Engelberg - anielska góra i diabelska aura - podsumowanie weekendu

  • 2005-12-20 19:03

Szwajcarskie miasteczko Engelberg powitało Puchar Świata w skokach typową, alpejską zimą. O ile przed rozpoczęciem sezonu narzekano na brak opadów, o tyle w sobotę obfity opad śniegu uniemożliwił przeprowadzenie pierwszego z konkursów. Kapryśna pogoda weszła do tradycji pucharowych rozgrywek i nadal, niestety z powodzeniem, odgrywa swoją rolę w mieszaniu szyków organizatorom zawodów PŚ.

Lecz tym razem trudno dziwić się z takiego stanu rzeczy: Engelberg to górska miejscowość, a w górach klimat i pogoda rządzą się swoimi prawami. Z przerwania sobotniego konkursu najbardziej niezadowoleni powinni być Polacy, ponieważ aż 4 skoczków mogło zakwalifikować się do finału. Rozczarowanie po pierwszym dniu zawodów miała załagodzić prognoza pogody na niedzielę, która zapowiadała słońce i brak opadów. Tak też się stało. Tym razem wszechwładna aura okazała się wspaniałomyślna i konkurs został rozegrany zgodnie z planem.
Wśród faworytów tegorocznego Pucharu Świata coraz rzadziej wymienia się Adama Małysza. Są nimi bez wątpienia ci, którzy obecnie stanowią czołówkę klasyfikacji generalnej PŚ.

W Harrachovie dominowały skoki na odległość ok. 130 m i więcej. W Engelbergu zawodnicy skakali znacznie krócej - średnia długość oddawanych skoków wynosiła ok. 120m. Jedynie Jakub Janda skoczył 130 m (w drugiej serii). Ten skok zapewnił mu jednocześnie zwycięstwo w niedzielnym konkursie - czwarte na siedem rozegranych zawodów PŚ w tym sezonie... Czyżby pałeczka "dominatora" przeszła w ręce skromnego Czecha?

Jak wiemy, Adam Małysz zajął miejsce 13 - jak dotąd najniższe. Na szczęście nie stracił szóstej pozycji w klasyfikacji generalnej PŚ, choć nad siódmym Larsem Bystoelem na tylko 1 punkt przewagi. Zaczyna mówić się o tym, że u Małysza pojawiło się napięcie i nerwowość. Trwający sezon jest niezwykle ważny z powodu Igrzysk Olimpijskich w Turynie. Grudniowe zawody stanowią początek sezonu. Polska reprezentacja spisuje się poniżej oczekiwań lecz jest jeszcze trochę czasu na przezwyciężenie kryzysów i poprawę.
Zimą życie skoczków upływa pod znakiem ciągłych podróży, co jest z pewnością bardzo męczące. Nadchodzą święta - okazja do odpoczynku i odprężenia w rodzinnym gronie. Życzmy naszym zawodnikom, aby po świątecznej przerwie wrócili pełni sił i wiary w siebie, a Adamowi Małyszowi podium na Turnieju Czterech Skoczni. Pomimo, że obecnie jego forma jest trochę gorsza, przecież nie raz mile zaskakiwał kibiców.

Reasumując, Engelberg należał do Jakuba Jandy. Drugie miejsce Michaela Uhrmanna świadczy o tym, że niemiecki skoczek wychodzi z cienia swoich wielkich poprzedników. Za niespodziankę można uznać najniższy stopień podium dla Austriaka, Andreasa Koflera. Jest on bez wątpienia bardzo utalentowanym zawodnikiem, lecz w niedzielnym konkursie bardzo pomogły mu sprzyjające warunki pogodowe. Janne Ahonen znalazł się poza podium. W Engelbergu swoje pierwsze punkty PŚ zdobył Robert Mateja. Niestety jego 27. miejsca nie można uznać za sukces dnia.

Za tydzień święta, a po nich prestiżowy Turniej Czterech Skoczni.


Alicja Bochenek, źródło: Informacja własna
oglądalność: (6217) komentarze: (112)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Boy profesor

    @wszyscy
    Nie pisaliśmy pod tym newsem na temat, a to dlatego, że news ukazał się dopiero pod wieczór, dokładnie po godzinie 23:00 !!! Więc gdzie mieliśmy pisać nasze komentarze na ten temat? Gdy pojawił się news to od razy wszyscy się tam przenieśli... Zobaczcie ile się tam obecnie znajduje komentarzy! To jest chyba rekord tej strony?! :D

  • anonim

    Te dyskusje , to nie pod tym newsem :))
    więc ja napiszę troszkę na powyższy temat :)

    to prawda , ze ostatnio Adam byl dpiero 13 , ale ja bym z tego tragedii nie robial ,
    wszystkich wątpiących i niedowiarków odsylam w przeszlośc ,
    kiedy to Adam już miewal podobne dolki , a po spokojnym treningu i pobycie w domu przez święta , zaskakiwal nagle dobrymi wynikami ,
    ale trzeba sobie zdać sprawę również z tego , że Adam już nie będzie ciągle na podium i nie będzie wciąż wygrywal , każdy ma swoje przyslowiowe pięć minut , każdy sportowiec je ma , Adam nokautowal wszystkich przez dobre 3 lata , ale mimo to do dziś jest wciąż w czolówce , on będzie jeszcze na podium , tyle , że rzadziej , niż w przeszlości , więc kibicujmy mu dalej , i niech lata jak najdlużej .

  • anonim

    Jakie to polskie. Artykuł o Engelbergu. Dyskusja całkiem o czym innym. Byle pokrytykować i wykazać się rzekomą wiedzą. Na ogół popartą katastrofalną ortografią. Za komuny KERM miał na posiedzeniu 3 tematy: Przydział węgla na województwa; Elktrownia atomowa; Podatek od psów. Minister energetyki przydzielił ilość ton węgla w kilka minut, o Żarnowcu nie dyskutowano bo ministrowie nie mieli pojęcia. Natomiast dyskusja o podatku od piesków zajęła 8 godzin. No bo każdy w rodzinie lub wsród znajomych, miał jakiegoś jedno- lub wielorasowca. Nauczmy się mówić na temat, bo inaczej przypomina to kłótnie 2 bab o 20 cm miedzy.

  • Matylda weteran
    air show

    "Żartować można na różne sposoby, niekoniecznie trzeba przy okazji kogoś obrażać lub ośmieszać."

    Przepraszam bardzo, ale nie bardzo rozumiem. Obawiam się, że to Ty nie zrozumiałeś mojej aluzji. Bo gdybyś zrozumiał, to pewnie byś nie powtórzył swojej mantry.

  • anonim
    @air show

    Wybacz mi ale kolejny raz muszę zaprotestować. W wypowiedziach przesympatycznej Matyldy nie widzę ani krztyny manipulacji, to raczej humorystyczne podejście do tematu z odrobiną ironii (w odpowiedniej dawce oczywiście), tak jak w dzisiejszym wywiadzie z Adamem. Odrobinę poczucia humoru Powietrzny Szołmenie! :))))

  • Boy profesor

    @wszyscy
    Na stronie głównej jest już o tym news!!! Wchodźcie!

  • Malyszomaniak profesor
    @air show

    Znacznie więcej i znacznie więcej pokazał babie że nie chce z nią przeprowadzac wywiadu a baba nie miała szans bo na niczym się nie znała i nie zadawała pytań na które warto było odpowiadać.

  • Matylda weteran
    2006

    Oczywiście,
    C'est la vie!
    C'est la sport!
    Trzeba umieć z tym żyć jako kibic.

  • air show stały bywalec
    Małyszomaniak

    Adaś powiedział znacznie więcej niż "nie".

  • Malyszomaniak profesor
    @Matylda

    To własnie to jest ciekawe Adamowi nie wolno już być człowiekiem ON MA BYĆ IDOLEM KTÓRY WIECZNIE WYGRYWA.
    Idiotyzm Adam też ma prawo do bycia zwyczajnym zwykłym człowiekiem który czasem ma dość dziennikazy do których moim zdaniem ma OGROMNĄ cierpliwość

  • Malyszomaniak profesor
    @ir show

    Dlatego bo jest Najlepszym POLSKIM SKOCZKIEM WSZECHCZASÓW.

    A ty widocznie sam potrzebujesz psychologa skoro tak czesto innych do niego wysyłasz .

    pomijając wątek nieistotny to jedno jest Pewne według ciebie to ADAM nie ma PRAWA do ŻARTÓW ani do uszczypliwości czy wręcz złośliwości a inni mają . Adam nie może powiedzieć nie dziennikażowi ale inni mogą . Dziennikaże mogą chronić swój wizerunek choć sa niejednokrotnie osobami publicznymi a Adam nie może .

    Sam sobie przeczysz .

  • air show stały bywalec
    Matylda

    Twoja wypowiedź dowodzi jak można manipulować tym, co powiedzieli inni. Żartować można na różne sposoby, niekoniecznie trzeba przy okazji kogoś obrażać lub ośmieszać. Każdy jest inny i o ile jednemu skoczkowi wygłupy nie przeszkadzają w koncentracji, o tyle innemu tak. Ja obserwuję zachowanie Adama i muszę stwierdzić, że zmienił sie od czasów, kiedy był najlepszy na świecie. Wtedy też zdarzyło mu sie zażartwować, ale nie w taki sposób. Obserwuję też jego zachowanie na skoczni: kiedyś był jakby nieobecny, skoncentrowany tylko na tym co ma robić, teraz sobie pogada z Jandą czy jakimś innym skoczkiem, uśmiechnie się do kamery, a potem skoki nie takie jak trzeba...

  • anonim

    @air show
    Trochę dziwna ta zależność: malejąca forma - rosnący humor. Nie sądzę jednak by to miało takie przełożenie.
    Na temat psychologa to już było wiele dyskusji. Moja opinia jest bardzo prosta, wręcz prostacka - nic nie trwa wiecznie, i nie pomoże tu psycholog, nowy trener, lepsze smarowanie nart, wiatr pod narty, itd. Ilu juz takich wspamniałych skoczków było przed Małyszem, Schmitt, Peterka, Goldi, Weissflog, Nykeanen - ich kariery nie trwały przecież przez całe dziesięciolecia, ale przez zaledwie kilka sezonów. Dlaczego Adam ma być najlepszym skoczkiem wszechczasów?

  • anonim

    Prawdopodobnie ta dziennikarka przyjechała zrobić jakis paszkwil na Byrcyna,że ratraków wpuścić nie chce a przy okazji postanowiła zarobić również na Małyszu (dlatego biedactwu nawet do głowy nie wpadło, by umówić się na wywiad). Ciekawe,że ci sami dziennikarze tak bardzo chronią swojej prywatności i swojego wizerunku. Rozumiem,że ona tez by była zadowolona, gdyby ktoś chciał u logopedy z nią wywiad zrobić (lub u kosmetyczki ).
    Nie rozumiem dlaczego się zdziwiła,że Adam na treningu nie chciał udzielać wywiadu (to taki jego logopeda i gabinet zabiegowy w jednym)!

  • Malyszomaniak profesor
    @boy

    Widzisz to ciebie by ciekawiło a paniusia ni huhu nie wspomniała bo sama nic nie wiedziała ino Adama pytac chciała a co innych nie było ?? a co samemu się wysilic nie chciało ?

  • Boy profesor

    Ja uważam, że jeśli Adam jest teraz w nienajlepszej formie to niech nawet w tym Konkursie Świątecznym wystąpi... Siedzenie w domu w tym przypadku nic mu nie pomoże...

  • Matylda weteran
    air show

    OK, czyli Adam ma być poważny, najlepiej jak Schmitt, chociaż Niemcy jednak mają poczucie humoru, nie cieszyć się, nie śmiać, nie robić kawałów, chociaż Niemcy to robią, ale Adam nie powinień, powinień daleko skakać i nie radować się po skoku, chociaż Niemcy mają prawo się radować, Adaś po pierwszym skoku powinien skoncentrować się zaraz na drugim, chociaż Schmitt między pierwszym a drugim może udzielić RTL króciutkiego wywiadu, ale Adam to nie Schmitt, on musi... powinień...

    PS
    Konkurencja, że się tak wyrażę, nie bardzo mi podchodzi.

  • Malyszomaniak profesor
    @Air Show

    JEsli miał by być emitowany to tak jak w PANORAMIE bezstronniczo a nie w sposób pokazujący rozrachunki pomiędzy dziennkikarką prubująca się wybić a Adamem. To idiotyzm i niczemu nie słuzył Informacjia marna i głupia. Po co więc tak na siłe chciał ta balbina ten wywiad zrobić bo chyba air show nie zaprzeczysz że wywiad był robiony bez akredytacji bez wczesniejszego umówienia się i bez zgody Adama . Baba ewidentnie weszła na głupa.

  • Boy profesor

    No i właśnie tak się chyba niestety stało... Na pewno większość ludzi oglądająca ten materiał zmieniło swoje podejście do Adama...

  • anonim

    @Matylda. mam nadzieję,że kajdanki żony będą wystarczająco silne. A najlepiej jak przykuje go do sanek Karolinki i razem pójdą trenować na najbliższą górkę saneczkarstwo rodzinne.

  • air show stały bywalec

    A to dlaczego miał by być nie wyemitowany? Bo Adam się wygłupił? Przecież nie musiał. Widocznie chciał, żeby go ludzie poznali od tej strony.

  • anonim

    @air show
    Jako kibic Adama wolałbym, żeby takie półdziennikarki jak ta dzisiejsza "bohaterka" nie biegały za Małyszem podczas treningów, i nie spełniały dla mnie misji przeprowadzenia wywiadu metodą "za wszelka cenę" Myślę, że ona po prostu chciała zaistnieć w mediach, nie robiła tego dla nas dla kibiców, ale dla siebie. Nie wierzę w to po obejrzeniu tego pierwszego reportażu.

  • Boy profesor

    Wydaje mi się, że taki materiał nigdy nie powinien być wyemitowany w telewizji. Jak osoby odpowiedzialne za to co pokazują w telewizji mogły dopuścić do tego, że ten materiał został wyemitowany?! Jestem tylko ciekaw jak wiele osób obejrzało na TVP1 ten materiał... Mam nadzieję, że nie za wiele...

  • Malyszomaniak profesor
    @2006

    Z czego wniosek ? Panorama była madrzejsza i zrobiła to co powinna stała się neutralna a TVP1 Wiadomości Sportowe poprostu się wtrąbiły pewnie dlatego bo nie przeglądneły tego bo miały zbyt mało czasu i nikt madrzejszy tego nie przeglądnoł zeby to odpowiednio obrobić. Jaki morał ten kto przygotowywał wydanie zaufał komus a ta osoba to zaufanie całkowicie zawiodła przez co ma minus jak zpod samiuskich tarer pod bałtyk

  • Matylda weteran
    Ushuaia

    "Jak sądzicie, zawloką Adama w tym roku na Świąteczny Konkurs w Zakopanem (26.12), czy dadzą mu spokój ?"

    Kochana, przezorna Matylda zadzwoniła dzisiaj do szanownej małżonki pani Izabeli Małysz z prośbą o zakup sprytnych kajdanek w celu przykucia Naszego Mistrza w dniu 26ego grudnia zaraz po śniadaniu do kaloryfera. Szanowna małżonka przychyliła się do prośby i wykona powierzone zadanie z wielką chęcią ku uciesze córeczki Karolinki, która to za tatą bardzo tęskni i cieszy się z każdej godziny z nim spędzonej. Tak więc spokojna głowa, moi drodzy, Adaś sobie katar w ciepełku kaloryfera przy okazji wykuruje.

  • air show stały bywalec

    @Matylda Poczytaj sobie wypowiedzi skoczków w dziale "śmieszne rzeczy" u konkurencji, a przekonasz się, że Niemcy też mają poczucie humoru.
    @2006 A co do wysyłania do psychologa, to nie chodzi tylko o ten wywiad, ale o ,że tak powiem, całkoształt. Przypominam sobie sezon 2001/2002, kiedy do TCS Adam wygrywał, jak chciał. Był wtedy poważny, skupiony, potem czym gorzej skakał tym lepszy miał humor...

  • Malyszomaniak profesor
    Dziennikarstwo

    Jak wszem wiadomo Dziennikarze niektórych masci mediów przesadzają żeby byc bliżej bardzie i na topie nie patrzą przy tym na innych ani na siebie to nie jest dziennikarstwo to jest bliżej dna niż cokolwiek. Zawsze byłem przeciwny łapaniu skoczków przed lub po skokach i robienie z nimi wywiadów to przecież jest idiotyczne i mało tego całkowicie rozpraszające od tego jest koniec konkursu czy tez początek a nie przed skokiem czy po nim . pomijając to możliwe że potrzebne fanabułum to powiem jedno ten reportarz był robiony ale po to żeby Adama zdeskredytować i to na celu miał ten reportaż kazdego tak można wrobić bez wyjątku.

  • anonim
    @Małyszomaniak

    Komentarz w stylu: Kibice mają powody do zmartwień przed rozpoczynającym się TCS.
    Wycięto Adama odmawiającego udzielenia wywiadu, skrócono sam wywiad, no i na całe szczęście nie puszczono na koniec pseudomoralizatorskiego komentarza obrażonej dziennikarki. W sumie reportaż był bardziej "neutralny".

  • Malyszomaniak profesor
    @air Show

    Ciekaw jestem czy po emisji tego w TVP Adam nie będzie wściekły ? może będzie bo go nie zrozumiano. czy to mu pomoże w TCS chyba nie więc jest z tego wniosek taki że ten reportaż jedyne co sprawił to zaszkodził . TO JEST OBIEKTYWIZM PROFESIONALIZM . Powtarzam to jest DNO na poziomie FAKTÓW i SUPEREXPRESU !!

  • anonim

    @air show
    Szacunek powinien być okazywany obustronnie (a nie tylko dziennikarce , bo jest kobietą), poczytaj sobie wypowiedź Matyldy z godz. 22:07:17.
    A z wysyłaniem kogoś do psychologa z powodu popełnienia jakiegoś małego, niewinnego żartu to trochę przesadziłeś :)

  • Matylda weteran
    air show

    Niemiec i poczucie humoru to dwie sprzeczności. Co nam przyniesie TCS tego nie wiemy, może nawet dużo smutku. Ale czy z tego powodu mamy dzisiaj lać krokodyle łzy i brać w obronę brak profesjonalizmu (boshe, który to już raz!!!) Abonamentowej Telewizji z Misją Publiczną?

  • Malyszomaniak profesor
    @2006

    A jak obrobiony był ten materiał ? jaki komentarz był dany ???

  • Boy profesor

    @2006
    I powiedz jeszcze co było w nim zmienione w porównaniu do materiału wyemitowanego na TVP1 ?

  • anonim

    Jak sądzicie, zawloką Adama w tym roku na Świąteczny Konkurs w Zakopanem (26.12), czy dadzą mu spokój ?

  • Malyszomaniak profesor
    @air Show

    Widac że twoja wiedza na temat tego wywiadu jest mierna a twoje osady sa bardziej w sprawie a nie przeciwko.

    Najpierw zastanów się DLACZEGO DO TEGO DOSZŁO i nie zwalaj winy na psychikę bo Adam się świetnie bawił czego niestety babka nie potrafiła docenić bo ma g.. w majtkach i siano pod czupryną a nie odrobine inteligencji widocznie była blądynka z tych głupich bladynek.

  • Boy profesor

    @2006
    No ale czy ten materiał na TVP2 był w głównym wydaniu Panoramy czy może był w magazynie Sport Telegram, który jest emitowany zawsze po głównym wydaniu Panoramy? To jest bardzo istotne...

  • anonim

    Przed chwilą pokazano tenże materiał w Panoramie na Dwójce, ale troche inaczej obrobiony.

  • Boy profesor

    Temat reportażu w serwisie sportowym na TVP1 odnośnie treningów Polaków w Zakopanem wywołał tutaj jak widzę wiele dyskusji :) To w ogóle nie jest związane z tematem tego newsa, ale komentarzy jest mnóstwo z tym, że dotyczą one tego materiału o skokach na TVP1 :D Dlatego też uważam, że odnośnie tego mógłby zostać napisany news... ;)

  • air show stały bywalec

    Wszyscy, którzy się zachwycają zachowaniem Adama podczas wywiadu chciałbym przypomnieć, że reporterka z telewizji jest również kobietą i jako kobiecie Adam powinien jej okazać trochę szacunku i nie tylko jej ale również kibicom, dla których ten wywiad miał być nagrywany. A co do dobrego poczucia humoru, to obawiam się, że minie już po pierwszym konkursie w TCS.
    Adaś chyba raczej odreagowuje to, że mu nie idzie i sili się na radość. Gdy był najlepszy tak się nie zachowywał. I tu widać różnicę między nim, a Schmittem, który zawsze zachowuje się kulturalnie, chociaż też ma powody, żeby odreagowywać na innych własne niepowodzenia. Takie zachowanie pokazuje również, że psycholog pilnie potrzebny.

  • Matylda weteran
    Boy

    "Na próg, na próg, mówią, że na próg".*
    CYTAT ROKU 2005!

    PS
    OK, zwraca się jednak do Adama na Pan.


  • anonim

    Popieram Boya w sprawie artykułu. Niech baba widzi,ze jesteśmy przeciw takim durnym wyskokom. I pomyśleć,że pensję dostanie również z mojego abonamentu. BRRRRRR!

  • Boy profesor

    Reporterka: "Na co Pan kładzie nacisk w tych przygotowaniach szczególnie?"
    Adam Małysz: "Grzesiu, na co, na co nasik kładę... przy przygotowaniach? Na próg, na próg, mówią, że na próg".*

    *Wszystkie słowa wypowiedział Adam Małysz, to tak na marginesie jakby ktoś nie wiedział kto oznajmił dziennikarce słowa "Na próg" :)

  • anonim

    @Boy
    Chyba rzeczywiscie niezły materiał na newsa
    Wyobrażam sobie jego tytuł:
    "Adam Małysz - skandalista czy błazen?"
    :)

  • Malyszomaniak profesor
    @Boy

    Ten temat jest smrodliwy i zanim nie zostanie zweryfikowany penie lepiej nie deklarować się można by było jedynie coś wspomnieć ale obiektywnie bestronniczo bo może być róznie a taki serwis który zna się na rzeczy musi dobrze wiedzieć co pisze. No i może nie chce pdopaść TVP ;)

  • Matylda weteran
    Boy

    ... a tytuł tego materiału brzmi:

    BELKA A NAWET PRóG

  • Boy profesor

    A tak nawiasem mówiąc to temat tego materiału nadawałby się do napisania newsu na skijumping.pl! :D ;) Zobaczcie jak wiele osób przyłączyło się do dyskusji na temat materiału o skokach wyemitowanego dzisiaj w serwisie sportowym TVP1! :)

  • anonim

    @2006. To ja z tą belka wyleciałam,ale rzeczywiscie mógł to byc próg. Juz o tym pisałam,że pewna nie jestem.

  • Matylda weteran
    2006

    "Jak trafiliście do Ameryki? Odpowiedź: Wiedzieliśmy, że to na lewo od Grenlandii."

    Piękne, od razu widać, że szare komórki nie śpią.

    "Na co kładziesz nacisk podczas treningu? - Na belkę! - a jak mogłaby inaczej brzmieć odpowiedź, he he."

    Paniusia w Warszafki musi uważać, bo następnym razem to Grzesiu Sobczyk położy nie tylko nacisk ale i samą Balbinkę na belkę...
    A swoją drogą to dlaczego ten babsztyl "wali" do Adasia na Ty? Krowy razem pasali czy co?

  • Boy profesor

    Tutaj macie zdjęcie Adama po tym jak odpowiedział na pytanie babki dotyczące tego jak się czuje! :)))

    http://tinypic.com/iwpz7d.jpg

  • anonim

    @Małyszomaniak
    Próg czy belka, nie ma znaczenia, i tak odpowiedź brzmi humorystycznie.

    @Matylda
    Zgadzam się z Tobą w całej rozciągłości Twojego ostatniego komentarza. Pozdrawiam.

  • anonim

    @vir
    Daj spokój Ushuai, to była tylko jej propozycja. Zapewne do przedyskutowania, a nie do deprecjonowania jej osoby.

  • Malyszomaniak profesor
    @2006

    To nie była Belka ;) A próg kładzie nacisk na próg :). Boy mnie poprawi jak by co bo ma nagrane :)

  • Matylda weteran
    Boy

    "Mistrzowi wolno wiele, ale nie wszystko. Zawsze wymagał szacunku dla własnej pracy, dziś zapomniał uszanować wysiłek innych"

    Przede wszystkim trzeba od tego zacząć, czy termin oraz miejsce wywiadu były wcześniej z Adamem ustalone. Z reakcji naszego skoczka - niechęć czy odmowa wywiadu - można wysnuć wniosek, że owa panienka zjawiła się tam niezaanonsowana i myślała, że jak błyśnie plakietką TVP Adasiowi po oczach to Mistrz rzuci narty, gogle i kask i stanie przed nią na baczność. Wobec powyższego można odwrócić kota ogonem i zarzucić Balbince, że to ona nie szanuje wysiłku mistrza, bo zjawia się w godzinach pracy i wtrynia mu mikrofon pod nos, gdy właśnie szykuje się do następnego skoku.
    Kto Adama lubi, ten na da się zmanipulować takimi przyciętymi na własne potrzeby materiałami. Czegoś takiego nie znajdziecie w innych telewizjach europejskich. To taka polska specjalność: Jak WIELKI to się płaszczyć, jak robi się MNIEJSZY to zaczyna się kopanie. Szacunek wobec człowieka i sportowca a la Polonaise.

  • anonim

    @vir. Witam mojego 'fana". Jak zawsze z zainteresowaniem przeczytałam Twój komentarz. Rozumiem,że nadal pojecie rotacja w PŚ i PK nic Ci nie mówi ?
    No a Fis Cup rzeczywiście jest tak "zapchany" Polakami,że miejsce dla Grześka się tam ani raz nie znajdzie :)))
    Życzę Tobie wszystkiego najlepszego w związku ze zbliżającymi się Świętami.

  • Malyszomaniak profesor
    @Boy

    A ciutke wczesneij było pokazane jak się siłuje z paroma osobami i widac że się dobrze bawią.

  • anonim
    @Boy

    Dla mnie to skompromitowała się autorka reportażu. Kompletny brak poczucia humoru.
    A Adam wręcz przeciwnie, spodobał mi się ten rodzaj humoru jak z filmu Beatlesów "A Hard Days Night". Tam też jest taka scena, gdy Wielka Czwórka odpowiada na konferencji prasowej na wielokrotnie wcześniej zadawane pytania, np. Jak trafiliście do Ameryki? Odpowiedź: Wiedzieliśmy, że to na lewo od Grenlandii.
    Na co kładziesz nacisk podczas treningu? - Na belkę! - a jak mogłaby inaczej brzmieć odpowiedź, he he.
    Wreszcie Adam pokazał się z tej ludzkiej strony z dowcipem i dystansem do otoczenia. Zwykle Adama pokazywano w wywiadach bezpośrednio po zawodach, gdy wyglądał jak skazaniec na chwilę przed rozstrzelaniem.

  • Malyszomaniak profesor
    TVP SPORT

    Głębiej się zastanawiając mozna by dojść do wniosku że jeśli by tę babkę wysłali do Otylli Jędrzejczak to zapewne babka by się pytała czy dobrze się pani czuje ? Albo Jak się pani czuje wiedząc że zabiła pani brata ? . Ten poziom baba zaprezentowała właśnie w tym reportarzu.
    Zastanawia mnie tez jedno czemu nie wysłali do tego kogoś madrzejszego ? a Może babka była wysłana bo miała plecy i jej się odwdzięczyli starzy wyjadacze w TV wiedząc że robi tragiczny dla niej reportarz . A może Televizjia Trwam bierze się do reporterstwa i ludzie z tej televizji dostali się do TVP ?. Nie wiem ale to było dno dziennikarstwa.

  • Boy profesor

    Całe szczęście zdąrzyłem sobie kawałek tego materiału nagrać i teraz mogę wam przynajmniej część z niego odtworzyć w formie pisemnej ;) No chyba, że doskonale wszystko pamiętacie... :)
    Najśmieszniejszy w tym wszystkim był uśmieszek Adama gdy odpowiedział na pytanie jaki ma nastrój :))) Adam odpowiada: "Ja jaki mam nastrój? No chyba widać :))))))) (I w tym momencie był ten fajny uśmieszek Adama :D )

  • Malyszomaniak profesor
    @Boy

    Wydaje mi się iż własnie Babka od razu zaczeła z grubej rury dając upust sfojej frustracji. Zasoliła tytułem rodem z FAKTU czy SUPEREXPRESU i w tym tonie ciągneła od początku do końca sięgając dna reporterstwa i jeśli TVP będzie tak schodzic na psy to nie będzie ani jednej porządnej telewizji w polsce to tragiczne .

  • anonim

    Ushuaia,
    ty powinnaś być trenerem. Na zawody jeździliby twoi ulubieńcy, znajomi, kumple, podlizywacze i inni. Rozumiem, że chcesz Grześka wysłać na jakieś zawody z powodu jego humorystycznego występu zza kamery w TV??? Ciekawe masz kryteria doboru obsady na zawody, nie powiem...
    Wiesz, jest coś takiego na świecie jak sprawiedliwość, choć akurat tobie bardzo ciężko jest to pojęcie zrozumieć...

  • Malyszomaniak profesor
    @2006

    Właśnie sa tacy którzy którym Warszawka w głowe bije a potem jeden z drugim myśla że Adam to jakiś ham. A TO KOMPLETNA BZDURA. Bo reportaż był tendencyjny i tak zwany zaangazowany a takich nie ma prawa być w dzienniku był tez nie obiektywny i jednostronny.

  • Boy profesor

    A wszystko zaczęło się od: "Z super skakaniem są nadal kłopoty, to możemy nawet zrozumieć. Ale dlaczego tak trudno było naszej reporterce namówić mistrza do rozmowy... (W tym momencie Adam odpowiada - "Wszystko wiecie")
    Piszcie swoje opinie na ten temat :)

  • Matylda weteran
    TVP publiczna i jej skrzywienie zawodowe

    @josef4don
    Wstyd to kraść i z konia spaść.
    Najważniejsze, że Adam w szampańskim humorze. A panienika z okienka powinna udać się na trening dla wschodzących gwiazd szklanego ekranu. Nic by jej nie ubyło, gdyby przyłączyła się do żartującego Adama i zrobiła z tego fajny reportaż ku uciesze widzów i fanów. Ktoś tu nie tak dawno nadmienił, że to dobrego żartu potrzebna jest pewna dawka inteligencji. To towar deficytowy na ul. Woronicza 17, stąd też takie śmieszne i zawzięte Balbinki.

  • Glon doświadczony
    Dajcie mu spokój

    Nie macie swoich problemów???

  • Boy profesor

    Ostatni komentarz tej dziennikarski brzmiał następująco: "Mistrzowi wolno wiele, ale nie wszystko. Zawsze wymagał szacunku dla własnej pracy, dziś zapomniał uszanować wysiłek innych"
    Piszcie co o tym sądzicie! :)

  • anonim
    @Małyszomaniak

    Ale część ludzi będzie myśleć tak jak Krakus i Józef, że Adam ma być na każde zawołanie, byle dziennikarzyny, która przyjechała z Warszawki i ma ochotę na przeprowadzenie wywiadu - tu i teraz.

    PS. poprzedni mój post "poszedł" bez nicka - ten o 21:40:08, sorki.

  • Malyszomaniak profesor
    @Józef4dom

    Jak kolwiek powiesz chyba nie podważasz faktu iz materiał był robiony nie o Adamie a przeciwko niemu dla własnych interesów jakimi była zemsta . I to dla mnie było przedewszystkim najbardziej niedopuszczalne bo niby televizjia ma byc bezstronna a nie jest bo taki wywiad był tylko i wyłacznie wywiadem tak zmontowanym aby odgryść się Adamowi.
    Życzył bym karzdemu politykowi czy komukolwiek w taki sposób jak Adam dawac do zrozumienia że się nie chce wywiadu.

  • Boy profesor

    Uważam, że jeśli ten materiał miał być wyemitowany w telewizji to powinien być tam wycięty fragment rozmowy z Małyszem! To niedopuszczalne aby takie coś zostało wyemitowane w telewizji! ;)

  • Malyszomaniak profesor
    @2006

    Własnie nie było takiego zachowania chamskiego dlatego niec nikt nie mówi a poniżej masz historie jak i sam pewnie oglądałeś więc wiesz że jedyną osoba w tym wywiadzei która mozna nazwac hamską była ta baba

  • Boy profesor

    No i prawdą jest niestety, że Adam się dzisiaj skompromitował... Wprawdzie nic do niego nie mam no ale fakty są faktami. Tak jak już pisałem wcześniej Adam wiedząc, iż ten materiał będzie wyemitowany w TVP1 mógł się inaczej zachować i przynajmniej odpowiedzieć normalnie na jedno zadane pytanie i podziękować... :) Jednak oczywiście mógł nie mieć ochoty na rozmowę z dziennikarzami i oni to powinni zrozumieć! Taki materiał nigdy nie powinien być wyemitowany w telewizji bo dzięki temu niszczy się reputacja osób, w tym przypadku Adama Małysza!!!

  • anonim

    "Niezależnie kto z dziennikarzy prowadził wywiad i jak obrobił nagrany materiał"

    Józefie - ja mam wrażenie, że ma to niestety ogromne znaczenie - dla telewizyjnych wyjadaczy obróbka materiału w celach "opiniotwórczych" to chleb powszedni.

  • Malyszomaniak profesor
    @2006

    Tak właśnie jest zgadzam się z toba . To własnie był jedyny sposób na natrętke a tym bardziej że adam ma własnie takiepodejście z chumorem do tego typu spraw i tylko dlatego baba nie dostała kopa nastepnym razem nie będzie miała prawa wstepu i tyle z tego będzie że televisji narobiła smrodu bo to nie Adam w tym reportarzy źle wypadł a ona zachowując sie w ten sposób i wykorzystując televizjie do swoich porachunków

  • anonim

    Możeby tak wreszcie i Grześka posłali na jakieś zawody ? Przecież najwyżej się niezakwalifikuje do konkursu. Nie on pierwszy i nie ostatni ! A nóż mu sie uda ? Powinni dać jakąś szansę chłopakom z "zaplecza". Choćby Fis Cup, a nawet PK !

  • anonim
    Jeszcze raz w obronie Adama

    Trudno jest z Wami dyskutować, piszecie jakieś ogólniki, bez konkretnych przykładów rzekomego "chamskiego" zachowania Adama, może coś więcej?

  • Boy profesor

    No można był się domyślić, że był to Grzegorz Sobczyk :))) A z racji tego, że on bardzo lubi sobie pożartować to już wiemy na 100%, że Adam właśnie jego się pytał o odpowiedzi na zadawane mu pytania :)

  • anonim
    Jeszcze raz w obronie Adama

    @Krakus, Józef4dom

  • anonim

    Oj Krakus, krakus...czepiaj sie pogladów a nie ortografii .

  • Adi.P. weteran
    Ten Grzesiu z tyłu

    co go Adam ciągle pytał , to był oczywiście największy zartownić w ekipie Grzegorz Sobczyk !

  • anonim

    Moim zdaniem do wszystkiego trzeba mieć dystans. Adam stał się co prawda dzieki swoim sukcesom osobą publiczną - ale nie niewolnikiem mediów. Miał prawo odmówić wywiadu, na to czas jest po zawodach - na konferencjach prasowych. Upierdliwą dziennikarkę potraktował nie brutalnie (np. zasłaniając kamerę ręką, wypraszając, czy takie tam) ale z usmiechem, robiąc sobie przy tym żarty. I chyba to był najlepszy sposób na pozbycie się natręta.

  • anonim
    Wypowiedz Adama

    Nie ma drugiego skoczka na świecie, skaczącego obecnie, który miałby tak duże sukcesy jak Adam MAŁYSZ. Bardzo go za to szanuję. Jest on naszym idolem narodowym, może drugim polarnym Polakiem po Papierzu janie Pawle II.
    Ale dzisiejsze zachowanie Adama przed kamerą było bardzo niesympatyczne i trochę go kompromitujące. Niezależnie kto z dziennikarzy prowadził wywiad i jak obrobił nagrany materiał a potem puszczając do wizji - tego typu zachawania nie powinno być. Adam sam się wstydzę za Ciebie!!!

  • Boy profesor

    Widać jednak było, że dziennikarka to była amatorka, chyba po raz pierwszy prowadziła wywiad z naszymi skoczkami i robiła materiał dla serwisu sportowego TVP1. Nigdy wcześniej takiego głosu nie słyszałem, więc mogę się domyślać, że to był jej debiut, choć oczywiście mogę się mylić. Z drugiej jednak strony Adam Małysz mógł jej na to jedno pytanie odpowiedzieć "normalnie", choć zapewne on już takich pytań ma dość :)

  • krakus początkujący
    Małyszomaniak

    Naucz sie człowieku pisac gramatycznie i życze Ci z okazji Świąt abyś się szybko nauczył. Od tej klasy sporotwca co Małysz należy wymagać więcej opanowania i kultury osobistej.

  • Matylda weteran
    No chyba, że Adaś nie da rady - wtedy go zjedzą

    Ushuaia,
    poczekajmy do TCS oraz Olimpiady - daj dobry Boże, aby marzenia Adasia się spełniły - wtedy wazeliny w szafach TVP zabraknie i takie Balbinki będą na kolanach przeprowadzały pseudowywiady... Już to przcież przerabialiśmy przez bite trzy lata, nawet Sejm pustoszał podczas konkursów.

  • anonim
    @Krakus~

    Trudno mi dopatrzeć się jakiegoś chamstwa w zachowaniu Adama w dodatku chamstwa wykonanego (wg Twoich słów) z uśmiechem na twarzy, jakieś konkrety?

  • anonim

    Ludzie, jak sie ta BABA nazywa ???? U mnie ma KRECHĘ.

  • Boy profesor

    Nie no ale takiego Adama to ja chyba nigdy jeszcze nie widziałem :)) Był tak wyluzowany i miał taki humor jakiego chyba jeszcze nigdy w telewizji nie prezentował :))) Oby tylko to się przełożyło na dobre starty w Turnieju Czterech Skoczni... :D

  • Boy profesor

    No dobra, ale Adam wiedząc, że będzie pokazywany w telewizji mógł się inaczej zachować. Jestem pewien, że większość osób która ten materiał oglądała zmieniła swój stosunek do Adama Małysza... Niektórzy na pewno pomyśleli sobie, że w tym materiale Adam pokazał jaki jest naprawdę, choć to oczywiście nie musi być prawdą...

  • anonim

    @Boy
    Też mi się wydaje, że ten z poza "pola widzenia kamery" to Grzegorz Sobczyk.
    Widać humory w kadrze dopisują, ja też pierwszy raz widziałem Adama tak "wyluzowanego". Tak trzymać.

  • Malyszomaniak profesor
    @Krakus

    Ty wiesz co tyś chyba uwierzył tej babce i jesteś przykładem nastepnego człowieka wpatrzonego w TVP jako jedyne prawdziwe medium.

    JAK TO NIE ZMUSZAŁ !!!
    a nie widziałes jak go baba ścigała !!!
    A nie widziałes jak mówiła że kumple go musieli namawiać ( a w obrasku było jak go na siłe wypychali !!!)

    Tyś to chyba oglądał w czarnych okularach

  • anonim

    @2006. Nie jestem pewna co do tej belki, ale tak mi się wydaje. Nawet mnie to zaskoczyło,że tak dowcipnie ktos ripostował ...
    A redaktorka dała rzeczywiście wredny komentarz. Musi mieć porządne "plecy", że tak Adama zaatakowała.

  • Malyszomaniak profesor
    TVP SPORT

    Pytania były tendencyjne idiotyczne i nie miały kszty jakiego kolwiek sensu. Np. Pokazuja jak adam się siłuje z kadrowiczami jakimis ludźmi bawi się jest w dobrym chumoże bawi się. Po tym obrazku sti Adam i BABA zadaje pytanie JAKIE JEST PANA SAMOPOCZUCIE ? odpowiedź adama CHYBA WIDAĆ :) .

  • Matylda weteran
    Dobrzy ludzie

    Dziękuję Wam.
    W takim razie gąsce Balbince mówimy chóralne: Dobranoc, malutka! I już nam się więcej na oczy nie pokazuj, bo... spuścimy Cię z najwyższej belki Wielkiej Krokwi... w trzymetrowych nartach!... A spróbuj tyły skrzyżować i nie zrobić Teleranka!

    FANI I FANKI ADAMA MAŁYSZA

    PS
    Nie mikrofon czyni z człowieka dziennikarkę.

  • anonim
    TVP- Małysz

    Po oglądnięciu występu Małysza przed kamerami TVP stwierdzam że jeżeli pokazał swoje prawdziwe oblicze w tym krótkim reportażu to jedynym określeniem na takie zachowanie jest "chamstwo" a wykonał to z uśmiechem na twarzy. Nikt nie zmuszał Małysza na siłę aby występował przed kamerą.

  • Boy profesor

    A tak naprawdę to takie wywiady z naszymi skoczkami o przede wszystkim z Adamem Małyszem powinna robić cały czas jedna i ta sama osoba, która zna się na skokach i doskonale porozumiewa się z naszymi skoczkami. Według mnie mogliby to być Maciej Kurzajewski, Bartosz Heller (choć jego to dawno nie widziałem) lub chociażby Paulina Chylewska ;P

  • Malyszomaniak profesor
    TVP1 SPORT

    Najpierw było tak iż Baba chciała na siłe przeprowadzić reportarz . Adam nie chciał a ona bardzo upierdliwa była (jej komentaż że w końcu koledzy namówili Adama Małysza na wywiad" co swiadczyło że na siłe musiał odpowiadać głupiej babie która nie chciała zrozumieć nie . Pozatym baba się pytała to co w kółko się wszyscy pytaja czemu jest źle jesli jest dobrze to czemu sa w Zakopcu . Przeciez nie da się wytrzymać tych samych w kółko pytań . Baba jak już nie mogła inaczej to powycinała to co miała tak aby Adama ośmieszyć i mu dociąć reportaz był robiony specialnie tak aby pokazać że baba wyszła na pokrzywdzoną. Adam był w dobrym chumoże i się wygłupiał z kolegami . i najzwyczajniej w swiecie olał babke i to żartując przy tym baba była wsciekła skoro chciała tak się odgryść

  • Boy profesor

    Ciekawe do kogo tak Adam mówił "Grzesiu", aby mu pomógł w odpowiadaniu na pytania...?! Czyżby chodziło tutaj o Grzegorza Sobczyka? Innych Grzegorzów z kadru nie znam ;P Wprawdzie był kiedyś Grzegorz Śliwka, ale on już nie skacze :)) Macie jakieś pomysły? :D

  • anonim

    @Ushuaia
    Chyba faktycznie - nacisk na BELKĘ

    Nie potrafię odtworzyć w pamięci dokładnego zapisu reportażu, ale dokładnie pamiętam odczucie, jakie mi towarzyszyło podczas jego oglądania. Miałem wrażenie, że jego autorka próbowała przedstawic Adama jako nieobytego z mediami aroganckiego pyszałka. To mnie trochę zirytowało.

  • Boy profesor

    Oglądałem ten materiał w TVP1 i szczerze powiedziawszy nie wiem co o tym myśleć... :/ Nie wiem czy takie coś nadaje się do wyemitowania w telewizji, no ale niech im będzie. Z jednej strony Adam mógł odpowiedzieć babce na przynajmniej 2-3 pytania, ale z drugiej strony babka nie musiała zadawać takich "głupich" pytań, na które wszyscy znamy odpowiedzi... No, ale pierwszy raz widziałem Małysza jak sobie w telewizji z kogoś zrobił jaja :)))

  • anonim
    @Matylda

    Najpierw pokazano Małysza idącego i mówiącego "nie". Cięcie. Następnie Małysz stoi przed kamerą krzycząc do kogoś z poza kadru - "Grzesiu! na co kładę nacisk na treningu?" Ktos odpowiada - "Na odbicie". " Na odbicie na progu" - powtarza Małysz, w podobnym stylu odpowiada na kilka kolejnych pytań, trochę to nawet było śmieszne, ale do śmiechu nie było dziennikarce, która zkwitowała to jakimś złośliwym komentarzem ale już niewiele pamiętam.

  • anonim

    @Matylda. Ja widziałam tylko końcówkę. Redaktorka pyta na co Adam kładzie nacisk, a Adam zwraca się ze śmiechem do jakiegos kolegi " ... na co kładę nacisk ? ' a ten odpowiada "na belkę". Więc Adam ze śmiechem odpowiada,że na belkę. Niestety nie wiem jak to się zaczynało ?

  • anonim
    Sport TVP1

    Reportaż nt. Adama Małysza i próba przeprowadzenia z nim wywiadu na siłę - to było żenujące. Dziennikarka pewnie nie potrafi zrozumieć, że ktoś może nie mieć ochoty odpowiadać na pytania. Dziwię się, że wyemitowano ten paszkwil, pasujący raczej do sensacyjnych opowiastek z prasy brukowej.

  • Matylda weteran
    Prośba

    Czy może ktoś z Was trochę więcej i szczegółowiej napisać o tej "gąsce Balbince" dla tych, którzy tego programu nie oglądali? Bardzo proszę. Z Waszych komentarzy wynika, że TVP zaangażowała się strasznie w "podtrzymaniu Adasia na duchu" przed ważną imprezą sezonu.
    Z góry dziękuję!

  • Matylda weteran
    Czy PZN zależy na REPREZENTACJI POLSKI?

    USHUAIA,
    WIELKIE BRAWA dla Ciebie!!! Podpisuję się pod Twoim apelem. Myślę, że również Heinz Kuttin byłby wdzięczny za ten głos. To jest głos wybiegający z troską w przyszłość polskich skoków narciarskich. PZN obiecał - Kuttinowi i kibicom - na początku tego sezonu wszelką możliwą rotacją uczestników Pucharu Swiata w zależności od aktualnej dyspozyji oraz osiąganych rezultatów. Jak zwykle skończyło się na obiecankach cacankach. Wymagania wobec austriackiego trenera zostały przy tym takie same, a nawet można śmiało mówić o eskalacji żądań. Kibice muszą sobie jednak uzmysłowić, że Kuttin ma de facto do wyboru jedynie kolejność nazwisk w ustalaniu składu na zawody: albo zacznie od Adama i skończy na Marcinie, albo też na odwrót. Z tej mąki chleba nie było i prawdopodobnie nie będzie. Panowie z PZN-u dobrze o tym wiedzą.

  • Malyszomaniak profesor
    @Matej

    W jaki sposób dał ciała ???
    Baba się nazycała znając takie gówniary ( a cos o tym miałem kiedys okazjie się dowiedzieć) to pewnie nie wiedziała nawet gdzie jest Zakopane. i nie umiała zrozumiec NIE przecież ewidentnie widać było że się narzuca. Adam gdyby był taki hamski to pewnie dał by jej kopa w ty... zadek . A baba nie mogąc nic wymyslec zaczeła obmyslać plan zemsty jak on taki że mnie naważniejszej dziennikarce na świecie z TVP1 nie da wywiadu to ja go obsmaruje w dzienniku. TRAGEDIA to jest hamsto

  • anonim
    @Maluszomaniak

    To żenujące na jakim poziomie stoi w Polsce dziennikarstwo. Wysyłają "gąskę Balbinkę", która nie potrafi zadać pytania na temat i jeszcze puszczają z tego materiał jak baba się żali, że mistrz ją, wielką panią dziennikarz raczył zignorować. Żenada. Cała brygada nieudaczników dziennikarskich do zwolnienia - od dziennikarza po tego co to wyemitował.

  • anonim
    TVP1 SPORT

    Ale Adaś też trochę dał ciała...

  • anonim
    TVP1 SPORT

    Oglądał ktos sport w TVP1 po głównym wydaniu dziennika ? . Baa była naprawde upierdliwa i na dodatek nie miała poczucia humoru jakas walnięta takich redaktorów powinni wyrzucić . Jaki komentaz na końcu tragedia . Widac że zaczyna się w TVP zmieniać i się poprostu bydło robi jakies zasmarkane idiotki robią reportarze a zamiast profesionalistów jakiś szczyli wysyłają.

  • anonim
    Start, to również kwalifikacje

    Kiedyś prosiłam redakcję o podawanie obok ilości punktów WRL, czy CRL, ilości startów. Moja prośba została wysłuchana. Chwała Wam za to. Tylko niestety podajecie tylko ilość startów, gdy skoczek się zakwalifikował.
    Szkoda,że nie ma listy (przynajmniej naszych reprezentantów) ilości startów rzeczywistych. To dopiero obnażyłoby bezmiar rozpaczy i prawdziwą "wielkość" niektórych lansowanych skoczków . ( NP na 20 startów w kwalifikacjach 2 razy zakwalifikuje się do 50-tki). Może to by otwarło oczy naszym trenerom oraz "rozdzielaczom" stypendiów.Prawdopodobnie nikt w PZN nie robi takich list rankingowych. A warto by było, jeśli zależy nam na przyszłości.
    Czasami jakiegos skoczka skreślamy, bo startując tylko 3 razy w karierze ,tylko raz wszedł do 50-tki a inny wchodzi raz za 20-30 startów i jest OK !!!

  • RAFKOR początkujący

    Zobaczycie co się teraz będzie działo. TCS to pierwsza poważniejsza imprezka tego sezonu i wielu zawodników "zrobi" formę. Na TCS będą błyszczeć : Ahonen(od tego momentu w b.dobrej formie),Ljoekelsoey,Hoellwarth, Janda utrzyma formę, ale to będzie forma gdzieś na trzecie miejsce, może Uhrmann(ale tylko dlatego, że będzie u siebie), no i Małysz.Kuttin mówił,że forma będzie na TCS i utrzyma się do Igrzysk.Muszę trzymać za słowo i cierpliwie czekam.Zgadzam się z tym,że to nie jest ten czas,by Małysz miał formę, bo ma mieć ją na IO.Ewidentną formę ma teraz Janda.To widać. Śćiągnijcie sobie filmik z tego roku z Kuusamo Jandy na 140,5. Tam wyraźnie widać jak Janda wychodzi z progu. Wybicie silne,dynamiczne,trafione.Jak Małysz za najlepszych lat.A spójrzcie na skoki Ahonena.Trafione,ale wolne,mało dynamiczne,niepewna sylwetka w locie. On tak jak wielu skoczków formę będzie mieć na IO.. Powracając,specjalnie nie wymieniłem tu wielu dobrych obecnie skoczków jak Kuettel, bo moim zdaniem się już wypalili. ZOBACZYCIE!!!

  • anonim
    Ushuaia

    O tak!!! od dawna o tym mówię i temu się dziwię, że nie ma takich oficjalnych wypowiedzi. To świadczy o tym, że nie bardzo ich tam obchodzą skoki w Polsce, tylko jakieś dziwne układziki. Znaleźli takiego Adama, żeby ludzie mieli o czym mówić, a o reszcie sza...
    ADAM JEST SUPER, EXTRA I NIE WOLNO MIEĆ DO NIEGO PRETENSJI O OBECNE MIEJSCA W PŚ. TO INNI SĄ BEZNADZIEJNI I OD NICH ZACZNIJMY WYMAGAĆ!!! A NIE TYLKO OD ADAMA,KTÓRY I TAK JEST NAJLEPSZY.

  • anonim
    MOJE TYPOWANIA NA TCS

    1 JANDA
    2 UHRMANN
    3 AHONEN
    4 MORGENSTERN
    5 KOFLER
    6 WIDHOELZL
    ..
    11 MAŁYSZ
    36 MATEJA
    45 STOCH
    58 BACHLEDA

  • anonim

    Tragedia narodowa !!! Adam zajął 13 miejsce. Czarna rozpacz, Adam na VI miejscu w Pucharze Świata ! :))))
    A może zamiast ciagle użalać sie nad Adamem weźmy się za pozostałych. Tragedią nie jest to ,że Adam nie wygrywa, ale to ,że reszta jest NIJAKA. W innych drużynach nie ma takiej presji na jednego zawodnika. Po co my te resztę wozimy ? Do kiedy mają "zdobywać doświadczenie " ?Dlaczego nie pozwoli sie skakać młodym, skoro na "skalnych " nie ma co liczyć? Może by tak zwiększyć konkurencje wśród reszty ?I może by tak zabierać ze 2 rezerwy. Jeden się nie sprawdza, to natychmiast zastępować drugim. Dlaczego niektórzy mają abonament na starty ? Dlaczego częściej na treningach nie skaczą z niskich belek ? Ja rozumiem,że czasami trzeba skakać z wysokich, jeżeli chce się ćwiczyć "lot", ale wiemy,że najważniejsze jest prędkość i odbicie.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl