PŚ w Oslo: Premierowy triumf Deschwandena

  • 2026-03-14 17:28

Gregor Deschwanden odniósł pierwsze w karierze zwycięstwo w zawodach Pucharu Świata! Reprezentant Szwajcarii triumfował w sobotnim konkursie na Holmenkollbakken (HS134) w Oslo po skokach na odległość 132,5 m i 130,5 m. Drugie miejsce zajął Maximilian Ortner (126,5 m), a trzecie Naoki Nakamura (128,5 m i 129 m). Awans do finału wywalczyło dwóch Polaków.

Gregor DeschwandenGregor Deschwanden
fot. Tadeusz Mieczyński
Maximilian OrtnerMaximilian Ortner
fot. Tadeusz Mieczyński
Naoki NakamuraNaoki Nakamura
fot. Tadeusz Mieczyński

Po pierwszej serii sobotniego konkursu liderem był Maximilian Ortner. Austriak poszybował na 132. metr i wyprzedzał o 2,9 punktu Gregora Deschwandena (132,5 m). Trzecie miejsce zajmował Johann Andre Forfang (128,5 m) przed Renem Nikaido (129,5 m), Niko Kytosaho (131 m) i Manuelem Fettnerem (127,5 m).

Siódme miejsce ex aequo zajmowali Naoki Nakamura (128,5 m) i Ryoyu Kobayashi (126,5 m), dziewiąty był Antti Aalto (129 m), a dziesiąty Daniel Tschofenig (125 m).

Awans do finału wywalczyło dwóch reprezentantów Polski. Piętnaste miejsce okupował Kacper Tomasiak (124,5 m), z kolei dziewiętnasty był Maciej Kot (124,5 m).

Na pierwszej rundzie sobotni konkurs ukończyli trzydziesty drugi Aleksander Zniszczoł (122,5 m) i czterdziesty szósty Piotr Żyła (117,5 m). Ich los podzielili m.in. mistrzowie olimpijscy z Mediolanu-Cortiny - Domen Prevc (117,5 m; 42. miejsce) i Philipp Raimund (119 m; 36. pozycja).

Pierwszą serię konkursową rozegrano z 12. i 11. belki.

W finale po pierwsze pucharowe zwycięstwo w karierze sięgnął Gregor Deschwanden. Szwajcar poszybował na odległość 130,5 metra i wyprzedził o 1,4 punktu lidera na półmetku, Maximiliana Ortnera (126,5 m). Na najniższy stopień podium wskoczył Naoki Nakamura (129 m), który pokonał Daniela Tschofeniga (130,5 m), Rena Nikaido (125 m) i Niko Kytosaho (125,5 m).

Na siódmej pozycji rywalizację ukończył Johann Andre Forfang (124,5 m), ósme miejsce zajął Antti Aalto (126,5 m), zaś dziewiąty był Manuel Fettner (124 m). Czołową dziesiątkę zamknął Stephan Embacher (127 m).

Kacper Tomasiak po skoku na 119. metr zanotował spadek na dwudziestą drugą pozycję. Dwudziesty piąty był Maciej Kot (117,5 m).

Rundę finałową przeprowadzono w całości z 12. belki.

W wieku 35 lat i 15 dni, Gregor Deschwanden został najstarszym skoczkiem w historii, który po raz pierwszy w karierze triumfował w zawodach Pucharu Świata. Jest to również pierwsza pucharowa wygrana Szwajcara od 29 listopada 2014 roku i triumfu Simona Ammanna w Ruce.

W klasyfikacji Pucharu Świata prowadzi pewny Kryształowej Kuli Domen Prevc (1894 pkt.) przed Ryoyu Kobayashim (1173 pkt.) i Danielem Tschofenigem (1049 pkt.). Siedemnaste miejsce zajmuje Kacper Tomasiak (384 pkt.).

Na czele Pucharu Narodów znajdują się Austriacy (5183 pkt.) przed Słoweńcami (3764 pkt.) i Japończykami (3351 pkt.). Polacy uzbierali 1179 punktów i zajmują szóstą pozycję.

Na niedzielę zaplanowano drugi konkurs w Oslo, który rozpocznie się o 16:10. Znacznie wcześniej, bo na 9:00, wyznaczono start kwalifikacji.

WYNIKI I KLASYFIKACJE:
Zobacz wyniki I serii konkursu >>>
Zobacz końcowe wyniki konkursu >>>
Zobacz protokół FIS z wynikami konkursu >>>
Zobacz aktualną klasyfikację Pucharu Świata >>>
Zobacz aktualną klasyfikację Pucharu Narodów >>>
Zobacz aktualny ranking WRL >>>

Jak zaplanować ogrzewanie strefowe w domu, aby było wygodne i oszczędne?
Planowanie ogrzewania strefowego warto zacząć od analizy, w których pomieszczeniach spędzamy najwięcej czasu i jakie temperatury w nich chcemy utrzymywać. Następnie określamy strefy, konfigurujemy termostaty i ustalamy harmonogramy grzewcze - np. niższa temperatura w sypialniach nocą, wyższa rano w łazience. Dzięki inteligentnym systemom, takim jak ViCare Smart Climate, możesz zarządzać wszystkimi strefami z poziomu telefonu, nawet będąc poza domem. To trochę jak skoczek przygotowujący się do lądowania – każdy detal ma znaczenie, żeby rezultat był idealny.
Przydatne źródła:
>> 
Jak zaplanować ogrzewanie strefowe w domu?
>> Stwórz inteligentne ogrzewanie z ViCare Smart Climate
>> Sterowanie ogrzewaniem za pomocą aplikacji


Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (26383) komentarze: (402)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Materna stały bywalec
    @ms_

    To prawda, trudno przed skokami Maćka bić pokłony, tym bardziej, że chodziło mi oczywiście o brata, który bryluje jako ekspert w studio/w busie/pod skoczniami/w ciemnych okularach/obok Pani Pałasz..

  • ms_ profesor
    @Wojciechowski

    I kolejne obniżenie limitów by nam zafundował na dokładkę ;)

  • ms_ profesor
    @Bernat__Sola

    Haha, no w sumie tak, jak ten czas leci. Kubacki z Kotem to nie zdziwię się, jeśli zakończą karierę po przyszłym sezonie, ale pewnie dużo będzie zależało od tego w jakiej będą formie, możliwe też, że np. Zniszczoł albo Wolny jeśli będą mieli podobny sezon jak ten aktualny to też zakończą, a Stękała to myślę, że zakończy karierę już teraz, najpóźniej po następnym sezonie, no chyba, że po raz trzeci jeszcze odpali na ten jeden dobry sezon jak już mu się w przeszłości zdarzało, ale oceniam prawdopodobieństwo takiego scenariusza na 1%.

  • Wojciechowski profesor
    @Bernat__Sola

    W sumie jeśli któryś z Finów się załapie na podium – a widać, że to nie byłoby dziś aż takim szokiem – to będzie najwięcej państw z indywidualnym podium PŚ od sezonu 2014/2015.

    Pertile chyba odleciałby po tym w stratosferę ze szczęścia, skoki na Maracanie w drodze (w Dubaju chwilowo nie)!

  • Bernat__Sola profesor
    @ms_

    No żeby nie dociągnąć do "40", to musiałby kończyć już teraz, a w cieniu Stocha tego nie zrobi ;).

    Ciekawe, czy za rok pożegnają się Kubacki z Kotem. Bo Piotrek chyba rzeczywiście będzie jeszcze ciągnąć.

  • ms_ profesor
    @vvorm

    Nie wiem co miał Merk w głowie zadając takie pytanie, normalnie takich głupich pytań nie zadaje, ale w sumie może i dobrze, że o to zapytał bo teraz już mamy pewność, że Deschwanden się na emeryturę nie wybiera, a jednak jakieś ryzyko takiego scenariusza było, bo chyba przed tym sezonem, albo jeszcze wcześniej Deschwandem mówił, że nie wyobraża sobie siebie skaczącego w wieku Ammanna czy Kasaiego i na pewno zakończy karierę wcześniej. A jak już jesteśmy przy Kasaim to myślę, że takim polskim Kasaim będzie Żyła, do 40 myślę, że na pewno pociągnie choćby i w PK miał skakać, a w PŚ jak już to głównie na lotach, a myślę, że spokojnie może dociągnąć do około 43 roku życia jako aktywny skoczek.

  • ms_ profesor
    @Materna

    A nie chodzi Ci przypadkiem o Jakuba Kota? Bo dwa razy napisałeś o Maćku.

  • Mucha125 profesor

    Pięknie składy wybiera Maciusiak że powtórzyła się sytuacja z Lahti. Dodany zawodnik jest lepszy od połowy kadry.
    Doskonale to pokazuje że składy Maciusiaka to nie są najlepsi, ALE W JEGO świecie są najlepsi.
    Chore jak stworzył jakieś grupy pierwszeństwa

  • Bernat__Sola profesor

    28 lutego mieliśmy 3 kraje ze zwycięstwem w PŚ, 4 z podium indywidualnym i 5 z jakimkolwiek.
    2 tygodnie później mamy 5 z triumfem, 7 z pudłem indywidualnym i 9 z jakimkolwiek :P.

    Już 8 krajów z podium to było najwięcej od sezonu 2014/15 (AUT, CZE, GER, JPN, NOR, POL, SLO, SUI). 9 to najwięcej od 2012/13 (AUT, CZE, GER, ITA, JPN, NOR, POL, RUS, SLO, SUI).

  • neonek2000 doświadczony
    @Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak

    Niech Piotrula najpierw spokojnie przejdzie Kwalfikacje...^^

  • vvorm doświadczony
    @ms_

    Ja prawdę mówiąc myślałam, że się przesłyszałam i że to niemożliwe, że można takie pytanie zadać, a tu jednak wg niektórych można XD nie oglądam zbytnio wywiadów z Merkiem, nie znam jego ,,warsztatu", ale mam nadzieję, że to była tylko taka jednorazowa gafa.

  • Materna stały bywalec
    "Skubaniec" Kuźbik...

    Prywatnie prowadzę na bieżąco klasyfikację "Fantasy Draft" naszych ekspertów i muszę przyznać, że "skubaniec" Kuźbik nawet jak mu spadł z progu Domen wykręcił dziś znowu najlepszy wynik zarówno wsród ekspertów jak i jeden z najlepszych swoich wyników - zasługa Deszwega, Nakamury i Forfanga. Trzeba też jednak przyznać, że drugi Maciej Kot ze swoim skłądem "węgla i papy" - tak wyszydzanym przez Korościela - trzyma się dzielnie (zasługa Raimunda, Embachera , Nikaido, Aalto - przed sezonem wybory nieoczywiste) i dobrze podsumował to jeden z komentarzy pod "Zimnymi Draniami" że gdyby jeszcze wybrał np. Hoffmana lub Zofgrafa zamast Kosa ( a przy wyborze trochę się nad tym zastanawiał, ale zbili go nieco z pantałyku faktem, że rok wcześniej miał Hammana i ten nie dowiózł , więc ostatecznie wycofał się z "niemieckiej" ścieżki), to miałby realną szansę z Kuźbikiem wygrać, a całościowo to wybrał jednak najlepiej (czyt. jest ekspertem z najlepszą intucją/wiedzą) - dodajmy też, że stracił Nikaido w Dubaju ostatnio. Na drugim biegunie.. ( notabene Biegun jest trzeci w klasyfikacji) męczy się niestety Pan Błachut ze swoimi "oczywistymi" wyborami ( na czele z Kraftem , Lindvikiem , Paschke , Kubikiem i niestety Stochem ) przegrywając w końcówce sezonu wyraźnie z Panią Pałasz. Wydaje się jednak, że przy podsumowaniu sezonu "wywinie się" z tego ostatniego miejsca lekką ręką z charkaterystyczną dawką ironii, dowcipu i elokwencji, zaś z kolei Pan Korościel "połknie kij" i ukłoni się Panu Maćkowi.

  • TandeFan23 profesor
    @Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak

    Przez caly sezon Pucharu Swiata mamy takie male rzeczy i dopoki serwismen bedzie nas trenowal te rzeczy beda albo male albo coraz mniejsze. Bo Kacpra tez popsuje.
    Latem powinien trenowac z Toporem.Bo skonczy jak Wasek.

  • ms_ profesor

    Wgl Aalto i Kytosaho przypominają mi ostatnio coraz bardziej inny fiński duet, czyli Herole i Hirvonena w kombinacji norweskiej, tam Finowie są jeszcze lepsi, na igrzyskach olimpijskich Herola i Hirvonen indywidualnie zdobyli brązowe medale, a w sprincie drużynowym zajęli 2 miejsce tuż za Norwegami. W Pucharze Świata obu z nich stać na podium, a Herola niedawno nawet wygrał w Bad Mitterndorf minimalnie przed Lamparterem, w tamtym roku wygrał w Oslo bijąc przy okazji rekord skoczni skacząc 146 metrów i było to jego pierwsze zwycięstwo w PŚ w karierze. Ostatnio w Lahti zupełnie nieoczekiwanie zaskoczył jeszcze Nittykoski (nazywany przez Pieczatowskiego za każdym razem Nittykowskim ;) ) i zajął najlepsze w karierze 6 miejsce, a dzisiaj w rundzie prowizorycznej zajął 4 miejsce (co ciekawe przed PŚ w Bad Mitterndorf gdzie był 22 miał w tym sezonie na koncie dosłownie 2 punkty w klasyfikacji generalnej, oba wywalczone za dwukrotne zajęcie 40 miejsca Otepie, w kombinacji punktuje najlepsza 40 jakby coś. A jutro ostatnie zawody Pucharu Świata w tym sezonie. Ciekawe czy Herola powtórzy swój sukces sprzed roku i znowu wygra w Oslo.

  • ms_ profesor
    @zimowy_komentator

    Dokładnie, mnie też oburzyło to pytanie Merka do Deschwandena o koniec kariery, myślałem, że Merk go zapyta, czy teraz czas na kryształową kulę, a ten go o koniec kariery pyta, już widzę jakby takie pytanie śmiał zadać Żyle, Kubackiemu, Kotu, czy innemu Zniszczołowi xd

  • Deschwinchenkocki doświadczony

    Czaił się, czaił w tej czołówce, a gdy trafiła się okazja i słabszy los paru faworytów, utrzymał równą dyspozycję i się doczekał. Ot, taki to sport - tu jak w rzadko którym sporcie musi współgrać dobra forma, szczęście do loterii i wiele innych czynników. Nie ma więc co narzekać, że ten czy tamten miał farta lub wręcz przeciwnie.

  • Bernat__Sola profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Całkiem niedawno, był to finał w Planicy 24 marca 2024:

    1. Huber (w generalce 17.)
    2. D. Prevc (w generalce 16.)
    3. Zniszczoł (w generalce 19.)

  • Wojciechowski profesor
    @zimowy_komentator

    Myślę, że ogólnie komentatorzy mogą być nadal bardziej pod wpływem odlotu Miziernycha na dużej skoczni w Predazzo i gdzieś już lokaty tego typu w PŚ są w głębokim cieniu.

    Za to gdyby wygrał Fettner, to mógłby wyśrubować rekord „najstarszego” debiutanckiego zwycięstwa w PŚ na długie lata, coś jak wyczyny Kasaiego. Naprawdę mu życzę, chociaż przynajmniej zdążył z tym podium.

  • zimowy_komentator profesor

    O życiówce Mizernycha chyba komentatorzy ostatecznie nie wspomnieli? (16 miejsce). Dzisiejszy konkurs jakiś taki bez udziału faworytów, ale przyjemnie się oglądało jak inni dostają szansę na dobre wyniki. Szkoda, że wśród nich nie było Polaków: Kot drugi skok gorszy, a Tomasiak nie zawalił, ale też nie wybił się ponad przeciętność. Może jutro będzie lepiej?

    G. Deschwandena zawsze miałem za takiego "drewnianego" skoczka, a jednak doczekał się premierowego zwycięstwa (choć większe wrażenie zrobiłoby premierowe Fettnera, tuż przez zakończeniem kariery). Niemniej pytanie o koniec kariery zadane przez redaktora dość niestosowne. Czemu ma kończyć, skoro nasi skoczkowie w większość są w jego wieku albo go przekroczyli?

    Nie zawsze czekam na studio TVN (dłuuugie reklamy), jednak dziś doczekałem - studio w okrojonym składzie, ale wcisnęli tam Krzysztofa Bieguna. Kiedy wydawcy zrozumieją, że on na główną antenę nie za bardzo się nadaje? Na pobocznych antenach typu Eurosport proszę bardzo, ale na główną antenę trzeba mieć trochę ogłady i odpowiedni zasób słownictwa.

  • Wojciechowski profesor
    @Wojciechowski

    O tym zestawieniu zapomniałem po trzecim miejscu Zografskiego w Lahti. A jest oczywiście w ścisłej czołówce. To byłby numer, gdyby czekało go jeszcze zwycięstwo w wieku Deschwandena, skoro na podium debiutowali na bardzo podobnym etapie...

    NAJSTARSI DEBIUTANCI NA PODIUM KONKURSU PŚ

    Paschke Pius -................ 33'189 ... 12242 dni ... 2023-11-25 ... Ruka (d)
    MATURA Jan ---.............. 32'356 ... 12044 dni ... 2013-01-19 ... Sapporo (d)
    Deschwanden Gregor ... 32'286 ... 11974 dni ... 2023-12-10 ... Klingenthal (d)
    Zografski Władimir --..... 32'235 ... 11923 dni ... 2026-03-06 ... Lahti (d)
    Kalso Jukka ................... 31'156 ... 11438 dni ... 1986-12-06 ... Thunder Bay (n)
    Zniszczoł Aleksander -... 29'361 ... 10953 dni ... 2024-03-03 ... Lahti (d)
    Neumayer Michael ........ 28'351 ... 10578 dni ... 2008-01-01 ... Garmisch-Partenkirchen (d)
    Berg Rolf Åge ................. 28'267 ... 10494 dni ... 1986-01-06 ... Bischofshofen (d)
    Hofmann Felix ............... 28'40 ..... 10267 dni ... 2025-11-23 ... Lillehammer (d)
    Suda Kenji --................... 28'11 ..... 10238 dni ... 1994-03-09 ... Örnsköldsvik (n)

    WERSALIKAMI wyróżnieni zwycięzcy danych konkursów.

  • Materna stały bywalec
    konkurs w ujęciu Bardzo Starego Sceptyka

    dzisiejszy konkurs wg. legendarnej klasyfikacji " Bardzo Starego Sceptyka"A.D.2025/2026 - bardzo słaby (15pkt.) - 9 - ostatnie miejsce drużynowo ex aequo z Mizernychem...

    IO 2026 - złoty medal ( konkurs CUDOWNY); srebrny medal - (konkurs GENIALNY); brązowy medal - (konkurs REWELACYJNY)
    (+) dodaję dla konkursów poniżej dobrego w przypadku gdy Polak jest w dziesiątce ;
    (- db) - określam w przypadku Polaka na trzecim stopniu podium przy braku odpowiedniej ilości punktów pozostałych.

    Legenda:
    0 lub mniej (brak kwal do konkursu) - konkurs tragiczny - Predazzo (mikst NH) - (0 pkt. - brak awansu do drugiej serii);
    1-9 - konkurs beznadziejny - Sapporo 1(8pkt.); Willingen 1 - (3pkt.); Kulm 1 - (8pkt.);
    10-24 - konkurs bardzo słaby - Ruka 1 (13pkt.); Klingenthal 2 - (24pkt.); Oberstdorf (MŚ Loty) -(16pkt.); Oberstdorf (MŚ Loty druż) -(18pkt.); Oslo 1 - 15pkt.;
    25-49 - konkurs słaby - Lillehammer 2 (42pkt.); Falun 1 - (42pkt.); Falun 2- (36pkt.); Wisła 1 - (29pkt.); Klingenthal 1- (33pkt.); Engelberg 1 - (43pkt.); Oberstdorf - (35pkt.); Innsbruck - (33pkt. - słaby+); Bischofshofen - (39pkt.); Zakopane -(45pkt.); Willingen 2 - (30pkt. -słaby+); Kulm 2 - ( 26pkt.- słaby+); Lahti 1 - ( 33pkt.- słaby+); Lahti 2 - ( 38pkt.- słaby+); Lahti (duety) -42pkt.
    50-79 - konkurs przeciętny/przyzwoity/niezły* - *(wybierz właściwe) - Lillehammer (mikst) (57pkt.- przeciętny+); Lillehammer 1-(57pkt.); Ga-Pa - (51pkt. - przeciętny+); Sapporo 2 - (50pkt.);
    80-119 - konkurs dobry- Wisła 2 - (109pkt.); Engelberg 2 - (82pkt.); Zakopane (duety) - 82pkt.
    120-169 - konkurs bardzo dobry
    170-219 - konkurs rewelacyjny - (Predazzo LH) - 88pkt. - Tomasiak (brąz);
    220-269 - konkurs genialny - (Predazzo NH) - 80pkt,- Tomasiak (srebro); Predazzo (LH duety) - 82pkt. - Tomasiak/Wasek - (srebro);
    270+ - konkurs cudowny (skoczkowie odlatują na ORLEN...)

  • tobiaszko stały bywalec
    @Wojciechowski

    Dla Fetnera chyba jutro ostatnia szansa...Na lotach raczej jest bez szans na zwycięstwo

  • ms_ profesor
    @cavalierjan19

    O widzę mamy fana Mayhem na skijumping :)

  • Ondraszek doświadczony

    Widzę pozytywy u naszych. Loteria, czy nie zawsze tak samo.

  • Paweł39 weteran

    Co jak co ale jeden zawodnik w 30 PŚ na koniec sezonu to i tak kompromitacja Maciusiaka. I to całkowicie ten niespodziewany przed sezonem, w ostatnim konkursie w Planicy prawdopodobnie zobaczymy tylko Tomasiaka bo nawet Stoch się może nie załapać

  • ms_ profesor
    @Stinger

    Ciekawe czy Klaebo po tym upadku w Drammen będzie w stanie wystartować w finałowych zawodach w USA. Trochę słabo by było jakby zwycięzca Pucharu Świata nie pojawił się na starcie w finałowych zawodach sezonu, ale i tak do USA pojechać, nawet jeśli nie wystartuje to odbierze kryształową kulę no i małe kryształowe kule też xd

  • Wojciechowski profesor
    @Wojciechowski

    NAJSTARSI NA PODIUM KONKURSU PŚ

    Kasai Noriaki .................... 44'293 ... 16364 dni ... 2017-03-26 ... Planica (m)
    Fettner Manuel ---............. 40'208 ... 14818 dni ... 2026-01-11 ... Zakopane (d)
    OKABE Takanobu ............. 38'135 ... 14015 dni ... 2009-03-10 ... Kuopio (d)
    Ammann Simon ............... 36'202 ... 13351 dni ... 2018-01-13 ... Tauplitz/Bad Mitterndorf (m)
    Żyła Piotr .......................... 36'75 ..... 13224 dni ... 2023-04-01 ... Planica (m)
    DESCHWANDEN Gregor ... 35'15 ..... 12799 dni ... 2026-03-14 ... Oslo (d)
    Kranjec Robert ................. 34'247 ... 12666 dni ... 2016-03-20 ... Planica (m)
    PASCHKE Pius -................. 34'209 ... 12628 dni ... 2024-12-15 ... Titisee-Neustadt (d)
    Stoch Kamil ...................... 34'200 ... 12619 dni ... 2021-12-11 ... Klingenthal (d)
    DAMJAN Jernej --.............. 34'182 ... 12601 dni ... 2017-11-26 ... Ruka (d)

    WERSALIKAMI wyróżnieni zwycięzcy danych konkursów.

    Deschwanden wyprzedził za jednym zamachem Kranjca, Paschkego, Stocha, Damjana, a także Michaela Neumayera i Michaela Hayböcka.

  • Wojciechowski profesor

    NAJSTARSI W DNIU PIERWSZEGO ZWYCIĘSTWA W KONKURSIE PŚ

    DESCHWANDEN Gregor ... 35'15 ..... 12799 dni ... 2026-03-14 ... Oslo (d)
    PASCHKE Pius -................. 33'210 ... 12263 dni ... 2023-12-16 ... Engelberg (d)
    MATURA Jan -.................... 32'356 ... 12044 dni ... 2013-01-19 ... Sapporo (d)
    DAMJAN Jernej ---............. 30'243 ... 11201 dni ... 2014-01-26 ... Sapporo (d)
    STJERNEN Andreas --........ 29'167 ... 10759 dni ... 2018-01-13 ... Tauplitz/Bad Mitterndorf (m)
    HUBER Daniel ---............... 29'4 ....... 10596 dni ... 2022-01-06 ... Bischofshofen (d)
    LOITZL Wolfgang .............. 28'354 ... 10581 dni ... 2009-01-01 ... Garmisch-Partenkirchen (d)
    SÆTRE Johan ---............... 28'353 ... 10580 dni ... 1981-01-23 ... Gstaad (n)
    KOCH Martin --.................. 28'351 ... 10578 dni ... 2011-01-08 ... Harrachov (m)
    BERG Rolf Åge --................ 28'311 ... 10538 dni ... 1986-02-19 ... St. Moritz (n)

    Potężnie wyśrubowany rekord przez Szwajcara, tu już chyba musiałby zdążyć wkroczyć Fettner, żeby pobić to jeszcze w tym sezonie. Z pierwszej „10” wypadł Dawid Kubacki.


    NAJSTARSI ZWYCIĘZCY KONKURSU PŚ

    KASAI Noriaki -.................. 42'176 ... 15516 dni ... 2014-11-29 ... Ruka (d)
    OKABE Takanobu ............. 38'135 ... 14015 dni ... 2009-03-10 ... Kuopio (d)
    DESCHWANDEN Gregor ... 35'15 ..... 12799 dni ... 2026-03-14 ... Oslo (d)
    KRANJEC Robert .............. 34'245 ... 12664 dni ... 2016-03-18 ... Planica (m)
    PASCHKE Pius .................. 34'194 ... 12613 dni ... 2024-11-30 ... Ruka (d)
    DAMJAN Jernej -............... 34'182 ... 12601 dni ... 2017-11-26 ... Ruka (d)
    STOCH Kamil --................. 33'229 ... 12283 dni ... 2021-01-09 ... Titisee-Neustadt (d)
    AMMANN Simon ---........... 33'157 ... 12210 dni ... 2014-11-29 ... Ruka (d)
    MAŁYSZ Adam .................. 33'49 ..... 12102 dni ... 2011-01-21 ... Zakopane (d)
    ŻYŁA Piotr ---..................... 33'30 ..... 12083 dni ... 2020-02-15 ... Tauplitz/Bad Mitterndorf (m)

    Deschwanden i z tego grona „wyrzucił” – a jakże – Dawida Kubackiego.

  • tobiaszko stały bywalec

    Domen jeżeli wygra ostatnie 5 konkursów będzie miał średnią punktową 79,8. Peter w swoim wybitnym sezonie miał miał 79,41. Zakładajac , że Domen wygra 4 konkursy a raz będzie drugi średnia punktów wyniesie 79,13. Więc Domen musiałby wygrać wszystkie 5 konkursów do końca, aby przebić brata pod każdym względem. Myśle, że rekord zwycięstw padnie. Być może punktowo też da rade go przebić ale takiej średniej jak Peter na każdy konkurs chyba nie da radę wykręcić. Peter w swoim sezonie największą wpadkę miał w Lillehamer gdzie zajoł... 11 miejsce a Domen jednak 27 w Zakopanem dzisiaj 42 ta Dyskwalifikacja w Lahti i do tego 13 miejsce w Falun .

  • ZXCVBNM_9999 profesor

    Skoki yyyyeeee polaków były eeeeeyyyyyyyyeee bardzo powiedziałbym dobre bardzo eeeyy, ale lekko coś zabrakło eeeyyy, trochę szczęścia ee, może niewielkich błędów eeeyyy na progu. Są eeeyyy pozytywy, solidny eee skok Zniszczoła, tylko troszczkę eeyy zabrakło szczęścia do warunków i tak zwanego eeeyy formy dnia, ale yyy mam nadzieję, eeeeeeeeeee że jutro się yhym uda.

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak profesor
    @NowyNowy

    Cieszmy się z małych rzeczy. Jutro może Piotrula uciuła punkciki i znów będzie powód do radości pana serwismena.

  • NowyNowy doświadczony
    @ASJ_212

    Jakbym słyszał Probierza gdy był selekcjonerem reprezentacji Polski, ego większe od umiejętności.

  • ms_ profesor
    @Kornuty

    Mam nadzieję, że się mylę, ale moim zdaniem nie ma żadnych szans, że ktoś teraz zwolni Maciusiaka "przez to" co stało się na igrzyskach. "Wszyscy" jemu przypisali te sukcesy.

  • ms_ profesor
    @Kornuty

    Powie, że dzisiaj szczęścia zabrakło, wiatr bardzo kręcił, była mgła i nawet najlepsi sobie nie poradzili, o czym najlepiej świadczy wynik Prevca. Wgl ten "sprawiedliwy" trener gdyby Tomasiak jakimś cudem nie zdobył medalu na MŚJ, a Kubacki nie miał teraz tych spraw osobistych to nawet nie powołałby Kota ani na Lahti ani na Oslo tylko skakałaby piątka Tomasiak, Stoch, Wąsek, Żyła i Kubacki, a Kot wystąpiłby sobie na koniec sezonu w PK w Zakopanem, a i tak na loty do Planicy by go Maciusiak nie zabrał choćby i Kot tam dwa razy wygrał zawody i Maciusiak powiedziałby coś w stylu "Maciek nie lubi mamutów, więc uznaliśmy wspólnie ze sztabem, że lepiej zabrać Dawida, on też sobie kiepsko radzi na mamutach, ale ma szanse na występ w finałowym konkursie dla najlepszej 30" ;)

  • ASJ_212 profesor

    Wywiadu z Maciusiakiem jeszcze nie ma ale już mogę go wam zaprezentować:
    Formela: Kacper Tomasiak i Maciej Kot zdobywają kolejne punkty, ale więcej pozytywów nie widać.
    Maciusiak: Yyy...no przede wszystkim dzień dobry, ale to też nie jest tak że nie można żadnych pozytywów z tego konkursu wyciągnąć. Na pewno Olek Zniszczoł na plus bo oddał dobry skok ale niestety no brakło mu troszkę szczęścia i ta punktowana 30-tka mu uciekła.

  • Kornuty weteran
    @ms_

    Obyś się mylił. Jeśli MM pozostanie czeka nas przepaść.

  • ms_ profesor
    @Bernat__Sola

    Po Doleżal też, ale gdy zwalniano Thurnbichlera to chyba nawet sam Małysz wspominał, że zgłaszał się Norcić, żeby trenować Polaków, ale woleli po ostatnich doświadczeniach z zagranicznymi trenerami postawić jednak na polską myśl szkoleniową, na trenera, który dobrze zna naszych skoczków, jakby poszukać w archiwum z marca, kwietnia zeszłego roku to pewnie by się ten artykuł znalazło, ale nie chce mi się tego szukać xd

  • tobiaszko stały bywalec

    Wspaniałe podium dzisiaj i wspaniały Deschwanden . Wspaniały sezon pod wieloma względami Domen do tej pory chwiejny skoczek nagle wygrywa wszystko co możliwe do wygrania w skokach narciarskich. Tomasiak rok temu nie łapał się do kontynentala skończy sezon z 3 medalami olimpijskimi . Finowie po tylu latach na podium , Deschwanden po tylu latach w końcu wygrał . Przed sezonem któryś z czołowych zawodników w PŚ bodajże Lanisek powiedział ze Austriacy są krok przed wszystkimi z dyspozycją. Gdyby nieplanowany pobyt w Dubaju Nikaido to raczej mieliby kłopot żeby mieć kogoś w TOP 3 w PŚ a tak to Tschofening podgonił i sprawia wrażenie że ma niezłą forme a jeszcze miesiąc temu na IO skakał fatalnie.

  • Kornuty weteran

    Wiatrowy fuks. Faworyci poza trzydziestką. A nasi ? Brawo Maciek ! Reszta ? Czekamy na komentarz MM. Będzie dobrze ?

  • ms_ profesor
    @Alberto

    Jak Polacy, Szwajcarzy i Finowie będą skakać tak jak dzisiaj to naprawdę mogą nas jeszcze wyprzedzić w tym sezonie, a nawet by mogło tak być, to by była piękna kompromitacja Maciusiaka. Ciekawe czy gdyby IO wypadły bez szału, czyli powiedzmy jakieś 6 miejsce w duetach i miejsca Tomasiaka w czołowej 10, ale nie wyżej to Maciusiak też by wtedy został na kolejny sezon, ale obawiam się, że tak, no ale tego już się nie dowiemy, a tym sukcesem na igrzyskach zapewnił sobie pozostanie na kolejny sezon choćby żaden z Polaków do końca sezonu nie zdobył żadnego punktu.

  • Bernat__Sola profesor
    @ms_

    A to nie po Doležalu chciał nas trenować?

  • ms_ profesor
    @Alberto

    Kytosaho gdyby nie dwa razy słabsze noty to już dzisiaj byłby na podium.

  • NowyNowy doświadczony
    @ms_

    Małysz z naczelnym jąkałą nadają się do tarcia chrzanu.

  • ms_ profesor
    @Cinu

    Warto teraz również przypomnieć, że Norcić chciał trenować Polaków po tym gdy zwolniono Thurnbichlera, ale Małysz wolał Maciusiaka...

  • cavalierjan19 profesor

    Ranking najlepszych punktowo zawodników w Pucharze Świata bez podium. W kwadratowym nawiasie liczba miejsce w pierwszej dziesiątce konkursów PŚ w karierze. Trzema gwiazdkami oznaczeni zawodnicy z podium imprezy rangi mistrzowskiej. Wielkimi literami zawodnicy występujący w dzisiejszym konkursie. W nawiasie podany przyrost punktów i zmiana pozycji.
    1. Henning Stensrud- NOR (96/97-07/08) – 1666pkt [13]
    2. Denis Korniłow- RUS (03/04-?) – 1524pkt [11]
    3. Stefan Hula- POL (04/05-22/23) – 1134pkt [9]
    4. Nicolas Jean Prost FRA (88/89-95/96)- 1118pkt [18]
    5. Vincent Descombes Sevoie- FRA (05/06-17/18)- 1096pkt [8]
    6. ANTTI AALTO- FIN- (12/13- teraz)- 1060pkt [8] (+32pkt)
    7. Rok Benkovic- SLO- (01/02-06/07)- 951pkt [14] ***
    8. Jakub Wolny- POL- (13/14-teraz) 816pkt [5]
    9. Clemens Aigner-AUT- (14/15- teraz)- 801pkt [7]
    10. Robert Mateja- POL- (91/92-07/08)- 754pkt [10]
    11. Sebastian Colloredo- (04/05-18/19)- ITA 726pkt [6]
    12. Andriej Wierwiejkin- SOV/KAZ (83/84/-93/94)- 700pkt [9]
    13. Marco Steinauer- SUI (91/92-05/06)– 699pkt [7]
    14. Lido Tomasi- ITA (79/80-84/85)-694pkt [13]
    15. Rune Olijnyk- NOR (86/87-91/92)- 667pkt [9]
    16. NIKO KYTOSAHO- FIN- (15/16- teraz) 645pkt [6] (+40pkt/+4)
    17. Antonin Hajek- CZE (03/04-14/15)- 644pkt [6]
    18. Shohei Tochimoto- JPN (05/06-22/23)– 634pkt [3]
    19. Ron Richards- USA (81/82-90/91) -632pkt [9]
    20. David Zauner- AUT (9/10-11/12)– 619pkt [12]
    21. ARTTI AIGRO-EST- (17/18- teraz)-554pkt [1]
    22. VALENTIN FOUBERT- FRA-(20/21-teraz)- 541pkt [6]

    39. BENJAMIN OESTVOLD- NOR- (20/21-teraz)- 447pkt [5]

    47. KEVIN BICKNER- (15/16-teraz)- 403pkt [3] (+22pkt/+4)

    50. GIOVANNI BRESADOLA-ITA- (18/19-teraz)- 384pkt [2]
    51. KACPER TOMASIAK- POL- (25/26-teraz)- 384pkt [5]* (+9pkt)

    59. TATE FRANTZ- USA-(22/23-teraz)- 359pkt [3] (+4pkt/+1)
    60. ROBIN PEDERSEN- NOR- (17/18-teraz)-357pkt [3]

    Z tego zestawienia bardzo dobrze poradzili sobie Finowie, jeden z lepszych występów sezonu Bicknera. Z drugiej strony mizernie Foubert, Aigro, Pedersen i król dyskwalifikacji Oestvold. Z pesymizmem w kwestii Tomasiaka bym nie przesadzał, a nuż jutro lepiej wyczuje tę skocznie i zakręci się koło dziesiątki.

  • NowyNowy doświadczony

    "Thurn był i był bleee" chłop przyszedł i zmienił technikę Stochowi (a że skakał jak skakał, no nie oszukujmy się od jakiegoś czasu był to zmierzch Kamila i to działo się nawet przed Thurnem) co było widać na mamutach (miało się wrażenie że w locie przyśpiesza niż wytraca prędkość) zmienił technikę Kubackiemu i już nie był takim kartoflem, oj jak teraz taki trener przydałby się Tomasiakowi no i przyszła PMS czyli skaczemy wzwyż bez względu na wszystko.

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @Bernat__Sola

    Jedyne trofeum tego rocznika to złoto MŚ Eisenbichlera, jednocześnie oprócz niego tylko Freitag stanął na podium generalki PŚ.
    Swoją drogą, aż się nie chce wierzyć, że Bodmer jest z tego samego rocznika co Deschwanden, tym bardziej, że swoje jedyne podium w PŚ zdobył wtedy gdy Gregor nie miał jeszcze żadnych punktów w PK.

  • cavalierjan19 profesor

    Ranking najlepszych punktowo zawodników w Pucharze Świata bez zwycięstwa w Pucharze Świata. Trzema gwiazdkami oznaczeni zwycięzcy konkursu rangi mistrzowskiej, jedną zawodnicy bez podium w konkursie Pucharu Świata. W kwadratowym nawiasie liczba miejsc drugich i trzecich w konkursach Pucharu Świata, po przecinku liczba miejsc dziesiątce w konkursach Pucharu Świata. Wielkimi literami zawodnicy występujący w dzisiejszym konkursie. W nawiasie podany przyrost punktów i ewentualny wzrost pozycji w rankingu.

    1. MANUEL FETTNER AUT (99/00-teraz) 5542pkt [1-5, 75] (+29pkt)
    2. Michael Neumayer GER (00/01-15/16) 3658pkt [1-2, 43]
    3. Miran Tepes JUG/SLO (79/80-91/92) 3525pkt [6-2, 60]
    4. Dmitrij Wasiljew RUS (98/99-19/20) 3214pkt [3-6, 46]
    5. Lasse Ottesen NOR (90/91-00/01) 3211pkt [3-6, 50]
    6. Tommy Ingebrigtsen NOR (93/94-06/07) 2795pkt [1-4, 50] ***
    7. Taku Takeuchi JPN (06/07-teraz) 2537pkt [2-2, 27]
    8. Ladislav Dluhos TCH/CZE (83/84-94/95)-2195pkt [3-3, 32]
    9. Pentti Kokkonen FIN (79/80-85/86) 1946pkt [2-5, 31]
    10. Georg Spaeth GER (98/99-09/10) 1902pkt [1-3, 26]
    11. Rune Velta NOR (09/10-15/16) 1803pkt [2-4, 25] ***
    12. KRISTOFFER ERIKSEN SUNDAL- NOR (22/23-teraz)- 1799pkt [1-3, 30] (+7pkt)
    13. Didier Mollard- FRA (85/86-96/97) 1726pkt [2-4, 23]
    14. Hansjoerg Jaekle GER (92/93-01/02) 1699pkt [1-0, 21]
    15. Olav Hansson NOR (81/82-86/87)- 1669pkt [8-3, 26]
    16. Henning Stensrud NOR (96/97-07/08) 1666pkt [0-0, 13]*
    17. Philipp Aschenwald AUT (15-16-teraz) 1606 pkt [1-1, 20]
    18. Andreas Wank GER (04/05-18/19) 1543pkt [1-1, 16]
    19. Sylvian Freiholz SUI (90/91-02/03) 1543pkt [1-0, 19]
    20. Denis Korniłow RUS (03/04-?) 1524pkt * [0-0, 11]

    25. NAOKI NAKAMURA- JPN (15/16-teraz)- 1370pkt [1-2, 9] (+60pkt/+2)

    28. WŁADIMIR ZOGRAFSKI- BUL (09/10-teraz)- 1267 pkt [0-1, 11]

    30. ALEKSANDER ZNISZCZOŁ- POL (11/12-teraz) 1220pkt [0-2, 15]

    38. MAXIMILLIAN ORTNER- AUT (22/23-teraz)- 1108pkt [1-2, 19] (+80pkt/+2)

    40. ANTTI AALTO- FIN (12/13-teraz)- 1060pkt* [0-0, 7] (+32pkt)
    41. PAWEŁ WĄSEK- POL- (17/18-teraz) 1017pkt [0-1, 8]

    43. STEPHAN EMBACHER- AUT (23/24-teraz) 976pkt [3-2, 17] (+26pkt/+4)

    58. FELIX HOFFMANN- GER (16/17-teraz)- 748pkt [1-4, 13]

    Deschwanden opuścił zestawienie mając na koncie 2976 punktów, 6 podiów i 44 miejsca w pierwszej dziesiątce. Życiowy konkurs Ortnera, świetny występ Nakamury, jeden z lepszych w karierze Aalto. Na przeciwnym biegunie Sundal, Zografski czy Hoffmann.

  • Sigmusiaxd weteran
    @ASJ_212

    Gratulacje dla Waszka!

  • kunegundek weteran
    @vvorm

    A gdzie, wtedy byłoby wszystko w porządku, przecież to Maciek go przygotował do igrzysk gdzie medale zdobył :D

  • Raptor202 profesor
    @NowyNowy

    Na pewno nie języka polskiego XD

  • Bernat__Sola profesor

    Skokowy rocznik 1991 cech uje wyjątkowa głębia. Już 8 zwycięzców konkursów PŚ (Freitag, Ziobro, Fannemel, Hayböck, Kot, J. Kobayashi, Eisenbichler i Deschwanden) i aż 11 podiumowiczów (wymienieni + Bodmer, Kraus i Hauer).
    Jednocześnie - nie ma w nim ani jednej tak wybitnej postaci, jak w wielkich rocznikach 1977 i 1996, więc ciężko stawiać go wyżej.

  • NowyNowy doświadczony

    A czego ten jąkała (Maciusiak) miałby nauczyć skoczków, chyba tego jak smarować narty i dube prezesa.

  • vvorm doświadczony
    @kunegundek

    Rękę rękę myje; ciekawe, czy jakby Kuba Kot powiedział o Tomasiaku ,,podopieczny Macieja Maciusiaka", to Krzysiu też by go tak zawzięcie poprawiał.

  • kunegundek weteran
    @Prekursor Skoczni Vip

    Bo to błędy na progu, o czym nawet sam wspomniał, nic nowego i to się zdarza. W powietrzu to wygląda jak wygląda przez próg, najazd i próg u skoczków na takim poziomie to 80-90% skoki tak naprawdę, bo z drobnymi błędami tam cały skok mocno cierpi, a z drobnymi błędami w locie stracisz oczywiście coś ale o ile nie są to katastrofalne błędy, to stracisz maks powiedzmy z 5 metrów gdzie z porównywalnie małym błędem na najeździe i progu stracisz 10-15 metrów, czasem może i wiecej.
    Zobaczymy, ja tam jestem dobrej myśli co do Kacpra, chociaż może być tak, że będzie już do końca sezonu skakał przecietnie i to też będzie okej, jeszcze wiele radości nam da, spokojnie

  • latarnik stały bywalec
    @Bernat__Sola

    Faktycznie, dzięki

  • Bernat__Sola profesor
    @Stinger

    Nie tylko względem poprzedniego, ale względem 7 poprzednich. To już coś.

  • AndiSkacz bywalec
    @Alberto

    Jak by co zapraszam też do drugiego pytania, które jest na artykule o Philipie Raimundzie. Też jest związane są tą 2.

  • Prekursor Skoczni Vip profesor

    Fajne podium i znowu dobry wystep finow. Tomasiak znowu skacze tak jka na poczatku sezonu, wysoko i przecietnie w locie

  • kunegundek weteran
    @Cinu

    Nie wiem, chociaż skoro już wcześniejszych im wydarli... :D Zaczynają oni wyrastać na takiego trenerskiego skauta tak naprawdę haha

  • jezrdna_AM początkujący

    Relacja na żywo znowu nie działa na stronie. Proszę zróbcie coś z tym.
    Nie działała podczas konkursu kobiet, a podczas konkursu mężczyzn przestała działać w połowie pierwszej serii.

  • kunegundek weteran
    @cms

    Takie są niestety realia. Kocham skoki, ale trzeba domeczyc sezon do końca i potem sobie odpocznę chociaż... :))) a ten PZN z ich gamoniem niech spłoną, następnie niech ktoś zaora zgliszcza i może w końcu będzie można coś sensownego budować, bo może i każdy związek sportowy jest skorumpowany j dawniej też było źle, ale tak źle nie było w PZN nigdy, kółeczko wzajemnej adoracji.
    A dla Kuby Kota brawo, za kulturalna sugestie, ale jakże trafna. :) wiaodmo, że nie może on Bóg wie czego Łowicz ale taka lekko uszczypliwa sugestia co do tegoż że tylko zawodnicy Topora znowu punktuja jest jak najbardziej trafna i może w końcu dotrze to do niektórych zakutych łbów, że wcale Maciuś dobrze do sezonu nikogo nie przygotował, NIESTETY

  • Alberto bywalec
    @AndiSkacz

    Ortner może jutro skończyć jak Schuster w niedzielę, czyli w 3 dziesiątce. Wtedy pojedynek się wyrówna. Ale mimo wszystko postawie na Ortnera.

  • Cinu profesor
    @kunegundek

    Szwajcarzy dadzą sobie wydrzeć kolejnego trenera? Będąc na ich miejscu bym na to nie pozwolił, mają farta że Norczicz okazał się nie odstawać szkoleniowo od Velty.

  • tonyv bywalec

    Jakkolwiek to brzmi, tegoroczne Igrzyska okażą się dla nas błogosławieństwem i przekleństwem zarazem.

  • kunegundek weteran
    @Raptor202

    Po prostu złe wyboru dokonujemy. :) ja już sobie pomyślałem, że może fajnie byłoby podebrać Norcicia Szwajcarom, ale... I tak się trener nie zmieni. Wuefista dalej będzie wuefista, a nawet już Kubie Kotu się język delikatnie rozwiązuje, ale Krzysiu biegun się odkleja i kolegi - trenera z pracy broni. XD

  • ASJ_212 profesor

    Janne Holz wygrał dzisiejszy konkurs AC w Hinterzarten a Waszek zajął drugie miejsce

  • Raptor202 profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    To się nie liczy, w pierwszym konkursie sezonu nie ma jeszcze generalki.

  • Adam90 profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Tomasiak na olimpiadzie 2026 jest po za top 10

  • Bernat__Sola profesor
    @break90

    Przeciwnie - nic na to nie wskazuje.

  • Raptor202 profesor

    W ogóle jak to jest, że Szwajcarzy potrafią zatrudnić trzech dobrych trenerów z rzędu do swojej kadry (Hornschuh, Velta i teraz Norcic) i tak naprawdę większość ich skromnego potencjału ludzkiego wykonuje bardzo solidną robotę, a w tym czasie my (rzekoma skokowa potęga) po Horngacherze bierzemy dwóch trenerów średnich i jednego żałośnie słabego? Szwajcarskie skoki tak bogate w porównaniu do nas? Nie jesteśmy w stanie pozwolić sobie na dobry sztab?

  • cms weteran

    Nic odkrywczego nie napiszę ale Maciej Maciusiak w normalnych realiach byłby do zwolnienia po tym sezonie. Serwismen bez koncepcji prowadzenia kadry, błądzący jak dziecko we mgle. Wyniki w PŚ są katastrofalne. Igrzyska Olimpijskie i dwa medalowe wyskoki Tomasiaka (wiemy, że nie miał bardzo dobry sezon więc nie były to wyskoki z nikąd) ale jednak prowadzonego i przygotowywanego do sezonu przez trenera Topora. Kadra MM jest katastrofalna i naprawdę nie ma rokowań na to, że następny sezon będzie lepszy. Chyba że zostawiamy MM aby się o tym przekonać, pewnie poświęcamy MŚ w Falun i zmieniamy trenera na sezon 2027/2028 bez głównej imprezy, który będzie miał zadanie zacząć przygotowywać i kompletować kadrę na MŚ w Lahti i Igrzyska we Francji

  • Stinger profesor
    @break90

    Ja jednak widzę dużą różnicę między 25, a 15 miejscem. Poza tym też nie przesadzajmy, że 85 punktów w PŚ takiego zawodnika jak Kot to jakiś niesamowity wynik.

    Ok, zgoda. Fajnie że się poprawił względem poprzedndigo sezonu ale też bez żartów bo zaraz serio będziemy świętować wyniki Kota jak Słoweńcy Prevca.

  • Alberto bywalec

    W okolicach MŚwL nikt by nie pomyślał że Deschwanden będzie w stanie zdobyć medal olimpijski i wygrać konkurs PŚ. Ten medal na niego świetnie podziałał. Przyjemnie było usłyszeć jakiś inny hymn niż to co zwykle. Dla Ortnera pierwsze podium w tym sezonie, skakał dobrze ale Gregor był lepszy. To już 7 Austriak na podium w tym sezonie. Nakamura na kolejne podium czekał tylko 2 miesiące. Bardzo interesujące podium dziś, ciekawsze było chyba tylko na NH na igrzyskach. Kolejny konkurs z dwoma Finami w top 10. Na lotach liczę na pierwsze podium dla Kytosaho, skoro tak mu idzie tutaj to na lotach będzie walczył o podium. Niech ten sezon dla Polaków już się skończy. Bardzo słaby konkurs, spodziewam się że weekend może się skończyć z 0 dla zawodników MM. Drużynowo gonią nas i Finowie i Szwajcarzy. W druzynówce w Planicy możemy przegrać z obiema reprezentacjami. Raczej nas już nie przegonią, ale gdyby wcześniej zaczęli tak skakać to moglibyśmy skoczyć sezon na 8. miejscu w PN. Ciekawe czy Finom w końcu uda się osiągnąć ich cel sprzed kilku sezonów, czyli zdobyć 1000 punktów w PN. Narazie brakuje niecałe 200 punktów, ale z takimi skokami może im się to udać.

  • Cinu profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Bucholz ci zaraz znajdzie. Swoją drogą zastanawiam się czy szuka tych statystyk formułami excela czy pisze jakieś mini programiki. Obstawiam jednak Excel.

  • break90 weteran
    @Filigranowy_japonczyk

    Jestem pewien, że dla Maćka wynik sportowy jest dużo ważniejszy. Niech szuka, podejmuje ryzyko. Dużo kariery mu już nie zostało więc co ma do stracenia?

  • Filigranowy_japonczyk profesor

    W ogóle kiedy ostatnio na podium w PŚ stanęło trzech zawodników z poza TOP 10 generalki? Chyba Klingenthal 2013 (inauguracja sezonu z wygraną Bieguna) to był ostatni taki konkurs.

  • Raptor202 profesor
    @vvorm

    Co za przypadek, że akurat Biegun XD taki sam mamrotacz i stękacz jak i ten pseudotrener. Ciągnie swój do swego.

  • EkspertO stały bywalec

    Już nam Finlandia odjechał, Kazachstan nas leje w pojedyńczym konkursie, przecież to komedia. Osoba trenerska nie ma żadnego pomysłu na to co zmienić.

  • Bernat__Sola profesor
    @Skiflugschanze

    No, jednak Naoki wskakuje już drugi raz i ma życiowy sezon. Ale też prędzej spodziewałem się, że jeśli jeszcze raz zobaczymy go na podium, to na mamucie, a nie w Oslo.

  • arabesque bywalec

    Z medalistów olimpijskich, którzy do tej pory nie wygrali konkursu PŚ, chyba wszyscy obstawiali, że to Embacher będzie tym pierwszym. A tu najpierw poszedł Raimund (co prawda do DSQ Domena, ale jednak) i teraz Gregor.

  • vvorm doświadczony
    @Raptor202

    Mówisz-masz, Kuba Kot w studio zaczął coś o tym mówić, to Biegun zbiałorycerzył i wtrącił swoje 3 grosze.

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @break90

    "Co za różnica czy by zajął 25 miejsce czy nawet 15"
    Dla Kota? Oczywiście, że tak, za 15 miejsce więcej zarobi.

  • Odlotowo_4567 doświadczony

    Deschwanden był w tym sezonie poza top30 podczas konkursów w Wiśle (sobota), Klingenthal (sobota), Engelberg (sobota i niedziela), Bischofschofen, Willingen (sobota i niedziela). To piękna sprawa, że tak się odbudował. Zdobył indywidualny medal na IO i później sięgnął po 1. w karierze zwycięstwo w PŚ.

  • Raptor202 profesor

    Ja bym sobie życzył jednej rzeczy podczas transmisji - żeby ze strony komentatorów była nieco większa ekspozycja na to, który polski skoczek należy do czyjej kadry.

  • Bernat__Sola profesor
    @latarnik

    Nie, od Kuopio 2008 Radika Żaparowa.

  • sheef profesor
    Statystyki konkursu

    1 zwycięstwo Deschwandena (7 podium w karierze),
    3 podium w karierze Ortnera,
    3 podium w karierze Nakamury.

  • break90 weteran
    @dervish

    Co za różnica czy by zajął 25 miejsce czy nawet 15 (zakładając, że "normalny" skok takie by mu dało)? Niech próbuje - zrobił i tak w tym sezonie dużo więcej niż ktokolwiek mógł od niego oczekiwać

  • Karpp profesor
    @Janusz11

    Tylko problem z MM jest taki, że on nie wyciąga ŻADNYCH wniosków, nie ma żadnego pomysłu na prowadzenie tej kadry. Już w kwietniowym wywiadzie to zobaczyłem kiedy oni tam sobie wszyscy ubzdurali i w PZNie i kadrze, że skaczą źle bo atmosfera jest kiepska i jak się wyrzuci Austriaka, wprowadzi luz to będzie śmiganie w czołówce Pś. ;) Dokładnie tak powiedział- wszytko funkcjonuje ok, trening super, przygotowanie klasa. tylko trzeba spokojnej głowy..

  • break90 weteran

    Wszystko wskazuje na to, że w finale w Planicy wystąpi tylko jeden Polak

  • EkspertO stały bywalec

    Ostatnio 2 razy poległ Domen to była jakaś miła niespodzianka, najpierw podium Zografskiego po dsq, dzisiaj Gregor.

  • Ondraszek doświadczony
    @Janusz11

    Tutaj ma też wpływ fakt, że Kacper sporo opuścił w tym sezonie i zaczyna przypominać stylem Dawida.

  • TomaszTM stały bywalec

    Jescze jakby sezon z miesiąc potrwał, to by nas Finlandia objechała w PN.

  • latarnik stały bywalec

    Pozwoliłem sobie sprawdzić i z dziś jest to najlepszy indywidualny wynik Kazachskiego skoczka od 2007 roku właśnie w Oslo - Radika Żaparowa

  • Janusz11 doświadczony
    @Janusz11

    Dodam jeszcze, że w sztabie szkoleniowym i PZN atmosfera sukcesu, Maciusiak szykuje się do odebrania nagrody dla trenera roku, tymczasem polscy kibice mogą patrzeć na kolejny sezon z wielkim niepokojem.

    Boże, ja temu Maciusiakowi źle nie życzę - proszę, aby mu coś więcej zaczęło wychodzić, wyciągnął jakieś wnioski i lepiej przygotował kadrę do sezonu.

    W przyszłym sezonie realistycznie proszę o Tomasiaka czasem wskakującego na podium i w okolicy top 10 generalki, Wąska regularnie skaczącego na poziomie z IO, w okolicy 20 miejsca w generalce, i Joniaka z postępem, na poziomie w miarę regularnego punktowania, na poziomie np 40 miejsca w generalce.

    Do tego może lekko odgruzowany Zniszczoł lepiej punktujący niż w tym sezonie, Kubacki i Żyła już w roli emerytów do zadań specjalnych (pierwszy na mniejsze skocznie, drugi na mamuty) i jakoś to będzie w tym sezonie przejściowym. Na kolejnych młodych (Łukaszczyk, Waszek itd) raczej trzeba będzie poczekać do sezonu 2027/2028.

    Takie wyniki mnie usatysfakcjonują w tym sezonie przejściowym i jeśli będzie taki poziom, to nie będę na trenera narzekać. My, "hejterzy", naprawdę nie życzymy Maciusiakowi źle, natomiast obawiamy się, że w rzeczywistości może być dużo gorzej, niż w scenariuszu przedstawionym powyżej.

  • vvorm doświadczony
    @Cinu

    Z perspektywy obecnych czasów tamto zwycięstwo, współdzielone z Noriakim, jest dość mocno ikoniczne.

  • break90 weteran
    @Filigranowy_japonczyk

    Póki co żaden z nich nawet nie jest blisko aby punktować w PŚ. Tomasiak jest na tyle młody, że jego dyspozycja w przyszłym sezonie to wielka niewiadoma. Niestety ale my z tego TOP6 już wypadamy

  • Skiflugschanze doświadczony

    Ten Deschwanden! Miło, że w końcu udaje mu się wygrać, pierwsze zwycięstwo od tylu lat dla Szwajcarii i w ogóle dla kogoś spoza betonowych krajów. Kto by pomyślał, że Gregor będzie kiedykolwiek wejść na taki poziom. Pamiętam jak liczyłem z zadowoleniem jego dziesiątki w Tagile.
    Fajnie, że podbija swój medal olimpijski świetną końcówką PŚ z wisienką na torcie w postaci zwycięstwa.
    Może jutro Kacper też coś pokaże, bo póki co wygląda na to, że olimpijska forma nieco uleciała.

    Świetny konkurs Szwajcarów (zapowiadało się już od początku, tylko Hauswirth się wyłamał). Podium trochę absurdalne, złożone z samych zawodników typu "mogę wskoczyć do TOP3 raz w losowym momencie sezonu".

    A poza tym jestem pewien, że w symulacji Raw Aira Domen i tak wygra bez 1 serii.

  • Filigranowy_japonczyk profesor

    Swoją drogą, Deschwanden do dziesiątego w generalce Krafta traci 172 punkty. On jeszcze sprint do TOP 10 zrobi.

  • Bernat__Sola profesor
    @Bernat__Sola

    Chyba jeszcze podobny rekord jak Zografskiego w Ruce - pierwsze zwycięstwo po ponad 14 latach od debiutu w PŚ. U Kocha to było 13 i nie mam pomysłu na kogoś, kto czekałby dłużej :).

  • Stinger profesor
    @AndiSkacz

    Można powiedzieć, że walczyli od początku sezonu o to ostatnie miejsce w reprezentacji Austrii ale swoją dobrą formą plus z różnymi pojedynczymi absencjami ostatecznie większość sezonu skaczą razem w PŚ.

    Po lotach powiedziałbym, że to Schuster będzie wyżej, po dzisiejszym dniu, że Ortner ale jutro znów może wszystko się odwrócić.

    Bardziej mnie ciekawi czy dadzą radę skończyć PŚ na 12 i 13 miejscu, a uważam że jest to możliwe bo tam różnice nie są duże. Oczywiście minusem fakt, że do końca sezonu tylko 5 konkursów więc ciułanie punktów to będzie za mało.

  • Raptor202 profesor
    @break90

    My mamy wielu zawodników z perspektywami (także seniorów), tylko niestety żadnego dobrego trenera, który mógłby pomóc w realizacji ich potencjału.

  • Karpp profesor
    @ASJ_212

    Tak, tak Topor wyrzeźbi każdego.
    Już dajcie spokój przecież Tomasiak jest tylko wyjątkiem o którym gdyby trenerzy mogli mówić prawdę to sami by przyznali, że nie mają pojęcia dlaczego tak zaczął skakać. Przecież Tomasiak będąc z MM właściwie przez całą zimie nie stracił niczego, skacze tak cały czas od września. Gdyby mu machał Mateja czy Kwiatkowski to byłoby tak samo a w waszym mniemaniu okazaliby się geniuszami trenerskimi 😅

  • break90 weteran

    Na lotach Polacy będą mieli duży problem, żeby w ogóle zapunktować.

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @break90

    My mamy tych zawodników więcej. (Konrad Tomasiak, Łukaszczyk, Joniak) Tylko potrzeba czasu by weszli do czołówki.

  • Janusz11 doświadczony

    Wywalić to Bubelkollen z kalendarza PŚ i to natychmiast. Na przelicznikach równe warunki, a wyniki totalnie losowe, z pokaźną grupą wyciętych zawodników, z Prevcem na czele. Mimo wszystko pierwsze (i prawdopodobnie ostatnie) zwycięstwo Deschwandena w karierze cieszy, podobnie jak podium uśmiechniętego Nakamury.

    Bardzo zły występ Polaków, jedynie Kot skoczył na miarę oczekiwań. Słabiutko Tomasiak i mówię to jako jego wielki fan. Irytujące było to pompowanie balonika podium przez hurraoptymistów. Oczywiście najbardziej absurdalne było to przed Lahti, gdy niektórzy, po dostaniu totalnej głupawki, oczekiwali, że Kacper przyleci prosto z MŚJ i z samolotu wskoczy na pudło, ale w Oslo mogło to mieć jakieś uzasadnienie, niestety skoki zupełnie nie wyszły, bardziej przypominało to Tomasiaka z początku sezonu. Jutro ostatnia szansa, ale bardziej realne będzie top 10 po wdrożeniu poprawek, z kolei na lotach ciężko o jakieś większe oczekiwania.

    Do tego: fajnie, że Gregor wygrał, ale jego losowe zwycięstwo i losowe drugie miejsce Ortnera sprawiają, że mocno nadrabiają oni do Polaka w generalce PŚ. Pęka kolejny balonik, mianowicie zapowiedzi walki o top 10 w generalce, którą niektórzy zapowiadali po konkursach na IO, a w najgorszym przypadku może być spadek nawet poza top 20... no aż tak niskiego miejsca to się nie spodziewałem, liczyłem na utrzymanie pozycji w top 15, teraz liczę, że chociaż uda się obronić drugą dziesiątkę.

    Większym problemem jest oczywiście forma pozostałych Polaków. Stoch ledwie zipie na ostatnich metrach, Żyła skacze losowo (na lotach pewnie wylosuje lepiej), forma Wąska zupełnie uleciała po IO. Podopieczni Maciusiaka znowu zdobywają okrągłe 0 punktów. W takiej formie nie ma sensu ciągać Pawła na mamuty - na Vikersund dawać za niego Joniaka. Zniszczoł, który nie skoczył dobrze, ale, o dziwo, dziś się nie skompromitował, jako "lotnik" może jechać.

  • Stinger profesor
    @Bedzie_lepiej

    Trzeba było zrobić konto w lecie. Do zimy zrobiłbyś tyle komentarzy ile trzeba i teraz nie musiałbyś tyle czekać. Oczywiście, pewnie o tym nie widziałeś więc z drugiej strony ciężko było to planować.

  • AndiSkacz bywalec

    Sto pytań do - ciąg dalszy. Dosyć dziwne pytanie ale bardzo ważne kto będzie wyżej w klasyfikacji pucharu świata Schuster czy Ortner. Mój głos Ortner!

  • Adam90 profesor

    Finowie co raz lepsi, a Polacy daja ciała

  • ASJ_212 profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Krzak powinien awansować do kadry B na przyszły sezon. Może Topór coś z niego wyrzeźbi.

  • dervish profesor

    Kot jak zwykle zamiast w drugim skoku skakać swoje, to co potrafi i zainkasować dużo lepsze punkty, postanowił "poprawić drobną rzecz" i jak zwykle nie wypaliło.

  • latarnik stały bywalec
    @KapitanGrawitacja

    Myślę, że niezależnie od wyników Polaków i tak każdy kibic cieszyłby się z podium, zwycięstwa lub po prostu dobrego wyniku jakiegoś skoczka, który rzadko notuje takie wyniki. Np. pierwsze zwycięstwo Deschwandena dziś lub ostatnio pierwsze podium Finów, czy Zografskiego. Ale zgodzę się z tym, że forma naszych jest niestety słaba. #Maciusiakout

  • break90 weteran
    @Filigranowy_japonczyk

    No i fajnie, że mamy medale ale z TOP6 wypadamy. Mamy jednego Tomasiaka - Finowie i Szwajcarzy mają przynajmniej po 2 zawodników z perspektywami

  • arabesque bywalec
    @Marek38

    Bo pewnie ma zakaz mówienia, że jest zmęczony, adrenalina po najważniejszych startach zeszła i przyszło wyczerpanie. Jakby to wyglądało,że jeden zmęczony, a reszta trzyma poziom uczniów w gimnazjum

  • Sigmusiaxd weteran
    @Kwakuu

    Gregor jest jak Polak. Ty za to jak Japończyk.

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @King

    Prędzej z Krzaka. Mnie by nie zdziwiło jakby Jarek przy dobrym trenerze szalał na lotach jak Naito.

  • Marek38 bywalec

    Jestem ciekaw co powie w-fista na temat kolejnego genialnego występu Polaków. Co tym razem nie halo? Co ciekawe już nawet sam Tomasiak zaczął w wywiadach narzekać na warunki a to też nic dobrego nie wróży.

  • wodzirej doświadczony

    Ciekawe, czy Stoch utrzyma miejsce w top 31, bo za nim Żyła, Geiger i Sato, którzy potrafią dobrze latać i mogą go wyprzedzić

  • jma profesor

    Całkiem ładne biało-czerwone podium xD

  • King profesor

    Dawać do nas jakiegoś dobrego trenera to i z Juroszka może być kiedyś zawodnik na miarę podiów.

  • Koralgol początkujący
    @Bedzie_lepiej

    Może i musisz czekać 15 minut po zarejestrowaniu na dodanie komentarza, za to potem będziesz czekać 15 minut po dodaniu komentarza na możliwość zamieszczenia kolejnego.

    Kolejny genialny występ orzełków MM.

  • Filigranowy_japonczyk profesor

    Pierwsze podium w karierze Zografskiego ✅
    Pierwsze zwycięstwo w karierze Deschwandena ✅
    Pierwsze podium Aalto/Kytosaho ⌛

  • TandeFan23 profesor

    Przyjemne podium. Sympatyczny Deschwanden wygrywa,sympatyczny Nakamura trzeci. Szkoda ze Nikaido nie dolecial. Tschofenig coraz blizej podium generalki.

  • Bernat__Sola profesor

    Bubel w Oslo dał nam chociaż dzisiaj zaskakujące i piękne rozstrzygnięcia! Drugie w sezonie, a trzecie w karierze podium Nakamury, pierwsze tej zimy pudło Ortnera (izresztą życiówka, bo wcześniej był tylko na 3. lokacie), a przede wszystkim zwycięstwo Gregora! Paschke zdetronizowany, już nie jest najstarszym zawodnikiem w momencie premierowego zwycięstwa.

    Nadto, Deszwa to dopiero trzeci skoczek (a pierwszy spoza Japonii), który wygrał konkurs PŚ po 35. urodzinach. Starsi byli tylko Kasai i Okabe.

    No i pierwsze zwycięstwo kraju spoza "Wielkiej Szóstki" od ponad 7 lat (Klimow w Wiśle na inaugurację 18 listopada 2018), a Szwajcarii od ponad 11 (Ammann - ex aequo z Kasaim - w Ruce 29 listopada 2014).

    Niesamowite! Tylko czemu brak wykrzyknika w tytule? :(

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak profesor

    Gdyby ktoś na początku lutego napisał, że w połowie marca Deschwanden będzie miał na swoim koncie medal olimpijski i premierowe zwycięstwo PŚ to nazwałbym go wariatem, psychofanem. Piękny jest ten koniec sezonu. Powiew świeżości za powiewem świeżości.

  • CzarnyOrzel weteran

    Brawo , fajne podium choć na tej skoczni to nie w 100 procentach miarodajne. Wystarczy zobaczyć ich miejsca w generalce !

  • KapitanGrawitacja profesor

    Trochę smutne czasy nastały ale jak nasi zawodnicy nie przynoszą powodów do radości to wyniki Finów, podium Nakamury czy zwycięstwo Deschwandena cieszy. Cóż nam pozostało... oby jutro był lepszy dzień.

  • Karpp profesor
    @wodzirej

    „ Kto by pomyślał, że w tym sezonie Deschwanden zdobędzie 2 największe osiągniecia w karierze”


    Zwłaszcza, że ten sezon Deschwa ma zdecydowanie gorszy od poprzedniego ;)

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @break90

    Medale na Igrzyskach
    Polska 3
    Finlandia 0
    W Pucharze Narodów
    Polska 6
    Finlandia 7
    No rzeczywiście leja nas bardzo.

  • Bedzie_lepiej początkujący
    @Lataj

    Mój nick jest wyrazem nadziei na to że polskie skoki jeszcze nie umarły; i kiedyś będzie lepiej - raczej nie w obecnym sezonie i obawiam się że niekoniecznie w przyszłym jeśli nic się nie zmieni na stanowisku trenera;)
    A swoją drogą słabo że jako początkująca muszę czekać 15 minut na dodanie kolejnego komentarza :/

  • neonek2000 doświadczony

    Deschwanden zasłużył na to zwycięstwo jak mało kto

  • Alberto bywalec

    Zawodnicy z podium przed konkursem mieli łącznie tylko 10 podiów

  • Raptor202 profesor

    W życiu bym nie pomyślał, że konkurs w Oslo może przynieść tyle radości. Najpiękniejszy moment całego sezonu

  • obeznany pan bywalec

    Maciusiak powinien wylecieć i Kacper powinien trafić do jakiegoś ogarniętego trenera, bo niestety ten styl wygląda na taki jakim się skakało 20 lat temu, laga do góry ile fabryka dała i lecimy. Nasi trenerzy zatrzymali się ze szkoleniem w czasie. Niestety będzie tylko gorzej

  • Marek38 bywalec

    Srogie lanie od Szwajcarów i Finów. Martwi że w-fista już psuje Tomasiaka, który jeszcze bardziej wybija się wzwyż niż wcześniej. A zbliżają się mamuty. Oj może być klęska naszych i nawet dyżurny lotnik PZN-u czyli Żyła niewiele pomoże. Może to być smutne zakonczenie sezonu, oby nie.
    Jak obserwuję te Orleny, Fis Cupy, Alpen to niestety zdecydowana większość naszych wybija się wzwyż jak Tomasiak. Młodszy Tomasiak chyba jeszcze bardziej. Waszek, Łukaszczyk, Sarniak wszyscy zyskują na mniejszych skoczniach bo też latają wzwyż. A ci trochę starsi jak Juroszek, Wróbel, Niznik to tak samo. PZN myśli chyba że Żyła będzie ratował do 60-tki honor na mamutach..

  • NowyNowy doświadczony

    Barwo Małysz, brawo Maciusiak jak tak dalej pójdzie to skoki w Polsce będzie oglądało 100 osób, a nie oszukujmy się, tylko Polacy ratują tą dyscyplinę swoją oglądalnością.

  • marro profesor

    Fajne podium na koniec sezonu, oby jutro było jeszcze fajniejsze.

  • ZXCVBNM_9999 profesor

    Finowie 2 w TOP10, szkoda że reszta do nich nie dociąga, ale może w końcu tam się stanie.

  • arabesque bywalec

    Anże po 1 serii 29ty, Ryoyu - 7. Finalnie, Anże 14, Ryoyu 13. Ale to się odwróciło

  • break90 weteran
    @Filigranowy_japonczyk

    No i jak tam? Dalej lepsi od Finów jesteśmy?

  • latarnik stały bywalec
    @neonek2000

    dzięki Bogu

  • Filigranowy_japonczyk profesor

    Deschwanden rok temu będąc w życiowej formie cztery razy stał na podium, ale nie był wstanie wygrać. W tym sezonie do Igrzysk skakał beznadziejnie, poczym na IO zdobył medal a teraz wygrywa po raz pierwszy w karierze.

  • Kolos profesor
    @DomenPrevcFan

    Końcówka sezonu po imprezie docelowej prawie zawsze tak wygląda - powietrze uchodzi, presji nie ma, w PŚ najczęściej wszystko już rozstrzygnięte....

  • Stinger profesor

    Brawo Gregor Deschwanden!
    Trochę szkoda, że Maximilian Ortner przegrał tak mało ale z drugiej strony obaj zasłużyli dzisiaj na zwycięstwo.
    Brawo również dla Nokiego Nakamury. Podium to zawsze wielka rzecz tym bardziej dla zawodnika, który nie jest tam często bywalcem.

    Polacy niestety bez szału. Zarówno Kacper Tomasiak jak i Maciej Kot spadli w drugiej serii. Jedyny plusik za punkty ale to za mało trochę do dużej radości.

  • rybolow1 profesor

    Brawo Gregor! Finowie i Japończycy też super. Po igrzyskach ten sezon dopiero się zaczął

  • wodzirej doświadczony

    Kto by pomyślał, że w tym sezonie Deschwanden zdobędzie 2 największe osiągniecia w karierze

  • blasphemer93 stały bywalec
    @Kwakuu

    Tak, a o co chodzi?

  • ZXCVBNM_9999 profesor

    Brawa dla Deschwandena, brawa dla Ortnera, brawa dla Nakamury.

    Zwolnienie dla Maciusiaka, serio, tragicznie się to ogląda i za przeproszeniem, Małysz stracił rozum.

  • pawelas2301 doświadczony

    Triumf Deschwandena. To kolejny świetny przykład jak ze skoczka bardzo przeciętnego można stać się więcej niż średnim.
    W klasyfikacji skoczków średnich Deschwanden jest już chyba przed Maciejem Kotem...

  • Karpp profesor

    Czyli kolejne podium zawodnika po igrzyskach, którego na igrzyskach nie było.

    To jeszcze został Fettner ;)

  • neonek2000 doświadczony
    @latarnik

    Dobrze że nie ty wygrałeś @latarnik..

  • mateusz3951 weteran

    Brawo Gregor! Poleciał po wielką nagrodę za swoją karierę.

  • Kolos profesor
    @latarnik

    To akurat źle, że nie Domen. Ale jutro wygra.

  • Cinu profesor

    Rocznik 1992 wymarł już jakiś czas temu a tu 1991 z pierwszym zwycięstwem.

  • Oyekye początkujący

    Ammann widać, że kocha skoki i jest prawdziwym "dobrym wujkiem" dla reszty Szwajcarow, który potrafi się cieszyć szczęściem innych. A nie tak jak nasi weterani co mają problem wyjść i pogratulować młodszym

  • latarnik stały bywalec
    @Kolos

    Dobrze, że nie Prevc

  • ASJ_212 profesor
    @Kwakuu

    Tak. Może to kogoś obudzi, że Maciusiak powinien zostać wywalony

  • Filigranowy_japonczyk profesor

    Pięknie! Brawo Gregor, brawo Naoki! Pierwsze Szwajcarskie zwycięstwo od 2014 roku, a Deschwanden został najstarszym skoczkiem w momencie odniesienia pierwszego zwycięstwa.

  • DomenPrevcFan doświadczony

    Brawo dla Deschwandena za pierwsze zwycięstwo, podium dziś godne Oslo.
    A z drugiej strony:
    Domen nie wszedł dziś do drugiej serii po raz pierwszy od Willingen 2025.
    Swoją drogą widzę jak spadło moje zainteresowanie tym co się dzieje w PŚ po Igrzyskach. Na Kulm taniec z belkami, w Lahti DSQ za 100 gramów, w Oslo loteria. I tak wiadomo, kto zdobędzie KK, a czasem wyniki bywają przypadkowe. Jakoś tak gorzej to wygląda niż przedtem. Domen nie domenuje, Słoweńcy skaczą kaszane, Tomasiak bez błysku, reszta Polaków porażka. Oby Vikersund i Planica były lepsze, ale i tak jestem już trochę zmęczona tym sezonem. Po Igrzyskach to już nie to samo.

  • Kolos profesor

    Deschwanden wygrywa i świetnie!

    Dobrze, że nie żaden Austriak.

  • Xander1 profesor

    W końcu Deschwandenowi się udało. Brawo!!!
    Piękne podium: Deschanden, Ortner i Nakamura. W końcu coś nowego i ciekawego.

  • neonek2000 doświadczony

    Brawo Ortner za podium! ALe wreszcie DESCHWANDEN wygrywa konkurs!

  • Cinu profesor

    Pierwsze zwycięstwo Szwajcara od 2014 roku.

  • Snickers_powrot_mistrza profesor

    POLSKA POLSKA POLSKA!!!! BRAWO GRZEGORZ BRAWO MACIUSIAK!!!!!

  • arabesque bywalec

    Jest! Brawo Gregor! Ale historia! Jedno z najbardziej zaskakujących podiów od miesięcy!

  • Lataj profesor

    JEST PIERWSZA WYGRANA SZWAJCARA OD OSTATNIEGO ZWYCIĘSTWA AMMANNA I PIERWSZA W KARIERZE DLA DESCHWANDENA!

  • KarlGeigerEnjoyer bywalec

    Brawo Gregor!!!

  • Mixolo profesor

    Fajne podium.

  • dervish profesor

    Deszwa - pierwsze w sezonie zwyciestwo z polskim akcentem.

  • cavalierjan19 profesor

    Dziś na podium 16., 20. i 21. zawodnik generalki. Ładnie to wygląda.

  • Kwakuu weteran

    Z czego się cieszycie ? że Szwajcarzy nas gryzą w PN?

  • ASJ_212 profesor

    Dobrze Ortner

  • Alberto bywalec

    Pierwsze podium PŚ w tym sezonie dla dwóch zawodników

  • Altenburger bywalec

    GWARDIA SZWAJCARSKAAAAAAAAAAAAAAA!!!

    Brawo Maximilian Ortner i tak jest podium!

  • arabesque bywalec

    Musi to wygrać Gregor, nie może być inaczej!

  • neonek2000 doświadczony

    Gregor !! Niech Deschwanden to wygra , od dawna na to zasługuje

  • Kapibara stały bywalec

    Deschwanden po zwycięstwo! Ortner tak nie skoczy

  • Bernat__Sola profesor

    NIE SKOCZY TEGO ORTNER! POCZEKAM, PRZEPROSZĘ PAŃSTWA, ALE WYDAJE MI SIĘ, ŻE NIE MOŻE TEGO SKOCZYĆ!

  • Altenburger bywalec

    GREGOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOR DESCHWANDEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEENNNNNNNNNNNNNNNN!!!

    Ortner tego nie dowiezie nie ma szans!

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak profesor
    GREGOR!!!

    Nie skoczy tego Ortner.

  • ASJ_212 profesor

    DESCHWANDEN!

  • Snickers_powrot_mistrza profesor

    mamy to! polski Grzegorz ze zwycięstwem PŚ!

  • Cinu profesor

    Nie może tego skoczyć Ortner.

  • Alberto bywalec

    Gregor poleciał po pierwsze zwycięstwo

  • arabesque bywalec

    Oby Gregor to wygrał! Ale by była radość z "polskiego" zwycięstwa

  • cavalierjan19 profesor

    No to kogoś dziś z tabelki usuwam :)

  • Bernat__Sola profesor

    Dwóch Finów w top 10 dwuseryjnego konkursu po raz pierwszy od 14 lat (21 stycznia 2012 w Zakopanem Koivuranta był 9., a Happonen 10.).

    Będziemy mieli debiutanta na najwyższym podium. Naoki na pudle, zawsze miło :).

  • Lataj profesor

    Gdańsk czyni cuda

  • Cinu profesor

    Mina oszusta po zobaczenia miejsca bezcenna.

  • Alberto bywalec

    Nakamura z kolejnym podium

  • Altenburger bywalec

    NO TO MAMY KOGOŚ PIERWSZE ZWYCIĘSTWO W KARIERZE!!!

  • FanKamilaStocha stały bywalec

    Dzisiaj wygra ktoś po raz pierwszy :)

  • dervish profesor

    Finowie zaskakująco dobrzy w koncówce sezonu. Wręcz szokująco dobrzy.

  • Sigmusiaxd weteran

    Wizyta w Gdańsku pomogła Naokiemu :D

  • arabesque bywalec

    Brawo Ren! Szkoda, że Czofek jednak zyskuje kolejne punkty w generalce.

    Naoki podium?

  • Altenburger bywalec

    No to już wiemy że konkurs wygra albo Ortner albo Deschwanden albo Forfang albo Nakamura. Trzech może wygrać pierwszy raz w karierze czwarty może wygrać pierwszy raz w sezonie.

  • neonek2000 doświadczony
    @arabesque

    Ale za to dużo lepiej niż wielu Mistrzów dzisiaj.,

  • Altenburger bywalec
    @Lataj

    Wyburzamy Holmenkollen i Wielką Krokiew dwa największe buble.

    Kytosaho solidnie ale na podium nie wystarczy

  • arabesque bywalec

    Niko jednak bez podium

  • neonek2000 doświadczony

    W pierwszej serii Domen.. a w drugiej Ryoyu... eh te Oslo.. do zapomnienia/

  • Kwakuu weteran
    @Lataj

    Zastanów się dwa razy co piszesz publicznie

  • arabesque bywalec

    Manuelowi zostaje jutro ostatnia walka o pierwsze podium

  • cavalierjan19 profesor

    Fettner względem ostatnich dwóch weekendów i tak świetnie

  • Altenburger bywalec
    @CzarnyOrzel

    Niestety nie :(

  • mateusz3951 weteran

    Wielka Krokiew i Holmenkollbakken to największe france w całym PŚ. Nawet Okurayama jest bardziej miarodajna.

  • Lataj profesor

    Dorzucam się do materiałów wybuchowych w celu wyburzenia skoczni

  • Bernat__Sola profesor

    Wszystkich, którzy mówią, że Tschofenig po takim sezonie nie zasłużył na podium generalki, zapytam: czy po takim sezonie Kobayashi zasłużył na 2. miejsce?

  • arabesque bywalec

    Ojoj, z takimi skokami/lotami, to Ryoyu niech drży o końcowe podium

  • Altenburger bywalec

    Ryoyu słabiutko

  • CzarnyOrzel weteran

    Żeby tak Fettner podium dziś

  • arabesque bywalec
    @kibicsportu

    Dokładnie to mówiłem po IO - sezon do kitu, zdobędzie medal na MŚ i znowu będą fanfary i wiwaty. Paweł jest najlepszym dowodem, że tak naprawdę nic z nim nie zrobił. Nauczył go skakać na pamięć pod konkretne skocznie.

  • Altenburger bywalec

    Świetny skok Nakamury

  • Karpp profesor
    @kibicsportu

    Następny okres przygotowawczy będzie „na Tomasiaka” czyli powie się im- jak on potrafi tak skakać to wy też możecie ;))

  • CzarnyOrzel weteran
    @kibicsportu

    I bardzo dobrze się stanie. Kubel zimnej wody na (samo)zadowolone towarzystwo w PZN

  • KapitanGrawitacja profesor

    Kolejny świetny skok Aalto, jest top 10

  • dervish profesor

    Każdy tylko nie Forfang ;)

  • Kwakuu weteran
    @Kwakuu

    Niestety to nie był skok życia ://

  • Altenburger bywalec

    Aalto będzie w TOP 10, kolejny znakomity konkurs Fina

  • cavalierjan19 profesor

    Tschofenig to i wygrać może tym skokiem

  • arabesque bywalec

    Czofek przybliża się do stanięcia na podium w Planicy

  • kibicsportu profesor

    Jeśli tylko dzięki medalom Maciusiak utrzyma posadę i w następnym sezonie będzie identycznie w Pucharze Świata, to będziemy zakladnikami własnych sukcesów na jednej imprezie.

  • KapitanGrawitacja profesor

    Czokapik atakuje podium z takim skokiem

  • Altenburger bywalec

    Linie lotnicze Tschofenig Airlines

  • Karpp profesor
    @StochIO2014

    O co ci chodzi, przecież to MM będzie z Tomasiakiem cały okres przygotowawczy przed następnym sezonem. Xd

  • Kwakuu weteran

    Aalto robi skok życia i robi podium, czuje to jak srebrny medal Tomasiaka na ZIO

  • dervish profesor

    A z tego linku działa:
    https://live.fis-ski.com/jp-3170/results-pda.htm

  • Bernat__Sola profesor

    No i mamy debiut Trunza w top 20 (nawet top 15) i życiówkę Miziernycha, który przegonił tym samym najlepszy występ Wasiljewa i osiągnął najlepszy kazachski wynik w PŚ od 18 lat (3 marca 2008 w Kuopio Radik Żaparow 13.).

    Kot i Tomasiak nie zachwycili, choć Maciek w top 25 pozostał.

  • Divine JazOOn profesor
    @cavalierjan19 :-)

    Tu żeś mi humor poprawił ;-)

  • Lataj profesor
    @Roxor

    XDDD Patrząc czysto na wyniki, Tomasiak by awansował do głównej kadry na kolejny sezon, a prezes by nie odsunął kolegi od stanowiska głównego.

  • Kwakuu weteran

    Czy jest realna szansa że spadniemy z 6 miejsca w PN po Planicy?

  • arabesque bywalec

    U mnie zdechło już podczas 1 serii

  • Altenburger bywalec

    Naito w 2 serii kiepścizna ale na szczęście chociaż w TOP 20 się utrzyma

  • arabesque bywalec

    Jestem bardzo ciekawy tego, jak Kacper poradzi sobie na mamutach. Na ten moment za dużo niewiadomych albo nie napawających optymizmem - nigdy nie latał, forma zniżkowa, styl przypominający kartofel.

  • dervish profesor

    Znowu nie działa mi relacja FIS z linku podanego przez skijumping.
    "Loading... Please wait"

  • StochIO2014 doświadczony
    @Karpp

    Niech Maciusiak swoje łapska trzyma od niego jak najdalej.

  • Snickers_powrot_mistrza profesor
    @CzarnyOrzel

    Przecież nawet na początku sezonu Tomasiak mial takie same skoki ze przypominal Kubackiego, to nic nowego xD
    To jego najczęstszy bląd, który musi poprawiać bo czasem się przydaża. Teraz częściej, bo pewnie kwestia zmęczenia jak i skoczni.

  • Roxor profesor
    @Lataj

    Dopiero co pisałeś, że Tomasiak to podopieczny Topora, a teraz jednak piszesz, że Maciusiaka? xD Uwielbiam takie chorągiewki.

  • Altenburger bywalec

    Mizernych skończy w TOP 20 i pięknie

  • Stinger profesor

    Bardzo dobry skok Stephana Embachera, liczyłem że Kacper Tomasiak pokaże coś takiego, a to może być awans nawet do TOP 10.

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak profesor

    Coś się Kacprowi poprzestawiło. Najlepsze pierwsze skoki a potem mizeria.

  • Lataj profesor
    @Bedzie_lepiej

    Jeśli teraz jest słabo, to kiedy będzie lepiej? Jutro czy latem?

  • Karpp profesor

    Tak się zastanawiam dlaczego po igrzyskach pan prezes nie komentuje już tak ochoczo tych skoków Polaków jak to było we Włoszech ;)

  • neonek2000 doświadczony

    Kacper spadł znów z wysokiego pułapu.. Kacper nie papuguj za Dawidem proszę!

  • Kwakuu weteran

    Finowie i Szwajcarzy atakują Polaków w PN

  • Altenburger bywalec

    Embacher niestety ściąga Bicknera...

  • Snickers_powrot_mistrza profesor
    tomasiak

    on jest już wykończony tym sezonem, tu nie ma co mieć nadzieję.

  • KapitanGrawitacja profesor

    Ehh nie lubi się Kacper z tą skocznią. Wciąż tylko jeden udany skok tutaj

  • Mixolo profesor

    Embacher odleciał.

  • Bedzie_lepiej początkujący

    Oj słabo Kacper :/

  • SzeskaFanStocha doświadczony

    Czyżby Kacper był już zmęczony sezonem?

  • Karpp profesor

    Czyli już Maciusiak go zepsuł?😅

  • CzarnyOrzel weteran

    Kubacki vol.2 . Poleciał wysoko we mgłę go wyniosło i szybko przyziemnił.
    Kto go psuje ??

  • Xander1 profesor

    Niestety Tomasiak z tym stylem lotu nie ma szans

  • NowyNowy doświadczony

    Tomasiak zamienia się w Kłoda.ckiego

  • FanKamilaStocha stały bywalec

    Niedziela będzie nasza ;)

  • cavalierjan19 profesor

    Sundal wyprzedzony? Wyprzedzony. Tyle dobrze.

  • Kwakuu weteran

    Fatalny konkurs Polaków

  • kibicsportu profesor

    Ale mizeria

  • Altenburger bywalec

    Wyburzyć tą skocznię w najbrutalniejszy sposób bo ona nie zasługuje by istnieć.

  • Snickers_powrot_mistrza profesor

    najważniejsze że przed sundalem!

  • Lataj profesor

    Ech, Tomasiak zaczyna przypominać Kubackiego ze swoją techniką. Musi mieć dobrego trenera. Nie może trafić w ręce bajeranta MM.

  • Alberto bywalec

    I nie będzie Polaka w top 20

  • arabesque bywalec

    Oj oj oj...albo skocznia nie leży albo rzeczywiście wyczerpanie sezonem.
    Przynajmniej jest przed Sundalem...

  • Mixolo profesor

    Niestety słabsza próba Kacpra i dużo punktów odjęte.

  • dervish profesor

    Kot i tak będzie dziś miał lepszy wynik niz Kubacki, Wąsek,Joniak i Zniszczoł razem wzięci przez kilka ostatnich weekendów.

  • Sigmusiaxd weteran

    Jak ja nie lubię Oslo.

  • Rawianek profesor

    Szkoda drugiego skoku Kota.

  • Kwakuu weteran

    Bickner atakuje niedzielną Planice?

  • arabesque bywalec

    Finalny wynik Maćka i tak będzie nie najgorszy - skończy wyżej, niż na to wskazywał skok w 1 serii

  • Altenburger bywalec

    No i Sundal znów raczej na pewno skończy za Tomasiakiem.

  • buttek bywalec

    Drażni mnie, że Szwajcarzy nie trenują w Zakopanem gdzie wyglądają dobrze a mimo wszystko mają w przekroju całego sezonu lepsze wyniki niż Polska.

  • Stinger profesor
    @TandeFan23

    Właśnie zauważyłem po twoich wpisach, że nie masz, rzeczywiście xd.

  • Kwakuu weteran
    @Altenburger

    Report.

  • Altenburger bywalec

    Drugi bardzo dobry skok Trunza

  • neonek2000 doświadczony

    Niestety Kot spadł na 4 łapy...

  • Cinu profesor

    Życiówka Trunza?

  • TandeFan23 profesor
    @Stinger

    To byl humorystyczny tekst,a nie czepianie sie. Zdziwisz sie,ale nie mam kija wiadomo gdzie.

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak profesor

    W momencie gdyby kryształowa kula jest już przyzna, gdy sezon jest zdominowany przez jednego skoczka to taki jest wręcz wskazany. W końcu coś ciekawego się dzieje.

    Kot dramat. Ciułania punktów ciąg dalszy.

  • Lataj profesor

    W ostrym cieniu mgły trudno było dostrzec Kota. Spadnie, ale nie będzie 30.

  • KapitanGrawitacja profesor

    Zmarnowana szansa na przyzwoite punkty dzisiaj...

  • Alberto bywalec

    Słabo Kot, ale parę punktów będzie

  • wojtekSch stały bywalec
    @KapitanGrawitacja

    I szybko się zmyły :)

  • Altenburger bywalec

    Kot już niestety bardzo źle

  • arabesque bywalec

    Szczęście Maćka jest takie, że zdarza mu się oddać najlepszy skok akurat w 1 serii...

  • buttek bywalec

    Co ten Korościel pierdzieli? Sezon wyczerpujący? Sezon wyczerpujący to był jak Włodek Szaranowicz w grze skoki narciarskie 2002 mówił, że w tym sezonie PŚ jest aż 20 konkursów indywidualnych.

  • dervish profesor
    @King

    Wolny nie radził sobie w PK lepiej od Zniszczoła. W ostatnim periodzie mial niższą średnią pkt na występ.
    Co do Joniaka zgoda - był zdecydowanie lepszy od Ola i Kuby ale i Joniak dostał nominacje do Kulm kosztem Macieja.
    A Żyła to jest Żyła. Wymyka się wszelkim regułom.

  • cavalierjan19 profesor

    Bickner skuteczny na loteriach w tym sezonie

  • KapitanGrawitacja profesor

    Na szczęście wróciły dobre warunki przed skokiem Maćka

  • wojtekSch stały bywalec

    Jak go wyniosło XD

  • ASJ_212 profesor

    Świetny skok Bicknera

  • Altenburger bywalec

    Bickner ale wyjaśnia Laniska

  • cavalierjan19 profesor

    To jest to słynne Funeral Fog o którym śpiewał norweski zespół Mayhem.

  • Lataj profesor

    Kesseli drugi raz z rzędu 30.

  • buttek bywalec
    @Lataj

    To sukces na miarę początku lat 90 i zajmowania przez Polskich skoczków 40 miejsc.

  • Altenburger bywalec

    Podłożyć bombę i wyburzyć to Bubelkollen

  • Stinger profesor
    @TandeFan23

    Teraz już zauważyłem, gdybym to napisał ja to byś w 10 wpisach podkreślił jak bardzo się czepiam i jak bardzo mnie nie lubisz, xd.

  • arabesque bywalec

    Kto wie, czy jednak Anze nie awansuje o kilkanaście pozycji. W kontekście walki o podium generalki i tak za dużo nie zyska, ale każdy punkt może być istotny

  • neonek2000 doświadczony

    Oslo pokazuje kolejną twarz.. Mgłę. Ciężko mówić tu sensownej o rywalizacji

  • ASJ_212 profesor

    Słabiutko Frantz

  • Stinger profesor
    @Cinu

    Też tak uważam. Oglądałem 50 km na IO i oglądałem dzisiaj choć dzisiaj nie od początku ale oglądałem. Mimo długiego biegu był bardzo ciekawy i ja uwielbiam te 50-tki. Szkoda, że są tak rzadko ale z drugiej strony gdyby były częściej to pewnie aż tak by się na nie nie czekało.

  • Lataj profesor
    @Bernat__Sola

    Abstrah.ując od 32. miejsca, Zniszczoł też ma z tą skocznią kosę i jego miejsce też nie jest złe, biorąc pod uwagę jego poprzednie konkursy w stolicy Norwegii.

    Kurrr, nie przeszło. Ostatnie zmiany w filtrze też przyniosły cenzurę w temacie komentarza.

  • Altenburger bywalec
    @King

    I dlatego Wolny daje argument że możnaby go dać na Vikersund i Planicę.

  • TandeFan23 profesor
    @Stinger

    Spojrz na moja odpowiedz do tego komentarza to zobaczysz ze nie zamierzam. : )

  • Mixolo profesor

    Robi się mleko dosłownie na skoczni.

  • arabesque bywalec

    Ale mgła zaczyna się rzucać...

  • Lataj profesor

    Ostatni sezon w karierze Paschke?

  • Altenburger bywalec

    Paschke xD

    No to Mogel nie będzie 30

  • King profesor
    @dervish

    Pamiętać też trzeba o tym, że taki Joniak i Wolny w PK radzili sobie lepiej od np. Żyły, a co dopiero Zniszczoła.

  • Bernat__Sola profesor

    Śmieszna ta I seria. Żyła cienko, Zniszczoł jak na ten sezon i tak nieźle (panie Hafele, czekamy na DSQ w II serii, żeby Olo znów był 31. ;)), Kot ładnie, Tomasiak przeciętnie.
    Niech Maciek utrzyma chociaż top 25, a Kacper zaatakuje pierwszą dziesiątkę.

    Ortner już właściwie wrócił do formy z poprzedniej zimy, ale czy wytrzyma? Czy w ogóle utrzyma podium? Zobaczymy.
    Jest dziś szansa na pierwsze od lat szwajcarskie zwycięstwo. Ale obawiam się, że prędzej po raz drugi w karierze wygra Nikaidō (co też nie będzie złe, ale wolałbym Gregora :)).
    Albo, o zgrozo, Norwegia jednak doczeka się w tym sezonie...
    W walce o podium jeszcze wielu innych, w tym Kobayashi i Tschofenig, więc będzie bardzo ciekawie.

  • arabesque bywalec
    @Altenburger

    Tak, ale skok w tej drugiej serii też nie był przesadnie wybitny (dużo bliżej od 15go Kacpra)

  • Stinger profesor
    @ms_

    TOP 8 to Norwegowie w dzisiejszym biegu na 50 km, a rywale mogą dziękować, że Johannes Hoesflot Klaebo nie wystartował bo byłoby TOP 9 z Norwegii.

  • King profesor

    Nasza kadra ogólnie upadła tak nisko, że dziadek Ammann byłby wartością dodaną do konkursu drużynowego...

  • StochIO2014 doświadczony
    @dervish

    Ja również, chociaż tutaj nie ma z czego się za bardzo cieszyć, tylko grubo krytykować MM i zadawać pytania dlaczego Maciej jest dyskryminowany, aczkolwiek w skokach nie mamy dziennikarzy, którzy by dosickali trenera w tej kwestii.

  • Lataj profesor

    Rzeczywiście Kraft mógłby zakończyć sezon po tym weekendzie. Jakbym był Kolosem, powiedziałbym, że wszyscy Austriacy też powinni.

  • arabesque bywalec

    Jeżeli na koniec sezonu nie będzie jakiegoś pozytywnego akcentu, to Kraft zakończy go w bardzo nieciekawym nastroju

  • Alberto bywalec

    Skoki Krafta nie były dziełem Bubelkolen tylko jego słabej formy

  • Cinu profesor
    @ms_

    W sumie oglądałem na IO biegi na 50km i to paradoksalnie jest chyba najciekawszy dystans mimo przeświadczenia że teraz wszystko ma się dziać szybko bo tiktokowa publika się znudzi.

  • Altenburger bywalec

    Lanisek w 1 serii więc pecha miał, Kraft niestety jeden z większych kryzysów formy w swojej wybitnej karierze.

  • Stinger profesor
    @ms_

    I już TandeFan23 wpisuje cię na listę osób nielubianuch. Doigrałeś się.

  • arabesque bywalec

    Lanisek dużo lepiej, ale na ten moment, zamiast atakować top 3 generalki, zaczyna robić miejsce Czofiemu albo Renowi

  • Altenburger bywalec

    No remontady nie będzie może awans na 18-20 miejsce...

  • Lataj profesor

    Lanisek nie spoczywa na laurach. 3 pkt do PN nie będzie.

  • TandeFan23 profesor
    @ms_

    Cholera wiedzialem ze zapomnialem czegos kupic. Trotyl. : )

  • Altenburger bywalec

    Mogel niech stawia Domenowi flaszkę

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak profesor
    @Pavel

    Panie Ortner ma jeszcze czas, Deschwanden być może ostatnia szansa na zwycięstwo. Aczkolwiek jak nie Gregor to niech wygra Ortner.

  • dervish profesor

    Osobiście mam dużą satysfakcje z dokonań Macieja. Okazało się, że od poczatku mialem rację konsekwentnie wytykając MM-owi liczne dyskryminacyjne względem Kota decyzje.

  • ms_ profesor
    @Cinu

    A na biegach tłumy. Dzisiaj w czołowej 10 w biegu mężczyzn na 50 kilometrów byli prawie sami Norwegowie, chyba czołowa 8 to byli sami Norwegowie. U kobiet za to na takim samym dystansie pierwsze trzy miejsca zajęły dzisiaj Szwedki, ale już od paru sezonów tak jest, że o ile w męskich biegach Norwegowie nie mają sobie równych to w kobiecych Szwedki stały się lepsze od Norweżek, a nie tylko Szwedki bywają lepsze od Norweżek.

  • KapitanGrawitacja profesor
    @Oyekye

    MM w zasadzie żadnemu skoczkowi nie pomógł w trakcie sezonu choćby odrobinę podnieść formę. Kubacki na początku sezonu przynajmniej punktował, teraz jest już bardzo źle. Wąsek odrodzony jedynie na same IO dzięki miesięcznej przerwie na dopasowanie sprzętu i ustawienie techniki pod skocznie w Predazzo, Żyła skacze w kratkę, choć na początku sezonu punktował regularnie. Zniszczoł w rozsypce przez cały sezon i dopiero pod jego koniec ktoś wpadł na pomysł żeby zmienił buty na inne xd Nic tego trenera nie broni po tym sezonie.

  • Altenburger bywalec
    @Cinu

    Bo po prostu w Norwegii skoki również stają się niszowe

  • Rawianek profesor

    Słoweńcy dziś bardzo słabo.

  • ms_ profesor

    Po tym co się dzisiaj stało to ta skocznia do jutra już nie przetrwa, Stoch, Prevc i TandeFan23 już pewnie szykują ładunki wybuchowe ;)

  • neonek2000 doświadczony
    @DomenPrevcFan

    Ja Domenowi życzę dobrze.. dziś Oslo loteryjne jak polski totolotek..
    Na Mamutach styl lotu Domena będzie atutem Słoweńca..

  • ms_ profesor

    Haha Prevca zdmuchnęło prawie jak Małysza w 2007 roku, szkoda, że jeszcze jednego z czołówki, najlepiej Tschofeniga też tak nie zdmuchnęło to wtedy Streom byłby w 30 w swoim debiucie w PŚ, a tak jednak zbrakło pół punktu, teraz cała nadzieja w Hafele, że jednak kogoś zdyskwalifikuje i Streom jednak będzie w tej 30 xd

  • Cinu profesor

    W sumie zgadzam się z Formelą, że to jest statystycznie nieprawdopodobne, że żaden Norweg na skocznię nie przychodzi, to wygląda jakby po prostu mieli zakaz. Materiał na pracę magisterską studiów socjologicznych.

  • dervish profesor

    No i jasno trzeba powiedzieć, Kacper nie zawodzi. Jak na razie to jest dobry solidny występ.
    To samo mozna powiedziec o Maćku - którego wystepy w Oslo gdzie udowadnia, że należy do ścisłej polskiej czołowki i do końca sezonu powinien byc pewniakiem w skladzie - nalezy ocenic bardzo pozytywnie.

  • Altenburger bywalec
    @DomenPrevcFan

    No i tak już można powiedzieć że Domen karierą przebił osiągnięcia brata.

  • TandeFan23 profesor
    @DomenPrevcFan

    Taki jest sport. Dobrze ze stalo sie to dzisiaj a nie w Predazzo.Oberstdorfie czy Bischofschofen.
    Adama Oslo tez kiedys polknelo mimo ze byl w kosmicznej formie. Gdyby nie Holmenkollen zanotowalby zaczarowane 7 zwyciestw z rzedu.

  • alo profesor
    @StochIO2014

    Taaa pięknie to już było

  • Pavel profesor
    @Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak

    Wygrana Ortnera, to jest to, po co ten Deschwanden ;)

  • Oyekye początkujący

    Kolejna kompromitacja ekipy Maciusiaka. Ja rozumiem, że Igrzyska, że medal ale istnieją pewne granice. Gdyby oni chociaż jakiś progres po igrzyskach zaliczyli, żeby forma zaczęła iść do góry to można by było jeszcze dac czas bo są jakieś perspektywy. Dla mnie cały sezon jest jednak ważniejszy niż jedna impreza w sezonie. Jakie mamy perspektywy z Maciusiakiem? Na miejscu Tomasiaka czy Kota to bym nie chciał trafić do kadry A.

    Dodatkowo warto zacząć zadawać pytania co nasi skoczkowie mieli niedozowolonego na Igrzyskach z czego teraz boją się korzystać? Gdyby skoki interesowały kogoś innego niż Polaków, to myślę że ktoś mógłby się pokusić o śledztwo, bo patrząc na regres naszych skoczków po igrzyskach, norweskie sznurki wydają się być niewinną zabawą.

  • Lataj profesor

    Fajnie, jakby Deschwa albo Ortner wygrał. Ale na tym bublu jest możliwe, że i Forfang wygra, czego mu nie życzę

  • StochIO2014 doświadczony

    Niech ten Kacper zacznie trafiać w próg, to będzie naprawdę pięknie.

  • Altenburger bywalec
    @Kolos

    I znowu Piotrusiu przedawkowałeś dopalacze

  • DomenPrevcFan doświadczony
    @neonek2000

    Jeszcze się okaże że i tak je odda...
    Domen ma na tyle dużo konkursów że może to jeszcze zrobić.

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak profesor

    Oslo jak zawsze dowozi pod względem ciekawych wyników. Wymarzone podium: Zwycięstwo Deschwandena, drugi Nikaido, trzeci Kytosaho.

  • ASJ_212 profesor

    Ciekawe czy Ortner wytrzyma. Chciałbym żeby wygrał

  • StochIO2014 doświadczony
    @Kolos

    Myślę, że takie miejsce dla Krafta jest taką samą porażka jak brak awansu do drugiej serii, dużej różnicy tutaj nie ma. No chyba że się znacznie poprawi.

  • niko_isnt_really_here stały bywalec
    @Alberto

    oby Fettnera

  • marro profesor
    @Kolos

    Nie wcisnęli żadnego podopiecznego Maciusiaka.

  • Sigmusiaxd weteran
    @Filigranowy_japonczyk

    Teraz to jest Cene Prevc

  • Pavel profesor
    @dervish

    Zatar mamuty i zacznie sie Domenowanie.

  • KapiOfficial bywalec
    @Kolos

    tymczasem Lanisek mówi - podtrzymaj mi piwo

  • dervish profesor

    Jeśli chodzi o Domena to mamy widomy znak, że w skokach zaczał sie sezon ogorkowy. Dawno ogórków nie zbierano tak wcześnie.

  • Altenburger bywalec
    @arabesque

    Oby Deschwanden wygrał zasługuje na to od dawna

  • KapitanGrawitacja profesor
    @arabesque

    W zasadzie wystarczyłby skok lepszy od 4 punkty i walka o podium byłaby realna. Trzymam kciuki za Finów, może któremuś z nich uda się załapać na podium. Kacper do top 10, Maciek niech utrzyma top 20 i konkurs będzie można uznać za udany.

  • Kolos profesor

    I znowu wcisnęli Krafciarza do drugiej serii...

  • neonek2000 doświadczony
    @DomenPrevcFan

    Myślę że Peter by oddał swoje rekordy za Szlem brata Domena

  • wojtekSch stały bywalec
    @NowyNowy

    Na sto procent, gdzieś w drugiej fazie lekko mu narty zatańczyły i to go pewnie lekko wytrąciło z równowagi

  • Skiflugschanze doświadczony

    XD

    A już sobie mówiłem "jak na Oslo to całkiem równe warunki i dobry konkurs, nie zawsze ta skocznia jest taka zła". Później TOP 10 zaczęło spadać, no dobra - zdarza się. Ale to zdmuchnięcie Doemna jednak udowadnia, że Holmenkollen to bubel i chyba nic tego nie zmieni.

    Szkoda, że Domen ma tak pod górkę w robieniu rekordów w tym sezonie, bo mógł wykręcić naprawdę kosmiczne wyniki. Dobrze, że 4xloty to trochę podratują.

  • EkspertO stały bywalec

    PILNE!!!! Oficjalnie Domen Prevc dołącza do zespołu ds. wyburzenia skoczni Holmenkollen Kamila Stocha.

  • cavalierjan19 profesor
    @StochIO2014

    Albo Kamil w 2015 roku w drugim konkursie- też atakował z drugiej dziesiątki.

  • NowyNowy doświadczony

    patrząc na prędkość Tomasiaka z niższej belki to raczej nie było problemów w pozycji najazdowej...Może jakieś zawirowania powietrza

  • neonek2000 doświadczony
    @dervish

    Maciej Maciusiak zapewnie jest dumny że Olek dziś lepszy od Domena Prevca. ^^

  • kutanator początkujący
    @TandeFan23

    Nie to kwestia tego ze tutaj jest innna skocznia troche i trochę podwialo i tak wyszlo

  • Karpp profesor
    @Alberto

    Jeszcze bym nie skreślał Nikaido. Jednak taka loteria może wyciąć w drugiej serii i Gregora i Ortnera.

  • DomenPrevcFan doświadczony

    No nie zgadłabym, że w ciągu 8 dni Domen zaliczy 2 konkursy bez punktów.
    Jeszcze bardziej szkoda tej DSQ w Lahti...
    No i rekordy Petera się oddalają, choć przecież przed nami jeszcze 4 konkursy na mamutach...
    Życzę Deschwandenowi zwycięstwa.
    I parafraza słynnego powiedzenia: "Odwróć tabelę, Słoweńcy na czele";)

  • Mucha125 profesor

    Trzeba przyznać że kadra A jest mega stabilna zawsze pierwszy konkurs bez punktów

  • Xander1 profesor

    Ciekawe się to ułozyło. Podium zapowiada się sensacyjnie. Jeszcze niech Niko tam doskoczy a będzie idealnie. Ciekawe czy Ortner to wytrzyma. Choć kusi bardzo pierwsza wygrana Gregora.

    Nasi kiepsko, poza Kotem i w miarę niezłym Olkiem.

  • neonek2000 doświadczony

    Oslo stabilne czy nie... jest zawsze loterią.. to jest typowa skocznia Dance Macabre..

  • TandeFan23 profesor

    Ajajaj juz po wyjsciu z progu wiedzialem ze nic z tego nie bedzie. Domenem zawsze rzuca,ale dzisiaj tak nim miotnelo ze nie bylo szans odleciec. W drugiej serii pozostaje trzymac kciuki za Nikaido by odrobil straty do Tschofeniga.Raimund dzis poza 30,wiec szansa jest.

  • Cinu profesor

    Bubelkollen rozlosowało wyniki. Tyle plusów z tego cuda architektury że nieoczywiści zawodnicy sobie zrobią fajne wyniki.

  • cavalierjan19 profesor

    Szanse na premierowe zwycięstwo mają kolejno: Ortner, Deschwanden, ewentualnie Kytosaho, Fettner, może Nakamura, jakimś sposobem może Aalto.
    Premierowe podium: Kytosaho, Aalto, może Naito, Tomasiak z jakąś petardą?
    Druga seria będzie bardzo ciekawa, ciekawa na inny sposób niż zazwyczaj.

  • marro profesor

    Odwrócić tabelę i dwóch Słoweńców w 2 serii na czele. Tu coś musi się jeszcze odwalić.

  • dervish profesor

    Maciusiakowi znowu łyso. Maciej Kot kolejny raz ukazał kompromitację selekcyjnych decyzji MM-a.
    Tych kompromitacji odnosnie rozeznania formy Maćka MM mial w tym sezonie tak wiele, ze smiało mozna mówic o uprzedzeniach.

  • arabesque bywalec

    Gdyby Kacprowi przydarzył się podobny skok, jak ten podczas treningu, to mógłby zaatakować top 10

  • EkspertO stały bywalec

    I Zn1szczenko po wczorajszym zadowoleniu z siebie wrócił na właściwe tory.

  • KapiOfficial bywalec

    Typowe Oslo, czy spodziewaliście się czegoś od Oslo, bo ja nie..

  • Janeman profesor

    Oslo nie zawiodło - gwarancja loterii!
    Ortner z ogromną szansą na pierwsze zwycięstwo, bo ci na prawdę mocni zawodnicy są jednak dosyć daleko - a może jednak kolejny w tym sezonie cud na skoczni i wygra Deschwanden?
    Tu właściwie wszystko jest możliwe - jeśli warunki znowu przemieszają to nawet Fińskie podium nie będzie wielką niespodzianką.

  • StochIO2014 doświadczony

    Na tym bublu, to Kacper przy petardzie może jeszcze zawalczyć o podium, przydałaby się taka petarda jak Adama w 2010 roku.

  • Karpp profesor

    Przecież cały sezon tak „majtało” Domenem i potrafił z tego gromić rywali ale jednak Holmenkollbakken już nie takich kozaków pokonywała w przeszłości. Xd

  • Pavel profesor

    Ciekawe wyniki, fajnie jakby Oertner wygrał ;)

  • Raptor202 profesor

    Konkurs, którego nikt nie chce wygrać.

  • Mucha125 profesor

    Tak blisko było zabrakło niewiele Zniszczolowi do drugiej serii. Żyła jak zwykle jeden konkurs tylko będzie przygotowany. Czas chyba na grupę dodatkowa dla niego

  • znawca_francuskiego profesor

    Ależ szkoda Stroema. Jednego miejsca zabrakło...no chyba że jeszcze ktoś dostanie DSQ.

  • jma profesor

    Cóż za pasjonująca walka o Plastikową Kulkę! Próbowali sięgnąć po punkty o nią i Kraft, i Amman i Laniszek. Koniec końców pogodził ich norweski debiutant. Brat nieco sławniejszej siostry :)

  • kibicsportu profesor

    Szkoda, że Kacper trochę lepiej nie skoczył, bo byłaby duża szansa na podium. Chociaż patrząc na warunki, to nawet przy świetnym drugim skoku wszystko jest możliwe. W przeszłości Małysz, Stoch potrafili z takich pozycji atakować podium tutaj w Oslo.

  • Kapibara stały bywalec

    Bubelkollen znowu dało o sobie znać, tym razem wycięło większość czołówki w tym Domena

  • Alberto bywalec

    Będzie pierwsze zwycięstwo w karierze, tylko dla kogo?

  • Timhay początkujący

    Olek 1 plastikowy punkcik! Zmiana udana. ;)

  • arabesque bywalec

    Jeżeli nie dojdzie do jakiś zawirowań, to top 2 powinno pozostać bez zmian

  • Lataj profesor
    @Angelodan

    "Miałeś rację, że trzeba wysadzić skocznię"

  • Filigranowy_japonczyk profesor

    Deschwanden ma ogromne szanse na pierwsze zwycięstwo. Oby Bubelkolen go nie wycięło w finale.

  • Lukkier doświadczony

    Klasyczna Bubelkollen, szvzerze smierdzialo jakąs wycinką po prostu, tym razem król Domeno
    Najlepszy Sloweniec 29 heh

  • AndiSkacz bywalec

    Ortner czyżby wygrał dzisiaj?

  • niko_isnt_really_here stały bywalec

    kurde no Domen...
    przynajmniej tyle, że top 10 wygląda świetnie, oby Tomasiak do niej wszedł i liczę na Fina na podium

  • Stinger profesor

    Domen Prevc z tym swoim wychodzeniem z progu i lotem paralotyka kiedyś po prostu musiał tak skończyć, a gdzie jak nie we wietrznym Oslo?

  • ASJ_212 profesor

    Niemożliwe że Polak 32. Ktoś pewnie dostanie DSQ

  • cavalierjan19 profesor

    Do pierwszej dziesiątki było jeszcze w miarę przewidywalnie, ale na czołówkę wiatr zaczął intensywniej mieszać w tym holmenkollenowskim kotle. Bardzo możliwe jest jakieś premierowe zwycięstwo lub podium dzisiaj.

  • Altenburger bywalec

    Gregor Deschwanden jak nie dzisiaj to kiedy?

  • Angelodan bywalec

    Domen:
    "Kamil słuchaj, sprawa jest..." xd

  • Filigranowy_japonczyk profesor

    Domen Prevc? Panowie Domen to przeszłość.

  • SzeskaFanStocha doświadczony

    A nie mówiłem, że Donen wpadnie!

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl