PŚ w Vikersund: Prevc "domenuje" na treningu

  • 2026-03-20 16:53

Domen Prevc okazał się najlepszy w sesji treningowej przed kwalifikacjami do sobotniego konkursu indywidualnego Pucharu Świata w lotach narciarskich na Vikersundbakken (HS240) w Vikersund. Reprezentant Słowenii poszybował na odległość 245 m i 234,5 m.

W pierwszym treningu najdalej poszybował Domen Prevc. Słoweniec podparł plecami próbę na 245. metr i wyprzedził o 32,1 punktu Isaka Andreasa Langmo (226,5 m - nowy rekord życiowy). Trzeci był Stefan Kraft (223,5 m), czwarty Stephan Embacher (232,5 m), piąty Andreas Wellinger (220 m), a szósty Ren Nikaido (203 m).

Czołową dziesiątkę rundy uzupełnili Manuel Fettner (211,5 m), Antti Aalto (210 m), Timi Zajc (207,5 m) i Kristoffer Eriksen Sundal (207,5 m).

Piotr Żyła wylądował na 206. metrze i zajął osiemnastą pozycję. Dwudziesty siódmy był Kamil Stoch (196 m). Trzydziesty pierwszy był Maciej Kot (185 m), trzydziesty dziewiąty Kacper Tomasiak (179,5 m - nowy rekord życiowy) tuż przed Aleksandrem Zniszczołem (175 m), natomiast pięćdziesiąty drugi Paweł Wąsek (133 m).

Oprócz Isaka Andreasa Langmo i Kacpra Tomasiaka, nowe rekordy życiowe ustanowili Ben Bayer (177 m) i Hektor Kapustik (212 m - rekord Słowacji).

Pierwszy trening przeprowadzono z 14. i 12. belki. Domen Prevc jako jedyny ruszał z 11. platformy.

W drugiej rundzie Domen Prevc ze skróconego rozbiegu uzyskał wynik 234,5 metra i wyprzedził o 32,1 punktu Stephana Embachera (229,5 m). Trzecie miejsce zajął Andreas Wellinger (232 m) przed trójką Norwegów - Johannem Andre Forfangiem (228,5 m), Isakiem Andreasem Langmo (233 m - nowy rekord życiowy) i Mariusem Lindvikiem (233,5 m).

Na siódmej pozycji uplasował się Hektor Kapustik z nowym rekordem Słowacji (227,5 m). Tuż za nim uplasowali się Ren Nikaido (226 m), Naoki Nakamura (226,5 m) i Gregor Deschwanden (224,5 m).

Najlepszy z Polaków, Piotr Żyła (208 m) sklasyfikowany został na dwudziestej drugiej pozycji. Czterdziesty był Maciej Kot (194,5 m), czterdziesty drugi Kamil Stoch (186 m), czterdziesty czwarty Kacper Tomasiak (186 m - nowy rekord życiowy), czterdziesty piąty Aleksander Zniszczoł (188,5 m), zaś pięćdziesiąty trzeci Paweł Wąsek (163,5 m).

W drugiej rundzie treningowej nowe rekordy życiowe ustanowili również Ben Bayer (178 m), Luca Roth (204 m) i Tarik Vanwieren (149,5 m).

Drugi trening przeprowadzono z 14., 13. i 12. platformy. Domen Prevc jako jedyny oddał próbę z 9. belki.

Początek kwalifikacji o 18:00. Transmisja w Eurosport 1 i HBO Max.

Wyniki na żywo będziecie mogli śledzić za pośrednictwem relacji LIVE Berkutschi >>>

lub relacji LIVE FIS >>>

Wyniki I treningu PŚ w Vikersund (HS240); 20.03.2026
Lp Nr imię i nazwisko kraj odl. belka km/h komp. NOTA
1 59 PREVC Domen SLO 245.0 11 97.9 -17.1 164.3
2 35 LANGMO Isak Andreas NOR 226.5 14 100.6 -5.9 131.2
3 36 KRAFT Stefan AUT 223.5 14 100.6 -7.8 125.7
4 58 EMBACHER Stephan AUT 232.5 14 99.8 -20.9 123.4
5 55 WELLINGER Andreas GER 220.0 14 100.7 -10.9 118.4
6 13 NIKAIDO Ren JPN 203.0 12 98.9 -6.9 116.7
7 32 FETTNER Manuel AUT 211.5 14 100.5 -6.6 112.5
8 46 AALTO Antti FIN 210.0 14 99.9 -7.3 110.0
9 34 ZAJC Timi SLO 207.5 14 99.2 -5.5 108.8
10 37 SUNDAL Kristoffer Eriksen NOR 208.5 14 99.4 -7.5 108.0
11 45 LINDVIK Marius NOR 215.5 14 99.5 -16.8 107.1
12 33 GRANERUD Halvor Egner NOR 207.5 14 100.1 -7.3 107.0
13 1 FRANTZ Tate USA 202.0 12 98.4 -15.7 106.7
14 47 DESCHWANDEN Gregor SUI 210.0 14 100.6 -13.2 104.1
15 56 TSCHOFENIG Daniel AUT 215.0 14 99.9 -19.4 103.9
16 57 FORFANG Johann Andre NOR 214.5 14 99.5 -19.3 103.4
17 53 KOBAYASHI Ryoyu JPN 201.0 14 99.9 -4.5 102.0
18 42 ZYLA Piotr POL 206.0 14 99.0 -11.1 101.4
19 39 LANISEK Anze SLO 204.0 14 100.3 -9.2 100.9
20 38 AIGRO Artti EST 205.0 14 99.9 -10.5 100.8
21 21 KAPUSTIK Hektor SVK 212.0 14 100.1 -19.4 100.3
22 20 MUELLER Markus AUT 209.5 14 99.4 -18.3 98.4
23 40 KYTOSAHO Niko FIN 202.0 14 99.4 -10.9 96.8
24 27 ZOGRAFSKI Vladimir BUL 204.5 14 99.8 -15.6 95.1
25 41 GEIGER Karl GER 199.0 14 100.2 -9.8 94.3
26 14 PASCHKE Pius GER 195.5 14 99.2 -6.0 93.9
27 30 STOCH Kamil POL 196.0 14 99.2 -9.6 90.9
28 43 HAUSWIRTH Sandro SUI 198.5 14 100.2 -13.4 90.1
29 51 ORTNER Maximilian AUT 190.0 14 99.7 -4.9 88.4
30 8 ROTH Luca GER 188.0 12 99.4 -17.7 87.9
31 11 KOT Maciej POL 185.0 12 98.6 -16.3 85.7
32 26 AMMANN Simon SUI 199.0 14 100.2 -19.3 84.8
33 54 SCHUSTER Jonas AUT 186.5 14 100.1 -5.0 84.1
34 4 BAYER Ben GER 177.0 12 98.8 -9.1 83.3
35 52 NAKAMURA Naoki JPN 187.0 14 99.2 -7.8 81.9
36 24 INSAM Alex ITA 192.0 14 99.4 -14.3 81.4
37 28 MARUSIAK Yevhen UKR 190.5 14 99.3 -12.7 81.2
38 31 BRESADOLA Giovanni ITA 187.5 14 99.8 -9.8 80.5
39 9 TOMASIAK Kacper POL 179.5 12 99.3 -18.4 77.0
40 3 ZNISZCZOL Aleksander POL 175.0 12 98.4 -15.0 75.0
41 50 RAIMUND Philipp GER 184.0 14 100.0 -12.2 73.9
42 19 MAATTA Jarkko FIN 183.5 14 100.3 -11.8 73.7
43 49 FOUBERT Valentin FRA 188.5 14 98.8 -18.6 72.9
44 2 OBLAK Rok SLO 174.5 12 98.8 -17.4 72.0
45 44 BICKNER Kevin USA 184.5 14 99.9 -15.3 71.4
46 29 SATO Yukiya JPN 180.0 14 100.1 -11.8 69.5
47 23 MOGEL Zak SLO 178.0 14 99.9 -14.3 64.6
48 17 NOUSIAINEN Eetu FIN 165.0 14 100.8 -2.6 60.7
49 48 NAITO Tomofumi JPN 175.0 14 99.3 -22.5 52.8
50 7 TRUNZ Felix SUI 143.0 12 99.5 -11.8 39.8
51 10 KESSELI Juri SUI 145.0 12 99.8 -17.4 36.6
52 6 WASEK Pawel POL 133.0 12 98.6 -10.7 28.9
53 15 OESTVOLD Benjamin NOR 133.0 14 99.6 -2.2 22.7
54 12 URLAUB Andrew USA 131.5 12 98.6 -19.7 18.1
55 18 VANWIEREN Tarik CAN 127.5 14 100.3 -9.1 9.2
56 5 KALINICHENKO Vitaliy UKR 105.0 12 98.4 -3.5 2.5
57 25 MIZERNYKH Ilya KAZ 120.0 14 99.8 -18.9 0.0
57 22 NAZARENKO Svyatoslav KAZ 108.0 14 98.3 -17.7 0.0
57 16 TURSUNZHANOV Nurshat KAZ 99.5 14 98.8 2.8 0.0
Wyniki II treningu PŚ w Vikersund (HS240); 20.03.2026
Lp Nr imię i nazwisko kraj odl. belka km/h komp. NOTA
1 59 PREVC Domen SLO 234.5 9 97.4 -10.7 187.5
2 58 EMBACHER Stephan AUT 229.5 12 99.3 -14.7 155.4
3 55 WELLINGER Andreas GER 232.0 14 101.2 -8.2 150.2
4 57 FORFANG Johann Andre NOR 228.5 13 99.6 -13.1 148.4
5 35 LANGMO Isak Andreas NOR 233.0 14 99.9 -13.1 146.5
6 45 LINDVIK Marius NOR 233.5 14 99.3 -17.6 142.6
7 21 KAPUSTIK Hektor SVK 227.5 14 99.9 -11.8 141.2
8 13 NIKAIDO Ren JPN 226.0 14 99.5 -12.0 139.2
9 52 NAKAMURA Naoki JPN 226.5 14 99.6 -12.8 139.0
10 47 DESCHWANDEN Gregor SUI 224.5 14 100.3 -12.1 137.3
11 48 NAITO Tomofumi JPN 223.0 14 99.7 -12.4 135.2
12 53 KOBAYASHI Ryoyu JPN 219.0 14 100.4 -11.5 131.3
13 46 AALTO Antti FIN 221.0 14 100.1 -14.0 131.2
14 1 FRANTZ Tate USA 228.5 14 99.0 -24.0 130.2
15 50 RAIMUND Philipp GER 216.5 14 100.6 -11.7 128.1
16 51 ORTNER Maximilian AUT 215.0 14 100.0 -11.5 126.5
17 43 HAUSWIRTH Sandro SUI 219.0 14 99.8 -16.4 126.4
18 54 SCHUSTER Jonas AUT 209.0 14 100.3 -8.9 121.9
19 56 TSCHOFENIG Daniel AUT 206.0 13 99.0 -13.1 121.4
20 49 FOUBERT Valentin FRA 208.5 14 99.4 -12.0 118.2
21 20 MUELLER Markus AUT 205.5 14 99.1 -9.9 116.7
22 42 ZYLA Piotr POL 208.0 14 98.9 -16.6 113.0
23 39 LANISEK Anze SLO 204.0 14 99.4 -12.1 112.7
24 40 KYTOSAHO Niko FIN 206.0 14 98.5 -14.8 112.4
25 34 ZAJC Timi SLO 203.5 14 98.6 -12.2 112.0
26 14 PASCHKE Pius GER 201.5 14 99.5 -11.2 110.6
27 36 KRAFT Stefan AUT 203.0 14 99.8 -14.1 109.5
28 37 SUNDAL Kristoffer Eriksen NOR 202.5 14 99.2 -13.8 109.2
29 31 BRESADOLA Giovanni ITA 199.5 14 99.1 -11.5 107.9
30 24 INSAM Alex ITA 200.5 14 99.7 -14.0 106.6
31 8 ROTH Luca GER 204.0 14 100.2 -18.3 106.5
32 23 MOGEL Zak SLO 194.5 14 99.8 -9.5 103.9
33 41 GEIGER Karl GER 200.0 14 99.7 -16.4 103.6
34 17 NOUSIAINEN Eetu FIN 195.0 14 100.6 -12.5 101.5
35 26 AMMANN Simon SUI 197.5 14 100.3 -15.6 101.4
36 33 GRANERUD Halvor Egner NOR 194.0 14 99.1 -15.7 97.1
37 32 FETTNER Manuel AUT 192.0 14 99.8 -13.8 96.6
38 38 AIGRO Artti EST 190.0 14 99.2 -11.8 96.2
38 19 MAATTA Jarkko FIN 188.0 14 99.9 -9.4 96.2
40 11 KOT Maciej POL 194.5 14 99.3 -17.3 96.1
41 2 OBLAK Rok SLO 200.0 14 99.9 -24.2 95.8
42 30 STOCH Kamil POL 186.0 14 99.0 -8.9 94.3
43 10 KESSELI Juri SUI 189.0 14 100.4 -16.4 90.4
44 9 TOMASIAK Kacper POL 186.0 14 99.9 -17.7 85.5
45 3 ZNISZCZOL Aleksander POL 188.5 14 98.9 -22.2 84.0
46 7 TRUNZ Felix SUI 183.0 14 99.8 -15.8 83.8
47 29 SATO Yukiya JPN 174.5 14 99.2 -7.1 82.3
48 44 BICKNER Kevin USA 185.0 14 99.2 -20.0 82.0
49 25 MIZERNYKH Ilya KAZ 177.0 14 99.4 -16.1 76.3
50 4 BAYER Ben GER 178.0 14 99.0 -20.3 73.3
51 28 MARUSIAK Yevhen UKR 163.0 14 98.6 -7.5 68.1
52 27 ZOGRAFSKI Vladimir BUL 160.5 14 99.8 -12.5 60.1
53 6 WASEK Pawel POL 163.5 14 98.6 -16.4 59.8
54 18 VANWIEREN Tarik CAN 149.5 14 100.2 -13.7 45.7
55 15 OESTVOLD Benjamin NOR 137.0 14 99.7 -11.5 32.9
56 12 URLAUB Andrew USA 125.5 14 99.2 -16.3 14.3
57 5 KALINICHENKO Vitaliy UKR 128.0 14 98.5 -20.4 13.2
58 22 NAZARENKO Svyatoslav KAZ 110.5 14 98.3 -8.9 3.7
59 16 TURSUNZHANOV Nurshat KAZ 104.0 14 98.6 -10.2 0.0

Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (31457) komentarze: (358)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Odlotowo_4567 doświadczony
    @Pavel

    Dlaczego główną rolę w „Titanicu” zagrał Leonardo DiCaprio? Bo Chuck Norris wszystkich by uratował. 🕯️

  • kutanator początkujący

    No to Tomasiak koniec kariery.. to juz Twardosz lepiei wypadla

  • CzarnyOrzel weteran

    Nie dali dziś polatać ..

  • neonek2000 doświadczony
    @Kwakuu

    Myślałem o Bicknerze a napisałem Colby... ale Amerykanie Kamilowi w Generalce nie zagrażają

  • Mixolo profesor

    Domen jest mistrzem

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak profesor
    @Kwakuu

    A czego Chuck nie robił? Domen byłby bez szans w starciu z Norisem.

  • Kwakuu weteran
    @neonek2000

    Colby odpadł dziś? Jak nie skacze

  • EddieKoteł profesor

    Strasznie koślawy Embacher, drugi Hayboeck. Na nic to nie wygląda, ale leci.

    No może nie w tej próbie.

  • Alberto bywalec

    No i jaki sens miało to obniżenie belki Embacherowi, ale dla Domena i tak w dół xdd

  • Kwakuu weteran
    @Pavel

    A on skakał na nartach?

  • Alberto bywalec

    Forfang jedna z większych rekompensat a belka w dół i tak

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @Pavel

    Człowiek który zrobił wszystkie pompki [*]

  • Bedzie_lepiej początkujący

    Myślę że u Kacpra większy problem stanowi spadek formy po IO niż sam rozmiar skoczni, czuję że w formie bez problemu by osiągnął 200m i przynajmniej TOP 30

  • neonek2000 doświadczony
    @Mixolo

    Raczej będzie .. bo Sato i Colby też dziś odpadli.. A Hoerl i Hoffmann już zakończyli sezon

  • arabesque bywalec

    To co, żeby tradycji stała się zadość to znowu dwóch odpada w przedbiegach?

    Żeby jeszcze nie okazało się, że Kamil nie wystąpi już w żadnym konkursie. To by dopiero było spektakularne zakończenie kariery

  • Raptor202 profesor
    @Kapibara

    A ile mają mieć dodane na skoczni do lotów? Te punkty i tak nie zniwelują tak silnego wiatru.

  • Pavel profesor

    Bajdurzycie o Maciusiakach i innych Tomasiakach, a tu niespodziewanie zmarł mistrz sportów wszelki Chuck Norris.

  • Mixolo profesor

    Stoch to tak sobie popsuł zakończenie kariery i może go nie być w top 30 na Planice

  • Divine JazOOn profesor
    @Czikeks

    Najgorsze jest to że medale na IO przypisano MM więc pewnie zostanie, a powinien być Topór gloryfikowany..

  • Bluchaman początkujący

    Tomasiak to jednak neistety antylotnik. Smutne jest to że taki Kapustik bije go na głowę techniką i lataniem na mamutach a przecież też nie ma wielkiego doświadczenia w lotach. A można było spokojnie wysłać żeby sobie polatał na Kulm, medal na ukochanej 90-tce w juniorach i tak by zdobył. I wychodzi że on będzie miał problemy z przekroczeniem 200 metrów wliczając niedzielę i Planicę. A niektóryz już widzieli 230 będzie latał... z "łekspertem" Małyszem który już taktykę mu przepowiadał na rozpoznanie a gaz będzie w kwalifikacjach. Ale to już problem PZN-u że wychował "takich" lotników

  • biwakowicz początkujący

    to tylko kwalifikacje ale komplikują MM bo Ci co odpadną do Planicy pojadą więc za kogo powołać Dawidka ;)

  • Czikeks początkujący

    Widze ze wszyscy tutaj zadowoleni ze Tomasiak systematycznie doluje pod Maciusiakiem?

  • Kapibara stały bywalec

    Żenadą jest to że za ledwie nieco ponad 2m/s zawodnicy mają aż 50 punktów dodanych XD

  • cavalierjan19 profesor

    Wiatr od -11,1 do +52,3 w jednych kwalifikacjach- absurd nas po Oslo nie opuszcza.

  • EddieKoteł profesor

    Lindvik ma niesamowicie agresywne te odbicia na mamutach w szczególności, jak przesadzi i złapie powietrze nad nartę, to jest groźba buli, jak na Kulm, ale jak wszystko pyknie to idzie jak perszing.

  • Mixolo profesor
    @ASJ_212

    No postęp west

  • ASJ_212 profesor

    Mamy już pierwszą wypowiedź trenera Maciusiaka po występie jego podopiecznych w dzisiejszych kwalifikacjach:
    "No może warunki nie były do końca sprawiedliwe, ale napewno duży postęp..."

  • Mixolo profesor

    Za raz belka w dół bo się odkręca

  • Lataj profesor

    Bickner niby był taki lotny w tym sezonie, a próbował zaatakować "lecącego orła" Urlauba, tylko bez powodzenia.

  • Alberto bywalec

    Kevin pomachał na pożegnanie z konkursem

  • Bernat__Sola profesor

    Skok Żyły z tym wiatrem raczej kiepski. Olek zniszczoł dzisiaj resztę Polaków.

  • Bosto87 stały bywalec

    Wiedzieliśmy doskonale, że wiatr się odwróci w czasie trwania serii, ale że aż tak. Choć według prognoz miało dosyć mocno wiać i wieje, o tej porze akurat w plecy. O 18 to się powinny te kwalifikacje kończyć, a nie zaczynać. Swoja drogą to powinien być jakiś limit różnicy w punktach za wiatr i po przekroczeniu mamy restart serii, a nie że odejmują ponad 40 punktów za belkę.

  • Lataj profesor

    To nie jakiś błąd w matriksie? Żyła ma mniej dodanych punktów od wielu innych, a odległość bez szału, choć wciąż to jeden z najlepszych i udział w konkursie ma już pewny

  • Alberto bywalec

    Ważne, że Żyła z awansem

  • Alberto bywalec
    @Lataj

    Jak nie dużą to choćby małą

  • Lataj profesor

    Jeszcze z tego weekendu zrobią Absurdalne Konkursy, jak to będzie w kolejnych dniach tak wyglądało

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak profesor
    @Mixolo

    Co robią?

  • Marek38 bywalec
    @farflun

    Leciał jak kłoda, typowo stylem na ukochany Szczyrk. Co jak co ale to jednak jest sensacja brak awansu Tomasiaka i to można powiedzieć że spora

  • Bernat__Sola profesor

    Lotny Olo dzisiaj w top 30 kwalifikacji. Miał szczęście z tym numerem startowym ;). Ale dobra, sam skok też zły raczej nie był.

  • Karpp profesor

    Coraz bliżej tego, żeby dwóch najlepszych polskich skoczków sezonu w Pś odpadło w kwali.
    Najstarsi górale nie pamiętają takiej sytuacji ;)

  • Lataj profesor

    Oddany Bogu Norweg kiedyś wyrwie Kryształową Kulę

  • KapiOfficial stały bywalec

    Kraft w końcu oddał przyzwoity lot, jak na te warunki to nawet boski.

  • EddieKoteł profesor

    Langmo może być gwiazdą kolejnego sezonu.

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak profesor

    Ksiądz pokazuje, że się da.

  • Bernat__Sola profesor

    Co on najlepszego zrobił... Langmo gotów w ten weekend zdobyć pierwsze podium PŚ.

  • KacpereQ_Ski_Jumping7312 bywalec

    Ale odpalił Langmo!

  • marro profesor

    Langmo to ten co mu głowa nie wytrzymywała, już wytrzymuje.

  • Alberto bywalec

    Langmo jak odleciał w tych warunkach

  • Filigranowy_japonczyk profesor

    Ale ten Langmo tu lata. Mam przeczucie, że to będzie nowa Norweska gwiazda skoków.

  • Altenburger bywalec

    Langmo lotnik

  • Kolos profesor

    +40 pkt za wiatr i -40 pkt za belkę, no po prostu super. Nie lepiej po prostu bez przeliczników?

  • Lataj profesor

    Myślałem, że lot sezonu już był w wykonaniu Bresadoli, a jednak to miano wywalczył Langmo

  • Tomek88 profesor

    Ale bomba Langmo!

  • Karpp profesor

    Langmo drugim Evensenem?

  • ASJ_212 profesor

    Langmo skok na Top 3 tych kwali

  • KapiOfficial stały bywalec

    Langmo odpalił przy takiej lufie, prawie HS, szacunek dla Norwega

  • Mixolo profesor

    Dajmy wyżej belkę

  • wojtekSch stały bywalec
    @chuck

    Się ze[***]li po tym jak Campregher się rozwalił po roku bez startów

  • ASJ_212 profesor

    Pierwszy raz chyba przed Domenem będą podwyższać belkę a nie obniżać

  • Lataj profesor

    Zniszczoł gotów być najlepszym Polakiem w kwalifikacjach

  • Mixolo profesor

    I tak lepiej od Stocha skaczą xd

  • NowyNowy doświadczony

    jestem ciekawy Domena z tym wiatrem i niską belką xD

  • xzcvvy profesor
    @EddieKoteł

    Obawiam się że „loty” przy +40, +50 punktach za wiatr to dla skoczków raczej walka o przetrwanie

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak profesor
    @Lataj

    Gdzie tu "szczęście"? Teraz to już do końca będą potężna lufa w plecy.

  • chuck początkujący

    Jaki geniusz wpadł na pomysł żeby robić kwalifikacje o tej godzinie.

  • farflun początkujący

    Ja uważam dla odmiany, że Tomasiak po prostu nie umie skakać na mamutach. Przygoda z Vikersund to nie było "spokojne wejście" i stopniowe zapoznawanie się z obiektem, tylko notorycznie skoki w ten sam punkt. Niestety przypomina mi to z niesmakiem wyczyny Dawida Kubackiego przez ostatnie parę lat. Wychodzi na jaw co się dzieje, gdy skacze się cały czas na małych obiektach, a Twój rekord życiowy to 130 metrów na Wielkiej Krokwi w Zakopanem.

  • NowyNowy doświadczony

    Bresaloda co za wiatr

  • EddieKoteł profesor

    Ani odrobiny radości lotu dla Kamila niestety.

  • Lataj profesor

    Stoch ma "szczęście" do beznadziejnych warunków i choć nie ma tyle samo punktów co Yukiya i przed chwilą Bresadola, to nadal ma komicznie dużo. Z Włochów to Giovanni się roześmiał

  • Altenburger bywalec

    Bresadola ponad 50 pkt rekompensaty to wręcz genialny lot

  • SzeskaFanStocha doświadczony

    +40 za wiatr -40 za belkę XD

  • Alberto bywalec

    +52,3 xdddd

  • neonek2000 doświadczony

    Ten słaby skok Kamila to nie była jego wina !

  • KapiOfficial stały bywalec

    Giovanni już ponad 50 punktów dodane

  • ZXCVBNM_9999 profesor

    52,3 xDDD

  • Karpp profesor

    4 kandydatów to ja jeszcze widzę.

  • ASJ_212 profesor

    Przeciętnie Stoch ale więcej raczej nie mógł zrobić w tych warunkach

  • Mixolo profesor

    I tak się obronił Stoch

  • KapitanGrawitacja profesor

    Obawiałem się klapnięcia na bule ale jest szansa na awans

  • Altenburger bywalec

    Kamil +43 xD

  • KapiOfficial stały bywalec

    Belka już w stopniu 22

  • tomek20 weteran

    Wiatrozo-belkoza na pełnej.

  • Bernat__Sola profesor
    @Karpp

    Z tym że ostatnio bardziej Skijumping dziadowało, bo nie działały tutejsze linki, a na stronie FIS śmigało. Tym razem jest bez różnicy.

  • cavalierjan19 profesor

    Sato z potężną rekompenSato 46 punktów

  • Altenburger bywalec

    Sato +46 hahahahahahahahaha

    Cyrk na kółkach

  • Lataj profesor

    +46 XD Będzie rekord, mówię wam

  • Mixolo profesor

    A tak fajnie się zaczął konkurs

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    +46

    Sato +46 xD

  • KapiOfficial stały bywalec

    Yukiys 46 dodanych

  • xzcvvy profesor

    Ale wycinka, boję się o Stocha xd

  • Altenburger bywalec

    Marusiak lotnik? I tak wycięty w farsie...

  • ASJ_212 profesor

    Kot w konkursie

  • KapiOfficial stały bywalec

    Marusiakowi nie wyszło, a w loty to on potrafi, ale nie przy takiej lufie w plecy

  • maciek0932 profesor
    @neonek2000

    Jutro też im to pewnie pomoże.

  • Lataj profesor

    Jeszcze moment i pobiją rekompensatę z Zakopanego

  • Altenburger bywalec

    Zografski +40 za wiatr xddddddddddddddddddd

  • Sigmusiaxd weteran
    @Bernat__Sola

    Przynajmniej cokolwiek pokazuje. Nie raz trzeba na tym okropnym Berkutschi

  • KapitanGrawitacja profesor

    +41 punktów za wiatr, idziemy na rekord. Gdyby Stoch miał farta do wiatru jak pare sezonów temu to mielibyśmy pewnie +50

  • maciek0932 profesor

    Zaraz pewnie jeszcze podniosą.

  • jma profesor

    Skoczkowie nie będący w dobrej formie ale tacy co by w normalnych warunkach przeszli Q będą odpadać. Patrz - Insam. Kolejne przekłady to Bresadola, Foubert. Zografski też może polec. No zobaczymy.

  • neonek2000 doświadczony

    Polacy niech się cieszą że skakali z pierwszymi numerami startowymi..
    Dziadek Simmon odstrzelony w kwalifikacjach

  • marro profesor

    Juniorzy stabilnie i słabo: Mizernych, Trunz, Tomasiak - obok siebie.

  • Stinger profesor
    @Roxor

    Oczywiście, że kariera Morgensterna była wielka, jest prawdopodobnie w TOP 10 skoków narciarskich, przynajmniej w erze PŚ ale do sukcesów Adama Małysza i Kamila Stocha mu daleko, a tematem było brak nq, a Polacy je mieli dlatego tak to porównałem, może bez sensu ale chodzi o to, że ta jedna nq nic nie zmienia ani o niczym decyduje.

  • ZXCVBNM_9999 profesor

    Amman +41 xD

  • KapiOfficial stały bywalec

    Ammann lużne 41 dodanych punktów za wiatr XD

  • Czikeks początkujący
    @Johny01 Bo musza paniusie puscic pierwsze

    nie zauwazyles ze ten cyrk jest od momentu jak wprowadzono te smieszne parytety w skokach? Teraz paniusie zawsze maja pierwszenstwo. Cyrk a nie sport.

  • Lataj profesor

    Słyszałem z ust Insama "putta" czy coś takiego. Tak złego też jeszcze chyba nigdy nie widziałem

  • Karpp profesor
    @Bernat__Sola

    Ta relacja live dziadzieje z tygodnia na tydzień coraz bardziej niestety..
    Ale matme każdy w szkole miał można liczyć Xd

  • Altenburger bywalec

    Mizernych też ewidentnie się nie zaprzyjaźnił z Vikersund

  • King profesor

    Insam widzę bierze przykład z Raimunda i dobrze ;)

  • KapiOfficial stały bywalec

    Insamowi totalnie mu nie wyszło

  • Altenburger bywalec

    Insam xD

  • Stinger profesor
    @Raptor202

    Widzę, że weekend ledwo się rozpoczął, a ty już mocno nawalony.

  • Filigranowy_japonczyk profesor

    Nazarenko luźne 38 punktów rekompensaty. XD

  • neonek2000 doświadczony
    @Raptor202

    Byś cbciał co ? ... na szczęście twoje jęczenie , nie zmieni nic..

  • Bernat__Sola profesor

    +38, no nieźle...

    Relacja FIS dzisiaj nie wyświetla zawodników z pewną kwalifikacją. Nie jest to wielki problem, ale jednak na poziomie PŚ wypadałoby, żeby to robiła.

  • Bosto87 stały bywalec

    Jak zawsze cudowne pomysły z tymi godzinami rozpoczęcia zawodów. Przez cały weekend będzie to samo. Początek pod narty, potem lufa w plecy.

  • Alberto bywalec

    W końcu duet Kazachskich buloklepów rozdzielony

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak profesor

    Fajnie, że konkursy są po 17. Będą cyrki jakoś w połowie 2 serii konkursowych.

  • Raptor202 profesor
    @Stinger

    Morgenstern>Stoch

  • Altenburger bywalec

    Kapustik jak na to ile się naczekał to bardzo dobrze

  • marro profesor

    Mam postulat odwołać Q i dopuścić Tomasiaka do konkursu.

  • Roxor profesor
    @Stinger

    To zabrzmiało tak, jakby Morgenstern był jakimś przeciętnym skoczkiem.. Gdyby Tomasiak miał takie sukcesy to nikt by tu nie płakał. A Morgenstern tę karierę miał stosunkowo krótką.

  • xzcvvy profesor

    Najrozsądniej byłoby zacząć od nowa lub odwołać, ALE wszyscy wiemy jak bedzie

  • neonek2000 doświadczony

    z Kacpra zrobiono już boga skoków narciarskich... mały kubeł zimnej wody przyda się wszystkim jemu i kibicom

  • NowyNowy doświadczony

    może odwołają i jednak Tomasiak będzie jutro skakał.

  • Johny01 początkujący

    Te kołki z FISu widzą co się dzieje na tej skoczni z wiatrem przy zachodzie słońca, a mimo to robią konkursy o bardzo podobnych godzinach jak w latach ubiegłych XD. Niewiarygodnie tęgie umysły tam siedzą.

  • Lataj profesor

    O, proszę. Cyrk przyjechał

  • Stinger profesor
    @Krulowiec

    Kacper Tomasiak tylko na niedzielę? Jeden nieudany skok w debiucie i już go skreślają... Dramat.

  • Bernat__Sola profesor
    @Stinger

    A to na pewno, ja tak tylko rzuciłem, bo mi się przypomniała ta statystyka po wpisie cavalierajana19. Zresztą słusznie uzupełnili @marro i @Altenburger, że miał łatwiej, bo była prekwalifikacja, a przez zdecydowaną większość kariery był w generalce w top 10/15.

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak profesor

    Jury znowu zaskoczne odwracającym się kierunkiem wiatru przy zachodzie słońca.

  • maciek0932 profesor
    @Alberto

    Przecież pierwotnie planowali kwali na 17:00. Nie wiem, po co opóźniali. Przy tym scenariuszu zdążyliby dokończyć do 18:20 odkąd warunki zaczęły się psuć.

  • Krulowiec stały bywalec

    Na Planicę:Żyła,Stoch, Kubacki,Wolny,Joniak,Zniszczoł, Tomasiak(tylko na niedzielny finał)

  • Alberto bywalec

    Przecież wiedzieli że wiatr się odkręci, mogli zacząć później albo wcześniej żeby wszyscy mieli wiatr w tą samą stronę

  • jma profesor

    1m/s w plecy? No to mają zgryz w jury...

  • Bernat__Sola profesor
    @ElAbuelo

    Ach, kochane ad personam :).

  • Stinger profesor
    @Bernat__Sola

    Będę trochę złośliwy ale co mu to dało jeśli chodzi o bycie w samej topce najlepszych?

    Wolę żeby Kacper Tomasiak miał kryzys czy nq ale sukcesy na poziomie Adama Małysza i Kamila Stocha niż brak nq i brak kryzysów ale sukcesy na poziomie Thomasa Morgensterna.

  • Karpp profesor
    @Bernat__Sola

    Masz rację. Przypomniał mi się mój wpis sprzed już dobrych 14-15 lat tutaj. „Pewne jest tylko to, że Morgi będzie w czołówce Pś bo zawsze jest” Xd

    Ale gdyby Kacper był w tym austriackim systemie to właściwie technikę lotu miałby już poprawioną. A tak u nas to kto ma mu poprawić?

  • Lataj profesor

    Wynik Muellera XD

  • jma profesor
    @Karpp

    Im wyższa belka tym lepiej dla Stocha.

  • maciek0932 profesor

    Wychodzi na to, że albo zawody będą się kończyć do 18:20, albo zaczynać się o 18:30. Inaczej nie ma to sensu. Te jutrzejsze zawody powinni przyspieszyć na 16:30 i niedzielne też.

  • Bernat__Sola profesor
    @Kolos

    Teraz tego nie sprawdzisz. Ja sądzę, że i bez odpuszczenia MŚwL medale by były.

  • Mixolo profesor
    @Czikeks

    Decyzja się obroniła bo mogło nie być medali a są

  • Altenburger bywalec
    @Bernat__Sola

    O to nawet zaskoczenie że ktoś nigdy nie odpadł w Q, inna sprawa że w czasach Morgensterna to Morgi większość czasu nie musiał się kwalifikować bo był w TOP 10 PŚ.

  • ElAbuelo bywalec
    @Bernat__Sola

    Tak jak twoja obecnosc nie ma tu sensu

  • KapiOfficial stały bywalec

    UU Belka w góre, no normalnie wieje w plecy wieczorem

  • Czikeks początkujący
    Tomasiak kiszony pod kloszem nie mial szans aby sie tego latania nauczyc

    brawo polski sztab szkoleniowo-dzbanowy.
    Ci amatorzy zrobia z niego drugą Kłodę a to juz zakrawa na kryminał.

  • Bernat__Sola profesor
    @Karpp

    Przede wszystkim on przez całą karierę nie miał żadnego poważnego kryzysu. Nie miał kiedy odpaść.

  • KapiOfficial stały bywalec
    @Mixolo

    myśle że Topór i inni wiedzą jak zrobić z Kacpra lotnika

  • marro profesor
    @Bernat__Sola

    Miał łatwiej, bo kiedyś czołowa 15 a później czołowa 10 PŚ nie musiała się kwalifikować.

  • NowyNowy doświadczony

    walić Maciusiaka, walić Małysza (jako prezesa)

  • Karpp profesor
    @Bernat__Sola

    No już nie kpij. Teraz po prostu poziom jest większy niż był w czasach Morgiego. Poza tym no jednak Thomas całe życie miał lepszych trenerów niż obecnie Tomasiak.

  • KapitanGrawitacja profesor
    @Mixolo

    To jest tylko gdybanie, może tak, może nie. Tylko, że nie da się nauczyć latania bez jakichkolwiek startów na mamutach.

  • Mixolo profesor

    Może będzie lotnik z Kacpra ale trzeba zmienić styl ale to było wiadomo już na początku sezonu że taki styl nie przełoży się na dalekie loty.
    Ludzie pisali że ciężko będzie Kacprowi na lotach już w styczniu więc mieli rację.

  • Alberto bywalec

    Vanvieren bez powodzenia zaatakował wynik Tursunżanowa

  • Bernat__Sola profesor
    @ElAbuelo

    To by nie zrobił, trudno. Co nie zmienia faktu, że odpuszczenie imprezy mistrzowskiej zamiast PŚ w Sapporo nie miało sensu.

  • Karpp profesor

    Jak się te warunki utrzymają to powinni wejść wszyscy oprócz Tomasiaka, no chyba, że Stoch też na takie trafi ;)

  • Altenburger bywalec
    @Kolos

    Piotruś ale i tak lepiej dać Joniaka co będzie się z każdym kolejnym razem oskakiwał z mamutem aniżeli emeryta dziadka Kubackiego.

  • ElAbuelo bywalec
    @Bernat__Sola

    Ja nie mowie o medalu tylko o tym ze byl placz Tomasiak nie pojechal na loty gdzie sie kobice ze[***]li ze napewno by wynik zrobil

  • Bernat__Sola profesor
    @cavalierjan19

    Niekoniecznie, Morgenstern przez całą karierę ani razu nie odpadł w Q :P.

  • King profesor

    Nie no to już serio trzeba być utalentowanym żeby być na mamucie i nie pobić PB 109,5m :P

  • Mixolo profesor
    @Altenburger

    Widziałeś jego styl przecież to nigdy nie będzie leciało musi zmienić styl

  • Lataj profesor

    Przypomniał mi się Janda podczas skoku Tursunżanowa, bo lotem bym tego nie nazwał

  • Skiflugschanze doświadczony

    PB 109,5 wygląda tak komicznie

  • Altenburger bywalec

    Nurszat Tursunżanow remix danza kuduro

  • Kolos profesor
    @Bernat__Sola

    Nie miałby bo zaczęłoby się kombinowanie z techniką. Odpuszczenie lotów przed IO przez Kacpra Tomasiaka było posunięciem Genialnym . Które dało nam trzy medale IO.

  • Filigranowy_japonczyk profesor

    Ja tylko przypomnę, że Embacher przed sezonem nigdy nie zdobył żadnych punktów na mamucie. Także Kacper na lotach może jeszcze odpalić, oby już w przyszłym sezonie.

  • Mixolo profesor
    @equest

    Lotnika trzeba mieć w genach może ma Kacper ale takim stylem nie będzie to leciało nawet jakby oddał 30 prób

  • Kolos profesor
    @equest

    Joniak startował już na dwóch mamutach z zerowym skutkiem. Co daje bulenie po 160-180 metrów? Zupełnie nic po za frustracją.

  • Bernat__Sola profesor
    @ElAbuelo

    A skąd wiesz, że gdyby pojechał na MŚwL, nie miałby medali IO? Przecież potem odpuszczali Willingen, potężny BPS i tak by miał.

  • Altenburger bywalec

    Eksperci już wiedzą że Tomasiak będzie antylotnik kiedy dopiero debiutuje na mamucie xDDDDDDDDDDDDDD

  • equest profesor

    To jak to jest? Potrzebne jest oskakiwanie Kacpra na mamutach? Czy nie jest potrzebne?

    Moim zdaniem latać należy się nauczyć. Dlatego Joniak także powinien tego się uczyć,

  • Kolos profesor
    @KapitanGrawitacja

    Nie, to raczej dowód jak dobrą decyzją było wcześniejsza rezygnacja z lotów przez Kacpra. Od początku było to wiadome i oczywiste, że na dziś loty nie są dla Kacpra Tomasiaka.

    Wiem, łudziliśmy się wszyscy, że będzie inaczej, ale fakty są jakie są i było to oczywiste od początku sezonu.

    I nic by nie pomogły ani starty w Tauplitz czy Oberstdorfie ani wczorajsze dwa dodatkowe skoki.

  • ElAbuelo bywalec

    Gdzie jestescie eksperci? Co Maciusiak znowu wiedzial lepiej niz wy

  • Tomek88 profesor

    Kot całkiem, całkiem. Myślałem, ze gorzej sobie tu będzie radził

  • Mixolo profesor
    @KapitanGrawitacja

    Nie było by medali prawdopodobnie to była mądra zagrywka

  • ASJ_212 profesor

    Kot ładnie wyciągnął

  • SzeskaFanStocha doświadczony

    Czemu wy się wszyscy dziwicie, że Tomasiak klepie bulę, skoro sami zwracaliście uwagę, że ma styl podobny do Kubackiego? Przecież to się nie mogło inaczej skończyć.

  • Altenburger bywalec
    @xzcvvy

    Przecież Kulm było po igrzyskach xDDDDDDDDDD

  • Alberto bywalec

    Kot też nieźle, na razie wszyscy poza Tomasiakiem się poprawili

  • Stinger profesor

    Maciej Kot mocno średnio ale chwilowo wyglądało to jak u Domena. Wydawało się, że zaraz klepnie bulę, a tutaj wyciągnął na tyle, że awans jeszcze może zrobić.

  • NowyNowy doświadczony

    Tomasiak to niestety drugi Kło.dacki

  • Mixolo profesor

    Styl ma tragiczny Kacper jak Dawid trzeba innego trenera co ogarnie go

  • Altenburger bywalec

    Kot przeciętnie

  • maciek0932 profesor
    @tomek20

    Niestety chyba za dużo Kubackiego się na oglądał.

  • King profesor

    Zaskakująco, ale póki co Tomasiak wygląda na antylotnika. Wydawało mi się, że będzie typowym zawodnikiem co skacze tyle na ile pozwala mu poziom. O ile ten nie był ostatnio tak optymalny to jednak tutaj skacze jeszcze słabiej na lotach.

  • cavalierjan19 profesor

    Może Letalnica bardziej do Tomasiaka będzie pasować. Boli bardzo, ale kiedyś pierwsze NQ przyjść musiało.

  • KapitanGrawitacja profesor

    Trzeba było dłużej kisić Kacpra w obawie przed lotami. To jest właśnie tego efekt.

  • xzcvvy profesor
    @Sigmusiaxd

    Nie nie, tym bardziej mamy świetny dowód że wyjazd do kulm mógłby totalnie rozregulować Tomasiaka przed IO

  • ElAbuelo bywalec

    Czekam teraz na opinie tych co sie rozplakali ze Tomadiak na MS w lotachbnie pojechal. Slucham. Znowu pan trener Maciusiak mial racje a nie wy.

  • EddieKoteł profesor

    Kacper dno niestety. Trudna droga przed nim na mamutach.

  • Lataj profesor

    Niestety, najsłabiej dzisiaj Tomasiak mimo belki. Bliżej nawet od Trunza, którego też wycięło, ale miał jeszcze gorsze warunki. Najlepszy skok będzie na 186 m, ale wciąż do magicznej bariery brakuje

  • Filigranowy_japonczyk profesor

    Kacper :(
    Niestety debiut na lotach dla Tomasiaka bardzo trudny. Pewnie skończy się bez awansu.

  • Karpp profesor

    Trochę mi się Kuba Janda przypomniał jak patrzyłem na Kacpra ;)

  • Mixolo profesor
    @Sigmusiaxd

    Ben Bayer też nie poleciał i 200 skoczył po prostu anty lotnikiem jest

  • marro profesor

    Kto to tam tłumaczył, że Tomasiakowi potrzebne trzy skoki by załapać jak się lata?
    Jemu potrzebna zmiana stylu na skoczniach mamucich.

  • Tomek88 profesor

    Bez Kacpra jutro, pierwsze skoki na mamutach nieudane :(

  • tomek20 weteran

    No nie wygląda Kacper na lotnika.

  • ASJ_212 profesor

    Tomasiak słabo

  • neonek2000 doświadczony

    Kacper niestety nie lotnik.......
    Czy Małysz się mylił...

  • Alberto bywalec

    Słabo Tomasiak, raczej awansu nie będzie

  • Sigmusiaxd weteran

    To wina Maciusiaka, że Kacper nie poleciał do Kulm.

  • Snickers_powrot_mistrza profesor

    kacper to anty lotnik zniszczony przez maciusiaka

  • Stinger profesor

    Kacper Tomasiak niestety odpada z jutrzejszych zawodów. Adam Małysz nie miał racji.

  • Mixolo profesor

    Anty lotnik Tomasiak tragedia

  • Altenburger bywalec

    Aj szkoda

  • maciek0932 profesor

    Czy oni to robią specjalnie? Znowu robią kwali w momencie, gdy wiatr zaczyna się odkręcać. Jakby zrobili zgodnie z planem o 17, to zdążyliby rozegrać całość przy wietrze pod narty.

  • Skiflugschanze doświadczony

    Jakim cudem ten Roth tak lotnie poleciał?

  • xzcvvy profesor

    A już myślałam że dzisiaj zakończymy oglądanie męk Zniszczoła i Wąska

  • Altenburger bywalec

    Tutusie czyżby lotnicy?

  • Lukkier doświadczony
    @Mixolo

    Mozliwe ze niekoniecznie beda obnizac

  • Stinger profesor

    Paweł Wąsek poprawnie ale nie wiem czy to da awans. Ciężko będzie.

  • Tomek88 profesor

    Wąsek względem treningów wyraźnie lepiej

  • Lataj profesor

    Wąsek nie najlepiej. Przy jego stylu nie pomaga to, że jego prędkość była trzecia od końca

  • Lukkier doświadczony

    Juz tylnie podmuchy

  • Alberto bywalec

    Wąsek też bardzo ładnie względem treningów

  • Mixolo profesor

    No nawet Wąsek się obronił problem w tym że beda belki obniżać

  • Altenburger bywalec

    Wąsek też się poprawia no ciekawie

  • Lukkier doświadczony
    @Nikt_ważny

    No chyba ze belka ustawione pod cyrkulacje powietrza w ciągu kwalek, nie zdziwie sie jak skoncza z lufą z tylu

  • maciek0932 profesor

    Olo się wybronił. Zobaczymy, jak reszta.

  • KapitanGrawitacja profesor

    Tym skokiem Olo zapewnił sobie udział w kadrze A na kolejny sezon

  • EddieKoteł profesor

    Zniszczoł się cieszy jakby skoczył tyle z belki Domena.

  • Stinger profesor

    Aleksander Zniszczoł wykorzystał szanse, awans raczej pewny.
    Oczywiście co będzie jutro to inna sprawa ale na dzisiaj zadanie wykonał.

  • Altenburger bywalec

    Pierwsza dwusetka Bayera

  • cavalierjan19 profesor

    Mała próbka starego dobrego Zniszczoła. Miły widok.

  • jma profesor

    No no, jednak Olo jak chce to potrafi. Brawo.

  • Mixolo profesor

    No jak Ben Bayer skoczył 200 to Tomasiak też musi

  • obeznany pan bywalec

    Zniszczoł wreszcie dobra parabola lotu, wyglądało to dobrze.

  • Nikt_ważny profesor

    Olo nie skoczył dobrze, tylko dostał prezent od belkowych

  • marro profesor

    Beleczka ustawiona nie pod Domena, ale pod Polaków na pewno.

  • Alberto bywalec

    Wowow ale Zniszczoł odleciał. Tym lotem chyba poleciał już do Planicy

  • Tomek88 profesor

    Olo lotnik!

  • Mixolo profesor

    No brawo wrescie Olek coś skoczył będzie w Planicy Grilla palił

  • ASJ_212 profesor

    Zniszczoł załatwił sobie wyjazd na grilla w Planicy

  • Lataj profesor

    Jak w konkursie tak będzie, to decyzja o zabraniu Zniszczoła się obroni

  • neonek2000 doświadczony

    Olek lotnik ! Brawo!!

  • cavalierjan19 profesor

    Frantz ma całkiem przyjemną końcówkę sezonu, może się przestawił po zmianach sprzętowych i za rok nawiąże do osiągnięć z zeszłego sezonu? Kto wie, byłoby miło gdyby nie powtórzył cyklu Belshawa.

  • Altenburger bywalec

    Co tu się odjaniepawliło?

  • Sigmusiaxd weteran

    Ładnie skoczył!

  • Mixolo profesor

    Kłoda jest tylko jedna...

  • Lataj profesor

    Czyżby Oblak wyrastał na takiego antylotnika jak Zonta?

  • break90 weteran

    16 belka. Czyli spokojnie o 10 obniżą w trakcie. Parodia

  • Altenburger bywalec

    Frantz ewidentnie lubi Vikersund

  • Nikt_ważny profesor

    16 belka? XDDDDDDD

    Jezu, co za dzbany

  • Mixolo profesor

    Zaczynamy ładnie.

  • Altenburger bywalec
    @EddieKoteł

    W Planicy Kacper powinien zdecydowanie więcej ugrać bo Planica jest bardziej pod niego niż Vikersund, tutaj niech się zapozna z lotami a dzisiaj co najważniejsze bezpiecznie awansuje.

  • Marek38 bywalec
    @neonek2000

    Czymś trzeba zakryć to dziadostwo naszych na mamutach.
    Szczerze to myślałem że Tomasiak spokojnie się zakwalifikuje do konkursu, a tu będzie problem jak niżej zostało wspomniane. Mimo że debiut itp. Chyba że najlepsze co miał rzeczywiście zostawił na konkurs. Naprawdę wygląda to żenująco w wykonaniu Polaków.

  • EddieKoteł profesor

    Najwyższa pora na odblokowanie mamutów i to nie o 5 m wysokości od progu do wybiegu (chociaż dobre i to). Skoro Domen ląduje 245 na plecach tutaj, to pokazuje jak zepsuta jest ta skocznia, zbyt gwałtownie się kończy. Obecnie to nie jest żadne HS240, tylko HS225-230.

    Cała magia lotów to jest to odlatywanie za HS, jak na starej Letalnicy czy tutaj do 2017 roku. Profil lotu na Vikersundbakken jest bardzo bezpieczny, wystarczyłoby wydłubać masę ziemi na dole i pozwolić skoczkom nie lądować na płaskim...

  • neonek2000 doświadczony

    W wieku 27 lat zmarł Linas Banys, litewski olimpijczyk. Informacja ta została potwierdzona przez jego rodzinę i Litewski Związek Biathlonu. Okoliczności jego śmierci na razie są owiane tajemnicą....

  • Altenburger bywalec

    Zwycięzca ostatnich czterech konkursów może już być tylko jeden.

  • acka profesor

    Słowacja x1 - Polska x 6 2:0 . Tyle po treningach. I to najkrótszy komentarz do występu kadry, pełnej 200-metrowców w tym zawodnika który najwięcej razy w historii przekraczał 200 m. I prowadzonej przez trenera, wybitnego ratownika karier urodzonych lotników. 🤣

    Może pogadać z FIS, żeby Kapustik skakal w polskiej drużynie w Planicy? Na sobotę 28 marca potrzebujemy lotniczego lidera😜

  • Czikeks początkujący
    @Mixolo Ale z czego sie cieszyc?

    ze wyladuje bezpiecznie? ty chyba masz cos z glowa, to jest trzymanie goscia pod kroplowka, to jest okrucienstwo w stosunku do emerytow.

  • neonek2000 doświadczony

    W studio Eurosportu żyją jeszcze igrzyskami... Jakże szczęśliwymi. .ale już wróciliśmy do rzeczywistości

  • Farad stały bywalec

    Wysyłanie kolejnego "bolotnika" Ostvolda się Norwegom chyba czkawka odbije XD, Gundersrud okradziony

  • Bluchaman początkujący

    Wychodzi na to że tylko jeden Polak i na dodatek już powoli emeryt będzie w konkursie. Reszta prezentuje dno. Z Tomasiaka lotnika raczej nie będzie, zresztą jak on nie przejdzie kwalifikacji to będzie to mimo wszystko sensacja bo myślałem że to jednak klasa mimo debiutu na spokojne punktowanie a tu z kwalifikacją będzie problem. Bo po Wąsku, Zniszczole niczego dobrego spodziewac sie nie mozna to było wiadome od dawna. Z zazdrością mozemy patrzec jak lata słowacki rówieśnik Tomasiaka i Embacher z którym Tomasiak nie tak dawno skakał prawie na równi. Jak długo jeszcze Żyła będzie ratował honor Polaków na mamutach? przykro sie na to patrzy

  • Roxor profesor
    @alo

    Z zawodników poniżej 30 roku życia, tylko Wąsek ma u nas rekord życiowy powyżej 200m. Ale bez formy też sobie na mamutach nie radzi. Nasi zawodnicy to wyjątkowi antylotnicy, nawet Kapustik nas leje..

  • Mixolo profesor

    Małysz mówił po Igrzyskach, że Maciusiak może zostać, ile chce, ale tak szczerze to trzeba mu podziękować. Miał jeden super sezon, są medale, to na plus, ale to tyle. Wszyscy nam odjeżdżają i to nie tylko na lotach, bo tu już prawie każdy kraj nad nami dominuje. No bez przesady kiedyś byliśmy potęgą, zawsze było podium w Pucharze Świata, a za kadencji MM tego nie ma i raczej nie będzie. I to kiedyś było nie tak dawno, bo za kadencji TT stawaliśmy na podium.

  • jezrdna_AM bywalec

    W obu treningach Domen miał obniżaną belkę o 3 poziomy, a i tak wygrał obydwie serie.
    A nasi słabiutko, jedynie Piotrek dwa skoki powyżej 200,0 m. Oby w kwalifikacjach było lepiej.

  • dervish profesor
    @Maradona

    Zdecydowanie wole konkursy z belki ustawionej pod najlepszego. Belkoza to choroba. Rak drązacy te dyscypline sportu. Belkoza jest zaprzeczeniem idei wprowadzenia zmiany belki i w ogóle sensu rywalizacji sportowej.
    Dawniejsze skoki odbywały się bez belkozy. Nawet po wprowadzeniu zmiany belki belkozy nie było. To jest wymysł czasów Pertile.

  • ComandoreSkoczkiniero bywalec

    Słabe skoki Tomahawka - myślę, że chodzi nie tylko o mamuta, ale naturalny spadek formy po igrzyskach.

  • Pavel profesor
    @Maradona

    Jedziemy z wyższej i na Domena zjazd. Loty to zabawa dla kibica, a nie męczenie buły przez 95% rywalizacji. Sport to zwykła rozrywka, więc musi dostarczać fanu ;)

  • EddieKoteł profesor

    Tragiczne loty Polaków, oprócz przyzwoitego Żyły.

    Tomatos już pod formą trochę, ale ważne żeby się oskakiwał z mamutami. Póki co ze swoim stylem wiele na nich nie ugra, ale musi pokochać latanie.

  • Nikt_ważny profesor
    @Maradona

    Wybór jest oczywisty. Belka pod Domena, każda inna opcja to skandal.

  • alo profesor

    Embacher jakoś potrafi latać a u nas oprócz Żyły emeryta żaden nie umie chociaż 200m skoczyć. Komedia. Może za 5 lat Joniak czy Tomasiak będą potrafili jakieś wyniki osiągnąć na tego typu obiektach. Już Kapustik ich przebija teraz osiągnięciami w lotach. Nikt nie mówi żeby co skok latali po 230m ale żeby mieć problem dolecieć w dzisiejszych czasach do 200m to trzeba naprawdę się starać. Bym się nie dziwił gdyby byli Rumunami czy Kazachami. Tak się kończy właśnie kiszenie młodych na normalnych obiektach. Milosz Malarz jest znany póki co że wygrywa na K70 w wieku 16 lat, przy dobrych wiatrach w wieku 20 lat zadebiutuje na Wielkiej Krokwi

  • Maradona profesor

    No i Domen trochę rozwala konkursy. Chłop robi 30pkt przewagi w jednym skoku. Teraz pytanie - wolicie konkursy w stylu Vikersund 2015 czyli belka ustawiona pod najlepszego zawodnika a reszta ledwo przekracza 200m czy zaczynamy z wyższej belki żeby reszta mogła sobie polatać i konkurs był przyjemniejszy w odbiorze, ale Domen znowu 4 belki w dół? Bo z drugiej strony wolałbym widzieć realną przewagę Prevca nad resztą z tej samej belki, a nie przewagę przelicznikową. Większe wrażenie robi na mnie skakanie po 20m dalej z tej samej belki niż skakanie podobnie jak reszta ale z 4 belek niżej. Ciężki temat.

  • Realpany100 doświadczony

    Polacy fatalnie

  • Mixolo profesor
    @Czikeks

    Kamilowi został tydzień kariery sportowej więc niech sobie skacze ostatnie minuty kariery fantastycznej mistrz żegna się z nami trzeba się cieszyć że jest

  • Alberto bywalec

    Tylko 2 w top 40 dramat. Żeby nie skończyło się się z tylko z Żyłą w konkursie. Wszyscy Finowie wyżej od 5 Polaków, w druzynówce z nimi nie mamy szans.

  • Karpp profesor

    Chyba czeka nas ten sam scenariusz co na BM czyli 1 miejsce dla Domena a 2 dla Embachera.

    Ale, że ten Wellinger to się taki lotnik w tym słabym sezonie zrobi to bym nie przypuszczał ;)

  • neonek2000 doświadczony

    No zaraz Kwalifikacje i walczymy o przetrwanie !

  • Nikt_ważny profesor
    @dervish

    Chłop w normalnych warunkach w dwóch seriach powinien robić +100 punktów nad drugim.

    Szkoda, że przez belkozę tego nie mogę zobaczyć, bo to by było coś. Właśnie dla takich chwil się to ogląda. Meh...

  • cavalierjan19 profesor

    Dla widowiska pewnie byłoby to szkodliwe, ale chciałoby się zobaczyć serię z belki pod Domena.

  • dervish profesor

    30 pkt przewagi Domena mimo ze skakał z ekstremalnie niskiej belki. Gdyby rywale skakali z tej samej belki to przewaga Domena mogłaby wynieść nawet 60 pkt.

  • KarlGeigerEnjoyer bywalec

    Prevc 4 km/h wolniej od Wellingera a i tak go przeskoczył, masakra...

  • dervish profesor

    Domen powinien skorzystac z DNS

  • Kolos profesor
    @break90

    20-30 lat temu było normą, że przynajmniej kilku zawodników wręcz przeskakiwało skocznię i biło się na rekordy.

  • Kwakuu weteran

    WAŻNE! (Informuje w tym poście, by miał większe zasięgi)

    Z Andreą Campregherem wszystko w porządku, nie ma poważnych konsekwencji wypadku, dziękuje za wiele wiadomości wsparcia i pytań i każdemu dziękuje

  • Czikeks początkujący
    Czy oni mogliby juz przestac meczyc tego Stocha?

    Przeciez widac ze on juz ledwo zyje i marzy o sanatorium milosci co najwyzej.
    A Tomasiak tez coraz gorzej, bedzie drugi Kubacki co najwyzej.

  • Nikt_ważny profesor

    Stawiam na Domena 8 belkę xD

  • marro profesor

    Powiem wierszyk:
    U Polaków, na lotach status quo
    Żyła średnia
    Reszta dno.

  • dervish profesor

    Tomasiak - a może jego geniusz właśnie objawił się tym, że już od pierwszego skoku skacze swoje?
    Nie potrzebowal serii próbnych. Wali tyle na ile stać go w tej fazie sezonu. Byc może nie jest lotnikiem a zmęczenie sezonem zaczyna robić swoje? Oczywiście to tylko hipoteza.
    To ze jest fenomenem nie ulega wątpliwości. Jednak mam nadzieję że moja hipoteza jest błedna i że to co widzimy to nie jest ostatnie slowo Kacpra w Vikersund.

  • NowyNowy doświadczony

    Oprócz Żyły żaden z Polaków nie jest w stanie przekroczyć 200 metrów. Maciusiak to jednak jest wybitny

  • KarlGeigerEnjoyer bywalec

    już wiatr się chyba powoli odkręca :(

  • orangebubble początkujący

    Nasi tragiczne prędkości na progu. A rzadko na to patrzę, ale Domen jakoś mógł z 97 walnąć 245 m, a reszta osiągać 100/h. Ale oczywiście my z belek dla całego świata mamy prędkości jak Domen XDDD

  • dervish profesor

    Mój ulubiony Norweg Langmo wyrasta tu na drugiego po Bogu Domenie.

  • solidrock początkujący

    Ale ten Wąsek jest zmasakrowany, on już powinien zakończyć sezon i odpocząć.

  • Raptor202 profesor
    @cavalierjan19

    Ale serio, jak nie przejdzie kwali, to powinni go podmienić przed niedzielą na najlepszego z testów.

  • Sigmusiaxd weteran

    Widzę, że sznurki działają.

  • Pavel profesor

    Potężny Kapustnik wyjaśnia polska kadrę.

    Ciekawe jak sobie poradzi w kwali.

  • Cinu profesor
    @break90

    W lotach nie było tak źle nawet za czasów prime Schlierenzauera albo Małysza. Było wiele konkursów z bardzo długimi lotami.

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak profesor

    Kapustik pokochał loty. Życzę mu Top10. Byłby to kolejny potężny akcent ze strony skokowej egzotyki.

  • neonek2000 doświadczony
    @break90

    Dlatego kiedyś 200m to było coś.. dziś to granica jakiejkolwiek przyzwoitości..

  • break90 weteran

    Zajc z prędkościami niższymi niż Stoch a mimo to przyzwoite metry

  • cavalierjan19 profesor

    Zajc widać bez formy skoro na lotach nawet tak średnio się prezentuje

  • Altenburger bywalec

    Kapustik chyba lotnik :)

  • Mixolo profesor

    Jesteśmy tragiczni nie umiemy w mamuty

  • break90 weteran
    @Cinu

    20-30 lat temu normą było, że mało kto do punktu K dolatywał i jakoś kibice przychodzili

  • King profesor

    Wygląda na to że Kapustik to lotnik.

  • Nikt_ważny profesor
    @Kolos

    XD.
    Kto potem tego Domena poskłada do kupy na 290 metrze?

    Chyba by trzeba go łopata skrobać z zeskoku

  • maciek0932 profesor
    @Kolos

    Niewiele by zmieniło? Ty siebie słyszysz!? Domen musiałby rozpaczliwie skracać z 14 belki, żeby się nie zabić na wypłaszczeniu. Z 10 Domen by sobie poleciał na 240, a pozostali walczyliby z bulą.

  • Kolos profesor
    @break90

    Problem w tym, że belki są już na starcie zaniżone, i to Domen powinien skakać z tych belek co inni, a nie obniżać jeszcze bardziej reszcie.

  • Sigmusiaxd weteran

    KAPUSTIK!!!!!

  • Cinu profesor
    @break90

    Jeszcze raz, loty to trochę inna bajka, liczy się widowiskowość. Spytaj kibiców pod skocznią po co tu przyszli.

  • jma profesor

    Ale Kapustik się rozkręcił! Może wprowadzi Słowację do pierwszej "10" rekordów i wywali ruskich :)

  • Filigranowy_japonczyk profesor

    Co ten Kapustik :O
    Nie spodziewałem, że może być tak świetnym lotnikiem.

  • Nikt_ważny profesor

    Kapustik jaki potwór o.o

  • neonek2000 doświadczony

    Nasi mogą się uczyć skakać od Hektora Kapustnika....

  • latarnik stały bywalec

    Kapustik coraz bardziej zachwyca

  • Mixolo profesor

    Hektor co za lot!!!

  • ASJ_212 profesor

    Kapustik prime

  • Kolos profesor
    @maciek0932

    Przecież masz trening z belek wyższych o 2-3 niż dla Domena i prawie wszyscy bulą. Zaniżanie belki byłoby katastrofą. To Domen powinien skakać z tych belek co inni, bo niewiele by to zmieniło...

  • cavalierjan19 profesor
    @Raptor202

    Spokojnie w kwalifikacjach będzie lepiej. Po czym dostanie DSQ- wszak to Oestvold.

  • break90 weteran
    @Cinu

    Pod względem sportowym to jest to samo. Belkę powinno się ustawiać pod najlepszego a zmiana w trakcie konkursu to ostateczność. Dla kibiców byłoby to przynajmniej bardziej przejrzyste - dużo częściej ten co skoczy najdalej byłby lepszy od tego co skoczy krócej

  • Raptor202 profesor

    Chciałbym zobaczyć reakcję tych wszystkich norweskich skoczków, którzy się nie załapali na te zawody, po skokach Oestvolda.

  • Cinu profesor

    Patrząc jak Domena wgniotło na tym 245 metrze to chyba możemy zapomnieć o dalekich lotach. Vikersundbakken to już chyba mniejsza od Kulm. Ładna kompromitacja Norwegów.

  • cavalierjan19 profesor

    Oestvold to na Lysgardsbakken skacze?

  • Mixolo profesor
    @Pasor7

    No w sumie ta Olek skakał bardzo dobrze i Wąsek umiał latać no MM się nie nadaje na trenera TT umiał skoczków przygotować na loty lepiej niż on.
    W sumie masz rację nawet Dawid umiał latać za TT

  • Karpp profesor

    Miałem pytać ilu skoczków w swoim pierwszym skoku na mamucie od razu przekroczyło 200 metrów, ale Tomasiak jak widać nie będzie takim. W tych treningach słabiej mu idzie ale to mądry chłopak i na pewno rozgryzie jeszcze w weekend te loty. A jak nie teraz to w przyszłości napewno.

  • Lizakowaty stały bywalec

    Śmieszy mnie jak po jednym skoku domena, którego nikt nie widział wszyscy mówią o pomniejszeniu skoczni. Skocznia była popsuta w 2019 gdy latano wysoko oraz w 2023 gdzie wciskało w zeskok. Już zapomnieliście jak Domen rok temu lądował tu 247 telemarkiem? To że podparł nie znaczy że skocznia jest mniejsza- mógł popełnić błąd (co mu się w kulm zdarzało) lub skracać skok.

  • ms_ profesor

    Jeśli Wąsek będzie tak skakał przez cały weekend jak w tym pierwszym skoku to absurdem będzie zabranie go do Planicy (może nawet sam nie będzie chciał tam startować, co najwyżej niech sobie jedzie jako kibic razem z Kubackim). Kot o dziwo nawet nieźle, Maciusiak pewnie niezadowolony xd zobaczymy jak pójdzie naszym w kolejnych skokach, ale na ten moment odstawiłbym Wąska i zamiast niego do Planicy zabrałbym Joniaka, a Wolny niech też jedzie do Planicy za Zniszczoła, bo coś czuję, że Zniszczoł będzie tu drugim najsłabszym Polakiem i razem z Wąskiem odpadną dzisiaj w kwalifikacjach.

  • neonek2000 doświadczony

    Wąsek się nie miłosiernie męczy w tym sezonie.. jak udał się cud na IO to tylko MM i Wąsek wie..

  • Gerwazy weteran

    Prawie 30 metrów przewagi xd

  • break90 weteran

    Tomasiak w Q spokojnie ponad 200 zrobi

  • Pasor7 bywalec
    @Mixolo

    Właściwie to od tego sezonu, bo za Thurnbichlera potrafiliśmy latać dużo lepiej

  • Mixolo profesor

    No na lotach byliśmy genialni ale nowa technika szkolenia i jesteśmy tragiczni od kilku lat

  • Mixolo profesor

    No jeszcze do 200 brakuje Kacprowi

  • Cinu profesor
    @break90

    Nie tak bo Duplantis się nie rozbije na 260 metrze. Przestańcie porównywać skoki do zupełnie różnych dyscyplin.

  • neonek2000 doświadczony
    @Mucha125

    FIS dąży tak naprawdę do tego że trybuny będą puste a PŚ będą rozgrywać na skoczni K-60 żeby każdy bezpiecznie wylądował..
    To jest sport ekstremalny.. i wiąże się z pewnym ryzykiem.. Teraz w życiu Fis by nie pozwolił na 239m Romørena czy słynne 240 Ahonena z Planicy..
    To tak jakby w piłce nożnej zlikwidować spalone i Czerwone kartki..

  • Cinu profesor

    Puryści domagają się klepania buli by uwydatnić przewagę Domena. Proponuję zapytać kibiców pod skocznią czy wolą konkurs klepania buli ale z jednej belki czy prawdziwe loty ale Domen parę belek niżej. Jestem jednym z największych przeciwników belkozy ale błagam są jakieś granice.

  • Filigranowy_japonczyk profesor

    W poprzednich fatalnych sezonach Polacy wypadali dużo lepiej na skoczniach do lotów niż na LH. Teraz jest zupełnie odwrotnie, Polacy na lotach są totalnie tragiczni.

  • break90 weteran
    @Cinu

    Oczywiście wiem jaka motywacja za tym stoi ale w sporcie wszyscy powinni startować na tych samych warunkach. To tak jakby w skoku o tyczce Duplantis miał tyczkę krótszą o 20 cm od pozostałych.

  • 23haze weteran

    Wożenie na mamuty zawodników mających chroniczny lęk do skakania na nich jest więcej niż głupotą.

  • maciek0932 profesor
    @break90

    Ja nie mówię, że to źle, tylko stwierdzam fakt. Też bym zobaczył cały konkurs z belki pod Domena. Chociaż według pani Pałasz tak nie może być, że cały konkurs z belki pod Domena, bo nie będzie dalekich lotów.

  • ElAbuelo bywalec

    Langmo sie rozkreca. Zaczyna juz przekladac treningi na konkurs. Fajnie sie rozwija

  • alo profesor

    Zniszczołowi to nawet loty już nie pomagają w taki marazm popadł

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @equest

    Przekroczy 200 ;)

  • marro profesor
    @dervish

    Nie chcę belki pod Domena, gdzie 58 skoków poniżej 200 metrów a jeden ponad 230 m.

  • equest profesor

    To w drugim treningu Kacper zakręci sie około 200m. 😊

  • Filigranowy_japonczyk profesor

    Jedynie Hafele może przeszkodzić Domenowi w wygraniu wszystkich konkursów do końca sezonu. Na lotach to jest jednak inna liga.

  • Cinu profesor

    Przypominam, że belkowym w Vikersund jest nasz ukochany Aljosza Dolhar.

  • MrSmerf bywalec

    Czy jakaś norweska telewizja transmituje treningi albo czy w ogóle można je gdzieś obejrzeć?

  • ElAbuelo bywalec

    Wasek klasa pewnie zamieni za Kubackiego bedzie jeszcze wieksza klasa

  • break90 weteran
    @maciek0932

    No i trudno. Taki jest sport - jesteś gorszy to musisz się godzić z upokorzeniem

  • Karpp profesor

    Z Domenem jury ogólnie ma problem bo tak naprawdę nie wiadomo co z nim robić. Obniżą za dużo będzie na nich, że drukują wyniki, nie obniża wcale też będzie ich wina bo sobie zrobi krzywdę.

  • Cinu profesor
    @break90

    Trochę tak ale musisz też zrozumieć kibiców pod skocznią, którzy raczej nie chcą oglądać klepania buli.

  • Mucha125 profesor

    Jak mogli zmiejszyc mamuta nie rozumiem tego jak Fis mógł rozkazac skrócić ten obiekt został tak paskudnie zepsuty..

  • Nikt_ważny profesor
    @maciek0932

    Taki jest ich poziom w odniesieniu do Domena.
    Nie ma w tym nic złego.

  • Tomek88 profesor

    Domen w swojej lidze, przebieg weekendu znany już po pierwszym treningu

  • break90 weteran

    Po takim locie to teraz będą Domenowi o 6 stopni obniżać belkę w stosunku do reszty. Ponownie się szykuje konkurs pod znakiem zaprzeczenia sportowej rywalizacji

  • maciek0932 profesor
    @Nikt_ważny

    Z 10 belki pewnie połowa stawki spadałaby na bulę.

  • Alberto bywalec

    Domen z niższej belki odleciał 245 metrów. Jak on nie wygra wszystkich pozostałych konkursów do końca sezonu to będzie to rozczarowanie.
    Żyła i Stoch przyzwoicie. Tomasiak nieźle jak na pierwszy skok na mamucie. A Wąska w ogóle nie trzeba było brać.
    Mizernych doleciał na poziom kolegów z kadry. Łączna nota na treningu całej reprezentacji Kazachstanu to 0.0

  • dervish profesor

    Widać jak mierny poziom wzgledem Domena prezentuje reszta stawki.
    Marze o konkursie z belki ustawionej pod umiejętnosci Domena. Taki konkurs pokazałby rzeczywistą różnicę klas.
    A tak to niestety obawiam sie, że podobnie jak na MSL sedziowie zafunduja nam niestrawną belkozę.

  • Kolos profesor
    @cavalierjan19

    245 metrów to żaden po za ograniczenia. Już po zmianie profilu skakano (i ustawano) w Vikersund dłuższe skoki

  • SzeskaFanStocha doświadczony
    @cavalierjan19

    Przecież Huber tu dalej skakał w 2024.

  • Nikt_ważny profesor

    To teraz cała seria z 10 belki powinna być. Wtedy byśmy wiedzieli ile świat traci do Domena. Pewnie ponad 30-40 metrów, albo i więcej.

  • neonek2000 doświadczony

    Domen na mamucie to jest poezja...!

  • kibicsportu profesor

    Kacper Merk: Domen Prevc poleciał w treningu 245 metrów, ale chyba jednak wyjechał na plecach

  • cavalierjan19 profesor

    Domen poleciał poza ograniczenia, jakie narzucono tej skoczni parę lat temu. Jak gdyby to był rok 2017. Pięknie.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl