Adam Małysz: "To był najlepszy skok tej zimy"

  • 2008-02-21 19:45

Adam Małysz w czwartkowych treningach oraz kwalifikacjach w Oberstdorfie zaprezentował się z bardzo dobrej strony. Najlepszy polski skoczek przyznaje, że drugi jego skok na mamucie w Oberstdorfie był znakomity.

"Drugi skok treningowy to był według Hannu mój najlepszy skok tej zimy. Natomiast w swojej trzeciej dzisiejszej próbie leciałem ekstremalnie nisko nad bulą. Ten skok chyba był spóźniony i dlatego w końcówce nie odleciałem daleko, a dodatkowo poszedłem za bardzo do przodu na progu" - mówił Adam Małysz.

"Po tym skoku śmiałem się trochę, że udało mi się tak daleko odlecieć przy tak małej wysokości. Również rozbieg skoczni nie jest w najlepszym stanie. Padający deszcz powoduje, że powstaje na torach taka papka" - kontynuuje Polak.

"Nie lubię skakać w takim deszczu, ale skoki oceniam dobrze, szczególnie te treningowe. Mam nadzieję, że jutro parabola lotu będzie wyższa niż w kwalifikacjach, ale utrzymam dobrą prędkość na progu" - zakończył z optymizmem "Orzeł z Wisły".

Korespondencja z Oberstdorfu, Tadeusz Mieczyński


Tadeusz Mieczyński, źródło: Informacja własna
oglądalność: (13741) komentarze: (121)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • anonim
    szanse

    Zauważcie, że w MS trzeba oddawać dalekie, w miarę równe skoki, niekoniecznie najdłuższe w konkursie. Małysz w TCS był kolejno 17, 5, 9, 6 i zajął wysokie miejsce. Liczę na tą stabilizację na wysokim poziomie, ale na medal raczej to nie wystarczy.
    Pozdrowienia

  • lolo stały bywalec

    Taką powinien miec parabole http://pl.youtube.com/watch?v=ffEptewuiY8

  • strong return doświadczony
    ...

    Lolo-przyzaje Ci rację,ale taka forma się tak często nie zdarza.Niemniej oglądałem skok z drugiej kolejki pierwszego konkursu w Planicy z zeszłego sezonie.Taak,to była zupełnie inna parabola i wyjście z progu, znacznie wyższe,ale przy pierwszej"6" będe się upierał:).

  • kihot początkujący
    idzie ku lepszemu:)

    jesli Adam mówi ze skoki są super to znaczy ze idzie ku lepszemu:) Adam skacz jak najdłużej i najdalej :)
    Miejsce w pierwszej 5 murowane!

  • lolo stały bywalec
    @strong return

    Ja bym raczej wysnuł wniosek ze Neumayer sie poprawił , ale dobra - kazdy kombinuje jak mu pasuje :) , natomiast co do paraboli to niska jest dobra tylko wtedy gdy w pewnym momencie tak jakby "nabiera sie wysokosci"( np skoki kocha ) ,a Adam leci cały czas od wyjscia z progu niziutko nad robiegiem i nie ma z czego w koncowce odleciec. Ogladalem dzisiaj dla porowniania skoki na Velikance z tamtego sezonu to nie ma porownania , własnie charakterystycznie nabieral wysokosci w koncowce lotu . Nie oszukujmy sie forma jest dobra a nie bardzo dobra a to sie rowna przy tak wysokim poziomie reszty miejsce pod koniec 10 . I jedynie mozna liczyc na jakas nagla eksplozje forme , zdecydowana zmiane trajektorii lotu a to jest w gruncie rzeczy minimalnie prawdopodobne

  • strong return doświadczony
    Małysz-Neumayer,a treningi kwalifikacje.

    1 trening Małysz -192,5m,a Neumayer- 182,5m
    2 trening-Małysz-197m.,a Neumayer- 187,5m
    Kwalifikacje: Małysz-191,5,natomiast Niemiec 190,5.Wiem,że to może wyglądać na irracjonalny wniosek ,wypływający ,z takiego korespondencyjnego porównywania skoków,ale jak łatwo policzyć Adama według przytoczonych wyników stać było na skok w granicach 200-201m,a to mogłoby dać mu asumpt do walki...O co ? Myslę jednak,że o pierwszą "6" nie zaś o podium,ponieważ Norwegowie są w wielkiej formie,mamy jeszcze Ahonena,Kocha (ten moze mieć słabszy skok ,ale Małysz też taki miał)Niewiadomą i wielką zagadką pozostają:Haponen i Olli,to,ze wczoraj im nie szło,nie oznacza,że dziś i jutro będzie podobnie.Ciekawe czy Damjan stracił formę,w ciagu 4 dni? @Lolo-słuchaj-wydaje mi się,że jak ktoś leci nisko nad rozbiegiem,to zwłaszcza na lotach nie należy robić z tego tragedii,choć ogólnie zgadzam się ,że nie ma co atmosfery pompować,.stymże Widhoelzl latał bardzo nisko nad rozbiegiem na lotach,no i gdyby był to aż tak zły patent to Lyokelsoey,nie byłby drugim i trzecim zawodnikiem MŚ oraz podwójnym mistrzem na lotach. Pozdro.

  • Caffee doświadczony

    ale wy smieszni jestescie:D poczytajcie sobie zasady mś w lotach:p dzis nikt zadnego medalu nie dostanie;) co nie znaczy, ze Adas nie ma dzis daleeeeko leciec.. po skoczonym dzisiejszym oknkursie bedziemy na polmetku indywidualnych mś..

    "leć Adam,leeć, po złoto, po medal, dla nas, dla wszystkich, po złotoooo!"

  • anonim

    Przy niemieckiej dokładności nie ma się co martwić o stan skoczni. Przed zawodami zmrożą rozbieg, ubiją zeskok, a przed wiatrem ochroni gęsty las. Co do Małysza, to widać, że wczoraj wybijał się inaczej, naturalniej, niechaotycznie. Myśle, że w każdej chwili może dostać impuls jak po herbacie lipton i zacznie latać wyższą parabolą, a dodatkowo, że umie skok pociągnąć to ponad 200m może być, może nawet ponad 210m. Na Myianomori wystarczył jeden dobry skok i przez miesiąc nie było na niego mocnych. A forma jest po badania to potwierdzają.

  • MarcinBB redaktor
    "najwięcej skoczków punktowało za Kuttina"

    klasyfikacja generalna Pucharu Świata: 99/00 (Tajner)
    28. Małysz 214
    38. Skupień 86
    44. Mateja 52
    63. Kruczek 18

    4 zawodników

    klasyfikacja generalna Pucharu Świata: 00/01 (Tajner)
    1. Małysz 1531
    31. Mateja 133
    42. Skupień 89
    76. Kruczek 3

    4 zawodników

    klasyfikacja generalna Pucharu Świata: 01/02 (Tajner)
    1. Małysz 1475 (20 konkursów)
    49. Mateja 50 (9 konkursów)
    53. Pochwała 38 (13 konkursów)
    55. Bachleda 26 (4 konkursy)
    73. Tajner T. 7 (10 konkursów)
    77. Kruczek 5 (7 konkursów)
    83. Skupień 4 (8 konkursów)

    7 zawodników

    klasyfikacja generalna Pucharu Świata: 02/03 (Tajner)
    1. Małysz 1357
    42. Bachleda 77
    66. Tajner T. 15
    76 .Mateja 5
    78. Pochwała 4

    5 zawodników


    klasyfikacja generalna Pucharu Świata: 03/04 (Tajner)
    12. Małysz 525
    52 .Bachleda 27
    54. Skupień 24
    58. Rutkowski 17
    67. Tajner W. 9

    5 zawodników

    klasyfikacja generalna Pucharu Świata: 04/05 (Kuttin)
    4. Małysz 1201
    38. Mateja 87
    53. Stoch 36
    85 Długopolski 3
    85. Bachleda 3

    5 zawodników


    klasyfikacja generalna Pucharu Świata: 05/06 (w nawiasie liczba występów) (Kuttin)
    9. Małysz 634 (17)
    45. Stoch 41 (17)
    51. Żyła 23 (3)
    54. Hula 19 (6)
    60. Śliż 15 (7)
    79. Mateja 4 (10)

    6 zawodników

    klasyfikacja generalna Pucharu Świata: 06/07 (Lepistoe)
    1. Małysz 1453
    30. Stoch 168
    56. Żyła 34
    65 .Hula 26
    89 .Mateja 4

    5 zawodników


    klasyfikacja generalna Pucharu Świata: 07/08 do tej pory (Lepistoe)
    13 MAŁYSZ Adam Polska 475
    27 STOCH Kamil Polska 144
    69 HULA Stefan Polska 10
    74 BACHLEDA Marcin Polska 5

    4 zawodników

    Jak widać - największa ilość skoczków punktowała w 3 roku prowadzenia kadry przez Tajnera.
    Natomiast największą liczbę punktów zgromadzoną razem przez polskich zawodników (odliczając Małysza) zdobyto w zeszłym roku.

  • anonim
    Małysz-hmmm OK

    Jeśli chodzi o mnie to zdajcie sobie sprawę że Adam jest w dobrej formie ale nie najwyższej. Ale wierzmy w Adasia. Jego błysk na pewno wystrzeli jak szampan dzisiaj, a jutro wszyscy którzy byli faworytami będą spijać jego kunszt. Dajcie Adasiowi trochę spokoju i luzu.
    Adaś, wejdź na belkę o wszystkim zapomnij, skup się i poleć 226m i zakasuj całą czołówkę!
    Jesteśmy z tobą!

  • ga-pa bywalec

    no wypowiedzi adama napawaja optymizmem. ciekawe czy przeloza sie na dobre wyniki.
    A po kwalifikacjach jestem zadowolony, szczerze mowiac nie spodziewalem sie, ze zobaczymy stocha w konkursie

  • anonim

    @lolo

    Dzieki!

    Miałam na myśli, ze w takich warunkach bardzo trudno się skacze, lata.
    Ale jesli będą takie przez całe zawody to masz racje, bedzie sprawiedliwie.

  • anonim
    Adas

    Adam Małysz: "To był najlepszy skok tej zimy" - Adamie beda jeszce lepsze - dzis i jutro pozdrawiam wszystkich i mocno sciskam kciuki

  • lolo stały bywalec
    @fanka

    jest 6 st w plusie i lekki wiatr do 2m/s, moim zdaniem wczorajsze warunki były jak najbradziej sprawiedliwe , kazdy skakał w deszczu cieple i rozmywajacych sie torach - rywalizacja jak najbardziej normalna

  • anonim
    Jeśli tytuł jest prawdziwy...

    ...to Małysz winien już być w drodze do kraju. O reszcie nie mówiąc.

  • anonim

    Czy ktoś wie jaka tam dziś jest pogoda ?

    Bo wczorajsza, nie napawa optymizmem, deszcz lał i bylo ciepło, tory się rozpływały, jak podczas takich warunków mozna mówić o jakiejś normalnej rywalizacji.
    Czy dziś też tak ma być ?

  • anonim

    aha byłbym zapomniał : ahonenowi przydzieliłem 200 m. a ammannowi 180- jest to średnia z ich 2 skoków treningowych

  • Vicsem początkujący
    Walka o medal

    Nie ma co ukrywac ze te skoki napawiaja niesamowitym optymizmem. Wielkim faworytem jest Romoren i ciezko bedzie z nim walczyc. Ja go znam dobrze on jak zlapie forme to skacze jak Malysz za swoich lepszych czasow. Szyki pokrzyzowac moga mu: Koch, Malyszm Ahonen i Jacobsen. Nie zapominajmy o Morgensternie.

  • qwerty doświadczony
    @nieznany

    Z tego co napisałeś wynika, że Niemcy mają szansę na medal... o ile wytrzymają psychicznie i poprawi się Spaeth...

  • anonim

    Wtedy w predazzo było pięknie takie chwile pamięta się do końca życia ja skakałam wtedy z radosci i płakałam było tak pięknie oby jeszcze takie chwile nadeszły!ADAM POWODZENIA!

  • anonim

    moim zdaniem dróżynówkę powinni polacy odpuscic ja osobiscie nie moge patrzec na skoki tych niby naszych skoczków. Jedynie Adam jest skoczkiem reszta to paranoja. Miałam dzis sen ale nie zdradze jaki jak sie spełni to bedzie dobrze ale nie bardzo dobrze

  • anonim

    suma odległości drużyn:
    1. Norwegia 802.5
    2. Austria 773.5
    3. Finlandia 768.5
    4. Niemcy 754.0
    5. Japonia 734.5
    6.Szwajcaria 712.0
    7. Rosja 701.5
    8. Słowenia 691.0
    9. Czechy 685.0
    10. Polska 679.5
    11. Francja 678.0
    12. Szwecja 624.0
    13. Kazachstan 615.5
    Rzutem na taśmę wygraliśmy z francją , ale w drużynówce może już nie być tak dobrze

  • anonim
    @jozek_sibek

    Aha,już rozumiem myślałem,ze to dzisiaj będzie można zdobyc medal.

  • anonim

    Dziś jeszcze medali nie bedzie, tylko jutro jakby co :)

    Ja narazie nigdzie nie widzę Adama, ale tylko dlatego, że nie chce zapeszać, dlatego na nic nie liczę tylko bede spokojnie oglądac sobie loty, w sumie nie wiem czy spokojnie usiedzę ale na typowanie stanowczo za wcześnie.
    Dwa dni trwają zmagania o medale, dzis i jutro, zobaczymy,
    widze jedno, że Adam bardzo poprawił swoje skoki i lata naprawdę daleko, wczoraj przy tak zgniłęj tam pogodzie, bo rozpadał sie deszcz, poleciał i tak daleko, ładnie.
    Nie wiem jaka dziś będzie tam pogoda, ale wczoraj była fatalna w dodatku jest ciepło i wszystko sie rozpływa.

    Życze również Kamilowi aby zaliczył bardzo udany występ i przeszedł do finału.

  • jozek_sibek profesor
    @ Jack

    Dzisiaj nikt nie wywalczy żadnego medalu!
    Konkurs MŚ w lotach składa się z 4 skoków,które rozgrywane są przez dwa dni(dzisiaj i jutro).

  • anonim
    Małysz

    Małysz musi dzisiaj zdobyc medal nieważne jaki. Tylko żeby nie zepsuł pierwszego skoku. Powodzenia Adaś!

  • lolo stały bywalec
    skoki Adasia

    Adam z taką parabolą lotu nie ma szans na czołową 5 , leci zdecydowanie za nisko , ma zły pułap , a wy widzicie jego medal .Niby cieszy ze Adam ma tylu wierzących w niego fanów ale z drugiej strony zastanawiam sie czemu jest tak mało realistow czy moze tak mało osób zna sie na skokach.Nakrecacie sie wzajemnie a potem bedzie płacz i czarna rozpacz , ze niby treningi super a w zawodach kicha. Tyle tylko ze nawet jak Adam powtorzy skoki z treningow to w zawodach bedzie na koncu pierwszej 10

  • anonim
    Powtórka

    Jasny gwint - faktycznie. Rocznica Predazzo. Tam były 4 najlepsze skoki (tylko w jednym M. Hautameki był równym). Teraz też trzeba 4 skoków. Jeśli Adaś "odpali" - pozostanie 2 miejsce dla reszty do zdobycia. Wracając do Predazzo - powtórzę za Ambroziakiem, który przed pierwszym konkursem pisał:"Gdybym mógł coś poradzić Małyszowi to powiedziałbym: Adaś - dej se luz". Zadziałało. To i mówię - ADAŚ - DEJ SE LUZ! Będzie dobrze.

  • anonim

    Adaś! Dziś mija 5 lat od Twojego fantastycznego triumfu na dużej skoczni w Predazzo. Niech moc będzie z Tobą! Powodzenia!

  • anonim

    autor: Elizka (*192.168.10.156), 21 lutego 2008, 21:19
    -
    Jak Adam jutro wypali, to się faworyci pożegnają ze złotem ;-)
    Adam to sobie może skręta wypalić i to by mu pomogło, bo widać, że jest mocno zestresowany, niestety zdyskwalifikowaliby go za doping

  • qwerty doświadczony
    @strong return

    Nie wiem czy zauważyłeś, ale Małysz miał 3 sezony chude (2003/04, 2004/05, 2005/06).
    Chciałbym, aby polska kadra miała takie "kryzysy" jak Norwegowie.

  • ZKuba36 profesor
    smary, kąt wybicia

    W Willingen Stoch miał dokładnie o 1km/h mniejszą prędkość od Schmidta. M. Kot regularnie walczy z najsłabszymi skoczkami o miano zawodnika, który ma NAJMNIEJSZĄ prędkość na progu. Z takimi prędkościami
    niczego się nie osiągnie. Czyżby były aż tak wielkie niedopatrzenia trenerów i zła pozycja na rozbiegu?
    Czy pozostali skoczkowie mają inne smary? A może "smarowacz" robi zawodnikom psikusy? To należy natychmiast wyjaśnić.
    Kąt odbicia jest jednym z najważniejszych elementów skoku. Tak długo jak Polacy będą na treningach skakać
    z wysokich belek startowych, tak długo nie doczekamy się dobrej drużyny. Przy małej prędkości najazdowej konieczny jest zupełnie inny kąt i moc odbicia.
    Łopatologicznie. Gdyby Polacy skakali na Wielkiej Krokwii
    z 1. (słownie:pierwszej) belki startowej to na początku wszyscy, z Małyszem włacznie, lądowaliby na buli. Jednak po 2 tygodniach takiego treningu kilku zawodników mogłoby znależć taki kąt odbicia, tak mocno się odbijać i tak układać ciało w locie, że mogliby zbliżyć się do punktu K. Wtedy, gdyby przypadkiem do Zakopanego zawitał Morgenstern to poprosiłby o podniesienie belki startowej bo znalazłby się w takiej sytuacji w jakiej obecnie znajdują się Polacy w zawodach PŚ. ;-)

  • ZKuba36 profesor
    "Na co zwiększyć nacisk?"

    NA PRÓG !
    Polscy skoczkowie, a szczególnie Małysz i Bachleda, nie wykorzystują siły odbicia na progu, rzucając się do przodu.
    Jeszcze trochę teorii. Zakładając, że kąt odbicia jest optymalny (to jest najważniejsze!), to moc odbicia jest proporcjonalna do siły odbicia i odwrotnie proporcjonalna do czasu jego wykonywania.
    Łopatologicznie: Założmy, że zawodnik jest zdolny do podniesienia ciężaru 150 kg, Zwiększenie jego siły o 10% (15kg) wymaga długiego intenywnego treningu przez kilka miesięcy. Czas odbicia skoczka trwa ok 0,1 s
    (w tym czasie zawodnik przejeżdza ok. 2,5m) Skrócenie
    czasu odbicia tylko o 0,01s da taki sam efekt jak wzrost
    siły o 15 kg. Jak myślicie - co łatwiej osiągnąć?
    Jednym z bardzo prostych sposobów jest nieznaczne podwyższenie pozycji dojazdowej tuż przed odbiciem.
    Niska pozycja dojazdowa jest potrzebna do nabrania szybkości ale nie tuż przed odbiciem. Kto mi nie wierzy
    niech spróbuje wykonać wyskok z głębikiego przysiadu
    i wyskok z małego przysiadu. Czas wyskoku z głębokiego przysiadu będzie dużo dłuższy a wyskok wcale nie będzie wyższy.

  • strong return doświadczony
    Moje ostatnie słowo

    -Kojonkoski zasłynął dopiero z Norwegami?
    -Trener to tylko człowiek,...a biorąc pod uwagę to,że Finowie wprowadzili nowinki do treningu skoków(tunele itd), to należy sobie postawić pytanie:Czy mozemy się z nimi finaansowo równać?Czy mamy analogicznie przygotowane bazy? Norwegowie wykorzystali kryzys Finów w zeszłorocznym Pucharze Narodów...Lwią część punktów zdobył Anders Jackobsen.Może przypomnę ,iż w Sapporo mielismy realną szansę na medal.Zaraz powiecie,ze Lepistoe wstawił Mateję,ale Kojonkoski też "wstawił" Pettersena...Ciekawe co byście powiedzieli, gdyby Małysz już drugi sezon z rzędu tak generalnie zawodził jak:Hautameaki i Lyokelsoey(oprócz brazu w Saporo)?Karolina- ,sam pisałem,ze może Niemelae,lecz kogo wolałabyś prowadzić Polaków,czy Niemców np?.Co "przebijemy" ich ofertę? Jakoś żaden zawodnik oprócz Stocha nie miał,pomijając Małysza 100 punktów do klasyfikacji w zimowym Pucharze ostatnimi laty.W lecie Lepiostoe wydał na siebie wyrok ,jak już pisałem.Oczywiście Federer i Tajner,są bez winy...No i postawmy wszystko na Niemelae,a jak się nie uda,to wezmy "nastepnego Kuttina".Zresztą z Lepistoe powinien być kontrakt renegocjowany.zdania nie zmienię.

  • Karolin__a stały bywalec

    Właściwie już @Qwerty odpisał Ci to, co ja miałam do powiedzenia. Ja tylko dodam swoje "trzy grosze"

    1. Nikunena nikt nie zwolnił, bo wcześniej jego współpraca z zawodnikami układała się bardzo dobrze. A nikt robotem nie jest i mieli prawo do "chudego" roku. (Daj Boże nam taki chudy rok!)

    2. Za Kuttina punktowało wielu zawodników, to on zaczął odmładzać kadrę. Poza tym był przy zawodnikach. Oczywiście, święty nie jest - nie był skłonny do współpracy z fachowcami, bez których w dzisiejszym sporcie nie ma szans na sukces. Ale dwa lata temu wszyscy piali, jaki ten Austriak zły i głupi, a gdy dziś Lepistoe mnoży jego błędy, wiele osób milczy. Milczą przede wszystkim media. I to jest najsmutniejsze, bo wiele osób ciągle ma negatywną opinię o Heinzu ze względu na ówczesną nagonkę na niego, a dziś na Lepistoe takiej nie ma. Ale nie o tym mowa...

    3. Kojo jako trener zabłysnął dopiero z Norwegami, Pekka Niemela wyciągnął z wielkiego dołka w krótkim czasie Francuzów... Trenerzy są, tylko trzeba umieć ich szukać.

  • anonim

    dr.khoumalo ma świętą racje. muszę przyznać że skokami narciarskimi interesuje się od 2000 roku kiedy pojawił się Adam Małysz i prawdopodobnie gdyby Adam nie skakał to nie oglądałbym skoków narciarskich do dziś. teraz narzeka się na słabsze występy Adama. miejsca 7,8 nie są akceptowane i wielu jest bardzoooo niezadowolonych. nie powiem że ja jestem szczęśliwy gdy Adam nie zbliża się w danych konkursach do podium. chciałbym żeby wygrywał i skakał najdalej... ale ja wierze w Adama i rozumiem że może skakać gorzej. nie rozumiem za to innych ludzi którzy obrzucają Małysza różnymi epitetami. piszą że Adam się skończył, że przynosi Polsce wstyd. takich ludzi nie potrafię zrozumieć. to straszne kto się w tym naszym kraju rodzi. czy poza Polską są też takie debile? wątpię. za kilka lat liczba kibiców skoków narciarskich w naszym kraju zmniejszy się pewnie o dużo więcej niż połowę.... kiedy Adam skończy karierę. w sumie to nie będzie dziwne bo patrząc co wyrabia reszta polskich "skoczków" to aż odechciewa się oglądania czasami. doceniajcie Adama Małysza.

  • qwerty doświadczony
    @vegx, @strong return

    Zaraz zaraz... Norwegowie w poprzednim sezonie zajęli 2 miejsce w Pucharze Narodów, a także drużynowo na Mistrzostwach Świata, ja chciałbym, aby po błędach Lepistoe Polska osągała chociaż 50 % tego co Norwegia po zaniechaniach Miki ;-) .
    Strong return - to, że Lepistoe popełnił błąd, jestem w stanie zrozumieć. Wiele obiecywałem sobie po tym, jak przyznał się do błędu, nawet przeprosił. Ale nie wyciągnął z tego żadnych wniosków, nie zrobił praktycznie nic, by sytuacja w Polskich skokach się poprawiła. Wręcz pogłębiał te błędy (m.in. zabieranie Małysza do Engelbergu i Harrachova, Stocha do Sapporo), a sam nie zgadzał się na pomoc kogoś innego... np. profesora Żołądzia.
    Dziwi mnie trochę to, że przed dwoma laty bardzo dużo mówiło się o tym, także krytycznie o niechęci Kuttina do treningów ze wspomnianym fizjologiem. Teraz Lepistoe robi to samo... ale mówi się o tym bardzo mało...

  • anonim
    Trochę off-topic... a trochę nie

    Coś o tym, dlaczego mamy dobrych juniorów, a potem kicha.

    http://www.youtube.com/watch?v =J4LH59faUms

    Oczywiście wykasujcie spacje (jeśli będzie trzeba).

  • anonim
    -

    W pewnym sensie druzyna SKUPIEŃ MATEJA KRUCZEK MAŁYSZ lub za tamtych czasów TAJNER dawała rade jakos. Bynajmniej* potrafili skakac rowno i w miare daleko dzieki czemu szanse jako druzyny byly. Chcialbym jeszcze kiedys ta druzyne zobaczyc ale to raczej nierealne... Gdzie Skupień...?


    ***

    bynajmniej: wcale, zupełnie, ani trochę, zgoła (zwykle w połączeniu z następującą partykułą nie)

    Czy na pewno tego słowa chciałeś użyć?

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2008-02-22 11:38:19 ***

  • Caffee doświadczony
    dr.khoumalo

    DOKŁADNIE! zatesknimy z czasem za 7,8,, baa! za miejscem w finalowej 30. :( i moze kiedys się pojawi ktoś, kto zawiat do czołówki, aole ejdno jest pewne- nigdy to juz nie będzie drugi Adam Małysz.. jak rok temu Kojonkowski powiedział "Taki sportowiec jakAdam rodzi się raz na sto lat".. może moim prawnukom sie poszczęści...

  • anonim
    Adam-Legenda i Majster

    Mistrzu!Nawet za sto lat nie pojawi się w Polsce skoczek,który chociaż w połowie powtórzy Twoje ogromne sukcesy.Kibicuję skokom od 1986 r..pamiętam skoki Piotra Fijasa,Calgary i wspaniałe triumfy Nyakenena,oraz wielu innych zdobywających najwyższe laury.Wówczas nasza tv z Pucharu Świata pokazywała tylko zazwyczaj Turniej Czterech Skoczni.Jakże marzyłem aby kiedyś Polski skoczek wygrał chociaż jeden konkurs,ale wówczas wydawało mi się że przyjdzie poczekac na taki wyczyn kilkadziesiąt lat.Później pojawił się Adam i zaczęło się coś dziac,po tylu latach kiedy żaden z naszych skoczków nie marzył nawet o 10-ce jakiś młokos zaczął dobijac się do światowej czołówki.Potem po znowu trzech chudych latach talent Małysza wręcz wybuchł na oczach oszołomionych nawet samych Polaków.O takich sukcesach nawet nasi eksperci nigdy nie szeptali w kuluarowych rozmowach.Tak nam te sukcesy spowszedniały,że w pewnym okresie nawet drugie miejsce było uważane za porażkę.Konkluzja,panowie dajmy Adamowi spokój,a on już będzie wiedział jak sprawic nam jeszcze trochę radości.Uświadomcie sobie,że kiedy on skończy karierę,będzie cieszyc nas każde 20-te miejsce naszego sportowca!

  • strong return doświadczony
    @Karolina

    Druzyna fńska w zeszłym sezonie również nie istniała,a ktoś pozbawił stanowiska Nikunena? Nigdy w skokach nie mielismy druzyny -i taka jest prawda-lata "boomu Małyszowego" zostały poniekąd zmarnowane!Ale do chol... to też tylko wina Lepistoe?,Jaka była DRUŻYNA za Kuttina,czy Tajnera? Lepsza? Coś wam powiem,gdyby Stoch nie wygrał w Oberhofie,a Kot nie zapunktował poważnie w Predazzo,wszyscy mniej by oczekiwali...A kto spowodował do tego asumpt? Fin potrosze sam wydał wyrok na siebie...Oczywiście rozbudził nadzieje wypwiedziami,popełnił błędy,ale czy ktoś się zastanowił,dlaczego Japończycy nie wyrzucili Iliantieli(zle napisałem)Może nie mają kogo zatrudnić?Może nie mają srodków?Może brak im talentów?Przecież PZN nie wyczaruje cudotwórcy!A na Pointnera i Kojonkoskiego nas nie stać,rany,nikt nie wie kogo wziąć nowego,ale wie,ze kogoś.:) Może zróbmy zrzutkę "na wynagrodzenie "dla Kojona":(:(:(.

  • Karolin__a stały bywalec

    @vegx
    Ale tamten sezon nie był lepszy, oprócz Adama nasza drużyna nie istniała. Latem przebłysk swoich możliwości miał Kamil, ale jego stać na więcej, niż pokazuje. Teraz jest świetny czas dla niego. A naszym zawodnikom non stop, albo brakuje mocy, albo sa maksymalnie przemęczeni.

  • Caffee doświadczony

    vegx ma racje.. choc zlosc mam troche na Lepistoe, to to jest tylko czlowiek, ma prawo do bledu. Na nasze nieszczescie popelnil go tu i teraz, ale co zrobic. Wolelibyscie, zeby taki blad mial miejsce tuz przed Vancouver w 2010? W koncu ten sezon poza mś w lotach nie ma zadnych waznych imprez..

  • vegx redaktor

    @Karolina
    W zeszlym sezonie to Kojonkoski popełnił błąd i tylko Jacobsen prezentował jakis poziom, reszta Norwegów praktycznie przez 3/4 sezonu była nieobecna w rywalizacji.

  • Karolin__a stały bywalec

    @vegx
    Jasne, że się zna. Jest najbardziej utytułowanym trenerem w historii. Piszesz, że u 30 latka nie jest taki sam refleks jak u 20 latka. To samo jest z Lepistoe: trenowanie nie idzie mu tak dobrze, jak kilka- kilkanaście lat temu.

    Bo jeśli jest takim wybitnym trenerem, to czemu nasi zawodnicy mają takie marne wyniki?

  • strong return doświadczony
    @nieznany@Annika

    "I być tu Hannu madry i pisz wiersze"Kazdy ma inny koncept...He,He;-)

  • anonim

    Jutro zapowiada się niezwykła walka. Ja wierzę w podwójną obronę złota przez Norwegów i dobre miejsce naszego Orła :) Trzymam za nich kciuki

  • anonim
    Mój typ na jutro:

    1. Romoeren
    2. Małysz
    3. Jacobsen
    4. Hilde
    5. Ammann
    6. Kuettel
    7. Gregor
    8. Morgi
    9. Ahonen
    10. Ljoekelsoey
    15-25. Kamil Stoch

  • Anika profesor
    @vegx

    Może i się zna, ale pewnie ma już sklerozę i zapomniał. Inaczej nie zamęczyłby tak skoczków przed sezonem...

  • vegx redaktor

    @nieznany (*g38.neoplus.adsl.tpnet.pl), 21 lutego 2008, 20:53
    A to co dopiero, herezje prawisz niczym sławetna Usia. Pewnie, Hannue Lepistoe zapomniał o przygotowaniu fizycznym zawodników. Ale to zrozumiałe, dopiero od roku trenuje skoczków i jeszcze nie wie, ze moc tez jest wazna.
    Ludzie, badzcie powazni. Lepistoe naprawde dobrze zna sie na tym co robi!

  • anonim

    matti541
    To byłoby naprawdę świetne podium. Też chciałabym takie zobaczyć. I oczywiście liczę na wysokie miejsce Adama jutro i pojutrze

  • michals90 stały bywalec
    matti541

    Sądze, że się mylisz ponieważ Ahonen nie odpuści, a Schlierenzauer słabo skacze na lotach, więc zapewne troche straci w Planicy.

  • matti541 początkujący
    pierwsza trójka na koniec sezonu

    1. morgenstern
    2.schlirenzauer
    3.hilde

    co o tym sądzicie :):)

  • anonim
    @Feniks

    Bo juz od 2 lat nikt mocy Adama nie buduje...

  • kibic_malysza profesor

    Ja wierze w to, ze najlepsze skoki tej zimy Adam ma jeszcze przed sobą :)

  • vero92 profesor

    Ten jeden skok byl naprawde super. Zeby tak wypalilo jutro i pojutrze.... nie musi skakac najlepiej ale zeby rowno to bedzie ok:D

  • noja bywalec

    mimo szczerych nadziei na dobry wynik Polakow...
    calym sercem jestem tak jak zawsze za Norwegami

  • anonim

    Technicznie treningowe skoki były naprawdę dobre, ale co z tego? Wyraźnie widać, że brakuje mocy, która zawsze była największym atutem Adama. Zielonego pojęcia nie mam, dlaczego teraz tak to wygląda, przecież jeszcze rok temu, mimo zmiany techniki, wyjście z progu wyglądało (na ogół) świetnie. A tak Małysz musi za każdym razem idealnie trafiać, nie tracąc jednocześnie dynamiki, co jest niewiarygodnie trudne nawet dla najlepszych zawodników.

    Niby szanse na wysokie miejsce są, jednakże Małysz musiałby oddać cztery dobre skoki W KONKURSIE, w co średnio chce mi się wierzyć.

  • morgenstern początkujący
    KING IS BACK?

    Licze na to, że Adam zdobędzie medal.Dzisiaj było ok. jutro tez bedzie

  • anonim
    ;> (*enk.lcs.net.pl),

    .....mam nadzieję że daleko od podium będzie Morgenstern. a napewno jutro będzie w Polsce mniejsza oglądalność bo nastolatki sobie odpuszczą bo szans na dobre miejsce nie ma pokemon szliruś.. i dobrze mu tak ;d

    bardzo lubie schlieriego i wiem ze niektórzy go nienawidza (zazdroszcza,z zasady nie lubia Austriaków,pozbawia Adama dobrego miejsca)
    ale ja pomimo młodego wieku skoki ogladam od 8 lat a w tym sezonie kazde zawodyt nawet te o 2.30 w nocy...
    wiec sie mylisz jesli sadzisz ze nastolatki nie beda ogladac lotów.... ja napewno bede;DDD

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2008-02-21 21:38:51 ***

  • anonim
    Skoki jak gospodarka.

    Dobry klimat dla skoków zaowocował sięgnięciem dna przez skoczków. Dobry klimat dla gospodarki przyniósł niespotykane w historii zadłużenie kraju. Kraj opaczności.

  • vegx redaktor

    Potrzebne beda naprawde 4 perfekcyjne skoki, żeby wygrać. Plan minimum to miejsce w 10.
    A i faktycznie, Adam lata bardzo nisko nad zeskokiem, ale tak bylo tez w Willingen. To, ze potrafi tak daleko odleciec mimo niskiego pulapu swiadczy o jego doswiadczeniu, idealnym czuciu powietrza i sylwetce w locie. A z odbiciem na progu - roznie to niestety bywa, po 30 refleks nie jest juz idealny jak u 20 latka.

  • kolesio weteran

    Skok Adama z kwalifikacji świadczy także (prócz tych treningowych oczwiscie) że forma jest niezła. Nikt by z takiego odbicia nie wyciagnął 191,5 m. O Roberto Ceconie mówili że był mistrzem "czołgania się" nad zeskokiem, ale to co dziś zrobił Adam to było arcymistrzostwo.

  • anonim
    Adasiu

    Wszyscy w ciebie wierzymy.....pomijajac fanke morgiego...(bez komentarza)
    bedzie dorze napewno ..daj z siebie wszystko...i pokaz wszystkim np. fance morgiego ze zadnemu polakowi nie przynosiłes nie przynosisz i nie bedziesz przynosił wstydu!
    Leeeeeć i wskocz na podium;D

  • motylek_ja weteran

    autor: fanrapid2 (*109.rdsnet.ro), 21 lutego 2008, 19:13
    -
    Cześć Adam!

    Mieszkam w Rumunii i jestem jednym z Twoich największych fanów od 2001 roku. Chcę, byś wiedział, że masz fanów, tu w Rumunii i życzyć ci wszystkiego najlepszego na nadchodzące Mistrzostwa Świata. Nie poddawaj się, wierzę w ciebie i mam nadzieję, że osiągniesz świetny wynik. Życzę ci jeszcze raz wszystkiego najlepszego i nadziei na wygraną.

    to było piękne i wzruszające
    jak widać Adaś ma wielbicieli w wielu krajach, czemu trudno się dziwić...
    pozdrawiam kibiców Adama w Rumunii:D!

  • anonim
    gdzie jest zguba

    Może pan Tajner był uprzejmy udzielić wywiadu na temat drużyny na niedzielny konkurs.

  • anonim

    co do faworytów do wygrania Mistrzostwa to raczej nie liczyłbym na Kocha. on skacze dobrze ale nie da rady oddać 4 równych dalekich skoków. nie ma raczej na to szans. on ma słabą psychikę i kiedy ma szansę na wygranie jakiegoś konkursu nie daje rady. więc wydaje mi się że nie wytrzyma... chociaż mogę się mylić. silni będą norwegowie. Hilde, Jakobsen, napewno Romoeren, Janek Ahonen. mam nadzieję że daleko od podium będzie morgenstern. a napewno jutro będzie w Polsce mniejsza oglądalność bo nastolatki sobie odpuszczą bo szans na dobre miejsce nie ma pokemon szliruś.. i dobrze mu tak ;d

  • bomba początkujący
    POGODA !!

    No nie wiem czy będzie jutro sprawiedliwy i pasjonujący konkurs... Porywisty wiatr i dzeszcz . Zobaczcie prognozy :/

  • Wiurcia początkujący
    Adaś wielkie brawa dla ciebie!!!

    Trzymam kciuki w Oberstdorfie! Jesteśmy z tobą...oj coś czuje że bedzie super konkurs:D

  • anonim

    mam nadzije ze adam odleci ze bedzie inngym przykro . adam zdobedzie medal:D

  • anonim
    -

    @OBSERWERN -to najwiekszy niepoprawny optymista na tym portalu. Mimo wszystko bardzo bym sie ucieszyl gdyby ten marzyciel mial racje. Ale moim zdaniem Malyszowi brakuje tyle ile przez caly sezon mu do najlepszych brakowalo, tyle tylko ze ci najlepsi nazywaja sie juz inaczej. A to znaczy ze jeden z drugim zrobil postepy(np.Romoren) a Malysz nie.
    Widzialem skok Malysza w kwalifikacjach i jestem rozczarowany.
    Po tym skoku twierdzic ze jest dobrze to naprawde niepoprawny optymizm. Mimo wszystko przylączam sie do tych optymistow i jutro w rozowych okularach bede ogladal loty z nadzieja ze po konkursie pogratuluje OBSERWERN za jego uporczywy optymizm.
    A zrobie to na pewno i z przyjemnoscia jak Adam zostanie mistrzem!

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2008-02-21 20:09:52 ***

  • anonim

    nie chcielibiyscie jutro powidziec KING IS BACK co?

  • anonim
    Adam

    Jak ktoś wcześniej powiediał "skoki to sport nieobliczalny" słuszna uwaga :-).
    Ja Adam też w Ciebie wierze, oglądam wszystkie konkursy z Twoim udziałem od 2001roku i po tylu przejsciach, wahaniach Twojej formy wierzę że uda Ci sie zdobyć dla nas medal. Nieważne z jakiego kruszcu ważne żeby był:-) Głeboko w to wierze że nie zawiedziesz nas i wylądujesz na skoczni Heiniego Klopfera bardzo daleko i szczęśliwie. Życzę Ci wiaterku pod narty...

  • motylek_ja weteran

    @Maniolka
    w piątek nie ... w sobotę hehehehe

  • anonim

    Polskie skoki to tylko A Małysz a pozostali to katastrofa.

  • anonim

    No racja jak skok mu nie wyszedł a super a nieźle odleciał a w treningach spisywał sie świetnie myślę na poważnie po cichu na medal xd i chce wreszcie adasia zobaczyc na podium i weźcie nie odpisujcie na takie durne komenty jak fanka morgiego

  • Maniolka początkujący

    Adam wierzę w Ciebie, trzymam kciuki. W piątek bedzie medal jak nic.....Powodzenia!

  • Bongiorno doświadczony

    Kolejna kompromitacja polskich skoków ! Hula, Bachleda, Żyła won na PK, gdzie Wasze miejsce ! Lepistoe też, chociaż świetny trener, to jednak najlepsze swoje czasy ma już za sobą !
    Tajner też sie podaj do dymysji, bo aż żal d..e ściska widząc jak Rosjanie, Francuzi i Czesi, którzy kilka lat temu byli tłem dla skoków, teraz biją nas na głowe ! Mało tego - poziom polskich skoków zamiast iść w górę to sie obniża ! Jeszcze kilka lat temu stać nas było na niespodziankę ( Kruczek, Skupień, Mateja, Małysz ) i zajęcie 3-ego miejsca w konkursie drużynowym ! Mateja też potrafił czasami wskoczyć do 10, 15 PŚ, Skupień to samo ! Teraz? Ukraińcy skaczą po 160-170 metrów a taki Bachleda nie może do 150 metrów doskoczyć ! WSTYD I ŻENADA ! Polskie skoki to tylko Adam Małysz a reszta zawodników, trenerów, prezesów i wszystkich związanych ze skokami może mu buty czyścić i podziękować, że dzięki niemu ktoś o nich kiedykolwiek słyszał !

  • motylek_ja weteran

    Adasiu, życzę Ci z całego serca, żebyś zdobył ten jeden z dwóch brakujących złotych medali w Twojej kolekcji
    moze
    właśnie teraz, w Obersdorfie, podczas tych jubileuszowych XX MŚ w Lotach!

    Wiem, ze "impossible is nothing"... a więc leeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeć daleko i ląduj bezpiecznie podczas każdej ze swoich czterech prób... i pomyślnych wiatrów pod narty:D

  • anonim
    @ Fanka Morgiego

    Kobieto zastanów się kto tu komu wstyd przynosi.

  • anonim

    Adaś życzę Ci byś miał taką samą formę jak do tej pory.Nie jestem twoją fanką, ale popraw się bo przynosisz wstyd całej Polsce.

  • Caffee doświadczony
    Po tym skoku śmiałem się trochę, że udało mi się tak daleko odlecieć przy tak ma

    to swiadczy chyba o tym, ze forma powraca.. skoro to byl spozniony i wg Adama slaby skok a taka odleglosc.. i jescze warunki, ktorych On nie lubi:) oj czekam na jutro, bedzie sie dzialo;)))

  • anonim
    Adam wierzymy w Ciebie

    Takze i tu w Szweajcarii wszyscy Polacy nie zwątpili w Ciebie Adasiu. Trzymamy kciuki za sukces w jutrzejszych i sobotnich skokach.

  • anonim
    @fanrapid2

    A nie kibicujecie Remusowi tudorowi i Andreiowi Balazsowi?

  • kibic_malysza profesor

    Adaś wiem, że czytasz nieraz strone skijumping bo niedawno mówiłes w jednym z wywiadów że bywasz najczęściej na stronie PZNu i skijumping.
    Powodzenia Ci zycze i trzymamy kciuki, leeeć jak najdalej tylko możesz :)

  • anonim

    Adaś powodzenia mordo ty nasza!

  • anonim
    ADAŚ KING

    Adasiu kochany. A więc życzymy Ci wyższej paraboli lotu i lepszego czucia progu.
    Powodzenia.

  • anonim

    Cześć Adam!

    Mieszkam w Rumunii i jestem jednym z Twoich największych fanów od 2001 roku. Chcę, byś wiedział, że masz fanów, tu w Rumunii i życzyć ci wszystkiego najlepszego na nadchodzące Mistrzostwa Świata. Nie poddawaj się, wierzę w ciebie i mam nadzieję, że osiągniesz świetny wynik. Życzę ci jeszcze raz wszystkiego najlepszego i nadziei na wygraną.

  • anonim

    Dobrze,że Adm wraca to swojej wysokiej dyspozycji i odległość 191,5m przy spóźnionym był bardzo dobry,więc wierzę i niech będzie co ma być. Ja Adaś jestem z tobą zawsze na dobre i na złe Jeśli będzie medal będę szczęsliwa a jak nie to trudno adam dawał nam tyle radosnych chwil jak chyba żaden inny sportowiec...

  • anonim
    jest dobrze

    jest dobrze jutro musi byc jeszcze lepiej. a w sobote... kto wie skoki to nie obliczalny sport. bądźmy dobrej mysli leeeeeeeeeeeec

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl