PŚ w Vikersund: Kwalifikacje odwołane! Konkurs przełożony na 18:15

  • 2026-03-22 16:20

Warunki wietrzne uniemożliwiły przeprowadzenie kwalifikacji do niedzielnego konkursu indywidualnego Pucharu Świata w lotach narciarskich na Vikersundbakken (HS240) w Vikersund. Seria eliminacyjna została odwołana po próbach dziewięciu zawodników. Groźnie wyglądający upadek po wylądowaniu zaliczył Kacper Tomasiak.

W momencie przerwania kwalifikacji liderem był Niemiec Luca Roth z nowym rekordem życiowym - 220 metrów. Niemiec wyprzedzał Polaków - Macieja Kota (187 m) i Kacpra Tomasiaka (192 m z upadkiem).

Eliminacje kilkukrotnie przerywano z powodu złych warunków wietrznych. Ostatnio rundę odwołany po kilku próbach oddania skoku przez Pawła Wąska.

Początek pierwszej serii konkursowej o 17:15. Transmisja w TVN, Eurosport 1 i HBO Max.

AKTUALIZACJA (17:00): Konkurs przełożony na 17:30. O 17:15 odbędzie się spotkanie jury.

AKTUALIZACJA (17:15): Start przesunięty na 17:45. Kolejny jury meeting o 17:30.

AKTUALIZACJA (17:32): Kolejne opóźnienie konkursu o 15 minut, tym razem na 18:00. Spotkanie jury o 17:45.

AKTUALIZACJA (17:45): Konkurs ma rozpocząć się o 18:15. To będzie ostatnia próba podejścia do zawodów.

Wyniki na żywo będziecie mogli śledzić za pośrednictwem relacji LIVE Berkutschi >>>

lub relacji LIVE FIS >>>

Wyniki przerwanych kwalifikacji PŚ w Vikersund (HS240); 22.03.2026
lp. nr imię i nazwisko kraj odl. belka km/h komp. styl NOTA
1 5 ROTH Luca 220.0 13 100.8 -10.5 54.0 187.5
2 4 KOT Maciej 187.0 13 99.7 -7.5 49.0 145.9
3 1 TOMASIAK Kacper 192.0 13 100.9 -0.6 27.5 137.3
4 2 TRUNZ Felix 157.0 13 100.4 -3.7 42.5 107.2
5 9 KESSELI Juri 150.0 12 99.2 -11.4 45.5 101.4
6 3 VANWIEREN Tarik 108.5 13 100.3 -3.5 43.0 49.7
7 8 TURSUNZHANOV Nurshat 103.0 13 98.4 -8.8 38.5 33.3
8 7 URLAUB Andrew 104.5 13 99.8 -13.4 40.0 32.0
9 6 NAZARENKO Svyatoslav 100.5 13 98.6 -14.1 37.0 23.5

Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (27822) komentarze: (194)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • neonek2000 doświadczony

    Nad Vikersund są cudowne zachody słońca ale też i wreszcie zachód tego długiegoo sezonu...

  • dervish profesor

    Oczekiwane zmiany w kadrze MM na przyszły sezon to: Joniak w miejsce które zwalnia Stoch i powrót Kota do kadry A.

  • grindavik stały bywalec
    @Mixolo

    Madzia jest tam dla urody, by było oko na czym zawiesić ;)

  • Lataj profesor

    W Planicy można zrobić tak - konkurs zastępczy w czwartek zamiast czwartkowych kwalifikacji. W piątek rano kwalifikacje, po południu konkurs. Sobota i niedziela bez zmian.

  • dervish profesor
    @Mikolaj1

    Niczego nie będziemy musieli wprowadzać na siłę. Zmiany kadrowe odbędą się w sposób naturalny zgodnie z duchem sportu. Lepsi po prostu zastąpią słabszych. Poprzeczka dla zaplecza od dawna jest zawieszona baaardzo nisko i z kazdym sezonem się obniża. Jeżeli skoczkowie z zaplecza nie będą potrafili pokonać tak nisko zawieszonej poprzeczki to w najblizszym czasie niespodziewajmy sie , że kondycja polskich skoków sie podniesie. Pozostanie nam liczyć tylko na Kacpra czyli powrót do czasów małyszowych i przedmałyszowych kiedy to mielismy w kadrach co najwyżej jednego mniej lub bardziej wybitnego skoczka.

  • marro profesor

    Do zobaczenia w Planicy, oby z Kacprem w składzie.

  • Mixolo profesor

    Parodia

  • arabesque bywalec

    Obowiązek wobec reklamodawców spełniony, można zwijać namioty.
    Największy przegrany/poszkodowany - Kacper.

  • Pavel profesor
    @Bernat__Sola

    Wątpię.

  • Xander1 profesor

    Niech zrobią dodatkowy w Planicy zamiast kwalifikacji i tyle

  • Lataj profesor

    Koniec - tyle czekania w plecy

  • Bernat__Sola profesor

    No i koniec. Miejmy nadzieję, że w czwartek będziemy mieli dodatkowy konkurs w Planicy.

  • Alberto bywalec

    Odwołane

  • wodzirej doświadczony

    Po co ten cyrk?

  • ASJ_212 profesor

    1st Round (Individual Flying Hill) starts in 30 seconds

  • Bartosz2007 stały bywalec

    Logika jury:
    Skakanie 230-240 metrów na mamucie jest niebezpieczne, ale skakanie przy 7 m/s bocznych wiatrów jak najbardziej bezpieczne

  • 23haze weteran

    Trzeba wezwać policję na Vikersundbakken, psychiatrę do studia TVN i naszych orłów do domu. Niech już nie ryzykują zdrowiem i życiem.

  • tomek20 weteran

    Nie wiem co oni tu próbują, to i tak się nie uda.

  • Mikolaj1 weteran

    Niestety musimy się przemęczyc jeszcze ten przyszły sezon, potem najpewniej nastąpią zmiany na pusty cykl 27/28 i będziemy mogli w końcu wprowadzić nowe twarze Joniaka Waszka Łukaszczyka Konrada Tomasiaka czy Malarza i być może zbudować jakiś fundament pod kolejną "trzy latke" na lata 29-31. Tak to widzę , już oczywiście pod wodzą nowego specjalisty.

  • Altenburger bywalec
    @Mixolo

    No a jak, TVN wzorem poprawności politycznej musi dać jakąś niewiastę za piękne oczy choćby miała iloraz inteligencji na poziomie Kononowicza.

  • Mixolo profesor

    Oni chcą rozpocząć to XDD

  • Karpp profesor

    W studiu TVN odkryli, że Merk czytając od tyłu to krem ;)

  • Pavel profesor
    @ZXCVBNM_9999

    16-17 to juz zachód słońca przez 80% sezonu, problem zawsze jest dopiero w marcu.

  • Lataj profesor

    "Merk to od tyłu Krem" XD I co w związku z tym?

  • Altenburger bywalec
    @Szwagierko

    Fajna dyscyplina którą niszczą sadyści typu Pertile, Zdechlak czy Dolhar

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @cavalierjan19

    Podium dla Kapustika

  • cavalierjan19 profesor

    Jak ma być ta jedna seria i to z lufą w plecy, a bez żadnych większych szans na dobry występ Polaków, to niech chociaż rozstrzygnięcia będą ciekawe. Langmo na podium, Finowie w ścisłej czołówce, Kapustik w dziesiątce, może Hauswirth skoczy jak wczoraj w pierwszej serii.

  • dervish profesor

    Tu nie chodzi o sport.
    Najważniejsze, że telewizje wykonały swoje plany emisji reklam.
    A Merk robi z siebie i operatora małpę.

  • Xander1 profesor
    @Lataj

    Najgorsze ze owy mechanik ma zerowe pojęcie o tym co robi, ale ze nazywa sie mechanikiem to cos tam grzebie. I zepsuty samochód psuje jeszcze bardziej.

  • NowyNowy doświadczony
    @Xander1

    merk jeszcze do tej pory nie wytarł kupy MM z pod ryja?

  • Mikolaj1 weteran
    @Xander1

    W przyszłym sezonie nie będziemy mieli ani jednego naszego w TOP 30 generalki. Ale mogą być plusy z tego takie , że może raz na zawsze skończymy z Maciusiakiem i z tą naszą pożal się Boże myślą szkoleniową.

  • ZXCVBNM_9999 profesor

    Skoki powinny być robione po zachodzie słońca, tak jak dziś 18-19:00. Ale oczywiście w FIS utarła się ta 16:00-17:00 jakby innych godzin nie było. Piłkę nożną można robić nawet o 21:00 (co szczerze mówiąc jest lepszą porą niż 16:00 w sobotę gdzie jest dużo rzeczy do zrobienia).

  • Mixolo profesor

    Jeśli chodzi o Pałasz, to już w tamtym sezonie wypowiadała się tragicznie i każdy to widział. Nikomu jej wypowiedzi się nie podobają, ale pewnie musi tam być, choć są skoczkinie, które zakończyły karierę i mogłyby ją zastąpić, ale nie mają takich znajomości jak Madzia ekspertka.

  • Xander1 profesor

    Jeszcze dodam, ze uważam ze przyszly sezon moze byc gorszy niz obecny. Rok temu tez mówiliśmy ze gorzej byc nie moze, to MM na to jak to nie moze, przytrzymaj mi piwo XD
    Nie wierzę w odrodzenie Waska, tutaj nie ma żadnego pomyslu na niego. Emeryci nic wiecej nie pokażą. Olo też jest chyba juz tak zepsuty technicznie ze tego nie odratują. Nikt nowy sie nie pojawi. I pytanie czy zepsuje Kacpra. Bo jak tak to będzie juz totalna tragedia.

  • Szwagierko początkujący
    Odechciewa sie tych skokow ogladac...

    pierwszy raz juz cos takiego robia?

  • Lataj profesor
    @Xander1

    Taka sytuacja - oddaję auto do mechanika. Jest tylko ten jeden w promieniu 15 km ode mnie. Po jakimś czasie okazuje się, że nie naprawią auta. Myślę sobie - i tak w mojej okolicy nie ma lepszego warsztatu. Trzeba jednak chłopakom oddać, że włożyli w pracę całe swoje serce i bardzo się starali. To równie niepoważne.

  • Mucha125 profesor

    Dajcie już po prostu dodatkowy konkurs w Planicy. Czy kompletnie nie są oni zainteresowani?

  • Altenburger bywalec
    @Merkuriusz

    Pałasz to szczególnie wygląda na kogoś o bardzo niskim ilorazie inteligencji

  • marro profesor
    @Karpp

    No niestety podchodzi mi to pod Lansa i jego wypowiedzi o super skoczkach z Niemiec.

  • Xander1 profesor

    Ale wazelina leci na MM... Nie ma podobno lepszy trenerów niz MM, najlepsza jest polska mysl szkoleniowa, nie warto szukac w Austrii. A przygłup Merk uwaza ze przyszłe sezony beda rewelacyjne i odrodzimy się pod ręką MM. Z taką mentalnością czeka nas jeszcze kilka lat takiej kupy

  • Merkuriusz bywalec

    "Seba" skoro o kibicach wspominasz, to oni na Pałasz też narzekają od dawna..

    Naprawdę nie można kogoś bardziej kumatego zatrudnić?
    Zachwyciliśmy się jej uroda, efekt nowości minął..
    Tych jej mądrości nie da się słuchać..

  • marro profesor
    @Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak

    Ja tam nie oglądam już od pół godziny, śledzę tylko aktualizację godzin na SJ.

  • HannuLepistoe bywalec

    Upadek podestu dla lidera symbolem wieńczącym chyba dzisiejszej próby rozegrania konkursu :D

  • Mixolo profesor

    Porwało aż stanowisko lidera, ale konstrukcja z palet jest mocna.😂

  • KapiOfficial stały bywalec

    Plansza została zmuchnięta

  • Tomek88 profesor

    18:15 ostatnia szansa, ale jakoś tego dzisiaj nie widzę

  • Altenburger bywalec
    @StrasznyRybolakOtchlani

    No to pewnie rozegrają 1 serię na siłę po zajściu słońca.

  • Karpp profesor
    @marro

    Przecież Kolos już nawet nie udaje, on zwyczajnie trolluje.
    Gdyby TT był trenerem to pisałaby tutaj, że ten upadek Kacpra to właśnie wina Thurna ;)

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak profesor

    Dobra czas wyłączyć telewizor. Zbiera na wymioty od słuchania tych dyrdymał śniadanówkarza Michałowskiego i dukającej Pałaszowej.

  • Karpp profesor
    @maciek0932

    Sandro też miał lepsze prognozy na 16:30 dopiero.
    Na szczęście do czwartku takie huraganowe wiatry mogą wywiać szybciej dlatego może przeniosą ;)

  • Janeman profesor
    @Mixolo

    Meteorolog się nie pomylił - najlepiej miało być rano, a potem coraz gorzej.
    To tylko Pertile sprzedał mediom legendę.
    Ewentualnie liczył na uspokojenie po zachodzie słońca, ale w tym wypadku też podał zupełnie bzdurną godzinę.

  • skortom76 weteran
    @Kolos

    Czyli ten sezon najgorszy w 21 wieku jest wybitny? Czy oglądałeś konkursy w matrixie?Wytrzyj usta, masz brązowe...

  • Xander1 profesor
    @Kolos

    Hahaha tobie nigdy to sie nie znudzi. Dla ciebie wybitny jest nawet za fatalne zaoranie Wąska, bo przecież po słabym sezonie z TT na poziomie 600 punktow, teraz w końcu Paweł ma porządny sezon z 64 puntkami a Olo z potężnymi 7 puntkami

  • StrasznyRybolakOtchlani doświadczony

    Czyli czekają na zachód słońca i na warunki "wieczorne", takie jakie panowały podczas piątkowych kwali.

    Lepiej dla spękanego wiatrem Sedlaka, ale zdecydowanie gorzej dla samych lotów.

  • HannuLepistoe bywalec
    @ASJ_212

    Dlatego napisałem że maksymalnie, ale masz rację że może i trochę mnie poniosło :D

    Najgorzej że na 100% zostanie na następny sezon i dalej będzie taka degrengolada jak jest a nawet gorzej kiedy - nie daj Boże - Kacper zacznie gorzej skakać.

  • arabesque bywalec

    Przy tych 7m/s, to chyba nie ma już na co czekać

  • NowyNowy doświadczony

    Kto mówił że fani chcą Maciusiaka za Thurna? Chyba Merk

  • maciek0932 profesor
    @Karpp

    Ja widzę 3-4 m/s. Nie ma tragedii

  • Mixolo profesor

    18:15 start, ale pewnie go nie będzie.

  • Alberto bywalec

    Ostatnia szansa o 18:15
    Oby się nie okazało że jak zostanie 10 do końca to odwołają bo już będzie 19:10

  • marro profesor
    @Kolos

    Piotrek ogarnij się z tą wybitnością Maciusiaka, wybitny to był Horngacher, jak co konkurs 6 naszych było w 30.

  • TandeFan23 profesor
    @Xander1

    Serwismen odpowiada za medale Tomasiaka,ale za fatalne wyniki w Pucharze Swiata juz nie. Ciekawe spojrzenie na swiat.

  • Lataj profesor

    Ostatnia szansa - początek o 18:15

  • Karpp profesor
    @Mati2121

    A widziałeś jaki huragan jest w prognozach na czwartek?

  • ASJ_212 profesor

    Start 18:15 bez jury meetingu

  • tomek20 weteran

    Wszyscy wiemy, że będzie competition cancelled to tylko kwestia wypuszczenia odpowiedniej ilości reklam.

  • Altenburger bywalec

    18:15 już bez mitingu!

  • arabesque bywalec

    Ta rozmowa, to jest takie kuriozum, obrona przed jakąkolwiek krytyką zarządzających kadrą...Tam każdy ma pełne pieluchy, jak tylko trzeba ostrzej powiedzieć to, o czym mówi resztka kibiców

  • Kolos profesor
    @HannuLepistoe

    Maciej Maciusiak udowodnił na Igrzyskach Olimpijskich, że jest trenerem wybitnym.

  • ASJ_212 profesor
    @HannuLepistoe

    Grupy bazowe to też dla niego za wysokie progi. On to może co najwyżej swojego syna indywidualnie trenować

  • Xander1 profesor

    Ooo pytają teraz Palaszowej czy następny sezon bedzie lepszy z MM. To i na to pytanie nie potrafi odpowiedzieć.

  • Mixolo profesor

    Meteorolog się pomylił, wieje i kręci, koniec, dziś.

  • ASJ_212 profesor

    Najlepiej zwalić na zawodników i yolo

  • arabesque bywalec

    Aha, mamy dziurę w pewnych rocznikach, to musimy trzymać się zawodników 10 lat starszych, którzy już powinni z trybun oglądać następców...Co za cyrk!

  • HannuLepistoe bywalec
    @Xander1

    Też jak ją usłyszałem to zdębiałem :D Maciusiak powinien maksymalnie co prowadzić to grupy bazowe. Bycie trenerem kadry na pewno go przerosło

  • arabesque bywalec

    Nie mają o czym debatować - koledzy wzięli kolegę, który nie nadaje się na przodownika i tyle. Tutaj nie trzeba filozofii - może i jest dobrym konsultantem albo obserwatorem z boku, który coś doda od siebie i pomoże jednemu/dwóm zawodnikom coś poprawić. I tyle. No może jeszcze jedno - mentalność zarządu i innych odpowiadających za skoki w kraju

  • Xander1 profesor

    Pałaszowa powiedziała ze wina nie jest w trenerze XD
    Ta to jest ułomna, kto ją tam trzyma...
    Trener kiepski, system kiepski, sprzęt kiepski. Wszystko tam jest fatalne. Ale najgorszy jest trener wuefista, ktory ma zerowe pojęcie o prowadzeniu kadry

  • ASJ_212 profesor

    Kiedy kibice mówili, żeby Maciusiaka dać za Thurnbichlera? Michałowski odleciał po raz kolejny w ślinieniu się do nadtrenera

  • Mati2121 stały bywalec
    @dervish

    Teoretycznie dodatkowy konkurs mógłby być w czwartek. Panie zaczynają skakać dopiero w piątek

  • Lataj profesor
    @Altenburger

    Powiedzieli na antenie, że okienko do tej godziny mają. No i Fakty.

  • arabesque bywalec

    Pałaszowa, jak zwykle nie ma nic do powiedzenia i liczy, że inni ją wyręczą, a ona jedynie się podpisze pod tym

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @Altenburger

    Bo TVN musi fakty puścić.

  • Altenburger bywalec
    @Lataj

    Dlaczego do 19:10?

  • arabesque bywalec

    "Na pewno atmosfera jest lepsza" - czy aby na pewno? Zatrudnili kolegę, na własne życzenie, więc nikt z emerytów nie będzie krytykować. Dwa, chyba nie na atmosferę lecą grube miliony

  • Xander1 profesor

    Ooo w studio zaczęli temat Nieudacznika. Ciekawe co tam powiedzą o naszym Nadtrenerze

  • Mixolo profesor
    @Bartosz2007

    Telewizja...

  • Janeman profesor
    @Alberto

    To akurat bzdura nakręcana przez "ekspertów" w studiu - po pierwsze w Planicy będzie pod większą presją, a po drugie Planica jest "mamutem dla ludu" gdzie każdy zawodnik w formie może latać daleko, a Vikersund bardziej faworyzuje lotników.

  • Karpp profesor

    Ale jak to przecież Sandro miał prognozy, że o 16:30 będzie lepiej Xdd

  • Bartosz2007 stały bywalec

    Dlaczego oni są tacy niepoważni? Po co o te 15 minut przekładać ciągle?

  • Mixolo profesor

    18:00, czyli zagrywka normalna, bo telewizja i 18:30 odwołają.

  • break90 weteran
    @rybolow1

    Loteria to pół biedy. Jak jest ciśnienie na skoczenie chociaż 1. serii to puszczają w trudnych i często niebezpiecznych warunkach

  • Tomek88 profesor

    Chyba nic z tego nie będzie, mamy kolejne przełożenie

  • dervish profesor

    Żeby nie było babek w Planicy to może od biedy daloby sie wygospodarować dodatkowy termin na zaległy konkurs. Aczkolwiek czasu jest bardzo mało i chyba tak czy siak byłoby to niemozliwe. Co innego gdyby chodzilo o zastepstwo Kulm. Wtedy byłoby wystarczająco dużo czasu żeby taki dodatkowy konkurs zorganizować. Ale first musialyby wyleciec z kalendarza loty kobiet.

  • Lataj profesor

    Już przełożone na 18:00. 59 skoczków nie zdążą puścić do 19:10

  • Alberto bywalec

    I jednak 18

  • Janeman profesor

    Tak jak zwykle jestem tu jednym z niewielu którzy uważają, ze póki jest szansa rozegrać choćby jedną serię - póty warto czekać z odwołaniem konkursu, tak akurat dzisiaj wolałbym żeby to odwołali, zamiast ciągnąć w nieskończoność.
    Mógłbym wtedy w spokoju obejrzeć lekkoatletykę bez skakania po kanałach, czy wracania do powtórek.

  • Alberto bywalec
    @Xenkus

    Dodatkowy konkurs w Planicy sprzyjałby Domenowi, przy walce o MKK

  • Bernat__Sola profesor
    @maciek0932

    W piątek pewnie by wtedy zrobili kwali o 14:00 zamiast próbnej.

  • Xander1 profesor

    Jak mnie bawią te dyskusje o Stochu w studio. Jego prime minął piec lat temu, pozniej byly dwa sezony z ostatnimi podrygami. A oni jeszcze caly czas analizują jego skoki i zadają sobie pytanie czemu się męczy.

  • Bernat__Sola profesor
    @Pavel

    Myślę, że kto jak kto, ale Planica zarabia na siebie w wystarczającym stopniu, żeby być zdolnym to zorganizować.

  • Altenburger bywalec
    @maciek0932

    Czyli zaraz przełożenie na 18:00

  • arabesque bywalec

    Czyli co, wszystko zmierza w tę stronę, że dzisiaj zajmujemy pierwsze miejsce w ilości zdobytych punktów...ex aequo z wszystkimi pozostałymi nacjami

  • wodzirej doświadczony

    dzisiaj nie będzie skakania

  • maciek0932 profesor
    @Altenburger

    Koło 18 dopiero ma bardziej osłabnąć.

  • rybolow1 profesor
    @break90

    zawsze tak jest
    przekładają żeby było safety first, potem zaczynają i jest totalna loteria

  • Pavel profesor
    @Bernat__Sola

    2016 załatwili, teraz kto tam wie, doszły kobiety nierentowne, doszła większa pula itd.

  • Cinu profesor

    Chat gpt Pałasz

  • maciek0932 profesor
    @Bernat__Sola

    Dokładnie. Konkurs mogliby zrobić w czwartek po południu bez kwalifikacji. Albo zrobić o 10:00 i wtedy w piątek cofnąć treningi pań i kwali do piatkowego konkursu zrobić o 10:00 w piątek.

  • Bernat__Sola profesor
    @Bosto87

    To by była kolejna kompromitacja Pertile.

  • dervish profesor

    Kilka sezonów wstecz spotkałem się z opiniami fachowców którzy twierdzili, ze konkusy lotów z nawet silnym ale stabilnym wiatrem w plecy są najsprawiedliwsze i najłatwiejsze do skontrolowania przez sedziów, a co za tym idzie najbezpieczniejsze. Bardzo łatwo ustawic belkę tak żeby najlepsi lądowali w optymalnych rejonach skoczni.

  • Bosto87 stały bywalec
    @Bernat__Sola

    Myślę raczej, że uznają, że nie ma sensu robić, bo koniec sezonu, wszystko do tej pory się odbyło, wszyscy zmęczeni i takie tam. Jak już Sandro kiedyś tłumaczył wolne weekendy w trakcie sezonu zmęczeniem.

  • break90 weteran
    @rybolow1

    "Safety first". Chyba, że trzeba na siłę przeprowadzić konkurs, w absurdalnch warunkach, żeby tylko nie zdenerwować sponsorów. To wtedy nie zD

  • Johny01 początkujący

    Rekord zwycięstw Domena w jednym sezonie coraz bardziej odjeżdża.

  • Bernat__Sola profesor
    @Pavel

    W 2016 jakoś załatwili konkurs 17 marca po odwołaniu 13 marca.

  • rybolow1 profesor
    @TandeFan23

    uwalić? potem Domen skacze 210 i jest liderem

  • Lataj profesor
    @dervish

    Jak dziś nie dociągną nawet jednej serii, to nie.

  • Altenburger bywalec

    Niby wiatr miał słabnąć ale nie słabnie, wywalić to Vikersund z kalendarza.

  • TandeFan23 profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Ironia jest ze Dolhar nie jest Austriakiem tylko Slowencem. Sloweniec za wszelka cene chce uwalic swojego rodaka.

  • Pavel profesor
    @Bernat__Sola

    Pieniądze mogą być problemem. Jakby był z miesiąc może by załatwili finansowanie.

  • NowyNowy doświadczony

    Maciusiak po odwołanym konkursie
    - Są pozytywy zdobyliśmy tyle samo punktów co chociażby Domen Prevc

  • dervish profesor

    Obawiam się, że wybelkują Domena i startującego po nim Embę. Wygra jakiś fuks z drugiego szeregu.

  • rybolow1 profesor
    @Xenkus

    Albo wymęczą dziś

  • Szymonpolakowski222 początkujący
    Skoki

    Może być powtórka z Ruki 2025

  • Bernat__Sola profesor
    @Bosto87

    Ale dlaczego mieliby się w to nie bawić? Kobiety w Planicy skaczą dopiero w piątek, więc to akurat nie problem.

  • Xenkus profesor

    To w takim razie konkurs w Planicy w czwartek?

  • Lataj profesor

    Jak zawody odwołają, a jacyś Polacy będą mieli DNS przy nazwisku, to jeszcze MM będzie wygranym ;)

  • maciek0932 profesor
    @marro

    Jak jest cały czas w plecy, to przecież dałoby radę skoczyć nawet przy 4-5 m/s. Wystarczy przesunąć belkę do lasu. Po prostu mielibyśmy ponad 60-punktowe rekompensaty.

  • Bosto87 stały bywalec

    Moglibyśmy wrzucić ten konkurs w czwartek w Planicy, jak już kiedyś było, ale raczej nie będą sie już w to bawić.

  • Mixolo profesor

    Już 17:45 nic z tego.

  • rybolow1 profesor

    powtórka z zeszłego sezonu?

  • Alberto bywalec

    Teraz już 17:45

  • Mixolo profesor
    @marro

    Ale nie kręci

  • marro profesor

    5 m/s w plecy, nie polatają dzisiaj

  • Mixolo profesor

    Pewnie nic z tego dzisiaj nie będzie.

  • maciek0932 profesor
    @Bernat__Sola

    Tak samo w 2021, kiedy w czwartek w Planicy odrabialiśmy jeden z odwołanych konkursów właśnie w Vikersund.

  • maciek0932 profesor
    @TandeFan23

    Ja też. Ale bardziej liczę na kolejne 250 w Planicy. Czekam też na tą przebudowę w 2027 i MŚwL 2028 z lotami na 270 metrów.

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @TandeFan23

    Przed jego skokiem Dolhar skróci belkę o 5 stopni i skoczy 217 ;)

  • Bernat__Sola profesor
    @maciek0932

    Na pewno. Przerabialiśmy tę dyskusję rok czy dwa temu, niektórzy twierdzili, że nie i to już za późno, aż ktoś nie przypomniał 2016 roku, kiedy też odwołano zawody w przedostatni weekend (wtedy to było w Titisee-Neustadt) i zorganizowano dodatkowy konkurs w Planicy.

  • TandeFan23 profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Nie mialbym nic przeciwko powtorce. Genialny lot Domena na 247 metrow wyladowany telemarkiem. :)

  • maciek0932 profesor
    @Janeman

    To szkoda, w czwartek po południu teoretycznie dali by radę to wcisnąć.

  • Janeman profesor
    @maciek0932

    Nie.
    Po prostu będzie o jeden konkurs mniej.

  • maciek0932 profesor
    @niko_isnt_really_here

    W sumie rok temu w niedzielę była podobna sytuacja i tą jedną serię jakoś rozegrali.

  • Filigranowy_japonczyk profesor

    Powtórka z zeszłego roku, wtedy udało się upchać jedną serię zobaczymy jak będzie dziś.

  • niko_isnt_really_here stały bywalec

    to jak już nawet podali godzinę do której ma się to skończyć, to dziś nic nie wyjdzie już

  • maciek0932 profesor

    Czy w razie odwołania dzisiaj zawodów, to jest szansa na dodatkowy konkurs w Planicy w czwartek?

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @Mixolo

    Kolego, używaj czegoś takiego jak kropki i przecinki bo ciężko się czyta twoje wpisy.

  • arabesque bywalec

    Jeśli konkurs w ogóle dojdzie do skutku, to w zasadzie jest już przesądzona wyłącznie jedna seria. Gdyby miał zostać odwołany, to będzie to bdb wiadomość dla broniących swoich pozycji w generalce/lotach.

  • FanKamilaStocha stały bywalec

    Ale ten Szczęsny to maruda. Nie idzie go słuchać, dobrze że nie komentuje.

  • Alberto bywalec

    I się zaczyna przekładanie

  • Mixolo profesor

    O to jak już przekładają to czyli 1 seria i pewnie odwołają konkurs logiczne zagrywki FIS

  • arabesque bywalec

    Konkurs 17:30

  • Kolos profesor
    @maciek0932

    Na odleglość się to jednak nie przełożyło za bardzo....

  • Pavel profesor
    @Altenburger

    Zobaczymy co tam będzie na grafice za parę minut.

  • maciek0932 profesor

    Może w tej sytuacji ma to drugorzędne znaczenie, ale Kacper miał najwyższą prędkość ze wszystkich zawodników. Nawet od Rotha, a Niemcy słyną z wysokich prędkości. O 1,2 km/h więcej od Kota. Szybciej od zazwyczaj szybkiego Trunza. Kacper znalazł chyba dobrą pozycję najazdową. Bardzo szkoda, że się wywrócił.

  • Xander1 profesor
    @Altenburger

    A to czemu nie? Skoro uwzgledniają rekordy przedskoczków to czemu nie uwzglednią oficjlanego lotu Rotha

  • Altenburger bywalec
    @Pavel

    Niestety ten rekord uwzględniony być nie może

  • SzeskaFanStocha doświadczony
    @dervish

    Mógłbyć związany z niedostosowaniem się do większej prędkości z jaką ląduje się na mamucie.

  • kutanator początkujący
    @dervish

    Na lotach jednak masz wieksza prędkość, szczegolnie przy zmęczeniu

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @dervish

    TT u nas pierwszy sezon też miał dobry. Jak Roth zostanie u skokowego Probierza to wróci do klepania buli.

  • dervish profesor
    @Pavel

    Ta ślepa kura wyjątkowo dobrze się odżywia, lepiej niż niejedna z dobrym wzrokiem. ;)

  • dervish profesor
    @Mucha125

    Ten wypadek nie ma żadnego związku z niedoborem lotów. Błąd po wyladowaniu na odjeździe. Zdarza się na kazdym obiekcie.

  • Pavel profesor
    @dervish

    Trafiło się ślepej kurze ziarno ;)

  • dervish profesor

    Zwraca uwagę rewelacyjny skok tatusiowca Rotha. TT rulez! ;)

  • Mucha125 profesor

    Sztab oszczędza na dodatkowe treningi na mamucie to co się dziwić czemu się takie coś zdarzyło. Miał szansę na testy skoczni to nie trener zdecydował przyjechać dzień przed kwalifikacjami

  • Xander1 profesor
    @ASJ_212

    Dokładnie. Oby w tej jednej serii dobrze podwiało Finom i odrobili kolejne solidne punkty do naszych.

  • arabesque bywalec
    @TandeFan23

    Wydaje się, że taka rzecz musi się w jakimś stopniu odbić na drużynie. Teraz już na pewno jest lepiej, wiedząc, że najprawdopodobniej nic poważnego Kacprowi się nie stało.
    Ale tak, zgadzam się, że los sprawił prezent MM w potencjalnym tłumaczeniu nędznych wyników. W przeciwnym wypadku też pewnie powie, że upadek pozytywnie wpłynął na zawodników itd Chociaż nie, potwierdzi dobre przygotowanie, które właśnie procentuje...na tydzień przed finałem

  • ASJ_212 profesor
    @SzeskaFanStocha

    No to niech nie odwołują właśnie

  • SzeskaFanStocha doświadczony

    Niech to odwołają to wtedy Finlandia na pewno nas nie wyprzedzi w PN.

  • TandeFan23 profesor
    @Oyekye

    Maciusiak stanie i zacznie dukac do Merka ''Druzyna byla psychicznie rozbita po upadku Kacpra w kwalifikacjach. Stad te slabe skoki.''

  • KazakhstanPower doświadczony

    Oby chociaz nie przedluzali startu o 10 minut przez 2 godziny

  • Xander1 profesor

    Maciusiak nie chce puszczać skoczków w ciezkich warunkach XD
    No tak, bo w sumie po co mają skakać jak są tacy fatalni. Żadna strata dla samych zawodów, a poza tym dobra wymówka dla MM

  • Tomek88 profesor

    Jedna seria pewnie się odbędzie, pogoda niby ma się poprawiać. Najważniejsze jest jednak to, że z Kacprem wszystko jest w porządku, mimo to powinien odpuścić start w zawodach nawet jeśli sam będzie chciał

  • Alberto bywalec

    Kacper jedzie do szpitala ma kontrolę. Czyli nie skacze dziś

  • Palindas początkujący

    Oczywiście, ze skok Kacpra jest wykluczony. To, że czuje się w porzadku nie oznacza, że nie doszło do jakiegoś urazu. Póki co działa jeszcze adrenalina.

  • Bosto87 stały bywalec

    Może przepchną jedną serię, ale to się będzie ciągnąć.

  • Mixolo profesor

    Bez Kacpra w 1 serii dobra decyzja jeszcze kask pękł

  • solidrock początkujący

    Kacper to niech lepiej odpuści dzisiejszy konkurs, nie ma sensu skakać na siłę po takim upadku.

  • Fan_Gruszki profesor

    Dzisiaj Tomasiak powinien sobie już odpuścić konkurs po tym upadku, a co do Planicy to niech sobie na spokojnie zdecyduje czy chce się wybierać

  • Oyekye początkujący

    Maciusiak ma już gotowa wymówkę na dzisiejszy konkurs.

  • dervish profesor

    Z takim skokiem w tych warunkach gdyby nie upadek Kacper mialby szanse byc w Q najlepszym z Polaków.
    To był dobry skok.

  • Nikt_ważny profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Nie będzie na pewno skakać Kacper, nie ma sensu ryzykować.

  • Mixolo profesor

    Szyja Kacpra boli więc na 100% nie wystąpi dziś

  • Cinu profesor
    @King

    On zawsze będzie na tak.

  • Bartix początkujący
    @Mucha125

    No jak nie gotowego

  • marro profesor

    Dobrze by było jakby było 59 zawodników, zobaczymy.

  • Mucha125 profesor

    Trener do dymisji jak puszcza zawodnika nie gotowego na mamuta.
    Nawet nie potrafi wybrać dobrego składu na loty bo ciągle Kubackiego wysyła

  • Sigmusiaxd weteran
    @Filigranowy_japonczyk

    Nie liczyłbym, że wystartuje po dzisiejszym wydarzeniu.

  • TandeFan23 profesor
    @Karpp

    Specem od prognoz jest Kwakuu nie ty. Nie wychodz przed szereg :)

  • Filigranowy_japonczyk profesor

    Dla nas to dobra wiadomość bo przynajmniej Kacper będzie mógł skoczyć w konkursie.

    Minusem jest natomiast to, że pewnie czeka nas tylko jedna seria. W końcu takie konkursy to coś co Pertille lubi najbardziej.

  • King profesor
    @Cinu

    Pytanie czy sam będzie chciał skoczyć, jeśli nic się nie stało.

  • Cinu profesor

    Ja bym temu Kacprowi już dał spokój na dziś nawet jeśli jest w porządku ze zdrowiem.

  • Karpp profesor

    Mówią, że prognozy mają być lepsze, a wg mojej prognozy gorsze. No cóż zobaczymy co się sprawdzi ;)

  • ASJ_212 profesor

    Wszyscy Polacy w konkursie! Kolejny sukces myśli trenerskiej Macieja Maciusiaka.

  • Pavel profesor

    Moze jedną serię dociągną ;)

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl