PŚ w Vancouver: Schlierenzauer nokautuje, Małysz ósmy i "Man of the Day"!

  • 2009-01-24 22:23
Gregor Schlierenzauer wygrał pierwszy konkurs PŚ w Vancouver. Austriak skokami na 142m oraz 139,5m nie dał szans rywalom. Na drugim miejscu uplasował się Wolfgang Loitzl (136,5 i 135,5m), a trzeci był Matti Hautamaeki (136,5 i 135,5m). Bardzo dobre - ósme miejsce wywalczył Adam Małysz.

Najlepszy polski skoczek oddał dwa równe i dalekie skoki na 132 i 133,5 metra. Ósme miejsce dało "Orłowi z Wisły" również tytuł "man of the day", przyznawany dla najlepszego zawodnika dnia spoza czołowej "10" Pucharu Świata.

Drugi najlepszy skok pierwszej serii oddał jednak Anders Jacobsen - 139,5m, ale został zdyskwalifikowany za nieprzepisową długość nart.

Dwukrotnie w pierwszej serii skakał Stephan Hocke. Podczas pierwszej próby niemieckiemu skoczkowi przeszkadzał w oddaniu skoku jeden z robotników, pracujących przy rozbiegu. Niemiecka ekipa złożyła skargę, a jury pozwoliło Hocke na oddanie skoku jeszcze raz.

Bardzo dobrze zaprezentował się Kamil Stoch. Polski skoczek za skoki na odległość 126 i 127m został sklasyfikowany na 19. miejscu. Warto zauważyć, że sędziowie bardzo surowo ocenili drugi skok naszego reprezentanta. Mimo poprawnego lądowania otrzymał on noty niewiele wyższe niż Dimitri Vassiliew, który podparł swój skok.

Na 34. pozycji zawody zakończył Stefan Hula, który uzyskał zaledwie 117,5m.

Po sobotnim konkursie nowym liderem klasyfikacji generalnej Pucharu Świata został Gregor Schlierenzauer, wyprzedzając o 48 punktów Simona Ammanna.

Już jutro drugi konkurs PŚ w Vancouver. Początek pierwszej serii, podobnie jak dziś, o godzinie 19:30 polskiego czasu.

WYNIKI I KLASYFIKACJE:
Zobacz wyniki I serii konkursu »
Zobacz końcowe wyniki konkursu »
Zobacz aktualną klasyfikację generalną Pucharu Świata »
Zobacz aktualny ranking WRL»

Tadeusz Mieczyński, źródło: Informacja własna
oglądalność: (30630) komentarze: (400)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Podsumowanie ostatnich 9 sezonów PŚ

    Punktacja PŚ za ostatnie 9 sezonów(od 1999/2000r do 2007/2008r):

    1.A.Małysz --- 9022
    2.K.Stoch ------402
    3.R.Mateja -----335
    4.W.Skupień ---203
    5.M.Bachleda --138
    6.P.Żyła ---------57
    7.S.Hula ---------55
    8.T.Pochwała --- 42
    9.Ł.Kruczek ----- 26
    10.T.Tajner ----- 22
    11.M.Rutkowski- 17
    12.R.Sliż -------- 15
    13.W.Tajner ------9
    14.K.Długopolski- 3

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w PŚ - od sezonu 1999/2000

    PŚ 1999/2000r.
    28.A.Małysz ----- 214 pkt
    38.W.Skupień ---- 86
    44.R.Mateja ------ 52
    63.Ł.Kruczek ----- 18

    PŚ 2000/2001r.
    1.A.Małysz ---- 1531 pkt
    31.R.Mateja --- 133
    42.W.Skupień -- 89
    76.Ł.Kruczek ---- 3

    PŚ 2001/2002r.
    1.A.Małysz ---- 1475 pkt
    49.R.Mateja ----- 50
    53.T.Pochwała -- 38
    55.M.Bachleda -- 26
    73.T.Tajner ------ 7
    77.Ł.Kruczek ---- 5
    84.W.Skupień --- 4

    PŚ 2002/2003r.
    1.A.Małysz ---- 1357 pkt
    42.M.Bachleda -- 77
    68.T.Tajner ----- 15
    76.R.Mateja ------ 5
    79.T.Pochwała --- 4

    PŚ 2003/2004r.
    12.A.Małysz ---- 525 pkt
    52.M.Bachleda -- 27
    54.W.Skupień --- 24
    58.M.Rutkowski - 17
    69.W.Tajner ------ 9

    PŚ 2004/2005r.
    4.A.Małysz ---- 1201 pkt
    38.R.Mateja ----- 87
    53.K.Stoch ------ 36
    85.M.Bachleda -- 3
    85.Długopolski -- 3

    PŚ 2005/2006r.
    9.A.Małysz ----- 634 pkt
    45.K.Stoch ------ 41
    51.P.Żyła ------- 23
    54.S.Hula ------- 19
    60.R.Sliż -------- 15
    79.R.Mateja ----- 4

    PŚ 2006/2007r.
    1.A.Małysz ---- 1453 pkt
    30.K.Stoch ---- 168
    55.P.Zyła ------- 34
    60.S.Hula ------- 26
    80.R.Mateja ----- 4

    PŚ 2007/2008r.
    12.A.Małysz --- 632 pkt
    30.K.Stoch ---- 157
    72.S.Hula ------- 10
    78.M.Bachleda -- 5

  • jozek_sibek profesor
    Najwiecej zwyciestw w PŚ

    1. Nykaenen -------- 46
    2. Małysz ------------ 38
    3. Ahonen ----------- 36
    4. Weissflog --------- 33
    5. Schmitt ----------- 28
    6. Felder ------------- 25
    7. Goldberger ------- 20
    8. Widhoelzl --------- 18
    8.. Hannawald ------- 18
    9.G.Schlierenzauer- 17
    10.Hautamaeki -------16
    12. Vettori ----------- 15
    12. Kasai ------------ 15
    12. Funaki ----------- 15
    15. Kogler ----------- 13
    16. Thoma ----------- 12
    16.Morgenstern ------12
    18.R.Ljoekelsoey ----11

  • jozek_sibek profesor
    Najwięcej razy na podium PŚ:

    1. Ahonen -----105 (36+42+27)
    2. Nykaenen ----76 (46+22+ 8)
    3. Małysz ------- 74 (38+19+17)
    4. Weissflog ---- 73 (33+19+21)
    5. Goldberger ---63 (20+25+18)
    6. Vettori --------54 (15+18+21)
    7. Schmitt -------52 (28+14+10)
    8. Felder -------- 51 (25+15+11)
    9. Widhoelzl ---- 49 (18+17+14)
    10. Kasai ------- 42 (15+ 9+18)
    11. Nikkola ------42 ( 9+14+19)
    12. Hannawald - 40 (18+12+10)
    13. Funaki ------ 38 (15+12+11)
    14. Kogler -------37 (13+12+12)
    15.Morgensrern- 37 (12+15+10)
    16. Thoma ------ 36 (12+14+10)
    ---------------------------------------
    M.Hautamaeki - 34 (16 + 8+10)
    G.Schlierenzauer-33(17+11+ 5)

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnicy jakich krajów stawali na podium PŚ

    Ostatnie 8 sezonów(od 2000/2001 do 2007/2008 oraz konkursy sezonu 2008/2009:

    1.Finlandia -- 47 - 41 - 39 -12 zawodników
    2.Austria ---- 45 - 71 - 53 -12 zawodników
    3.POLSKA --- 35 - 16 - 15 - 1 zawodnik !
    4.Norwegia -- 33 - 33 - 32 - 9 zawodników
    5.Niemcy ---- 22 - 20 - 22 - 8 zawodników
    6.Szwajcaria- 13 - 18 - 15 - 2 zawodników
    7.Czechy ----- 6 --- 7 --- 7 - 1 zawodnik
    8.Japonia ----- 5 --- 5 - 13 - 8 zawodników
    9.Słowenia --- 5 --- 2 --- 8 - 6 zawodników
    10.Rosja ------ 0 --- 1 --- 3 - 1 zawodnik
    11.Włochy ---- 0 --- 0 --- 1 - 1 zawodnik

    Rozegrano 210 konkursy PŚ i przyznano:
    211 - pierwsze miejsca
    214 - drugie miejsca
    208 - trzecie miejsca

  • jozek_sibek profesor
    Podium PŚ 2008/2009 - po 16 konkursach

    Indywidualnie;

    1.G.Schlierenzauer - 6 - 3 - 3
    2.S.Ammann -------- 5 - 4 - 3
    3.W.Loitzl ------------ 4 - 6 - 0
    4.F.Yumoto ---------- 1 - 0 - 0
    5.V.Larinto ----------- 0 - 1 - 1
    5.H.Olli --------------- 0 - 1 - 1
    7.M.Hautamaeki ----- 0 - 1 - 1
    8.D.Vassiliev -------- 0 - 0 - 2
    8.M.Schmitt ---------- 0 - 0 - 2
    10.A.Jacobsen ------- 0 - 0 - 1
    10.J.R.Evensen ------ 0 - 0 - 1
    10.M.Koch ------------ 0 - 0 - 1

    Drużynowo:

    1.Austria ------------ 10 - 9 - 4
    2.Szwajcaria --------- 5 - 4 - 3
    3.Japonia ------------- 1 - 0 - 0
    4.Finlandia ----------- 0 - 3 - 3
    5.Norwegia ----------- 0 - 0 - 2
    5.Rosja --------------- 0 - 0 - 2
    5.Niemcy ------------- 0 - 0 - 2

  • anonim

    Co do Schlirenzauera nie zapominac że Peterka osiągał sukcesy w młodym wieku .Gdzie jest teraz?To samo było z Nieminenem.Puki co tego całego Schliriego nie można porównywać ani z Nykanenem ani z Ahonnenem ani z innymi którzy stali się legendami.Nigdy nie wiadom czy Schlierenzauer nie zgaśnie tak samo nagle jak rozbłysł.

  • Marco Polo weteran
    do dwóch poprzednich wypowiedzi się chciałem odnieść

    panowie1 w skokach nie liczy się jak kto kończy tylko ile w karierze dokonał. Hannawaldowi nikt 4 zwycięstw w T4S nie odbierze.
    A Schlierenzauer gdyby mu jutro obie nogi odcięli 9czego mu oczywiście nie życzę) to na zawsze pozostanie w kronikach jako MŚL, zwycięzca 17 konkursów PŚ i ten, który mając lat naście miał największe dokonania wśród wszystkich skoczków na swiecie.
    A jak mu jutro tych nóg nie utną to będzie miał tych dokonań pewnie jeszcze więcej. A jak nie będzie to pozostanie na tym samym miejscu gdzie jest dzisiaj. Mało? Myślę, że wystarczy do tego by cała Austria chodziła dumna.

  • akel początkujący

    zgadzam sie z ojciec tadzik szarnanowicz wczoraj wymiatal że schlirenzauer jest niewiadomo kto a nie takie ,,talenty" byly i co? np mateusz rutkowski odskakiwal na mś juniorów morgensternowi późniejszemu mistrzowi olimpijskiemu albo hannawald byl już taki the beściak i bylo pamiętne wilingen 2003. malysz przechodzil kryzysy chcial nawet zkończyć kariere i dojrzal do wygrywania. jakby schlirenzauer i malysz mieli sie zmierzyć w sezonie 2000/01 malysz by go deklasow bo mial już dość spore doświadczenie. jak schlirenzauer zlapie tkiego dola jak malysz w latach 98-2000 raczej nie wytrwa bo jest przyzwyczajony do laurów

  • anonim
    Czy szlirencauer jest wybitnym skkoczkiem to przekonamy sie jak skonczy kariere

    kazdy kto chociaz troche zna sie na sporcie powie to samo ze trzeba oceniac skoczka dopiero jak skonczy kariere, bo jak np Adam byl w git formie to nikt nie myslal ze znajdzie sie dzis na takim dnie, wiec poczekajmy 10 lat i zobaczymy jakim wtedy skoczkiem bedzie gregor, bo jak rok temu Morgi skakal jak wariat to nie mysleli ludzie ze teraz bedzie tylko przecietny bez blysku wiec gregor tez moze w nastepnym sezonie sie pogubic
    Ten kto dzis mowi ze gregor jest jednym z naj na swieie w historii to chyba nie ma pojecia o sporcie ogolnie,
    poczekajmy troche i zobaczymy co z nim bedzie. Starsi kibice ktorzy juz ogladaja skoki ladnych pare lat(nie 2 lub 3 ale wiecej) to mnie popra. Szlirencauer jest najlepszy w tym sezonie ale nie wiadomo co bedzie za kilka lat wiec radzilbym sie wstrzymyc z tym uwielbieniem. Nie chce nikogo obrazic tylko wyrazic swoje zdanie. Pozdrawiam.

  • Narta bywalec
    Jest progresja formy

    Nie pomylił się trener Kruczek. Adam Małysz zdrowieje i wczoraj skakał wyraźnie lepiej. Nareszcie widać lepsze skoki u Adama i chyba stabilną zwyżkę formy u Stocha.

    Czy u Adama postępuje zwyżka formy? Chyba - nareszcie - tak. Przede wszystkim radykalnie zmniejszyła się różnica w długości skoków pomiędzy Adamem a ścisłą czołówką. W pierwszej serii do lidera było to tylko 10 metrów, a nie jak poprzednio ok. 20 metrów, W drugiej serii odległość ta jeszcze bardziej się zmniejszyła i była już "kontaktowa".

    Także oceny sędziowskie obu skoków za styl były nareszcie przyzwoite, czyli Adam ma znacznie lepszą technikę skoku.

    Zwyżkę formy znamionuje także dobry drugi skok. Adam miał tak udaną drugą serię chyba po raz pierwszy w tym sezonie. To znamionuje zwyżkę formy.

    W zawodach w Vancouver niektórym skoczkom pomagał trochę leciutki wiatr, innym zaś trochę przeszkadzał - tak bywa prawie zawsze w skokach narciarskich. Dzisiaj - mam nadzieję - przekonamy się, czy forma naszych czołowych zawodników rzeczywiście stabilnie zwyżkuje.

  • kOwAlsKi(Ę) bywalec
    skoki

    no i Gregor pokazał kto tu rządzi:)szkoda mi Jacobsena:(
    Brawo Matti za podium:):):)czułem po 1 skoku i DSQ Jacobsena,że może na nim skończyć-choć myślałem że to Loitzl wyleci z podium,a nie Simi:)
    i świetnie Morgi 2 skok:)
    Brawo Małysz i Kasai:)
    Brawo Okabe i Stoch za punkty:)
    wogóle Japończycy skaczą dość dobrze-to dobry prognostyk przed PŚ w Japonii:)

    PS:chyba w końcu Małysz i Stoch wrócili do poziomu z zeszłego roku:)

  • pery początkujący
    O Gregorze i nie tylko

    Witam Was,przeczytałem większość Waszych wypowiedzi o Schlierenzauerze.Chciałbym się do tej osoby również ustosunkować.Jest niewątpliwie bardzo dobrym skoczkiem,tylko zastanówcie się czy warto już go nazywać jednym z najlepszych w historii skoczków, nie mówiąc już o tym że niektórzy z Was oceniają go jako najlepsze spośród wszystkich jacy skali w historii.Sportem interesuje się od początku lat 90-tych.Takich skoczków,o których mówiono ,że będą najlepsi w historii było paru, jak wiecie od lat 90-tych tak naprawdę najlepszych skoczków było 3-ch : Adam , Jane (oczywiście byli inni ,ale oni skakali naprawdę przez długi czas na bardzo wysokim poziomi).Grego ma niewątpliwie wielki talent,ale tak samo mówiono jak nie bardziej o Tomim Nieminienie,Primożu Peterce,Martinie Schmitcie , Svenie Hanawaldzie,czy Morgensternie.Każdy z nich mieli taki okres w karierze w której byli niepokonani,i każdy w tym okresie był określany jako najlepszy na świecie ,tyle ilu z nich było w stanie wygrywać więcej niż ok 2ch lat.Gregor jak na razie ma wszystkie sezony PŚ bardzo dobre,zawsze coś wygrywa,ale spokojnie jak za 2-3 lata nadal będzie wstanie wygrywać konkursy to znaczy ,że może stać się legendą skoków jak choćby ADAM ,JANNE czy MATI.Na dzień dzisiejszy Gregor jest świetny,ale mówieni ,że jest najbardziej utalentowanym skoczkiem od czasów Nykanena,to ja bym taką historię włożył między bajki,bo takich skoczków w top formie było paru,a czas zweryfikuje jego wielkość.Jednocześnie chciałbym podkreślić,że mój pogląd nie oznacza ,że nie uważam że Grego nie będzie najlepszy w historii,tego nie powiem,bo kto wie co się stanie.Proszę pamiętajcie ,że historia skoków miała wiele takich gwiazd ,które w pewnym momencie stanęły,ale wierzę że Nasza Gwiazda jeszcze raz powróci i usłysze moje ulubione słowa Szarana odnośnie Małysza The KING is BACK!.Tego nam życzę ,pozdrawiam fanów sportu.

  • anonim

    @Marco

    Ja w tym Zakopanem w występach Małysza już widziałam różnicę w jego skokach, choćby w pierwszy dzień, kiedy odpalił na 137 metrów, być może jest tak, że tobie wystarczają zajęte miejsca przez zawodnika natomiast ja patrzę na skok i czy są jakieś w nim różnice.
    A te różnice już były widoczne:)
    Pobyt w Kanadzie tylko potwierdza to, że Adamowi pomógł trening w Lahtii i gdyby nie to, że chciał występować w Zakopanem i przerwał te treningi tam, wczoraj walczyłby o podium.
    Ale te skoki są juz równe i dalekie, zobaczymy jak będzie dziś, ale psychika mu sie odblokowała i to w pozytywnym tego słowa znaczeniu a to juz połowa sukcesu.
    Pozdr.
    Zaznaczam, żę ja to tak widzę:)

  • anonim

    a tak swoja droga to poczekajmy chociazby do MŚ w Libercu. Mysle ze tam sie okaze (pod warunkeim ze pogoda nie rozda kart) jakie kto ma cele na ten sezon. Mlodzik sie widze napalil na PŚ. i fakt w moim przekonaniu to jnajjbardziej wartościowe trofeum dla skoczka. Ale wg znawcow najcenniejsze w tym roku jest zloto na MŚ wiec pewnie niektórzy (wierze ze i Adam to sobie staiwaj za cel nr 1). Pozdrawiam.

  • anonim

    A cha, szkoda, że TVP-1 nie pokazali jak zwykle podium,
    przechodzą ludzkie pojęcie z tymi transmisjami, nie dość, że pokazują w skrócie, druga serię zaczynają jak juz jeden skoczy, to jeszcze nie pokazują podium, tak się śpieszą..

    Dopiero w sportowym wieczorze, mogłam sobie zobaczyć Adasia stojącego obok podium z uśmiechniętą buzią.
    Wiem, że to jeszcze nie jest to czego on sam by chciał i kibic, ale to było miłe.

  • anonim

    Cóż mogę dziś dodać, bo wczoraj nie było mi dane tu zajrzeć:)

    Brawo, brawo, Adam co to za cierpliwy człowiek i pomysleć, że był tak załamany jeszcze nie tak dawno, że chciał kończyć ze skakaniem.
    Adam wracaj do Hannu, z resztą w jednym z wywiadów z Maciejem Jabłońskim tam na miejscu, powiedział, że czuje się mocno psychicznie odbudowany i nie może się doczekać kolejnych treningów z Hannu.
    Już traci o wiele mniej do czołówki, a myślę, że będzie jeszcze lepiej i na MŚ będzie walczył o medal.
    Brawo dla Kamila, nareszcie się być może przełamał, stac go na jeszcze dalsze skoki, pokazał to już tam,

    Gratulacje dla całej pierwszej trójki, piękne zawody.

  • anonim

    co to za glupoty ze nie bylo takiego talentu ja Schlierenzauer od czasow Nykaenena? Szkoda ze Malysz czy Rutkowski (kto wie) nie osiagalby wiecej (w przypadku Malysza jeszcze wiecej o wiele) gdyyby mial taki dostep do sprzetu i trenerow jak ten Wasz Schlieri. Ludzie zmadrzejcie troche. Wiadomo, jestem Polakiem i ciesze sie gdy Polak osiaga sukcesy ale nie widze niczego specjalnego w Schlierenzauerze. Podniecalo sie wielu rok temu Morgim i co? Teraz na podium jeszzcze nie byl. A poki co to Schlieri ma 17 wygranych PŚ, 0 medali MŚ w skokach, 1 złoto na MŚ w lotach, 0 medlali IO, i 0 zwyciestw w T4S.. Przypomniec Wam sukcesy Małysza, czy Nykaenena? Czy wielu innych których musi Schlieri wyprzedzic zeby mozna o nim bylo mowic tak jak juz teraz mowia niektorzy. Spokojnie poczekajcie...

  • alfer początkujący
    na progu w tv...

    mam nadzieję, że Lepistoe oglądał te skoki w tv..
    bo bardzo ładnie było widać na ekranie wybicie na progu skoczków..
    jeśli zauważył u Adama jakiś drobny szczegół do korekty w wybiciu Adasia... to może coś mu podszepnie telefonicznie przed dzisiejszymi zawodami...
    Ale już widać.. jak na dłoni..
    że Kruczek jako trener Adasia to totalna pomyłka.

  • lady p. początkujący

    Jak dobrze, że TVP1 pokazało przynajmniej 2 serię, bo komentator na Eurosporcie działał mi już na nerwy. Pomińmy już wszystkie błędy ;) , które zdarzają się każdemu, no ale facet gadal tak, że można było zasnąć.......... ;)

    Oj Adam, super. Nie było wygranej, nie było podium ale ja jestem zadowolona. Były 2 równe, dalekie skoki ale do zwycięstwa jeszcze trochę.;)) Kamil również b.ładnie, brawo. ;))

    A po skoku Jacobsena jaki Mika zadowolony był. ;)
    No cóż,trudno się dziwić. W takim razie za długo to on się nie pocieszył już widzę jaki był zły. A zresztą było widać. ;))

  • anonim

    adam idzie cały czas do przodu mysle ze wszystko moze jeszcze pozkładac sie jak kiedys moze juz bez takich rewelacyjnych sukcesow ale dyspozycja np Shmitta pokazuje ze wiek nie gra roli i mozna wrocic do wysokiej formy,ja osobisice podziwiam Takanobu Okabe bo chłop ma 39 lat a potrafi jeszcze daleko skakac:)

  • anonim

    a gdzieś mam waszego Gregorka
    ja sie ciesze z tego ze Adaś powraca może w tym sezonie nie zawalczy o 5 najlepszych (chociaz jest zdolny do wszystkiego )to w LPG lub następnym zimowym sezonie pokaze klase ze wszystkim narty opadna, aaa... no i oczywiście Stoch też ładnie fajnie zaczyna sie jak za dawnych lat

  • Marco Polo weteran
    pękła cienka nić...

    W końcu. I to dwa razy.
    1. Schlieri wyprzedził Ammanna i juz, moim zdaniem, nie odda koszulki lidera do końca. Chyba, że na takiej zasadzie jak dwa lata temu w Oslo Małysz. Albo jeśli zdecyduje sie nie lecieć do Sapporo. Jesli poleci, to w Libercu ma szansę przegrać z ... może Małyszem?:). Na przykład. Niewielką, ale ma. Ammann jak chce cos zrobic w Libercu, to wycieczkę na Hokkaido powinien se przełozyć na ... lato. W jego przypadku nawet absencja w Japonii może się okazać niewystarczająca do swięcenia triumfów w Czechach.
    Jego problem.
    2. Chyba się coś w końcu w Małyszu odblokowało. Bo to, co pokazał w Zakopanem to optymizmem nie napawało. Chyba tylko @Fankę:). To był zdecydowanie najlepszy występ Adama w tym sezonie. Świadczy o tym nie tylko zajęte miejsce, ale i obsada.
    Przy okazji uwaga do redakcji. Manipulowanie tekstem to nie jest dobry obyczaj. Pisanie tytułu w stylu: "obsada jeszcze mniejsza niż w Zakopanem" jawi się jako zwykła manipulacja i pisanie na zlecenie. Nie zauważyla szanowna redakcja różnicy w menu obu zawodów. Gdyby w Whistler wystapiło tylko 31 najlepszych z tych, co przyjechali, to i tak o punkty byłoby trudniej niz u nas.
    To tak jak w tym kawale. Reagan i Breżniew wystartowali w prestiźowym biegu na 100m. Wygrał oczywiście Reagan (mlodszy byl przecież, nie?). Na drugi dzień Washington Post pisze. "W rozegranym o mistrzostwo swiata biegu na 100m zwyciężyl bezapelacyjnie Ronald Reagan. Zarządca Sowietów, Breżniew, był ostatni". A "Prawda" w ten deseń: " W bardzo prestizowym wyscigu na 100m bardzo wysokie, drugie, miejsce zajął radziecki przywodca Leonid Breżniew. Szef amerykanskich imperialistów, Reagan, był zaledwie przedostatni". No. To robiliście za "Prawdę". Ale to tak na marginesie.
    Wracając do tematu.
    Wczoraj widać bylo u Adama poprawę. U Kamila też. Gdyby nie dostał dość niskich not za drugi skok to byłby ze dwa miejsca wyżej.
    Powie ktoś, że kiedyś wybrzydzaliśmy na np. piąte miejsce, a teraz podniecamy się ósmym. Prawda. Ale jak się nie ma co się lubi to sie lubi co się ma.

  • Xellos profesor
    a mnie cieszy

    ze Kamil idzie w góre, zastanawia mnie tylko czemu reszta tak nie potrafi, jakoś nie widze tu winy sztabu, Stoch bardzo chwali sobie współprace z psychologiem Wódką mimo, że kibice na nim suchej nitki nie pozostawiają...jeszcze niedawno wszyscy krytykowali, że po skoku Stoch do TV mówił, że zmienił podejście do skakania, że Wódka mu bzdur nagadał...a tu prosze, czyżby jednak nie bzdury ?

    Więc, czemu Stoch pod okiem tego sztabu zaczął skakać...ponoć jest taki zły ten sztab...

    No i gdzie jest Fanka, która niedawno mi wmawiała, że Kamil nie jest nr. 2 w kadrze, bo jest nim Rutkowski...

  • Don Chris początkujący

    Mili państwo. Cóż przeszkadza by nie zachwycać się takim talentem jak Gregor. Nic nie szkodzi by porównywać go z innymi wielkimi tej dyscypliny.
    "Czy Ty myślisz że ja się z brodą urodziłem?" - Czy Ty myślisz że od razu Schlieri będzie miał 46 i więcej zwycięstw w PŚ? Spokonie, on do tego dochodzi, ale już teraz trzeba przyznać że jest klasą sam dla siebie. A apetyt rośnie w miarę jedzenia ;)

  • Radix-Katowice stały bywalec

    Czyli wszystko znów, jakby, wracało do normy. Adam numer jeden w naszej ekipie i zajmuje miejsca w pierwszej dziesiątce, Kamil Stoch miejsca w drugiej dziesiątce lub na początku trzeciej i pozostali zawodnicy - poziom Szwedów, Bułgarów, Ukraińców. Cóż... mamy to co kiedyś było, ale czy to postęp?

  • anonim

    warto jeszcze zwrócić uwagę na jedno - od zdobycia pierwszej, do ostatniej Kuli przez Adama, minęło 6 lat, a właściwie - od kiedy zaczął zdobywać pierwszą, do momentu, kiedy skończył zdobywać ostatnią (jak dotąd), minęło 7 lat. Żaden inny skoczek nie może się pochwalić tak długim utrzymywaniem się na szczycie. A może to nie ostatnie słowo Małysza

  • anonim

    i przestrzegałbym przed nominowaniem Schlieranzauera na skoczka wszechczasów. Na razie ma jedną trzecią tych zwycięstw, co Nykanen i mniej nż połowe tego co Małysz, jedno mistrzostwo świata (Małysz ma 4), żadnej Kryształowej Kuli (Małysz i Nykanen po 4). Ja wiem, że Gregor jest młody. AL ejuż to gdzieś pisałem - Nieminen w jego wieku był mistrzem olimpijskim i miał już Kryształową Kulę. Nikt nigdzie nie typuje go na jednego z czołowych skoczków w historii. Gregor ma szansę być lepszy od wszystkich (ma je równiez Morgi i Kamil Stoch), ale równie dobrze od następnego sezonu może się zaciąć

  • maja88 stały bywalec

    Dobry występ Adama i Kamila - gratulacje!
    Zaczyna się od "man of the day",a później może być lepiej:)
    Dobrze, że po Vancouver Adam wróci do Polski i bęzie spokojnie trenował.
    Do MŚ w Libercu pozostał jeszcze miesiąc..wydaje mi się, że Morgi może być tam mocny, a forma Koflera bardzo mnie zastanawia..

  • anonim

    Zakręcona - dyskwalifikacja Jacobsena to skandal? A co zrobić, jesli są pewne przepisy odnośnie stosunku długości nart, do masy ciała i jeden z zawodników te przepisy przekroczy? Rozumiem, że jeśli wtedy zostanie zdyskwalifikowany jakiś słaby, to w porządku, a jak ktoś z czołówki, to skandal

  • Nikk. bywalec
    Do @Fan Simiego

    Też jestem za Simim ;)

    Nie to ze nie lubie Gregora czy coś ale poprostu Simiemu się należy wygrana Pucharu Świata.!

    Schlierenzauer ma jeszcze duuużo czasu na wygrywanie ;))

    Simi nie złapie drugi raz takiej formy.
    Trzymam za niego kciuki.! ;))

  • zakręcona:) początkujący

    Schliri jak zawsze świetnie:))To jest najlepszy skoczek świata, takiego nie było i juz zapewne nie będzie!Ekstra Schliri-gratulacje;) I też Thomas powoli dochodzi do formy:) Ale ta dyskwalifikacja Jacobsena to dzisprzegiecie!On byłby wreszcie na podium!To skandal!Biedny Jacobsen...a i jeszcze Szarana teks "" o łałł świetny skok,(po chwili) o dużo mu zabrakło" nie no Szaran daje takie popisy że to komedia sie robi:P zawodnik jeszcze nie ląduje jest około 120m a on wykrzykuje ooo co za skok łałlł i jakie lądowanie a skoczek jeszcze w powietrzu..nie no Szaran to numer 1!Ma wiecej rekordów niż Schliri:PP Brawo panie Włodku:)) oby tak dlaej:PP A i gratulacje do nowego lidera PŚ :))) Dobrze tak Ammanowi:))) P.S KUUUUUTEL:ppp HAH AH

  • anonim

    Dajcie dziewczynie spokój heh, nie ma sensu komentować takich rzeczy... A poza tym co do nadchodzących MŚ - z pewnością Gregor będzie tam bardzo mocny, i jeśli nie wygra to będzie na podium - ba, od kiedy tylko zaczął startować w PŚ to zawsze był w dobrej formie, teraz jest w znakomitej więc z pewnością ta forma nie uleci. Inaczej może być w przypadku Ammanna, z którego widać że powoli uchodzi powietrze. A naszemu Adasiowi życzę miejsca w pierwszej piątce na MŚ - to byłby sukces.
    ps
    nie brać broń Boże Bachledy ani Żyły na te MŚ, Śliż, Miętus i Hula to lepsi skoczkowie

  • Liz747 początkujący

    ja mowilam niedawno ze Hautamaeki na przyklad zawsze forme łapie w drugiej polowie sezonu, a ten kto ja ma na poczatku pozniej ja traci. i tak bedzie teraz, stawiam, ze na MŚ błysnie Małysz, Hautamaeki, byc moze ktorys z Norwegow i nie wiem co ze Schmittem, bo jest w tej chwili dla mnie troche niewyjasniona zagadka, jakby zdobyl choc brazowy medal to byloby super.

    co do druzynowki - ja obstawiam jednak 1. Austria, 2. Finlandia/Norwegia (jesli Jacobsen i Olli beda w wysokiej formie)/Niemcy (o ile spręzą sie tak jak na IO w 2002, zwlaszcza Hocke i Uhrmann)/Japonia - sa obecnie bardzo mocni. 3 miejsce rozegra sie miedzy tymi samymi ktorych wymienilam jako kandydatow na srebro.

    Czarnym koniem MŚ moze byc Morgi lub Jacobsen.

  • MorgiFan stały bywalec
    @kocham ten sport i Gregora (*132.neoplus.adsl.tpnet.pl),

    To nie chodzi o to że nikt nie lubi Gregora. Wręcz przeciwnie! Ja go bardzo lubię ;) Tylko, że niektóre osoby takie jak Włodek czy nawet Ty wywołują przeciwną reakcję u ludzi. Bo jak ktoś cały czas nadaje że Schlieri jest super, hiper itp to inni zaczynają na przekór znajdować coś żeby znaleźć jakieś jego wady. Tak było rok temu z Morgim. A poza tym tu chodzi o to żeby obiektywnie oceniać zawodników a nie pisać wypowiedzi typu Kocham Schliergiego, Kocham Andersa czy Kocham Morgiego :) Bo to trochę nie ma sensu :)

  • anonim

    autor: fan simiego (*114.internetdsl.tpnet.pl), 24 stycznia 2009, 22:59
    -
    zaczynam myslec ze to portal o ortografi a nie o skokach to wogule bezsensu sie tak klucic o te glupie blędy .




    nareszcie ktoś normalny a już zwątpiłam

  • MorgiFan stały bywalec
    @Boy (*i-8.acn.waw.pl)

    Zgadzam się co do Koflera. Andi będzie pewnie mocny :) U Norwegów nie można wykluczyć jakieś niespodzianki - Evensen czy Sorsell. To samo u Finów - Keituri. W ostatnich MŚ zawsze była jakaś ogromna niespodzianka.

    2003 - Tommy Ingebrigtsen (nagły powrót do formy po wielu latach)
    2005 - pierwsze podium w karierze i od razu złoto MŚ - Benkovic
    2007 - Harri Olli i srebrny medal MŚ :)

  • Boy profesor
    Ciekawe...

    Do MŚ został jeszcze miesiąc czasu... Prawdę powiedziawszy moim zdaniem jeszcze wiele się zmieni w układzie sił w czołówce. Ciekawe przede wszystkim kto nie pojedzie do Japonii, bo taka przerwa na spokojne treningi może dać bardzo wiele tym, którzy są teraz minimalnie z tyłu.
    Schlierenzeuer IMHO nie będzie w najwyższej formie w Libercu. Szczerze mówiąc bardziej obawiałbym się tam Morgensterna i... Koflera. Jego właściwie w tym sezonie widać, ale jak się przygotuje pod MŚ, to będzie baaardzo mocny. Ponadto spodziewam się wysokiej formy Olliego, któregoś z Norwegów(Roar? Anders? Bjoern?), no i Adama. Wydaje się, że wszystko idzie w dobrym kierunku. Adam NIE MOŻE jechać do Sapporo. Myślę, że Kamil też nie powinien. Spokojny trening, a potem starty bez presji w Willingen i Oberstdorfie powinny dać dobry efekt w postaci formy na MŚ. Dzisiejszy występ wlał sporo nadziei - gdyby nie pech w pierwszej sesji(troszkę gorsze warunki niż czołówka) była szansa na 5 miejsce. Kamil powinien na MŚ znowu być koło 10 miejsca, a Adam? Może, może powalczy o medal ;)
    Ciekawe, bo przed MŚ zawsze ktoś nagle wyskakuje z formą i jeśli nie wygrywa, to przynajmniej raz zdobywa medal. Komu się to uda tym razem?

  • rafal k. bywalec
    TAMM

    Zgadza się, dla mnie on jest w super formie gdzieś od grudnia 2006 (Lillehammer) i przez to jest swoistym fenomenem (może z wyjątkiem obniżki formy pod koniec 2006-2007). Jednak na początku jeszcze wyskoczył mu Ammann, teraz we wszystkich skokach jest najlepszy, już od Kulm, przez Zakopane i w ten weekend,a tego już się nie da zatracić

  • anonim

    ale sie uczepiliscie tej dziewczyny, dajcie jej spokoj, ma swojego idola, ja tez kiedys sikalam w portki za Hannawaldem, co wspominam bardzo miło, bo to byly swietne czasy, ale ona z tego wyrosnie :D

    Mam tylko jedno pytanie do fanki Grega - mam cicha nadzieje ze nie prowadzisz zadnego bloga na onecie z historiami o slubie i dzieciach ze Schlierim, bo jesli tak to Ci osobiscie spuszcze łomot.

  • MorgiFan stały bywalec
    @@rafal k.

    W najlepszej sytuacji jest Loitzl, który top formę złapał dopiero na TCS i ją powinien utrzymać bo jest doświadczonym zawodnikiem. A co do SChlieriego i Ammanna to od początku sezonu skaczą świetnie i mogą nie dociągnąć w świetnej pozycji do MŚ. Nie życzę im źle, ale wolałbym jakby to Mazurka Dąbrowskiego zagrali w Libercu ;)

  • Spiderix początkujący
    Poprawa Adama Małysza

    Nieco ponad tydzień treningów z Hannu Lepistoe wystarczył by forma poszła znacząco w górę.Najbardziej widoczna jest poprawa pozycji dojazdowej oraz odbicia.Moim zdaniem dzięki temu treningowi Adam poprawił lot oraz lądowanie.Polski mistrz również znacząco się wzmocnił psychicznie.Niedawno część kibiców uważała,że zatrudnienie Lepistoe będzie gwożdziem do trumny w agonii Małysza.Jednak po dzisiejszym występie na skoczni w Vancouver te obawy powinny zostać całkowicie rozwiane.Jeżeli na tym portalu są jeszcze osoby według których Adam poprzez trening z Lepistoe nic nie zyskał, niech porównają sobie wyniki poszczególnych
    konkursów tego sezonu.I teraz zadam pytania retoryczne:
    -Czy Adam Małysz w którykolwiek z konkursów sezonu 08/09 przekroczył dwukrotnie punkt k o 7 i 8,5 metra?
    -Czy Adam Małysz w którymś z poprzednich konkursów wywalczył miejsce w pierwszej dziesiątce?
    Dla mnie zwykłego kibica dzisiejszy konkurs jest dowodem,że trening z Hannu Lepistoe przyniósł poprawę.

  • stary kibic początkujący

    Co do Georga to oprócz niewątpliwego talentu jedzie na młodości. Wszystko u niego jest świeże i niezużyte. Błyszczy tak samo, jak błyszczały wszystkie gwiazdy przed nim, gdy były w topowej formie - również nasz Adam. Ten chłopak ma dopiero 19 lat i jeszcze wiele może się zdażyć.
    Czy zauważyliście Lepistoe na podium dla trenerów, czy to tylko wymysł mojej wyobraźni?
    Świetnie się ogląda skoki w Eurosporcie - bez całej tej zgrai szczekaczy .

  • rafal k. bywalec
    MorgiFan, TAMM

    Adam dwa lata temu, gdy na ponad miesiąc przed MŚ wygrywał w Oberstdorfie i Neustadt, nikt nie mówił, że za wcześnie złapał formę. Za wcześnie to Ammann złapał, gdyż już mniej więcej od Oberstdorfu nie skacze tak, jak na początku (zwłaszcza w Pragelato, tam był genialny). To widać po wyjściu i po odległościach, nieosiągalnych aktualnie dla innych.

    Jacobsen również skacze świetnie i nic ma do rzeczy to, że dziś był zdyskwalifikowany, bo gdyby nie to, byłby drugi. Od Kulm złapał formę

  • anonim

    dzisiejsze skoki pokazaly ze Malysz wraca do swojej miejmy nadzieje wielkiej formy a potrzebna byla do tego konsultacja z hannu lepistoe .adam malysz wedlug mnie jeszcze powinien poprawic pozycje w locie troche bardziej plasko powinien leciec.Co do Stocha jak by trafial na progu to by skakal dalej ale jest dobze miejmy nadzieje ze bedzie coraz lepiej narazie ustabilizowal swoje skoki w kwalifikacjach 132m w konkursie 126 i 127m i te skoki juz zaczynają cieszyc .

  • MorgiFan stały bywalec
    @TAMM (oleejnarbjoerndalen@gmail.com)

    Może i popełnił błąd ale ważne jest żeby go znaleźć i wiedzieć jak naprawić :) Ale Lepistoe wiedział co zrobił źle. Ważne że teraz będzie trenował Małysza bo po tych treningach w Lahti już widać efekty :) A że w Zakopanem było gorzej to nic dziwnego - za duża była presja na podium i Adaś trochę tego chyba nie wytrzymał.

  • Karola.. początkujący

    passenger_krytyk , 24 stycznia 2009, 22:35

    Czy sie skończy niebawem czy nie tego nie wiesz.

    A z tym że nie możemy go porównywać np. z Adasiem to sie zgodze. Jak Greg osiągnie choć połowe tego co Adam to pogadamy. Jak narazie to ma chłopak forme, ale nikt nie wie jak długo. Ja tam mu życze jak najlepiej;)

  • IwOnEk bywalec
    kocham ten sport i Gregora (*132.neoplus.adsl.tpnet.pl), 24 stycznia 2009

    może ty już nic nie pisz bo jaki widać co drugie słowo fonetycznie piszesz bo nie jesteś pewna pisowni. Po co komu twój akt urodzenia? Ja na twoim miejscu mówiłabym że młodsza jestem zawsze to mniejszy wstyd strzelać ortografy i robić z siebie głupią jak ma się 10 lat niż jak ma się ich 19

  • MorgiFan stały bywalec
    @TAMM (oleejnarbjoerndalen@gmail.com)

    Zgadzam się w zupełności ;)
    Kruczka nie przekona nawet to że Bachleda na swojej skoczni w Zakopanem ma problem żeby dostać się do konkursu. Rafał Śliż byłby o wiele lepszy :) Lepistoe powoli wprowadzał młodych zawodników i miał jakąś koncepcję drużyny czego nie można powiedzieć o naszym obecnym trenerze

  • MorgiFan stały bywalec
    @TAMM (oleejnarbjoerndalen@gmail.com)

    Najlepszy byłby jakiś młody zawodnik już w kontekście przyszłorocznych Igrzysk. Nawet jakbyśmy wypadli źle to zawsze taki młody skoczek nabrałby doświadczenia i oswoił się z wielką imprezą. A "targanie" do Liberca Żyły czy Bachledy to bezsens bo i tak nic nie zwojują :)

  • materac doświadczony

    tak sobie czytuję fora o skokach narciarskich (wiadomo- nauka do sesji :D) i też mnie coraz bardziej zastanawia czemu Schlierenzauer aż takie kontrowersje wzbudza.
    w jego zachowaniu nic karygodnego nie mogę dostrzec (chociaż naprawdę się staram, biorąc pod uwagę to co się na forach wypisuje :D), to że Włodek miętę do niego poczuł nawet zabawne jest xD a że świetnie skacze to fakt, ale nie on pierwszy i nie ostatni, tak myślę :)

  • Quintesson początkujący
    PS

    Na średniej skoczni Adam może wypalić - to jest jego żywioł, na niej jest niezwyciężony. Może być dobrze, nawet w przypadku braku top formy (zakładając iż obecna będzie zwyżkować) :) Ciekaw jestem Kamila, najwyższy czas zacząć sięgać po wysokie miejsca, potencjał jest, forma widać też rośnie. Oby nie znów tylko (czy aż? wszakże to nie jest źle) do poziomu pierwszej 15 - 10, i stop. Wyniki z LGP kiedy lał Morgiego mogą się zacząć przenosić na sezon zimowy, nie miałbym nic przeciw :)

  • Karola.. początkujący

    Kurde przestańcie już debatować nad tym Gregiem bo to sie nudne robi. To jest strona o skokach a nie o tym konkretnym zawodniku.Ja też go lubie i cenie jako skoczka ale żeby aż tak sie nim zachwycać albo aż tak krytykować to troche dziwne. Co będzie za pare lat zobaczymy, nie ma co mówic jak za 2-3 sezony będzie sie prezentował bo tego chyba nie wiecie.

    Jeszcze raz wielkie gratulacje dla Adasia, licze na to że w jutrzejszym konkursie będzie jeszcze lepej;)

  • Quintesson początkujący
    Adam

    Gdy wylądował po 2gim skoku, było widać iż ruszyło do przodu. Saporro odpuszcza, co jest wskazane - będzie czas na spokojny trening z Hannu (który mam nadzieję się odbędzie w dobrych warunkach, bez żadnych przebojów, a iże sam będzie odpowiedni ... nie przesadzony) dopracowanie paru szczegółów, potem już tylko czekać aż załączy się "Rakietuj" - i powinniśmy widzieć mistrza uczącego Gregora skakać (nawet bez takich wycieczek z lekkim podtekstem, rywalizacja naszego Tytana ze wschodzącym mistrzem, zakładając iż obydwoje byli by u szczytu swej formy, była by ucztą dla zmysłów).
    Mam nadzieję, że błysk w tym sezonie nie przyjdzie z opóźnieniem jakie miało miejsce w poprzednim roku olimpijskim, gdzie forma spóźniła się któryś tydzień ... i zamiast w Pragelato Adam wygrał w Oslo. Co prawda teraz oczekujemy MŚ, niemniej jednak ranga tych zawodów jest również ogromna. Jeśli maszyna rozpędziła się, a nie tylko ruszyła z piskiem opon by dalej się wlec, można być spokojnym.

    Wszystko zweryfikują zawody przed mistrzostwami jak i one same. Czekam niecierpliwie :)

  • anonim
    TVP 1

    Po oglądnięciu transmisji na Eurosport wszedłem na TVP 1 i usłyszałem eksperta z PKOL że Kruczek ma 5 zawodników do wyboru. to omalże dostałem szoku co ten fachman plecie a prowadzący redaktorzyna uznał że jest dobrze.Gdzie Oni widzą 5 ciu zawodników to już tego nie dopowiedzieli.Oczywiście że jest nawet więcej tylko że jest Adam i Kamil co nie przynoszą wstydu.

  • MorgiFan stały bywalec
    @ nieznany (*k86.neoplus.adsl.tpnet.pl)

    Nie da się wiecznie wygrywać i stawać na podium. Przyszły sezon będzie miał pewnie słabszy - tak jak teraz Morgi. Dla tego "taktyka" Morgiego i Koflera wydaje się świetnia. Przyszły sezon jest sezonem olimpijskim. Schlieri w najważniejszym sezonie może być w słabszej formie a Morgi czy Kofler zbudują dobrą formę. To samo dotyczy Małysz czy Schmitta :) W końcu liczą się Igrzyska :) A jak tam wygra Adaś to zostanie najlepszym skoczkiem w historii. Stawiam że w Vancouver będzie złoto na K-125 i srebro na średniej skoczni!

  • anonim

    No i co niedowiarki?
    Mówiliście że Małysz w Zakopanem był ósmy
    bo skakał u siebie i nie było najlepszych
    A teraz w Whistler są wszyscy najlepsi
    a Małysz w wielikim stylu (dwa równe skoki!) był ÓSMY
    I co marne niedowiarki? i co?

  • rafal k. bywalec

    Najlepszy konkurs Adama w tym sezonie i z tego się trzeba cieszyć. Co prawda w Zakopanem też był ósmy, ale tam była słabsza obsada oraz tylko jeden skok dobry i drugi gorszy. Dziś miejsce ósme po dwóch bardzo dobrych skokach. Brawo Adam ! Widać, że ta skocznia mu pasuje, forma do mistrzostw jeszcze się poprawi :)

    Za to Gregor i Jacobsen uzyskali top formę w najlepszym momencie - tuż przed mistrzostwami, Morgi się budzi, a Liberec to jego ulubiona skocznia, Loitzl będzie jak zawsze wysoko, natomiast w Ammanna już chyba nie wierzę...

  • MorgiFan stały bywalec
    Forma Adasia idzie w górę :)

    Wydaje mi się, że w Libercu i Schlierenzauer i Ammann będą ledwo chodzić. Tak zmęczą się walką w PŚ że nie doskoczą do 125 metrów. A na MŚ królować będą Małysz, Morgenstern i Hautamaeki! Zapamiętajcie tą trójkę! Być może się mylę, ale jakbym miał stawiać to postawiłbym na tych zawodników. Na K-90 ta trójka zdobędzie medale. Walczyć będzie jeszcze pewnie Loitzl i może być jakaś niespodzianka typu Jernej Damjan czy Dimitry Vassiliew. Na K-120 o podium powalczą Małysz, Loitzl, Schmitt, Jacobsen, Schlieri, Morgi i Olli. Kamil Stoch zajmie 2x miejsce w czołowej 15!

  • ewson początkujący

    Wierzę, że Adam w przyszłym sezonie powróci! Lepistoe pomoże mu ponownie i Adam na pewno zdobędzie medal na olimpiadzie. Możecie się śmiać, ale ja nie przestanę w to wierzyć do końca. Wiem, że Adam w przyszłym sezonie może zakończyć karierę, ale jakoś mi ciężko o tym myśleć... Zresztą kiedy by nie odeszedł od tego sportu i tak będzie WIELKI. Jest żywą legendą, a ja jako Polka czuję się dumna z tego, że mamy takiego Mistrza :)

  • rimi stały bywalec

    Cos jestem przekonany ,ze Gregor to gwiazda jednego sezonu.Znacznie bardziej poukladanym zawodnikiem jest Morgi.Zaloze sie ze juz mistrzostwa swiata zweryfikuja (genialnego Gregora).
    Poki co do osiagniec , Nieminena, Schmita, Ahonena,o Malyszu nie wspominajac to mu jeszcze baaaaardzo daleko!

  • anonim
    kocham sport i Gregora hahhahaha ;d & zwyciezca.

    Jeny... jak mnie te durnowate "fanki" (przy okazji to Gregor nie znosi Was heh ;P) wkurzają.. "Kocham ten sport i Gregora" . Dziewczyno ośmieszasz się publicznie. Nie masz nawet szans u niego na dodatek z takimi txtami. Śmieszne. ;d Zresztą ty se mozesz Go kochac i marzyc zeby Go miec hahahahah;d Nie zna Cię, i nawet sie nie poznacie. To dla Ciebie jedynie postac FIKCYJNA.. ;P Cóż.. Spójż prawdzie w oczy, zamiast wypisywać takie beznadziejne zdania. !

    A Gregor swoją drogą pokazuje klasę, ale wydaje mi sie (raczej tak będzie- musi być- to normalne), ze za jakies pare tygodni,moze miesiecy Gregor zacznie gubic swoją formę.. Ma predyspozycje, i talent ale to wiecznie nie bedziec trwac, tzn. przez np, 10 lat .. Taki już jest sport. =) =(
    Wystarczy popatrzec na Morgiego.

    Pozdrawiam wszystkich Kibiców

  • materac doświadczony

    hmmmmm niektórym to chyba trzecie oko wyrosło, niespotykane rzeczy dostrzegają... :P

    a jeszcze apropo Włodzimierza to przypadł mi bardzo do serca komentarz jak to Schmitt w samolocie nie mógł spać bo mu dziennikarze przeszkadzali xD no i z jakiego innego źródła taką wiedzę można zdobyć?:D

  • Wako doświadczony
    ROCO.S.oczywiście że się znasz

    autor: Wako , 24 stycznia 2009, 19:09
    -
    Adam ma szanse powtórzyć Zakopane. Oby ten wynik z piątkowego konkursu.

    No i trzeba pamiętać że obsada dużo lepsza niż w Zakopanem.

    Czyli jak na razie jest dobrze.

    A ja sobie tak marzyłem przed konkursem. Czasem się spełniają.

  • anonim
    Małysz stał dzis obok podium

    ale już niebawem za jakieś 2 tygodnie Gregor nie trzęsie gaciami :) Chciałbym zobaczyć jego minę jak mu Adam dołoży :)
    Kto jeszcze chciałby zobaczyć ? Reka do góry :)

    Małysz na serio poprawił pozycje dojazdową i prace w locie.
    Jeszcze mały problemik z odbiciem. Spokojne 2 tyg po Kanadzie wystarczy aby w od Willingen zacząć stawać na podium.
    Tylko ,żeby coś do łba Tajnerowi nie strzeliło jakiś genialny pomysł przewracający złożenia Małysza.

  • anonim
    @sysia

    Szaran nadaje się tylko do poezji sportowej... On gada bardzo głupie rzeczy, no ale cóż... Gdy nie ma się pojęcia o skokach to potem tak jest.

    PS. Rozwala mnie te jego teksty m.in. "Przekazuje pozytywną energię swoim graczą", "zły kąt natarcia", "nie trafił na progu". Co do 2 ostatnich to ok, ale co on o tym niby ma wiedzieć?

  • anonim

    Uwielbiałem oglądać skoki z udziałem Adama wygrywającego. Kiedy przestał wygrywać trochę ostygło moje zainteresowanie. Jednak nie wiem czemu dalej oglądam i dostrzegam w tym sporcie jego sedno. Podziwiam wygrywających i skaczę razem z Adamem. Mam 184 wzrostu i ważę 105 kg. Od 10 lat chodzę na siłownię, mam spore wyniki w tej dyscyplinie i dla mnie tacy jak Małysz są niedoścignionym ideałem wagi.

  • anonim

    dominator:):)On jest fenomenalny i taki slodki
    te życzenia dla babci były takie słodkie Aniołek:*
    oczywiście ja dołączam się do życzeń:):)
    A Włodziu super gość coraz bardziej go lubie super komentuje:):)i ciekawie mówi o tym na a raczej o tych o na których mi najbardziej zależy Andim Kuettelu i Schlierim:*:*
    ech dobre było jak powiedział że Pointer mówił że z Gregorem są co wyjazd problemy:):)
    normalnie kocham tego chłopaka

  • anonim
    sędziowanie

    Drugi skok Stocha wypunktowali jakby nie było telemarku co oczywiście było pomyłką, natomiast Wasiliew miał podpórkę a oceny jak bez telemarku.Odnośnie Schlierenzauera to Jego organizm nie wytrzyma tak dalekich skoków.Przyjdzie załamanie formy jak u wielu innych zawodników i jest pytanie tylko kiedy.Przykłady można mnożyć.

  • vegx redaktor

    Bardzo dobre skoki Adama, poprawil wyraznie odbicie, ale takze predkosc i skacze stabilnie, powtarzalnie.
    Mysle, ze jeszcze zdazy sie przygotowac do MŚ. Dwa trening z Lepistoe, ale juz mniej intensywne pozwola mu na pewno myslec o dobrych miejscach w Libercu... a kto wie, może nawet o walce o podium.

  • anonim
    Czyż ja się nie znam na Małyszu ? :)

    Napisałem:
    "autor: ROCO.S. , 24 stycznia 2009, 19:03
    No i po treningu
    ADAM będzie dziś 9"


    Gdyby nie dyskwalifikacja Jacobsena Adaś byłby 9

    Adam jeszcze potrenuje ze 2 tygodnie spokojnie i będzie podium.

  • Dorothy bywalec

    Stoch stracił 4 pkt na notach. A takie noty dostał za co? Za lepsze lądowanie niż Ruski? Wogóle tak dziś sędziowie zarypiście oceniali, że żal coś ściska... -.-

    Adam dobrze, coraz lepiej. Myślę, że nie będzie tak źle na MŚ, no i dobrze zapowiada się Kamil Stoch, który skacze całkiem dobrze.

  • Julka weteran

    Fantastyczny jest Gregor. 17 zwycięstwo w PŚ i w końcu ma koszulkę lidera PŚ.

    Brawo dla Adama za piękne i równe skoki. W końcu dobre miejsce wśród najlepszych w PŚ. W końcu czas tam wrócić i zagościć na stałe :)

    Szkoda teraz Kamila- brzydko go potraktowali sędziowie. Ale mam nadzieję, że jutro odbije sobie to na długości skoków :)

  • fafa bywalec
    ;/

    autor: Kadi (klaudia956@vp.pl) , 24 stycznia 2009, 21:24
    - Super, że Gregor wygrał! I 48 punktów przewagi w PŚ !

    autor: magda (*109.neoplus.adsl.tpnet.pl), 24 stycznia 2009, 21:23
    - jjjjuuuuuuuuuuupppppppppppppiiiiiiiiii!
    GREGOR WYGRAŁ! I JEST LIDEREM PŚ ! :)

    Powiem wam jedno "Żal mi was dzieci że Adam jest w slabszej formie odrazu jakiegos austryjakowi kibicujecie a jak by MAłysz wygral z schlirencauerem to wasze komentarze odrazu by inne byly co bo wy jestescie poprostu" "Dzieci Słońca które powinny pujść do zakladu dla myślących innaczej"

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2009-01-24 21:48:59 ***

  • Xellos profesor
    noty

    Stocha były dziwne, niskie jakieś, brawo Kamil ładnie skoczył

    Brawo też Małysz, mnie zaskoczył, jutro może Schmita przeskoczy :)

    No i jutro trzeba pamiętać o Jacobsenie, gdyby nie DSQ pewnie byłby drugi :)

    Brawa dla Gregora, fenomenalna forma, jak ją utrzyma jeszcze w Japonii to dalej PŚ wygrany, bo na mamutach Amman nic mu nie zrobi. Patrze tylko w kontekście ich dwóch bo co do wygrywania to na mamutach może zacząć wygrywać Harri Olli.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl