PŚ w Vikersund: Schlierenzauer wygrywa, Małysz 8.

  • 2009-03-15 16:30
Gregor Schlierenzauer wygrał niedzielne zawody PŚ w Vikersund (HS 207). Austriak poszybował na odległość 207,5 i 192m. Drugie miejsce zajął Simon Ammann (191 i 202,5m), a trzeci był Dimitri Wasiljew (184,5 i 204m).

Swoim dzisiejszym zwycięstwem Schlierenzauer zapewnił sobie triumf w klasyfikacji generalnej Pucharu Świata oraz Turnieju Nordyckiego.

Z dobrej strony zaprezentowali się nasi zawodnicy. Adam Małysz za skoki na 186 i 190m został sklasyfikowany na 8. miejscu. Stefan Hula osiągnął 171 i 169,5m, co dało mu 24. lokatę i kolejne punkty w klasyfikacji generalnej PŚ.

Zawiódł dziś Harri Olli, który po fenomenalnych skokach w konkursie drużynowym oraz w dzisiejszych kwalifikacjach, w zawodach skakał krócej. Skoki na 182,5 i 196m dały Finowi zaledwie siódmą lokatę, tuż przed Adamem Małyszem.

Kolejne, finałowe zawody Pucharu Świata odbędą się w Planicy - na największej na świecie skoczni mamuciej. Pierwszy konkurs zaplanowany jest na piątek, 20 marca.


WYNIKI I KLASYFIKACJE:
Zobacz wyniki I serii konkursu »
Zobacz końcowe wyniki konkursu »
Zobacz aktualną klasyfikację generalną Pucharu Świata »
Zobacz aktualny ranking WRL»
Zobacz aktualną klasyfikację Turnieju Nordyckiego»

Tadeusz Mieczyński, źródło: Informacja własna
oglądalność: (18506) komentarze: (298)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Podsumowanie ostatnich 9 sezonów PŚ

    Punktacja PŚ za ostatnie 9 sezonów(od 1999/2000r do 2007/2008r):

    1.A.Małysz ---- 9022
    2.K.Stoch ------ 402
    3.R.Mateja ----- 335
    4.W.Skupień --- 203
    5.M.Bachleda -- 138
    6.P.Żyła --------- 57
    7.S.Hula --------- 55
    8.T.Pochwała ---- 42
    9.Ł.Kruczek ------ 26
    10.T.Tajner ------ 22
    11.M.Rutkowski - 17
    12.R.Sliż --------- 15
    13.W.Tajner ------ 9
    14.K.Długopolski - 3

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w PŚ - od sezonu 1999/2000

    PŚ 1999/2000r.
    28.A.Małysz ----- 214 pkt
    38.W.Skupień ---- 86
    44.R.Mateja ------ 52
    63.Ł.Kruczek ----- 18

    PŚ 2000/2001r.
    1.A.Małysz ---- 1531 pkt
    31.R.Mateja --- 133
    42.W.Skupień -- 89
    76.Ł.Kruczek ---- 3

    PŚ 2001/2002r.
    1.A.Małysz ---- 1475 pkt
    49.R.Mateja ----- 50
    53.T.Pochwała -- 38
    55.M.Bachleda -- 26
    73.T.Tajner ------ 7
    77.Ł.Kruczek ---- 5
    84.W.Skupień --- 4

    PŚ 2002/2003r.
    1.A.Małysz ---- 1357 pkt
    42.M.Bachleda -- 77
    68.T.Tajner ----- 15
    76.R.Mateja ------ 5
    79.T.Pochwała --- 4

    PŚ 2003/2004r.
    12.A.Małysz ---- 525 pkt
    52.M.Bachleda -- 27
    54.W.Skupień --- 24
    58.M.Rutkowski - 17
    69.W.Tajner ------ 9

    PŚ 2004/2005r.
    4.A.Małysz ---- 1201 pkt
    38.R.Mateja ----- 87
    53.K.Stoch ------ 36
    85.M.Bachleda -- 3
    85.Długopolski -- 3

    PŚ 2005/2006r.
    9.A.Małysz ----- 634 pkt
    45.K.Stoch ------ 41
    51.P.Żyła ------- 23
    54.S.Hula ------- 19
    60.R.Sliż -------- 15
    79.R.Mateja ----- 4

    PŚ 2006/2007r.
    1.A.Małysz ---- 1453 pkt
    30.K.Stoch ---- 168
    55.P.Zyła ------- 34
    60.S.Hula ------- 26
    80.R.Mateja ----- 4

    PŚ 2007/2008r.
    12.A.Małysz --- 632 pkt
    30.K.Stoch ---- 157
    72.S.Hula ------- 10
    78.M.Bachleda -- 5

  • jozek_sibek profesor
    Najwiecej zwyciestw w PŚ - po konkursie z 15.III.2009

    1. Nykaenen ------ 46
    2. Małysz ---------- 38
    3. Ahonen --------- 36
    4. Weissflog ------- 33
    5. Schmitt --------- 28
    6. Felder ----------- 25
    7. Schlierenzauer - 23
    8. Goldberger ----- 20
    9. Widhoelzl ------- 18
    9. Hannawald ----- 18
    11.Hautamaeki ---- 16
    12.Vettori ---------- 15
    12.Kasai ----------- 15
    12.Funaki ---------- 15
    15.Kogler ---------- 13
    16.Thoma ---------- 12
    16.Morgenstern --- 12
    18.Ljoekelsoey ---- 11

  • jozek_sibek profesor
    Najwięcej razy na podium PŚ - po konkursie z 15.III.2009

    1. Ahonen ------ 105 (36+42+27)
    2. Nykaenen ----- 76 (46+22+ 8)
    3. Małysz --------- 75 (38+19+18)
    4. Weissflog ------ 73 (33+19+21)
    5. Goldberger ---- 63 (20+25+18)
    6. Vettori --------- 54 (15+18+21)
    7. Schmitt -------- 52 (28+14+10)
    8. Felder ---------- 51 (25+15+11)
    9. Widhoelzl ------ 49 (18+17+14)
    10.Kasai ---------- 43 (15+ 9+19)
    11.Nikkola -------- 42 ( 9+14+19)
    12.Schlierenzauer-40 (23+11+ 6)
    13.Hannawald ---- 40 (18+12+10)
    14.Morgensrern -- 39 (12+17+10)
    15.Funaki --------- 38 (15+12+11)
    16.Kogler --------- 37 (13+12+12)
    17.Thoma --------- 36 (12+14+10)
    18.Ammann -------- 35 ( 8+18+ 9)
    ---------------------------------------
    M.Hautamaeki ---- 34 (16+ 8+10)

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2010-01-09 02:48:08 ***

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnicy jakich krajów stawali na podium PŚ - po 15 III 2009

    Ostatnie 8 sezonów(od 2000/2001 do 2007/2008 oraz konkursy sezonu 2008/2009:

    1.Austria ---- 51 - 73 - 56 -12 zawodników
    2.Finlandia -- 49 - 41 - 40 -12 zawodników
    3.POLSKA --- 35 - 16 - 16 - 1 zawodnik !
    4.Norwegia -- 33 - 35 - 33 - 9 zawodników
    5.Niemcy ---- 22 - 20 - 22 - 8 zawodników
    6.Szwajcaria- 13 - 22 - 15 - 2 zawodników
    7.Czechy ----- 6 --- 7 -- 7 - 1 zawodnik
    8.Japonia ----- 6 --- 5 - 14 - 8 zawodników
    9.Słowenia --- 5 --- 2 --- 8 - 6 zawodników
    10.Rosja ------ 0 --- 2 -- 5 - 1 zawodnik
    11.Włochy ---- 0 --- 0 -- 1 - 1 zawodnik

    Rozegrano 219 konkursy PŚ i przyznano:
    220 - pierwsze miejsca
    223 - drugie miejsca
    217 - trzecie miejsca

  • jozek_sibek profesor
    Podium PŚ 2008/2009 - po 25 konkursach

    Indywidualnie;

    1.G.Schlierenzauer -12 - 3 - 4
    2.S.Ammann -------- 5 - 8 - 3
    3.W.Loitzl ------------ 4 - 6 - 2
    4.H.Olli --------------- 2 - 1 - 1
    5.F.Yumoto ---------- 1 - 0 - 0
    5.T.Okabe ----------- 1 - 0 - 0
    7.A.Jacobsen -------- 0 - 2 - 1
    8.T.Morgenstern ----- 0 - 2 - 0
    9.D.Vassiliev --------- 0 - 1 - 4
    10.V.Larinto ---------- 0 - 1 - 2
    11.M.Hautamaeki ---- 0 - 1 - 1
    12.M.Schmitt --------- 0 - 0 - 2
    12.J.R.Evensen ------ 0 - 0 - 2
    14.M.Koch ------------ 0 - 0 - 1
    14.N.Kasai ----------- 0 - 0 - 1
    14.A.Małysz ---------- 0 - 0 - 1

    Drużynowo:

    1.Austria ------------ 16-11 - 7
    2.Szwajcaria --------- 5 - 8 - 3
    3.Finlandia ----------- 2 - 3 - 4
    4.Japonia ------------- 2 - 0 - 1
    5.Norwegia ----------- 0 - 2 - 3
    6.Rosja --------------- 0 - 1 - 4
    7.Niemcy ------------- 0 - 0 - 2
    8.Polska -------------- 0 - 0 - 1

  • Maewju stały bywalec
    Brawo Gregor!!!!

    Nie miałam czasu żeby wczesniej pisać na SJ. Dlatego...

    Wielkie i zasłuzone gratulacje dla Gregora!
    Wygrał w pieknym stylu konkurs i co najważneijsze Kryształową Kulę.
    Wolalabym widziec w reku Simona KK,jednak Gregor sobie na nią w pelni zasluzyl.
    Brawo! :D:D:D:D:D:D

  • anonim

    Koniec sezonu, zostaje Planica. Wiemy już kto wygrał KK, wiemy kto był najmocniejszy w tym sezonie. Od poprzedniego sezonu trochę nudzą mnie skoki... Austria, Austria jeszcze raz Austria. Jak nie Morgenstern, to Schlierenzauer, a jak nie Loitzl, to Kofler ;/ są w tym gronie fajni skoczkowie np. Koch, Loitzl, czy Eggenhofer.. pozostali są sobą zaślepieni ! Schlierenzauer już nie będzie płakał jeśli np. odniesie porażkę w Planicy zajmując DRUGIE miejsce... nie będzie już płakał !... Ma tą kryształową kulę

  • anonim
    Niesmaczny Szaran :/

    Dzisiaj Szaran przeszedł samego siebie - przyzwyczaiłem się już, że 90% czasu antenowego poświęca na mówienie o Gregorku.
    Już wcześniej wyznał, że ma do niego słabość - dzisiaj nawet, że - "takiego skoczka można kochać."
    Ale przesadą było już to jego zastanawianie się "jak wygląda jego ciało", "jak bardzo się poturbował" itp.

    Może niech z nim idzie do sauny, to się dokładnie przyjrzy - podobnie jak udom Morgensterna czy klacie Hautamaekiego :/

  • Schlieri-fanka doświadczony
    Sadzio105

    Tak, ale głównym zadaniem prezesów, organizatorów itp. jest zapewnienie zawodnikom bezpieczeństwa. Skoro się n a tym znają to powinni wiedzieć jak się prezentuje zazwyczaj Gregor na mamutach i jak moze skoczyć, a ten skok jest dla niego niebezpieczny. Obowiązkiem jury i innych jest zapewnienie bezpieczeństwa WSZYSTKIM uczestnikom rywalizacji-nie tylko tym, którzy skaczą po 185 metrów i robią halo, ze belka była za nisko.

  • IsmenaR początkujący
    nieznany (*125.neoplus.adsl.tpnet.pl), 15 marca 2009, 16:45

    "Schlierenzauer zachował się w pierwszej serii w bardzo chamski sposób. Wiedząc że Olli trafił w nie najlepszy wiatr powinien się uczciwie zachować i skrócić skok a nie w bezczelny sposób wykorzystać dobre warunki i przeskoczyć wszystkich."

    to było dość zabawne :) dlaczego to niby nie fair? Szlirencałer po prostu chciał wygrać konkurs i Turniej Nordycki, więc dał z siebie wszystko.. :)

  • anonim

    "Schlierenzauer właśnie zrobił się inny pod wpływem popularności.
    Albo wcześniej przynajmniej nie pokazywał jaki ma naprawdę charakter. "

    Albo raczej - rosnąca popularność sprawia, że dany sportowiec znajduje się w centrum zainteresowania i dużo łatwiej wtedy znaleźć w jego zachowaniu dowody na to, że jest taki jak nam się wydaje.
    Dziennikarze robią z niego gwiazdę, wypowiedzi są cytowane wszędzie i w najróżniejszych formach, rozsiewa się plotki i domysły, a każda mina jest dogłębnie analizowana.
    zacznie wygrywać inny zawodnik to na nowo zacznie się- co powiedział po tym konkursie, a co po tamtym, jaki miał uśmiech będąc na 1-szym a jaki na 4-tym miejscu, jakie jest rozmieszczenie pieprzyków na jego twarzy i tym podobne rzeczy.

  • Rico Quest bywalec
    @TAMM

    Nie krótko się ogląda, uwierz.
    Piszesz, że przed nim jeszcze wielu do pokonania. Widzisz, punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Gregor może wygrać 60 konkursów w PŚ a nie mieć np. żadnego medalu olimpijskiego. I powiesz, że kto lepszy? Nykanen czy Schlierenzauer? Obiektywnie nigdy nie będzie możliwości stwierdzić, który jest lepszy, bo jednemu będzie brakować medali olimpijskich (vide Ahonen), innemu tytułu mistrza świata (vide Schlierenzauer - póki co miał 4 szanse).
    W tej chwili Schlieri zasługuje na miano króla skoków narciarskich (za ten sezon absolutnie), ale jak piszesz musi mieć obniżenie formy. Teraz pytanie jak będzie wyglądać jego obniżenie formy? Czy jak w przypadku Ahonena (cały czas w czołówce, zawsze groźny) czy jak w przypadku np. Peterki czy Schmitta. Według mnie będzie jak Ahonen - czyli stała dobra forma.

  • anonim
    Szaran znów dał dziś popis

    - jestem ciekaw czy ze Schlirim był już w saunie?! Krytykuje wielu skoczków, że skaczą jak na dużej skoczni, że się wybijają i lecą wysoko, a Schliri właśnie tak skacze - no ale jego skoki są idealne buahaha Szaran juz chyba nie bardzo panuje nad sobą i swoimi wypowiedziami! Dziś tez pochwalił Gregora za wczorajszy gest, ale za byle co potrafi innych karcić - np. to, że Olli jak go wyrzucili z drużyny i w samolocie wypił sobie wino, a na lotnisku był niemiły dla dziennikarzy to do dziś przeżywa i go za to krytykuje! Dla mnie to jest skandal! A jego emocje? Może były fajne jak były najbardziej wskazane na Polaków, ale teraz jedynie Schliri dla niego się liczy! Może austriacka TV go zatrudni?!

  • Schlieri-fanka doświadczony
    TAMM

    To oczywiste, bo inaczej się p[ostrzega świat, gdy ma się pewną popularność, czy gdy się jej nie ma.

    Pytanie tylko czy masz dowody na to, ze ten chłopak zmienił się na gorsze czy nie.
    Bo chrarkter się zmienia, kształtuje w miarę tego jak my się zmieniamy i w miarę upływu czasu. To, że się zmienił w jakikolwiek sposób i że nie pokazuje już tak chrakteru wg Ciebie ( z czym absolutnie się nie zgadzam) może wynikać z tego, ze zdał sobie sprawę z tego, ze jest osobą publiczną, a już nie zwykłym chłopakiem z Fulpmes.

  • anonim

    Jeżeli już ktoś chce porównywać Gregora do innego skoczka to powinien porównać wyniki Gregora w odniesieniu do wyników jakie miał inny skoczek w jego wieku. A nie porównywać 19 -letniego Gregora (3 sezon) do np. Ahonena, który ma ponad 30 lat... i do jego wszystkich osiągnięć na przestrzeni kilkunastu lat.

    Ps. lubię Gregora, ale bez przesady, podziwiam go za talent. Bo nie wielu w jego wieku mogło się pochwalić takim dorobkiem, lepiej że osiągnął to wszystko teraz bo nie wiadomo jakby było później. Są skoczkowie bardziej i mniej sympatyczni, ale każdemu z nich należy się szacunek za osiągnięcia a nie obrażanie.

    Zgadzam się też z faktem, że Austriacy mają dobre szkoły to i mają skoczków. My mamy tylko Adasia, któremu Polska wiele zawdzięcza ( a są osoby które tego nie potrafią docenić. Jak Adam skacze dobrze to super, ale jak gorzej to jest źle. Nikt nie będzie cały czas na szczycie, Gregor też. To tylko ludzie.

  • anonim
    :):):)

    Gratulacje dla Gregora! Dziś wyrównał rekord 12 zwycięstw w sezonie Jane Ahonena! Szacun! Jeszcze tylko Planica! Jestem przekonana że tam postawi kropkę nad "i" a odebranie kryształowej kuli będzie formalnością ale piękną , której nie zapomina się do końca życia!
    On ma dopiero 19 lat! Osiągnął już tak wiele! Ale to jeszcze nie koniec...
    Nie potrafię zrozumieć ludzi którzy nie doceniają jego talenu i piszą komentarze w stylu "ale pryszcz" czy "to panienka"! To jest żałosne!

  • fan_Małysza bywalec

    Zapomniałbym powiedzieć coś odnośnie do panów w studio.Redaktor sportowy ,,Rzeczpospolitej"Paweł Wilkowicz widać,że ma pojęcie o skokach.Gość jest obiektywny,szczery i odpowiada konkretnie.Nie snuje żadnych insynuacji,za to pan Szczęsny to porażka.Co on wogóle dziś mówił to zgroza.
    Ja wiem,że trzeba powiedzieć o Schlierenzauerze,że jest najlepszy na świecie w tym sezonie,że jest ogromnym talentem,że może być najlepszy w historii.To można powiedzieć.Ale jak można tak bredzić jeśli chodzi o Adama, cytuje,,biologii nie da się oszukać".Panie Szczęsny biologię da się oszukać pokazał to w tym sezonie Schmitt,Okabe czy Kasai.
    Albo wspomnienie,że mamy już drużynę na przyszły rok.
    No ludzie powiem tak:Stany Zjednoczone też mają drużynę.
    Panie Szczęsny nie porównuj naszej drużyny do zawodników z Finlandii,Norwegii czy Austrii(wyjątek Małysz)bo oni mają bazy,ośrodki treningowe.Dziś od Szaranowicza się dowiedziałem,że w Austrii jest około 300 skoczni,a u nas trzeba je odkopać,bo mamy tylko kilka obiektów.Panie Szczęsny piętnuj pan postawę polskich działaczy,władz PZN,zaproś do studia kogoś innego niż Tajner i zadaj mu pytanie:Co z naszymi skoczkami?
    Czy jak odejdzie ze sceny Małysz,to doczekamy się jakiegoś podium w zawodach Pucharu Świata,czy będziemy czekać kolejne 60 lat i zachwycać się jak Austria czy Norwegia wszystko wygrywa?
    Niech pan jako Polak, niech zacznie w końcu mówić o rozwoju polskich skoków,a nie austriackich,bo tak naprawdę co obchodzi Austrię rozwój polskich skoków.Austriacy to się zajmują sobą,tyle że oni nie mają zmartwień jeśli chodzi o tą dyscyplinę prawie od 35 lat,a u nas co roku jest pytanie dlaczego Małysz nie wygrywa i zaraz wielkie pretensje mają,że Austriacy są lepsi czy Finowie?
    Ja tylko powiem,że Małysz walczy już z drugą generacją wielkich austriackich skoczków.Wcześniej byli Hoellwart,
    Goldberger, Widhoeltz a teraz jest fala młodych Schlierenzauer czy Morgenstern.W Austrii jak jeden skoczek się zacina,to na jego miejscu jest drugi,piąty,czy dziesiąty skoczek.Jeden lepszy od drugiego.Każdy mający jakiś sezon życia,a ty Szczęsny wymagasz od ,,nienaoliwionego Małysza",któremu tryby zgrzytają już dłuższy okres,żeby stanął na podium w Welikance,bo według ciebie Adam jest już w dobrej formie.Człowieku przejrzyj w końcu na oczy!

  • fanneczka bywalec
    Znów widzie starych znajomych, oj dawno mnie tu nie było :)

    Ładnie ładnie Grzesiu, chciał wyrównać ten rekord Ahonena i wyrównał, puchar już ma w kieszeni, 1990 najlepszy rocznik zgadzam sie :)

    Komentarz Szaranowicza, że Grzesiek "przeskoczył wiatr" był najlepszy

    B. ładnie sie spisuje Stefanek, choć jego chwalić nie należy,
    bo sie zaraz pogarsza .

    Teraz trzymać kciuki za Justynke, bo już finał będzie, żeby ta Finka Sarijen nie wygrała.

  • gnojek82 stały bywalec

    Chcecie zobaczyć klasę? Zobaczcie sobie wyniki a raczej różnicę metrów między pierwszym a drugim miejscem Małysza i reszty zawodników w sezonie 00/01. Powtarzam, Gregor nie jest najmocniejszym zawodnikiem w historii, ma forme, jest mocny, ale to co osiągnął zawdzięcza też w dużej mierze Hoferowi i sędziom. Ile razy dostawał zawyżone noty? (inni Austriacy zresztą też) a jak często Małysz dostawał zbyt niskie lub szkodzono mu przetrzymując na belce czekając na gorsze warunki? Nie pamiętacie tego bo wtedy chodziłyście na zajęcia z rytmiki.

    Jeszcze jedno:

    Jak czytam wywody małolat niewiedzących który to pełny sezon Szweinzauera (np. @Kaska) i jeszcze śmią się wymądrzać swoją wiedzą o skokach to jestem zażenowany. Do tego krytyka Adama który jest Polakiem i uwielbienie dla kogoś innej narodowości, to jest wstyd. Wstydzę się za was dziewczyny. Czy wy nie widzicie jak niski poziom reprezentujecie?
    Żal :/

  • Rico Quest bywalec
    I jeszcze jedno

    Zapomniałem dodać, ten konkurs był 37 z rzędu w którym Gregor jest w Top 10. Od konkursu w Val di Fiemme (13.01.2008) najgorszym miejscem jakie zajął było... 10 (ostatnio w Kuopio). Takiej serii nie miał nawet wielki Janne Ahonen w swoich najlepszych sezonach (22 razy z rzędu w Top 10).
    Żeby nie było, lepszym od Schlierenzauera jest... Adam Małysz. W latach w których zdobywał KK był w sumie 44 razy z rzędu był w Top 10 PŚ. Od konkursu w Oberstdorfie (29.12.2000) do konkursu w Engelbergu (21.12.2002) w którym to zajął 15 lokatę i przerwał wspaniałą serię w czołowej dziesiątce zawodów.

  • Master Quest początkujący

    Przyznam się że kibicuje także Gregorowi, ale nie jestem jego fanem, lecz wiem jakie są granice porównywania go do najlepszych. Porównując rekordy skoczni obydwóch skoczków to jedyne porównanie może być rekord Adasia z Trondheim 138,5m i Gregora z Vancouver 149m. Pod względem odległości nikt nie przeskoczył Adama na Ga-Pa.
    I ktoś tu jeszcze pisał, że rekord który wyśrubował Adaś, ilość konkursów z rzędu w których plasował się w 10tce. Nie pamiętam ile, ale było tego dużo. Gregor w tym sezonie na razie najgorsze miejsce to właśnie 10, lecz jeszcze 2 konkursy w których nie sądze aby z niej wypadł.

  • anonim

    Zgadzam się z tym, że Gregor jest świetnym skoczkiem. A pomysły, że można wygrać 24 razy i tak wiele razy stać na podium przy pomocy Hofera to istny absurd. W taki sposób można wygrać góra 2 razy, a nie tyle. Niektórzy widocznie nie chcą pogodzić się z faktami. Gregor osiągnął wiele jako sportowiec i nikt mu już tego nie odbierze. A co będzie dalej to się zobaczy, ale do historii już się wpisał. Większość skoczków nigdy tego nie osiągnie. Dzięki takim fenomenalnym sportowcom miło jest ten sport oglądać. Można go nie lubić, ale umniejszać jego osiągnięcia...żart normalny. Nikt nigdy nie będzie pamiętał iloma punktami wygrał jakieś medale. Morgi został mistrzem olimpijskim o 0,1 pkt przed Koflerem i co? no nic, bo to nie ma znaczenia jaka była różnic, ważne kto wygrał.

  • Schlieri-fanka doświadczony
    TAMM

    Tak, bo potem już nie będzie miał 19 lat, ale 20 i 21 :D

    Tak poważnie to jak się jest młodym jak się zwycięża i ma się te naście lat to jest super. A jak po zwycięstwach przyjdzie posucha,a ma sie te 19 /20 lat to jeszcze nie ma tragedii, bo jest sie mlodym. Zwyciestwa w mlodym wieku są świetne, ale jak się zacznie przegrywać to tak wielkich konsekwencji jak w przypadku gdy masz 30 lat nie ma, bo masz jeszcze czas do doszlifowania formy.

  • kOwAlsKi(Ę) bywalec
    Puchar Świata

    Brawo dla Gregora że wygrał KK,należało mu się:).

    I brawo też dla Simiego,który walczył do końca:).

    A za dziś brawo też dla Vassilieva,który w drugim skoku pokazał,że ma formę:)

    Brawo Małysz i Hula za dobre wyniki:)

    Tak odnośnie wiatru zauważyłem,że ostatnia 4 po pierwszej serii skakała w złych warunkach.

    Morgi i Jacobsen są bez formy.

    Kranjec będzie groźny w Planicy;)

  • anonim
    -TAMM


    uważam za przesadę czepianie się wszystkiego co zrobi/powie Schlierenzauer.
    gdyby analizować miny, pojedyncze zachowania i wypowiedzi każdego skoczka, wiele ciekawych rzeczy by wyszło.
    tyle że na innych zwraca się jakby mniejszą uwagę, czemu się zresztą specjalnie nie dziwię

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2009-03-15 16:20:51 ***

  • anonim

    Ja cieszę się jak wygrywa Adam i Schlierenzauer...,wygrywał trzy sezony i wygra czwarty...nie zaprzeczycie dzisiaj wygrał w dobrym stylu i utarł nosa Olliemu denerwuje mnie ten chłopak...,Gregor miał prawo zdenerwować się wczoraj i wzbudzić w nas kontrowersje..,było by nudno bez upadków i jego fantastycznych gestów np.dzisiaj rogi robił hehe

  • anonim

    Gregorek jest taki mocny bo szefem pucharu świata jest jego rodak Hoferek
    przeniesienie zawodów z k-120 na k-90 to smiechu warte
    kwalifikacje były przeprowadzone na k-120 , to czemu mają skakać na k-90?
    schliereigo faworyzują jak się da
    podwyzszają mu noty za nazwisko
    czemu nie pokazują wiatru w TV?
    Kruczek widzi wiatr na podglądzie i zna prawdę o schlierim

  • anonim

    Na prawdę szkoda, ze Pan Szaranowicz nie mówi prawie nic o tym co prezentuje w końcówce tego sezonu nasz skoczek Adam Małysz, jak potrafił sie dzwignąć i pokazać, że zbyt szybko go skazali na straty.

    Adam w tych lotach wypadł bardzo dobrze, dziś był 8-my, to znowu skok w klasyfikacji generalnej, jest obecnie 14-sty a na koniec sezonu może być w dziesiątce.
    W Turnieju Nordyckim zakończył na 5-tym miejscu, patrząc na to jak męczył sie od początku tego sezonu, końcówka jest imponująca.
    Stefan Hula, zasługuje na wiekie uznanie, nałapał sporo pkt w tym sezonie w PŚ.
    Szkoda tylko, że nasz 4-ty zawodnik MŚ nie potwierdza tego, w dalszych konkursach.
    Ale ogolnie nie jest zle.

    Szaranowicz woził się przy Adamie jak ten wygrywał, jeszcze w 2007 roku, teraz ani słowa na temat Adama, w kazdym razie mało, natomiast ten jego zachwyt i uwielbienie dla młodego Austriaka staje sie już nudne.

  • Rico Quest bywalec
    Król skoków narciarskich

    Gregor jest w tej chwili Królem skoków narciarskich, możecie jego oczerniać, wyzywać, nienawidzić... ale historii nie zmienicie - on już na zawsze zostaje wpisany w historię tej dyscypliny. Statystyki mówią same za siebie:

    - 69 startów w konkursach PŚ, z czego:
    - 40 razy na podium, w tym:
    - 23 razy na pierwszym miejscu.
    - 11 razy na drugim miejscu.
    - 6 razy na trzecim miejscu.

    - 20 startów w konkursach LGP, z czego:
    - 13 razy na podium, w tym:
    - 8 razy na pierwszym miejscu.
    - 3 razy na drugim miejscu.
    - 2 razy na trzecim miejscu.

    - zdobywca PŚ za sezon 2008/2009
    - drugi w PŚ za sezon 2007/2008
    - srebrny medal MŚ w Libercu na K-120
    - Mistrz Świata w lotach narciarskich w roku 2008
    - zwycięzca LGP 2008
    - Mistrz Świata Juniorów w roku 2006
    - dwukrotny zwycięzca Pucharu Nordyckiego.
    - dwukrotnie na podium TCS (2 i 3 miejsce)
    - pięciokrotny mistrz Austrii
    - największa ilość podium w sezonie: 19 (jeszcze 2 konkursy)
    - najwięcej zwycięstw w sezonie:12 (jeszcze 2 konkursy)
    - 6 zwycięstw z rzędu w sezonie.
    - największa zdobycz punktowa w generalce PŚ (sezon trwa)

    Nie zapominajmy, chłopak ma 19 lat a jest na najlepszej drodze by zostać legendą skoków narciarskich.

  • JA :D doświadczony

    Aż szkoda, że to już koniec sezonu. Ten przyszły zapowiada się nieźle, patrząc na to, co Adam prezentuje w końcówce. Na podium TN nie udało się wskoczyć, szkoda tego 24. miejsca w Lahti. Ale nic, teraz trzeba myśleć już na przyszłość. Adam mówi, że nie odpuści, będzie walczył i ja Mu wierzę. Lepistoe to chyba bardziej wierzy w Adama niż On sam w siebie. I dobrze. I tylko szkoda, że w ostatnich zawodach wystartuje tylko jeden Polak- oczywiście Adam. Kamil nie ma najmniejszych szans na awans d0 30-stki. No nic, oby Adam jeszcze sprawił nam jakąś miłą niespodziankę w tym sezonie.

  • Schlieri-fanka doświadczony
    TAMM

    Łyso jest tym, którzy przez cały czas kariery Schlieriego mówili, że jest on beznadziejny, że do niczego nie dojdzie w skokach, ze nie potrafi skakać, że nie ma formy, że jest tylko pyskatym dzieciakiem, który komplentnie nie zna się na skakaniu. I komu jest teraz łyso? Za swoje mają też Ci, którzy byli wredni w wypowiedziach w stosunku do jego osoby, które często były po prostu wymysłami i imaginacjami.

    Ale ja napisałam, ze Ci gwarantuję, że Schlieri wytrzyma. Pisząc to nie patrzę przez pryzmat Peterki, ale jest to moja osobista opinia wysnuta na bazie obserwacji, które czyniłam w czasie mojego kibicowania Schlieriemu ( a trwa to już3 lata).

  • Viola stały bywalec

    Wiadomo, nam zależy na tym by to Adaś wygrywał, a Schlierenzauer i tempo zdobywania przez niego 1 miejsc.. i w ogóle wygranych jest duża...
    Ale trzeba mu oddać, jest świetny... jeśli nic się po drodze nie przytrafi (kontuzje...itp) to on pobije wszyskie rekordy....

    Ale oby Adas wrócił jeszcze na jakiś czas i pokazał Gregorkowi kto tu rządzi!

  • anonim

    i po co tak roztrząsać kiedy to Schlierenzauer będzie miał słabszy sezon? może za rok, a może za 50 :P
    mi się szczerze mówiąc wydaje, że jego psychika jest całkiem mocna, podenerwuje się, a potem idzie dalej.
    czas pokaże kim będą kolejni zwycięzcy Pucharu Świata, jak dla mnie może być każdy byle nie Olli.

    a z komentarzy Szarana podobał mi się jeszcze ten jak to Gregor z Simmonem się lubią :] takiej wiedzy jaką przekazuje Włodziu spod ziemi nie wydobędziesz :D

  • snowy początkujący

    czy nie możecie myśleć racjonalnie?
    nie namawiam nikogo do zachwytu nad Schlierenzauerem, ale to co tu się ostatnio dzieje jest przerażające.
    Co tak bardzo wam się nie podoba w tym 19 letnim chłopaku? Jest sportowcem a nie dyplomatą. Ważne są wyniki a nie zachowanie czy charakter. Zresztą... charakter ma taki jak większośc młodych ludzi w jego wieku, tylko na większości młodych ludzi nie ciąży taka presja jak na Gregorze. A co do jego dzisiajeszej wygranej - należala mu się. Widać było, że po wczorajszym dostał nauczkę i skakał bardziej zachowawczo, ale mimo wszystko dał radę. Nie rozumiem tego zawistnego oskarżania jury o obliczanie not specjalnie pod wygraną Schlieriego. Potrafi mi ktoś odpowiedzieć, kto miałby w tym interes? Hofer? Tepes? Lepiej przypomnijcie sobie wczorajszy gest Gregora i zastosujcie go wobec siebie...

  • fan_Małysza bywalec

    No to pozamiatane jest już w Pucharze Świata.
    Zastanawiam się dlaczego szanowny pan komentator Szaranowicz opowiada non stop o Schlierenzauerze mimo,że on jest ostatni w stawce,a przed nim jest może 10 zawodników.
    Kolejna uwaga po co on opowiada takie bzdury jak:
    ,,Hautamaeki jest mroczny"
    ,,Miłość przyszła do Damjana jak tsunami"
    ,,Odchudzanie skoczków nie jest dobre.Ostatnio podpatrywalem ich jak jedzą corn flekes"
    No po co takie bzdury ludziom opowiadać,lepiej komentuj pan skoki narciarskie,a nie opowiadasz nam pan o bogactwach naturalnych Norwegii(ile to mają ropy i gazu).

  • anonim

    Szaran... Gdzie te czasy, kiedy komentował Miklas?
    Szkoda Olliego, Schilerenzauer akurat na zwycięstwo w TN nie zasłużył. Mam nadzieję, że nie tylko na Letalnicy, ale przede wszystkim w przyszłym sezonie pokaże Gregorkowi, że można wygrać KK bez wsparcia Hofera i chamskiego zachowania.
    Btw. Piłkarz za wczorajszy śliniakowy gest został byukarany sporą karą finansową, koffanem śliniakowi się upiecze...

  • Viola stały bywalec

    "Hautamaeki jest wyjątkowo mroczny, może to dlatego, że od lata schudł 10 kg" czy jakoś tak ;]"


    HAHAHAHAHAH to prawda jak szaran cos powie, to śmiac sie przestac nie moge.. a ogolnie podczas całego konkursu co chwilę było: gregor to, gregor tamto...

    Albo szaran: jak finowie jedzą rano corn flakes, haha ile tak mozna pociągnac :P

  • anonim

    Olli jest wielkim talentem, też życzę mu KK, jak nie w przyszłym sezonie - to w następnym :) Mam jednak nadzieję, że ją zdobędzie, moze nie jedną?
    A co do konkursu, to przeczuwałam, ża Ammann wskoczy na podium, jego średie skoki to była taka maska.
    Oczywiście gratulacje również dla Schlierenzauera oraz Wasiliewa ;)

  • anonim
    Schlierenzauer.

    To fakt, był w tym sezonie najlepszy, jednak nie można go nazwać mistrzem tego sezonu, bo było ich kilku. Schlierenzauer wygrał PŚ, ale na TCS i MŚ nie pokazał jakiś niewiarygodnych skoków.
    I niech pomyśli nad swoim zachowaniem, kiedyś już był taki 17-latek który na skoczniach grzmocił wszystkich jak tylko się dało, nazywał się Primoż Peterka. Co się z nim teraz dzieje, widzimy ;]

  • Master Quest początkujący

    Chciałbym aby zostało takie podium.
    12 wygrana w sezonie i wyrównanie osiągnięcia Ahonena coraz bliżej ;)
    Kasai mam nadzieje że się załapie na podium, a miłą niespodziankę mają Niemcy, Neymauer skoczył zaskakująco dobrze. Oczywiście nie zapomniałem o Adasiu, 9 miejsce na mamucie gdy nie jest w optymalnej formie to jak najbardziej dobre miejsce, miejmy nadzieje że powalczy o jak najlepsze miejsce w Turnieju Skandynawskim.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl