Aleksander Herr chce zwyciężać dla Polski

  • 2007-01-17 13:23

Aleksander Herr walczy o polskie obywatelstwo. Niemiecki skoczek na początku listopada minionego roku złożył wniosek o przyznanie mu polskiego paszportu. Niestety od tamtej pory sprawa praktycznie stoi w miejscu.

Matka Aleksandra Herra jest Polką, pochodzi z Gdańska. Jego dziadek ma do tej pory kontakty z Polską i mówi płynnie w naszym języku.


29-letni były reprezentant Niemiec zapewnia, że jest ściśle związany tradycją i mentalnością z Polakami, wśród których wychowywał się jego dziadek i dzielił się ze skoczkiem wszystkim, co związane z polską tradycją.

Alexander Herr podkreśla, że zawsze wysoko cenił polskich kibiców, czuł się związany z fanami z Polski i samą Polską. Dlatego też, jest mu bardzo przykro, że podanie które złożył jeszcze nie zostało rozpatrzone.

Obecnie niemiecki skoczek pilnie trenuje i chce utrzymać jak najwyższą formę. Jego marzeniem jest skakanie dla narodu polskiego i zwyciężanie, zwłaszcza w Mistrzostwach Świata.

Adwokat Herra poinformowała, że do chwili obecnej z siedziby wojewody nie otrzymała żadnej informacji.

Czy więc sprawa zmiany obywatelstwa niemieckiego skoczka nabierze tempa? Miejmy nadzieję, że tak, ponieważ tak klasowy zawodnik jak Alexander Herr z pewnością przydałby się polskiej ekipie, gdzie obok Adama Małysza i Kamila Stocha nie ma skoczka, który regularnie punktowałby w Pucharze Świata.


Tadeusz Mieczyński, źródło: Informacja własna
oglądalność: (14381) komentarze: (97)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • anonim

    Małysz i Herr to jest to może bedziemy mieć choć 3 miejsce drużynowe

  • chomik65 początkujący
    Mogliby to orzyszpieszyć

    No przecież Aleksander Herr to świetny skoczek i bardzo wzmocnił by polską kadrę

  • anonim

    Gdyby Herr reprezentował Polskę, byłby mocnym punktem naszej drużyny. Myślę że nasi by się bardziej zmobilizowali.

  • niki początkujący

    przydalby sie bardzo, taki dobry i doswiadczony skoczek jakim jest Alexander Herr, poniewaz nie mamy skoczka na poziomie Kamila Stocha i Adama Malysza, ktory moglby spokojnie walczyc z najlepszymi o jak najlepsza pozycje w konkursach indywidualnych,jak i druzynowych.

  • patrycja381 weteran

    jesli herr chce skakac dla nas to ja nie mam nic przeciwko...

  • patrycja381 weteran

    olamola23 malysza istocha raczej nie da sie sklonowac...tacy ludzie to rzadkosc, pojaiwaja sie raz na jakis czas.

  • olamala23 początkujący
    Herr

    było by miło jak by dla nas skakał bo jak na razie np w zawodach drużynowych nie mamy szans bo co tu się oszukiwać byśmy musieli sklonować ałysza i Stocha bo reszta ... są ok ale w zawoach no cóż

  • anonim
    herr

    ROSJANIE BUDUJA NAPRAWDE MOCNA EKIPE MOZE ZA 2-3 LATA NAMIESZAJA ,NIECH OLEK TAM PROBUJE

  • anonim

    Małysz wkońcu miałby zastępce! Ale pewnie nasz Związek Narciarstwa sie nie zgodzi na jego obywatelstwo i występowanie w kadrze, bo nie jest Poalkiem i nic ich to nie obchodzi ze ejst z nami związany! Ja uważam że jest dobrym skoczkiem i powienien jak najszybciej byc w naszej kadrze!!!

  • narsissi początkujący

    jego podanie nie powinno byc szybciej rozpatrzone niz innych ludzi- bo dlaczego. Dopuki nie mial klopotow w Niemczech to ja nic o nim nie slyszalam, ze Polak itd. Tez mnie to nie interesowalo, ale jesli mowia, ze Janda mowi plynnie po polsku, to by i w telewizji powiedzieli, ze jego matka jest z Polski. Moze przeoczylam. Inni go nie chcieli, to do nas idzie. A opn w ogole mowi po polsku? Bo jesli nie, to nech nie klekocze, ze jest z Polska zwiazany, nasza metalnoscia itd. Lizus.

  • anonim
    @ JAS

    Tad nie musiał rozmawiać z Herrem bo informację są od adwokatki?

  • linta_89 bywalec
    --

    Fajnie by było gdyby Herr znalazł się w naszej kadrze. 3majmy kciuki żeby to polskie obywatelstwo dostał :)

  • anonim
    @jas

    Zawsze się znajdzie ktoś komu się nie będzie podobał dany artykuł, ale ty chyba jesteś zazdrosny, że sam nie umiesz takiego napisać...

  • pablo1200 początkujący
    Super !!!

    Super jakby dostał w końcu to obywatelstwo. W końcu koło Małysza byłby inny skoczek :)

  • jas początkujący
    Bzdury

    Autor tego artykolu (Tadeusz Mieczyński) ma spora fantazje bo 100 % z Herrem nigdy nie rozmawial :-)
    Znowu widac narodowe kompleksy w tym tekscie :-)

  • anonim

    @edzia
    no tak... cokolwiek by zrobił to znalazłaby się osoba, która byłaby niezadowolona... :(
    @Ariana
    no fakt; przecież wygląd nie ma znaczenia :))

  • Barnaba doświadczony
    Obcokrajowcy w polskiich skokach

    Polecam lekturę

    Hannu Lepistoe /na portalu;www.gazeta.pl/
    Między innymi:
    "Musicie pamiętać, że kupowanie nawet najlepszych obcokrajowców to nie jest droga rozwoju skoków narciarskich w Polsce. Trzeba szukać i kształcić rodzime talenty."

  • edzia. stały bywalec
    @Ariana

    Owszem mógł rozdać parę autografów tylko potem ci, którzy nie dostali by go byliby zdenerwowani. Bo przecież mógł rozdać jeszcze parę i jeszcze kilka następnych... Może chciał równo potraktować wszystkich kibiców i tyle.

  • akont doświadczony

    heh dziwne, przeciez obywatelstwo ma sie po matce.. wiec w czym problem?
    a jezeli juz to musi on przebywac na terenie polski minimum 5 lat

  • Ariana początkujący

    W sumie to sie Schmittowi nie dziwie a faktycznie kilka sekund mogloby sie w minuty zamienić...Ale to i tak go nie tłumaczy.Pare autografów mogł rozdac.Taa Jacobsen pewnie nie bedzie mógł sie pewnie opedzić od fanek. No cóż jak ktos wygląda tak jak on to nic dziwnego,a ja i tak wole np. Alexa Herra albo Dimitrija Ipatova mimo ,że Dimitrij jest na twarzy caly podziurkowany od ospy chyba i ma kłapciate uszka,ale wzbudz we mnie autentyczna sympatie

  • anonim

    albo miał dosyć fanek xD

  • anonim
    @Ariana

    To dobrze :)
    No cóż... może był zmęczony podróżą??
    A może miał po prostu zły dzień??

  • anonim
    @planica

    Tak, to tylko kilka sekund...
    Ale np jeżeli tak ze 100 osób będzie chciało autograf to... ojjj :)))
    Już widzę Jacobsena otoczonego fankami =D
    Ale kilka autografów można by było dać, no nie??

  • Ariana początkujący
    Bystoelka

    nie mnie tam nie było to był dzien jak zjezdzały sie ekipy i uwiez mi nie tylko Schmitt był w uwadze widziałam to z daleka, tak, ze nawet nie podeszłam do niego, bo byłam zniesmaczona jego zachowaniem. Mozna byc zmeczonym, ale on jest gwiazdą i to go do czegos mobilizuje.... Spoko rozumiem cie:-)

  • planica początkujący

    Zgadzam sie z Arianą i Bystoelką . Jak jade do zakopanego to kibicowac moim ulubiencom, okazac im szacunek i tego samego oczkuje od nich, jak prosze o autoraf, to oczekuje cierpliwie na swoja kolei i sie nalezy-to tylko kilka sekund.....

  • anonim
    @Dona

    Fanki zawsze piszczą na Jego widok a Jego to najwyraźniej meczy i nie dziwię się że je ignoruje. A może ty byłaś między tymi dziewczynami i dlatego tak się zachował??
    Oczywiście nie mówię, że byłaś jedną z nich - nie zrozum mnie źle :)

  • Ariana początkujący
    Bystoelka

    Zgadzam się z Tobą .Jade na zawody,żeby im kibicować i jak mnie ktos olewa to mnie wnerwia,ale poza przypadkiem Schmitta to nie było jak na razie innych przyapadków,żeby ktoś olał fanów /w tym także mnie/.Noo może Jernej Damjam,ale on wtedy faktycznie trenował i zrehabilitował sie potem

  • Dona stały bywalec

    W sumie może byl już zmeczony otoczką wokół siebie .Te dziewczyny piszczace na jego widok.Ehh to mogło być męcząće i deprymujące dla niego. Bo niektóre to faktycznie przesadzaja.A może akurat miałam taki niefart ,że ilkekroć byłam w Zakopanem i on tez był to miał akurat złe dni ....

  • anonim

    @Dona
    No ja też nie lubię jak skoczkowie lekceważą swoich fanów bo w końcu to dla nich przyjeżdżają pod skocznię i kibicują to chyba im się coś nalezy!

  • edzia. stały bywalec

    No to o tym nie wiedziałam.... ale i tak go lubię chociaż uważam że może chciał się wyciszyć przed skokiem.

  • Dona stały bywalec

    Wiem jacy są dla kibiców ,bo jezdze do Zakopanego.No to Edzia niestety musze Cie zmartwić ale ilekroć spotyka lam Schmitta to zawsze lekcewżył kibiców.Nie jestem typem fanki która wyznaje skoczkom miłośc itd.Mówie to teraz zeby nie wyszło ze sie mu narzucalam czy wyznawałam miłośc jak inne fanki mnie zlekceważył.Zresztą nie tylko mnie. A Alex zawsze z uśmiechem rozdawał autografy i nie odszedl poki ka zdy nie dostał tego co chciał/Sorry ale Schmitt strasznie gawiazduje i nie odpowiada mi to

  • edzia. stały bywalec
    @dona-tonka

    A ja lubię Martina Schmitta i szczerze mówiąc a raczej pisząc nigdy nie słyszałam o nim nic negatywnego ze strony kibiców.

  • anonim

    @Dona
    a na jakiej podstawie twierdzisz, że Alex Cię szanuje???

  • anonim

    Jeśli chodzi o niemieckich zawodników ni przede wszystkim o Herra Hocke Mechlera i Neumayera.Oni tez mnie sznują wiec ja szanuje ich i niie mam jakichs durnych uprzedzeń ze to Niemcy czy cos takiego.

  • anonim

    i jeśli ktos mnie szanuje jako kibica to ja szanuje tez jego.Alex mnie szanuje wiec ja szanuje jego i jego decyzje choc niektórych zachowan jego nie potrafie zozumieć.Ale szanuje go .

  • edzia. stały bywalec
    @dona-tonka

    A możesz bliżej określić o których zawodników Ci chodzi i jaki mają stosunek do kibiców? Pytam z czystej ciekawości. ;-)

  • anonim

    na tej podstawie, ze znam ich stosunek do kibicow z autopsji.

  • edzia. stały bywalec
    @dona-tonka

    A na jakiej podstawie twierdzisz, że niektórzy niemieccy zawodnicy(oprócz tych, których wymieniłaś) są zadufani w sobie?

  • anonim
    Alex do Polski

    Otwórzcie rozum na coś nowego..Jestem za tym zeby Alex dostał polskie obywatelstwo.tylko wkurza mnie ze to tak długo trwa.I jedni mowią,że sprawa nabrała tempa inni że wszystko stoi w miejscu.Tak,że zgupialam ale chce żeby Herr skakał dla Polski.Jestem jak najbardziej za
    A ten Pauli to tez jest talent i fanie by było jakby tez miał polskie obywatelstwo
    P.S Popieram Din i Arianę

  • jozek_sibek profesor
    Alexander Herr

    Alexander Herr w PŚ.

    95/96r. 75 miejsce - 13 pkt
    96/97r. brak pkt
    97/98r. 64 miejsce - 27 pkt
    98/99r. 37 miejsce -141 pkt
    99/00r. 35 miejsce -109 pkt
    00/01r. 40 miejsce - 94 pkt
    01/02r. 33 miejsce -129 pkt
    02/03r. 59 miejsce - 25 pkt
    03/04r. 26 miejsce -241 pkt
    04/05r. 24 miejsce -233 pkt - kontuzja
    05/06r. 28 miejsce -158 pkt - odsuniety

    Podium PŚ:
    27.11.2004r.Kuusamo - 2 miejsce (1 Ahonen)
    10.03.2004r.Kuopio - 3 miejsce(1 Romoeren)

  • jozek_sibek profesor
    @Ariana 1897831

    Potwierdzam co piszesz o Alexandrze Herrze.
    Alexander Herr najlepsze wyniki w PŚ ma w 3 ostatnich sezonach. Szkoda 2 ostatnich,bo z pewnoscią byłby w ,,20 "najlepszych,gdyby nie kontuzja i ,,przygoda" z trenerem.
    Najlepszy sezon to 2004/2005 - 24 miejsce w PŚ, a startował tylko w pierwszych 12 konkursach na 28 rozegranych - pużniej upadek i kontuzja!!!!
    Do czasu kontuzji znajdował sie na 13 miejscu w PŚ!!!

    Ostatni sezon słabszy(28 miejsce),ale do czasu ZIO na 18 miejscu w PŚ - pużniej roztanie z drużyną i brak startów(opuścił ostatnie 6 konkursów PŚ).

  • anonim
    Do Anonima

    Do Anonima > Dla Twojej wiadomości.PS 2005/2006 - Alex był w czołowce dopóki nie było konfliktu ze związkiem narciarskim .PŚ 2004/2005 Alex w czołowej 15 dopóki nie odnióśł kontyuzji po tym jak pieknie walczył dla swojej drużyny w drużynówce w Willingen..PŚ 2003/2004 .Alex by ł w czołowce dopóki znów nie odniósł kontuzji. PAmietacie z zeszlego sezonu jak Okabe skakał? Po powrocie na skocznie po latach nieobecności.Jeśli chce do Polski tio jestem za.Ale mogłoby sie to szybciej potoczyć.Nioech sie z Polka ożeni to może bedzie szybciej...

  • mateusz bywalec
    nie chce

    Nie chce aby aleksader herr skakał dla polski bo wtedy bedzie troche dziwnie

  • jozek_sibek profesor
    Aleksander Herr

    Gdyby wystartował w reprezentacji Polski,to mogło by sie okazać,że ma lepsze wyniki,niż zawodnicy skaczący dla reprezentacji Niemiec!

  • edzia. stały bywalec

    Z jednej strony fajnie byłoby gdyby Herr skakał dla Polski bo to niezły zawodnik ale z drugiej... Jak już tu ktoś słusznie zauważył Alex chciał zdobyć obywatelstwo najpierw w Szwecji a dopiero potem jak tam mu nie wyszło przypomniał sobie o Polsce i swoim pochodzeniu. Poza tym chyba rzeczywiście chce się odegrać na Niemcach. Namieszał trochę w swojej ekipie. Najpierw oskarżenia wobec trenera. Sprawa z nieregulaminowymi kombinezami niemieckich skoczków też wyszła od niego. Jest więc nad czym myśleć...

  • Anonim bywalec
    -

    Osiągnięcia Alexandra Herr'a

    1998/99:
    Puchar Świata - 37 miejsce

    2000/2001:
    Puchar Świata - 40 miejsce
    Mistrzostwa Świata - 2 występy, 7 i 16 miejsce
    Turniej Czterech Skoczni: 17 miejsce
    Puchar Świata w Lotach: 22 miejsce
    Turniej Skandynawski: 41 miejsce

    2001/2002:
    Puchar Świata - 33 miejsce
    Letnie Grand Prix - 24 miejsce
    Turniej Czterech Skoczni: 41 miejsce
    Turniej Skandynawski: 35 miejsce

    2002/2003:
    Puchar Świata - 57 miejsce
    Puchar Kontynentalny - 18 miejsce
    Letnie Grand Prix - 21 miejsce
    Turniej Czterech Skoczni: 60 miejsce
    Turniej Skandynawski: 32 miejsce
    Puchar Świata w Lotach: 49 miejsce

    2003/2004:
    Puchar Świata - 26 miejsce
    Letnie Grand Prix - 15 miejsce
    Turniej Czterech Skoczni: 36 miejsce
    Turniej Skandynawski: 18 miejsce

    2004/2005:
    Puchar Świata - 24 miejsce
    Letnie Grand Prix - 26 miejsce
    Turniej Czterech Skoczni: 29 miejsce

    2005/2006:
    Puchar Świata - 28 miejsce
    Letnie Grand Prix - 21 miejsce
    Mistrzostwa Świata w lotach - 21 miejsce
    Igrzyska Olimpijskie - 1 występ w Pragelato, 26 miejsce
    Turniej Czterech Skoczni: 19 miejsce


    I on "chce zwyciężać dla Polski"??? Śmieszne... Osłabi naszą drużynę jeszcze bardziej...

  • kibic_malysza profesor

    @Patrycja381

    Bo nie jest polakiem.

  • Karolina^^ doświadczony

    O :D
    fajnie by bylo jakby skakal dla Polski ;p
    Hmm.. ciekawe jaki skoczek jest jeszcze jakoś zwiazany z Polską ;))

  • anonim
    ZEMSTA???

    Coz mozan miec za i przeciw,ale jedno jest pewne Alexander Herr jest bardziej zmotywowany niz kiedykolwiek poniewarz chce udowodnic naszym sasiasom z zachodu co staracili za skoczka.Czyli to ma byc akat zemsty dla krepkiego skoczka.Moim zdaniem Polska reprezetacja tylko zyska na pobycie w naszej kadze Alexandra.TU CHODZI O COS WIECEJ NIZ SKAKANIE!!!POZDRAWIAM:):):)

  • anonim

    Niech przyjezdza , do igrzysk w Vancouver moze skakac
    spokojnie o ile bedzie mial dobry poziom , a mysle ze stac go na to i ma teraz taka motywacje ze moglby byc w scislej czolowce na poziomie Adama on chce pokazac nimca co stracili i pokazac na co go jeszcze stac ale jesli sie szybko niezdecydujemy to mysle ze on zakonczy kariere, a szkoda by bylo , chcialbym widziec mine niemcow , ktorych wyprzedzimy w konkursie druzynowym.....

    Malysz SToch Skupien + Herr nasz team ,a jak przyjdzie Pauli to niech zmieni Skupnia

  • vegx redaktor

    Szkoda, ze to własnie do władz Polski zwrócił sie w ostatniej kolejności.
    Próbował przecież wpierw skakać w barwach Szwecji i jeszcze jakiego kraju. W końcu wszędzie odprawili go z kwitkiem to sobie przypomniał nagle o ojczyźnie swych dziadków...
    Nie, ja go nie chce u nas!
    Gdyby od razu się zwrócił do nas to OK, ale tak... żegnam!

  • patrycja381 weteran

    kibic_malysza

    powiedz dlaczego tak sadzisz?ja go nie skreslam odrazu jak to robia niektorzy...jesli herr chce skakac dla Poslki to dlaczego ma mu sie tego zabronic??

  • Kasiunia stały bywalec

    Tak tak :)

  • kibic_malysza profesor

    Czy Polska nie ma młodych skoczków, którzy by mogli skakać w następnych latach? Chyba w tym nam nie pomoże Herr w końcu to nie młodzik, ani super skoczek. Gdyby to był szwajcar miałbym może inne podejście do tego ale niemca sprowadzić do Polski to nie jest dobry pomysł.

  • anonim

    1. w naszym cudownym państwie to on możę sobie czekać na temn paszport, czekać , czekać i się nigdy nie doczekać.
    2. gdyby był w naszej drużynie sądzę żę moglibyśmy spokojnie walczyć o miejsca na podium w drużynówkach.

  • anonim

    Lepistoe i tak mówi po niemiecku do polskich skoczków czyli nie ma problemu z porozumiewaniem sie :) ale Herr w reprezentacji Polski troche mnie śmieszy ;) a Pauli na 100 % nie opusci reprezentacji Austrii dla Polski :P hihi

  • Luk profesor

    Dajcie spokój...
    Chyba nie chcecie już oglądać Polski na ostatnich pozycjach w konkursach drużynowych? (i oprócz Małysza i czasami Stocha w indywidualnych)

    Pauli także ma szansę skakać dla nas.

    Małysz+Stoch+Pauli+Herr = drużyna marzeń ;]

  • anonim
    Herr

    Herr jest bardzo konfliktowy, chodzi swoimi drogami, trenuje idywidualnie ze swoim ojcem (sa bardzo zamozni) i ma swoich kolegow z kadry gleboko w d....,Tak samo bedzie w naszej kadrze. Teraz to wszysko to podlizywanki. Jestem za : nie

  • anonim
    Herr ok.

    Jestem za. Tylko on biedak nie zna realiów życia w nadwiślańskim kraju. Ja bym tak na siłę z Fatherlandu nie zwiewał aby jeszcze 3 - 4 sezony polatać na nartkach. A ten jego dziadek to Kaszub, Niemiec z Gdańska czy Polak w końcu. Niemcy z Gdańska raczej chyba po polsku nie mówili no chyba że "robić, robić bo nie być brukiew" lub tym podobne frazy

  • Dona stały bywalec

    Dajcie spokój z tym Alexem przyda sie druzynie niektorzy maja ponad 30 i dalej skaczą na spoko poziomie.Alex moze nie ma super formy, ale stale punktuje w Pś i to pomoze Polskiej druzynie.:-)

  • kibic_malysza profesor

    My Polacy nie chcemy Niemca, wystarczy nam Małysz.

  • anonim

    @Etusiowa
    On musi przede wszystkim podać powód, dla którego chce mieć obywatelstwo Polskie.
    No i może to, że Jego matka jest Polką jest dobrym powodem - ale tata jest Niemcem i reszta rodziny także.
    A to, że Jego dziadek mówi płynnie po polsku to chyba nikogo nie obchodzi, no nie?? Bo w końcu Polakiem nie jest ;/

  • anonim
    róznie bywa z formą

    Musicie przyzanać że u Herra jest różnie z formą, czsem lepiej a czasem to gorzej, przec co nie jest wystawiany w wielu zawodach. u nas, jako ze nie ma zbyt wielu dobrych zawodników, chlopak ma nadzieje dostac sie do tej czołówej trójki i wrócić na skocznie. Fajnie. przyda nam sie dobry zawodnik. Jednak każdy wie, ze Herr jest zawodnikiem niemieckim i to juz raczej slabym zawodnikiem. Więc czy potrzebny nam taki odgrzewany kotlet? I czy PZN stać na utrzymanie nowego zawodnika? Czy nie szkoda na niego pieniędzy skoro i tak za chwile przestanie skakać (nie ma sie co oszukiwac, on ma juz 29 lat), czy nie lepiej zainwestowac w młodego skoczka?

  • anonim

    Osobiście nic nie mam do niego ale on już jest za stary i niech lepiej zostawi miejsce młodym polskim skoczkom. On już raczej nie bedzie odnosił sukcesów a my mamy naprawde utalentowana młodzież, niech oni próbują.

  • Ivonka91 bywalec

    Według mnie Herr dobrze robi wybierając Polskę ;-))) Ma polskie korzenie i jeżeli czuje że powinien skakać dla nas to O.K. :-) jestem za!

  • anonim
    HERR

    Uważam, że jeżeli Alexander Herr chce reprezentować PL, to jest ok. Przynajmniej jest ktoś, kto tego pragnie, i zamienić chce Polske na Niemcy. :):) Alexander powodzenia!

  • skorpioss początkujący

    mysle, ze "dzieki" postawie naszych skoczkow (oprocz Malysz i Stocha) powinien Herr reprezentowac Polske, przynajmniej mielibysmy jakies szanse na lepsze miejsca w druzynowych konkursach, niz 8-me :))

  • narty bywalec

    40 lat już mineło...

  • Divine JazOOn profesor
    29 lat minęło

    a ja na to spojrze tak. on już nie jest 1 młodości. Ma 29 lat. Jak Adam. ile jeszcze jest w stanie lat skakać na w miare wysokim poziomie?

  • anonim
    @ Barnaba

    Ladnie napisałęś
    ale czy jeśli ktoś kluczy i blokuje sprawę z niskich pobudek(korzyści rodzinne) to otwarcie prosto w oczy Ci to powie?
    To mniej więcej takj akbyś prosił aby wszyscy TW ze łzami w oczaCH PRZYZNALI SIĘ DO haniebnej przyszłości i współpracy ze zbrodniczą orgsnizacją np. za otrzymanie paszportu!
    Odwagą cywilną wykazał się tylko BP Skworc reszta TW usprawiedliwia się że nikogo nie krzywdziła albo wręcz do końca idzie w zaparte!!!!!

  • Divine JazOOn profesor
    @Etusiowa

    w normalnych warunkach trwa to 5 lat. ale można przypieszyć sprawe - jeśli sie udowodni potrzebe i związek z krajem oraz przyspieszy to urząd

  • anonim

    Bystoelka- ja się nie dawno dowiedziałam, że załatwienie obywatelstwa potrzebuje czasu, nawet 5-ciu lat. Nie wiem jak to będzie z Herrem, ale jeśli bardzo tego pragnie to życzę mu polskiego paszportu.

  • Divine JazOOn profesor
    a mnie to kalafiorem

    leży, czy będzie skakał dla polski czy nie. Po prostu jest mi to obojętne..

  • anonim

    Dla mnie jest to szczerze mówiąc obojętne. Miło by było przywitać nowego w drużynie, a jak się nie uda to trudno. Jednak jak mówię, jest to dla mnie obojętne. Może do nas przejść nawet cała reprezentacja Austrii ;) (oczywiście żart)

  • anonim

    Dajcie spokój Alexowi on jest szczery w 100% wierze w niego, bo juzgo w zakopanem zdazyłam poznac i stwierdzam, ze nie pasuje do Niemieckich zadufanych w sobie(z wyjatkiem Maxiego, Neumyego i Stephanka) zawodników. Ja juz go uwazam za Polaka:-) Napewno przyda sie polskiej druzynie, bo poza Kamilem i Adamem nie mamy nikogo, kto walczyłby o ptk w PŚ. ALEX DO POLSKI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • gf11pal bywalec
    Troche inne spojrzenie na sprawę

    Ja tam osobiście nie bardzo za Herrem jestem. Wydaje mi się że zmiana narodowości jest coraz częściej pojmowana mniej więcej jak zmiana klubu. Mamy swoich skoczków. Może nie jakiś wybitnych samych, ale swoich. I dla mnie takie gadanie głupot że jest przywiązany do Polski to jest tak oczywista nieprawda,że no nawet nie będę się dłużej na ten temat wypowiadał. Chce się że tak to ujme "podlizać".

    Czyli ja go w naszej ekipie nie chcę.

    Do takiego Pauliego też przekonany nie jestem. No ale jemu myślę że już bliżej do Polski niż Herrowi. Mam takie dziwne przeczucie że gdyby nie jego kłótnia (Herra) z działaczami to by się do tych polskich korzeni nie przyznawał - o ile oczywiście wcześniej o nich wiedział.

  • Andrzej bywalec
    Herr w Barwach Polski

    Byłby to piękny precedens!!!

  • Barnaba doświadczony
    Panie Prezesie, najwyższy czas powiedzieć prawdę!!!

    Dla mnie nie ma problemu:czy Alex Herr, dzisiaj obywatel Nieniec ma skakać jutro (w następnym sezonie) w barwach Polski, państwa Uni Europejskiej.
    Nurtuje mnie nie wyjaśniona sprawa jego konfliktu z trenerem narodowej reprezentacji. Dotychczas jasno nie powiedziano, czy była to pospolita nielojalność zawodnika wzgledem pierwszego szkoleniowca, czy też osobista reakcja z powodu uznawania innych niż było w trenerskiej praktyce wartości moralnych. Zastanawia mnie również milczenie pozostałych członków nienieckiej kadry. Czy jest ono skutkiem pacyfikacji silnym oddziaływaniem trenera, a może po prostu następstwem braku odwagi cywilnej kolegów, która szkodzi wielu? Tak, czy inaczej w kwestii tej, stronom konfliktu zabrakło dobrej woli, służącej zwłaszcza honorowemu rozwiązaniu.
    Sądzę, iż nie jest to wyłącznie, potocznie określany, ból A.Herra lecz również niemieckiej federacji.
    Z tych też względów Prezes A. Tajner kluczy, spychając problem na pobocza. Nie może zdeklarować się czy tak czy nie. Kiedyś należało, a teraz już poważnie należy odpowiedzieć na to pytanie jednoznacznie. Czy PZN widzi A. Herra w składzie reprezentacji Polski, z zastrzeżeniem aktualnie warunku reprezentowania przez zainteresowanego odpowiedniego poziomu sportowego? Jeśli są jakieś inne powody,należy o tym powiedzieć otwarcie bez brodzenia po grząskich poboczach i zamazywania prawdy.

  • anonim

    Wiecie co a Moellingera (Niemca w barwach Szwajcarii) to się jakoś nikt nie czepia.

  • ddoommiinniikk początkujący

    Szwecja nie dała obywatelstwa?
    Sięgając nieco wcześniej, niejaki skoczek austriacki Andreas G. chciał reprezentować bodajże Wyspy Dziewicze (lub inny kraj o tak samo bogatej tradycji skoków narciarskich) - może tędy droga?

  • Anika profesor
    @Henio

    Do Zagórza, to juz niedługo pewnie nie, bo burmistrz wypiął się na skocznie.

  • anonim
    Veto

    Apoloniusz nie wyrazi nigdy zgody na Aleksandra i Artura z prostego powodu że kadra T mogła by skakać - czytaj podróżować - wyłacznie do Zagórza i Łabajowa ?

  • anonim

    ooo to aż takie problemy z załatwieniem tego obywatelstwa?? ;/

  • anonim
    @Usia

    Ujęłaś sedno sprawy.

  • anonim

    MNie to absolutnie by nie przeszkadzało.
    Jeśli mówi, że cały czas trenuje, więc nie próżnuje,
    i może utrzymać doskonałą formę, to ja naprawdę nie widzę przeszkód aby reprezentował barwy naszego kraju.
    Wiele zawodników tak robi tyle, że dotyczy to innych dyscyplin , w skokach trochę mniej , ale komu to przeszkadza ?
    A jakich to mamy teraz zawodników, super takich , jak narazie dwóch , Kamil i Adam, Herr bylby doskonałym wsparciem dla nasszej druzyny.
    Tylko jakiś czas temu troche mnie zdziwiło, że starał sie o to również w Szwecji.
    Ale jakie to ma znaczenie.

  • Canton doświadczony

    W latach 2001-2005 nic nie mówił że jest polakiem . Przypomniał se czy co?

  • Usia profesor

    Ale macie problem z jednym Herrem...
    Piłkarz może dostać obywatelstwo, koszykarz też a skoczek nie. Co za bzdury. I jakie to ma znaczenie czy to Polak czy nie? Skąd wiecie, czy wszyscy zawodnicy reprezentujący Polske sa narodowości polskiej? Przeciez nawet jak się człowiek tu urodził, to nawet posiadając obywatelsto nie musi być z pochodzenia Polakiem.
    Co Wam to przeszkadza. Będzie w dobrej formie, to powalczy o punkty dla naszej drużyny a nie to nie powalczy. Przeciez chyba nikt nie zmusi trenerów do wystawiania Herra jak będzie lądował na buli!
    No i przypominam, że my nie jesteśmy w PŚ "przywiązani" do 4 miejsc, bo mozemy wywalczyć i 5 i 8. Trzeba tylko mieć dobrych skoczków.

  • anonim

    Przypomniał sobie, że jest Polakiem... Skoro czuje sie związany w jakiś sposób z naszym krajem i ze swoimi przodkami to dlaczego nie może się starać o obywatelstwo??? Gdyby to był zwykły Niemiec, a nie sportowiec to sprawy by wogóle nie było.
    Ilu Polaków podobnie załatwia sobie obywatelstwo niemieckie bo mają pochodzenie???
    Jakie to śmieszne, Herr ma dziadka Polaka i chce do Polski, a ja mam dziadka Niemca i jest mi wstyd, że mam pochodzenie niemieckie. Porażka jakaś ....

  • anonim

    Następny Polak, jak i Rune Holta ;-)

  • Anonim bywalec
    -

    Po co on potrzebny w polskiej ekipie?? Skoro tak uwielbia nasz kraj to mógł od początku kariery starać się o polskie obywatelstwo, jak go wykopali z niemieckiej kadry to mu się przypomniało, że ma polskie korzenie, poza tym aż takim rewelacyjnym skoczkiem nie jest... popieram @g i @more or less, temu panu dziękujemy!!!

  • anonim

    to znaczy ze jak teraz dostanie obywatelstwo to będzie startował w następnym sezonie w barwach Polski???

    niech nasz prezes się zajmie sprawą obywatelstwa
    a nie szaranowiczuje

  • anonim

    Ahh nagle przypomnial sobie ze jest Polakiem.. Jakie to wzruszajace... Szkoda tylko ze dopiero po tym jak go Niemcy nie chcieli...

  • anonim

    Nawet jakby wygrywał to bym nie traktował go jako Polaka. Kibicuję Małyszowi, Stochowi i spółce, ale nie Herrowi!

  • anonim

    @olek_solec
    nasz prezydent uznałby to za zamach stanu, wię zostaje nam tylko marzyć ....:)
    Ale nie ukrywam, że byłoby fajnie mieć Aleksandra w nas. Z językiem nie ma problemu, bo nasi zawodnicy płynnie mówią po niemiecku, a on może nauczyłby się polskiego. Poza tym, Herr jest niezłym zawodnikiem, więc szkoda by było zwlekać z decyzją o przyznaniu mu obywatelstwa, bo latka lecą, a Herr już 18 lat nie ma ...

  • anonim

    Boże ... pomarzę sobie trochę.
    Małysz i Stoch w świetnej formie, Herr dostaje obywatelstwo, więc już mamy trzech zawodników ... Jeszcze dodać Pauliego z Austrii i mamy dream team. Ale kto wie, kto wie, może złoto olimpijskie za 4 lata będzie nasze :) ......

  • anonim

    juz sobie marze

    3 dobrych skovzkow i w druzynowce na minimum 4 miejscu ;p
    a jeszcze jak za pare lat nie skonczy kariery malysz i herr to i klimek muranka dojdzie ;p

  • olek_solec weteran

    Noo fajnie by bylo jakby dla nas skakał. Ogolnie nie przepadam za Niemcami , ale Herra lubie :) No i jest niezlym skoczkiem... Tyle ze pewnie sie nie doczekamy na przyznanie mu obywatelstwa (znając naszego prezydenta)

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl