Niemcy i Austriacy na Sapporo

  • 2008-01-29 12:28

Zarówno Niemcy jak i Austriacy nie lekceważą w tym sezonie konkursów PŚ w japońskim Sapporo. Obie ekipy wystąpią tam w niemal najmocniejszym składzie.

Peter Rohwein do Japonii zabiera Michaela Neumayera, Martina Schmitta, Stephana Hocke i Michaela Uhrmanna.

"Dyspozycja całej czwórki idzie w górę. Myślę, że już w Japonii Neumayer i Schmitt powinni się plasować w czołowej dziesiątce" - powiedział niemiecki szkoleniowiec.

Wśród Austriaków w Sapporo zabraknie jedynie Gregora Schlierenzauera, któego trener Alexander Pointner w tym sezonie stara się oszczędzać.

Do Sapporo polecą więc Thomas Morgenstern, Martin Koch, Arthur Pauli, Andreas Kofler, Wolfgang Loitzl, Manuel Fettner oraz Bastian Kaltenboeck.


Tadeusz Mieczyński, źródło: Informacja własna
oglądalność: (13100) komentarze: (171)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • anonim
    do Pire

    napisalam wczesniej komentarz ale nie opublikowali.
    Pire,wyjasnilo sie i nie bedzie spekulacji jak sie zdarzyly wczesniej.
    pozdrawiam Cie :)

  • jozek_sibek profesor
    Niemcy w PŚ 2007/2008

    12 NEUMAYER Michael - 363 pkt
    21 SCHMITT Martin ------ 168
    28 UHRMANN Michael ---- 97
    38 SPAETH Georg -------- 50
    39 HOCKE Stephan ------- 38
    61 FREUND Severin ------ 12
    63 WANK Andreas ------- 11

  • jozek_sibek profesor
    Austriacy w PŚ 2007/2008

    12 punktujących zawodników w PŚ 2007/2008.

    1 MORGENSTERN Thomas -- 1255 pkt
    3 SCHLIERENZAUER Gregor - 839
    5 LOITZL Wolfgang ------------ 568
    9 KOFLER Andreas ----------- 408
    17 KOCH Martin ---------------- 201
    19 PAULI Arthur --------------- 176
    30 FETTNER Manuel ------------ 91
    46 HOELLWARTH Martin ------ 26
    48 MUELLER Roland ----------- 23
    52 INNAUER Mario ------------- 18
    59 SCHNEIDER Balthasar ----- 15
    70 KAISER Stefan -------------- 3

    Na konkursy PŚ do Sapporo jedzie czołowa 7(poza G.Schlierenzauerem),oraz niepunktujący jeszcze w tym sezonie Bastian KALTENBOECK.

  • Michal1994 weteran

    Jacobsen wraca do formy wygral mistrzistwa norwegi o 20 punkto w chybam skoczyl 137,5 i 135 gdy hilde skoczyl po 131 chyba to wraca sdo formy

  • Divine JazOOn profesor
    Morgi

    troche sie boi, wracajacego Małysza, Schlierego tez nie zabieraja zeby w razie co nie urwal mistrzuniowi Morgiemu punktów. Wiec jedzie do Sapporo gdzie jest mniejsza obstawa dobrych skoczków.

  • anonim

    Aniu przeczytaj cała rozmowem a nie wtracaj sie bez znajomosci wczesniejszej rozmowy! widze, ze jestes kolejna ,,fanka'' !

  • anonim

    fajnie @ PIRE,że znasz osobiście Gregora,ale nikogo to nie interesuje..................

  • anonim
    co do wczoraj:)

    Gregora znam osobiscie i jest hm...zakrecony:) tyle moge powiedziec, sympatyczny tez owszem, ale ja mam swoich ulubiencow od 7 lat i nie zamierzam ich zamieniac na nikogo innego!

  • anonim
    gregor

    Gregor musi lecieć! przed zakopanem nie skakał bo był chory a teraz chcą go oszczedzać. jeszcze będzie tak ze zamiast 3 miejsca bedzie5 bo chcą go oszczedzac

  • anonim

    Raczej ma jechać, jeśli tylko się załapie do najlepszej czwórki Austriaków. Tak to by Go raczej nie oszczędzali. A ostatnio nie skakał na mamucie, bo był chory.

  • vero92 profesor

    No ale jak on na te MŚ w lotach pojedzie... czy on w ogole jedzie? Jak on nigdy na mamucie nie skakał. Dziwne, ale zobaczymy jak się sprawa potoczy.Poczekajmy to się dowiemy.

  • anonim

    Ja myślę, że oczekują, że Gregor wytrzyma cały sezon do końca i będzie w pełni sił na Turnieju Nordyckim i w Planicy. No i pokaże coś na MŚ w lotach, choć wiadomo, że możliwości Schlieriego na mamucie są wielką zagadką.
    Dlatego wolą odpuścić Sapporo. Wydaje mi się, że wiedzą co robią.

  • edzia. stały bywalec
    @fanka_schmitta

    Bardzo dziękuję za opis filmu ;))
    Oczywiście jestem fanką Schmitta, dlatego tak chciałam mieć chociaż małą namiastkę tego filmu, czyli jego opis.
    Jeszcze raz wielkie dzięki!

  • taproflar doświadczony
    Eskplozja

    Wypowiedzi Małysza:
    "Jestem w super formie..Małysz 28.11 2007"
    26.01 2008
    "Głęboko wierzę w to, że jeszcze w tym sezonie moja forma eksploduje

    To jak super forma była czy dopiero ma eksplodować. Nie moge sie połapać

  • anonim
    -

    No, ale coż. niech odpocznie, niech mu to wyjdziee na zdrowiee ;)
    Najlepszego Martin

  • anonim
    Szkoda

    ;( szkoda, ze Schlieriego nie bedzie w Sapporo
    Miał by wtedy szanse wyprzedzic Ahonena w KG ;(((((((((((((((

  • anonim

    a znacz Gregora lub ktoregos z Austriakow ? pytam gdyz nizej w komentarzach pojawialy sie opisy ich, a nie sadze by pisaly to osobe ktore ich znaja/poznaly :>

  • anonim

    gacie- znam kilku skoczkow osobiscie i moge mowic, ze jest taki, a nie inny:)

  • anonim

    o co wy sie sprzeczacie ludzie? nie tylko 13latki moga piszczec i nawet 18tki i 30tki kogo to obchodzi ? kibicuja swietnie niech sobie kibicuja. czy musicie zawsze wrzucac wszystkich do jednego worka ? ja kibicuje Gregorowi bo jest mlody,zdolny i ma duzy potencjal a przy tym wydaje sie sympatyczny [nie mozemy przeciez okreslic jacy sa zawodnicy bo ich nie znamy!] opanujcie sie czasami ;) a co wiecej. Decyzji trenera nie zmeinimy, ma jakas polityke obrana, ale wydaje mi sie, ze po przerwie znowu bedzie wysokie miejsce. pozdrawiam fanow,znawcow i krytykowane 13tki :)

  • anonim

    zdeklasował rywali Matti:) teraz zacznie rzadzic pamietam, ze przed laty jak został MF to potem rzadził w PS:) brawa Matti!

  • olek_solec weteran

    Pire (*199.neoplus.adsl.tpnet.pl), 29 stycznia 2008, 21:03

    Hautamaeki? To pewne?

    Bardziej bym się spodziewał po Harri, którego forma idzie w górę, a Ahonena w dół. Ale Hautamaeki? Szok.

  • anonim
    PŚ Liberec

    Na [portalu skoky.net sa zdjęcia obsuniętego zbocza w Libercu. Chyba szczęście, że nie było tam PK, bo to zbocze mogło "pojechać" razem z kibicami.
    PŚ niestety zagrożony.
    Ale dla Adasia to chyba dobrze. Potrenuje w spokoju przed MŚL.

  • anonim

    Aha, to chyba ściema, bo nie ma Rutkowskiego i Skupnia

  • anonim
    @nieznany (*201.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Coś za mało tych Polaków na PK

  • anonim

    Mateja,Kubacki,Tajner,Pochwala,Sliz, Dlugopolski,Muranka i J.Kot to sklad Polakow na Pk w Zakopanem.

  • anonim

    Ja tam lubię Schlieriego, ale bez przesady. Racja, że nie mam 13 lat, ale nawet jakbym miała, to nie płakałabym z powodu opuszczenia przez niego konkursów ;/ To idiotyczne... Lepiej niech sobie chłopak odpocznie. I tak pomimo 18 lat, skacze dobrze, więc nie można od niego wymagać niewiadomo czego!

    Szkoda Aho ;( Mam nadzieję, że nawet jak nie pojedzie, to się wykuruję i będzie gonił Morgena... Szkoda, że Morgen ma już prawie w kieszeni kulę!

    Wszystkiego najlepszego dla Martina :) Sto lat;*

  • taproflar doświadczony
    Ja nie mam problemu

    Kibicuje wszystkim skoczkom na równi. Kto lepszy ten wygrywa -na tym polega sport. Nie ma problemu jak niektórzy na tej stronie, że jak nie idzie własnemu idolowi, to innemu się życzy źle lub zazdrości czy nawet nienawidzi. To jest dno nie kibic skoków, czy w ogóle sportu.

  • anonim

    Najwiecej ,,fanek'' jest z zawodnikami ,, na topie'' . popatrzcie na gage broni Adama, a wszyscy wiemy jak było ostatnio- Gadze chwała za taka postawe!pamietam jak 2 lata temu byłam na LGP, zjezdzały sie kipy i biedny gregor łaził jak nie powiem co, bo nikt do niego nie podchodził, rok pozniej, kiedy zaczal super skakac w PS nie dało sie do niego dojsc! takie z was ,,fanki''! trzebabyło byc z gregorem od poczatku jego kariery w skokach, a nie od poczatku jego sukcesów!

  • anonim

    A nie mogę kibicować kilku zawodnikom? Od 10 lat kibicuję Schmittowi, zawsze trzymałam kciuki za Małysza, ale z czasem pojawiają się też młodzi perspektywiczni zawodnicy, których zaczyna się dopingować. Nie widzę w tym nic złego, tym bardziej, że moja sympatia dla Morgiego czy Schlieriego wcale nie powoduje, że nie kibicuję już Martinowi i Adamowi.

  • anonim

    A jak można było wcześniej słyszeć o Schlieriem, skoro ten chłopak ma dopiero 18 lat? Jak tacy skoczkowie jak Aho zaczęli skakać w PŚ, to Gregor do przedszkola chodził.
    Czy to znaczy, że nie możemy Go lubić? Zaczął wygrywać w bardzo młodym wieku i ja po prostu to doceniam i Mu kibicuję :)

  • lol doświadczony

    Ola Ty to jestes wierna fanka. :|
    Ja tego nei rozumeim. Jak juz komus kibicuje to niezależnie od tego czy dobrze czy źle skacze i niezaleznie od tego jak wyglada. Poza tym jak dla mnei Austriacy są strasznie zadufani w sobie i za bardzo sie wściekają gdy im nie idzie.

  • anonim

    noja - no i chwała takim jak Ty, nienawidze osob, ktore zmieniaja swoich ,,ulubienców'' w zaleznosci jak skacza!takim ,,kibicom'' dziekujemy!

  • noja bywalec

    Pire....masz racje
    jja kibicuje Schmittoi (WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO MARTIN!)
    I nie wazne czy wygrywa czy zajmuje slabe miejsca...zawsze go bede uwielbiac

  • anonim

    Wy to jestescie fanki od zwyciestw, nie dawno jescze zadna z was nie słyszała o Schlierim, a teraz! zastanowcie sie czy kibicujecie skoczkom, czi ich urodzie. ja mam swoich faworytów, ktorzy skacza( nie oszukujmy sie cienko) ale od 7 lat trzymam z nimi, a nie zmieniam ich w zaleznosci jak skacza!

  • gaga stały bywalec
    @Martin i lol

    Nie kazdy musi "kochac" Małysza, ale szacunek jest najwazniejszy....:)

  • anonim

    Moim pierwszym idolem był Schmitt, brylował, kiedy zakochałam się w skokach :D Potem zaczęłam dopingować Austriaków, szczególnie Morgiego. Ale od jakiegoś czasu kibicuję Schlieriemu, po prostu dlatego, że jest dobrym, perspektywicznym zawodnikiem i do tego sympatycznym człowiekiem (może i nie przystojnym, ale przecież nie to w sporcie najważniejsze).

  • lol doświadczony

    Też nigdy nie lubiłam Małysza. Taki myszowaty i wogóle.
    Kibicuje jednamu skoczkowi juz od paru lat, ale nie powiem któremu:D. Powiem tyle że od Schlierenzauera duzo starszy.

  • Martin początkujący

    no ja patrze na skoki tylko ze względu na Schmitta,kibicuje mu juz od dobrych paru lat i mimo tego ze mu czasami nie idzie zawsze jestem z nim,i powiem wam szczerze ze nigdy nie lubilem malysza chociaz wiem co on zrobil dla tej dyscypliny i dla polski

  • lol doświadczony

    Martina S, ja miałam 13 lat. Ale ja wtedy zajmowałam sie czytaniem, a nie krzyczeniem na widok takich "piękności" jak Gregor S. (dobra, wiem ze to dobry skoczek, ale nikt mi nie wmówi że jest przystojny). Lubie oglądać skoki i dlatego denerwuja mnie małe dziewczynki wybierające sobie "ślicznych", młodych idoli i uważające że znają się na skokach lepiej ode mnie tylko dlatego ze nie potrafie wymienić wszystkich sukcesów Gragorka bądź Morgiego.

  • skladak stały bywalec
    mam pytanie

    nie ma moze ktos z Was jakis konkursow z Sapporo albo z Hakuby na kompie, plycie czy kasecie vhs?
    nie musi byc to caly konkurs, moze byc jedna seria lub cos takiego.

  • Paweł stały bywalec
    Siema

    Oby Małysz wróciłdo formy bo jak nie to pwoinni zwolnić Lepistoe :D

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2008-01-29 20:26:08 ***

  • fanka_schmitta bywalec
    edzia

    hmmm... film ten trwał gdzieś pół godziny,
    było to podsumowanie jego dotychczasowych występów w PŚ,
    pokazywalo różne fragmenty itp.,
    co jakiś czas puszczli wywiady z kimś na temat Schmitta (np. z Innauerem, Weissflogiem itp.), również sam Martin brał udział w tym nagraniu i wypowiadał się na różne sprawy...

    Bardzo mi się to podobało, bo rzadko kręcą coś na temat Schmitta, a to miało taki swój charakter...:)
    z resztą trudno to opisać, jeżeli chociaż trochę jesteś fanką Schmitta to wiesz o co mi teraz chodzi:)

  • jozek_sibek profesor
    @pieko

    Poczekaj jeszcze dzień,dwa i wszystko będziemy wiedzieć.

  • anonim
    @tea

    Hehehe, masz opóźnione i nie całkiem prawdziwe dane. A Janda nigdzie nie jedzie, nawet na PK w Zakopanem :P

  • anonim

    W Sapporo pierwszy raz wystartuje w kwalifikacjach więcej niż 65 skoczków, to sukces Japończyków.

  • harry weteran
    To wiadomo

    Morgi celuje w krysztalowa kule tak, ze kazdy punkt sie przyda.
    Ahonen jak i Adas maja chrapke na na Mistrza w Lotach. Nie dziwilaby mnie absenscja Ahonena w Saporro.
    Tajemnice robia z tego ,gdzie Adas ma trenowac jakby o jaki pocisk nuklearny chodzilo.
    Dla mnie wszystko jedno gdzie, aby tylko naprawil bledy
    Cos drgnelo z forma Adama chociaz Skocznia w Zakopanem i jego tam skoki nawet na te 133,5m nie moga byc juz wykladnikiem ,ze jest wszystko Ok.
    Czy zdazy wylemninowac te bledy jakie popelnia do MS w lotach. Chce usilnie wierzyc ,ale chyba trudne zadanie. Cudow jak to sam Adas mowi nie ma .
    Nie jestem az tak zagorzałym fanem Adasia , ale postaram sie uwierzyc , ze zdazy.

    Pozdrowienia dla 3 kibiców skokow zpoznanych w Zakopanem i piszacych tu na stronce.

  • anonim

    @last que

    ładne kwaitki to by zabrało cały koloryt tego sezonu wyłączając MŚw lotach...

  • anonim

    Jeszcze wczoraj Janne Ahonen planował startować w zawodach Pucharu Świata w Sapporo, dziś jednak musiał położyć się do łóżka z gorączką. Zwycięzca Turnieju Czterech Skoczni nie weźmie także udziału w Mistrzostwach Finlandii, które dziś wieczorem rozegrane zostaną w Jyväskylä.



    czytaj dalej ↓


    W takiej sytuacji lekarz reprezentacji skoczków, Juha M. Venäläinen, zarządził odpoczynek. Decyzję o wyjeździe do Sapporo Janne odłożył początkowo do jutra, jednak sytuacja nie wygląda dobrze. "Dziś rano miałem 38,7 stopni gorączki, która w ciągu dnia wcale nie zmalała. Nie wierzę, żeby do jutra mój stan polepszył się wystarczająco, by lecieć do Japonii" mówi Ahonen.

  • anonim

    Witojcie! Mam do sprzedania kartki filatelistyczne z PŚ w Zakopanem z roku 2004, 2005 i 2006 ! Cena jednej kartki to 6zł ! Wysyłka od razu! Tylko tysiąc takich na całą Polskę wydano! Są z wizerunkiem Adama Małysza ! Naprawdę warto to mieć! Jeśli ktoś jest zainteresowany proszę o podanie swojego gg w komentarzu!

  • kiler początkujący

    A mam pytanie z innej beczki. Ma ktoś info na temat skoczni w Wiśle? Budują ją czy nie?

  • sledzik16 weteran

    A co do Adama to wedlug mnie powinien jechac do SPAPPORO poniewaz nie bedzie tam kilku skoczkow z czolowej 10 PŚ i moglby wskoczyc do najlepszej 10:)

    A wiemy ze rok temu w Saporo Adam sie odrodził i zaczoł potem juz swoja dominacje do końca sezonu :)

    Według mnie Adam powinien pojawic sie w Saporo ale to juz nie moj głos tylko PZN i Hannu Lepisto :)

  • sledzik16 weteran

    A więc mozna przpuszczac ze Thomas Morgensterne odniesie 2 zyciestwa to PŚ i Kryształowa KULA bedzie juz jego ale jest jeszcze Jane Ahonen który na 100% nie podda sie i bedzie walczyl o zdobycie w SPAPPORO jak najwiecej punktow i dogonic w klasyfikacji generalnej PŚ Thomasha Morgensterna :)

  • Martin początkujący
    urodziny

    Wszystkiego najlepszego dla Schmitta z okazji 30-tych urodzin.Miejmy nadzieję że jeszcze będzie skakał jak za dawnych lat.

  • anonim

    Thank you very much vegx, you are God! :) Thanks! :)

  • anonim
    Czesi na PK do Zakopanego

    Hlava, Mazoch, Vaculík, Lukáš Kubáň, Čestmír Kožíšek, Jiří Mazoch a Martin Plhal,
    Jakub Janda po treningach w Ramsau wróci do domu i będzie się przygotowywał do dalszej części sezonu.

    A co z naszymi skoczkami? Kto startuje w PK w Zakopanem? Czemu PZN nadal top trzyma w tajemnicy przed kibicami? Czyżby znów przygotowywali jakąś "bombę"?

  • anonim

    Wiem, ze licza sie do PS. To byla ironia ;)
    Denerwuje mnie, ze nie bierze sie tych zawodow, zawodow w Sapporo, powaznie. Zmiana czasu itd... rozumiem. Ale to zwody jak kazde inne, licza sie punkty. A z tego co widac, to wyjazd na zawody w Sapporo jest jak loteria: moze pojedziesz... moze nie. Rozumiem, ze Adam nie jedzie, bo w Zakopanem tez mialo go nie byc, w Harrachowie rowniez... wiec to bylo planowane od jakegos czasu. Ale dlaczego jest tak wiele watpliwosci co do wyjazdu wiekszosci zawodnikow?

  • anonim
    PŚ Liberec

    PS w Libercu powaznie zagrożony.
    Do braku sniegu, dziś dołączyło małe osuwisko zbocza i częsci zeskoku. Obecnie fachowcy sprawdzają, czy da się usunąć te usterkę.

  • Nothingness stały bywalec

    No i po co Niemcy tam lecą? Lepiej jakby formę odzyskiwali na europejskich skoczniach :/ Wiadomo, że konkursy w Japonii, zmiana strefy czasowej itd nie jest obojętne...

  • anonim

    And the link. :P
    http://www.youtube.com/watch?v=Q4c4DhVVAwU

  • anonim

    Hi!
    Help me please!
    Here's a video........ Romören's flying in Planica....... And I list a music....... Mainly the end of video......
    Could someone give for me, please, which music is it? I can't simply finding out. :S
    Thank you before! :)

  • you've got a friend in me bywalec
    A niech jadą

    w najmocniejszych składach. W końcu Sapporo to nieco specyficzne miejsce, niejeden skoczek miał tam problemy z aklimatyzacją. Może być arcyciekawie- a nuż ktoś zgubi formę (np. Morguś), a nuż ktoś ją odzyska (np. Roar). Sapporo może okazać się punktem zwrotnym w tegorocznym PS. Być może japońskie konkursy uformują nową czołówkę na finałową część sezonu.

  • Luk profesor

    @Verus

    A trzy lata temu jak wygrał nagle dzięki fartowi Funaki w Sapporo to też tak marudziłeś?

  • anonim
    @Radek

    rekord wynosi dokładnie 1833 punktów.

  • anonim

    Nie jedzie Gregor, nie jedzie Adas... moze w ogole niech nie jedzie czolowka? Moze Jacobsen, Hilde, Ahonen? A co! Po co ich forsowac? Przeciez zawody w Sapporo nie sa wazne, prawdA? przeciez nie licza sie do PS, nie zarabiaja na nich... żenada. Oszczedzaja Schlieriego? Gwno prawda. Alez bedzie "zabawa"... bez sensu. Maja racje: dajcie szanse wygrac takim Kochom (bez urazy), Hulom i innym Karelinom z drugiej dziesiatki Wcale a wcale mi sie to nie podoba.

  • anonim
    @Redakcja

    a ja zawsze myślałem że się pisze SAPORRO!

    ***
    No, to jak widać, tkwiłeś w błędzie :)))

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2008-01-29 15:47:53 ***

  • anonim
    -

    Morgenstern jedzie do Japonii,z jednego zasadniczego i prostego powodu zeby nie stracić punktów w generalnej klasyfikacji do Ahonena.A ma przewagę 410 a więc gdyby Ahonen wygrał 2 razy w Japonii to miałby przewagę juz tylko 210 no i zrobiło by się nerwowo,a po co jeśli moze sobie spokojnie jechać i jeszcze powiększyć przewagę nad Ahonenem.Schliri tez powinien jechać do Japonii,poniewaz on jest 3 w generalnej i moze zostać wyprzedzony lub stracić duzo punktów (chociaz nie wiem czy Hilde jedzie do Sapporo,a Adaś zrobił bardzo dobrze ze nie pojechał.

  • Martina S stały bywalec
    ty olek_solec

    ja mam 28 lat i szkoda mi że nie jedzie bo stracić może sporo punktów a i wcale się nie dziwie że nastolatki płaczą z tego powodu tak biadolisz jak byś nigdy niemiał13stu.lat i nie podkochiwał się w kimś ładnym pozdrawiam Martina S

  • anonim

    Jejku, Gregor nie jedzie, bo austriaccy trenerzy mają trochę oleju w głowie. Po co Go forsować i pchać do Japonii, skoro może spokojnie szlifować formę na konkursy w Europie i MŚ w lotach. Co do zmiany czasu - przecież już rok temu był w Sapporo na MŚ i raczej nie miał z tym problemów.
    A jeśli ktoś mówi, że Austriacy przegrają ten sezon to gratuluję. Rzeczywiście - prawdopodobnie tylko PŚ, Puchar Narodów, być może drugi zawodnik na podium PŚ i czterech w czołowej "10". Rzeczywiście słabiutko.

  • anonim
    Gregor I

    Nie jedzie do japonii ,bo idzie na wygraną w MŚJ w Szaczyrku (lub raczej w Zakopcu)

  • anonim
    -

    Kurczę, nie bójmy się tego słowa - Pointner nie bierze Gregora, bo jest za młody i może nie poradzić sobie ze zmianą czasową. Na loty nie pojechał, bo nigdy na mamucie nie skakał i byłaby klapa, gdyby nie zakwalifikował się do czołowej 30. Tak samo jak do Czech nie pojechał Maciek Kot. Lepistoe nie ukrywał, że Maciek jest jeszcze "nieoskakany". Tak samo jak nie bierze go do Sapporo. Owszem, trzeba poprawic formę, ale niby można było by nie jechać do Liberca czy Willingen. Ale Sapporo to takie "zaplecze" skoków. Bo po co męczyć sie podróżą, skoro ik tak trzeba by było zrezygnowac z jednego startu? Skoczkowie wybrali sobie Japonię.

    Panie Pointner - gubi sie Pan w tym wszystkim. Radzę czasami być szczerym i nie owijać tak wszystkiego w bawełnę. Boi się - trudno, i tak jak na tak młodego skoczka wiele dokonał. Zgadzam sie z 'lol' - szykuje się nam zbiorowe samobójstwo nastolatek, które interesują się skokami ze względu na twarzyczkę skoczków pod kaskiem. Ugh... ;/

  • k i k i początkujący

    ciekawą taktykę wybrał Alex :) oszczędza Gregora kiedy może, zobaczymy co z tego wyniknie :)

  • grzedro początkujący

    "Oh nie weźmie gregora. Szykujmy sie na zbiorowe samobójstwo kochających "skoki" 13nastolatek."
    trafna uwaga.

    A co do Martina to fajnie by było jakby stanął na podium, ale jakby na to realnie spojrzeć to jest to raczej nie możliwe. Finlandia i Austria jadą w mocnym składzie...ale może jednak MArtin poszaleje i powalczy o pudło :)

  • edzia. stały bywalec
    @fanka_schmitta

    Mogłabyś napisać co dokładnie było w tym filmie? Niestety nie mam niemieckiej TV :((
    A Martinowi oczywiście życzę sto lat i dalekich skoków!

  • lol doświadczony

    Oh nie weźmie gregora. Szykujmy sie na zbiorowe samobójstwo kochających "skoki" 13nastolatek.

  • fanka_schmitta bywalec
    MARTIN;)

    tak, tak Martin ma już 30 lat...;)
    wczoraj na niemieckiej TV leciał program mu poświęcony, naprawde świetny materiał...
    Więc skoro Schmitt dzisiaj świętuje, to może będzie podium w Japonii?;)

  • motylek_ja weteran

    "jest już nawe znane miejsce:) dobrze nam znane, TVN coś przebąknęło, godzine temu."

    no i po co?! :(

  • Radek weteran

    Jak Morgi utrzyma formę, to może pobic rekord Schmitta w ilości punktów w sezonie (ponad 1800). Ale średnio na zawody musiałby zbierać 60 punktów. Łatwo miał nie będzie.

  • Simi początkujący

    ja sadze ze austriacy robia katastrofalny blad przeciez jak oni jada w prawie najmocniejszym skladzie to jaka forme beda mieli na mistrzostwa swita w lotach austriacy przegrali turniej czterech skoczni , przegraja loty no i przegraja puchar nordycki tylko wygraja puchar swiata i tak adam ten puchar ogloda sobie e tam taki 5 puchar do domu cos nowego

  • anonim
    Moze naszych zdązymy zawrócić?

    Przy tak mocnej obsadzie start Bachledy, Żyły a pewnie i Sefanka jak lokata ( bez sensu)

  • Radek weteran

    Jak to nie będzie Gregora? A pamiętacie zeszły rok?Świetna forma i mistrzostwa w Japonii i klapa.

    Nie wierzę też żeby Mika Kojonkoski chciał zarżnąć w ten sposób wracającego do formy Jacobsena.

  • anonim

    Pointner postępuje bardzo nierozważnie. Craz bardziej mnie zaczyna denerwować tym 'oszczędzaniem'. ;/

  • anonim

    Po konkursach w Sapporo Gregor straci swoje 3 miejesce:)))))))) I z tego bardzo się ciesze

  • anonim

    Dlaczego nie bedzie Gregora /

    Wydaje mi się, że trener Austriaków podchodzi z głową do jego startów, to stosunkowo młody chłopiec, po co go tak forsować ?
    To przyszły Mistrz ! To juz widac od ubiegłego roku, przyjdzie czas, ze bedzie startował bardzo regularnie.
    Narazie jest bardzo młody i niezwykle utalentowany.
    Dlaczego my nie bierzemy z nich przykładu ?
    Skąd niby u nich tylu młodych i strasznie utalentowanych zawodników ?
    Bo nie posyłają 13-sto latków na PŚ ale dbaja o nich, szlifują itd.
    My nigdy do nich sie nie przyrównamy nawet w połowie.
    Adam spokojnie sobie trenuje jest już nawe znane miejsce:) dobrze nam znane, TVN coś przebąknęło, godzine temu.

  • Martina S stały bywalec
    sklady okj.

    myślalam że Peter z załogą zostaje w chacie zaskoczył mnie.


    Alex mnie nie zaskoczył gdzieś podświadomie czułam że nie zabierze Gregora a poza nim pojadą wszyscy

  • Martina S stały bywalec
    100 lat 100 lat

    Martinku spełnienia wszystkich marzeń i podióm w Sapporo życzy Martina S

  • vegx redaktor

    Hmmm... szkoda, że na Skalitem nie ma śniegu ani wyciągu. To by była idealna skocznia do treningów dla Adama, Maćka i Krzyśka.

  • motylek_ja weteran
    Wszystkiego naj Martin!

    @avi

    Przyłączam się do życzeń!
    Wszystkiego najlepszego z okazji 30tych urodzin i, żebyś powrócił na podium w konkursach PŚ!

  • rozaldinho@op.pl stały bywalec

    ...widać w tym roku nikt nie odpuszcza. Morgenstern na pewno lubi tę skocznię, zresztą zawsze pasowała ona Austriakom- zwycięstwa Widhoelzla, podium Morgensterna, Liegla czy Nagillera... To może być pojedynek Austria - Norwegia. Myślę, że do formy może( ale nie musi ) wrócić Roar Ljoekelsoey - w końcu to jego skocznia.


    Szkoda, że nie będzie tam Adama, ale jeśli trening poskutkujei forma wróci - to będzie oznaczać dobry wybór... Ja ( gdybym był trenerem oczywiście:D ) odpuściłbym raczej Willingen z paru względów:
    - Adam tam nie skakał nigdy jakoś nadzwyczajnie( nie licząc oczywista sezonu 00-01)
    - będzie tylko 1 konkurs indywidualny( w Sapporo 2) , więc nawet jak nie ma już szans na PŚ to można powalczyć o pierwszą 6.
    - na pewno Adam bardziej lubi skocznię Sapporo niż Willingen ( przynajmniej tak mi się wydaje)
    - Willingen będzie tuż przed lotami, więc można by się lepiej przygotować...

    Ale mam nadzieję, że trenerzy podjęli dobrą decyzję i to zaowocuje już w Libercu///

  • kamol11 początkujący
    powtórka

    Znowu nie ma szlirencałera w tamtym roku też był trzeci pod koniec sezonu i potem już nie skakał noi spadł z podium

  • anonim

    Dziś urodzinki Martina Schmitta. 30!
    Więc... wszyskiego naj i podium w Sapporo :*

  • andbal profesor
    Oszczędzanie

    Niemcy mają realne szanse na punktowanie Ci co jadą. Pozostali nie. Zatem nie wykorzystują limitu. Naszych też powinno jechać dwóch a reszta z Lepisto trenować w Szczyrku (razem z Adamem Maćkiem i Miętuskiem). Tych dwóch w przerwie razem z "młodymi" zaliczają PK. Kasę zaoszczędzoną wydać na start juniorów w FC i AC.

  • skladak stały bywalec
    @nieznany

    ile razy trzeba ci tlumaczyc... :/ SAPPORO a nie Saporro ! :/

  • Katie44 początkujący

    Czemu nie biorą Gregora Schlierenzauera? Ale może mu to dobrze zrobi i tak nie wierzę żeby Ahonen zajął jakieś dobre mejsce, więc mam nadzieję że duzo nie odrobi punktów

  • anonim

    @MaDzIaLeNa
    Spokojnie, spokojnie. Ahonen nie wydaje się być w szczytowej formie, Jego szanse na odrabianie znacznie punktów maleją także dlatego, że jedzie cała światowa czołówka. A Gregor udowodnił już, że takie przerwy dobrze Mu robią. Austriacy słusznie Go oszczędzają, żeby miał siły na końcówkę sezonu no i MŚ w lotach. Na pewno powalczy o podium PŚ. A na wszelkie osądy przyjdzie jeszcze czas. Zobaczymy...

  • anonim

    austryjacy wzieli vce lidera pk i 5 w pk

  • Julka weteran

    Widzę, że w Japonii szykują się mocne zawody. Całą czołówka jedzie, z której wypadli na razie tylko Schliereznauer i Małysz.

  • anonim
    BRAWO

    Heheh "rezerwowe składy" :PP


    Czyli nareszcie normalne zawody Pucharu Świata równiez w Japonii!

    No to Japończycy w tym roku będą nisko w klasyfikacji WRL ;)

  • anonim

    A zresztą ! Niech sobie jadą. Ciekawe jak na tym wyjdą w perspektywie zbliżających się MŚ w lotach. Wydaje mi się, że trenerzy powinni swoich liderów oszczędzać. W przypadku Morgensterna - rozumiem ale w przypadku innych to nie rozsądne. Ale to ich problem :)

  • anonim

    norwegowie beda w skladzie takim jak w zakopanem jedynie zabraknie villberga bo on bedzie skakal w pk bo jest 4 w generalnej klasyfikacji

  • anonim
    -

    Cos mi sie wydaje ze w Sapporo* w tym roku bedzie bardzo ciekawy konkursskoro tylko narazie Małysz i Schliri odpuszczaja! ciekawe jak Norwegowie?!


    ***
    od moderatora
    jak napisał:
    autor: skladak , 29 stycznia 2008, 12:21
    @nieznany
    ile razy trzeba ci tlumaczyc... :/ SAPPORO a nie Saporro ! :/

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2008-01-29 12:38:38 ***

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl