PŚ w Lahti: Niedziela z duetami, 15 drużyn na starcie

  • 2026-03-08 07:00

Przed nami ostatni akcent tegorocznego weekendu z zawodami Pucharu Świata w Lahti. W niedzielę na Salpausselce rozegrany zostanie konkurs duetów z udziałem 15 reprezentacji narodowych. W polskiej kadrze wystąpią Kamil Stoch i Kacper Tomasiak.

Skocznie w LahtiSkocznie w Lahti
fot. Tadeusz Mieczyński

Sobota w Lahti przyniosła powrót na szczyt Daniela Tschofeniga. Ubiegłoroczny zdobywca Kryształowej Kuli wyprzedził o 0,6 punktu tegorocznego triumfatora cyklu, Domena Prevca. Na najniższym stopniu podium stanąl lider na półmetku, Ryoyu Kobayashi. Dziesiąte miejsce zajął Kacper Tomasiak, z kolei pucharowe punkty zdobyli również Piotr Żyła i Maciej Kot.

Na niedzielę zaplanowano drugi i ostatni w tym sezonie Pucharu Świata konkurs duetów. Na starcie rywalizacji ujrzymy piętnaście reprezentacji narodowych - Turcję, Kazachstan, Ukrainę, Estonię, Włochy, Stany Zjednoczone, Francję, Szwajcarię, Finlandię, Polskę, Norwegię, Niemcy, Japonię, Słowenię i Austrię. Awans do drugiej serii zawodów wywalczy 12 zespołów, zaś w trzeciej, finałowej rundzie wystąpi 8 ekip.

Za głównych faworytów dzisiejszej rywalizacji uznawane są reprezentacje Austrii i Japonii. W walce o wysokie miejsca powinni się również liczyć Norwegowie, Niemcy, Słoweńcy, Finowie, a byc może i Polacy - Kamil Stoch (nr 10-1) i Kacper Tomasiak (nr 10-2).

Biało-Czerwoni tej zimy mogą zaliczyć konkursy duetów do udanych. W styczniu w pucharowych zawodach w Zakopanem Dawid Kubacki i Kacper Tomasiak zajęli trzecie miejsce, za zespołami Austrii i Słowenii. W lutym na Zimowych Igrzyskach Olimpijskich w Mediolanie-Cortinie po srebrne medale sięgnęli natomiast Paweł Wąsek i Kacper Tomasiak, ustępując jedynie ekipie Austrii.

Po raz pierwszy w konkursie duetów Pucharu Świata wystąpi Kamil Stoch, dla którego będzie to debiut i zarazem ostatni tego typu występ w karierze. Do tej pory trzykrotny mistrz olimpijski wziął udział w międzynarodowej rywalizacji dwuosobowych ekip we wrześniu 2025 roku w Predazzo, gdzie odniósł triumf wspólnie z Dawidem Kubackim.

W porze zawodów wiatr na skoczni w Lahti ma osiągać średnią prędkość 3 m/s, w porywach uzyskując 6-7 m/s. Temperatura powietrza ma oscylować w okolicach +6°C. Opady nie są przewidywane.

Oficjalnym rekordzistą Salpausselki (HS130) jest Johann Andre Forfang. Norweg w trakcie konkursu drużynowego mistrzostw świata w 2017 roku poszybował na 138 metr.

O 14:00 czasu polskiego ma rozpocząć się seria próbna przed zaplanowanym na 15:00 naszego czasu konkursem duetów.

Transmisję z zawodów przeprowadzą TVN (14:45), Eurosport 1 (14:30) i HBO Max (14:50).

Wyniki na żywo będziecie mogli śledzić za pośrednictwem relacji LIVE Berkutschi >>>

lub relacji LIVE FIS >>>

Program zawodów:
Godzina Wydarzenie Transmisja
Niedziela, 08.03.2026
14:00 Seria próbna  
15:00 Konkurs duetów TVN, Eurosport 1, HBO Max
Lista startowa konkursu PŚ w Lahti (HS130); 08.03.2026
Nr Zawodnik Kraj Rocznik
1-1 BEDIR Muhammed Ali 2000
2-1 TURSUNŻANOW Nurszat  2003
3-1 KALINICZENKO Witalij 1993
4-1 VAGUL Kaimar  2007
5-1 INSAM Alex 1997
6-1 FRANTZ Tate 2005
7-1 CHERVET Jules 2003
8-1 HAUSWIRTH Sandro 2000
9-1 KYTOSAHO Niko 1999
10-1 STOCH Kamil 1987
11-1 LANGMO Isak Andreas  2004
12-1 HOFFMANN Felix 1997
13-1 NIKAIDO Ren 2001
14-1 LANISEK Anze  1996
15-1 HOERL Jan 1998
1-2 IPCIOGLU Fatih Arda  1997
2-2 DIEWIATKIN Nikita  1999
3-2 MARUSIAK Jewhen  2000
4-2 AIGRO Artti 1999
5-2 CECON Francesco 2001
6-2 BICKNER Kevin 1996
7-2 FOUBERT Valentin 2002
8-2 DESCHWANDEN Gregor 1991
9-2 AALTO Antti  1995
10-2 TOMASIAK Kacper 2007
11-2 LINDVIK Marius 1998
12-2 RAIMUND Philipp 2000
13-2 KOBAYASHI Ryoyu 1996
14-2 PREVC Domen  1999
15-2 TSCHOFENIG Daniel 2002

Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (26334) komentarze: (87)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Arturion profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Czyli proponujesz mniej więcej to samo: jednoseryjny konkurs zamiast kwalifikacji. Z tym, że chcesz punktów pożałować. ;-)

  • Eda59 początkujący

    Cała para w gwizdek ,dlaczego kamil skacze przed konkursem , jak zwykle trenerzy znowu się niepopisali,

  • Mixolo profesor

    Tomasiak coś wolny na tym progu

  • alo profesor
    @Odlotowo_4567

    Taa niepoprawni optymiści cały sezon czekają na cuda w wykonaniu Stocha a cały sezon jakoś cudów nie ma

  • Pavel profesor

    Mamy 3 serie konkursowe, a sztab katuje Stocha w próbnej, nie wiem jaki w ten sens. Co lepsze mają jak na dłoni wynik z piątku i najlepszy wynik od paru lat osiągnięty "z marszu".

  • alo profesor

    Tomasiak słabo w konkursie musi być lepiej

  • FJ doświadczony
    @Filigranowy_japonczyk

    Wywalić próbne, plus uczynić z kwalifikacji serie prowizoryczne, na wypadek niemożności rozegrania 2 serii konkursowych. Jakieś punkty za kwali takźe mogą być. Jak najmniej skakania o nic.

  • TandeFan23 profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    A ja uwazam ze nie powinni nic zmieniac. Wtedy skoki nawet dla tutejszych profesorow beda nieczytelne i pelne chaosu,a co dopiero dla niedzielnych kibicow. Proponuje niech jeszcze wprowadza pamietne High Five.

  • Bartosz2007 stały bywalec

    Nie umiem się cieszyć z dobrego skoku Kamila, bo mam wiadomo jakie przeczucia... Ale obym się mylił

  • Mixolo profesor

    Po co Kamil skacze w serii próbnej

  • Odlotowo_4567 doświadczony

    Kto wie, może last dance Stocha w Planicy nie będzie aż na tak słabym poziomie, jak wydawało się wszystkim jeszcze jakiś czas temu?

  • King profesor

    Ehh. Po co Kamil skakał w próbnej. Braknie pary na 4 skoki jednego dnia.

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @kibicsportu

    Zamiast robić jednoseryjne konkursy lepszym pomysłem byłoby punktowanie kwalifikacji, na zasadzie np. punktuje TOP 10 kwali a zwycięzca dostaje dodatkowe 20 punktów do generalki.

  • TandeFan23 profesor
    @Ondraszek

    Nie wydaje mi sie. W sezonie 2011/2012 Krysztalowa Kule zdobyl Bardal z zaledwie 3 zwyciestwami na koncie i ten sezon wspominam jako najbardziej bezjajeczny z wszystkich jakie ogladalem. Jedyne z czym mi sie sie kojarzy to zepsuty suwak Schlierezauera na Kulm. Beznadzieja.
    Adam tez wygral Kule z 3 wygranymi na koncie,ale jemu w koncu i tak wlaczyl sie tryb dominatora. Dwa zlota w Predazzo,potem wygrane w Oslo i dwie w Lahti.Na koniec pieknie latal w Planicy bedac przez moment wspolrekordzista swiata.

  • Cypek! weteran

    Rzadki to przypadek kiedy Langmo w próbnej gorzej skacze.

  • maciek0932 profesor

    Tak myślę, że Kamil mógł jednak opuścić tą próbną

  • Robert_Kucharczyk bywalec
    @Kwakuu

    No przecież napisałem?? nie rozumiem o co biega??

  • Adis stały bywalec

    No i Kamil ładnie, wczoraj już sie zestresował i lipa. Jak do końca sezonu będzie skakał na luzie to może z 2x top 10 jeszcze zrobi

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @kibicsportu

    "Na pewno byłbym za robieniem więcej konkursów jednoseryjnych w piątek z udziałem wszystkich zawodników, bo to też jest ciekawe"
    Wystarczyło, że Zografski stanął na podium a Stoch był w TOP 10 i już widzę ludziom te konkursy się podobają. Jednoseryjne zawody to parodia i kpina z kibiców i zawodników. Jak nie mam nic przeciwko przeprowadzaniu zawodów w takiej formie jak są trudne warunki to takich zastępstw jak w piątek nie powinno być nigdy.

  • cavalierjan19 profesor
    @Odlotowo_4567

    Niemniej trzecie miejsce generalki bez zwycięstwa byłoby do zrobienia. W sezonach 17/18 i 18/19 czwarty zawodnik generalki nie miał dużej straty do podium generalki mimo braku zwycięstwa indywidualnego.

  • Horenn stały bywalec

    6 miejsce będzie sukcesem

  • Odlotowo_4567 doświadczony
    @Ondraszek

    To byłby sezon wiecznie drugiego skoczka bez wyraźnego dominatora, za to z bardzo dużą ilością zwycięzców, czasem przypadkowych. Innymi słowy myślę, że taki sezon byłby ciekawy, ale pod znakiem nieustannej loterii wietrznej, która byłaby niesprawiedliwa i wypaczałaby niejednokrotnie wyniki. Inaczej ciężko byłoby takie coś osiągnąć.

  • Kwakuu weteran
    @Robert_Kucharczyk

    I co może jeszcze? XD

  • Robert_Kucharczyk bywalec

    A seria próbna też powinna być pokazywana w telewizji. Zawsze to więcej skoków.
    Dziś też z Bogusławem Tryńczym będę śledził ten zawody. I oczywiście moje i Bogusława Tryńczego typy przedstawię:
    Moje typy:
    1. Japonia
    2. Austria
    3. Finlandia
    6. Polska
    A tak typuje Bogusław Tryńczy:
    1. Niemcy
    2. Austria
    3. Słowenia
    5. Polska

  • Pavel profesor
    @kibicsportu

    Moim zdaniem serie próbne są zbędne. Są treningi, kwalifikacje nie wiem po co to mnożyć. Z resztą wielu skoczków by na tym zyskało, z uporem maniaka katują te próbne, oddają dobre skoki, a w konkursie jest dno. Pierwszy z brzegu przykład, nasz Stoch.

  • Ondraszek doświadczony
    @kibicsportu

    Proszę nie pisać takich rzeczy. Jak w FISie przeczytają takie pomysły to je wdrożą. To ewoluuje nie w tą stronę co trzeba moim zdaniem.

  • Paulinek początkujący

    Niektórzy dalej pompują balonik i piszą o okoloicach podium, ale ja tego kompletnie nie widzę. Bardziej się boję, że zaraz się okaże, iż nawet drugiej serii nie będzie. Z Kamilem nigdy nic nie wiadomo — ostatnio to już prawdziwa loteria. Tomasiak skacze solidnie, to trzeba mu oddać, ale wygląda na to, że jest już po prostu tym wszystkim zmęczony.

    Ten sezon chyba najlepiej byłoby po prostu dograć do końca bez nerwów i bez pompowania oczekiwań. Na spokojnie, z myślą o tym, żeby dobrze przygotować chłopaków na następny. Już bez Kamila i, mam nadzieję, także bez tej „kłody” w postaci Kubackiego. A cała reszta? Cóż... reszta jest milczeniem.

  • szczurnik weteran
    @cavalierjan19

    Dla kontekstu, ten wynik Fettnera umieści go w tym rejonie "sumarycznej klasyfikacji":

    32. Robert Kranjec Słowenia 5 729
    33. Daiki Itō Japonia 5 587
    34. Daniel-André Tande Norwegia 5 530
    35. Richard Freitag Niemcy 5 457

    Bez ani jednej wygranej dał radę uzbierać tyle, co zawodnicy z całym workiem wygranych oraz podiów.

  • Ondraszek doświadczony
    @cavalierjan19

    Osobiście czekam na sezon, w którym zawodnik bez wygranej w sezonie odbiera KK. Moim zdaniem mógłby to być najciekawszy sezon w historii. :)

  • kibicsportu profesor
    @dervish

    W Oslo przecież przed sobotnim konkursem nie ma już serii próbnej. Nie rozumiem tego. Powinna być, a przecież nie ma obowiązku w niej skakania. Nie podoba mi się w jakim kierunku to zmierza.
    Na pewno byłbym za robieniem więcej konkursów jednoseryjnych w piątek z udziałem wszystkich zawodników, bo to też jest ciekawe. Może właśnie taki jednoseryjny konkurs piątkowy powinien być też kwalifikacją do konkursu sobotniego.

  • cavalierjan19 profesor

    Ranking najlepszych punktowo zawodników w Pucharze Świata bez zwycięstwa w Pucharze Świata. Trzema gwiazdkami oznaczeni zwycięzcy konkursu rangi mistrzowskiej, jedną zawodnicy bez podium w konkursie Pucharu Świata. W kwadratowym nawiasie liczba miejsc drugich i trzecich w konkursach Pucharu Świata, po przecinku liczba miejsc dziesiątce w konkursach Pucharu Świata. Wielkimi literami zawodnicy występujący w ostatnich czterech konkursach.

    1. MANUEL FETTNER AUT (99/00-teraz) 5513pkt [1-5, 74]
    2. Michael Neumayer GER (00/01-15/16) 3658pkt [1-2, 43]
    3. Miran Tepes JUG/SLO (79/80-91/92) 3525pkt [6-2, 60]
    4. Dmitrij Wasiljew RUS (98/99-19/20) 3214pkt [3-6, 46]
    5. Lasse Ottesen NOR (90/91-00/01) 3211pkt [3-6, 50]
    6. GREGOR DESCHWANDEN SUI (11/12-teraz) 2976pkt [4-2, 44]
    7. Tommy Ingebrigtsen NOR (93/94-06/07) 2795pkt [1-4, 50] ***
    8. Taku Takeuchi JPN (06/07-teraz) 2537pkt [2-2, 27]
    9. Ladislav Dluhos TCH/CZE (83/84-94/95)-2195pkt [3-3, 32]
    10. Pentti Kokkonen FIN (79/80-85/86) 1946pkt [2-5, 31]
    11. Georg Spaeth GER (98/99-09/10) 1902pkt [1-3, 26]
    12. Rune Velta NOR (09/10-15/16) 1803pkt [2-4, 25] ***
    13. KRISTOFFER ERIKSEN SUNDAL- NOR (22/23-teraz)- 1792pkt [1-3, 30]
    14. Didier Mollard- FRA (85/86-96/97) 1726pkt [2-4, 23]
    15. Hansjoerg Jaekle GER (92/93-01/02) 1699pkt [1-0, 21]
    16. Olav Hansson NOR (81/82-86/87)- 1669pkt [8-3, 26]
    17. Henning Stensrud NOR (96/97-07/08) 1666pkt [0-0, 13]*
    18. Philipp Aschenwald AUT (15-16-teraz) 1606 pkt [1-1, 20]
    19. Andreas Wank GER (04/05-18/19) 1543pkt [1-1, 16]
    20. Sylvian Freiholz SUI (90/91-02/03) 1543pkt [1-0, 19]

    28. NAOKI NAKAMURA- JPN (15/16-teraz)- 1310pkt [1-1, 8]
    29. WŁADIMIR ZOGRAFSKI- BUL (09/10-teraz)- 1267 pkt [0-1, 11]

    40. ANTTI AALTO- FIN (12/13-teraz)- 1028pkt* [0-0, 7]
    41. MAXIMILLIAN ORTNER- AUT (22/23-teraz)- 1028pkt [0-2, 18]
    42. PAWEŁ WĄSEK- POL- (17/18-teraz) 1017pkt [0-1, 8]

    47. STEPHAN EMBACHER- AUT (23/24-teraz) 950pkt [3-2, 16]

    53. CLEMENS AIGNER- AUT (14/15-teraz)-801pkt* [0-0, 7]

    59. FELIX HOFFMANN- GER (16/17-teraz)- 748pkt [1-4, 13]

    Zestawienie dość spodziewanie opuścił w piątek z nieco ponad 1700 punktów na koncie mistrz olimpijski z skoczni normalnej Philipp Raimund. Następny w kolejce do ucieczki stąd najpewniej Stephan Embacher.

  • dervish profesor
    @Pavel

    Na skijumping. Jest filmik poniżej, artykułu na razie nie ma.

  • Pavel profesor
    @dervish

    Gdzie tego szukać?

  • cavalierjan19 profesor

    Ranking najlepszych punktowo zawodników w Pucharze Świata bez podium. W kwadratowym nawiasie liczba miejsce w pierwszej dziesiątce konkursów PŚ w karierze. Trzema gwiazdkami oznaczeni zawodnicy z podium imprezy rangi mistrzowskiej. Wielkimi literami zawodnicy występujący w ostatnich czterech konkursach.

    1. Henning Stensrud- NOR (96/97-07/08) – 1666pkt [13]
    2. Denis Korniłow- RUS (03/04-?) – 1524pkt [11]
    3. Stefan Hula- POL (04/05-22/23) – 1134pkt [9]
    4. Nicolas Jean Prost FRA (88/89-95/96)- 1118pkt [18]
    5. Vincent Descombes Sevoie- FRA (05/06-17/18)- 1096pkt [8]
    6. ANTTI AALTO- FIN- (12/13- teraz)- 1028pkt [7]
    7. Rok Benkovic- SLO- (01/02-06/07)- 951pkt [14] ***
    8. Jakub Wolny- POL- (13/14-teraz) 816pkt [5]
    9. CLEMENS AIGNER-AUT- (14/15- teraz)- 801pkt [7]
    10. Robert Mateja- POL- (91/92-07/08)- 754pkt [10]
    11. Sebastian Colloredo- (04/05-18/19)- ITA 726pkt [6]
    12. Andriej Wierwiejkin- SOV/KAZ (83/84/-93/94)- 700pkt [9]
    13. Marco Steinauer- SUI (91/92-05/06)– 699pkt [7]
    14. Lido Tomasi- ITA (79/80-84/85)-694pkt [13]
    15. Rune Olijnyk- NOR (86/87-91/92)- 667pkt [9]
    16. Antonin Hajek- CZE (03/04-14/15)- 644pkt [6]
    17. Shohei Tochimoto- JPN (05/06-22/23)– 634pkt [3]
    18. Ron Richards- USA (81/82-90/91) -632pkt [9]
    19. David Zauner- AUT (9/10-11/12)– 619pkt [12]
    20. NIKO KYTOSAHO- FIN- (15/16- teraz) 605pkt [5]
    21. ARTTI AIGRO-EST- (17/18- teraz)-554pkt [1]
    22. VALENTIN FOUBERT- FRA-(20/21-teraz)- 541pkt [6]

    39. BENJAMIN OESTVOLD- NOR- (20/21-teraz)- 447pkt [5]

    49. GIOVANNI BRESADOLA-ITA- (18/19-teraz)- 384pkt [2]

    51. KEVIN BICKNER- (15/16-teraz)- 381pkt [3]

    54. KACPER TOMASIAK- POL- (25/26-teraz)- 375pkt [5]*

    60. TATE FRANTZ- USA-(22/23-teraz)- 355pkt [3]

    62. ALEX INSAM- (15/16-teraz)-333pkt [1]

    Władimir Zografski opuścił w piątek zestawienie mając na koncie 1207 punktów zdobytych. Skakał lata, miewał lepsze konkursy, miewał gorsze, sporo było dyskwalifikacji, rósł latami jego sufit, aż doszli do pierwszego podium Bułgara w skokach narciarskich. Dodatkowo nie jest ono stuprocentowo przypadkowe- Zografski przebił w tym sezonie pułap 400 punktów i jest na poziomie drugiej dziesiątki.
    Schuster z tym swoim niespodziewanym podium na Kulm nie wypisał się z zestawienia bo nigdy w nim nie był- dość szybko w swojej karierze znalazł się w najlepszej trójce.

  • dervish profesor

    Słuchaliscie wywiadu z Maćkiem Kotem?
    Jeżeli nie to posłuchajcie. Dowiecie się jakie "reformy" chodzą po głowie Pertilemu. ;)
    Włos się na głowie jeży.
    Okazuje się, że z powodu łaczenia terminów z kobietami i powstajacych w ten sposób kolizji czasowych są propozycje likwidacji serii treningowych. Także w celu zaoszczedzenia czasu byc może bedzie więcej konkursów jednoseryjnych.

    Czyli zmiany w kierunku dalszego obniżania poziomu rywalizacji i zwiekszenia przypadkowości. :(

  • Pavel profesor
    @ms_

    Wczoraj atakował z miejsca spoza 10-tki (to i tak postęp, że dał radę), ale nie wiem czy walka np o 3 miejsce go nie zmasakruje ;)

    Akurat na IO te duety były niesamowicie ciekawe, 6 ekip do ostatniej kolejki zaangażowane w walkę o medal, walka o top 8 i top 12 też zacięta, same plusy. Nie wiem co jest lepszego w klasycznych, ale co kto lubi.

  • ms_ profesor
    @Pavel

    Nawet nie zauważyłem, że Norwegowie dali Langmo do duetów, no ryzykownie, chociaż akurat wczoraj wytrzymał psychicznie to może i dzisiaj da radę. A co do samych duetów to akurat ja wolę klasyczne drużynówki, tych duetów to by nawet nie wprowadzono gdyby nadal więcej państw było w stanie wystawić 4 zawodników do drużyny. No i gdyby nie głupie przepisy MKOL zakładające tzw. równość płci przez co mężczyznom mocno obcięli limity startowe, za to kobietom podnieśli, przez co klasyczna drużynówka na IO aktualnie nie byłaby możliwa.

  • szczurnik weteran
    @Filigranowy_japonczyk

    Nie limity poprawiły pozycję egzotyki, a zmiana struktury wypłat z nagród. Kiedyś był przelicznik "1 punkt = 100 CHF", obecnie każdy ma gwarantowane minimum 500 EUR za top30. Taki Frantz zebrał 21 punktów, według starego systemu dostałby 2100 CHF + może 20% z inflacji, a ma obecnie uzbierane 4500 EUR. Podobnie Trunz, 19 punktów i 3500 EUR. W skali roku nie są to duże kwoty, jest to jednak niewątpliwie odczuwalne dla tych z tyłu.

    Podobnie "kasowo" wpłynęły duety: wcześniej uzbierać czterech i wbić się do top8 było ciężko, może gdy któraś reprezentacja rezygnowała z wysłania kadry na dany weekend, teraz wystarczy dwóch (jak w Estonii z całą dosłownością) i top12. Owszem, mniejsza grupa dostaje kasę (zamiast czterech na kraj i 32 łącznie, jest dwóch i 24 łącznie), ale jest to bardziej rozrzucone po reprezentacjach, bez "kumulacji".

  • Pavel profesor
    @ms_

    To raczej oczywiste bo opierają się na wynikach, a nie gdybaniu ;) Oczywiście są pewne zmienne, które mogą zaburzyć odbiór, twarde jak Stoch zamiast Żyły i miękkie jak np "czynnik Langmo", który w przypadku walki o podium może totalnie spartolić skok ;)

  • Lataj profesor
    @Kulas2468

    To akurat była jednorazowa wpadka. Głupi powód co prawda, ale takie są przepisy, że trzeba ich przestrzegać. Domen wypił odrobinę za mało wody i tu też musieli działać.

  • ms_ profesor
    @Pavel

    No w sumie tak, ale te wyniki na podstawie wczorajszego konkursu indywidualnego są dużo bardziej miarodajne niż typowanie pozostałych użytkowników.

  • Lataj profesor
    @marro

    Wąsek miał na IO peak formy, ale jeśli ze Stochem się uda jak z Kubackim, mogliby zadedykować dzisiejsze ewentualne podium paniom. I tu niekoniecznie chodzi o ich partnerki (Stoch ma żonę, ale co do Tomasiaka nie jestem pewien) albo nasze skoczkinie.

  • Kulas2468 doświadczony
    @Odlotowo_4567

    W Jednym z Konkursów LPK Tomasiak z tego co pamiętam dostał DSQ

  • Pavel profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    1. Nie, nie zaczęła. Masz zawodników z formą z "krajów egzotycznych", którzy i tak by punktowali Zografski i Foubert. Zawodników z pojedynczymi weekendami z formą na punkty też bez cięcia limitów np Colby i Bickner na Top 10, Kazachowie na drugą dziesiątkę itd.

    2. Nie nie dostały. Nie wiem skąd taki wniosek. We Francji masz połączoną kadrę kobiet i mężczyzn, Zografski w zasadzie sam sobie załatwił Sobczyka i kadrę Niemiec, Amerykanie dużo zyskali na emigracji w Norwegii. Jedyna ekipa "egzotyczna" która coś dostała to Włosi z racji IO, ale akurat dało to nic ;)

    3. Nie. Foubert z buta wszedł na ten poziom zanim w ogóle zaczął regularnie punktować. Najpierw podium w LGP, a później forma na top 15, czyli miejsca i tak powyżej "ekipa 6+" każdej nacji. Zogarfski natomiast dostał boosta w postaci niemieckiego know how, załatwionego po znajomości przez Sobczyka.

  • TandeFan23 profesor


    Faworytami są Austriacy natomiast dalej trudno powiedzieć. Dużo zależy jak dziś spisze się Nikaido.Jeśli tak jak wczoraj w pierwszej serii Japonia głównym kandydatem do drugiego miejsca.Jeśli tak jak w drugiej za plecami AUTów powinna być Słowenia. Co do naszych zgadzam się z wczorajszą brutalna ocena Pałasz. Na podium nie ma szans. Każde miejsce lepsze niż 6 będzie ok.

    PS Lata mijają a w Ferrari nic się nie zmienia. Mercedes był najszybszy i pewnie i tak przywiózłby dublet,ale Ferrari swoją ''genialna'' strategia jeszcze im to ułatwiło. Najlepszy bolid nie pomoże gdy w teamie pracują idioci.

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @Raptor202

    Mniej uczestników w PŚ? Sam po obcięciu limitów obawiałem się, że w większości konkursów nie będzie się dało zebrać więcej niż 50 zawodników, ale od sezonu 23/24 mieliśmy zero takich sytuacji żeby zamiast kwali rozegrano prolog. Niepotrzebnie obcięto natomiast krajówkę, ta powinna zostać taka sama jak wcześniej.

    Obecne limity są optymalne, natomiast zgodzę się, że kolejne obcięcie (a Pertilok już gadał coś o zmniejszeniu liczby zawodników w konkursach) będzie głupotą i doprowadzi do masy zakończeń kariery u zawodników z zaplecza czołowych reprezentacji.

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @Pavel

    1. Dzięki obcięciu limitów egzotyka zaczęła częściej punktować.
    2. Związki to zauważyły i kadry skoczków dostały więcej kasy na sprzęt, lepszy sztab itd.
    3. Dzięki lepszym warunkom zawodnicy pokroju Fouberta i Zografskiego weszli na obecny poziom.

    Oczywiście najwięcej i tak dały zmiany sprzętowe pod słabsze reprezentacje jak ta tegosezonowa z kombinezonami, ale obcięcie limitów też miało na to wpływ. Bez niego nie byłoby tych drobnych punktów na początku i co za tym idzie wzrostu zainteresowania i poprawy warunków w poszczególnych krajach.

  • AndiSkacz bywalec
    @Ondraszek

    Może stanie się coś niezwykłego i zajmiemy 3 miejsce! To jest pytanie?

  • dervish profesor

    W obecnej fazie sezonu wynik konkursu ma dla nas znaczenie żadne zresztą podobnie jak i dla pozostałych nacji z top 6 PN. Ale dobrze by było znaleźć się w okolicach podium. Tym bardziej, że w ostatnich sezonach w duetach prawie zawsze wypadaliśmy ponad stan, czyli dobrze lub sensacyjnie dobrze.
    Szykuje się więc lajtowy konkursik bez większej napinki, a jury dodatkowo może (oby nie) przekształcić go przy pomocy belkozy w okołosportowy festyn.

  • Raptor202 profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Bzdura jakich mało. Decyzja była beznadziejna wtedy i nadal taka jest. Jedyny efekt, jaki wywołało obcięcie limitów, to jeszcze większy beton w składach i jeszcze mniej uczestników PŚ, a także (co najgorsze) krótsze listy punktujących (ostatnie dwa sezony były najgorsze w historii pod tym względem).

  • StochIO2014 doświadczony

    Ja liczę, że Kamil odpuści sobie serię próbną.

  • Pavel profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Przecież to nie jest wynik obcięcia limitów, tylko formy tych zawodników. Nawet przy starych limitach, 6 Polak, 6 Niemiec, 6 Norweg czy 6 Japończyk by tego Zografskiego czy Fouberta nie wyprzedził ;)

    Austriacy i tak mają stary limit tylko zrobiony okrężną drogą przez MŚJ.

  • Filigranowy_japonczyk profesor

    Na dole widzę dyskusję na temat duetów. Ja natomiast pochyłe się nad inną decyzją Fisu czyli obcięciu limitów. O ile trzy lata temu ta decyzja wydawała się idiotyczna i pozbawiona sensu, tak czas pokazał, że jednak się obroniła. Oczywiście ma swoje minusy, szczególnie Austriacy na tym obrywają (chociaż dla niektórych to największy plus), ale słabsze nacje dzięki temu potrafią zamieszać w czołówce co widać doskonale w tym sezonie. Od lat nie było tak kolorowo w czołówce. O ile raczej betonowego TOP 6 w Pucharze Narodów nie da się skruszyć tak nie można wykluczyć, że za kilka lat pojedyncze rodzynki jak np. Foubert będą wygrywać konkursy a nawet walczyć o KK jak swego czasu Amman czy Janda.

  • Odlotowo_4567 doświadczony
    @Kwakuu

    Dziś nas zje, ale miała nas zjeść na IO i okazało się, że my byliśmy na 2. miejscu a oni na 9. I pytanie, kto tu kogo zjadł? 😉

  • Cinu profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Mam jakieś niezłe przeczucia co do Kamila dziś, a Kacper będzie jeszcze lepszy niż wczoraj, on się szybko uczy skoczni.

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @Cinu

    Polacy na 4? Odważnie, o ile Kacper pewnie zrobi swoje i będzie nas ciągnął w górę to wątpię, że Stoch odda trzy dobre skoki.

  • Cinu profesor
    Moje typy:


    1. Słowenia 🇸🇮
    2. Austria 🇦🇹
    3. Japonia 🇯🇵
    4. Polska 🇵🇱
    5. Norwegia 🇧🇻
    6. Niemcy 🇩🇪
    7. Finlandia 🇫🇮
    8. Szwajcaria 🇨🇭
    9. Stany Zjednoczone 🇺🇸
    10. Francja 🇲🇫
    11. Włochy 🇮🇹
    12. Estonia 🇪🇪
    13. Ukraina 🇺🇦
    14. Turcja 🇹🇷
    15. Kazachstan 🇰🇿

  • Filigranowy_japonczyk profesor

    Wygrana Japonii i podium Finlandii, na to dziś liczę.

  • Tomek88 profesor

    Typy

    1. Austria
    2. Japonia
    3. Norwegia/Słowenia

    Jeśli chodzi o Polaków to 7 miejsce jest mocno prawdopodobne, oby było jednak trochę lepiej

  • Pasor7 bywalec
    @yossi

    Przecież masz napisane, że w PŚ

  • Kwakuu weteran

    Ale Finlandia nas zje

  • Kraft początkujący

    1 Austria
    2 Japonia
    3 Norwegia
    4 Słowenia
    5 Finlandia
    6 Niemcy
    7 Polska
    8 USA
    9 Szwajcaria
    10 Francja
    11 Włochy
    12 Estonia
    13 Ukraina
    14 Turcja
    15 Kazachstan

  • yossi początkujący
    debiut

    debiut..... odniósł triumf wspólnie z Dawidem Kubackim. gdzie tu logika?

  • Pavel profesor
    @Rawianek

    Nawet po bardzo dobrym wczorajszym konkursie, Finowie do podium traciliby ponad 20pkt.

  • Rawianek profesor

    Finowie stoją przed ogromną szansą wejścia na podium.

  • Kulas2468 doświadczony
    @Odlotowo_4567

    Nie ma rzeczy nie możliwych :)

  • Pavel profesor
    @ms_

    To nie typy, tylko klasyfikacja na podstawie wyników w indywidualnym ;)

  • Kornuty weteran

    Ósma pozycja ? Aż tak nisko ? Wierzę w Stocha. Będzie lepiej.

  • Pavel profesor
    @ms_

    Tu nie chodzi o długość samej rywalizacji, a dynamizm, duety są dynamiczne, ciągle nowe nacje skaczą, a w klasycznych kręcimy te 4 serie ciągle z tymi samymi ekipami, gdzie po połowie rywalizacji 3/4 klasyfikacji jest ułożone ;)

  • ms_ profesor
    @Pavel

    Wiwat Pertile ;) Nie żeby coś, ale tak po prawdzie to czasowo zwykła drużynówka (zwłaszcza taka z udziałem 8-9 ekip jaką najczęściej ostatnio mamy w PŚ) trwa krócej niż duety, gdzie jednak są aż dwie przerwy między seriami i te serie są 3, a nie 2 jak w klasycznej drużynówce.

  • ms_ profesor

    Widzę, że prawie wszyscy typują Finlandię na 3 miejscu, oby się to sprawdziło, znaczy, oczywiście najlepiej jakby wygrali, ale podium też będzie spoko, ale obstawiam, że jednak niestety bardziej sprawdzi się typ @Pavla i Finowie skończą na 6 miejscu, już mieli powalczyć o medal w duetach na IO, a skończyło się na 9 miejscu.

  • Odlotowo_4567 doświadczony
    @Kulas2468

    Wąska nie ma w składzie, zatem dlaczego obstawiasz, że dostaniemy DSQ? To on jest specjalistą od podobnych sytuacji, a nie Tomasiak czy Stoch u kresu swej kariery.

  • arabesque bywalec

    Żadnego podium nie będzie (a przynajmniej byłbym pozytywnie zszokowany). Niech po prostu Kacper skoczy swoje bez większej spiny w tym nic nie wnoszącym konkursie, a Kamil uspokoi głowę i wykorzysta ten konkurs do spróbowania oddania skoków bez narzucania sobie kolejnych presji. Ostatni moment, żeby w końcu oddać się... tańcu.

  • Kulas2468 doświadczony

    1 Słowenia
    2 Austria
    3 Finlandia
    4 Japonia
    5 Norwegia
    6 Niemcy
    7 Szwajcaria
    8 USA
    9 Włochy
    10 Francja
    11 Estonia
    12 Turcja
    13 Kazachstan
    DSQ Polska
    DSQ Ukraina

  • Alberto bywalec
    Typy:

    1. Japonia
    2. Austria
    3. Finlandia
    4. Niemcy
    5. Słowenia
    6. Norwegia
    7. Polska
    8. Szwajcaria
    9. Włochy
    10. Estonia
    11. Francja
    12. USA
    13. Ukraina
    14. Turcja
    15. Kazachstan

  • Rawianek profesor
    @kutanator

    Bez sensu moim zdaniem.

  • kutanator początkujący

    Mogliby dodac zeby bylo np Norwegia I Niemcy II itd

  • Mixolo profesor

    No to racja Stoch musi odpuścić serie próbną zna ten obiekt nie musi nic zmieniać skoczyć na luzie na siłach to najważniejsze bo jemu brakuje sił.

  • equest profesor

    Kamil powinien odpuścić serię próbną.

  • Mixolo profesor

    A żeby Kamil odpalił najlepsze skoki Tomasiak dołoży i może podium będzie.

  • Sympatyczny_Wąsacz doświadczony

    Typy:
    1. Austria 🇦🇹
    2. Słowenia 🇸🇮
    3. Finlandia 🇫🇮
    4. Japonia 🇯🇵
    5. Norwegia 🇧🇻
    6. Niemcy 🇩🇪
    7. Polska 🇵🇱
    8. Szwajcaria 🇨🇭
    9. Stany Zjednoczone 🇺🇸
    10. Włochy 🇮🇹
    11. Francja 🇲🇫
    12. Estonia 🇪🇪
    13. Ukraina 🇺🇦
    14. Turcja 🇹🇷
    15. Kazachstan 🇰🇿

  • Pavel profesor

    Pokłony dla tego, który wywalił drużynówkę i wstawił duety ;) Zamiast nudnej rywalizacji, ciągnącej się niemiłosiernie mamy dynamiczną rywalizację, angażującą zdecydowanie więcej ekip.

    Wczorajszy konkurs:

    1. Austria - 578,8
    2. Słowenia - 571
    3. Japonia - 567
    4. Norwegia - 556,4
    5. Niemcy - 545,4
    6. Finlandia - 542,3
    7. Polska - 525,7 (liczone z wynikiem Żyły)


  • equest profesor
    @marro

    Z tym wciąganiem na podium Pawła to spora przesada.

    Zobacz sobie wyniki indywidualne w duetach na ZIO.
    Paweł był tylko 9,1 pkt za Kacprem.
    https://www.skijumping.pl/wyniki/zawody/5574

  • Ondraszek doświadczony

    Moim zdaniem, Kubackiemu pomogła słaba obsada tych zawodów w Zakopanym. Wąskowi zrządzenie losu na IO. Tutaj nie ma co pomóc. Dostaną w tyte i tyle.

  • Lyseoko początkujący

    Dziś niestety na papierze bardziej realne miejsca 4-6. Mamy top 3 z wczoraj + ciężko liczyć że Hoerl Nikaido i Anze będą nie dowozić bardziej niż Stoch w trzech skokach.

  • marro profesor

    Kacper na podium wciągnął już Kubackiego i Wąska, może i ze Stochem się uda.

  • neonek2000 stały bywalec

    Powodzenia Kamil i Kacper 👑 Nie oczekuję dziś podium ale mimo to dajcie czadu i przy okazji cieszcie się że swoich skoków👍👍

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl