PŚ w Klingenthal: "Domenacja" Prevca na Vogtland Arenie

  • 2025-12-13 16:35

Domen Prevc z trzecim zwycięstwem z rzędu! Reprezentant Słowenii wygrał sobotni konkurs indywidualny Pucharu Świata na Vogtland Arenie (HS140) w Klingenthal z ponad 25-punktową przewagą. Lider cyklu oddał skoki na odległość 142,5 m oraz 143 m. Drugi był Stefan Kraft, a trzeci Philipp Raimund. Awans do finału wywalczyło czterech Polaków. Najlepszy z nich, Kacper Tomasiak zajął osiemnaste miejsce.

Domen PrevcDomen Prevc
fot. Tadeusz Mieczyński
Stefan KraftStefan Kraft
fot. Tadeusz Mieczyński
Philipp RaimundPhilipp Raimund
fot. Tadeusz Mieczyński

W rozgrywanej we mgle pierwszej serii konkursowej rywalom odleciał Domen Prevc. Słoweniec poszybował na odległość 142,5 metra i wyprzedzał o 9,3 punktu Philippa Raimunda (134 m) oraz o 14,4 pkt. Jana Hoerla (133,5 m). Czwarte miejsce zajmował Stefan Kraft (132,5 m), zaś piąty był Kacper Tomasiak (134 m). Reprezentant Polski na półmetku tracił 4,2 pkt. do podium.

Kolejne miejsca zajmowali Kristoffer Eriksen Sundal (132,5 m), Valentin Foubert (133,5 m), Halvor Egner Granerud (130,5 m) i Johann Andre Forfang (130 m). Czołową dziesiątkę zamykał Ryoyu Kobayashi (127,5 m).

Osiemnaste miejsce na półmetku okupował Maciej Kot (129 m). Dwudziesty był Kamil Stoch (129,5 m), a dwudziesty siódmy Piotr Żyła (130,5 m).

Na pierwszej rundzie sobotnie zawody zakończyli trzydziesty drugi Dawid Kubacki (127 m) i trzydziesty dziewiąty Paweł Wąsek (123,5 m).

Pierwszą serię konkursową rozegrano z 13. belki startowej.

W finale Domen Prevc ponownie odskoczył reszcie świata, szybując na 143. metr. Słoweniec triumfował w Klingenthal z przewagą 25,5 punktu nad Stefanem Kraftem (133,5 m), który po raz 129. w karierze stanął na podium zawodów PŚ. Trzeci był faworyt gospodarzy, Philipp Raimund (131 m). Tuż za nim uplasowali się Japończycy - Ren Nikaido (133 m) i Ryoyu Kobayashi (134 m).

Na szóstej pozycji konkurs ukończył Jan Hoerl (129 m), siódmy był Halvor Egner Granerud (133 m), ósmy Kristoffer Eriksen Sundal (131 m), dziewiąty Timi Zajc (131 m), zaś dziesiąty Johann Andre Forfang (131,5 m).

Kacper Tomasiak w finale uzyskał odległość 126,5 metra i zanotował spadek z piątej na osiemnastą pozycję. Dwudzieste miejsce zajął Kamil Stoch (127,5 m), dwudziesty piąty był Maciej Kot (125 m), a dwudziesty ósmy Piotr Żyła (122 m).

Rundę finałową przeprowadzono z 15. platformy.

Dzięki zwycięstwu na Vogtland Arenie, Domen Prevc (570 pkt.) umocnił się na prowadzeniu w Pucharze Świata. Słoweniec wyprzedza Anze Laniska (453 pkt.) i Ryoyu Kobayashiego (451 pkt.). Czternasty jest Kacper Tomasiak (137 pkt.).

W Pucharze Narodów liderują Austriacy (1521 pkt.) przed Słoweńcami (1341 pkt.) i Japończykami (1146 pkt.). Polacy z dorobkiem 436 "oczek" zajmują szóste miejsce.

Na niedzielę zaplanowano drugi konkurs w Klingenthal. O 14:30 rozpoczną się kwalifikacje, a o 16:00 same zawody.

WYNIKI I KLASYFIKACJE:
Zobacz wyniki I serii konkursu >>>
Zobacz końcowe wyniki konkursu >>>
Zobacz protokół FIS z wynikami konkursu >>>
Zobacz aktualną klasyfikację Pucharu Świata >>>
Zobacz aktualną klasyfikację Pucharu Narodów >>>
Zobacz aktualny ranking WRL >>


Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (29891) komentarze: (366)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Adis bywalec

    Cele na jutro:
    Tomasiak top 10
    Stoch top 15
    Kot/Żyła top 20
    Wąsek top 30
    Kubacki nie lecieć jak kłoda

  • TandeFan23 profesor
    @Bernat__Sola

    To był sam początek sezonu,a Junshiro nie uchodził za pretendenta do KK. Ryoyu jest wielką gwiazda i jeśli strata do Domena będzie wynosić ok. 100 punktów to nie odpuszcza Jesli natomiast mu odjedzie tak jak np. 2 lata temu konkurentom odjechał Kraft to mogą się skupić na IO i zrezygnować z walki o mało prawdopodobna KK.

  • TworzyslawObsztyfitykultykiewicz początkujący
    @Adick27

    Dlaczego uważasz, że Polacy nie będą walczyć o medale na Igrzyskach Olimpijskich? To bardzo krzywdząca i demotywująca dla skoczków postawa :( Apoloniusz Tajner czasami pomyli się w swoich prognozach jak to ludzie, każdy się myli. Ale w dobrej wierze :)

  • King profesor
    @Adick27

    No to skoro mówił, że na pewno mamy 4 miejsca no to mamy 3 miejsca. Ja mogę rzucać klątwami, ale nie ma nic potężniejszego od klątw Tajnera i na jego klątwy to nawet moje go nie kontrują :D

  • Bernat__Sola profesor
    @TandeFan23

    W 2019 odpuścili Engelberg, ale Ryōyū jako ówczesny lider PŚ i tak tam pojechał.

    2 lata wcześniej z kolei byli mniej wyrozumiali dla Junshirō, który jako lider PŚ nie stawił się w odpuszczanym przez nich Tagile :(.

  • Adick27 doświadczony

    Piszecie tu o trzech miejscach na IO dla Polski, pomijam, że nie ma to żadnego znaczenia, gdyż o medale to my się bić nie bedziemy natomiast Apoloniusz Tajner nie dawno w wieczorze olimpijskim mówił, że na pewno będziemy mieli 4 miejsca a może i nawet 5.

  • INOFUN99 profesor
    Wnioski po 1. konkursie PŚ w Klingenthal (HS140)

    -Dzisiaj przegraliśmy nie tylko z Francją, Bułgarią i Kazachstanem.
    -Kytosaho przeszkodził nam w ustrzeleniu hattricka 31. miejsc.
    -Hauswirth, "Panie Sanderku, miejsca w 30 są dla Austriaków, Niemców itd., dla Pana są miejsca poza 30."
    -Wąsek, powrót do kłoda style. Tak pasywnego Wąska to ja dawno nie widziałem.
    -Wasiljew bomba.
    -Zografski z życiowym sezonem w PŚ.
    -Kubacki, oby tak dalej. Miejsce w PK czeka na niego. Potrzebuje ochłody.

  • Kazimierzz stały bywalec
    @Filigranowy_japonczyk

    Smalcu nie bardzo, ale BOCZKU juz tak ;]
    A i tradycyjnie polskiego dania czyli schabowego naszej narodowej chluby kulinarnej ]
    Trzeba szanować nasz język, tradycje i kulturę. Kulinarną też.

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @Kazimierzz

    A czy jesteś miłośnikiem tradycyjnego polskiego jedzenia, na przykład SMALCU?

  • Kazimierzz stały bywalec

    Jutro coś czuje że Tomasiak odpali bombę ale już w dwóch skokach a nie jednym ;]
    A w kwalifikacjach po swojemu tam skoczy 125 zeby sie nie wysilać

  • Kazimierzz stały bywalec
    @elo

    Ja im nie bronie niech powstają ;] ja po prostu jestem miłośnikiem naszej tradycyjnej polszczyzny bez nowomowy. Nie znoszę uproszczeń i podobnych dylematów

  • Kazimierzz stały bywalec
    @IngemarMayr

    A oczywiście nie mogło wpaść do głowy że nick "Kazimierz" był zajęty co nie??

  • TandeFan23 profesor
    @Maradona

    Jesli roznica miedzy Domenem i Kobayashim bedzie niewielka to nie wierze ze odpuszcza. Nad Willingen jeszcze sie mozna zastanowic,ale na Kulm pojada na pewno.

  • IngemarMayr bywalec
    @Kazimierzz

    Nie życzę sobie łamania języka polskiego poprzez deformowanie królewskiego imienia Kazimierz jakąś dziwaczną formą "Kazimierzz"

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @Maradona

    I to też przez samego Domena, on sam mówił, że skoki nie były u niego na pierwszym miejscu i dopiero w ostatnim sezonie zmienił do nich podejście. Można się zastanawiać, co by było gdyby Domen w tym okresie podchodził do skoków tak jak teraz, ale z drugiej strony on wciąż jest dość młody więc jeszcze może bardzo dużo osiągnąć (a nawet przebić Petera i stać się najlepszym słoweńskim skoczkiem w historii).

  • TandeFan23 profesor

    Jeszcze niedawno jak Domenowi przed sezonem dawałem 5 gwiazdek to paru użytkowników pisało,że to nierealne,a teraz wielcy fani Domena.
    Nie wiem czy koniec końców zdobędzie kulę czy nie,bo mamy połowę grudnia. Nad Ryoyu ma obecnie 119 punktów przewagi.Na razie to ciągle mało,zwazyszy na,że Japończyka stać na wszystko.(jak wspomniałem poniżej Jacobsen potrafił roztrowonic nawet 350 punktów przewagi w styczniu)
    Niemniej Prevc jest na pole position i jeśli po TCS będzie miał ponad 200 pkt przewagi nad Kobayashim to będzie można patrzeć na sprawę z większym spokojem. Na razie to wciąż za wczesny etap sezonu i za mala zaliczka.

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @Mixolo

    Pewnie był, ale widać on dobrze sobie z nim radzi. Dzisiejszym problemem było to, że w zasadzie nie umiał powtarzalnie trafić w próg.

  • Maradona profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Szokujące jest to, że on od stycznia 2017 do lutego 2024 nie stał ani razu na podium na skoczni dużej. Tylko na mamutach. 7 lat. Niesamowicie był tam marnowany potencjał.

  • Maradona profesor
    @TandeFan23

    Weź też pod uwagę, że Japończycy mają już zaplanowane odpuszczenie dwóch weekendów w Willingen i Kulm. Oczywiście na razie jest to tylko "na papierze", bo jeśli Ryoyu będzie walczył o KK to pewnie jednak nie będą się sztywno trzymać jakiejś durnej rozpiski sprzed sezonu, zwłaszcza że loty w Kulm są już po igrzyskach. Ja mam nadzieję, że Domen za bardzo nie odjedzie reszcie stawki, bo te 6 konkursów lotów to dużo i tam go już nie złapią.

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @DomenPrevcFan

    Żeby rekord padł to musi się jednak zgrać kilka czynników.
    1. Musi wiać pod narty.
    2. Jury nie może o**rać zbroi.

  • DomenPrevcFan stały bywalec
    @Filigranowy_japonczyk

    Świetnie to na razie wygląda, chociaż on ciągle ma "tylko" 26 podiów, zdobywanych nieregularnie już od 10 lat. Myślę, że to że jutro będzie faworytem do zwycięstwa jest więcej niż prawdopodobne. Liczę na pobicie dosyć starego rekordu skoczni, w końcu to Domen poleciał tu najdalej w historii.

  • Filigranowy_japonczyk profesor

    Tak swoją drogą, jak Domen jutro wygra to zostanie samodzielnym rekordzistą w liczbie zwycięstw w Klingenthal, bo nikt tu nie wygrał więcej niż dwa razy.

    Dodatkowo dzisiejszym zwycięstwem wyprzedził pod względem wygranych Kubackiego.

  • rybolow1 profesor
    @dervish

    Ja pozostaję po stronie Samuraja

  • kunegundek doświadczony
    @Mixolo

    Nikt nie każe Ci mu wierzyć. Miłego wieczoru. :)

  • King profesor
    @dervish

    No ja bym chciał żeby Lanisek czy Ryoyu się jeszcze włączyli, ale Domen mi nie przeszkadza. Jest jeszcze paru zawodników, których lubię bardziej od niego, ale koniec końców mógłby i zdobyć KK.

    PS. Przed sezonem nie stawiałem na Embachera, że będzie w takiej dyspozycji, ale trochę zaczyna zawodzić względem swoich świetnych rezultatów.

  • equest profesor
    @Kazimierzz

    Poczytaj co to są neologizmy. Na pewno znajdziesz w SJP. 😉

  • JanekSport weteran

    Kacper Tomasiak ma już pojedyncze skoki na top 10, więc krok po kroku i trochę na dłużej zagości w czołowej top 10

  • elo początkujący
    @Kazimierzz

    Uspokój się. Język jest żywy. Nowe słowa mają prawo powstawać.

  • cavalierjan19 profesor
    @dervish

    Owszem, w związku z tym Kubacki i Wąsek bez formy czy Zniszczoł w drugiej dziesiątce w Ruce aż tak nie bolą człowieka.

  • Kazimierzz stały bywalec

    Co to za łamanie języka polskiego? Nie życzę sobie wprowadzania jakichś nowych formów językowych.. no tak to objaw jakiejś rosnącej koalicj na nowomowę. Co to znaczy słowo "domenacja"? Nie przypominam sobie takiego słowa w słowniku języka polskiego. Proszę nie naruszać naszej polszczyzny

  • equest profesor
    @dervish

    Ja jestem. I to bardzo. 😍👍

  • dervish profesor

    Łaska kibica na pstrym koniu jeździ. Jeszcze do wczoraj mieliśmy tu kult boskiego samuraja. Dziś jego kosciół błyskawicznie traci wiernych na rzecz nowego boga ze Słowenii. ;)
    Nie powiem, że martwi mnie taki obrót spraw. Wręcz przeciwnie, aczkolwiek jako tradycjonalista nadal przychylnie patrzę na świętego Stefana i pozostałych członków austriackiej trójcy.

  • Mixolo weteran

    Kacper mówił że nie było stresu ale jakoś w to nie wierzę

  • SzeskaFanStocha doświadczony
    @wesolbrd

    Nie wiadomo. Wpływ prędkości na skoczka to cos czego naukowcy jeszcze nie zbadali.

  • equest profesor
    @Mucha125

    To może być już jutro, toż to tylko 4 pkt. 😊

  • Bernat__Sola profesor
    @TandeFan23

    Brak podium jeszcze był zrozumiały, ale on tam zaliczył najgorszy występ sezonu (pomijając DSQ z Tagiłu) - 13. miejsce, za kończącym karierę Freundem, Wolnym i słabym wtedy Forfangiem.

  • dervish profesor

    Inna ciekawa sytuacja, która dawno a może nawet nigdy wcześniej nie miała miejsca w polskich skokach:
    Polskimi bohaterami/liderami dzisiejszego dnia na dwóch najważniejszych arenach nie byli weterani, tylko dwaj młodziacy: Tomasiak i Joniak.
    Kultyści powinni być w pełni usatysfakcjonowani takim obrotem spraw. :)

  • dervish profesor
    @Karpp

    Ranking PŚ nie kłamie i raczej do 14 stycznia będzie najlepszym i najuczciwszym wskaźnikiem aktualnej siły polskich skoczków.
    Gdyby zamiast jakiegoś pozbawionego wyobraźni głąba wytyczne PZN zaprojektowała osoba myśląca - to powinny opierać się one na tym rankingu.
    Czyli w przypadku kwoty 3 na IO jechałoby 2 najlepszych z generalki + dzika karta od trenera która zabezpiecza nas przed przeoczeniem jakiegos nagłego wyskoku formy u kogos z dalszych miejsc w hierarchi utworzonej prze ranking PŚ.
    Mielibyśmy zdrową rywalizację a skoczkowie wiedzieliby, na czym stoją. A teraz to jest tak, że nikt nic nie wie i w praktyce skład na IO będzie wyznaczał MM starając się trafić w gusta Małysza bo okazuje się, że nie ma tu żadnych reguł gry i to do niego będzie należało ostatnie słowo.

  • TheDriger weteran
    @Karpp

    Hayboeck powinien być automatycznie usunięty z tego rankingu. To absurd, że nieaktywny zawodnik mrozi miejsce

  • TandeFan23 profesor
    @Bernat__Sola

    W 2022 po igrzyskach podczas Raw Airu ( a MSwL były po nim) wpadł w lekki dołek.W 6 ostatnich konkursach sezonu nie stanął na podium. Więc wobec tego w jaki trans wpadli Slowency i Lindvik jego brak medalu byl wtedy mala niespodzianka,ale nie sensacja. Natomiast w 2024 z pewnością zawiódł. Kocha się z MSwL jak Malysz

  • Bernat__Sola profesor
    @jma

    Wznowi przedwcześnie zakończoną karierę i jeszcze im pokaże! ;)

  • Bernat__Sola profesor
    @TandeFan23

    To trochę jak ze Stochem, nie? A każdy zawsze powtarzał, że od lotów Kamil specjalistą nie jest. To samo tyczy się Kobayashiego, na 36 zwycięstw w PŚ tylko 3 na mamutach (vs. Domen 4/12). Na MŚwL zawodzi regularnie (a o ile w 2020 skakał słabo niezależnie od skoczni, o tyle w 2022 i 2024 był w formie w momencie rozegrania mistrzostw).
    Więc bardziej prawdopodobnym jest, że trafi się Kobayashi słabiej latający od Domena niż Kobayashi, który jest w stanie mu dorównać (to zresztą wynika z Twojego wpisu).

  • Mucha125 profesor

    Zaraz Kot przegoni Kubackiego w PŚ

  • Kwakuu weteran

    WASILJEW Danił jednym konkursem wyprzedził Wąska w generalce i jutro atakuje Kubackiego XD hit!

  • Karpp profesor

    W rankingu olimpijskim też ciekawa sytuacja. Granerud i w sumie Aigro też mogą pozbawić Japonię 4 miejsca na IO wyprzedzając Sakutaro. Norwegia jednak cały czas w grze o to 4 miejsce. My czekamy już tylko na spektakularny wybuch formy Kota lub Żyły, no ale nawet jeśli on będzie to mogą wtedy wypchnąć Kubackiego lub Stocha, dlatego jesteśmy skazani na 3 miejsca.

    Ps. Ciekawe, że w tym rankingu jest tam jeszcze jeden „martwy” zawodnik czyli Hayboeck i mimo usilnego starania Stoch z Kubackim nie mogą go przeskoczyć.

  • Kwakuu weteran
    @wesolbrd

    5m na pewno

  • wesolbrd stały bywalec

    Czy ktoś jest w stanie powiedzieć na ile metrów mogłoby się przełożyć 0,5 km/h na progu więcej u Stocha ?

  • jma profesor

    Gdyby Domen zdobył KK w tym sezonie to jedyny, który bez kuli z rodzeństwa zostanie Cene.

  • Karpp profesor
    @Mucha125

    A jak na IO pojadą jednak Tomasiak, Kot i Stoch to kiedy było tak, żeby główny trener nie wziął żadnego swojego zawodnika na najważniejszą imprezę 4lecia? No przecież to trzeba byłoby zapisać do księgi rekordów Guinessa ;)

    Tak się zastanawiam nad tymi wszystkimi ostrymi krytykami TT, (od razu mówię rok temu pisałem, że TT po drugim słabym sezonie i tak odejdzie, bo nie ma sensu dalej tego ciagnąć) gdyby rok temu 3 najlepszych zawodników nie było trenowanych przez głównego trenera to byłaby prawdziwa burza w komentarzach i szydera z Austriaka.

  • TandeFan23 profesor
    @Bernat__Sola

    Kobayashi w top formie nie lata gorzej niż Domen. Handicapem Prevca jest to w przeciwieństwie do Ryoyu nie musi być w swojej optymalnej dyspozycji by wygrywać na mamutach.

  • cms doświadczony

    Zawodnicy przygotujący się pod okiem Maciusiaka skaczą fatalnie i nie ma za bardzo rokowania na poprawę. Jedyny, który skacze jeszcze jako tako jest Żyła ale jak wiemy Piotrek jest nieobliczalny i tutaj treningi z Maciusiakiem mają niewiele do tego czy Piotrek skoczy dobrze czy źle. Tak naprawdę dobrze skaczący Tomasiak, solidny Stoch czy punktujący Kot nie są na rękę Maciusiakowi. Szkoda jednak Pawła, który dużo stracił przez odejście TT, Kubacki czy Zniszczoł - dwa mądrałki, sami tego chcieli więc teraz niech sobie radzą bo mają to co chcieli

  • Man_of_the_Day stały bywalec
    @King

    "Głowa dowozi Wisła to pokazała."

    Pomijając konkretny przykład takiego czy innego zawodnika, udany skok nie oznacza automatycznie braku "pełnej pieluchy". Po prostu raz się uda oddać odpowiednio dobry skok mimo stresu, a innym razem - już nie. Kwestia detali i odrobiny szczęścia. Chwila chwili nierówna - podobnie jak konkurs konkursowi.

  • Kibic_z_Mazowsza stały bywalec
    @Fan_Gruszki

    Bardzo ciekawe wyliczenia tylko, moim zdaniem, to nie są punkty Sobczyka tylko Horna.

  • Bernat__Sola profesor
    @rybolow1

    Po IO większość konkursów to loty. Na LH będą tylko jedne zawody (no OK, prawdopodobnie jednak 2) w Lahti i 2 w Oslo. Za to na Kulm, Vikersundbakken i Letalnicy skaczemy indywidualnie po 2 razy, czyli łącznie sześciokrotnie.
    To daje przewagę Prevcowi.

  • Mucha125 profesor
    @Karpp

    Dawno już nie było jak Kadra B bije na głowę kadrę A

  • Karpp profesor
    @Janusz11

    To jak pisałem, dla mnie trójka na IO to na tę chwile: Tomasiak, Stoch i Żyła.

    Wąsek musiałby zacząć skakać od Engelbergu jak Stoch w tych pierwszych konkursach, żeby wygryźć Żyłę. Obecnie u niego jest dokładnie odwrotnie niż było w tamtym sezonie. Niektóre treningi ma dobre a konkursy słabe.

  • bxi doświadczony
    @sheef

    Ciekawe jak bardzo Kraft wyśrubuje rekord w kosmos?

  • rybolow1 profesor
    @Bernat__Sola

    Ale Ryoyu może dużo w 2 części sezonu zyskać, zwłaszcza po IO gdzie moim zdaniem jest głównym faworytem do medali wraz z Kraftem

  • Janusz11 doświadczony
    @Karpp

    W rywalizacji o 3 miejsce w składzie na IO jednak widzę to tak: Żyła > Wąsek > Kot > Kubacki, Wąsek niby po zrobieniu kroku w przód robi kolejny w tył (jak dziś po 2 konkursie w Wiśle), ale może wystrzelić i ustabilizować się gdzieś w drugiej dziesiątce i postawić się Żyle. Kot chyba skacze swojego obecnego maksa, a jest ryzyko, że nagle posypie się tak, jak to miało miejsce na zgrupowaniu w Zakopanem, w takim przypadku pożegna się z marzeniami o IO, bo już nie będzie czasu, by wykazać się po raz kolejny. Największe szanse ma Żyła ze względu na generalkę PŚ i już zademonstrowany tegoroczny dobry poziom maksymalny, ale jeśli Wąsek będzie w stanie regularnie skakać lepiej i zbliżyć się do niego w klasyfikacji, to dostanie fory za ranking i zeszły sezon. Kubacki nie pokazał zimą ani jednego błysku i ma najmniejsze szanse z tej grupy, Zniszczoł oczywiście już praktycznie bez szans.

  • equest profesor

    Przy takiej formie Domena, to na MŚwL będą musieli dołożyć kilkanaście belek niżej. 😉

  • rybolow1 profesor
    @DomenPrevcFan

    A dla mnie szczerze w Wiśle były większe emocje, ostra walka w top10. Jutro czekam przede wszystkim na Wasiliewa i kolejne podium Ryoyu

  • rybolow1 profesor
    @Karpp

    Kubacki wróci do PK? Ciekawe, skoro on i Stoch się wzbraniają przed startami tam

  • bxi doświadczony
    Wyniki zgodznie z przewidywaniami.

    Jedynie trochę szkoda drugiego skoku Kacpra. Miejmy nadzieję że jutro będzie pierwsza dziesiątka!
    Gdybym zasnął 5 lat temu i dziś się obudził to nie uwierzył bym wynikom. Francuz, Bułgar i Kazach wyższej niż Polacy...

  • TheDriger weteran

    Na swoim terenie dwóch tylko Niemców w top30, coś fatalnego. Do tego tylko jeden w TOP20. Raimund ich tutaj ratuje

  • TheDriger weteran

    Szkoda, że Kot dzisiaj nie przegonił Kłodackiego w kalsyfikacji, ale co się odwlecze do jutra to nie uciecze

  • TheDriger weteran

    Ostatnio taką dyspozycję jaką ma obecnie Domen to miał chyba Daniel Huber w końcówce sezonu 2023/2024. Uwielbiam ten stan zawodnika, na takie skoki można patrzeć godzinami

  • Karpp profesor

    Kwaśna mina MM po pierwszym skoku Kota to może tylko przypadek a może jest coś na rzeczy? Nie jest w łatwej sytuacji nasz coach bo tracąc miejsce na TCS będzie musiał odesłać oprócz Zniszczoła jeszcze kogoś do PK. Najchętniej pozbyłby się właśnie swojego imiennika, ale ten punktując co konkurs raczej się nie da, więc będzie się musiał pozbyć MM swojego ale zawodnika.

    I teraz nie przejdą już argumenty o spokojnych polskich treningach, bo po co? Gość wypadający z TCS wypadnie najprawdopodniej też z igrzysk. Czyli Kubacki bądź Wąsek będą musieli zrobić duży krok w tył w karierze i wrócić do PK. MŚwL też mogą sobie darować, przecież Zniszczoł nawet w takiej dyspozycji i tak wypadnie na lotach lepiej od antylotnika Kubackiego i bojącego się w przeszłości mamutów Wąska.

    Dziś pewniakami do IO są Tomasiak i Stoch a o 3 miejsce rywalizować będą Żyła i Kot. Moim zdaniem w lepszej sytuacji jest ten pierwszy. Litości, trenejro będzie musiał zabrać kogoś swojego 🤣. Jeśli u Kubackiego i Wąska nie będzie poprawy to smutny będzie to sezon dla nich. A pomyśleć, że gdyby brać wytyczne PZN to obecnie jechaliby obaj 😅

  • Tomek88 profesor

    Domen to w tym momencie zdecydowanie najlepszy zawodnik na świecie. Dzisiaj był absolutnie nie do pokonania, co za skoki, co za przewaga! Zobaczymy, jak będzie sobie radził w kolejnych tygodniach, ale na ten moment wygląda jak gość, którego stać na Kryształową Kulę. Powrót Krafta bardzo udany, licznik miejsc w top 3 dalej śrubowany. Podium uzupełnił mocny Raimund, który również wygląda na bardzo mocnego

    Solidne zawody Norwegów - trzech w top 10 (pierwszy taki przypadek w sezonie). Austriacy nieźle, choć bez szału, w końcu lepsze zawody Hoerla, pogubiony za to dalej Tschofenig. Treningowych skoków na zawody nie przenosi zupełnie Fettner, bardzo dobry występ Schustera. Japoński duet blisko podium, tym razem lepszy jednak Nikaido. Niemcy poza Raimundem katastrofalnie. Czyżby Hoffmann miał iść drogą Paschke z poprzednich lat?

    Z reszty świata soldinie Foubert, Zografski. Duże brawa dla Vassilyeva za życiówkę. Na plus trzech Amerykanów w drugiej serii - najlepszy w sezonie wynik Bicknera. Na minus będący bez formy od Wisły Deschwanden. Cieszy kilka punktów Ammanna.

    Dla nas kolejny konkurs zbliżony do większości wyników z tego sezonu. Szkoda drugiej próby Kacpra, takie rzeczy jednak się zdarzają, tym bardziej w tak młodym wieku. Znowu jest jednak najlepszym z Polaków. Kamil bez szału, ale po trzech konkursach przerwy wrócił do top 20. Cieszą kolejne punkty Kota, Żyła wrócił do swojego mniej okazałego niż w Wiśle poziomu. Kubacki na poziomie, do jakiego przyzwyczaił (między 20-40), słabo niestety dalej Wąsek

  • TandeFan23 profesor
    @TandeFan23

    Z ciekawosci sprawdzilem. Po Vikersund 2007 Jacobsen mial 359 pkt przewagi nad Adamem i stracil taka przewage. Wiec trzeba na spokojnie sledzic kolejne konkursy,cieszyc sie z sukcesow Domena,ale nie wreczac mu jeszcze KK.

  • equest profesor
    @kunegundek

    Takie doświadczenie jak dziś, także trzeba zaliczyć u progu kariery.

  • Fan_Gruszki profesor

    Punkty trenerów z konkursów indywidualnych PŚ po tym konkursie:
    Sobczyk 195
    Topór 161
    Maciusiak na ratunek 112
    Bachleda 106
    Doleżal 88

  • TandeFan23 profesor
    @vodopad

    Tak się może ciągle zdarzyć.Kibicuję Domenowi,ale za dużo w skokach widziałem by coś stwierdzić kategorycznie. Kamil miał w styczniu 2017 coś koło 250 pkt przewagi nad Kraftem i przegrał KK. W styczniu 2007 Jacobsen miał ponad 300 pkt przewagi nad Malyszem. Sezon jest długi i dużo może się zdarzyć z kula dla Ryoyu wlacznie.Aczkolwiek na razie wygląda to bardzo dobrze.

  • DomenPrevcFan stały bywalec

    Totalna domenacja, coś pięknego, mam nadzieję że lider PŚ spróbuje jutro pobić rekord skoczni.
    Niezły występ Zajca, natomiast martwi mnie Lanisek, który po raz pierwszy w sezonie wypadł z TOP10 i ogólnie skacze znacznie słabiej niż na początku sezonu
    Z innej beczki życiówka Vassilyeva, brawa dla niego, skacze tutaj naprawdę świetnie
    Już się nie mogę doczekać jutrzejszych zawodów

  • Bernat__Sola profesor
    @kunegundek

    Doszliśmy do konsensusu :).

  • kunegundek doświadczony
    @dervish

    Zgoda co do tej kwestii Panie dervish! :) I oby tak dalej, faktem jest, że mamy perełkę, byle dobrze go prowadzić (bo sam się dobrze prowadzi życiowo :p) i będzie pięknie. Kto wie, może będzie w miarę płynne przejście pomiędzy pokoleniem Stocha, a pokoleniem Tomasiaka, tak samo jak było płynne między Małyszem, a pokoleniem Stocha. :P

  • Fan_Gruszki profesor
    @pawelas2301

    Typowe w polskich telewizjach - studio najważniejsze, transmisja sportowa niekoniecznie, a powinno być na odwrót.

  • kunegundek doświadczony
    @equest

    Bardzo dobry komentarz! :) Inaczej bym tego nie ujął. Po drugim skoku można było mieć takie "Ojć", ale zdarza się i tak wciąż Kacper robi świetną robotę, oby tak dalej, a miejsce w top 10 jeszcze wpadnie w tym sezonie i to nie raz. :)

  • zimowy_komentator profesor
    @TworzyslawObsztyfitykultykiewicz

    Na podium nie było wielkich szans, nazwiska przed nim były zbyt mocne. Ale miejsce w czołowej "dziesiątce" było w jego zasięgu, no ewentualnie spadek do 15 miejsca.

  • equest profesor

    Kacprze, bardzo dobry występ.
    Nasze oczekiwania były tylko za duże, po pierwszej serii.

    Jutro też jest dzień i są zawody. 😊

  • kunegundek doświadczony
    @Bernat__Sola

    Mogłem użyć mogliśmy, a nie moglibyście. :D Zabrzmiałem, jakbym się nie cieszył z jego wyników haha. :D
    Co do niedosytu - to jest jak najbardziej okej określenie moim zdaniem, ale taki mały niedosyt, ja byłbym przeszczęśliwy jakby zachował podobne miejsce, szczęśliwy jakby był koło 10, ale te miejsce 18, no mały niedosyt jest, ale dalej to jest nasza perełka, pierwsza seria pokazuje, że nawet w tym sezonie może być jakieś podium (ale bez presji! :D).
    Ogólnie głównie chodzi mi o to, że zawód to jest za mocne słowo, szczególnie w przypadku Kacpra i tego co on robi, jak małe doświadczenie ma, a i tak jak dużo radości nam daje. I na pewno warto dmuchać na zimne i też nie przesadzać z reakcjami w takich konkursach jak ten, nawet jak się świetnie odcina od presji, to warto dmuchać na zimne.
    Tak czy siak jak na ten moment całe podejście do skoków, do konkursów, odcinanie się od presji, ale i same starty Kacpra, to jak progresuje, wzór. Oby tak dalej. :)

  • alessio000 początkujący
    @zimowy_komentator

    I oby ją dotrzymał do IO, co by złote medale nie wpadły w.. Kraftowe ręce:)

  • TworzyslawObsztyfitykultykiewicz początkujący

    Domen Prevc, jak Nika Prevc, wszystko zostaje w rodzinie :) Gratulacje dla podiumowiczów, szczególnie dla Stefana Krafta, którego trudno nie doceniać - drugie miejsce w konkursie Pucharu Świata, tuż po narodzinach córeczki, podziwiam :)

    Szkoda wielka że Kacper Tomasiak tak daleko spadł, liczyłem że pokusi się o swoje pierwsze pucharowe podium :( To pewnie przez słabsze warunki w drugiej serii. Ale co się odwlecze to nie uciecze :) Występ Polaków mógłby być lepszy, ale też nie ma tragedii, Kamil Stoch też zakończył zawody w drugiej dziesiątce, Paweł Wąsek i Piotr Żyła dopisali kolejne punkty. Wielki pech Dawida Kubackiego, niewiele zabrakło do awansu do finałowej serii :( Ale jutro na pewno będzie lepiej, trzeba w to wierzyć :)

  • pawelas2301 doświadczony

    Ale pieprzą z tym studiem na Eurosporcie 1. Mogliby dać normalnie snowbaoard już. Na cholerę takie długie studia podczas zwykłych Pucharów Świata

  • zimowy_komentator profesor
    @semion

    Domen wskoczył na taki poziom, że Kraft może teraz co najwyżej pieluchę zmienić, wszak został świeżo upieczonym ojcem. Widać było po minie Krafta, że zdał sobie właśnie z tego sprawę.

  • zimowy_komentator profesor

    Czy Błachut nie powiedział w trakcie konkursu, że Kraft (z przerwami) jest jedynym zawodnikiem, który nie wypadł z czołowej "dziesiątki"? Uwierzyłem w to, ale coś mnie tknęło i sprawdziłem rezultaty Ryoyu Kobayashiego. Okazało się, że on nie tylko nie wypadł z "dziesiątki", ale wystąpił we wszystkich konkursach.

  • Bernat__Sola profesor
    @kunegundek

    Oczywiście, że miejsce dobre, po prostu jest niedosyt (może "zawiódł" rzeczywiście ma nieco mocniejszy wydźwięk). Kiedy np. Stoch czy Małysz prowadzili po I serii i ostatecznie spadali na 2. czy 3. miejsce, to przecież też były świetne wyniki - ale wiedzieliśmy, że stać ich na więcej.
    I myślę, że sam Kacper też go ma, raczej jest z tych skoczków, którzy zawsze szukają czegoś, co można by jeszcze doszlifować.

    "I cieszcie się, że on potrafi się odciąć od opinii, od presji, czego wielu polskich juniorów (i nie tylko) nie potrafi, bo w przeciwnym wypadku moglibyście pomarzyć o takich wynikach" - Tu zgoda w 100% :).

  • pawelas2301 doświadczony

    Ale Stoch kłamie w Eurosporcie. Szyje

  • semion weteran
    @PabloEscobar

    ale no nie było w historii skoków zawodnika, który budziłby aż tak negatywne emocje. Schlieri, Ahonen, Małysz, Roju, Ammann itd itd - wszyscy mieli serie zwycięstw, byli dominatorami. Ale nie było takiego hejtu.
    k.aft jest tutaj ewenementem na niekorzyść...

  • maciek0932 weteran
    @Robert Johansson252

    W Ga-Pa delegatem będzie Zuehlke, więc tam jest to nad wyraz możliwe.

  • Janusz11 doświadczony

    Aktualizacja wyników LIGI SZKOLENIOWCÓW po pierwszym konkursie w Klingenthal.
    Klasyfikacja generalna po Wiśle:
    1. Sobczyk 13
    2. Topór 12
    3. Maciusiak 10
    4. Dolezal 7.

    Klingenthal I (13.12.2025):
    1. Topór 19 (Tomasiak 13, Kot 6) - 3.
    2. Sobczyk 16 (Zografski) - 2.
    3. Dolezal 11 (Stoch) - 1.
    4. Maciusiak 3 (Żyła) - 0.

    Klasyfikacja generalna:
    1. Sobczyk 15
    1. Topór 15
    3. Maciusiak 10
    4. Dolezal 8.

    Podopieczni Maciusiaka wracają do słabej formy i zostają z jajem, za to Kot wspiera Tomasiaka w drużynie Topora, co pozwala trenerowi kadry B na zwycięstwo w starciu z Sobczykiem i dogonienie go w generalce.

    Kiedy rozpoczynałem prowadzenie klasyfikacji, spodziewałem się, że pośmiejemy się, pośmiejemy, ale ostatecznie sytuacja zrobi się bardziej rozsądna, Maciusiak obejmie prowadzenie i zdecydowanie wygra generalkę na koniec sezonu, a jak na razie na to się nie zanosi...

  • King profesor

    Z wywiadu z Kacprem wynika to co zakładałem, czyli brak stabilności. Głowa dowozi Wisła to pokazała.

  • Robert Johansson252 profesor

    Co do rekordów w tym sezonie:

    Najłatwiejsze do pobicia:
    - Predazzo – obie skocznie
    - Engelberg HS 140 (144 m)
    - Ga-Pa HS 142 (145 m)
    - Bischofshofen HS 142 (145 m)
    - Klingenthal HS 140 (146,5 m)
    Niełatwe do pobicia, ale możliwe
    - Obserstdorf HS 137 (143,5 m)
    - Zakopane HS 140 (147 m)
    Trudne do pobicia:
    - Innsbruck HS 128 (138 m)
    - Oberstdorf HS 235 (242,5 m)
    - Bad Mitterndorf HS 235 (244 m)
    - Planica HS 240 (254 m)
    - Willingen HS 147 (155,5 m)
    Niemal niemożliwe do pobicia
    - Sapporo HS 137 (148,5 m)
    - Lahti HS 130 (138 m)
    - Oslo HS 134 (144 m)
    - Vikersund HS 240 (253,5 m)

  • sheef profesor
    Statystyki konkursu

    12 zwycięstwo D. Prevca (26 podium w karierze),
    129 podium w karierze Krafta,
    5 podium w karierze Raimunda.

  • Bernat__Sola profesor
    @vodopad

    Nikomu niczego nie wręczałem, ale tak, obstawiałem Kobayashiego, a Prevca dałem na 4. miejscu. Dlatego piszę, że dopiero teraz zaczynam wierzyć, że może to zrobić.

  • Prekursor Skoczni Vip profesor

    Kurcze myslalem ze Kacper spadnie maksymalnie na 12

  • Bernat__Sola profesor
    @PabloEscobar

    W Oberstdorfie rekord niebawem kończy 22 lata.

    @Maradona, zgrany z nas duet ;).

  • Maradona profesor
    @PabloEscobar

    Największy fenomen to rekord Pettersena z Oberstdorfu z 2003 roku :) a nie wydaje się jakby to był jakiś wynik z kosmosu, regularnie ktoś się do niego zbliża. Nawet na MŚ 2005 w pamiętnym konkursie mieliśmy mnóstwo skoków w okolice 140 metrów i wszystkie wylądowane z ładnym telemarkiem.

  • Karpp profesor

    Kubacki gdzieś tak w październiku;
    „Ta ogromna praca jaką wykonaliśmy z trenerem Maciusiakiem zaprocentuje w zimie”.

    No cóż, czekamy dalej. No chyba, że to tylko tyle czyli średnio 3,5 punktu na konkurs Xd

  • zimowy_komentator profesor
    @Janusz11

    Nastoletni Domen za młodu dominował do przerwy świątecznej. Na TCS już oddał pole innym, razem z koszulką lidera PŚ. Tym razem tak być nie musi, gdyż jest to już dojrzały Domen.

    Liczyłem na utrzymanie miejsca w "dziesiątce" w przypadku Tomasiaka, no ale kolejne punkty są i Wasiliew dzięki temu spadkowi ma życiówkę.

  • Maradona profesor
    @AZYL

    Tak z głowy to pierwsze co mi przyszło do głowy to Forfang w Willingen 23/24 miał 31 pkt przewagi.

    Huber miał 43,4 nad drugim w Planicy, ale to jednak loty.

  • kunegundek doświadczony
    @Bernat__Sola

    Jak było w Wiśle? sumarycznie nieco lepiej, oczywiście treningi miał średnie, ale tutaj patrząc po miejscach skakał NIECO gorzej, w pierwszym konkursie z resztą też było niemrawo, w drugim było świetnie. Tutaj pierwszy skok genialny, drugi średni, dałby mu punkty pewnie, ale najpewniej trzecią dziesiątkę. Sumarycznie miejsce jak najbardziej dobre jak na to w jakim miejscu kariery jest, a wcale nie zdziwię się, jak jutro znowu będzie w top 10, albo zakręci się tam.
    Nie mówię, że rzucasz w jego stronę nienawiść, chodzi mi po prostu, aby tonować nastroje po prostu, ostatnio się nad nim strasznie rozpływaliśmy i słusznie, ale kłuje mnie w oczy stwierdzenie, że Kacper zawiódł, albo że zjadła go presja.
    Oddał gorszy skok i tyle, a zawiódł? Kogo zawiódł? Bo na pewno nie powinien nas zawieźć, wciąż jest świetnym skoczkiem i niech robi swoje, nie oczekujmy od razu, że on będzie oddawał skok za skokiem na ścisłą czołówkę i zawodu nie będzie. :) Jak nie zapadnie się forma, to na pewno jeszcze nie raz w tym sezonie będzie w top 10, albo i nawet stanie na podium jak mówiłem, ale totalnie bez presji na niego i bez oczekiwań.
    I cieszcie się, że on potrafi się odciąć od opinii, od presji, czego wielu polskich juniorów (i nie tylko) nie potrafi, bo w przeciwnym wypadku moglibyście pomarzyć o takich wynikach, a wtedy mówienie o zawodzie na pewno dużo by mu pomogło. :)

  • latarnik bywalec
    @cavalierjan19

    myślę że spory wpływ na to ma jego współpraca ze sztabem niemieckim

  • latarnik bywalec

    Mam nadzieję, że Foubert jak najdłużej utrzyma regularną dobrą formę

  • cavalierjan19 profesor

    Mamy 13 grudnia, a Zografski zanotował już sezon kariery- przebił życiowy rekord punktów w sezonie (183 punkty zdobyte w sezonie 2012/2013). Przebicie bariery 200 punktów przy obecnych 195 punktach i dobrej formie Bułgara to kwestia czasu.

  • vodopad stały bywalec
    @Bernat__Sola

    Taaak? A to nie Ty byłeś w grupie użytkowników co przed sezonem Kobayashiemu wręczała kule?

  • PabloEscobar doświadczony
    @Jacobs_Andersen

    Też zależy na ilu zatrzyma się licznik podiów Krafta, jak widać Stefan nie powiedział jeszcze ostatniego słowa.

  • Janusz11 doświadczony

    Jeszcze tydzień temu inni walczyli, ale dziś P O T Ę Ż N Y Domen Prevc rozstawia rywali po kątach. Jak tak dalej pójdzie i dołoży jeszcze trochę i przed TCS będzie mieć 200 lub więcej punktów przewagi nad drugim zawodnikiem w generalce, to w PŚ nie będzie co zbierać, biorąc pod uwagę, ile konkursów na skoczniach mamucich zobaczymy w drugiej części sezonu. Nazwiska w ścisłej czołówce bez niespodzianek, ale są pierwsze symptomy progresu u Norwegów, dziś trzech w top 10. Swoje zrobili też Schuster i Wasiljew, czyli zaskoczenie weekendu.

    Kacper Tomasiak zepsuł drugi skok w mglistych warunkach, ale pierwszym potwierdził wielki potencjał, szkoda już odnosić do mądrości ludzi odsyłających go do PK po zakończeniu periodu, bo nikt tak na poważnie nie uważa, to już tylko prowokacyjne komentarze trolli. Za to Żyła po świetnej Wiśle wraca do trzeciej dziesiątki, a Kubacki z Wąskiem stoczą w najbliższych konkursach rozpaczliwą walkę o utrzymanie się w miejsce w składzie na TCS. Sytuacja polskiej kadry wróciła do tegorocznej normy, zobaczymy, czy na stałe.

  • EddieKoteł weteran

    Smutno trochę po tej drugiej serii, wszystko już wisi na tym biednym, młodym Tomasiaku, który wciąż ma prawo po prostu uczyć się skakania.

  • marro profesor
    @KapitanGrawitacja

    Ciekawe tylko komu czy czemu to zawdzięcza, trenerowi Sobczykowi czy treningom z Niemcami.

  • PabloEscobar doświadczony

    W ogóle to jest jakiś fenomen że tutaj rekord Uhrmanna tej skoczni przetrwał już 15 lat.

  • Mucha125 profesor
    @EkspertO

    Stąd Horn postanowił opuścić tonący okret

  • dervish profesor

    Tomasiakowi coraz częściej zdarzają się skoki na ścisłą czołówkę PŚ. To jest miara jego potencjału. Regularność powinna przyjść później. Na razie jest regularny w punktowaniu które jak do tej pory jest pewne i niezagrożone.

  • Jacobs_Andersen początkujący
    @PabloEscobar

    Zgadzam się w zasadzie z całym twoim postem, tylko nie byłbym tak pewny z tym "za naszego życia", bo moim zdaniem Kobayashi ma potencjał, żeby za kilka lat atakować ten rekord, a kto wie co pokaże taki np. Tschofenig czy Embacher. No i jeszcze pytanie: ile pożyjemy? :)

  • qwerty doświadczony

    Kot jaki śmieszek ze swoimi rozkminkami na temat technik płodzenia Prevców xD

  • marro profesor

    Ciekawostka. Tomasiak ma jeszcze 18 lat a w tym sezonie już był 3 razy 18 w PŚ.

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @EkspertO

    To w takim razie Thurnbichler ma idealną szansę na to by wprowadzić swoich podopiecznych do PŚ...
    A nie czekaj oni również skaczą tragicznie :)

  • Karpp profesor

    A jeszcze przed Wisłą pisałem, że jak jest dominator to, żeby jeszcze się nie wychylał. Ale niestety (albo stety co kto woli) już się pokazał..

  • PabloEscobar doświadczony
    @King

    Domena z końcówki 2016 a obecnego Domena nie ma sensu porównywać, wtedy to był to junior ze swoim specyficznym stylem lotu a teraz jest już starym wyjadaczem tej dyscypliny mimo że ma dopiero 26 lat.

  • Fan_Gruszki profesor

    Do osób z najlepszym punktowo sezonem w karierze w PŚ dziś dołączyli Zografski, Schuster i Vassilyev.

  • PabloEscobar doświadczony
    @Cinu

    "Niby Saksonia a atmosfera jak w głębokiej Bawarii "

    Po prostu to są Niemcy a Niemcy to Niemcy, oni również są zafiksowani na punkcie tej dyscypliny.

  • KapitanGrawitacja profesor

    Oficjalnie Zografski ma najlepszy punktowo sezon w karierze. Zdobył już 195 punktów, a poprzedni rekord to 183 w sezonie 12/13. Jak w 2 połowie sezonu nie nastąpi jakaś obniżka formy to widzę tu potencjał na spokojne 400+ punktów.

  • EkspertO stały bywalec

    Ależ tragedia Niemców oprócz Raimunda. Widać, że pomysł Horniego się wyczerpał, a następców podobnie jak u nas nie widać.

  • Bernat__Sola profesor
    @kunegundek

    A jak było w Wiśle? Zaczął słabiej, a z biegiem weekendu się rozpędzał.
    Nie pisałem o podium, tylko o "10". Napisanie, że ktoś zawiódł ten jeden raz, to naprawdę nie jest wyraz nienawiści czy niechęci.

  • TandeFan23 profesor

    Grande Domen i tyle w temacie.

  • Shoutaro doświadczony

    W zależności od tego, czy Domen dowiezie formę na TCS, Turniej może być ciekawy... lub trochę mniej ciekawy, ale EPICKI.

  • King profesor
    @Skiflugschanze

    Nie wiem czy kiedyś nie było mowy (już nie pamiętam kto to powiedział lata temu), że Domen ma chyba jeszcze większy potencjał od Petera Prevca. No dzisiaj taką przewagą to pokazał.

  • PabloEscobar doświadczony
    @semion

    Świadczy to o tym jak wiele osób jest nieobiektywnych, gościu ma już prawie 130 podiów, to że pobił słynne 108 Ahonena to jedno ale rekord podiów Krafta będzie zapewne już nie do pobicia za naszego życia.

    Zapewne pobije też rekord zwycięstw Schlierenzauera, uważając że taki ktoś ma farta to trzeba być całkowicie pozbawionym obiektywizmu, jeszcze od ponad 10 lat nie wypada z czołówki Pucharu Świata.

    Stefan ma statystyki jakich nie ma żaden ze złotej drużyny Pointnera, niech jeszcze zdobędzie medal igrzysk indywidualnie i jest najbardziej utytułowanym zawodnikiem w historii skoków narciarskich.

    Kryzys dyscypliny nie jest żadną wymówką przed tym że Stefan Kraft to postać wybitna

  • Seba Aka Krzychu profesor

    Domen nokaut! Rewelacyjny konkurs w wykonaniu Słoweńca, wielkie brawa. Kraft drugi po powrocie, brawa również dla niego, myślę, że może być zadowolony. Raimund kolejny raz na podium, ale na zwycięstwo jeszcze musi poczekać.

  • Skiflugschanze doświadczony

    Ależ nokaut Prevca

    Cała reszta skakała jakoś niewyraźnie, jakby każdy daleko od swoich dobrych skoków, albo po prostu różnica z Domenem jest tak ogromna

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @Karpp

    Nie było @Stary Emil pisał, że rekord to było 7 lat przerwy Weissloga.

  • King profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Bez wątpliwości. W 2016 po prostu skakał może bardziej efektownie, ale to co teraz wyrabia jest bardziej efektywne.

  • dervish profesor

    14. TOMASIAK Kacper Polska 137

    Jutro pobije życiówkę Murańki.

  • kunegundek doświadczony
    @Bernat__Sola

    Tak? To zerknij na resztę skoków tego weekendu, skacze tutaj trochę gorzej, a w pierwszej serii po prostu oddał bardzo dobry skok. To, że w wiśle był 5 i tutaj po pierwszej serii też był 5 nie oznacza, że od razu seryjnie będzie się bił o podium, odczepcie się od niego w kontekście wynikowym, bo on nawet psując drugi skok i zajmując 18 miejsce robi wciąż dobrą robotę.
    A jak tak dalej pójdzie, to pierwsza dziesiątka jeszcze nie raz w sezonie wpadnie, podium również może wpaść.

  • Robert Johansson252 profesor

    Zaskoczenie dnia: Domen Prevc, bo jednak takiej dominacji to sie nikt nie spodziewal
    Rozczarowanie dnia: Manu Fettner - wszystkie serie treningowe super, a konkurs klapa
    Skok dnia: 143 m Prevca
    Ocena konkursu: 6/10
    Akcja dnia: Vassilyev na lepszej lokacie niz najlepszy Polak

  • Bernat__Sola profesor

    Po raz pierwszy zaczynam wierzyć, że Domen może wziąć tę Kulę... Cudowny, niesamowity, fantastyczny, spektakularny. Nika przekazała mu trochę swojej formy z poprzedniego sezonu ;).

    Aha, a Kacper dał Wasiljewowi życiówkę (i tym samym najlepszy wynik Kazacha od blisko 18 lat i 13. miejsca Radika Żaparowa w Kuopio 2008).

  • Filigranowy_japonczyk profesor

    DOMENATOR!!! On wygląda jeszcze mocniej niż w 2016, życzę mu żeby tym razem dociągnął z formą na TCS.

  • Cinu profesor

    Niby Saksonia a atmosfera jak w głębokiej Bawarii czy jakimś Tyrolu.

  • Karpp profesor

    Domen wrócił do tego co prezentował 9 lat temu. E tam, on jest jeszcze lepszy niż wtedy.
    Nie sprawdzałem, ale strzelam, że nie mieliśmy skoczka, który miał przerwę od żółtej koszulki aż 9 lat.

  • dervish profesor

    Domen Prevc przed papą Kraftem - jestem ukontentowany ich obecnością na dwóch najwyższych stopniach.

  • Kapibara bywalec

    Domen, DOMENATOR, niesamowite, wiadomo, że wygra PŚ

  • rybolow1 profesor

    Domen bombowo. Japończycy ładny awans

  • AZYL stały bywalec

    No dawno nie było takiej przewagi nad drugim, a może nie pamiętam...

  • marro profesor

    Cieszy wygrana Domena. Goni brata w liczbie wygranych.

  • PabloEscobar doświadczony

    Domen jest w życiowej formie, nokaut niczym Małysz w swoim prime

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Świetne skoki w obu serich i deklasacja rywali we wykonaniu Domena brawo

  • niko_isnt_really_here bywalec

    Domen wygrywa jak Nika w tamtym sezonie :D

  • Snickers_powrot_mistrza weteran

    25.5 szok

  • Bernat__Sola profesor
    @kunegundek

    Każdy może zawieść. To nie znaczy, że uważamy, że jest bezwartościowy. Po tej Wiśle i skoku z I serii chyba każdy miał apetyt na kolejne miejsce w "10".

  • Cinu profesor

    Ale Król haha z jaką lekkością co za dominacja.

  • xcoinx początkujący

    myślicie że domen będzie jak Peter w zimie 15/16? bo na to się zanosi

  • KapitanGrawitacja profesor

    Domen odpalił tryb Małysz. W obu skokach +10m nad resztą.

  • EddieKoteł weteran

    Nie no Prevc totalnie deklasuje.

  • kunegundek doświadczony
    @Maradona

    Otóż to... :) Niech częściej skacze jak w pierwszej serii, mam nadzieję, że jutro tak czy siak będzie dycha, na to go stać, ale te skoki do tej pory w ten weekend były przeciętne jak na Kacpra, a tutaj już ludzie piszą o zawodzie, albo o tym, że pękł psychicznie, gzdie w pierwszej serii oddał zdecydowanie najlepszy skok jak dotychczas w ciągu tego weekendu. No ja pier ***, LUDZIE! XDDD

  • Mixolo weteran

    Domen dziś pokazał jak się skacze Kraft ucz się.😂😂😂

  • dervish profesor

    Papa Kraft pozdrowił córeczkę.

  • Szethek weteran

    Domen najlepsze warunki i 143m xD

  • Tomek88 profesor

    Domenator, nie zostawił złudzeń

  • rybolow1 profesor

    Raimund I tak ratuje honor gospodarzy

  • Snickers_powrot_mistrza weteran
    @Kurszing

    W Wiśle się nie spalil psychicznie Kacper, a tu tak? to by bylo dziwne, po prostu nie skacze tu za dobrze, jeden skok mu wyszedl.

  • semion weteran
    @PabloEscobar

    świadczy to tylko o tym w jakim kryzysie jest ta dyscyplina.
    k. jest fatalny i nikt go nie lubi tutaj. Nie bez powodu.

  • PabloEscobar doświadczony
    @AZYL

    Czuję że Kraft weźmie złoto na IO i będzie smutne pożegnanie Kolosa ze skjumping :)

    Kraft już minimum drugi ale Domen miał ultra przewagę, Raimund z kolejnym podium.

  • dervish profesor

    Ale chyba nie da, ale chyba nie da. NIE DAŁO. :D

  • EddieKoteł weteran
    @KapitanGrawitacja

    Wyniki, by o tym niestety świadczyły, ale była w nas nadzieja, że Tomasiak się zbiera na sam konkurs. Niestety tylko połowicznie.

  • Tomek88 profesor

    Raimund też za mało na Krafta

  • kunegundek doświadczony
    @cavalierjan19

    Proszę, nie używajcie słowa "zawiódł" w przypadku 18 letniego juniora, który wciąż pomimo tego gorszego skoku zajmuje jak na swój wiek okej miejsce, które przed sezonem bralibyśmy w ciemno. To, że mogło być lepiej - pewnie, że tak, szkoda, że nie było parę metrów dalej, ale po co używać w jego kontekście słowa zawiódł?
    Zawieść to mogła reszta, a szczególnie Żyła, który zrobił klasyczny zjazd do bazy po spoko skokach w Wiśle, w sumie klasycznie dla niego, stało się to, czego się bałem. :)

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Kacper z dużym błedem po wyjściu z progu i ze slabą odległością pod względem skoku

  • semion weteran

    xDDDD

    ależ WERYFIKACJA tego naszego młodego

    Koniec marzeń!

  • Mixolo weteran

    Spalił się Niemiec

  • Bernat__Sola profesor

    No ten Janek coś strasznie Hörlawy ostatnio.

  • Maradona profesor
    @kunegundek

    Zwłaszcza że wszystkie jego wcześniejsze skoki w ten weekend były bardzo przeciętne.

  • Lataj profesor

    Kraft: "Zostawić ich samych, a oni jak dzieci we mgle."

  • PabloEscobar doświadczony

    Klasyczny Hoerl XDDDDDDDDDDDDDDD

    Stefek se wraca po 2 tygodniach przerwy i luźne podium :)

    Jak tam Kolos, [***] piecze?

  • Angelodan bywalec

    Zaczyna się, pierwsza seria wychwalanie w niebiosa, druga już "tragedia". Uwielbiam "kibiców".

  • Tomek88 profesor

    Kraft wraca na pudło, Hoerl za mało na podium

  • robertos początkujący

    Ten koreanski sedzia chyba cos Krafta nie lubi, w 1 serii dal mu 17,5 teraz 16 xD

  • AZYL stały bywalec

    Ja radzę spojrzeć na Krafta bo on jest cichym faworytem do złota na IO...

  • KapitanGrawitacja profesor

    Nie wiem na ile to przypalenie psychiki a na ile to poprostu skok w 1 serii był lekką anomalią a ten z 2 to normalny poziom Kacpra na tej skoczni w ten weekend...

  • rybolow1 profesor

    Mówicie coś o Kacprze a jak Hörl zrobił w majtasy. Ładnie Kraft

  • KapiOfficial początkujący

    Kraft dostał 16 za styl od Koreańskiego sędziego, nie rozumiem a leciał spokojnie i pięknie wylądował

  • Bernat__Sola profesor

    @Kolos załatwił sobie koreański paszport i papiery sędziowskie?

  • Kurszing początkujący

    Szkoda Kacpra chyba pierwszy raz się spalił psychicznie,warunki w miarę a tu słaby skok i lądowanie

  • Kapibara bywalec

    Ajaj Tomasiak słabiutko..:( ale zaniżyli mu miejsce. Wasiljew ładnie, Granerud w końcu niezły wystep, ale on ta skocznie lubi

  • King profesor

    Pytanie czy głowa czy brak stabilności tutaj. Po wyjściu z progu już było widać, że nie będzie tak dobrze, ale jeszcze to lądowanie... Na samych notach stracił około 5 pozycji.

  • Xander1 profesor

    Ale kiepsko Kacper

    Kolejny konkurs do zapomnienia dla naszych. Starsi ciułają punkty, a Kacper nie udźwignął

    Jedny plus ze trojka MM dostaje po [***] od pozostałej trójki

  • kunegundek doświadczony
    @cms

    Skąd wniosek, że to musiała być psychika? Nie każdy gorszy skok, to psychika. :p

  • cavalierjan19 profesor

    Zawiódł Kacper tym drugim skokiem, tragedii nie ma sumarycznie, ale spadek o trzynaście lokat boli bardzo.

  • Mixolo weteran

    Sędzia Koreański 16 dla Krafta haha

  • Helmutek bywalec
    Wspaniała druga seria Polakow

    Ale byle do Engelbergu, tam odpalimy!

  • cms doświadczony

    Niestety psychika nie wytrzymała u Kacpra

  • dervish profesor

    No szkoda Kacpra. Tak czy siak jest najlepszy z Polaków.
    Teraz czekam na słoweńską puentę i na wielki skok papy Krafta

  • PabloEscobar doświadczony

    Szkoda tych not i jednak spadek bardzo nisko, no cóż to jest nauka dla takiego zawodnika.

    Kraft oby kolejne podium

  • Lataj profesor

    Gargantuiczny spadek Tomasiaka. Konkurs porażka, nieważne, że czterech naszych w drugiej serii.

  • Tomek88 profesor

    Niestety duży spadek Kacpra, no nic może jutro będzie lepiej. Ładny gest Kota, który wyszedł do Tomasiaka i go pocieszał

  • Bernat__Sola profesor

    No niestety nie tym razem, powtórzyło się Falun, nie Wisła. A nawet gorzej. Trudno, młodość ma swoje prawa...

  • Snickers_powrot_mistrza weteran

    Kacper na tej skoczni tylko jeden skok dobry oddal, ten w 1 serii, reszta slabiutko

  • Cinu profesor

    Widziałem ten nerwowy wdech na belce w klatkę piersiową, niestety tu trzeba w przeponę.

  • rybolow1 profesor

    Kacper...

  • Helmutek bywalec
    Wiedziałem ze Maciusiak coś spierdoli

    Widać było ze mu dawał rady przed skokiem

  • Mixolo weteran

    Nie ma głowy jeszcze Kacper niestety.

  • waldemarsson weteran

    Fatalna druga seria Polaków niestety..

  • EddieKoteł weteran

    O jprdl :(

  • alo profesor

    Szkoda słów... taki mocny niby miał być mentalnie

  • Snickers_powrot_mistrza weteran

    xD mówilem że spadnie kacper

  • Bernat__Sola profesor
    @Bernat__Sola

    Ale głupotę palnąłem, zapomniałem, że tam jest jeszcze Sundal xD.

  • PabloEscobar doświadczony

    Sundal też nieznacznie słabiej w drugiej serii no cóż oby nasz wreszcie wyjaśnił tego Nikaido, stać Kacpra spokojnie.

  • EddieKoteł weteran

    Dajesz Kacper, po kolejne TOP10

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Foubert też spalił się w drugiej serii

  • PabloEscobar doświadczony

    O proszę jaki fajny gest Japończyków po skoku Fouberta :)

  • alo profesor

    Szkoda Fouberta

  • Snickers_powrot_mistrza weteran

    tomasiak skoczy jak francuz coś mi się wydaję

  • StochMistrz{29465894} profesor
    @EddieKoteł

    Błedy w pozycji najazdowej od odepchniecia się od belki

  • Bernat__Sola profesor

    No dobra, tym razem Norwegowie nie zawalili.
    Ale jak Kacprowi wyjdzie drugi skok, a nikt już nie zepsuje, to nadal będą mieli tyle samo miejsc w top 10, co my :P.

  • PabloEscobar doświadczony

    Granerud w TOP 10, leży mu Vogtland Arena jak nic

  • Tomek88 profesor

    Forfang spadnie, ale nie jakoś dużo
    Granerud dobrze, służy mu to Klingenthal

  • alo profesor

    Taki fajny był ten kryzys Norwegów....

  • rybolow1 profesor
    @Helmutek

    A zamiast tej wesołej drużynki Kacper, Klemens i Paweł jak wróci do formy.

  • PabloEscobar doświadczony

    Dwóch samurajów dzisiaj w dyszce

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Bardzo dobry skok Nikaido w drugiej serii

  • rybolow1 profesor

    Norwegowie tradycyjnie zlatują w dół

  • Tomek88 profesor

    Nikaido dzisiaj liderem Japończyków

  • PabloEscobar doświadczony
    @Helmutek

    Co ty xD żeby móc jeździć na motocyklu musisz być sprawny psychicznie z czym Zniszczenko ma niestety problemy.

    Ren dzisiaj > Ryoyu

  • break90 weteran

    Wróciło!

  • rybolow1 profesor

    Japończycy dobrze w drugiej serii

  • EddieKoteł weteran
    @StochMistrz{29465894}

    Co po ładnie wyglądającej technice, jak nie ma mocy ani prędkości. Kasai też ładnie skacze.

  • PabloEscobar doświadczony
    @EddieKoteł

    Od wczoraj Wasiljew jest tu świetny, ja nie jestem jakoś zaskoczony.

  • Helmutek bywalec
    @rybolow1 Kłodackiego można by nająć na misia na Krupówkach

    A Zniszczoglu niech idzie jeździć na motorach w cyrku.

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Danił spalił się w drugiej serii, ale Top 20 wywalczone

  • PabloEscobar doświadczony

    Stoch Austriak xDDDDDDD

    Nikaido trzyma mocną formę

  • Snickers_powrot_mistrza weteran

    nikaido awans do top5

  • EddieKoteł weteran
    @PabloEscobar

    No nie jest, ale Danio Vassiliev to już trochę tak.

  • rybolow1 profesor
    @Helmutek

    Klemens powinien pogonić któregoś z dziadków, Kubacki też niech wylatuje

  • KapitanGrawitacja profesor

    Trochę nie wytrzymał Danił ale to był i tak dobry konkurs

  • Tomek88 profesor

    W najgorszym razie 18 lokata Vassilyeva, bardzo przyzwoity występ
    Nikaido z atakiem na top 10

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Błedy w technice Kamila nie są duże, ale musi trzymać nerwy na wodzy bo to go chamuje

  • Bernat__Sola profesor

    Wasiljew i tak wyrównuje życiówkę. A może zaraz Forfangranerud sprawią, że ustanowi nową ;).

  • PabloEscobar doświadczony

    Najgorzej Danił będzie osiemnasty, co by nie mówić fenomenalny start jak na Kazacha i oby trzymał formę jak najdłużej się da.

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak profesor

    Niestety Danil skok z potężnym balastem ale i tak jest w miarę ok.

  • rybolow1 profesor

    Danił chyba się spalił. Ale i tak ładny występ

  • Helmutek bywalec
    @cavalierjan19 Miał najlepsze warunki

    I już jest "znośnie"?

    Przecież to było słabe. Stocha do PK wysłać a dawać Joniaka.

  • alo profesor

    Szkoda że drugiego młodego tu nie ma który by mógł skakać tak jak Vassilyev

  • PabloEscobar doświadczony

    No i wczoraj już wielu pisało jak to Zajc świetny a dzisiaj znowu udowadnia że jest chimeryczny, póki co lider ale o podium tu zdecydowanie nie powalczy.

  • Karpp profesor
    @cavalierjan19

    Dwa tygodnie temu takie miejsce w przypadku Kamila byłoby zawodem. Szybko to się zmienia.

  • cavalierjan19 profesor

    Stoch niby blado wypadł według niektórych, ale druga dziesiątka jest. Jak dla mnie znośnie.

  • Bernat__Sola profesor

    Lindvik rozpoczął festiwal spadania przez Norwegów w okolicach punktu K? ;)

  • KapitanGrawitacja profesor

    Kamil oficjalnie wraca do top 20. Co prawda na sam koniec ale dobre i to po chwilowym kryzysie.

  • Snickers_powrot_mistrza weteran

    stoch jednak top20

  • PabloEscobar doświadczony
    @EddieKoteł

    Aczkolwiek nie jest to żadne zaskoczenie, tutaj może wejść nawet Aigner czy Leitner i oni biją towarzystwo emerytów na przysłowiowy łeb.

  • Bernat__Sola profesor

    Kot poza top 20, ale trochę tych punktów uciuła, dobre i to. Stoch w porządku, ale nie było to coś takiego, jak na początku sezonu. Żyła dziś nie przypominał siebie z Wisły.
    Lanišek, Hoffmann, Embacher, Tschofenig... Co niektórzy z top 10 generalki dziś blado.

  • Kapibara bywalec

    Maciusiak on nawet się wysławiać nie umie. Kot już chwilę z nim pobył i słabo, Stoch, Wasek też słabo. Tomasiak tylko świetnie, Kubacki i Zniszczoglu mają kolegę trenera

  • Tomek88 profesor

    Schuster za mocny dla Tschofeniga :)

  • alessio000 początkujący
    @xzcvvy

    Zostaw, chłopcy z internetu muszą podtrzymać jakiś sens swojego "życia"

  • Karpp profesor

    Małysz przed Wisłą powiedział, że jak u nas się nie poprawią to trzeba będzie czekać na ten „nasz” Engelberg. To czekajcie ;)

  • PabloEscobar doświadczony

    No widać że Lanisek i Tschofenig złapali kryzys

  • AZYL stały bywalec
    @xzcvvy

    Ja się cieszę że nie będę musiał go oglądać od przyszłego sezonu, nareszcie;-)

  • Tomek88 profesor

    Słaby konkurs Laniska, czyżby forma spadała?

  • Cinu profesor

    Oj słaby jest tu Laniszek, to nie wypadek przy pracy.

  • EddieKoteł weteran

    Schuster wyjaśnia polskich weteranów.

  • PabloEscobar doświadczony

    Ale ten Schuster się rozkręca, widać że nawet przy powrocie Ortnera na TCS będzie miał szansę skakać od Oberstdorfu już z taką formą ale to są Austriacy tutaj każdy z zaplecza może z marszu wskoczyć na poziom drugiej dziesiątki PŚ.

  • Tomek88 profesor

    Stoch bez szału, a warunki znowu były teoretycznie dobre
    Kot też spadnie, ale są kolejne punkty. Występ na plus

  • waldemarsson weteran

    Kot już osiągnął pewien poziom i chyba zaczął trochę kombinować na progu by być jeszcze wyżej.

  • xzcvvy weteran
    @AZYL

    No wedle waszego życzenia kończy, współczuje wam biedaczki że musicie go jeszcze parę miesiącu oglądać…

  • break90 weteran

    Grafika pokazująca wiatr już całkowicie popsuta. Albo nie pokazuje nic albo na czerwono przy najsłabszym wietrze

  • KapitanGrawitacja profesor

    Szkoda tego spadku Kota... pewnie dzisiaj 25. Bez szału ale ważne że znowu będą punkty.

  • EddieKoteł weteran

    Oj Kot, Pani matko.

  • rybolow1 profesor
    @AZYL

    Joniak już się dobija

  • Snickers_powrot_mistrza weteran

    kot spadnie więcej, obawiam się że kacper do nich dolączy

  • PabloEscobar doświadczony

    Kot już na progu zepsuł totalnie

  • cavalierjan19 profesor

    Występ Kamila najlepiej określa termin poprawny. Niemniej względem Wisły jest progres.

  • EddieKoteł weteran

    Kolejna mizeria Stocha. No na razie wciąż w dołku.

  • AZYL stały bywalec

    Stoch to już powinien kończyć i za niego jakiegoś młodego dać.

  • Helmutek bywalec
    Stoch daj sobie już spokój

    ZNowu najlepsze warunki miał

  • PabloEscobar doświadczony

    Kamil znowu brakuje metrów...

  • Bernat__Sola profesor
    @cavalierjan19

    Myślę, że top 15 może, ale do 10. lokaty braknie.

  • break90 weteran

    U Niemców w gnieździe to jakieś nowe wcielenie Hessa? Z wyglądu typowy NRD-owski trener

  • Kurszing początkujący

    Prevcowie to mają dobre geny najpierw Peter a teraz Domen I Nika to jest szok w rodzeństwie trzy wielkie talenty.
    Może się mylę ale to chyba pierwszy przypadek że w pucharze świata dwójka rodzeństwa ma już kryształową kule a trzeci ma na nią duże szanse.

  • PabloEscobar doświadczony
    @EddieKoteł

    Jedynie pozostaje nadzieja że Żyła jutro w niedzielę znowu się mocniej spręży

  • Angelodan bywalec
    @zimowy_komentator

    Bez przesady, wiki twierdzi, że przez pierwsze 10 sezonów od debiutu w 11/12, Zniszczoł był raz dziewiąty w pierwszym i raz szósty w ostatnim 20/21 sezonie. Do tego do wczoraj Kacper ma już 124 punkty, Zniszczoł przebił to dopiero na koniec sezonu
    22/23. Zatem gdzie tu ich porównywać. Tak, Tomasiak jest ciągle sensacją, ciągle zaskakuje, wszedł z drzwiami i futryną do PŚ (jak na polskie warunki), ciągle mnie dziwi dlaczego nie ma tutaj obszernego artykułu na jego temat. Chyba lepiej klikają się "pudelkowe" newsy. :D

  • cavalierjan19 profesor

    Zografski to i pod pierwszą dziesiątkę może się wywindować tym skokiem.

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Dobry skok Zografskiego w drugiej serii

  • PabloEscobar doświadczony
    @Helmutek

    Dokładnie nie ma sensu porównywać mistrza do dwóch obrzydliwych narcyzów.

  • qwerty doświadczony
    @Filigranowy_japonczyk

    Życzę tego Kacprowi, ale spokojnie... do tego, co robili Schlierenzauer i Domen jeszcze "trochę" brakuje. A pamiętajmy, że ich kariery po spektakularnym debiucie różnie się rozwijały.

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Słaby skok Piotra w drugiej serii

  • KapitanGrawitacja profesor

    Żyła za progiem zastawiony za nartami, słabiutki skok

  • maciek0932 weteran
    @skokwdal

    Jeśli nie będzie dodatkowego miejsca, to Paweł jest pierwszy do odesłania na treningi albo do PK. A jeśli Joniak jutro znów będzie w TOP5, to powinien dostać szansę na TCS w miejsce Kubackiego

  • Tomek88 profesor

    Nieudany konkurs Żyły, Hoffmann też nie będzie zadowolony

  • EddieKoteł weteran

    No ognia u Żyły dzisiaj nie będzie, chyba, że zjadł ostrego kebaba.

  • Kapibara bywalec

    Żyła słabiutko

  • Kornuty stały bywalec

    Super Tomasiak ! Utrzymaj piątą pozycję. Brawo Domen ! Ekstraklasa ! Brawo Danil !

  • Lataj profesor

    Najsłabszy występ Hoffmanna w tym sezonie. Żyła tuż przed nim, nieudany konkurs dla niego.

  • qwerty doświadczony
    @Matrixun

    To co było w 2000, jak Adam skakał z belek kilka stopni niżej 😉

  • Biggie stały bywalec

    Mówie że HoffmANN SIE SKOŃCZYŁ,

  • cavalierjan19 profesor

    Przypadkowa wpadka czy Hoffmanowi zaczyna się typowy horngacherowski zjazd?

  • maciek0932 weteran

    Myślałem, że tą belkę podnieśli z powodu wiatru. Nie wierzę, że utrzymają to do końca. Przecież nie dadzą Domenovi pobić rekordu skoczni

  • Adis bywalec

    Hoffmann spuchl. I bardzo dobrze

  • Tomek88 profesor

    Top 10, a najlepiej pozycja koło 5 dla Tomasiaka, druga dziesiątka Kota i Stocha oraz awans Żyły. Takie mam cele na drugą drugą serię

    Domen nie wypuści wygranej, Raimund też powinien znaleźć się na pudle. O trzecie miejsce powalczą Austriacy

  • skokwdal stały bywalec

    Jedynie kto z Polaków mnie zawiódł w 1 serii to Żyła i Wasek, co już coraz bardziej martwi, bo Paweł już całkowicie się rozleciał. Jak w Engelbergu nie będzie lepiej to powinni Pawła wycofać z PŚ na okres spokojnych treningów i niech powróci wówczas na Zakopane, jeśli się odbuduje

  • Bernat__Sola profesor
    @Matrixun

    Przeliczniki przelicznikami, ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie...

  • Pavel profesor
    @Karpp

    Kruczek kiedyś miał 1 i to przy 5 miejscach;)

  • TandeFan23 profesor
    @Helmutek

    Puknij się w łeb zanim coś napiszesz. Ludzie których nazywasz toksycznym dziadkami zdobyli dla nas worek medali. Można ich krytykować,ale bez przesady.
    A co do konkursu Domen po raz kolejny rozwala stawkę,a za jego plecami ciągle solidny Raimund. Hoerl tym razem przełożył skok treningowy na konkurs.

  • Kocurello2 doświadczony
    @dervish

    Niestety to jest trend obserwowany u Horngachera od kilku sezonów. Mocny początek sezonu. Potem kadra spuszcza z tonu, ale zawsze jeden, a czasami dwóch jego zawodników walczy w TCS. Po TCS jest bryndza, aż do imprezy sezonu, na której jest medal no i koniec sezonu to przeważnie stabilizacja na przelomie 1/2 dziesiątki z przebłyskami.

  • marro profesor
    @Frajer_zaba

    No i co, że nie przeszedł, w PK jest lepszy od Zniszczoła a za dwa tygodnie może być lepszy od Kubackiego i Wąska. Oby tylko uwierzył w siebie.

  • Cinu profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Skokowy Probierz który załatwił najlepsze sezony Kubackiemu, Zniszczołowi i Wąskowi. Jeszcze was ten Thurnbichler zaskoczy.

  • Gerwazy weteran
    @StochIO2014

    Tak, jednak Mś juniorów są na skoczni normalnej, więc wyniki nie raz bywały inne od oczekiwań i tego co juniorzy w danym momencie prezentowali na skoczniach dużych

  • Karpp profesor

    Gdyby dzisiaj trzeba było wybierać trójkę na IO to Maciusiak nie wziąłby żadnego swojego skoczka!
    To chyba byłby jakiś rekord na miarę historyczną 😅

    Edit. Wtedy sam MM na IO byłby zbędny. Powinien jechać Topór i Dolezal.

  • Xander1 profesor

    Kłodacki mnie zawiódł a tak liczyłem dzisiaj na trzecie 31 miejsce Polaka XD

  • bleyz01 stały bywalec
    @KapitanGrawitacja

    Jak głowa u skoczków to jest 80% sukcesu to w przypadku żyły to 95%. Paradoksalnie to żyła to jeden z niewykorzystanych potencjałów mimo dwóch złotych medali MŚ.

  • zimowy_komentator profesor
    @PabloEscobar

    Zniszczoł w wieku Kacpra (lub zbliżonym) też był w czołowej dziesiątce Pucharu Świata (w pierwszych swoich startach). Potem następuje przejście w wiek seniorski, ciało skoczka się jeszcze zmienia. Domen wiele sezonów PŚ się z tym zmagał i dopiero teraz w wieku 26 lat się ustabilizował na wysokim poziomie.

  • Podhalanin stały bywalec

    Kacper na ulubionym miejscu Maćka Kota - 5.

  • Skiflugschanze doświadczony
    @Helmutek

    Nie interesuję się piłką i nic nie wiem o tym pseudo Hiszpanie, ale porównywanie naszego Kacpra do jakiegoś futbolowego dzikusa jest wręcz niesmaczne.

  • KapitanGrawitacja profesor
    @Shoutaro

    Co do tego stylu Żyły to jest to szczególnie dziwne biorąc pod uwagę fakt że jest dwukrotnym MŚ na skoczni normalnej gdzie styl jest szczególnie ważny xD ale to właśnie jest cały Żyła, gdyby był w stanie skakać na takim poziomie koncentracji przez całą karierę jak w tych wyjątkowych konkursach to jego lista osiągnięć byłaby znacznie dłuższa.

  • zimowy_komentator profesor

    Nie spodziewałem się tak dobrego skoku Tomasiaka, widocznie najlepsze próby zostawia na konkurs. Bardzo dobre miejsce Wasiliewa po I serii, ciekawe czy utrzyma.

  • dervish profesor

    Horni niedługo zostanie w drugiej serii z samym Rajmundem. Kadra wykrusza mu sie w zastraszającym tempie.

  • Seba Aka Krzychu profesor

    Domen poza zasięgiem, niesamowite w jakiej formie jest ten Słoweniec. Raimund ratuje honor gospodarzy, myślę, że powinien skończyć na podium. Kraft po powrocie również w wysokiej formie, myślę, że podium powinno być. Tomasiak świetnie, liczę na utrzymanie lokaty w TOP10. Kot również fajnie, oby utrzymał się w TOP20.

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @Pavel

    Niektórzy to się zachowują jakby TT był jakimś połączeniem Kojonkoskiego z Horngacherem a gość to bardziej skokowy Probierz.

  • Cinu profesor

    Fajny powiew świeżości bo od Tschofeniga i Hoerla miałem mdłości. Rym zamierzony.

  • King profesor
    @Pavel

    A dziękuję za przytoczony mój komentarz. Jedna z moich potężniejszych klątw się materializuje ;)

  • Helmutek bywalec
    @PabloEscobar Obrzydliwe dwa typy

    Nawet Stoch przy nich wydaje się czasem normalny. W sumie, dobrze napisałem - wydaje się.

  • Frajer_zaba początkujący
    @marro

    XD, Joniak w Wiśle nie przeszedł kwalifikacji i zajął miejsce w piątej dziesiątce, jak wywalczy jutro miejscówkę to do ps chętnie z nim.

  • Shoutaro doświadczony

    Na lądowania Żyły się po prostu k-wa nie da patrzeć. To jest dramat...
    Domen TOP. Aż mi tego Raimunda żal... To podpada pod znęcanie się.
    Kacper oby to dźwignął. Skacze jak stara wyga, ale obawiam się, że i tak nie puszczą go na mamuty, bo za młody xD

  • bleyz01 stały bywalec
    @Helmutek

    Tak już widzę jakby ten Maciusiak zrobił z nich skoczków światowej czołówki jak robił przez lata betonując kadrę B.

  • Helmutek bywalec
    @dervish Nie porównuj naszego talentu z tym gnojkiem nawet

    Jeszcze by brakowało by urządzał orgie z karłami jak tamten dzban.

  • Pavel profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    NIe tylko, tu też były zabawne komentarze, taki pierwszy z brzegu (z wrodzonej kultury osobistej nie wkleję kto to pisał)

    "Z zaciekawieniem będę śledził niemiecką kadrę B. Ciekawe jak szybko kilku z nich najpierw przebije się do PŚ, a potem będzie lepszych od naszej kadry :) Myślę, że już w drugiej części sezonu 2025/26 ktoś tam wystrzeli.

    Zależy jeszcze kto tam będzie, ale nie zdziwi mnie jak Niemcy z biegiem sezonu zdominują kontynental."

  • KapitanGrawitacja profesor

    Polska myśl szkoleniowa chciała Kacprowi robić przerwę na odpoczynek przed TCSem a on się dopiero rozkręca :) Podium byłoby czymś pięknym ale będąc realistą będzie świetnie jeśli znowu zakończy konkurs w top 10.

  • PabloEscobar doświadczony
    @bleyz01

    Co najlepsze to Tomasiak w wieku 18 lat ma silną psychikę a Zniszczoł mając 30 lat i szansę na premierowe zwycięstwo regularnie zabrudzał zbroje.

    Dlatego to Kacper jest dojrzałym facetem a Zniszczoł mentalną Olusią, z faktem nie można dyskutować.

  • Helmutek bywalec
    @bleyz01 Gdyby tych toksycznych dziadów nie było od 2-3 sezonów

    to juniorzy by mieli szanse się o wiele bardziej rozwinąć

    To oczywiste. Ogarnij się bo masz zrozumienie skoków na poziomie tej głupiej Pałasz

  • Kolos profesor
    @Skiflugschanze

    W przypadku Tomasiaka to już sensacji nie ma. Chociaż te treningi, kwalifikacje i próba rzeczywiście wyglądały o dużo gorzej niż konkurs.... I w sumie dobrze. Konkurs najważniejszy.

  • aVe początkujący

    kazach 12. Pora kończyć skoki

  • maciek0932 weteran
    @StochIO2014

    Jeszcze Embacher też. W gronie kandydatów do podium są jeszcze Colby i Mizernych

  • Karpp profesor
    @Matrixun

    Ale wtedy Stocha trenował Austriak to się nie dziwie, że skakał tak krótko ;))

  • EddieKoteł weteran

    Każde miejsce w TOP10 Kacpra będzie bardzo dobre, nie ma co się nadmiernie podpalać.

    Cieszy Kot w drugiej dziesiątce, Stoch próbuje przełamać niemoc i wrócić przynajmniej do formy z Lillehammer i Falun, ale wciąż brakuje.

  • break90 weteran

    Raimund, hoerl, vasilijev, domen (k) w fantasy. Całkiem nieźle ;)

  • marro profesor

    Fajnie by było gdyby do Kacpra na TCS dołączył Joniak, byłby to prawdziwy powiew świeżości w polskich skokach.

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @Bernat__Sola

    Na Twitterku to panuje taki kościół TT, że nie da się tego czytać.
    A tymczasem jego Niemiecka Bekadra notuje słabiutkie wejście w sezon.

  • PabloEscobar doświadczony

    Raimund jest skazany na bycie wiecznym drugim, nie ma mocnych na słoweńskiego domenatora.

    Kacper spięty na konkurs to cieszy, Kot znów solidnie, Stoch bez szału powinno być lepiej, Żyła znów zawalił lądowanie...

    Wąsek niestety całkowicie posypany szkoda chłopa, brak punktów Kłodackiego oczywiście cieszy. On i Zniszczoł to obecnie dwie najbardziej odrażające postacie skoków.

  • Kolos profesor
    @Vainamoinen

    Rok temu to miał Deschwanden. Nawet gorzej bo musiał walczyć z koalicją Austriaków, a Raimund ma tylko jednego Słoweńca.

  • bleyz01 stały bywalec
    @Helmutek

    Czyli co zamiast 4 w drugiej serii będziemy mieli jednego - Kacpra Tomasiaka bo gdyby tych dziadków nie było to perspektywy na awans do drugiej tych młodych są bliskie tym które miał Zniszczoł...

  • dervish profesor

    Co za konkurs.
    Kolejny rewelacyjny występ Kacpra sie szykuje. Nasz Lamine Yamal.
    Wielki powrót papy Krafta.
    Domen? Nie mam słow. :)

  • Karpp profesor

    Tomasiak nasz brylant skacze wbrew tej polskiej szkole. Trzeba mu życzyć, żeby tak jak inne polskie brylanty (Małysz, Stoch) trafił na prawdziwy trenerski brylant. ;)

  • Filigranowy_japonczyk profesor

    Ale Domen to jest szef. Klingenthal to idealna skocznia pod niego, jak nie wydarzy się nic niespodziewanego typu upadek to on tu zrobi kolejny dublet.

  • Skiflugschanze doświadczony

    Domen pięknie, Tomasiak sensacyjnie - po raz kolejeny!

    Na szczęście Kubackiemu nie udało się tym razem doczłapać do punktów, a już się bałem kiedy zaczęła się ta lekka loteria

  • Bernat__Sola profesor

    Stoch tylko 25 metrów od podium.

    A Rothowi niewiele zabrakło do zmiażdżenia Polaków. Wystarczy odwrócić tabelę ;).
    (a przecież w sierpniu nastroje były takie: https://x.com/othersideofsj/status/1954126432638046507)

  • Matrixun doświadczony
    @Kolos

    Przypomnij mi ile Stoch skoczył krócej od Wellingera w II serii olimpijskiego konkursu na dużej skoczni na IO 2018?

  • rybolow1 profesor

    Domen wygra. Oby młody stanął na podium!

  • Kolos profesor
    @Lataj

    Dobrze, że ta skocznia ma HS-140 to 130-metrowe skoki niskich numerów startowych nie spowidowały paniki w jury...

  • Vainamoinen weteran

    Ma w pewnym sensie pecha Raimund, gość jest w życiowej formie, odskakuje nawet austriackiej koalicji...a wylosował mu się akturat topowy Domen.

  • Multilevel_Inverter początkujący

    Niech Kacper rzuci wyzwanie AUT, niech to będzie piękna walka o podium

  • King profesor

    Kacper Tomasiak. Tu wystarczy po prostu jedno słowo. KLASA.

  • mortyr stały bywalec
    @AZYL

    Oby je poprawił ;)

  • Robert Johansson252 profesor

    Nic nie mam do Prevca, ale mialem nadzieje, ze Raimund sobie wygra wreszcie i to przy swoich kibicach

  • StochIO2014 doświadczony

    Do MŚJ jeszcze sporo czasu, ale Kacper robi się głównym faworytem do zdobycia złotego medalu

  • Karpp profesor

    A może to Domenator wygra te 7 konkursów z rzędu?

  • Filigranowy_japonczyk profesor

    Kacper miał się kończyć a on wydaje się dopiero rozpędzać. Jeśli nie odpuści w drugiej części sezonu zbyt dużo konkursów to sezon zakończy w TOP 15 generalki (a może nawet w TOP 10) z co najmniej jednym podium.

    Naprawdę on może w przyszłości zostać GOATEM skoków.

  • AZYL stały bywalec
    @Helmutek

    Zgadzam się, dziadki do domu! Dajmy szansę młodym.

  • maciek0932 weteran
    @Snickers_powrot_mistrza

    A Kacper traci 4 do podium. Tu też może być różnie

  • cavalierjan19 profesor
    @Snickers_powrot_mistrza

    Wątpię by każdy z Norwegów swój skok powtórzył. Co innego Ryoyu czy Nikaido- oni są groźni.

  • Cinu profesor

    Bardzo interesująca pierwsza seria. Brakuje mi już przymiotników na Tomasiaka. A Domen prezentuje wyższą formę niż 10 lat temu, w końcu pełny potencjał odblokowany.

  • AZYL stały bywalec

    No skok Domena świetny. Oby Kacper utrzymał to miejsce.

  • KapiOfficial początkujący

    Demon jest nie do pobicia, a Raimund ratuje honor kibiców na trybunach

  • Helmutek bywalec
    Domen rzeźnik

    ale ogromne brawa dla Kacpra! Brawo tez Maciek Kot.

    Super ze Klodacki nie wszedł, dobrze ze Stoch tez się lekko ob[***]l.

    Oby tak dalej, wymieniamy kadry, wyrzucamy toksycznych dziadków i jedziemy!!

    P.S. Maciusiak won!

  • Lataj profesor

    W porządku ta I seria. Walka o zwycięstwo nie jest emocjonująca, ale może na podium być ciekawie. Cały czas jedna belka, tak trzymać.

  • Kolos profesor

    Krafciarz 1,5 metra krócej od Kacpara, a wyprzedza go o 3,8 pkt, tak się oszukuje w skokach narciarskich....

  • cavalierjan19 profesor

    Paru ludzi mi naprawdę zaimponowało w tej pierwszej serii. Domen, Raimund, Tomasiak, Foubert i Wasiljew przede wszystkim.

  • Matrixun doświadczony

    Człowiek drżał trochę o tego Kacpra, a ten jak stary wyga najlepsze zostawił na konkurs. Wspaniale! Brawa również dla Kota i lekkie brawa dla Stocha. No pięknie, panie Maciusiak, atmosfera jest świetna, na przykład Kubacki na pewno to potwierdza swoim dzisiejszym miejscem. Liczę, że Vassiliyew (duże brawa dla niego!) jeszcze nie powiedział ostatniego słowa i w finale skoczy jeszcze lepiej. A Wellinger w Ramsau to chyba zgodnie z polską szkołą (a może i pod czujnym okiem Tajnera?) skakał z belek w lesie.

  • Biggie stały bywalec

    Domenacja!

  • xzcvvy weteran

    Kacper, chłopaku🥹

  • Snickers_powrot_mistrza weteran

    Kacper 5 miejsce ale za nim aż 12 zawodników traci do niego 5 punktów. Może być różnie.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl