PŚ w Ruce: Niedzielny konkurs odwołany!

  • 2025-11-30 15:13

Zbyt silny wiatr storpedował plany organizatorów Pucharu Świata w Ruce. Zaplanowany na niedzielę konkurs indywidualny na Rukatunturi (HS142) został odwołany.

Od początku dnia jury zawodów musiało mierzyć się z niekorzystnymi warunkami wietrznymi, osiągającymi w porywach 10-15 m/s. Zaplanowana na 9:00 czasu polskiego seria kwalifikacyjna została odwołana na ponad godzinę przed startem.

Również same zawody nie mogły ruszyć zgodnie z planem. Z powodu zbyt silnego wiatru, organizatorzy dwukrotnie przekładali godzinę rozpoczęcia konkursu - z 14:50 na 15:10 oraz z 15:10 na 15:30.

Ostatecznie wiatr nie osłabł na tyle wystarczająco, aby móc przeprowadzić konkurs. Tym samym o 15:10 jury było zmuszone odwołać niedzielne zawody na Rukatunturi.

Międzynarodowa Federacja Narciarska i Snowboardowa (FIS) informuje, iż w niedalekiej przyszłości powiadomi o zastępstwie za odwołane zawody w Ruce. Wcześniej dyrektor Pucharu Świata, Sandro Pertile w rozmowie z Kacprem Merkiem z Eurosportu stwierdził, że federacja bada możliwość przełożenia dzisiejszej anulowanej rywalizacji do Lahti. Najprawdopodobniej chodzi o piątkowy termin 6 marca 2026 roku.

Kolejne zawody Pucharu Świata rozegrane zostaną za tydzień, 6-7 grudnia na Skoczni im. Adama Małysza (HS134) w Wiśle.


Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (14207) komentarze: (121)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • sheef profesor
    Kuusamo - zwycięzcy konkursów (PŚ)

    1. 1996/1997 - Takanobu Okabe (JPN)/Primoż Peterka (SLO),
    2. 2002/2003 - Primoż Peterka (SLO)/Andreas Widhoelzl (AUT),
    3. 2003/2004 - Matti Hautamaeki (FIN)/Sigurd Pettersen (NOR),
    4. 2004/2005 - Janne Ahonen (FIN - dwukrotnie),
    5. 2005/2006 - Jakub Janda (CZE)/Robert Kranjec (SLO),
    6. 2006/2007 - Arttu Lappi (FIN),
    7. 2007/2008 - Thomas Morgenstern (AUT)/Norwegia (druż.),
    8. 2008/2009 - Simon Ammann (SIU)/Finlandia (druż.),
    9. 2009/2010 - Bjoern Einar Romoeren (NOR)/Austria (druż.),
    10. 2010/2011 - Andreas Kofler (AUT)/Austria (druż.),
    11. 2011/2012 - Andreas Kofler (AUT)/Austria (druż.),
    12. 2012/2013 - Severin Freund (GER)/Niemcy (druż.),
    13. 2013/2014 - Gregor Schlierenzauer (AUT),
    14. 2014/2015 - Simon Ammann (SIU - dwukrotnie)/Noriaki Kasai (JPN),
    15. 2016/2017 - Domen Prevc (SLO)/Severin Freund (GER),
    16. 2017/2018 - Jernej Damjan (SLO)/Norwegia (druż.),
    17. 2018/2019 - Ryoyu Kobayashi (JPN - dwukrotnie),
    18. 2019/2020 - Daniel-Andre Tande (NOR),
    19. 2020/2021 - Markus Eisenbichler (GER)/Halvor Egner Granerud (NOR),
    20. 2021/2022 - Ryoyu Kobayashi (JPN)/Anze Lanisek (SLO),
    21. 2022/2023 - Anze Lanisek (SLO)/Stefan Kraft (AUT) i Halvor Egner Granerud (NOR),
    22. 2023/2024 - Stefan Kraft (AUT - dwukrotnie),
    23. 2024/2025 - Pius Paschke (GER)/Andreas Wellinger (GER),
    24. 2025/2026 - Anze Lanisek (SLO).

  • Sigmusiaxd doświadczony
    @Robert Johansson252

    Tak, ale ja bym dał Wolnego, bo Pilch się wypali.

  • Robert Johansson252 profesor
    @Sigmusiaxd

    Joniak, Niznik, Kot, Pilch/Wolny

  • maciek0932 profesor
    @Lataj

    Zgadza się. Jeśli w periodzie nie ma żadnych konkursów, to nikt nie dostaje dodatkowych miejsc

  • Lataj profesor
    @maciek0932

    Nie. Nie zostaną przyznaną dodatkowe miejsca za konkursy na niższym poziomie.

  • Arturion profesor
    @Sigmusiaxd

    Waszek i Sarniak nie mają prawa startu w PŚ.

  • maciek0932 profesor
    @Sigmusiaxd

    Pierwszych czterech, ktorych wymieniłeś powinno być. Ewentualnie Amilkiewicz za Wolnego

  • maciek0932 profesor
    @TandeFan23

    Oczywiście tak, natomiast w Lahti już jest napięty program. Może być tak, że po prostu już nie będą mieli gdzie tego wcisnąć. Dlatego dyskutujemy tu o innych opcjach

  • Sigmusiaxd doświadczony

    Tak w ogóle. Michał Chmielewski na X napisał, że MM wykorzysta grupe krajow (10 zawodników) na 2 konkursy, czyli w Zakopanem bez krajówki.

    Teraz najważniejsze - kto będzie w krajówce?

    Mój typ:

    - Joniak
    - Niżnik
    - Kot
    - Wolny
    - Amilkiewicz
    - Krzak
    - Pilch
    - Juroszek
    - Waszek
    - Sarniak

    Przepraszam jeżeli chodzi o cała grupe czyli łacznie grupa krajowa + wystawieni to 10 zawodników. Ja to odebrałem jako 10 osób z krajówki + 6 naszych, czyli razem 16 zawodników z Polski.

  • Sigmusiaxd doświadczony
    @Sigmusiaxd

    Aha bo to w Kandersteg zaraz zawody FC. To niech się panowie tam śpiesza!

  • Sigmusiaxd doświadczony
    @TheDriger

    No trochę żenada. Nawet by było git jakby przeprosił NAWET dla wizerunku. Ale ok jak chce mieć dalej krytyke od jakiś typków z neta, to spoko.

  • TheDriger profesor
    @Robert Johansson252

    Powiedział tez, ze zaprasza wszystkich na skocznię skoczyć samemu

  • kunegundek weteran
    @Robert Johansson252

    Zastanawiam się, czy w jego wypadku do zwykle wyparcie, czy on na prawdę stawia te wypowiedzi na równi, bo aż ciężko mi uwierzyć, żeby nie widział różnicy. XD

  • Sigmusiaxd doświadczony
    @Robert Johansson252

    I tak zasugerował przy tej atmosferze, że obrażali sie nawzajem, gdy był TT

  • Sigmusiaxd doświadczony
    Olek

    Fajny wywiad z Olkiem, gdzie sa mu zadawane pytanie o hejt i wypowiedź z planicy.
    https://sport.tvp.pl/90287773/ps-w-skokach-ruka-zniszczol-odpowiada-na-krytyke-internautow-zapraszam

  • Sigmusiaxd doświadczony
    @ASJ_212

    Biedni Szwajcarzy. Chyba tylko im Engelberg został.

  • Robert Johansson252 profesor

    Alek Bulszczoł powiedział red. Formeli, ze nie żałuje słów z Planicy i ze nie powiedział nic, czego nie mówił np. Małysz. Dziwi się, ze jemu się tak dostało.

  • TandeFan23 profesor
    @maciek0932

    Dzieki za przypomnienie. Pamiec juz zaczyna szwankowac. XD Ale tak czy siak mimo naszych dyskusji czy to Engelberg czy Planica pierwszenstwo bedzie mialo zapewne Lahti.

  • maciek0932 profesor
    @TandeFan23

    W sezonie 15/16 zawody w Planicy zastępowały odwołany konkurs w Titisee-Neustadt. W tym samym sezonie w zamian za Oslo dołożyli konkurs w Vikersund. W 16/17 za Lillehammer miały być dodatkowe zawody w Vikersund, ale tam coś z wiatrem się zadziało. W 18/19 był dodatkowy konkurs w Oberstdorfie w zamian za Titisee-Neustadt z grudnia. Także zdarzało się nie raz.

  • Mesq2004 stały bywalec
    @janbombek

    Już wcześniej zapowiadał że w Wiśle go nie będzie.

  • King profesor
    @ASJ_212

    Nie dość, że innych cykli jak na lekarstwo, zaczynają się dopiero w okolicy +/- 10 grudnia to jeszcze to...

  • TandeFan23 profesor
    @Kulas2468

    Loty zamiast konkursu na duzej skoczni to malo prawdopodobny scenariusz. Szczerze mowiac nie pamietam takiego przypadku.
    Byl na przyklad dodatkowy konkurs lotow w Planicy w 2021.Ale to bylo w czasie pandemii gdy odwolali caly Raw Air miedzy innymi zawody w Vikersund. To samo w czasie pamietnych trzech konkursow w Planicy w 2007.Wtedy dolozyli tez za Vikersund.

  • AndiSkacz bywalec
    @Kwakuu

    Co ty mówisz? Gdy odwołali w Szczyrku to jakoś w Lahti się odbyło. Czy to też ma coś wspólnego?

  • maciek0932 profesor
    @Lataj

    Czyli jak? Jednoseryjna loteria jak wtedy w niedzielę?

  • Lataj profesor
    @equest

    Na jego korzyść mogłoby też zadziałać, jakby wiało dla niego korzystnie pod narty i jakby warunki były stabilne. W Ruce nie do końca były, ale konkurs skończył wtedy znów na 31. miejscu.

    Za odpuszczeniem może możliwość zaliczenia dodatkowych treningów, by wrócić do ulubionego Pucharu Kontynentalnego.

  • Lataj profesor
    @maciek0932

    A podczas PK w Engelbergu zapewne będzie jak w jednym z periodów sezonu 19/20 PŚ.

  • equest profesor

    Tak się zastanawiam.
    Czy lepiej dla Aleksandra startować w Wiśle, czy też odpuścić.

    Za startem przemawia własna skocznia, umowy sponsorskie.
    Za odpuszczeniem, blamaż jeśli słabo wypadnie konfrontacja z krajówką.


  • wojpud bywalec

    Co roku jest dokładnie to samo. Nie rozumiem po co wciąż próbują przeprowadzać zawody w Ruce. Przynajmniej szczęściarze mogą zdobyć pierwsze i często jedyne punkty w sezonie/karierze.

  • maciek0932 profesor
    @Kulas2468

    Zgadzam się, dodatkowa Planica w czwartek po południu na pożegnanie Kamila to świetny pomysł.

  • Kulas2468 stały bywalec
    @TandeFan23

    Ja z wielką przyjemnoscią obejrzałbym dodatkowy konkurs w Planicy

  • maciek0932 profesor
    @ASJ_212

    I oczywiście planu B brak i termin pozostanie pusty a zawodów nie odrobią. Masakra, co się dzieje w niższych ligach

  • ASJ_212 weteran

    We wtorek ogłoszenie składu na Wisłę

  • ASJ_212 weteran

    Michał Chmielewski na Twitterze: ⚠️ Osuwisko kamieni uszkodziło skocznię narciarską w Kandersteg Trwa walka z czasem, w najgorszym scenariuszu konkursy FIS Cup (6-7.12) nie odbędą się.

  • janbombek doświadczony

    Kraft pojawi się w Wiśle, czy poród się opóźnia?

  • Biggie stały bywalec
    @gelsonek

    Bo zazdrościsz mu sukcesów? Ja tam mam neutralny stosunek i uważam, że skacze pieknie a to sędziowie go wywyższają strasznie i do nich mam pretensje

  • kunegundek weteran
    @Karpp

    A potem cyk, będzie że warunek nie oddał, ale chłopcy oddali fajne skoki, jest kroczek na przód, pomimo, że tylko Kamil i Kacper zapunktowali.
    A potem tak cała reszta sezony, jestem ciekaw gdzie są Ci co mówili, że z MM musi być lepszy sezon. XD Niech rzeźbią, fajnie jakby się poprawili, ale na razie perspektyw na choć w połowie tak dobry sezon w wykonaniu kogokolwiek od MM, jak ten poprzedni przez Wąska w ogóle nie ma. Ciekawe czy po sezonie jeśli nie zalicza chłopaki super powrotu do choćby robienja tylko przez nich regularnych 40-50 punktów co konkurs, Maciusiak wyleci.

  • gelsonek stały bywalec
    tak na szybko

    Jak narazie największym wygranym weekendu to jest Stefan "farciarz" Kraft.....i od razu zaznaczam, że nie cierpię tego zawodnika...po prostu, nic mi nie zrobił, ale jak patrzę na jego twarz i pryzmat okoliczności jak wiele razy wygrywał lub był na podium, to mam mdłości....!!!!

  • Biggie stały bywalec

    No co Panowie, realizujemy plan :) Słowa MM to słowa święte więc nie bójcie się, będziemy skakać super

  • HannuLepistoe bywalec
    @Cinu

    Co do blasku wymienionych skoczni - zgadzam się w 100% że straciły "to coś". W Engelbergu to już nawet rzadko pokazują jakiś element świąteczny (tego aniołka z drewna) podczas transmisji. Wszystko zrobiło się surowe i zimne, jak z generatora.

  • Lataj profesor

    Wychodzi zatem, że urosły szanse Zniszczoła na rozpoczęcie zmagań w Wiśle w krajówce. A i przed decyzją o odwołaniu zawodów też były potencjalne.

  • maciek0932 profesor
    @Pavel

    Kiedy odwołano zawody w Harrachovie w sezonie 10/11, w następny weekend był Engelberg i dał radę przejąć te zawody. Teraz po prostu ci, którzy kupili bilety na kwalifikacje dostali by bonus. Sponsorzy to faktycznie problem, ale może jakiś szybki aneks do umowy ze sponsorami całego weekendu dało by radę zrobić.

  • maciek0932 profesor
    @Kwakuu

    A co mieli wspólnego Niemcy z Amerykanami, gdy Klingenthal przejmowało skoki od Lake Placid? Albo co mieliśmy my wspólnego z Chińczykami, gdy przejmowaliśmy od nich zawody w sezonie 20/21? Zgadzam się, że Lahti jest pierwszym wyborem, ale tam program zawodów jest dużo ciaśniejszy niż np. w Wiśle, Klingenthal czy Engelbergu. I jeszcze jedno: W tym układzie zawody liczyły by się do rankingu olimpijskiego, a w Lahti już nie.

  • TandeFan23 profesor
    @Kwakuu

    W przeszlosci wielokrotnie dodawane konkursy nie mialy nic wspolnego z krajem pierwotnej lokalizacji. Ja na przyklad chetnie zobaczylbym trzy konkursy w Engelbergu.

  • maciek0932 profesor
    @equest

    Panie startują od rana. Będą już spakowane. Panowie przyjeżdżają i tak na wieczór, więc nie jest to problem

  • Kwakuu weteran
    @maciek0932

    Co ma wspólnego Finlandia z Wisłą? Logiczne, że 1 wyborem jest Lahti

  • equest profesor

    W Wiśle w czwartek i piątek startują Panie.
    Organizatorzy tak bardzo bronili się przed mieszaniem startów Pań i Panów jednego dnia.
    A teraz mieli by proponować dodatkowy konkurs w piątek ? ? ?
    Odpowiedzcie sobie sami. 😉

    P.S. Co jest złego w trzech ? ? ? pisanych jeden po drugim, że automatyczna cenzura blokuje?

  • AndiSkacz bywalec
    @maciek0932

    Zgadzam się z tobą 100 % . Jeżeli to się stanie to znak , że z Pertile coś się dzieje.

  • Pavel profesor
    @maciek0932

    Za mało czasu, aby to spiąć komercyjnie, sprzedać bilety, ogarnąć sponsorów itd.

  • maciek0932 profesor
    @AndiSkacz

    Też pomyślałem o Wiśle. Mogli by zrobić tam konkurs w piątek po południu albo wieczorem. Na przykład:
    16:00 Oficjalny trening
    18:00 Kwalifikacje
    19:15 Pierwsza seria konkursowa
    I w sobotę były by kwali zamiast próbnej

  • Kazimierzz stały bywalec
    @Kwakuu

    Ty się sam tam przenieś ;]

  • AndiSkacz bywalec

    Dobrze że odwołali bo gdyby nie to mielibyśmy powtórkę z wczoraj . A nawet gorzej! Wpadłem na pomysł co gdyby by zrobili 3 konkurs w Wiśle. To była by fantastyczna wiadomość w końcu Malinka wyprzedziła by Wielką Krokiew!

  • Kwakuu weteran

    Oby jeszcze odwołali gdzieś zawody w tym roku i przenieść do Sapporo na piątkowy konkurs, manifestuje!

  • Robert Johansson252 profesor

    Najlepsze wyniki w Kuusamo:

    - Nikaido - 2. (6.)
    - Zografski - 4. (6.)
    - Foubert - 5. (12.)
    - Kaliniczenko - 30. (37.)

  • marro profesor

    Zwycięzcami tego weekendu zostali Lanisek bo wygrał z loteryjnym konkursie i Kraft bo wcale nie przyjechał. Przegrani to pozostali Austriacy i kadra MM, która zdobyła całe 0 pkt.
    Może w Wiśle będzie lepiej i jakiś Polak doskoczy co najmniej do formy Tomasiaka.

  • Bernat__Sola profesor
    @ASJ_212

    Nie zapomniałeś o Marcinie Wróblu? Wiercioch ładnie wypadł w ostatnim letnim AC, ale nie wiem, czy to by się przełożyło na cokolwiek w FC.

    Ale w jakiej kto tam jest formie, to tak naprawdę możemy tylko strzelać, minęło ładnych parę tygodni. Zresztą napisałeś o tym.

  • ASJ_212 weteran

    W Wiśle powinni wystartować Stoch, Tomasiak, Kubacki, Żyła, Wąsek, Zniszczoł, Kot, Joniak, Niżnik i Wolny, a Kanderstegu (zależy kto jest teraz w jakiej dyspozycji), ale po letnim sezonie według mnie pownni pojechać Pilch, Krzak, Amilkiewicz, Sarniak, Łukaszczyk, Stękała, Juroszek, Waszek, Wiercioch, Staszel i najlepszy z tej dziesiątki bądź też drugi najlepszy (w zależności od tego czy będziemy się liczyć w walce o limit) pownien obok czwórki z PŚ w Wiśle pojechać na PK do Ruki.

  • Sigmusiaxd doświadczony
    @Bernat__Sola

    Zamień ta Ruke na Tauplitz i będzie git

    Tauplitz-Saporro-Planica

  • Bernat__Sola profesor
    @Mucha125

    W zasadzie to najpierw było wielkimi literami "COMPETITION CANCELLED DUE TO WIND CONDITIONS", potem zmienili na ten komunikat, że ruszają za 10 sekund, a teraz po prostu "Competition Cancelled".

  • Bernat__Sola profesor
    @Takanashi63

    Kolejny rok musimy powtarzać "always look on the bright side of life" ;).

  • Biggie stały bywalec
    @Karpp

    Ale tego nie zrobi:)

  • Bernat__Sola profesor
    @dejw

    Ciekawi mnie, czy te same osoby płaczą za Harrachovem, gdzie męczarnie bywały dużo większe niż w Ruce.

  • Mucha125 profesor
    @Bernat__Sola

    Niesamowite pozniej poprawili na odwołany konkurs

  • saliens_fan bywalec

    A może to o tym mówił Olek, kiedy twierdził że ma z Ruką dobre wspomnienia?

  • latarnik bywalec

    Abstra[***]ąc już od tego wiatru, to zwróciliście wczoraj uwagę na to w jaki sposób operator kamery ją obsługuje? Przecież to aż oczy bolały od tego drastycznego przybliżania na zawodnika w trakcie lotu...

  • Bernat__Sola profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Wszedł do konkursu, w przeciwieństwie do Ortnera :P.
    Ale jeszcze zobaczymy, może Kraft Wisłę też odpuści.

  • Cinu profesor

    Ruka to piękna skocznia w otoczeniu pięknej zimy, jeden z lepszych weekendów w PŚ, dlatego nie zdziwie się jeśli Pertile chodzi po głowie odebranie im PŚ bo to gówniany Midas skoków.

    I tak mi przeszło przez myśl, szkoda że te nowe obiekty są takie szare, smutne, budowane pod maksymalizację oszczędności. Trochę modernizm jak w przypadku McDonaldów. Skocznie w Trondheim, Engelbergu i Planicy straciły dawny blask. Czy nie możnaby było je trochę "pokolorować"?

  • Karpp profesor
    @dejw

    Z tym Laniskiem to jest dla mnie tak, że nawet jakby dzisiaj dorzucił 100 punktów, w Wiśle wygrał dwa konkursy i zrobił sobie przewagę to i tak kwestia KK byłaby otwarta. Natomiast jakby coś takiego robił Ryoyu to wg mnie mogłoby być już pozamiatane.

  • Bernat__Sola profesor
    @Xander1

    W zeszłym sezonie zaliczyliśmy tam najlepszy konkurs indywidualny zimy (bo najlepszy w ogóle to była drużynówka w Planicy). Wtedy jeszcze nawet ja miałem nadzieję, że "coś ruszy"...

  • neonek2000 stały bywalec
    @Takanashi63

    "Utrzymaliśmy się w Pucharze Narodów nad Finlandią, Francją, Bułgarią i USA
    - W pierwszej serii wszyscy Polacy, którzy się zakwalifikowali, pokonali Qiwu Songa
    - Mieliśmy więcej skoczków w drugiej serii niż Rosjanie
    - Mamy więcej punktów w Pucharze Świata niż Ameryka Południowa, Afryka, Australia, Chiny, Indie i Indonezja razem wzięte"

    Poprawiłeś mi dziś humor dzięki :)^^

  • sheef profesor
    Statystyki weekendu - Kuusamo

    Najdłuższy skok weekendu - 142m. Anze Lanisek (K),
    Najkrótszy skok weekendu - 64m. Andrew Urlaub,
    Suma punktów zdobytych przez biało-czerwonych w trakcie trwania weekendu - 13.

    Zawodnik weekendu - Anze Lanisek (Słowenia),
    Zaskoczenie weekendu - Witalij Kaliniczenko (Ukraina),
    Drużyna weekendu - Słowenia,
    Najlepszy Polak - Kacper Tomasiak.

  • Karpp profesor
    @Bernat__Sola

    Sam zażartowałem, że po Wiśle będzie „czekamy na nasz Engelberg”
    Po TCS- i tak najważniejsze są igrzyska
    Po igrzyskach- jeszcze można w tym sezonie powalczyć jest kilka konkursów
    W Planicy? Kubacki i Zniszczoł wybierają trenera ;)

  • dejw profesor
    @maciek0932

    Jednocześnie można go też traktować jako przegranego, bo dziś miałby szanse na kolejne 100 i jeszcze większe odskoczenie ;)

  • maciek0932 profesor
    @Stinger

    Największym zwycięzcą PŚ w Kuusamo jest też Anze Lanisek. W końcu zdobył wczoraj 100 punktów i odskoczył pozostałym

  • Bernat__Sola profesor
    @Karpp

    Potem będzie optymalna na Klingenthal, na Engelberg, na TCS... i tak do Planicy :).

  • equest profesor
    @Bernat__Sola

    Ruka, owszem jest fajna ALE JAK SĄ SKOKI. 😉

  • Bernat__Sola profesor
    @Mucha125

    Jak skaczą w równie kapryśnym Willingen, to nie widzę, czemu miałyby nie zadebiutować w Ruce.

    Aha, w tym sezonie też będzie PŚ kobiet w Chinach. I dobrze, przynajmniej obiekty olimpijskie (jeszcze) nie leżą odłogiem.

  • Takanashi63 stały bywalec
    POZYTYWY

    Dziś nie będę pisał o negatywach, skupmy się na tym co pozytywne:

    Kadra żeńska:

    - Życiówki Ani i Poli
    - Ustatkowanie się na poziomie top 30 jeśli chodzi o małe skocznie
    - Znaczna poprawa techniczna Ani na większych obiektach
    - Regularne punktowanie Ani na każdym typie obiektów
    - 2 Polki w top 30 pś i jedna w top 20
    - Solidne, siódme miejsce w Pucharze Narodów

    Kadra męska:
    - Kacper Tomasiak utrzymuje formę i regularnie punktuje
    - Utrzymaliśmy się w Pucharze Narodów nad Finlandią, Francją, Bułgarią i USA
    - W pierwszej serii wszyscy Polacy, którzy się zakwalifikowali, pokonali Qiwu Songa
    - Mieliśmy więcej skoczków w drugiej serii niż Rosjanie
    - Mamy więcej punktów w Pucharze Świata niż Ameryka Południowa, Afryka, Australia, Chiny, Indie i Indonezja razem wzięte
    - W niedzielę zdobyliśmy tyle samo punktów w Ruce co Austriacy
    - Stefan Kraft nie powiększył przewagi nad żadnym z naszych zawodników, a Kacper nawet odrobił kilkanaście punktów
    - Większość kadry kwalifikuje się do pięćdziesiątki w każdym konkursie
    - Panuje dobra atmosfera

    Przepraszam, ale nie mogę znieść niektórych rzeczy, a jak słucham Bieguna, to odnoszę wrażenie, że tam był bunt dosłownie całej kadry przeciw Thomasowi. No ale jak mówiłem, dziś jestem pozytywny i taki pozostanę. Chciałbym po prostu, żeby nasi chociaż troszkę lepiej się pokazywali, tak kurcze z takiego dziecięcego już smutku...

  • Bernat__Sola profesor

    Nie zamknąłem relacji FIS, a tam "1st Round (Men Individual Large Hill) starts in 10 seconds". Czyżby zwrot akcji? :D

    Aha, i jeszcze raz, żadnego wykreślania Ruki, nudziarze. Wielka trójka Ruka-Sapporo-Planica - najlepsze weekendy sezonu :).

  • Odlotowo_4567 doświadczony
    @Filigranowy_japonczyk

    Stefan Kraft ma nawet w rodzinnej miejscowości kompleks małych i średnich skoczni treningowych. Są one nazwane jego imieniem. W 2013 roku wyremontowano je i zamontowano na nich nowe maty igelitowe, wtedy też nadano im imię Krafta. Bestia ze Schwarzach im Pongau ma takie macki, że nawet dofinansowanie swoich własnych skoczni załatwiła. 😉

  • Kornuty weteran

    Słuszna decyzja. Bezpieczeństwo skoczków jest najważniejsze. Ruka powinna być wykreślona z PŚ.

  • dejw profesor
    @Matrixun

    Owszem, ale sobotni był dwuseryjny, kwale i chyba obie treningowe piątkowe serie zostały rozegrane.

  • CzarnyOrzel weteran

    Udany konkurs Polaków !
    Wszyscy z takim samym dorobkiem punktowym !

    Serio to skakanie przy 10 m/s mija się z sensem , dobrze się stało.

  • Deschwinchenkocki doświadczony

    Do tego stopnia fatalnie w Kuusamo dawno nie było, ale czuję się, jakby tak się powtarzało góra co drugi sezon.

  • sledzik16 profesor

    Dobrze ze odwołali bo i tak by dzisiaj nic z tego nie było.

  • Sigmusiaxd doświadczony
    @Tomek88

    Zawsze tak wieczorkiem powinny być 20-21 na wszystkich obiektach oprócz Saporro, bo tam jest fajnie, gdy rano mamy kwalifikacje.

  • dejw profesor
    @Karpp

    Niby tak, z drugiej strony niemal na bank ten konkurs przeniosą do Lahti - a to jeden z jego bardziej ulubionych (o ile nie najbardziej) obiektów w kalendarzu.

  • Sigmusiaxd doświadczony
    @Xander1

    Szczyrk zamiast Wisły powinień być, ponieważ w Szczyrku sie dzieja zawsz chore rzeczy! Na przykład: Andrea Campregher.

    Ale tam też warunki nie raz sa fatalne.

  • Tomek88 profesor

    Szkoda, oby w tym Lahti udało się ogarnąć zastępstwo.

    Swoją droga zapomniałem, że piątkowe kwalifikacje w Wiśle są o 20:15. Przypomina się 2013 rok kiedy konkurs tam zaczynał się chyba o 20:30

  • Sigmusiaxd doświadczony
    @Filigranowy_japonczyk

    Przecież Krafta w Wiśle ma nie byc.

  • Matrixun weteran
    @dejw

    A w 2019 nie odwołali niedzielnych zmagań?

  • Karpp profesor
    @Ondraszek

    To idąc tą logika ulubione Willingen i Sapporo też powinni wywalić.

  • dejw profesor
    @Ondraszek

    Buuuuu, płaczemy wszyscy razem, bo po raz pierwszy od 10ciu (słownie DZIESIĘCIU) lat wiatr + wczoraj deszcz ze śniegiem tak mocno storpedował rywalizację w Ruce, a odwołany został 6ty konkurs na zaplanowanych 50.

  • Karpp profesor
    @KazakhstanPower

    Jeszcze nie powiedział. Info o urodzinach dziecka też nie widziałem. Powiedział tylko, „być może/pewnie wrócę na Wisłę”

  • Mucha125 profesor
    @equest

    A kobiety to co? Rok temu były tam zawody Pś kobiet.

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @dejw

    Niesamowicie daleko sięgają macki bestii ze Schwarzach im Pognau.

  • Karpp profesor

    Z tym Kraftem to też bym się wstrzymał i z tym jego szczęściem. W Falun przegrał na własne życzenie, a tutaj jednak konkurs jeden się odbył przez co Lanisek dorzucił aż 100 punktów do Pś.

  • Ondraszek doświadczony

    [***]zm FISu jest ewidentny. Kto normalny wiedząc o perypetiach na tym obiekcie, chce organizować tam konkursy?

  • KazakhstanPower stały bywalec
    @Karpp

    nie jest powiedziane tez (chyba ze gdzies to oglosil, ale nie widzialem), ze Kraft wroci juz w Wisle

  • Karpp profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Raczej tak. Choć stawiam, że w takich warunkach jak w Falun Schuster byłby lepszy od Ortnera. No ale nic straconego jeszcze cały TCS przed nim. Na te IO i tak pewnie nie będzie bramy pod uwagę.

  • dejw profesor

    Macie błąd w tytule, poprawna wersja powinna brzmieć tak:
    Stefan Kraft odwołał konkurs w Ruce.

  • equest profesor
    @Mucha125

    W Chinach nie ma zawodów PŚ, jest tylko PK.

  • Pavel profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Czy on ją sam zmarnował to bym dyskutował.

  • Matrixun weteran

    Można odtrącić sukces. Miało być lepiej w niedzielę i jest! Żaden z Polaków nie odpadł w kwalifikacjach, żaden nie zakończył zmagań na półmetku, nie było kompromitacji, trener wiedział co mówi! 😎

  • Sigmusiaxd doświadczony
    @PabloEscobar

    W ogóle zrobic coś, aby tak tam nie wiało. I obojętnie czy jest w PŚ czy w PK to i tak będzie tragedia, wiec albo cos zrobic z t skocznia albo niech podzieli los Harrachova i stoi pusta, opuszczona.

  • Filigranowy_japonczyk profesor

    Schuster wyrasta na największego przegrywa sezonu. Nie dość, że miejscówki na pierwszy period zimy nie wywalczył to jeszcze jak już dostał szansę w Ruce to ją koncertowo zmarnował. Teraz pewnie zobaczymy go dopiero w krajówce na TCS.

  • orangebubble początkujący

    Jak jest szansa 1% że krew będzie zakażona, to w szpitalu zawsze się ją traktuje jako materiał zakaźny i zakłada rękawiczki. Tak samo ma być ze skoczniami.

  • Stinger profesor

    Największy zwycięzca PŚ w Ruce? Stefan Kraft.
    Najgorszy weekend w tym sezonie PŚ? Zdecydowanie Zakopane, niegdyś uchodzące za jedno z największych miejsc w kalendarzu, a dziś to taki kalendarz wywołuje śmiech.

  • Xander1 profesor

    Szkoda ze nie poskakali.
    Ruka obowiązkowo musi zostać w kalendarzu. Jedna z najlepszych skoczni. Za to za tydzień przenosimy sie do nudnej Wisły. Ciekawe co pokażą tam nieloty MM. Trzymajamy kciuki za zaplecze.

  • Sigmusiaxd doświadczony
    @PabloEscobar

    Fajnie, że tam jest loteria, bo sa to unikatowe zawody, ale no sorry. Nie chce mi się co roku patrzeć na to czy sa odwołane zawody.

  • Karpp profesor
    @Sigmusiaxd

    Musisz czekać do soboty bo MM powiedział przed sezonem, że zakładają sobie już optymalną formę na Wisłę. ;)

  • Sigmusiaxd doświadczony
    @Mucha125

    Na pewno nie tak jak w Ruce.

  • PabloEscobar doświadczony
    @Sigmusiaxd

    Też uważam że jeżeli nie są w stanie nic zrobić to powinni w końcu wyyebać tą skocznię z kalendarza PŚ.

  • Sigmusiaxd doświadczony

    No to nie zobaczymy tego poskładanego składu na niedziele. Szybko w ogóle Ruka minęła.
    Czuję się tak jakby w ogóle nie było skoków.

  • Seba Aka Krzychu profesor

    Z takiego obrotu spraw zadowolony na pewno będzie Kraft, który jednak na tej nieobecności tak dużo nie stracił.

  • Mucha125 profesor
    @Sigmusiaxd

    W Chinach też mogą być jaja z wiatrem

  • PabloEscobar doświadczony

    Maciusiek skacze z radości to teraz niech uratuje swój honor i złoży dymisję nieudacznik

  • Karpp profesor

    Takie życie
    Pertille już załatwił piątkowy konkurs w Lahti, więc mógł odwołać z czystym sumieniem ;) jedna seria się odbyła przy tych niekorzystnych prognozach to i tak na plus.

  • Adam90 profesor

    Mi tam by mi nie przeszkadzało jakby konkurs sie odbył.

  • Mucha125 profesor

    Teraz pytanie główne czy za rok będzie Ruka? Czy już to był ostatni wekeend. Czy jednak będą debiutowaly tutaj kobiety

  • Mlodyzdolny bywalec

    No to za tydzień wisła, gdzie łudzę się, że u naszych coś ruszy

  • Sigmusiaxd doświadczony

    H....... i tyle powiem.

    Ruka do wyrzucenia według mnie.

    A mogli zawsze skoki dać do Chin.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl