Kongres FIS w Portoroz: Kuusamo wypadnie z kalendarza?

  • 2007-05-12 22:22
Już za niecałe dwa tygodnie, w słoweńskim miasteczku Portoroz, będzie odbywać się tradycyjny wiosenny kongres FIS. Przez cztery dni obrad zapadną ważne decyzje odnośnie zawodów w skokach narciarskich w sezonie 2007/2008.

W dniach 23-27 maja Międzynarodowa Federacja Narciarska m.in. zatwierdzi oficjalny kalendarz konkursów Pucharu Świata, Pucharu Kontynentalnego oraz FIS Cup na przyszły sezon.

Nieoficjalnie mówi się o tym, że poważne dyskutowany będzie wybór Kuusamo, jako organizatora inauguracyjnych zawodów Pucharu Świata. Z powodu częstych problemów z pogodą w tym rejonie, rozważane jest przeniesienie tych konkursów np. do norweskiego Vikersund.

Dodatkowo podczas kongresu szczegółowo analizowane mają być wszystkie sprawy związane ze sprzętem oraz rozważane ewentualne zmiany w przepisach w kolejnym sezonie.

Przypomnijmy, iż możliwe, że od przyszłego sezonu w konkursach Pucharu Świata będzie mogło startować tylko 40 zawodników, a zapewnioną kwalifikację miałaby tylko czołowa "10" klasyfikacji generalnej PŚ.

Tadeusz Mieczyński, źródło: FIS + własne
oglądalność: (10010) komentarze: (59)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • anonim
    skoki

    kuusamo powinno być przeniesione na inny termin bo gdy robicie ten konkurs jako otwierający sezon to zawsze jest nie sprzyjajaca pogoda..........

  • Madżąga bywalec

    Tak, warunki w Kuusamo bywają bardzo różne, a niestety najczęściej niekorzystne dla zawodników:/

  • anonim

    Wszystko zmieniają, to znaczy zmienić chcą,
    ale to wszystko dotyczy samych zawodników, no tak juz znowu namieszają, że zawodnicy kręćka dostaną,
    a to BMI, ma być zmienione , a to liczba zawodników,

    co jeszcze wymyślą ?
    Ale nie pomysla te mądrale aby zmienić samych siebie, juz tak namieszali przez tyle lat w trakcie zawodów, ze gorzej być nie może chyba.

    A już napewno nie zapomne tego Kuusamo w ub. sezonie, kiedy Hoffer powiedział, zenie widział co się dzieje na skoczni jak skakała czołowa 15-stka.
    To juz bylo przegięcie !
    To gdzie on wtedy był ?

  • evik początkujący
    Zmiany?

    Zmniejszenie liczby zawodników, którzy mają zapewnioną kwalifikację z 15 do 10 z pewnością przyniesie tylko korzyści.
    Zmiany wprowadziłabym w konkursach o MŚ i na Igrzyskach Olimpijskich. Tam w ogóle zrezygnowałabym z przywilejów dla skoczków, zajmujących czołowe lokaty w Pucharze Świata. Przecież MŚ czy IO to zupełnie coś innego. Czy nie lepiej byłoby, aby w tych zawodach zawodnicy nie startowali w kolejności zależnej od pozycji w PŚ tylko według miejsc zajmowanych w kwalifikacjach? A obrońca tytułu powinien skakać ostatni.

    @MarcinBB
    Zgadzam się, że "Ceterum censeo Tepesem decedam esse".

  • MarcinBB redaktor
    moje marzenie

    1. Zamiast Kuusamo - Vikersund HS100.
    2. Zostawiamy 50 zawodników w zawodach, ale liczbę prekwalifikowanych zmniejszamy do 10.
    3 I najważniejsze - jak zwykle:
    Ceterum censeo Hoferm et Tepesem decedam esse.

  • anonim

    Nowa skocznia w Oslo ma być gotowa do uzytku w 2010 roku !
    Narazie zglosilo się mnóstwo architektów z projektami na nową, także spokojnie zawody na starej skoczni w przyszłym roku się odbędą.
    Zresztą był artykuł tutaj na ten temat jest gdzies w archiwum.

  • anonim
    @MorgiFan

    myślę,że taka sama sytuacja jak z GA-PA będzie z oslo-holmenkollen(patrz mój poprzedni news).hi hi:)

  • anonim
    Jesteście w błędzie !

    Podczas konkursu w Oslo, w jednym z reportazy mówili, że organizatorzy wprowadzili wszystkich w bląd.

    Nie były to ostatnie konkursy na tej starej skoczni.

    Konkursy na staruszce Holli , będą jeszcze w przyszłym roku, a kto odda na niej ostatni zwycięski skok ??

    Mam nadzieję, ze Adam!

    Mam video z tego programu, gdzie wyraznie o tym mówią.

  • anonim
    @morgi-fan

    Hmm.. sam nie wiem, ale przecież Oslo jest w kalendarzu, więc

  • anonim

    Kuusamo powinno wypaść i to już dawno,
    na palcach zaledwie jednej ręki mozna policzyc lata, gdzie nie było problemu z pogodą.

  • patrycja381 weteran

    no coz troche oszczednosci im to da... nie zdziwie sie jezeli zobacze smerfy w Zakopcu.. a teletubisiow mam po dziurki w nosie...

  • Daga stały bywalec

    nie, chodziło mi o jakąś bezludną wyspę ;p
    Niech jeszcze skoczków przebiorą za teletubisie...
    Jak zobaczycie w Zakopcu dwa teletubisie, albo blog 27 to sie nie przestraszcie...

  • MorgiFan stały bywalec

    @kamil17
    a w Oslo w tym sezonie były ostatnie zawody, więc chyba w przyszłym sezonie jeśli nie przebudują jej to na starej Holmenkollen nie będzie skoków

  • anonim
    @Online^

    zdążą zbudować nową GA-PA zapewne!hi hi...:)

  • anonim
    GA-PA

    A jak będzie możliwe skakanie w GA-PA? Przecież tą skocznie zburzono.

  • anonim

    lepiej niech wycofają kussamo po co ryzyko??

  • anonim

    sorki, drobna pomyłka...
    16-17. PŚ Liberec
    22-23-24 MŚ Oberstdorf

  • anonim

    ja bym tak widział kalendarz 07/08:
    3.4.11 Vancouver
    10.11.11 Salt Lake City
    23.24.11 Kuusamo
    1.2.12 Rovaniemi
    7-8.23 Trondheim
    15.16.12 Planica (HS 215)
    30.12 Oberstdorf
    1.01 Ga-Pa
    3.01 Innsbruck
    5.01 Bischofshofen
    19.20.01 Pragelato
    26.27.2 Zakopane
    9.10.2 Vikersund
    23.24.2 MŚ Liberec
    2.2 MŚ Liberec
    8.9-3 Lahti
    11.3 Kuopio
    14.3 Lillehammer
    16.3 Oslo
    Co o tym sądzicie

  • anonim

    z kussamo do vikersund to jest chore tam tak samo często odwoływane były konkursy jak w kussamochoćby rozypomnijmy sobie ostatnie zawody 1 seria w tragicznych warunakch 2 juz lepsza a 2 konkurs kompletnie odwołany a tak przypadkiem norwegowie nie za duzo bedą mieć tych konkursów ? ;/

  • anonim

    Najlepiej jakby inauguracja sezonu miała miejsce w Moskwie i cześć.

  • Usia profesor
    PROMOWAĆ NAJLEPSZYCH!!!

    Panowie z FIS powinni zamiast ograniczać ilość startujacych powinni go uatrakcyjniać.
    I np. wpowadzić, ze zwycięzca PK w tym tygodniu startuje w następnym automatycznie w PŚ, bez względu na kwoty krajowe! I bez konieczności kwalifikowania się do konkursu PŚ.
    Wtedy i rywalizacja w PK będzie bardziej zacięta i skoczkowie "skazani na PK " przez swoje federację dostaną szansę startu w PŚ. Już chyba pora oggraniczyć troche władze i sobiepaństwo prezesów związków narodowych i "uznaniowość i osobiste sympatie" trenerów kadr! Ta sama zasada powinna obowiązywac zawody Fis Cup i automatyczny start w Pk dla ich zwycięzców!
    FIS powinien nareszcie stanąć po stronie skoczków a nie egoistycznych działaczy. Będzie to z pozytniem sla skoczków, dla skoków i dla widowiska sportowego, czyli dla nas KIBICÓW!

  • anonim

    Skrócenie listy zawodników startujących w konkursie do 40 napewno zwiększy konkurencję i prestiż imprezy. Trudniej się będzie dostać do głównego konkursu w związku z tym, mniejsze szanse na szybki debiut w PŚ będą mieli młodsi zawodnicy.
    Czy to dobrze czy źle rozważcie sobie sami ;)

  • anonim

    Moze lepiej dla zawodnikow bo tam sa nie kiedy do kitu warunki

  • anonim
    Się uśmiałam

    Panowie prezesi już całkiem chyba na zdrowiu podłupadli... =0 Czyli tak: na początek 2 razy Vikersund, a później 2 razy Lillehammer i niech jeszcze zrobią, że 5 i 6 konkurs odbędą się w Oslo - cudownie będzie!! Norge rlz! =/ A ze zmniejszoną liczbą zawodników.. Jeśli nie nastąpią jakieś anomalia pogodowe, każde zawody to będzie masło maślane - zawodnicy mniej doświadczeni praktycznie zostaną bez szans. 10 osób - niby tak nie wiele, a jednak...

  • vero92 profesor

    No własnie, zgadzam się tu z niektórymi opiniami np z Alexem. Przecież wtedy Ci trochę gorzej skaczący beda pozbawieni szansy wystartowania w konkursie PS i nie beda mieli szansy nawet zeby zając to lepsze miejsce. Co zcasu im szkoda. Było dobrze a juz zmieniają. Niech zostanie 50-60 i będzie najlepiej. Nie razjuz tak było ze jakas niespodzianka, jakis zawodnik co zawsze na szarym koncu nagle poazał sie od dobrej strony, wskoczył do 30. Tak nie moze być ze 40 zawdoników. To bez sensu. Żal.pl. Jedynie zgadzam się z tym Kuusamo, tam zawsze wszystko jest do niczego jak na moj rozum.. Vikresund lepsze ale jak na inauguracje, pierwszy konkurs i te sprawy to powinni tak jakos sie postarac o takie dobre, fajne miejsce.. Bardziej wypromowane no i zeby sie udał i odbył konkurs bez zakłocen to tam gdzie są zawsze warunki rtakie w których da sie skakac.. nawet jesli jest wiatr to sa skocznie z osłona itp. Niech coś wymyśla, zeby nie było jak w poprzednim PŚ.. Pierwsza czesc sezonu to była jedna wielka niewiadoma zawsze i kompletna klapa, no comments. Adaś by prowadził dawno w generalce bo był od poczatku seoznu w formie.. gdyby nie warunki pogodowe.. Z reszta to juz było i ten poprzedni sezon, a własciwie jego pierwsza połowa nie należała do udanych, w drugiej było juz git, wiec FIS powinen wyciagnac wnioski.. heh. Małysz mistrzem ..Pozdrawiam xDxD

  • Alex bywalec

    Wolę aby W PŚ startowało 50 zawodników tak jak do tej pory. Wtedy ci mniej doświadczeni zawodnicy będą mieli szansę wziąć udział w tak prestiżowym konkursie, jakim jest PŚ. Gdyby do zawodów dopuszczonych było tylko 40 skoczków, słabsi mogliby stracić wszelką nadzieję na zakwalifikowanie się i , co gorsza, podjąć decyzję o zakończeniu swojej sportowej kariery. Trzeba dać ludziom szansę!

  • vero92 profesor

    No i dobrze bo to Kuusamo to nic specjalnego, żeby tam inauguracja była.. i pogoda zawsze do bani. Ale Vikersund to też takie wcale nie za bardzo się nadaje moim zdaniem. A tak w ogóle to bez sensu z tym ze 40 zawodników, może zrobią niedługo 30? Przeciez to bez sensu.. Po co takie zmiany, tego typu. To nie jest dobry pomysł.. :P Pozdrawiam :)

  • ania.g bywalec

    absolutnie się zgadzam co do Kuuzamo. jesli Vikersund ma byc lepsze to niech je zastąpi.

  • norqe-kojo stały bywalec
    hmm

    no cuz jeśli wywalenie kussamo ma pomóc-to sie zgadzam!!!

  • Kibic profesor

    jestem za przeniesieniem zawodow gdzie indziej, jesli to mozliwe, ale z iloscia zawodnikow to nie powinni kombinowac

  • anonim
    @Daga

    Na oceanach to dopiero wieje ;)
    Chyba chodziło Ci o zwrotniki lub biegun :P

  • anonim

    Zgadzam Się z decyzją kongresu.W Kuusamo są wielkie problemy z wiatrem i nie tylko.Nie trzeba przypominać upadku Morgensterna.Powinni zadbać o bezpieczeństwo zawodników.

  • Daga stały bywalec

    Ja dziękuję, nie mają czego wymyślić?
    Przenieście konkursy najlepiej na jakąś wyspę na oceanie, napewno nie będzie wiało :/
    Najlepiej żeby wogóle się nikt nie kwaliifikował, może niech zrezygnują z drugiej serii i zrobią dwa konkursy w jeden dzień :/
    Żal.pl

  • luki stały bywalec

    50 zawodników a nie 40 i 15 a nie 10 z Kuusamo do Kuopio,lub do Lahti. pozdro

  • asteria początkujący

    W Vikersund też pogoda nie rozpieszcza..

  • kuba+ stały bywalec
    @menson

    niemają o czym gadać więc głupoty wymyślają!!

  • Sonic początkujący
    Kussamo-Kuopio

    A nie przenieść z Kuusamo do Kuopio

  • Rhino bywalec

    Już o tym pisałem; dlaczego nie dokonać zamiany, o ile to możliwe, K 120 Kuusamo na K 90 w Rovaniemi na początek zimowego sezonu PŚ?!

  • Divine JazOOn profesor
    AMEN

    oby Kuusamo wylecialo. naprawde, albo choc niech to przesuna!

  • Karolin__a stały bywalec

    Mają też ustalić kalendarz COC Pań!

    Oby przeforsowali tę 10 premiowaną, ale zostali przy 50 zawodnikach w konkursie. Bo nigdy nie doczekamy się trzech Polaków w konkursie...

  • anonim

    A ja się nie zgadzam na to , żeby było tylko 40 skoczków w konkursie i tylko 10 miała zapewniony udział w nim ;-( niech już zostanie tak jak jest teraz :-) a co do Kuusamo to faktycznie pogoda to tam najlepsza nie jest zwykle , ale to już się tak przyjęło , że fińskie Kuusamo to konkursy inauguracyjne PŚ w skokach narciarskich...:-)

  • anonim

    http://www.ruka.fi/webcams/ Może w maju tam zawody przeprowadzić śnieżek, światło prawie cała dobbę :)
    Wymarzona skocznia latem ;)

  • anonim
    ok fajnie;]

    Nieeeee!!! Kussamo musi być, bez zawodów tam to nie prawdziwy puchar świata!!!!!!

    Chociaż jakby popatrzeć z drugiej stronu to dwa konkursy na początek na k-90 to dobra informacja dla Małysza!!! Bo nie sądzę że konkursy na samym początku sezony miałyby się odbyć na k-185!

    Ale najprawdopodobniej ten news jest wyssany z palca przez dziennikarzy!!!

  • anonim

    KUUSAMO OUT!
    Ale wątpię czy lobby tego kompleksu sportów zimowych na to pozwoli. Dziś FISem rządzi kasa a nie zdrowy rozsądek!

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl