Wstępny kalendarz PŚ 2008/2009

  • 2007-10-30 15:55
Jeszcze nie rozpoczął się zimowy sezon 2007/2008, podczas gdy Międzynarodowa Federacja Narciarska (FIS) opublikowała już wstępny kalendarz Pucharu Świata 2008/2009.

W związku z wieloma kontrowersjami, jakie budzi inauguracja sezonu w fińskim Kuusamo, FIS zastanawia się nad przeniesieniem zawodów do innej miejscowości. Nieoficjalnie mówi się m.in. o włoskim Pragelato, a także norweskim Lillehammer.

Niezagrożona jest pozycja w kalendarzu na sezon 2008/2009 polskiego Zakopanego (16-17.01), a nowością mają być m.in. zawody na nowej olimpijskiej skoczni w Vancouver (24-25.01) czy też powrót lotów w Kulm (10-11.01).

Sezon ten będzie tym ciekawszy, gdyż w dniach 21-28 lutego w czeskim Libercu odbędą się Mistrzostwa Świata.

Prowizoryczny kalendarz PŚ 2008/2009
Data/PeriodMiastoKrajSkocznia
28.11.???
29.11.???
06.12.???
07.12.???
13.12.???
14.12.???
20.12.EngelbergSUIHS 137
21.12.EngelbergSUIHS 137
III. Period   
30.12.OberstdorfGERHS 137
01.01.Garm.-PartenkirchenGERHS 138
04.01.InnsbruckAUTHS 130
06.01.BischofshofenAUTHS 140
IV. Period   
10.01.KulmAUTHS 200
11.01.KulmAUTHS 200
16.01.ZakopanePOLHS 134
17.01.ZakopanePOLHS 134
24.01.VancouverCANHS 140
25.01.VancouverCANHS 140
V. Period   
31.01.SapporoJPNHS 134
01.02.SapporoJPNHS 134
07.02.WillingenGERHS 145
08.02.WillingenGERHS 145
11.02.KlingenthalGERHS 140
14.02.OberstdorfGERHS 213
15.02.OberstdorfGERHS 213
VI. Period   
07.03.LahtiFINHS 130
08.03.LahtiFINHS 130
10.03.KuopioFINHS 127
13.03.LillehammerNORHS 138
15.03.OsloNORT.B.C.
20.03.PlanicaSLOHS 215
21.03.PlanicaSLOHS 215
22.03.PlanicaSLOHS 215

Tadeusz Mieczyński, źródło: FIS
oglądalność: (45046) komentarze: (101)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • kuba stały bywalec
    PS 17.1.2009

    o ktorej sie mniej wiecej kwalifikacje 17.1 czy wczesniej

  • sledzik16 weteran

    Ja tez bym chciał aby były w kalendarzu PS skocznie o punkcie konstrukcyjnym K-90 chociaż 4 razy

  • anonim

    Mój kalendarz 2009/2010:
    27/28.11 Rovaniemi K90
    30.11 Kuusamo K120
    5/6.12 Trondheim K123
    12.12 Villach K90
    14.12 Kranj K100
    20/21.12 Engelberg K125
    29.12 Oberstdorf
    1.1 Ga-Pa
    4.11 Innsbruck
    6.1 Bischofshofen
    10/11.1 Oberstdorf K185
    14.1 Klingenthal K125
    17/18.1 Willingen K130
    22/23.1 ZAKOPANE K120
    29.1 Hakuba K120
    31.1/1.2 Sapporo K120
    3.2 Sapporo K90
    7/8.2 Iron Mountain K120
    15- 29.2 IO Vancouver
    5/6.3 Lahti
    8.3 Kuopio
    11.3 Lillehammer
    13.3 Oslo
    19- 21.3 Planica MŚ
    27-28.3Falun K90

  • skokib doświadczony

    Na stronie FIS-u wreszcie pojawił się kalendarz skoków 2009/2010(pewnie ostatni sezon startów Małysza). Jak go oceniacie?
    27-28.11 Kuusamo druż i ind.
    05-06.12 Trondheim
    12-13.12 (miejsce do ustalenia -Włochy lub Czechy)
    19-20.12 Engelberg
    29.12 Oberstdorf TCS
    01.01 Garimsch-Partenkirchen TCS
    03.01 Innsbruck TCS
    06.01Bishofschofen TCS
    09-10.01 Bad Mitterndorf, loty
    16-17.01 Sapporo
    22-23.01 Zakopane
    30-31.01 Willingen druż i ind. FTT
    03.02 Klingenthal FTT
    06-07.02 Oberstdorf loty, ind i druż.
    06-07.03 Lahti druż i ind. TN
    09.03 Kuopio TN
    12.03 Lillehammer TN
    14.03 Oslo TN

    Ponadto 19-21.03 MŚ w lotach w Planicy

  • skokib doświadczony
    2009/2010

    Czy wiadomo kiedyu będzie podany wstępny kalendarz 2009/2010?

  • anonim
    Heia Norge!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Ludzie a jak jest z skokami w tvp1?
    Musze to wiedziec ! nie moge opusic skokow w tv!

  • anonim

    LGP w skokah narciarkich wg mnie powinny odbywac sie we wrzesniu poniewaz jest wiescej turystow tak jak to bylo w 2004 roku.Chcialabym zeby organizatorzy przemysleli ta sprawe:)

  • skokib doświadczony
    PK

    A jeśli chodzi o Puchar Kontynentalny 2009/2010 to według mnie powinien wyglądać tak:
    07.121/08.12 -Rovaniemi
    12.12/13.12 - Pragelato
    19.12/20.12 - Courchevel
    28.12/29.12 - Einsiedeln
    02.01/03.01 - Titisee-Neustadt
    08.01-Sapporo HS100
    09.01/10.01 - Sapporo HS 134
    16.01/17.01 - Liberec
    22.01 - Villach
    24.01 - Kranj
    30.01/31.01 - Bischofschofen
    06.02/07.02 - Zakopane
    13.02/14.02 - Wisła
    20.02/21.02 - Salt Lake City
    27.02/28.02 - Iron Mountain
    06.03/07.03 - Falun
    13.03/14.03 - Trondheim
    20.03/21.03 - Kuusamo

  • anonim
    skokib

    Mistrzostwa Świata w Lotach 2010 odbędą się w Planicy.
    W Vikersund Mistrzostwa Będą w 2012 roku.

  • anonim

    Odniosę się do poprzednika, a konkretnie do punktu :
    - 19 - 21 marca - Planica M.Ś w lotach. Przecież w 2010 M.Ś w lotach mają się odbyć w Vikersund.

  • skokib doświadczony
    Kalendarz 2009/2010

    A ja proponuję kalendarz skoków w sezonie 2009/2010
    27.11 Kuusamo
    28.11 Kuusamo- druż.
    05.12 Trondheim
    06.12 Trondheim
    12.12 Harrachov
    13.12 Harrachov
    19.12 Engelberg
    20.12 Engelberg
    30.12 Oberstdorf
    01.01 Ga-Pa
    04.01 Innsbruck
    06.01 Bischofschofen
    09.01 Kulm- loty
    10.01 Kulm- loty
    15.01 Zakopane
    16.01 Zakopane
    23.01 Sapporo
    24.01 Sapporo
    30.01 Oberstdorf- druż, loty
    31.01 Oberstdorf-loty
    03.02 Klingenthal
    06.02 Willingen
    07.02 Willingen- druż.
    06.03 Lahti-druż.
    07.03 Lahti
    09.03 Kuopio
    12.03 Lillehammer
    14.03 Oslo
    19-21.03 Planica- MŚ w lotach

  • anonim

    mój kalendarz:
    28.11- Trondheim { dla odmiany }
    29.11-Trondheim
    6.12-Einsiedeln
    7.12-Einsiedeln
    13.12-Titise-neustad
    14.12-Titise neustad

  • anonim
    Propozycje dla FIS-u

    Ja proponuję następujące uzupełnienie kalendarza:
    28/29 listopada- Kuusamo HS 142
    6/7 grudnia- Pragelato HS140
    13/14 grudnia- Harrachov HS142
    15 marca- Trodndheim

  • anonim

    w sumie w Korei też mogłobt być . W miejscowości MUJU Jest skocznia o punkcie K 120m. Jest tam też dużo śniegu przez aż 120dni w roku od listopada do kwietnia. Warunki są tam wyśmienite. Nie wiem jak z wiatrem. Pomysł w koreą bardzo mi się podoba jednak bardziej wolałbym zawody w Courchevel, Hakubie lub Salt Lake.

  • anonim

    a może w tym sezonie by zrobić konkurs np. korei są tam skocznie duże.... lub w polsce np. szczyrk, wisła,

  • anonim

    nielubie szkoły dlatego szkoła jest głupia

  • anonim

    Możecie mi wkońcu powiedzieć, jak byście ocenili mój kalendarz skoków ? Proszę o szczerą opinię

  • anonim

    Kulm jest najmniejszym mamutem a ja wole oglądać długie skoki co nie znaczy że nie lubie Kulm. Chodzi mi bardziej o to, że zawody tam za często odbywają. Wole VIKERSUND. Jednak, nie ma co liczyć na skocznię w Vikersund na puchar świata w 2008/2009 poniewąż warunki tam są bardzo niestabilne i bardzo często wieje silny wiatr co zwłaszcza na mamutach stwarza szczególne zagorżenie. Zresztą w Vikersund ciągle odwołują zawody z tego powodu. Skocznia w Taupliz jest cała osłonięta lasami, i tam żadko odwołuje się konkursy. Ale mimo wszystko szkoda, że w Vikersund jest tak a nie inaczej. Jest to skocznia skandynawska, a na skandynawi ten wiatr to częsty problem. Jest to bolączka skoczni skandynawskich.

  • anonim

    musi byc VIKERSUND za kulm.

  • anonim

    i co wy na to ?

  • anonim

    Mi by bardziej pasił taki kalendarz:
    2 Period
    28.11. - Pragelato HS 140
    29.11 - Pragelato HS 140
    06.12 - Salt Lake City HS 134
    07.12 - Salt Lake City HS 134
    13.12 - Courchevel HS 132
    14.12 - Courchevel HS 132
    20.12 - Hakuba HS 131
    21.12 - Hakuba HS 131 / Druż
    3 Period
    28.12 - Oberstdorf HS 137 - TCS
    31.12 - Ga-Pa HS 138 - TCS
    04.01 - Innsbruck HS 130 - TCS
    06.01- Bischofschofen HS 140 - TCS
    4 Period
    10.01- Trondheim HS 131 / Druż
    11.01- Trondheim HS 131
    16.01- Vikersund HS 207 - Loty
    17.01- Vikersund HS 207 - Loty
    24.01-Vancouver HS 140
    25.01-Vancouver HS 140
    5 Period
    31.01-Zakopane HS 134
    01.02-Zakopane HS 134
    07.02-Willingen HS 145 / Druż
    08.02-Willingen HS 145
    11.02-Klingenghal HS 140
    12.02-Klingenthal HS 140
    14.02 - Oberstdorf HS 213 - Loty
    15.02 - Oberstdorf HS 213 - Loty
    6 Period
    07.03-Lahti HS 130/ Druż
    08.03-Lahti HS 130 - TS
    10.03-Kuopio HS 127 - TS
    13.03-Lillehammer HS 138 - TS
    15.03- Falun(Normalnie Oslo ale w zastępstwie Falun)-TS
    20.03 - Planica / Druż - loty
    21.03.-Planica - Loty
    22.03 - Planica - Loty

  • anonim

    Uwielbiam skocznie w Kuusamo bo jest największą skocznią Finlandii i 7 co do wielkości na świecie. Ale wolałbym, by przenieśli inaugruację do Pragelato, bo w Kuusamo ciągle wieje silny wiatr i bardzo często nie da sie tam przeprowadzać zawodów. Żadko zdarzają się 2 konkursy choć w tym roku sie to udało. Rok temu sam Janne Ahonen sie wypowiedział ,, To jest cyrk a nie inauguracja pucharu świata." W Pragelato są pewniejsze warunki Przydałoby się też zmniejszayć ilość zawodów w niemczech, ale zawody na Skoczni Heiniego Klopfera mogłby się odbywać corocznie. Przydałoby się też przeprowadzić zawody Pucharu świata na kilku skoczniach, na których żadko ma to miejsce. Prawie co roku są te same skocznie. To się robi nudne.Niech dadzą coś innego A co do skoczni K90 to lepiej by było ich mniej. Nie są tak atrakcyjne jak konkursy na skoczniach dużych lub mamutach(choc na Kulm zawody są za cżęsto lepiej by dali Vikersund) A jeśli chodzi o turniej skandynawski niech dadzą Falun. Lepsze to niż mają być 2 konkursy na Lillehammer. Muszę równierz Jednak Pochwalić Fis za wpisane w kalendarz Zawody w Vancouver i Oberstdorf K185(Po planicy to moja ulubiona skocznia).

  • anonim

    a ja chciałabym wiedzieć kiedy odbędą się LGP z Zakopanem? i gdzie można dowiedziec się czegokolwiek o zakupie biletów i rezerwacji noclegów?
    pozdr for all

  • anonim

    28.11. Rovaniemi FIN HS 100
    29.11. Rovaniemi FIN HS 100
    06.12. Cargaly CAN HS122
    07.12. Cargaly CAN HS122
    13.12. Predazzo / Pragelato
    14.12. Predazzo / Pragelato
    20.12. St.Moritz SUI HS100
    21.12. St.Moritz SUI HS100
    III. Period
    30.12. Oberstdorf GER HS 137
    01.01. Garm.-Partenkirchen GER HS 140
    04.01. Innsbruck AUT HS 130
    06.01. Bischofshofen AUT HS 140
    IV. Period
    10.01. Kulm AUT HS 200
    11.01. Kulm AUT HS 200
    16.01. Zakopane POL HS 134
    17.01. Zakopane POL HS 134
    24.01. Iron Moutain USA HS 133
    25.01. Iron Moutain USA HS133
    V. Period
    31.01. Sapporo JPN HS 134
    01.02. Sapporo JPN HS 100
    07.02. Willingen GER HS 145
    08.02. Willingen GER HS 145
    11.02. Klingenthal GER HS 140
    14.02. Chamonix FRA HS102
    15.02. Chamonix FRA HS102
    VI. Period
    07.03. Lahti FIN HS 130
    08.03. Lahti FIN HS 130
    10.03. Kuopio FIN HS 127
    13.03. Lillehammer NOR HS 138
    15.03. Oslo NOR T.B.C.
    20.03. Planica SLO HS 100
    21.03. Planica SLO HS 140
    22.03. Planica SLO HS 140
    Ostatni konkurs na Velikancie i Srednicie odbył się 1998r

  • Usia profesor
    @olek

    Popieram
    Zreszta zawodów w Niemczech jest strasznie dużo. Mnie by i Korea interesowała, po "drodze" do Japonii i do Kanady. A niedługonp. Moskwa ( po zbudowaniu tam kompleksu skoczni, czy Soczi)

  • anonim

    mam nadzieję ze Adam bedzie nie zakończy kariery przed tym sezonem

  • olek_solec weteran

    28.11. Rovaniemi FIN HS 100
    29.11. Rovaniemi FIN HS 100
    06.12. Trondheim NOR HS 131
    07.12. Trondheim NOR HS 131
    13.12. Predazzo / Pragelato
    14.12. Predazzo / Pragelato
    20.12. Engelberg SUI HS 137
    21.12. Engelberg SUI HS 137
    III. Period
    30.12. Oberstdorf GER HS 137
    01.01. Garm.-Partenkirchen GER HS 138
    04.01. Innsbruck AUT HS 130
    06.01. Bischofshofen AUT HS 140
    IV. Period
    10.01. Kulm AUT HS 200
    11.01. Kulm AUT HS 200
    16.01. Zakopane POL HS 134
    17.01. Zakopane POL HS 134
    24.01. Vancouver CAN HS 140
    25.01. Vancouver CAN HS 140
    V. Period
    31.01. Sapporo JPN HS 134
    01.02. Sapporo JPN HS 134
    07.02. Willingen GER HS 145
    08.02. Willingen GER HS 145
    11.02. Klingenthal GER HS 140
    14.02. Oberstdorf GER HS 213
    15.02. Oberstdorf GER HS 213
    VI. Period
    07.03. Lahti FIN HS 130
    08.03. Lahti FIN HS 130
    10.03. Kuopio FIN HS 127
    13.03. Lillehammer NOR HS 138
    15.03. Oslo NOR T.B.C.
    20.03. Planica SLO HS 215
    21.03. Planica SLO HS 215
    22.03. Planica SLO HS 215

    Zamiast Willingen można zrobić 3 konkursy w Vancouver (jeden na k-90) i do Japonii dołączyć Hakubę. Tak by była większa frekwencja.

  • anonim

    według mnie ciekawie by było gdyby zawody pucharu świata odbywały się w takich krajach jak :szwecja turcja francja usa kanada rosja korea ukraina

  • anonim

    Nie ważne jak będzie ułożony kalendarz Adam i tak będzie najlepszy ;)

  • Friedhelm początkujący

    Sądze że najlepiej byloby w Neustadt czy Oberhofie

  • Canton doświadczony

    Trochę bez sensu jest podawanie według mnie podawanie już, tak wcześnie wstępnego kalendarza na sezon 2008/09. Dlaczego?
    Skoki narciarskie ostatnio coraz bardziej są zależne od pogody. Coraz więcej konkursów bywa odwoływanych, nie ma już wielkich mrozów. Trwają pracę nad budowami skoczni zadaszanych i skoczni o punkcie konstrukcyjnym K300 (może jeszcze nie trwają, ale w niedalekiej przyszłości…). Tak więc nie ma sensu już podawać wstępnego kalendarza. Trzeba zobaczyć, jak będzie w tym sezonie. Czy znów nie będzie wielkiej zimy, nie będzie wielkich mrozów, czy znów nie będzie gdzie trenować wszystkim reprezentacjom. To trzeba uważać za najważniejsze.
    Zbliża się sezon 2007/08. W kalendarzu tego sezonu są konkursy na skoczniach o punkcie konstrukcyjnym K90. Pamiętam, jak z 5-6 lat temu Hofer gadał, że skocznie o tym punkcie konstrukcyjnym czy kalkulacyjnym znikną ze sceny i że będą służyć jedynie do treningów. Jak widać jednak Hofer przyszłości nie przewidział. Po wielu latach pustki skocznie K90 powracają! Mówił również, że mniej więcej w roku 2007 w kalendarzu Pucharu Świata znajdzie się Moskwa. Również i Moskwy próżno szukać. No i na koniec obietnica PZN-u. W kalendarzu na rok 2008/09 miały już być dwie polskie skocznie (tak mówiono 2-3 lata temu). Wielka Krokiew i Malinka. Ta ostatnia nie jest nawet jeszcze zbudowana…

  • JarekMM początkujący

    Piszecie tu dużo o Salt Lake City i Hakubie (no i Falun). Ja myślę, że nie ma co liczyć na powrót tych obiektów do kalendarza PŚ. Organizatorzy chyba się zrazili do tych miejsc (patrz wydarzenia z sezonu 2003/2004). Bardziej realne (i, przynajmniej według mnie, korzystniejsze) byłyby zawody w Titisee - Neustadt, Oberhofie, Harrachovie itp. (takie obiekty można wyliczać godzinami). Swoją drogą, to ciekawe, że Vikersund otrzymało zapewnienie organizacji zawodów w lotach w sezonie 2008/2009, a nie ujęto tego w kalendarzu wstępnym.
    A w następnych latach do kalendarza mogą wejść ciekawe miejscowości. Z tego, co wiem, trwa budowa skoczni w Pyeogchangu (Korea Płd.), a niedługo ruszy budowa skoczni w Erzurum (Turcja) i Kavgolovie (okolice St. Petersburga, Rosja).

  • heia_Norge początkujący

    Mam pytanie: czy wiadomo już, co z remontem Holmenkollen, kiedy będą burzyć skocznię...? (a może nie będą...?)

  • Divine JazOOn profesor
    czyżby

    brak KUUSAMO? :P. W końcu. Nie twierdze ze nie powinny sie tam wcale rozgrywac zawody. Ale pod koniec listopada natura i pogoda są tam tak niestabilne że to jest bez sensu.

  • Boy profesor

    Z Engelbergu też by można w końcu zrezygnować, śmiało można skakać w PŚ w Einsiedeln. A już niedługo w St. Moritz ma powstać duża skocznia, więc... ;)

  • anonim

    Boy ma racje. Na początku sezonu nikt by nie zrezygnowal z pierwszych punktów a jakby po drodze dać za sobą USA_Kanada a potem Japonia, to juz mur beton by wszyscy pojechali.

  • Boy profesor
    @maciejas

    Zawodnicy nie jeżdżą do Japonii czy USA, bo zawody tam są zazwyczaj w bardzo złym terminie, najczęśniej przed jakąś ważną imprezą i wtedy kadry decydują się na spokojny trening, a nie na starty nie wiadomo gdzie, co wiąże się także ze zmianą strefy czasowej i problemy z aklimatyzacją. Ale na początku sezonu byłoby to bardzo korzystne, obsada byłaby 100 procentowa.

  • maciejas bywalec
    @Boy

    Nie wiem dlaczego tak jest, ale w sportach zimowych w innych dyscyplinach raczej większość zawodników z czołówki jeździ do Ameryki albo do Japonii. W skokach to jest "czarny teren".

  • Boy profesor
    @maciejas

    Zobacz gdzie co roku ma miejsce inauguracja PŚ w narciarstwie alpejskim. I nikt nie narzeka. Warunki o tej porze są rewelacyjne i zawody są zawsze przeprowadzane. A skoczkowie mieliby przecież czas na przestawienie się, to nie jest tak że zawody są co dwa dni...

  • maciejas bywalec
    @Boy

    No tak! Byliby bardzo zadowoleni ze zmiany czasu i zmęczenia! Nie wiem tylko co by powiedzieli jakby wrócili do Europy na konkursy i czy też by byli tacy zadowoleni jak by sie okazało, że ta wyprawa im się dała we znaki!

  • Boy profesor
    @maciejas

    Mylisz się. Wszyscy pojechaliby na inaugurację PŚ do USA. Można by zrobić wtedy dwa weekendy PŚ, jeden w Park City, drugi np. w Lake Placid czy też Iron Mountain i szafa gra. Skoczkowie na pewno byliby zadowoleni, bo przy okazji zwiedziliby trochę Stany ;)

  • Boy profesor

    W Falun na razie zawodów być nie może, bo skocznia stara, nie posiada fisowskiej homologacji, konieczna modernizacja. Obecnie tam się nie skacze.

  • maciejas bywalec
    @Boy

    Jeśli chcesz oglądać inaugurację na którą nikt nie pojedzie to proszę bardzo. Ja przynajmniej tego nie kupuję.

  • Boy profesor

    GDZIE JEST VIKERSUND?! W poprzednim sezonie rozegrano tam jeden konkurs lotów, przed sezonem skocznia przeszła modernizację, zrobiono rewelacyjne oświetlenie, aby można było skakać wieczorem i co? Wszystko na marne? W tym nadchodzącym sezonie lotów tam nie będzie i w następnym też ma nie być? To jest najlepsza skocznia mamucie, pozostałe już nam się znudziły!

  • Boy profesor

    Inauguracja PŚ powinna mieć miejsce albo w Stanach Zjednoczonych albo w Kanadzie. O tej porze roku panują tam idealne warunki i śmiało PŚ można tam zaczynać. W USA jest wiele dużych skoczni, a nie rozgrywa się już tam PŚ, coraz rzadziej także CoC, a szkoda, bo zawsze jest to jakieś urozmaicenie.

  • Luk profesor

    Falun by mogło być, Hakuba, Miyanamori (K 90) w Sapporo, Salt Lake City, Pragelato, jakiś inne niedawno wybudowane skocznie, TRONDHEIM WRESZCIE! A tu nadal te same badziewia. Aż się niedobrze robi

  • anonim

    Śwęta racja ! Ja tez gnębię nieznanych, jak można coś pisac i się nie podpisać ?

  • harry weteran
    DOSC NIEZNANYCH

    Zgodzę sie tu z nieznanym. Niemcy solidnie przygotowuja zawody. Wszystko jest pod reka , dlatego chetnie jezdze na te zawody. juz nie chodzi ,ze jest bliziutko.

    PS.
    Kuzwa ludzie pozakladajcie sobie nicki , bo juz tych @nieznanych jest jak psów latajacych za suczkami wczesnym kwietniem.
    Dla mnie taki @nieznany to jest jak wedkarz ,ktory kupil ryby w sklepie.

  • anonim
    do Gall

    Nie kazdego stac na zorganizowanie PS
    Ktos mial chyba ANONIMOWY ANONIM pretensje ,ze tyle w niemczech jest konkursow. Gosciu tam mozna dojechac i jest w miare tanio. Organizacja super. Jesli siedzisz tylko przed telwizorem to nie wal glupot bo ci chyba wszystko jedno czy za oceanem czy przed oceanem. Mnie jednak nie jest wsio ryba.

  • Gall stały bywalec

    Ten kalendarz jest tragiczny... ciągle to samo. Jest tyle wspaniałych skoczni, na których mógłby odbyć się PŚ, a nikt nawet o nich nie pomyśli...

  • maciejas bywalec

    Nie życzę sobie, ani wszystkim fanom skoków narciarskich, żeby inauguracja Pś 2008/2009 odbyła się w Hakubie, albo w Salt Lake City, ponieważ tam by nikt nie pojechał i chyba nikt nie chce takiej inauguracji!

  • dżamper początkujący

    chyba każdy by chciał by wróciło Falun... Przepiękna skocznia i lokalizacja :)

  • Marko początkujący

    Prawdę mówiąc to nie ma wielkich rewelacji poza Vancuver. Chcialbym aby wróciło Falun.

  • vegx redaktor

    33 konkursy i znowu ta Japonia :/

  • anonim
    WISŁA MALINKA

    JA proponuje wisłe MALINKE...do tego czasu chyba zdarza wszystko uporzadkowac:)

  • Anonimowy Anonim doświadczony

    Co to ma być? Jak zwykle Niemcy dostają konkursy na 3 do 5 skoczni! Dlaczego w kalendarzu nie ma takich skoczni jak Falun, Salt Lake, Hakuba, ZAWSZE TE SAME! W PŚ powinny być co najmniej 2 weekendy na skoczniach średnich. A ten PŚ w Szczyrku to by się Polsce przydał ale wątpię by skocznia nadawała się do PŚ (trybuny, infrastruktura, itp...)

  • krzycho doświadczony
    Kalendarz PŚ

    Od tego sezonu do kalendarza wróciły skocznie normalne (Kranj, Villach).; W takim razie w sezonie 2008/2009 też takie skocznie się pojawią. Może nastapi jakaś zmiana i w kalendarzu będzie np:
    28 i 29: Rovaniemia
    6 i 7 Pragelato lub Val di Fiemme lub Vikersund K-90.
    13 i 14 np. Villach i Kranj.

    A może w sezonie 2009/2010 odbędą się zawody na skoczni K-90 w Szczyrku? Co wy na to?

  • patrycja381 weteran

    fajnie, ze juz daja wstepny kaendarz na sezon 2008/2009.przynajmiej bede wiedziala kiedy mam sobie wolne szykowac od szkoly;).no ale coz...

  • anonim

    Moim zdaniem atmosfera inauguracja powinno być w Kuopio lub Kuusamo

  • aaa stały bywalec

    No i termin Zakopanego mi popsuł szyki. Miało być pod koniec stycznia a nie w połowie

  • AtoMan początkujący
    Początek sezonu wg mnie...

    1. Kuusamo HS 142 / Rovaniemi HS 100 - 2x
    2. Lillehammer HS 138 / Trondheim HS 131 - 2x
    3. Vikersund HS 100 / Hinterzarten HS 108 - 2x

    Ostatecznie Salt Lake City lub Hakuba, bo Titisee pewnie nie dadzą... ;o

  • anonim

    A zima czeka ich podróż dookoła świata: Zakopane- Vancouver- Sapporo- Wilingen ;) mNawet przeskocza jeden dzień w zyciu i nigdy go nie przeżyja jak polecą z Vancouver do Sapporo ;)

  • maciejas bywalec

    W Kuusamo jest taka fajna atmosfera zawsze. To idealne miejsce na inaugurację. Ciekawe skąd w Pragelato wezmą
    śnieg o tej porze roku. Jeśli inauguracja nie odbędzie sie w Kuusamo. to ja tego nie będę oglądał.

  • harry weteran
    @nieznany

    To kalendarz na 2008/2009 taki maly szczegol :)

  • harry weteran
    akont.

    Odpuscic wlasna studniowka dla skokow ? Dziecko co Ty wygadujesz.
    Aha juz masz ustalony termin studniowki na 2009 rok ? No dzialacie bardzo przyszlosciowo.

  • anonim

    narty.ezakopane.pl podany jest szczegółowy program zakopiańskiego Pucharu Świata i jak byk stoi 25-26 stycznia....

  • _Daga_ bywalec

    @nieznany
    to ciekawe, bo ja na stronie FIS-u widze taki sam kalendarz, jak jest tu na sj...

  • anonim

    Nie rozumiem. Strona oficjalna FIS podaje inny kalendarz, strona Engelbergu też. Zawody Pucharu Świata w Engelbergu miały być 22-23 XII (i tak nadal jest na stronie FIS i Engelbergu), Zakopane 25-26 I....To jak to własciwie będzie?

  • anonim

    siema nie wiecie czy będzie jeszcze można kupić bilet na zakopane przez internet ?

  • akont doświadczony

    Bardzo dobrze ze Zakopane tak wczesnie bo bylam juz gotowa odpuscic wlasna studniówke na rzecz na skoków :Dna szczescie nie bedzie takiej potrzeby

  • manuel@ doświadczony
    manuel@

    ..Dobrze że już podali wstępny kalendarz zawodów, chociaż nie jestem zaskoczona tym rozkładem, ponieważ już go widziałam...jest na www.thomasmorgenstern.com
    Pozdrawiam~~~~

  • harry weteran

    Kuusamo? nareszcie ktos zmadrzal tam zawsze duje i nie da sie normalnie rozegrac zawodow.
    @maciejas
    Jak to nie maja prawa ?

  • maciejas bywalec

    NIEEEEEEEEEEE! ! ! ! ! ! ! ! ! ! NIE MAJą PRAWA WYRZUCUIć KUUSAMO. TO MOJA ULUBIONA SKOCZNIA I ULUBIONE ZAWODY ! ! ! ! ! ! ! ! ! !

  • vero92 profesor

    Yeah Kulm:D No i Zakopane troszkę wcześniej niż w tym roku.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl