Mika Kojonkoski: "Jacobsen zdobędzie PŚ"

  • 2007-03-05 20:29

Trener norweskich skoczków, Mika Kojonkoski podobnie jak cały narciarski świat chwali występ Adama Małysza na "Miyanomori". Fiński szkoleniowiec uważa jednak, że nasz najlepszy polski skoczek nie sięgnie po czwartą Kryształową Kulę.

Zdaniem "Kojo" Puchar Świata za obecny sezon powędruje w ręce aktualnego lidera, Andersa Jacobsena.

"Adam Małysz był nieprawdopodobny i w sobotę skakał w swojej własnej lidze, a pozostali w niższej. Można się go obawiać bo pokazał naprawdę świetną formę podczas gdy prowadzący w punktacji generalnej mój podopieczny Anders Jacobsen wypadł słabo, lecz lepiej niż w poprzednich konkursach. Pozostała jednak jeszcze walka o punkty w siedmiu zawodach. Pomimo świetnej dyspozycji Małysza uważam, że to Jacobsen wygra najwyższą stawkę i zabierze do domu wielki narciarski tort" - powiedział Kojonkoski.

Fin dodaje również, że najlepszy z jego podopiecznych miał pewne załamanie nerwowe podczas pobytu na Mistrzostwach Świata w Sapporo. Mika szybko zareagował i popracował z nim nad aspektami psychologicznymi, co już w sobotę dało widoczny efekt. Fiński trener bardzo wierzy w swojego zawodnika i sądzi, że Jacobsen już w niedzielę stanie na podium Pucharu Świata.

 



Maciej Mikołajczyk, źródło: Onet/PAP
oglądalność: (10355) komentarze: (124)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • anonim
    narciaże tacy jak Małysz

    mam 11lat.Ta kilka lat może wystartuje w zawodah narciarskih.Mojim ulubionym narciażem jest Adam Małysz.Mam prozbe czy Adam mugłby mi przysłać jakiegoś maila na marek.muzyk9@gmail.com

  • anonim

    Żeby JACOBSEN dostał się do 2 seri to będzie dobrze

  • anonim

    Chyba się przeliczysz MIKA jeżeli umiesz liczyć

  • jozek_sibek profesor
    @narty

    autor: narty (*114.internetdsl.tpnet.pl), 06 marca 2007, 19:36
    @malyszomistrz
    małysz ciągle prowadził w genralce na GP
    ----------------------------------------
    Niestety ale mylisz się.

    Przed 2 ostatnimi konkursami LGP sytuacja wyglądała tak:

    1.Loitzl ------404 pkt
    2.Ammann - 357
    3.Małysz ----345

  • jozek_sibek profesor
    @Julka,@luki

    Sytuacja w PŚ sezonu 2002/2003 przed MŚ:

    1.Hannawald -1001 pkt
    2.Widhoelzl --- 990
    3.Ahonen ----- 964
    4.Małysz ------ 927

  • anonim

    mika chciałbyś...nie??? obyś się zdziwił jak twój Jacobsen straci zupełnie formę...już pod upada...małyszowi należy się zwycięstwo ciężko na to pracował a nie tak jak Jacobsen leci na farta ( bądż co bądź NIE LUBIĘ GO) potrafię się przekonać do wielu skoczków ale do obecnego lidera pana J........ jakoś nie jest ODRAŻAJĄCY i tyle ADAM GÓRĄ

  • anonim

    Przy mojej dużej sympatii do Andersa (nasilonej zwłaszcza po Zakopanem) chciałabym tylko przypomnieć, jak to ten trener był pewny złota drużynowego w Turynie ;-)... A to złoto przybralo odcień jakiś brązowy, czy mi się wydaje?

  • anonim
    Nareszcie film w całości!

    Spójrzcie tylko, na stronkę, www.malyszomania.com,
    po prawej nieco na dole są skoki Adama z dwóch serii, i ceremonia dekoracji, coś pieknego jak to zrobili, ten film.

    I mozna go sobie zapisac !

    Filmy powinny być nieco dłuższe, ze skokami o co juz nieraz prosiłam tutaj co to za przyjenośc oglądać film, który zaraz po wylądowaniu zawodnika urywa się,
    film o kilka sekund, z wynikiem, to jakis problem ?
    Jesli ta, chciałabym go poznać.

  • anonim

    Własnie i o to chodzi, jakieś konkursy moga zostac odwołane :(( tylko, nie to :(

    Wiosna juz chyba wszędzie w Palnicy sniegu nie ma, co to bedzie ?

    Chyba, ze przeniosa loty do Vikersund, nie wiem, ale mieliby odwołać loty ?
    Chyba, ze Kojo ma takie wtyki, że to zrobią chocby z tego powodu zeby Malysz nie dogonił Jacobsena.

    Ale wszystko może się zdarzyć, dosłownie wszystko, i krysztalowa kula dla Adama też.

    Ale nawet jak bedzie na koniec w trójce to i tak uważam, ze w tym sezonie Adam znów zachwycił cały swiat swoimi skokami i w tym sezonie od dwóch lat osiągnął najwięcej.

  • MarcinBB redaktor
    Kamil

    Ja jeszcze coś dodam. Gorąco liczę na to, (lczyłem już przed sezonem) że teraz Stoch będzie regularnie punktował i przed Planicą wskoczy do najlepszej 30 PŚ co da mu prawo startu w ostatnim konkursie sezonu. Byłby to pierwszy przypadek, jak daleko sięgam pamięcią (zresztą nie wiem, kiedy ten przepis wprowadzono) by Polskę reprezentował w nim więcej niż jeden skoczek.

  • MarcinBB redaktor
    wróżenie z fusów

    Niezwykle cenię Kojo, ale nieomylny to on nie jest.
    W tej chwili jakiekolwiek zgadywanie jest bardzo ryzykowne. Dopiero po pierwszym konkursie w Skandynawii będziemy wiedzieli, czy Jacobsen stracił rozpęd, czy po prosty nie leżały mu japońskie skocznie. Bedziemy też wiedzieć, czy Adam ostatecznie odpędził pecha, który mu towarzyszył od początku sezonu.
    A tak - pecha. Zauważcie - że niemal przy okazji każdego konkursu Adam choć raz- czy to w jednym z treningów czy w kwalifikacjach oddawał najdłuższe skoki. A w konkursie było słabiej. Jesli to nie wina psychiki a szczęścia do warunków czy innych nieobiektywnych czynników - to statystycznie powinien miec dziś na koncie tych punktów trochę więcej. Nie ma - więc mówię o pechu. Choć oczywiście do tego worka wrzucam błędy popełniane przez zawodnika.
    Tak czy owak - jest jak jest (odkrywcze nie?). A jest różnica 234 pkt którą trzeba odrobić. Moim zdaniem liczy się tylko Jacobsen i Małysz. Schlieri odpuści, bo ma MŚJ, nie wiadomo tez czy Pointner go weźmie na mamuta. Amman jest mocny ale doświadczenie uczy, że on przygotowuje się na poszczególne imprezy - nie cały sezon - ma trzy złote medale ale tylko 2 zwycięstwa w PŚ. Kuettel - ma już za dużą stratę i nie widzę go wygrywającego seriami - jak kiedyś Hautamaeki. Szanse Morgiego, Wasiliewa czy Lappiego są już czysto teoretyczne i wkrótce znikną.
    Dużo rzeczy może się zdarzyć. Jakieś konkursy mogą zostać odwołane. Jakies rozgrywane na wietrze moga przynieśc cyrkowe rezultaty po pierwszej i jedynej serii. Podobno w Planicy nie ma sniegu i nie wiadomo czy przygotują Letalnicę. Choć zawsze im się udawało. Brat mnie pociesza, że wtedy 3 ostatnie konkursy rozegraja na K90 (najłatwiej przygotować) i Małysz ma 300 pkt w kieszeni ;-) Końcówka będzie wiec emocjonująca. Tym lepiej dla nas :-)

  • anonim

    Małysz jest bardzo nakręcony tym medalem, jego forma idzie cały czas w górę! Jeżeli utrzyma ją do końca to o sukces jestem spokojny!:-)

  • farafanelka bywalec

    Farafanelka:"A fige!Jacobsen nie zdobedzie Krusztalowej Kuli"
    :))))))
    Adaś mu ja sprzatnie sprzed nosa i Jacobsen sie nawet nie obejrzy kiedy:)
    Mam nadzieje ze tak bedzie i wierze ze Adas da rade!:)

  • anonim

    @kibic malysza

    To byloby super !
    Ale o ile mnie pamiec nie myli to za loty już małych kul nie przyznają:))
    a może w tym roku zrobia wyjątek ?

    Ale z medalem Adama widziałam, w nocy :)) we śnie,
    tylko nie widziałam gdzie, na jakiej skoczni,
    medal jest,
    z kulkami tez go widziałam, to ciekawe ale za wróżkę się nie uważam wcale :)))

    Oby to się spełnilo, oby !

  • narty bywalec
    @malyszomistrz

    małysz ciągle prowadził w genralce na GP

  • kibic_malysza profesor

    @Fanka

    Duża kula to wiadomo za PŚ, a mała kula za loty :) Oby Ci się wyśniło!

  • anonim
    Po złoto!

    Oby Jacobsen stracił forme do końca w tym sezonie ! Bo to by było pewne zwycięstwo Małysza , a tak jak czytam artykóły to mówi sie tylko o Małyszu i Jacobsenie a gdzie schliri ?

  • anonim
    Anders zdobedzie puchar!!!!

    wypowiem sie krótko ja wierze w Andersa:)

  • E_velcia początkujący

    Ja osobiście uważam,że Adam Małysz ze swoją niesamowicie dobrą formą sięgfnie po Kryształową Kulę.Anders Jacobsen coś ostatnio nie błyszczy,i choć to on jest na pierwszym miejscu klasyfikacji generalnej PŚ to nie sądzę żeby udało mu się "pozbierać" swoją formę.Oczywiście ostatnio to się nieco poprawił,ale wziąć pod uwagę formę Adama Małysza to Jacobsen musi uważać.

  • anonim

    bukmacherzy uwazaja
    00 Men World Cup Overall 2006-2007: Winner
    Skoki Narciarskie > World Cup Overall
    Łaczenie zakładów z tym samym zawodnikiem lub drużyną na jednym kuponie jest niezdozwolone Kursy
    Jacobsen, A
    1,35
    Adam Malysz
    3,75
    Gregor Schlienrenzauer
    8,00
    Ammann, S
    15,00
    Any other
    10,00

    za 10 zł na Małysza do zarobienia 37,5 zł

  • anonim

    w letniej gp na 2 konkursy przed końcem tracił do Loitzla 50 pkt i go przeleciał w generalce
    więc czemu nie teraz?:)

  • Basia 4944 doświadczony

    @Fanka
    No sny się spełniają. Ja miałam takie, że Jacobsen wygra TCS i tak się stało. Oby Małysz wygrał Kulę. Będzie super. No i ma duże szanse.

  • Basia 4944 doświadczony

    JAk Jacobsen bedzie skakał tak jak na początku sezonu, to ma duże szanse na wygrane.

  • tova początkujący

    a ja mysle, ze Anders wygra! i wlasciwie bede sie cieszyc:) jezeli wrocil do formy to bedzie juz tylko lepiej

  • anonim

    A tak na wszelki wypadek maja dwie kule przygotowane?

    Bo może być porówno punktów i co wtedy ??

    I dlaczego w moim snie widziałam Adama jak trzyma w rękach Dużą i małą kulę? To ciekawe .

    Ale juz jedno mi się sprawdziło, MŚ dla Adama ! :)

  • marzenula:D bywalec
    Kryształowa kula

    ja uważam ze zarowno Adam jak i Jakobsen beda sie starac o zwycieztwo w PŚ, Adam jest nakrecony po zwyciestwie na Miyanomori i będzie walczyc o 4 kryształowa kule:) 3mam kciuki:)!!

  • Lena doświadczony

    Ja i tak mam nadzieję, że Adaś zdobędzie 4 kryształową kulę.;D

  • magdalenka stały bywalec

    Pożyjemy zobaczymy jedno jest pewne walka będzie bardzo zacięta.Szkoda,że Adam nie ma straty chociaż o 50 punktów mniejszej.....Wierzę jednak w Adama ale na pewno będzie bardzo bardzo cięzko

  • mordka bywalec
    @ Piotrek

    Nie mam nic przeciwko zaproponowanemu przez Ciebie scenariuszowi. Ale wtedy i tak Kryształ wędruje do Adasia, bo ma on większą ilość zwycięstw w sezonie (już 3, a Ty dodałeś jeszcze 4). Podobne spekulacje (odnośnie uzyskania tej samej liczby punktów w PŚ) toczyły się 3 lata temu, kiedy tak fantastycznie Roar gonił Janne.

  • Piotrek stały bywalec

    A moze tak?

    Adam: 100 + 100 + 80 + 100 + 40 + 80 + 100 = 600
    Jacobsen: 45 + 45 + 60 + 36 + 50 + 50 +80 = 366

    I obaj dostaja Krysztalowa Kule :) bo strata 234 pkt

  • mordka bywalec
    @ adriax@

    Udawali, że stracili formę? To chyba musieliby mieć nader specyficzne poczucie humoru, żeby robić to akurat podczas MŚ;-).

  • Adaś początkujący
    4 Puchar

    Kluczem do sukcesu w klasyfikacji generalnej będą teraz dobre skoki Adama jak i dyspozycja innych zawodników. Myślę że w obecnej dyspozycji Adam jest nie do pobicia (oby pozostało tak do końca sezonu). Pomóc Adamowi w zdobyciu kuli mogą amman, morgi, janne i może ktoś jeszcze gdyż jeżeli założymy że Adam będzie wygrywał konkursy a oni bedą plasować się za nim (przed jacobsenem) to zabiorą dużo punktów Norwegowi.

  • anonim

    No chyba, że Planica zostanie odwołana i koniec śpiewki :))
    Tylko nie to.
    Ale tak może być, mogą ewentualnie przenieśc loty do Vikersund !
    Ale Kojowi może to się nie spodobać, aby Adam przypadkowo nie odrabiał za duzo:)

  • morgi90 bywalec

    a ja wierze w Jacobsena, mam nadzieje ze mu sie uda..

    ale gdyby Adas wygrał kule to byloby wspaniale! :)

  • Malyszomaniak profesor
    Przypominam ponieważ temat zszedł już do archiwum

    Podziękowania te zostaną przekazane Adamowi Małyszowi jako wyraz wdzięczności za zdobycie Medalu na MŚ

    www.skijumping.pl/pokaz.php?show=pytania

    Jest już ponad 400 wpisów

  • anonim
    kto wie

    może iadam małysz wygra bo wkońcu gregor i anders jakopsen stracili forme !!

    a może tylko udawali??

    ciekawe bardzo ciekawe!!

  • indor_ weteran
    Pff - Kojon rozśmieszasz mnie..

    O jakim torcie pan mówisz?? Jego najsmaczniejsze części już niestety rozdane - i pańscy zawodnicy żadnej nie dostali..
    Gdyby to było o 100 pkt. mniej sam poszedłbym do buków, ale troche tej straty Adasiek ma.
    Powiem tak - jeśli Adasiek chce prześcignąć Jakobsena, musi wygrywać. Nie żadne miejsce w 6 - tylko zwycięstwa! Te 100 pkt to bardzo dużo - i naprawdę szybko winduje zawodnika.
    Ale to nie zmienia faktu, że Kojon ma mokro w gaciach i taaaki pewny to na pewno nie jest.
    Adaś musi uderzyć już od pierwszego konkursu, żeby dobić psychicznie przeciwników. Wtedy żaden psycholog Kojon nie pomoze.

  • Leonek24 weteran

    Wierzę, że Adam jest w stanie zdobyć Kryształową Kulę, ale nie wolno nam lekceważyć żadnego z przeciwników. Przewaga jest dość duża, zawodów mało... Dawno już nie było tak ciekawej końcówki sezonu....

  • anonim

    @narty
    Du.... wołową to może nie są, ale fakt, powinni wszyscy wspierać Adama. Szczególnie, że Anders ma przed sobą całą karierę, a Adam jest już prawie na finiszu. Ja tam wierzę w Adama, ta strata do Norwegai jest do odrobienia. Adam to geniusz skoków i będzie walczył do końca, do ostatniego dnia w Planicy.

  • AtoMan początkujący

    Jacobsen ma szansę na powalczenie z Adamem, ale tylko w Planicy. Widać, że będzie kolejnym norweskim "lotnikiem", jak Roar i Bjoern. Jestem pewiem, że Adam będzie rządził w Oslo. Anders może być dobry w Lillehammer i Kuopio. W Lahti liczę na Janne Ahonena ;)

  • narty bywalec

    już po Lahti,kupio i oslo małysz będzie prowadził w kl. generalnej i jeszcze jedno nie sądziłem że polscy kibice tak są
    za Jacobsenem i norwegami (norwedzy to jedna du.. wołowa)
    i tyle!

  • narty bywalec
    @Luk

    Luk ty chyba nie wiesz co to skoki. 200 pkt to mało małysz to odrobi.buca Jacobsena. a 234pkt i do końca jest 7 konkursów
    (6 konkursów indywidualnych 1 drużynowy i dodatkowy konkurs indywidualny w Planicy). Mika ma już pełno w portkach pewnie boji się malysza.

  • Luk profesor

    Obawiam się także, że wody w Planicy się nie odbędą, skoro już jutro w Polsce na południu może być do 17 stopni

  • Luk profesor

    Zdobędzie na pewno, zobaczcie ma aż ponad 200 pkt przewagi!!!!! Chciałbym żeby Adam zdobył 4 PŚ ale z taką stratą jest to niemożliwe, zostało tylko kilka konkursów

  • anonim

    To chyba jakaś taktyka Kojonkowskiego. Najpierw mówi, że Adam jest mocny i zdobędzie prawie wszystko, a teraz zmienia zdanie??
    Kto jak kto, ale Adam juz pokazywał piękną walkę o kolejny PŚ. I na pewno nie odpuści.

  • narty bywalec
    @petti

    petti to tylko takie gadanie wszystko się odbędzie. Jak by się
    nie udało to mogli by przenieść zawody do Trondheim lub Zakopanego :)

  • petti stały bywalec

    konkursy w Planicy stoją pod wielki znakiem zapytania. Jesli już teraz wiadomo że raczje nie uda się przygotowac skoczni na końcówke marca to nie ma inneo wyjscia jak przeniesienie chociaż dwóch z tych trzech pierwotnie planownych konkursów na inną skocznię- gdyby np. w Olso sprzyjała pogoda to nic nie stoi na przeszkodzie aby włąsnie tam zakończyć PŚ- jak za dawnych lat.

  • wojtas_16 początkujący
    Małysz wygra!!!

    Adam Małysz wygra klasyfikacje generalna PŚ. Jacobsen nie jest doświadczony i nie utrzyma prowadzenia. Małysz trzymam kciuki. Powodzenia!!

  • Piotrek stały bywalec

    @askatla - a mówił wcześniej Kojonkoski, że coś innego jest ważniejsze ?

    Dla mnie osobiście najważniejsze są PŚ, a później IO i MŚ, które są pojedynczymi konkursami.

  • wheelerfan początkujący

    Obawiam się, że największym przeciwnikiem Adama, może nie być wcale Jacobsen, Amman, Schierenzauer czy inni, a odwołane zawody.
    Zwłaszcza Planicę kiepsko widzę, przy tych temperaturach jakie zwolna do europy wkraczają.
    A każdy odwolany konkurs drastycznie redukuje szanse na odrobienie strat, niezależnie od formy Adama i jego przeciwników.

  • harry weteran

    hehehe
    Gadac to se moze tak samo jak ja ze Puchar Swiata zdobedzie Adasko. Bo zdobedzie panie Kojo. Lyso Panu? Co nie wolno.Czcze gadanie oznaka slabosci hehehehe
    Tak na serio to rzeczywistosc powie kto zdobedzie. Mowiono ba zapewniano, ze Adasko zdobedzie medal na duzej i co?

  • anonim

    ciekawe od kiedy dla trenera Kojonkoskiego Kryształowa Kula jest "najwyższa stawką" i "wielkim narciarskim tortem"????

    bardzo to zabawne obserwowac jak punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia;PPP

  • anonim

    @Radek-niekoniecznie.Janda na IO wypadł też jak na jego zeszłoroczną formę bardzo słabo(chyba słabiej nawet niż Jacobsen teraz)i wydawało się,ze już po jego formie,a w Lahti ni z tego ni z owego zarobił 80 pkt przesądzając praktyczn ie sprawę kuli.
    Co nie znaczy że nie wierzę w Adama:).

  • Radek weteran

    A co ma Kojon mówic? To jest jego desperacka obrona i czesc podbudowywania Jacobsena... Możliwe że Anders stanie jeszcze na podium PŚ w tym sezonie ale przewaga będzie się tylko zmniejszac.

  • anonim

    Nie ma co Jacobsena lekceważyć,już w sobotę drugi skok miał bardzo dobry.Zeby przegrał z Adamem musiałby poniżej piątego miejsca teraz zajmować przy wygranych lub 2gich miejscach Adama...jednak przewagę ma dość sporą.Oczywiście jest to cały czas możliwe,nie takie przeszkody Adam pokonywał(vide 2003 rok).
    Jednak z tyłu czai sie jeszcze Ammann,tez na niego trzeba uważać.

  • Piotrek stały bywalec

    Haha, przypomniało mi się jak ktoś rok temu przewidywał, że polska reprezentacja 2007 to będą Małysz, Stoch, Janda i Herr :) Niech jeszcze dojdzie Pauli :) będzie rywalizacja :)

  • Piotrek stały bywalec

    Ja na miejscu Pointnera nie puściłbym Schlierenzauera na MŚ Juniorów, to konkurs o którym mało który kibic w ogóle słyszał, a w Skandynawii jest walka o cenne punkty w PŚ i pieniądze. Na MŚJ mogą sobie Pauli i Inauer (?) pojechac.

  • martusiaaa bywalec

    Myślę mimo wszystko, że to Adam wyjedzie z Planicy z Kryształową Kulą :):) Amman może też wskoczyc na pucharowe podium, a co do reszty miejsc to wszystko jeszcze otwarte... Zobaczymy już niebawem kogo typowania były najlepsze, koniec sezony już tuż tuż...

  • Julka weteran

    @luki
    Nie wiem czemu, ale urwał mi post.
    Ale to nic napisze jeszcze raz.
    Otóż Hannawald jeszcze w Willingen był liderem PŚ (w konkursie indywidualnysm spadł na bulę i nie zdobył punktów). Dopiero po MŚ MAłysz odzyskał prowadzenie w PŚ i nie oddał go do Planicy. Nie pamiętam jaka była różnica punktowa między Svenem a Adamem, to mało istotne, przewaga była i Adam "ścignął" Svena.

  • Julka weteran

    @bobek
    Ale Gregor ma pod drodze MŚ Juniorów na które na bank pojedzie (broni tytułu) i dlatego go wszyscy dyskwalifikują do zwycięstwa. Odpuści jakieś starty w PŚ na 100%, bo inaczej nie da rady. Wystarczy konkurs, dwa jego niebecności i spada w generalce PŚ, gdzie jest w czołówce dość ciasno.

  • Julka weteran

    @luki
    Napisałam przypomina, a nie, że jest identyczna. Poza tym podałam to jako przykład, więc nie roumiem o co ci chodzi.
    Dla mnie troche analogii w tym jest, ale jeśli uważasz inaczej to ok, nie chcę sie kłócić. I wiesz mam wrażenie jakyśmy mówili o dwóch różnych rzeczach, ale cóż ...

    >>Adam wcale "nie scignal" jak podajesz Hannavalda gdyz ani przez chwile nie oddal mu prowadzenia w klasyfikacji generalnej Pucharu Swiata.

  • Piotrek stały bywalec

    A Schlierenzauera nie bierze się pod uwagę, bo się chłopak zmęczył :) Jacobsen zresztą też. Fartem wskoczyli do 10 na K90. Schlierenzauer powalczy z Ammanem o 3 miejsce w PŚ.

  • Piotrek stały bywalec

    Adam ma stratę 234 punktów do Jacobsena.

    Myślę, że konkursy w Lahti i Nordycki - razem 5 konkursów odbędą się, bo to w Skandynawii i tam jest śnieg, a przynajmniej powinien byc. Obstawiam, że Małysz zdobędzie 400/500 Punktów, a Jacobsen 200/500.

    W Planicy są 2 konkursy. Możliwe, że nie będzie śniegu. W 1998 roku był zastępczy konkurs na K130, bo łatwiej było przygotowac. Może byc wiatr. Odbędzie się co najmniej jeden konkurs w Planicy i nic nieprzewidywalnego się nie wydarzy, to Adam zdobędzie Kryształową Kulę, bo pozostałe 34 punkty odrobi.

  • bobek początkujący

    Czemu nikt nie bierze pod uwage Schlierenzauera? On jest młodym skoczkiem, a jak wiadomo młodość jest nieobliczalna :) Ja bym tak tego skoczka nie wykreślał... bo jeszcze może wszystkich zaskoczyć...

  • luki stały bywalec

    no niestety julka niezbyt trafnie porownalas ze soba sytuacje z sezonow 2002/03 i obecnego ,gdyz
    Adam wcale "nie scignal" jak podajesz Hannavalda gdyz ani przez chwile nie oddal mu prowadzenia w klasyfikacji generalnej Pucharu Swiata.To on mial caly czas przewage nad niemcem tylko raz byla ona wieksza a kiedy indziej nieco malala.niestety BRAK TU JAKIEJKOLWIEK ANALOGI POMIEDZY TYMI DWOMA SEZONAMI!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Julka weteran

    Ta końcówka sezonu przypomina mi rok 2003. Wtedy Małysz o PŚ wlaczył z Hannawaldem. Po mistrzostwach w Val di Fiemme Małysz ścignął Hannawalda tak szybko, że ten nawet się nie spostrzegł.
    Anders przegrał MŚ i to na całej linii i on zdaje sobie z tego sprawę. Miał problemy z aklimatyzacją. Kto wie cy teraz po powrocie do Europy to też nie będzie miało miejsca? Nie życzę mu źle, ale niech ma baczenie na Adama, bo on nie odpuści i będie walczył do końca. Tylko czy Anders w swoim debiucie pucharowym da rade pociągnąć do konca?

  • pasila początkujący
    Panie Kojonkowski!

    Panie Kojonkowski, mówił Pan, że Jacobsen na tych mistrzostwach będzie walczył o medale... I co?? Skończyło się to, jak się skończyło... A Małysz ma ten błysk co kiedyś... Jak już to o Krystałową kulę będzie z Malyszem walczyć Amman...
    Mówi się, że Adam nie lubi Skoczni w Planicy... A co było nie dawno w Oberschdorfie?? Małysz też tam nie lubił skakać i wygrał tam...Więc nic nie jest stacone...

    Adaś dziękujemy Ci za wszystko... Byłeś, jesteś i będziesz dla nas MISTRZEM, i wierzę w to, że zdobędziesz ten Puchar poraz czwarty... I może za rok piąty... Kto wie?? :)))

  • vegx redaktor

    Nie wiem na ile dobrze przygotowana bedzie skocznia w Planicy i czy pozwoli na dalekie noty, ale bylo by fajnie gdyby Adam przekroczył 230m, a może 240m... zobaczymy!
    Na pewno bedac w takiej formie ma ogromne szanse na walke o PŚ. Pisząc, że Małysza nie stać na 7 wygranych w zawodach do końca sezonu nie mozna byc tego pewnym... stac go na wiele. Ten sukces go uskrzydlil. Po Predazzo wygrał cały turniej Nordycki z kompletem zwyciestw. Wystarcza te 2-3 slabsze konkursy jacobsena (4-5) i juz traci 150pkt, a jesli pozwoli sobie wypasc poza 10. to moze zapomniec o PŚ. Do Svena w 3 konkursach Adam nadrobił 80pkt i zrobił sobie 122 pkt przewagi... Teraz pozostało 7 konkursów...
    A trzeba przypomniec, ze Sven nie byl mimo wszystko w jakiejsc tragicznej formie, ale jego dyspozycja spadła wlasnie na MŚ i zajmowal podobne do jacobsena miejsca.
    Przekonamy sie juz w niedziele jak to bedzie!

  • marekrz bywalec
    trudno przewidzieć

    Prawda jest taka,że nawet jeżeli Małysz będzie cały wygrywał, ale Jakbosen nie zejdzie poniżej poziomu 4-5 miejsca, to i tak utrzyma pierwsze miejsce. Wszystko jest możliwe. Nie lekceważyłbym też ani Schlirenzauera ani Ammana ani pogody... Bo może się okazać, że zawodów będzie nie 7 a np. 5.

  • Kibic profesor

    Hess tez sie odgrazal, ze Sven zdobedzie PS, a jak sie skonczylo to wszyscy pamietaja, wtedy wprawdzie byla mniejsza roznica punktowa, ale nawet gdyby byla wieksza to i tak by ja Adam zniwelowal.

    A tak na powaznie to sie wszystko wyjasni w najblizszy weekend czy jest szansa czy jej nie ma na PS. Jesli Adam wygra a Anders bedzie poza podium to bedzie znaczylo, ze jest szansa, a jesli bedzie inaczej to trudno i wtedy bedziemy mogli zalowac, ze w Klingenthal i w Willingen Adam nie odrobil wiecej punktow

  • anonim

    A ja myslę,że Jacobsen ma realne szanse na zwycięstwo!!MŚ to jedno,a zawody o puchar świata to drugie.Anders zaskoczy wszystkich,wiem co mówię...życze mu kryształowej kuli tego z całego serca!!!

  • Julka weteran

    Niech Kojonkowski nie będzie taki pewny. Też był pewny, że Anders zdobędzie medale MŚ indywidualnie i co? I nic. Gdyby honoru Norwegów nie obronił Roar to byłoby kiepsko. Na pocieszenie maja srebro w drużynie.
    Moje typy na końcówkę PŚ: 1. Małysz, 2. Jacobsen, 3. Ammann.

  • anonim

    Adam musi wygrać 7 konkursów z rzędu
    to niemożliwe

  • luki stały bywalec

    "...jego sylwetka w tym momencie jest idealnie dopasowana do długich lotów!!!.."

    aha, a kiedys to niby nie byla jak bil rekord za rekordem????on jest caly czas takim samym adamem jaki byl, tylko z nowymi aspiracjami do zdetronizowania swoich przeciwnikow w PŚ!!!!!

  • anonim

    Mogliby na koniec zremisować, jeden miałby historyczne czwarte zwycięstwo, drugi bylby pierwszym zwycięskim debiutantem, oba narody miałyby co przeżywać i wszyscy byliby zadowoleni :-)

    A tak na poważnie, to zapowiada się ekscytująca rywalizacja :D

    Tak, na marginesie, Anders umie trzymać fason - jeśli rzeczywiście miał jakieś załamanie, to ani trochę tego po sobie nie pokazywał.

  • gitter początkujący
    ADAM

    Szanuje tego trenera ale tym razem sie chyba pomyli Jacobsen bedzie napewno świetni8e skakał ale jesli nic sie nie pposuje z forma Małysza to nie będzie z nim miał najmniejszych szans a walka o kryształową kule rozegra sie pomiędzy Ammanem i Małyszem!! Już podczas 2 konkursu w Planicy bedzie wiadomo kto jest najlepszy1!!! Ja po cichu licze ze Adam na Latelnicy przekroczy bariere 230 metrów jego sylwetka w tym momencie jest idealnie dopasowana do długich lotów!!!

  • anonim
    Planica?

    @Fanka

    Ino Jego dotychczasowe wyniki na Letanicy tego jego uwielbienia nijak nie potwierdzają

  • anonim
    @nieznany (*lan.ianet.pl),

    COOOOOOO ??????????

    Ty chyba Adama pomyliłeś z Robertem !!!

    Adam uwielbia loty na takich mamutach, uwielbia , zawsze to podkreska, że dopiero na takich obiektach jak ten w Planicy człowiek czuje sie jak prawdziwy ptak!

  • anonim
    -

    I własnie załamanie formy może przyjć na kilka dni lub kilka miesięcy albo i lat więc nie przesądzajmy szans Małysza który powrócił do dosknałej formy a Jakobsen moim zdaniem z niej odchodzi

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2007-03-05 21:22:59 ***

  • anonim
    -

    Tez mi gadanie a moim zdaniem moze nie fachowym ale tak jak Mika mówił przed MŚ to po nich ktos kto przegrał a jechał jako faworyt moze ise załamac z forma i moim zdaniem bedzie taz z Jakobsenem a Adam jest lepszy doskonalszy i bardziej doswiadczony i on bedzie miał czwart pŚ

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2007-03-05 21:22:14 ***

  • BJJ doświadczony

    @FAM
    No właśnie. Kryształowa Kula to nie żadne "być albo nie być". Ziści się - świetnie, nie ziści się - no i co z tego? Mamy czas, przyszły sezon, jeszcze następny.
    Powiedzmy sobie tak, jak Adam, zapytany o to przez Kurzajewskiego: "spokojnie..."
    Nie należy przesadzać z hurraoptymizmem, bo teraz, niesieni na fali tego złotego medalu, gotowiśmy uwierzyć, że Adam może wszystko. Tylko że to "wszystko" nie do końca od niego zależy. Może więc lepiej ciut ostudzić emocje, żeby później nie pojawiły się głosy różnych "rozczarowanych i zawiedzionych" - o 180st różne od tych, które wpisujemy właśnie w podzięce.

  • motylek_ja weteran
    o kilka wywiadów...

    i pokazów mody za dużo....

    skoro Trener Kojonkoski jest tak doskonalym strategiem i psychologiem dlaczego pozwolil swojemu podopiecznemu na udzial w show telewizyjnych tuz przed MS??????

    Ale to nie nasze zmartwienie :)....

  • Divine JazOOn profesor
    nikt na Adamie

    psów wieszał nie bedzie :)_ ale Adam może wygrać turniej nordycki :D

  • anonim
    -

    no ja sie boje bo w Planicy Adam skakać nie lubi i moze staracic bo sa 3 konkursy ale Turniej powinien wygrac

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2007-03-05 21:09:10 ***

  • anonim
    @BJJ

    Ja nie mogę ale ładnie napisałaś,
    zgadzam się co do słówka.

  • anonim

    Tak, to prawda przewagę ma dośc dużą ale nie znów taką aby go nie dogonić.

    Mika niech nie bedzie taki pewny, bo chyba najbardziej Jacobsenowi wymieszała zmiana czasu a teraz znowu zmiana, na inny zcas,
    to może być powód, że jego błysk nieco zginął.

    Ale do końca jeszcze 6 konkursów indywidualnych, wszystko jest mozliwe, trzymam kciuki za Adama, jesli będzie w trójce na konieć to i tak sukces.

  • motylek_ja weteran

    zobaczymy:).... po prostu klika tygodni i wszystko bedzie jasne:)
    ps.@BJJ swietny komentarz!

  • vegx redaktor

    Heh... Wspaniale by było gdyby Małysz wygrał teraz pozostałe 7 konkursów. Stać go bo jest w formie!

  • FAN ADAMA MAŁYSZA stały bywalec

    akurat typami tego przecenianego przez wielu trenera specjalnie się nie przejmuję, bo jego wizje ostatnimi laty są zwykle chybione.

    Inna rzecz to gigantyczna przewaga Jaco, o której hurraoptymiści zupełnie zapominają.

    Niestety, nawet genialna forma naszego Superskoczka może okazać się za mała, aby wygrać wszystkie pozostałe konkursy. Tak między Bogiem a prawdą, to chyba każdy zdaje sobie sprawę, że Adam nie może sobie teraz pozwolić nawet na jedno miejsce poza podium.


    Mimo to trzymam kciuki. Adaś tak czy siak zrobił w tym sezonie swoje. Wygrał cztery razy, w tym ten czwarty - najważniejszy - na Mistrzostwach Świata.

    Uważam, że Adaś ma dużo realniejszy cel do osiągnięcia. Prześcignięcie Jensa w ilości zwycięstw. To jest całkiem realne. Zostało wszak w takiej perspektywie AŻ siedem konkursów, a nie TYLKO siedem.

    Adaś! Do boju. Jedziesz teraz do Paszczy Lwa, do krainy Finów i Norwegów. Ta druga zawsze była Ci łaskawa, więc wierzę, że i tym razem będzie. A kto wie, może i skocznia w Lahti po raz kolejny legnie pod Twoimi nartami. Życzę Ci tego z całego serca Mistrzu.

  • anonim

    Niech się nie zdziwi, jak Adaś wygra!
    Ha :D Mina Mu zrzednie :P

  • manu_fan weteran
    -

    co tu dużo mówić będzie piękna i zaięta walka Andi tak łatwo nie odpuści !

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2007-03-05 21:07:05 ***

  • vegx redaktor

    Sorki, ale kilkanaście metrów straty na normalnym obiekcie do Małysza to jest troche przepaść i gdyby nawet nie wiem jak pracował to tego w tym sezonie nie odrobi. Z całym szacunkiem dla Andersa, ale gdyby miał forme to by sie nie załamał w Sapporo. Przewage ma obecnie sporą ale musi sie niesamowicie pilnować bo w skandynawii z Małyszem ciężko bedzie wygrać gdyż jest "w gazie". Jacobsenowi się już po Lahti odechce walki. A to, że Kojo lubi sobie czasem pogadac różne głupoty to wiadomo od dawna.

  • anonim

    ale jest dużo czynników które mogą przeszkodzić Adamowi:
    -wiatr
    -Tepes
    -Hofer(może odwołać konkursy w Oslo np.)
    -smary
    -psychika
    -presja
    -brak śniegu w Planicy pod koniec marca
    -rzekoma słabość na mamutach Małysza
    -sędziowie
    -zeskok(będzie trudno wylądować ewentualny daleki skok)
    -przemęczenie kwalifikacjami i treningami
    -brak koncentracji
    -presja dziennikarzy czekających na 33 zwycięstwo
    Jacobsen i Schlierenzauer mogą wystrzelić z formą kto ich tam wie
    trzeba uważać na Ammanna który czai się za plecami
    ale to pesymistyczna hipoteza

    rzeczywistość:Małysz na k-90 rozprawił się z rywalami jak z amatorami

  • BJJ doświadczony
    ...w odpowiedzi Panu Kojonkoskiemu

    Szanowny Panie Kojonkoski,
    Jakkolwiek chylę czoła przed Pana kunsztem trenerskim, nie wierzę Panu za grosz. Ani jak Pan Adama nadmiernie wychwala, ani jak Pan np poddaje w wątpliwość Adamową siłę psychiczną. Zawsze bowiem wydaje mi się, że coś się za tym kryje, jakaś "wojna psychologiczna". Zna się Pan zresztą na tym jak mało kto, prawda? Na tych psychologicznych rozgrywkach. Tak więc Pana opinie niespecjalnie mnie martwią, bo czy Adam zdobędzie 4 kryształową kulę, czy nie, to nie ma większego znaczenia, bo już 3 przecież ma, i to zdobyte pod rząd. Pociesza się Pan po prostu, rzec by można. Bo to nie Pana zawodnik zdobył złoty medal MŚ, nie Pana zawodnik zdobył to złoto z niespotykaną w historii przewagą, nie Pana zawodnik zdobył to złoto po raz czwarty, nie Pana zawodnik ma 3 kryształowe kule, nie Pana zawodnik ma tę siłę, żeby po dwóch chudszych latach podnieść się, jak tylko najwięksi potrafią. I żeby znów być groźnym na tyle, by musiał Pan wygłaszać takie opinie.
    Cieszę się więc, że powiedział Pan to, co powiedział, gdyż to oznacza, że się Pan PO PROSTU BOI, ot co!

  • Beti bywalec

    Załamanie nerwowe? O_o
    Biedny Anders....

    Ale pucharu nie damy mu tak łatwo zdobyć :P tzn Adaś nie da :)

  • anonim

    rywale Małysza w trakcie konkursu na k-90 wyglądali jak amatorzy w porównaniu z Adamem
    w Predazzo wygrał na k-90 z 16-pktową przewagą a teraz z 21.5 pkt wniosek:Mistrz jest w jeszcze lepszej formie niż przed 4 latami
    najpierw trzeba zająć się Schlierenzauerem,a potem pobawić się z Jacobsenem w kotka i myszkę
    i nie przemęczać Adama kwalifikacjami

  • kocinka stały bywalec

    Zbyt pewny ten Kojonkowski, Jacobsen już się wypalił, nie stanie na podium. Kryształowa kula należy do Adasia poprostu. Jestem tego na 100% pewna

  • Kornel stały bywalec
    hehe

    hehe Kojonkowski juz sie boi skoro publicznie faworyzuje Jakcobsena to znczy ze Anders traci powoli motywacje przecież kazdy widzial co Adam zrobil w Sapporo i kazdy po tych skokach maial " kisiel w majtkach" zobaczycie Anders sie umocni bedzie mu sie wydaac ze wszystko Ok i tu nagle spadnie na bule i baj baj krysztaloa kula . Nie twierdze ze Malysz musi wygrac
    PŚ alejesli mu sie to uda to dojdzie Nykkanena bo on tez ma 4 razy :))))
    ADAS UTRZYJ NOSKA JACOBSENOWI I KOJONKOSKIEMU A LEPISTO NIECH SIE CIESZY ZE STANIE SIE TRENER THE BEST
    ps . powodzenia KOT i ty wyprzedź Jacobsena wtedy wszyscy padna na glebe

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2007-03-05 21:04:22 ***

  • Canton doświadczony

    To taka typowa wojna psychologiczna ...

  • bartas początkujący
    -

    moze i Jacobsen wygra ale Adam swoje zrobi ma ms swiata a podium pucharu swiata chyba tez pewne wiec i tak jest super
    a zreszta mysle ze to kto wygra rostrzygnie sie podczas ostatniego konkursu


    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2007-03-05 20:54:10 ***

  • Adrian D. redaktor

    Wszystko wskazuje na to, że nie uda się przygotować Letalnicy na trzy ostatnie konkursy PŚ. Jeśli tak się stanie to Małysz może nie zdążyć odrobić dystansu punktowego do Jacobsena podczas czterech zawodów...

  • kibic_malysza profesor

    A co ma mówić? Że nie zdobędzie? Wiadomo walka psychologiczna się zaczyna. Małysz będzie walczył i się nie podda i nasze kciuki mu w tym pomogą :) A Jacobsen mnie nie obchodzi.

  • doris stały bywalec
    -

    akurat strach ich obleciał po ostatniej sobocie. Kojo wie że Adaś jest w super formie sam to powiedział niedawno ale cóż musi wierzyć w swego zawodnika i nie wypada mu powiedzieć że jacobsen przegra!

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2007-03-05 20:51:41 ***

  • akont doświadczony

    Małysz ma złoty medal z Mistrzostw ale Kryształową Kule możliwie wywalczy. Jestem pełna nadzieji że Kojonkoski się myli! Adamie trzymamy za ciebie kciuki! nie zawiodłes nas jeszcze i pewnie tym razem tez tak sie nie stanie

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl