MP w Szczyrku: KS Wisła Ustronianka wygrywa (pełne wyniki)

  • 2007-02-16 13:01

Drużyna KS Wisła Ustronianka wywalczyła tytuł drużynowego Mistrza Polski na skoczni K-85 w Szczyrku. Drugą serię konkursu odwołano, z powodu złego stanu torów najazdowych.

KS Wisła Ustronianka była zdecydowanym faworytem i nie zawiodła oczekiwań, jednak drugą - TS Wisłę Zakopane - wyprzedziła o zaledwie trzy punkty.

Nieoczekiwanie najdłuższy skok zawodów należał jednak nie do Adama Małysza, ale do Piotra Żyły, który poszybował aż na 90 metrów. O trzy metry krócej z obniżonego o dwie belki rozbiegu skoczył Małysz (87m), a na 86,5m lądowali Robert Mateja oraz Tomisław Tajner.

Nieco słabszy skok oddał uczestnik MŚ w Sapporo - Stefan Hula, który osiągnął 77,5m, co przy bardzo krótkich skokach pozostałych reprezentantów Szczyrku, sprawiło, że miejscowy Sokół musiał zadowolić się dziś ósmą pozycją.

Na 84,5m poszybował Kamil Stoch, czym udowodnił, że jest w niezłej dyspozycji przed zbliżającymi się MŚ w Sapporo.


Już jutro konkurs indywidualny w Szczyrku. Serdecznie zapraszamy do relacji z zawodów w serwisie Skijumping.pl.

Zobacz pełne wyniki konkursu drużynowego »

1. Wisła Ustronianka I 420 pkt.
Artur Broda - 68m
Rafał Śliż - 82m
Piotr Żyła - 90m
Adam Małysz- 87m

2. Wisla Zakopane I - 417 pkt.
Tomasz Pochwała - 85
Mateusz Rutkowski - 69,5
Wojciech Skupień - 84,5
Robert Mateja - 86,5

3. AZS AWF Katowice - 403 pkt.
Mateusz Wantulok - 83
Krzysztof Styrczula - 71
Tomisław Tajner - 86,5
Marcin Bachleda - 78,5

4. LKS Poroniec Poronin I - 366,5 pkt.
5. TS Wisła Zakopane II - 355 pkt.
6. AZS AWF Katowice II - 292 pkt.
7. Wisła Ustronianka II - 246,5 pkt.
8. Sokół Szczyrk - 234 pkt.


Tadeusz Mieczyński&Barbara Niewiadomska, źródło: Informacja własna
oglądalność: (11955) komentarze: (127)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • patrycja381 weteran

    @jozek_sibek

    ja mieszkam na Pomorzu ale nie wiadomo mi o tym ani slowa...

    jesli chodzi o talenty narciarskie w polsce to musimy jeszcze sporo czasu cierpliwie czekac, az PZN laskawie znajdzie sponsorow i pieniadze aby wybudowac skocznie w calym kraju...moze wtedy te talenty sie znajda...

  • MarcinBB redaktor
    @egl

    Podziwiam takich zapaleńców jak Ty! Oby nigdy ich nie brakowało!

  • bunny weteran
    jozek_sibek

    Jeżeli chodzi o Stefana to przez cały sezon jest bez formy
    Trzykrotnie punktował w zawodach PŚ:

    Kussamo 12 (najbardziej loteryjne zawody w tym sezonie)

    Lillehamer 29

    Vikersund 29 (w pierszej serii skakał w dobrych warunkach, dzięki czemu awansował do drugiej serii w której skoczył 20m krócej)

  • jozek_sibek profesor
    @bunny

    To nie jest temat tego newsa.
    Wspomniałem tylko,że trener zawlił z polityką startową S.Huli,który jest cieniem zawodnika z jesieni.
    Poglądy wymienimy kiedy bedzie na to okazja.

  • Usia profesor
    @bunny

    Do Ciebie o Dawidzie, reszta chyba nie

  • bunny weteran
    Usia

    To do mnie?

  • egl doświadczony

    najbezpieczniejsze są zjazdówki , ja teraz właśnie robie z mocih zjazdówek połskokówki

  • Usia profesor
    kilka odpowiedzi

    1) Na biegówkach się dalej skacze, ale mniej bezpiecznie
    2) Osiński skacze i trenuje nadal, radze sprawdzić wyniki Lotos Cup
    3) Chłopcy z Ziielina - klub Zieloni tez skaczą w Lotos Cup a trenuja na skoczniach w Niemczech(gdzieś blisko Szczecina)

    @jozek A Ty znów walczysz z tymi "co wiedzą lepiej i wszystkie rozumy pozjadali" az do następnych zawodów. Potem znów zdanie zmienią. Nistety oni zrozumieja za późno co się stało w polskich skokach. Lub nigdy nie zrozumieją i znów bzdury będą pisać jak to "my nie mamy talentów", lub naszym młodym nie chce sie przykładać do treningów, bo sa leniwi i "gdyby z Adama wzięli przykład, to by tez tak skakali". Ci ludzie kompletnie nie rozumieją, że skoczka na poziomie Adama należy prowadzić inaczej a skoczka młodego inaczej. I jeżeli wszyscy młodzi skaczą słabo, to nie jest wina skoczków, tylko ekipy trenerskiej!

  • bunny weteran
    jozek_sibek

    Przepraszam, ale Morgensterna czy Koflera to znlazł w 2002 roku po IO w SLC. A jeżeli chodzi o trenera to wątpie, aby patrzyli zdecydowanie na zarobki, napewno to też był jeden z czynników decydujących o wyborze trenera, lecz wątpie, aby to był decydujący

  • jozek_sibek profesor
    @Usia

    Rok temu byl news,że drużyna z Pomorza trenuje w Niemczech.
    Nie pamietam miasta.

  • egl doświadczony

    Osinski to tylko jednorazowy wyjątek ....niestety
    Mój kumpel pojechał do Zakopca ze zjazdówkami pozwolili mu skoczyć z najniższej belki z Adasia i skoczył 11m , powiem tylko że u nas na samoróbce przegrywał ze mną o kilka metrów
    Powtarzam z NAJNIŻSZEJ belki - 11m skakał z takiej belki tylko dlatego że bali sie o niego że sobie zrobi krzywdę , gdyby skakał z wyższej belki to pewnie skoczyłby koło 15m na zjazdówkach i bez treningów

  • jozek_sibek profesor

    Dlaczego nie znalazł zadnego talentu?

    Wybraliśmy pana Lepistoe nie tylko dlatego, że to świetny fachowiec, ale też dlatego, iż zaakceptował nasze warunki finansowe. Jego kandydaturę konsultowaliśmy tak z trenerami, jak i z kadrowiczami. Ci ostatni z początku uważali, że to zbyt wiekowy człowiek.

    Od wyszukiwania talentów to trener H.Lepistoe był 20 lat temu.
    Nawet zawodnicy uznali go za zbyt wiekowego trenera,ale co mieli do gadania.

    Dla Polskiej kadry potrzebny jest trener,który trenuje a nie nadzoruje poczynania asystentów.

  • Usia profesor
    @bunny

    Popatrz co robią rodzice Dawida Osińskiego, który miszka w rejonie Suwałk a trenuje w Szczyrku. Jesli rodzicom zależy, to się po prostu DA!

  • bunny weteran
    jozek_sibek

    Nie chce mi się sądzić, że tak naprawdę jest. Musi być jakaś klazula dotycząca wyników, bo jeżeli nie to był olbrzymi błąd A. Taajnera

  • egl doświadczony

    tak naprawde w polsce jest dużo więcej talentów tyle tylko że nie każdy ma tyle kasy żeby sobie pojechać do Zako na trening , u nas na samoróbce skacze dużo chłopaków , po sukcesach Adama kazdy wie co to skoki , prawie w każdej wiosce jest amatorska skocznia na której skaczą skoczkowie którzy mają talent , problem tylko w tym że skocznie są u nas tylko na południu , ja np.chciałbym pojechać do Zako i oddać kilka skoków ale niestety nie mam tyle kasy żeby zasponsorować sobie przejazd , nawet do Skawicy na MP Amatorów nie pojadę bo musiałbym wyłożyć sobie na benzyne i kask . Pozostaje mi tylko skakanie na skoczni k15 do końca życia . Panowie z PZN chciałbym podziękować za ''wspieranie'' skoków . Prędzej zrobie sobię skocznię sam niż przy waszej pomocy , mam już nawet projekt w 2010 rozpoczynam budowę profesjonalnej skoczni [musze tylko uzbierać pieniadzę na kupno działki -już sobie upatrzyłem teren , skacze tam tylko na samoróbce ze sniegu] , nawet igielit załatwię , ciekawe co na to PZN ?

  • Usia profesor
    @bunny

    Ale do Zielina czy Zieleńca tak :))
    Tam tez dzieci skaczą, a to chyba niedaleko Szczecina ;))

  • jozek_sibek profesor
    @ bunny

    Z konferencji prasowej z 12.04.2006r

    Hannu Lepistoe złożył dziś w Krakowie swój podpis pod kontraktem trenerskim. Umowa pomiędzy Finem a Polskim Związkiem Narciarskim została zawarta na okres dwóch lat, bez możliwości wcześniejszego wypowiedzenia.

    Kto podpisuje takie umowy, i kto je wymusza?
    Wniosek krótki,przebiegły lis.
    Gdyby trener liczył że osiągnie duży sukces, to mógłby zarzadać podwyżki,a przy takiej umowie mimo kleski na MŚ(odpukać),nie mozna go zwolnić.
    Wyciągnął w konntrakcie ile się dało i zabezpieczył się na 2 lata bez wzgledu na wyniki!!!

  • bunny weteran
    Usia

    Ciekawy jestem, czy jak byś miała dziecko i chciało skakać, a ty mieszkała np w Szczecinie to czy byś jechała np do Karpacza? Wątpie. Po drugie rodzice skoczków najczęsciej mają ok 25-30 lat w takim wieku, jak się ma prace nie decyduje się na przeprowadzkę w góry, bo można tam pracy nie znaleźć

  • patrycja381 weteran

    @bunny

    z tego co mi wiadom,o z psychologii jest kilka wskazowek ktore rodzice moga zauwazyc u swojego dziecka, utalentowanego dziecka.nie moge jednak przypomniec sobie tylko jakie...

  • bunny weteran
    jozek_sibek

    Ja wiem, że nadzoruje także kadrę B, ale wytłumacz mi dlaczego nie znalazł żadnego talentu, aby mógł skakać bardzo dobrze skoro w tym jest mistrzem, wyszkolił takie gwiazdy jak: Matti Nykaenen, Janne Ahonen, Roberto Cecon (jeżeli chodzi o loty), Thomas Morgenstern czy Andreas Kofler, to są zawodnicy którzy zostali "znalezieni" przez Fina. Tylko czterech Polaków punktowało w tym sezonie (narazie najgorszy wynik od sezonu 2000/01 od kiedy mam statystyki) , Adam skacze dobrze. Innego wyjaśnienia ja nie znajduje

  • jozek_sibek profesor
    @bunny

    Zalozenia trenera H.Lepistoe:

    Istnieje możliwość, aby Polska w skokach narciarskich mogła należeć do czołówki światowej. Mam nadzieję, że Polska flaga ponownie będzie powiewać na najwyższym maszcie w czasie zawodów. Jednak do tego potrzebna jest nie tylko moja praca, ale nasza wspólna: trenerów, działaczy, skoczków oraz mediów.

    Trener Lepistoe wyznaczył sobie za cel, nawiązanie równorzędnej walki z najlepszymi federacjami narciarskimi w skokach. "Obecnie w czołówce światowej znajdują się Austriacy, Finowie, Norwegowie, Japończycy oraz Niemcy. Chciałbym, aby Polacy dołączyli do tej grupy"

    Ciekawy jestem kiedy ten cel osiągnie?

  • Usia profesor
    @bunny

    Jak to skąd maja wiedzieć?
    Po pierwsze... dzieciak marzy o skakaniu!
    Po drugie... rodzic zabiera go do klubu i prosi trenerów o przetestowanie (skoczność, motoryka i takie tam)
    Po trzecie... radzi sie z trenerem czy warto zaryzykować.
    Po czwarte... "ryzykuje", czyli przenosi sie na rok z dzieckiem w pobliże klubu
    Po piąte... jeśli dziecko robi postępy to rodzina zmienia miejsce zamieszkania, a jeśli nie to wracają do domu.

  • bunny weteran
    Usia

    Tylko skąd rodzice mają wiedzieć, że mają utalentowane dziecko, jeżeli jeszcze nie skakało? A skakać może tylko na jakiejś skoczni choćby bardzo małej

  • jozek_sibek profesor
    -@bunny

    autor: bunny (tbaran1@wp.pl) 6236421, 16 lutego 2007, 18:56
    jozek_sibek
    Wg mnie celem Lepistoe są bardzo dobre wyniki Adama Małysza, nie ważne jak skaczą pozostali.
    ---------------------------
    Nie wypisuj takich bzdur, A.Tajner,H.Kuttin czy H.Lipestoe zostali zatrudnieni do prowadzenia calej kadry A,a ten ostatni nawet więcej.

    Do dyspozycji fińskiego trenera będzie 14 skoczków. "Hannu będzie pracował z 14 zawodnikami, którzy podzieleni zostaną na dwie podgrupy. Asystentami Hannu będą z Zakopanego - Zbigniew Klimowski oraz z Beskidów - Łukasz Kruczek. Będzie obecny również fizjoterapeuta - Rafał Kot i od września-października będziemy chcieli dołączyć servicemann. Drugą podgrupę poprowadzi Piotr Fijas. Jednak będzie on pracował według planu ułożonego przez Hannu Lepistoe. Zdecydowaliśmy się na dwóch asystentów, ponieważ będą okresy, kiedy zawodnicy będą trenować w domu i wtedy zadaniem asystentów będzie nadzór nad szczegółowym wypełnianiem wskazówek Hannu" - dodał Apoloniusz Tajner.

    Jak widzisz, Fin nadzoruje rowniez kadre B.
    Wyniki kadry B w tym sezonie są nieporownywalnie gorsze jak za Horngachera.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2007-02-16 21:30:36 ***

  • Usia profesor
    @bunny

    Wiesz w innych krajach jest tak, że jak ktoś ma utalentoane dziecko, to rodzina zmienia miejsce zamieszkania by dziecko mogło rozwijać swój talent, bo to łatwiejsze niż budowanie wszędzie skoczni, stadionów czy szkół myzycznych.

  • bunny weteran
    patrycja381

    Wszystko jest logiczne, jak chcesz skakać musisz mieszkać blisko jakiegoś klubu. Np nikt z Gdańska nie będzie skakał na nartach, bo by musiał jechać z 500km na trening praktyczny.

  • Canton doświadczony

    Najwyższe prędkości na progu mieli :
    1 seria : Artur Broda 86,2
    2 seria : Stanisław Świder 85,2
    3 seria : Tomisław Tajner 85,6 km/h
    4 seria : Jarosław Poloczek 84,3

    Piszę seriami bo wszyscy skakali z różnych belek .

  • patrycja381 weteran

    @vegx

    zgadzam sie z toba.jest jednak male "ale".u nas w Polsce mlodziez nie garnie sie do tego wszystkiego, tego calego skakania...

  • Davidsson doświadczony

    Szkoda że nie było Start Wielka Krokiew

  • bunny weteran
    vegx

    Nie wiadomo czy doczekamy tego, jak Adam przestanie skakać i inni Polacy będą skakać jak skaczą, to może nie być sponsorów i wszystko wróci do miejsca sprzed 30grudnia 2000r, a wtedy to będzie bardzo źle

  • bunny weteran
    patrycja381

    Inny przypadek nie jest ogłoszony publicznie, tylko w tajemniczeni wiedzą czy jest inny taki przypadek czy też nie ma

  • vegx redaktor

    Trzeba zbudować nowy system szkolenia. On sie już tworzy od 6-7 lat, ale potrzeba na to jeszcze troche czasu. Za 5, a może za 10 lat dopiero zobaczymy rezultaty.
    Nie oczekujemy, że nagle wyrośnie nam 10 skoczków pokroju Schlierenzauera. To samo w Norwegii gdzie skacze kilka(naście) razy wiecej młodzieży niż u nas. Jest z czego wybierać!
    Cierpliwości.

  • patrycja381 weteran

    Mateusz Rutkowski gdyby chcial to by mogl...nie musisz mi tego przypominac...

  • bunny weteran
    patrycja381

    Wiem, że nie wróci. Nie mów mi, że np Kamil Stoch nie stara się na treningach. Każdy wywiad z Kruczkiem na temat Kamila jest taki sam: Kamil za bardzo chce i skoki nie wychodzą. Jedyny zawodnik, który wiem, że się nie stara to Mateusz Rutkowski

  • Bartekm bywalec

    Nie no tak pytam bo bylem zdziwiony jak przeczytalem ta informacje

  • bunny weteran
    Bartekm

    Żaden konkurs nie odbywa się w tą niedziele. O MP jest w sobotę, a pierwszy konkurs MŚ jest w sobotę, 24.02

  • patrycja381 weteran

    @bunny

    Horngaher juz nie wroci mozesz byc pewien.A poza tym trener nie jest w stanie zdzialac niczego sam, zawodnik tez musi wykazac troche inicjatywy w treningu i pracowac nad swoja formą...

  • Bartekm bywalec

    Malysz Zyla Stoch Mateja i mamy medal w druzynowce na MS!!.A czytalem na sportowychfaktach teraz,ze w niedziele ma byc indywidualny konkursy czy to jakas pomylka czy rzeczywiscie jest w niedziele

  • bunny weteran
    patrycja381

    Narazie to nasze skoki "idą" w dół, oczywiście poza Adamem. Najlepsze czasy polskich juniorów to czasy rządów Stefana Horngahera, odszedł on to już nie ma praktycznie juniorów. Nigdzie nie startują

  • patrycja381 weteran

    @bunny


    to dopiero poczatek jego pracy. on ma jeszcze troche czasu aby wyprowadzic naszych skoczkow na jaka taka prosta...

  • bunny weteran
    vegx

    Tylko, że nic się nie zmienia. Był Małysz, jest i jeszcze będzie, a poza Małyszem duża "dziura". Przez chwile blisko byli Mateja, Rutkowski czy Stoch. W sezonie 2000/01 4Polaków punktowało w PŚ, w 2001/02 7, w 2002/03 5, 2003/04 6, 2004/05 5, 2005/06 6, a w tym sezonie tylko czterech oznacza to, że coś jest nie tak

  • vegx redaktor

    @bunny
    Na to potrzeba czasu. Nic za dotknięciem czarodziejskiej różdżki się nie zmieni. Hannu nie pracuje z naszą kadrą ani roku a wyniki już są lepsze niż w (2-3) latach poprzednich. Stoch ma 89 punktów, 15 miejsce w TCS zaliczył.
    Hula ma punkty. Piotrek zaliczył zaledwie 4 starty, ale też ma punkty. Adam jest trzeci w PŚ.
    Czego chciec wiecej po 9 miesiącach pracy?!

  • patrycja381 weteran

    @bunny

    osobiescie nie uwazam ze Hannu dba tylko o Malysza.gdyby tak bylo nie bralby pozostalych zawodnikow na zawody...a poza tym jak chcesz pogadac na ten tewmat to zapraszam na gg...

  • bunny weteran
    jozek_sibek

    Wg mnie celem Lepistoe są bardzo dobre wyniki Adama Małysza, nie ważne jak skaczą pozostali. Ten trener słynie ze szlifowania wielkich talentów jak np. Finowie Matti Nykeanean i Janne Ahonen, Włocha Roberto Cecona, Austriacy Thomasa Morgensterna, Andreasa Koflera, Floriana Liegla czy Christiana Naggilera. To jest dziwne, że w Polsce nie może wyszlifować choćby jednego talentu, których w Polsce nie brakuje (np Kamil Stoch Piotr Żyła czy Mateusz Rutkowski). Wg mnie przed Hannu postawiono jeden jedyny warunek, aby Adam znów wygrywał czy walczył o zwycięstwo. Reszta się nie liczyła, po bądź co bądź nie udanych MŚ w Oberstforfie i IO w Pragellato!

  • jozek_sibek profesor
    @Henio

    K.Muranka juz tak nie skacze jak jeszcze rok temu.
    Pewnie urusł i przybrał na wadze - zmienil parametry.
    Nie ma sie co martwić,ciagle jest młodziutki,i nie bedzie w nieskończoność wygrywał.
    Jest najmłodszym uczestnikiem FIS Cup w Zakopanem - rocznik 1994.
    Z roczika 1993 oprucz Ukrainca i 2 Bułgarów, są równiez 2 Polacy:T.Byrt i G.Mietus.

  • martusiaaa bywalec

    no nie wiem jak sobie poradzimy na MŚ zawodnicy, którzy nas będą reprezentować nie pokazują się ostatnio najlepiej, ale trzeba być dobrej myśli :)

  • jozek_sibek profesor
    @Usia

    autor: Usia (*t27.neoplus.adsl.tpnet.pl), 16 lutego 2007, 14:03
    Zejdzcie z Huli.
    Skacze źle tylko na "życzenie" trenera Lepistoe!
    ------------------------
    To samo pisałem tuż po T4S,a po PŚ w Zakopanem,gdzie Stefan zajął ostatnie 50 miejsce w I konkursie, a w kwalifikacjach do II konkursu - 55, wydawało się,ze H.lepistoe da mu odpocząć i potrenować!
    Dodam,że do tej pory A.Małysz,K.Stoch i S.Hula nie odpuścili ani jednego startu w PŚ!
    Stefan i Kamil mieli o 2 starty wiecej od Adama,ponieważ wystartowali w niepotrzebnie( niby kwalifikacjach) w PK w Engelbergu!!!
    Wystartowało tam 4 Polaków z kadry A,zeby........ustalić kto ma byc rezerwowym w I konkursie T4S!!!
    Smiechu warte.
    Zamiast spokojnie trenować, ,,super trener" po 4 treningach powołał go na zawody PŚ do Oberstdorfu!!!
    Wtedy się zdenerwowałem i napisałem ,,dlaczego H.Lepistoe wykańcza S.Hulę i Polskie skoki narciarskie".

    Wtedy aż prosiło się,żeby S.Hula trenował,a do sprawdzenia w PŚ czekali inni.
    Choćby W.Skupień czy nawet Ł.Rutkowski(jedyne starty w zimie w Zakopanem).
    Swoim zachowaniem,trener H.Lepistoe dużo stracił ze swojej fachowośći.
    Nikt tego glośno nie mówi i nie pisze,ale sporo osób przyzna mi rację.
    Zresztą widać do czego to doprowadziło,chocby dzisiejsze wyniki S.Huli.

    Po występach w Oberstdorfie (42 i 46 miejsce),trener H.Lepistoe dalej ciąga zawodnika po konkursach,gdzie kolejna klapa w Neustdat (49 i 59).
    Dopiero katastrofa w Neustadt w II konkursie - ostatnie miejsce w kwalifikacjach- 59 i przegrana z 2 Ukraincami otworzyła oczy trenerowi nr 1 naszej kadry!!!
    Tylko czy nie za pużno.

    To skandal,żeby doprowadzić do takiej sytuacji i takiej formy zawodnika,który jesienią był nr. 2 Polskich skoków.
    Potwierdzał to wynikami w ostatnich konkursach LGP,oraz wynikami letnich MP ( 2x 2 miejsce za A.Małyszem).

    Po,,zajęchaniu" S.Huli - nie bedzie on teraz pełnowartosciowym zawodnikiem rezerwowym na MŚ,a wydawało się, że będzie podporą drużyny!!!

  • anonim
    Zejść z Huli i to na amen !

    To, ze chlopak nie ma formy i to widac juz od dawna to nie jego wina !

    Zapytac trenerów dlaczego go ciągali po zawodach widząc, że sie w nich meczy, nie dali mu w spokoju potrenować choc wiem, że on sam to sygnalizował, niejednokrotnie,
    gdzie miał nabrac niby tej świerzości ? bezpośrednio na zawodach ?
    juz kiedys pisałam, to nie jego wina, ze kazali mu startowac non stop, widząc, że kompletnie sie pogubił a to i na jego psychike też dobrze nie wpływało.

    Gratulacje dla Piotrka Żyły, spisuje się ostatnio bardzo dobrze i ja widzę go w roli tego drugiego w druzynie.

    Adam skakał z obniżonego rozbiegu, ale pewnie jeszcze znowu cos poprawiał, jak to on , w Sapporo będą skoki na małym tez obiekcie,
    Reasumując gratulacje dla zwycięzkiej druzyny !

  • Usia profesor
    Fis Cup w Zakopanem

    Na treningach szaleją Maciek KOT, Kamil KOWAL i oba Miętusy ;)

  • Adi.P. weteran
    Wyniki treningu FISU z Zakopca

    dzisiejsze http://www.ewoxx.com/data/sports/lists/94/ELS_94_OROT.pdf

  • gf11pal bywalec
    Obsada FIS Cup Zakopane

    http://www.ewoxx.com/ data/sports/lists/94 /ELS_94_SLOT.pdf

    oczywiście należy usunąć spacje

  • Adi.P. weteran
    Właśnie zakończyła się transmisja na TVP Sport

    1 grupa skakała z belki nr 9 , 2 i 3 z belki nr 8 , a czwarta z belki nr 6. Na tak małej skoczni , to ogromne różnice. I prosiłbym nie porównywać wyników poszczególnych zawodników z różnych serii. Co mnie poraziło, swietny skok Matei na 86,5m z belki nr 6. Totalnie spokojny niepodobny do niego lot bez machania rękami. Chyba złapał forme. Przez zwodami drużynowymi odbyły się tez skoki do kombinacji norweskiej z belki nr 9. Wygrał W.Cieślar przed Wantulokiem , Urbańskim(nie startował w drużynówce i Świdrem). Do zobaczenia jutro na zawodach!

  • anonim
    @ TAD

    W Zakopcu już skaczą!!
    Ja wiem ze się nie rozdwoisz ale może ktos z redakcji jakiś mały news?

  • Usia profesor
    WANTULOK i Urbański

    W październiku na MP na Wielkiej Krokwi podziwiałam dalekie skoki "słabych zawodników", którzy nie dostali się do kadry i jak widzimy tej zimy, nie dostali szansy startu nawet na żadnych zawodach PK.
    Wielu mnie przekonywało,że oni juz nie są w formie.
    Po tych wynikach widzę,że to nieprawda przynajmniej jeśli chodzi o Wantuloka. Chłopak skacząc na bylejakich klubowych nartach (a nie świetnych kadrowych) i nie mając do dyspozycji "kadrowych luksusów" wcale nie odstaje od kadrowiczów już piąty miesiąc! Czemu nie dostaje szansy startu w zawodach międzynarodowych, to wiedzą tylko A. Tajner, P.Fijas i H. Lepistoe!!!

    M. Wantulok- 83 m
    R. Śliź- 82 m
    W.Skupień- 84 m
    T. Pochwała- 85 m
    T. Tajner- 86,5 m
    z innymi nie da się porównać, bo skakali z innych belek lub są w USA.
    Szkoda, że nie startował P. Urbański!
    Czy ten chłopak dostanie szansę dołączenia do kadry w następnym sezonie, czy nadal będziemy tam podziwiać cofanie sie "formy" kadry T?

  • anonim
    Klimek dziś nie błysnął

    Klimek skoczył dziś tylko 67m,może jutro będzie lepszy?
    Ni
    Stefan Hula skoczył słabo ale z nienominowanych na MŚ o 4 lata starszy Bachleda był lepszy o 1m, pozostali nie skoczyli wg mnie lepiej albowiem mimo dłuższych skoków trzeba pamiętać że skakali z najazdu dłuższego o 2 belki.
    Wysoką formę z młodych sygnalizuje:

    1.Wantulok 83m,
    2.Świder 78,5m,
    3.Kukuczka 77,5m(r.91),
    4.Skrobot 77,5m(r.91).

  • vegx redaktor

    Adaś widać znów pracował nad prędkością na progu. Jest juz nieźle. W Klingenthal tracił do Stocha pare dziesiątych a teraz mają już podobne. Ale nic dziwnego, skacze na MP na wielkim luzie. Odległości bym nie porównywał bo Adaś na pewno nie zaprezentował całej mocy, która musi oszczedząc na Sapporo.

  • Usia profesor
    Zejdzcie z HULI!

    @uruk
    Popieram w całej rozciągłości.
    Za co wszyscy krytykują Hulę? Może pokrytykujecie trenerów, że nie dano Stefanowi możliwości nabrania świeżości i potrenowania w klubie, tylko ciągano go po zawodach PŚ w czasie gdy był bez formy. Mógłby teraz skakać jak Żyła.
    Skacze źle tylko na "życzenie" trenera Lepistoe!
    No i przypominam niektórym, że w Japonii będzie skakać 4 zawodników a jeden ("najsłabszy") będzie na ławce rezerwowej. I mnie jest obojętne kto nim będzie. Może być Hula, skoro Mateja dobrze skacze, to on będzie startował.

  • anonim
    DO luq04

    ogarnij sie człowieku TONOO BULA muz byl w tym sezonie na wycieczce w wilingen, i tak Hula jest od niego lepszy choćby skakał na jednej narcie.

  • anonim
    Coś mi się przypomniało !

    Miałem to wcześniej naoisać , ale przez ten numer jaki wywinął Tepesz , zapomnialem w czasie zawodów komentator niemieckiego Eurosportu, prowadził rozmowę z Arturem Pauli w trakcie której zapytał on Pauliego czy będzie startował w reprezentacji niemiec, na co Artur zdziwionym głosem odpowiedział , że jeżeli miałby zmienić reprezentację to tylko na Polską. Zapewniam Was, ze to było bardzo miłe, a w dodatku brzmiało zupełnie naturalnie i szczerze!!!!!

  • anonim

    @uruk
    Bardzo dobrze mówisz. Zgadzam się z Tobą.

  • bunny weteran

    Stefan się nie nadaje na MŚ, jak nie mają kogo zabrać nie jedzie ich trzech, ale niech Huli nie biorą, bo jest za słaby. Niech wezmą Skupienia lub Śliża w zamian, albo nikogo. Piotrek i Robet bardzo dobrze, Kamil przyzwoicie, a Adam słabo. jednak nie wiem jakie były warunki i z której belki skakali, dlatego też nie będę ich krytykował. Stefana jednak muszę. Zawodnik który jedzie na MŚ w zawodach krajowych skacze zaledwie 77,5 m to jest zdecydowanie za blisko!

  • anonim

    przestancie sie pastwic niektorzy na Stefanie:(chlopak ma kryzys formy i zapewne tez nie usmiecha mu sie jechac do sapporo.nie jest to typ wycieczkowicza i zamiast jechac po nim moze tak troche wsparcia.mocna geba tutaj nie pomoze.juz dzisiaj gdzies czytalem ze dzieki tatusiowi ukladom w pzn itd.Od kiedy to ludzie z beskidow(a zwlaszcza SZCZYRKU) maja przywileje.nie bede podawal przykladow z historii,gdzie wrecz gardzona zawodnikami z tych stron. troche posciagliwosci ludzie.ja osobiscie wierze ze Stefekowi powroci forma ale juz nie napewno nie na ms.daje glowe ze wolalby zostac w kraju i trenowac ale .....

  • Usia profesor
    Brawo PIOTREK!

    Wielkie brawa dla Piotrka!

    To właśnie dzięki temu fenomenalnemu skokowi Piotrka drużyna Ustronianki już miała zapewnione pierwsze miejsce.
    Po co więc Adam miał się wysiłać i pobijać Piotrka (przecież byli w tej samej drużynie)? Tym bardziej, że skakał z niższej belki? Najważniejsze dla nich jest, że wygrali!
    Teraz celem nadrzędnym są MŚ i Adam nie może ryzykować upadku. Na pewno skakał na luzie, dlatego reszta skacząca z tej samej belki mogła go "doskakiwać"!!!
    Jak widać trener Szturc robi wspaniałą pracę, to od niego jest zwycięska drużyna i od niego najlepsi kadrowicze. Szkoda,że nałożyły sie te MP i FC, bo mogliśmy w pobliżu podium mieć następną drużynę Szturca z Byrtem i Słowiokiem w roli głównej.
    Brak też drużyny ze Startu Krokiew Zakopane.
    Niestety przez bezmyślność działaczy ustalających te terminy, wyniki Mistrzostw Polski były i jutro też będą bardzo wypaczone :( Może nie odbije sie to na podium, ale pozostała klasyfikacja nie będzie przedstawiała prawdziwnego "podziału sił " w polskich skokach. A znając "cwaniactwo" odpowiedzialnych za przydział do kadr na następny sezon, może się to odbić czkawką w następnym sezonie w PŚ i PK.

  • manu_fan weteran

    brawo dla roberta mateji skoczył pół metra bliżej od adasia, a prędkość miał o 0.1 mniejszą !!!! chyba zaczyna stabilizować formę !!!! kamil gorzej prędkość taka jak adama, ale skok gorszy o 3 metry tajner i żyła mięli większe prędkości ok ok 1.3 !!! klimek murańka coś słabiutko tylko 67 !

  • vegx redaktor

    Ja bym raczej zwrócił uwagę na prędkości... a nie na odległości :)

  • anonim
    @ Tad

    Z tekstu można zrozumieć ,że Tajner skakał z tej samej belki co Mateja a nie jest to prawda.
    Również dyskutowałbym czy skoki Huli i jak rozumiem Bachledy były słabe uwzgledniając skrócony o 2 belki najazd.( W porównaniu z Małyzsem ,Mateją czy Słochem były gorsze ale na peno przyzwoite.

  • anonim
    2 belkli mniej to duzo

    Przy tak skróconym rozbiegu wynik Mateji i Stocha jest rewelacyjny a również inaczej należy potraktować długości Bachledy i Hli!!!

  • Andy stały bywalec

    Z całym szacunkiem dla talentu i umiejętności Stefana Huli (których nie neguję) uważam, że w obecnej formie ciężko byłoby mu się załapać do"30" konkursu COC i jego wyjazd na wycieczkę do Sapporo uważam za mały skandal. Myślałem, że u Lepistoe nie będzie juz przy selekcji zawodników układów i układzików, ale pomyliłem się. Hula jest na dzień dzisiejszy zupełnie bezproduktywny.

  • anonim

    i tak jutro sie okaże kto jak skacze dzisiaj byla zabawa przy belkach i ich ustawianiu tonio oczywiscie musial jechac z najwyzszej dzieki czemu skorzystal Zyla(ale gratki dla niego ładny skok). jutro puszczą ich z tej samej będzie jakies rozeznanie...jedno jest pewne Hula totalny brak formy nawet na wlasnej skoczni nie potrafil sie przebic przez 80 m

  • marcin bywalec

    Kochani...o czym Wy mówicie. Jak może być dobrze jak Adam nie odskakuje reszcie kadry. A jak wypada kadra to wiemy i przez tydzień zapewniam Was, że nic się nie zmieniło.... Fatalnie przed MS. Żyła daje rade ale to pewnie dlatego, że zna skocznie. Nie czuje presji ale na MŚ poczuje i będzie bula grana. Nie to, że jestem takim pesymistą, ale od 5 lat nic prócz Adama mnie na skoczniach świata nie zaskoczyło (wśród Polaków). Pozdrawiam

  • anonim

    żeby tak na mistrzostwach świata w sapporo

  • Forest stały bywalec
    Sapporo

    Mam pytanie: czy w Sapporo znów będą 2 konkursy drużynowe?

  • MarcinBB redaktor
    @andbal

    Żyła już skakał na mamucie. Był w Planicy w zeszłym roku w kwalifikacjach skoczył 178.5 (jego rekord życiowy) ale do konkursu się nie załapał.

  • Narta bywalec
    Hula?

    A po co jedzie na MŚ p. Hula? Bo jakos nie widze, żeby prezentował super formę :/

  • anonim
    forma skoczków

    Wyników uzyskanych w konkursie nie można porównywać, gdyż zawodnicy skakali z różnych belek.
    Aktualną formę skoczków najlepiej obrazuje seria próbna. Myślę, że:
    Mateja - z reguły skacze bardzo dobrze w pierwszym skoku. Nie powinien przed konkursem oddawać żadnych skoków treningowych, bo im więcej skoków tym
    odległości są coraz krótsze.
    HULA - do natychmiastowej wymiany!!!
    Na miejsce Huli-chyba Skupień.

  • anonim

    @Michał
    Nie są wliczane. MŚ i olimpiada nie wliczają się do PŚ. Jedynie TCS i Turniej Nordycki wliczaja się mimo, że mają osobną klasyfikację.

  • Michał doświadczony

    Mam pytanie czy Mistrzostwa Świata są zaliczane do klasyfikacji Pucharu Świata :) sory za banalne pytanie ale juz zapomniałem prosze o odpowiedz

  • MarcinBB redaktor
    urbi et orbi

    Jak to jest, że już od paru lat na domowym podwórku Adam Małysz jest jak najbardziej w zasięgu swych kolegów a w PŚ różnica urasta nagle do kilku lig i kilkunastu/kilkudziesięciu metrów?
    W Polsce pokonywali Adasia (lub byli tego blisko) Rutkowski, Stoch, Mateja, Bachleda, Pochwała i Żyła. W PŚ udało się to w konkursie tylko raz Stochowi.
    Już od kilku tygodni na treningach Piotrek Żyła spisuje się bardzo dobrze. Oby choć częściowo przeniósł tą formę na japońskie skocznie. I niech to zmobilizuje Stocha! Ma z kim rywalizować. Ciekaw jestem, który z nich będzie lepszy na MŚ...

  • anonim

    @nieznany (*184.neoplus.adsl.tpnet.pl)
    Gdyby Sokół nie miał Stefana to pewnie wcale by ich tam nie było.

  • anonim

    a czemu panie mieczyslawie i pani barbaro piszecie ze druzyna sokola szczyrk przez stefana pogrzebala szanse na wysoko lokate? przeciez to jakis absurd. jego partnerzy skakali po 50 metrow wiec to chyba dzieki niemu uzyskali az 8. wynik.

  • piter2105 początkujący
    @ manu_fan

    Dlaczego chwalisz mateje 86,5 m a krytykujesz kamila stocha 84,5 m po pierwze to mała różnica a po drugie robert skakal z wyzszej belki

  • anonim
    belki

    Adam Małysz skakał z rozbiegu o 2 belki krótszego niż Żyla.

  • rara1 początkujący

    pewnie po skoku Piotra Żyły, wystraszyli się że Adam za daleko poleci i skrócili sporo najazd, więc faktycznie za szybko sie podniecamy że Żyła lepszy od Małysza

  • anonim

    a czemu autorzy tekstu nie podali ze skakano z roznych belek i zyla skakal o dwie belki wyzej od adama, stocha czy huli?

  • manu_fan weteran

    brawo adam piotrek i robert kamil i stefan poniżej oczekiwań !

  • anonim

    tonio bula startowal na 3 zmianie tak samo jak zyla po prostu byl wyzszy(tata kazal podniesc) rozbieg w tym cala tajemnica wiec bez podniety

  • anonim

    Gdzieś czytałam (na onecie chyba) jakiś czas temu, że Piotrek ma lepsze odbicie od Adama (wg ich trenera), a poza tym Piotra nie zżera stres i nie czuje presji, więc tu przewyższa Kamila.
    Robert Mateja chyba łapie wiatr w żagle.
    Przed MŚ wydaje mi się, że jest dobrze.
    Skład: Małysz, Stoch, Żyła i Mateja powinien powalczyć indywidulanie i drużynowo o dobre lokaty.
    Stefan nie zadziwia niestety. Ale to chyba nie jego czas. Ten właściwy przyjdzie na pewno. Trzymam kciuki Stefan i nie załamuj się:)

  • adijawor bywalec
    MS

    WIDAć żE JEST DOBRZE PRZED MS DOBRZE SKACZE MATEJA ,żYłA JAK ZAWSZE MAłYSZ TYLKO NIEWIEM JAK SKOCZYł STOCH MA KTOSZ MOżE BARDZIEJ OBSZERNE WYNIKI

  • ogor707 początkujący

    hule powinni wywalic ze składu na mistrzowsta świata !!

  • andbal profesor
    Pan Robert

    Nie nadarmo klepię w klawisze w obronie Pana Roberta. Tu już nie ma wątpliwości co to belek. Napewno skakał z tej samej co Adam. Obaj bardzo dobrze. Co do Piotrka to już po pierwszych (po przerwie) zawodach 2007 Titisee-Neustadt wypsmykło mi się, że jest psychicznie mocniejszy od Kamila na podstawie tylko obrazu TV. Nie zmieniam zdania. Wcale nie twierdzę, że już jest numerem 2, lecz wszystko przed nim. Po MŚ Nordycki i chyba po raz pierwszy na mamuta.

  • anonim

    Piotrek mnie zadziwia. Na MŚ powinno być dobrze.
    Coś mi się wydaje, że Piotrek jutro powalczy z Adamem o Mistrzostwo Polski. Trzecie miejsce dla Kamila albo Roberta.

  • rara1 początkujący

    No to Mateja skakał z tej samej belki co Małysz, czyli naprawdę złapał super formę przed MŚ. Tylko że on na średniej skoczni zawsze był lepszy niz na dużej.

  • anonim
    A belki

    Sądzę, że czwarta grupa skakała z niższej belki ?
    mimo wszystko Piotrek rewelacyjnie?

  • harpagan początkujący

    i to miały byc szczegóły ..///dobre
    czekam na pełne wyniki

  • john początkujący
    pełne

    jesli jest mozliwe to prosilbym o pelne wyniki wszytkich skoczkow nawet tych z ostatnich druzyn

  • patrycja381 weteran

    @harpagan


    fajnie by to bylo...A Malyszowi cos takiego by sie przydalo...

  • harpagan początkujący

    a ja bym na maxa chciał żeby jutro żyła wygrał z małyszem pojechałby mu wtedy po ambicji i Adam by dobrze wypadł na W Sapporo

  • Sinior początkujący
    Dzięki

    Super szybkość myślałem, że się nie doczekam ale widzę, że spisaliście się na medal może nie złoto ale srebro napewno!!!

  • rara1 początkujący

    jeszcze trzeba poznać z jakich belek oni startowali, pewnie z różnych

  • anonim

    i Tonio Bula daleko skoczył ciekawi mnie stoch ....hmm

  • patrycja381 weteran

    oby ta forma Piotrka sie utrzymala jak najdluzej...z reszta oby forma naszych orzelkow tez byla calkiem dobra...

  • patrycja381 weteran

    Malysz na Japonie sily zbiwra i mu sie nie dziwie...

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl