CoC Park City: Skupień wygrywa, Hula drugi!

  • 2005-10-02 01:50

Pierwszy z czterech konkursów CoC na amerykańskiej ziemi zdecydowanie wygrał nasz reprezentant, Wojciech Skupień. Polak, po bardzo dobrej pierwszej próbie na odległość 122,5 m, dzięki której prowadził już po pierwszej serii, nie pozwolił odebrać sobie zwycięstwa. Wspaniały drugi skok na 120 m zapewnił mu pierwszą lokatę. Zawodnik TS Wisła Zakopane potwierdził, że jest naprawdę w dobrej formie.

Stefan Hula i tym razem nie zawiódł. Po nieco słabszym występie w pierwszej serii (115m i 15. lokata), w finale konkursu zawodnik Sokoła Szczyrk skoczył wspaniale aż na 124 m. Wystarczyło to, aby ostatecznie zająć drugie miejsce w zawodach.

W finałowej części konkursu szczęście nie sprzyjało Marcinowi Bachledzie. Był czwarty po pierwszej serii, w której uzyskał odległość 120m, ale niestety, druga próba zupełnie mu nie wyszła - lądował na 115m i ostatecznie zakopiańczyk ukończył zawody na 8. pozycji.

Paweł Urbański także nie utrzymał znakomitego trzeciego miejsca po pierwszej serii. Zadziwił wówczas wszystkich skokiem na odległość 122,5m. Drugą próbe miał jednak fatalną: tylko 105 m i w rezultacie ukończył zmagania na 14. pozycji.

Nie miał szczęścia Norweg Anders Bardal. W obu seriach lądował bardzo daleko, ale w pierwszym skoku na odległość 125 m (najdłuższa próba kolejki) popełnił błąd, za co otrzymał obniżone noty od sędziów. Drugi jego skok był też długi (128m) i dobry stylowo, ale to nie wystarczyło, aby Norweg zajął miejsce na podium. Wyprzedził go Amerykanin Clint Jones, który tym razem uplasował się na trzeciej pozycji, tuż na dwójką Polaków.

Do niespodzianek należy bardzo wysokie 7. miejsce Kanadyjczyka Stefana Reeda. Najlepszy z Czechów - Michal Dolezal był 10. W pierwszym konkursie CoC w USA dobrze na ogół zaprezentowała się ekipa Norwegów, zaś Niemcy wydają się być zupełnie bez formy.

Już dzisiaj kolejne zawody Pucharu Kontynentalnego. Kto tym razem zwycięży? Jak wypadną Polacy? O tym dowiemy się w niedzielę wieczorem.

Zobacz wyniki I serii konkursu »
Zobacz pełne wyniki konkursu »
Zobacz aktualną klasyfikację Pucharu Kontynentalnego »


Barbara Niewiadomska i Tadeusz Mieczyński, źródło: Informacja własna
oglądalność: (6376) komentarze: (100)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • anonim

    @mks. A może uznali,że nie kopie się leżącego ? :)))))))))

  • anonim

    Ja osobiście jestem za tym , jak najbardziej , żeby dawac szanse tym , którzy czyms sie wykazują ,
    i to obojętnie w jakich to zawodach , oczywiście mam tu na mysli nie byle jakies tam zawody ,
    ale takie ja te w których Wojtek wygral ,
    już w Zakopanem bylo widac , że potrafi daleko skaoczyc , wydaje mi sie , że w tym zawodniku jeszcze drzemie potencjal , który może zaowocować ,
    bo gdzie jest powiedziane , że zawodnik który ma 29 lat już nic nie może ?
    Jeśli tylko Wojtek Skupień utrzyma taką forme do zimy , i będzie potrafil stanąć na rozbiegu w PS , i oddać ladny i przyzwoity skok , to dlaczego nie ?
    Uważam , że na pierwsze zawody PS , powinni być powolani , najlepsi zawodnicy , którzy będą w aktualnie dobrej formie , jesli tam mialby się znależć Wojtek , to ja nie widze problemu.
    W końcu liczy się drużyna , i tak powinno byc ,
    bo pojedyńczego skoczka światowej klasy , mamy ,
    nie mamy tylko silnej drużyny ,
    może to wląsnie ten moment ? i ta zima ?

  • anonim
    @snow

    Poniżej typowy denny tekst bez jakichkolwiek argumentów. Byłem pewien, że jak Wojtek wygra lub osiągnie jakiś dobry wynik zaraz pojawią się takie głupkowate tłumaczenia. Że to niby powiało, że słaba obsada, że miał szczęście. Oczywiście doczekałem się tego i pojawiły się takie komentarze bardzo szybko. Po prostu pewni ludzie są tak zajadłymi chamami i tak nienawidzą niektórych zawodników, że nawet gdyby to było zwycięstwo w PŚ to i tak byłyby negatywne komentarze ludzi typu snowa. Żal mi ciebie człowieku, ale z drugiej strony trafiłem w dziesiątkę, że to ty będziesz pierwszy tak bezsensownie tłumaczył zwycięstwo Skupnia. Inni stali bywalcy powstrzymali się od tego typu komentarzy, nawet ci, którzy również notorycznie krytykują Wojtka za byle co. Dlaczego tak zrobili? - Uznali, że takie komentowanie jest infantylne, a wręcz prostacki. Nie niesie za sobą żadnych przerzystych argumentów do polemiki. Ot, po prostu wyplucie jadu na kogoś, kto jednak pokazał i udowodnił, że jest w formie, że miejsce w kadrze mu się należy...

  • snow stały bywalec
    @mks

    Jaki sukces chlopie! (Upss, nie wie czy za nickiem nie kryje sie kobieta :))
    W konkursach startuje raptem 40 zawodnikow i brak kilku ekip!! O czym zatem bredzisz!!
    Poza tym wyluszcz mi definicje sukcesu w sporcie wyczynowym!

  • anonim

    Kochanka Wojtka, rodzina Kuttina - no rewelacja w argumentacji :)))))))))))))

  • anonim
    :)

    BRAWO

  • anonim

    W każdym razie wygral Bachleda , trening ,
    zobaczymy jak będzie w zawodach.
    Trzymam i tak za nich , hehe

  • anonim

    Ja tam treningiem bym się nie przejmowała.

  • anonim

    Wlasnie idzie seria probna , z tego co widze Skupien slabiutko , pozostali też
    o jej .

  • jozek_sibek profesor
    Park City- 1 konkurs

    Jak dobrze wypadli Polacy w 1 konkursie,podaje tabela poniżej. 1 Polska 230
    2 Norwegia 159
    3 USA 102
    4 Japonia 53
    5 Austria 52
    6 Niemcy 44
    7 Czechy 42
    8 Kanada 36

    W ogónej klasyfikacji letniej COC prowadzi ; 1-Słowenia 1330 punktów 2- POLSKA 1061 punktów, 3-Niemcy 917 punktów i 4- Norwegia 725 punktów. Zbliżamy sie do lidera Słoweni i może w tym roku ustrzelimy dublet(indywidualnie i drużynowo).

  • anonim

    Oto największe sukcesy Wojtka:
    6 - PŚ w Iron Mountain (2000)
    10- PŚ w Engelberg (2000)
    10- PŚ w Oberhof (1995)
    4- LGP w Courchevel (2001)
    7- LGP w Hinterzarten (2001)
    11- Olimpiada w Nagano (1998)
    15- MŚ w Lahti (2001)

    W porównaniu z innymi naszymi skoczkami jego sukcesy są ciągle większe........













  • anonim

    Dziwi mnie ,że działacze nie wymyślą jakichś przepisów,że w razie spadku ilości uczestników (np poniżej 45) każdy kraj miałby prawo wystawić dodatkowo jednego zawodnika. Byłoby to z pożytkiem dla skoków i dla skoczków ( a zdobywanie punków zależałoby od formy zawodników a nie od sztucznych limitów czy kombinatorstwa ( wiele ekip zdobywa punkty tylko w USA i Japonii- bo tam raczej zawsze mała konkurencja).
    Co do Zharkowa, to też mu dzisiaj kibicuję, by zdobył chociaż jeden punkt.

  • anonim
    Zharkow

    Dzis jest szansa na zdobycie chocby 1 pkt przez Bułgrara, więc może zobaczymy go na belce w Kussamo!

  • anonim

    @Fanka. Wiesz,że jedynka ma "ważniejsze " sprawy na głowie. Społeczeństwo przecież nie przeboleje straty 1534 odcinka Plebanii ...........
    Mam też nadzieję,że po zawodach nasi trenerzy coś zmienią.No bo jaki sens ma ustalanie składu kadr przed takimi zawodami ? Tylko tam można rzeczywiście porównać poziom skoczków (no może poza Małyszem).
    Co do tej 17 , to chyba sąsiedni portal sie pomylił i podał godziny rozpoczęcia kobiecego PK (to miałoby sens).

  • anonim

    Tylko 31 skoczków wystąpi w dzisiejszym konkursie letniego Pucharu Kontynentalnego w Park City. Skoczkowie, w tym czterech Polaków, pojawią się na rozbiegu K-120 o godzinie 17:00, aby odbyć serię próbną. Godzinę później rywalizować będą o kolejne punkty. Mamy nadzieję, że nasi zawodnicy powtórzą sukces z wczorajszego dnia. Paweł Urbański wystartuje jako dwunasty, Wojciech Skupień jako 24-ty, Stefan Hula 27-my, a Marcin Bachleda jako ostatni - 31-szy. Jeśli dziś Bachleda uplasuje się wysoko i okaże się lepszy od Jonesa o co najmniej 10 punktów, będzie triumfatorem letniego cyklu na dwa konkursy przed jego zakończeniem.
    Ta informacja pochodzi z innej stronki , pozwolilam sobie ja tu , napisać .

  • anonim

    starczy juz tego wymadrzania sie ;-) Kazdy moze pisac swoje zdanie ale to i tak niczego nie zmieni. W naszych skokach jest i zawsze bedzie burdel, ze sie tak nieladnie wyraze... Co sie tyczy zas wczorajszego konkursu to chyba byl to najdluzej trwajacy konkurs...do tego trzeba dodac, ze startowalo jedynie 39 zawdonikow a dzis bedzie ich startowac 31 !!!!

  • anonim

    @ Ushuaia
    oczywiście , że tak , masz rację , wiesz tak sobie myśle ,
    zbliżają się MP , za dwa tygodnie podajrze , to będzie świetna okazja , do sprawdzenia wszystkich zawodników ,
    szkoda tylko , że chyba nie będzie transmisji w TV , nie wiem czy jedynka wykupila prawo do transmisji ,
    o ile pamiętam , pokazywali zawsze tylko skróty , z MP , już po calej imprezie , a szkoda,
    może wlasnie po tych zawodach trenerów cos oświeci !!

  • anonim

    Dzis tylko 31 startuje ! I coś piszą,że o 17 seria próbna. Czyżby o 17 naszego czasu ? Redakcjo sprawdź . Proszę.

  • anonim

    @Fanka. Ale kto sie tu na kogo obraża? Jestem za tym aby Wojtek wystartował i pokazał co potrafi i zdecydowanie jestem przeciwko "kadrowaniu " skoczków. Powinien byc jakis system eliminacji i na dany miesiąc wybierać tych w aktualnie najwyższej formie. Trener na PŚ POWINIEN BYC SELEKCJONEREM A NIE TRENEREM NA CO DZIEŃ. Bedą MP, będzie można wybrać tych co są w formie (pamiętajmy,że nie tylko 'bidulek Wojtek" jest poza kadrą). Wiele osób wywalono, lub nigdy do kadry nie przydzielono. Im się też szansa należy.Takie ciąganie po zawodach "pewniaków" obniża tylko ich motywację do trenowania.
    I mam nadzieję,że znajdą się pieniądze by "wyrzutki" mogły startować chociażby w FIS CUPie.

  • anonim

    Przepraszam , że wam przerwę tę dyskusję ,
    ale zupelnie niepotrzebnie tak się obrażacie nawzajem , niech opadną negatywne emocje , a bedzie ok ,
    każdy tu po trochu ma rację ,
    ja również jestem zdania , że Wojtek nigdy nie byl rewelacja jakąś w skokach , startuje tyle lat co Malysz , ale to bez porównania , ile osiągnąl jeden a ile drugi ,
    lecz nie jestem zwolenniczką tego aby zawidnika spisywac na straty , wiem , że Wojtkowi trudno bylo w PS , wskoczyć do 30-stki , i jakos nigdy nie udalo mu się wygrać ani jednego konkursu PS ,
    ale jestem za tym , żeby w nadchodzącym sezonie zimowym dać szansę tym , którzy będą dysponować najwyżsą formą , nawet jesli zawodnik ma 29 lat , powinien się liczyć zespól , bo tego nigdy nie mieliśmy ,
    dać szansę nawet tym , którzy są w kadrze "B" , wypróbować ich choc w pierwszych konkursach ,
    tymbardziej , że teraz nie jest znów tak żle , mamy w czym wybierać , pokazać w PS jakiś nowych zawodników , ale takich , którzy są w formie ,
    mnie najbardziej martwi Mateja , ten zawodnik wydaje mi się,nie wytrzymywac już fizycznie tak dlugiego sezonu , sa zawody , że skacze bardzo dobrze aż przychodzi taka chwila , że nie może doskoczyć punktu K , w tym sezonie może być podobnie ,
    ale jeśli Wojtek będzie nadal w takiej formie , to może dac mu tę szansę startu w PS , jesli sponsor się zgodzi oczywiście ,
    jeśli się nie sprawdzi , wymienić go na innego ,
    jestem również za tym aby stawiać na mlodych ,utalentowanych skoczków ,to nasza przyszlośc , bo kiedy Adam zakończy karierę , a kiedyś to nastąpi ,
    to marnie widzę polskie skoki.

  • Styrian weteran

    sorry , zjadlo mi sie "nie" w ostatnim zdaniu :-)

  • Styrian weteran

    @mks : napisala tak Ushuaia ......... a kto i gdzie i co tego nie wiem :P .......
    @Ushuaia : nie lubisz Kuttina ! No czekaj Ty , ja wszystko powim mamie ;-) niech no tylko Heinz znowu do domu przyjedzie to Cie solidnie ochrzani :-) .
    Natomiast mysle ze wyjatkowo dobrze podzialalo to wyrzucenie nie tylko na Skupienia ale i reszta ( Hula , Bachleda , Stoch zaczela troche pracowac :-))) ) najwazniejsze ze mlodzi sie troszke ockneli - i zaczeli normalnie trenowac :-) . To same tyczy sie i Skupienia :-).
    Prawda jest boweim zawsze taka ze chocby status zawodow byl jak najnizszy to bedzie kilku ktorzy chca je wygrac :-) .
    Wiec jak znowu nie zaczna sie wyglupiac to bedzie ok :-) .
    Forme i mozliwosci maja wszyscy - tak jak widac - miejmy nadzieje ze zaczna znowu glupoty robic ;-) .

  • anonim

    @Styrian,
    a kto napisał, że Ushuaia jest jakoś spokrewniona z Kuttinem czy z kimkolwiek...??? Bo tak widzę trochę, że niektórzy nie za bardzo radzą sobie z czytaniem ze zrozumieniem...

  • anonim

    @Styrian. A najgorsze na tym jest to, ze wcale nie jestem zwolenniczką Kuttina (a teraz się jeszcze i Tobie narażę) :((((((((
    Co do naszych skoczków, to teraz widzę,że trener może na głowie stawać, jak zawodnik ma w nosie jego zalecenia... I "straszenie" ma sens tylko w tych kadrach, gdzie jest szerokie zaplecze (np. Norwegia), no i widać po wyrzuceniu z kadry, nawet Skupień się zmobilizował do pracy! Oby jak najszybciej nasza zdolna młodzież dorosła, to będzie w kim wybierać i to nie zawodnicy będą stawiać ultimatum, czy wystartują "jutro" czy nie , tylko trener.

  • Styrian weteran

    Ushuaia : czasem wystarczy troche poswietowac w domu i jest pare kg wiecej ;-) czasem pojdzie sie na impreze ....... tyle ze szkoda , caly czas trenuja a pozniej przez brak profesjonalizmu musimy sie cieszyc ze ktos jest 25 czy 28 ! Albo zastanawiamy sie co sie stalo ( jakto bylo w zeszlym roku z M.R. i W.S.) ze spadaja na bule :-(((( ....... Szkoda czasu i tyle , popatrz ile czasu potrzebowal Horngacher zeby waga Urbanskiego byla prawidlowa , prawie cale lato i jesien - bez sensu ! Moglby przeciez skakac i zdobywac punkty , a tak to co ?

  • Styrian weteran

    @Ushuaia : ooooooo rodzina Kuttina jestes ;-) , no to moze moja siostra ;-) bo mnie juz tez tak kiedys mowiono - ze albo z Kuttinem jest spokrewniony albo z Kruczkiem :-) . No nic "siostrzyczko" jakos sobie damy rade ;-))))) . A propos takich "atakow" - bierze sie to stad ze kompletnie sfrustrowanym kibicom czy fanom brak jakiegokolwiek wytlumaczenia na to co sie dzieje z ich ulubiencami .

  • anonim

    @Styrian. No to przynajmniej jasno postawiłeś sprawę, dlaczego jedni wygrywają a inni nie. Tylko zastanawiam się , po co im te cykle treningowe jak i tak potem wszystko marnują skacząc na 'promilach'. I teraz stało sie też bardziej jasne, dlaczego forma niektórym 'ucieka". Jak się wejdzie w 'trans" , to na skakanie sił brakuje.

  • Styrian weteran

    @Ushuaia : z racji tego ze mieszkam w Eisenerz czasem bywam ( i bywalem ) zarowno na turniejach czterech skoczni jak i na treningach w Ramsau/Dachstein czy tez Tauplitz ;-) . TCS ma to do siebie ze jest zawsze podczas swiat ( Sylwester . Nowy Rok ) trzeba wyjatkowej dyscypliny zeby cos tam osiagnac :-)))) . Jeszcze jedno - kazdy czlowiek moze sie przeciez zmienic , wiec moze i wymienieni przeze mnie panowie kiedys pojda po rozum do glowy i zaczna sie zachowywac jak potrzeba - w koncu kariera sportowaca nie trwa do 65-go roku zycia ! Z reguly konczy sie kolo 30-tki ;-) .
    Wiec zbyt duzo czasu tez nie ma na wieczne dawanie szansy ;-) .
    A propos tych panow - kazdy z nich ( i tak twierdzili np. Hess czy Lipburger ) moglby spowodzeniem wygrac kilka razy w roku konkursy w PS . A nie wygrywaja bo podchodza niepowaznie do sportu ...........

  • anonim

    @mks. Teraz sie jeszcze dowiedziałam,że jestem zwolenniczką Kuttina...Ciekawe coczego jeszcze o sobie nie wiem ? Napisz ...
    A chamstwa mi nie zarzucaj, bo dałam 3 opcje do wyboru (często tu piszą ludzie, którzy są osobiście powiązani z daną osobą i Ci są najbardziej napastliwi). Przepraszam, jeżeli tak nie jest w Twoim przypadku .

  • anonim

    @Styrian. No to mnie przeraziłeś naprawdę. Czyżby aż taki "poziom wychowania" reprezentowali sobą. A sądziłam,że tylko niektórzy w kadrze są 'wyskokowi"...

  • anonim

    Ushuaia,
    Nie zarzucaj mi, że jestem w jakikolwiek sposób związany z Wojtkiem, bo jest to zwykłe chamstwo! Tak samo ja Tobie akurat nie zarzucam, że jesteś kochanką czy wielką miłością Kuttina, bo przecież jak pamiętam też go wychwalasz pod niebiosa... Nie jestem również jakimś wielkim fanem Skupnia, wielkim fanem to mogę być co najwyżej Adama M. Po prostu troszkę w tych skokach siedzę, wiem kto jest kim, jaka jest sytuacja w kadrach, w związku i przede wszystkim kibicuję wszystkim Polakom...
    Wojtka nie znam, nawet nie rozmawiałem z nim nigdy w życiu, jedynie oglądąłem masę jego treningów i zawodów, już od 1994 roku. Na tej podstawie wiem kim jest w polskich skokach.
    Ty jedynie napisałaś, że niektórym się po prostu należy jeżdżenie na zawody i tyle. A jeżdżą generalnie Ci, którzy mają "plecy", więc to popierasz.. Nie wiem o co się w tym przypadku oburzasz. Przecież tak jest.
    Masz prawo do wypowiadania swoich poglądów, przecież ja tego nie neguję, możesz napisać co tylko chcesz i bardzo dobrze. Na tym polega dyskusja. Oczywiście zawsze oczekuję rzeczowych poglądów i z tym jest gorzej, ale pisać każdy może, co tylko mu się rzewnie podoba... O jeżdżeniu na zawody na szczęście nie decydujesz Ty. Na szczęście. Zbyt dużo jest w Polsce trenerów, selekcjonerów, którzy niszczą kariery sportowcom. Ty też widzę byś tak postępowała, a szczęśliwie nie masz w tej materii żadnej mocy. Powtarzam Ci jeszcze raz - na zawody mają jeździć najlepsi i tego oczekuję od każdego trenera. Do czasu przyjścia Kuttina było z tym w miarę dobrze we wszystkich kadrach, teraz niestety jest źle, ale to odrębny temat... Wiedz też, że Ty nie płacisz za wyjazdy skoczków na zawody. Raz, że wszelkie koszty ponoszą sponsorzy, a dwa, koszty te są im zwracane...
    Proszę Cię również nie wypowiadaj się na tematy, których nie znasz. II liga piłkarska w tym kraju, podobnie jak w krajach na całym kontynencie i w świecie jest ligą ogólnopolską czy ogólnokrajową w przypadku innych państw, więc zainteresowanie nią jakoś nie może być lokalne...

  • Styrian weteran

    @mks : kiedy Bachleda wygrywal w Slowenii z aktualnym mistrzem swiata czy w Szwajcarii , jakos nikt sie nie zachwycal nad nim - a raczej probowano sugerowac ze byli slabi zawodnicy ;-) .
    Jak wiesz jestem chyba najwiekszym PRZECIWNIKIEM startow ludzi ktorzy sport wyczynowy traktuja nie calkiem na 100% .
    Gdybym ja byl trenerem NIGDY ale to NIGDY nie powolalbym juz do kadry nastepujacych zawodnikow : Skupien , Bachleda , Mateja oraz Stoch , Urbanski Hula , Wojciech Tajner czy Mateusz Rutkowski ......... Wszyscy oni zapisali sie w mojej pamieci wyjatkowo NEGATYWNIE i chodzi mi o zwykle obserwacje podczas zawodow i ich treningow ktore mialem okazje ogladac .
    Na luksus tego stwierdzenia moge sobie pozwolic poniewaz nie jestem od nikogo ani niczego zalezny jesli chodzi o skoki :-).

    Zwyciestwo natomiast potrafie docenic , tyle ze podchodze do tego z duza rezerwa - poprostu spodziewam sie ze za dwa trzy konkursy bedzie znowu zaliczanie buli tak jak to bywalo w przeszlosci - pare dobrych wystepow a pozniej klapa totalna , a zawodnik bedzie plakal jakto bardzo zostal skrzywdzony przez trenerow - objetnie skad by ci trenerzy nie byli ( Mikeska , Tajner , Kuttin ) .......

  • anonim

    @Jaala. Dla mnie rewelacyjne wyniki ma Adam Małysz, Janda i reszta czołówki.

  • anonim

    @mks.I jeszcze jedno. Gdzie ja pisałam,że Ci co mają "plecy" powinni jeździć na zawody ? Jestem zdecydowaną przeciwniczka takiego traktowania sportu! A II ligą, to się interesuje wielu ludzi na poziomie lokalnym a nie ogólnopolskim !
    Rozumiem,że lubisz Wojtka, bo jesteś żoną , kochanką, fanem (niepotrzebne skreślić), ale nie zmuszaj innych do piania z zachwytu na jego temat. To jest portal na temat skoków i każdy ma prawo do wyrażania poglądów (ja wolę by inwestowano moje pieniądze w zawodników młodszych a nie w te w wieku przedemerytalnym). Jak jesteś takim jego zwolennikiem (zwolenniczką) , to postaraj się pogonić Federera, bo nie wiem jak bez umowy bedzie reprezentował Polskę, nawet jak wygra ten cykl PK!

  • Jaala stały bywalec
    @Ushuaia @mks - stwierdzenie z sylwetek

    Ja się z tym stwierdzeniem absolutnie nie zgadzam, chociaż rzeczywiście, niestety, pochodzi ono z naszego serwisu (sylwetki skoczków). Widocznie osoba, która tak napisała (nie wiem kto), nie przemyślała do końca problemu. Póki zawodnik czynnie uprawia sport nie jest sprawiedliwe przekreślanie go, bo nikt nie jest w stanie przewidzieć, co przyniesie jutro. A sprawa "rewelacyjnych wyników" jest rzeczą względną, zależną od tego co kto rozumie przez "rewelacyjny wynik".

  • anonim
    Brawo Polacy!!

    :] jw

  • anonim
    Wojtek

    @mks.Zacytuję stronę skijumping " Wojtek ... nigdy nie osiągnął rewelacyjnych wyników "...i to by było na tyle !

  • anonim
    @Ushuaia

    I jeszcze jedno, nie będę po raz setny wypisywał tego, co w światowych skokach osiągnął Wojtek. Zapewniam Cię, że to nie jest nic...

  • anonim

    @Ushuaia,
    na zawody mają jeździć najlepsi! Twoje poglądy są trochę kompromitujące. Wg Ciebie niektórym się miejsca należą, inni mają "plecy" w związku i też powinni być w kadrze, a jeszcze inni mają jeździć po świecie, tylko dlatego, że są młodzi. A że dramatycznie słabi, to nieważne. Ty czytasz czasem to co piszesz czy naprawdę tak uważasz? Przecież to myślenie ludzi, którzy swego czasu zniszczyli polskie skoki, polską piłkę nożną i koszykówkę. Wiesz coś o tym? Pamiętasz te sytuacje?
    Śmieszne jest również Twoje stwierdzenie, że niby nikt się nie interesuje II ligą piłkarską. Mogę Cię zapewnić, że kibiców II-ligowych zespołów jest w tym kraju porównywalna ilość z tymi, którzy znają się i na poważnie interesują skokami...

  • anonim
    Wiek

    @mks. Masz rację większość ma 21, 22 lata + kilku starszych (wiecznych bywalców PK)

  • anonim
    Mistrz Wojtek

    @mks. No to Adam Małysz musi się zacząć bać "formy " Skupnia.Może postawimy Adamowi warunek,ze ma wygrać z Wojtkiem na MP ? :)))))))))))))))))))))))))
    Ja już dawno twierdzę,że po 2-3 zwycięstwach skończy się "forma" Wojtka, i dlatego byłam za jego wyjazdem do USA (poczytaj posty z sierpnia)!
    Ciekawe dlaczego nikt sie nie podnieca II ligą lekkoatletyczną lub piłkarską.
    Jak Wojtek jest taki dobry, to niech wywalczy (sam) drugie miejsce w PK i zdobędzie prawo do występów w PŚ (dlaczego ktoś z młodszych ma być wywalony, bo średni skoczek chce sobie poskakać)? Przecież tam nie ma żadnej konkurencji (pozostali już trenują do PŚ- bo w kadrach zapewniono im już miejsca na nowy sezon).Mnie śmieszy taki "mistrz", który przez 10 lat, gdy miał szanse nic w światowych skokach nie osiągnął, mimo,że jeździł na wszystkie zawody (za naszą -podatników kasę) a teraz ma pretensje,że biorą na nie młodych, a jego zasłużonego "wycieczkowicza" nikt do ekipy nie chce dokooptować. Według mnie każdy ma sobie wywalczyć miejsce w ekipie !!! Jak sobie wywalczy (sukcesami) to niech jeździ, nawet całą zimę,a ja będę mu kibicować !!!

  • anonim

    Dodam jeszcze jedno, bo ktoś tam pytał ilu zawodników ma ukończone 20 lat.
    Mianowicie tylko 13 z 39 skoczków, którzy wczoraj startowali NIE MA jeszcze ukończonych 20 lat. To tak gwoli wyjaśnienia...

  • anonim

    Śmiać mi się chce jak tacy ludzie jak Ushuaia czy snow na siłę próbują umniejszyć naprawdę spory sukces naszych zawodników we wczorajszym konkursie. Owszem kliku zawodników z czołówki PK nie było, ale zaznaczyć trzeba, że Skupień wygrał zdecydowanie i pewnie. W obydwu seriach skakał daleko i ładnie stylowo. W II serii miał bardzo złe warunki (miało je co najmniej ostatnich 8 zawodników; były powodem słabych skoków m.in. Urbańskiego, Keate'a i Bachledy), a mimo wszystko sobie poradził i pokazał, że jest w wysokiej formie. Do tego ma jeszcze spore rezerwy, przejawiające się głównie w słabych prędkościach na progu. Wojtek miał 95,5 i 95,3 km/h w konkursie. Tymczasem wszyscy pozostali zawodnicy przekroczyli 96, większość miał 96,7-97, a rekordzista (nie pamiętam już kto) miał na progu 97,4 km/h! To prawie dwa kilometry więcej od Wojtka. A dwa kilometry to ponoć, jak zawsze mówił Polo Tajner, jakieś 10-15m w długości skoku...

  • anonim
    WIEK

    Ciekawe ilu z tych zawodników ma więcej niż 20 lat (oprócz naszej dwójki) ???

  • jozek_sibek profesor
    @Boy

    Myśle że Fance chodziło o L.G.P

  • Boy profesor
    @Fanka

    Piszesz, że Kamilowi parę razy udało się wejść do "30" w Pucharze Świata. To nieprawda! Raczej Robertowi Matei udało się kilka razy wejść do "30". Kamil gdyby nie zajął 7 miejsca w Pragelato to praktycznie punktów by nie miał żadnych!

  • anonim

    Nie miejmy pretensji do Urbańskiego. Czesi piszą ,że dla niedoświadczonych , młodych zawodników wczoraj były bardzo trudne warunki na skoczni!

  • anonim

    Podobno na skoczni "rządził" wiatr.
    Dziś trzeba uważać również na Czechów. Wczoraj skakali bez treningów (podobno na lotnisku zawieruszyły się ich narty). Dziś nasi mogą mieć większą konkurencję.

  • NIEMAZGODY bywalec
    Heintz

    Zobacz TRENERZE co się stało z Kadrą B. Brawo Horngacher i Klimowski.

  • anonim
    c.d.CRL

    Skupień i Urbański wskoczą do 50-tki CRL o ile ich nie ubiegną Hlava i niemcy Simon , Musiał i Bader.

  • anonim
    CRL

    Wychodzi na to, że Skupień i Urbański już dziś wskoczą do 50-tki CRL i wypchną z niej Kamila .
    Bachleda joż dziś może zapewnić sobie pierwsze miejsce i nie musiałby za tydzień skakać!
    Może warto jescze Kamila wysłać na dwa ostatnie konkursy za tydzień do USA byłoby limit na zimę na 5.
    A jak brakuje naszym srebrnym oskakania to widać po Urbańskim(pierwszy start w lecie)

  • anonim
    Kazimiera Szczuka

    Nie tylko , potrzeba tobie logopedy i nie poszywaj sie pod prawdziwych znanych ludzi z telewizji ,
    ale potrzeba także olulisty ,
    Marcin Bachleda , nigdzie nie odchodzi , nadal prowadzi ,
    O matko co za ......

  • anonim

    Oby utrzymali taką formę do zimy , tego im życzę ,
    bo teraz ladnie i pięknie skacza , alezawsze jest tak , że kiedy przychodzi PS ,
    to jest totalna klapa i oprócz Adama , nikt nie potrafi wejśc do 30-stki ,
    parę razy udalo się to Kamilowi i na niego wlaściwie tez liczę ,
    ale nie powiedziane ,że będzie tak samo , zobaczymy ,
    oby im się udalo , zimą pokazać , że są dobrzy.Tak bym chciala , zebysmy nareszcie stworzyli zespól .

  • anonim
    :)

    szok,ale jaki pozytywny! bravo chlopy!!!:):):)

  • anonim

    Nie wiem co powiedziec , poprostu mnie zatkalo ,
    wczoraj juz nie moglam dotrwać do rozpoczęcia zawodóe , lecz dziś zaraz sprawdzamwyniki , i poprostu mnie zatkalo.
    Cóż tu więcej dodac , wlaściwie każdy z was komentujących powiedzial wszystko , lecz moge tylko dodac ,
    że bardzo się cieszę , i nie ważne ile zawodnik ma lat , ważne , że zaskoczyl , że jest w formie i zdobywa punkty i najwyższy stopień na podium .
    Brawa dla wszystkich polaków , wszyscy świetnie sie spisali.

    @snow ,
    nie wiem czy mówiles na powaznie , ale dla Malysza nigdy miejsca nie zabraknie ,
    on z racji swojej pozycji w PS , ma juz zagwarantowany start , na amen , jest i będzie numerem jeden w naszej drużynie ,
    ale myslę , że Kuttin teraz zdrowo się chyba zastanowi , co z pozostalymi zawodnikami, którz naprawdę dobrze sie spisują , mam nadzieję , że dotrzyma slowa i jesli faktycznie zależy mu na drużynie , to na zimę w drużynie znajdą się ci , którzy będą dysponować najwyższą formą.
    Wielkie gratulacje dla naszej ekipy.

  • anonim

    Brawa dla naszej wspaniałej czwórki (przynajmniej w PK coś znaczymy). Nie podniecajmy się jednak za bardzo. Przecież wiadomo,że zwycięzcy z PK potem zamiatają ogony w PŚ (często nie wchodząc do 50-tki) a o 30-tce to raczej mogą pomarzyć ...
    No i poza tym, to teraz zamierzacie wymienić całą kadrę A (jak słusznie SNOW zauważył) ??????????????????

  • snow stały bywalec

    Kruca fuks patrzac na wyniki i na opinie wszechwiedzacych internautow wychodzi na to, ze zima zabraknie miejsca dla Malysza. Jakies podstarzale Skupnie i Mateje tudziez rzeskie sredniaki typu Bachleda, Mateja i dla okrasy mlodziez w rodzaju Stoch i Hula.
    Gdzie tu miejsce dla naszego asa??!! :)))

  • anonim

    Ogromne brawa za zwycięstwa dla Wojtka i Huli! Niestety,to zwyciestwo jest tylko punktowe,bo gdyby nie upadek Bardala,nie było by viktorii. Marcin Bachleda niestety odchodzisz z płogłamu,jako najsłabsze ogniwo.....

  • anonim

    A jeśli chodzi o Pawła Urbańskiego to ten skoczek słabo skacze na tylnych wiatrach więc pewnie przy 2 skoku miał w plecy wiatr :/ , licze jednak że dziś zajmie miejsce w 10 i wlezie do 50 CRL , zresztą według mnie 4 Polaków będzie w 50 CRL po periodzie Letnim , będą to : Marcin Bachleda , Stefan Hula , Wojciech Skupień i Paweł Urbański , przydałoby się więcej dla zwiększenia limitu :/

  • anonim

    przy ostrym farcie ( czyli dalej wysokich pozycji na Podium ) Hula może jeszcze być 2 w klasyfikacji i możemy mieć 2 Polaków dodatkowo w Pucharze Świata :P

  • Luk profesor

    Stefan Hula a nie Skupien to jest przyszlosc Polskich skokow!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • jozek_sibek profesor
    @Boy

    Oprucz Bachledy i Thurnbichlera, Kaltenboeck z Austri ,wystąpił we wszystkich konkursach P. Kontynentalnego tego lata. Pozdrawiam.

  • jozek_sibek profesor
    Drużyna

    Wspaniale wypadla dzisiaj cala 4 skoczków. Drużynowo zdobylismy 230 punktów,przed Norwegią 159 punktów(mieli 5 zawodników ,Polacy 4). Drużyna USA w składzie 12 osobowym 100 punktów. Dobra drużyna Niemiecka startująca w składzie 5 osobowym,zajeła miejsca:16,20,22,26 i 27 i zdobyła 44 punkty-Katastrofa. Dotychczas w klasyfikacji drużynowej ,byliśmy na 3 miejscu: 1-Słowenia 1330 punktów, 2-Niemcy 873 punkty i 3 POLSKA 831 punktów. Po wspaniałym wystepie naszych zawodników, odrobiliśmy do Sloweni,az 230 p.(nie startują w USA), i 186 do drużyny Niemiec(mającej 1 skoczka więcej). Aktualna drużynówka: 1-Słowenia 1330 p. 2- POLSKA 1061 p. 3- Niemcy 917 p. i 4-Norwegia 715 punktów. Czyżby dublet, indywidualnie i drużynowo???

  • Boy profesor

    Tylko dwóch skoczków w obecnej edycji Pucharu Kontynentalnego wystąpiło we wszystkich konkursach. Byli to Marcina Bachleda oraz Stefan Thurnbichler. Bachleda w dziewięciiu startach uzyskał 499 punktów. Ma jednak nadal sporą przewagę nad najgroźniejszymi rywalami startującyi w USA. Powinien jednak utrzymać pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej letniego CoC 2005.

  • Boy profesor

    Skupień udowadnia, że należy mu się miejsce w kadrze i to nie już w C ani w w B tylko w kadrze A. Udowodnił, że potrafi wygrywać. Wygrał dwa konkursy FIS Cup, teraz wygrywa w CoC. Ciekawe jak wypadnie jutro. Na pewno będzie ciężko, ale nie jest wykluczone, że ponownie może stanąć na najwyższym stopniu podium. Tylko, że nie możemy liczyć na to, że Bardal znów się wywróci ;)

  • Boy profesor

    Szkoda mi Pawła Urbańskiego. Miałem nadzieję, że uda mu się zająć miejsce w pierwszej dziesiątce. Niestety kompletnie mu nie wyszedł drugi skok. Tak mielibyśmy wszystkich naszych reprezentantów w pierwszej dziesiątce. Ale nie ma źle. Jest naprawdę bardzo dobrze. Miejsca Polaków 1,2,8,14 są bardzo imponujące.

  • jozek_sibek profesor

    W końcówce musialy być kiepskie warunki atmosferyczne-z ostatniej 9 ,tylko W.Skupień skoczył bardzo dobrze i wygrał . Przy dobrych skokach Urbańskiego i Bachledy mogliśmy mieć 4 zawodników na 4 pierwszych miejscach??????????? Ale jest SUPER. Pechowcem był BARDAL,oddał najdłuższe skoki obu serii. Ale taki jest sport. Gratulacje dla całej 4 zawodników , oby tak dalej. Są jeszcze 3 konkursy.

  • Barnaba doświadczony
    Świetnie Wojtek111

    Nareszcie pokazałeś na co Ciebie stać. Cieszę się etym bardziej,gdyż w lecie ubr. miałem tę przyjemność chodzić po tym kompleksie skoczni. Mormoni okazali się dla mnie życzliwi, ale
    było to chyba za sprawą Adamowego albumu "Bogu dziękuję" wielka frajda. Oby wiecej takich nocy...

  • anonim

    Tak, Bardal wygrałby może z taką różnicą jak Wojtek z pozostalymi, może troszkę większą. W II serii miał słabe noty i niewiele punktów zyskał, a mógł więcej. Nie ma o czym mówić, nie same odległości są w skokach najważniejsze. Dziś byli nasi po prostu lespi i tyle. Szczęście też ponoć srzyja lepszym...

  • Boy profesor

    Bachleda nie prezentuje się tak dobrze jak to było we wcześniejszych konkursach CoC. Natomiast Bardal ma taką formę z jaką może wygrać ostatnie trzy konkursy CoC. Bachleda pomimo wszystko będzie musiał się postarać utrzymać pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej.

  • Boy profesor

    Bachleda w sumie nie zajął najgorszego miejsca. 8 lokata nie jest zła, choć mogło być lepiej. Na pewno w klasyfikacji generalnej gonić go będą Clint Jones i Anders Bardal. Gdyby nie fatalne stylowo skoki Bardala to wygrałby on z olbrzymią przewagą nad Skupniem. Ale dzisiaj nam dopisywało szczęście! Brawo Polacy!

  • anonim

    Boy,
    Bachleda nie ma praktycznie konkurentów do zwycięstwa w PK. Nic dzisiaj nie stracił, no może kilka marnych punkcików do Jonesa. I tak ma jeszcze ze 200 pkt. przewagi, więc o co chodzi?? Tylko 3 konkursy do końca zostały!

  • Adi.P. weteran
    @Boy , co ty piszesz ???

    Bachleda stracił sporo punktów? a do kogo?? Chyba do skupnia I Huli, bo Bardal zrobił 50 pkt , a Jones 60 pkt , przy30 pkt Bachledy. popatrz na różnice w COC , to żadna starta!

  • Boy profesor

    Amerykanin Skyler Keate nie był zaznaczony po swoim skoku. Dlatego też myślałem, że będzie skakać ostatni po Skupniu. Gdyby nie zepsuł skoku to Urbański byłby 15. Pisałem to po skoku Urbańskiego. Myślałem, że nikt nie zepsuje skoku...

  • Boy profesor

    Stefan Hula zanotował swój najlepszy w życiu start w Pucharze Kontynentalnym. Jeszcze nigdy nie stanął na podium, a dzisiaj zajął niespodziewanie drugie miejsce! Brawa dla niego! Chyba jest to jego największy sukces w karierze?!

  • Adi.P. weteran
    @Boy

    Nie wiem , jakie ty zawody oglądasz . Ten Amerykanin juz dawno skoczył , a jak Urbański według ciebie mógł być poza 15 , skoro skończył 14 ???

  • Boy profesor

    No Bachleda stracił sporo punktów. Będzie mu ciężko utrzymać pierwsze miejsce w klasyfickaji generalnej, choć w sondzie 89 % głosowało właśnie na niego!

  • anonim

    Gratulacje także dla trenerów Jarząbka i Bafii. Warto było czekać. Super. Fantastyczny występ, a mogło być jeszcze lepiej. Należy się jednak cieszyć z tego, co jest, a jest PRZEPIĘKNIE !!

  • Boy profesor

    Sorry, skoczył... Myślałem, że to on będzie skakać jako ostatni.

  • Boy profesor

    No co wy jeszcze ten Amerykanin nie skoczył!!!

  • Adi.P. weteran
    Ale bomba!!!

    To najlepszy występ polaków w historii COC !!! Warto było czekać!!! Gratulacje dla trenerów Horngachera i Klimowskiego !!!

  • Rafał bywalec
    JEST!

    PODWÓJNE ZWYCIĘSTWO POLAKÓW!!!!! BRAWO!!!! VIVA POLONIA!

  • Boy profesor

    Tak czy siak dzisiaj mamy dwóch Polaków na pudle! Brawo!

  • anonim
    !!!

    WYGRAŁ, WYGRAŁ WOJTEK!!! OBRONIŁ SIĘ !!! WIELKIE BRAWA ZA WIELKĄ FORMĘ... Teraz już chyba nie ma wątpliwości??

  • Boy profesor

    Paweł Urbański totalna klapa! Poza "15". Jak mógł tak zepsuć skok?! tragedia.

  • anonim

    Bardal w II takie dostał, w I miał 10,0. Stefan musiał trafić na dobre warunki, pozostali natomiast chyba nie bardzo... Teraz jest źle, wszystkie skoki słabe..! Nierówny konkurs. Mam nadzieję ze Wojtek się obroni...

  • Boy profesor

    Hula w najgorszym wypadku 4 ale Marcin Bachleda się nie spisał, może go nie być w najlepszej "10".

  • Adi.P. weteran
    Chyba Polak wygra

    Nawet moze to byc Hula!!!

  • Boy profesor

    Hula będzie niesamowicie wysoko! Ma szanse na podium.

  • anonim
    Ale czad!

    Ale Stefan dał czadu! Ciągle go nikt nie może przeskoczyć!

  • Boy profesor

    Bardal dostał takie noty za skok w pierwszej czy w drugiej serii?

  • anonim

    Bardal dostał noty od 15,5 do 16,0. Dlatego ma tak niską notę ogólną za drugi skok...

  • Adi.P. weteran
    No to Stefek

    poszedł na całego w II serii . Bomba. Bravo !!!

  • Boy profesor

    Dlaczego noty za te skoki są tak niskie? Czy aby punkt konstrukcyjny skoczni nie został przesunięty na 125 metr? Bardal w drugiej serii skoczył 128 m i uzyskał notę 121,4 pkt. Jak na tą odległość i skocznię K120 to niska nota. Proszę o wytłumaczenie!

  • Styrian weteran

    @mks : cala grupa Amerykanow startujaca w FIS Cup wygladala o 1000% lepiej od innych ..... A Keate wyroznial sie wsrod nich przez podejscie do tego co robi - sam fakt ze przyjechali dzien wczesniej niz inni tez o czyms swiadczy - bylo widac po nich ze chca cos osiagnac w skokach Denney i Fairall tez sa w pierwszej 20-stce......... Polacy super !

  • Adi.P. weteran
    Tak

    Bardal leżał w I serii !!

  • anonim

    Proszę, a tak się smialiście, jakie to niby słabeusze i dzieci skakały na FIS Cup. Tymczasem ten Skyler naprawdę zaskoczył bardzo pozytywnie. Nawet jak był to jednorazowy wyskok, to warto zapamiętać to nazwisko. Mogą być z niego ludzie w przyszłości...

  • Styrian weteran

    na tego Keate i Morrice stawialem na zwyciestwo ;-) ..... Keate robie niesamowite wrazenie ! Bierze wszystko bardzo na serio , niesmowice to wyglada . Pozatym skakal na FIS Cup .

  • Elbow początkujący
    :)

    Czyżby Bardal się przewrócił?? O której start 2-giej rundy?

  • anonim

    Ale co tam pomiędzy naszymi robi ten - jak mu tam - Skyler Keate? Mam nadzieję, panowie, że w drugiej serii zepchniecie go z podium?

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl