - mówi Lund.

Została już wykonana praca wolontariacka przygotowująca grunt pod zaśnieżenie obiektu. Pozostałe prace rozpoczną się tuż po weekendzie.  - To będzie spory wysiłek. Zaczynamy pracę w poniedziałek i powinniśmy skończyć wszystko do następnego poniedziałku. Potrzebujemy zatem około tygodnia czasu. Zrobiliśmy to samo w zeszłym roku i wszystko wyszło dobrze - informuje kierownik imprezy. 

Przypomnijmy, że Lillehammer również w ubiegłym roku pełniło rolę gospodarza inauguracji Pucharu Świata. Konkurs drużyn mieszanych padł łupem NIemców. W konkursach indywidualnych ze zwycięstw cieszyli się Pius Paschke i Jan Hoerl, a także Nika Prevc oraz Katahrina Schmid. 


Adrian Dworakowski, źródło: Nettavisen.no
oglądalność: (13716) komentarze: (130)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Bernat__Sola profesor

    Jeśli kogoś to jeszcze obchodzi, moje typy wyglądają tak:

    ⭐⭐⭐⭐⭐ R. Kobayashi, Hörl, Tschofenig
    ⭐⭐⭐⭐ Prevc, Kraft
    ⭐⭐⭐ Lanišek, Raimund, Forfang, Lindvik, Wellinger, Ortner
    ⭐⭐ Paschke, Nikaidō, Deschwanden, Granerud, Zajc
    ⭐ Stoch, Fettner, Aigro, Hoffmann

  • Bernat__Sola profesor
    @maciek0932

    Cóż, w temacie torów jestem widocznie po prostu "Januszem". Planicę mi już wytknięto, a naturalne tory w Lille kompletnie wyleciały mi z głowy.

  • Arturion profesor
    @Arturion

    Do MŚJ włącznie! (miało być)

  • Arturion profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Ze skrzyżowania potencjału z obecną formą tak mi wychodzi.
    Oczywiście czwórka dla Kacpra trochę na zachętę. Jest juniorem i nie musi cały sezon utrzymać wysokiej formy. Byle do MŚJ utrzymał. :-)

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @Arturion

    Czyli jednak ktoś mnie przebił z oceną Kacpra :)

  • Arturion profesor

    No to wam powiem, jak będzie:
    ***** Stoch, R.Koba, Tschofenig
    **** Tomasiak, Hoerl, D.Prevc
    *** Kubacki, Laniszek, Raimund
    ** Wellinger, Kraft, Fettner
    * Nikaido, Oertner, Sundal
    :-)

  • lucca87 stały bywalec

    ode mnie typowania:
    5 gwiazdek: Ryoyu, Hoerl
    4 gwiazdki: Tschofening, Domen Prevc, Lanisek, Raimund, Kraft
    3 gwiazdki: Lindvik, Forfang, Ortner, Wellinger, Ren Nikaido
    2 gwiazdki: Granerund, Stoch, Bachlinger, Paschke, Deschwanden, Nakamura
    1 gwiazdka: Tate Frants, Aalto, Aigro, Sundal, Kubacki, Tomasiak, Zajc, Geiger, Sakutaro

    ogólnie to liczę na przełamanie Austriaków i zwycięstwo Ryoyu, miło byłoby widzieć Słoweńca na podium na koniec sezonu - Lanisek lub Domen

    do uzupełnienia podium kibicuje Tschofening za wywiad o oszustach Norwegach:) ma koleś jaja i fajnie że mówi to o czym myśli pewnie więcej skoczków

    fajnie jakby sezon życia miał ktoś bardziej egzotyczny jak Nikaido, Aalto, Aigrio, Tate Frantz

    słabego sezonu życzę oszustom Norwegom

  • lucca87 stały bywalec
    @sledzik16

    a Tobie żeby żyłka nie pękła bo widzę masz problem z Ryoyu

  • Kulas2468 stały bywalec

    ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️Ryoyu Kobayashi Jan Hoerl
    ⭐️⭐️⭐️⭐️Daniel Tschofenig Anze Lanisek Stefan Kraft Johan Andre Forfang Gregor Deschwanden
    ⭐️⭐️⭐️Halvor Egner Granerud Marius Lindvik Domen Prevc Ren Nikaido Andreas Welinger Philipp Raidmund Maximilian Ortner Kamil Stoch Niklas Bachlinger Pius Paschke
    ⭐️⭐️Tate Frantz Artti Aigro Kacper Tomasiak Lovro Kos Stefan Embacher Naoki Nakamura Vładimir Zografski Timi Zajc Kristofer Eriksen Sundal
    ⭐️ Valentin Foubert Karl Geiger Felix Trunz Jewhen Marusiak Hektor Kapustik Ziga Jancar Felix Hoffman

  • Skokownik profesor

    Jeszcze spróbuję zrobić gwiazdkowanie PŚ Pań.

    ***** Nika Prevc, Maruyama, Strate
    **** Kvandal, Stroem, Freitag
    *** Yuzuki Sato, Seto, Schmid, Yuki Ito, Ichinohe, Traaserud
    ** Eder, Seyfarth, Reisch, Takanashi
    * Opseth, Rautionaho, K. Indrackova, Vodan, Liu

    kandydatki do pozytywnego zaskoczenia:

    - Ichinohe
    - Liu
    - Yuzuki Sato
    - Seto
    - K. Indrackova
    - Rautionaho
    - Twardosz(miło by było, gdyby zaliczyła kilka miejsc w TOP 15)
    - Konderla-Juroszek(odbudowa po ostatnich sezonach, w miarę regularne punktowanie)
    - Toth
    - Mesikova(może pierwsze punkty dla Słowacji?)

    kandydatki do rozczarowania:

    - Midtskogen
    - Klinec
    - Kreuzer
    - Sieff

  • Seba Aka Krzychu profesor

    ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Ryoyu
    ⭐️⭐️⭐️⭐️ Hoerl, Domen, Tschofenig
    ⭐️⭐️⭐️ Kraft, Lindvik, Lanisek, Wellinger, Raimund, Granerud,
    ⭐️⭐️ Ortner, Forfang, Deschwanden, Paschke, Nikaido, Fettner
    ⭐️ Zajc, Nakamura, Embacher, Geiger, Sakutaro, Stoch, Tomasiak

  • Skokownik profesor
    @King

    To ja też wrzucę kandydatów na rozczarowania i pozytywne zaskoczenia sezonu sezonu.

    Zacznijmy od pozytywnych zaskoczeń:

    - Enej Faletic
    - Kacper Tomasiak
    - Sakutaro Kobayashi
    - Naoki Nakamura
    - Artti Aigro
    - Juri Kesseli
    - Felix Trunz

    Fajnym zaskoczeniem na + mogłoby być podium Stocha w którymkolwiek konkursie, może w Zakopanem, albo nawet przy odrobinie szczęścia czterdzieste zwycięstwo, ale o to będzie bardzo trudno. Konkurencja jest bardzo można - Kobayashi, Prevc i Austriacy nie śpią.

    teraz kandydaci do rozczarowania:

    - Timi Zajc
    - Karl Geiger
    - Paweł Wąsek
    - Aleksander Zniszczoł
    - Andreas Wellinger

  • niko_isnt_really_here bywalec

    ⭐⭐⭐⭐⭐Ryoyu Kobayashi
    ⭐⭐⭐⭐Jan Hoerl, Domen Prevc
    ⭐⭐⭐Stefan Kraft, Daniel Tschofenig, Andreas Wellinger, Anze Lanisek
    ⭐⭐Marius Lindvik, Johann Andre Forfang, Halvor Egner Granerud, Philipp Raimund, Maximilian Ortner, Gregor Deschwanden, Ren Nikaido
    ⭐Kamil Stoch, Kacper Tomasiak, Pius Paschke, Manuel Fettner, Naoki Nakamura

  • Lataj profesor
    @Lataj A tak na serio, to

    ***** Ryoyu Kobayashi, Jan Hoerl
    **** Daniel Tschofenig, Domen Prevc, Philipp Raimund
    *** Andreas Wellinger, Pius Paschke, Anze Lanisek, Stefan Kraft, Gregor Deschwanden
    ** Marius Lindvik, Johann-Andre Forfang, Halvor Egner Granerud, Ren Nikaido, Manuel Fettner, Maximilian Ortner, KAMIL STOCH
    * Timi Zajc, Stephan Embacher, Jonas Schuster, Kristoffer Eriksen Sundal, Benjamin Oestvold, Felix Hoffmann, Karl Geiger, Sakutaro Kobayashi, Tate Frantz, Artti Aigro, Antti Aalto, Felix Trunz, KACPER TOMASIAK, PIOTR ŻYŁA, DAWID KUBACKI

    Pozostali Polacy:
    ** Paweł Wąsek, Aleksander Zniszczoł
    * Jakub Wolny, Maciej Kot, Klemens Joniak, Adam Niżnik

  • ASJ_212 weteran

    ⭐⭐⭐⭐⭐R. Kobayashi, Hoerl, Prevc
    ⭐⭐⭐⭐Tschofenig, Raimund, Kraft
    ⭐⭐⭐Lindvik, Forfang, Wellinger, Nikaido, Lanisek, Ortner
    ⭐⭐Stoch, Tomasiak, Sundal, Paschke, Deschwanden, S. Kobayashi
    ⭐Bachlinger, Granerud, Aalto, Frantz, Nakamura, Schuster, Zajc

    Plus dodatkowo gwiazdkowanie Polaków:
    ⭐⭐⭐⭐⭐ Stoch, Tomasiak
    ⭐⭐⭐⭐Kubacki, Wąsek, Zniszczoł
    ⭐⭐⭐Żyła, Kot
    ⭐⭐Joniak, Niżnik, Wolny
    ⭐Pilch, Juroszek, Stękała

  • sledzik16 profesor

    Wszyscy tak stawiają ostro na tego Ryoyu Kobayashiego, żebyście się nie przejechali.

  • Luk profesor
    @Raptor202

    A gdzie Jussi Koskela?

  • Luk profesor

    Czas na moje typy:

    ⭐⭐⭐⭐⭐ Ryoyu Kobayashi, Jan Hoerl;
    ⭐⭐⭐⭐ Daniel Tschofenig, Domen Prevc;
    ⭐⭐⭐ Marius Lindvik, Johann Andre Forfang, Stefan Kraft, Ren Nikaido, Sakutaro Kobayashi;
    ⭐⭐ Gregor Deschwanden, Anze Lanisek, Timi Zajc, Lovro Kos, Andreas Wellinger, Philipp Raimund, Halvor Egner Granerud, Maximilian Ortner;
    ⭐ Karl Geiger, Manuel Fettner, Stephan Embacher, Niklas Bachlinger, Benjamin Oestvold, Kamil Stoch, Dawid Kubacki.

  • Kolos profesor
    @Lataj

    Jaki wtórny analfabetyzm? Co najwyżej pleonazm (trudne słowo, sprawdź sobie co ono znaczy) ale zasadniczo gramatycznie poprawne.

  • Lataj profesor

    Możemy jednak mieć kolejne osobliwe konkursy PŚ, jak np. Klingenthal w słabym dla nas sezonie 2021/2022 albo Wisła 2019, jak temperatury będą się trzymały wyraźnie na plusie.

    "Potrzebujemy zatem około tygodnia czasu."
    Tak wam automatyczny tłumacz zrobił? Skoro znane jest zjawisko zatrucia AI, to tłumacz musiałby być zatruty przez tych, którzy chcą wypaść mądrze, a wychodzą na analfabetów wtórnych, pisząc "tydzień czasu", itp.

  • Lataj profesor

    Też się zabawię, a co

    ***** Nikola Stevanovic, Darius Ponacz-Toth, Eddie "Orzeł" Edwards
    **** Krasimir Simitczijski, David Kelemen, Oliver Janda, Jesus Lobo, Zachir Dżafarow, Camillo Hauke, Aydin Eren Simsek, Oliver Jidell, Oskar Franzen
    *** Witalij Druczkiw, Korawik Saendee, Dominik Lukes, Pyry Kykkanen, Alihan Aktas, Taha Ehin Delikaya, Rickard Nystroem, Sverre Kumar Lundeby
    ** Beshnik Gashi, Jiri Cerny (2008), Maćwiej Chaćko, Heung-chul Choi, Sota Himeno, Oddvar Gunneroed, Dmytro Mazurczuk, Marius Sieber, Min Iorio, Zacchary Penseyres, Noel Woodtli, Paulo Donaldini, Tomisław Tajner, Jakub Kot
    *Alessandro Batby, Louis Obersteiner, Andrzej Stękała, Miłosz Malarz, Jang Sunwoong, Keita Miyazaki, Leonard Fageraas, Tomas Plny, Francesco Cecon, Robert Mateja, Krzysztof Miętus, Matthew Soukup

    Zaskoczenia sezonu: Stefan Thurnbichler, Laszlo Fischer, Bernat Sola, Jarkko Maatta, Noriaki Kasai, Krzysztof Biegun, Michal Dolezal
    Rozczarowania sezonu: Jewgienij Klimow, Marius Lindvik, Johann-Andre Forfang, Dmitrij Wasiliew, Vojtech Stursa, Harri Olli

  • cms doświadczony
    Terminarz 2026/2027

    Czy wiadomo kiedy będzie podany wstępny kalendarz na sezon 2026/2027?

  • Raptor202 profesor
    @vodopad

    Dżonczena za miesiąc kończy karierę, także nie będzie się liczył w PŚ.

  • Emil2373 początkujący
    @DomenPrevcFan

    Według mnie tak będzie:
    1.Ryoyu Kobayashi
    2.Jan Hoerl
    3.Daniel Tschofenig
    4.Anže Lanišek
    5.Stefan Kraft
    6.Gregor Deschwanden
    7.Philip Raimund
    8.Marius Lindvik
    9.Andreas Wellinger
    10.Kamil Stoch

  • ms_ profesor
    @sledzik16

    Obawiam się, że jeśli pojedzie to za zasługi bo pewnie w formie jest podobnej jak pod koniec lata, czyli marnej.

  • sledzik16 profesor
    @ms_

    Według mnie to Kytosaho pojedzie ... tym bardziej że teraz trenuje z Mika Kojonkoski to też inaczej na niego patrzeć będą.

  • ms_ profesor
    @KazakhstanPower

    Aalto i Palosaari tak, ale za Kytosaho moim zdaniem będzie Maatta, a może Herola ;) Kytosaho w lecie skakał słabiutko, więc nie zdziwię się jeśli sam nie będzie chciał skakać w Lillehammer i sezon zacznie w kolejnym tygodniu w Ruce.

  • Kapibara bywalec
    @Kapibara

    No i Lanisek ⭐⭐⭐jeszcze

  • rybolow1 profesor

    Ryoyu wygra KK i IO, reszta mnie nie interesuje

  • maciek0932 weteran
    @sledzik16

    Raczej Aalto i Palosaari to pewniacy po tym, co pokazali w Klingenthal. Co do trzeciego można się zastanawiać

  • Biggie stały bywalec

    ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
    Ryoyu, Domen, Tschofenig(50%)
    ⭐️⭐️⭐️⭐️
    Tschofenig(50%), Hoerl, Kraft, Raimund,
    ⭐️⭐️⭐️
    Ortner, Fettner, Wellinger,Paschke, Deschwanden, Lanisek
    ⭐️⭐️
    Lindvik,Nikaido, Forfang, Frantz, Tomasiak, Sundal,Bachlinger
    ⭐️
    Stoch, Zajc, Granerud, Nakamura(50%), Embacher,Schuster,Foubert

  • vodopad stały bywalec
    @Raptor202

    Jeszcze zapomniałeś o John Cena i Samuel L [***]on.

  • DomenPrevcFan stały bywalec

    Inni dzielą się przewidywaniami, to ja też
    To moje TOP10 na następny sezon:
    1. Ryoyu Kobayashi
    2. Jan Hörl
    3. Anže Lanišek
    4. Daniel Tschofenig
    5. Domen Prevc
    6. Johann Andre Forfang
    7. Stefan Kraft
    8. Andreas Wellinger
    9. Gregor Deschwanden
    10. Philipp Raimund

    Myślę, że Lanisek jest niedoceniany. Lato miał podobne jak rok temu, a ostatnio był czwarty. Zważywszy, że końcówkę poprzedniego sezonu miał świetną, może na spokojnie bić się o podium w przyszłym sezonie.

  • Tomek88 profesor
    @TandeFan23

    Tak trochę zaszalałem z tym Ortnerem, ale co tam. To tylko zabawa i luźne przewidywania, co wyjdzie zobaczymy. Myślę, że ta zeszła zima może napędzić Ortnera i pozwoli mu być jeszcze lepszym. Przeskakał całą zimę w PŚ, był równy, miał dwa podia, niewiele brakowało, żeby skończył w top 10 generalki. Był na MŚ, zdobył medal, indywidualnie na dużej skoczni też poszło mu ładnie bo był 6.

    Tego lata tuż za podium w Predazzo, był też w dziesiątce w Hinzenbach. W skrócie jest na czym budować. Myślę, że może być lepszy niż przed rokiem

  • sledzik16 profesor
    @Kwakuu

    Kytosaho i Aalto to raczej pewniacy a na kogo jeszcze postawią ciężko powiedzieć.

  • chuck początkujący

    ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
    Ryoyu Kobayashi, Domen Prevc, Daniel Tschofenig
    ⭐️⭐️⭐️⭐️
    Jan Hoerl, Ren Nikaido, Halvor Egner Granerud, Marius Lindvik
    ⭐️⭐️⭐️
    Johann Andre Forfang, Stefan Kraft, Pius Paschke,
    Andreas Wellinger, Philipp Raimund, Anze Lanisek
    ⭐️⭐️
    Gregor Deschwanden, Kamil Stoch, Kacper Tomasiak, Manuel Fettner, Maximilian Ortner, Stephan Embacher
    ⭐️
    Timi Zajc, Sakutaro Kobayashi, Felix Trunz, Tate Frantz, Antti Aalto

  • Kwakuu weteran
    @KazakhstanPower

    Kytosaho za co? Czekam na powrót Kuismy w Ruce- rok temu dobrze się zapowiadał

  • KazakhstanPower stały bywalec
    @Kwakuu

    raczej nie spodziewalbym sie tu niespodzianki i pojaada Aalto, Kytosaho, Palosaari

  • TandeFan23 profesor
    @TheDriger

    Ja w poprzednim sezonie obstawiałem Lindvika i uważałem go za głównego faworyta.Zaliczył kapitalne lato 3 konkursy, 3 zwycięstwa w LGP. Potem poprawił to jeszcze złotem na mistrzostwach Norwegii. I jak pokazał sezon zimowy mocno się na tym typie przejechałem. Do zawodów w Sapporo w połowie lutego sezon miał bardzo przeciętny,by nie powiedzieć wprost słaby.

  • TheDriger weteran
    @TandeFan23

    No ja jeszcze dodatkowo wysoko dałem Lindvika. Bo nie dość, że sezon kończył przedwcześnie w świetnej formie, potem wrócił na LGP i od razu wygrał konkurs, potem znowu przerwa, ale myślę że jeszcze ta złość sportowa i głód skakania dodatkowo spowoduje dużą formę. Mogę się mylić, no ale nie mogliśmy go też za dużo pooglądać w lecie

  • Kwakuu weteran

    Bardzo mnie ciekawi na jaki skład postawią Finowie- limit tylko 3

  • Kwakuu weteran
    @atalanta

    Kobayashi w formie życia!!!

  • atalanta weteran
    @ASJ_212

    Tak, oczywiście że Junshiro. Widziałam tylko zdjęcie, oni są trochę podobni, jak to bracia, więc wzięłam go za Ryoyu, no bo kto mógłby wygrać, jak nie on. ;)
    Ryoyu i Rena najwyraźniej nie było.

  • maciek0932 weteran
    @ASJ_212

    On na NH zawsze straci, bo już nie ma tyle energii na progu i jego atutem jest technika lotu, co premiuje go na większych skoczniach, zwłaszcza mamutach.

  • Biggie stały bywalec
    @ASJ_212

    Junshiro to też taki naito który w pk może skakać łądnie ale potem w pś już nie, Sakutaro chyba słabnie skoro tydzien temu przegrał z nikaido a teraz z junshiro. 3 msc temu też tam były zaeody i skakał lepiej, skończył się jak Bachlinger w lato ładnie potem klapa

  • TandeFan23 profesor
    @TheDriger

    W jednym z wcześniejszych postów pisałem podobnie jak ty. Że Hoerlowi brak instynktu kilera co było widać np. w Bischofschofen kiedy miał TCS na wyciągnięcie ręki,ale źle ładowanie kosztowało go utratę Złotego Orła.Dlatego pięć gwiazdek daje Domenowi i Ryoyu, A Janowi podobnie jak Tschofenigowi ,Wellingerowi i Laniskowi cztery.Choć te czwórki dla Andiego i Anze są trochę na kredyt bo stać ich na wszystko.Zarówno na plus jak i na minus.
    Swoją drogą paru użytkowników bardzo wysoko ocenia szansę Ortnera.Zwłaszcza Tomek88 zaszalał dając mu aż cztery gwiazdki.Na razie nie widzę przesłanek by go aż tak wysoko oceniać,ale mogę się mylić.

  • ASJ_212 weteran
    @atalanta

    Pierwszy nie Ryoyu tylko Junshiro
    Top 10:
    1. Junshiro Kobayashi 100,0 m. 99,0 m. 266,3
    2. Sakutaro Kobayashi 97,0 m. 98,0 m. 263,4
    3. Tomofumi Naito 95,0 m. 94,5 m. 253,1
    4. Keiichi Sato 96,0 m. 92,0 m. 243,7
    5. Yukiya Sato 91,0 m. 93,5 m. 239,8
    6. Yuto Nakamura 93,0 m. 92,5 m. 229,5
    7. Sota Kudo 85,5 m. 90,0 m. 214,8
    8. Go Yamamoto 89,0 m. 91,0 m. 213,1
    9. Shotaro Hosoda 89,5 m. 86,0 m. 210,0
    10. Tatsunao Kobayashi 82,5 m. 90,0 m. 209,5

  • ASJ_212 weteran
    @alo

    Kasai 16

  • alo profesor
    @atalanta

    Który Kasai ?
    Skąd masz te wyniki ?

  • TheDriger weteran
    @King

    Ciekawe porównanie, od razu się przypomina Pragelato 2006 i przegrane złoto o 0,1 przez Koflera z Morgim przez noty

  • atalanta weteran
    @alo

    1.Ryoyu, 2.Sakutaro, 3.Naito.

  • alo profesor

    Ktoś wie jakie wyniki mistrzostw Japonii ?

  • King profesor
    @TheDriger

    Hoerl żeby był lepszy od Tschofeniga tamten musi być w słabszej dyspozycji. W równej dyspozycji po prostu nie ma z nim szans z uwagi na gorsze lądowanie, czy być może trochę słabszą głowę. Ogólnie mi się bardzo Tschofenig i Hoerl kojarzą z Morgensternem i Koflerem, a to że mają te same kaski tylko to potęguje :P

  • TheDriger weteran
    @TandeFan23

    Jasne, że obrona kuli jest mega ciężka, ale też Tschofenig już udowodnił, że potrafi wygrywać i potrafi wytrzymać trudne końcówki. Z kolei Hoerla wszyscy typujemy jako głównego kandydata obok Ryoyu, a prawda skoków jest taka, że Janek jeszcze nic poważnego nie wygrał w swojej karierze. Udowodnił jedynie rok temu, że jest królem drugich miejsc i że w trudnych końcówkach może mu się źle wylądować. Dlatego też nie poszedłbym w ciemno za tym, że Hoerl ma większe szanse niż Tschofi. Niech Hoerl coś wygra w końcu - cokolwiek

  • King profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Lato w wykonaniu Laniska zawsze jest średnie, tym bym się nie sugerował. Umieściłem go tak, bo coś mi się wydaje, że może być nawet na lepszym poziomie niż rok temu. Myślę, że stać go spokojnie na podium klasyfikacji PŚ na koniec sezonu. On jest równy w przeciwieństwie do Domena, ale bywa o tyle nierówny że ma wystrzały, gdzie mógłby nawet wygrać konkursy, ale zazwyczaj jest to jeden skok i potem finalnie często kręci się na tych miejscach w okolicy 5.

    Nie zdziwię się, jak finalnie okaże się, że nie doszacowałem i tak wysoko ocenionego u mnie Graneruda. Zwykle te gwiazdkowania kończyły się u mnie tak, że ci niżej notowani zgarniali potem KK. Przed sezonem 2023/24 nie dałem nikomu 5* i wtedy byłem najbliżej, bo KK padła łupem Krafta, któremu wówczas dałem 4*.

  • Kwakuu weteran
    @dejw

    Nowe zdjęcie?

  • sledzik16 profesor
    @dejw

    W Dunkierce to on może co jedynie śmieci na patyka ponabijac wokół DFDSa albo P&O a nie na zgrupowaniu być.

  • dejw profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Normalnie by się tu znalazł i to spokojnie na poziomie 3 gwiazdek, bo był w wielkiej formie po ostatnim zgrupowaniu w Dunkierce (wyglądał tam zdecydowanie lepiej od Cristiano Ronaldo, to wiele mówi), ale teraz krążą pogłoski że ma jakieś osobiste problemy i musi to na spokojnie ogarnąć w swoim rodzinnym Radomiu, więc spora niewiadoma.

  • Raptor202 profesor

    Również przyłączam się do zabawy w typowanie:
    ⭐⭐⭐⭐⭐ ⭐⭐⭐⭐⭐Sabirżan Muminow
    ⭐⭐⭐⭐⭐ ⭐⭐⭐⭐Paweł Jumper
    ⭐⭐⭐⭐⭐ ⭐⭐⭐Leh Wałensa
    ⭐⭐⭐⭐⭐ ⭐⭐Johann Andre Forfang w nowym kombinezonie
    ⭐⭐⭐⭐⭐ ⭐Sandro Pertile
    ⭐⭐⭐⭐⭐ Cristiano Ronaldo
    ⭐⭐⭐⭐ Eddie the Eagle Edwards
    ⭐⭐⭐ Noriaki Kasai
    ⭐⭐ Waldemar Kiepski
    ⭐ Kamil Stoch

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak profesor
    @Kwakuu

    Zakład, że Kubacki będzie totalnym przeciętniakiem? Zgadzam się, że nie będzie to sezon Krafta. Pomimo tego i opuszczeniu kilku konkursów na początku sezonu Kraft na koniec klasyfikacji generalnej będzie wyraźnie lepszy od Kubackiego.

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @dejw

    A gdzie wielka nadzieja Portugalskich skoków Goncalo Feio?

  • Kwakuu weteran
    @Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak

    Kubacki zaskoczy pozytywnie, Kraft bez formy będzie dopiero obudzi się na ZIO

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @King

    Trochę mnie zaskoczyła tak wysoka ocena Laniska u ciebie. Z jednej strony wiem, że to Słoweniec i im dalej w sezon tym skaczą oni coraz lepiej, ale jednak lato miał średnie i był w cieniu Domena a jednak to jego dałeś najwyższej ze Słoweńców.

    Natomiast co do naszych to ja jestem zdania, że ten sezon będzie lepszy niż dwa ostatnie. Jednak o ile po Predazzo myślałem, że w PN damy radę wygrać z Norwegią tak teraz obawiam się, że znowu skończymy na 6 miejscu, jednak ten sezon będzie podobny wynikowo bardziej do zimy 21/22 a nie dwóch ostatnich.

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak profesor
    @Kwakuu

    Kubacki z gwiazdką XD!!!
    Kubacki z Palosaarim na tym samym poziomie co Kraft XD!!!

  • dejw profesor
    Gwiazdkowanie PŚ

    Również przyłączam się do zabawy w typowanie:
    ⭐⭐⭐⭐⭐ Reinhard Schwarzenberger, Krasimir Simitchijski
    ⭐⭐⭐⭐ Masahiko Harada, Matic Benedik, Kim Johann Andre Vegard Daniel Rene Tande Hauke Elverum Forfang Sorseel Sklett, Edward Iordanescu
    ⭐⭐⭐ Dawid Jarząbek, Mika Kulmala, Davide Lazaroni, Alessio Bolognani, Jack Reacher, Nico Polychronidis
    ⭐⭐ Kristoffer Jaafs, Dmitrij Czwykow, Alex Haditaghi, Rok Oblak, Asan Tachtachunow, Florian Altenburger
    ⭐ Borek Fałęcki Sedlak, Guido Landert, Kachaber Cakadze, Tommy Schwall, Kajetan Kajetanowicz, Garl Keiger, Santeri Ylitapio, Kang-in Lee

  • Podhalanin stały bywalec
    @Filigranowy_japonczyk

    To ja też podaje swoje typy:

    ⭐⭐⭐⭐⭐ Ryoyu Kobayashi, Jan Hoerl
    ⭐⭐⭐⭐ Daniel Tschofenig, Domen Prevc, Philip Raimund, Marius Lindvik
    ⭐⭐⭐ Ren Nikaido, Stefan Kraft, Maximilian Ortner, Anže Lanišek, Pius Paschke, Andreas Wellinger, Johann Andre Forfang, Gregor Deschwanden
    ⭐⭐ Kacper Tomasiak, Manuel Fettner, Halvor Egner Granerud, Kristof Eriksen Sundal
    ⭐ Sakutaro Kobayashi, Naoki Nakamura, Kamil Stoch, Timi Zajc, Tate Frantz

  • Kwakuu weteran

    Co do oceny i przewidywań, to uważam że będzie:
    ⭐⭐⭐⭐⭐ Ryoyu Kobayashi - całkowita dominacja i 2 złota na ZIO
    ⭐⭐⭐⭐ Jan Hörl, Daniel Tschofenig
    ⭐⭐⭐ Philipp Raimund, Ren Nikaido, Marius Lindvik, Stefan Kraft, Andreas Wellinger, Domen Prevc
    ⭐⭐ Gregor Deschwandenen, Johann Andre Forfang, Anze Lanisek, Stephan Embacher, Manuel Fettner, Kamil Stoch, Sakutaro Kobayashi
    ⭐ Vilho Palosaari, Stefan Kraft, Dawid Kubacki, Timi Zajc

  • Kwakuu weteran
    @Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak

    Tomasiak z gwiazdką XD!

  • Kwakuu weteran

    To jest chyba logiczne i oczywiste, że Ryoyu Kobayashi wygra KK i zdominuje ten sezon, a czarnym koniem będzie Vilho Palosaari top 15 w PŚ

  • Kwakuu weteran
    @ASJ_212

    Sapporo!!

  • ASJ_212 weteran

    Kalendarz PZN na sezon zimowy:
    1. 4-7.12.2025 Wisła Puchar Świata
    2. 15-17.12.2025 Zakopane Orlen Cup I *
    3. 6-8.01.2026 Szczyrk Orlen Cup I*
    4. 10-11.01.2026 Zakopane Puchar Świata
    5. 26-28.01.2026 Szczyrk Orlen Cup II
    6. 29.01.2026 Zakopane Orlen Cup KIDS I
    7. 31.01 - 01.02.2026 Szczyrk FIS Cup
    8. 12-13.02.2026 Wisła Mistrzostwa Polski Młodzików
    9. 14.02.2026 Wisła Orlen Cup KIDS II
    10. 16-18.02.2026 Zakopane Orlen Cup III
    11. 20-21.02.2026 Zakopane Alpen Cup
    12. 22.02.2026 Wisła Mistrzostwa Polski w Skokach i Kombinacji **
    13. 23-27.02.2026 Zakopane OOM Skoki i Kombinacja Norweska
    14. 9-11.03.2026 Zakopane Orlen Cup IV
    15. 19-20.03.2026 Zakopane FIS Cup
    16. 21-22.03.2026 Zakopane COC
    *Orlen Cup I odbędą się w jednej z podanych dat 15-17.12.2025 (jeżeli będzie śnieg na 2 tygodnie przed zawodami) lub 6-8.01.2026.
    ** Po decyzji PKOL
    Daty Orlen Cup KIDS III oraz IV zostaną podane w późniejszym terminie

  • maciek0932 weteran
    @Bernat__Sola

    W Planicy przecież zamontowali lodowe już ze dwa lata temu. A porcelanowe to są tory letnie. W zeszłym roku na pewno skakali w Lillehammer na naturalnych

  • Luk profesor

    Litości, mamy dopiero I dekadę listopada. Śnieg o tej porze nie jest regułą - nawet w Skandynawii (nie licząc północnej części).

  • TandeFan23 profesor
    @Kapibara

    Jeśli chodzi o szansę Tschofeniga jestem ostrożny.Pamiętaj o tzw. klątwie Kryształowej Kuli.Od kiedy Ahonen zrobił to w 2005 r. nikomu nie udało się już potem zdobyć dwóch kul pod rząd.Nawet takim asom jak Kamil,Gregor czy Pero.To najlepiej pokazuje jak ekstremalnie trudnym zadaniem jest obrona tytułu.Oczywiście nie odbieram mu szans,ale nie stawiam go w głównym gronie faworytów.

  • Kapibara bywalec
    @Filigranowy_japonczyk

    No to i ja się pobawię
    ⭐⭐⭐⭐⭐Daniel Tschofenig, Ryoyu Kobayashi, Jan Hoerl
    ⭐⭐⭐⭐ Domen Prevc, Philipp Raimund
    ⭐⭐⭐ Ren Nikaido, Kamil Stoch, Pius Paschke, Halvor Egner Granerud, Marius Lindvik, Johann Andre Forfang, Sakutaro Kobayashi, Maximilian Ortner, Gregor Deschwanden, Kamil Stoch
    ⭐⭐Naoki Nakamura, Stefan Kraft, Jonas Schuster, Antti Allto, Kacper Tomasiak, Andreas Wellinger, Timi Zajc, Stephan Embacher
    ⭐Vilho Palosaari, Dawid Kubacki, Piotr Żyła, Valentin Foubert, Vladimir Zografski, Artti Aigro, Felix Hoffmann, Tate Frantz

  • Bernat__Sola profesor
    @ASJ_212

    Dzięki bardzo, widocznie jakoś ominęła mnie ta informacja (albo zwyczajnie zapomniałem). Czyli zostali tylko Niemcy ze swoimi dwoma "tradycyjnymi" obiektami?

    Ciekawa sprawa, bo serwisy pogodowe widzą w Sapporo temperatury na niemałym plusie. I to do końca prognoz.
    No ale oczywiście skocznia nie jest w centrum miasta, może to też ma wpływ.

  • ASJ_212 weteran

    Dziś w Sapporo odbywają się Mistrzostwa Japonii i są rozgrywane na igelicie, ale wokół skoczni jest pełno śniegu

  • ASJ_212 weteran
    @Bernat__Sola

    Letalnica ma od sezonu 23/24 tory lodowe

  • Bernat__Sola profesor
    @maciek0932

    W pierwszym odruchu dałem łapkę w górę, ale... na Skisprungschanzen twierdzą, że "Obecnie obie skocznie narciarskie mają także porcelanowe tory najazdowe."

    Naturalne są na pewno w Planicy, Titisee-Neustadt i Willingen, ale czy gdzieś jeszcze?

    Co do prognoz, termin jeszcze daleki, ale rzeczywiście pod koniec przyszłego tygodnia ma się tam ochłodzić. Więc żadnych problemów być nie powinno, co zresztą wybrzmiewa też w artykule.

  • Bernat__Sola profesor
    @sledzik16

    W zeszłym roku chyba w każdy grudniowy weekend był śnieg (no, w Titisee niewiele, ale tam to nic dziwnego). Różnie bywa.

    Teraz Cię zaskoczę: z wymienionych przez Ciebie miejsc tylko w Ruce i Szczuczyńsku średnia temperatura listopada jest niższa niż w Lillehammer (owszem, to nie północ Norwegii, ale pamiętaj, że leży w górach). W Hakubie i Sapporo jest wyższa niż u mnie ;). Więc lokalizacja jest wybrana bardzo dobrze (Kazachowie nie mają kasy na PŚ niestety, poza tym Szczuczyńsk to taki kazachski Harrachov, więc pewnie wielokrotnie skoczkowie lecieliby tam na marne).

    Skocznie w SLC są w dobrym stanie, nie wiem, jak u nich z finansami, ale podejrzewam, że tak źle, jak u Kazachów, nie jest. Woli jednak raczej nie ma...

  • Bernat__Sola profesor
    @ZXCVBNM_9999

    No z tym powietrzem arktycznym latem to niekoniecznie. Ostatnimi laty to raczej wiosną spływało częściej (inna sprawa, że wiosna zawsze z reguły była mało stabilna pogodowo, ale od jakiegoś czasu to jest jeszcze wyraźniejsze - pytanie, czy na stałe, czy nie).

    Burz w tym roku w ogóle było mało, a mieszkam na SE.

    A cieplej (przynajmniej jak dotąd) robi się właściwie wszędzie.

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak profesor
    @Filigranowy_japonczyk Prawda Skoczni

    ⭐⭐⭐⭐⭐ Ryoyu Kobayashi
    ⭐⭐⭐⭐ Jan Hoerl, Daniel Tschofenig, Domen Prevc, Philipp Raimund.
    ⭐⭐⭐ Ren Nikaido, Maximilian Ortner, Marius Lindvik.
    ⭐⭐ Stefan Kraft, Johann Andre Forfang, Halvor Egner Granerud, Anze Lanisek, Andreas Wellinger.
    ⭐ Gregor Deschwanden, Pius Paschke, Stephan Embacher, Kamil Stoch, Kacper Tomasiak, Manuel Fettner, Naoki Nakamura, Tate Frantz
    Rozczarowania sezonu:
    Paweł Wąsek
    Aleksander Zniszczoł
    Kristoffer Eriksen Sundal
    Karl Geiger
    Timi Zajc
    Valentin Foubert

  • King profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Falun HS100 czekamy ;)

  • King profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    ⭐⭐⭐⭐⭐ Ryoyu Kobayashi, Jan Hoerl
    ⭐⭐⭐⭐ Daniel Tschofenig, Anze Lanisek, Philipp Raimund
    ⭐⭐⭐ Maximilian Ortner, Ren Nikaido, Halvor Egner Granerud, Domen Prevc, Gregor Deschwanden
    ⭐⭐ Stefan Kraft, Andreas Wellinger, Marius Lindvik, Naoki Nakamura, Pius Paschke
    ⭐ Kamil Stoch, Johann Andre Forfang, Timi Zajc, Sakutaro Kobayashi, Kacper Tomasiak
    -----
    Wymienię jeszcze zawodników, których nie uwzględniam w gwiazdkowaniu, ale według mnie będą mieć przełomową zimę:
    + Vilho Palosaari, Jonas Schuster, Tomofumi Naito, Felix Hoffmann i może Antti Aalto.
    -----
    Z kolei w kategorii największych rozczarowań
    - Kristoffer Eriksen Sundal, Karl Geiger, Aleksander Zniszczoł
    -----
    Jeśli chodzi o naszych spodziewam się sezonu takiego jak poprzednie dwa. Nie wykluczam momentów dobrych (ale takie i były z udziałem Aleksandra Zniszczoła czy Pawła Wąska przez ostatnie 2 lata) z tym, że zapewne z udziałem innych panów.

    Nie spodziewam się żeby Tomasiak skakał od deski do deski cały sezon (coś mi się nie wydaje czy będą chcieli eksploatować go w 100%, ale może się mylę) i o ile może z buta wejść w 1 period lub nawet do TCS włącznie tak potem obawiam się obniżki i to dość sporej, bo pytanie czy wytrzyma kondycyjnie.

  • TheDriger weteran
    @Filigranowy_japonczyk

    Lecimy:
    ⭐⭐⭐⭐⭐ Ryoyu Kobayashi, Jan Hoerl, Daniel Tschofenig
    ⭐⭐⭐⭐ Domen Prevc, Marius Lindvik
    ⭐⭐⭐Stefan Kraft, Andreas Wellinger, Philipp Raimund, Johann Andre Forfang, Kamil Stoch
    ⭐⭐Maximilian Ortner, Jonas Schuster, Pius Paschke, Karl Geiger, Halvor Egner Granerud, Kristoffer Eriksen Sundal, Kacper Tomasiak, Anze Lanisek, Ren Nikaido, Gregor Deschwanden
    ⭐Manuel Fettner, Stephan Embacher, Benjamin Oestvold, Dawid Kubacki, Timi Zajc, Lovro Kos, Sakutaro Kobayashi, Tate Frantz, Artti Aigro, Valentin Foubert

  • Tomek88 profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Namówiłeś, też się pobawię :)

    ⭐⭐⭐⭐⭐ Ryoyu Kobayashi, Jan Hoerl, Daniel Tschofenig
    ⭐⭐⭐⭐ Domen Prevc, Maximilian Ortner
    ⭐⭐⭐ Stefan Kraft, Anze Lanisek, Andreas Wellinger, Philipp Raimund, Marius Lindvik, Gregor Deschwanden, Johann Andre Forfang, Ren Nikaido
    ⭐⭐ Pius Paschke, Kamil Stoch, Kacper Tomasiak, Timi Zajc, Kristoffer Eriksen Sundal, Tate Frantz, Halvor Egner Granerud
    ⭐ Sakutaro Kobayashi, Manuel Fettner, Vladimir Zografski, Valentin Foubert, Jonas Schuster, Naoki Nakamura, Artti Aigro, Dawid Kubacki

  • Tomek88 profesor

    Ma przyjść ochłodzenie, dadzą radę. Znając życie śnieg zacznie padać w niedzielę gdy weekend będzie się już kończył, tak jak rok temu

  • Skokownik profesor
    @Janusz11

    Kraft ma małe szanse na Kryształową Kulę - zamierza opuścić kilka weekendów w sezonie w związku z narodzinami potomka.

  • Janusz11 doświadczony
    @Filigranowy_japonczyk

    Skoro gwiazdkujemy, to nie może zabraknąć typów JANUSZA11. Rok temu nie gwiazdkowałem (nie pamiętam, czy z powodu braku czasu czy chęci), ale w tym roku nie odpuszczam, skoro trzeba wypełnić obowiązki kultysty i przydzielić gwiazdki Tomasiakowi.

    ⭐⭐⭐⭐⭐ Ryoyu Kobayashi, Jan Hoerl.
    ⭐⭐⭐⭐ Daniel Tschofenig, Domen Prevc, Philipp Raimund.
    ⭐⭐⭐ Stefan Kraft, Ren Nikaido, Maximilian Ortner, Marius Lindvik.
    ⭐⭐ Gregor Deschwanden, Johann Andre Forfang, Halvor Egner Granerud, Anze Lanisek, Andreas Wellinger.
    ⭐ Kristoffer Eriksen Sundal, Sakutaro Kobayashi, Pius Paschke, Stephan Embacher, Kamil Stoch, KACPER TOMASIAK.
    Blisko gwiazdek jeszcze Manuel Fettner, Naoki Nakamura, Tate Frantz i Timi Zajc.

    Trochę z żalem z perspektywy polskiego kibica się patrzy, jak drugim najwyżej sklasyfikowanym zawodnikiem ubiegłego sezonu bez "gwiazdek" w typowaniu (za pozbawionym sutanny Geigerem) jest Paweł Wąsek, ale trudno brać pod uwagę w jakimkolwiek typowaniu po takim lecie. Z drugiej strony Kacper Tomasiak to jedyny zawodnik w zestawieniu, który jeszcze nie zadebiutował w PŚ.

  • wesolbrd stały bywalec
    @sledzik16

    W szerszej perspektywie nie taki szkopuł 😉

  • Mucha125 profesor
    @sledzik16

    Willingen to już kompletna parodia. Tam zawody nie powinny się odbywać dopóki nie ma siatek oraz torów lodowych.

  • sledzik16 profesor
    @Mucha125

    Skocznia w Lillehammer 🇳🇴 kolejna to Willingen i Klingenthal 🇩🇪 to takie kolebki jeśli chodzi o największy cyrk w kalendarzu Pucharu Świata.
    Mimo tak wielu wpadek na tych obiektach nadal organizuje sie zawody i nie ma w niczym problemu. Od innych niestety wymaga się więcej a nawet duzo więcej.

  • TandeFan23 profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Ryoyu na pewno będzie bardzo mocny jak co roku.Natomiast Hoerlowi w kluczowych momentach brak przysłowiowego instynktu kilera.Pewnie będzie wysoko,ale jak zawsze zabraknie kropki nad i. Patrząc na twoje typy uważam że lekko przeceniasz Raimunda.Liderem Niemców nadal powinien być Andi.
    A jeśli chodzi o Domena to jego wpadki były często spowodowane nie rozmiarem skoczni tylko brakiem stabilizacji.Po prostu głowa nie dojeżdżała.Jak dojedzie to na trochę mniejszych skoczniach też da radę.

  • Mucha125 profesor
    @sledzik16

    Tak stąd musza odpowiednia liczbę ludzi zatrudnić a nie robić sobie ze zeskoku jaja. Bo to się może skończyć kontuzjami

  • sledzik16 profesor
    @Mucha125

    Skandynawia rządzi się swoimi prawami. Taki jej urok.

  • Mucha125 profesor

    Co do tej skoczni mam tylko jedna obawę że zima ich zaskoczy podczas zawodów jak parę lat temu. To jest gorsze niż brak śniegu w okolicy

  • Skokownik profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Przyłączam się:

    ***** R. Kobayashi, D. Prevc
    **** Tschofenig, Hoerl, Lindvik
    *** Raimund, Forfang
    ** Nikaido, S. Kobayashi, Deschwanden
    * Nakamura, Lanisek, Paschke, Fettner, Faletic, Granerud

  • sledzik16 profesor
    @wesolbrd

    Dlatego napisałem że to nietealne. Mało tego że nie ma kto tego tam oglądać to praktycznie nie ma w kilku lokalizacjach na czym skakać 😀 ale to tylko taki mały szczegół.

  • wesolbrd stały bywalec
    @sledzik16

    Tak paradoksalnie tam gdzie ten śnieg jest, to w sumie tych skoków nie ma komu oglądać 😂

  • wesolbrd stały bywalec
    @TandeFan23

    Domen może być mocny, ale dla mnie jeśli nie wygra Kobayashi (jeśli nie zajdą jakieś anomalie typu np. Kontuzja), będę zdziwiony.

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @TandeFan23

    Lubię Domena, ale jakoś nie wiedzę go w walce o KK. Gdyby sezon z składał się tylko z lotów i skoczni-lotni typu Klingenthal albo Sapporo to wtedy tak, ale na innych obiektach Domen często notuje wpadki jak brak awansu do finału. Dla mnie tak jak wspomniałem kandydatem nr. 1 do kuli jest Ryoyu a jak ktoś mu ma zagrozić to Hörl. Natomiast Domen myślę, że powinien powalczyć o podium generalki. W tym sezonie będzie bardzo mocny, warto pamiętać, że on zawsze latem skakał beznadziejnie a do tego zmiany sprzętowe miały niby uderzyć w lotników. A tymczasem w tym roku zanotował najlepsze lato w karierze stając na koniec na podium w Klingenthal.

  • alo profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Zobaczymy w Lillehammer z tym Tomasiakiem w ogóle w jakiej formie jest i czy coś z tej bardzo dobrej formy z lata zostało. Bo do tej pory różnie to może być z jego dyspozycją

  • TandeFan23 profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Mój typ może jest trochę szalony,ale postawie na Domena Prevca. W poprzednim sezonie trochę ogarnął głowę,zdobył złoto MS i mała kulę za loty.Latem też spisywał się dobrze. W mikście w Klinghental zostawił z rywali mokrą plamę,a wcześniej podczas kontynentala na tej samej skoczni zaliczył kosmiczne 152 m. Jeśli się ustabilizuje stać go by zjeść resztę stawki.

  • Adam90 profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    A ja chcialbym żeby po prostu mial dobry debiut,a nie od razu podium. Bo potem odbija młodym.

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @sledzik16

    W przypadku Tomasiaka nawet zaryzykuję typem, że do końca pierwszego periodu zimy zdobędzie swoję pierwsze podium. Ktoś powie, że mnie odkleiło, ale czy ktokolwiek wierzył w podium Ortnera na inaugurację poprzedniego sezonu? Raczej nikt. Kacper oczywiście nie będzie miał łatwo, ale wierzę, że go na to stać.

  • sledzik16 profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Oj wysoko poszedłeś z tym Tomasiakiem ale życzę mu jak najlepiej i oby tak było jak jest w Twojej hierarchii 😀

    @Raptor202 przecież to tylko zabawa jest w dodatku bardzo fajna. Nikt tutaj nie stawia na to milionów.

  • sledzik16 profesor
    @TandeFan23

    Engelberg 🇨🇭 to jedna z lepszychlokaluzacjiw kalendarzu i można by go wcisnąć po TCS 🦅 w miejsce corocznego Sapporo.

  • maciek0932 weteran
    @Pavel

    Mało tego, pokazuje tam anomalię temperatury na poziomie -16 od normy, zatem temperatury w nocy mogą spadać poniżej -20°C. Więc z utrzymaniem śniegu nie będzie problemu

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @Raptor202

    Polecam wyjąć kija z wiadomej części ciała. Nie ma to jak się spinać o luźne typy.

  • Raptor202 profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Przypominam ci, że w zeszłym sezonie na pięć gwiazdek wyceniłeś gościa, który na koniec sezonu był siedemnasty, a zwycięzca PŚ nie dostał od ciebie nawet jednej "gwiazdki", także może lepiej sobie to odpuść.

  • Filigranowy_japonczyk profesor

    Skoro do startu sezonu zostały dwa tygodnie to można już odpalić coroczne gwiazkowanie PŚ.
    ⭐⭐⭐⭐⭐ Ryoyu Kobayashi, Jan Hörl.
    ⭐⭐⭐⭐ Domen Prevc, Daniel Tschofenig, Philipp Raimund.
    ⭐⭐⭐ Kacper Tomasiak, Ren Nikaido, Marius Lindvik, Stefan Kraft, Andreas Wellinger, Kamil Stoch, Maximilian Ortner, Pius Paschke.
    ⭐⭐ Gregor Deschwandenen, Johann Andre Forfang, Anze Lanisek, Stephan Embacher, Manuel Fettner, Timi Zajc, Halvor Egner Granerud, Sakutaro Kobayashi.
    ⭐ Kristoffer Eriksen Sundal, Jonas Schuster, Niklas Bachlinger, Antii Aalto, Artii Aigro, Tate Frantz, Władimir Zografski, Velentin Foubert, Naoki Nakamura, Dawid Kubacki.

  • TandeFan23 profesor
    @sledzik16

    Jadąc według twojej rozpiski szkoda by było tylko Engelbergu,bo to miejsce kultowe dla naszych skoków.Wisle przeniosłoby się w sąsiedztwo Zakopanego jak już kiedyś bywało. A Klinghental mogliby skasować.Skocznia zupełnie nijaka,bez duszy.

  • sledzik16 profesor

    Początek sezonu zimowego zrobić (oczywiście to tylko marzenia bo nigdy to nie dojdzie do skutku) następująco. Bo potrzeba te 5 czy 6 weekendów.

    1 weekend Whistler 🇨🇦
    2 weekend Salt Lake City 🇺🇲
    3 weekend Sapporo 🇯🇵
    4 weekend Pjongczang 🇰🇷
    5 weekend Almaty 🇰🇿
    6 weekend Ruka 🇫🇮
    I mamy TCS 🦅🦅🦅

    Widać że z każdym weekendem począwszy od Sapporo wracamy bliżej Europy by zaklimatyzowywac się przed TCS.
    Wszystkie te lokalizacje na brak sniegu na koniec Listopada i przez cały Grudzień na snieg narzekać nie mogą. Więc problem dla FISu i organizatorów by był rozwiązany.

  • sledzik16 profesor
    @TandeFan23

    Jasna sprawa że tak będzie. Najpierw FIS musial by zachęcić te lokalizacje żeby w ogóle chciały sie starać o Puchar Świata. Zresztą z Fisu tempem nawet jak by chcieli to 10 lat by musieli organizatorzy stawać na głowie żeby im ten PS przyznali. Oni wola te obleśne lokalizacjevw Niemczech i Austri od czegoś nowego co może wkoncu przyciągnęło by osoby przed TV.

  • TandeFan23 profesor
    @sledzik16

    To co piszesz ma sens,ale dla FIS jest zbyt skomplikowane.Zawody w Kazachstanie czy w Salt Lake City,które Pucharu Swiata nie widziało (popraw mnie jeśli się mylę) od 2004 roku.Jak zawsze pójdą po najmniejszej linii oporu i wybiorą hybrydę.

  • sledzik16 profesor
    @TandeFan23

    Według mnie można trochę inaczej ułożyć kalendarz. Gdyby FIS i inne kraje chciały tylko organizować PS to byłoby bez problemu.
    Obiekty takie jak np Whistler 🇨🇦 Salt Lake City 🇺🇲 (obiekty bez homologacji i słabym stanie ale gdyby chciały bez problemu o tej porze by był snieg) tak samo Almaty 🇰🇿 czy Szczuczyńsk 🇰🇿 do tego dołożyć Ruke 🇫🇮 Sapporo 🇯🇵 może Hakube 🇯🇵 (też chyba brak homologacji) czy Lake Placid 🇺🇲. Można wymienić jeszcze kilka w tych lokalizacjach problemu ze śniegiem nie ma o tej porze a do TCS kalendarz by był zapełniony w prawdziwie śnieżnych warunkach.
    A zapomniałem jeszcze o Pjongczangu 🇰🇷 i chińskim Zhangjiakou 🇨🇳.

  • TandeFan23 profesor
    @Adam90

    Obawiam się że wkrótce to będzie bez znaczenia,bo naturalnego śniegu w ogóle nie będzie. Letnia Grand Prix przez cały rok.
    A na poważnie to myślę że w najbliższych latach będą jeszcze się bawić w sztuczny śnieg, ale na dłuższą metę wybiorą hybrydę.Niestety.

  • sledzik16 profesor
    @maciek0932

    Są cały czas naturalne tory masz rację. Moze i dobrze bo nikt nie wpadnie na pomysł organizowania tej okropnej hybrydy która oszpeca zimowy Puchar Świata w tak samojak i nie większy sposób jak te okropne konkursy drużyn mieszanych.

  • maciek0932 weteran
    @Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak

    W Lillehammer chyba nie da się zrobić hybrydy, bo cały czas są naturalne tory

  • sledzik16 profesor
    @ZXCVBNM_9999

    Miło jest przeczytać co ktoś mądry ma do powiedzenia. Konkretnie i na temat a nie wymądrzanie się bo tak i koniec. Tak trzymaj 👏👏👍

  • sledzik16 profesor
    @Adam90

    Aktualnie w tych lokalizacjach gdzie gości PS t i w grudniu nie ma sniegu. No może oprócz Ruki 🇫🇮 albo z mniejszymi szansami ame zawsze większymi niz w europejskich lokalizacjach w Lake Placid 🇺🇲 i może Sapporo 🇯🇵 choć nie wiem czy snieg już tam dotarl.
    Tylko w dzisiejszych czasach można ten snieg produkować sztucznie co jest 100 razy lepszym rozwiązaniem niz wprowadzać te beznadziejne zawody hybrydowe do zimowego kalendarza Pucharu Swiata.

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @sledzik16

    Kiedyś był, ale zmiany klimatu (uprzedzam czepialskich - są, abstra[***]ąc od tego, czy z powodu człowieka czy przyczyn naturalnych) spowodowały że coraz wyżej na północ jest problem ze śniegiem. To wogóle działa, tak, że słabnie wir polarny, coraz więcej lodu na biegunach topnieje i różnice między biegunami, a naszą strefą zanikają - temperatura staje się coraz bardziej łagodna. Jednocześnie z powodu tego że wir nie jest wyraźny i nie trzyma biegunów w szachu, nie ma tak wyraźnego kontrastu termicznego co pociąga za sobą to, iż jest mniej frontów atmosferycznych - w naszych rejonach musimy się powoli przyzwyczajać do uporczywej posuchy w sezonie letnim i jednocześnie coraz częstszymi zimnymi spływami powietrza arktycznego latem, znów przez południkową wymianę powietrza, coraz częściej do Arktyki wlatują ciepłe masy czyniąc temperaturę mocno anomalną. Jest to nazwane zresztą efektem lodówki. Ogólnie zmiany klimatu idą w stronę, która mało ludzi sobie wyobraża. Większość myśli, że będzie ciepło i fajowo - guzik prawda, na ogół będzie sucho, ale będą nas wk... okresy suchy przeplatane powodziami vide wrzesień 2024 i większe zmiany temperatury na przestrzeni kilku dni. Prawdopodobnie nie będzie więcej burz, jak pokazują badania, niestety będą one nieznacznie silniejsze, ale bardzo punktowe, w związku z czym z nich opadu będzie mało. Zobaczcie jak w tym roku było z burzami - głównie na SE kraju. A już nie chcę znów mówić o tej temperaturze, ale nie będzie za fajnie. Będzie często tak, że środkowa Europa zimnica, a N Europy w związku z efektem lodówki - ciepłe.

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak profesor
    @Adam90 PAN MARUDA

    A kiedyś skoczkowie skakali w czapeczkach zamiast kasków. Myślisz, że w grudniu na 100% będzie wszędzie śnieg? To już nie te czasy, z resztą już na początku tego wieku bywały problemy ze śniegiem. Teraz to żaden problem albo wyprodukują śnieg albo będzie hybryda.

  • Pavel profesor
    @Adam90

    Adamie90 (ciągle mam nadzieję, że to nie rok urodzenia) w XXIw. ani razu start PŚ nie był planowany na grudzień ;)

  • King profesor
    @Adam90

    Przecież to jest normalny termin na rozpoczęcie PŚ, od wielu lat stosowany.

  • Adam90 profesor

    To jeszcze wcześniej zaczynajcie ten sezon, to na pewno śnieg będzie. Kiedy sw grudniu zaczynał sie sezon

  • Karpp profesor

    To zdjęcie jak dobrze kojarzę jest z tamtego roku gdzie jedyny śnieg jaki był to na skoczni (w niedziele się chyba to zmieniło), dlatego mają już ten wariant przerobiony ;)

  • sledzik16 profesor
    @Pavel

    A to w dzisiejszych czasach jest problem jakiś wyprodukować sztuczny snieg ?
    I czy Lillehammer jest az tak bardzo na północ że snieg w Listopadzie jest gwarantowany to też bym się nie zgodził.

  • Pavel profesor

    Według prognoz ma przyjść mróz także nie ma obaw raczej. Symptomatyczne jest, że coraz dalej na północ, coraz czesciej są problemy ze śniegiem w listopadzie. Powoli trzeba się oswajać z hybrydą.

  • sledzik16 profesor

    To jest najciekawsze że w Lillehammer 🇳🇴 sniegu nie ma ale jakoś organizatorzy z tego powodu nie płaczą i nie przeżywaj tego aż do stanów depresyjnych tak jak jest to co roku w Wiśle.
    Inni jakoś potrafią tylko ta nieszczęsna Wisla ma wiecznie problem. Według mnie skoro ciągle narzekają to po co się biorą za organizacje tego i tak beznadziejnego wydarzenia jakim jest Wisla.

    Brawo Norwegowie i Lillehammer 🇳🇴👏

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl