Robert Mateja: "Będę to wspominał"

  • 2007-02-25 20:45

Robert Mateja był zdecydowanie najsłabszym ogniwem drużyny polskich skoczków w niedzielnym konkursie drużynowym w Sapporo. Doświadczony reprezentant Polski uważa, że przyczyną złych skoków była psychika.

Mateja w swojej drugiej próbie oddał najgorszy skok zawodów - zaledwie 94,5 m.

"Jak to mówią Rosjanie - >>bywajet<<. Myślę, że to sprawa psychiki. W ogóle przez cały sezon nie mogłem sobie znaleźć stereotypu swojego skoku. Cały czas coś szukałem" - mówi Mateja dla Polskiego Radia.

"Pierwszy skok skoczyłem dobrze, później chciałem go powtórzyć, ale troszeczkę był spóźniony i to już mnie rozregulowało. Na pewno będę wspominał, że była taka szansa na medal i to ja akurat zawaliłem" - kontynuuje reprezentant Polski.

"To już zresztą nie pierwszy raz. W Trondheim na moich pierwszych mistrzostwach świata też sobie zawaliłem medal i cały czas pamiętam o tym. Tutaj drugi raz taka wpadka" - zakończył Robert Mateja.


Tadeusz Mieczyński, źródło: Polskie Radio
oglądalność: (12874) komentarze: (211)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Krykuś_skate początkujący
    nasza kadra

    Kórwa i co go krytykujecie tez jestem wkurzony ale on sam sie tego bal wiec nie dolowac go on juz i tak jest zdolowany, Lepistoe mogl wziac Hyule do druzyny ale i tak jestem zly chodz 5 miejsce naszej druzyny to niby db ale przed tym niesamowitym konkursem, zdziwila mnie postawa Finów ! Faworyci Toniego Nikunena nie maja jeszcze zadnego medalu ani w druzynie ani indywidualnie co do skokow adama małysz jestem z nich zadowolony ten pierwszy taki sobie za pzne wyjscie z progu i medalu nie ma ale dzieki adamowi zajelismy to piate dobre miejsce a nie osme po skoku robertam, ale zmaiana ternera z Kuttina na Lepistoe przyniosla wielkie zmiany pozytywne. Niech zyje Hannu Lepistoe :D Pzdr. for all nareczka

  • BJJ doświadczony

    To słowa @Usi: "Jeżeli uważacie się za kibiców skoków , to starajcie się widzieć coś więcej a nie tylko przeszkody na drodze do medalu dla Adama. Jeśli się nie przebudzicie, to za kilka lat, jak Adam pójdzie na sportową emeryturę, to Wasza ukochana dyscyplina sportu zniknie z ekranów TV i przestaną istnieć również takie portale jak skijumping. Kibice powinni wspierać juniorów nie niszcząc po drodze tych seniorów, co juniorom ułatwią drogę na międzynarodowe zawody (zdobywając dla nich limity)."

    Są już niżej, napisane przez nią samą. Ale że dawno nie czytałam nic trafniejszego, po prostu musiałam zacytować. Nic dodać, nic ująć, tylko powtarzać sobie od czasu do czasu (mówię też do siebie), jak emocje biorą górę nad racjonalną oceną.


  • Kiibic początkujący
    Nieudaczniki

    Jesteście kupą ***** wy ******, Robertowi nie dorastacie do pięt,zastanowił by się jeden z drugim nad szybkim leczeniem u psychologa .Żałosni pseudo kibice,jestem ciekaw kto was spłodził.NIE DOTYCZY TO WSZYSTKICH .

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2007-02-26 21:26:27 ***

  • Usia profesor
    @REM

    Ja się obawiam, że nie bedziemy. Popatrz w kadrach jest tylko 15 miejsc! Oni zostaną wyrzuceni za burtę. Sądzisz, że kto zwolni miejsce? Kadra T? Ma ją zbyt dobre układy w PZN, no to kogo wyrzucą z kadry Adama? Kamila? Piotrka, czy Stefana?
    Na czyje miejsce wejdą młodzi?
    Jeśli zawodnik nie jest objęty szkoleniem kadrowym to czeka go los Urbańskiego, Topora, Brody, Wantuloka, czyli skakanie rekreacyjne.
    Czy sądzisz, że w poprzednich rocznikach nie było talentów?
    Jak widzę co się dzieje, to sądzę, że ich wykończono planowo i systematycznie.

  • REM stały bywalec
    US

    poza tym cierpliwości, myślę, że za "chwilę" (2-3 lata) będziemy mieli frajdę z "młodych" ....

  • REM stały bywalec
    USIA

    Jeszcze w jednej kwestii mam podobne odczucia do Ciebie. Ten "konsultacyjny" model trenerki Lepistoe budzi u mnie niepokój (bardziej zdecydowanie nie zamierzam się wypowiadać, bo za mało wiem na ten temat).

  • Usia profesor
    @Rem

    Wiesz, wykończyć kogoś można nawet nieświadomie lub poprzez zaniechanie pomocy, gdy ta pomoc jest potrzebna.
    A jeśli chodzi o Hulę, Żyłe i Śliża to zgadzam się z Tobą.
    Ja sądziłam, że do grupy "szturmowej" zostanie dokooptowany jeszcze Łukasz Rutkowski. Wtedy i u nas mógłby być "klęska urodzaju" jak u Austriaków. No może nie na takim poziomie, ale powiedzmy 5 zawodników na w miarę równym i wysokim poziomie + Adam.
    Niestety Łukasza olano od początku nie pozwalając mu nawet na starty w PK, a Śliża wywalono po pierwszych niepowodzeniach i chyba nie udzielono mu zadnej pomocy. Potem dotąd wożono Hulę aż zupełnie się pogubił. Chłopak sam podobno chciał spokojnie potrenować, ale przecież jak mu trener nie pozwoli to nie może wycofać się z zawodów! Wystarczyły 3-4 tygodnie i mógłby skakać na poziomie Kamila.
    Straciliśmy szansę na drużynę na "życzenie" trenerów.

  • REM stały bywalec
    USIA

    Nie wiem czy określenie "wykończył" jest najwłaściwsze (zawierają się w nim czujeś niecne intencje), ale problem jest, moim zdaniem, trafiony. Też mi się "kolebie" po głowie, od ogłoszenia składu na Sapporo, co się dzieje, że ten późnojesienny przypływ formy u Huli i Śliża był tak krótkotrwały. Myślałem, że między nimi a Żyłą rozegra się walka o 4-kę do druzynówki.

  • Usia profesor
    @bunny

    Co do minimum, to sie zgadzam.
    To skandal by na MŚ czy IO skakali skoczkowie mający problem skoczyc 90 metrów na K-120.
    Niestety praktyka jest taka, że to państwo wystawia skoczków i nikt im sie do tego nie wtrąca. Na takie imprezy powinni miec prawo wstyępu tylko zawodnicy, którzy w danym sezonie są do 6o miejsca WRL i do 15 CRL. Reszta powinna mieć zakaz występowania! Mistrzostwa to impreza dla najlepszych zawodników świata a nie dla amatorów.
    No i przy okazji warto wspomnieć, że dotąd zabraniają skakać kobietom, nawet tym najlepszym, mającym rekordy życiowe ponad 150 metrów a pozwalają skakać skoczkom z rekordami życiowymi 120 m ( i to czasami ustanowionymi na mamutach ;)

  • bunny weteran
    @ Usia

    Jeżeli pozostali skaczą gorzej to zabrać tych co skaczą dobrze. To są MŚ, a nie "cyrk na kółkach". PZN powinien postawić jakieś minima na MŚ, tak jak jest w lekkoatletyce, pływaniu itp

  • Mario bywalec

    co tu wspominac?!?
    facet zawalil na calej lini.on jest jak F-16:zawsze spadaja bo nie zatankowaly....moze on nie napil sie przed skokiem herbatki.... "z prądem"? niech Lepistoe ma teraz nauczke i juz NIGDY ale to NIGDY nie powoluje go do kadry-z reszta Mateja jest niezniszczalny, pojawia sie w druzynie niczym feniks powstajacy z popiolu....

  • akont doświadczony

    myslicie ze Mateja zdaje sobie naprawde sprawe z tego jak to jest czy jest juz przyzwyczajony do tego jak sie o nim mowi ?
    jak na moj gust to on mowi nie szczerze. czuje to ze zawiódł ale nie jest do konca tak jak mówi...

  • anonim
    medal

    Skoro wielu "kibiców" zawiodło piate miejsce to na nastepnych mistrzostwach zalozmy sobie ze zdobedziemy srebro albo zloto i przynajmniej ci "kibice" naciesza sie medalem przed zawodami

  • Usia profesor
    Kto wykończył Śliża i Hulę?

    Trenerzy na własne życzenie wykończyli w tym sezonie Śliża i Hulę, to kogo mieli zabrać do Japonii? Pozostali skaczą jeszcze gorzej.
    Ciekawe ile idywidualnych godzin treningu poswiecił Lepistoe Śliżowi po tym jak został odesłany z PŚ, i trenował tylko w Polsce? Przeciez Lepistoe miał sporo czasu pomiędzy zawodami, jak zawodnicy startujacy w PŚ wypoczywali. Śliż i tak siedział w domu i jemu był termin obojętny. Tak robił Horngacher, pogadał ze skoczkiem, doradził indywidualnie zawodnikowi jak mu cos nie szło,.. Zapytajcie Śliża, czy nad nim się ktoś z trenerów kadry A "zatrzymał"? To mógł być 4 zawodnik- pewnik do drużyny. Czemu jemu nikt nie pomoże wrócić do formy? Przecież w zeszłym sezonie to na niego zawsze mozna było liczyć.
    I moi kochani redaktorzy może by tak zapytać zawodników ile razy Lepistoe wrócił z nimi do kraju po zawodach PŚ i trenował ich w Polsce?
    Czy naprawdę Pan trener bywa z nimi na treningach, czy dołącza do grupy na 3 dni w tygodniu jak są zawody?
    Mnie- kibica bardzo to interesuje.

  • anonim
    POLSKIE REALIA

    WY gadaCie ALe jezel i za mateje wystawilby HULE ktory nie mogl zakwalifikowac sie do 50tki w indywidualnym to wynik bylby jeszcze gorszy. A jakby nie bylo mAteji nie bylo by 4tego do druzynowki .ZastanowCie Sie ludzie to jest poprostu Slabosc polskich skoczkow mamy 2 dobrych malyszai Stocha poprawnego zyle i pozniej przepasc . Mateja jest wnajlepszej 4ce POLAKOW z tymze najslabyszy z NIch ale o wiele lepszy od Pozostalych 47.OGLADALISCIE MP w Szczyrku tam pierwszych 40 skoczkow na skoczni K-85 nie przekroczylo 65 metrow .ZENADA! WIec zostawcie ROBERTA!!!!!

  • anonim
    Rozliczyć Kruczka za Mateję

    Kiedyś napisałem, żeby stawiać na młodych, a nie na starych partaczy jak Robert. Zobaczcie Państwo, kiedy Mateja skoczł dobrze. W ub. roku na mamucie w Kulm kto zawalił skoki - oczywiscie Mateja. Kruczek sympatyzuje z Mateją i zawsze go wystawia. Co z tego mamy - tylko wstyd. Najgorszy skoczek konkursu to kto Polak Mateja - wsyd za niego, że jesze sie głupio tłumaczy "tylko sobie zawaliłem". Skompromitował całą reprezentację a nie tylko siebie.

  • Usia profesor
    Mateja ma odejść a dużo słabsi skoczkowie mają zostać?

    Po fatalnych skokach Mateji rozpętała się medialna nagonka wspierana przez niektórych kibiców. A ja sobie zadaję pytanie. No to Waszym zdaniem Mateja ma odejść z kadr a dużo gorsi i od zawsze nieefektywni skoczkowie mają w kadrach zostać? No to kto wywalczy limity dla juniorów? Tajnery? Pochwała ? Reszta rodzynków, którzy maja jjakieś przebłyski formy raz na 4 lata?
    Do kadr A i B należy 15 zawodników i opiekuje się nimi aż 6 trenerów! Luksus na skalę światową chyba!
    kadra A
    Skoczkowie: Adam Małysz, Kamil Stoch, Robert Mateja, Piotr Żyła, Rafał Śliż, Stefan Hula, Marcin Bachleda
    Trenerzy: Hannu Lepistoe, Łukasz Kruczek, Zbigniew Klimowski
    Kadra B
    Skoczkowie: Łukasz Rutkowski, Dawid Kowal, Krystian Długopolski, Wojciech Skupień, Tomasz Pochwała, Tomisław Tajner, Wojciech Tajner, Sebastian Toczek
    Trenerzy: Piotr Fijas, Kazimierz Długopolski, Jakub Michalczuk
    Czy naprawdę największą zawalidrogą dla juniorów jest Mateja? Przeciez on potrafi uczciwie punktować przynajmniej na PK.

    Jeżeli uważacie się za kibiców skoków , to starajcie się widzieć coś więcej a nie tylko przeszkody na drodze do medalu dla Adama. Jeśli się nie przebudzicie, to za kilka lat, jak Adam pójdzie na sportową emeryturę, to Wasza ukochana dyscyplina sportu zniknie z ekranów TV i przestaną istnieć również takie portale jak skijumping.
    Kibice powinni wspierać juniorów nie niszcząc po drodze tych seniorów, co juniorom ułatwią drogę na międzynarodowe zawody (zdobywając dla nich limity).

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(128), 2007-02-26 20:07:22 ***

  • Joasia bywalec

    no niestety tak bywa ... ale "to jest sport" ... tylko zastanawia mnie jedno dlaczego Lepistoe wystawił Roberta wiedząc że jest najsłabszy :/ no cóż ... życie

  • Ciri początkujący
    @ Leonek24

    Ciezko o tym mowic po jednym konkursie indyw. i jednej druzynowce. Przekonamy sie w Lahti, minie troche czasu i juz nie bedzie mozna zarzucic im "jednorazowego blysku", no i nie beda mieli dwoch czynnikow sprzyjajacych: swojej skoczni i swoich kibicow... :)
    Fajnie byboby jakby jakis Japonczyk namieszal w czolowce... :)

  • chicken początkujący
    Wszystko jest ok

    Ja uważam, że Robert popsuł skok, ale nie mam do niego żalu. Każdemu może sie trafić gorszy skok, a wszyscy teraz mówą, że przez niego nie mamy brązu jednak ja uważam, że medale wywalczyli najlepsi i miejsca pokazują wszystko!

  • Leonek24 weteran

    Tak sobie narzekamyna Mateję. Obrażamy się na innych, bo koniecznie chcą Robertowi przymówić, albo zrobić kuku... Dajcie spokój. Powiedzcie lepiej co wy na 3 miejsce japończyków? Czyżby samuraje wracali do gry?

  • jozek_sibek profesor
    Walka o medal

    Sytuacja po 6 kolejkach:

    1.Austria ----- 747.9 pkt
    2.Norwegia - -720.5
    3.Rosja ------ 671.0
    4.Japonia ---- 660.2
    5.Polska ----- 659.9
    6.Szwajcaria -659.2
    7.Finlandia ---616.1
    8.Niemcy ---- 606.0

    Sytuacja w tabeli tak się ułożyła,że o 3 miejsce walczyły 4 druzyny:Rosja,Japonia,Polska i Szwajcaria.
    Druzynom tym pozostali jeszcze nastepujący zawodnicy (w nawiasie miejsca z konkursu indywidualnego):

    Rosja ------ Kornilov(47) i Vassiliev(7)
    Japonia ---- D.Ito(29) i Kasai(24)
    Polska ----- Mateja(38) i Małysz(4)
    Szwajcaria- Landert(40) i Kuettel(19)

    Po składach widać,że najlepsza para pozostała Rosjanom - dodatkowo mieli jeszcze ponad 10 pkt przewagi na pozostałą 3 rywali!

    Mielismy szansę na medal,ąle to Rosjanie najbardziej zawiedli w końcce zawodów,przegrywając z Japonią i Polską!
    W siódmej kolejce konkursu,kapitalnym skokiem na odległość 131.5m, pozostałe 3 drużyny walczace o medal szans pozbawił D.Ito.

  • Ciri początkujący
    juz wybaczyliscie Robertowi, teraz kolej wyzyc sie na nastepnych?!

    No i znowu zaczelo sie!!! po co szukacie winnych na sile!!! Mateji nie wyszedl skok - trudno stalo sie, a wzieli go dlatego ze dobrze spisywal sie na treningach, pewnie jakby mieli jakis dwoch lepszych zawodnikow to Mateja i Hula nie siedzieliby teraz w Saporro!
    Powtarzam to ze nie mamy medali to kwestja przypadku/pecha/jedngo bledu i to nie powod zeby sie czepaic trenerow, oni nie zawinili w niczym. Mamy trzech dobrze przygotowanych zawodnikow. W MŚ jeden zawodnik jest na 4 drugi na 13 miejscu, mamy wreszcie jakiegos skoczka poza Malyszem. Pozwolcie trenerom spokojnie pracowac. A nawet jesli wywalonoby Lepistoe ( jednego z najlepszych trenerow na swiecie ) to myslicie, ze Kojonkoski odrazu rzucilby norwegow i przylecial do Polski? Albo moze wydaje sie wam, ze Bajc bylby lepszy? A co do Kruczka to dajcie mu spokoj, jeszcze wsciekacie sie za to, za za krotko byl na czacie? Co zlego widzicie w jego pracy? On jest tylko asystentem, nie obarczajcie go odpowiedzialnoscia za to, za co nawet szefa nie mozna oskarzyc.

    Co do TVN, to nie widzialam tego materialu, ale jesli rzeczywiscie tak bylo jak mowi MarcinBB to niech lepiej TVN zajmie sie swoim boksem i orange ekstraklasa, bo moze tam maja cos madrego do powiedzenia, a od skokow niech sie odczepia.

  • anonim
    SKI

    kruczek zaraz sam bedzie skakał kto go wzioł na trenara ciagnie tylko swoich kolesi -POGONIC TYCH DORADCÓW -KRUCZEK TAJNER !!!

  • anonim
    skoki

    JAKI MEDAL !!!
    pregraliśmy prawie 50 punktów to roznica klasy jeżli chodzi o matejke to skoczył swoje co maja powiedziec rosjanie gdzie wasilliej dzień wczesniej skakał znakomicie
    TO WINA TRENERÓW I PANA TAJNERA JAK TAKI CZŁOWIEK MOŻE KIEROWAĆ ZWIĄZKIEM - JUZ NIE PAMIĘTA JAK BRAŁ LEWĄ KASE DO KIESZENI WSZYSCY SIE ŚLIZGAJĄ NA MAŁYSZU
    kto wziol starego mateje na mistrzostwa -TO WINA NASZYCH TERNEROW NIKT O NICH NIE MOWI A ONI TEZ SLIZGAJA SIE NA MALYSZU TESZTA TO DNO

  • Leonek24 weteran
    @MarcinBB

    TVN coraz bardziej mnie irytuje. Byłem i jestem fanem TVN24, ale ich redakcja sportowa jest krótko mówiąc beznadziejna. Ci Panowie ledwie na piłce nożnej się znają a wygłaszają takie osądy jakby byli conajmniej magistrami. To niejest jakaś nadmierna pycha, ja osobiście uważam, że 100 razy lepiej poprowadziłbym relację z zawodów PŚ, czy MŚ niż pan Ryczel i reszta. Jestem pewien, że znalazło by się na tym portalu jeszcze 100 albo i 1000 osób bardziej kompetentnych do wygłaszania opinii na ten temat niż ci panowie. Pierwszy raz wkurzyli mnie, jak zażądali wszczęcia postępowania prokuratorskiego po upadku Mazocha, a teraz to... Martwię się, że z obiektywnej i świetnie poinformowanej redakcji Faktów pozostały tylko zgliszcza. Zaczyna się poszukiwanie sensacji za wszelką cenę. To przypomina mi tani brukowiec, jak np Fakt, a nie poważną opiniotwórczą instytucję.

  • anonim
    Sapporo

    moze rzeczywiscie trzeba pomyslec o zmianie trenerow, moze nie samego Lepisto ale jego asystentow, co oni robia, ze psychika zawodnikom siada? Pomijajac
    ustalony sklad.

  • MarcinBB redaktor
    Mateja a sprawa polska

    @Leonek
    Dobrze to ująłeś. Krótko, konkretnie, prawdziwie, kulturalnie.
    @Fanka po raz drugi w zyciu zgadzam się z Tobą w ocenie mediów, a konkretnie TVN. Zamiast realcji z drużynówki zrobili wczoraj w Faktach gniota pt. Antymateja.
    Wychodzi nasz narodowy chrakter, jeśli coś takiego w ogóle istnieje. Zawsze trzeba patrzeć przez czarne okulary.
    Ciekawe, czy fińskie media tak jeżdżą po Aho i Lappi? Finowie mieli waczyc o złoto a przez ich kiepskie skoki ie mają wogóle medalu. A Wasiliew? Czarny koń MŚ a skoki gorze od Żyły!! A Kuettel? Toż to pierwsza piątka PŚ a w pierwszej serii tylko 2 metry dalej od Roberta!! Dobra, 94,5 m to kompletna kompromitacja, ale on nie spadał z tak wysokiego konia jak tamci.
    Ktoś pomyśli, że jestem chory, bo chwalę redakcję sportową TVP a ganię TVN, ale materiał "publicznej" był w miarę normalny: "Historyczny sukces polskiej drużyny na MŚ. Mogło być lepiej ale zawalił Mateja". A TVN nam wytłumaczył, że właściwie brązowy medal należał nam się z urzędu, ale japoński wywiad przekupił Mateję, który dokonał sabotażu.
    To jest nieodpowiedzlaność. Wiem, że Polska to nie Kolumbia, ale wariatów u nas nie brakuje. A jak ktoś potraktuje Mateję jak Escobara?

  • anonim
    Dać sznsę młodszym

    Robert swoje juz zrobił ( jest pierwszym Polakiem, który przekroczył 200 metrów - Harrachov 2001). Trzeba teraz dać szansę młodszym. Skoro w reprezentacji Austrii Schlieri debiutował mając szesnaście lat, to i u nas można dać szansę jednemu z młodszych, których nie brakuje, bo wyrastają na fali Małyszomanii. Tylko, że nie wiem dlaczego tak się nie dzieje i w kadrach A, B i C przewijają się ciągle te same nazwiska, a powinno się to dziać na zasadzie ligi - najsłabsi spadaja niżej najlepsi awansują wyżej.

  • anonim

    Bardzo dobrze panowie patrzac na wynik... nieco gorzej patrząc na styl.
    Ale odwalcie sie od Mateji. Oczywiście, nie mozna go traktować jak pokrzywdzonego, bo on moze to uznać za poparcie kibiców i bedzie chciał startować w PŚ.
    Jednak jestem zdenerwowany na Roberta nie z powodu jego fatalnych skoków, tylko z tego ze on na te mistrzostwa pojechał z przymusu, a świadczy o tym jego wypowiedz"Myślę, że to sprawa psychiki. W ogóle przez cały sezon nie mogłem sobie znaleźć stereotypu swojego skoku. " To jest wieksza wina PZN-u. To tak jakby brali np.(oczywiscie nic do tych mlodych skoczków nie mam) Macieja Kota, bo wygral puchar FIS w Zakopanem. Ale nikt nie zastanowil sie nad tym zeby moze wystawić w jakimś konkursie Wojciecha Skupnia, który jest w czolowce PK, albo Sliza.
    Hmmmm... niech sie PZN zastanowi czy tacy zawodnicy jak Hula i Mateja to jedyni kandydaci na 4 i 5 miejsce w naszej reprezentacji.
    Pzdr. Robert, ale koncz juz kariere. To nie te lata i siły co dawniej.

  • anonim

    @ Ghost

    A może lepiej miec tak pretensje do trenerów co ?
    Przecież to oni wybierali zawodników na te MŚ !
    Robert się tam nie pchał sam, ale trenerzy uznali, że po bardzo dobrych skokach w Zakopanem to on pojedzie.

    Powołali go, więc pojechał !
    Tu lezy błąd, dlaczego zabrali dwóch zawodników bez formy, bo Stefan też nie świeci, formą, ale kogo mieli zabrać ?

    I wierz mi, że akurat ja wiem co to znaczy otrzeć się o medal i go nie zdobyć, wiem co to jest, to boli jak jasna cho...a , bardzo długo.
    On sam to przezywa i to bardzo a kibice i media jeszcze mu dzis dowalają.
    DOŚĆ TEGO !!! Tak nie mozna !

  • Leonek24 weteran
    Robert Mateja

    Nie będę obrażał, nie będę się wściekał, bo to nie o to chodzi... Powiem to co wszyscy widzieli.. Robert zawalił nam medal i tyle. Był tak słaby, że nawet do 100 metrów nie doleciał. Jeżeli Robert to czyta, to mówi się trudno.... Musi spojrzeć prawdzie w oczy...

    Ja nie będę hipokrytą. Nie mam zamiaru świrować i głasać Robercika.. "nie martw się, jestem z Tobą, nic się nie stało". otóż stało się. Nie mamy medalu i druga taka szansa już się pewnie nie powtórzy...

  • anonim
    Ogólne podsumowanie drużynówki MŚ

    Nie ukrywam rozczarowania ze względu na skok Roberta,on na belce startowej wyglądał strasznie zestresowany. Brawo ADAM,KAMIL.PIOTREK Jestem z Was dumna.Uwaga dlaczego gdy miał skakać Ritzefeld,warunki były takie same jak u Roberta to zdjęto go z belki, skakał dopiero przy lepszym wietrze.
    A jeszcze co do Roberta dajcie mu spokój on swoje i tak przeżył. Trudno nie zrobił tego złośliwie.Drodzy trenerzy,postawcie wreszcie na młodych skoczków wzorem Austriaków.Może Mureńko,Kowol.Zainteresujcie się Rutkowskim.Może nie wszystko stracone.Kibicka z Wrocławia.

  • anonim

    @Ciri
    Popieram cię w 10000000...%
    A tak w ogóle zauważcie, że w Trondheim (Długopolski, Mateja, Skupień, Małysz) 10. miejsce, w Ramsau (Skupień, Małysz, Ł.Kruczek, Mateja) 9. miejsce, w Lahti na dużej skoczni (M.Bachleda, Skupień, Mateja, Małysz) 8. miejsce, w Valdi Fiemme (Mateja, T.Tajner, M.Bachleda, Małysz) 7. miejsce, w Oberstdorfie tylko że na średniej skoczni (Stoch, M.Bachleda, Małysz, Mateja) 6. miejsce , (Stoch, Żyła, Mateja, Małysz) w Sapporo 5. miejsce. Jak widać co 2 lata o 1 pozycję wyżej, czyżby w Oslo-Holmenkollen będziemy świętować medal?

  • LAPKA15 początkujący
    wpadka Roberta

    Dlaczego nasi trenerzy nie wystawili młodszego zawodnika, który przynajmniej chciałby skakać bo u Roberta nie było tego widać jego skoki nie miały wyrazu

  • Paweł stały bywalec

    Robert stało sie Trudno! Ale oszczędź nam juz rozczarowań. Juz sie naskakałeś. Masz swój wiek wiec odjedź z honorem. A nie ciągle czegoś szukasz. Nie gadaj takich głupot - pojechałeś na Mistrzostwa Świata czegoś szukać. Tam sie jedzie walczyć o pozycje o medale o prestiż.
    Gratuluje Ci ze przez te wszystkie lata coś tam udało Ci sie zrobić dla Polskich skoków ale usiądź i przemyśl to ostatecznie. Na twoje miejsce są juz młodsi którzy naprawde mają talent i CHCĄ, naprawde CHCĄ coś zrobić...

  • jozek_sibek profesor
    @ manu_fan

    autor: manu_fan (maciek.manu_fan@wp.pl) gg: 7028153, 25 lutego 2007, 20:57
    -
    spadaj robert !!!!! i tak cię wszyscy nienawidzimy !!!
    ---------------------------------
    R.Mateja mógłby być Twoim ojcem.

    Nie WSTYD Ci wypowiadać się w ten sposób o zaslużonym zawodniku reprezentacji Polski?
    Jak p. Robert skakał w PŚ,to Cię jeszcze na świecie nie było!!!
    WSTYD młodzieńcze WSTYD.
    I nie wypowiadaj się za wszystkich!!!

  • marcinp początkujący
    drogi Robercie

    Życzę Ci powodzenia w dalszym życiu prywatnym i zawodowym bez rozpamiętywania trudnych chwil z Twojej kariery. Poza skokami też jest życie może dla Ciebie inny lepszy bardziej prywatny świat.Niech Ci się wiedzie

  • jozek_sibek profesor
    @Ferdynand Kiepski

    autor: Ferdynand Kiepski (*231.neoplus.adsl.tpnet.pl), 25 lutego 2007, 20:17
    nieznany
    Najpierw to :"Super ale gdyby nie lot mateja polska byłaby 3:(!!" a teraz:"Robert trzymaj się ! Będzie dobrze !" No nie moge co za hipokryzja! Co za naród!

    Teraz wiem dlaczego w tym kraju nie ma pracy dla ludzi z moim wykształceniem!
    --------------------------
    Piszesz,że to hipokryzja!
    A zobacz co sam wczesniej WYMALOWAŁEŚ.

    autor: Ferdynand Kiepski (*164.neoplus.adsl.tpnet.pl), 25 lutego 2007, 12:22
    Mateja
    Wiecie jaki mam pomysł? Jak będą lecieć z Japonii to niech go wypuszczą z samolotu bez spadochronu. Może sie nauczy latać? Ale skuteczniejsze będą betonowe buciki i do Wisły.

  • Mar stały bywalec

    Jeszcze raz napiszę, że żal mi takiego zawodnika jak Robert. Niespełniony, niepocieszony, a z talentem dużym. Wielki w nim potencjał drzemię, czy drzemał - to bez znaczenia - ale zawsze na drodzę stawała psychika, coś co w tym sporcie, jak i w wielu innych jest czynnikiem niewyłącznym. Przykład to loty w Vikersund, gdzie na treningu poprawił swoją życiówke, a w zawodach... Wiemy jak było. Potrzebny by mu był światowy fachowiec psychologii, tylko że kilka lat wcześniej. 3maj się "Matti". Pzdr.

  • Ciri początkujący
    P.S.

    nic nie ma przeciw konstruktywnej krytyce, denerwuja mnie wykrzywiwane obelgi, niczego nie wnoszace i obrazajace innych.

  • Ciri początkujący
    do tych ktorzy najlepeij czuja sie w glupiej krytyce

    Na wstepie: przyznaje nie czytalam wszystkich komentarzy, ale ok. poludnia wpadlam na takie ktore byly poprostu ponizej krytyki.
    To oczywiscie nie sztuka zmieszac z blotem sportowca ktory nie wykorzystal ( niestety po raz kiejny ) szansy, ale zastanowcie sie, przeciez ani Robert, ani kibice skokow nie sa kretynami i zdaja sobie sprawe z tego co sie dzisiaj stalo i nie ma potrzeby, aby usiwadamiac w tak prymitywny sposob, innych ludzi.
    Czy ktos z was probowal postawic sie w sytuacji Roberta? czy wyobrazacie sobie co on teraz czuje?
    Chyba zapomnieliscie, ze sport to przdewszystkim zabawa, ktora ma jednoczyc ludzi i sprawiac im przyjemnosc, dopiero potem sa medale, pieniadze, slawa, biznes itd.
    Wasze piekne wypowiedzi poprostu wypaczaja idee sportu.
    Co chcecie osignac, urzywajac tak brutalnych slow w opini o Robercie? Udupiajac kogos innego pietrzecie wlasne brudy? To podnosi wasza samoocene?

  • anonim
    Problem Matei

    Ludzie, przestańcie na niego bluzgać. To, że zawodnik jest słaby i przegrał, to nie jego wina. On po prostu nie umiał lepiej.
    No właśnie. A z drugiej strony obrońcy Matei piszą: jak go krytykujesz to sam skacz! Otóż nie. Nie umiem skakać i właśnie dlatego nie pcham się na skocznię. Robię w życiu to, co potrafię. Jak Mateja nie potrafi skakać na tyle dobrze, żeby wypaść przyzwoicie na mistrzostwach świata, to sam powinien wiedzieć, że nie należy tam jechać. Skakać można w kraju i na PK. A przecież to, że spaprał te skoki, nie jest dla absolutnie nikogo zaskoczeniem. Wszyscy kibice się tego spodziewali. Bo wszyscy wiedzą, że Mateja ma już za sobą lata, w których był przydatny dla reprezentacji.
    Wszyscy... oprócz niego samego. A także trenerów. I to mnie najbardziej dziwi. Bo zabierając Mateję na mistrzostwa zrobili krzywdę jemu i reprezentacji. Młodemu chłopakowi, który dopiero się uczy, wybaczyliby kibice więcej.

  • anonim
    treningi, a zawody

    A tak w ogóle czy ktoś z was był kiedyś w sytuacji, kiedy na treningu dobrze szło a w zawodach nie wyszło, ja byłem (wprawdzie nie w skokach, ale też w nie łatwej dyscyplinie) i to naprawdę nie jest przyjemne uczucie.

  • anonim
    @Mateja

    Jeszcze raz powtarzam: Trzymaj się Robert. A ludzie którzy go mieszająz błotem to poprostu pseudokibice i nie boje się tak jak niektórzy nazywać rzeczy po imieniu. Rzeczywiście przed jego 2 skokiem było widać po nim że to nie będzie najlepszy skok, tak jak w Kulm gdy Kuttin bezpośrednio po puszczeniu Roberta zaczął nagle nerwowo kręcić głową. Został tutaj też poruszony temat że przed dzisiejszym konkursem 5. miejsce przyjęlibyśmy bez namysłu. Nie zgadzam się z tą opinią, bo ja po wczorajszym konkursie liczyłem na 4. miejscu, no i oczywiście po cichu liczyłem że ktoś powtórzy z Oberstdorfu wyczyn Pettersena, ponieważ nasi jako drużyna wczoraj na tle innych drużyn bardzo dobrze sięspisała. Czy Mateja powinien kończyć karierę?To jest bezwątpienia jego sprawa, jeśli chce to niech skacze, przecież nikt mu nie odbierze nart i zabroni wstępu na skocznię. Przypomnę tylko MŚ w lotach w Planicy, wszyscy pamiętają jak o włos nas nie wywalił z II ser i przyznam się że jak większość ludzi też chciałem że by kończył karierę, a później było: 1. miejsce w letnim COC, odzyskanie 4. miejsca na PŚ, 17. miejsce w TCS, 19. miejsce w Kulm, 6. miejsce w Oberstdorfie i 5. miejsce w Turynie. Jak widać dobrze że wtedy nie skończył kariery, dlatego tym razem na ten temat nie będę się wypowiadać.

  • Guma początkujący

    Trochę poczytałem sobie to co niekturzy muwia takie brednie jakie wy gadacie to tylko do maratonu uśmiechu.
    Skoki narciarskie to według mnie najtrudniejsza dyscyplina ( sam jestem skoczkiem ) i znam uczucie jak ktoś nie jest w formie i chce bardzo skoczyć a mu nie wychodzi.
    Niektuży niech się lepiej zastanowią co muwią .
    SORY ZA BŁĘDY

  • pykus początkujący

    Potrzebny psycolog w kadrze i tyle ... to nie tylko jego wina ale i też hannu kruczka a przede wszystkim tajnera bo jush na początku sezonu było widać że robert się spala psychicznie taka prawda

  • anonim
    @Julka

    "Sorry, ale czegoś nie rozumiem. To Polska była kiedyś najlepsza na świecie??? My nie byliśmy nawet faworytami do podium. Panowie wykonali plan zakładany przez trenerów, byli na piątym miejscu. To duży sukces, bo utrzymalismy miejsce z IO."

    Polska znalazła się na piątym miejscu wśród najlepszej ósemki świata, więc czego nie rozumiesz? Nie mówię, że Polska jest najlepsza, tylko że rywalizowała (w sumie z niezłym skutkiem) w gronie najlepszych drużyn świata. Nie mówiłam nic o tym, że Polacy jako zespół coś zawalili, wyraziłam tylko swoje zdanie na temat postawy Roberta.

    Mielismy wszyscy ogromne apetyty, ale to że Robert mógłby porządnie skoczyć byłoby jakimś cudem. jesli przez cały sezon jego dyspozycja była wątpliwa, to dlaczego akurat w Sapporo miałby dostać olśnienia? Lepiej byłoby zabrać jakiegoś młodszego zawodnika, który przynajmniej oswoiłby się z taką imprezą. Nie mielibyśmy nic do stracenia, a może akurat jakiś młody zaprezentowałby się lepiej? Złym rozwiązaniem było też puszczenie Roberta w ostatniej grupie-za duży ciężar nad nim zawisł...

  • Abe_SL początkujący
    Heja heja Robert Mateja!!

    Przyznam, że od początku byłam niezadowolona z tego, ze Robert Mateja ma występować w konkursie drużynowym. Jego wyniki od bardzo dawna pozostawiały jakże wiele do życzenia. On sam nie czując się na siłach mógł przecież odmówić występu w tym konkursie, w końcu mieliśmy rezerwę. Tudno stało się. Nie dziwie się, że wszysy są podburzeni, w końcu 3 miejsce w konkursie drużynowym to byłby naprawdę ogromny sukces.
    Współczuję nieco Robertowi, że będzie musiał zmagać się z krytyką. Trudno, jak wspomniałam trzeba było mysleć o tym przed występem.

  • Radek weteran

    A ludziom którzy nadal chcą stawia na Roberta i pcha do konkursów na zasadzie "a nuż wyskoczy tak jak w Pragelato" poradzę jedno:

    Mateja to jak kochanek/kochanka który się znudził - trzeba o nim zapomniec i poszukac nowego młodego...

  • indor_ weteran
    PSYCHA :/

    "Myślę, że to sprawa psychiki" - każde następne słowo to potwierdza - bez psychologa to my nic nie ugramy.

  • anonim

    Zgadzam się z fanką.Już na belce widać było,że Mateja jest strasznie usztywniony a wręcz sparaliżowany..widać było,że nie wierzy by mógł dobrze skoczyć.Przecież skok na 110m. to 10m blizej od punktu K wiec teoretycznie to nic specjalnego,ale nawet tyle nie skoczył Mateja.W pierwszym skoku zdecydowanie najsłabszy,w drugim zaś spadł na bulę i zabrał nam medal.Owszem Mateja jest tylko człowiekiem,ale może jakieś przeprosiny nam KIBICOM za ten występ się należą panie Robercie?Nie jest już pan najmłodszym skoczkiem (32 lata) więc może czas zająć się czymś innym...?pozdro

  • anonim
    ;)

    Dzięki wielkie! Bo chyba tylko My tu mamy podobne zdanie, a wypowiedzi reszty "kibiców" nie warto komentować, tylko sie za nich wstydzić...

  • Julka weteran
    @Hannavald

    Człowieku sam sobie przeczysz. Zdecyduj się na coś w końcu.
    ------------------
    TRAGEDIA
    MANEMO! JAK WIESZ CZŁEKU< ŻE WSZYSTKO WALISZ TO NIE JEŹDZIJ NA ZAWODY> ROZUMIEM< ŻE JESTEŚ STARY< PO PROSTU ODMAWIAJ WYJAZDU
    -----------------
    NIEŹLE
    w gruncie rzeczy 5 miejsce to jest dobre miejsce, a jak caly czas będziemy gnębić Roberta, to to nie wyjdzie nam na dobre, bo czlowiek jest czlowiekiem i moze sie jeszcze bardziej pogorszyć psyhika u Roberta. Robert pozdrawiam Cie i powodzenia!nie przejmuj sie komentarzami, tylko rób swoje!~!!!!!!

  • anonim
    odpowiedź

    Ocenianie, a poniżanie to co innego. Gdyby Nasi Piłkarze byli piątą drużyną świata to kibice szaleliby z radości, a tak zawsze muszą śpiewać, że nic się nie stało, ale przynajmniej śpiewają... Zastanówcie się nad sobą...

  • anonim
    NIEŹLE

    w gruncie rzeczy 5 miejsce to jest dobre miejsce, a jak caly czas będziemy gnębić Roberta, to to nie wyjdzie nam na dobre, bo czlowiek jest czlowiekiem i moze sie jeszcze bardziej pogorszyć psyhika u Roberta. Robert pozdrawiam Cie i powodzenia!nie przejmuj sie komentarzami, tylko rób swoje!~!!!!!!

  • Julka weteran

    @Ghost
    Twoje słowa: Na takiej imprezie nie mówi się "trudno, nie wyszło". Rywalizuja ze sobą najlepsi na świecie, RYWALIZUJĄ, a nie oddają wszystko bez walki...

    Sorry, ale czegoś nie rozumiem. To Polska była kiedyś najlepsza na świecie??? My nie byliśmy nawet faworytami do podium. Panowie wykonali plan zakładany przez trenerów, byli na piątym miejscu. To duży sukces, bo utrzymalismy miejsce z IO.

    I jak ktos chce obrażać Roberta to niech idzie na onet, bo tutaj jest normalna strona, a nie jakis śmietnik.

  • Wako doświadczony
    @Ghost

    Ludzie czy Wy nie możecie tego zrozumieć że On właśnie chciał. Chciał i to za bardzo. To Wy go może o sabotaż posądzicie. Piszecie że oddał bez walki. Tak to może wyglądało. Powiem jeszcze raz: Psychicznie słabego Roberta w skoku o taką stawke stać bylo na tyle ile właśnie skoczyl. A nie piszcie bzdur że się nie przyłożył.

  • anonim

    Faktycznie jakies dwa sezony temu Mateja skakal naprawde dobrze (jak na jego mozliwosci) byl wtedy na jakichs mistrzostwach przed Malyszem, skakal po okolo 200 metrow na skoczniach mamucich i to nie tylko w treningach. Mysle ze powiniem wtedy zakonczyc kariere i nie meczyc nas juz wiecej swoimi "lotami".

  • riko stały bywalec
    @dj ozon

    podoba mi sie twoje usprawiedliwianie nielota, w sumie nielot to tez czlowiek
    ale my nie oceniamy kariery, tylko dzisiejszy konkurs na mistrzostwach swiata; dzisiaj nie bylo wazne ile ktos skakal dwa czy piec lat temu, czy ciagnal ostatnio druzyne w gore czy w dol
    dzis liczylo sie tu i teraz, bo na tym polega sport; wlaczysz dzis i dzis dostajesz medla albo spadasz w otchlan potepienia kibicow

    tak wiec wspominanie zaslug zeby obronic dzisiejszy zalosny wystep nie ma sensu, kolego; na to przyjdzie czas kiedy RM zakonczy kariere i podsumujemy jego wszystkie wystepy

  • riko stały bywalec
    a trenerzy co?

    czy ktos gdzies czytal jakas wypowiedz Lepistoe po dzisiejszym konkursie? jak on skomentowal ten zalosny wystep nielota RM, ktorego nie wiedziec czemu wstawili do kadry choc w tym sezonie nie zdobyl ani jednego punktu w PS, w ubieglym zreszta tez chyba zadnego?

    bardzo jestem ciekaw, co trener ma dzis do powiedzenia???

    i co ma do powiedzenia prezez Tajner, ktory sklad kadry zatwierdzal???

  • anonim
    Gratulacje za 5 miejsce!!!

    Wstyd mi za tych BEZNADZIEJNYCH i PUSTYCH pseudokibiców Polaków!!! 5 miejsce to wielki sukces, a My Polacy nauczmy się wreszcie cieszyć z tego co mamy... Jak kiedyś Małysz wywalczył srebro to była tragedia, że nie złoto, jak przyjechał z brązem to pytaliście dlaczego tak słabo...To jest skandal, a nie nazywacie skandalem skok Roberta Matei, który w tym sezonie faktycznie jest w słabszej formie, ale przez ostatnie lata to właśnie Mateja "ciągnął" całą drużynę, bo był drugi po Małyszu, więc jak nie macie pojęcia o skokach to się nie kompromitujcie!!! Brawo i wielkie gratulacje za 5 miejsce i głowa do góry Panie Robercie, bo to nie kibice piszą tylko szukające sensacji hieny...

  • anonim
    @Fanka

    "mówi się trudno"
    Nie. To są Mistrzostwa Świata. Na takiej imprezie nie mówi się "trudno, nie wyszło". Rywalizuja ze sobą najlepsi na świecie, RYWALIZUJĄ, a nie oddają wszystko bez walki...A Robert już na belce wyglądał na niedośc, że zestresowanego na maksa, to jeszcze niebardzo wierzącego, że może coś zdziałać. Nie powalczył, poddał się...Jest mi smutno, że zniweczył wysiłek kolegów, skoczył fatalnie, ale mógł chociaż pokazać wolę walki...

  • edzia. stały bywalec
    @manu_fan

    Ja też początkowo byłam zła na Roberta ale złość już mi przeszła. I każdemu kiedyś przejdze. Tobie też. Tylko wtedy będzie za późno na odwołanie swoich słów, które w tym przypadku napisałeś zbyt pochopnie. Pomyśl co by było gdyby ktoś napisał, że nienawidzi Cię bo piszesz głupie komentarze. Fajnie byś się czuł nie???

  • anonim

    kiedy mateja skoczyl w pierwszej seri slabo to troche bylem na niego wkurzony ale po jego drugim skoku nie moglem wytrzymac ze smiechu, mateja moze pobijac rekordy na najkrotszy skok.

  • anonim

    wescie mi tu nie piszcie ze Hula czy Pochwala by dalej skoczyli bo to nieprawda, Robert nie łam sie :]

  • anonim
    CZAS NA ZMIANY!!!!!!

    Uważam,że obecny sezon powinien być ostatnim dla kilku zawodników szkolonych centralnie i otrzymujących stypendia. Są to : MATEJA, DŁUGOPOLSKI, BACHLEDA, POCHWAŁA, W. TAJNER. W ich miejsce powinni wejść młodzi juniorzy, którzy przez kilka sezonów mogliby dojść do przyzwoitych wyników.

  • anonim

    Jesteście okropni .... !!! To własnie przez nas on tak słabo skoczył , bo wiedział ze od niego zalezy medal i ze cała Polska na niego patrzy !!! Ja nie obwiniam Mateji ale obwiniam trenerów którzy boją sie brać do kadry 16-17 latków , chocby Majciej Kot ... Trzeba brać przykład z Austryjaków czy tez niemców , oni sie nie boja siegac po młodziez (shlieri, pauli,m.inauer, bogner ) lub Japończyków .. ten młody skakał niezle !

    A nasi trenerzy boją sie wziąc młodziez ... Mamy Adama , powoli sie przebija Kamil , ale to jeszcze 1-2 lata , a pozniej przepasc , mamy farta ze Lappi zawalił 1 skok i dał nam nadzieje , Niemcom sie rozwaliła całą kadra nei liczyłóem tez na czechów (ostatnio skakali zle , Rosjani oprózc Ipatova i Wasiliewa nie błyszczeli w Japoni )[ wasiljew zawalił totalnie] powinnismy sie ciszeyc z tego 5 miejsca a nie płakac i wieszac psy na Robercie !!

    Siegnijmy po młodych a za 2-3 lata bedzie sie z czego cieszyc , jesli nie ma młodzierzy to muszą skakac dziadki (mateja 32 lata)

    Takie są realja Polskich skoków !!

  • anonim

    Nie wiem jak mozna tak krytykowac Roberta !! :/ niektóre komentarze sa wrecz zenujace :/ Ciekawe jakby taki Skupien skoczyl tak jak Mateja to byscie gadali ze lepiej byloby wziasc bardziej doswiadczonego skoczka takiego jak Robert :P

  • anonim

    Myślicie że to takie proste ? może sami siądziecie na belce i skoczycie za Roberta. Ja też jestem niezadowolony z jego występu ale nie robie z niego ostatniej ofiary. Robert miał zły dzień i tyle i nie tylko on psuł skoki, zawodnikom z innych ekip też to sie zdażało. Poza tym trener doskonale wie kto jest w optymalnej formie i kto moze skakac w konkursie. Jeżeli byłby ktoś lepszy np. Hula, Skupień itd. to napewno oni by zajeli miejsce Roberta. Zamiast cieszyć sie z 5 miejsca to wszyscy narzekają że mógłby być medal. Co z tego taki jest sport. Równie dobrze nasi siatkarze mogą skończyć kariere......jak to dlaczego, przecież zdobyli srebro a mogli złoto !!!! Dajcie sobie na luz, bądzcie prawdziwymi kibicami i doceniajcie każdy dobry skok, a resztą niech sie zajmą trenerzy

  • anonim

    Zaraz po zawodach byłam zła. Bardzo zła. Na Roberta oczywiście. Ale potem ta złość przeszła...
    Przecież jak On się teraz czuje?? Na pewno źle... i po co Go jeszcze dołować?? Jakoś mi się Go żal zrobiło =(

  • Julka weteran

    @manu_fan
    Mów za siebie. Ja tam Roberta nie nienawidzę. Za co miałabym go nienawidzić? Krzywdy mi nie zrobił.
    To tylko człowiek, który jak każdy popełna błedy i ma słabsze dni.

  • anonim

    Przyznam, że i ja byłam podłamana po dzisiejszym konkursie druzynowym, jeszcze nie przelknęłam goryczy po wczorajszym a tu dzis kolejny cios.
    Taka szansa na medal ! Ale nie wyszło, niestety, w druzynie musi byc 4 zawodników, ktorzy prezentuja bardzo dobry poziom, no może nie bardzo dobry ale dobry.
    Bo dzis ten poziom ogolnie, nie był az taki wysoki, no nie wyszło Robertowi, mówi się trudno.

    Ale wiesz
    @manu_fan
    może nie używaj az takich słów pod adresem Roberta i mów za siebie, nie za wszystkich, ja go nie nienawidzę,
    bo i za co ?
    Twoj wpis powinien zniknąc stąd.

  • anonim
    Mateja - kończyć!

    Kończ waść, wstydu oszczędź! Nie mam pretensji o nieudane skoki. Kiedy ranne wstają zorze, każdy skacze tak jak może. Ale jeśli nie potrafisz, nie pchaj się na afisz. Wycofaj się z kadry, człowieku, bo nie jesteś w stanie skakać tak, aby kadra miała z Ciebie pożytek. Te skoki były tak złe, że nie ma w szerokiej kadrze skoczka, który by je bardziej sknocił. Dlaczego, ktoś powie, przecież można było skoczyć dwa razy po 85 m? A dlatego, że to wszystko jedno. Czy za jedną nogę wisiał, czy za dwie...
    Z Roberta Matei nie ma od conajmniej czterech lat pożytku dla reprezentacji. Skacze sobie... właśnie. Sobie. W tym sezonie ani jednego punktu. Trzeba się wycofać i zrobić miejsce młodszym, bo oni może jeszcze czegoś się nauczą.
    Jeśli ktoś ma słabymi skokami zniweczyć pracę kolegów, to niech to lepiej zrobi młody chłopak, który przy okazji nauczy się czegoś, skacząc w takim turnieju. Robert Mateja już się niczego nie nauczy, bo to jest ukształtowany zawodnik i nie ma cudów. Więc kończ waść przygode z reprezentacją. Dziękujemy za to, co było. Bez złośliwości. W końcu coś tam kiedyś Mateja osiągnął. Dawno, ale prawda.

  • manu_fan weteran

    spadaj robert !!!!! i tak cię wszyscy nienawidzimy !!!

  • porcupine bywalec
    Przyszłość Matei - moja wizja

    Przyznam, że dziś na Roberta psioczyłem i nadal jestem zły. Bardzo zły. Wściekły. Jak ktoś zauważył, nie powinien on już jeździć na puchar świata. Może jeszcze na PK spróbuje.... Ale generalnie - bez podtekstów i złośliwości - proponuję Mu aby przeszedł na "emeryturę" i (bo wierzę, że ma pewne doświadczenie) niech skoncentruje się np na pracy z młodymi skoczkami... No nie wiem. Ale niech już nie skacze w PŚ.

    pzdr Adam

  • anonim
    Mateja

    Miejsce Roberta jest juz tylko w PK. Tam nadal będzie przydatny (bo nie jest taki cienki, jest zawodnikiem lepszy od wszystkich procz Malysza i Stocha) i wywalczy nam dodatkowe miejsce w PK, presję powinien wytrzymac. Do PŚ nie ma co się pchac bo jaki ma sens dobre skakanie na treningach a pozniej spadanie na bulę w zawodach? W PK stac go na miejsca w 15, a od czasu do czasu nawet na pudło (za to sa jakies $?)

  • Usia profesor
    Usunąć z kadr niepunktujących seniorów

    Niektórzy każą kończyć Robertowi karierę skoczka.
    Ja pytam dlaczego? Przecież nadal skacze lepiej od kilku osób z kadry B i może powalczyć o limity w PK dla naszych juniorów. Ktoś te punkty zdobywać dla nich musi. Chcecie ich regularnie wysyłać na PK a potem gnoić po każdym nie wejściu do 30? Jestem przeciw!
    Juniorzy mają tam skakać po to, by się oskakać i by zdobywać punkty jak będą w formie, a nie po to by obciążyć ich obowiązkiem walczenia o limity. Młodzi z innym państw właśnie dlatego rozwijaja skrzydła, bo nie ciąży na nich obowiązek punktowania na każdych zawodach, bo to załatwiaja za nich inni. Bez presji psychicznej punktuja dośyć często a jak im nie idzie to są zastępowani kimś innym a oni moga usunąć się w cień na jakis czas!
    Z kadr powinni usunąć zawodników "małoproduktywnych" nie potrafiacych sie utrzymać w 50 CRLu mimo regularnych startów w PK!

  • andbal profesor
    Kolejny raz

    Kolejny raz zgadzam się z wypowiedzią Adi.P. i tez sugeruję, że Pan Robert Mateja powinien się zastanowić nad zakończeniem kariery. Są zawodnicy czynni i nawet starsi lecz oni odnoszą sukcesy, co drugi rok są w formie (Helwarth, Okabe) lecz do nich sie Robert nie zalicza. Jeśli chce jeszcze coś dla Polski zrobić to niech co jakiś czas poskacze w PK (chociażby w Zakopanym) ale tak aby 4 występy wystarczyły na 50 tkę CRLu ( no może przesadziłem ale 5 powinno starczyć).

  • anonim
    der3r

    Ja byłem caly dzień zły za ten występ, aale z 2 strony to tylko sport ponadto jesteśmy na bardzo wysokim 5 miejscu a tak poaztym to przypomnijecie sobie co zrobil Robert na Igrzyskach dla Polski!!!!

  • BJJ doświadczony
    @Patrycja @vegx

    To słowa Adama z jakiegoś wywiadu, udzielonego po wczorajszym konkursie. Kolega mi czytał przez telefon, więc nie wiem, skąd ten wywiad - chyba sports.pl czy coś takiego - nie sprawdzałam.

  • anonim

    "Cieszą mnie moje skoki. Drugi był naprawdę świetny. To czwarte miejsce będzie jeszcze we mnie długo siedzieć. Ale nie chcę o tym myśleć. Bo to najgorsze miejsce. I to piąte miejsce też jest porażką. Po cichu marzyłem o podium w drużynówce. Była szansa, przeszlibyśmy do historii, osiągnęlibyśmy coś wspaniałego. Ja chciałem skoczyć swoje, wiedziałem, że jestem w formie. Robert i Piotrek Żyła mieli w głowie więcej problemów. Bo są w gorszej dyspozycji. Nie skakali dobrze, starali się jeszcze bardziej. Za bardzo."

    zgadza się drugi skok Adama był świetny

  • FigaroPL bywalec
    Robert M.

    szkoda faceta bo się można nieźle podłamać po tym co wyprawiał na skoczni, daj sobie Robert spokój ze skokami i nie mów, że pierwszy skok miałeś dobry bo był słaby a drugi beznadziejny

  • jargle początkujący

    ludzie co wy wogole tu jakies rozprawy na temat kariery mateji odwalacie. chlopak mial dzis slaby dzien i tyle. zawsze mowil ze ma slaba psychike ale jakby przeczytal to co wy tu pier*** to totalnie by sie zalamal!!! skoncze juz ten temat, jutro tez jest dzien. powinniscie sie cieszyc z tego co jest.

  • anonim

    "Jak w sobotę wróciłem do hotelu, dopiero wszystko do mnie dotarło. Co przegrałem. Byłem załamany. Zastanawiałem się, co zrobić, żeby mi przeszło." Może za tydzień będzie lepiej

  • patrycja381 weteran

    @Ferdynand Kiepski
    o kogo ci chodzi?

    jednak to byl czlowiek ktoremu kiedys mozna bylo zaufac w druzynowce, ale teraz to co innego.nie mam mu d kocna za zle ze skoczyl jak skoczyl, ale to rzeczywiscie byla sprawa psychiki.Mnie tez by odwalilo podczas takich zawodow, gdy mialabym oddac swoj skok, ktory mialby byc na miare medalu...

  • anonim

    Dobre chwile...... TCS przed dwoma laty (17 miejsce w generalce) , MŚ w Trondheim, letni COC przed 2 laty, konkurs drużynowy w Turynie.... trochę tego jednak było, chyba poza Małyszem to skoczek z największymi osiągnięciami który obecnie skacze w Polskiej kadrze

  • Julka weteran

    @Ghost
    Czemu nie zrezygnował tak jak Andreas Widhoelzl? Powiem ci dlaczego. Otóż dlatego, że Andreas wie, że Austria ma kilku skoczków na światowym poziomie i dają sobie rade bez niego, bo trener ma z kogo wybierać. U nas tego nie ma. Jest jeden Adam Małysz i koniec. Czasem bardzo ładnie zaprezentuje się Kamil (fajnie, że akurat podczas MŚ) czy Piotrek ale to za mało. Dobrze wiedzieliśmy przed MŚ, że nie mamy tego 4 zawodnika na poziomie chociaż Piotrka czy Kamila. Trenerzy zabrali Stefana i Roberta. Kogo mieli zabrać? Ciebie albo mnie???? Wszyscy piszą o Wojtku Skupniu, że powinien jechać. A kto dałby wam gwarancję, że on skoczyłby lepiej??? Wróżka komuś to przepowiedziała, żeby go zabrać?? Jeśli tak to trzeba było się z tym podzielić z trenerami a nie teraz narzekać. Zresztą, niektórzy nic innego tu nie robią tylko narzekają.

  • Sandra bywalec
    Zastanówmy się...

    Zastanówmy się nad jedną sprawą. Gdyby ktoś tuż przed konkursem powiedział nam, że zajmiemy piąte miejsce to skakalibyśmy z zazdrości. Teraz gdy mamy to wymarzone piąte miejsce to jesteśmy wściekli. Nie krytykuję tego. Sama nie byłam szczęśliwa. Była zła i zawiedziona, ale ochłonęłam. Na takie miejsce stać w tej chwili nasz zespół. Nigdy nie zdarzyło wam się czegoś zawalić? Nigdy nie robiliście wszystkiego, aby się gdzieś dostać, aby mieć szansę? Oczywiście jest zawód, bo po pierwszej serii pachniało medalem, ale nie udało się. Teraz nie ma co narzekać i gdybać. Cieszmy się tym co mamy i z nadzieją patrzymy w przyszłość.

  • anonim
    do MaQ'a :):)

    Yyy MaQ nie każdy,kto teraz pisze,że jest z Robertem,najeżdżał na niego wcześniej:/ bo napisałeś,że teraz z nim jesteśmy,tylko,że Ci co napisali te komenty,to może nie pisali wczesniej na roberta?:>:-D

  • anonim
    nieznany

    Najpierw to :"Super ale gdyby nie lot mateja polska byłaby 3:(!!" a teraz:"Robert trzymaj się ! Będzie dobrze !" No nie moge co za hipokryzja! Co za naród!

    Teraz wiem dlaczego w tym kraju nie ma pracy dla ludzi z moim wykształceniem!

  • Malyszomaniak profesor
    @Oburzona

    Mateja nie ma nic do gadania. Albo by się zgodził albo by się porzegnał z kadrą na zawsze. takim powołaniom na MŚ się nie odmawia .

  • Julka weteran

    Mam nadzieję, że Robert się jakoś nie załamie po tym wystepie. Swoją droga to na pewno nie jest mu łatwo. Jak oglądam telewizję, słucham radia i czytam w internecie niektóre komentarze to aż oczy przecieram ze zdziwienia. Jak można tak atakować zawodnika. Gdybyśmy byli faworytami przed mistrzostwami i walczyli o złoto można by mieć pretensje. A tak ... myślę, że piąte miejsce jest dobrą lokatą, choć przez moment pewien niedosyt był. To nie był dzień Roberta. Było blisko medalu, ale go nie ma. I tak myślę, że może całe szczęście, że go nie ma, bo jakby panowie go zdobyli to kibice dopiero zaczęli by od nich wymagać, a jakby nie wyszło to nie zostawiliby na nich suchej nitki.
    Tak jak pisałam- żyjemy dalej. MŚ trwają, końcówka PŚ przed nami.

  • Usia profesor
    @Mar_100

    Prawdziwe i smutne zarazem ...

  • anonim
    Do Roberta Matei!!!!

    Robercie! Dziwię się,że zgodziłeś się jechać na MS wiedząc,że skaczesz fatalnie prawie zawsze.A to sprawa nie osobista lecz Polski. Przecież widac na ekranie,ze trzęsiesz się z lęku zaraz po wyjściu z progu.Większa jeszcze wina trenerów,ze nie mają rozeznania kto mógłby lepiej skoczyc.Moze Skupień,Sliż czy Hula,którego wczesniej trzeba było odsunąć od skoków w PS i ćwiczyć na osobności jak to inni robili.Mam nadzieję,że wycofasz się z imprez międzynarodowych bo przynosisz tylko wstyd.Jeszcze mówisz "nie wiem co się stało",całkowity brak krytycyzmu i pokory.Szkoda Adama bo wysila się walczy a Wy tylko za Jego plecami.Z innych krajów młodzi wspaniale walczą a wy stoicie w miejscu,żadnego postępu prócz słów nie wiem dlaczego ,nie wyszło i głupi uśmieszek.Zreflektujcie się albo skakac porządnie albo wycofać się i miejsca innym nie zajmować.

  • anonim
    B cd

    Skończyłem podsumowanie kadry na 1983 roku?A Stoch,Hula,Żyła z 1986/7?Tak , ale zjawili się wtedy obcy trenerzy z Austri, pewnie mierni ale załatwili naszym juniorom kombinezony,sprzęt,występy w PAlp,FC,PK.Zaowocowało to medalami MŚJ.Trzech w/w jest w kadrze A, a gdzie reszta medalistów?W innych rocznikach też byli zawodnicy nie gorsi od reprezentantów innych krajów.Ale przez kadrę B przewijali się jak meteory.Ciężko poszukać ich występów.Może Śliwka który wolał naukę od miernych występów,Ł.Kruczek- właściwie poza kadrą ,ale wygrywający z reprezentantami...Przedwcześnie skończył karierę.I jeszce paru...Myślę po sygnałach o ekscesach, po niezbyt górnolotnych wypowiedziach,że do naszej kadry B nie jest łatwo wejść obcemu.Może się mylę.Kadra B często trenuje przed sezonem z A, w miejscach gdzie nawet w lecie jest śnieg.Kto interesuje się kadrą C?Gdzie trenują skoczkowie w kraju w którym w lutym pojawia się śnieg?Skaczą na igielicie,po łąkach czy w salach z drabinek?Czy mają jakieś szanse z odwiecznymi kadrowiczami?Może to jakiś trener wyjaśni?

  • Malyszomaniak profesor
    Pierwszy skok chozi o próbną

    chodzi o serię próbną przed konkursem 120 metrów.

  • anonim
    B

    Nie potrafię ocenić talentu skoczka po np sile wybicia.Mam jednak prawo do subiektywnych odczuć co do występów tych samych zwykle zawodników w latach 2000-07.Stanowią oni obecną kadrę B(A),pewnie przyszłą 2008 i najpewniej 2010(IO).Za brak ich postępów podziękowano A.Tajnerowi,Fijasowi.Mateja(33lata) ma największe sukcesy.Nie są one aż tak wielkie żeby nie były wyjątkami potwierdzającymi regułę.Dobry w treningach,tragiczny w konkursach(50m na mamucie itp)Skupień(31) czołowy skoczek przełomu wieku,punktójący w PŚ ale zbyt wysokich miejsc nie zajmujący.Po chwilowym wyrzuceniu z kadry (demolki?)zmobilizował się.Nie rozumie czemu nie startuje w A.Gdyby jednak nie Małysz nie zainteresowałby się nimi żaden sponsor i nie zwiedziliby tyle świata...Długopolski(27)pewnie pracuje, ale jego możliwości są ograniczone od-do i wyżej nie przeskoczy.W.Tajner(26) wskoczył do kadry gdy zarzucono A.Tajnerowi lansowanie tych samych zawodników.Czy wniósł coś do reprezentacji?Może, ale przecież nawet w zawodach krajowych potrafił zajmować dalekie miejsca?Bachleda(25) ma spore możliwości.Ale jego forma stale się waha.Może potrzebuje dopingu jak Skupień?Pochwała(24) był utalentowanym juniorem, ale od wypadku w Planicy jest tylko gorzej i gorzej.T.Tajner(24) takim talentem nie był, ale od juniora jest w kadrze.Ma punkty PK i PŚ(warunki?) ale czy opłacało się tyle kasy włożonej przez lata?Śliż(24) w kadrze jest krótko i pewnie pierwszy z tej kadry może wylecieć.Sa i inni zawodnicy w B ale niewiele występóją więc trudno ich ocenić.Są słabi widocznie i jakoś zakończyłem podsumowanie naszych reprezentantów na 1983.

  • Malyszomaniak profesor
    Nie wszyscy

    Ja byłem i będę z nim. Choć trzeba się zastanowić albo będzie miał dobrego trenera albo będzie musiał zająć się za coś innego.

  • anonim

    czy ja dobrze widzę: 'Pierwszy skok skoczyłem dobrze'?! chyba mówimy o jakimś innym konkursie;D

  • anonim

    ludzie, a teraz przeczytajcie sobie to wszystko co wypisywaliscie po konkursie .. przeciez ot jest zalosne .. sam wiem z wlasnego doswiadczenia, ze w takich chwilach trzeba wspierac człowieka ..a nie mu dokladac .. dajcie juz sobie spokoj : /

  • anonim

    Najpierw było najeżdżanie na niego, a teraz co? Serca wam zmiękły? Bierzcie ludzie odpowiedzialność za swoje słowa.

  • anonim

    ROBERT NIE ZAŁAMUJ SIĘ!! JESTEM Z TOBĄ!!

  • Julka weteran

    Mówi się trudno i żyje się dalej. Przecież nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem. Stało się, czasu nie cofniemy.

  • anonim

    Już ochłonąłem po mistrzostwach i dziękuje Robertowi za wszystkie dobre chwile jakie nam dostarczył i... powodzenia w dalszym życiu

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl