Hannu Lepistoe chce odmłodzić kadrę

  • 2007-04-04 14:38

We wtorek z zarządem Polskiego Związku Narciarskiego spotkał się Hannu Lepistoe. Fin podczas spotkania przedstawił swoją koncepcję pracy z kadrami w sezonie 2007/2008.

"Na razie są to tylko koncepcje, ale bardzo ciekawe. Musimy je jeszcze przedyskutować w gronie fachowców. Potem zapadną konkretne decyzje" - mówi Apoloniusz Tajner.

Zgodnie z wcześniejszymi informacjami, trener Lepistoe zamierza odmłodzić kadrę. W nadchodzącym sezonie chciałby postawić na młodych skoczków, nawet 16-letnich jak w przypadku Macieja Kota.

Trzon kadry, obok Adama Małysza, mają stanowić: Kamil Stoch, Piotr Żyła i Stefan Hula.

Prawdopodobnie zabraknie więc miejsaca w kadrze A dla doświadczonych zawodników, jak np. Robert Mateja, który jedyne punkty PŚ w minionym sezonie zdobył w ostatnich zawodach w Planicy.


Tadeusz Mieczyński, źródło: Dziennik Polski
oglądalność: (9534) komentarze: (82)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • anonim

    Coś za coś .

    Mamy wielu bardzo młodych i perspektywicznych zawodników już zcas zakończyć parodię jaka ogladamy od lat na zawodach.

    Praktycznie gdyby nie Malysz to nie byloby na co patrzeć.
    Teraz Kamil zaczyna dobzre skakać, ale czas inwestowac w młodzież.
    To nasza przyszłosc .

  • anonim
    gratulacje

    brawo dla Małysza za wszystko on jest mistrzem i tak ma być nie kibice ałysza

  • maks początkujący
    list

    Dobrze Lepisto robi ze daje młodych zawodników

  • anonim
    Alternatywa dla oldboyów Pola


    Zamiast się rozwodzić o tym co jeszcze wykombinuje A. Tajner aby doraźnie uchronić rodzinne (i znajomków) koneksje sportowe, proponuje refleksję, z której nieuświadomionym skutkiem przyjdzie wcześniej czy później się zmierzyć. Jesteśmy zgodni, kadrę "T" należy rozpędzić. To niebawem nastąpi. Podobno teraz będą skakać jacyś "starsichłopcy", za czyje pieniądze i z jakim skutkiem?. Jestem przeciwnikiem chybionego wydłużania sportowej młodości na siłę, za społeczne, nawet okrężnie pozyskiwane pieniądze.
    Pora spojrzeć prawdzie w oczy. Potencjał sportowców, którzy apogeum osiągnięć mają już raczej poza sobą wykorzystać można bardziej pożytecznie. Skoczków-studentów i nie tylko skoczków, wydłużających niestrudzenie żakowski statut zmotywować do RZETELNYCH STUDIÓW, najlepszych premiować odpowiednio, nawet zagranicznymi stypendiami. Tworzyć, przy aktywnym udziale PZN, nie dziwaczne grupy "kadry", lecz zawodnikom mniej perspektywicznym lub kończący karierę tworzyć perspektywę możliwości zaistnienia i wybicia się zawodowego w pracy szkoleniowej z młodszymi.
    Pora powiedzieć prawdę. "Coś" się zaczyna i to "coś" się kończy. Dla kilku zawodników , nie posiadających indeksów niewątpliwie nastąpi kres skakania. I co dalej??? Najwyższy czas o tym pomyśleć.
    Pomóc potrzebującym, doradzić już dzisiaj, aby jutro nie stali się petentami pośredniaka, albo nie utożsamiali drzwi centrali sportu z instytucją pomocy społecznej. Owszem, oldboye, nic zdrożnego jako jedna z form, ale nie cel działalności programowej PZN. Dla wysłużonych stażem niezbędne są działania konwersyjne, sposobiące skoczków do życia po zakończeniu przez nich wyczynowej kariery sportowej. To może dać więcej pożytku niż odkrywcze utworzenie kolejnego wyimaginowanego bytu "kadry" .

  • anonim
    Jak uratować kasę zainwestowana w nieloty

    Mam pomysł.
    Ponieważ Tajner twierdzi, że szkoda kasy, którą zainwestowano w oldbojów, to mam pomysł jak oldboje mogą tę kase zwrócić społeczeństwu.
    Proponuje powołać program budowy małutkich skoczni. Każdego oldboja wysłać do innej miejscowości i tam razem z lokalną młodzieżą zbuduja taką skocznię. Przeciez każdy z nich często na buli ladował, więc wie jaki ma być jej profil. Oczywiście oldboje pracowaliby gratis (w ramach zwrotu tej kasy co w nich zainwestowano). Każdyy z nielotów miałby czyste sumienie wzgledem społeczeństwa, że kasa w nich zainwestowana nie była kasą wyrzuconą w błoto a młodzież miałaby kilka małych skoczni.
    Jeśli chodzi o Mateję, to uważam, że nie powinien on być zaliczany do tej grupy, bo nieźle punktuje w PK.

  • rozaldinho@op.pl stały bywalec

    http://s007.wyslijto.pl/?file_id=054 87434583976334593

    to jest link do programu do sciagania z youtube!!!
    pozdro;)

    bez spacji

  • anonim

    Nareszcie porządny trener na to wpadl.... Trzeba w koncu kiedys zaryzykowac, a nie ciagac starych zawodnikow bez formy... Niech mlodzi sie ucza skakac w powaznych zawodach.Austiacy ciagle tak próbują z mlodymi, zobaczcie jaka maja mocna kadre.

  • Browar bywalec
    Alexander Herr

    Wie ktoś co z Herrem ? Czy dostał w końcu Polskie obywatelstwo i czy będzie dla nas skakał ?

  • anonim

    Moze Redakcja coś wie !

    Między innymi to spotkanie w Krakowie miało na celu ustalenie czy Hannu Lepistoe zostanie aż do Olimpiady !

    Założenia treningowe oraz cykl musi już być uwzględniony od poczatku tego sezonu, ale czy w takim razie Hannu zostaje ?

    Co z nim ustalili ? To bylo chyba najwazniejsze !

  • anonim
    Ja z Wielkopolski

    Napisz do mnie na meila,
    bede miec dla ciebie niespodzianke, te konferencję,
    ale w tym celu musze coś wiedzieć, więc prosze napisz !

  • anonim

    Kadra "B" przed wszystkim potrzebuje dobrego trenera !

    Jesli nie ma go tutaj sprowadzić zza granicy !

    Wtedy mozna spodziewać się naprawdę wyników w tym sporcie.
    Sam Lepistoe ma dobre pomysły ale nie z tymi trenerami, z którymi przyjdzie mu współpracować od kadry "B",
    O ile się nie mylę zatrudniono Lepistoe aby stworzył tez jakis system szkolenia u nas , wiec niech mu dadzą wolna rękę w tym zakresie ale trener dla młodych jest potrzebny i to od zaraz.

    Kadra T do odstawiki ! dosc tego juz !

  • henio bywalec
    Tajner wykombinował?

    Szatański pomysł Apoloniusza?
    Zakopiańczyków do kadry oldbojów a krewnych z Wisły do kadry B?
    Wychodzi na to że Tajnery znowu będą po konkursach PK wożeni a o klasę lepsi zakopiańczycy w CoC mogący jeszcze o duże pkty powalczyć raczej bez szans na starty w PK i poprawę limitu?

  • anonim
    Prokurator powinien wkroczyć do PZN

    Do PZNu powinien wkroczyć prokurator i zbadać sprawę. Co z tego, że młodzi trafią do kadr jak cała kasa pójdzie na kadrę "T" czyli oldboyów bez talentu???

  • anonim

    http://sport.onet.pl/ 0,1248889,1514669,wiadomosc.html
    Bez spacji

    Zmiany, zmiany, zmiany.
    Powstaje nowa kadra "O" ... oldbojów konkretnie:)
    I nie ma sie co śmiać;)

  • andbal profesor
    Team

    Zespół szkoleniowców Austrii w ubiegłym sezonie lepiej współpracował ze sobą. Kadra A i B to było prawie jedno. Zwłaszcza podobała mi sie walka o limity. Spowodowało to, że mogliśmy wystawić aż sześciu zawodników w letnim PK. Wówczas to na koniec sezonu 2005/06 (odejście Austrii) w 50 tce CRLu mieliśmy Bachledę, Śliża, Hulę, Skupnia, Żyłę i Pochwałę. Poprzez umiejętne dobieranie składów mogło więcej zawodników brać udział w zawodach. Zostało to bardzo szybko roztrwonione. W lecie Hula nie został wystawiony ani razu w zawodach PK i wypadł z rankingu zatem na pierwszy zimowy mieliśmy limit 5 a potem to już z górki. Po pierwszym zimowym czterech, po drugim zimowym czterech po trzecim "udało" się 5, lecz po czwartym zimowym już tylko dwóchw 50tce. Brak startów w PK Huli czy Zyły spowodował że pozostali tylko Skupień i Śliż. Z perspektywy czasu nasze nawoływania o odstawieniu Huli od PŚ były słuszne. Stefan po niezbyt udanych zawodach PK w Engelbergu (17 ste i 18ste) powinien dalej skakać w PK conajmniej do Zakopanego. Stworzenie kadry "Old" nie załatwia sprawy o ile Lepisto nie pozwoli od czasu do czasu skakac w PK Żyle czy Huli. Zresztą dla Kamila kilka zawodów PK w lecie w zadaniem 50tki też byłoby niezłym rozwiązaniem. Przecież przez cały sezon w 50tce CRLu mieścili się Hajek, Schmitt czy Loitzl którzy występując tylko w dwóch konkursach letniego PK 2006 trzymali limity dla swoich.

  • anonim
    @Henio

    Juz pozamiatane, w kadrach chyba sami młodzi. Tajner kombinuje nad kadrą oldboyów. Niestety o ile powstanie, to kadra B będzie młoda, ale bez kasy jak była obecnie kadra C. Cała kasa pójdzie na kadrę "T".
    Jeśli młodzi nie dostaną nowego normalnego trenera, to ich pobyt w kadrze i tak nie będzie miał sensu i za rok ich usuna jako "beztalencia".

  • anonim
    Apoloniusz rozpaczliwie kombinuje?

    "ciekawe propozycje","grono fachowców" to nic innego jak próba ratowania kadry T.
    To, że Hannu nie chce trenować kadry T to rzecz oczywista, ale Tajner nie zostawi na lodzie pociotków z Toniem na czele.
    Tak od razu zabrać kadrowe,pozbawić wycieczek z bira podróży PZN to niedopuszczalne.
    Nie po to pogoniono Herra (stanowiącego zagrożenia dla kadry T) aby "fachowcy" pozwolili na naruszenie konsensusu i dopuszczenie juniorów do szkolenia centralnego kosztem wyrzucenia przez wiele lat inwestowanej przez zarząd PZN kadry T.
    PS.
    Do napadających na Stefanka Hulę -radzę popatrzyć na wyniki Stefana na MP i uświadomić sobie jaką różnica klasy dzieli skoczka nr 4 od pozostałych zawodników w kraju.

  • anonim

    @Marcin BB
    Można jeszcze dodać żeby Śliż też skakał w COC. Poza tym masz całkowitą rację.
    @nieznany
    Może być z Hulą tak jak piszesz. W końcu gdy brylował M.Rutkowski to nikomu nawet przez myśl nie przyszło że za 2 lata jego koledzy z drużyny ze Strynu (poza Kowalem) będą trzonem kadry A, a Mateusz popadnie w nie łaskę- oczywiście miejmy nadzieje że już nikt nie pójdzie w jego ślady.

  • goldunia bywalec

    ilu tu fachowców komentuje wypowiedź Hanu...ilu "znowców" skoków..... widze że niektórym sie wydaje,iż są lepsi od Tajnera, Lepistoe.....

  • anonim
    Lepistoe

    Pomysł doskonały ale A.Tajner kontratakuje!
    Po rozmowach z "fachowcami" (rozumiem, że Lepistoe do fachowców się nie zalicza), mają być ustalone składy
    kadr, w tym kadra oldbojów z zadaniem ew. zastąpienia
    zawodników kadry A w niektórych zawodach PŚ.!!!???
    Co to oznacza w praktyce?
    Jeżeli ktoś ma zastępować jakiegoś zawodnika w PŚ to aby stwierdzić w jakiej jest formie musi regularnie skakać w PK. Kruczek polega na tym, że cała ta kadra
    z wyjątkiem Mateji, Skupnia i ew. Bachledy NIE NADAJE
    SIĘ DO WYSTĘPÓW w PK !
    Jest to zwykła furtka aby Tajnerowie, Pochwała i Długopolski odbywali wycieczki krajoznawcze.
    Moim zdaniem najważniejszym zadaniem PZN jest w tej chwili ZNALEZIENIE DOBREGO TRENERA DLA KADRY "B".
    Myślę, że Lepistoe mógłby polecić jakiegoś dobrego trenera fińskiego.
    Jeżeli w PK ma nas reprezentować kadra oldbojów, to obowiązującą zasadą powinien być udział 2 juniorów w każdych zawodach PK.
    W przeciwnym razie nic się nie zmieni.
    PS. Dość podoba mi się skład kadr A i B zaproponowany
    przez Marcina o godz. 15:16, choć nie zgadzam się z Jego komentarzem dotyczącym Huli.

  • ppp stały bywalec
    -

    Co oni są ***********?? W kadrach powinni startować najlepsi, a nie najmłodsi czy jacykolwiek inni..!!!

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2007-04-14 19:42:23 ***

  • Gałąź początkujący
    Kolejne słowa uznania dla Lepistoe

    Bardzo dobrze, Hannu! Jesli nawet ma ich zrzerać presja, to niech ich zżera teraz, a nie za parę lat, jak bedą walczyli o medale olimpijskie chociażby.

  • Julka weteran

    @MarcinBB
    Twój komentarz z 17:31 bardzo mi się podoba. W końcu ktoś powiedział prawdę o "znaffcach".

    A co do kadry A - od tego zacznę ... Oczywiście Adam ma miejce w kadrze zapewnione i to bez zająknięcia kogokolwiek. Potem Kamil Stoch, fajny chłopak i dobrze zapowiadający się zawodnik. Piotrek Żyła ma wielkie szanse, żeby zabłyszczeć, stać go na dobre skoki (tylko ta sylwetka w locie trochę razi). Stefan Hula- widzę go w kadrze A, bo się chłopak stara, ma przebłyski formy. Moim zdaniem coś siedzi w jego psychice i to jest jego największy problem. Ale przyjdzie czas, że się odblokuje i zacznie skakać. Rafał Śliż ma czasem dobre momenty, dlatego też stawiałabym na niego. Poza tym to młody chłopak, więc nie nalezy go skreślać.
    Kadra B wg mnie to powinni być głównie młodzi zawodnicy, juniorzy z Łukaszem Rutkowskim i Maćkiem Kotem na czele. Przydałby się tam też jakiś doświadczony zawodnik (może Marcin Bachleda, czy Wojtek Skupień).
    Cała reszta (tj. Tomek Pochwała, kuzyni Tajnerzy, Krystian Długopolski, Robert Mateja) powinni startować w klubach i jeśli ich forma będzie zwyżkowała to będą ewentualnie zamieniać słabiej spisujących się zawodników kadry A czy B.

    Myślę, że trener Lepistoe zna się na rzeczy. Ufam mu bezgranicznie. Na pewno wie co robi.

  • anonim

    @fanka.
    A Tonio, Krystian, marcin I rafal? przeciez byli duzo lepsi od Pochwaly....?

  • anonim

    związek Narciarski utworzy grupę dla starszych skoczków. Jak dowiedziało się Radio TOK FM, reprezentacja oldbojów ma trenować głównie w Zakopanem, a zawodnicy, którzy będą w lepszej formie mają być włączani na pojedyncze zawody Pucharu Świata
    W tej grupie ma się znaleźć miejsce między innymi dla Roberta Matei. 32-letni skoczek, który zawalił konkurs drużynowy na mistrzostwach świata, niemal na pewno nie załapie się ani do nowej kadry trenera Hannu Lepistoe, ani nawet do reprezentacji B. Zespół odbojów wzmocnią też prawdopodobnie Wojciech Skupień i Tomasz Pochwała.

    To główny wniosek po trzydniowym zjeździe z udziałem trenerów zarówno kadry jak i klubów. Chodzi o to, by starsi zawodnicy, dla których

    zabraknie miejsca w kadrze, nie kończyli zbyt szybko kariery sportowej, bo młodym skoczkom potrzebna jest konkurencja w kraju.

    W kadrze A pewne miejsce będą mieli oczywiście Adam Małysz i Kamil Stoch, najprawdopodobniej załapią się do niej także Stefan Hula i Piotr Żyła. Poza tym w obu reprezentacjach mają znaleźć się zawodnicy młodzi. Niewykluczone, że do kadry B dołączy też kilku bardzo młodych, nawet 16-letnich skoczków. Duże szanse ma między innymi Maciej Kot, który raz już startował w zawodach Pucharu świata.

    Decyzje co do składu kadry mają zapaść za około dwa tygodnie

  • anonim

    Polski związek Narciarski utworzy grupę dla starszych skoczków. Jak dowiedziało się Radio TOK FM, reprezentacja oldbojów ma trenować głównie w Zakopanem, a zawodnicy, którzy będą w lepszej formie mają być włączani na pojedyncze zawody Pucharu Świata.





    Za gazeta.pl

  • anonim

    Czy Heniu znaczy Hannu ?

    :))

  • anonim

    zobaczycie jeszcze ze stefan bedzie lepszy od stocha i reszty razem wzietych a wtedy bedziecie gadali ze zawsze w niego wierzyliscie. to kwestia czasu.

  • anonim

    Czyli rozumiem, ze jak były jakieś rozmowy to Lepistoe zostaje aż do Olimpiady ?

    Bo takie sa założenia juz od tego sezonu, pod kątem Igrzysk !

    Czy trener zostaje ?

  • anonim
    Stefan HULA

    Stefan Hula ma 20 lat!
    Zejdźcie z niego !!!!!!!!!!!!!!!!!
    Na kogo mamy stawiać? Na 25 -letnie beztalencia?

  • Madżąga bywalec

    Również jestem za tym, aby wprowadzić zmiany w polskej kadrze. Mamy wielu zdolnych młodych skoczków, którym nalezy dać szansę. Mogą wiele nauczyć się choćby od naszego MISTRZA ADAMA, co napewno wykorzystają. Już bardzo udany debiut Maćka Kota dał wiele do myślenia. Naprawdę mamy znakomitych juniorów, których należy pokazać całemu światu. Bardzo dobrze, że Hannu wpadł na tak znakomity pomysł. Żyby tylko został on zrealizowany:)
    Pozdrowienia:)

  • anonim
    @MarcinBB

    Zgadzam się z Tobą! przed Hulą jeszcze cała kariera! a skoro Heniu wierzy w tego chłopak i na niego stawia to ja nie mam powodu mu nie wierzyć!!! Nie zawiodłem się na "naszym" Henryku w przypadku Adama to myślę że i w przypadku Stefka będzie podobnie!!!
    Komu mamy wierzyć jak nie , tak dobremu trenerowi jak Hannu Lepistoe!!!

  • Ciri początkujący

    @MarcinBB
    popieram!!! wielcy, wierni fani, ktorzy nie przepuszczaja okazji zeby sie wyzyc na kims tylko za to ze nie ma formy! az przykro patrzec!!!

    Teraz chcecie zeby wystawiac Kotow w wielkich zawodach, a jak nie bedzie im szlo, to powiecie, ze trener ich zjezdzil?
    Siegnac po mlodych zawodnikow - owszem, ale nie po dzieci...

  • Canton doświadczony
    Już dosyć !

    I bardzo dobrze zrobi Lepistoe jeśli będzie "starał " się odmłodzić kadrę . Mam nadzieję , że tak się stanie . Dość już tych fatalnych skoków Tajnerów , Pochwały , Długopolskiego czy Śliża . Ich się w tym związku traktuje jak juniorów . A oni byli juniorami na początku tego wieku . Usprawiedliwienia typu : na treningach mi się dobrze skacze , ale zawsze nie moge powtórzyć tego w zawodach , nie wiem co się dzieje ze mną wydaje mi się , że skacze normalnie tak jak powinnienem , ale wychodzi inaczej albo miałem niedawno kontuzję może to tego efekt ?

    Dajmy już spokój z takimi zawodnikami w kadrze . Może od razu młodych wprowadzać do walki w Pucharze świata ? Problem co z tymi wyżej wymienionymi . Bo jak będą jechać na Puchar świata - to będą super skoki na treningach , w konkursie - jakieś dziwne zwidy . W Pucharze Kontynentalnym - to nawet do trzydziestki nie zaawansują ! A że raz się uda ... To przypadek . A jeżeli więc nie będzie dla nich miejsca w Pucharze świata , Pucharze Kontynentalym to gdzie . W FISCUP będą najmłodsi , a oni gdzie ( cały czas mowa o Tajnerach , Pochwale , Skupniu , Śliżu , Długopolskim , Bachledzie ) . Wyjdzie na to , że będą trenować w Zakopanem . A tam jak zwykle będą latać 140 metrów na skoczni którą znają od dziecka . I niby będą w wielkiej formie , ale znów coś się stanie .

    Już dosyć z takimi . Mam nadzieję , że w najbliższych dniach będą jakieś stosowne decyzje co do tego . Nie zdziwiłbym jak któryś z tych " wiecznych usprawiedliwianych bezsensownie "zakończył by karierę .

  • MarcinBB redaktor
    kadra "T"

    Najważniejszym krokiem jest pozbycie się z kadry skoczków, którzy od lat "dobrze się zapowiadają" i "moga nagle skakać lepiej a tyle w nich zainwestowano, że żal to stracić". Ich miejsce w kadrze B niech zajmą weterani - Mateja i Skupień, którzy są wstanie w PK zdobywać punkty i powiększać limity dla młodszych oraz zapracować sobie na sportową emeryturkę.
    Obok nich - juniorzy - Rutkowski, Toczek, Koty, Cieślary, Topór - jest z czego wybierać. Ale najważniejszy jest porzadny trener dla kadry B, bo Fijas jest kolejnym przykładem świetnego zawodnika z którego żaden trener.
    W kadrze A wystarczy na razie 5 skoczków - skoro mamy na razie 4 miejsca w PŚ. Obok Małysza powinien być to przede wszystkim Stoch, potem Hula i Żyła. Dołaczyłbym do nich Śliża, bo miał przebłyski.
    Tajnery, Pochwała, Bachleda, Dlugopolski - niech trenują w klubach. Jak błysną formą w Mistrzostwach Polski, to się ich do kadry włączy.

  • Emil profesor
    -

    precz z cenzura! to już nie można dac słowa bezsp.o.r.n.ie?! to jest chore! nie dajmy sie zwariować na na tym punkcie! (ale redakcja już dała) czasami nawet uzycie wulagaryzmów jest konieczne
    *
    taka "cenzura" to ochrona przed spamem. Uciążliwa, ale potrzebna.
    Inaczej co drugi komentarz byłby napisaną przez robota reklamą jakiejś stronki. Polecam kopiować koment przed wysłaniem, by go nie stracić, tylko przerobić i wkleic raz jeszcze.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(128), 2007-04-04 17:44:56 ***

  • anonim
    dawidson

    Weś ty lepiej napij się mleka a potem coś na temat skoków pisz,widzę że jesteś cieńki burak.

  • MarcinBB redaktor
    znawcy od siemiu boleści

    Mateja się znudził, teraz zaczynamy nagonkę na Hulę, tak?
    Powiedzcie mi drodzy znaffcy i szpece, w jakim wieku zaczął odnosić sukcesy Janda? A Ljoekelsoey? A Kuettel?
    Hula ma 20 lat!!! Stoi u progu swej kariery a wy po jednym słabym sezonie już go skreślacie?
    Zapewne w latach 98-99 gdy Malysz miał swój kryzys mówiliście jeszcze na śliniaczek "niniaciek", na plastelinę "papu", a na księdza "batman", ale tacy jak wy mówili wtedy "wywalic Małysza z kadry, bo jego 5 minut minęło i nic już z niego nie będzie".

  • Kikuszenko bywalec
    RAcja

    Dobrze, że Hannu chce odmłodzić kadrę, bo oglądanie Roberta Mateji w 1 serii to już jest nudne.
    A w 2 serii Małysza i czasami Kamila czy Piotra Żyłę.

  • anonim

    To dobrze. Mamy w Polsce mnustwo młodych, zdolnych skoczków.Jeśli Hannu wieźnie pod swoje skrzydła jakiś dwóch,może trzech nowicjuszy to mają oni ogrone szanse zaistnieć w Pcharze Świata.

  • vero92 profesor

    No i dobrze dawać Kota zobaczymy co zrobi...hehe niby taki talent.."ja skaczę siłowo nie technicznie".. moze i jest dobry a jesli tak wszyscy zapewniaja to moze to pokarze. Nie lubię go ale jesli jest taki dobry to niech sie nie marnuje i niech pokarze na co go naprawde stac bo w Lahti to pokazał ze jest dobry ale nie woadomo czy az tak zeby poskakac wiecej w PŚ.

  • akont doświadczony

    dobrze ze chociaz ona trzezwo mysli i wie co chce osiagnąc :)
    oby mu sie udało

  • anonim

    SUUUUUUUUUUPER
    I tych juniorów będzie trenował Kruczek, bo Lepistoe i tak w kraju nie ma.
    Za rok bedą sukcesy na miare obecnych sukcesów kadry B oraz Huli, Śliża i Bachledy!

  • Kalammujka początkujący
    Dobra decyzja treneraLepisto

    Nareszcie trafił nam się mądry i doświadczony trener (nawet bardziej niż pan Apoloniusz Tajner). Do kadry powinien na pewno dołączyć Maciek Kot, którego znam osobiście i muszę powiedzieć, że będzie, a w zasadzie już jest, świetnym sportowcem. Jego brat, Kuba, również skacze na wysokim poziomie. A Klemens Murańka na pewno nie zalicza się do światowej czołówki młodzików, a więc nie zwracajmy uwagi na propagandę TVP.

  • fanka_austrii bywalec

    no i super!!!! to co robil mateja w ostatnim sezonie bylo zalosne. powinni skakac mlodzi. kto wie moze maciek kot okaze sie mloda gwiazda jak schlierenzauer w austrii???? zycze mu tego z calego serca.

  • fankla bywalec

    wrescie Polska kadra zdobyla czyjes zainteresowaniw!! i bardzo dobrze , ze tym kims jest Hannu, poniewaz posteruje on znakomicie mlodymi skoczkami:)

  • anonim

    @Marcin moze i umie skakad ale kompletnie bez formy. Sezon byl dla niego katastrofalny to juz Mateja lepiej skakal moim zdaniem.. co do Kota to tez jak bedzie skakal tak jak w poprzednim sezonie to tez odpada.. Ci mlodzi niby sa dobrzy wygrywaja MS mlodzikow ale narazie jakos w PS sie nie sprawdzaja tak jak chocby MORGI

  • mili początkujący

    Skakać powinni ci co są akurat w formie.
    Ale generalnie cieszę się z posunięc Hannu. Wreszcie ktoś sie za to bierze. Szkoda tylko ze on nie może wpłynąć na zmiany także w PZN ...

    Tylko te słowa Tajnera : "Musimy je jeszcze przedyskutować w gronie fachowców" ... Rany,a co to za fachowcy ???

  • ... doświadczony
    ...

    Mam pytanie nie na temat, ale przeczytałem w newsie z lutego br., że ktoś znalazł gdzieś w internecie skoczków z Bośni i Hercegowiny. Jeżeli ktoś zna adres do takiej strony, to będę wdzięczny, jeżeli mi ktoś go poda.

  • anonim

    Hula w trzonie kadry A? Z całym szacunkiem, ale on jest bardziej zgredziały od Mateji. Jak widzę tą jego zbolałą minę przed skokiem to mi sie odechciewa wszystkiego. Zero ambicji, T O P O R N A* sylwetka w locie, sprawdzająca się co najwyżej na K 70 i ogólnie mierne umijętności jak na swój wiek. Naprawdę lepiej dać szansę młodszym.

    Moja propozycja:

    A:
    - Małysz
    - Stoch
    - Żyła
    - Kot
    - Rutkowski

    B:
    - S. Hula
    - D. Kowal
    - K. Kowal
    - S. Toczek
    - K. Miętus
    - M. Cieślar


    A Mateja niech trenuje indywidualnie na MŚ w lotach.

    *wyrazu nie można napisać normalnie, ponieważ zawiera w sobie jakże obrazoburcze litery 'p', 'o', 'r' i 'n'. Śmiech na sali.

  • Divine JazOOn profesor
    i prawidłowo

    nie sądze byśmy mieli gorszych młodzików od innych drużyn narodowych, w takiej np. austri z powodzeniem debiutują w PŚ-taki Gregor 17 lat miał....

  • Ciri początkujący

    no nareszcie ktoś pożądnie wzioł sie za polskie skoki!
    młodzi musza zdobywać doświadczenie, a starzy niedługo beda kończyć kariery, któs musi pozostać w tej dyscyplinie.

  • KATIE początkujący

    ZGADZAM SIĘ Z TĄ DECYZJĄ. AUSTRIA MA DUŻO ŚWIETNYCH I BARDZO MŁODYCH SKOCZKÓW, WIĘC DLACZEGO POLSKA MIAŁA BY NIE MIEĆ?? A ROBERTA TO NA EMERYTURĘ WYSŁAĆ BO POŻYTKU TO Z NIEGO JUŻ RACZEJ NIE BĘDZIE!!!

  • anonim
    http://www.galeria.skijumping.pl/categories.php?cat_id=452&page=1

    Fotorelacja z Wisły

  • anonim

    Jesli PZN mysli o druzynie na Igrzyskach, która obok Adama mogłaby walczyć o medal , to juz teraz trzeba mysleć o tym,

    mam nadzieje, że P.Tajner wezmie to pod uwagę.

  • anonim

    Nie chce być tu jakąś przeciwniczką Roberta bo zawsze stawałam po jego stronie, jako zawodnika, uważam, że po tylu latach startów w naszej reprezentacji zasługuje na szacunek.

    Ale wydaje mi się, że żaden najlepszy psycholog świata Robertowi już nie pomoże, za póżno !
    Praca z psychologiem trwa nawet nieraz dwa lata !
    Za nim zawodnik sie otworzy i nabierze zaufania.
    W przypadku Roberta to nic już nie da.
    Ja bym go widziała w innej juz roli napewno bardziej by sie spełnił, niż jako zawodnik.

  • anonim
    moje zdanie

    uważam, że powinni zacząć tak:
    -zaobserwować pod koniec sezonu letniego, kto ma formę i wystawić go na początku zimy,
    -młodych, takich jak M. Kot, najpierw powinni dać na obiekty K-90, albo najpierw na jakiś czas do PK, a jak sobie będzie radził to od razu awans do PŚ,
    -dać szansę Ł. Rutkowskiemu, albo Jakubowi Kotowi jeśli się będą dobrze spisywać i będą mieli formę (oczywiście nie mówię, żeby dawali im stałe miejsce w kadrze, ale mogliby poekperymentować tak jak to było z Maćkiem, albo najlepiej dać ich do PK zamiast pewnych skoczków z 'rodzinki'),
    -zatrudnić psychologa (wiem, że jest to w planach, ale czy na planach się nie skończy?),
    -wybudować w końcu w Polsce skocznię, bo Wielka Krokiew to trochę za mało. Skoczkowie muszą gdzieś trenować! Nasi młodzi skaczą na skoczniach-rozpadówach!
    Oczywiście mogę się mylić. Ale myślę, że mam rację jeśli chodzi o skocznie!

  • ania-666 początkujący
    @kibic

    W 100% się z tobą zgadzam. Huli jest potrzebna konsultacja z psychologiem. Jemu brakuje wiary w siebie. Zamiast popsutych i krótkich skoków Matei wolałabym oglądać krótkie skoki, któregoś z juniorów.

  • anonim

    Hmmm a to ciekawe, bo kim niby są ci fachowcy, z którymi Tajner chce to skonsultować ?

    Ja nie widze innego fachowca obecnie od samego Hannu Lepistoe a i Tajner był trenerem to powinien doskonale wiedzieć, ze czas najwyzszy na zmiany !

    Zartudnili trenera dośiwdczonego o to im chyba chodzilo więc niech mu dadza teraz wolna rękę w kierowaniu kadrami, on wie co chce zrobić,
    czas faktycznie na zmiany u nas i to solidne bo tak dalej być nie może , zawodnicy, którzy nie punktują ale raczkują nie powinni juz zajmowac się skokami ale może czymś innym ?

    Na zawody powinni być wystawiani zawodnicy, którzy dysponuja aktualnie w danym okresie formą,
    tylko, ze dla kadry "B" powinni jeszcze znależc dobrego trenera, takiego, który naprawdę znałby się na rzeczy i który współpracowałby razem z Hannu.

    A co z ustaleniami az do Olimpiady ?
    Pzrecież po to mieli się spotkac ?
    Rozumiem, że Hannu zostaje !!! Tak ?

  • Kibic profesor

    Mateja musi odejsc on nie jest perspektywiczny, lepiej w Hule inwestowac, bo jest mlody i moze uda sie zrobic z niego swietnego skoczka, a z Mateji niestety sie juz nie da

  • _Daga_ bywalec

    Stefan też nie był w formie, ale po co był ciągany po kolejnych zawodach, skoro było wiadomo, że i tak nic nie zdziała. Jemu była potrzebna przerwa od PŚ i spokojny trening w kraju, a wtedy być może na koniec PŚ jeszcze skakał dobrze!!

  • anonim

    Mateja jest dobrym skoczkiem! A młodziaki? Hula niby lepszy? Raz mu sie w kuusamo udalo i tyle. 22 punktyz 26 zdobyl wlasnie w kuusamo. czyli 4 zdobyl w pozostalych, tyle co robert

  • _Mithrandir stały bywalec
    _Daga_

    Masz całkowitą rację, wszyscy inni tylko narzekają, że Robert pieprzy każdy ważny skok i że nic z niego już wykrzesać nie można. Ciekawe ile z tych osób radzi sobie lepiej niż Robert z własnymi problemami :P Ja tu widzę chęć podrasowania swojej samooceny w brzydki sposób. A trenerzy sami wiedzą najlepiej, kogo wystawić, a kogo nie.

  • _Daga_ bywalec

    Dobrze, że Hannu chce odmłodzić kadrę, to jeden z najlepszych trenerów jakich mieliśmy i jak pobędzie u nas jeszcze kilka lat, to naprawdę możemy mieć świetnych zawodników. Pytanie tylko, czy on będzie chciał u nas zostać....
    Nie ważne także kto będzie skakał w danych zawodach, najważniejsze, żeby był w formie, bo po co pojedzie junior bez formy, w takiej sytuacji niech ten młody najpierw poskacze w CoC. A Robertowi potrzebny jest tylko psycholog, jeżeli zrobiłby z nim porządek, to Robert może naprawdę jeszcze dobrze skakać!!

  • _Mithrandir stały bywalec

    Tak, najlepiej narzekać, nie robiąc nic, żeby było lepiej...

  • Viola stały bywalec

    oo i bardzo dobrze .... Mateja niech sobie skacze i trenuje w kadrze B. Przecież on się spala na wszystkich ważnych imprezach i udowodnił to rekordową ilością razy.
    A młodzi... :)) tak, to w ich rękach przyszłośc skoków, nawet tych polskich

  • Leonek24 weteran

    I to mi się podoba!! Młodość, świerzość. Nie ma co już się oglądać za siebie. Óby tylko nikt nie próbował tam mącić!!!! Kadra T, wujkowie, tatusiowie i inne ciotki

  • nieznany weteran

    Lepistoe zrobi takim sposobem komfort starszym. A wszystko wruci do normy w nowym sezonie zimowym.

  • AdJ doświadczony
    analiza wypowiedzi Tajnera

    Wygląda na to, ze Trener chce sporo zmienić w dotychczasowych koncepcjach - stąd określenie Tajnera ,,ciekawe". Z kolei określenie ,,bardzo" sprawia wrażenie, że nie jest temu Tajner do końca przeciwny.
    Boję się tylko o to kim są ,,fachowcy". Ale może będzie dobrze

  • anonim

    No i to mi się podoba. W końcu jakieś konkrety.

  • Adam-A202 początkujący

    Nareszcie! Może Robert Mateja przestanie jeździć na wycieczki?
    A tak poza tym Stefana Hulę też powinni wyeksmitować z kadry A, a na jego miejsce można spróbować wystawić młodego Łukasza Rutkowskiego.

  • Davidsson doświadczony

    Ale jak młodzi nie są w formie jak Hula przez prawie cały sezon. to niech lepiej pojedzie Skupień lub Mateja którzy są doświadczeni ale może w tym czasie mieli by jakąś foremke!!!

  • anonim

    To dobrze, że chcę on odmłodzić Polską kadrę. Brawo Lepistoe!!!! :D

  • Karolin__a stały bywalec

    Kadrę powinni stanowić ci w formie. Nazwiska nie są ważne. Co za różnica ile kto ma lat? Tylko jeden warunek: zero wycieczek.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl