MŚ w Oberstdorfie: kwalifikacje dla Kocha, tylko dwóch Polaków w konkursie

  • 2008-02-21 18:15
Kwalifikacje do konkursu indywidualnego Mistrzostw Świata w lotach narciarskich wygrał zdecydowanie Martin Koch. Austriak poszybował na odległość 201 metrów i otrzymał notę 193,7 punktu.

Drugie miejsce zajął Michael Uhrmann, reprezentant gospodarzy lądował na 195. metrze. Niespodziewanie trzecie miejsce zajął Francuz, Emmanuel Chedal, który skoczył 193 metry. Pół metra krótszy skok oddał aktualny dwukrotny Mistrz Świata w lotach, Roar Ljoekelsoey. Dobre odległości uzyskiwali także piąty Martin Schmitt (192 metry) oraz szósty Adam Małysz (191,5 metra).

Z Polaków do konkursu głównego, oobok Adama Małysza awansował jeszcze Kamil Stoch. Skoczek z Zębu lądował na 177. metrze, co dało mu 24. miejsce. Odpadł Piotr Żyła (34. miejsce) oraz Marcin Bachleda, który całkowicie zepsuł swój skok lądując na 146. metrze.

Z czołówki klasyfikacji PŚ, która nie musiała brać udziału w kwalifikacjach, najdalej szybował Bjoern Einar Romoeren. Rekordzista świata w długości skoku lądował na 207 metrze! Po 201,5 metra uzyskali jego rodacy - Tom Hilde oraz Anders Jacobsen. Ze startu zrezygnowali Simon Ammann i Janne Ahonen.

Wyniki kwalifikacji
Lp.ZawodnikKrajOdl.Pkt.Status
1 Martin KochAUT201.0m193.7Q
2 Michael UhrmannGER195.0m186.5Q
3 Emanuel ChedalFRA193.0m183.6Q
4 Roar LjoekelsoeyNOR192.5m183.0Q
5 Martin SchmittGER192.0m182.4Q
6 Adam MalyszPOL191.5m181.8Q
7 Andreas KoflerAUT191.5m181.3Q
8 Borek SedlakCZE190.5m180.6Q
9 Harri OlliFIN189.5m179.4Q
9 Matti HautamaekiFIN189.5m179.4Q
11 Pavel KarelinRUS190.0m178.5Q
12 Janne HapponenFIN189.5m178.4Q
13 Daiki ItoJPN188.5m178.2Q
14 Michael NeumayerGER190.5m175.6Q
15 Shohhei TochimotoJPN186.5m175.3Q
16 Noriaki KasaiJPN186.0m173.7Q
17 David LazzaroniFRA185.5m173.1Q
18 Jan MaturaCZE182.5m169.5Q
18 Guido LandertSUI182.5m169.5Q
20 Primoz PeterkaSLO182.0m168.9Q
21 Oleksander LasarovichUKR178.5m162.7Q
22 Robert KranjecSLO177.5m162.5Q
23 Georg SpaethGER176.5m162.3Q
24 Kamil StochPOL177.0m160.4Q
25 Dimitry IpatovRUS172.5m156.0Q
26 Taku TakeuchiJPN173.5m155.2Q
27 Denis KornilovRUS171.5m154.8Q
28 Sebastian ColloredoITA170.5m153.1Q
29 Nikolay KarpenkoKAZ170.5m152.1Q
30 Antonin HajekCZE167.0m149.4Q
31 Dimitry VassilievRUS167.5m149.0 
32 Volodymyr BoshchukUKR166.5m147.3 
33 Martin MesikSVK166.0m146.7 
34 Piotr ZylaPOL165.0m145.0 
35 Johan EriksonSWE165.0m144.5 
36 Andreas ArenSWE163.5m143.7 
37 Hyun-Ki KimKOR158.0m136.6 
38 Antoine GuignardSUI159.5m136.4 
39 Vincent Descombes SevoieFRA159.0m133.8 
40 Radik ZhaparovKAZ154.5m130.9 
41 Isak GrimholmSWE152.5m129.0 
42 Maksim AnisimovBLR149.0m124.3 
43 Jurij TepesSLO147.0m122.9 
44 Asan TakhtakhunovKAZ147.5m122.5 
45 Marcin BachledaPOL146.0m115.2 
46 Carl NordinSWE143.0m115.1 
46 Alexey KorolevKAZ143.0m115.1 
48 Pierre Emanuel RobeFRA140.0m112.5 
49 Roman KoudelkaCZE145.0m112.0 
50 Vitaliy ShumbaretsUKR129.5m98.9 
51 Heung-Chul ChoiKOR131.5m96.8 
52 Andrea MorassiITA119.5m81.4 
 Jernej DamjanSLO184.5m PQ
 Bjoern Einar RomoerenNOR207.0m PQ
DNS Simon AmmannSUI  PQ
 Anders JacobsenNOR201.5m PQ
 Andreas KuettelSUI190.0m PQ
 Anders BardalNOR189.0m PQ
 Tom HildeNOR201.5m PQ
DNS Janne AhonenFIN  PQ
 Gregor SchlierenzauerAUT182.5m PQ
 Thomas MorgensternAUT198.5m PQ

Paweł Guzik, źródło: Informacja własna
oglądalność: (16213) komentarze: (115)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Czwartkowe skoki Polaków

    Miejsca Polaków w dwóch czwartkowych treningach i w kwalifikacjach:

    1.A.Małysz ------ 3 i 2 oraz -- 16
    2.K.Stoch ------26 i 61 oraz - 34
    3.P.Żyła --------38 i 43 oraz - 44
    4.M.Bachleda - 56 i 33 oraz - 55
    5.S.Hula ------- 58 i 47

    Odległości Polaków w dwóch czwartkowych treningach i w kwalifikacjach:

    1.A.Małysz ---- 192.5m i 197.0m oraz 191.5m
    2.K.Stoch ----- 171.0m i 157.5m oraz 177.0m
    3.P.Żyła ------- 164.0m i 172.0m oraz 165.0m
    4.M.Bachleda - 140.0m i 178.5m oraz 146.0m
    5.S.Hula -------145.5m i 170.5m

  • jozek_sibek profesor
    Medaliści MŚ w lotach

    1996;
    1.A.Goldberger
    2.J.Ahonen
    3.U.Franc

    1998:
    1.K.Funaki
    2.S.Hannawald
    3.D.Thoma

    2000:
    1.S.Hannawald
    2.A.Widhoelzl
    3.J.Ahonen

    2002:
    1.S.Hannawald
    2.M.Schmitt
    3.M.Hautamaeki

    2004:
    1.R.Ljoekelsoej
    2.J.Ahonen
    3.T.Kiuru

    2006:
    1.R.Ljoekelsoej
    2.A.Widhoelzl
    3.T.Morgenstern
    4.M.Koch
    5.M.Uhrmann
    6.A.Kuettel

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2008-02-22 12:35:20 ***

  • sledzik16 weteran

    A tu bez żadnych niespodzianek jak zwykle nasza elita skoczków nie zakwalfikowała się do konkursu ://///

    Mówię oczywiscie o Marcinie Bachledzie i Piotrku Żyle a co do skoków Kamila i Adama to według mnie sa dobre a Adama wręcz bardzo dobre jak na skocznie mamucia bo przecież na własne oczy widzielismy co działo sie na skoczni mamuciej w Harrachovie gdzie nie musze wam przypominac co sie tam działo........................

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w MŚ w lotach - ostatnie 3 edycje

    2002:

    18.A.Małysz(tylko 2 serie,5 - po pierwszej,142.0m w drugiej))
    31.T.Pochwała
    33.T.Tajner
    34.R.Mateja

    2004 - nie było kwalifikacji

    11.A.Małysz
    28.M.Rutkowski
    43.W.Skupień
    52.R.Mateja

    2006:

    19.R.Mateja
    20.A.Małysz
    35.K.Stoch
    37.S.Hula

    Drużynowo:

    2002 - nie rozegrano
    2004 - Polska - 8 miejsce
    2006 - Polska - 9

    Ciekawostka.
    Dwukrotny MŚ w Lotach R.Ljoekelsoej(2004 i 2006) w 2002 zajął przedostatnie .......49 miejsce(w I rundzie startowało 50 zawodników).

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2008-02-22 12:33:14 ***

  • MarcinBB redaktor
    odpowiadam sam na własne pytanie:

    w 2002 w Harrachovie w konkursie mieliśmy 4 zawodników, w drugiej serii 1 - Małysza
    w 2004 w Planicy w konkursie mieliśmy 4 zawodników, w drugiej serii 2 - Małysza i Rutkowskiego
    w 2006 w Kulm mieliśmy w konkursie 4 zawodników, w drugiej serii 2 - Mateję i Małysza
    Już dawno nie było tak fatalnie.

  • MarcinBB redaktor
    @jozek_sibek

    Jak to bywało na poprzednich MŚwl - było już tak kiepsko,żebyśmy mieli tylko dwóch skoczków w konkursie?

  • you've got a friend in me bywalec

    Zdaje sie, ze problemem jest fakt, ze Adam nie awansowal jeszcze do czolowej 10-tki. Gdyby zajmowal aktualnie 3,4 lokate w generalce, nikt nie zawracalby sobie glowy tymi ktorzy musza sie kwalifikowac. A przeciez w skokach wszystko jest mozliwe, Morgus moze nie dostac sie do serii finalowej, a np. Karpenko czy Erikson ;) - (wymienioej dwojce szczerze zycze takiego rezultatu) moga znalezc sie wsrod najlepszych. Cieszmy sie, ze skoki Adama sa stabilne, powtarzalnosc daje szanse na dobry rezultat.

  • you've got a friend in me bywalec

    Szkoda, ze tylko dwoch Polakow bedziemy ogladac w konkursie glownym ;(
    Ale do tego tez jestesmy przyzwyczajeni ...

  • you've got a friend in me bywalec

    Radze spojrzec z duzym dystansem na wyniki treningow i kwalifikacji. Rok temu na MS w Japoni Malysz tez spisywal sie swietnie w seriach poprzedzajacych konkurs glowny. Jak wszyscy pamietamy, medalu na skoczni duzej nie bylo.
    Hm... Martin Koch mnie nieco frapuje, zycze mu jak najlepiej, ale on przyzwyczail nas do tego, ze treningi i kwalifikacje sa w jego wydaniu o niebo lepsze niz proby w konkursach. No nic, trzymam kciuki. I Norwegowie. Jak Roar stanie na podium, bede pod nieskrywanym zdumieniem.
    Moje zyczenie na dzisiaj : wiatr pod narty dla Adama ;)))

  • MarcinBB redaktor
    @Henio

    No to już jest ich problem.

    To nie jest "operowanie terminem". Do kwalifikacji przystąpiło wczoraj 52 skoczków, z których Adam Małysz był szósty. Koniec, kropka. Rzeczywistość. Żadne tam manipulacje ani "operowanie terminami". To, że oprócz nich w konkursie wystartuje jeszcze 10 innych, którzy mają szanse na wysokie lokaty, bo są nieźli, to jest insza inszość. To będzie w konkursie.

    Tak jak ze zmianami ulic u nas w kraju po 89. Jak zmieniono nazwę ulicy z Lenina na Piłsudskiego, to można się spodziewać, że niektórzy starsi ludzie siłą przyzwyczajenia będą mówili "sklep na Lenina". A jak im powiesz "dobrą szynkę kupi pani na Piłsudskiego" to nie załapią. Trudno, ich problem. Nikt nie będzie przywieszał z powrotem starych tabliczek i nikt nie będzie mówił, że to jakaś "manipulacja" i "operowanie dziwnymi terminami". Ta ulica już się nie nazywa Lenina. To jest ulica Piłsudskiego. Taki jest stan faktyczny.
    To nie jest jakieś widzimisię tego portalu. FIS zmieniła przepisy i tyle. Ten, kto wygrywa kwalifikacje dostaje specjalny plastron i nagrodę, choćby wszyscy z "10" postanowili skakać i wszyscy lądowali dalej. Ich w kwalifikacjach po prostu nie ma.

  • anonim
    @ Józek

    Popieram pomysł

  • jozek_sibek profesor
    @Henio

    Propozycja dotyczyła zwiekszenia limitu na VI - ostatni period zimowy.
    Żeby R.Mateja nie wypadł z rankingu na nastepny period(odpadnie mu 136 pkt) - rada jest taka.
    R.Mateja jako czwarty na PK,a T.Tajner jako czwarty na MŚ w lotach!

  • anonim
    @ Marcin

    Spoko
    Dla ludzi "siedzących" w temacie wszystko jest przejrzyste.
    Dla fanek i ludzu lużno śledzących wystey,wyniki operowanie pierwszy,drugi,trzeci w kwalifikacjach a potem w konkursie 13-15-te miejsce to szok?
    @Józek
    Masz rację z jednym wyjatkiem Mateji w natępnym periodzie uciekają pkty i też powinien co nieco w PK jeszcze uciułać! aby nie wypaść z 50-tki CRL

  • jozek_sibek profesor
    Kwalifikacje

    Kwalifikacje przyniosły dwie niespodzianki,odpadli R.Koudelka i D.Vassiliev - najwyżej sklasyfikowani w PŚ zawodnicy Czech i Rosji!

    Z zawodników punktujący w PŚ odpadli:

    17 KOUDELKA Roman - Czechy -- 371 pkt
    18 VASSILIEV Dimitry - Rosja --- 283
    62 MORASSI Andrea -- Włochy --- 15
    67 TEPES Jurij --------- Słowenia -- 11
    69 DESCOMBES SEVOIE Vincent - 10
    72 AREN Andreas ----- Szwecja ---- 8
    74 CHOI Heung-Chul - Korea -------5
    74 BACHLEDA Marcin - Polska ----- 5
    78 ZHAPAROV Radik - Kazachstan- 2

    Do konkursu głównego(40 zawodników) wszedł tylko 1 zawodnik bez pkt PŚ.

    21.Oleksander Lasarovich - UKR - 178.5m - 162.7 pkt

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2008-02-22 14:39:46 ***

  • anonim
    INDOR

    A jak Adam nie zawiedzie to Ciebie będą szukali, a wiedzą gdzie mieszkasz :)

  • MarcinBB redaktor
    @jozek-sibek, Henio

    Czy to tak trudno zrozumieć, że czołowa "10" po prostu nie bierze udziału w kwalifikacjach? Jak można doliczać do jakiegoś wydarzenia ludzi, którzy nie biorą w nim w ogóle udziału?
    Kwalifikacje nie służą typowaniu wyników w konkursie, ani gdybaniu "co by było gdyby". Kwalifikacje służą wybraniu spośród wszystkich zawodników którzy przyjechali na zawody, tych - co wezmą w tych zawodach udział. Potem do nich dołącza się jeszcze tych, co kwalifikować się nie muszą i odbywa się konkurs.

    Jeśli ktoś chce sobie na podstawie wyników kwalifikacji robić wróżby co do konkursu, to niech sobie sam dolicza najlepszą "10" PŚ. Tyle, że to też palcem po wodzie pisane, bo przecież nie zawsze cała "10" wyprzedza całą resztę. Więc może sobie doliczyć wyniki tych, co oddali dodatkowy skok treningowy. Ale czasem jest ich tylko 3-4. No to co robić? Może pogodzić się z myślą, że kwalifikacje po prostu służą czemu innemu niż niektórym się wydaje?

    Idąc waszym tokiem rozumowania, można by powiedzieć, że Kamil Stoch wcale nie wygrał konkursu w Oberhofie. Przecież nie przyjechało tam wielu czołowych zawodników choćby - Ahonen czy Małysz. No to skreślmy mu to zwycięstwo, zabierzmy nagrodę,odbierzmy punkty. Tak samo Żyła wcale nie wygrał drugiego konkursu FIS Cup w Szczyrku. No bo można doliczyć wielu innych lepszych skoczków, którzy nie brali w tym udziału, ale gdyby brali, to by wygrali. Przecież to absurd.
    Liczy się to, co jest, a nie to co by było gdyby. Gdyby najlepsza "10" brała udział, to by się ich doliczało. Ponieważ nie bierze - to się ich nie dolicza. Proste jak drut.
    A jak już ktoś uważa, że skoro Adam był szósty w kwali to powinien być 6 w konkursie - no to już jego problem. Nikt nie będzie prostować dróg tylko dlatego, że na zakrętach są wypadki. Trzeba kręcić kierownicą - po to ona jest.

  • jozek_sibek profesor
    @Henio

    Czytałeś mój wczorajszy komentarz z 19:40 "Jak tu wszystkich pogodzić".
    Jak tu pogodzić MŚ w lotach, PK w Ramsau i MŚ w Zakopanem?

    Żeby wilk był syty i owca cała,to dzisiaj z kraju powinni wyjechać R.Mateja i R.Sliż
    R.Mateja dołącza do A.Małysza,K.Stocha i M.Bachledy i tworzą drużynę,która w niedzielę startuje w MŚ w lotach.
    R.Mateja zastąpił by P.Żyłę,który startował w kwalifikacjach do konkursu indywidualnego i odpadł.
    Przypomnę,że R.Mateja miesiąc temu startował w PŚ w lotach w Harrachovie,a tydzień temu zajął dobre 7 miejsce w PK w Iroun Mountain.

    Natomiast R.Sliż wraz z P.Żyłą i S.Hulą w sobotę i niedzielę biorą udział w PK w Ramsau i ...........na 6 period limit startowy mamy 5 zawodników!

    Ranking CRL - PK.

    26 BACHLEDA Marcin -- 287
    29 MATEJA Robert ------258
    46 SLIZ Rafal ----------- 163
    ---------------
    51 ZYLA Piotr ----------- 157
    60 HULA Stefan --------- 131

    Aktualnie bezpieczne 50 miejsce:
    49 WATASE Yuta ------- 159
    49 LARINTO Ville -------- 159

    Ciekawe co na to PZN i A.Tajner?

  • jozek_sibek profesor
    @Henio

    Wczoraj w komentarzu z godz. 19:19 pisałem to samo - trójka odpadających w kwalifikacjach MŚ w lotach na PK w Ramsau.

    Opracowujac rożnego rodzaju klasyfikacje,jeśli mam zaliczyć miejsca zawodnikom w kwalifikacjach,to dodaje + 10.
    Pomimo,że niektórzy z tej "10" nie startowali,to nic lepszego nie wymyśli się żeby sklasyfikować wszystkich.

  • anonim
    Do Ramsau na PK

    Cała trójka Bachleda, Żyła i Hula powinna skakać w Ramsau i walczyć o Limity dla naszych juniorów --pobyt bezczynny w O"hofie nie ma sensu!

  • anonim
    szósty czy szesnasty?

    Osobiście uważam że pomijanie 10-tki i mówienie o 6-tym miejscu w kwalifikacjach to trochę manipulacja?
    Dla mnie realne miejsce to 16-te!
    Choćby dlatego ,żeby pnie było dzis rozczarowania jak będzie miejsce 15-te w konkursie?

  • qwerty doświadczony

    MOJE TYPY:

    1. Romoeren
    2. Jacobsen
    3. Koch
    4. Morgenstern
    5. Małysz

  • anonim
    latać im aię cche...

    kto przeleci reszte tym razem?
    mi się wydaje, że Ahonen albo Morgi.. mają chłopaki werwę ...

  • anonim

    A mnie to najbardziej Kamil rozbraja..taki smutny był znowu dzisiaj..Kamil nie martw sie i nie przejmuj sie tak tym wszstkim! jeszcze przyjdzie forma zobaczysz trzeba byc cierpliwym:) bede trzymac kciuki:)

  • andbal profesor
    @michals90

    Chodziło mi o reprezentacje 4ro osobowe tzw. teamowe. Tak to jeszcze Białoruś i Korea.

  • michals90 stały bywalec
    andbal

    Udało się też to Słowacji, bo odpadł jedyny reprezentant tego kraju :P

  • andbal profesor
    @jozek_sibek

    Wszystkim zawodnikom udało się przejśc przez kwalifikacje z takich krajów jak:
    Norwegia
    Finlandia
    Austria
    Niemcy
    Japonia
    Ciekawe ile wejdzie w komplecie do 30stki ?

  • andbal profesor
    @jozek_sibek

    Tylko cała reprezentacja jednego kraju odpadła. Udało się to Szwedom.

  • Anika profesor

    A ja mam (pewnie płoną) nadzieją, że na drużynówkę Lepistoe zmieni Bachledę na Hulę. Jeżeli nie, to znaczy, że sławetne przyznanie się do błędów nie ma znaczenia, bo nie potrafi wyciągać wniosków i tych błędów naprawić

  • anonim

    Morgenstern i Ahonen na podium?
    kiepski widok
    lepiej 5 Norwegów niech zajmie 5 czołowych miejsc
    Ahonen i Morgensten niech sobie poksaczą ze schlierim "lotnikiem"

  • jozek_sibek profesor
    Lista startowa do kwalifikacji

    Po nazwie kraju miejsce zawodnika w PS.

    1.Austria --------- 1, 2,12,16, - 4 zawodników
    2.Norwegia ----- 4, 5, 7, 10,,34 - 5
    3.Fnlandia ------ 3,15,21,22, - 4
    4.Rosja -------- 18,19,29,,58 - 4
    5.Czechy ------ 17,41,43,64 - 4
    6.Niemcy ------ 14,23,33,36, - 4
    7.Słowenia ---- 11,26,39,67,- 4
    8.Polska ------- 13,27,74, x -- 4
    9.Kazachstan - 54,78, x, x, -- 4
    10.Japonia ---- 28,32,35,37 -- 4
    11.Szwajcaria - 7, 9, 43, x --- 4
    12.Francja ---- 24,25,69, x --- 4
    13.Szwecja --- 72, x, x, x ---- 4
    14.Ukraina ----- x, x, x, ------ 3
    15.Włochy ---- 38,62 ---------- 2
    16.Korea ------ 74, x ---------- 2
    17.Słowacja -- x --------------- 1
    18.Białoruś --- x --------------- 1

    x - zawodnicy bez pkt PŚ

    Jak widać aż 13 drużyn ma minimum 4 zawodników i tyle może startowac w konkursie drużynowym.

  • czagrz@o2.pl początkujący
    Adam, cała Polska trzyma kciuki!

    Ale nie ma co napierać i liczyć na dobry wynik, bo Adaś musi być wyluzowany. Dobre treningi, przyzwoite kwalifikacje, może będzie dobrze? Czekamy na pierwsze 200 metrów Małysza w sezonie i przynajmniej na pierwszą "szóstkę". Wg mnie podium będzie takie: Kocha nie będzie, bo się sparzy (Jak przed dwoma laty), Małyszowi jeszcze brakuje, a Jacobsen, Romoeroen, Ljoekelsoey i Hilde są rewelacyjni. Do walki włączą się również: Ahonen i Morgenstern.

  • vero92 profesor

    Moim zdaniem podium bedzie wygldalo tak: Romoren, Koch i Morgenstern, ale nie wiem w jakiej kolejnosci.
    Co do Adama to Badny skok ale czegos znowu nie bylo. Moze to jednak Adas sprawi niespodzianke?:)

  • anonim

    A Malysz byl dekarzem ewangelikiem, latal dachy na Kosciolach i Tajner go zrobil supergwiazda wiec niech Tajner wroci na trenera.

  • jozek_sibek profesor
    MŚ w lotach teraz i 2 lata temu

    Kwalifikacje do MŚ w lotach - Kulm - 12.01.2006

    20.Kamil Stoch --- 185.5m 174.6 pkt
    23.Robert Mateja - 183.0m 169.6
    30.Adam Malysz - 170.5m 153.6
    35.Stefan Hula --- 165.5m 147.6

    Kwalifikacje do MŚ w lotach - Oberstdorf 21.02.2008

    16.Adam Malysz - 191.5m - 181.8 pkt
    34.Kamil Stoch --- 177.0m - 160.4
    -----------------
    44.Piotr Zyla ------ 165.0m - 145.0
    55.M. Bachleda -- 146.0m - 115.2

    2 lata temu za H.Kuttina mieliśmy 4 zawodników w konkursie głównym,teraz tylko 2!

    Gdzie ta drużyna p.LEPISTOE?

  • qwerty doświadczony
    @Anika

    Jak już kiedyś pisałem, jeśli Lepistoe miałby mieć przedłużony kontrakt, to tylko pod warunkiem zatrudnienia do kadry psychologa i fizjologa, a także przeprowadzki do Polski. Ale Tajner niedawno mówił, że Lepistoe jest uparty i się na takie rozwiązania raczej nie godzi, więc wątpię, czy jest sens rozmawiania o dalszej karierze tego trenera w Polsce

  • Anika profesor
    @qwerty

    Tylko, że Lepistoe jest chyba ta zadufany, że uważa iż żaden fachowiec nie jest mu potrzebny, bo on i tak wie lepiej. Zresztą to widać, że jak coś postanowi to tego nie zmienia. Vide: zeszłoroczne zajeżdżanie Huli, tegoroczne Stocha i Kota...
    Powinien wymieniać najsłabszego z czwórki, a tego nie robi.
    W ogóle jego decyzję są co najmniej dziwne.
    Np. kto mu wmówił, że Bachleda jest dobry na mamuty?
    Wszyscy kibice wiedzą, że nie, a wielki trener tego nie wie?
    A p. Kruczek? Podobno filmuje wszystkie skoki. Prawda to? Jeżeli tak, to niech wrzuci te treningowe na YouTube. Przynajmniej będzie z tego jakiś pożytek, gdy kibice sobie obejrzą. Bo i tak, albo nikt ich nie analizuje, albo z analizy nie wyciąga żadnych wniosków, sądząc po wynikach naszych zawodników.
    Jedyny z trenerów, który tam coś robi to chyba tylko p.Klimowski (imitacje). Bo wkład pozostałych jest niezauważalny, no, poza machaniem chorągiewką.

  • jozek_sibek profesor
    Kwalifikacje

    W treningach startowało 70 zawodników - 9 krajów do treningów wystawiła po 5 zawodników - 8 z nich do kwalifikacji nie została dopuszczona(Norwegia ma prawo wystawić 5 zawodników:

    20.PAULI Arthur - Austria - 214
    40.CIKL Martin --- Czechy - 60
    48.LAPPI Arttu -- Finlandia - 27
    52.ROSLIAKOV Ilja- Rosja - 21
    69.HULA Stefan --- Polska - 10

    Nie wystartowali jeszcze -Niemiec,Sloweniec i Kazach - wszyscy bez pkt PŚ.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2008-02-22 09:49:58 ***

  • anonim

    ja będę 3mał kciuki za Adama. nie wymagam od niego nie wiadomo czego ale liczę na dobre miejsce. nie chce więc zapeszać. ale skoki treningowe trochę nadziei we mnie wlały. Adam skacze dość równo. mam nadzieje że będzie tak jak w willingen gdzie nie zepsuł żadnego skoku. ale wydaje mi się że do zdobycia medali trzeba będzie skakać powyżej 200 m. czy Adam jest w stanie tego dokonać? mam nadzieję że tak. będzie dobrze :)

  • norqe-kojo stały bywalec

    a Kojonkoski słynie z tego ze psychologiem to jest lepszym niż inni trenerzy czy secjaliści po fachu....przykłady? Jacobsen wygrywa w Willingen podczas gdy jeszcze miesiąc temu tyłkiem seskok szorował !

  • norqe-kojo stały bywalec

    @ FINROD

    przypominam ci że Mika Kojonkoski z HYDRAULIKA zrobił jednego z najlepszych skoczków narciarskich, więc nie wątp w jego możliwości, bo Bardal też był mechanikiem samochodowym, a ostatnio sie łapie na pudło w konkursach...więc czy Hula pod jego skrzydłami nie byłby skoczkiem przyzwoitym...tego nie wiesz ani ty ani ja !

  • qwerty doświadczony
    @Speed

    Lepistoe pytał Adama, czy zgadza się na konsultacje kilka razy w tygodniu. Adam się nie zgodził, taki system współpracy nie jest dobry na dłuższą metę (przykłady Kamila Stocha i Stefana Huli).
    Psycholog powinien być na stałe w kadrze. Jest tak w każdej najlepszej drużynie, i to nie tylko skoków narciarskich.
    A nawiązując do omawianej wcześniej dyscypliny, to w Austrii psycholog jest na stałe. Nie wiem, czy Norwegowie mają dodatkowego psychologa, ale sam Kojonkoski jest psychologiem, chyba ma doktorat.
    Zauważ jakoś, że w Niemczech nie pyta się zawodników o zdanie, tylko zatrudniany jest psycholog na stałe do kadry.
    Poza tym Lepistoe nie chce mieć psychologa w kadrze, tylko spytał Adama czy chciałby jeździć na konsultacje. Powinien, tak jak Rohwein, lub niegdyś Apoloniusz Tajner, wprowadzić psychologa do kadry na stałe.

  • jozek_sibek profesor
    Jak tu wszystkich pogodzić

    Jak tu pogodzić MŚ w lotach, PK w Ramsau i MŚ w Zakopanem.

    Patrzac na ranking CRL - PK.

    26 BACHLEDA Marcin ---- 287
    29 MATEJA Robert ------- 258
    46 SLIZ Rafal ------------ 163
    ---------------
    51 ZYLA Piotr ------------ 157
    60 HULA Stefan ---------- 131
    69 RUTKOWSKI Lukasz - 101
    80 KOT Maciej ------------- 83
    101 MIETUS Krzysztof ---- 38
    102 STOCH Kamil ---------37
    105 MURANKA Klemens -- 36
    111 POCHWALA Tomasz - 32
    118 TAJNER Tomislaw ---- 27
    148 KOWAL Dawid --------- 8
    158 KUBACKI Dawid ------ 5
    159 TOCZEK Sebastian --- 4
    159 TAJNER Wojciech ----- 4

    Jak widać M.Bachleda i R.Mateja mają pewne miejsce w "50" rankingu CRL - czyli R.Mateja dojeżdża i wspólnie z M.Bachledą oraz A.Małyszem i K.Stochem startują w niedzielę w konkursie drużynowym.
    Zastąpienie P.Żyły przez R.Mateję moze wogule nieosłabic drużyny.

    Z powyższego rankingu widać,ze w PK powinni startować:

    1.R.Sliż.
    2.P.Żył.
    3.S.Hula.
    4.Skoro najlepsi juniorzy startują w MŚ juniorów,to najwyżej jest K.Murańka.

    Zresztą może startowac ktos inny.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2008-02-22 09:46:26 ***

  • qwerty doświadczony

    Brawo BER! Wydaje mi się, że poprzednie dwa skoki nieco odpuścił, nie może się przecież przemęczać, jest dopiero co po chorobie. Poza tym, wyniki w treningach były przecież dobre (5 miejsce w I treningu, 13 w drugim - ale to była 3 odległość czołowej "10"). Sądzę, że jest głównym faworytem do złota.
    Obstawiajcie wyniki MŚ indywidualnie :-)

  • anonim
    @Judi09

    W konkursie Austria może wystawić 4 zawodników.Alex widocznie nie wybrał Arthura

  • indor_ weteran

    Adam, jak znowu w zawodach będzie zawód, to cię znajdę :)
    Ja wiem, gdzie mieszkasz..

  • jozek_sibek profesor
    Start w PK

    Skoro P.Żyła,S.Hula i M.Bachleda odpadli w kwalifikacjach,to niech startują w PK w Ramsau!

    Pkt PK S.Huli i P.Żyle są potrzebne,żeby wejść do 50 CRL.

  • anonim
    @Anika

    Zgadzam się, że trening mentalny może zdziałać cuda. Znam to z własnych doświadczeń - pływałem kiedyś na poziomie bardzo juniorskim i dzięki mojemu trenerowi, który miał dyplom z psychologii sportowej, zdobyłem kilka medali. Problem polega na tym, że psychologowi trzeba zaufać - i tu dochodzi kwestia mentalności. Adam potrafił się otworzyć na dr. Blecharza i przyniosło to rewelacyjne skutki. Inna sprawa, że w ubiegłym sezonie polska kadra psychologa chyba nie miała, a Adam i tak zwyciężył w MŚ i PŚ. Pozostali skoczkowie najwyraźniej nie potrafią, nie chcą, albo jedno i drugie. Przecież gdy Blecharz psychologiem kadry, to i tak tylko Adam skakał na najwyższym poziomie. To nie jest kwestia tego, czy psycholog jest na stałe, czy z doskoku, tylko tego, czy się w ogóle chce i potrafi z jego pomocy korzystać. A Stoch, Hula, czy Żyła nie chcą i nie potrafią, podobnie zresztą jak wcześniej Mateja, Tajner, Pochwała, Bachleda, Kruczek...

  • jozek_sibek profesor
    Lista startowa

    Z 81 zawodników mających pkt PŚ do Oberstdorfu przyjechało 53.

    Z najlepszych nie przyjechali - 9 z "50" najlepszych:

    6 LOITZL Wolfgang ---- 659 pkt
    30 PETTERSEN Sigurd - 128
    31 FETTNER Manuel --- 118
    42 HOCKE Stephan ----- 38
    45 JANDA Jakub -------- 29
    45 KEITURI Kalle ------- 29
    47 AARAAS Jon ------- 28
    49 HOELLWARTH ------- 26
    49 VILBERG Andreas -- 26

  • anonim

    Jeśli Norwegowie nie wygrają drużynówki, to będzie sensacja.
    Fajnie, jakby Koch znalazł się na pudle, zawsze na mamutach dobrze skakał i medal mu się należy. Na Kulmie był blisko medalu, a drużynę zawalił im Kofler.

  • Judi09 początkujący
    :/

    A gdzie się podział Arthur Pauli? Ktoś może wie?

  • Anika profesor
    @Finrod (*p71.neoplus.adsl.tpnet.pl)

    Właśnie od poprawiania mentalności jest nie kto inny tylko psycholog. Nawet nie masz pojęcia, jakich cudów może dokonać odpowiedni trening mentalny.
    Ktoś ty napisał, że Adam nie chce psychologa.
    Pamiętam, gdy zaczęłam samodzielnie prowadzić szmochód, mój brat mnie przestrzegł, że gdy pomyślę sobie, że już umiem dobrze jeździć, to wcale nie znaczy, że umiem. I staram się o tym pamiętać.
    Niestety, widocznie Adamowi nikt tego nie powiedział. Jemu się wydaje, że psycholog mu nie jest potrzebny, ale tylko mu się wydaje.
    Za czasów dr Blecharza, Adam przed skokiem umiał się całkowicie odizolować od świata zewnętrznego. Teraz tego nie potrafi. Przygląda się skokom, jest zaniepokojony... Widać poddenerwowanie. Stracił ten słynny spokój.
    Wydaje mi się, że wzmocnienie bodźców jest konieczne. Bo od jakiegoś czasu one osłabły.
    Co do Stocha i Huli - obaj korzystają z dorywczych (niestety) konsultacji i p. Kamila Wódki. Ale... porównaj sobie "mercedesa" z np "pandą" to mniej więcej taka różnica.
    Psycholog musi być dla CAŁEJ kadry i być z nimi na okrągło.

  • Anika profesor
    @kibic_malysza

    Z po co mieli się wysilać, wszak to był jedynie trening. Nawet w kwalifikacjach nie musieli skakać na maxa.
    A Adam po prostu nadal skacze na średnim poziomie.
    O medalu należy zapomnieć:(

  • krytyk_skokow_narciarskich bywalec
    Szaranowicz

    Nikt nie wie o co mu chodziło. On w każdym konkursie powie coś niezrozumiałego. Trzeba nie zwracać na to uwagi

  • anonim
    Polskie skoki

    Skoku Adama nie komentuję, bo już to zrobiłem w temacie o treningach.

    Do rozpaczy doprowadzają mnie natomiast pozostali nasi skoczkowie. To jest coś tak nieprawdopodobnego, że nie wiem, co o tym myśleć. Polscy skoczkowie rozsypują się całkowicie, gdy tylko poczują choćby leciutki powiew presji. Obawiam się, że to nie jest wina ani trenera, ani braku psychologa, tylko ich mentalności. Nawet Mika Kojonkoski nie byłby w stanie zrobić ze Stefana Huli porządnego zawodnika. Cały sztab psychologów 24 godziny na dobę nie potrafiłby dotrzeć do Kamila Stocha. Oni się po prostu nie nadają do zawodowego uprawiania jakiegokolwiek sportu. Podobnie jak ich poprzednicy i następcy. Polacy kompromitowali się, kompromitują się i będą się kompromitować po wsze czasy. O ile w ogóle będą jakieś czasy, bo widzi mi się, że po Małyszu skoki w Polsce umrą śmiercią naturalną. Światełka w tunelu nie widać - Maciej Kot? Bez żartów. Juniorzy? Pusty śmiech. Jak mówił Kojonkoski, skoki to dyscyplina, w której wszystko zależy od głowy. A nie od dziś wiadomo, że Polacy są genetycznie zaprogramowani na porażki. Osoba Adama Małysza tylko potwierdza ogólną beznadzieję.

  • kibic_malysza profesor

    Nie do kńca mnie chyba troche zrozumiano. Chodziło mi o skoki Morgensterna i Romoroena z treningów. Oni skakali przeciętnie a Adam się wyróżniał. Byc moze jest tak, że inni nie do konca skaczą na max swoich mozliwosci.

  • anonim
    DO TYCH CO OGLĄDALI KWALIFIKACJE

    ej o co chodziło szaranowiczowi ? jak jernej damjan pojawił sie na becle to ten powiedział: zwyciezca z willingen, bardzo kontrowersyjne było jego zachowanie ?

    o co mu chodziło ?

  • kibic_malysza profesor

    Mnie sie wydaje ze to nie wina Adama ze w kwalifikacjach był 10 ( licząc wszystkie odległości) a pozostałych skoczków. To inni na treningi sie nie mobilizują i skaczą tak dla czystego oskakania z mamutem - przykład Morgenstern i Romoroen.

  • OBSERWERN stały bywalec
    nieznany (*f11.neoplus.adsl.tpnet.pl), 21 lutego 2008, 18:10

    jestes w błedzie bo 4 skoki dobre odda ale czy one wystarcza Musza byc nieco lepiej niz dobre.

    Uwazasz,ze teraz słabe oddaje ?

  • paulla1989 początkujący

    Norwegowie są w świętnej formie i z pewnością wygrają drużynówkę... W zawodach indywidualnych też mają największe szanse...
    A Polacy? Standardowo czyli...beznadziejnie(oczywiście oprócz Małysza)

  • anonim

    Niestety Adam nadal skacze przeciętnie (lub jak na niego poniżej przeciętnej).
    Nie ma co liczyć na cuda, 4 dobrych skoków nie odda.
    Wejście do pierwszej dziesiątki łatwe nie będzie.
    Austriacy założą jutro konkursowe narty i konkursowe kombinezony i ...odlecą...
    A skoczkowie norwescy to samo :(

  • norqe-kojo stały bywalec

    i wy mi powiedzcie ze Kojonkoski nie miał racji mówiąć -" skoki rozgrywają sie w głowie"


    tu psycholog, tam psycholog...tak już jest w sporcie ze psychika musi grać z ciałem, a u Adama cos zawodzi i nienasza to gestia wnikać co, tylko jego i on musi sobie z tym poradzić! musi skakać tak by sie skokami cieszyć, nie musi wygrywać, moze poprostu skakac powtarzalnie i dobrze technicznie! co wy chcecie od niego?! on już w skokach swoje zrobił, i lepiej niech dalesza jego praca w skokach bedzie przyjemnością dla niego a nie dla sponsorów czy jakiś zakichanych kibiców!

  • OBSERWERN stały bywalec
    Speed (*82.160.190.63), 21 lutego 2008, 17:57

    Fanka Ci wyjaśniła. Cp mu psycholog pomoze jezeli robi blad techniczny? Coraz mniejszy. Powie mu : Chłopie nie mysl ?. To automatyzm musi zadziałac a nie eliminacja szmehgli w głowie. Bedzie automatyzm (technika )nie bedzie szmergli.

    Stochowi i owszem potrzebny jest psycholog od zaraz bo go frajerzy zniszczyli wysylajac go do Japonni wbrew jego woli.
    Jak sie bedziesz czuł jak Ci każą wylaczyć komputer wbrew Twej woli ?

  • anonim

    Zapominacie, że tu liczy się powtarzalność skoków. I nie dwóch tylko czterech. Adaś dziś był ( obok Jacobsena i Ahonena ) jednym z najrówniejszych skoczków. Co z tego, że Romoeren skoczył 207 m skoro poprzednie miał w granicach 185 m. Wygra ten, który nie zepsuje żadnego skoku.

  • OBSERWERN stały bywalec
    Rohwein

    Tak zjechal swoich na spotkaniu kryzysowym po Willingen, Schmitta wysłal na srednia skocznie potrenowac, Uhramnowi sie obleciało ostro od psychologów i proszę.

  • anonim

    Lepistoe nikogo się o to nie pyta. I nie putał.

    A Adam już dawno powiedział, ze jest za stary na psychologa, sam sobie radzi, ale potrzebny jest pozostałym kolegom.
    I tak na ich własny wniosek, Stefan Hula i Kamil Stoch od kilku miesięcy współpracuja z psychologiem, tyle, ze sami musza do niego jeżdzić do Krakowa.
    Bo nie raczą zatrudnić takiego na stałe, dla kadry.

  • Luk profesor

    Skok Morgensterna z kwalifikacji - http://pl.youtube.com/watch?v=dMYdUgc5hS8

  • anonim

    @Indor

    Nie gdacz :) A co miał zrobić twoim zdaniem, skoczyć tak zle, aby nie wejśc do konkursu ?
    Co byś wtedy napisał ?
    Usiądż jutro zwyczajnie na czterech literach :) i patrz, co się wydarzy,
    moze dużo a może nie, tego nie wiemy, ale świat przez Małysza nie zginie, napewno nadal bedzie istniał.
    :)

  • Speed początkujący
    zorientowany (*z30.neoplus.adsl.tpnet.pl), 21 lutego 2008, 17:48

    Lepistoe pytał się Małysza czy chce mieć psychologa. Adam odpowiedział : NIE

  • OBSERWERN stały bywalec
    mms://straumV.nrk.no/nrk_tv_webvid03_l

    Zgadzam sie tylko ,ze trzeba płacić z TV niestety.

  • norqe-kojo stały bywalec
    @OBSERWERN

    a od czego telewizje ? po to jest żeby w niej oglądac a nie w internecie

  • OBSERWERN stały bywalec
    norqe-kojo (mary-holand@wp.pl) gg: 5374359

    Bylatransmisja
    :mms://straumV.nrk.no/nrk_tv_webvid03_l
    Od czego masz internet?

  • indor_ weteran
    Adam - dlaczego nam to robisz??

    Dlaczego po raz kolejny rozbudzasz nadzieje na to, że znowu będzie pięknie?
    A w konkursie co? Znowu 15 miejsce?

  • Luk profesor

    Skok Schlierenzauera z kwalifikacji - http://pl.youtube.com/watch?v=AqyKuP_h1lo

  • anonim

    Ten skok z kwalifikacji rzeczywiście był dobry, teraz tylko trochę szczęścia i natchnienia z góry :)

  • norqe-kojo stały bywalec

    ahonen odpuścił kwalifikacje... jego trener odpuścił, sam skakał by na pewno. ahonen już kiedyś mówił dla "vegnasse" ze on woli skakać w kwali zawsze. Nikunen robi swoje ;-)

  • OBSERWERN stały bywalec
    Fanka , 21 lutego 2008, 17:47

    Zgadzam się. Mysile ,ze nie było to na 100%.
    Wyjdzie wyzej z progu i 10 m nadbije.
    Tu trzeba oddac 4 rowne nawet nie najdłuzsze skoki.,

  • norqe-kojo stały bywalec

    denerwujące jest to ze nie transmitują kwalifikacji z tak poważnych rywalizacji sportowych jakimi sa kwalifikacje MŚ w lotach narciarskich 'na żywo' , na takich stacjach jak : eurosport, czy choćby eurosport2
    polska...to jest polska
    co mi po tym ze zobacze o 18.45..... teraz to juz wszystko wiem!

  • anonim
    spostrzeżenie

    MYśle ze problemem MISTRZA jest jednak głowa. W treningach skacze luźno i jest 2-3 a w kwalifikacjach jednak troche sie spiął i znowu na "swoim miejscu w szeregu" - ok 10 m-ca:( Tajnery i Kruczki wmawaiją nam ze jest tak doświadczony że juz nie potrzeba mu psychologa a ja uważam że owszem ale nie jakiegos Wódke (który nota bene juz chyba za Kutina sie właczał) ale porządnego Żołądzia czy Blecharza. z całego serca jestem za MISTRZEM ale cos powątpiewam w dobry występ. Może co najwyżej być najlepszy wynk 7-9 miejsce, a to ani ADAMA ani KIBICÓW nie zadowoli! Pozdrawiam

  • anonim

    Oglądałam ten skok Adam, to juz inny człowiek, inne skoki,
    inne wyjście z progu, lot przypomina mi te loty z Planicy:)
    Troszke szczęścia jutro i bedzie dobrze, zobaczymy.

  • OBSERWERN stały bywalec
    Adaś (*209.neoplus.adsl.tpnet.pl), 21 lutego 2008, 17:41

    Zawodnik ,ktory ma nie za dobre czucie progu nad którym pracuje od dość dawna nie moze odpuscić treningów. Adam ma moc, i jeden trening wiecej czy mniej nie gra roli. Technika kolego.
    Zobacz Martinn Schmitt skakal w Wilingen cienko.
    Dwa dni skakał w Hintenzarten na sredniej przed Zawodami i proszę ? Lepiej w Kwali od Adama

  • norqe-kojo stały bywalec

    Norwegowie...mówiłam ze Norwegowie


    1 Bjoern Einar Romoren 207m.
    2 Tom Hilde 201,5 m.
    Anders Jacobsen 201,5 m.

  • OBSERWERN stały bywalec
    Szaranowicz powiedział

    Na terningach jednak Adam jest rozluźniony, skacze swobodnie.
    Tajner: Ten skok mi sie podobał moze warunki mial gorsze bo na tej skoczni sa zmienne.


    Dla mnie to za niskie wyjscie z progu ,ale nie widac aby Adam ciagnął na maksa. Te 10m dalej zostawił sobie na te 4 skoki w konkursie

  • Adaś początkujący
    skoki

    Moim zdaniem trenerzy zrobili błąd. Adam powinien zostać wycofany z drugiego treningu. Jest on starszym skoczkiem i każdy skok powoduje zmęczenie. Taka sytuacja była na MŚ w Sapporo. Dobrze postępowano w Planicy, gdzie Adam nie skakał w treningach.

  • Caffee doświadczony

    oby jutro bylo lepiej ;))

    trzeba wziac pod uwage, ze po dwoch skokach na mamucie Adam mogł być zmęczony. tak sobie będę tlumaczyc.. rewelacyjnej formy nie ma co tez nie ejst niespodzianka, ale nie jest zle, ja tam nawet mam ciagle nadzieje na medaL :D

  • Luk profesor

    Skok Małysza z kwalifikacji - http://pl.youtube.com/watch?v=0Ug0pyr25tQ

  • OBSERWERN stały bywalec
    Odleglosciowo

    1.Bjoern Einar Romoeren NOR. 207.0m
    2. Tom Hilde NOR .....................201.5m
    Anders Jacobsen NOR ............201.5m
    4. Martin Koch AUT........ ..........201.0m
    5. Thomas Morgenstern AUT.. 198.5m
    6. Michael Uhrmann GER........ 195.0m
    7.Emanuel Chedal FRA ...........193.0m
    8.Roar Ljoekelsoey NOR.........192.5m
    9. Martin Schmitt GER ............192.0m 10.Adam Malysz POL .............191.5m

    16m mniej troche Adas za bardzo odpuscił :)

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl