PŚ w Bad Mitterndorf: Domen po raz szósty? Kwalifikacje o 12:00 (lista startowa)

  • 2026-03-01 07:00

Przed nami ostatni dzień zmagań w ramach tegorocznego weekendu z zawodami Pucharu Świata w lotach narciarskich w Bad Mitterndorf. W samo południe na Kulm (HS235) rozpoczną się kwalifikacje do niedzielnego konkursu indywidualnego z udziałem pięciu Polaków.

Domen PrevcDomen Prevc
fot. Tadeusz Mieczyński
Kamil StochKamil Stoch
fot. Tadeusz Mieczyński

Sobotnia rywalizacja należała do Domena Prevca. Lider Pucharu Świata sięgnął po dwunaste w sezonie, zaś piąte z rzędu zwycięstwo, pokonując o 1,1 punktu lidera na półmetku, Stephana Embachera. Trzeci był Jonas Schuster, a tuż za nim uplasowali dwaj kolejni reprezentanci gospodarzy - Daniel Tschofenig i Maximilian Ortner.

Zawody nie potoczyły się po myśli reprezentantów Polski. Pucharowe punkty wywalczył tylko dwudziesty trzeci Kamil Stoch. Piotr Żyła nie awansował do finału, a pozostali Biało-Czerwoni odpadli w piątkowych kwalifikacjach.

Główne pytanie na niedzielę brzmi: czy Domen Prevc wyrówna rekord Pucharu Świata w liczbie wygranych konkursów z rzędu? Do tej pory sześć triumfów jeden po drugim odniosło pięciu skoczków - Janne Ahonen (2004/2005), Matti Hautamaeki (2004/2005), Thomas Morgenstern (2007/2008), Gregor Schlierenzauer (2008/2009) i Ryoyu Kobayashi (2018/2019). Słoweniec drugi raz tej zimy zaliczył pięć kolejnych zwycięstw. Czy tym razem wykorzysta szansę na wyrównanie rekordu?

Na starcie kwalifikacji do zawodów w Bad Mitterndorf ujrzymy 55 skoczków z piętnastu reprezentacji narodowych. W tym gronie znajduje się pięciu Polaków - Dawid Kubacki (nr 8), Piotr Żyła (nr 9), Klemens Joniak (nr 18), Paweł Wąsek (nr 20) i Kamil Stoch (nr 33).

Przypomnijmy, iż w kwalifikacjach do zawodów na mamuciej skoczni awans do konkursu uzyskuje 40 zawodników. Lista startowa jest z kolei ułożona na podstawie klasyfikacji generalnej Pucharu Świata w lotach narciarskich.

W porze zawodów wiatr w Bad Mitterndorf ma osiągać średnią prędkość 2-3 m/s, a temperatura powietrza ma wynosić +12°C. Opady nie są przewidywane.

Oficjalnym rekordzistą Kulm (HS235) jest Peter Prevc. Reprezentant Słowenii podczas mistrzostw świata w lotach narciarskich w 2016 roku poszybował na 244 metr.

O 12:00 rozpoczną się kwalifikacje do zaplanowanego na 13:30 konkursu.

Kwalifikacje na żywo pokażą Eurosport 1 (11:30) i HBO Max (11:50).

Transmisję z zawodów przeprowadzą natomiast TVN (13:15), Eurosport 1 (13:10) i HBO Max (13:20).

Wyniki na żywo możecie śledzić za pośrednictwem relacji LIVE Berkutschi >>>

lub relacji LIVE FIS >>>

Program zawodów:
Godzina Wydarzenie Transmisja
Niedziela, 01.03.2026
12:00 Kwalifikacje Eurosport 1, HBO Max
13:30 Konkurs indywidualny TVN, Eurosport 1, HBO Max
Lista startowa kwalifikacji PŚ w Bad Mitterndorf (HS235); 01.03.2026
Nr Zawodnik Kraj Rocznik Rekord życiowy
1 GRANERUD Halvor Egner  1996 244.5 m, Planica 2020
2 MARUSIAK Jewhen  2000 228.5 m, Planica 2024
3 KALINICZENKO Witalij 1993 195.5 m, Planica 2020
4 FRANTZ Tate 2005 231.5 m, Planica 2025
5 AIGNER Clemens 1993 216.5 m, Bad Mitterndorf 2018
6 PASCHKE Pius 1990 237.0 m, Planica 2025
7 PALOSAARI Vilho 2004 190.0 m, Bad Mitterndorf 2026
8 KUBACKI Dawid 1990 236.5 m, Planica 2018
9 ŻYŁA Piotr 1987 248.0 m, Planica 2019
10 COLBY Jason  2006 195.0 m, Planica 2025
11 LANGMO Isak Andreas  2004 226.0 m, Vikersund 2025
12 NOUSIAINEN Eetu  1997 223.5 m, Oberstdorf 2022
13 CHERVET Jules 2003 194.5 m, Bad Mitterndorf 2026
14 ROTH Luca  2000 202.5 m, Planica 2024
15 TRUNZ Felix 2006 204.5 m, Oberstdorf 2026
16 MILESI Enzo 2003 184.5 m, Oberstdorf 2025
17 FETTNER Manuel 1985 243.0 m, Vkersund 2023
18 JONIAK Klemens 2005 197.0 m, Bad Mitterndorf 2026
19 LANISEK Anze  1996 247.5 m, Planica 2025
20 WĄSEK Paweł  1999 233.0 m, Oberstdorf 2025
21 OBLAK Rok 2001 233.5 m, Bad Mitterndorf 2023
22 HOFFMANN Felix 1997 235.0 m, Planica 2023
23 NIKAIDO Ren 2001 230.5 m, Oberstdorf 2026
24 NAITO Tomofumi 1993 222.0 m, Oberstdorf 2026
25 KESSELI Juri  2005 191.0 m, Bad Mitterndorf 2026
26 MOGEL Zak 2001 218.0 m, Planica 2021
27 INSAM Alex 1997 234.0 m, Planica 2025
28 MIZIERNYCH Ilja 2007 200.5 m, Bad Mitterndorf 2026
29 AMMANN Simon 1981 239.5 m, Vikersund 2017
30 LINDVIK Marius 1998 245.5 m, Planica 2022
31 ZOGRAFSKI Władimir  1993 215.0 m, Oberstdorf 2025
32 SATO Yukiya 1995 242.5 m, Planica 2022
33 STOCH Kamil 1987 251.5 m, Planica 2017
34 HAUSWIRTH Sandro 2000 237.0 m, Planica 2021
35 BRESADOLA Giovanni 2001 228.0 m, Planica 2023
36 GEIGER Karl 1993 243.5 m, Planica 2017
37 ZAJC Timi 2000 245.0 m, Vikersund 2022
38 SUNDAL Kristoffer Eriksen 2001 230.5 m, Oberstdorf 2024
39 AIGRO Artti 1999 228.0 m, Planica 2019
40 KRAFT Stefan  1993 253.5 m, Vikersund 2017
41 KYTOSAHO Niko 1999 233.0 m, Planica 2022
42 FOUBERT Valentin 2002 209.5 m, Bad Mitterndorf 2026
43 FORFANG Johann Andre 1995 245.5 m, Vikersund 2017
44 NAKAMURA Naoki 1996 237.0 m, Planica 2023
45 AALTO Antti  1995 230.5 m, Planica 2025
46 BICKNER Kevin 1996 244.5 m, Vikersund 2017
47 WELLINGER Andreas 1995 245.0 m, Vikersund 2017
48 KOBAYASHI Ryoyu 1996 291.0 m, Akureyri 2024
49 DESCHWANDEN Gregor 1991 235.5 m, Bad Mitterndorf 2024
50 RAIMUND Philipp 2000 220.0 m, Oberstdorf 2024
51 ORTNER Maximilian 2002 225.0 m, Oberstdorf 2025
52 TSCHOFENIG Daniel 2002 239.0 m, Planica 2025
53 SCHUSTER Jonas 2003 217.5 m, Bad Mitterndorf 2026
54 EMBACHER Stephan 2006 235.0 m, Bad Mitterndorf 2026
55 PREVC Domen 1999 254.5 m, Planica 2025

Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (17254) komentarze: (281)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Raptor202 profesor
    @pawelas2301

    Może w dyscyplinach, gdzie nie ma ambicji na organizację porządnego Pucharu Świata. Skoki się do takich dyscyplin nie zaliczają.

  • Stinger profesor
    @pawelas2301

    To nie jest odpowiedź na moje pytanie, które brzmi: dlaczego, skoro dominacja zawodnika przez dłuższy czas zabiła kombinację, nie zabiła biathlonu, biegów czy narciarstwa alpejskiego skoro tam jest podobna, a może i większa skala dominacji?

  • Mucha125 profesor

    Niesamowite kadra Maciusiaka w końcu będzie miała punkty w lotach

  • pawelas2301 doświadczony
    @Raptor202

    W dyscyplinach wymiernych na pewno tak.

  • Angelodan bywalec

    Przypominają się czasy Roara czy Shliriego.

  • Altenburger bywalec
    @pawelas2301

    Co nie zmienia faktu że Kraft na pewno ma obowiązek być zaliczany do najlepszych skoczków w historii i żaden płacz Piotrusiów nie zamaże wielkiego dorobku wielkiego mistrza.

  • Raptor202 profesor
    @pawelas2301

    Lecz się. PŚ to nie jest żadna forma przygotowań.

  • Odlotowo_4567 doświadczony

    Magiczna poza Planicą i Vikersund bariera 240 m przełamana przez Domena!

  • Janeman profesor

    No i Domen zepsuł nam zabawę - po tym skoku jury już więcej nie zaśpi...
    A mógł podejść do sprawy taktycznie i zepsuć ten skok ;-)

  • NowyNowy doświadczony
    @alo

    Domen powiedział gdy podniósł ręce:

    absolute cinema

  • Altenburger bywalec

    I widzisz Dolhar ośle że choćbyś chciał to Domenatora nie powstrzymasz?

  • ASJ_212 profesor

    Ale GOAT

  • pawelas2301 doświadczony
    @Altenburger

    Fakty są takie, że wydaje mi się, że czasy bez PŚ były lepsze. Tzn - dla skoków. Bo w biegach, we wszystkich konkurencjach wymiernych łatwiej powiedzieć sobie. TAK - tj forma przygotowań do najważniejszej imprezy sezonu. Zwłaszcza w Polsce kult PŚ zrobił się bardzo duży, choć wydaje mi się, że powinniśmy te PŚ traktować jako eventy

  • KraftiJestFantasti bywalec

    Widzieliście ten krok w kolanach. ŻENADA

  • alo profesor

    Domen mówi

    "Spokojnie spokojnie, taki sobie ten skok"

    👍

  • Lukkier doświadczony

    Ale bomba dominatora, j o to chodzi w lotach

  • Cinu profesor

    Jak ten Domen zachowuje prędkość w locie to jest niesamowite. To gołym okiem widać że jest dużo szybszy.

  • Lataj profesor

    Domen wygrał z dolarem przez H. H jak sami wiecie co

  • Tomek88 profesor

    Embacher w konkretnym gazie podczas tego weekendu, mamy 240 metrów przekroczone! Co za lot Domena

  • Altenburger bywalec

    Po zeszłym sezonie gdzie Emba nie potrafił dolatywać do dwusetki w największych snach bym się nie spodziewał że Stephan będzie takim lotnikiem, przyjemnie się chłopaka ogląda.

  • wojtekSch stały bywalec

    No Dolhar jeszcze obnizasz?!

  • Lataj profesor

    Dolhar, a idź pan tam, gdzie nakazano ruskiemu okrętowi wojennemu

  • ASJ_212 profesor

    Dolhar to idiota

  • Altenburger bywalec

    Fajna historia byłaby gdyby Schuster zdobył dublet tu jeśli chodzi o podia.

  • pawelas2301 doświadczony
    @Altenburger

    Finalnie na co przełożyło się to 130 podiów - na 3 KK, okej aż na 7 podiów generalki, ale w sumie pamiętamy głównie tych, co wyrywają. Po latach całego podium nie pamięta się tak bardzo. Tylko 1 triumf w klasyfikacji TCS - mało jak na 130 podiów i tyle zwycięstw, mało jak na Austriaka.
    W zasadzie przełożyło się to na ... 5 tytułów, łącznie z drużynowym złotem olimpijskim... Tyle co Stoch. Trzeba powiedzieć, że jego poprzednicy trafili lepiej drużynowo i sobie tych złotych medali nabili więcej

  • wojtekSch stały bywalec

    216, ale trzeba obnizyć bo Embacher... Dolhar, ty już wiesz co

  • Altenburger bywalec

    Tschofenig też łapie lepszą dyspozycję na samą końcówkę zimy

  • Lataj profesor

    Na lotach Tschofenig rzeczywiście jest jak Ipcioglu

  • pawelas2301 doświadczony
    @Altenburger

    To prawda. Tzn i tak Nykanen ma jeszcze złoto ze skoczni normalnej :) więc jednak Nykanen będzie wciąż przed Prevcem

  • Odlotowo_4567 doświadczony
    @Pavel

    Tak, wiem o tym, chodziło mi o rocznik, tylko nie doprecyzowałem i wyszło, że najmłodszym w historii polskich skoków. Innymi słowy: Klemens mógłby być najpóźniej urodzonym Polakiem, który przekroczył 200 m. Natomiast teraz już wiemy, że dziś się to nie stanie.

  • alo profesor

    Joniaka można zabrać do Lahti i Oslo ale na dalsze szorowanie buli po mamutach nie ma sensu. Na siłę z niego nie zrobią lotnika którym wydaje się nie być

  • Sagittarius18 bywalec
    @Altenburger

    Weź chłopie odłóż klawiaturę na jakiś czas i ochłoń trochę... Przestań robić syf tutaj, proszę.

  • ASJ_212 profesor
    @Marek38

    Skończ już z tym Szczyrkiem bo nudny się robisz

  • Altenburger bywalec
    @pawelas2301

    Niebawem będzie się do największych w historii zaliczać Domena Prevca bo w sumie zdobył wszystko chociaż taki Kraft przez równą dekadę potrafił być do bólu stabilny mając już prawie 130 podiów.

  • Lataj profesor
    @Cinu

    M.in. "Zniszcz.enko" dodali, ale nie pamiętam, jak "[***]"

    EDIT: "Znisz.cz.oglu" jednak też xD "Zniscescu"/"Zniszczescu" też można napisać, a jak został taki wariant, to jest w użyciu.

  • Altenburger bywalec

    Wellinger w coraz lepszej formie to może być solidna końcówka.

  • pawelas2301 doświadczony
    @pawelas2301

    Z resztą Lars Bystoel - wiele osób mówi - to co. Bystoel jest większy od Ahonena? Nie jest większy, nie jest większy od Małysza (Małysz ma medale olimpijskie), nie jest większy od Krafta. Porównania mają sens, gdy zawodnicy mają triumfy na kilku polach i wtedy medal olimpijski odgrywa jakąś istotną rolę - natomiast tak. Jednak igrzyska mają znaczenie, bo takiego skoczka pamiętamy. ZAPAMIĘTALIŚMY GO. A taki Jaka Hvala? My tu w środowisku może pamiętamy, ale globalnie nie odegrał roli, więc wiadomo, że sukces, jaki osiągnął Bystoel, na igrzyskach potrafi wpisać cię na zawsze do historii

  • Tomek88 profesor

    Wellinger w całkiem niezłej formie, zapowiada się na niezłą końcówkę sezonu w jego wykonaniu

  • Altenburger bywalec
    @Koralgol

    Ty pewnie masz dwóch ojców życiowy nieudaczniku bo matka się ciebie wydziedziczyła kiedy twój tatuś ogłosił coming out.

  • Robert Johansson252 profesor

    Welli się obudził

  • pawelas2301 doświadczony

    W ogóle tak sobie analizujemy kto największy w historii, choć pewnie ustalenie TOP 10 całej historii jest łatwiejsze od ustalenia klasyfikacji tejże dziesiątki. Na pewno Stoch i Małysz w TOP 10 się znajdą, można dzielić klasyfikacją na globalną i środowiskową.
    Wiem, że nie lubicie jak ktoś patrzy globalnie, ale zdecydowanie medale igrzysk wynoszą ciebie na wyższy poziom, złote medale tym bardziej. W Polsce ciężko się to ocenia, bo skoki są sportem powszechnym (choć nie uprawianym powszechnie), dlatego dla nas trudno sobie to wyobrazić, że Schlierenzauer nie jest wielki, że Kraft nie jest wielki, że Ahonen nie jest wielki, ale na pewno Austria ma tyle dużą liczbę medalistów olimpijskich i mistrzów olimpijskich, świat ma potężną liczbę medalistów olimpijskich, że brak medalu olimpijskiego w przypadku takich gwiazd powoduje, że prędzej czy później przechodzą w niepamięć, choć w środowisku jako ktoś wielki pozostaną.

    Dziś - Thomas Morgenstern jest kimś większym, bardziej rozpoznawalny niż Schlierenzauer, choć pewnie w tych latach 2008-2013 Schlieri był taką gwiazdeczką, że Morgi był w cieniu. Schlierenzauer wycofał się troszeczkę, pewnie też to jest świadome i powiązane z brakiem ind złota olimpijskiego

    NATOMIAST PYTANIE O POLSKĘ i w sumie ŚWIAT - ciekawe są tabelki na szczycie, ale też na dole.
    Jan Ziobro - z perspektywy polski jeden ze skoczków, który został zapamiętany dobrze przez pryzmat przebłysku w Engelbergu, medalu MŚ w Falun drużynowo, co w środowisku, jak i globalnie jest ostatecznie małym sukcesem.
    Podobnie Zniszczoł, niby uratował sezon 2023/2024 dla Polski, ale finalnie na podium potrafił stanąć taki zawodnik jak Gregor Deschwanden, który przez lata to był outsider, Peier ma medal MŚ, Deschwanden medal olimpijski, medal Igrzysk Europejskich, liczne grono Norwegów przebijających się do czołówki na sezon, dwa. Teraz do takich porównań zawodników z dolnej części dochodzi Wąsek, z podium indywidualnym w PŚ i medalem w duetach na igrzyskach. Stefan Hula, z medalem olimpijskim i drużynowo MŚwL - ind ta kariera średnia, z przebłyskami w sezonie 10/11 i 17/18. Wiele zawodników z Norwegii i Austrii z nielicznymi podiami drużynowo, jak i medalami drużynowymi z imprez mistrzowskich. Gdzie w tym wszystkim Maciej Kot - zwycięstwa w PŚ i medale drużynowe?

  • Lataj profesor
    @Mixolo

    Może w tym sezonie nie lata się po słoweńsku, a wyjątkami są Lanisek i Domen?

  • Altenburger bywalec

    Bickner dzisiaj słabo

  • KraftiJestFantasti bywalec

    Nie 13 letni Klimek Koniak może się uczyć od potężnych Francuzów i Kazacha jak się lata.

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak profesor

    Francuzi z Mizernychem się bawią. Wiatr pod narty to i Norwedzy od razu lądują na czele.

  • Marek38 początkujący

    Joniak patrz i się ucz jak się lata od Francuzów a o Mizernychu nie wspominając. Wygrywać to sonie możecie z nimi w Szczyrku na skoczenkach dla dzieci. Przykre że nie ma wśród młodych Polaków nawet jakiegoś kandydata na lotnika. Joniak już wiemy że takim nie będzie. Może Tomasiak? Ale też raczej wygląda na takiego że im mniejsza skocznia tym lepiej. Chyba że Małysz z Maciusiakiem myślą że wiecznie stary Żyła będzie skakał na mamutach ratował skórę. Jeśli tak to powodzenia. Cóż będziemy skazani chyba na geriatrię dalej.. no dojdzie Tomasiak ale obawiam się że na mamutach świata nie zwojuje. Obym się mylił.

  • Cinu profesor
    @Koralgol

    Moderacja znowu będzie musiała dodać kolejne warianty do księgi słów zakazanych.

  • farflun początkujący

    Największy minus tych kwalifikacji, to fakt że Kubackiemu udało się wejść do konkursu.

  • Koralgol początkujący
    @Altenburger

    "Kubaczescu i Zniszczescu", chłopie jadłeś już śniadanie, czy mama jeszcze nie zrobiła? Kogo bawi to żenujące przekręcanie nazwisk, chyba twojego 5-letniego kolegę. Kubacki i Zniszczoł osiągnęli w życiu milion razy więcej niż ty, bo ty tylko szczekasz w internecie. W dodatku w tak fatalnym stylu.

  • Cinu profesor
    @Mixolo

    On i Dawid znowu powiedzą, że jest ten słynny Kruczek do przodu.

  • Altenburger bywalec

    Norwescy latawce budzą się do życia

  • Tomek88 profesor

    Foubert wreszcie przekracza 210 metrów!

  • ASJ_212 profesor

    Udane kwalifikacje dla Francuzów

  • Lataj profesor

    Dwóch Francuzów z życiówką!

  • Altenburger bywalec

    Kolejna życiówka Foubeeeeert!

  • Mixolo profesor

    Maciusiak powie trzeba pochwalić Dawida wykonał bardzo dobrą robotę tak będzie XD

  • Altenburger bywalec
    @cavalierjan19

    Niezłą formę Niemca za którą w sporej mierze odpowiada Pan który był największym wrogiem i katorgą dla Kubaczescu i Zniszczescu.

  • TandeFan23 profesor

    Czterech w konkursie. Znowu jestesmy potega. XD

  • Altenburger bywalec

    Kraftowi ewidentnie brakuje czegoś w ostatniej fazie lotu.

  • niko_isnt_really_here stały bywalec
    @Rawianek

    myślę że w Planicy, jeśli go tam wezmą, to może i około 230 się zakręcić

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak profesor

    Wielkie rzeczy w wykonaniu Mizernych i armii lotników serwismena.

  • cavalierjan19 profesor

    Zajc w serii lotów za nielotem Rothem. Dowód na srogi zjazd Timiego i całkiem niezłą formę Niemca.

  • Altenburger bywalec

    Zajc na mamutach nie idzie poznawać chłopa

  • Mixolo profesor

    Ja rozumiem że Zajc nie ma formy ale że aż takiej że nie umie latać na lotach to się nie spodziewałem

  • 23haze weteran

    I znowu kapitalny przykład, jak nie powinno się ustawiać belki w konkursie. Żenada.

  • Tomek88 profesor

    Zajc kompletnie bez formy, aż ciężko się to ogląda

  • Rawianek profesor

    Ja się nie zdziwię jak Mizernych poleci w tym sezonie poza 220 metr.

  • neonek2000 stały bywalec

    Hasło "Safety First" powinno być zakazane chyba że FIS daje sobie premię za konkurs bez upadku/podpórki skoczka.

  • Altenburger bywalec

    Za co te noty dla geigera?

  • Cinu profesor

    Cieszy mnie to, że więcej i więcej kibiców jest świadomych faktycznych nazwisk belkowych terrorystów. Do tego sezonu były to postacie anominowe dla 99% kibiców. Już się nie będziesz krył za plecami Pertile panie Dolhar. Swoją drogą Dolhar będzie nas terroryzował także w Vikersund.

  • Rawianek profesor

    Jak warunki się utrzymają to belka 26 powinna być w konkursie.

  • bleyz01 doświadczony

    Sato o prawie kilometr szybszy od Stocha. Niech mnie ktoś poprawi jak się mylę ale Sato to nie jest jakiś gigant?

  • Altenburger bywalec
    @Cinu

    Walić januszy to jest najgorszy ściek wśród skokowej fanbazy.

  • Multilevel_Inverter bywalec

    Dobra czyli Stochu w pierwszej serii petarda

  • Lataj profesor

    Wiedziałem, że obniżka belki odbije się na Stochu, skoro jego prędkości są mizerne. Ale jakoś wyciągnął i jest awans.

  • Nikt_ważny profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Ustawili za wysoko to obniżają. Jesteśmy w połowie stawki, loty pod HS nie powinny mieć absolutnie miejsca.

  • Altenburger bywalec

    Stoch bez szału ale z awansem, Hauswirth znów świetnie

  • Cypek! weteran

    Te prędkości jakie Stoch osiąga są po prostu nie do zaakceptowania, tak jakby był z dobre 2-3 kg lżejszy.

  • Janeman profesor

    Obawiam się, że zaprzyjaźnienie towarzysze z Bułgarii i Japonii właśnie zapewnili nam możliwość cieszenia się lotami Dawida Kubackiego w Vikersund i Planicy.

  • cavalierjan19 profesor

    Stoch jak na opuszczającego świat skoków emeryta-legendę znośnie tu skacze

  • Cinu profesor
    @Xander1

    Może to i lepiej bo Janusze zobaczą tę kłodę.

  • Filigranowy_japonczyk profesor

    Belkę obniżyć muszę bo się uduszę.

  • Tomek88 profesor

    Stoch wystarczająco na awans, ale sam lot bardzo przeciętny

    Do tego ta prędkość…

  • Bartosz2007 stały bywalec

    NO I PO CO TĄ BELKĘ OBNIŻALIŚCIE NO PO CO MYŚLELIŚCIE ŻE SATO ZOGRAFSKI I KAMIL POLECĄ 250 I SIĘ ZABIJĄ CZY CO

  • Xander1 profesor

    Ehhhh Sato musiał Kubackiego wpuścić do konkursu
    No to bedą orgazmy Macisuiaka w wywiadach

  • Altenburger bywalec

    Dolhar oby cię dopadła depresja z której nie wykaraskasz się

  • Tomek88 profesor

    Sato wpuszcza Kubackiego

  • Lataj profesor

    Ojoj, Yukiya nie polatał. Ale jak jest 4 Polaków w konkursie, mamy sukces, prawda? Prawda?!

  • Mixolo profesor

    Dawid w konkursie Boże jakie problemy po wyjściu z progu

  • Rawianek profesor

    Podnieście belkę.

  • cavalierjan19 profesor

    Jak na delegata-terrorystę Dolhara decyzja o obniżce o jeden stopnia nie jest jeszcze najgorszą decyzją.

  • Altenburger bywalec

    Władek Zografski coś ty najlepszego narobił?

  • placek08 doświadczony
    @Lataj

    ...
    16. Kanada 224m
    17. Kazachstan 219m
    18. Bułgaria 215m
    19. Turcja 212,5m
    20. Korea Płd. 207,5
    20. Szwecja 207,5m
    22. Słowacja 202m
    ...

  • Bartosz2007 stały bywalec

    Obniżyć przed Zografskim po skoku Lindvika xd

  • tomek20 weteran

    No i obniżył Stochowi belkę...

  • cavalierjan19 profesor

    Oj Mizernych wielką radość wlał w serca fanów egzotyki

  • wojtekSch stały bywalec

    No i obniżka XD no [***]

  • Cinu profesor

    Dolhar ty jesteś kanalią.

  • Rawianek profesor
    @KarlGeigerEnjoyer

    Nie ma za bardzo kandydatów, którzy by mogli wpuścić Kubackiego do konkursu.

  • Altenburger bywalec

    Kubaczescu już raczej na pewno nie wejdzie dzięki Bogu i oby były to jego ostatnie podrygi pucharowe w tym sezonie.

    Brawo Lindvik!

  • Cypek! weteran

    Nagle wrócił Lindvik z Oberstdorfu, ale on sie zrobił himeryczny

  • KarlGeigerEnjoyer początkujący

    Szykuje się 4 Polaków, wielki sukces naszej reprezentacji.

  • Xander1 profesor

    Mizernych pokazał naszym nielotom jak sie lata

  • Tomek88 profesor

    Ale lot Mizernykha! Rekord Kazachstanu poprawiony o 18,5 metra

  • niko_isnt_really_here stały bywalec

    Mizernykh!!!

  • Lataj profesor

    Rekord Kazachstanu wyraźnie pobity i wyraźnie przed rekordem Słowacji

  • wojtekSch stały bywalec

    BRAWO ILIA!

  • Altenburger bywalec

    REKORD KAZACHSTANU 219 METRÓW DWIEŚCIE DZIEWIĘTNAŚCIE METRÓW!!!!!!!!!!!!

  • Rawianek profesor

    Brawo Mizernych rekord Kazachstanu poprawił o 18 i pół metra!

  • Robert Johansson252 profesor

    Ale rekord Kazakhstanu!

  • ASJ_212 profesor

    Kapitalnie Mizernykh

  • Cypek! weteran

    Znakomity skok Mizernycha! Brawo!

  • Mixolo profesor

    Jeszcze Kubacki wejdzie będzie sukces XDD Maciusiak go pochwali XDD

  • KraftiJestFantasti bywalec

    Apel do Hafele i reszty zawodników. Opamieętajccie się, nie róbcie nam tego. Nie chcemy oglądać kolejnego "lotu" króla przestworzy Kubacsescu.

  • marro profesor
    @Mixolo

    Po co w ogóle startował skoro i tak opadnie, w domu by został to by nie odpadł.

  • szczurnik weteran

    Niby Vikersund jest w ten sam weekend, co Zakopane, ale może jednak do ekipy Żyła, Tomasiak, Stoch dorzucić trójkę Kot, Krzak, Wolny? Dobrać piątkę po treningu lub użyć miejscówki z MŚJ. Większość kadry o nic nie walczy, nawet o punkty, więc można testować i robić rotacje. Może Wolny faktycznie lotnikiem i zatrybi, może Krzak jest takim ukrytym latawcem, lepiej sprawdzić, skoro i tak cała ekspozycja sponsorów u połowy kadry A kończy się na początku kwalifikacji.

  • Altenburger bywalec
    @Rawianek

    Bo po prostu Mizernych ma papiery na bardzo solidne skakanie, być może jest to największy kazachski talent w tej dyscyplinie.

  • Rawianek profesor

    Zaskoczony jestem, że Chervet awansował do konkursu.

  • Tomek88 profesor

    Słabiutki weekend Hoffmanna

  • Altenburger bywalec
    @cavalierjan19

    Hoffmann wielki zawód bo wydawało się że od takiego Raimunda jest zdecydowanie lepszym lotnikiem

  • Rawianek profesor

    Mam nadzieję, że Mizernych poprawi swój rekord Kazachstanu. Dziwne,że dopiero wczoraj jakiś Kazach poleciał za 200 metr.

  • pawelas2301 doświadczony
    @StochIO2014

    Korościel jest radiowcem i ta dusza radiowca mu towarzyszy czasem za bardzo na majku

  • Cypek! weteran

    Mamy Wąska w konkursie

  • Robert Johansson252 profesor

    No i to się ogląda!

    Ktoś nagadał temu bęcwałowi?

  • Mixolo profesor

    I co to da że Paweł wejdzie jak odpadnie po 1 serii

  • Lataj profesor

    Naito na mamutach to mus. Nawet mimo trudności z podróżą, pokazał, jaki z niego lotnik.

  • bleyz01 doświadczony

    Obawiam się że Naito może nie być w optymalnej formie po perturbacjach. Tymczasem Naito:

  • Altenburger bywalec

    Pan lotnik Tomofumi

  • Rawianek profesor

    Ładny skok Naito.

  • cavalierjan19 profesor

    Hoffmann jak na zawodnika z czołowej dziesiątki fatalnie się tu prezentuje.

  • Lataj profesor

    Hoffmann i za Wąskiem, i za Kubackim, ale za to w mizernym stylu

  • Altenburger bywalec
    @cavalierjan19

    No i też żal że swoimi głupimi wypowiedziami pokazał że obok Zniszczoła jest najmniej inteligentnym polskim skoczkiem.

    Hoffmann gorszy od Rotha

  • marro profesor

    Jeszcze jeden i Paweł wchodzi.

  • Rawianek profesor

    Joniak i Kubacki poza konkursem, Wąsek ma szansę się wślizgnąć do 2 serii.

  • niko_isnt_really_here stały bywalec
    @Rawianek

    Kot wcale lepiej by niestety nie skoczył

  • Rawianek profesor

    Zamiast Kubackiego powinien być Kot.

  • Altenburger bywalec

    Oblak jak na Słoweńca strasznie antylotny

  • Tomek88 profesor

    Wąsek powinien się wślizgnąć

  • Xander1 profesor

    Nasi na mamucie to jakis totalny ściek. Żenująco to wyglada poza Żyłą
    Jakby Olo i Kuba sie obudzili to moze wstydu by nie bylo na mamutach

  • cavalierjan19 profesor
    @StochIO2014

    No niestety. To tym bardziej boli mając na uwadze, że jednak Dawid skoczkiem z dużymi zasługami i osiągnięciami jest. Ciężko się ogląda jak wieloletni bywalec czołówki kwalifikacji nie przechodzi.

  • Snickers_powrot_mistrza weteran

    nie umiemy latać

  • Cypek! weteran

    Czemu Wąsek odpuścił lądowanie? Powinien dostać baty słowne za to od trenera

  • ASJ_212 profesor

    Wąsek słabo ale może wejdzie

  • Altenburger bywalec

    Paweł też źle

  • Mixolo profesor

    No to mamy wybitnych lotników 2017-2021 byliśmy niesamowici w loty.
    Wąsek tragedia taki niby zawodnik z medalem

  • Lataj profesor

    Chervet pokazał Wąskowi, jak się lata

  • stivus profesor
    @StochIO2014

    Też mi się tak wydaje. Szczęsny ogólnie jest kiepski, ale w kabinie sprawdzilby się lepiej. Z kolei Korosciel na pewno rozkręcilby trochę studio, bomod dwóch sezonów ono nie żyje. Nie wiem tez dlaczego Kużbik jest tak mało wykorzystywany, sproro wie o skokach i dobrze się go słucha.No, ale wiadomo: jest Madzia.

  • KraftiJestFantasti bywalec

    Klimek nie martw się. Imię zobowiązuje, masz jeszcze czas. Może do 30 polecisz na te 200 metrów.

  • Tomek88 profesor

    Zabraknie Klemensowi do awansu, Lanisek podrażniony po piątku, może powalczyć dzisiaj o podium

  • pawelas2301 doświadczony
    @Stinger

    Może dlatego, że biathlon to sport wymierny i zdecydowanie bardziej Puchar Świata stanowi formę przygotowań do najważniejszych imprez sezonu, w przeciwieństwie do skoków, gdzie jednak chyba to tylko i wyłącznie kibice w Polsce mają taki kult Pucharu Świata

  • Sagittarius18 bywalec
    @Mowik95

    W ogóle odstajemy z prękościami tutaj.

  • Altenburger bywalec

    Lanisek świetnie

  • Lataj profesor

    Joniak jakby bez walki o odległość. Albo on, albo Kubacki po weekendzie odpada.

  • Xander1 profesor

    Joniak kolejny antylotnik. Zero potencjału do lotów...

  • Mowik95 stały bywalec

    Predkosci Joniaka to hit

  • Altenburger bywalec

    Joniak niestety bez awansu

  • Altenburger bywalec

    Fettner tym razem bez żadnego problemu melduje się w zawodach

  • Lataj profesor
    @Altenburger

    Polityka mści się na jego sprzęcie i Colbym na lotach :P

  • Mixolo profesor

    Dziwne że tylu zawodników ma kaski Olimpijskie i tylko sponsora sobie dali XD

  • Altenburger bywalec

    Trunz i Milesi już dzisiaj nie polatają

  • Stinger profesor
    @Pavel

    Z ciekawości bo zauważyłem, że jesteś chyba jedyny z takim zdaniem, dlaczego biathlon nie został zabity mimo że tam (żeby nie cofać się za daleko) latami dominował Martin Fourcade, a później z małą przerwą Johannes Thingnes Boe?

    Podobnie w narciarstwie alpejskim, najpierw potężna dominacja Marcela Hieschera, a teraz Marco Odermatta.
    W biegach narciarskich również można mówić o latach dominacji Johannes Hoesflota Klaebo, on to już w ogóle dokonuje, ostatnie 6 zawodów IO i 6 MŚ to 12 złotych medali Klaebo, 2 KK (w tym sezonie wygra), a dwa sezony temu przegrał KK tylko ze względu na chorobę podczas TdS, a przez ich głupią punktację mimo dominacji nie zdołał odrobić punktów do Amundsena. Wygrał wtedy 16 zawodów PŚ przy bodajże 4 (łącznie z TdS) Amundsena.

    W sumie można szukać dalej. F1 - Schumacher, Vettel, Hamilton, Verstappen.

  • Lataj profesor

    Choć Roth to też antylotnik, to i tak pokonuje Kubackiego. Oby to były ostatnie w sezonie popisy mistrza świata z Seefeld w tym sezonie na mamucie.

  • KarlGeigerEnjoyer początkujący

    Jakoś nie widzę Kubackiego w konkursie. Jak już to w ostatniej trójce.

  • Altenburger bywalec

    Jest Naito!

  • StochIO2014 doświadczony
    @cavalierjan19

    Dawid loty powinien sobie odpuścić, ale jest kolegą MM i będzie jeździł tak czy siak.

  • Tomek88 profesor

    Noi Jules Chervet dołącza do klubu 200-metrowców :)

  • marro profesor

    Dzisiaj 200 m może nie dać Q.

  • Altenburger bywalec

    Chervet pokazuje Kubaczence jak się lata

  • ASJ_212 profesor

    Chervet świetnie

  • cavalierjan19 profesor

    Ta rezerwa u Żyły powoduje, że powinien jeździć do końca sezonu, zwłaszcza, że czeka nas sporo lotów. Co innego z Dawidem, który się w tym sezonie fatalnie rozmienia na drobne.

  • StochIO2014 doświadczony
    @Koralgol

    Moim zdaniem Krościel powinien zamienić się z Szczęsnym i studio wyglądałoby lepiej, a w komentatorce Sebek radził sobie lepiej niz w studiu.

  • FanKamilaStocha stały bywalec

    Czemu zawodnicy dzisiaj nie mają plastronów Red Bulla?

  • Paulinek początkujący

    I takiego Żyłe chcemy ogladać👏

  • Mowik95 stały bywalec

    Czemu Wolny z rosnącą formą nie dostał tutaj szansy zamiast Kubackiego.. w tych warunkach myślę, że lekko mógłby 200 metrów polecieć

  • Altenburger bywalec

    Langmo świetnie

  • Tomek88 profesor

    Kubacki typowo jak na siebie, Żyła świetnie, oby nie wyskakał się w Q

  • bleyz01 doświadczony
    @TandeFan23

    W kwali to były rezerwy po wyjściu z progu.

  • Mixolo profesor

    Kubacki nie umie latać już w tym sezonie mu nie wyszło to go dalej pchają oj Małysz Małysz

  • Lataj profesor

    Colby po zmianach w sprzęcie zapowiada się na takiego antylotnika jak Peier

  • marro profesor

    Żyła z błędem dalej o 30 m od Kubackiego bez błędu.

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @dervish

    Nie, największe emocje wzbudzają rywalizacje wielkich nazwisk, czy mimo wszystko takie jak Małysza z Hannawaldem...

  • Altenburger bywalec
    @cavalierjan19

    Może i zawiódł ale był jedynym który został skrzywdzony póki co przez niekorzystny podmuch.

    Żyła dzisiaj standardowo będzie pewnie dużo lepszy.

  • TandeFan23 profesor

    Oby Zyla nie wystrzelal sie w kwali.

  • ASJ_212 profesor

    Żyła pięknie

  • Bartosz2007 stały bywalec

    Piotrek dzisiaj ma swój dzień

  • Lataj profesor

    Mimo turbulencji Żyła co wyciągnął. W konkursie jest pole do poprawy.

  • Altenburger bywalec

    Kubacki najlepsze warunki i 190,5 xDDDDDDDDDDDDDDDD

    Niech on dostanie zakaz latania na mamutach

  • Xander1 profesor

    Mam nadzieje ze to ostatnie popisy Kubackiego na mamutach w tym sezonie

  • cavalierjan19 profesor

    Aigner zawiódł, może nie skoczyć w konkursie

  • Koralgol początkujący
    @TandeFan23

    Jakich "ekspertów". Jakiś komicznych dzieciaków udających dziennikarzy i innych zabawnych. Jeden rzucił o pseudo-szlemie w skokach, reszta co głupszych te bzdury powtórzyła. Szlemy są w tenisie ziemnym - i tylko tam. Niedługo jakiś komediant nazwie przejechanie wszystkimi autobusami jadącymi przez Piździszewo Małe codziennie przez rok "szlemem". Albo codzienne zakupy w Żabce.

    @Pavel. Pewnie te wygrane z rzędu MŚ w F1 Schumachera czy Hamiltona też były złe. F1 umarła. :D

  • Altenburger bywalec

    No i musiało szybko zawiać z tyłu...

  • ASJ_212 profesor

    Aigner słabo niestety

  • Sagittarius18 bywalec

    Ciekawe, dlaczego dziś z 26 belki mają ok. 1 km/h gorsze prędkości niż wczoraj. Czyżby temperatura dojechała najazd?

  • Altenburger bywalec

    Frantz uffffffffff

    Wiązanie się wypięło ewidentnie

  • Altenburger bywalec

    Fajnie że pod narty wieje

  • FanKamil1234 bywalec

    Wysoka belka na początek kwali w tych warunkach, więc wiadomo, co czeka Domena.

  • Cypek! weteran

    Jest gdzieś darmowa transmisja kwali w internecie, bo do telewizora nie mam teraz dostępu?

  • kibicsportu profesor

    O wieje pod narty. Oby też tak było w konkursie. Ile można już tego wiatru w plecy..

  • Nikt_ważny profesor
    @szulcu9631

    Już od wielu wielu lat odległość netto w skokach nie ma żadnego znaczenia i nie wzbudza sama w sobie żadnych emocji.

    Daleki lot to wypadkowa w pierwszej kolejności belki i wiatru, a dopiero później umiejętności. Z wysokiej belki i z dobrym wiatrem 95 % obecnych tu zawodników by przeskoczyło HS.

    Stąd ważniejsza jest nie sama odległość, a różnica odległości między najlepszymi, a najgorszymi.
    Sto razy więcej emocji wzbudzi we mnie 200 metrów, gdy reszta skacze 170 niż 240, gdy reszta skacze 230-235.

    Wiadomo, super by było gdyby belka była taka, żeby ten Domen z niej skoczył 235 a reszta te 220, ale ustawienie tak belki jest bardzo trudne i groziłoby zmianą, co jest sprzeczne z duchem sportowej rywalizacji.
    Dlatego zawsze powinno się wybierać belkę bezpiecznie niższą.


    Edit. Macie start z belki w lesie, za chwilę będzie cyrk xD.

  • Pavel profesor
    @dervish

    Domen to novum, jeden sezon dominacji jest fajny, ale 3, 4 czy 5 już niekoniecznie ;)

  • Sympatyczny_Wąsacz doświadczony
    @Lataj

    Lis, Kazimierzz kilka już wcieleń miał

  • dervish profesor
    @Pavel

    A żebyś wiedział. A już szczyt pobudzenia nastąpi jezeli Domen zwycięży po raz 16 i tym samym jego dominacja przebije rekordową dominacje Adama Małysza z sezonu 2000/01. ;)

  • Pavel profesor
    @dervish

    Jak oglądasz 3 sezon z rzędu, w który ten sam zawodnik wygrywa ponad 50% zawodów to jesteś pobudzony, że hej ;)

  • 23haze weteran
    @Pavel

    Mieszasz kolego. Kombinacja to kombinacja. Ten sport u nas nie istnieje praktycznie.

  • dervish profesor

    A tak przy okazji podliczania rekordowych sezonów pod wzgledem zwycięstw w PŚ. Taka wyliczanke usłyszałem ostatnio w studio Eurosportu.
    Wspominano tam P.Prevca, Morgiego, Schliriego i jeszcze kogoś (Ahonena?) którzy istotnie są w czubie jeśli chodzi o bezwzględną liczbę zwycięstw w sezonie, a zapomniano o Małyszu, który o ile się nie mylę ze swoimi 11 zwycięstwami na 21 możliwych do tej pory ma najwyższy procent skuteczności, czyli dominacji w jednym sezonie i wynosi on 52.3 %.

    Domen żeby prześcignąc Adama musiałby w obecnym sezonie zwycięzyć 16 razy.

  • TandeFan23 profesor
    @Lataj

    Najwiekszym pechowcem jest jego brat. Pero nie byl w gorszej formie niz teraz Domen,ale akurat nie bylo ani MS, ani IO.

    Filigranowy_japonczyk
    Ryoyu ma podobne '' relacje'' z MSwL co Kraft z igrzyskami. Schlierenzauer,Morgenstern czy Kamil nie zdobyli szlema,ale na brakujacych im imprezach siegali po medale. A Kraft i na razie na razie Ryoyu nic.

    Koralgol
    Szlem KK,IO,MS,TCS i MSwL to nie nasz wymysl tylko opinia ekspertow i statystykow. Ale juz jakies MSJ to matrix.

  • Koralgol początkujący
    @Filigranowy_japonczyk

    Ale Ryōyū Kobayashi wygrał klasyfikację generalną Alpen Cup w sezonie 2015/16, do czego nawet nie zbliżyli się słynny Fin i Domen. :) PS. Poziom różnych absurdów tutaj to jakaś komedia. Wyliczanie szlemów, wziętych za przeproszeniem z D (szlemy to są w tenisie ziemnym - i tylko tam), liczenie jakiś 31. miejsc, plastikowe kulki... Aż strach zapytać, ile wy macie lat.

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @Pavel

    Tak Planica 2012, obaj wtedy debiutowali na lotach.

  • szulcu9631 stały bywalec
    @Nikt_ważny

    "Krótkie loty nie psują rywalizacji, obniżanie belki tak."

    Problem jest jednak taki, że krótkie loty, nawet w wykonaniu zawodników ze światowej czołówki PŚ, często sprawiają że te konkursy na mamutach są bezpłciowe i po prostu nudne. Dotyczy to zwłaszcza tych konkursów lotów, w których najlepsi skoczkowie bijący się o zwycięstwo nie są w stanie choćby zbliżyć się do punktu HS. Wczoraj na przykład żaden z dwójki Prevc-Embacher nie doleciał nawet do 230 metra, a rozmiar skoczni w Bad Mitterndorf wynosi przecież 235 metrów. Nie wspominając już o rekordzie wynoszącym na Kulm 244 metry.

    Co do ostatniej części zdania, to ja w pełni się zgadzam. Też uważam, że belka powinna być przed każdą serią tak ustawiona, żeby nie trzeba było jej zmieniać (szczególnie gdy warunki są w miarę równe dla wszystkich zawodników) i żeby przypadkiem nie była ona za niska nawet dla najlepszych.

  • dervish profesor
    @Pavel

    Jestem zdania dokładnie przeciwnego. Dominatorzy są potrzebni w każdej dyscyplinie sportu. To oni pobudzają wyobraźnię tłumów kibiców i to oni nakręcają koniunkturę. Najgorsza sytuacja jest, kiedy nie ma żadnego dominatora, wielkiego faworyta i trudno jest wskazać bohatera sezonu. W takim przypadku wszystko wydaje się być szare i nudne.
    W sporcie jak w każdej dziedzinie najwyżej ceniona jest maestria i niedoscigłość.

  • Pavel profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Nawet nie wiem czy nie w ten sam weekend.

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @Pavel

    Murańka też, on nawet ukończonych 18 nie miał.

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @TandeFan23

    Z brakiem szlema dla Ryoyu to już jestem pogodzony. O ile ma jeszcze szansę by w przyszłości dołożyć 3 KK czy złoto MŚ tak na MŚ w Lotach już nie ma raczej szans, będę zadowolony jak jakikolwiek indywidualny medal zdobędzie.

  • Lataj profesor

    Domen może wciąż po sezonie pozostawać za Nykanenem, Schlierim, Morgim, Kraftem czy Małyszem. Po MŚ w 2023 trafił też z formą na 1,5 sezonu i to wtedy, kiedy trafiły się na jedną zimę aż 4 spośród najważniejszych trofeów, które można zdobyć. Nawet MKK, której Nykanen nie miał, nie przybliżyłaby go do legendarnego Fina. Ale jeśli Słoweniec zapewni sobie KK, nie będzie można odmówić, że jest dopiero drugim skoczkiem, który zgarnął złota MŚ, IO i MŚwL oraz KK i wygrał TCS.

  • Koralgol początkujący
    @Robert_Kucharczyk

    Człowieku ironii (słabiutkiej nomen omen) nie dostrzegłbyś pewnie nawet wtedy, gdyby ta NAGLE! wyskoczyła z krzaków i kopnęła cię w D.

    @Ondraszek Fajny argument z tym Finem. Mam lepszy, jego rekord długości lotu to 191m. Domen ma 254,5m. Równie absurdalne jak ten tekst o tytule MŚj. A tak poza tym to ani Nykänen ani Prevc nie wygrali generalki Alpen Cupu, gdzie im do szlemów. :)

  • TandeFan23 profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Ryoyu bedzie trudno o szlema. Rzeczywiscie ten sezon pokazal ze nie ma chemii miedzy nim,a MSwL. Casus Malysza.

  • Altenburger bywalec
    @Odlotowo_4567

    W Planicy jednak dadzą polatać zapewne uznając że to już last dance.

  • Pavel profesor
    @23haze

    Cyklicznie następujący po sobie dominatorzy zabijają dyscyplinę, tak było w kombinacji 5x Maninen, 3x Lamy, 5x Frenzel, 4x Riber. Skoki na szczęście uniknęły dominatorów jednego po drugim.

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @Pavel

    Z Nykanenem jak najbardziej się zgadzam. Natomiast podobnie można też o Domenie, jakby wcześniej bardziej skupił się na trenowaniu (a sam mówił, że wcześniej skoki nie były dla niego najważniejsze) to pewnie tych sukcesów miałby więcej. Podobnie Ryoyu, on już dawno mógłby mieć szlema i rekord wygranych w PŚ gdyby nie jego lenistwo.

  • Pavel profesor
    @Odlotowo_4567

    Olo w wieku 18 lat przekroczył 200m ;)

  • Odlotowo_4567 doświadczony
    @Filigranowy_japonczyk

    Chyba jesteśmy gotowi, skoro nie mamy wyjścia. A najgorsze jest to, że w Vikersund delegatem także będzie Dolhar. Dopiero w Planicy możemy liczyć na coś extra od Gregera, ale to też nie jest gwarantowane, bo czeski delegat może tonować nastroje po poprzednim sezonie.

  • 23haze weteran
    @Pavel

    Kombinację nic nie uratuje, jak każdy wielobój. Wiecie co, powiedzcie to publicznie, że Nykanen, Weissflog, Ahonen, Małysz - zabijali skoki. Ludzie, miejcie rozum.

  • Odlotowo_4567 doświadczony

    Dziś okaże się, czy Klemens Joniak zostanie najmłodszym polskim skoczkiem, który przekroczył granicę 200 m. Jeśli mu się nie uda, to musi liczyć, że dostanie szansę występu w Vikersund i tam prawdopodobnie wyprzedzi go Tomasiak. Jedyna kwestia to, czy Klemens z rocznika 2005 będzie choć przez chwilę najmłodszym Polakiem z życiówka 200+, czy jednak od razu będzie to Kacper z rocznika 2007.

  • Filigranowy_japonczyk profesor

    To jak, jesteście gotowi na kolejny szalony konkurs w którym to 98 % skoków będzie do 220 metrów a wygra Domen który z niższej belki jako jedyny skoczy powyżej tej granicy?

  • Pavel profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Nykanen to był typ, który po prostu wygrywał kiedy chciał, jakby się lepiej prowadził i miał większą motywację to jeszcze bardziej by te rekordy wyśrubował. Domen wylosował 1,5 sezonu dominacji, akurat na czas 3 wielkich imprez ;)

  • buttek bywalec
    @Robert_Kucharczyk

    Według większości, on ma jeszcze czas. Naskacze się, połowa gniazda trenerskiego z MP z tego roku to byli zawodnicy. Oni też mieli jeszcze czas żeby się naskakać.

  • Lataj profesor
    @Sympatyczny_Wąsacz

    To Lis we własnej osobie

  • 23haze weteran
    @Kolos

    Właśnie z powodu źle ustawionej belki, drogi kolego. A gdy szafuje się belką w tę i we wtę, to wychodzą nam takie konkursy jak wczoraj. Gdyby wczoraj wszyscy skakali z tej samej belki co Domen, to widzielibyśmy klasę Domena i zachwycili się, że skoczył 30 metrów dalej. Latanie belką to nie latanie.

  • Odlotowo_4567 doświadczony
    @Pavel

    Zależy jeszcze kto lata krótko. Jeśli Ci teoretycznie słabsi, to wszystko jest w najlepszym porządku. Natomiast jeśli poziom czołówki jest niski (zdecydowanie bliżej niż HS), to wtedy coś nie gra.

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @Ondraszek

    A Domen wygrał małą KK za loty a Nykanen nie ;)

    MŚJ nie przekłada się na późniejsze sukcesy, a ty serio chcesz je uznawać za trofeum zaliczane do szlema? Równie dobrze można tam dać generalkę LGP, taka sama wartość. Ale zgodzę się z tym, że póki co Nykanen to GOAT skoków, jednak nie że względu na to, że ma MŚJ tylko, że ma 4 kulę i 3 złote medale olimpijskie.

  • Pavel profesor
    @23haze

    Spokojnie może zabić dyscyplinę, ludzi fascynuje rywalizacja, jakbyś trafił 3-4 sezony z rzędu z dominatorem to by się znudził. Między innymi to zabiło kombinację, dyscyplinę typowo z dominatorami koszącymi KK rok w rok.

  • Odlotowo_4567 doświadczony
    @ZXCVBNM_9999

    Za DSQ w kwalifikacjach w Innsbrucku 3 stycznia.

  • Sympatyczny_Wąsacz doświadczony
    @Robert_Kucharczyk

    Wziąłeś dzisiaj leki?

  • Odlotowo_4567 doświadczony
    @Sigmusiaxd

    To nie jest lista zgłoszeń, to jest oficjalnie zatwierdzona lista startowa. Nikaido znalazł się na niej, bo przez długi czas była nadzieja, że jednak wystąpi i gdyby się na niej nie pojawił, to nie mógłby skoczyć nawet, gdyby był już w Bad Mitterndorf. No i to też dlatego, że Japończycy nikogo do Austrii w jego miejsce nie przysłali, więc jeśli go nie ma, to obojętne dla Japończyków, czy ich reprezentanta nie będzie na liście czy też będzie miał DNS przy nazwisku.

  • 23haze weteran
    @Ondraszek

    Nie zgadzam się, wręcz nie wierzę Ci, że przemyślałeś te słowa. Jak wybitna postać sportowca może zabić dyscyplinę? No daruj. Dominatorzy napędzają rywali, śrubują rekordy, budują legendy. A Domena przy tym ogląda się z przyjemnością.

  • TandeFan23 profesor
    @Ondraszek

    Mistrzostwa Swiata Juniorow. Kluczowa impreza dla oceny kariery skoczka. XD Nie mowie ze Domen jest lepszy od Nykeanena bo na razie nie jest.
    Ale podawanie jako argumentu MSJ jest smieszne. Malysz i Stoch nawet nie otarli sie o podium tej imprezy,a Zniszczol i Wolny zdobywali medale.

  • Odlotowo_4567 doświadczony
    @Skoczek2025

    Nie ma mowy, bo nikt na przestrzeni weekendu nie podmienił nam delegata. Dziś znów zawodami pokieruje Dolhar. Choć jest nadzieja, że zaczniemy z wyższej belki, ale wtedy bardzo szybko i wielokrotnie zostanie obniżona. To jeszcze bardziej popsuje rywalizację.

  • Pavel profesor
    @Nikt_ważny

    Oczywiście, że krótkie loty psują rywalizację. Bawić się w walkę na niskich belkach można na skoczniach dużych, mamuty powstały po to, aby daleko latać i zachęcać ludzi do oglądania. Jak 99% stawki skacze nie dalej niż 203m to jury poniosło porażkę.

  • Kolos profesor
    @Nikt_ważny

    Oczywiście, że krótkie skoki (tym bardziej jak tu loty) psują rywalizację.

  • Sigmusiaxd doświadczony
    @Robert_Kucharczyk

    Weź ty lepiej już nic nie typuj.

  • Kolos profesor
    @23haze

    Problem polega na tym, że wczoraj żadnego skoku nie mieliśmy pod HS ani nawet w pobliżu....

  • Kolos profesor
    @Podhalanin

    Listy startowe domknięto jeszcze w czwartek wieczorem a wtedy udział Rena Nikaido w niedzielę był zakładany. Teoretycznie Japończycy mogli wnioskować do FIS o zmianę listy startowej tj.wykreślenie Nikaido, ale, że niczego to nie zmienia to nikt nic z tym nie robi.

  • 23haze weteran
    Belka na mamucie

    Kiedy pierwsi zawodnicy osiągają od razu punkt K, a w połowie stawki mamy skoki pod HS, bez wdawania się w tłumaczenia - taki konkurs jest do bani. Przecież o emocje w sporcie chodzi, prawda? A co daje większe emocje, obserwowanie coraz dalszych skoków od coraz lepszych skoczków, czy operacja skracania rozbiegu?

  • Sigmusiaxd doświadczony
    @Altenburger

    z Arttim Aigro tak samo było na Igrzyskach. TO lista zgłoszeń. Zgłoszony do zawodów został Nikaido, więc jest na liście obojęnie czy będzie startował.

  • Ondraszek doświadczony
    @23haze

    Tylko początek sezonu budził emocje. Sądziłem, że może być naprawdę ciekawie, gdy lider zmieniał się co konkurs. Niestety, pojawienie się dominatora w każdym sezonie, zabiją ten sport.

  • Podhalanin doświadczony

    Nie rozumiem, czemu Nikaido jest na liście startowej. Przecież wszyscy wiemy, że jest w Dubaju. FIS i Japończycy liczą, że się przeteleportuje do Austrii?

  • Lataj profesor

    Bez matematycznych szans na KK po wczorajszym konkursie są już m.in. Daniel Tschofenig, Philipp Raimund, Anze Lanisek, Jan Hoerl, Felix Hoffmann i Stephan Embacher. Wszyscy przed wczorajszym konkursem mogliby czysto teoretycznie do końca sezonu pokonać Domena Prevca w klasyfikacji PŚ, gdyby miało się przydarzyć nieszczęście. Z tym, że Embacher mógłby wtedy być o punkt przed Słoweńcem. Ale tak naprawdę austriackiego juniora nie będzie w Lahti, a nawet jeśli dołożyć jeszcze jeden konkurs PŚ, nie miałby nawet matematycznej możliwości przegonienia Domena.

  • Nikt_ważny profesor
    @Pavel

    Wolę walkę na 208 metrze niż obniżanie belki w trakcie.
    Krótkie loty nie psują rywalizacji, obniżanie belki tak.

  • Ondraszek doświadczony
    @TandeFan23

    Nykenen ma mistrza świata juniorów, Prewc tylko srebro. Dla mnie Nykenen jest nadal jedyny.

  • Robert_Kucharczyk bywalec
    @buttek

    Tak tak najlepiej zakiście go na śmierć.. Tomasiak do fis cupu?? dobre sobie. Przebijacie już nawet tego Małysza ze swoimi pomysłami

  • 23haze weteran
    @Nikt_ważny

    Zgadzam się. Puszczanie słabeuszy z wysokiego najazdu, a potem skracanie go, psuje ten sport.

  • buttek bywalec

    Mam nadzieję, że kadra Polski nie ulegnie zmianie do końca sezonu. Tomasiak powinien przygotowywać się do Fis Cup w przyszłym sezonie, ale to tylko na skoczniach k 90. Każda wieksza będzie dla niego niebezpieczna. MM i Małysz dbają o niego, żeby sobie czegoś nie zrobił...

  • 23haze weteran
    Domen

    Siadły nam emocje, rywalizacja jest dosyć nudna, skoki naszych orłów rozczarowujące. Imprezę ratuje Domen. Wspaniale lata i jest niezwykle pozytywną postacią. Nie da się go nie lubić.

  • TandeFan23 profesor

    Najwazniejszy rekord zostanie wyrownany,czyli wielki szlem Nykaenena. Wartym uwagi bedzie jeszcze ewentualny rekord liczby wygranych konkursow w sezonie. Takie wyniki jak zwyciestwa z rzedu czy podia z rzedu sa ciekawe,ale mniej istotne.

  • Altenburger bywalec

    Po co Nikaido na liście skoro oczywiste że go nie ma?

  • marro profesor
    @ZXCVBNM_9999

    Fluor

  • ZXCVBNM_9999 profesor

    Hmm, a co mnie ominęło, że Wąsek żółtą kartkę ma?

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @Karpp

    https://x.com/osinttechnical/status/2027964971502432420?s=46

    Nie wiem czy za duże, ale ostrzelanie lotniska jest dla niego kluczowe imho.

  • Robert_Kucharczyk bywalec

    Moje typy:
    Kwalifikacje przechodzi 4 Polaków poza Kubackim, który zajmuje przedostatnie miejsce. A najwyżej u nas w kwalifikacjach to Klemens Joniak na 21 miejscu. Wąsek jest 28, Żyła 30 a Stoch 37.
    Typy (zawody):
    19. Joniak
    21. Wąsek
    27. Stoch
    A Żyła nie wchodzi do drugiej serii i zajmuje 33 miejsce. Tak będzie wg mojej skromnej osoby.

  • marro profesor
    @Major_Kuprich

    Klemens cały czas się uczy tych lotów to może dzisiaj załapie a Dawid tak szybko nie skoryguje tej pozycji, może rzeczywiście jak będą bliskie odległości to jakimś cudem wejdzie do 40 ale nic więcej.

  • Kolos profesor
    @Nikt_ważny

    Problem w tym, że tu nikt nie lata daleko nawet najlepsi...

  • Robert_Kucharczyk bywalec

    No to ja zakonczę ten spór. Niech lepszy będzie Klemens KUBACKI ;}}}. Tylko on wszystkich pogodzi. A o Dawicie Joniaku zapominamy.

  • Pavel profesor
    @Nikt_ważny

    Tak samo jak walka o podium na poziomie 208m na skoczni z HSem +230 ;)

  • Major_Kuprich profesor
    @marro

    Jestem za doświadczeniem, chyba że warunki będą przeszkodą dla Dawida wtedy jest usprawiedliwiony.

    Średnia pkt. z piątkowych skoków:
    Kubacki 117.7
    Joniak 121.6

    Wiatr:
    Kubacki 15.4
    Joniak 19

    Na papierze wygląda na to, że Klemens jest lepszy ale Dawid potrafił niegdyś skorygować ustawienia z dnia na dzień (IO 2022, Lillehammer 2023).

  • Nikt_ważny profesor

    Mam nadzieję, że sędziowie nie ulegną naciskowi motłochu i belka będzie odpowiednio niska.

    Oglądanie dalekich lotów ogórków jest sprzeczne z ideą tego sportu.

  • marro profesor
    @Major_Kuprich

    Bardziej liczę na Joniaka niż na Kubackiego.

  • Major_Kuprich profesor
    4 w konkursie

    To realny cel.
    Pamiętam taki konkurs sprzed 2 lat w Vikersund gdzie Polacy punktowali pomimo fatalnych odległości (< 150m).
    Wąsek i Kubacki powinni uciągnąć te 180 metrów z telemarkiem.
    Joniak to niewiadoma, może tak samo odpalić jak i się spalić.

  • Pavel profesor
    @dervish

    Prędzej przegra z specjalistami z jury ;)

  • Rawianek profesor
    @Skoczek2025

    Mizernych ma szansę na pobicie rekordu Kazachstanu.

  • dervish profesor

    Domen może przegrać tylko sam z sobą i swoją głową, czyli może nastąpić powtórka z historii z obecnego sezonu, kiedy po raz pierwszy stanął przed szansą wyrównania rekordu serii zwycięstw, albo zwycięstwo zabiorą mu sędziowie belkowi.
    Skacząc z tej samej belki Emba nie dotrzyma kroku Słoweńcowi, jeżeli ten odda dwa swoje przyzwoite skoki.

  • Mixolo profesor

    O będziemy mogli szybko obejrzeć odpadnięcie naszych fajnie fajnie.
    Ale tak serio to jak 3 awansuje to będzie sukces XD a pewnie max 1,2.

  • Stinger profesor

    Stephan Embacher, Jonas Schuster, Daniel Tschofenig i Maximilian Ortner - najlepsza czwórka Austriaków z wczorajszego konkursu. Muszę przyznać, że takiej czwórce bardzo fajnie by się kibicowało w konkursie drużynowym.

    Austria ma jeszcze kilka talencików w zanadrzu ale chciałbym żeby od przyszłego sezonu do Pucharu Świata na stałe wszedł także Niklas Bachlinger. Oczywiście łatwo nie będzie bo mimo że karierę kończy Manuel Fettner to cały czas w składzie zostaje Stefan Kraft, a do tego jest jeszcze Jan Hoerl czy powracający po kontuzji Phillip Aschenwald, a także Markus Mueller, który po całkiem dobrej zeszłej zimie w tym sezonie trochę się cofnął bo tych szans w PŚ było dużo, dużo mniej, a w PK także specjalne nie bryluje. Na pewno jego celem nie było skakanie w PK, a jednak częstsze pojawianie się w najwyższej lidze.

    Dzisiaj liczę na Stephana Embachera. Wczoraj przegrał minimalnie więc może dzisiaj wielki rewanż i zatrzymanie wyrównania wyniku zwycięstw z rzędu Prevca?
    Fajnie jakby także Jonas Schuster powtórzył podium aczkolwiek myślę że łatwe to nie będzie. Gdyby Jonas skakał od początku sezonu w PŚ czyli latem nie dał [***] i wywalczył miejsce w PŚ poprzez PK to najprawdopodobniej bił by się nawet o TOP 10 klasyfikacji Pucharu Świata, a tak póki co ściga TOP 15 ale w takiej formie spokojnie może kończyć sezon tuż za 10-tką co i tak będzie świetnym wynikiem.

    Czekam na powrót Kacpra Tomasiaka, który latem ogrywał Schustera, a podczas sezonu zimowego nie spisywał się gorzej.

  • PabloAimar bywalec

    Ilu dzisiaj naszych odpada w kwalifikacjach ? 3 czy 4rech ?

  • Kolos profesor
    @Kat

    Tylko, że nie ma żadnej eksplozji formy Embachera. Jest w dość dobrej od dłuższego czasu, a loty narciarskie wydatnie mu pomagają i tyle.

  • Kolos profesor
    @Janeman

    Teoretycznie min. Granerud,Żyła, Fettner przed Joniakiem są i mogą dość daleko latać, ale w praktyce wczoraj było jak było....

  • Kat stały bywalec
    Eksplozja Embachera i zadyszka Domena? Historyczne rekordy coraz bliżej

    Wczoraj Domen znów wygrał ale Embacher był bardzo blisko. Młody Austriak eksplodował z formą (o czym świadczy przewaga nad 3-cim zawodnikiem) ale może Domen też nie jest już taki mocny jak był? Dzisiejszy konkurs wg mnie da na to odpowiedź. Do wyrównania legendarnego rekordu brata (15 wygranych w sezonie) brakuje tylko 3 wygranych, a tylko dzisiejszej do wyrównania rekordu 6 wygranych z rzędu, który wydaje się zaczarowany: na tej liczbie zatrzymały się takie legendy jak Ahonen, Hautamaeki, Schlierenzauer, Morgenstern czy Kobayashi i nikt od 21 lat nie zaszedł o kroczek dalej.

  • marro profesor

    Nie liczę na wiele ale żeby chociaż Joniak te 200 metrów pokonał. Dzisiaj prawie będzie walka Embachera i Prevca jak kiedyś Schlierenazuera i Evensena w Vikersund.

  • Janeman profesor

    Joniak ma pecha w kontekście możliwości ustanowienia przyzwoitej życiówki - jak na zawodnika bez punktów startuje z bardzo wysokim numerem i po kilku zawodnikach którzy mogą sprowokować obniżenie belki (o ile w ogóle belka nie będzie od początku za nisko...).

  • Karpp profesor
    @ZXCVBNM_9999

    Ostrzelany to trochę za duże słowo. Irańczycy powiedzieli, że nie mają zamiaru atakować sąsiednich krajów, a chodzi im tylko o bazy amerykańskie. Natomiast wiadomo jeśli lecą drony czy tam rakiety to muszą czasem uderzyć w te ogromne i duże budynki, które tam są. Nawet zestrzelone potrafią wyrządzić sporo szkód.

  • ZXCVBNM_9999 profesor

    Brak Nikaido na PŚ w kontekście wojny to jego mniejsze zmartwienie... Chłop utknął w Dubaju i na razie siedzi w hotelu. A Dubaj został w nocy ostrzelany przez Iran.

  • Skoczek2025 bywalec

    Oby dzisiaj była wyższa belka , to może ogladniemy więcej fajnych lotów

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl