PŚ w Niżnym Tagile: Już o 13:00 seria próbna (lista startowa)

  • 2014-12-14 13:03

O godzinie 13:00 powinna rozpocząć się seria próbna przed drugim konkursem Pucharu Świata w Niżnym Tagile. Z powodu silnego wiatru rozegranie tej serii stoi pod znakiem zapytania.

Na starcie zobaczymy 54 zawodników, w tym pięciu Polaków: Macieja Kota, Dawida Kubackiego, Klemensa Murańkę, Jana Ziobrę i Piotra Żyłę.

Po wczorajszym konkursie, zwycięstwie Andersa Fannemela i przejęciu przez niego koszulki lidera klasyfikacji Pucharu Świata, dzisiaj Norweg jest największym faworytem do zwycięstwa. Pokrzyżować plany Fannemela mogą jednak Austriacy - Michael Hayboeck, Gregor Schlierenzauer czy Stefan Kraft. W walce o podium liczyć się będą także Severin Freund i Peter Prevc.

My tradycyjnie liczymy na dobry start Polaków, którzy po niezbyt udanym początku sezonu coraz lepiej prezentują się na skoczni, a Piotr Żyła, co wczoraj udowodnił, jest w stanie walczyć o miejsca w najlepszej "10" zawodów.

Pogoda od rana nie rozpieszcza organizatorów, mocno wieje, co stanowi poważne zagrożenie dla kwalifikacji jak i samego konkursu. Rozważano nawet możliwość przeniesienia zawodów na mniejszy obiekt.

Na godzinę 14:30 zaplanowano początek pierwszej serii konkursowej.

[AKTUALIZACJA] Zdecydowano, że zamiast kwalifikacji odbędzie się jedynie seria próbna. W konkursie zobaczymy zatem wszystkich 54 zgłoszonych zawodników.

Wyniki na żywo będziecie mogli śledzić za pośrednictwem relacji LIVE FIS >>

lub relacji Berkutschi >>

Wszystkich kibiców serdecznie zapraszamy do komentowania skoków na naszym czacie >>. Jednocześnie prosimy, by nie robić tego w komentarzach.

PROGRAM ZAWODÓW:
Niedziela, 14.12.2014
13:00 - Kwalifikacje Seria próbna
14:30 - Pierwsza seria konkursowa

Lista startowa PŚ w Niżnym Tagile (HS 134); 14.12.2014
Lp.ZawodnikKraj
1 TROFIMOW Roman-Sergiejewicz RUS
2 SZYSZKIN Wadim RUS
3 SZUWAŁOW Aleksander RUS
4 KALINICZENKO Anton RUS
5 KORNIŁOW Denis RUS
6 ITO Kenshiro JPN
7 HLAVA Lukas CZE
8 SOKOLENKO Konstantin KAZ
9 CECON Federico ITA
10 WATASE Yuta JPN
11 ŻAPAROW Marat KAZ
12 VARESCO Daniele ITA
13 GEIGER Karl GER
14 ROMASZOW Aleksiej RUS
15 HAJEK Antonin CZE
16 SAKUYAMA Kento JPN
17 MAKSIMOCZKIN Michaił RUS
18 TOCHIMOTO Shohei JPN
19 HAZETDINOW Ilmir RUS
20 KOT Maciej POL
21 NIEMI Sami FIN
22 KUBACKI Dawid POL
23 JANDA Jakub CZE
24 MURAŃKA Klemens POL
25 HAUER Joachim NOR
26 DEZMAN Nejc SLO
27 ZIOBRO Jan POL
28 WASILJEW Dmitrij RUS
29 STJERNEN Andreas NOR
30 TEPES Jurij SLO
31 LANISEK Anze SLO
32 TANDE Daniel-Andre NOR
33 LARINTO Ville FIN
34 WANK Andreas GER
35 MAEAETTAE Jarkko FIN
36 NEUMAYER Michael GER
37 BOJARINCEW Władysław RUS
38 MATURA Jan CZE
39 PUNGERTAR Matjaz SLO
40 KOFLER Andreas AUT
41 ŻYŁA Piotr POL
42 VELTA Rune NOR
43 KRANJEC Robert SLO
44 DAMJAN Jernej SLO
45 ASIKAINEN Lauri FIN
46 KRAUS Marinus GER
47 EISENBICHLER Markus GER
48 BARDAL Anders NOR
49 KRAFT Stefan AUT
50 SCHLIERENZAUER Gregor AUT
51 FREUND Severin GER
52 HAYBOECK Michael AUT
53 PREVC Peter SLO
54 FANNEMEL Anders NOR

Paweł Guzik, źródło: Informacja własna
oglądalność: (12896) komentarze: (77)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Karol bywalec

    A nikt nie zauważył, że jak Piotr w końcu dostał zielone to tabela z wiatrem jeszcze nie zniknęła i jak ruszył z belki to jeden wskaźnik zapalił się na czerwono ?
    Po prostu Tepes za szybko go puścił i tyle w temacie.

  • anonim
    @ yyy

    A skąd wiesz, że wygrał? Nie podliczałem właściwych wyników, ale całkiem możliwe, że wygrała matematyka, a nie on.

  • aaa stały bywalec
    aa

    Żyła +10 pkt za wiatr, każdy skoczek skoczyły w bulę moi drodzy. Żyła przecież nie stracił tak formy od wczoraj

  • anonim
    @hgh

    Są tylko dwie możliwości: Kruczek rzeczywiście nie ma pojęcia o limitach itp sprawach lub z premedytacją kłamie.

  • dejw profesor
    @Aiden

    No jest ich całkiem sporo i co z tego? Niech sobie szczekają, skoro im to ulży i w ten sposób odreagowują na swoją życiową frustrację Takim osobami nie ma co sobie zawracać głowy i tyle.

  • Aiden bywalec

    @dejw
    Właśnie o taką krytykę z brakiem kultury mi chodziło. Nie uważasz, że zbyt dużo jest takich osób? Bo moim zdaniem właśnie tak jest.

  • dejw profesor
    @hgh

    Tak, doskonale wiem co piszę. Wystarczy tylko uważnie czytać i słuchać co Kruczek mówi. Dwa lata temu podczas T4S potrafił odesłać Murańkę po odpadnięciu z kwalifikacji do Ga-Pa tłumacząc to tym że.. musi bronić limitu w CoC (a Klimek miał wtedy bardzo bezpieczną pozycję).
    Chcesz ślepo wierzyć i łykać jak pelikan wszystko co mówi - twoja sprawa. Nie dziw się tylko, że ludzie będą zwracać na takie rzeczy uwagę.

  • EmiI profesor
    @hgh

    Nasza piątka z kadry juniorów ma punkty PK. Czyli Ruda, Kantyka, Leja, Podżorski, Stękała i są uprawnieni do startu w PŚ i mają prawo startu w PŚ bez względu na to co Kruczek gada. I jedyne co blokuje ich prawo startu w PŚ to jest zapewne ich forma, bo Ruda to napewno nie poziom PŚ a inni pewnie nie są lepsi.

  • Aiden bywalec

    @dejw

    Krytyka jest uzasadniona, ale niektórzy wychodzą poza bariery dopuszczalnej krytyki.
    Jak można napisać skoczkowi, żeby lepiej brał się za coś innego, bo w tym jest do bani? Czy nie powinniśmy ich skrytykować, ale w sposób bardziej delikatniejszy, żeby dodatkowo dodać takiemu skoczkowi chęci do poprawienia swojej formy i udoskonalenia tego, co robi źle?

  • dejw profesor
    @Aiden

    Oczywiście mówię o krytyce konstruktywnej a nie o bezmyślnie, podane przez Ciebie komentarze, świadczące o bardzo niskim poziomie kultury osobistej i braku jakiejkolwiek inteligencji ze strony takich osób.

  • anonim
    @ dejw

    tak masz racje Kruczek nie orientuje sie w limitach jak i w punktach. Czy Ty wiesz w ogóle co Ty piszesz? jak trener kady A może sie w takich rzeczach nie orientować?? Szukacie tylko spisków miedzy prezesem a Kruczkiem i innymi działaczami, a tam nie ma tylko i wyłącznie ich dwóch. Widać, że naprawdę masz małe pojęcie o tym wszystkim co sie dzieje na zapleczu.

  • EmiI profesor

    Odległość i noty za styl, odległość i noty za styl... to po co noty? Róbmy skok w dal na nartach. Teraz ten kto skacze dalej i nie wygrywa. A przy notach wygrywał? Bywało że podparł skok i przegrywał mimo że też skakał 10 m dalej. Bo podpórka to niby co innego? W skoku w dal nie ma podpórki i wygrywa ten co skoczy najdalej choćby lądował na rzęsach. A w skokach tylko chodzi o tradycję i przyzwyczajenie.

  • dejw profesor
    @Aiden

    "Ludzie oczekujecie zbyt wiele od naszych"

    Nie wierzę że ktoś mógł coś takiego napisać. Wymaganie od naszych skoczków skoków choćby PRZYZWOITYCH to jest naprawdę tak wiele?
    Nie chcę się tu rozdrabniać na szczegóły, zostało to już powiedziane n razy. Wystarczy przejrzeć jakie wyniki nasi skoczkowie osiągali w poprzednich dwóch sezonach na tle obecnego, do czego przyzwyczaili i wyjdzie jedno - w tej chwili skaczemy katastrofalnie źle i krytyka jest jak najbardziej uzasadniona

  • pepeleusz profesor
    hgh

    Jedna z wielu ,,wywiadowych" kompromitacji Kruczka bez względu na jej genezę (czy to niewiedza czy też - co realne - mimo posiadania niezbędnej wiedzy). Wierz mu dalej na słowo. Kubacki np wygrał indywidualnie drużynówkę w Zakopanem wg Kruczka (a tu niewiedza nie wchodziła w grę).
    Kruczek wielokrotnie też wskazywał że na PŚ i imprezy docelowe wybiera najlepszych i bez względu na przynależność do kadr każdy ma takie same szanse, a fakty wskazywały na betonowanie i obwożenia

  • Bongiorno doświadczony
    Dac czas chlopakom.

    Brak Kamila to dla nich troche nowa sytuacja,bo praktycznie cala presja wynikow spadla na nich. Przy ich wynikach chyba wieksza role odgrywa teraz czynnik psychologiczny niz forma. Pioteek to juz stary wyga, ktory mierzyl sie z presja juz kilka razy i dla niego taka sytuacja nie jest nowa. Widac, ze jego forma sie stabilizuje. Jankowi brakuje, jak to on okresla, luzu w d.... Maciek, ktory ma wielki potencjal i ambicje od 2 lat pozostaje w cieniu kolegow i zawsze, kiedy juz prawie stawal sie nr 2 to pozniej sie okazywalo, ze Biegu, Ziobro czy Zyla wygrywali konkursy a on nawet, chociaz sie ocieral, to nie stal na podium. Kubacki mial dzien konia w piatek, ale wczoraj juz rewelacji nie bylo. Skacze jednak na swoim przecietnym poziomie i az szkoda, ze od paru lat nie moze zrobic tego kroku do przodu, zeby bylo lepiej. Niezrozumialym jest troche dla mnie wysylanie Olka, ktory wreszcie ustabilizowal swoja forme na PK. Klimek mysle, ze idzie w dobra strone. Osobiscie liczylem bardzo w tym sezonie na Wolnego, ale niestety kontuzja pokrzyzowala plany.
    O tych zawodnikow sie jednak nie martwie, bo wierze, ze Lukasz jeszcze doprowadzi ich do dobrej dyspozyji. Martwia mnie natomiast zwlacza: Krzysiek Biegun, Krzysztof Mietus i Bartlomiej Klusek. Dwoch pierwszych kompletnie sie pogubilo. Zwlaszcza Mietus, ktory od 2 lat strasznie doluje. Klusek natomiast poza kilkoma przeblyskami i choc posiada duzy potencjal, to kompletnie nie umie ustabilizowac formy i przelozyc talentu na odleglosci. Co do Stefana to przydaloby mu sie chyba, jak kiedys w przypadku Piotrka Zyly, zeslanie na PK i odsuniecie na jakis czas od kadry A. Bardzo lubie tego chlopaka i w dobrej formie stac go na stale punktowanie, ale mial juz tyle szans przez ostatnie lata, ktorych nie wykrozystal, ze przydalby mu sie przyslowiowy kopniak w zadek. To wszystko tak w skrocie. PS. Sorry za brak polskich znakow, ale awaria "Alt" ;)

  • yyy profesor
    Eileen

    Te czasy nigdy nie wrócą

  • anonim

    @ Sokół i Pono święta racja, też jestem za tym aby wrócić do "starego" poczciwego sposobu oceniania zawodników, bez żadnych punktów za wiatr i belkę. Oglądając skoki teraz nie czuję radości, która kiedyś mi towarzyszyła. Skoki miały to COŚ! Teraz jak patrzę na zawodnika który np. przegrywa podium skacząc 135m z zawodnikiem, który skoczył 120 to się płakać chce :/

  • dejw profesor
    @hgh

    Zobacz sobie wyniki z lata i zeszłego CoC to znajdziesz tam tych juniorów..
    A Kruczek niejednokrotnie już pokazywał, że niezbyt orientuje się w takich sprawach, jak prawa startu w zawodach, kwoty startowe..
    Zresztą ta wypowiedź była także komentowana wczoraj.

  • anonim
    Jaki upadek...

    Dzieci, ja wiem, że Wy nie pamiętacie chociażby tego, co było 10 lat temu. Daleko obecnej sytuacji do "upadku". BARDZO DALEKO.

  • Aiden bywalec

    hgh*

    Oczywiście, to chyba wiadome.
    Po prostu każdy liczy na jakiś powiew świeżości w naszej kadrze.


    Ludzie oczekujecie zbyt wiele od naszych. Ostatnio TVP puściło wywiad z Piotrem Żyłą i on powiedział w nim szczerą prawdę. Że ludzie wymagają od nich zbyt wiele, po jakimś przebłysku formy, a kiedy coś nie wychodzi, to zbyt mocno naciskają.
    Jak wchodzę na oficjalne strony na facebooku naszych zawodników, to śmieszą mnie komentarze niektórych.
    "Słabo ci idzie, skoczyłbym lepiej"
    "Lepiej bierz się za skakanie, albo zrezygnuj"

    Luuuuuuuuuudzie... to ich pasja. Skaczą, bo to lubią. A przez takie durne komentarze niektórzy pozbawiają ich radości z jej wykonywania. Nic nie zyskamy tym, że będziemy na nich naciskać. To ich może tylko zdekoncentrować.
    Trener i sztab szkoleniowy wiedzą co robią. Będzie lepiej. Sezon się nie skończył, a jak nie ten, to będzie następny.

  • yyy profesor

    Mam pytanie do spiskowców, jak to się stało, że pozwolili rok temu wygrać Stochowi wszystko? System zawiódł, czy też Kamil też należy do sitwy?

  • anonim
    @ mario12

    Takie konkursy można na palcach ręki policzyć. Jak sumuje długości skoków z notami za styl to prawie zawsze wychodzi na to, że wygrał ktoś inny niż ten kto niby wygrał. Nie podliczałem Sochi, ale zdaje się, że bez przeliczników jedno złoto miałby Kasai.

  • Bogdinho weteran
    Sokół i Pono

    Zgadzam się, że przeliczniki nie oddają w rzeczywistości tego, co powinny. Ale my nie rozmawiamy o tym samym. Przeliczniki są beznadziejne - ok, ale gdzie Ty widzisz w tym wszystkim ingerencje Hofera i Tepesa? Przecież Stochoman twierdzi, że to oni są przyczyną tych rekompensat, dodatnich i ujemnych punktów... A przecież tak nie jest. To komputer to oblicza.

  • anonim
    @ dejw

    wypowiedz Kruczka z wczoraj, chyba wie co mówi i ma wgląd w punkty FIS cup-u jak i kontynentala
    "Jak wiemy, w ostatnich dniach pozytywne wieści dotyczące występów polskich skoczków docierały przede wszystkich z Notodden, gdzie polscy juniorzy (Kantyka, Stękała, Leja) trzykrotnie stawali na podium zawodów FIS Cup. Czy trener kadry A widzi ich w zmaganiach wyższej rangi? - Po pierwsze, aby móc startować w Pucharze Świata, należy mieć punkty z Pucharu Kontynentalnego - taki jest wymóg, więc najpierw CoC. Skakalismy ostatnio kadrami razem na skoczni i mamy przegląd tego jak skakali. Na pewno kiedyś ich zobaczymy, natomiast na tę chwilę trzeba z nimi pracować, by się rozwijali. Dla nich głównym celem są Mistrzostwa Świata Juniorów

  • yyy profesor
    Stochoman

    Jesteś żałosny, spiskowcy nie mają absolutnie racji. Już to widzę ze w treningu przed zawodami, ktokolwiek ustawia skok Żyły. Ty weź się w końcu sam zastanów nad tym co wygadujesz i w jakim świecie żyjesz. Nie żyjemy w komunie tylko w cywilizowanym świecie. Każdy trener, zawodnik i kibic, widzi jak powiewają chorągiewki i co wyświetla się na ekranie, naprawdę nikt by nie zauważył że coś jest nie tak?


    Jak skakał Żyła, były zmienne warunki, bo bardzo często zmieniały mu się te punkty za wiatr, a wahały się od -12 do -0,7

  • Martinn stały bywalec
    mario12

    Nie przesadzaj,to nie jest upadek Polskich skoków. Dalej będę sie trzymał sezonu 12/13gdzie w analogicznym mieliśmy poniżej 100 pkt w pucharze narodów,a Kamil miał 1 pkt na swoim koncie.A po trochę ponad 2 miesiącach mieliśmy Mistrza Świata i brązową drużynę ;)

  • anonim
    @Sokół i Pono

    A W Sochi na IO? MŚ w Predazzo? Neustadt rok, temu, Willingen, Lahti, Kuopio? Czyżby Stoch nie skakał tam najdalej i najładniej stylowo? wygrało dzięki przelicznikom?

  • anonim
    @Zenek

    Tak w sumie to najstarszy jest Żyła. Niby tylko o kilka miesięcy, ale jednak :)

  • anonim
    @ Bogdinho

    Od kilku lat nie wygrywa ten kto najdalej skoczy i poprawnie wyląduje. Tego nie da się już nazwać skokami. Dzięki niewidzialnej ręce rekompensat itp. ludzie skaczący po 140 metrów przegrywają ze skaczącymi po 115 metrów. Jakby tego było mało zamiast skakać z jednej belki każdy mógł sobie ją przestawić,i dalej może jeśli ma znajomości w jury. Czy to są skoki? Te wszystkie rekompensaty, zmiany belek itp. i tak nie wyeliminowały wpływu warunków wietrznych. Co więcej, patrząc na ostatnie tendencje, rozgrywania zawodów w warunkach w jakich przed zmianami by się nie odbyły, widać, że nawet nie minimalizują różnic! bo jak ktoś ma w plecy i wyląduje na 100 metrze to żaden przelicznik go nie uratuje. Wniosek jest jeden, z przelicznikami jest bardziej loteryjnie jak z aurą, bo aura dotyczy kilku skoków, przeliczniki wypaczają wynik wszystkich. Poza tym skoki to matematyka, a system hańbi nazwę skoki, co mówi samo za siebie, że ma wygrać ten kto dalej skoczy, a nie ten kto wyjdzie z komputera Tepesa i Hofera. Wyobrażacie sobie takie coś w skoku w dal? Bo ja nie. A wiecie, że wiatr odgrywa tam równie wielka rolę? Kończąc... Taka prawda i czas się obudzić, zlikwidować punkty za belkę i wiatr. Zlikwidowac matematykę i wrócić do skoków.

  • Peter90 stały bywalec

    Zenek Niemcy mają najmłodszą kadrę :).Co prawda mają zawodnika 30 + ,ale jednak to oni mają.Kamil i Żyła obaj mają po 27 lat:)

  • yyy profesor

    Awans całej 5 do 30 to minimum na te zawody!!!

  • Stochoman doświadczony
    Ponurzyca

    Żyła wiatru nie wykorzystał... To jest uśrednione, ale to jest o czym ja mówię, o czym mówią tzw. spiskowcy, którzy mają dużo racji wbrew pozorom.

  • dejw profesor
    @hgh

    Kantyka, Podżorski, Stękała, Ruda już mają punkty CoC (z tego lata, Kantyka zresztą puntkował już rok temu, Ruda także), a Leja ma punkty LGP więc ma już dożywotnie prawo startu w PŚ.
    Z naszej kadry juniorów tylko Jarząbek, Gut oraz Hebel nie mają na razie prawa startu w PŚ.

  • anonim
    @Aiden

    No może z tymi Kazachami to trochę przesadziłem, ale obecnie prawie każda reprezentacja skacze lepiej od nas! Skaczemy tylko lepiej od Włochów, Kazachów i Francuzów!!! Nawet słabi Rosjanie nas przeskakują! Finowie również zrobili postęp, to samo Szwajcarzy. Nie będę wspominał już o Niemcach, Austriakach, Norwegach, Słoweńcach czy Japończykach do których nam obecnie lata świetlne! I z czego to się bierze? Z czego musimy się odbudowywać? Z 3 miejsca na MŚ, z zakończenia kariery przez kilku wybitnych skoczków? No raczej nie...co roku powinien być widoczny postęp ewentualnie może zdarzyć się rok stagnacji, ale nie upadku! Przecież to są zawodowcy! Oni jedyne czym się zajmują to są skoki! Myślę, ze to jest w dużej mierze wina trenerów i zadowalania się minimalizmem.

  • anonim

    Mamy jedną z najmłodszych kadr. Żadnego zawodnika 30+.
    Najbardziej doświadczonym jest 27 letni Stoch.

  • Zwei doświadczony

    @Aiden
    W sumie najstarsi nasi zawodnicy to Stoch, Żyła i Hula(27 lat), reszta ma 24 bądź mniej lat. To jest młoda kadra.

  • Ponurzyca weteran

    Żyła nie wykorzystał silnego wiatru pod narty czy nie chciał?
    Czy też ,,uśrednione pomiary" były od czapy?

  • anonim

    O jakich młodych mówicie? Jesli interesujecie sie skokami nie od dzisiaj to powinniście wiedzieć że młodzi czyli kara C nie może skakać w PŚ gdyż nie mają (chyba) punktów z kontynentala, a żeby skakać w PŚ takowe trzeba mieć. W Kadrze B orłów też nie ma na chwile obecna... A naprawdę zaufajcie sztabom szkoleniowym bo oni doskonale wiedzą co robią i co mają robić. Nie siedzą w tym od wczoraj tylko od kilkudziesięciu lat w przeciwieństwie do "ekspertów" piszących tutaj.

  • pepeleusz profesor

    W Kazachstanie na punkty PS to będą chyba czekać dotąd aż podrośnie Ilia Kratow. Trzeba przyznać że szkolenie u Kazachów poniżej 15 roku życia ruszyło bardzo dynamicznie z zaskakująco pozytywnymi efektami.

    Co do takich serii gdzie są wiatry w różnych kierunkach z dużym rozstawem wartości skrajnych najlepiej widać jak bardzo przeliczniki są niedoszacowane. Najdziwniej brzmią wówczas takie uwagi jak np że skandal ,,iż skoczył 1o metrów dalej a dostał taka samą notę''. Jeśli skaczący 10 metrów dalej ma taką samą notę to znaczy że tak naprawdę skoczył dużo dużo gorzej od tego co skoczył 10 metrów krócej

  • Peter90 stały bywalec

    Lol .W sumie to wasze komentarze są śmieszne,bo jak można powiedzieć coś o formie jak to był trening.Ja rozumiem,ze ludzie myślą,ze oni będą tak skakać w konkursie,ale przestańcie. Wejdą wszyscy do czołowej 30

  • Aiden bywalec

    Może i nie mają rewelacyjnej formy, jaką byście chcieli, żeby mieli, ale określenie "skaczą niewiele lepiej od Kazachów" jest z d*x*upy wzięte. Kazach poniżej stówy, nasz(np Kot) 111 metrów w złych warunkach, jest 11.
    Oczywiście, powinniśmy postawić na młodych, zdecydowanie. Nie rozumiem dlaczego uparcie trzymają się tej stałej kadry i nie chcą skupić się na młodych i dać im szansy.

  • anonim
    Bogdinho

    trochę racji Stochoman ma, nie od dziś wiadomo, że Niemcy i Schlieri są najbardziej faworyzowani.. była taka seria w zeszłym roku, gdzie od Wisły bodajże do końća sezonu i początku tego sezonu Wellinger zawsze miał najkorzystniejszy bilans punktowy.. Zawsze.. Albo dostawał najwiecej plusu, albo najmniej minusu.. dopiero w Kuussamo ( bo Welli miał kuku ) Kasai dostał -1, a Ammann skaczący przed nim -15 :D
    A tak to spójrz na Schlierego, skoczy 125 jest 3 a taki Żyła skoczy tyle samo i jest 15..

  • Ponurzyca weteran

    Problem wynikający z ,,formy" naszych reprezentantów jest taki, że startują w bardzo zagęszczonej grupie - jak są złe warunki to i grupowo dołują.

  • Stochoman doświadczony
    Bogdinho

    Sory, ale patrz na ostatnie tygodnie i te mieszanie z belkami. Czy to nie jest trochę dziwnie, że akurat przed skokami gwiazd podnoszą, albo zniżają belkę, a jedna belka nic nie daje, za dużo nie daje.

  • Bogdinho weteran
    Stochoman

    Skończ knuć te swoje teorie spiskowe, bo jest to nieco żałosne.

  • anonim
    -

    Nasi są kompletnie bez formy. Juniorzy nie dostają się do 30tki PK! Ziobro, Kot, Kubacki, Murańka skaczą niewiele lepiej od Kazachów. Przy tak słabej obsadzie oni ledwo łapią się do drugiej serii. Za tydzień w Engelbergu będzie ciut lepiej, bo ta skocznia akurat Polakom wybitnie leży, jednak na TCS przewiduję ogromny dół. Jedyną szansa na punkty będzie wtedy, gdy będzie para polsko-polska. Nie wiem jak to jest możliwe, że polską zdolną młodzież trenuje serwisman i Mateja. Austriacy wyskakują, jak nie jeden to drugi 20 latek, a u nas postępu nie ma żadnego! Wszystko to widać dopiero teraz, kiedy nie ma lidera zespołu. Cała nadzieja tylko w Kamilu, który jutro ma mieć zdejmowane szwy i zacznie już intensywną rehabilitację!

  • Stochoman doświadczony

    Wygra ten kto trafi na lepsze warunki? Bardzo bym chciał, żeby tak było, ale wygra ten komu Tepes i jego ludzie dadzą więcej punktów za wiatr...

  • Pitrasek stały bywalec

    W takim razie liczę na punkty Sokolenki :)

  • Aiden bywalec

    Dokładnie. Dzisiaj wygra ten, kto trafi na najlepsze warunki. Polacy w tych sprawach mają pecha.

  • Stochoman doświadczony

    Ja lubię loteryjne konkursy. Jednak - banda Hoferowsko-Tepeska zrobi wszystko, by wygrali Austriacy z Słoweńcami, itp. Namieszają belkami, że ktoś skoczy pięknie 135m, a nie wejdzie do finału. Natomiast np. Schlieri w złych warunkach poleci 110m i będzie w pierwszej 10.
    Mam takie pytanie. Czemu, za jedną belkę dodaje się aż 5 pkt, czyli 2,5m, a różnica w belkach to chyba nie cały metr?

  • kibicSN stały bywalec

    Chyba trafił akurat na huragan w plecy Kubacki bo świadczą o tym punkty i pozycja.A Muranka niewykorzystał warunków..

  • Ponurzyca weteran
    Kot i Kubacki

    Kot 111 m - spad na dno ale usłyszał pukanie od dołu
    Kubacki 106 m...

  • eve744 weteran

    Kubacki miał podobny do Kota, +6,1pkt czy coś podobnego, 6 na pewno ale po przecinku nie wiem ile dostał pkt

  • FighterWF doświadczony
    Pytanie

    Jaki wiatr miał Kubacki, bo nie zauważyłem?!

    Z góry dzięki za odpowiedź ;)

  • FighterWF doświadczony

    A Romashov to jest taki Hajek rosyjskich skoków czy nawet Fannemel jeszcze sprzed dwóch sezonów. Oni zawsze wykorzystają ruch powietrza z przodu, gdyż preferują taką, a nie inną parabolę lotu. Mają słabe odbicie i lecą niezwykle nisko przez co, jeżeli są pod formą, to jedyną nadzieją dla nich na odlecenie jest ciąg pod narty.

  • Henning stały bywalec

    Ale loteria. Żeby tylko nie skończyło się znów groźnymi upadkami

  • FighterWF doświadczony
    @Xander

    Myślę, że nie większa niż w Lillehammer ;)

    Mimo wszystko seria próbna przebiega dosyć sprawnie. No może przesadziłem z tym sprawnie, ale jednak po prognozach można było się spodziewać czegoś gorszego.

  • Bogdinho weteran

    No, no, Jumper jak zwykle fantastyczny filmik. Pozdrawiam, Bogdinho;)

  • Xander weteran

    Ale dziś będzie loteria podejrzewam. Taki Romashov aż 129m w próbnej.

  • Stochoman doświadczony
    jumper

    Twój FILM!? SUPER! BRAWO! To ty mówisz? Ty go montowałeś? Jak tak to szacunek.
    Chciałbym, aby te zawody się odbyły, bo mogą być ciekawe wyniki.

  • matiz początkujący
    @jumper

    Konkretne filmiki robisz, chce wiecej!

  • jumper początkujący
    Seria próbna

    Imo nie ma większych szans na rozegrane serii próbnej...

    Zamiast tego polecam 3 minutki mojego filmiku o trenerach skoków narciarskich. ;)
    Myslę, że warto.

    https://www.youtube.com/watch?v=OoC62x8b_-U&list=UUNeT4zExqTnDsk4UcQJ5FFw

  • Kolos profesor

    A redakcja jak zwykle śpi zamiast podawać na bieżąco co się dzieje...

  • Pitrasek stały bywalec

    Dla większości kwalifikacjami była seria próbna, ale dla takiego Kazacha to dobra wiadomość :)

  • Rafał bywalec
    Kot

    Oby Kot skakał lepiej niż ostatnio... był kiedyś lepszy od Żyły a teraz...

  • Stinger profesor

    O tym że kwalifikacje trzeba przejść na luzie nie ma co pisać ale ciekawi mnie co tym razem zaprezentują nasze orły. Szczerze mówiąc nie nastawiam się na dużo.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl