MP w Zakopanem: Adam Małysz po raz osiemnasty (pełne wyniki)

  • 2008-03-18 16:05

Po pierwszym konkursie Mistrzostw Polski, odbywających się dziś na Wielkiej Krokwi w Zakopanem, bez niespodzianek. Adam Małysz skokami na odległość 133,5 oraz 130,5m wywalczył swój osiemnasty tytuł Mistrza Polski.

Srebro zdobył dziś Robert Mateja skacząc 127 oraz 128,5m. Na najniższym stopniu podium stanął Krzysztof Miętus, dzięki skokom na odległość 127,5m oraz 120,5m. Broniący tytułu Mistrza Polski Kamil Stoch skoczył w drugiej serii 118m i spadł z 2. na 4. pozycję.

Maciej Kot, skoczył 121,5m w serii drugiej, co było wynikiem o dwa metry lepszym w stosunku do serii pierwszej i zakopiańczyk zakończył te Mistrzostwa na 9. pozycji. Kolejny z naszych kadrowiczów Piotr Żyła był 10. za skoki na odległość 120 oraz 118m.

Warto podkreślić dobrą dyspozycję juniora Łukasza Rutkowskiego, który zajął dziś 7. pozycję (124 oraz 119m).

W zawodach wystartowało łącznie 42. zawodników

Pogoda w Zakopanem była dziś bardzo zmienna. Podczas pierwszej serii padał śnieg, wzmagały się podmuchy wiatru, świeciło nawet słońce. Druga seria zawodów opóźniła się właśnie z powodu opadów śniegu.

Już jutro o godzinie 13:15 konkurs drużynowy na skoczni HS 94.

 

Zobacz pełne wyniki »

Medaliści Mistrzostw Polski, Zakopane (HS 134) 18.03.2008

1. Adam Małysz - 133,5m i 130,5m - 273,7p.
2. Robert Mateja - 127,0m i 128,5m - 260,9p.
3. Krzysztof Miętus - 127,5m i 120,5m - 246,9p.



Natalia Konarzewska, źródło: informacja własna
oglądalność: (18335) komentarze: (202)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    @andbal

    Też nie raz zastanawiałem się nad tym,by konkursy FIS Cup rozdzielić na letnie i zimowe.
    Skończyła się już 3 edycja tych rozgrywek i FIS nadal łączy konkursy letnie z zimowymi,prowadząc jedną klasyfikację punktową.

  • andbal profesor
    @jozek_sibek

    Ponieważ Twoja statystyska startowa w przypadku I i II ligi (PŚ i PK) dotyczy tylko zawodów w sezonie zimowym to może z zawodów FC należy brać pod uwagę tylko zimowe (mimo, że jest jedna klasyfikacja obejmująca zarówno lato jak i zimę). Wtedy ewentualnie pozostałe brac do startów LGP i LPK.
    W zimie nasi startowali tylko w sześciu konkursach FC.
    We wszystkich brali udział: JKot, Kubacki, Murańka, DKowal, MCieślar, KKowal, Toczek.
    W czterech zimowych: GMiętus, TByrt, Ziobro, Rutkowski i Zapotoczny.
    W dwóch zimowych: MKot, Żyła, KMiętus, Kotelnicki, Słowiok, Czerwinka, Zniszczoł, Kamil Skrobot i ACieślar.

  • jozek_sibek profesor
    Jak w MP skakali "wybrańcy" H.Lepistoe?

    Ilość startów w PŚ.Nazwisko.Miejsce w MP.

    27 - K.Stoch --------4
    25 - A.Małysz ------ 1
    20 - M.Kot ----------9
    14 - M.Bachleda --- 5
    12 - P.Żyła --------10
    8 -- S.Hula ---------6
    4 -- K.Miętus -------3
    2 -- R.Mateja -------2
    2 -- Ł.Rutkowski ---7
    1 -- D.Kubacki --- 18
    1 -- K.Murańka ---19

    Patrząc na wyniki MP wyrażnie widać,że za dużo startów mieli M.Kot i P.Żyła - 9 i 10 miejsce w MP.
    Natomiast za mało K.Miętus,R.Mateja i Ł.Rutkowski - 3,2 i 7 miejsce w MP.

  • jozek_sibek profesor
    Starty w pucharach

    Miejsce w MP 2008.Nazwisko.Starty w PŚ,PK,FIS Cup:

    1.A.Małysz ------ 25
    2.R.Mateja --------2 -- 7
    3.K.Miętus -------- 4 - 14 -- 6
    4.K.Stoch --------27
    5.M.Bachleda ----14 -- 7
    6.S.Hula ---------- 8 - 16
    7.Ł.Rutkowski ---- 2 -16 -- 4
    8.W.Skupień
    9.M.Kot ----------20 -- 3 -- 2
    10.P.Żyła --------12 -- 6 -- 2
    11.M.Mesik
    12.K.Długopolski
    13.G.Miętus ------ 0 -- 2 -- 6
    14.R.Sliż ----------0 -- 9
    15.M.Cieślar ----- 0 -- 0 -- 8
    16.T.Pochwała --- 0 -- 5
    17.K.Kowal -------0 -- 8 - 10
    18.D.Kubacki ---- 1 -- 3 - 10
    19.K.Murańka ----1 -- 2 -- 8
    20.T.Tajner ------ 0 -- 8

    22.T.Byrt ---------0 -- 0 -- 6
    23.D.Kowal ------ 0 -- 0 - 10
    24.P.Słowiok -----0 -- 0 -- 4
    26.A.Zapotoczny- 0 -- 0 -- 6
    27.S.Toczek ----- 0 -- 0 - 10
    28.K.Czerwinka - 0 -- 0 -- 2
    29.A.Zniszczoł --- 0 -- 0 -- 4
    32.J.Kot ---------- 0 -- 4 - 10
    34.P.Chowaniec - 0 -- 0 -- 2
    35.A.Cieślar ----- 0 -- 0 -- 6
    36.K.Skrobot ---- 0 -- 0 -- 4
    39.W.Kotelnicki --0 -- 2 -- 6
    --.J.Ziobro ------- 0 -- 0 -- 8

    W.Skupień i K.Długopolski - nie startowali w żadnych z wymienionych zawodach!

  • jozek_sibek profesor
    Juniorzy w MP seniorów

    Miejsce w MP 2008.Nazwisko.Miejsce w MP 26.12.2007:

    3.K.Miętus -------- 3
    7.Ł.Rutkowski ---- 9
    9.M.Kot ----------- 4
    13.G.Miętus ----- 26
    15.M.Cieślar ---- 24
    17.K.Kowal ----- 20
    18.D.Kubacki --- 16
    19.K.Murańka --- 2
    22.T.Byrt -------- 17
    23.D.Kowal ----- 23
    24.P.Słowiok ---- 19
    26.A.Zapotoczny-25
    27.S.Toczek ---- 22
    28.K.Czerwinka - nie startował
    29.A.Zniszczoł - nie startował

    W 30 konkursu zmieścilo się 15 juniorów - w grudniowych MP 17.

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnicy z podziałem na kadry

    Miejsce w MP 2008.Nazwisko.Miejsce w poprzednich MP 26.12.2007:

    Kadra A:
    1.A.Małysz ------ nie startował
    3.K.Miętus -------- 3
    4.K.Stoch --------- 1
    6.S.Hula ---------- 5
    9.M.Kot ----------- 4
    10.P.Żyła --------- 8
    17.K.Kowal ------ 20

    Kadra B - nie startował J.Ziobro.
    7.Ł.Rutkowski ---- 9
    15.M.Cieślar ---- 24
    18.D.Kubacki --- 16
    23.D.Kowal ----- 23
    27.S.Toczek ----- 22
    32.J.Kot --------- 11
    39.W.Kotelnicki- 21

    Kadra C:
    13.G.Miętus ----- 26
    19.K.Murańka ---- 2
    22.T.Byrt -------- 17
    24.P.Słowiok ---- 19
    26.A.Zapotoczny-25
    35.A.Cieślar -----29
    36.K.Skrobot ----37

    Centrum - Zakopane i Wisła:
    2.R.Mateja ------ 10
    5.M.Bachleda ---- 6
    12.K.Długopolski-15
    14.R.Sliż ----------7
    16.T.Pochwała -- 12
    20.T.Tajner ----- 14

    Pozostali mieszczący się w 30 konkursu:
    8.W.Skupień ---- 13
    21.M.Mąka ------ 18
    25.D.Bachleda --32
    28.K.Czerwinka - nie startował
    29.A.Zniszczoł - nie startował
    30.J.Ciapała ---- 31

    Kadra A - tylko K.Kowal poza 10 konkursu.
    Kadra B - J.Kot i W.Kotelnicki poza 30 konkursu.
    Kadra C - A.Cieslar i K.skrobot poza 30 konkursu.
    Centrum - Wszyscy w 20.T.Pochwała i T.Tajner najsłabsi.
    Pozostali - W.Skupień ciągle w 10 konkursu!

  • jozek_sibek profesor
    Ile się zmieniło przez 83 dni?

    Miejsce w MP 2008.Nazwisko.Miejsce w MP 26.12.2007:

    1.A.Małysz ------ nie startował
    2.R.Mateja ------ 10
    3.K.Miętus -------- 3
    4.K.Stoch --------- 1
    5.M.Bachleda -- -- 6
    6.S.Hula ---------- 5
    7.Ł.Rutkowski ---- 9
    8.W.Skupień ---- 13
    9.M.Kot ----------- 4
    10.P.Żyła --------- 8
    11.M.Mesik
    12.K.Długopolski-15
    13.G.Miętus ----- 26
    14.R.Sliż ---------- 7
    15.M.Cieślar ---- 24
    16.T.Pochwała -- 12
    17.K.Kowal ----- 20
    18.D.Kubacki --- 16
    19.K.Murańka --- 2
    20.T.Tajner ----- 14

    32.J.Kot --------- 11
    39.W.Kotelnicki- 21

    Najwiekszy awans od poprzednich MP(26.12.2008):

    1.G.Miętus ------ 13 miejsc z 26 na 13
    2.M.Cieślar -------9 miejsc z 24 na 15
    3.R.Mateja ------- 8 miejsc z 10 na 2
    4.W.Skupień ----- 5 miejsc z 13 na 8

    Najwiekszy spadek od poprzednich MP(26.12.2008):

    1.J.Kot ---------- 21 miejsc z 11 na 32
    2.K.Murańka --- 17 miejsc z 2 na 19
    3.W.Kotelnicki - 17 miejsc z 21 na 39
    4.R.Sliż ---------- 7 miejsc z 7 na 14

  • Anielasty bywalec
    do Marcina BB

    Napisałeś że Mateja zawalił 2 skoki w życiu i wszyscy teraz go krytykują.
    Przestudiuj proszę ostatnie 3-5 sezonów i statystyki - wyniki Mateji w PŚ oraz PK.(najlepiej wyciągając średnią ilość zdobytych punktów na 1 występ)
    Po analizie zastanów się Obiektywnie ile ten zawodnik zawalił.
    Pojedyncze sukcesy owszem miał (pamiętam o tym) ale pamiętam również starając się być obiektywnym o jego licznych i bez liku porażkach.
    Spójrz prawdzie w oczy........

  • andbal profesor
    MP z PK

    Sporo zawodników brało udział w zawodach PK. Jedni częściej drudzy rzadziej inni tam gdzie łatwiej. O formie w pewnym sensie mówi ilość zdobytych punktów na start z uwagą o ilości startów w tym łatwych (USA i Japonia).
    układ:
    srednia na start; punkty; ilośc startów; liczba łatwych startów.
    1. Maciej Kot - 27,7 ; 83 ; 3 ; 0
    2. Żyła - 26,2 ; 157 ; 6 ; 3
    3. Bachleda - 23,0 ; 161 ; 7 ; 1
    4. Murańka - 18,0 ; 36 ; 2 ; 0
    5. Rutkowski - 13,1 ; 209 ; 16 ; 0
    6. Hula - 9,9 ; 158 ; 16 ; 3
    7. Mateja - 9,4 ; 66 ; 7 ; 1
    8. Śliż - 4,6 ; 41 ; 9 ; 1
    9. KMiętus - 4,5 ; 63 ; 14 ; 0
    10. Pochwała - 2,4 ; 12 ; 5 ; 3
    11. Tajner - 1,6 ; 13 ; 8 ; 4
    12. DKowal - 1,1 ; 9 ; 8 ; 0
    Pozostali nie zdobyli punktów więc ich nie przedstawiam. Najciekawsze jest to że w ostatniej rubryce wszyscy juniorzy mają zero (MKot, Murańka, Rutkowski, KMiętus i DKowal). Czyżby ciężyła opinia o "powracająch pijanych juniorach".
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie w/w statystyk przez PZN.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2008-03-19 16:01:05 ***

  • andbal profesor
    Forma

    Nie można oceniać zawodników tylko po jednych zawodach. Możemy mówić tutaj o zawodnikach takich jak Skupień czy Długopolski co przez cały sezon nie dostali szansy na pokazanie się w zawodach międzynarodowych. Po pierwszych zawodach TZN zrobiłem porównanie do PK w Zakopanym. Można zobaczyć jak dzisiejsze zawody K120 mają się do wyników osiąganych przez tych samych w PK.
    Forma jaką mieli zawodnicy jeszcze 1,5 miesiąca temu była inna niż teraz. W dniach 2-3 luego w PK w Zakopanym skakało 12 skoczków i zajęli miejsca (suma):
    1. MKot 7 i 5
    2. Rutkowski 35 i 17
    3. KMiętus 18 i 45
    4. Śliż 21 i 45
    5. Mateja 51 i 23
    6. DKowal 42 i 40
    7. JKot 46 i 51
    8. GMiętus 43 i 61
    9 Tajner 53 i 56
    10. Kubacki 53 i 62
    11. Pochwała 63 i 64
    12. Kotelnicki 70 i 69
    Ci sami zawodnicy w wczorajszych zawodach zajęli:
    2. Mateja
    3. KMiętus
    7. Rutkowski
    9. MKot
    13. GMiętus
    14. Śliż
    16. Pochwała
    18. Kubacki
    20. Tajner
    23. DKowal
    32. JKot
    39. Kotelnicki
    Do oceny zawodników trzeba brać dokononia z całego sezonu a nie tylko MP kończące sezon. Zawodnicy tacy jak Mateja czy KMiętus nie są "wyczerpani" sezonem tak jak Stoch czy MKot a nawet Żyłą.

  • kolesio weteran

    ...a ja cały czas zastanawiam się nad Pawłem Słowiokiem.
    Ma już chy ba 16 lat. Czas najwyższy zdecydować się na jakąś dyscyplinę: kombi albo skoki. Bo jeśli jeszcze 2 sezony będzie miał ciagnąć wszystkie sroki za ogon, to podzieli los Rafała Śliża.

  • anonim

    a co Wy z tym Mateją ? że zajął drugie miejsce to znaczy że powinien trafić do kadry A ? no sorry ale on już swoje szanse miał i prawie zawsze je marnował. potrafił w miarę dobrze skakać na treningach a w konkursie zawsze nie wytrzymywał psychicznie. on już na kadrę się nie nadaje. w sumie to trudno znaleźć zawodników do pierwszego zespołu bo u nas nie ma oprócz Małysza zawodników którzy potrafią w ważnym konkursie oddać dwa dobre skoki. a na pewno nie jest nim Robert Mateja. ja jestem już raczej za tym żeby w PŚ skakali młodzi zawodnicy jak Rutkowski czy Kot. może to w przyszłości przyniesie rezultaty. ale bez przesady, nie wpychajcie Matei do kadry A tylko dlatego że jest wicemistrzem Polski. tak samo było z Murańką jak zajął bodajże drugie czy tam trzecie miejsce także w MP i wy go od razu chcieliście na PŚ do zakopanego. no i był ! ale wiadomo z jakim skutkiem. Robert niech skacze w Kontynentalnym.

  • ... doświadczony
    MP

    To,że Adam pierwszy nie dziwi.To,że Robson drugi to miłe przypomnienie o tym,ze On istnieje. To,że Kamil czwarty oczywiste-bo wychodzi Mu co drugi skok.Pora teraz aby ktos poważnie zajął się Krzyśkiem.Boje się,że zostanie przegapiony i się zmarnuje szansa Jego i polskich skoków.Po Jego skokach na Krokwi widać,że lepiej sobie radzi od Kota-co nie znaczy,że Kota trzeba skreślić.

  • kolesio weteran
    @ Radek

    E tam, zwykłe gazetowe pisanie.
    Przegląd Sportowy/Sport (bo to to samo) miał akcje "wywalic Lepistoe".
    Teraz SE ma akcję forsowania Horngahera.
    Kiedyś Fakt przez pół roku zwalniał Tajnera i forsował Kuttina - nawet były podejrzenia że sterował tym Edi.
    Dziennikarze praswoi to zwykli ludzie- tez mają swoje preferencje i je "sprzedają"ludziom - także ulegają naciskom i także są podatni na różnego rodzaju "negocjacje".

  • Radek weteran
    -

    Skoki: PZN nie traktuje poważnie kandydatury Austriaka?
    SuperExpress/MS /07:14
    Adam Małysz zdobył we wtorek w Zakopanem kolejny krajowy tytuł, ale wokół Wielkiej Krokwi było wczoraj dużo ciekawiej. W powietrzu latali skoczkowie startujący w mistrzostwach Polski i... nazwiska następców Hannu Lepistoe.
    Finałowa trójka to Łukasz Kruczek, Piotr Fijas i Austriak Stefan Horngacher.

    - Nikt ze związku do mnie nie dzwonił - potwierdził wczoraj "Super Expressowi" Horngacher. - Próbowałem skontaktować się z prezesem Tajnerem, ale nie odpowiadał na telefony - stwierdził Austriak. - Miałbym sporo do zaoferowania, w czasie dwuletniej pracy z waszą kadrą B czułem się w Polsce świetnie. Znam system, zawodników, mam pomysły. Ale na razie wygląda na to, że nie jestem poważnie brany pod uwagę. Nie poddaję się jednak, będę jeszcze dzwonił do prezesa - dodał.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2008-03-19 09:26:11 ***

  • Anika profesor

    "Małysz bierze udział i obniżył rozbieg najazdowy"- to słowa p. Tajnera wypowiedziane podczas wczorajszej transmisji.
    To chyba znaczy, że gdy Małysz nie skacze, to belka jest "w niebie" i nie ma mowy o obiektywnych wynikach. O czym zresztą wielokrotnie była tu mowa.
    Krokiew ma węższe tory najazdowe niż inne skocznie na świecie. Nawet Adam mówił kiedyś, ze trudno mu się przestawić, a co dopiero mówić o innych, którzy skaczą przeważnie tylko na Krokwi, a potem maja skakać gdzie indziej.
    A ponieważ większość zawodów krajowych odbywa się na Krokwi i nie we wszystkich startuje Małysz, więc...

  • andbal profesor
    MP

    Wyjaśnienia MP.
    Według mnie MP rozgrywa się za rok.
    I tak w 2007 roku (na początku przed MŚ w Japoni) odbyły się MP na skoczni normalnej K85 w Szczyrku (przed rozbiórką) w dniach 16.02.2007 (drużynowe) i 17.02.2007 indywidualne. W lecie odbyły się w Zakopanym w dniach 13.10.2007 K - 120 i 14.10.2007 na K - 85.
    Zatem zawody świąteczne zamienione na MP jako zaległe (w stosunku do lutego) MP na skoczni dużej odbyły się w Zakopanym 26.12.2007 r. na K - 120.
    W ten sposób jest komplet MP za 2007 rok.

  • anonim

    Efekty treningu Lepistoe mogą przyjśc w przyszłym roku własnie,
    tak rozumowałas kiedy odszedł Kuttin, a wręcz pisałaś, że krysztalowa kula Adama to nie zasługa Lepistoe ale efekty pracy jeszcze z Kuttinem.
    Więc czy teraz tez tak nie może być ?

  • anonim

    @Usia

    Możesz sobie teraz pluc ile wlezie na to co chcą zrobić, jakich trenerów chcą dać chłopakom i kadrze narodowej,
    nic Tobie to już nie pomoże, absolutnie nic, od samego początku byłaś przeciwna pracy Lepistoe w naszym kraju choć ubiegły sezon nie był wcale zły.
    Musiał przyjśc znowu słabszy sezon, lekki kryzys przechodził Małysz a inni wogóle przestali latać, ale nie ma takich zawodników na całym śwecie aby rok w rok, zawsze ktos lądował na pudle i zajmował najwyższe lokaty.
    Chciałaś odejscia trenera, to to masz, teraz się ciesz a nie narzekaj,
    trzeba było się zastanowić przedtem kto obejmie naszą kadrę a nie teraz narzekać.
    Ja też nie jestem zadowolona z tegorocznych wyników ale kto wie czy przyszły sezon nie byłby lepszy, to przecież bardzo doświadczony trener.
    Więc nie narzekaj.

  • anonim
    @Marcin ...Skalite

    Skoro Skalitite jest teraz nienaśniezone (a w górach jest chłodno i lezy nawet naturalny śnieg) a potem maja bo bokach robić bule innych skoczni (ze wspólnym zeskokiem K-95) to jak maja tego zeskoku nie naruszyć? A potem samo położenie igelitu trwa długo (w Zagórzu skończono go kłaść w maju, ale pierwsze skoki oddano chyba we wrześniu) to ta skocznia będzie cały rok "nieczynna" dla skoczków, czyli tak, jakby jej nie było.

  • MarcinBB redaktor
    @Usia

    1/3 Skalitego JEST. Stoi. Widziałem na własne oczy.
    Nic o tym nie wiem, by mieli rozbierać bulę i nie za bardzo sobie wyobrażam po co to mieliby robić. Małe skocznie są po bokach i z bulą k-95 nie mają nic wspólnego.
    Owszem, nie ma igelitu więc latem skakać nie można, zresztą latem budowa na pewno tez to uniemożliwi.
    A w tej chwili zawody nie mogą się odbywać tylko z powodu pogody. Samej skoczni nic nie brakuje,skakać. Bez luksusów, ale jednak.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2008-03-19 08:40:03 ***

  • kolesio weteran

    PZN da polskich fachowców pokroju Żołądzia.
    I to jest plus. A trenerem będzie Austriak.

    A Polo Tajner powinien nadal byc prezesem.

  • Usia profesor
    @kolesio

    I jestem.
    Niestety efekty jego "treningu" zostaną z nami jeszcze przez rok. A jak PZN oszalał i da skoczkom polskich "fachowców" to efekty pozostana przez 2 lata przynajmniej...

  • Usia profesor
    Letnie MP, czy nie mogą być w sierpniu?

    Letnie MP powinny się odbyc kilka dni przed LGP w Zakopanem czyli po 20 sierpnia.
    Co na to panowie z PZN?

    Moznaby tak wyłonić najlepwszych skoczków na zawody LGP!

  • Usia profesor
    Tajner powinien odejść lub odejść w cieńm dla dobra polskich skoków!

    Jak jeszcze Tajner zacznie mieszac w skokach, to będzie tragedia!
    Ja rozumiem, że trener będzie podejmował decyzje razem z całym sztabem szkoleniowym (asystenci, lekarz, fizjoterapeuta, psycholog,..) ale po kie licho ma sie prezes związku mieszać, to kompletnie nie rozumiem!
    Już w tyum sezonie mieszał ile wlezie, ciągle w TVP obiecując gruszki na wierzbie, jak bedzie mieszał dalej, to wykończy wszystkich.
    Jako Prezes powinien odejść w cień i zajmować sie sprawami administracyjnymi a nie pouczac każdego trenera i zawodnika i paplac jak katarynka w TV. Działa tylko na szkodę polskich skoków, ponieważ zniechęca kibiców do tego sportu.

  • Xellos profesor
    @Usia

    W ostatnich zawodach Klimek startował nieregulaminowo to nie znaczy, że wszyscy odrazu oszukują...

    No kurcze, niby tyle się interesujesz i nie widzisz BANALNEJ rzeczy. Chodzi oczywiście o różnice w punktach. Małysz zawsze z wielką przewagą punktową tu wygrywa. Co to oznacza ? A no tyle, że skończył PŚ na 12 miejscu. Na tyle go tylko było stać. Wyobraź sobie, że jedzie teraz na PŚ i zajmuje to 12 miejsce a Mateja skacze i ma 13pkt mniej adekwatnie do MP haha to co zajmuje Mateja ? Końcówka pierwszej 30stki ? Miętus plasuje się jeszcze dalej, może jeszcze do 40stki by się załapał ? Reszta nie przeszła by kwali ? Ja nie widze brak obiektywizmu z tych zawodów. Patrz jak inni odstają od Adama Małysza według punktów a dostrzeżesz, że wszystko jest wporządku i nie mają żadnych szans w PŚ z taką formą...

    Mateja może by zdobył jakiś punkcik z tą formą pod koniec 30stki...

  • Carmen stały bywalec
    -

    @kama (*178.static.xcore.pl)

    o tym to już dudnią kilka dni że polak i to już jest zapewne przesądzone .....


    Co do MP @Usia

    No masz łeb dziewczyno :) w ogóle czasem mi się wydaje że osoby wypowiadające się na ski .. byli by lepszymi trenerami niż ta cała banda z Pzn.. i nie mówię tego z przekąsem tylko tak uważam

    ciekawi mnie jeszcze co wyniknie z tych planów Tajnerka że teraz będzie we wszystko nos wtykał .. żeby się tylko nie przeliczył .. a tak na marginesie to on jest prezesem PNZ a czasem mi się wydaję że w tym związku tylko skoki sie promuje jeszcze Polo zapomni o Bożym świecie i go wy_pieprzą ... a może i dobrze? jakoś Justynie Kowalczyk nie jest do szczęścia potrzebny ten cały Tajner

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2008-03-19 08:36:58 ***

  • Xellos profesor
    @bobbak

    No właśnie, chyba lepiej ode mnie to ujełeś.

    Zresztą Mateja pokazywał w końcówce sezonu wysoką forme w innych zawodach to nie jest żaden przypadek. Ale widocznie, niektórzy nie mogą przeżyć, że określili go na stałe mianem nielota a on deklasuje o kilka rzędów nasze "talenty".

  • Usia profesor
    @bobbak

    Hehe, rozśmieszyłes mnie.
    Kilka dni temu awanturowałam sie na portalu, czemu to Rutkowski i Mateja nie jada do Planicy i nie skacza w druzynówce, a teraz mnie ktos posądza, że zazdroszczę Mateji medalu? Koń by sie uśmiał.
    Zresztą nie raz tu broniłam Mateji, gdy był atakowany przez sklerotyczne dzieciaki, których wiedza o skokach ogranicza sie do pamietania potknięć poszczególnych skoczków.

    A moja niechęć do Krokwi wynika z faktu, że prawie wszystkie nasze zawody tam sie odbywają a ich wyniki NIGDY nie przekładaja sie na wyniki naszych skoczków na innych skoczniach w PK i PŚ. Rutyna, stronniczość? A może wszystko naraz. Dokąd MP nie będa rozgrywane na kilku skoczniach dotąd ani te zawody, ani żadne inne organizowane na Krokwi (z niebotycznych belek) nie zyskaja mojego uznania a ich wyniki będą nieobiektywne (a dla mnie wręcz podejrzane...chociaz dzisiaj być może jeśli nie kontrolowano nart i BMI to przynajmniej nastraszono nimi,a to juz krok we właściwym kierunku, by medale trafiały do najlepszych a nie do najcwańszych).

    A wracając do medali, to cieszę się, że taki był ich podział, choć żal mi Stocha, bo czy sie to komu podoba czy nie, to on jest numerem 2 w polskich skokach na razie. Ale co sie dziwić, chyba dopiero wczoraj wrócił z Planicy po męczącym sezonie.

  • Xellos profesor
    nie zgadzam się

    Moim zdaniem gadanie, że wyniki nie teges bo taka skocznia są pozbawione sensu. Przecież zawodnicy z czołówki startowali już na całym świecie w różnych konkursach więc na innych skoczniach niż Zakopane. Nie widze więc powodu by nie przełożyć formy stąd gdzie indziej. A jeśli to nie oni mają tą forme przełożyć to kto ? Ktoś kto nie startował na światowych skoczniach wogóle ?

    Czyli co może Murańka wypadnie lepiej w Sapporo niż Mateja ? Bo skocznia zagraniczna :>

  • anonim
    Usia

    Twoja stronniczość i niechęć do Krokwi i zawodów tam się odbywających poraża.Zawsze z przyjemnościa czytałem Twoje komentarze ale dzisiejsze to ... ręce opadają. Jest takie przysłowie"kiepskiej baletnicy to nawet rąbek przeszkadza u spódnicy" Nie ma znaczenia czy Oni skacza u nas czy my skaczemy u nich. Jezeli ktos skacze dobrze i ma forme to czy będzie skakał w Finlandii czy w Japoni to bedzie skakał dobrze. A twoje komentrze że swoja skocznia , że klika zakopiańska , że nieobiektywne sedziowanie są bez sensu.Pewnie boli Cie że niektórzy przekreśleni przez prezesa kończą sezon z medalem MP lub zajmuja miejsce w 10 MP? Matti , Bossu nie skaczą juz dawno zostali skreśleni bo prezes się na nich obraził. Jesteś żałosna.

  • kama początkujący

    Wiecie co ja juz się pogubiłam ,dopiero co w radio podali, ze trenerem zostanie na 100% Polak. Taką szopkę z tego robią :/ Widać Polowi zalezy na władzy jeśli to prawda

  • Usia profesor
    @Kuskus

    O czym Ty piszesz? Grzesiek Miętus jak na 15 lat skoczył super. Przeciez był 13! A Tomek Byrt, Słowiok czy Cieslar skakali przeciez na obcej skoczni, to jak maja skakać? Dodatkowo oni nigdy nie oszukiwali, tylko zawsze skakali na przepisowym sprzęcie stąd ich wyniki na granicy pierwszej 30 (zawsze takie zajmują). To chyba normalne biorąc pod uwage ich wiek i fakt, że skaczą na obcej skoczni. Potrenuja dłużej, poskaczą na Krokwi to i ioch rezultaty sie poprawią. A jeśli chodzi o 14 letniego Zniszczoła, to trzeba brać poprawkę, że chłopak trenuje dopiero od 5 lat! Potrenuje 8, to zacznie przeskakiwac najlepszych ;)

  • Usia profesor

    Skalitego NIE MA. Przeciez mają robic małe skocznie, czyli rozwalą bulę a potem mieli położyc igelit. Chyba znów rok bez Skalitego (przynajmniej rok). To, że teraz tam nie zrobili MP na skoczni normalnej znaczy, że już jest nieczynna.

  • anonim
    młodzi

    Po naszych młodych skoczkach widać zmęczenie ostatnimi konkursami. Mistrzostwa Świata Juniorów, LOTOSy, TZNy i teraz MP dały w kość, stąd młodzi chłopcy nie bardzo polatali. Myślę o Klimku, Olku, Grześku, Tomku i tych z Juniora C. Ale i tak wielkie gratulacje dla wszystkich! Ich czas jeszcze nadejdzie i powiewać będą znów biało-czerwone barwy!

  • MarcinBB redaktor
    @Usia

    No przecież co do kwalifikacji się zgadzamy. A Skalite już jest. Znaczy - 1/3 Skalitego. Ale to właśnie na tej 1/3 można rozgrywać MP. Można też w Karpaczu.
    Owszem - kibiców mało było, ale to się może zmienić.
    W każdym razie pomysł, by degradować MP do roli tylko selekcji,uważam za chybiony. Tak samo, jak wysyłanie tej imprezy za granice.

  • anonim
    Nieznany n 55

    Nieznany n 55 zwróć uwagę jakie odległości uzyskiwał narybek jeżeli rozumiesz co znaczy to słowo.Ja okularów nie potrzebuję natomiast gorąco tobie polecam. Jeżeli skok na odległość 100 m na dużej skoczni to przyzwoity wynik to gratuluję . Natomiast brąz Miętusa to wyjątek a co reszta.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2008-03-18 21:15:15 ***

  • Usia profesor
    @olek

    Dokładnie. Tylko cykl krajowych zawodów na wielu różnych skoczniach mógłby ustalić czołówke polskich skoczków.
    Takie zawody sa koniecznie potrzebne a skoro nie mamy tylu skoczni, to mozna było ustalic z Czechami i Słowakami taki miniturniej na 5-6 skoczniach w okolicy.
    Wyniki klasyfikacji generalnej byłyby prawdziwym wskaźnikiem kogo brac na PS , kogo na PK a kogo pozostawić w domu.
    W takim cyklu krętactwa nie przechodzą, bo zmieniaja sie i skocznie i sędziowie i ci punktowi i ci liniowi. Żadne układy, żadne "domowe" przywileje jak na Krokwi.

  • olek_solec weteran

    7. A. Zapotoczny - junior, moim zdaniem solidniejszy od co poniektórych
    8. W. Gąsienica-Kotelnicki - drugi junior
    9. M. Cieślar - też się wyrabia

    Do miana zawodnikow slabiej utalentowanych zaliczyl bym ich, a nie Kota, Kowali, czy Kubackiego...

    Poza tym Usia dobrze mowi, ze to sa jedne zawody. Co innego jakby w Polsce byl organizowany taki mini-puchar i przez caly sezon takich mistrzostw rozegranych by zostalo 4-5 i za sumę wszystkich skokow przyznawac medale czy jakies tam miejsce. To jest bardziej obiektywne. Poza tym Skoczkowie z Zakopanego wiadomo, ze lepiej sobie beda radzic na Wielkiej Krokwii , a pozniej pojadą na PK i nie beda mogli przekroczyc 90. metra.

  • Usia profesor
    @MarcinBB

    Dokąd będziemy mieli tylko Krokiew to "kwalifikacje" musza byc na neutralnej skoczni. Jak widzisz rytyna Krokwi pozwala wygrywać nawet tym co formy nie posiadają..
    Kiedy będzie Malinka i Szczyrk, to może byc obiektywnie.
    A jesli chodzi o kibiców... widziałes ilu dziś by pozbawiono mozliwości oglądania? Założę się, że na Strbskim Plesie by sie więcej zebrało i to nawet Polaków!

  • qwerty doświadczony

    http://www.skijumping.pl/wiadomosci/4907/

    Poczytajcie, to bardzo ciekawy wywiad z Horngacherem sprzed dwóch lat.

  • MarcinBB redaktor
    @Usia

    A ja się nie zgadzam. Po pierwsze się nie zgadzam, żeby Mistrzostwa Polski były za granicą. Przecież do licha mistrzostwa kraju, to mistrzostwa kraju. Kto na świecie organizuje własne mistrzostwa za granica i daje zarobić innym?
    Czemu kibice mieliby jeździć gdzieś daleko?
    Dwa - nie zgadzam się, by Mistrzostwa Polski sprowadzić tylko do roli testu przed zawodami międzynarodowymi.
    MP swoją drogą a selekcja do kadr swoją. I tę selekcję jak najbardziej już można robić na zgrupowaniu za granicą.

  • qwerty doświadczony
    @Usia

    Ja napisałem, że kadra A powinna wyglądać tak, patrząc a obecną formę, Twój pomysł ze zgrupowaniami w Szczyrbskim Plesie jest bardzo dobry.

  • kibic_malysza profesor

    Mistrzostwa Polski są organizowane 2x w roku, tak było do tej pory bo były MP na igelicie i MP na śniegu. Oprócz tego w 2 dzień świąt Bożego Narodzenia też jest konkurs świąteczny niby też o MP.

  • MarcinBB redaktor
    @ravenpl

    Według idei, Mistrzostwa Polski powinny być rozgrywane przynajmniej dwa razy w roku - zimą i latem. W dodatku są na skoczni dużej i normalnej, co nam daje 4 indywidualne konkursy. Do tego dochodzą drużynowe. Mamy więc 6 konkursów w roku.
    6 to chyba kilka?
    Przecież to wszytko jest tam wyraźnie opisane, tylko nie wyszczególniono rozmiarów skoczni. Były w październiku na igelicie, potem tradycyjny konkurs w drugi dzień Świąt i w lutym lub marcu Mistrzostwa zimowe. Co Ci się nie zgadza?

  • Usia profesor
    Kubeł zimnej wody na rozhisteryzowany tłum

    Zanim zaczniecie jednych wyrzucać z kadr a innych tam wklejać, może warto popatrzeć na wyniki PŚ i PK w sezonie zimowym.
    One prawde Wam powiedzą i o tym ile razy kto startował, ile razy kwalifikował się do konkursu czy II serii PK, ile razy punktował, jaka jest średnia ilość zdobytych punktów na jeden start i jaka jest obecnie miejsce konkretnego skoczka w rankingu WRL i CRL.
    To sa prawdziwe wskaźniki9dla skoczka a nie wyniki przypadkowych zawodów na koniec sezony, gdy jedni skacza resztkiem sił a inni wypoczęci i na świeżości.
    Forma na koniec sezonu nic nie mówi o przydatności skoczka w sezonie następnym.

    Prawidłowością jednak powinny byc zawody MP przed sezonem zimowym (np w środku listopada i na obcej skoczni, jest przeciez skocznia w Strbskim Plesie mozna tam zrobic sprawdzian i na tej podstawie wyłonić zawodników na 4 zawody PŚ i PK!
    Taki sam sprawdzian winnien byc przeprowadzony kilka dni przed PŚ w Zakopanem (tym razem na Krokwi oczywiście i z niskich belek).
    I podobny manewr powtórzyć przezd MŚ i wybrac najlepsza w danym momencie ekipe a nie przypadkowych kadrowiczów.

  • anonim

    Widzę, że każdy prawie tu trenerem i wie jak podzielić kadrę.

    Ale kto wie to:
    Ile razy do roku są rozgrywane MP? Ostatnio były w grudniu, a wg. http://skijumping.pl/pokaz.php?show=mp to mistrzostw jest kilka na sezon?

  • anonim

    Wedle mnie podział na kadry:

    A:
    1.Małysz (wszystko jasne)
    2.Stoch (chyba też nikt nie ma wątpliwości)
    3.M. Bachleda (no jednak, punkty w PŚ zdobył, w CoC dobrze, na nasze warunki jak najbardziej - byle nie na mamuty :D)
    4. R.Mateja (miał dołek, ale pokazuje, że jednak jest lepszy od młodzieży. Poskacze 2-4 lat i wtedy skońćzy karierę)
    5. Skupień (brak Skupnia w tym roku w kadrze to nieporozumienie - patrz LGP)
    6. Łukasz Rutkowski - wyniki mówią same za siebie.

    KAdra B:
    1. Krzysztof Miętus - lepszy od kota i udowadniał to przez cały sezon. 2 razy w kwali w PŚ - dwa awanse, kot 20 startów 11 awansów do 50...
    2. Maciej Kot - wyniki z PŚ z tego sezonu pokazują że nie tylko nie ma umiejętności, ale chyba też talentu,...
    3. Stefan Hula - no miał te punkty PŚ, ale słabizna nawet w CoC...
    4. Tomasz Pochwała - lepszy od Tonia, w przeciwieńśtwie od Tonia - miał predyspozycje.
    5. Klimek Murańka - o niego trzeba jak o jajko, ale do A chyba jednak za wcześnie, ale za rok, dwa kto wie.
    6. Rafał Śliż - solidny wyrobnik - swoje uciuła w CoC.
    7. A. Zapotoczny - junior, moim zdaniem solidniejszy od co poniektórych
    8. W. Gąsienica-Kotelnicki - drugi junior
    9. M. Cieślar - też się wyrabia

    Kadra C (wsparcia)
    Hula, Żyła, T.Tajner, K. i D. Kowale, J. Kot, D. Kubacki - te nieloty to albo beztalencia albo jeszcze za młodzi, którzy mieli swoje szanse i je zmarnowali - dlatego Zapotoczny Kotelnicki i Cieślar powinni ją dostać.

    Centra Szkoleniowe
    Sebastian Toczek (on naprawdę ma już w20 lat!?)
    Jan Ciapała
    Daniel Bachleda
    Krzysztof Styrczula
    Krystian Długopolski.

    Kadra juniorów
    Reszta juniorów


    No i moim zdaniem to byłby sprawiedliwy podział. Jeszcze wspomnicie moje słowa - ci będą się spisywać wedle mojej rozpiski. "Talenty" będą spadać na bulę i w PŚ i CoC, a solidni wyrobnicy nie będą skakać...

  • Mar stały bywalec

    Brawo dla Matei za wicemistrzostwo Polski. Zasłużył na nie. Za to na tvnie w "sporcie" powiedzieli takie coś "mistrzem Polski po raz osiemnasty został Adam Małysz, a drugi był... uwaga... Robert Mateja..." totalne wieśniactwo... Może niech wspaniali dziennikarze tvnu się najpierw czymś wykażą? Bo jak na razie to zdążyli zdenerwować Małysza parę lat temu i gadać różne "obiektywne" teksty...

  • qwerty doświadczony

    Jeśli na podstawie obecnej formy mielibyśmy ustalić skład kadry A na następny sezon, to powinien on wyglądać mniej-więcej tak:

    Adam Małysz (to oczywista oczywistość)
    Kamil Stoch (mimo dzisiejszego niepowodzenia to drugi co do umiejętności skoczek w Polsce)
    Krzysztof Miętus (chyba najlepszy obecnie spośród zawodników, którzy nie ukończyli 18 lat)
    Łukasz Rutkowski (bardzo dobra forma pod koniec sezonu, niezły potencjał, brakuje mu stabilności - może powinien się częściej żegnać przed skokami :) ?)
    Rafał Śliż (dziś miał trochę pecha, ale poza tym prezentuje się nieźle, szkoda że dostawał w tym sezonie tak mało szans)
    Robert Mateja (jest w dobrej formie, oddał dziś dwa bardzo dobre skoki)
    Wojciech Skupień (moim zdaniem skandalem jest notoryczne pomijanie Wojtka. Jest teraz w dobrej formie, osobiście nie przypominam sobie sytuacji, kiedy to spisał się rażąco poniżej oczekiwań. W poprzednim sezonie był najlepszym Polakiem w CoC, a szansę dostał dopiero w Willingen, kiedy skład na MŚ w Sapporo był już ustalony).

    Najlepszych czterech zawodników powinno startować w Pucharze Świata, pozostali na zmianę z członkami kadry B (w zależności od formy) w CoC.

    Jeśli chodzi o duet T&T... ja ich nie widzę nawet w centrach szkoleniowych... i FIS CUP-ie :)

  • rimi stały bywalec

    Brawo Adam! Brawo Robert!
    Robert Mateja deklasujac pupilkow Lapistoe pokazal co znaczy klasa. Ale oczywiscie zaraz sie odezwa znawcy, ktorzy uznaja ze do kadry trza Kota nie Mateje.
    Sport, drodzy znawcy polega na tym ze wygrywaja najlepsi.To nie polityka ze ministrem u kaczorkow mogl zostac koles nie umiejacy nic ale swoj.
    To nie wiek, uklady ale aktualna forma powinna decydowac o miejscu w kadrze czy nominacji na konkurs!
    Coz ,krytykujecie Tajnera za nepotyzm-a czymze jak nie takimz samym sa komentarze, "Mateja za stary,nie powinien skakac."?
    Ta, Muranka powinien z uurzedu miec przyznany medal- bo mlody...

  • olek_solec weteran

    Mateja moze nie jest taki mistrz, ale w tym sezonie 2-3 razy mozna go było puścić na PŚ (Planica, Sapporo)

  • olek_solec weteran

    Klimek mimo predkosci o 2 km/h mniejszej od innych wcale nie zaprezentował się słabo. Nabierze chłopak troche masy i wzrostu i moze bedzie sie łapał za dwa lata do 30 PŚ.

  • MarcinBB redaktor
    @jasiu789

    A to dobre. Faktycznie - Mateja się skompromitował, wicemistrzostwo Polski - cóż to jest! Tym bardziej że przegrał z takim pionkiem, jak Małysz. Z Małyszem przegrać to już szczyt kompromitacji! :-D
    No i faktycznie - skakać w wieku 33 lat to już obciach, demencja starcza i artretyzm. To nic że Okabe, Kasai Ljoekelsoey czy Kiuru są starsi.
    Mateja to Mateja, zawalił w życiu 2 ważne skoki, wiec trzeba zapomnieć o tym co było dobre, o 15 latach kariery, sukcesach i radościach, trzeba go opluwać, obrażać i się z niego nabijać, nawet wbrew logice i zdrowemu rozsądkowi - bo to Mateja.
    Tylko czy w takim wypadku samemu nie wychodzi się na głupka?

  • MarcinBB redaktor
    Tonio Tajner a Wojciech Skupień

    A wiecznie młody i świetnie zapowiadający się Tomisław ponownie zebrał baty od swoich młodszych kolegów z kadry młodzieżowej. Może jozek_sibek zaraz nam przypomni ile razy wysyłano na zawody syna prezesa a ile Rutkowskiego, Cieślara, Kowala, Miętusów, Kubackiego i innych, którzy w zawodach krajowych przeskakują go regularnie o kilka dobrych metrów.
    Nie wspominając już o Skupieniu, który wciąż jak widać plasuje się w najlepszej "10" krajowych skoczków a nie załapał się nie tylko do kadr, ale nawet do centrów szkoleniowych. I trenując tylko w klubie, na klubowym sprzęcie nadal nie ustępuje wybrańcom PZN.

  • anonim

    Być może Skupień jak i wielu Polaków wystartuje jeszcze w Mistrzostwach Słowacji 29 marca!
    Mesik kończy karierę, a jednak skakał dziś w Polsce i to poszło mu całkiem dobrze. Może i nasi skoczkowie powalcza jeszcze w tych ostatnich w tym sezonie zawodach na Strbskim Plesie.

  • kolesio weteran

    Własnie obejrzałem nagrane wczesniej na video MP i dialog Polo i Sebastiana Szczęsnego w przerwie.
    Moim zdaniem trenerem będzie Horngaher. cały czas trwają dyskusje, al polo zbijał każdy argument na niekorzyść Horngahera (np. bariera językowa).

  • anonim

    1.Fajnie ze ktos jeszce kibicuje Wojtkowi Skupniowi i zyczy my kadry na przyszły sezon ale prawdopodobnie we czwartek to beda jego ostatnie zawody w jakich chyba wystartuje a na nastepny sezon bedzie juz stał na wieży trenerskiej.Szkoda chłopaka ale jakby i tak dalej trenował to Kruczek go niepowoła do kadry bo skutecznie go blokował przez ostatnie 3 sezony niedajac mu szansy .
    2.Co do ilosci zawodników jest przepis który mówi ze na MP seniorów moga startopwac tylko zawodnicy posiadajacy2 klase sportowa.

  • anonim
    Wojtek Skupień

    W.Skupień lub i Mateja jako uzupełnienie oraz K.Miętus powinni dostawać szanse chociażby w kontynentalnym a nie beztalencia
    Pochwała i Tonio Tajner

  • anonim

    @soulriser (*228.neoplus.adsl.tpnet.pl),

    To niech cię skręci, bo wszystko zle zrozumiałeś !

    A nie mam czasu ci tego tłumaczyć co miałam na mysli pisząc, ze bedzie ciekawie.

  • anonim

    w lutym 2007 Adam wygrał z przewagą 23 pkt na k-85 nad drugim zawodnikiem
    3 marca 2007 wygrał MŚ na k-90 z przewagą 21,5 pkt

  • anonim

    Lol fanka o czym ty w ogole piszesz? Przeciez to wiecej niz pewne ze mowiac o tym ze trener nie bedzie sam rzadzil mial na mysli ze to wlasnie on jako prezes bedzie sie wtracal w sprawy szkolenia skoczkow! Teraz to dopiero bedzie burdel! Kazdy lamus pierdzacy stolek w PZN bedzie sie mieszac w sprawy treningu, kazdy wujek i stryjek Tajnera. Polskie skoki ostatecznie upadna wiec nie pisz takich bzdur ze bedzie ciekawie bo wtedy az mnie skreca

  • Schlieri-fanka doświadczony

    Show must go on! Brawo Adaś! Ty nasz bohaterze narodowy:) Super, że Cię mamay... Szkoda, że w 30 nie było nikogo z LKS Klimczok Bystra.;/

  • MarcinBB redaktor
    Mateja

    A ten łobuz, beztalencie i nielot Mateja dalej bezczelnie blokuje miejsca młodym i utalentowanym skoczkom. Dziś zablokował im nie tylko wyjazd na zawody ale nawet miejsce na podium! No to już szczyt! I to w jak bezczelny sposób zablokował! Znowu ośmielił się skakać dalej od nich!
    :-D

  • anonim
    Ilu mamy skoczków?

    Pan Tajner kiedys radośnie paplał o 300 skoczkach trenujących w Polsce a w zawodach startowało tylko 41 Polaków. To gdzie się schowałó tych 250 pozostałych?

  • anonim
    -

    A ja z tego co mówił Prezes coraz bardziej nabieram pewności, ze nowym trenerem zostanie Kruczek:)

    Wyrażnie dziś podkreślał jakie doświadczenie zebrał pracując z różnymi trenerami.
    Po co by tak mówił ?

    Z tym, ze nowy trener bedzie bardziej wykonawcą, tzn. według ustaleń przez prof.Żołądzia treningów dla poszczególnych zawodników, bedzie musiał ułożyć plan zajęć,
    plan ma juz obejmować przygotowanie do Igrzysk, to główny cel.
    Sama jestem ciekawa jak to bedzie wyglądało ale teraz trener nie bedzie sam rządził.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2008-03-18 18:49:56 ***

  • anonim
    @Krakus

    Przetrzyj okulary. 17 letni Krzysiek Miętus 3 a 15 letni Grzegorz Mietus 13. Im kontrola długości nart i BMI nie zaszkodziła!
    Jak możesz mówić, że "narybek słabo".
    Dodatkowo Maciek KOT wycieńczony ciągłymi startami w PS na 9 miejscu! To jest źle?

  • anonim

    Niestety ale narybek bez wyjątku słabo .Wszystko po staremu czyli Małysz i koniec .Stoch drugi skok słabo.

  • anonim

    Brawa i szczere gratulacje dla Krzysia, będzie z niego bardzo dobry sportowiec, ma doskonałą technikę w locie,
    właściwie posiada wszystkie cechy na bardzo dobrego skoczka.

    Gratulacje dla całej trójki !

  • vegx redaktor

    Czyli jest szansa, że coś będzie z Krzyśka Miętusa. Mam nadzieje, że w przyszłym sezonie mocno zaatakuje.
    To już drugi jego medal na MP, to dobrze wróży, bo niewielu poza Adamem Małyszem i ostatnio Stochem broni wczesniej wywalczonych pozycji na podium
    Brawo! :)

  • anonim

    Tomisław Tajner na 20 miejscu. Wielki sukces ! Pod okiem supertrenera Tajnera - ten talent musi eksplodować w przyszłym roku !

  • vero92 profesor

    I patrzcie co się dzieje z Murańką! Tak się nie robi. Talent się marnuje, jak już się nie zmarnował, przez te cholerene gadaniny i media.
    Brawo Adaś, jesteś najlepszy, Mistrz:* :)

  • andbal profesor
    letnie PK

    Na letnie PK przede wszystkim przygotować MKota, KMiętusa Mateję i Stocha.

  • skijumpingfan początkujący

    Gratulacje oczywiscie dla adama małysza chciałybym tez podkreslic dobra postawe krzyska mietusa przeciez tylko on z trójki startujacych na MP w grudniu obronił swoja pozycje.

  • anonim
    Pod LGP przygotować Mateje, Skupnia, Bachledę i kilku w formie (spoza kadry A)

    Wyraźnie widać, kto teraz na koniec sezonu jest w formie. Powinni zebrac tych zawodników i juz zacząć z nimi intensywny trening pod LGP i PK letnie.
    Reszta powinna wypocząć a do trenowania zabrać sie od maja i przygotowywać pod sezon zimowy.
    Ale czy nasi krajowi "spece" sa w stanie mysleć logicznie i tak zaplanowac sezon?

  • anonim
    Przestroga

    Jeśli i tym razem dla Wojtka Skupnia nie znajdzie się miejsca w kadrze i w cenrach szkoleniowych, to na najbliższych zawodach podejdę do Tajnera i wywalę mu w pysk. Obiecuję!

  • kibicka bywalec
    pogoda a wyniki

    1 seria niestety wypaczona przez wiatr (dla niektórych silny pod narty), zawieruchę, śnieg i słoneczko dla szczęśliwców. Dopiero 2 seria w równych warunkach (właśnie wróciłam spod Krokwi). Dlatego też jak myślę wyniki 2 serii mówią o aktualnej predyspozycji zawodników. Oczywiście gratulacje dla mistrza Adama który potrafii skakać w kaźdych warunkach.

  • jozek_sibek profesor
    @ Jack

    Co roku w drużynowych MP kluby wystawiają swoje drużyny - niektóre po 2 a nawet 3.
    W ostatnich druzynowych MP Ks Wisła Ustronianka wystawiła nawet 4 druzyny - zajmując 1,7,10 i ostatnie 12 miejsce.

  • Wiurcia początkujący
    Brawa dla Adasia:)

    oczwiście gratulacje dla Adama, imponujący dorobek. Ale martwi mnie że nie ma rywalizacji, większość skakała słabiutko. Aż szkoda...

  • anonim
    MP w Zakopanem (opracowała Karolka)

    http://i207.photobucket.com/albums/bb218 /ska_kajka1/Image0318-1617TVP1.jpg

    http://i207.photobucket.com/albums/bb218 /ska_kajka1/Image0318-1617TVP11.jpg

    http://i207.photobucket.com/albums /bb218/ska_kajka1/Image0318-1617TVP12.jpg

    http://i207.photobucket.com/albums /bb218/ska_kajka1/Image0318-1618TVP1.jpg

  • baranskia stały bywalec
    Adam wygrywa NAWET gdy skacze drugi skok gorzej ?! ANO, PANOCKU! ANO!

    To bardzo dziwne... :( Tzn, że...
    Reszta Polaków SKAKAŁA TAKŻE DOŚĆ NIERÓWNO :( a to zły objaw i furtka do przypadkowości na podium MP.
    Tak czy owak: THX chłopaki. teraz odpoczywajcie... a my od was.
    :)
    AdaM

    PS:
    Prezes PZN Pan Tajner (Apollo 13) jednak miał rację :P [IRONIA] Adam wreszcie jest na podium i WYGRAŁ W KOŃCU,ale Reszta nie miała nic do powiedzenia w tym konkursie...

    Trudno: teraz juz MUSI BYĆ TYLKO LEPIEJ w polskich skokach narciarskich - tym bardziej, że IDZIE STARE NOWE...
    C.U.
    A.

  • Tomek389 bywalec
    Mateja - zmienny skoczek

    BRARA DLA MATEJI! Pan Robert jednak skacze nie równo, i czy wysyłać go na PŚ? Nie wiem, ale na pewno nie powinien kończyć kariery ;).

  • Xellos profesor

    Brawo Meteja...a z drugiej strony wielki żal, że tak wiekowy zawodnik wygrywa z pozostałymi i na dodatek nie jest jakimś wielkim talentem :/

    Bez sensu poprostu, ale bardzo podobało mi się to co powiedział Adam w wywiadzie ! Że Robert mógł jechać do Planicy ! Każdy o tym wiedział...tylko nie klika PZN z Lepisto i Kruczkiem :/

  • baranskia stały bywalec
    Ja kibicuję dziś KAMILOWI S. - ale czy dobre chęci wystarczą na Mistrza z Wisły

    Ja kibicuję dziś KAMILOWI S. - ale czy dobre chęci wystarczą na Mistrza z Wisły ?
    O, kurka: Robert MATEJA 128,5 m - Fijuuuu

  • baranskia stały bywalec
    Miejmy nadzieję, że nic POWAŻNEMU zawodnikowi się nie stało... :P - cytat z kome

    Tak powiedział TUŻ po upadku Rafała Śliża - potem było już "poważneGO" :P

  • anonim

    Brawo Wojtek Skupień!
    Czemu nie dostał on ani jednej szansy, a ten nielot KOT tak?

  • baranskia stały bywalec
    Bardzo ładnie realizuje te zawody TVuP - jak sądzicie? czy coś tu nie gra... org

    Bardzo ładnie realizuje te zawody TVuP - jak sądzicie? czy coś tu nie gra... organizacyjnie? :)
    No, Tomisław Tajner - ROZCZAROWANIE jak dla mnie. 109,5 m to małoooo :(

  • qwerty doświadczony

    Dobrze, że przynajmniej Szczęsny zadawał niewygodne pytania Polo w studio, jednak mógł być chyba nieco bardziej agresywny (np. po tym jak Polo powiedział "Nie czas na eksperymenty" mógł od razu zadać pytanie: "A czy nie jest eksperymentem powierzanie tak odpowiedzialnej funkcji Łukaszowi Kruczkowi?").

  • Xellos profesor
    Tajner

    Tajner mówił ciekawe rzeczy w przerwie ! Np. to, że winny za niepuszczanie Rutkowskiego jest Celej, który stwierdził że za wcześnie na starty na mamucie LOL !

    Jak widać nie wszystko jest winą Tajnera, trenerzy polscy też są do kitu !

  • anonim

    Kruczek niech trenuje Murańkę i inne dzieci. Jak sie sprawdzi to potem może objąć kadrę B . Jak wychowa kogoś to wtedy dopiero kadra A!

  • qwerty doświadczony

    Polo powiedział "To nie czas na eksperymenty".
    A zatrudnienie Łukasza Kruczka, który jak dotąd był jedynie asystentem, nie prowadził kadry B, C, klubu, zawodnika nie jest wielkim ryzykiem?

  • anonim

    A Józef Jarząbek? Doświadczony trener który z niejednego pleca chleb jadł, myśle że poradziłby sobie, jak nie na ambicje to myślę że Jarząbek nadawałby sie idealnie na pierwszego trenera naszej kadry a

  • anonim
    MP w Zakopanem..(opracowała Karolka)

    http://i207.photobucket.com/albums /bb218/ska_kajka1/Image0318-1518TVP1.jpg
    http://i207.photobucket.com/albums /bb218/ska_kajka1/Image0318-1517TVP12-1.jpg
    http://i207.photobucket.com/albums /bb218/ska_kajka1/Image0318-1517TVP12.jpg
    http://i207.photobucket.com/albums /bb218/ska_kajka1/Image0318-1517TVP11.jpg
    http://i207.photobucket.com/albums /bb218/ska_kajka1/Image0318-1517TVP1.jpg

  • Luk profesor

    Skok Klimka Murańki na 115,5m - http://pl.youtube.com/watch?v=YkE7t7rSC4M
    Skok Adama Malysz na 133,5m - http://pl.youtube.com/watch?v=Q9xQ2rMbuA0

  • jozek_sibek profesor
    Tak było w Mistrzostwach TZN dwa dni temu

    Zakopane - 16.03.2008 (HS 134,K - 120):

    1.R.Mateja --------- 131.5m i 116.5m - 243.9 pkt
    2.W.Skupień ------- 126.0m i 121.5m - 243.5
    3.Ł.Rutkowski ------122.5m i 122.0m - 236.1
    4.S.Hula ----------- 120.0m i 119.5m - 225.6
    5.M.Kot ------------ 114.5m i 118.5m - 213.9
    6.M.Bachleda ----- 117.0m i 112.0m - 206.7
    7.D.Kubaqcki ----- 113.0m i 117.0m - 206.0
    8.R.Sliż ------------ 116.5m i 111.0m - 202.5
    9.T.Pochwała ----- 113.5m i 113.5m - 201.6
    10.K.Długopolski - 105.0m i 121.5m - 200.2
    11.K.Miętus ------- 120.5m i 105.0m - 198.4
    12.T.Tajner ------- 108.0m i 115.5m - 193.8
    13.D.Kowal ------- 114.5m i 107.5m - 192.1
    14.A.Zapotoczny - 105.5m i 115.0m - 187.9
    15.J.Kot ----------- 108.5m i 111.0m - 186.6
    16.K.Kowal ------- 104.0m i 112.5m - 182.2
    17.M.Cieślar ------ 104.0m i 109.5m - 173.8
    18.K.Murańka ---- 104.5m i 107.0m - 169.2
    19.W.Kotelnicki -- 103.0m i 107.0m - 166.0
    20.G.Miętus --------99.5m i 111.0m - 165.9

    Z krajowej czołówki nie startowali tylko A.Małysz,K.Stoch i P.Żyła(startowali w PŚ w lotach - Planica).

  • jozek_sibek profesor
    Juniorzy w grudniowych MP seniorów

    Po nazwisku,miejsce w MP,w nawiasie miejsca w letnich MP.

    1.K.Murańka ------2 miejsce( 9 i 3)
    2.K.Miętus -------- 3 miejsce(13 i 24)
    3.M.Kot ----------- 4 miejsce( 8 i 7)
    4.Ł.Rutkowski ---- 9 miejsce(30 i 23)
    5.J.Kot ----------- 11 miejsce(17 i 14)
    6.D.Kubacki ----- 16 miejsce(18 i 21)
    7.T.Byrt --------- 17 miejsce(27 i 27)
    8.P.Słowiok ----- 19 miejsce(14 i 19)
    9.K.Kowal ------- 20 miejsce(22 i 25)
    10.W.Gąsiennica-21 miejsce(24 i 13)
    11.S.Toczek -----22 miejsce(20 i 20)
    12.D.Kowal ------23 miejsce(12 i 14)
    13.M.Cieślar -----24 miejsce( x i 37)
    14.A.Zapotoczny-25 miejsce(34 i 31)
    15.G.Miętus ----- 26 miejsce(21 i 22)
    16.A.Cieślar -----29 miejsce(35 i 33)
    17.A.Broda ------30 miejsce(37 i x)

    W 30 konkursu było 17 juniorów.

  • Luk profesor

    Skok Stocha na 129,5m - http://pl.youtube.com/watch?v=k4fPf2DWWwY

  • jozek_sibek profesor
    Tak było w grudniowych Misrrzostwach Polaski

    MP Zakopane - 26.12.2007 (HS 134):

    Po nazwisku,miejsce w MP,w nawiasie miejsca w letnich MP(13-14.10.2008):

    Kadra A:
    1.K.Stoch --------- 1 miejsce( 3 i 2)
    2.K.Miętus -------- 3 miejsce(13 i 24)
    3.M.Kot ----------- 4 miejsce( 8 i 7)
    4.S.Hula ---------- 5 miejsce(26 i 18)
    5.P.Żyła ---------- 8 miejsce( 6 i 10)
    6.K.Kowal ------- 20 miejsce(22 i 25)

    Kadra B:
    1.Ł.Rutkowski --- 9 miejsce(30 i 23)
    2.J.Kot ---------- 11 miejsce(17 i 14)
    3.D.Kubacki ---- 16 miejsce(18 i 21)
    4.W.Gąsiennica- 21 miejsce(24 i 13)
    5.S.Toczek ----- 22 miejsce(20 i 20)
    6.D.Kowal ------ 23 miejsce(12 i 14)
    7.M.Cieślar ----- 24 miejsce( x i 37)
    8.J.Ziobro ------- 45 miejsce(31 i 26)

    Kadra C:
    1.K.Murańka ----- 2 miejsce( 9 i 3)
    2.T.Byrt --------- 17 miejsce(27 i 27)
    3.P.Słowiok ----- 19 miejsce(14 i 19)
    4.A.Zapotoczny- 25 miejsce(34 i 31)
    5.G.Miętus ------- 26 miejsce(21 i 22)
    6.A.Cieślar ------ 29 miejsce(35 i 33)
    7.K.Skrobot ----- 37 miejsce(38 i 33)

    Centra szkoleniowe:
    1.M.Bachleda ---- 6 miejsce( 2 i 4)
    2.R.Sliż ----------- 7 miejsce( 4 i 9)
    3.R.Mateja ------ 10 miejsce(19 i 12)
    4.T.Pochwała --- 12 miejsce(11 i 5)
    5.T.Tajner -------14 miejsce( 5 i 10)
    6.K.Długopolski- 15 miejsce(10 i 16)

    Pozostali - mieszczacy się w "30" konkursu:
    1.W.Skupień --- 13 miejsce( 7 i 7)
    2.M.Mąka ------- 18 miejsce(brak)
    3.M.Wantulok -- 27 miejsce(28 i x)
    4.W.Cieślar ---- 28 miejsce(23 i x)
    5.A.Broda ------ 30 miejsce(37 i x)

    Nie startował A.Małysz.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl