Strona główna • Puchar Świata

Znakomita oglądalność skoków w TVP

Ponad 5,5 mln widzów w szczycie oglądało w TVP1 niedzielny (23 marca) konkurs skoków narciarskich, po którym Kamil Stoch odebrał „Kryształową Kulę” za zwycięstwo w klasyfikacji generalnej Pucharu Świata.


Niedzielny konkurs z finałowej rywalizacji w Planicy miał najwyższą widownię. Obejrzało go 4 mln 91 tys. przy udziałach wynoszących 35,6 proc. W najwyższym momencie oglądalności zawody śledziło aż 5 mln 628 tysięcy widzów. Znakomite udziały miały także konkursy w piątek (39,9 proc.) i sobotę (39,5 proc.), które obejrzało odpowiednio: 3 mln 72 tys. i 2 mln 806 tys.

Między innymi dzięki transmisjom ze skoków narciarskich Jedynka była przez trzy ostatnie dni liderem na rynku, pod względem średnich udziałów dziennych – 15 proc. (piątek), 15,2 proc. (sobota) i 17,3 (niedziela).

Zawody Pucharu Świata w skokach narciarskich zanotowały w sezonie 2013/14 bardzo dobre wyniki oglądalności. 28 konkursów indywidualnych oraz cztery drużynowe oglądało średnio 4 mln 324 tys. widzów przy udziałach wynoszących 35,79 proc.! To oznacza, że oglądał je co trzeci Polak, który miał wtedy włączony telewizor. Największym zainteresowaniem cieszyły się pierwsze zawody z Turnieju Czterech Skoczni – konkurs w Oberstdorfie śledziło 6 mln 987 tys. widzów – udziały wyniosły 44,93 proc, a w szczytowym momencie 7 mln 728 tys. Była to też najlepiej oglądana transmisja sportowa w 2013 roku!