Czwórka na ostatnie zawody Letniego Grand Prix

  • 2008-10-01 12:02
Po Mistrzostwach Polski nasi skoczkowie mieli zaplanowany trening na nowej skoczni w Wiśle. Po nim trener Łukasz Kruczek podał nazwiska zawodników, którzy reprezentować będą Polskę w ostatnich konkursach Letniej Grand Prix.

Po treningu wyłoniliśmy zawodników, którzy pojadą na ostatnie już w tym sezonie zawody z cyklu Grand Prix - relacjonuje z Wisły trener naszych skoczków Łukasz Kruczek. - W najbliższy weekend startować będą: Adam Małysz, Łukasz Rutkowski, Marcin Bachleda, Piotr Żyła.

Nasza kadra w podróż do Klingenthal udaje się już dziś.

Anna Szczepankiewicz, źródło: PZN
oglądalność: (6651) komentarze: (71)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Wszyscy Polacy w LGP 2008

    Lokaty Polaków w LGP po 8 konkursach:

    14.RUTKOWSKI Lukasz- 126 pkt
    16.KOT Maciej----------- 104
    33.BACHLEDA Marcin ---- 53
    51.MAŁYSZ Adam -------- 26
    54.HULA Stefan----------- 16
    -- SKUPIEN Wojciech------ 0
    -- SLIZ Rafal--------------- 0
    -- ZYLA Piotr--------------- 0
    -- POCHWALA Tomasz---- 0
    -- MIETUS Krzysztof ------ 0

    Miejsca Polaków w konkursach LGP 2008:

    1.RUTKOWSKI Lukasz- 28,26,DSQ,12, 3,14,14
    2.KOT Maciej----------- 16,12,30,24,7,14,26,38
    3.BACHLEDA Marcin--- 46,30,31,51, 7,15,39,34
    4.MAŁYSZ Adam------- 22,30,15
    5.HULA Stefan --------- 33,37,29,34,36,27,21
    6.SKUPIEN Wojciech -- 40
    7.SLIZ Rafal ----------- 43
    8.ZYLA Piotr------------ 47
    9.POCHWALA Tomasz- 48
    10.MIETUS Krzysztof-- 51

  • jozek_sibek profesor
    Nasi reprezentanci na ostatnie 2 konkursy LGP

    Ł.Rutkowski w LGP:

    2006 - nie sklasyfikowany
    2007 - nie startował
    2008 - 14 miejsce - 126 pkt - 1 Polak

    Lokaty Ł.Rutkowskiego w LGP:

    2006 - 51
    2007 - nie startował
    2008 - 28,26,DSQ,12, 3,14,14

  • jozek_sibek profesor
    Nasi reprezentanci na ostatnie 2 konkursy LGP

    Piotr Żyła w LGP:

    2005 - nie sklasyfikowany
    2006 - nie sklasyfikowany
    2007 - 35 miejsce - 56 pkt - 4 Polak
    2008 - nie sklasyfikowany

    Lokaty P.Żyły w LGP:

    2005 - 48,39,47,55
    2006 - 44,40,42,35
    2007 - 32,35,37,45,44, 8,11,43,38
    2008 - 47

  • jozek_sibek profesor
    Nasi reprezentanci na ostatnie 2 konkursy LGP

    M.Bachleda w LGP:

    2002 - nie sklasyfikowany(42 i 48 miejsce)
    2003 - nie startował
    2004 - nie startował
    2005 - 60 miejsce - 9 pkt - 6 Polak
    2006 - nie sklasyfikowany
    2007 - 32 miejsce - 60 pkt - 3
    2008 - 33 miejsce - 53 pkt - 3

    Lokaty M.Bachledy w ostatnich 4 sezonach w LGP:

    2005 - 22
    2006 - 44,37
    2007 - 12,14,21,21,53,61
    2008 - 46,30,31,51, 7,15,39,34

  • Xellos profesor

    Fajnie gdyby Stoch skakał, bądź co bądź nadal to jest drugi Polak po Małyszu...widoczny na arenie miedzynarodowej w zimie, boje się czy on wróci do swojej formy bo reszta zawodników pozostawia wiele do życzenia. Jedyne światło w tunelu to Rutkowski...no ale zobaczymy, brat też miał być nadzieją i co się stało to wiadomo. Kolejne światełko to dla mnie dopiero Klimek ale on jest za młody jeszcze. Reszta coś tam skacze spoko, ale nie widze by to byli zawodnicy zdolni wygrywać PŚ...

  • jozek_sibek profesor
    Nasi reprezentanci na ostatnie 2 konkursy LGP

    Adam Małysz w LGP - od sezonu 2000:

    2001--- 1 miejsce - 397 pkt - 1 Polak (7 na 7 startów)
    2002 -10 miejsce - 126 pkt - 1 Polak (3 na 6 startów)
    2003--- nie startował
    2004--- 1 miejsce - 520 pkt - 1 Polak (7 na 7 startów)
    2005 - 42 miejsce--- 29 pkt - 3 Polak (3 na 8 startów)
    2006--- 1 miejsce - 545 pkt - 1 Polak (7 na 10 startów)
    2007--- 2 miejsce - 460 pkt - 1 Polak (6 na 10 startów)
    2008 - 51 miejsce--- 26 pkt - 4 Polak (3 na 8 startów)

    Lokaty A.Małysza w ostatnich czterech sezonach w LGP:

    LGP 2005 - 18,26,20
    LGP 2006--- 6, 1, 5, 3, 1, 1, 1
    LGP 2007--- 2, 2, 3, 2, 3, 1
    LGP 2008 - 22,30,15

  • jozek_sibek profesor
    Rok temu - Polska niespodzianka

    Na dwa konkursy przed zakończeniem LGP 2007 wyniki Polaków wygladały tak:

    1.A.Małysz --- 2, -2, 3, 2, 3, -1, x, x - 460 pkt
    2.M.Bachleda -x, x, x, x, 12,14,21,21- 60
    3.P.Żyła ----- 32,35,37,45,44, x, 8,11- 56
    4.W.Skupień --x, x, x, x, 11,25,23,19- 50
    5.R.Sliż ------- x, x, x, x, 52, x,32, 5 - 45
    6.M.Kot ------ 39,38,20,24,26,17, x, x- 37
    7.K.Stoch ---- 39,14,29,19,27, x, x, x- 36
    8.R.Mateja ---- x, x, x, x, 30, x, x, x -- 1
    9.S.Hula ------- x, x, x, x, 36, x, x, x -- 0
    9.D.Kowal ----- x, x, x, x, 37, x, x, x -- 0

    Na te dwa konkursy miała jechać "5" Polaków,oprócz czterech poniżej wymienionych również A.Małysz.
    Nasz mistrz został w domu(choroba teścia),ale godnie zastąpił go K.Stoch.
    Jak pokazuje powyższa tabela,K.Stoch do czasu tych konkursów spisywał się słabo(był dopiero 7 Polakiem!),ale pierwszy z wymienionych konkursów wygrał,a w drugim był piaty!
    Zdobył aż 145 pkt i awansował na 12 miejsce w LGP.

  • Anika profesor

    @Krakus (*195.150.49.43)
    Dlatego uważam, że w czasie zawodów ze skoczkami powinien być psycholog, aby interweniować w takich przypadkach.

  • jozek_sibek profesor
    Tak było rok temu

    Sytuacja Polaków w rankingu WRL - na dwa konkursy przed zakonczeniem LGP w Oberhofie i Klingenthal:

    1.MAŁYSZ Adam ----- Polska - 1913 pkt
    30.STOCH Kamil ----- Polska -- 204
    48.ZYLA Piotr --------- Polska --- 90
    -------------------
    55.Colloredo Sebastian-Włochy - 71
    -------------------
    61.BACHLEDA Marcin- Polska --- 60
    64.SKUPIEN Wojciech-Polska --- 50
    66.SLIŻ Rafał --------- Polska --- 45
    70.KOT Maciej -------- Polska --- 37
    77.HULA Stefan -------Polska --- 26
    99.MATEJA Robert ----Polska ---- 5

    Do Niemiec pojechali:K.Stoch,P.Żyła,M.Bachleda i M.Kot.

    Teoretycznie była szansa na powiekszenie limitu,ale straty do odrobienia były duże:
    1.M.Bachleda - 11 pkt
    2.M.Kot -------- 34 pkt

    Niestety M.Bachleda i M.Kot spisali się najgorzej z całej 4 zawodników.
    M.Kot -------- 37 i 54 miejsce
    M.Bachleda - 53 i 61 !

    Teraz sytuacja jest nieporownywalnie lepsza - Marcin ma 5 pkt przewagi nad J.Maturą i kilkanaście nad innymi.
    Powodzenia.

  • anonim
    Józek sibek

    Osobiście życzę Bachledzie powodzenia sportowego ale to On sam musi dojść do tego co jest powodem Jego słabych wyników w reprezentacji.

  • jozek_sibek profesor
    @Krakus

    Rozumiem Twoje obawy,ale zaryzykować trzeba.
    Uzasadnienie poniżej.

  • jozek_sibek profesor
    Kto zamiast P.Żyły?

    @nieznany (*q46.neoplus.adsl.tpnet.pl,@ZKuba36,@chomi.
    Podajecie,że powinien startować D.Kubacki lub M.Kot.
    Skład został wybrany i jest po dyskusji.
    P.Żyła tylko jeden raz w tym sezonie startował w LGP i Ł.Kruczek daje mu szansę..........za niezłe wyniki w PK w Villach,a M.Kotowi odpocząć(wszystkie 8 startów w LGP i wcześniej 3 w PK).
    Co prawda P.Żyle w LGP nigdy nie wiodło się - na 18 startów tylko 2 razy punktował(14 i 15 start w LGP - Hakuba - 8 i 11 miejsce).

    Nikt tutaj nie wymienia S.Huli,a on 2x punktował(27 i 21 miejsce) w ostatniej LGP w Hakubie!
    Był lepszy od M.Kota i M.Bachledy a przegrał tylko z Ł.Rutkowskim(2z 14 miejsce).
    Był 6 w Mistrzostwach Polski i ma 26 pkt w WRL(jest szóstym i ostatnim Polakiem z punktami).

  • manuel@ doświadczony

    a ja patrzalam w programie że z lgp w Libercu bedzie transmisja na Eurosporcie więc nie wiem...

  • anonim
    Józek Sibek

    Moje uwagi odnośnie startu Bachledy w LGP są zpowodowane tym że w trakcie zawodów spala się psychicznie. W kraju skacze dobrze a na wyjeżdzie odwrotnie.Podobnie jest z piłkarzami którzy w klubie grają dobrze a w reprezentacji fatalnie.

  • jozek_sibek profesor
    @Krakus

    Popieram @Marco Polo oraz @Xellos.
    Przeniesione z innego newsa - ten jest bardziej odpowiedni.

    Dużo się tutaj pisze czy M.Bachleda powinien wystartować w dwóch ostatnich konkursach LGP 2008r czy też nie.
    Pomimo,że fatalnie startował w Hakubie - 39 i 34 miejsce,to osobiście uważam,że powinien.
    1.Zdobył medal na MP i był lepszy od M.Kota i S.Huli,z którymi sromotnie przegrał w Hakubie.
    2.Jeśli utrzyma 55 miejsce w WRL,to praktycznie może zapewnić Polsce 5 miejsc w PŚ na całą "zimę"!

    Polacy w rankingu WRL:

    14.MAŁYSZ Adam ----------------- 658 pkt
    37.STOCH Kamil ------------------ 157
    39.RUTKOWSKI Lukasz ---------- 126
    40.KOT Maciej -------------------- 104
    55.BACHLEDA Marcin ------------- 58
    -------------------
    Najgrozniejsi rywale - bezposrednio za Marcinem:
    -----------------------------------
    56.MATURA Jan --------- Czechy - 53 pkt
    57.KRAMARSIC Matic - Słowenia - 48
    58.LARINTO Ville ------ Finlandia - 46
    58.LANDERT Guido --Szwajcaria - 46
    60.HAJEK Antonin ------- Czechy - 44
    60.SCHOFT Felix -------- Niemcy - 44
    62.WATASE Yuta --------Japonia - 43
    63.FETTNER Nicolas ----- Austria - 42

  • anonim

    Z Liberca a Eurosporcie pokażą.

  • anonim

    SZKODA ZE NIE POKAZA ZAWODOW Z KLINGENTAL I LIBERCA W TELEWIZJI, ANI NA EUROSPORCIE ANI NA TVP SPORT TEGO NIE BEDZIE NIESTETY.

  • Anika profesor

    Czwartek, 02.10.2008
    17:30 oficjalny trening
    19:30 kwalifikacje
    21:15 rozdanie numerów startowych

    Piątek, 03.10.2008
    13:30 seria próbna
    15:00 pierwsza seria konkursowa

  • anonim

    Zobaczymy jak to bedzie wyglądało ale dobrze, ze Adam wystapi, tak myslałam, aby jeszcze się sprawdził na tle czołówki.
    Czekam na wystepy całej czwórki.

  • anonim

    Adam wygra

  • jozek_sibek profesor
    @AdJ

    Nie licząc własnej skoczni - 5 Polaków startowało w PŚ.
    Zacznijmy od sezonu 2000/2001.
    Polacy w "5" startowali w ostatnich 8 konkursach kończących sezon 2000/2001!

    14 i 15 PŚ - Willingen - 3 i 4.02.2001
    1.A.Małysz ----- 2 i 1 miejsce
    2.W.Skupień -- 23 i 33
    3.R.Mateja ---- 40 i 53
    4.G.Śliwka ---- 56 i 50
    5.M.Bachleda - 59 i 48

    16-17 PŚ loty - Oberstdorf - 3 i 4.03.2001
    1.A.Małysz ----- 4 i 2 miejsce
    2.R.Mateja ---- 36 i 47
    3.W.Skupień -- 41 i 50
    4.T.Tajner ----- 49 i 53
    5.M.Bachleda - 58 i ?

    18,19 i 20 PŚ - Falun - 7.03,Trondheim - 9.03,Oslo - 11.03.2001
    1.A.Małysz ----- 1, 1, 1 miejsce
    2.R.Mateja ----37,44,odp w kwal - 51
    3.T.Tajner ----45,53,DSQ-48-50
    4.W.Skupień - 49,51,odp w kwal - 48
    5.T.Pochwała- 56,61,odp w kwal - 67(ostatni)

    21 PŚ loty - Planica - 18.03.2001
    1.A.Małysz ---- 4 miejsce
    2.R.Mateja --- 20
    3.W.Skupień - 28
    4.Ł.Kruczek-- 41
    5.T.Tajner --- 61

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2008-10-01 19:27:16 ***

  • Dorothy bywalec

    dwóch za-pkt-uje xP

  • manuel@ doświadczony

    Szkoda że bez Kota, no ale ostatnio coś mu nie idzie..

  • anonim
    Skład

    Zgadzam się, co do Adama, żyły i Rutkowskiego, ale nie jestem pewna, co do Bachledy. Kot powinien dostać jeszcze jedną szansę, mimo że na Mistrzostwach Polski mu nie wyszło. Nie mogę się doczekać, kiedy wróci Kamil.

  • anonim

    moim zdaniem powinien jechać M.Kot, a nie P. Żyła.

  • Anika profesor
    Marzenia

    A mnie się marzy, że cała czwórka wyląduje w pierwszej dziesiątce...;)
    Czyż to nie byłoby piękne?

  • anonim

    Bachleda(tu wzruszenie ramion) jutro będzie lepij.
    Jak teraz dzsz tyłów to daj se spokój albo pomyśl co ci kobita bedzie przez tydzień godać

  • Xellos profesor

    Skład chyba optymalny. Nie rozumiem co tam ktoś bredzi o wożeniu Bachledy...poprostu w MP i treningach skakal lepiej niż inne nieloty wiec o co lata ? Nawet jeśli nie wejdzie do 30-stki to co z tego, inni by też nie weszli bo są jeszcze gorsi...........

    A Żyła podejrzewam, że dobrze wypadł nba treningu. Nie brał coprawda udziału w MP ale w PK był najlepszy z naszej czwórki.

    Moim zdaniem Kruczek dobrze wybiera z tego co ma do wyboru daje tych co aktualnie skaczą najdalej z naszych, skoczków mamy takich jakich mamy to nie Austria, cuda się zdarzają ale tylko w Erze...

  • ZKuba36 profesor
    Dziwny skład

    To dziwne, że na finał LGP jedzie zawodnik, który w PK zajął 57 (słownie:pięćdzisiąte siódme) miejsce, skacząc na skoczni HS 137 -...105,5m .
    Jeżeli tak skacze czwarty skoczek w Polsce, to zjechaliśmy bardzo ostro w dół.

  • anonim

    Ja bym wziął zamiast Żyły Kubackiego

  • anonim

    Myślę, że Adam wygra i Orzeł ponownie będzie miał piękne skrzydła.

  • Wako doświadczony
    Miejsce Adama...

    Według mnie Adam będzie w pierwszej dziesiątce. Dobre skoki na Malince to nie był przypadek. I dobrze wróżą przed ostatnimi zawodami LGP.

  • anonim

    Adam powinien wygrać. Orzeł znów miałby skrzydła.

  • Wako doświadczony
    Miejsce Adama...

    Według mnie będzie napewno w pierwszej dziesiątce. Te dobre skoki na Malince dobrze wróżą przed ostatnimi zawodami LGP.

  • Marco Polo weteran
    skład jest optymalny

    Jeszcze raz powtórzę. Jak juz koniecznie musza skakać w lecie to tylko z mysla o zimie. No więc mysląc o zimie trzeba wysłac Bachledę, któremu brakuje pare punktów by byc w czołowej 55-tce. Jest to na pewno lepszy pomysł niz wysłanie tam np. Macka Kota. Którykolwiek z Polaków, może oprócz Rutkowskiego (o Małyszu sie nie wypowiadam, bo nie wiem zupełnie co mysleć o jego dyspozycji, jego obecna forma wisi mi zreszta zupełnie), ma bardzo niewielkie szanse na jakiekolwiek punkty. Więc chyba lepiej, zeby jechał Bachleda niż ktoś inny. Tornado w Kliengenthal albo w Libercu moze spowodowac, że jakis Polak wejdzie do 20-tki. gdy stanie sie tak z Żyłą nic to nie da. Gdy wiatr wepchnie do 20-tki Bachledę - mamy jedno miejsce więcej w PŚ. Więc chyba warto posłac jego. Tym bardziej, że nie brakuje mu 100 punktów tylko kilka. Nie musi miec od razu takiego farta jak dwa lata temu Urbański w PK. Tym razem warto zaryzykować. Po prostu nie ma innej sensownej opcji.
    I do Falun Bachleda tez powinien jechać. A razem z nim Hula, Kubacki i Miętus. Grzegorz oczywiście. Na drugi konkurs za Bachledę ( bo mam nadzieję będzie juz pewniakiem na 50-tke CRL) Rutkowski albo Klimek. I wio!

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2008-10-01 18:01:55 ***

  • Anika profesor

    Też mam taką nadzieję, ale to nigdy nic nie wiadomo.
    Obyśmy doznali przyjemnej niespodzianki

  • anonim

    Ja mam wielką ndzieję, że Adam wejdzie do 15 konkursu, ale to tylko nadzieja

  • anonim

    A może Kruczek liczy że sędzią technicznym będzie ten sam człowiek co na Malince?

  • anonim

    Liczyć można na Małysza i na Rutkowskiego który naprawdę równo skacze i jest bardzo dojrzały emocjonalnie nie spala się w ważnych momentach.A Bachleda i Żyła nie liczył bym na ich dobre skoki może jeden Bachledy.

  • Anika profesor

    @AdJ
    Oj, nie pierwszy raz, nie pierwszy :)

  • anonim
    TYPUJĘ

    Ja licze że Adam bedzie gdzie na 3-8 miejsce a Łukasz to w przedziale 10-20. No a pozostali noto bedzie cud jesli załapią sie do 30-dziestki.

  • AdJ doświadczony
    do Krakusa

    Oj tam, wypadł całkiem nieźle w MP w Wiśle, więc argumnet, że umie skakać tylko na Krokwi odpada :P
    Poza tym jest na granicy 55go miejsca w WRL, a możliwość 5ciu zawodników na konkursy PŚ (chyba 1szy raz w historii z resztą) to fajna rzecz.

  • stevenbig bywalec

    Polacy do pierwszej 10 konkursu, a Adaś na pudło!
    Go go go goooooooooooooooooooooooooo!

  • anonim

    A mpże Marcin jest Jego psychologiem.

  • anonim
    Bachlrda

    Kruczek wozi Bachledę w roli turysty. To że są kolegami nie upoważnia Kruczka do tego rodzaju decyzji. To są kpiny w wkonaniu Kruczka.

  • Anika profesor

    Taaak... Zawsze im tego życzymy, a oni jak zawsze, pewnie znowu nas rozczarują. Obym się myliła. Ale już nie mam odwagi spodziewać się czegoś.

  • anonim

    Pozostaje im zyczyc tylko powodzenia i dalekich skoków !

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl