Anders Jacobsen: Już teraz cieszę się na nadchodzące zawody - wypowiedzi zawodników

  • 2006-12-29 22:46

Już dziś odbędzie się konkurs inaugurujący Turniej Czterech Skoczni. Zapowiada się emocjonująca walka pomiędzy doświadczonymi zawodnikami, a młodymi gwiazdami tego niedawno rozpoczętego sezonu. Jeszcze wczoraj po kwalifikacji paru zawodników wypowiedziało się na temat swoich skoków w Oberstdorfie...

 

Anders Jacobsen: Jestem naprawdę bardzo zadowolony z mojego skoku kwalifikacyjnego. To był dopiero mój trzeci skok na tej skoczni, gdyż nie byłem tu dotychczas. Ponieważ jestem teraz w naprawdę dobrej formie, nawet się zastanawiałem, czy nie powinienem odpuścić sobie kwalifikacji. Ale potem trenerzy mnie przekonali, że jednak powinienem wziąć w nich udział. Wtedy zobaczyłem skok Schlierenzauera i pomyślałem sobie, że muszę go pobić. Już teraz cieszę się na nadchodzące zawody.

 

Gregor Schlierenzauer: Obecnie wszystko świetnie się dla mnie układa, to jest jak puzzle, gdzie wszystko do siebie pasuje. To jest obojętne, na jakiej skoczni się skacze - każdy skok po prostu wychodzi. Dziś też wszystko było jak trzeba i już cieszę się na jutro.

 

Simon Ammann: Technicznie nie poszło mi dziś zbyt dobrze, nie było to do końca tak, jak sobie to wyobrażałem. Ale moim celem był po prostu dość dobry występ w kwalifikacjach. Teraz poczekajmy na to, co przyniesie jutro.

 

Janne Ahonen: Jest coraz lepiej. Muszę powiedzieć, że moje skoki tutaj są nawet lepsze od tych treningowych w Lahti. Ale: przede mną jeszcze dużo pracy, żeby wszystko szło jak z płatka.

 

Michael Uhrmann: Z dzisiejszych skoków jestem właściwie zadowolony, wszystko idzie we właściwym kierunku. Skocznia tu jest wspaniała, cudownie się tu skacze. Mam nadzieję, że będę mógł tu wykonać kolejny krok naprzód.

 

Martin Schmitt: Dzisiejszy skok kwalifikacyjny nie był aż taki zły, ale z tych treningowych nie jestem zadowolony. To nie były skoki na miarę tych, które oddawałem już w tym sezonie. Mam nadzieję, że jutro pójdzie mi lepiej. Ale to dość długi proces, który po prostu musi swoje potrwać. Nie robi się nagle jakiegoś wielkiego kroku naprzód, w innym razie byłby każdy dość szybko na szczycie. Trzeba zrobić wiele małych kroków i do nich należy również takie dzień jak dzisiejszy.

 

Joerg Ritzerfeld: Moje skoki treningowe były dzisiaj całkiem udane. Mam nadzieję, że jutro też uda mi się takie oddać.

 

Georg Spaeth: Już wcześniej wiedziałem, że nie jestem w formie i jeszcze wczoraj byłem na treningu w Ramsau. Tam na małej skoczni szło mi naprawdę dobrze, ale nie udało mi się przenieść tego na dużą skocznię tutaj. Jeszcze trzy godziny temu myślałem, że teraz w końcu wszystko będzie szło już z górki, ale teraz... To oczywiście gorzka pigułka do przełknięcia, że na konkursie tu "w domu" będę musiał siedzieć jako widz. To mi się od lat nie przytrafiło.

 

Korespondencja z Oberstdorfu, Karolina Osenka


Karolina Osenka, źródło: informacja własna
oglądalność: (5690) komentarze: (46)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Anders Jacobsen

    Anders Jacobsen w PŚ 2006/2007: 3,10,2,2,1,4.
    Piękne wyniki w debiucie PŚ.

  • Nothingness stały bywalec
    fakty i fantazje, marzenia, rzeczy (zupełnie) nierealne...

    pięknie pięknie :P Uhrmann, Schmitt i Ritzerfeld w drugiej serii :) normalnie skaczę z radości ;P było by fajnie, gdyby chłopcy dzisiaj zaszaleli. nie wiem no, 4 albo 5 miejsce któregoś z nich? na podium to chyba nie liczę... no albo zwycięstwo Schmitta, jak nie dziś, to w poniedziałek. sny czasami się sprawdzają ;P

  • olek_solec weteran

    zauwaz ze zaden z nich nie pojawił sie w PŚ. Raz chyba tylko Kowal przepadl w kwalifikacjach w Zakopanem... jesli dostali by ten sprzet co kadra B, to na pewno by skakali lepiej niz holota tajnerow itp.

  • Usia profesor
    Kto lepszy Kadra B czy reszta ferajny?

    Dzięki olek za te wyniki.
    Ale jak widzę niektórym krytykantom sprzydałoby się porównanie "sukcesów" "turystów " z kadry B oraz + dodatkowo wziąc poprawke na kasę i sprzęt, które im PZN dostarcza!
    No i niezapominajcie, ze kadra B skacze na dużo lepszych nartach niz reszta chłopaków. O kombinezonach i reszcie dodatków nie wspominając!

  • Nila stały bywalec
    @Usia

    Ale w innym wywiadzie jego wypowiedź była taka... specyficzna ;)

  • olek_solec weteran

    oj Usia cos nie wyszlo,,, inaczej to wkleje...

    Kowal Dawid(1988)
    PŚ:-
    COC:53,27,28,28,47,42,33,38
    FIS: 24,5,4,14,2
    MP: 29,48,6,3,9,37,20,11,17,10

    Michniak Marek(1987)
    PŚ:-
    COC: 58,52,37,43,49
    FIS: 13,29,54,13,21
    MP: 43,39,43,38,20,45,34,23,22,14,18,18

    Topór Wojciech(1987)
    PŚ:-
    COC: 57,59,36,25,27,28,43,29,43,47
    FIS: 27,16
    MP: 29,16,35,23,18,16,13,17,18,10,19,13

    Urbański Paweł(1987)
    PŚ:-
    COC: 75,42,55,50,37,1,26,36,48,27,21,14,46,55,49,52,51,14,18,18,15,33,36
    FIS: 12,12,11,8
    MP: 18,34,25,13,17,12,9,10,16,16,15,15,16

    Wantulok Mateusz(1989)
    PŚ:-
    COC: 64,55,54
    FIS: 52,19
    MP: 53,35,22,30,29,29,24,8,22,32,30,20,35


    ***

    Kowal: MŚJ – Stryn - 25 miejsce, Kranj – 23 miejsce.

    Topór: MŚJ – Rovaniemi – 30 miejsce.

    Urbański: MŚJ – Rovaniemi – 16 miejsce.

  • olek_solec weteran

    PŚ COC FIS MP
    Kowal Dawid(1988) - 53,27,28,28,47,42,33,38 24,5,4,14,2 29,48,6,3,9,37,20,11,17,10
    Michniak Marek(1987) - 58,52,37,43,49 13,29,54,13,21 43,39,43,38,20,45,34,23,22,14,18,18
    Topór Wojciech(1987) - 57,59,36,25,27,28,43,29,43,47 27,16 29,16,35,23,18,16,13,17,18,10,19,13
    Urbański Paweł(1987) [ ... ] Mateusz(1989) - 64,55,54 52,19 53,35,22,30,29,29,24,8,22,32,30,20,35

  • manu_fan weteran

    o hula i stoch tragicznie !!!!

  • Canton doświadczony

    POMARZYC rzeczjasna

  • Canton doświadczony

    No świetne wyniki mają te polskie talenty. Mogą wygrac co najwyżej lotos cup a o czołówce w mistrzostwach polski mogą sobie pomażyc.
    Prócz Kowala również Ciapała był dużym talentem nie mówiąc już o Rutkowskim.

  • olek_solec weteran

    dobra, za jakies 30 minut zaczne szukac ;)

  • edzia bywalec
    @manu_fan

    Mam nadzieję, że Twój sen się spełni... :-)

  • Usia profesor
    @olek

    Dziś niestety bez dobrego sprzętu i częstego wyjazdu na śnieg i brania udziału w zawodach daleko nie dolecimy.
    Poszukaj jeszcze danych dla pozostałych jak masz czas: Wantulok, Urbański, Topór, Michniak, Kowal, ...

  • olek_solec weteran

    A i tak chyba największy zmarnowany to Dawid Kowal (1988). Juz jako 15-latek zdobyl brazowy medal MP wsrod seniorow, ale nie ma jak skakac w normalnych warunkach. Marnuje sie w FIS-Cup ze sprzetem marnej jakosci...

  • olek_solec weteran
    NASZE TALENTY

    Artur Broda (1989)
    Mistrzostwa Polski: 49,49,33,29,39,28
    FIS Cup: -
    COC: -
    PŚ: -

    Piotr Byrt (1989)
    Mistrzostwa Polski: 60,58,51,49,40,40,44,45
    FIS Cup:63,30,30,37
    COC: -
    PŚ: -

    Jan Ciapała (1986)
    MP: 15,26,16,41,21,25,24,30,29,28,20
    FIS: 25
    COC: 61,65,94,71,41,57,53,23,38
    PŚ: -


    Andrzej Kos (1989)
    MP: 57,54,48,52,47,49,39,44,38,33
    FIS: 12,26
    COC: -
    PŚ: -

    ***

    chlopaki w ich wieku są w COC, czesto pukają do PŚ... A nasi rzadko kiedy są w FIS-Cup, na Mistrzostwach Polski w zuzytym sprzecie i bez nalezytego treningu widac jak jest. Mają potencjał ale coz z tego...

  • Usia profesor
    @Anika

    No z tymi kombinezonami to strasznie przykra sprawa, bo one nawet tak drogie nie są jak sie wydaje. A przy zamówieniu grupowym mozna upust uzyskać przecież.
    Wystarczy by sie pZN z klubami dogadał i złożyli wspólne zamówienie u producenta.

  • Anika profesor
    @Usia

    Jakoś przeoczyłam tego newsa. Zgadzam sie z Tobą całkowicie. Jeżeli ten @nieznany jest z PZN to rzeczywiście powinien zadziałać, a nie tylko w kiepskim stylu odpierać zarzuty.
    Co do talentów.
    Z własnego doswiadczenia wiem, że wygrywać mogą nawet beztalencia. Pod warunkiem, ze ktoś poświeci im dużo pracy i że sami będą pracować. Mówię o konkursach w grze na instrumentach, gdzie talent naprawdę ma ogromne znaczenie.
    Ale ci, którym się chciało i z którymi wyćwiczyłam każdą nutkę odnosili sukcesy.
    Więc niech tu nie mówią, że w Polsce nie ma talentów do skoków.
    Jeżeli nie ma to trzeba je stworzyć. Dajac im warynki, sprzęt, trenerów i możliwości konfrontacji z innymi, aby w piórka nie obrośli za wcześnie.
    Czy np. Murańka w pewnym momencie juz nie zaczął sobie wyobrażać jaki jest świetny? A Rutkowski czy nawet Bachleda? Tu ewidentnie kłania się psycholog.
    Młodzi powinni jeździć jak najwięcej. Trzeba szlifować diamenty. Jak będą leżały odłogiem, to nic z tego nie będzie.
    Ale...
    Szlag mnie trafił, gdy się okazało, że nasze dzieciaki zostały zdyskwalifikowane, bo ktoś poskąpił na sprzęt!

  • olek_solec weteran

    @Usia - do tego artykułu z linka

    W Niemczech wydaje mi sie ze olewają juniorow podobnie jak w Polsce. Co prawda tam maja lepszych skoczkow, szkoleniowcow, nowoczesne metody, itp. ale na szkolenie juniorow nie kladzie sie nacisku, tak samo jak i u nas :( smutne

  • Usia profesor
    @Nila

    Bo Adam Małysz wart jest osobnego newsa. I tam to zamieszczono :)

    @Anika
    Poczytaj co mi ktos napisał pod newsem
    http://www.skijumping.pl/news.html?pokaz_news=6195
    na temat młodych i mojego "czepiania się "

  • Nila stały bywalec
    Małysz...

    Ciekawe dlaczego nie zamieściliście tu tej PRZESYMPATYCZNEJ wypowiedzi Adama...??

  • ktos bywalec

    dzis wygra ADAM

  • Anika profesor

    @Usia
    @Olek
    @Henio
    Trener Niemców wyrzucił Spaetha, Mika miał odwagę nie zabrać Bystoela...
    A naszym orzełkom ciągle dawana jest szansa spadania na bulę.
    Może za pieniądze które wydawane są na ich start kupić sprzęt dla juniorow i wreszcie zacząć ich wysyłać na prestiżowe konkursy, coby sie popróbowali z najlepszymi w swej kategorii.
    Zrobiłabym to nawet kosztem zrezygnowania z udziału w konkursie drużynowym. Bo przecież żadnej drużyny nie mamy. A Adam ma już i tak dosyć na swoich barkach.

  • Basia 4944 doświadczony

    Dobrze, że Schlieri ma dobre nastawienie przed Turniejem. Może go wygra????

  • manu_fan weteran

    śniło mi się, że schmitt dzisiaj wygra, ale to tylko sen

  • Anika profesor
    @sołtys

    Czy Ty masz pojęcie o czym piszesz? Przecież Bachleda przepadł i dzisiaj go nie będzie! Przeczytaj też mój poprzedni komentarz - to nie żart.

  • Anika profesor

    Poraz ostatni: nie wyśmiewajcie sie z Marcina. Nie wypada obśmiewać inteligentnych inaczej. On nie jest temu winny, że nie może sprostać oczekiwaniom.

  • anonim
    @vegx

    Sponsorzy skoczków (prywatni) czasami dają specjalne premie za miejsca w 30.
    Na przykład Doskonałe Mleko tak robi. I podobno niektórym bardziej sie opłaca skakać w Pk (bo za miejsce w dziesiątce dostanie chyba 1000-2000zł premii), a na PŚ ryzykuje, że do 30 nie wejdzie i premię straci. Dlatego czasami ci "sekowani" zawodnicy może, sami unikaja powołania na zawody PŚ .

  • vegx redaktor
    @Kucyk

    Zwycięzca poszczególnego konkursu na TCS dostaje 30tys. franków szwajcarskich czyli ponad 70tys. złotych.
    A 30 zawodnik nie dostaje nic, żadnej kasy.
    Premie są chyba tylko dla najlepszej 6, a może nawet 10. Ale na pewno nie dla zawodników z 2 i 3 dziesiątki.
    Oczywiście, dany skoczek może dostać jakąs premie od swojego kraju za to 30 miejsce, ale nie słyszałem o czyms takim. Dostaja co najwyzej stałe stypendia i tyle.

  • anonim

    http://skoki-morgi.blog.onet.pl/

  • mathias136 początkujący
    dzisiejsze zawody

    moim zdaniem wygra Anders Jacobsen który pobije rekord skoczni a Małysz będzie drugi

  • olka bywalec

    Zapraszam na powstający blog o Andersie Jacobsenie :)

    www.andersjacobsen.blog.onet.pl

  • Kucyk początkujący
    Pytanie

    Może mi ktoś powiedzieć ile skoczek dostaje pięniędzy za wygranie konkursu a ile ten co zajmuje 30 miejsce to ostatnie bardzo mnie to ciekawi

  • Usia profesor
    @olek

    No generacje 16-20 latków juz zupełnie u nas olano. Ci młodsi maja przynajmniej Lotos Cup a reszta nic.
    Na zawodach MP i innych nie maja szans z kadrowiczami, bo maja duzo gorszy od nich sprzęt, kombinezony i nie biora udziału w zgrupowaniach... Sam Ahonen mowi, ze dobry sprzęt i kombinezon to czasami kilkanaście metrów dłuższy skok.
    Te chłopaki nie maja prawie żadnych szans na pokazanie, że skaczą jak kadrowicze (no chyba, że kadrowiczom zakażemy startu na MP w "kadrowych" nartach i kombinezonach).
    Ich juz wyrzuconio za burtę, w okresie, gdy inne kadry łowią wśród ich równolatków talenty.
    Gdzie Ciapała, Topór, Wantulok, Urbański, Pitr Byrt i wielu innych? Chyba juz skaczą tylko rekreacyjnie, bo nie ma u nas żadnych perpektyw, że ktoś ich zauważy. I nawet jak na MP i innych zawodach skaczą porównywalnie z kadrą B, to nikt sie tym "nie przejmuje". Na najbliższe zawody jedzie ktoś z B, nawet jak skacze beznadziejnie.

  • anonim
    only

    Ja powiem krótko - zgadzam się z @linta_89 !! =)

  • anonim
    -

    Wszystkich zleje dzisiaj porządnie Bachleda. Jego dotychczasowe skoki to zwyczajny kamuflaż. Dziś zobaczymy znowu starego dobrego Bachlede - Jastrzębia na progu i Tygrysa w powietrzu.

  • Divine JazOOn profesor
    Młodzi vs Małysz

    chyba takie bedzie podium :) Pytanie w jakiej kolejności :D

  • olek_solec weteran

    @Usia
    @Henio

    W tym sezonie to chyba jeszcze nigdzie, ale wczoraj przeglądałem profile naszych mlodych skoczkow. Prawie ze sie zalamalem. Styrczula, Koty dwa nie wiem kto tam jeszcze to juz sa w takim wieku ze powinni byc w COC conajmniej. Jeden Kot jest nawet chyba z wieku Schlierenzauera. Styrczula to juz 20 lat ma, zadnych osiagniec... Coz to bedzie z tymi skokami ;/

  • Usia profesor
    @Henio

    Wątpię, czy gdziekolwiek poskaczą.
    Skocznie nie są naśnieżone a na oblodzonym igelicie chyba skakać nie wolno.
    A w Łabajowie to chyba nawet igelitu nie ma :(

  • anonim
    FC-Seefeld

    A nasze 16-latki i młodsi skaczą chociaż w nowy rok w FC czy tylko na k-20 w Łabajowie?

  • olek_solec weteran

    Brakuje jednego profefsora Marcina Bachledy :) Spaeth sam chyba wiedzial ze jego wystawienie nie ma sensu.

  • linta_89 bywalec
    ---

    Jeżeli Adam nie wygra ( odpukać) to Jacobsen stanie na najwyższym podium , czego mu życzę :)

  • Anika profesor

    Ci mnłodzi skaczą po prostu jak natchnieni aniołowie.

  • Sceptyk bywalec

    Jacobsena może zgubić to, że będzie się oglądał na to jak skacze ktoś inny (sam teraz o tym powiedział, że zobaczył skok Schlierenzauera).

  • anonim

    Święte słowa Schlierenzauera. Jak się ma formę i chęć do skakania, czuje się do tego pasję to wszystko wychodzi, nieprawdaż?

  • anonim

    Sami profesorowie. Świetne tłumaczenie Spaetha.

  • anonim

    Ale oni wszyscy pięknie mówią. Istni dyplomaci.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl