Strona główna • Inne

Blisko 5 milionów widzów Pucharu Świata 2018/2019 w TVP i Eurosporcie

40. edycja Pucharu Świata w skokach narciarskich zakończona. Nadeszła zatem pora na podsumowania, również telewizyjne. Przez ostatnie cztery miesiące, zawody na antenach Telewizji Polskiej i Eurosportu oglądało średnio 5 milionów widzów.


Niedawno zakończony Puchar Świata w skokach narciarskich był transmitowany przez TVP1, TVP Sport, Eurosport 1, a także (poszczególne wydarzenia) w Eurosport 2. Średnia widownia wszystkich zawodów na wspomnianych stacjach wyniosła 4,96 miliona osób. To o około 150 tysięcy mniej w porównaniu z poprzednim sezonem.

Średnia widownia transmisji na antenie TVP1 wyniosła 3,55 miliona osób. Wynik ten przełożył się na 28,83% udziałów w rynku telewizyjnym, zaś na 23,71% w grupie komercyjnej 16-49 lat oraz 26,06% w grupie 16-59 lat.

Na antenie TVP Sport zawody przyciągnęły przed telewizory średnio 698 tysięcy osób. Z kolei w przypadku stacji Eurosport wynik ten wyniósł średnio 716 tysięcy widzów.

Największą widownię na antenie TVP1 zebrał konkurs Pucharu Świata w Predazzo, wygrany przez Dawida Kubackiego (13 stycznia), który obejrzało 5,37 miliona widzów. Drugi wynik to zawody w lotach narciarskich w Oberstdorfie ze zwycięstwem Kamila Stocha (3 lutego), który śledziło 5,18 mln widzów. Czołową trójkę zamyka finał Turnieju Czterech Skoczni w Bischofshofen (6 stycznia), obserwowany przez 4,96 mln osób.

W przypadku stacji TVP Sport, największe widownie zebrały konkursy w Willingen (17 lutego; 1,05 mln), Zakopanem (20 stycznia; 994 tys.) oraz Vikersund (17 marca; 944 tys.).

W czasie transmisji zawodów Pucharu Świata, Telewizja Polska była niekwestionowanym liderem rynku. Udziały TVP1 wynosiły bowiem 28,83%, przy odpowiednio 6,71% Polsatu, 5,25% TVN-u oraz 5,11% TVP2.

Wpływy reklamowe z transmisji zawodów Pucharu Świata na antenach Telewizji Polskiej wyniosły łącznie 66,18 miliona złotych. Na wynik ten składają się także wejścia studyjne oraz przerwy wokół innych audycji na temat skoków narciarskich.

Na antenach stacji Eurosport najwięcej widzów przyciągnęły konkursy w Oberstdorfie (30 grudnia; 1,24 mln); Bischofshofen (6 stycznia; 1,04 mln) oraz Lahti, zakończone wygraną Kamila Stocha (10 lutego; 961 tys.). Zdecydowanie lepsze widownie uzyskały relacje z kwalifikacji, na które amerykański nadawca miał wyłączność. W tej kategorii najwięcej osób obejrzało eliminacje do konkursu TCS w Oberstdorfie (29 grudnia) - 1,97 miliona widzów.

Najbliższe transmisje z zawodów w skokach narciarskich będą związane z cyklem Letniego Grand Prix 2019, który ma rozpocząć się 20 lipca w Wiśle i zakończyć 3 października w Klingenthal. Oprócz Eurosportu, po raz pierwszy wszystkie konkursy tej imprezy pokaże Telewizja Polska.