Rok Benkovic kończy karierę!

  • 2007-05-08 23:47

Słoweniec Rok Benkovic w dniu dzisiejszym nieoczekiwanie ogłosił zakończenie kariery zawodniczej.

Zaledwie 21-letni skoczek oświadczył, że brakuje mu motywacji do skakania w kolejnym sezonie oraz dodał, że nie czerpie już przyjemności z uprawiania sportu.

W 2005 roku Rok Benkovic wywalczył indywidualnie złoty medal na średniej skoczni na Mistrzostwach Świata w Oberstdorfie oraz brąz w drużynie, lecz Słoweniec nie chce żyć ciągle tym sukcesem.

Teraz popularny "Benko" zamierza skoncentrować się na innych sprawach. Jego priorytetem na najbliższy okres jest zdanie matury.


Aneta Mrugała, źródło: Slonordic.com
oglądalność: (20778) komentarze: (62)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • yesiu początkujący
    No szkoda szkoda

    Ciekawe jakby sobie teraz radził chłopak.

  • anonim

    Frajer któremu mama zabroniła skakać. "mistrz" jednego skoku. Żałosny pajac,

  • anonim

    to był fenomenalny skoczek ! Mając 21 lat zakończył karierę,pamiętam jak skakał w Planicy w sezonie 2004/2005 :) No ale cóż, trenował skoki ponad 10 lat, a teraz zakończył karierę :(

  • jozek_sibek profesor
    Rok Benkovic

    Rok Benkovic w PŚ:

    2001/2002 - 77 miejsce --- 5 pkt - 7 Słoweniec
    2002/2003 - 41 miejsce -- 83 pkt - 5 Słoweniec
    2003/2004 - 17 miejsce -343 pkt - 2 Słoweniec
    2004/2005 - 19 miejsce -335 pkt - 2 Słoweniec
    2005/2006 - 26 miejsce -164 pkt - 3 Słoweniec
    2006/2007 - 63 miejsce -- 21 pkt - 5 Słoweniec

  • Karolina doświadczony

    To bardzo smutna wiadomosc dla mnie poniewaz zawsze Rok byl moim faworytem i idealem. Zawsze spotykalam go w Zakopanem niestety to juz nie bedzie mozliwe............... :(

  • MarcinBB redaktor
    brak motywacji

    Był kiedyś w Polsce taki skoczek... też po pierwszych sukcesach w wieku ok 21 lat przyszedł straszny dołek. Wczesniej wygrał kilka konkursów, a potem nie mieścił się w "50". Był naszą nadzieją na Olimpiadę a zawiódł na całej linii.
    Było fatalnie i naprawdę chciał kończyć przygodę ze skokami. Na szczęście miał w sobie dużo samozaparcia, olbrzymie pokłady ambicji i motywację. Dzięki wsparciu bliskich oraz fachowców podniósł się i pozbierał. Trwało 3 lata zanm wrócił na szczyt, ale w wieku 24 lat wygrał Turniej Czterach Skoczni a potem się zaczęło. Zadziwił świat. Dziś jest żywą legendą skoków.
    Czasem warto zacisnąć pięści i nie poddawać się.

    Ceterum censeo Hoferem et Tepesem decedam esse.

  • Faanka początkujący
    -

    Zatkalo mnie jak to przeczytalam. :/ coz my nic nie zdzialamy ale byc moze jeszcze zmieni zdanie. Liegl tez je wczesniej zmienil nie??

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(128), 2007-05-10 09:20:22 ***

  • Kasku początkujący

    Niech jeszcze nie odchodzi. To fajny gość tkwi w nim olbrzymi potencjał. Racja, że ostatnio nie najlepiej się mu powodziło, ale nie należy sie załamywać:)
    Oby szybko zmienił zdanie... Czekam na to

  • Madżąga bywalec

    To prawda, młody skoczek ma możliwości, ale skoro brak mu motywacji nikt go nie będzie zmuszał do dalszej kariery.

  • patrycja381 weteran

    no coz... rozpacz na nic sie tu nie zda.nie dziwie mu sie. brak motywacji, matura i zanikajace skoki slowenskie to powody ktore robia swoje...tez bym zakonczyla to wszystko i to jak najszybciej.

  • zuzu początkujący
    Do wszystkich

    Jacy skoczkowie jeszcze skończyli tak wcześnie karierę oprócz liegla, Kokkonena i Benkovica???

  • olek_solec weteran

    Spore zaskoczenie, ale nie dziwie mu sie... Skoki w Słowenii podup-adają troche... Moze wroci za kilka sezonow (tak jak np.Kokkonen)

  • anonim

    Podjął decyzję i koniec tematu...lamenty i prośby nie pomogą.Wystarczy uszanowac jego zdanie i po sprawie.

  • anonim

    No i dobrze.Jak nie ma motywacji to dobrze że zakończył.

  • _Daga_ bywalec

    Szok!! Inaczej nie mogę tego nazwać.... Rok dopiero ma 21 lat, a już kończy z tym sportem.... Szkoda, mimo że nie pałałam do niego zbytnim uwielbieniem. Ale zawsze jest smutek gdy odchodzi jakikolwiek skoczek

  • Kasia;) początkujący
    Buuuuuu:(

    Nie chce, zeby odszedl, to fajny gosc, bardzo bylo mi go szkoda (podobna mial depresje:().. I zgadzam sie z wypowiedziami wiekszosci z Was, ze nie powinien odchodzic, bo przeciez jest mlody, kariera jeszcze stoi przed nim otworem! Ale jesli podjal juz taka decyzje, to ja to szanuje i zycze mu jak najlepiej:)

  • vero92 profesor

    No zaskoczenie, zaskoczenie.. Przeciez on jest młody. Ten Benkovic jest jakiś nie teges, myśli, że będzie wygrywał całe zycie. No bo jak powiedział ze nie chce już żyć tamtymi sukcesami no to znaczy, że skakanie bez odnoszenia skucesów go nie cieszy.. to troche bez sensu. On chyba myślał że sport to tylko zarabianie kasy bez wysiłku, a to przecież po pierwsze wysiłek i rywalizacja.. Sport uczy wygrywać, przegrywać.. uczy żyć. No ale to może faktycznie niech kończy tą karierę, i niech zda ten egzamin dojrzałośći. Ok jego decyzja.. Pozdrawiam..

  • kibic_malysza profesor

    Szkoda. Coś w słoweńskich skokach się zacięło...

  • _Mithrandir stały bywalec

    Szkoda... Każdy zawodnik mniej to pewna ujma dla skoków i dla rywalizacji zawodników. Ale każdy jest kowalem swojego losu. Kolejny ubytek dla i tak niezbyt już błyszczącej drużyny...

  • grzesio początkujący
    hmmm

    moim zdanie już wiele osiągnął - tytuł mistrza świata to już coś!!! Jeżeliby już miał nie wrócić do dawnej dyspozycji to dobrze że zakończył karierę, ale patrząc znowu na takiego Ammana, który miał byłysk a później długo musiał czekać na zwycięstwo to było warto poczekać!!!!

  • anonim
    @ Martina S

    No bez przesady , takie prostackie komentarze to szczerze radzę zachować dla siebie , bo to wstyd normalnie , że na tak porządnym portalu o skokach pojawiają się tak beznadziejne komentarze

  • Martina S stały bywalec
    fan

    uważam poprostu że podją decyzje zbyt szybko jest przypadkie Floriana kończy zaczyna potem znowu kończy reklamy potrzebuje to niech reklamuje paste do zębów np. i niedenerwoj się tak na mnie slonko bo ci żylka pęknie

  • anonim

    @Martina S
    Twoje komentarze sa perfidne i glupie.A Benkovic bedzie robil to co mu sie spodoba.Nie wszyscy tylko zyja skokami narciarskimi,jak ktos chce skonczyc ze skokami jest od razu glupkiem i idiota.Typowa wypowiedz dla dziecka ktory poza skokami swiata nie widzi.

  • anonim

    nie no, chyba ma prawo do wlasnych decyzji?

  • Martina S stały bywalec
    Rock

    to maly gluptas co on teras będzie robił matura srura mi zaczyna brakować motywacji do komentowania takich zachowań młodych zawodnikow Anders dopiero zaczoł w tym wieku kariere a temu już brakuje motywacji to leń pospolity a nie skoczek inni calą kariere czekają na medale ten już wiele ma jak by się postaral miał by wszystko bo jest zdolny [...] i tyle koniec i .

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(128), 2007-05-10 09:23:12 ***

  • vegx redaktor

    Przynajmniej coś zdołał osiągnąć... złoto MŚ to nie byle co, poza tym pare sukcesów drużynowych oraz niezłe miejsca w PŚ. Nie można powiedzieć, że nic nie osiągnął. A to, że miał troche szczęścia u Mirana Tepesa to inna sprawa. W każdym razie, w ostatnim czasie stanowił w skokach jedynie marne tło, jego skoki był rzeczywiscie kiepskie, widac bylo brak motywacji.
    Słoweńcy maja trudna sytuacje w drużynie i w całym związku narciarskim.
    Nie odchodzi jako ktoś anonimowy.

  • Anika profesor

    Jak to miło zobaczyć znów komentarze FAM-a!

  • Leonek24 weteran

    Dziwne to trochę. chłopak ma jeszcze całą karierę przed sobą i już skończył... szkoda.

    @Redaktorze Naczelny Mieczyński Tadeuszu

    Po gorącej debacie na temat Roberta Matei rozsmakowałem się w dysputach. Powiedz mi czy wiemy juz coś o prawach do transmisji skoków? Co z batalią Polsatu z TVP? jakieś newsy ciekawostki.

  • anonim
    Może jednak jeszcze powróci...?

    Nie no..to brzmi okropnie...w tak bardzo młodym wieku 21 lat nie czerpie już przyjemności ze skoków , ze sportu...albo jeszcze gorzej nie ma już motywacji do skakania...;-( Ja właśnie też mam nadzieję , że to nie do końca tak ostatecznie i że może faktycznie ten rok poświęci na naukę , na zdanie matury - na której życzę mu powodzenia i 3mam kciuki :-) - a później pomyśli znów o karierze zawodowej skoczka narciarskiego...;-) Bo to był by dla mnie okropny żal , że młodzi tak szybko odchodzą...No właśnie - przecież jest dwukrotnym Mistrzem Świata sprzed 2 lat...To ogromny sukces! :-) Rozumiem , że motywacji nie miał w związku z sukcesami sportowymi przede wszystkim z ostatniego sezonu PŚ no i pewnie niestety wśród ludzi....;-( Mam teraz nadzieję , że po roku przerwy od zawodowego skakania , od roku poświęconego na naukę , zechce znów "na całego" powrócić do skakania w PŚ i nie tylko z wielką motywacją , która będzie dodawała mu sił...:-) Bo jest mi naprawdę żal , gdy skoczek , którego ledwo co poznaliśmy tzn powiedzmy , że przez kilka sezonów już kończy karierę...Gdyba wszyscy chcieli tak szybko odchodzić...;-( Przecież wielu jest takich , którzy będąc o kilka lat starszymi od Roka obecnie dopiero zaczynają pojawiać się w PŚ na skoczniach świata...

  • mordka bywalec
    @ Fanka

    cyt.
    A ja normalnie usycham z braku wieści o Adamie !
    Czy mam całkiem uschnąc ? :)

    Nieeee!!! Proponuję, żebyś się napiła czegoś za Jego zdrowie (może Red-Bulla?) i pozdrawiam.

    Ps. Ja też chcę choć trochę dobrych wiadomości o Adasiu!!!

  • anonim
    REdakcjo!

    Wszystko ładnie i pieknie :)

    Podoba mi się, że pomimo iz sezon się skończył, nadal są tutaj różne informacje o tym sporcie.

    Ale !

    Brak informacji na temat naszego Mistrza ! Co porabia, czy już gdzieś nareszcie wyjechał !
    Co u niego słychać ?

    Czytam tutaj o Finach, Norwegach, ze ktoś tam się za mocno czegoś napił :) Sloweńcach, Austriakach ! ITD !

    A ja normalnie usycham z braku wieści o Adamie !
    Czy mam całkiem uschnąc ? :)

    Litości !

  • MarcinBB redaktor
    @FAM

    No, mnie też ten konkurs nie zachwycił. Lubię niespodzianki, bo nie ma nic tak nudnego, niż gdy wygrywa murowany faworyt ( no, chyba że faworytem jest nasz ulubieniec ;-] ), ale to była niespodzianka zbyt duża a za mało atrakcyjna. Rok to nie był zawodnik, którym można by się zachwycać. Gdyby po tym medalu nastąpiła seria zwycięstw, to co innego. Jednakże sprawiedliwie oceniając, talentu Benkovicowi nie można odmówić. Kto wie, co by jeszcze osiągnał w życiu, gdyby nie ta decyzja. Która zresztą nie musi być ostateczna.

    Ceterum censeo Hoferem et Tepesem decedam esse.

  • FAN ADAMA MAŁYSZA stały bywalec

    @Marcin,
    pozdrawiam serdecznie :)

    Oj, porównanie z Urbancem było - nie powiem - małą złośliwością. Cieszę się, że zauważyłeś ten zamiar.

    Jeśli komuś podniosłem ciśnienie, to przepraszam.

    A jednak konkurs na k90 w 2005 naprawdę mnie zniesmaczył. No i to tyle...

    Pozdrawiam wszystkich bez wyjątku.

  • MarcinBB redaktor
    Benko

    Cóż to się dzieje z tymi sportowcami? Kończyć kariery w tak młodym wieku? Niedawno Ian Thorpe, teraz Rok Benkovic...
    @FAM
    Cytując i parafrazując klasyka: Zgłaszam sprzeciw. Mój znakomity kolega specjalnie demonizuje sukces Rok Benkovica. :-)
    Złotego medalu Benkovica nijak nie mozna porównać do zwycięstwa jego imiennika w Zakopanem. Już raczej do srebrnego medalu Harri Olli w Sapporo, czy też naszego "złotego Fortuny". Rok Benkovic w tamtym sezonie skakał przyzwoicie w Pucharze Świata - zajął 19 miejsce zdobywając 335 punktów. Sześciokrotnie plasował się w pierwszej "10", w Turnieju Nordyckim zajął 7 miejce. A w Oberstdorfie skakał bardzo dobrze już na treningach. Po prostu, jak napisał Daro, idealnie przygotował formę na imprezę. Oddał dwa bardzo dobre skoki.Oczywiście, miał w też w konkursie trochę szczęścia.
    Między nim, a Urbancem, który wygrał konkurs dzięki jednemu skokowi w absolutnie loteryjnych warunkach wietrznych a poza tym zdobył tylko 14 punktów w PŚ (17. miejsce w równie loteryjnym Vikersund) jest olbrzymia różnica. Jest to tak oczywiste, że Twa (przecież nie laika) wypowiedź nabiera charakteru prowokacji.

  • FAN ADAMA MAŁYSZA stały bywalec

    Treningi, treningami, prędkości, owszem. Ja to wszystko doskonale pamiętam. Być może nawet lepiej niż Ci, którzy mi to wypominają.

    Napisałem, że mogę mieć swoje zdanie. Nie napisałem tego po to, aby wkładać kij w mrowisko, bo uważam, że żadnego mrowiska tutaj nie ma.

    To prawda Rok Benkovic był w formie, ale na pierwszą dziesiątkę. I w tej pierwszej dziesiątce pojawił się na k120, był też w paru konkursach w tych okolicach. Ale jego złoty medal był naprawdę przypadkowy.

  • anonim

    A to niespodzianka !

    Prawdę mówiąc nie spodziewałam sie tego aby 21-jedno letni zawodnik konczył karierę.

    Przecież mają 21 lat praktycznie dopiero wchdzi się w najwazniejszy okres sportowy, mozna dzieki ciężkiej pracy wiele osiągnąć.

    Cóż moglo się stać, ze podjął taka decyzję ? brak motywacji ?
    A od czego jest trener ! w końcu duzo zalezy od trenera czy tchnie w zawdonika tę chcęć do uprawiania sportu,

    Dla mnie ten jego medal na MŚ to był zwykły przypadek, miał szczęście i tyle !

    Zdobycie jednego medalu wcale nie oznacza, ze ten zawodnik był doskonały, gdyby w tym samym sezonie sięgnął po kryształową kulę, wtedy można by powiedzieć, że był najlepszy!
    W sumie nie zdobył nic oprócz tego jednego medalu.

    Ale dziwi mnie trochę fakt, ze az tak postanowił !

  • anonim

    Częściowo się zgodzę z @Fanem Adama Małysza.
    Na MŚ w Oberstdorfie również moim zdaniem Benkovic miał fuksa. Nie zaprzeczę, że nie miał formy. Miał, ale na złoto MŚ to forma nie była. Moim zdaniem o jego wygranej przesądziła pierwsza seria i wiatr pod narty. Rok był w formie i wykorzystał warunki, co w konsekwencji dało mu złoto. Ale to już mało ważne.
    Uważam, że z decyzją o końcu kariery mógł poczekać i trochę potrenować pod wodzą nowego trenera. Jest młody i być może prawdziwe sukcesy dopiero przed nim.

  • Dona stały bywalec

    szkoda, wielka szkoda:(:(:(:( !!! brakowac go bedzie , jest super cz.łowiekiem

  • Kasiunia stały bywalec

    No i dobrze. Nie lubie go, ostatnio nie skacze mu sie najlepiej i nie widziałam w nim nigdy optymizmu ani radości ze skakania

  • Łukasz stały bywalec
    Zła decyzja

    W moim odczuciu , Rok ma o wiele większy talent od
    swojego rodaka Urbanca . W Oberstdorfie był w
    wyśmienitej formie , ale sądzę , że gdyby w pierwszej
    serii skakał w warunkach porównywalnych do czołówki , to
    przegrałby tylko z Jandą i Ahonena . Szkoda , że kończy
    karierę sportową , wskutek współpracy ze świetnymi
    szkoleniowcami , którzy poprowadziliby go w odpowiedni
    sposób mógł plasować się w czołówce PŚ , ale jeśli
    podjął taką decyzję , to należy ją zaakceptować i
    życzyć mu wszystkiego najlepszego .

  • Kibic profesor

    ma u mnie powazanie, media robia z niego gwiazde, a on zdaje sobie sprawe, ze mial szczescie, ze wygral zloto na MS

  • skolim doświadczony
    niekompetencja lub złośliwe działanie

    to tyle jeśli chodzi o wypowiedź "fana adama małysza", oby skoczkowie narciarscy mieli jak najmniej takich fanów. brednie - jeszcze ktoś przeczyta i uwierzy. Porównywać tytuł MŚ Benkovica z "tryumfem" Urbanca to naprawdę chyba prowokacja.

  • Daro bywalec
    @FAM

    Zgadzam sie z nieznanym. Mial wtedy forme, na normalnej skoczni skakal rzeczywiscie najlepiej. Nie ma mowy o fuksie, bowiem fuksem nie mozna nazwac przeciez dobrego naczasowania dyspozycji na najwazniejsza impreze roku. Co ciekawe wielokrotnie mozna bylo zauwazyc, ze mial najlepsze predkosci na progu, nawet ostatnio. Bycmoze powroci, byloby milo, bo to dosc ciekawa postac.

  • anonim

    @Fan adama malysza:
    mylisz sie, zobacz treningi z MS w oberstdorfie: Rok byl zawsze w czolowce

  • Bartt stały bywalec
    SZOK!!!

    No dla mnie też to jest zupełne zaskoczenie. Wielu skoczków odnosiło sukcesy za młodu, a potem przeżywało kryzys, ale często wracali. Taki Martin Hoellwarth po medalach olimpijskich w 1992 roku aż 9 lat musiał czekać na kolejne sukcesy podczas wielkich imprez. A Benković ma za sobą tak naprawdę dopiero jeden nieudany sezon! Co innego gdyby wiele lat bezskutecznie próbował (choć zdarzają się przypadki, że nawet po większych zapaściach nadchodzi przełamanie - że wspomnę Nieminena, Peterkę, MAŁYSZA...). A Rok ma dopiero 21 lat! Czyli tyle ile Jacobsen, który dopiero w tym roku wskoczył do czołówki. Mam nadzieję, że jeszcze się rozmyśli...

  • anonim

    I dobrze,że kończy karierę. Decyzja według mnie słuszna. Ten skoczek jakoś nigdy mi nie imponował mimo tego, że zdobył MŚ

  • FAN ADAMA MAŁYSZA stały bywalec

    Nie będzie dla nikogo zaskoczeniem, jeśli napiszę, że nigdy nie imponował mi ten zawodnik.

    Dla mnie jego mistrzostwo świata z 2005 roku było, jest i pozostanie rysą na szkle, tak jak jeszcze kilka innych rys, które przemilczę pro publico bono.

    Oczywiście pamiętam świetny tekst Wojciecha Szatkowskiego, poświęcony Benkovicowi, pamiętam te wszystkie zachwyty, ale ...mogę mieć też swoje zdanie.

    Nie kryję jednak podziwu. To odważna i mądra decyzja. Myślę, że dwa sezony, które minęły od "fuksiarskiego" - co zawsze i nieubłaganie będę podkreślał - złotego medalu, pozwoliły zauważyć Rokowi miejsce w szeregu, które od zawsze zajmował w tym sporcie.

    I błagam, niech mi nikt nie pisze, że Rok był wtedy w formie. Był, owszem, w takiej samej, w jakiej w tym roku był jego imiennik... Urbanc. Z tą rzecz jasna różnicą, że w Zakopanem nie odbywały się mistrzostwa świata...

  • Lena doświadczony

    Że co?!?!?!?!
    Jeszcze niedawno był wicemistrzem świata juniorów, a teraz kończy karierę.
    No ale skoro skakanie nie sprawia mu już przyjemności...
    Ale ledwo co zdążyłam się do niego przyzwyczaić, a on już odchodzi. Mam nadzieję, że mu się wkrótce odwidzi...

  • anonim

    duzo mlodych skoczkow konczy teraz ze skakaniem.

  • skolim doświadczony

    no jest to zaskakujące ale może być z nim tak jak z Albornem, tzn nie życzę mu tego bo Alborn nie odnalazł się po powrocie, ale jest jeszcze młody i różnie może być. Prawda jest taka że sport a w szczególności skoki to nie jest np. praca w biurze :) Jak sie nie człowiek wypala to jest problem. Miejmy nadzieje że wie co robi. choć ostatnio był taki bezbarwny że mu się nie dziwie...

  • Julka weteran

    Jestem w szoku.
    W sumie nic oprócz medalu MŚ nie zdobył. Ale z drugiej strony jest młody i może doszedłby w końcu do formy.
    Tylu skoczków zakończyło kariery po tym sezonie. Ciekawe kto nas jeszcze zaskoczy?

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl