Znamy skład polskich skoczków na TCS

  • 2007-12-23 21:25
Hannu Lepistoe ogłosił już skład polskiej drużyny na Turniej Czterech Skoczni. Obyło się bez większych niespodzianek.

Piotra Żyłę, który w Engelbergu zaprezentował się bardzo słabo, zmieni Marcin Bachleda. Przypomnijmy iż "Diabeł" w miniony weekend zaliczył udane występy na nowej skoczni w niemieckim Garmisch-Partenkirchen (13. i 7. miejsce).

Skład naszej ekipy uzupełnią Adam Małysz, Kamil Stoch oraz Maciej Kot.

Pierwszy konkurs Turnieju Czterech Skoczni już 30 grudnia, w niemieckim Oberstdorfie. Na dzień wcześniej zaplanowane są kwalifikacje.


Tadeusz Mieczyński, źródło: PZN
oglądalność: (7653) komentarze: (90)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • anonim
    Dlaczego dotąd nasi skoczkowie nie mają PSYCHOLOGA???

    Nie mamy dobrych skoczków więc nie ma z kogo wybierać ale Maciek Kot dobrze,że pojedzie zapozna ie ze skocznią,przecież i inni zawodnicy w tym wieku już startowali,ale powinni mieć PSYCHOLOGA,który powinien z nimi być,nawet Austriacy zabierają ze sobą psychologa na TCS.Jeśli nasi nie będą mieli to i wyniki będą jak dotychczas,bo czuje się,że i Małyszowi przydałby się chociaż już ma swoje doświadczenie,a młodsi nie poradzą sobie bez pomocy fachowca.Jeśli ich zwierzchnicy są innego zdania to niech nie oczekują postępów chłopaków szkoda tylko ich samych bo stresują się i nie mająpomocy w dodatku trudno porozumiewać się z trenerem,który nie zna polskiego. To mówię z obserwacji skoczków i wypowiedzi trenerów z innych krajów.Nie wiem od kogo to zależy,ale i skoczkowie powinni wręcz żądać psychologa i to dobrego.Pozdrawiam czytających ten komentar.Pragnę widzieć Adama uśmiechniętego,szczęśliwego a nie kak smutnego jak obecnie.On chce być na szczycie ale jego zwierzchnicy powinni Mu pomóc.

  • anonim

    Niestety nie ma czym zastąpić M.kota ponieważ Zyła, Hula , Bachleda skaczą na tym samym poziomie a może nawet gożej. Ponoć wychodza maćkowi pojedyncze dobre skoki i uzbierał dużo punktów w poprzednim sezonie.
    A co do Matei to może miał kilka wpadek ale nie jeden zawodnik chciałby mieć takie miejsca jak robert np. 5 miejsce w Mś chyba w Trondheim.

  • mati5735 początkujący

    myślę, że czrnym koniem TSC w Polskiej Reprezentacji będzie Maciej Kot! Trzymajmy za niego kciuki.

  • anonim
    KOT

    Bardzo dobrze, że jedzie M. Kot - jest młody i nauka zaowocuje w przyszłości. Pozostała trójka nie podlega dyskusji.
    Ktoś wspomniał że Mateja powinien jechać - tragedia stary zawodnik i się nie sprawdził wiele razy.

  • anonim
    Hula

    No skład doby. Ino zamiast Kota to może Śliża a jak nie to bym dał Hule. Ale niestety nie mozna bo go wyrzucili z kadry. Jak ktos chce wiedziec czemu to pisac na gg 10282639.

  • jozek_sibek profesor
    @Adrian

    Polacy w PK 2007/2008:

    1.M.Bachleda - 31,15, x, x, x,13, 7 - 22 miejsce - 72 pkt
    2.P.Żyła -------- x, x,13,20, 8, x, x, - 25 miejsce - 63
    3.Ł.Rutkowski - x, x,18,25,18,50,49 - 39 miejsce - 32
    4.S.Hula ------- 41,30,29,23,32,38,38-53 miejsce - 11
    5.R.Mateja ----- 27,41, x, x, -x, x, x - 62 miejsce -- 4
    6.R.Sliż --------- 45,38, x, x, x,57,50 - nie sklasyfikowany
    7.K.Miętus ------ x, x,39,54,53, x, x - nie sklasyfikowany

    Trzy punktowane miejsca(Rovaniemi),miał Ł.Rutkowski,ale w Ga-Pa to juz była tragedia - 50 i 49 miejsce!
    R.Mateja w dwóch pierwszych startach sezonu(Pragelato), spisywał sie kiepsko - puzniej juz nigdzie nie powoływany.
    Starty R.Sliża i K.Miętusa tragiczne.
    S.Hula - wszystkie 7 startów i 11 pkt - bez komentarza.

  • Adrian stały bywalec

    Gdzie jest ROBERT MATEJA? To SKANDAL! :(
    Bachleda za Zyle - zamienil stryjek siekierke na kijek... :(
    Czemu zamykamy na innych zawodnikow, a skacze ciagle ta sama piatka?

  • Jola bywalec
    Adam

    Wszystkiego najlepszego dla naszych skoczków z okazji Świąt Bożegonarodzenia - wspaniałych kibiców, dalekich skoków i zdrowia, a dla Adama Małysza z okazji imienin wszystkiego dobrego.

  • jozek_sibek profesor
    Obecny sezon PŚ

    Polacy po 7 kokursach PŚ 2007/2008:

    1.A.Małysz --- 16, -7, 8,10, -9,10,13 - 10 miejsce - 184 pkt
    2.K.Stoch ----- 58,34,35,34,34,41,18 - 47 miejsce -- 13 pkt
    3.M.Kot ------- 72,57,53,35,52,58,43 - nie sklasyfikowany
    4.M.Bachleda - x, 35,60,57,39, x, x - nie sklasyfikowany
    5.P.Żyła ------ 44, x , x , x , x,47,63 - nie sklasyfikowany

  • jozek_sibek profesor
    Jak nasi wybrancy spisywali się ostatniego lata

    Polacy w LGP 2007:

    1.A.Małysz ---- 2, -2, 3, 2, 3, -1, x, x, x, x - 460 pkt
    2.K.Stoch ---- 39,14,29,19,27, x, x, x, 1, 5 -181
    3.M.Bachleda -x, x, x, x, 12,14,21,21,53,61- 60
    4.P.Żyła ----- 32,35,37,45,44, x, 8,11,43,38- 56
    5.W.Skupień --x, x, x, x, 11,25,23,19, x, x - 50
    6.R.Sliż ------- x, x, x, x, 52, x, 32, 5, x, x - 45
    7.M.Kot ------ 39,38,20,24,26,17, x,x,37,54- 37
    8.R.Mateja ---- x, x, x, x, 30, x, x, x, x, x --- 1
    9.S.Hula ------- x, x, x, x, 36, x, x, x, x, x --- 0
    9.D.Kowal ----- x, x, x, x, 37, x, x, x, x, x --- 0

  • anonim

    gdybym ja byłtrenerem, to bym wziął Małysza, Stocha, Bachledę i Mateję.

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w PŚ 2006/2007r:

    1. MAŁYSZ Adam - 1453
    30. STOCH Kamil -- 168
    55. ZYLA Piotr ------- 34
    60. HULA Stefan ----- 26
    85. MATEJA Robert --- 4

    Rok temu na T4S pojechali i zaęli miejsca.

    1.A.Małysz - 3, 12, 6, 8 - 7 miejsce
    2.K.Stoch - 29,21,15, 9 - 15 miejsce
    3.R.Sliż ----- x,48,45,54 - 56 miejsce
    4.S.Hula -DSQ,55,66,50 - 65 miejsce
    M.Bachleda- 59, x, x, x - nie sklasyfikowany

    Sklasyfikowano 68 zawodników

  • ski_fanka stały bywalec

    Szczerze powiedziawszy sama się zastanawiam po co M. Kot jedzie na TCS... z całym szacunkiem dla tego młodego skoczka ale jak narazie nic nie zdziała.
    Pozostaje pytanie zatem kogo zabrać? Ano, niech pewniakami będą Adam i Kamil, a dwoma pozostałymi niech będą najlepsi w konkursie świątecznych na Wielkiej Krokwi w środę.

    Tyle że już za późno...

  • patrycja381 weteran
    @jakub

    usprawiedliwia go zeszly sezon.pamietasz co zrobildoprowadzil Adama do krysztalowej kulipamietasz czy juz zapomnialesmam tylko szczera nadzieje ze zrozumiesz i dasz juz spokoj.

    zycze wszystkim cudownych swiat i szczescia w nowym roku
    http://www.uhh.pl/?str=&kod=TWljaGGzIDopOik=

  • jakub początkujący
    KOCUR

    no do jasnej cholery poco tego on kocura bierze przeciesz on to jest jeszcze dziecko i nie umie skakac.ani razu nie wszedły do 30 a co jeszcze lepsze nawet ani razu nie miał miejsca np 31-36 Ja mysle ze jak tak dalej bedzei robił Hannu L. to moze sie pozegnac z rolą trenera polski bo w tym sezonie nic jeszze nie zrobił cioł jeden

  • krzycho doświadczony
    @Anika

    zgadzam się z tobą. Po co były wyżucane pieniądze na zgrupowanie dla oldboyów? jeśli juz mieli zgrupowanie to niech teraz pokażą jego efekty. Bo jak nic nie pokażą to w przyszłości pownniśmy zacząć inwestować w kadrę B i C./

  • krzycho doświadczony

    Co do Tajnera,Długopolskiego,Mateji,Pochwały to zobaczymy jak zaprezentują się na MP. A co do Wojtka to zgadzam się z @Obserwatorem że trzeba dać mu szansę i zobaczyć na co go stać. Może akurat powalczy o wejście do ,,55"Wrl w PŚ i zwiekszy nam razem z Bachledą limit.? A w PK w rankingu CRL Wojtek jest 46 i niedługo wypadnie z niego wraz ze Śliżem i bedziemy wówczas wystawiać 4 lecz za 2 bedziemy płacić. Zaś jeszcze co do zwiekszenia limitu w PŚ to mamy obecnie trzech zawodników w ,,55"WRL i 4 możemy wystawiać,lecz po nastepnym periodzie zostanie Adam i kamil bo Piotrek z taką formą nie będzie jeździł na zawody i wypadnie z 55. A więc bedziemy musieli wprowadzić dwóch chyba najbliżej będących koło 55. A więc Bachledę i Skupnia a w IVperiodzie dodać Żyłe i może z Zakopcu dożucić kogoś. Zobaczymy Jak narazie to do Insbrucka i Biszofshofen gdy miał dobrą formę powinien pojechać Skupień.

  • Anika profesor

    Oldboje mieli zgrupowanie w Ramsau. Chyba nie po to tylko, żeby startować w MP? Może są przygotowywani do startów w PK, a nawet w PŚ, jeżeli aktualni reprezentanci "dadzą plamę"?

  • obserwator doświadczony

    Widze ze juz powoli uzytkownicy tesknia za Tajnerami i Pochwala.Ktoz by sie tego spodziewal.Co do Wojtka to niestety zostal odrzucony na bok calkowicie.Tez jestem za tym zeby dac mu szanse chociaz w PK, zamiast wozic kompromitujacego sie na skoczniach Sliza.I moze byc tak ze Skupien na tych smiesznych zawodach swiatecznych spisze sie lepiej od wycieczkowiczow posylanych na PK w tym sezonie.

  • harry weteran
    do wszystkich

    Czy nie wiecie lub nie czujecie ze w skokach narciarskich powstal maraz, nielad jak tylko Tajner szefuje PZN. ?
    Talenty sie nie rozwijaja ba marnowane sa ( np.Mateusz Rutkowski ) Niech mi nikt nie mowi ,ze tylko i wylacznie Mateusz sam sonbie jest winien ze sie stoczyl w rynsztok. Prosze sobie przypomniec w jakich okolicznosciach i w ktorym momencie wchlonieto go do kadryA. Za upadek Mateusza najbrdziej winie Tajnera. Dywanikami sprawy sie nie zalatwia . Ten facet nie nadaje sie po prostu na to stanowisko. Za zaslugi to tylko na Powązki. w we wlasciwym czasie, bo zaslugi ma ale nie w tej dziedzinie co teraz.
    Kurde nikt nic nie wie. Ida sprzeczne opinie o formie skoczkow, o przygotowaniach o rotacjach .
    A juz w ogole nie ma palnu poprawy czy planu dzialania.
    Dziwicie sie ze skoczkowie starsi odsuwaja sie w cien ?
    Dla oszolomow antykibicow wszystko jedno czy bedzie Skupien w skladzie czy Zyla czy Koteczek :) i tak ich zwyzwaja.

  • krzycho doświadczony

    Skład wybrali taki jak wybrali. Co do Adama i kamila to jestem pewien. Marcina już lepiej wziąć niż Żyłę. A jak trenerzy wzieli Maćka to niech już tak będzie,niech ma ostatnią swoją szansę. Obecną formę wszystkich naszych zawodników poznamy w Zakopanem na MP już w środę. Dlatego jestem za tym żeby do Insbrucka i Biszofshofen wymienić dwóch najsłabszych zawodników jeżeli bedzie oczywiście na kogo wymienić. Może z dobrej strony pokażą się Wojtek Skupień-przy okazji mógłby wejść do ,,55"WRL. A może dobrze zaprezentują się Krystian Długopolski,Tonio Tajner,Robert Mateja,Tomasz Pochwała. Tonio i Krystian gdyby byli w dobrej dyspozycji to mogliby pojechać na PK do Kranj 5 i 6 stycznia i tam walczyć o wejście do 50CRL> Wszystko okaże się po MP> a co do Klimka to powinien jeździć on regularnie na FIS Cupy i Alpen Cupy. Mógłby ewentualnie pokazać się na PK w Zakopcu tak cociaż na jednych zawodach żeby sprawdzić jak prezentuje się na tle innych ale nic wiecej od niego nie wymagajmy.

    A wiecie może kto pojedzie na PK do Engelbergu?

  • kibic_malysza profesor

    Też mi jest to dziwne, bo pozostali zostali gdzies odsunięci na bok a wybierani są tylko co jeżdżą na zmiane na Puchar Świata albo na PK. Skupnia wystawią chyba dopiero w Zakopanem.

  • anonim

    Czy ktos może wie co się dzieje z Wojtkiem Skupniem ?
    Czyzby znowu miał jakąs kontuzję ?
    Dlaczego wciąz go pomijają, a może on by lepiej sie spisał na TCS od Koteczka ?
    Kto wie ! Moze lepiej postawić na starszyznę, w takim przypadku, a młody niech się szlifuje w innych zawodach narazie.
    No ale to decyzja trenera oczywiście.

  • anonim
    Nie za szybko ten skład?

    Są 26.12 MP - dlaczego nie mogą być eliminację na konkursy T4S ?
    Czy rzeczywiście Bachleda i M.Kot to nr 3 i 4 w naszych skokach?

  • Boy profesor

    Dlaczego wciąż szansę dostaje Kot? Startował we wszystkich konkursach obecnego sezonu, a w niektórych przypadkach jedynie kwalifikacjach i nawet nie zbliżył się do finałowej trzydziestki...
    Wiadomo, że trenerzy nie wezmą za niego Huli czy Śliża, którzy skaczą chyba jeszcze gorzej.
    A co się dzieje ze Skupniem? Może jemu by w końcu dali szansę?

  • vero92 profesor
    @papaj

    Tak napisałam że własnie nie ma kogo no niestety, wyboru nie ma. Będzie koniec, będzie. Ale myślę że potem nastapi może lekki przełom bo jest Zniszczoł Murańka Byrt itd oni sobie na arenie międzynarodowej radzą nieźle. Mam wciąż nadzieję co do Kamila Stocha ale tutaj to raczej na wiele nie wskazuje ale hm.. trzeba wierzyć i tyle.

  • Papaj początkujący

    to kogo ma wziasc? jak nie kota co moze mateje ? prawda jest taka ze nie ma teraz nikogo na jego miejsce nie ma go kim zastapic i to jest smutna prawda dla polskich skokow jak małysz skonczy kariere to po prostu bedzie koniec - smutna prawda

  • vero92 profesor
    Maciej Kot :PP

    Zdobywać doświadczneie musi- OK. Ale jak pojedzie do Val Di Fiemme to to już będzie przesada.

  • harry weteran
    do GKM

    Tak tez moze byc :)
    Tak na serio to Klimek nie ma szans np. z takim Stochem.
    Klemens skacze dobrze i daleko z wysokich bramek.
    Jak ustawia bramki pod Stocha i Malysza nie ma szans :)

    Mam jednak nadzieje ,ze ani Stoch an i Malysz nie beda skakac.

  • anonim

    dziwne , zwykle sklad przedstawiany byl po mistrzostwach polski. Czyżby bali się , że murańka stanie na podium i ośmieszy bachlede , stocha i kota?

  • harry weteran
    Potrenowac w zaciszu a swieta odpoczywac

    Jeden z userow nie zna nazwisk naszych skoczkow. Czy jest w naszej kadrze na TCS Kotek ?
    Albo szyderstwo bije od tej osoby albo brak oglady. @Anika
    Zgadzam sie. i jeszcze gdzies dopowiedzialem ze jesli sie nie ma formy fizycznej to na nic zda sie psycholog , poruwnujac to do twej bolacej nogi w jakim stanie wtedy bylas psychicznym. Bol minal stan psychiczny sie poprawiel . Nie bylo tak ? Masz racje ,ze ludzie myla psychiatre z psychologiem. Moim zdaniem psychiatra leczy stan pschiczny czlowiekale a psycholog zapobiega temu stanowi.

    A jesli chodzi o udzial Malysza i spolki w jakis tam zawodach na Krokwi to juz sie wypowiedzialem pod newsem:
    autor: harry gg: 3995533, 23 grudnia 2007, 13:25
    co do naszych
    Ktos tu napisal, ze zle sie dzieje ,ze zamiast Stoch zblizac sie ma do Malysza, Malysz zbliza sie do Stocha.

    Przed 2 seria w ktoryms tu komentarzu napisalem;
    "Kto mi powie a szczegolnie Kruczek ze Malysz jest w formie( tylko wiaterki mu szkodza) uznam go za niepoczytaknego":
    Panie Kruczek i moze ktos z userow no jak ? Podyskutujemy?

    Lepsitoe powiedzial ze cos drgnelo ale nie przjdzie to od zraz. Brawo trenerze. Jest pan znawca.
    Tylko mam pretensje do pana ,ze dal sobie pan wybic ten swoj plan z glowy. Trzeb bylo zostac w Villach a potem w Ramsau i odpuscic Engelberg . Tak pisalem.

    Jak jako (...... ) porsze pana niech pan odpusci Malyszowi i kadrze A skoki na Krokwi w Boze Narodzenie. Potrenujcie gdzies na luzie w jakims zaciszu.

  • anonim

    przez plotki skacza wszyscy

    Skład naszej ekipy uzupełnią Adam Małysz, Kamil Stoch oraz Maciej Kot. - rozumiem ze marcin jest numerem jeden?

  • anonim
    @Caffee (caffee123@wp.pl)

    Adam wracał samolotem sponsora Red Bulla.Razem z nim lecieli Gregor i Morgi

  • anonim

    skoro jest zasada ze skacza najlepsi aktualnie, to dlaczego zamiast Zyly Bachleda, a nie zamiast Kota?//

  • patrycja381 weteran

    @Anika zgadzam sie z Toba. Adam powinien dostac wiecej wolnego, aby moc spokojnie pobyc z rodzina dluzej. To na pewno pomogloby mu o wiele lepiej niz codzienne treningi na skoczni. chwial oddechu od skokow sie Adamowi nalezy.

  • Adrian stały bywalec
    kamil stoch

    Ja mysle ze na Kamila mozna liczyc tylko ze potrzeba mu dobrego psychologa . Za bardzo sie spina w konkursie i przez to nei skacze to co umie co pozwala mu aktualna forma . Mysle ze w konkursie wtorkowym MP moze nastraczyc Adama ;)
    CIekawe czy bedzie startowal Mateusz Rutkowski ;)

  • Caffee doświadczony
    szopka jakaś

    dla mnie anjwieksza szopka [wcale nie bozonarodzeniowa;p] jest meczenie Adasia [rzekomo oszczedzanego do IO w Vancouver] i wystawianie Go na MP. To przecież bez sensu, Adam bedzie "walczył [bo tak naprawde bez wiekszego wysilku wygra] z slabostkami pokroju Bachledy, Żyły itd? Omg, po co to? Może od razu wreczmy Adamowi złoty medal i okrzyknijmy Go mistrzem Polski?!? Jest najlpeszy w Polsce, to nie ulega wątpliwościom, więc na co męczyć Go, odbierać mu tak piekne chwile, jak świąteczny dzień, który móglby spedzić z najbliższymi, odstresować się, odpocząć.

    Ja na miejscu Kruczka wstydziłabym się przyznać do tego, że nie pozwalam zawodnikom nawet normalnie spędzić świąt. i jak oni mają psychicznie poprawnie funckjonować?

    żenada! i Adasia nam zamęczą:( i resztę oczywiście też.

    Acha, i jescze jedna refleksja po przeczytaniu artykułu na pzn.pl- Adam wrócił szybko i wygodnie do domu samolotem- i fajnie. ale dlaczego restza musi spędzić kilkanaście godzin w podróży samochodem? Nie dało się załatwić jakoś, aby reszta [a nie ejst ich w końcu aż tak wielu] również wróciła samolotem?

    no ale koniec z tym narzekaniem. Wszystkim PRAWDZIWYM kibicom- Wesołych Świąt, a naszym zawodnikom- CIERPLIWOŚCI I BARDZO SZYBKIEJ REGENERACJI SIŁ :))

    Adasiu :*

  • vegx redaktor

    Wszystko ok, ale po co ciagnac Małysza do Zakopaneg na MP. Przecież nikt tam z nim nie ma najmniejszych szans a szkoda marznac. Nie lepiej by bylo wypoczac te 4 dni tak jak to zrobia Austriacy i spokojnie pojechac 27 grudnia do oberstdorfu.
    Oczywiście nie, bo są hiper wazne MP, który są ważniejsze od TCS. Wiadomo, wszyscy ciagnac w swoja strone. Organizatorzy chca cos zarobic to robia co moga, zeby Adam skakal na MP a jemu ciezko odmowic.
    Moze gdyby trener przelamal te farse i zabronil kategorycznie startu na MP to cos by to dało.
    Ludzie, wolimy n-te mistrzostwa polski Adama czy dobre miejsca na TCS?!

  • Anika profesor

    Po co oni ciągaja Adama na te "pietruszkowe zawody" zamiast dać mu trochę spokoju? Kto o tym zadecydował? Chcą, żeby znowu na Krokwi nałapał złych nawyków? Dlaczego nie dadzą mu odpocząć? Czy ktoś jest w stanie to zrozumieć?

  • kibic_malysza profesor

    Wszędzie jest już podawane, ze Małysz wystąpi w Zakopanem w konkursie świątecznym...

    "26 grudnia, polscy skoczkowie sprawdzą formę w mistrzostwach kraju, które odbędą się na Wielkiej Krokwi w Zakopanem. "

  • kibic_malysza profesor

    Najnowsza wypowiedź Kruczka, jak zwykle BAAAAAAAAAAAAAAARDZO OPTYMISTYCZNA!

    "Małysz i spółka wolne mieć będą tylko dwa dni - dla porównania trener Austriaków Alexander Pointner dał swoim podopiecznym cztery dni wolnego. 28 grudnia - wyjazd na Turniej Czterech Skoczni. Pewni startu są Adam Małysz i Kamil Stoch. Trzecim zawodnikiem być może będzie Marcin Bachleda, a czwartym - Maciej Kot albo Piotr Żyła. - Chciałbym powiedzieć, że Adam pojedzie wygrać turniej, ale skoki za bardzo są nieprzewidywalne. Świadczy o tym choćby niedzielna historia Koflera - mówi Kruczek. - Adam jedzie do Niemiec i Austrii walczyć o jak najlepsze miejsce."

    Oj Panie Kruczek przydałoby się nieraz trochę zimnej głowy zachować.

  • patrycja381 weteran

    rzeczywiscie bez wiekszych niepodzianek...jesli oprocz malysza beda sie do drugiej serii kwalifikowac pozostali zawodnicy(prz zalozeniu, ze wejda do konkursu), beda siee dziac prawdziwe cuda...

  • anonim

    TCS - nic tam nie zdziałamy. Małysz skacze coraz słabiej i nie widać poprawy.

  • manuel@ doświadczony

    Adam, Kamil mogą być....Maciek Kot tez jakoś ujdzie ale Bachleda?...Nie no, to będzie porażka...tak właściwie to nie mamy żadnego ,,dobrego" ,,czwartego" zawonika...Jedynie ta trójka nadrabia straty... Wszystkie nadzieje pokładamy w Adamie Małyszu.. Jedno mi nie daje spokoju: Kamil Stoch podczas cyklu LGP wygrał konkurs w Oberthofie....dziwi mnie, dlaczego teraz, zimą podczas PŚ tak słabo się reprezentuje..Może nerwy?...Stres....nie wiem.....przymopne że wtedy kiedy nwygrał w LGP nie było lidera Polskiego Teamu Adama Małysza...czyżby poczuł ulgę że nie ma już tego GiIGANTA?...bardzo możliwe

  • nielot bywalec

    ,,,dziwne macie myślenie. Klimka pasowało by zostawić do 16-17 lat w lidze szkolnej!,,

    nie tedy droga to by go tylko zniechecilo do skakania skoro on juz w tej ,,lidze szkolnej,, meczy sie i dusi rywalizujac tam z zawodnikami w swoim przedziale wiekowym to analogicznie wypadaloby go wysylac gdzies indziej aby zbieral dosiadczenie szczebel wyzje i tak kroczkami powolutku aby juz w wieku 16-17 lat by oskanym zawodnikiem znajacy doskonale skocznie na,ktorychj beda rozgrywane zawody PS i znal tamte skocznie

    ale cuz tu jest polska i PZN nie stac aby szkolic i wyslac swoich zawodnikow na prawdziwe skocznie,na ktorych mozna wiele sie nauczyc jak tak dalej pojdzie nasi wszyscy skoczkowie zalapia ,,syndra krokwi,,(vide nasza kadra A stracila forme w zakopanem przed tegorocznym PS) i tylko tam beda potrafili skakc i zdobywac punkty :) trzeba szlifowac poprawiac technike forme ale niestety polskie warunki a w szczegolnosci polskie obiekty na to nie pozwalaj jakie skocznie jakie zaplecze finansowe jacy trenerzy tacy skoczkowie

  • Anika profesor
    @nielot (*z38.internetdsl.tpnet.pl)

    Chyba nikt rozsądny nie wymaga od Klimka tego aby "zdobywal 1 miejsca w MP startujac z takimi ,,mlodymi wilczkami,, jak Bachledy Skupnie Mateje itp.. aby juz startowal w PS i plasowal sie w pierwszej 6 zawodow"
    to właśnie tzw. "normalni" fani tego od niego oczekują. Kto boweiem domaga się wysyłania Klimka na PK czy PŚ? Ani Usia, ani ja, którym wmawia się niechęć do niego i zawiść, lecz ci wszyscy "wielbiciele" tego dzieciaka.
    A szesnastolatek na pewno nie jest dojrzałym mężczyzną nawet pod względem psychicznym. Poczytaj może coś na temat fizjologii człowieka, a o psychologii tez nie zapomnij.
    Właśnie mając to wszystko na uwadze jesteśmy przciwne startom dzieciaków w "dorosłych" zawodach z MP włącznie.

  • gaga stały bywalec

    To było pewne ze Hannu zmieni Piotrka na Marcina. Żyle wiadć było w dwóch konkursach , ze nie idzie... Niech poćwiczy na spokojnie na mniejszych skoczniach a moze akurat po takiej przerwie zacznie lepiej skakac:)... kto wie..:)

    pozdrawiam

  • anonim
    PISAŁEM "ODPUŚCIC ENGELBERG"

    Pisałem tyle razy aby MAŁYSZ nie startowali w engelbergu! Wystartował gorzej niz sam oczekiwał! A gdyby został w Ramsau i potrenował jeszcze dwa albo trzy dni dłużej i dzis wrócił sobie do domu to co by to mu dało:
    1. ODDAŁ BY WIECEJ SKOKÓW TRENINGOWYCH KTÓRE POZWOLIŁY BY MU NA WYELIMINOWANIE BŁĘDÓW.
    2. POPRAWIŁBY POZYCJE NAJAZDOWĄ ORAZ ODBICIE.
    3. SPOKOJNY DŁUZSZY TRENING TO DLA MAŁYSZA RÓWNIEZ ODPOCZYNEK.
    4. NIESTARTUJAC W ENGELBERGU ADAM NABRAŁBY CHECI SKAKANIA, NAPEWNO JĄ MA ALE 4-5 DNI TRENINGOWYCH SPOWODOWAŁOBY ZE JESZCZE BARDZIEJ CHCIAŁBY SKAKAĆ I ZOBACZYC CO TEN TRENING DAŁ.
    5. SKACZĄC W ENGELBERGU MAŁYSZ WIE ZE BRAKUJE MU JESZCZE SPORO DO NAJLEPSZYCH, TU ZADZIAŁA CZYNNIK PSYCHOLOGICZNY BEDZIE PRZEZ SWIETA MYSLAŁ O FORMIE A TO MOZE NA NIEGO NIE WPŁYNAĆ ZBYT POZYTYWNIE!
    6. GDYBY 4-5 DNI W RAMSAU PRZEPRACOWAŁ TAK JAK CHCIAŁ TEGO ON I TRENERZY NA ŚWIETA WRÓCIŁBY DO DOMU SPOKOJNY, WYLUZOWANUY I Z NIECIERPLIWOŚCIĄ CZEKAŁ NA TURNIRJ.
    7 ODPOCZĄŁ BY OD ZAWODÓW CHYBA AŻ 16 DNI TO DUZO I TO BY ZAPROCENTOWAŁO NA TURNIEJU!
    A tak uciułał tylko kilka punktów, wraca do domu napwewno troszke rozczarowany a sezon jeszcze długi!
    Efekt spokojnego treningu w Ramsau ale 4-5 dniowego byłby napewno moze juz na turnieju a tak wciąz wielka niewiadoma!

  • anonim

    dziwne macie myślenie. Klimka pasowało by zostawić do 16-17 lat w lidze szkolnej! Maciek to wielki talent i skacze najlepiej obok stocha i adama. W Polsce jest zasada kto najlepszy ten ma prawo do startu w Pś. JESZCZE JEDNO CO JEST W POLSCE, JAK NIE IDZIE TO SIE GO USóWA I NIE DAJE KOLEJNEJ SZANSY MóWIE TU SZCZEGóLNIE O KIBICACH. Myślę że maciek odnajdzie swoją lepszą dyspozycje i naprawde pokaże wam i wszystkim co on jest wart.

  • nielot bywalec

    bravoo Marco Poolo w koncu jakas madra wypowiedz jego wiek ma go usprawiedliwiac do konca sezonu? i miec jak to sie mowia nauczyciele w szkole ,,pierwszy miesiac ochrony dla uczniow,, to my od 13 letniego oseska wymagamy aby zdobywal 1 miejsca w MP startujac z takimi ,,mlodymi wilczkami,, jak Bachledy Skupnie Mateje itp..? aby juz startowal w PS i plasowal sie w pierwszej 6 zawodow? a od 16 NASTOLATKA ( w sumie 16latek to juz ,,prawie dojrzaly mezczyzn w 70-80% napewno pod wzgledme fizycznym)aby tylko cudem udalo mu sie przejsc przez kwalifikacje a juz o dostaniu sie do punktowej serii i zajac tam miejsce od 28-30 to niesamowitym wyczynem godnym uchoronowania upamietnienia go pomnikiem? i wpisaniem do kart historii polskich skokow?

  • Usia profesor
    @Marco Polo

    Cos Cię skleroza "zawodzi". To ja byłam przeciwko startowi Kota w PŚ (w marcu) i wcale mi się nie podoba jego obecnośc w kadrze A ( bo to go tylko hamuje w rozwoju jak wszystkich skoczków, którzy się tam znaleźli). Te przedpotopowe metody "płotkowe" jak widac zaszkodziły nawet Małyszowi a trenerzy błądzą jak dzieci we mgle nie potrafiąc poprawić nie tylko odległości, ale i stylu skoczków.
    A jesli chodzi o wiek, to ktoś wypominał brak talentu Maćkowi, co nie jest prawdą. I dalsza rzecz Maciek nie robi z siebie "następcy Małysza" i nie probuje kibicom wmawiać że jest półbogiem.
    W jego interesie byłyby starty w PŚ i Alpen Cup, bo kazdemu jest potrzebny sukces a nie tylko zaliczanie buli z czołówką. Bo za chwile gdy go wykonczą to odrzuca jak zabawke która się znudzili i może pójść w ślady Huli czy Śliża.

  • anonim
    DO "Anika"

    Tak naprawdę to w skokach, według mnie to co jest w głowie jest najważniejsze. Gdy naprawdę potrafi się myśleć to skoki odrazu nabierają techniki. Jest to najtrudniejszy element skoków narciarskich i naprawdę możecie myśleć inaczej ale wszystko sie bieże z myslenia które jest w głowie. Trzeba mieć ciało zsynchronizowane z głową.

  • Anika profesor

    Tata Kot bardzo sceptycznie podszedł do awansu Maćka do kadry A i wysłaniu go na PŚ, ale zaufał panu Lepistoe, wierząc, że on wie co robi. Proszę więc nie pisać, że cokolwiek synowi "załatwił"

  • kolesio weteran

    Niestety, na pzn.pl Łukasz Kruczek mówi coś o "czekającym kadre konkursie 26 grudnia". Kurcze pieczone świąteczne, a miałem nadzieję ża dadzą Adamowi i chłopakom odpocząć. Oni od 5 dni dzień w dzień skaczą - a teraz dwa dni przerwy i znowu mieli by skakać...?

  • anonim
    nieznany

    Ja tam nie mam nic do nikogo a juz napewno nie do Macka, ale nie bądz głupi. No i co z tego ,że jego ojciec jest fizjoterapeutą w kadrze i może załatwai mu (w co wątpie) starty w PŚ. Przecież to jego dzieciak i jestem pewny ,że gdybyś ty miał taką możliwosc załatwic cos swojemu synowi ,,po znajomosci' to bys to zrobil...

  • Marco Polo weteran
    @Usia

    Za pół roku to chyba na nartach, ale wodnych sie ten talent objawi:)
    Albo na zawodach rozgrywanych na pólkuli poludniowej. Ale tam chyba sie skoków nie rozgtywa?:)
    Aha. To od 16-toletniego kota nie wymagamy, bo ma jeszcze czas, a 13-toletniemu murance złosliwie wypominamy co się da i czego sie nie da?
    Jakies te proporcje z lekka zachwiane. Nie uważasz?

  • Anika profesor
    @harry

    A jak się maja nauczyć podejścia psychologicznego, skoro o psychologii nie mają zielonego chyba pojęcia, a rękoma i nogami bronią się przed zatrudnieniem psychologa?
    Ja wiem, że niektórym psychologia kojarzy się z psychiatrą i poczytują to za ujmę, ale to przecież nieprawda.
    W czasach, gdy z Adamem trening mentalny prowadził dr Blecharz, był on niedościgniony. Teraz czerpie z zasobów, ale każdy bodziec wymaga wzmocnienia. To, że sam mówi, iż nie potrzebuje psychologa, nie znaczy wcale, że tak jest naprawdę. To widać zresztą "na belce", co sam byłeś łaskaw zauważyć.
    A poza Adamem nikt z aktualnej, szeroko pojętej kadry, nie miał tego szczęścia do obcowania z najlepszym chyba w Polsce psychologiem sportowym. Co chyba zresztą widać, po wszystkich. Jeżeli Adam sam mówi, że "za dużo myśli przed skokiem", to problem tkwi w głowie. Czyli jest to sprawa dla psychologa.
    Jeżeli nasi chłopcy są "mistrzami treningów", a w konkursach wychodzi im jak widać, to jest to wołanie o pomoc.
    Takie jest moje zdanie, nie musisz się z nim zgadzać.

  • Usia profesor
    @bubabubu

    Gregor w wieku Maćka Kota zajął 25 miejsce chyba w Oslo.
    Wielu z Was zapomina, że Schlierenzauer za 10 dnii konczy 18 lat a Maciek Kot skończył 16 w czerwcu (czyli jest o 1,5 roku młodszy od Gregora). Z tego wynika, że jeśli Maciek ma ten sam talent co Gregor to go przejawi dopiero za pół roku :PPP
    Gdy Gregor był w obecnym wieku Maćka to zaliczał pojedyńcze podia na Alpen Cup :P

  • jozek_sibek profesor
    @nieznany (*z38.internetdsl.tpnet.pl),

    Małe sprostowanie.

    Polacy po 7 kokursach PŚ 2007/2008:

    1.A.Małysz --- 16, -7, 8,10, -9,10,13 - 10 miejsce - 184 pkt
    2.K.Stoch ----- 58,34,35,34,34,41,18 - 47 miejsce -- 13 pkt
    3.M.Kot ------- 72,57,53,35,52,58,43 - nie sklasyfikowany
    4.M.Bachleda - x, 35,60,57,39, x, x - nie sklasyfikowany
    5.P.Żyła ------ 44, x , x , x , x,47,63 - nie sklasyfikowany

  • anonim

    nie uwazam ,ze kot jest talentem popatrzcie na schlirenzauera co on robi w jego wieku to jest talencik ;)

  • nielot bywalec
    -

    co oni sie tak tego Kota uczepili rosnie nam nowy nietykalny pupilek w kadrze jak za prezydentury Tajnera i synka vel Tonia nielota? jego wyniki mowia za wszystko ANI RAZU OD POCZATKU SEZONU NIE PRZESZEDL KWALIFIKACJ! a argumenty typu ,,on jest mlody ma sie oswajac z atmosfera PS i z skokami na najwyzszym swiatowym poziomie w PS poznawac skocznie.....,, trzymajcie mnie ! a reszta mlodych zawodnikow w jego ~~przedziale wiekowym w kadrze polskich skokow nie moze dostac tej samej szany co on? tez chcieliby z pewnoscia zapoznac sie ta atmosfera PS i nabierac doswiadczenia ? tylko jemu przysluguje ten przywilej? ahaa zapomnialem reszta skoczkow przecie nie ma starych dzialaczy i innych ekspertow w PZN dla takiego skoczka juz na starcie jest ciezej i ma pod gore


    dajcie tez szanse poskakac innym mlodym skoczka w PS napewno na gorzej nie moglaby wyjsc taka zmiana Kota innym ,,utalentowanym zawodnikem,,bo po prostu gorzej skakac od kota juz sie nie da

    co do reszty naszego dream team'u

    -Malysz
    -Stoch
    -?
    -?
    i co z pozostalymi dwoma skoczkami ? przegladam nazwiska i dochodze do wniosku,ze nie mamy kogo wystawic taka jest prawda

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2007-12-23 21:22:13 ***

  • Forest stały bywalec

    Nie rozumiem waszych dywagacji. Niby kogo mają wystawić? Tylko zawodnicy z tej grupy przygotowywali się razem do sezonu. Nie sądzę żeby ktokolwiek inny był w stanie lepiej skakać. Skupień, Matej to poziom na tę chwilę słabszy niż Bachleda. Kot? Może i jest ze 2 w lepszej formie ale i tak by ich nie było w stanie stać na 30 moze Lepistoe sadzi że to jest zawodnik który jest w stanie skakać lepiej niż mu to do tej pory szło? Murańki przecież nie wystawi, bo było by to troche nieodpowiedzialne.

  • anonim

    W TCS to najpierw trzeba wygrac ze swoją parą,
    zależy kogo Kotek dostanie w parze, ale tak czy owak, musi skoczyć dośc daleko aby wejśc do finału, z tą formą bedzie mu bardzo ciężko.
    Mozna by wymienić Kotka, niech by sobie poskakał w PK, ale kogo za niego ?

  • anonim
    Maciek

    To dobrze że Lepistoe daje szansę naszemu młodemu skoczkowi

  • anonim
    Hodně štěstí

    Hodně štěstí polským skokanům na Turnieju Czterech Skoczni. Bude to souboj s Čechy, tak ať vyhraje lepší.

  • anonim

    Skoro Doskonałe Mleko naciskało, to trzeba było zabrać Rutkowskiego! To też ich podopieczny a ma taka sama szansę wejść do konkursu jak i Bachleda!

  • Veruss początkujący

    Wezcie Malysza na dwa konkursy, reszta niech sobie u nas cwiczy i zobaczymy!

    I gdzie, do chole.... jest psycholog?! Nasz POLSKI ZWIAZEK blabla nie mysli glowa tylko portfelem. Mamy wyniki.

  • harry weteran

    Diabelek znowu nie bedzie sie wychylal:)
    Nic nowego bo kogo mozna wyslac?

    Blad znowu z ta zamiana. Ech nie naucza sie trenerzy podejscia psychologiczngo
    Najpierw jednego "wyrzucaja" a drugiego przyjmuja i na odwrot.
    trzepanie psychiki im robia niezle.

  • Luk profesor

    Kot jest jak Hula w zeszłym sezonie - kolejny talent nam się marnuje

  • anonim

    Ciekawe ile razy Bachleda sie nie zakwalifikuje do konkursu 4 czy 3?

  • anonim

    Nie powinno być Bachledy!

  • Davidsson doświadczony

    Powinien być ktoś inny zamiast KOTA!

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl