FC w Zakopanem: 70 skoczków na starcie sobotnich zawodów

  • 2026-03-20 22:38

Sezon Pucharu Kontynentalnego dobiegł końca. Teraz przyszła kolej na finał cyklu FIS Cup na Wielkiej Krokwi (HS140) w Zakopanem. Na starcie sobotnich zawodów ujrzymy 70 skoczków, w tym dziesięciu reprezentantów Polski.

Skoczkowie powracają do rywalizacji w cyklu FIS Cup po dwutygodniowej przerwie. Ostatnie zawody przeprowadzono w Oberhofie, gdzie oba konkursy zakończyły się tym samym podium. Dwukrotnym triumfatorem został Ben Bayer przed Jakobem Steinbergerem i Jannikiem Faisstem.

Bliski końcowego triumfu w cyklu FIS Cup jest Jakob Steinberger (836 pkt.). Austriak pod nieobecność Stefana Rainera (818 pkt.) i Francisco Moertha (712 pkt.) ma tylko jednego rywala, który zachował matematyczne szanse na sukces - Johannesa Poelza (657 pkt.).

Do zakończenia sezonu FIS Cup pozostały już tylko sobotnie i niedzielne zawody na Wielkiej Krokwi (HS140) w Zakopanem. Na liście startowej figurują nazwiska 70 skoczków z jedenastu państw.

W sobotnim konkursie wystąpi dziesięciu reprezentantów Polski - Klemens Joniak (nr 14), Konrad Tomasiak (nr 26), Jan Galica (nr 40), Mateusz Gruszka (nr 47), Jakub Wolny (nr 48), Kacper Juroszek (nr 53), Kamil Waszek (nr 54), Łukasz Łukaszczyk (nr 57), Jarosław Krzak (nr 67) i Adam Niżnik (nr 68).

Do niedzielnego konkursu przystąpią natomiast Tymoteusz Amilkiewicz, Szymon Byrski, Michał Obtułowicz i Szymon Sarniak, którzy zastąpią czwórkę najsłabszych Polaków sobotnich zawodów.

W porze rywalizacji wiatr na skoczni w Zakopanem ma osiągać średnią prędkość 5 m/s, a temperatura powietrza ma wynosić +4°C. Opady nie są przewidywane.

Rekordzistą Wielkiej Krokwi (HS140) jest Domen Prevc. Reprezentant Słowenii podczas ubiegłorocznej edycji Red Bull Skoki w Punkt poszybował na odległość 150,5 metra.

O 14:30 ma rozpocząć się trening przed zaplanowanym na 17:00 konkursem.

Transmisję z zawodów przeprowadzi tvpsport.pl (16:55).

Wyniki na żywo będziecie mogli śledzić za pośrednictwem relacji LIVE FIS >>>

PROGRAM ZAWODÓW:

Sobota, 21.03.2026
14:30 - Oficjalny trening
17:00 - Pierwsza seria konkursowa (tvpsport.pl)

Niedziela, 22.03.2026
9:00 - Seria próbna
10:30 - Pierwsza seria konkursowa (tvpsport.pl)

Lista startowa konkursu FC w Zakopanem (HS140); 21.03.2026
Nr Zawodnik Kraj Rocznik
1 KABDUŁŁA Kieriejchan 2010
2 WIESER Matthias 2007
3 GAAL Dawid 2006
4 SELARU Alexandru 2009
5 SIEBER Marius 2005
6 KROLL Jack 2007
7 CACINA Daniel Andrei  2001
8 KOS Lovro  1999
9 CHERVET Jules 2003
10 FILONIENKO Aleksandr 2010
11 TKACZENKO Siergej  1999
12 CRETU Cezar Andrei 2008
13 GRAVES Sawyer 2008
14 JONIAK Klemens 2005
15 SPULBER Luca 2009
16 POTANCOK Marek 2010
17 MIESZKOW Artiom  2008
18 PEIER Killian 1995
19 VALACH Michal 2009
20 LOHER Henry 2008
21 SPULBER Mihnea Alexandru 2000
22 TIRONE Arthur 2008
23 JIPESCU Mircea Stefan 2005
24 TITTEL Adrian  2004
25 HARTL Stefan 2005
26 TOMASIAK Konrad 2009
27 STUDER Noah  2008
28 JELAR Ziga 1997
29 GFRERER Thomas 2008
30 IMHOF Mauro  2005
31 ARNOLD Elias 2008
32 GRUBER David 2009
33 KLOSS Robin 2005
34 KLOC Bryce 2005
35 VINATZER Clemens 2005
36 REITER Alex 2006
37 ROMPPAINEN Paavo 2003
38 AUINGER Julian 2007
39 PRESECNIK Jernej 2002
40 GALICA Jan 2004
41 KALINKIN Danił  2007
42 SCHMID Constantin 1999
43 BERGANT SMERAJC Nik 2007
44 HAMANN Martin  1997
45 REPELLIN Ari  2004
46 MASLE Rok  2004
47 GRUSZKA Mateusz 2001
48 WOLNY Jakub 1995
49 TOPORIS Nejc  2000
50 KRAMER Jaka 2008
51 POURADIER Anoki  2008
52 IMHOF Remo 2003
53 JUROSZEK Kacper 2001
54 WASZEK Kamil 2006
55 MILESI Enzo 2003
56 MALCHER Elias  2005
57 ŁUKASZCZYK Łukasz 2007
58 BATBY Alessandro 2001
59 HUMML Nikolaus 2007
60 FAISST Jannik 2004
61 SCHMID Emanuel  2003
62 BRAUN Finn  2002
63 OBERSTEINER Louis  2004
64 SMID Julijan  2003
65 ZAVRSNIK Gorazd  2003
66 FALETIC Enej 2006
67 KRZAK Jarosław 2000
68 NIŻNIK Adam 2002
69 POELZ Johannes 2005
70 STEINBERGER Jakob 2005

Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (8450) komentarze: (62)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Skoczek2025 stały bywalec

    No dzisiaj lufa w plecy więc Konrad Tomasiak i Juroszek mogą być w czołówce.

  • Bernat__Sola profesor
    @Arturion

    Może kiedyś. Dzisiaj Żydzi siedzą w USA i Kanadzie (no i Izraelu).

  • Arturion profesor
    @Wojciechowski

    Oczywiście. Żydów w Kazachstanie jest dużo.

  • Wojciechowski profesor
    @kubilaj2

    Może żydowskie. Postać Gaala występuje w Księdze Sędziów, gdzieś tam w tych okołożydowskich wojenkach.

  • Arturion profesor
    @kubilaj2

    Sądząc po imieniu i nazwisku jest Kazachem pochodzenia... galijskiego. ;-)

  • King profesor
    @Bernat__Sola

    W tym momencie Tomasiak wygląda na większego antylotnika niż Kubacki, ale zobaczymy. Liczę na to, że już nastąpi poprawa w niedzielę i chociaż będzie skakał na TOP25.

  • Bernat__Sola profesor
    @dervish

    Jeżeli jeden zawodnik byłby lepszy od drugiego, gdyby nie upadek, i trener postawiłby na tego pierwszego, to nie, nie byłoby dużej kontrowersji.

    Poza tym, chciałbym jeszcze zadać pytanie odnośnie do tego fragmentu:
    "Różnica może być tylko w przypadku debiutu na mamucie, tu można się zgodzić, że pierwszy skok można oddać tylko raz w zyciu, ale jak pokazał Kacper nie zawsze musi to byc aż tak wielki eksperyment poznawczy, jak by się tego można było spodziewać. Okazało się, ze w przypadku Kacpra odbyło się to tak jak na każdej innej skoczni. Praktycznie od pierwszego skoku skakał na mamucie swoje dobre skoki."

    Czy uważasz, że skoki na poziomie czwartej i piątej dziesiątki to w tym momencie "dobre skoki" Tomasiaka?

  • King profesor
    @Lataj

    Patrząc na obsadę nawet jak Joniak będzie dwukrotnie na 4 miejscu to będzie ok wynik z uwagi na Peiera, Imhofa czy Cherveta, który w PŚ miewał przebłyski.

  • Lataj profesor
    @Skoczek2025

    Nawet jest w stanie wygrać, jak skoczy jak w czwartkowym konkursie.

  • King profesor
    @dervish

    Jakby trener tłumaczył to tym, że zawodnik może się rozkręcić stąd stawia na niego to bym to przyjął. Przecież ostatnio Oestvold się oburzył, że trener postawił na Langmo, a jak pokazał czas kto miał rację? No trener, a Oestvold niech tam sobie płacze w kącie. W niektórych zawodników trzeba inwestować co pokazuje przykład Langmo. Być może Joniak jest podobny w naszych warunkach, ale dostaje mniej szans niż mógłby otrzymywać.

    PS. To samo o czym piszę zrobił Thurnbichler, ale trochę od dvpy strony w roku 2024 podczas MŚwL. Zamiast postawić na stabilnego wówczas Stocha wybrał Kubackiego w nadziei, że ten przypomni sobie świetny sezon 2022/23 i nagle zacznie latać. Tymczasem pamiętam, że Kamil miał stabilne skoki na jakieś 195m około, a Kubacki raz przybulił, a raz skoczył 205-210m czy coś takiego.
    Ja z uwagi na specyfikę Kubackiego na lotach przy słabszej formie postawiłbym wtedy na Kamila.

  • King profesor
    @Lyseoko

    Jeśli ta trójka ani razu nie zapunktuje w ten weekend to równie dobrze mogą wymienić trzech. Stoch i Tomasiak wiadomo, że w Planicy będą tak samo Piotrek Żyła, który pewnie będzie cały czas najlepszym z naszych na lotach. Dalej trójka Kubacki/Joniak/Wolny wcale nie musi być gorsza od trójki Kot/Zniszczoł/Wąsek.

  • kubilaj2 weteran

    Pytanko.
    Ktoś ma jakieś dane dotyczące pochodzenia Davida Gaala? Nazwisko takie dziwnie niekazachskie, a akurat w skokach nie słynęli z "farbowanych lisów".

  • jezrdna_AM stały bywalec

    Dzisiaj Polacy powinni powalczyć o czołowe lokaty. Liczę na wysokie miejsca Joniaka, Wolnego, Waszka i Tomasiaka Konrada.

  • Lyseoko bywalec
    @maciek0932

    Argumenty "gdyby nie upadek" nie wchodzą w grę, równie dobrze można powiedzieć "gdyby Kubacki skoczył dalej to by wygrał". Jeśli na Planice będzie jedną rotacja to musi polecieć Kubacki, wątpię żeby MM zaplanował dwie rotacje (nawet gdyby Tomasiak 2x kwalifikacji nie przeszedł to i tak na Planice poleci za cały sezon + miejscówka juniora). Tu raczej jest skreślenie najsłabszego z trójki Zniszczol Wąsek Kot.

  • atalanta weteran
    @King

    "Gdyby nie upadek wczoraj w końcowym rozrachunku Joniak realnie byłby 4 z przewagą około 7 pkt nad Kubackim, gdzie Kubacki dzień wcześniej był od niego lepszy o jakieś 9 pkt. Więc tu mielibyśmy można powiedzieć remis, ale zaważył upadek."
    Na tej odległości Joniak nie mógł prawidłowo wylądować, bo skok za bardzo przeciągnął. Skok dobrze wylądowany musiałby być o parę metrów krótszy. I w efekcie Klemens i tak byłby za Kubackim.

  • alo profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Na dublet to trzeba mieć psychę. Obecnie Joniakowi tego brakuje

  • dervish profesor
    @King

    "Jakby trener postanowił postawić na Joniaka chyba dużej kontrowersji by nie było "

    Wręcz przeciwnie. Byłaby duża kontrowersja bo pojechałby słabszy kosztem lepszego.
    Gdyby to Joniak był lepszy na skoczni a trener postawiłby na Kubackiego to pewnie ogłosiłbyś skandal. Rywalizację wygrywa Kubacki.
    Zresztą już mieliśmy do czynienia z takim przypadkiem, kiedy zamiast lepszego Joniaka do Oslo i Viker pojechal Zniszczoł.

    U mnie nie ma żadnych usprawiedliwień dla odstępstw od zasady, że na zawody zawsze powinni jeździć najlepsi z aktualnie dostępnych. A tych najlepszych wyłaniamy na skoczni na podstawie rankingów powstających w odpowiednich okresach rozrachunkowych czyli w periodach. Wyjatek stanowi Planica która powinna być i jest podsumowaniem całego sezonu.

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @ASJ_212

    Mój błąd, nie zwróciłem uwagi na Szwajcarów na liście. Natomiast i tak liczę na 2x podium w wykonaniu Klemensa.

  • King profesor
    @dervish

    Dobra inaczej. Oczywiście było tak nie zaprzeczam przecież nigdzie. Chodziło mi o to, że no nie da się nie zauważyć, że Kubacki na lotach traci, a Joniak w sumie nieważne jaki obiekt skacze to samo. Raz lepiej, raz gorzej ale on nie jest stabilny. Kubackiemu rzadko, ale zdarzają się skoki bardzo nieudane (jak wczorajsza 1 seria) z kolei Joniakowi rzadziej, ale udają się skoki bardzo udane (wczorajsze TOP3 po 1 serii). Można powiedzieć, że lekkim odstępstwem od reguły w ich przypadku mogła być ta 1 seria.

    W każdym razie Kubacki jak pisałem był wyraźnie lepszy w Sapporo (obaj zresztą tam byli). Jak już doszło do lotów to ta różnica się zatarła, nadal Kubacki był lepszy ale już nie aż tak bardzo. Jakby trener postanowił postawić na Joniaka chyba dużej kontrowersji by nie było bo mógłby tłumaczyć to tym, że ma nadzieję że się rozkręci na tych lotach.

    Obecnie na dużej skoczni wypadają na remis. Raz lepszy jeden, raz drugi. Teraz mamy FC bez udziału Kubackiego, ale mamy Joniaka. Jeśli tym bardziej pokaże swoją stabilność w nadal silnej obsadzie i dwukrotnie stanie na podium to spokojnie byłby to poziom TOP6 tego ostatniego PK, bo nadal mamy Szwajcarów czy Cherveta.
    Także mając na uwadze, że Kubacki na lotach nieco traci, a Joniak nie to ten ich remis zamienia się w marginalną, ale jednak przewagę Joniaka tak wskazuje logika (której w skokach często może próżno szukać, ale tym bardziej to mogłoby się rozjechać w dwie strony).

  • ASJ_212 profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    No z Peierem, Imhofem czy Chervetem łatwo miał nie będzie. Ja liczę po prostu na Top 5

  • Filigranowy_japonczyk profesor

    Jak na FC obsada wyjątkowo mocna. Natomiast Joniak powinien tu zrobić dublet.

  • dervish profesor
    @Skoczek2025

    Moja niechęć do Joniaka?? Jest wręcz przeciwnie. Okazuję mu mnóstwo sympatii. Kibicuję mu. Protestowałem przeciwko pominięciu go w składzie na Oslo i Viker. W odróżnieniu od wielu doceniam jego wyniki na mamutach.

    Czym się charakteryzuje ta moja niechęć? Że nie jestem fanatykiem który jest ślepy na fakty? Że realnie patrzę na Kubackiego i go nie hejtuję?

  • dervish profesor
    @King

    ""Joniak pokazał w tym sezonie, ze jego przydatnośc na mamucie póki co jest mniejsza niz przydatnośc Kubackiego."

    Nie zgodzę się z tobą w tej kwestii."
    -----------------------------------------------------
    Ale dlaczego nie zgadzasz się z faktami?
    Można gdybać co by było, gdyby ale nie wykreślajmy faktów. ;)

  • Skoczek2025 stały bywalec
    @dervish

    Jaka przydatność Kubackiego na mamutach ? Żadna. A dla Joniaka to ważne, zdobyć doświadczenie,w przyszłości zaprocentuje , trochę nie rozumiem twojej niechęci do Joniaka w wielu komentarzach.

  • King profesor
    @dervish

    "Joniak pokazał w tym sezonie, ze jego przydatnośc na mamucie póki co jest mniejsza niz przydatnośc Kubackiego."

    Nie zgodzę się z tobą w tej kwestii. Kubacki skakał nieznacznie lepiej od Joniaka na mamucie kiedy był w dużo lepszej formie. Przecież pamiętajmy, że MŚwL były po Sapporo gdzie Kubacki skakał na poziomie około TOP15 jeśli dobrze pamiętam.

    Obecnie sytuacja wygląda tak, że na dużej skoczni już Joniak niektóre próby (jak wczorajsza 1 seria) ma lepsze od Kubackiego. Gdyby nie upadek wczoraj w końcowym rozrachunku Joniak realnie byłby 4 z przewagą około 7 pkt nad Kubackim, gdzie Kubacki dzień wcześniej był od niego lepszy o jakieś 9 pkt. Więc tu mielibyśmy można powiedzieć remis, ale zaważył upadek.

  • Skoczek2025 stały bywalec
    @Lataj

    Myślę że Joniak spokojnie powinien wywalczyć podium.

  • patgra777 bywalec

    Obsada dość liczna jak na skocznię dużą. Ciekawią mnie przede wszystkim zawodnicy urodzeni w 2009 i w 2010 roku, którzy chyba pierwszy raz będą skakać na dużej skoczni. Ciekawe ile z tych młodych skoczków doskoczy do punktu K lub się do niego zbliży.

  • dervish profesor
    @maciek0932

    Joniak pokazał w tym sezonie, ze jego przydatnośc na mamucie póki co jest mniejsza niz przydatnośc Kubackiego. A od Kubackiego oprócz Joniaka na mamucie gorsi byli jeszcze Wąsek i Zniszczoł, w każdym razie na pewno nie można powiedzieć, że byli lepsi. ;)

    Dlaczego w takim razie hejtuje się właśnie Kubackiego? Za to, że przez cały sezon i w dowolnej chwili jest w stanie udowadnić (i to robi), że nie jest najgorszy w tej ekipie?

  • maciek0932 profesor
    @Skoczek2025

    Zgadza się, gdyby nie upadek to Joniak byłby wczoraj czwarty i wyprzedził Kubackiego w klasyfikacji periodu. Kubacki już pokazał w tym sezonie swoją zerową przydatność na mamucie. A Joniak powoli się wdraża. W Planicy być może po raz pierwszy pokonałby 200

  • Lataj profesor
    @FighterWF

    Już ma triumf w klasyfikacji. Myślisz, że króla FC fascynuje walka o kolejne trofeum za zwycięstwo w jego klasyfikacji? Prędzej już marzy o KK. Byłby u nas jednym z najlepszych z pokolenia urodzonego po 1995, a u niego konkurencja jest za duża. Jak tkwi w trzeciej lidze, to na wyższym poziomie nie jest w stanie na dłużej zagościć. Mimo to szacun, że nadal skacze.

  • dervish profesor
    @Stinger

    Nie ma czegoś takiego jak "jazdy po naukę".
    Taka "nauka" ma w przyszłości niewielkie znaczenie albo żadne. Masz wszechstronnie "wyuczonych" Wolnego, Stekałę, Wąska, Kubackiego, Zniszczoła a nawet Habdasa(w PŚ) iJuroszka(w PŚ) i co z tego wynika? Nic. Każdy skoczek przy okazji każdego startu uczy się od nowa. Robi to przy okazji dostępnych sesji treningowych na tyle na ile pozwala mu aktualna forma. To że ktoś jutro nie pojedzie do Planicy w niczym nie wpłynie na jego postawę w kolejnych sezonach. Różnica może być tylko w przypadku debiutu na mamucie, tu można się zgodzić, że pierwszy skok można oddać tylko raz w zyciu, ale jak pokazał Kacper nie zawsze musi to byc aż tak wielki eksperyment poznawczy, jak by się tego można było spodziewać. Okazało się, ze w przypadku Kacpra odbyło się to tak jak na każdej innej skoczni. Praktycznie od pierwszego skoku skakał na mamucie swoje dobre skoki. Także Joniak nie miał większych problemów w swoim debiucie na mamucie. Praktycznie natychmiast zaczął skakać tam swoje adekwatne to obecnego poziomu skoki. Gdyby Klemens pojechał do Planicy to już nikt nie patrzyłby na niego jak na debiutanta. Psychologiczny pierwszy lot ma już dawno za sobą.

  • Lataj profesor

    To jednak otwiera się szansa na podium Polaka, nawet mimo obecności zawodników z najlepszego kraju na wszystkich poziomach, Peiera i Cherveta. Ciekawe, jak spiszą się uzdolnieni Kazachowie z 2010

  • dervish profesor
    @FighterWF

    Bo to żaden tryumf. Takie tryumfy jak zwycięstwo w generalce PK lub FC to szybciej powody do wstydu. To nie tryumfy tylko raczej piętna nieudacznictwa. Żaden skoczek nie planuje kiblowania przez cały sezon w niższej lidze.
    Każdy kto startuje w PK marzy, by jak najszybciej przeskoczyć do PK. I analogicznie celem każdego kto startuje w kontynentalu jest jak najszybszy przeskok do kadr w PŚ. Jeżeli taki Aigner po raz 3 wygrywa generalkę PK to znaczy, że przez wiele sezonów nie był w stanie na dłużej załapać się do kadr na PŚ czyli nie był w stanie zrealizować swoich podstawowych celów.

  • Sympatyczny_Wąsacz doświadczony

    Cieszy szybszy powrót Masle

  • obeznany pan bywalec

    Miałem nadzieję że Noriaki i Takeuchi jeszcze sobie tu skoczą skoro już są na miejscu

  • Stinger profesor
    @Skoczek2025

    Jakby nie przeciągał skoku... Zgadzam się ale przeciągnął i przegrał z Dawidem Kubackim. Pretensje tylko do siebie.

    Oczywiście pełna zgoda, że lepiej wziąć młodego po naukę niż Dawida Kubackiego po brak awansu do konkursu ale że to finał sezonu to nie robiłbym dramatu z powołania Dawida. Klemens Joniak miał cały sezon by udowodnić, że jest lepszy, udowodnił? Nie, więc trudno.

  • ASJ_212 profesor

    Szkoda że Kasai i Takeuchi nie zostali na FC

  • equest profesor

    Klemens i Jakub są na miejscu, są u siebie. Czemu nie spróbować zawalczyć o miejscówkę na LPK.

  • Kolos profesor
    @maciek0932

    To było kiedyś, po przebudowie, mam wrażenie, że lotność Planicy jest mniejsza niż dawniej, ale to nadal największa skocznia mamucia i faktycznie spektakularnych bul jest tam jakby dużo mniej niż w Vikersund dzięki temu wysokiemu pułapowi lotu.

  • Skoczek2025 stały bywalec
    @Stinger

    Wiadomo ,że Kubacki nic nie pokaże na mamucie więc lepsza opcja jest Joniak,który jakby nie przeciągał skoku na siłę i tak by go wyprzedził , a Joniakowi też takie loty mogą dużo dać na przyszłość.

  • Skoczek2025 stały bywalec

    Joniak z Peierem i Chervetem powalczą o zwycięstwo. W czołówce może być też Kuba Wolny , Jarek Krzak i Adam Niżnik.

  • FighterWF doświadczony

    Dziwne, że Rainer oddaje walkę o triumf w całym cyklu walkowerem...

  • Stinger profesor
    @Kwakuu

    Nie winą Dawida Kubackiego, że nikt nie potrafił go pokonać.
    Oczywiście inną sprawą jest jego poziom ale oglądając wczorajsze skoki w Vikersund to myślę że nie ma większego znaczenia kto będzie walczył z przeleceniem buli, Dawid, Paweł czy Kamil Stoch.

  • Kornuty weteran

    Nawet jeśli Kubacki wystartuje w Planicy jak daleko doleci? 180 maximum.

  • Kornuty weteran

    Niezła obsada z byłymi uczestnikami PŚ włącznie.

  • Arturion profesor
    @Kwakuu

    Prawdą jest, że miał Planicę obiecaną od dawna. Potwierdza to pośrednio Joniak, który powiedział, że nawet jakby wygrał, to do Planicy by nie pojechał.
    Ale! Był najlepszy z kandydatów = zasłużył.

  • Kwakuu weteran
    @dervish

    zasluzyl xD

  • maciek0932 profesor
    @kunegundek

    Nie no, już ponad 190 się zdarzało. A umówmy się, Planica wybacza najwięcej błędów w locie ze wszystkich mamutów, bo po prostu lecisz dużo wyżej i masz większą prędkość. Zanim spadniesz, to jednak trochę się zejdzie. Jakoś w Planicy w porównaniu do innych mamutów rzadko zdarzają się spektakularne lądowania na buli.

  • dervish profesor

    Dawid już odpoczywa przed Planicą na, którą po prostu zasłużył. W jego przypadku start w FC nie miał najmniejszego sensu.
    Już widzę raban oburzonych gdyby wystartował w FC zabierając miejsce któremuś z młodziaków.
    Joniak i Wolny pewności startu w Planicy nie mają więc nic dziwnego, że korzystają z okazji, by jeszcze przed końcem sezonu poskakać.

  • kunegundek weteran
    @maciek0932

    200? Z całym szacunkiem do Dawida, ale w tym sezonie to chyba z próbą dolecenia do 180 m i mówię to z bólem serca...

  • fraki weteran

    Tak, jak się spodziewałam Wolny jest w najstarszej 2 zawodników.

  • fraki weteran
    @Mucha125

    Może coś ze sprzętem po DSQ.

  • maciek0932 profesor
    @Arturion

    No i to mnie właśnie martwi. Znowu będziemy oglądać jego rozpaczliwe próby dolecenia do 200 metrów. Powinien jeszcze powalczyć z Joniakiem i Wolnym. Albo nie być od początku branym pod uwagę. Wtedy mają sens te starty Joniaka i Wolnego w FC.
    A za kogo, to jeszcze za wcześnie przesądzać.

  • Arturion profesor
    @maciek0932

    Kubacki to chyba bilet do Planicy już wywalczył...
    (ciekawe za kogo, swoją drogą)

  • maciek0932 profesor
    @Arturion

    Stękała słabo skakał w PK i tu widocznie się nie załapał. Sarniak co prawda jeszcze gorzej, ale on jest jednak młodszy.

  • maciek0932 profesor
    @Alberto

    Przecież Vagula nie ma. Oprócz Cherveta i Austriaków do walki pewnie włączą się też Szwajcarzy. Kubacki też powinien tu skakać i walczyć z Joniakiem i Wolnym o bilet do Planicy w zamian za najsłabszego/najsłabszych

  • Arturion profesor
    @Mucha125

    A ciekawe, czemu przedostatniego także nie ma... Na Planicę szykuje się? ;-)

  • Tomek88 profesor

    Jest Masle, a miał już tej zimy nie startować

  • Arturion profesor
    @Alberto

    Ten Kazach wprawdzie wygrał OC, ale w swojej kategorii wiekowej, więc tutaj raczej punktowania nie należy się po nim spodziewać.
    A Joniak z Wolnym? Może o miejscówkę na LPK?

  • Mucha125 profesor

    Czyli z naszych nie startuje Kubacki, Stękała oraz Habdas. Ciekawe czemu ostatni nie startuje. Miał już dość?

  • Seba2001 początkujący

    O, powrót Roka Masle, który miał już w tym sezonie nie startować ze względu na kontuzję. Fajnie, że są Słowacy, Rumuni i Amerykanie.

  • Alberto stały bywalec

    No i po co tu będą skakać Joniak i Wolny. Przecież oni są o poziom wyżej niż FC. Więc zdecydowanie powinni walczyć o zwycięstwo z Chervetem, Vagulem i Austriakami. Ale u nich zostali tylko Poelz i Steinberger, którzy walczą o zwycięstwo w całym FC.
    Ciekawi mnie forma Kieriejchana Kabdułły, którego najlepszy wynik to trzecie miejsce od końca a ostatnio wygrał OC.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl