Łukasz Kruczek: "Kadrowicze nie są jeszcze w szczytowej formie"

  • 2008-08-02 23:20

Czterech naszych skoczków zakwalifikowało się do trzeciego konkursu Letniego Grand Prix w Courchevel. Po zakończeniu trener Kruczek ocenił występ naszych zawodników.

"Nie wszyscy skoczyli dziś tak jak potrafią, trochę słabsze skoki mieli Marcin Bachleda oraz Maciej Kot. Cała seria kwalifikacyjna miała jednak charakter nieco loteryjny - warunki były czasem trochę lepsze a czasem gorsze. Cieszymy się jednak, że cała czwórka awansowała do konkursu" - powiedział szkoleniowiec naszej kadry Łukasz Kruczek.

"Kadrowicze nie są jeszcze w szczytowej formie. Obecnie nieco słabiej skacze Maciej Kot, te jego skoki nie są takie dobre jak np. w Hinterzarten, ale nadal utrzymuje się w czołówce. W dzisiejszych kwalifikacjach Maciek trochę spóźnił odbicie, a najlepszy jego skok to drugi treningowy. Poziom skakania Stefan Huli na razie nie jest najwyższy, jego najlepsze skoki to były te z Pucharu Kontynentalnego w Kranj. Aktualnie miewa skoki lepsze, ale nie są one jeszcze wybitne, stać go na dużo więcej" - ocenił skoki swoich podopiecznych trener.

"Jeśli chodzi o wczorajszy konkurs w Einsiedeln, to wyniki wypaczył trochę wiatr. Na początku zawodnicy jechali praktycznie w ciszy, wtedy też skakał Stefan Hula, który oddał dobry skok. Jury przerwało konkurs, gdy zaczęło wiać mocno pod narty, zastanawiano się nawet nad restartem serii z niższego rozbiegu, stąd też takie wyniki zawodów. Zawody były jednak dla nas udane, trzech zawodników punktowało, więc można powiedzieć, że to kolejny krok do przodu. Dwugodzinna jedna seria to jest stanowczo za długo, dobrze więc, że wszystko się tak skończyło" - zakończył Kruczek.


Tadeusz Mieczyński, źródło: Informacja własna
oglądalność: (5634) komentarze: (38)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • MarcinBB redaktor
    @Krakus

    Rzuciłeś hasło: "wymienić wszystkich, poza Rutkowskim".
    Spytałem "na kogo?".
    Żadna odpowiedź nie padła, również z moich ust.
    A kończenie dyskusji bez konkluzji jest trochę bezcelowe. Po co ją w ogóle rozpoczynać?

  • anonim
    Marcin BB

    Sam sobie odpowiedziałeś.Nikt od nich nie wymaga aby byli mistrzami świata gdyż jest to niemożliwe ale taki Bachleda już nigdy w skokach nic nie osiągnie i dotyczy to również Huli. Na tym kończę dyskusję.

  • anonim

    A kiedy beda w szczytowej formie?moim zdaniem nigdy to jest koniec Polskich skokow.

  • MarcinBB redaktor
    @Krakus

    A czy ja mówię, że Bachleda i Hula to mistrzowie świata? Ja tylko proszę, żebyś wskazał lepszych w ich miejsce. I się doczekać odpowiedzi nie mogę...

  • marten początkujący
    @Fannka

    Nie uważam, by dobrym pomysłem był plebiscyt poparcia danej tezy. Jest lato, moim zdaniem skoczkowie powinni dobrze się bawić a nie szaleć by zdobyć jak najwyższą pozycję...

  • anonim
    Marcin BB

    Oglądałem dzisiejsze wyczyny na Eurosporcie Bachledy i Huli . Bez komentrza gdyż co komentować.

  • MarcinBB redaktor
    @Krakus

    Tak myślałem, że nie odpowiesz.
    W drugim poście wymieniłeś 3 nazwiska, ale w pierszym napisałeś.Tak na dobrą sprawę to poza Rutkowskim pozostały te same nazwiska bez perspektyw na przyszłość.Ja zrozumiałem to tak, że poza Rutkowskim nikt nie ma prespektyw. I chyba trudno to inaczej zrozumieć.
    Tymczasem te pozostałe nazwiska są w kadrze góra 3 lata (nie licząc Bachledy i Małysza). Niby mozna próbowac co 2, 3 lata zmieniac cały skład kadry A bo dotychczasowy nie spełnia pokładanych w nich nadziei, tylko że w takim kraju jak nasz szybo by się lista zmienników skończyła. Nasi kadrowicze to obecnie najlepsi skoczkowie w kraju i wymienić ich można co najwyżej na słabszych. A takiego ruchu mam nadzieję nie doczekamy i nie zobaczymy.
    A racja jest jak d... - każdy ma swoją jak widać. Nawet wbrew faktom.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2008-10-25 19:40:56 ***

  • MarcinBB redaktor
    @vegx

    Nie da się ukryć, że masz rację :-D
    Sorry, tu, skąd klikam jest ban na gg. Pisz do mnie na maila.

  • Anika profesor

    Zadałam sobie trochę trudu i w dziale "Sylwetki skoczków" wyszukałam naszych nastoletnich zawodników. Oto oni:

    .1.Artur BRODA (22-10-1989) KS Wisła Ustronianka
    .2.Piotr BYRT (15-03-1989) KS Wisła Ustronianka
    .3.Andrzej KOS (02-03-1989) TS Wisła Zakopane
    .4.Jakub KOT (19-01-1990) Start Krokiew Zakopane
    .5.Kamil KOWAL (24-07-1990) Start-Krokiew Zakopane
    .6.Dawid KUBACKI (12-03-1990) TS Wisła Zakopane
    .7.Kacper SKROBOT (27-04-1990) TS Wisła Zakopane
    .8.Mateusz CIEŚLAR (24-07-1991) KS Wisła Ustronianka
    .9.Maciej KOT (09-06-1991) Start Krokiew Zakopane
    10.Mateusz KUKUCZKA (03 -09-1991) KS Wisła Ustronianka
    11.Krzysztof MIĘTUS (08-03-1991) Start-Krokiew Zakopane
    12.Kamil SKROBOT (18-04-1991) TS Wisła Zakopane
    13.Paweł SŁOWIOK (31-03-1992) KS Wisła Ustronianka
    14.Tomasz BYRT (25-01-1993) KS Wisła Ustronianka
    15.Klemens MURAŃKA (31-08-1994) TS Wisła Zakopane
    16.Aleksander ZNISZCZOŁ (03-08-1994) KS Wisła Ustronianka

    Teoretycznie - jest "zaplecze". Ale z praktyka już nieco gorzej.
    O ile Maciej Kot jest w kadrze i skacze w miarę regularnie w zawodach międzynarodowych, a ostatnio Olek Zniszczoł i Klimek Murańka skakali w FIS Youth Cup, to o reszcie prawie nic nie słychać. Tomek Byrt, jak maluch, startuje na HS 44, a o ubiegłosezonowych kadrowiczach jakoś zupełnie ucichło.
    Pozostaje mieć nadzieję ( tuszę, że nie płoną), iż pod okiem doświadczonych trenerów szlifują swoją formę tak, aby za rok, dwa pokazać się z jak najlepszej strony w PK a może nawet w PŚ.

  • vegx redaktor

    "Problemem jest u nas szkolenie starszej młodziezy i przechodzenie ze sportu seniorskiego w juniorski."
    Chyba z juniorskiego w seniorski. I odezwij się na gg, bo mam pytanie.

  • anonim
    Marcin BB

    Poczekamy i zobaczymy kto ma rację.Wymieniłem tylko 3 nazwiska .

  • MarcinBB redaktor
    @Krakus

    Jeśli za 10 okaże się że Hula, Stoch czy Żyła nic nie osiagnęli, to pogratuluję Ci zdolności prorockich. Na razie na takie czarnowidztwo za wcześnie.
    I kto robi z Kota gwiazdę? Jakoś nie zauważyłem.
    Ale uważam, że esli takie talenty, jak Stoch, Hula Żyła czy Kot z Miętusem zostana zmarnowane, to raczej nie będzie to ich wina, bo jako juniorzy odnosili znaczace sukcesy i pokazali, że talent do skakania mają. Problemem jest u nas szkolenie starszej młodziezy i przechodzenie ze sportu seniorskiego w juniorski.
    Ale nie odpowiedziałeś mi na pytanie. Zdradź łaskawie, w kim mamy pokładac swe nadzieje i w kim widzieć przyszłośc naszych skoków jak nie w młodych (zostawmy na boku Małysza i Bachlede ale ich obecnośc jest chyba oczywista) członkach kadry A?
    Jak nie w Stochu własnie, Zyle Huli, Miętusie i Kocie? No w kim? Kto w tej chwili może ich zastąpić? Kto ma wieksze od nich osiągnięcia jako junior i kto w tej chwili jest gotowy by skakac w LGP czy PK?
    I czy przekreslać skoczków w ieku 17-22 lata jest rozsądne? W jakich krajach się praktykuje taką rotację?
    Odpowiesz mi na te pytania?

  • FigaroPL bywalec
    forma ok

    rewelacyjnie te skoki na pewno nie wyglądają ale mimo wszystko Kruczek swoją pracą pozytywnie zaskakuje

  • anonim

    Jeżeli Hula Żyła czy Bachleda są przyszłością naszych skoków to gratuluję optymizmu. Natomiast z M. Kota za wcześnie robią gwiazdę gdyż jest na to za wcze snie.

  • MarcinBB redaktor
    @fannka

    Łukasz Kruczek juz osiągnął poziom Hannu? Czyli przegapiłem jak Małysz pod Kruczkiem wygrał 7 konkursów, zdobył Kryształową Kulę i Mistrzostwo Świata? :-)

  • MarcinBB redaktor
    @Krakus

    Maciej Kot - lat 17 w kadrze A od roku
    Krzysztof Miętus lat 17 w kadrze A od roku
    Stefan Hula - lat 22 w kadrze A od lat 3
    Piotr Żyła lat 22 w kadrze A od lat 2
    Kamil Stoch lat 21 w kadrze A od lat 3
    To są te nazwiska co pozostają wciąz te same od lat bez perspektyw na przyszłość?
    Oprócz nich są jeszcze w kadrze Małysz (30) i Bachleda (26). Bachleda wrócił do kadry A w tym roku.

    Jakie to zmiany sa konieczne? Kim chcesz zastąpić powyższych skoczków? Tajnerem, Pochwałą Michniakiem i Długopolskim? Czy Murańką, Byrtem Zniszczołem i Pilchem?

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2008-10-25 19:33:31 ***

  • anonim
    Trenerzy

    Co znaczą dobrzy trenerzy już doświadczyli francuzi , czesi którzy przeskakują naszych doświadczonych zawodników. Kruczek musi zrozumieć że muszą nastąpić zmiany w kadrze A. Tak na dobrą sprawę to poza Rutkowskim pozostały te same nazwiska bez perspektyw na przyszłość.

  • anonim

    Pora skończyć już z tym zwalaniem na wiatr,bo wychodzi na to,że od tylu lat Austriacy są tacy dobrzy bo maja dobry wiatr a Polacy słabi bo mają wiecznie zły.Panie Kruczek,to nieco nieprawdopodobnie.Trenuj pan zawodników a nie mów głupot,widziałem to co robił Ahonen lub Adam przy złym wietrze i to sie nazywa forma,tylko trzeba się skupić na niej,warunki sa na drugim planie i wszystko inne

  • fannka początkujący
    @Fanka , 03 sierpnia 2008, 10:53

    Fanko wyluzuj
    Łukasz nie jest najgorszy.
    Poziom Hannu już osiągnął.
    Na razie nie musi sie martwić
    Może zacząć dopiero po nast. sezonie,
    jak trzeba będzie zrobić rachunek sumienia.

    Pozdro dla Redakcji.
    Na tym zdjęciu pan Łukasz tak profesjonalnie wygląda.

  • anonim

    Chyba jesteś tym przedszkolakiem :) a nawet napewno, bo trudno żeby ktoś nie miał doświadczenia pracując przez 4 ostatnie lata z różnymi trenerami.
    I trudno aby nie nabyc doświadczenia będąc kiedyś samemu zawodnikiem, on ma doświadczenie większe niż ty.
    I bądż łaskaw się do mnie nie zwracać, bo tyle gaf ile ty już palnąłeś tego nie zrobił nikt.
    Czy jest wstanie ten sztab z tymi specjalistami przygotowac naszych zawodników do sezonu zimowego ? To się okaże dopiero jak się ta zima zacznie.
    Chyba, że ktoś jest jasnowidzem.

  • anonim
    diamentowe notatki pana K

    Panie K. a czy kiedys beda w formie? Malysz ciagle trenuje dojazd . Gdzie trenuje? Pod czyim okiem. Po okiem Zoladzia. To nabytek bledu technicznego a nie glowy.

    Pani Fanko jesli pan K ma doswiadczenie to ja jestem przedszkolak.

    zgadzam sie natomiast z ktoryms przedmowca. Ciagle przeszkadza naszym skoczkom a to wiatr a to za bialy snieg czy za zielona trawa.

    Pan K nie jest specjalista i nie jest w stanie przygotowac naszych do sezonu nawet jakby mial notatki diamentowa czcionka napisane

  • anonim

    Narazie jestem pozytywnie zaskoczona, choc tez byłam dziwnie sceptycznie nastawiona kiedy wybrano naszego trenera.
    Jest psycholog, jest fizjolog, czego zawsze kibice przecież chcieli.
    Pan Łukasz ma wiele doświadczenia, z różnymi trenerami, z tego co kiedys mówił ma wiele notatek, co i kiedy robić, sam tez ma wiele ciekawych pomysłów, podejrzewam, że korzysta nadal z planów Hannu, który miał ułożony plan aż do Olimpiady, nie wiem, może korzysta a może nie.

    Co do wiatru ? każdy kto oglądał zawody to widział co się tam działo, dmuchało aż miło z różnych kierunków, juz potem, mysle, że ta ostatnia dziesiątka puszczana na raty miała najlepszy wiatr pod narty!
    To było widać i tak to jest w tym sporcie jeden a w plecy drugi pod narty.

  • paulo99 początkujący
    Polskie Skoki

    Jak tylko PZN odwołało Lepistoe to byłem wściekły. Uważałem, że w połączeniu z obstawieniem stanowiska 1. trenera Kruczkiem a drugiego - Mateją, gorszej rzeczy zrobić się nie dało. Nadal sądzę, że to była zła i zbyt pochopna decyzja. Panowie prezesi () chyba zapomnieli co zrobił Lepistoe przez pierwszy cały rok i kolejne LGP. Mimo to, jestem pozytywnie zaskoczony pracą Kruczka i Matei. Nie wiem kto tam "trzyma władzę", ale chyba pan Łukasz musiał sporo się nauczyć od Hannu. Ja ciągle mam nadzieję, że już razem z fizjologiem i psychologiem z Małysza uda się jeszcze wykrzesać jego prawdziwy potencjał. Ale już dzisiaj widać, że uczyniono to z Kotem, bo jego forma wyraźnie wzrasta z konkursu na konkurs, Łukasz Rutkowski również skacze nie najgorzej. Nie wiem co z Kamilem Stochem, ale zaczynam wierzyć, że ten sezon nie będzie stracony.
    Pozdro dla trenerów :PPP

  • vero92 profesor
    .

    Ja jakoś nie potrafię aż tak bardzo się cieszyć z tego że oni skaczą NIEŹLE... chcę być w tej kwestii optymistką, ale cudów chyba nie będzie, ale może będzie lepiej.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl