Schlierenzauer zarobił na samochód

  • 2008-09-15 18:25

Austriak Gregor Schlierenzauer, wicelider Letniej Grand Prix w skokach narciarskich, zarobił tego lata na nagrodach za konkursy już 21 tysięcy franków szwajcarskich. To prawie 45 tys. złotych.

Gregor za zwycięstwo w Turnieju Czterech Narodów otrzymał też motocykl. Za zarobione z nagód pieniądze mógłby już sobie kupić średniej klasy samochód. Na drugim miejscu na liście jest dwukrotny zwycięzca z Hakuby i lider klasyfikacji generalnej - Simon Amman. Trzeci - inny z Austriaków - Andreas Kofler.

Jedynym Polakiem, który otrzymał gratyfikację, jest Łukasz Rutkowski. Z 2 tys. franków zajmuje na liście premii Międzynarodowej Federacji Narciarskiej dwunaste miejsce. Premie "wyskakało" dotej pory 28 zawodników.

Czołówka listy premii po 9 z 11 zawodów:

1. Gregor Schlierenzauer (Austria) 21 000 franków szwajcarskich
2. Simon Ammann (Szwajcaria) 15 500
3. Andreas Kofler (Austria) 10 250
4. Georg Spaeth (Niemcy) 10 000
5. Michael Uhrmann (Niemcy) 8 000
6. Harri Olli (Finlandia) 7 000
...
12. Łukasz Rutkowski (Polska) 2 000


Marcin Hetnał, źródło: PAP
oglądalność: (10289) komentarze: (54)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    "Zima" i "lato" G.Schlierenzauera

    Gregor Schlierenzauer w PŚ:

    2005/2006 - 73 miejsce ---- 7 pkt - 10 Austriak
    2006/2007--- 4 miejsce - 956 pkt--- 1
    2007/2008--- 2 miejsce-1561 pkt--- 2

    Gregor Schlierenzauer w LGP:

    2006 - 5 miejsce - 330 pkt - 3 Austriak
    2007 - 3 miejsce - 417 pkt - 2
    2008 - 1 miejsce - 670 pkt - 1

  • anonim

    Tak sobie czytam wypowiedzi poniżej i szlag mnie trafia.
    Od dawna już wiadomo, że jestem Fanka naszego Adasia i kibicowanie jemu nie zamienię na żadnego innego zawodnika, żeby nawet skakał na złotych nartach i wygrywał :)
    Ale na litośc boską jak mozna nie doceniać innych zawodników w tym sporcie, ja akurat bardzo cenię innych, własnie takich jak Amman, jego kolega Andreas, Gregor czy inni, bo czymże byłaby rywalizacja na skoczni w tym sporcie gdyby własnie nie tacy zawodnicy, którzy potrafia skakać daleko, ładnie stylowo, a że lądowanie jest zcasem nie takie jak powinno tym niech się zajmuja sędziowie, my na to wpływu mieć nie możemy jako kbice.
    Cóż by znaczył ten sport gdyby na skoczni pojawiał sie tylko Adas ?
    A tak ! Jest mnóstwo zawodników i to bardzo dobrych zawodników, rywalizują ze sobą w sportowym stylu, Asam bardzo ceni i lubi Szwajcarów, nie tylko ich.
    Więc doceń nareszcie @Indor Ammana czy innych, bo na to zasługują tak samo jak nasz Adam.
    Simon wygrał w Hakubie zasłużenie, skakał daleko a lot miał nienaganny, wygrał, bo był najlepszy .
    Koniec, kropka.
    2 złote medale IO to przypadek ? jeden raz może być przypadkiem, lecz nie dwa pod rząd.
    To tak samo jakby ktoś powiedział, że dwa złota Adama z MŚ z 2003 r.to przypadek, był wtedy w fenomenalnej formie, którą potwierdzał, wiele, wiele razy.

  • manuel@ doświadczony
    Fan

    Zgadzam sie z tobą... Masz racje, Ammmann potrafi się przygotować na duże imprezy i to zwykle na nich błyszczy ale nie tylko.. Racja, moze Simon nie jest tak fantastycznym skoczkiem jak Adam Małysz, czy Janne Ahonen, albo takich stylowycbh skoków njak Morgi, ale rzeczywiście..skakać potrafi.. i nie mówie tego dlatego że Simon to mój ulubiony skoczek, tylko ogólnie...
    Ja też już od dawna czytam komentarze Indora, ostatnio czytałam z 2002 r. z IO i tak samo.. Wiewiór..Fuks... Co do telmarków..No, czasem go zrobi, ale oczywiście zwykle go markuje lub go w ogole nie robi... więc jak widać widze nie tylko zalety Ammanna ale także jego wady czego niektórzy nie widzieli. Adaś często podkreślał swoja przyjaźń z simi, a Adaś to natyle madry, rozsądny i doświadczony człowiek, że nie zadawalby się z "cwaniaczkiem" którym Ammann nie jest

  • anonim
    @fannka

    Może nie dodawaj Simonowi lat,co? W czerwcu skończył 27 ,a nie 29!

  • fan profesor

    Indor czytam twoje komenty już od dobrych 2 może nawet 3 lat... i zawsze miałeś pretensje do Ammanna, albo nie ... 'tylko' wtedy gdy stanął na podium... Że wiatr... Że wiewiór... Że fuks...

    A krew Cie zalewała gdy wygrywał z Małyszem...

    Ammann faktycznie nie ma takiego talentu jak Adam, Morgenstern czy Ahonen... (Nie jest cyborgiem, który wygrywa 7 konkursów z rzędu:|)

    Ale jego talent jest na tyle duży i jest na tyle 'mądrym' skoczkiem że potrafi przygotować formę na MŚ czy tam IO.
    Co nie koniecznie wszystkim się udaje...

    Jeśli Ammann jest "Cwaniaczkiem" - to czemu ceni sobie z nim przyjaźń nasz Adaś Małysz...

    Ammann przyznaje sie do tego że "markuje" telemarki i na pewno nie robi tego specjalnie, bo po co ?:| nie wydaje mi się żeby to dawało mu lepszą odległość :| A te telemarki to jest jeden z powodów dla których Ammann nie staje na podium co 2 konkurs...

  • fannka początkujący
    Samochody wiewiórki i takie inne

    Tak. Jakaś Dementiewa czy wiliams za 4, 5 meczy ma kilka milionów. Wreszcie ktoś to zauważył , że wynagrodzenia to stanowczo za małe mają,

    Jeśli chodzi o ammana to może teraz wam sie wydaje że to przeciętniak i chyba zapomnieliście o jego sukcesach. niestety starzeje sie 29 lat , ale i tak zawsze znajduje się na wysokich pozycjach

    A i jeszcze jedno na zachodzie teraz samochody są droższe niż w Polsce ( mocna złotówka)

    a wiewiórki to bardzo fajne zwierzątka, i nie widze w tym strasznego przezwiska

  • anonim
    :)

    Gregor zasłużył na te pieniądze tylko tyle mam do powiedzenia:) zarobił je w sposób uczciwy nikogo nie okradł ,,pozwólcie że zrobi z nimi co zechce .. a jeszcze apropo komentarza Oli wyjasnij mi za co Victoria miałaby otrzymywac od niego pieniądze? bo zabrzmiało to conajmniej dwuznacznie

  • Boy profesor

    Zdjęcia z Malinki z 13.09:
    http://img128.imageshack.us/img 128/6564/p9 130375jt5.jpg
    http://img79.imageshack.us/img79/ 6900/p9130376uf0.jpg
    http://i36.tinypic.com/212aion.jpg
    http://i36.tinypic.com/21k9wte.jpg
    http://i38.tinypic.com/2dkyf48.jpg
    http://i33.tinypic.com/124hmck.jpg
    http://i34.tinypic.com/2nkhnc5.jpg
    http://i36.tinypic.com/2vt8ks6.jpg
    http://i35.tinypic.com/akaikj.jpg
    http://i36.tinypic.com/34gn442.jpg
    http://i35.tinypic.com/156x1q8.jpg
    http://i33.tinypic.com/2cxgg1v.jpg
    http://i33.tinypic.com/n2byvs.jpg
    http://i38.tinypic.com/2r4lz76.jpg
    http://i37.tinypic.com/do10np.jpg
    http://i35.tinypic.com/s3dijd.jpg
    http://i34.tinypic.com/j77zvb.jpg
    http://i34.tinypic.com/3etsn.jpg
    http://i35.tinypic.com/10wtftx.jpg
    http://i35.tinypic.com/30u36yw.jpg

  • manuel@ doświadczony

    Oczywiście, nie podważam iż Gregor nie ma talentu bo ma i to wielki..po prostu nie lubie jak niektórzy obrazają zawodników i to takimi wyrażeniami co po niektórzy...

  • manuel@ doświadczony

    dOSKONALE ROZUMIEM, ZE KAZDY MA SWOJE ZDANIE NA TEN JAK I INNY TEMAT, ALE UWAŻAM ŻE OBRAŻANIE SKOCZKA, TAK JA ZROBIŁ TO iNDOR_ (WIEWIÓR, WYROSTEK) JEST NIEZBYT NA MIEJSCU

  • Julka weteran

    @ manuel@
    Myślę, że medali olimpijskich wypomnieć Simonowi nie można. Ale, gdyby Małysz nie wpadł w wyrwę na śniegu, walka o złoto mogłaby się różnie potoczyć.
    Co do medali MŚ. Tutaj już są zastrzeżenia. I trzeba być ślepym, żeby tego nie widzieć. Dyskutować z talentem Simona nie mam zamiaru, bo talent i styl chłopak posiada, ale o markowaniu telemarków można by tu wiele powiedzieć. Wiedzą o tym wszyscy, tylko nie sędziowie. W Japonii na dużej skoczni to Olli powinien dostać tytuł mistrza. Nie myśl, że nie lubię Simona, bo wręcz jest przeciwnie. Bardzo go lubię. Podziwiam jego sylwetkę w locie. Ale z pewnymi faktami nie ma co dyskutować. I notoryczne braki telemarku są tym faktem ...
    Czy Simon jest bardziej utytułowany od Gregora? Tutaj można polemizować. Oczywiscie Gregor nie ma medali IO, ale patrząc na PŚ to proporcje trochę się odwracają. Patrząc również na wiek zawodników, długość startów w PŚ, itd. Sama chyba to przyznasz.

  • anonim

    Mogą się niektórzy obrażać ile chcą, ale Ammann, to po prostu nie ta "półka" co Małysz, Ahonen, czy najmłodsi Morgenstern i Schlierenzauer.

  • indor_ weteran
    @manuel@

    Czego mam mu zazdrościć?
    Czy ja uprawiam skoki? Czy on jest dla mnie jakimkolwiek konkurentem?
    Może mam mu zazdrościć, że wygląda jak 13-letni wyrostek z wystającymi żębami?
    Albo że ma takie faneczki jak Ty?


    Mam swoje zdanie, z Ty masz złotko poważny problem z uszanowaniem zdania innych.

    I w swojej ocenie jak najbardziej mogę porównywać zawodników między sobą i wyrażać zdanie, że jeden jest mniej utalentowany, a drugi bardziej. Ja nie będę Cię przekonywał na siłę, ale odzywki w stylu - weź już lepiej nic nie gadaj, to sobie oszczędź na przyszłość.
    Nie żeby to na mnie jakoś szczególnie działało, po prostu mnie to wkurza.

  • manuel@ doświadczony
    Indor_

    weźlepiej nic nie gadaj..
    zresztą czemu gadasz na niego wiewiór? ma zeby jakie ma, ty napewno nie lepsze. Przypadkiem nie bylo zdobycie 2 złotych medali z IO i dwóch medali MŚ.. może być przypadek jednego dnia, ale nie paru takich imprez dlatego takie uwagi weź zachowaj dla siebie! Jak już pisalam zazdrośc niektórych zrzera, ale co poradzić na takich ludzi...
    Aaa..i nie porównój Simeigo do Małsyza Morgiego i Schlierenzauera. Każdy z nich jest innym zawodnikiem i ma całkiem inne style . A tak poza tym to Simon jakbyś nie zauważył, jest o wiele bardziej utytuowanym zawodnikiem i bardziej doświadczonym od Gregora.

  • anonim

    ale skoczkowie to biedaki przy kierowcach F1 czy pilkarzach czy tenisistach , ale to sa zarobki nazbierane podczas tego LGP 2008 a zimowych konkursach o wiele wiecej zarabiaja w koncu zima jest prawie 30 konkursow w tym turniej 4 skoczni a w lgp tylko 11 ale tak zarabiaja nie tylko skoczkowie nawet w innych konkurecjach sportach zimowych

  • indor_ weteran
    WIEWIÓR

    Wiewiór nie jest przeciętniakiem, jest średniakiem, który z całkowicie niezrozumiałych dla mnie przyczyn jest Mistrzem Olimpijskim i Mistrzem Świata. A i w tym pomogły mu okoliczności - (wyrwa w śniegu - Małysz na IO, naciagane noty za markowane telemarki - Olli miał dłużsą sumę skoków).
    Kiedy wygrywa artysta nikt nie ma co do tego wątpliwości - nie wygrywa o ułamki punktów, nie wygrywa notami, nie wygrywa fuksem...
    Wiewiór nie ma talentu Małysza czy Morgensterna albo Gregora. Sam chyba o tym wie, bo wysnuwa inteligentne teorie, że najlepsi sa Ci, którzy mają złote medale z wszystkich ważnych imprez, całkowicie deprecjonując turnieje czy PŚ, których nigdy nie wygra.
    Prywatnie to kawał cwaniaka z głęboko rozwiniętą megalomanią, a ten jego uśmieszek jest tak szczery i prawdziwy jak przedwyborcze zapewnienia Tuska.

  • manuel@ doświadczony
    nieznany (*166.icpnet.pl),

    Całkowita racja .... Tylko z zazdrości można pisać takie bzdury, jakoby Simi to 'przeciętniak' żal naprawde..

  • anonim
    @nieznany (*s77.neoplus.adsl.tpnet.pl),

    To ma być żart co piszesz ? Czy jakieś głupoty z twojej strony, co ?

    Amman w Hakubie skakał wspaniale, daleko i ładnie, podejrzewam, ze Gregor miałby z nim niezłe kłopoty a jak tez wiadomo, jesli nie ma odpowiedniego wiatru, to Gregor ma te klopoty.
    Natomiast Amman potrafi sobie niezle poadzić.
    Piszesz, ze pojechał po kasę, tak tylko pisza zadzrośnicy, którym w życiu się nie powiodło, a mogłes tego spróbować ! Dlaczego nie ? Mogłeś/aś uprawiac skoki i odbierac kasę, owczywiście gdybyś był takim dobrym sportowcem jak np:Amman, jego nazwisko od ładnych paru lat nie schodzi z czołówki światowej skokó,
    on pojechał do Hakuby po to aby wygrać ! I objac prowadzenie w LGP, obojętnie czy by był Gregor czy nie, Amman by tam skakał i pewnie by wygrał z nim.
    Kazdy sportowiec trenuje po to i startuje w zawodach aby wygrywać, tylko, ze jednemu sie to wygrywanie udaje a innemu , nie.
    Amman jest liderem LGP z czego ja jestem zadowolona, gdyz lubie tego skoczka jak i jego kolegę Andreasa.Obije są bardzo sympatyczni.
    A Amman skacze fantastycznie.

  • manuel@ doświadczony
    Vero92

    Zgadzam sie z tobą w 100 % Simi to mój ulubiony skoczek,ale nie tylko dlatego uważam że to wspanialy skoczek ..

    nieznany (*s77.neoplus.adsl.tpnet.pl)

    Czy myślisz,że 'przeciętniak' jakk to określileś zdobywa dwa złota olimpijskie, Mistrzostwo i wice Świata, regularnie staje na podium, wygrywa.. I to ma byc ten twój przeciętniak?
    Zazdrosc poprostu niektórych zrzera że Gregor trafił w tym sezonie na godnego siebie rywala..
    Simon nie pojechał dla kasy do Hakuby tylko po to aby objąc prowadzenie w generalce LGP ...

  • vero92 profesor

    Ammann nie jest przeciętniakiem tylko mistrzem olimpijskim zacznijmy od tego.

    A i jeszcze jedno- poleciał nie po kasę ale po to by objąć propwadzenie w generalnej letniego,mówił o tym nawet głośno. Także po co dyskusja.

  • anonim

    Mam nadzieję, że LGP wygra najlepszy tego lata, czyli Schlierenzauer. Nie lubie jak wygrywaja przeciętniaki. Nawet jeśli to przeciętniaki z pierwszej dzisiątki.

  • fan profesor

    nieznany

    Jeśli miał w planach pojechać do Japonii

    to miał je zmieniać tylko dla tego że Gregor, Uhrmann, Kofler nie lecą do Hakuby...

    po prostu żal Ci d.u.p.e ściska ze Ammann wygrał te dwa konkursy..

  • anonim

    Taki Ammann poleciał do Japonii tylko i wyłącznie po kasę. Wiedział, że nie będzie tam miał żadnego rywala, czyli pasja sportowa odpada. Pojechał po wygraną z przeciętnymi skoczkami. Tacy skoczkowie też są w czołowce.

  • vero92 profesor

    Gdyż taka własnie jest prawda i idea sportu. A jak ktoś robi to tylko i wyłącznie dla kasy, bez pasji to jest skreślony, prędzej czy później.

    Jak ktoś się nie zna na sporcie to powie że oczywiście robią to dla pieniędzy ale tak naprawdę nie jest. Moment zwycięstwa, tym że się jest na podium jest czymś wyjątkowym, sportowiec czuje się wielki i ważny i jak może myśleć o pieniądzach? To jest moment nawet takiej ekstazy bym dodała. A jak już minie jakiś tam pewnego rodzaju szok to napewno jest zadowolony że zarobił troche pieniędzy. Jakby nie patrzeć z tego zyją i to jest ich praca. Jednak w wielu przypadkach pasja bierze górę. To prawidłowość.

  • anonim
    @vero92

    Sądzę, że to jest ważne i słuszne. Pamiętam, jak parę dni po tym jak Kamil Stoch wygrał LGP w Oberhofie na Wirtualnej Polsce kilka wywiadów z Kamilem. Jedną rozmowę zapamiętałem dobrze.

    Kamil mówił wtedy, że był bardzo szczęśliwy po zwycięstwie. Dziennikarz powiedział, że to rozumie i że wtedy Kamil zarobił najwięcej. Odpowiedż Kamila była mniej więcej taka,że on do tego tak nie podchodzi i on skacze dla siebie i dla kibiców .

  • vero92 profesor

    Może to błahe co napisze ale nie pieniądze są w sporcie najwazniejsze.
    Jak się poczuje że się coś wygrało i że się było najlepszym to kasa schodzi na drugi plan.

  • MarcinBB redaktor
    ale się przyczepili do tego samochodu

    Powtarzam, nie jestem specem od motoryzacji nie rozróżniam tych wszystkich segmentów. Określenie "samochód średniej klasy" nalezy w tym przypadku rozumieć jako coś lepszego niż Daewoo Matiz, Fiat Seicento, Chevrolet Spark czy Hyundai Getz. A takie samochody mozna kupić w Polsce już za 30 tys. A w Szwajcarii pewnie taniej, na Zachodzie nowe samochody sa tańsze - pewno ok 15 tys. franków :-)

  • anonim

    a jescze zapomnialam wspomniec a moze ktos podac cala liste skocZkow z takimi premiami ;p czyli 28

  • anonim

    niezle lukasz rutkowski zarobil 2000 tys frankow za 3 miejsce w konursie czyli gdzies tak jak frank szwajcarski teraz kosztuje nie cale 2 zl to czyli 4 000 zl za 3 miejsce , a jakas dziewcyzna tutaj napisala ze ten gregor ma dziewczyne 3 miesiacu ciazy no to na wyprawke dla swego dzidziusia gregor ma a na samochod raczej nie wystarczy jesli bedzie chcial se kupic albo do polski przyjedzie w komisie kupi ;p

  • vegx redaktor

    Racja. Samochód średniej klasy to jednak nieco więcej niż 45tys. zł.

  • anonim

    Bez sensu news.. Sportowcem nie jest się dla kasy! Gregor ma talent, kocha to co robi, wygrywa i normalne jest, że za zwycięstwa dostaje nagrody.. A to porównanie, że może sobie już kupić samochód średniej klasy jest po prostu głupie! Panie Marcinie może trochę bardziej ambitniejsze wiadomości?
    Równie dobrze mógł Pan napisać, że za cały majątek jaki już zgromadził mógłby kupić wyspę na Oceanie Indyjskim.. Jego kasa i jego sprawa co z nią zrobi :)

  • MarcinBB redaktor
    samochód średniej klasy

    To nie jest portal motoryzacyjny, a ja nie jestem specem od cen samochodów, ale za 45 tys. złotych można kupić nową Skodę Fabię Kombi. Fabia Kombi, to dla mnie samochód średniej klasy.
    A za 100 tys. to chyba spokojnie można kupić samochody określane inaczej niż "średnia klasa".

  • Ola stały bywalec

    Ciekawe czy pani Murawska dostanie coś z tej jego kasy? jakoś musi jej chyba płacić?! :P ale na samochód sredniej klasy to ta kasa nie starczy.

  • anonim

    I prawda o kasie dla skoczków jest taka, że nagrody, to tylko malutki ułameczek tego co zarabiają. Prawdziwą kase dostaja od sponsorów za reklamę.

  • anonim

    "Tylko zima ważna" , jasne, a każdy leci na letnią kasę!

  • miel_ec doświadczony
    @Marcinie

    Średniej klasy samochód kosztuje ok 100 tys PLN (oczywiście nowy). Za 45 tys można dostać samochód klasy kompakt :-)

  • Martina S stały bywalec
    ale podnieta

    w porównaniu do sportowców innych dyscyplin to oni takie grosze zarabiają że obciach gadać po przeliczeniu na euro to po prostu kabaret więc niby od czego ma im się w głowach przewracać

  • vero92 profesor

    Pewnie fajniei przyjemnie :).
    Lecz...
    To i tak nie są w sporcie duże pieniądze. Owszem to LGP, ale i na PŚ nie dostają tyle ile powinni. Są jakies różne nagrody typu samochód na TCS w zimie czy motocykl na T4N w lecie.
    Jest jak jest, ale znowu podam przykład... siedzącego na ławie piłkarza i zarabiającego ileś razy więcej niż skoczek który wygrywa ważne imprezy.

  • anonim
    Zakopane 2008

    A ja troche z innej"beczki"-moze ktos ma nagrane na kasecie transmisje z Pucharu Swiata w styczniu 2008 z Zakopanego-bardzo pilnie tego poszukuje-prosze o pomoc

  • Julka weteran
    -

    @Holy
    A niby dlaczego miałoby mu się [...] w głowie? Przecież to zawodnik, który regularnie od dwóch sezonów zarabia całkiem niźle na skokach.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(128), 2008-09-15 17:31:13 ***

  • anonim
    -

    zeby mu się tylko nie [...] w głowie od tych pieniedzy ;]
    ***
    od moderatora
    a takie staromodne słowo jak "pomieszało" już wypadło z obiegu?

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(128), 2008-09-15 17:30:43 ***

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl