PŚ w Engelbergu: Reaktywacja Kamila Stocha!

  • 2019-12-21 16:46

Kamil Stoch wrócił na szczyt! Trzykrotny mistrz olimpijski odniósł 34. zwycięstwo w zawodach Pucharu Świata, odnosząc triumf w sobotnim konkursie na Gross-Titlis-Schanze (HS140) w Engelbergu! Reprezentant Polski wygrał dzięki skokom na odległość 138 m i 136 m. Drugi był Stefan Kraft, a trzeci Karl Geiger. Pucharowe punkty zdobyło czterech Biało-Czerwonych.

Kamil StochKamil Stoch
fot. Tadeusz Mieczyński

Pierwsza seria konkursowa okazała się być popisem w wykonaniu Kamila Stocha. Dwukrotny zdobywca Kryształowej Kuli poszybował na 138 metr i na półmetku rywalizacji prowadził z przewagą 4,5 punktu nad Austriakiem Stefanem Kraftem (134,5 m) oraz 7 pkt. nad Niemcem Karlem Geigerem (133,5 m). Czwarty był Johann Andre Forfang (132,5 m), piąty Daniel Huber (135,5 m), szósty Marius Lindvik (133 m), a siódmy - Pius Paschke (133,5 m).

Piotr Żyła oddał skok na odległość 133,5 metra i po pierwszej serii zajmował ósme miejsce, przed Domenem Prevcem (134,5 m) i Robertem Johanssonem (132,5 m).

Awans do finału uzyskali ponadto szesnasty Dawid Kubacki (130 m) oraz trzydziesty Stefan Hula (123,5 m).

Już na pierwszej serii udział w sobotnim konkursie zakończyli trzydziesty czwarty Maciej Kot (124,5 m) oraz trzydziesty dziewiąty Klemens Murańka (117 m).

W finale Kamil Stoch przypieczętował zwycięstwo lotem na 136 metr. Dwukrotny triumfator Turnieju Czterech Skoczni pokonał o 1,7 punktu Stefana Krafta (137,5 m). Na najniższym stopniu podium stanął Karl Geiger (135 m), który o 3,5 punktu wyprzedził Ryoyu Kobayashiego (134,5 m). Piąty był Marius Lindvik (134 m), szósty Johann Andre Forfang (132,5 m), a siódmy Daniel Huber (131 m).

Piotr Żyła w finale uzyskał 130,5 metra i utrzymał ósmą pozycję, przed Robertem Johanssonem (131,5 m) i Piusem Paschke (132 m).

Dawid Kubacki z wynikiem 122,5 metra spadł na dwudziestą drugą lokatę. Z kolei awans na dwudziestą piątą pozycję awansował Stefan Hula (122 m).

Całe zawody rozegrano z 18. belki startowej.

Kamil Stoch odniósł 34. w karierze zwycięstwo w zawodach Pucharu Świata, pierwsze w tym sezonie, zaś drugie ogółem w Engelbergu. Poprzednio skoczek z Zębu był najlepszy na Gross-Titlis-Schanze w 2013 roku. Dzięki triumfowi, Polak samodzielnie objął piątą pozycję w klasyfikacji wszech czasów pod względem liczby wygranych konkursów PŚ, wyprzedzając Jensa Weissfloga. Lepszy dorobek mają już tylko Gregor Schlierenzauer (53), Matti Nykaenen (46), Adam Małysz (39) oraz Janne Ahonen (36). To także 68. podium Kamila Stocha w zawodach PŚ, a 202. w historii występów wszystkich reprezentantów Polski.

Nowym liderem Pucharu Świata został Stefan Kraft (356 pkt.), który wyprzedza Ryoyu Kobayashiego (340 pkt.) oraz Karla Geigera (297 pkt.). Kamil Stoch z dorobkiem 246 punktów awansował na piąte miejsce. Dziesiąty jest Dawid Kubacki (144 pkt.).

W klasyfikacji Pucharu Narodów prowadzą niezmiennie Austriacy (1691 pkt.) przed Norwegami (1399 pkt.) oraz Polakami (1255 pkt.).

Na niedzielę zaplanowano drugi konkurs w Engelbergu. Początek zawodów o 15:00. Wcześniej, bo o 13:30, rozpoczną się kwalifikacje z udziałem siedmiu reprezentantów Polski.

WYNIKI I KLASYFIKACJE:
Zobacz wyniki I serii konkursu >>
Zobacz końcowe wyniki konkursu >>
Zobacz protokół FIS z wynikami konkursu >>
Zobacz aktualną klasyfikację Pucharu Świata >>
Zobacz aktualną klasyfikację Pucharu Narodów >>
Zobacz aktualny ranking WRL >>

FOTORELACJA


Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (46328) komentarze: (359)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • W Punkt doświadczony

    Był to niewątpliwie, i musi to przyznać każdy obiektywnie patrzący na skoki kibic, zdecydowanie najsprawiedliwszy konkurs w tym sezonie. Wygrał go, jakby ktoś zapomniał, Kamil Stoch.
    W kontekście tego i pozostałych wyników uzyskanych w loteryjnych pozostałych konkursach można chyba uważać, ze Polak nie ma w tym sezonie szczęścia do warunków. A niektórzy główni rywale mają. Czy nie?

  • MAURYCY_0105 bywalec
    @Kamil G

    Dziękuję, ale o której klasyfikacji mówisz, która według Ciebie jest bardziej interesująca ? "podium", czy "wskaźniki" . A moje różne klasyfikacje regularnie uzupełniam już od czasów Fijasa....

  • Bernat__Sola profesor
    @Wojciechowski

    I też w 1. konkursie w Planicy 2016, gdzie nie było kwalifikacji, bo to był dodatkowy za odwołany w Titisee-Neustadt (z tym, że M. Żaparow nie wystartował mimo zgłoszenia).

  • Bernat__Sola profesor
    @Tomek88

    A prawda jest taka, że gdyby Japończycy mieli normalne wytyczne, Taku skakałby w PŚ od początku.

  • MK92 stały bywalec
    Kamil Stoch

    Cóż, mistrz tej dyscypliny wrócił do swojej zwyczajnej roboty. Bardzo się cieszę. Nie sądziłem jednak, patrząc na wszystkie dotychczasowe weekendy w tym sezonie PŚ, że Kamil tak nagle złapie bardzo wysoką formę. W Engelbergu widać, że robi wszystko na pełnym automatyzmie i to jest to. Ogółem skoki narciarskie kolejny raz pokazały, że są niezwykle nieprzewidywalnym sportem.

  • Wojciechowski profesor
    @Introverder

    Powiem więcej, dziś Stochowi brakuje tylko 29 dni, żeby znaleźć się też w czołowej „10” najstarszych na podium PŚ (obecnie jest 13.):

    KASAI Noriaki ........................- 44'293 ..... 16364 dni ... 2017-03-26 ... Planica
    OKABE Takanobu ...............--- 38'135 ..... 14015 dni ... 2009-03-10 ... Kuopio
    AMMANN Simon .................--- 36'202 ..... 13351 dni ... 2018-01-13 ... Tauplitz/Bad Mitterndorf
    KRANJEC Robert .................... 34'247 ..... 12666 dni ... 2016-03-20 ... Planica
    DAMJAN Jernej .....................- 34'182 ..... 12601 dni ... 2017-11-26 ... Ruka
    NEUMAYER Michael ..............- 34'12 ....... 12431 dni ... 2013-01-27 ... Vikersund
    MAŁYSZ Adam ........................ 33'107 ..... 12160 dni ... 2011-03-20 ... Planica
    MATURA Jan .......................--- 33'5 ......... 12059 dni ... 2013-02-03 ... Harrachov
    WASSILJEW Dmitrij ............--- 32'341 ..... 12029 dni ... 2012-12-01 ... Ruka
    AHONEN Janne ...................... 32'240 ..... 11928 dni ... 2010-01-06 ... Bischofshofen
    ...
    STOCH Kamil .......................-- 32'210 ..... 11898 dni ... 2019-12-21 ... Engelberg

  • Wojciechowski profesor
    @zimowy_komentator

    To był ostatni przypadek, kiedy dwóch przeszło kwalifikacje. Później jeszcze zdarzyło się dwóch – styczeń 2019 w Predazzo – ale wtedy kwalifikacje odwołano.

  • Kocurello2 doświadczony
    @pogromca januszy

    Takeuchi to nie ten sam kaliber co Okabe i Kasai. Oczywiście poskakać może jeszcze długo, ale raczej bez większych sukcesów.

  • Adam90 profesor

    Znowu to pieprzenie,ze reaktywacja Stocha.Jejku, ta i jest od razu faworytem turnieju czterech skoczni . A co jakby skakał w czołowej 5 to by było zadowolenie.
    Przecież początek sezonu jest dobry w wykonaniu Stocha.

    A ja chcę widzieć reaktywację Murańkę, Kubackiego, Kota, czy innych juniorów.
    Nigdy drużynowo nie byliśmy tak dobrzy od momentu, gdy Austriak przejął kadre.
    Mieliśmy przebłyski, ale to nie było to samo :).

  • Tomek88 profesor
    @pogromca januszy

    To prawda mnie Takeuchi też pozytywnie zaskoczył.Po ostatnim katastrofalnym sezonie byłem zdania,że może sobie dać spokój ze skokami ale ciężka praca,dobrze przepracowany okres przygotowawczy pozwoliły mu wrócić do dobrej formy. Na początku sezonu pokazywał się z dobrej strony w Pucharze Kontynentalnym co pozwoliło mu wskoczyć do Pucharu Świata gdzie również pokazał się wczoraj z bardzo dobrej strony.

  • pogromca januszy weteran
    W zasadzie wszystko już powiedziano, więc od siebie dodam tylko...

    ...że jestem pełen podziwu dla Taku Takeuchiego. Szczerze mówiąc, sądziłem że już się nie podniesie i wysyłałem go na emeryturę, a tu proszę, odrodził się. Czyżby podążał drogą Kasaiego i Okabe? ;)
    ...
    A tutejsi janusze jak zwykle niereformowalni.Kamil utarł im nosa, więc czepili się Dawida. Heh...

  • Introverder profesor
    @Introverder P.S.

    P.S. I zresztą co tu dużo mówić - starą mamy kadrę, a zaplecza nie widać.

  • Introverder profesor
    @Wojciechowski

    Czyli już teraz - nie licząc Japończyków, u których wiek działa trochę inaczej - Kamil jest jednym z najstarszych zwycięzców zawodów Pucharu Świata. A z najgrubszych ryb przed nim są tylko Ammann i Małysz i są tylko nieznacznie starsi.

  • zimowy_komentator profesor
    Pytanie do statystyków

    Kiedy ostatni raz mieliśmy dwóch Kazachów w konkursie ? Czy nie były to przypadkiem Ałmaty 2016 ?

  • erytrocyt_ka profesor
    @Wąski123

    To pod względem TCS, Stoch też góruje nad Małyszem, bo wygrał dwa razy, a raz wiadomo w jakim stylu.

  • Wojciechowski profesor
    @dervish

    Moim zdaniem zgodnie z ówczesnym i obecnym brzmieniem regulaminu PŚ Prevc powinien być sklasyfikowany na 2. miejscu. Nie ma żadnego logicznego uzasadnienia w tym, żeby ktoś, kto rzekomo jest na 1. miejscu, nie był zwycięzcą. Zatem skoro – zgodnie z regulaminem – rozdzielono miejsca Freunda i Prevca, bo tylko jeden z nich mógł zostać triumfatorem PŚ, no to nie mogli być obaj na 1. miejscu siłą rzeczy.

    A zwycięstwo w klasyfikacji generalnej PŚ równa się zdobyciu trofeum za to zwycięstwo. FIS zakałapućkał się do reszty i tego nie odkręca. Skoro sami założyli regulaminowo, że w razie równej liczby punktów stosują dalsze kryteria klasyfikacji w przypadku wyłaniania zwycięzcy PŚ, to ktoś jest pierwszy, a ktoś nie jest pierwszy. Czy ktoś wyobraża sobie taki absurd, że w przykładowej Ekstraklasie dwie drużyny mają po tyle samo punktów na koniec sezonu i przy obu podajemy 1. miejsce, skoro kolejny punkt regulaminu rozdziela je na 1. i 2. zgodnie z bilansem meczów bezpośrednich lub bilansem bramek? No nie, wtedy zespół X jest 1., a Y 2.

  • Kamil G bywalec
    @Kocurello2

    Do Noriakiego jeszcze daleko😁

  • Wojciechowski profesor
    @SebaSzczesny Najstarsi zwycięzcy konkursu PŚ

    KASAI Noriaki ........................- 42'176 ..... 15516 dni ... 2014-11-29 ... Ruka
    OKABE Takanobu ...............--- 38'135 ..... 14015 dni ... 2009-03-10 ... Kuopio
    KRANJEC Robert .................... 34'245 ..... 12664 dni ... 2016-03-18 ... Planica
    DAMJAN Jernej .....................- 34'182 ..... 12601 dni ... 2017-11-26 ... Ruka
    AMMANN Simon .................--- 33'157 ..... 12210 dni ... 2014-11-29 ... Ruka
    MAŁYSZ Adam ........................ 33'49 ....... 12102 dni ... 2011-01-21 ... Zakopane
    MATURA Jan .......................--- 32'357 ..... 12045 dni ... 2013-01-20 ... Sapporo
    STOCH Kamil .......................-- 32'210 ..... 11898 dni ... 2019-12-21 ... Engelberg
    WEIßFLOG Jens ...................-- 31'212 ..... 11534 dni ... 1996-02-18 ... Iron Mountain
    BARDAL Andreas .................... 31'195 ..... 11518 dni ... 2014-03-07 ... Trondheim

  • Kamil G bywalec
    @MAURYCY_0105

    Chyba sporo roboty przy tym było😁
    Ale ciekawa klasyfikacja

  • Wąski123 doświadczony
    @tarnoviatarnowka@web.de

    Zupełnie nie rozumiem dlaczego wiele osób na najwyższym miejscu stawia igrzyska olimpijskie. Przecież to jeden konkurs, gdzie może wygrać zupełnie przypadkowy zawodnik jak mu podwieje. To jest to samo co MŚ. Dużo wyżej cenię Puchar Świata, gdzie formę trzymać trzeba cały sezon, a także TCS gdzie trzeba oddać 8 dobrych skoków.

  • Kocurello2 doświadczony
    @SebaSzczesny

    Najstarsi zwycięzcy konkursów PŚ:
    1 N. KASAI - Ruka 2014 - 42 lata 5 m. 23 dni
    2 T. OKABE - Kuopio 2009 - 38 lat 4 m. 12 dni
    3 R. KRANJEC - Planica 2016 - 34 lata 8 m. 2 dni
    4 J. DAMJAN - Ruka 2017 - 34 lata 5 m. 29 dni
    5 S. AMMANN - Ruka 2014 - 34 lata 5 m. 4 dni
    6 A. MAŁYSZ - Zakopane 2011 - 33 lata 1 m. 18 dni
    7 J. Matura - Sapporo 2013 - 32 lata 11 m. 22 dni
    8 K. STOCH - Engelberg 2019 - 32 lata 6 m. 26 dni
    9 J. Weißflog - Iron Mountain 1996 - 31 lat 6 m. 28 dni
    10 A. Bardal - Trondheim 2014 - 31 lat 6 m. 10 dni

  • tarnoviatarnowka@web.de bywalec
    @Homeomorfismus

    Obaj sa sa jednymi z najlepszych w histori .Trudno powiedziec ktory jest lepszy jednak 3 zlota olimpijskie robia roznice na korzysc Kamila


  • SebaSzczesny profesor

    Nikt o tym nie mówi ale Stoch poprawił dziś swój wynik na liście najstarszych zwycięzców konkursu PŚ.
    W końcu ostatni raz wygral w Lutym a teraz mamy grudzień więc to dodatkowe 10 miesięcy dopisane.

    Ma ktoś liste najstarszych zwycięzcow ?

  • Tomek88 profesor
    Podsumowanie konkursu

    To była wspaniała sobota w wykonaniu Stocha. Kamil od pierwszego dzisiejszego skoku pokazywał,że jest w dobrej formie i te skoki były naprawdę dobre.Zwieńczeniem było zwycięstwo w konkursie.Dzisiaj Stoch skakał naprawdę ładnie.Widać było lekkość, pewnośc siebie i radość ze skoków.Właśnie tego było trzeba Kamilowi.Wielkie brawa i oby tak dalej. Obok Polaka na podium Kraft,który jest obecnie chyba najrówniejszy ze wszystkich i Geiger - bardzo równy od początku sezonu.

    Co do reszty naszych to tak dobrze już nie było.W TOP 10 zmieścił się jeszcze Żyła,którego forma widać,że się powoli stabilizuje na dobrym poziomie a to nie jest koniec jego możliwości.Zawiódł mnie dziś Kubacki.22 miejsce to po prostu słaby występ.Dawida stać na zdecydowanie więcej i oby szybko(najlepiej jutro) pokazał,że dzisiejsze zawody były wypadkiem przy pracy.Punkty zdobył jeszcze Hula i to cieszy bo Stefan "ciuła" te punkty co też jest ważne.Kot powinien wejśc do "30" ale jednak czegoś zabrakło. Po Murańce nie oczekiwałem zbyt wiele więc jego występ oceniam neutralnie. Zdecydowanie zawiódł mnie Wolny.Brak awansu do konkursu to duża wpadka dla takiego skoczka jakim jest już Wolny. Zobaczymy może jutro Kuba się odkuje.

    Konkurs sam w sobie był ciekawy i sprawiedliwy. Zdecydowanie najlepszy po względem warunków w tym sezonie.Dobre zawody zaliczyli dziś Norwegowie : Lindvik,Johannson i Forfang. Na uwagę zasługuje przede wszystkim Lindvik po którym widać,że nie boi się presji i zaczyna być poważnym i liczącym się w rywalizacji skoczkiem. Dobre skoki oddali dziś też min. Pius Paschke i Constantin Schmid(jego forma również wzrasta).Z dobrej strony pokazali się też Daniel Huber czy Bracia Prevcowie.Udany powrót do Pucharu Świata zaliczył Taku Takeuchi a pierwsze punkty w sezonie zdobyli Jewgienij Klimov i Roman Koudelka.Dobrą i równa formę utrzymuje Jan Hoerl(któremu kibicuje bo po prostu polubiłem gościa).

    Zawodów do udanych zaliczyć nie mogą chociażby Dawid Kubacki czy Markus Eisenbichler,który dalej poszukuje formy z poprzedniego sezonu.Podobnie jak Antti Aalto,który zupełnie nie przypomnia skoczka z poprzedniej zimy.W poszukiwaniu formy jest też Richard Freitag.Zdecydowanie na minus skoczyli dzisiaj Tande i Schlirenzauer.Bez punktów zawody skończył znów Zajc,który jest narazie bardzo nierówny.

    Jutro drugi konkurs w Engelbergu. Jeżeli pogoda będzie taka jak dziś to czekają nas bardzo ciekawe zawody.Oby Engelberg znów okazał się dla nas szczęśliwy.

  • MAURYCY_0105 bywalec
    KLASYFIKACJA "TYLKO PODIUM"

    Pozwoliłem sobie stworzyć klasyfikację wszech czasów skoczków narciarskich, uwzględniając tylko miejsca na podium w konkursach i turniejach. Za miejsce na podium przyznałem klasycznie 100,80 i 60 punktów, ale użyłem „wagi” poszczególnych osiągnięć. Oczywiście przyznane mnożniki (wagi) są moją subiektywną oceną wartości osiągniętych miejsc na podium.
    Poszczególne przyjęte przeze mnie mnożniki prezentują się następująco:
    KK=7; I.O.=6; MŚ=5; TCS=4; MŚL=3; T.N. (turniej nordycki)=2; LGP=2; RAW=2; W5/P7=1,5; konkurs PŚ=1; konkurs LGP=0,5.

    Na przykładzie osiągnięć Kamila Stocha wygląda to tak: KK: 2-1-2 = 2800 pkt; I.O.: 3-0-0 = 1800; MŚ: 1-1-0 = 900; TCS: 2-0-0 = 800; MŚL: 0-1-0 = 240; LGP: 0-2-1 = 440; RAW: 1-1-0 = 360; W5: 1-0-0 = 150; P7: 1-0-0 = 150; PŚ: 34-18-16 = 5800; LGP (konkurs): 11-5-7 = 960. RAZEM MIEJSCA NA PODIUM: 56-29-26 (111 miejsc na podium w turniejach i konkursach) i RAZEM 14400 punktów.
    KLASYFIKACJA PREZENTUJE SIĘ NASTĘPUJĄCO:
    1. AHONEN 20300 52-62-43
    2. MAŁYSZ 19080 67-42-39
    3. SCHLIERENZAUER 17050 75-36-23
    4. NYKAENEN 16660 57-27-15
    5. WEISSFLOG 15150 42-28-26
    6. AMMANN 14820 32-37-34
    7. STOCH 14400 56-29-26
    8. MORGENSTERN 13600 42-44-35
    9. GOLDBERGER 12590 28-38-29
    10. SCHMITT 9610 33-20-19
    11. PREVC 9100 26-23-21
    12. KRAFT 9000 23-24-27
    13. FELDER 8820 28-18-15
    14. KASAI 8130 21-17-44
    15. VETTORI 8000 18-21-23
    16. HANNAWALD 7980 24-21-11
    17. FREUND 7790 28-20-17
    18. WIDHOELZL 7720 30-22-19
    19. FUNAKI 7700 22-19-17
    20. KOGLER 6860 16-15-13
    28. WELLINGER 4980 9-21-13
    38. KOBAYASHI 3840 23-4-6
    41. TANDE 3200 8-10-9
    47. FREITAG 2880 10-14-6
    59. HAYBOECK 2220 5-8-12
    59. KUBACKI 2220 12-9-6
    64. ŻYŁA 2080 2-13-12
    109. KOT 1060 10-6-1
    117. FIJAS 920 3-1-7
    140. BOBAK 740 1-2-2
    158. FORTUNA 600 1-0-0
    217. MARUSARZ 400 0-1-0
    417. MURAŃKA 30 0-0-1

  • Meier_Welle bywalec
    Ciekawostka

    Od 2011 Kamil każdego roku wygrywa konkurs. Jeśli przeliczyć to na sezony, nie wygrał tylko w 2015/2016

  • gebala76@o2.pl początkujący

    Wiadomo jestem kibicem Polakow, ale mega podoba mi sie norweg Lindvik mega mu kibicuje obserwuje caly czas jego skoki i skacze na mega rownym poziomie i daleko dzisiaj 5 tydzien temu 3 w drugim konkursie ale jest chyba jednym z rowniejszych skoczkow norweskich obecnie

  • Morgensternowy_ doświadczony
    Czas na zagranicznych

    Kraft wciąż w ścisłej czołówce. Trudno go wybić z rytmu. Karl Skrzypek świetnie jako najlepsze ogniwo DOJCZTIMU. Tande fatalnie. Wiadomo było, że go Krafti lub Ryżu wyżrą go, tylko to było kwestią czasu, jednak na plus Forfang i Lindvik. Johansson dobrze, ale bez szału. Ogólnie Norwegowie średnio w tym konkursie.
    Paschke zaskoczył, Schmid no i też Leyhe. Ajzenbiśla słabo, a jeszcze gorzej Rysiu Frajtag. Klimow znakomicie jak na Ruska przystało. Brakowało mu tego występu. Powinien też się liczyć w TOP 20. Podobnie Takeuchi. Cała kadra B Japonii wypadła nieźle, biorąc pod uwagę to, że nasza kadra B wypadłaby gorzej.
    W końcu Czesi z punktami. Z małymi punktami, ale jednak, co nie zmienia faktu, że i tak jest marnie. Zajc nie popisał się. Chyba zaczyna spadać w dól, ale obym się mylił, bo jest jednym z moich ulubionych skoczków. Słoweńcy nie nadzwyczajnie. Pero z wyższymi notami byłby w TOP 10.

  • Homeomorfismus doświadczony
    @dervish

    Nie ma to jak ustalić sobie punktację tak, żeby Polacy byli w czołówce rankingu. ;) Nie neguję, że Stoch i Małysz są wybitnymi zawodnikami, szczególnie ten drugi jest jednym z kilku największych skoczków w historii skoków, ale takie rankingi nie mają dla mnie większego znaczenia, traktuję je z przymrużeniem oka. :)

  • FankaPilcha stały bywalec

    W najlepszym sezonie 2017/18 Kamil po sześciu konkursach miał na koncie 243 punkty. Teraz ma 246. Jeśli to ma być swego rodzaju wróżba na resztę sezonu to ja nie mam nic przeciwko. Za to aby przebić dokonania po siedmiu konkursach z tamtego sezonu, Kamil musiałby zająć jutro co najmniej 2 miejsce. Jak będzie naprawdę - pokaże czas.

  • Morgensternowy_ doświadczony
    To była świetna sobota w wykonaniu Kamila

    Ja wiedziałem, że ten Engelberg ma coś w sobie, że Polacy stają na podium lub wygrywają. Nie inaczej było w tym roku. Mówiłem, że Kamil potrzebuje przełamania, które dałoby mu napęd w skakaniu. A jak od 1 skoku Kamil był na szczycie, tym bardziej wiedziałem, że będzie pięknie.
    Kamil mimo tego swoim 34 zwycięstwem w karierze przykrył taki sobie występ reszty naszych. Poza Piotrkiem w sumie. Nie wymagałem od Dawida wygranej, czy podium, ale TOP 10, bo wiedziałem, że Kraft, Kobayashi czy Geiger to nie byle jacy zawodnicy, lecz niestety zawiódł mnie nieco.
    Podobnie Maciek Kot. Fajnie by było, jakby Maciek zacząłby skakać na Top 20, wtedy w końcu zamknęłyby swe szczekaczki eksperty z górnej półki, że Kot słaby itd. Tak samo z Kamilem. Śmieszą mnie, a nawet mnie wkurzają tacy delikwenci, którzy kreślą krechę na Stochu i zmuszają go do końca kariery. Kamil jednak pokazał, że ma jaja i nadal potrafi kosić Krafta, czy Ryża (Joju).
    Kuba Wolny niestety kiepsko. Nawet do konkursu nie wszedł, choć powinien się poprawić jutro. Nadal ma zadatki na słabe wyjście z progu. Cieszą punkty Stefanka Huli. Powinien flachę postawić Tandemu. Murańka bez błysku.

  • Oczy Aignera profesor
    @ZXCVBNM_9999

    W stolarni siedzi. Legenda głosi, że to on wyciął kształt aniołka w kawałku drewna i powiesił na drzewie w Engelbergu.

  • MAURYCY_0105 bywalec
    KLASYFIKACJA WSZECH CZASÓW - WSKAŹNIKI

    Od lat prowadzę klasyfikację PŚ wszech czasów według sumy „wskaźników”. Zastanawiając się nad ujednoliceniem klasyfikacji, niezależnie od obowiązującej punktacji, liczby konkursów w sezonie i od braku niektórych danych z pierwszych sezonów PŚ, wymyśliłem na swój użytek wskaźniki za sezon.
    Wskaźnik to suma punktów w sezonie (według obecnej punktacji) za miejsca 1-15, podzielone przez liczbę konkursów w sezonie. Pełna klasyfikacja PŚ za lata 1979-2020 to po prostu suma tych wskaźników.
    Dla przykładu w tym sezonie jest 29 (póki co 30 konkurs został anulowany) konkursów indywidualnych, tak więc Kamil Stoch zdobył już w tym sezonie 7,97 punktów (60+29+16+26+100=231/29=7,97). Po dzisiejszym konkursie brakuje mu jeszcze tylko 12,5 punktu aby wyprzedzić Weissfloga wyprzedził w klasyfikacji wszech czasów.
    Obecna klasyfikacja 1979-2020 przedstawia się następująco:
    1. AHONEN 603,38
    2. MAŁYSZ 511,91
    3. KASAI 478,99
    4. AMMANN 458,86
    5. SCHLIERENZAUER 427,47
    6. MORGENSTERN 415,67
    7. GOLDBERGER 399,61
    8. WEISSFLOG 388,81
    9. STOCH 376,31
    10. NYKAENEN 369,71
    11. VETTORI 322,7
    12. WIDHOELZL 322,84
    13. FELDER 304,31
    14. SCHMITT 301,44
    15. HAUTAMAEKI 289,36
    16. KOFLER 276,62
    17. PREVC 273,88
    18. KRAFT 267,73
    19. NIKKOLA 263,89
    20. LJOKELSOEY 259,12
    21. FREUND 256,87
    22. HOELLWARTH 254,98
    23. THOMA 254,56
    24. LOITZL 238,69
    25. HANNAWALD 237,25
    26. FUNAKI 232,13
    27. BARDAL 230,46
    28. PARMA 196,64
    29. PLOC 192,42
    30. KOGLER 191,87

    60. ŻYŁA 121,33
    92. FIJAS 74,95
    94. KUBACKI 74,00
    97. KOT 71,75
    174. BOBAK 26,72
    184. HULA 24,10
    212. MATEJA 17,95
    264. ZIOBRO 11,45
    290. WOLNY 9,16

  • SebaSzczesny profesor
    @.....sieanieskoczy

    nie jesteś śmieszny. Puknij sie w łeb i idz spać

  • Brygadzista doświadczony

    Mysle, ze odp jest jasno okreslona na stronie fis - ski jumping - world cup rules men's ski jumping - pkt 3.1.3 world cup standing

  • Xenkus profesor
    @atomek81

    Prevc wygrał 2 razy PŚ, a raz KK. Trochę dziwnie to brzmi, ale tak jest

  • dervish profesor
    @atomek81

    Ranking PŚ jest jedynie podstawą do wyłonienia zdobywcy PŚ. W przypadku który rozważamy o tym kto jest zwycięzcą nie decyduje ranking tylko regulamin. Ranking to jedynie dokument szeregujący zawodników według ilości zdobytych punktów, nic więcej.

    Zajecie pierwszego miejsca w generalce PŚ jest warunkiem koniecznym ale nie wystarczającym do zdobycia PŚ.

  • atomek81 stały bywalec
    @dervish

    No właśnie to dla mnie jest największy absurd. Bo skoro klasyfikacja końcowa podlega dodatkowemu prawu, to Prevc raz zdobył 1 miejsce w generalce PŚ.
    Tak jak pisałeś o piłce nożnej np, ale też o każdym innym sporcie. Jeżeli są dodatkowe zasady dotyczące klasyfikacji końcowej to się je powinno stosować. A nie tak, że Prevc trochę jest na tym pierwszym miejscu, ale trochę też nie jest. W trakcie sezonu, to nie ma znaczenia (chociaż i tak jako 50 startuje jeden zawodnik, a nie dwóch równocześnie;). Ale końcową klasyfikację, powinno się podawać na podstawie wszystkich reguł. I wtedy Prevc powinien być 2. We wszystkich możliwych dokumentach.

  • dervish profesor
    @Bernat__Sola

    1 miejsce zawsze równa sie zwycięstwu tylko wtedy gdy regulamin przewiduje wyłonienie więcej niż jednego zwycięzcy (np. TCS albo pojedyńczy konkurs PŚ). Jeżeli nie przewiduje takiej sytuacji to są w nim odpowiednie regulacje które w przypadku 1 miejsc ex aequo wyłaniają zwycięzcę.

  • Orzeu_Zwisly weteran
    @Introverder

    Oby nie łabędzi śpiew...

  • Bernat__Sola profesor
    @dervish

    Nie zgadzam się na to, by 1. miejsce nie równało się zwycięstwu.

  • dervish profesor
    @Bernat__Sola

    Czyli nie zgadzasz się albo nie chcesz przyjąć do wiadomości treści regulaminu FIS. :)
    Wydaje się, że kolega eLman bardzo jasno wyłożył jak miały się sprawy w tym przypadku.

  • Złoty Orzeł profesor
    @.....sieanieskoczy

    Śmieszny żarcig czy poważne przeczucia jakże poważnego kibica?

  • dervish profesor
    @atomek81

    Prawda. :)
    Prevc zdobył 2 razy 1 miejsce w generalce PŚ ale wygrał tylko 1 Puchar Świata.

  • .....sieanieskoczy doświadczony

    Stoch się skończył. Dzisiejsza wygrana to fart.
    Jutro miejsce w TOP10 będzie można uznać za sukces.
    3 Polaków w 30stce, więcej się nie spodziewam.
    4/5 w konkursie.

    To by było na tyle. W TCS jeden "fartem" w 10.

  • cavalierjan19 profesor
    @23haze

    Tydzień temu w Klingenthal było stosunkowo normalnie, wyjąwszy może pierwsze kilkanaście skoków, kiedy wiatr trochę wyraźniej mieszał.

  • atomek81 stały bywalec
    @dervish

    Zasadniczo się z Tobą zgadzam. To Freund zdobył PŚ, a Prevc nie.
    Jednakże FIS mógłby na swojej stronie poprawić te jedynki u Prevca na dwójki. Bo nawet jak wejdziesz w biografię Prevca na stronie FISu to tam w podsumowaniu PŚ u niego jest dwa razy 1. miejsce. Więc ktoś kto nie wie, że u Freunda też jest "jedynka" to się nawet nie zastanowi. Przyjmie po prostu do wiadomości fakt, że Prevc dwa razy zdobył PŚ. Przecież to jest bez sensu, prawda?

  • Bernat__Sola profesor
    @dervish

    Tak, jest taki punkt i faktycznie napisane jest "WCJ overall winner", ale bez sensu jest to, że w każdej klasyfikacji skokowej można zająć miejsce ex aequo, tylko w tej jednej nie można. W piłce nożnej zawsze w tabeli na koniec sezonu są kryteria decydujące, kto wyżej i zawsze w systemie pucharowym mamy rzuty karne (chyba, że w Pucharze Anglii, gdzie są dodatkowe mecze, chociaż teraz już tylko we wcześniejszych rundach). Tak samo w skokach powinno być to jednolite. Zresztą już niżej napisałeś, że ktoś może być 1. w generalce i nie zdobyć PŚ, z czym się nie zgadzam, więc po prostu mamy różne zdania i tyle.

  • cavalierjan19 profesor

    Tym bardziej wrażenie w kontekście dzisiejszego triumfu Kamila robi fakt, iż dwa tygodnie temu zwiastowano, iż jest bez formy i czeka nas powtórka z sezonu 15/16.
    Nieprzewidywalność skoków to chyba to co w nich najpiękniejsze.

  • bardzostarysceptyk profesor
    @Lestek

    Już od roku pogodziłem się z tym nonsensem i piszę - skocznia normalna, właśnie dla wiarygodności. Ale ty
    tego nie zauważyłeś bo i po co ?

  • Maradona profesor
    @23haze

    Wg mnie w Klingenthal było bardzo podobnie pod względem sprawiedliwości, zwłaszcza druga seria. Oczywiście mówię o niedzielnym konkursie.

  • eLman stały bywalec
    @Bernat__Sola

    Dokładnie opisując:
    Prevc i Freund zajęli ex aequo Pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej pucharu świata, ale zwycięzcą pucharu świata (czy jak kto woli zwycięzcą klasyfikacji generalnej pucharu swiata) został Freund. Wynika to z regulaminu, który literalnie stanowi, że zwycięzca może być jeden, a w przypadku gdy więcej niż jeden zawodnik znajdzie się na pierwszym miejscu w końcowej klasyfikacji generalnej pucharu świata zwycięzcą cyklu zostaje (i tu mamy kolejne warunki).

    Tu jest ten pozorny brak logiki - ktoś kto zajmuje pierwsze miejsce nie jest zwycięzcą.

    W TCS Ahonen i Janda powinni dostać dwa orły z prostej przyczyny - o zwycięstwie w imprezie decyduje TYLKO suma punktów uzyskanych we wszystkich przeprowadzonych seriach. W związku z tym jeżeli suma not dwóch zawodników jest taka sama wręczane są dwa trofea. W tym przypadku klasyfikacja końcowa turnieju jednocześnie odzwierciedla wyniki końcowe zmagań .

  • Bernat__Sola profesor
    @Bajlandopl

    Generalnie szanuje Cię za niektóre opinie, ale nie rozumiem, czemu Ty tyle tych kont tworzysz. Chyba, że Cię banują za każdym razem.

  • kibicsportu profesor
    @Wąski123

    Teraz się cieszę, że nie ma MP.
    Kamil odpocznie i z energią wyruszy na TCS.

    W ogóle smuci mnie trochę to, że znowu musimy liczyć na Kamila, bo reszta naszych zawodników znowu słabo.

  • dervish profesor
    @Bernat__Sola

    Tak samo jest z końcową generalką PŚ.
    Pokazany jest stan generalki ale nie jest to dokument stwierdzający kto wygrał PŚ.
    O tym kto wówczas zdobył PŚ zadecydował regulamin a nie generalka.

  • Wąski123 doświadczony
    @23haze

    To, że został tydzień do TCS może działać na korzyść Stocha, żeby zachować formę, do tego nie będzie MP. Rok temu po Engelbergu, gdzie Kamil był 3. Były dwa tygodnie przerwy. W międzyczasie mistrzostwa Polski, gdzie znokautował rywali, ale potem jakoś forma uleciała i na turnieju był dopiero 6.

  • Bernat__Sola profesor
    @dervish

    No bo zajął 34. miejsce w 1. serii, ale pomimo to awansował do 2. (co jest odnotowane, bo przy jego nazwisku jest literka F).

  • Iwo bywalec
    @Xenkus

    Mi akurat w Nowy rok średnio pasuje wstawać na 14.

  • stivus profesor
    @Bernat__Sola

    Tak, bigoszmakiem i andy stawowski (?) czy jakoś tak był w zeszłym roku i jechał po wszystkich równo. Zastanawiam się, jakim trzeba być nieszczęśnikiem i frustratem, żeby jarać się kolejnymi subkontami, awatarami itp. On musi kochać skoki, ale nienawidzić ludzi.

  • 23haze doświadczony

    To był pierwszy, normalny konkurs w tym sezonie. Czysta walka bez wypaczonych wyników. Co istotne, wygrał zwycięzca treningu i drugi zawodnik kwali. Za kilka dni TCS...

  • Bernat__Sola profesor
    @Pavel

    Tak, to co jest napisane w FISowskim dokumencie ma dla mnie znaczenie.

  • dervish profesor
    @Bernat__Sola

    Prevc nie mógł dostać KK bo jej nie wygrał. Zajrzyj do regulaminu PŚ.
    Mylisz się PŚ jest nagrodą fizyczną. W każdym sezonie jest przyznawany tylko jeden PŚ.

    Zajrzyj do punktu w którym jest napisane co się dzieje kiedy generalka PŚ nie rozstrzyga kto zdobył PŚ. ;)

    P.S
    Ponizej ktos porównał tę sytuacje z remisowym meczem w finale PŚ w piłce kopanej.
    W statystykach taki mecz bedzie remisowy ale o tym kto zdobył PŚ zadecydowały rzuty karne. I mało ważne jest że ktos grał w finale i zremisował mecz. Liczy się fakt, ze przegrał po serii rzutów karnych.
    Tutaj o tym kto zdobył PŚ zadecydowały statystyki zajętych miejsc. W pierwszej kolejności pierwszych, potem drugich itd aż do rozstrzygnięcia. A gdyby statystyki były identyczne to na końcu zadecydowałoby losowanie.

  • stivus profesor
    @Bernat__Sola

    Pamiętam, że był faworytem gospodarzy i mocno zawiódł. ale szczegółów nie pamiętam. Poza tym, że w 10 był Fijas. Bardziej utkwił mi konkurs na skoczni dużej i pojedynek Nykanena, Wiessfloga i Ploca. Byłem wtedy w 3 czy 4 klasie podstawówki. +bardziej świadomie oglądałęm już IoO w Calgary '88.

  • Bernat__Sola profesor
    @pawelf1

    Dlatego też Prevc powinien był dostać wtedy Kulę, ale nie dostał.

  • Bernat__Sola profesor
    @dervish

    Puchar Świata nie jest fizyczny, jest wyłącznie cyklem, więc Prevc nie może pokazać, że go ma. Ma jedną Kryształową Kulę. Swoją drogą ciekawe, czy gdyby w 2006 przyznawano Złotego Orła, to dostałby go tylko Ahonen, czy może i Ahonen, i Janda.

  • nanus111@onet.pl stały bywalec

    Ja w ogóle lubię konkursy południowe. Nie przepadam za zawodami przy sztucznym oświetleniu

  • Bajlandopl doświadczony
    @Bernat__Sola

    Jeszcze Bernat__Sola.

  • Introverder profesor
    Apollo

    Zaplecza nie ma, ale Kamil ratuje na razie Apollo dupę.. I trochę jeszcze stara gwardia.

  • Lestek weteran
    @bardzostarysceptyk

    Haha, ale gdy wbrew oficjalnemu FIS-owskiemu nazewnictwu skocznię normalną nazywasz średnią, bo dla Ciebie normalna to duża czy jakoś tak, to niczemu tej wiarygodności nie ujmuje? Coś bardzo wybiórcza ta Twoja konsekwencja :-D

    @XuruTu Za Puchar Kontynentalny robią cykle Pucharu Europy, Far East Cup, Nor-Am Cup, South American Cup (!) i Australia New Zealand Cup.

  • Bernat__Sola profesor
    @Major_Kuprich

    W 2. konkursie w Tagile Zajc był jeszcze 10., ale generalnie faktycznie zjechał z formą w dół.

  • dervish profesor
    @bardzostarysceptyk

    Widzę, że jednak nic nie zrozumiałeś. Z mojej strony koniec dyskusji bo przestaje być merytoryczna.

  • Xenkus profesor

    Wie ktoś czy w Ga-Pa zainstalowali te oświetlenie? Mam nadzieję, że nie, bo konkursy o 14 w tej miejscowości fantastycznie się ogląda. Ogólnie zdecydowanie bardziej wolę część Niemiecka TCS, niż Austriacka

  • nanus111@onet.pl stały bywalec
    @dervish

    To jest trochę jak z meczami na turniejach UEFA bądź FIFA
    Przykładowo Polska za przegraną z Portugalią w ćwierćfinale Euro 2016 dostała punkty za remis. Portugalia to samo, choć w półfinale grała tylko jedna drużyna

  • alo profesor

    Cele na jutro:
    Kamil Stoch: fajnie by było powtórzenie podium na co go stać przy równych warunkach
    Piotr Żyła: stać go na wiecej, top5 w zasięgu. Powtórzenie miejsca z dzisiaj byloby ok
    Dawid Kubacki: po dzisiejszym słabym wystepie jutro oczekuje znacznego progresu. Miejsce 10-15 byłoby ok. Stać go nawet na miejsce w top10
    Stefan Hula: miejsce takie jak dziś będzie ok.
    Maciej Kot: teoretycznie stać go na miejsce nawet w top20 ale musi się ratować Kot przed kolejnym spadkiem w przepaść. Miejsce w top30 to jego cel
    Jakub Wolny: przy wietrze w plecy trudno oczekiwać po nim,jako lotniku miejsca wysokiego. Dziś fatalnie jutro oczekuje min.top30
    Klemens Murańka: kwalifikacje przejdzie ale żeby awansować do trzydziestki potrzebne jest szczescie, w normalnych warunkach nie ma na to szans

  • Bernat__Sola profesor
    @anonim

    Mi tam po przeczytaniu tego komentarza pojawił się uśmiech na ustach. A Bajlando to już któreś konto tego pana, pisał wcześniej jako andy(nie pamiętam dokładnego nicku), Bonzo_skokow, salto_de_esqui, tupoprawnyoptymista, bigoszmakiem i jeszcze miał pewnie kilka innych nicków.

  • bardzostarysceptyk profesor
    @dervish

    Zrozumiałem, że jesteś mądrzejszy, inteligetniejszy i rozsądniejszy od FIS-u. I oczywiście wszystko wiesz lepiej.

  • dervish profesor
    @bardzostarysceptyk

    Ważny jest oficjalny regulamin, elementarna logika i fakty. A fakty są takie, że w pamiętnym sezonie to Freund był wielkim i jedynym zwycięzcą, a Prevc był wielkim przegranym bo w ostatniej serii sezonu PRZEGRAŁ PUCHAR ŚWIATA. W obozie Prevca nie było świętowania zwycięstwa Słoweńca, raczej żałoba po straconej szansie na Puchar.
    Jak chcesz to podawaj zdobywców 1 miejsc w generalce PŚ ale nie pisz że podajesz zdobywców PŚ bo zajęcie 1 miejsca nie zawsze jest równoznaczne ze zdobyciem PŚ.
    W swoim zestawieniu podajesz mniej znaczącą statystykę w dodatku blednie opisaną i wprowadzającą w błąd, jednocześnie rezygnując z najważniejszej statystyki czyli podania ilości zdobytych Pucharów Świata.
    FIS na oficjalnej infografice z zawodów pokazuje tę najważniejszą statystykę czyli liczbę Pucharów Świata a nie liczbę zajętych 1 miejsc w generalce.

  • papa_s weteran
    @zimowy_komentator Chyba jednak nie guzik

    Ale guzik mógłby wcisnąć każdy więc potrzebna jest instrukcja resetu a uprawnienia do jej użycia ma Apollo...

  • dervish profesor

    Wielcy Mistrzowie - Ranking wszech czasów (aktualizacja)

    W związku z dzisiejszym historycznym sukcesem Kamila Stocha.
    --------------------------------------------------------------------------------------------
    1. M.Nykaenen FIN -----------(8,3,48) ....[3xIO,1xMŚ,4xKK],[1xMŚL,2xT4S],[46xPŚ,2xKOP]
    2. A. MAŁYSZ POL -------------(8,1,41)....[4xMŚ,4xKK],[1xT4S],[39xPŚ,2xKOP]
    3. K.STOCH POL ---------------(6,2,34)... [3xIO,1xMŚ,2xKK],[2xT4S],[34xPŚ]
    ---------------------------------------------------------------------------------
    4. S.Ammann SUI -------------(6,1,24)....[4xIO,1xMŚ,1xKK],[1xMŚL],[23xPŚ,1xKOP]
    5. J.Weissflog GDR/GER------(5,4,33)... [2xIO,2xMŚ,1xKK],[4xT4S],[33 PŚ]
    6.*B.Wirkola NOR ------------- (5,0,10)... [2xMŚ,3xT4S],[],[10xFIS]
    7.*H.Recknagel GDR .--------- (5,0,6) .... [1xIO,1xMŚ,3xT4S],[],[6xFIS]
    8.*B.Ruud NOR -----------------(5,0,0).... .[2xIO,3xMŚ]
    9. J.Ahonen FIN ----------------(4,5,36)... [2xMŚ,2xKK],[5xT4S],[36xPŚ]
    10. T.Morgenstern AUT -------(4,1,23)... [1xIO,1xMŚ,2xKK],[1xT4S],[23xPŚ]
    11.*H-G.Aschenbach GDR---- (4,1,3).....[1xIO,2xMŚ,1xT4S],[1xMŚL][2xFIS,1xKOP]
    12. M.Schmitt GER .----------- (4,0,31)... [2xMŚ,2xKK],[],[28xPŚ,2xPSL,1xKOP]
    13. G.Schlierenzauer AUT.--- (3,3,58)... [1xMŚ,2xKK],[1xMŚL,2xT4S],[53xPŚ,3xPŚL,2xKOP]
    14. A.Goldberger AUT -------- (3,3,24)... [3xKK],[1xMSL,2xT4S],[20xPŚ,2xPSL,2xKOP]
    15. S.Kraft AUT ----------------- (3,1,18)... [2xMŚ,1xKK],[1xT4S],[17xPŚ,1xPŚL]
    16. A.Kogler AUT ---------------(3,1,13)... [1xMŚ,2xKK],[1xMSL],[13xPŚ]
    17. E.Bredesen NOR -----------(3,1,8) .... [1xIO,1xMŚ,1xKK],[1xT4S],[8xPŚ]
    18.*V.Kankkonen FIN---------- (3,0,4)......[1xIO,2xT4S],[],[4xFIS]
    19.*T. Engan NOR ---------------(3,0,3).....[1xIO,1xMŚ,1xT4S],[],[3xFIS]

    *Wielcy Mistrzowie z epoki przed nastaniem Pucharu Świata
    Regulamin i opis idei rankingu można znaleźć tutaj:
    https://www.skijumping.pl/wiadomosci/27187/ps-w-niznym-tagile-kraft-wygrywa-loteryjny-konkurs-polacy-poza-dziesiatka/?all_comments=1#da8c487633442defb8a3082ca2a09a61

  • AK2012 bywalec

    Efektownie wyglądały dzisiaj te wszystkie serie - w pierwszej serii Kamil trochę przypomniał końcówkę sezonu 2017/2018, ładnie odleciał rywalom.

  • XuruTu bywalec
    @Lestek

    Dokopałem się do takiego newsa - Jan Grodecki 16. w zawodach FIS w Pass Thurn z 8. grudnia. Czy to daje mu prawo startu w PŚ czy jescze między FIS Cup a PŚ jest coś jeszcze, ala Puchar Kontynentalny?

  • dervish profesor
    @Bernat__Sola

    Oficjalny dokument ok. Ale to jest udokumentowanie generalki PŚ, tabeli pomocniczej słuzacej do wyłonienia zdobywcy PŚ.
    W ogóle to FIS czesto jest na bakier z logiką a przynajmniej z logiką powszechnie obowiazujaca w innych dyscyplinach w których regulaminy są duzo bardziej klarowne.
    A propos oficjalnych dokumentów FIS.

    Masz przyklad z ostatnich zawodów w Klingenthal.
    Oficjalny dokument z pierwszej serii sytuje Markenga na 34 miejscu czyli zgodnie z wynikiem a nie zgodnie z regulaminem.
    Ten dokument podobnie jak i generalka PŚ jest tylko dokumentem pomocniczym na którego podstawie wyłania się skoczków którzy awansowali do drugiej serii. A ostatecznie o tym kto nie awansował decyduje regulamin a nie zajete miejsce. Tak było w przypadku Markenga. Zajął miejsce niekwalifikujące a się zakwalifikował.

  • Bajlandopl doświadczony

    Zacytujmy naczelnego oszołoma z tej strony, w stopniu majora (LOL):

    "Ten sezon jest najgorszym w historii
    Może to nawet lepiej, że Polacy są kompletnie bez formy."

    Major, majtki chociaż w tym tygodniu zmieniłeś? Mama rentę już dostała i będzie na internet?

  • King profesor

    Jeśli chodzi o Kamila myślę, że stopniowo od pewnego momentu jego forma się poprawia. W poprzednich konkursach potrafił mieć jedne z gorszych warunków, co z kolei trochę zaciemniało obraz. Mimo wszystko na ten moment według mnie najlepszą, a raczej najstabilniejszą formę ma Kraft. Ale Kamil po tym dzisiejszym triumfie może się tylko nakręcić więc jutro i na TCS będzie ciekawie. Mam nadzieję, że to co chciałem oglądać w zeszłym roku, czyli pojedynek Krafta, Ryoyu i Kamila o wygrane w tym sezonie stanie się faktem. W tej chwili nie ma dominatora i w sumie oby tak do końca będzie ciekawiej dla rywalizacji.

  • bardzostarysceptyk profesor
    Czasami latami można pisać i nie ma efektu.

    Dopóki na oficjalnej stronie FIS w wynikach Pucharu Świata z sezonu 2014/15 przy nazwisku Severina Freunda i Petera
    Prevca jest liczba "1" to muszę uznać że zwyciężyli ten PŚ ex aequo.
    Czy rozumiecie, zwracam się szczególnie do muzułmńskego mistyka, że gdy zacznę się rozmijać z Fisowskimi
    wynikami, to wiarygodność moich zestawień runie bardzo szybko. A nazwanie oficjalnej punktacji "klasyfikacją
    pomocniczą" to manipulacja. Jeśli klasyfikcja Fis-owska nie jest ważna, to co jest ważne ?

  • Pavel profesor
    @Bernat__Sola

    A czy ma to jakieś większe znaczenie? :)

  • Bernat__Sola profesor
    @pawelf1

    Tak, zdaję sobie sprawę, że regulamin jest inny, ale nie jest sprawiedliwym, by TCS dało się wygrać ex aequo, a PŚ już nie. A w oficjalnym dokumencie jest zapisane, że zajął 1. miejsce.

  • sheef profesor
    Okiem Kibica - Polacy w Engelbergu 1

    Bardzo cieszy dzisiejsza wygrana Kamila - chciałbym, żeby ten dzisiejszy konkurs stał się dla niego takim przełomem w sezonie i dalej poszło już tylko z górki. Z Polaków poza tym na plus Piotrek ale im dalej w las tym gorzej niestety - ani Dawid, ani Stefan (o pozostałych nawet nie wspominam) dzisiaj nie wyróżnili się jakoś nadzwyczajnie.

  • SebaSzczesny profesor

    Dziś wygrana wyszarpana. Nie ma co ukrywać że Kamil miał szczęście do warunków bo mógł mieć przynajmniej w 1 serii dużo gorsze.

    Ja jutro nie liczę na wygraną bo o to może być bardzo ciężko ale podium jak najbardziej powinno być w zasięgu. 3 miejsce wziąłbym dziś w ciemno.

  • XuruTu bywalec
    @Lestek

    No to jesteśmy daleko za murzynami. Szkoda, bo to całkiem fajny i rozpoznawalny zimą sport, a w przeszłości, a mam na mysli lata 70. potrafiliśmy nawet medale zdobywać.

  • Bernat__Sola profesor
    @INOFUN99

    Z Tandem to raczej chodzi o ten uraz kostki.

  • Introverder profesor
    -

    Pytanie czy to wystrzał, dzień, skocznia czy stała tendencja.

  • Bernat__Sola profesor
    @Seba20

    Dzięki.

  • Bernat__Sola profesor
    @23haze

    Man of the Day to dzisiaj byłby Lindvik.

  • Seba20 stały bywalec

    Zwycięstwo żadnego polskiego skoczka nie cieszy tak jak zwycięstwo Kamila. Pierwszy skok genialny, 2 metry dalej niż w drugim, mimo mocniejszego wiatru w plecy. Mogła mieć w tym znaczenie prędkość na progu, lepsza o 0,5 km/h. To, że Kraft wygrał 2. serię mogło wynikać ze zmęczenia Kamila. W końcu jest o 6 lat starszy od Austriaka a to był już czwarty skok dnia. Choć wiadomo, że Stoch jest świetnie przygotowany fizycznie i pewnie czuje się na parę lat mniej. Jutro na świeżości, Kamil będzie walczył z Kraftem, pewnie dołączy też Ryoyu. Co ciekawe, zawsze gdy Stoch wygrywał konkurs PŚ, to w danym sezonie zawsze miał minimum dwa zwycięstwa, więc w tym sezonie jeszcze powinniśmy usłyszeć Mazurka Dąbrowskiego z jego powodu.

  • pawelf1 profesor
    @Bernat__Sola

    A już kuriozum to rozróżnianie PŚ a kryształowa kula . Przecież kryształowa kula to materialne wyrażenie PŚ , wręcza się kryształową kulę za zdobycie PŚ .

  • dervish profesor
    @Bernat__Sola

    Prevc wygrał tylko jeden PŚ.
    Generalka PŚ to tylko etap (tabelka pomocnicza) przy pomocy której wyłania się zwyciezce całego cyklu ktory jest nagradzany Pucharem Świata czyli Kryształową Kulą.
    W przypadku kiedy dwaj zawodnicy zajmują ex aequo pierwsze miejsce w generalce w celu wyłonienia zwycięzcy stosuje się kolejne procedury. Zwycięzcą każdego sezonu PŚ może być tylko jeden. Nie ma technicznej ani teoretycznej możliwości, żeby było ich dwóch lub więcej. Podawanie w statystykach wyników klasyfikacji pomocniczej (jaką w tym akurat przypadku staje się generalka PŚ) jest po prostu niepoważne i ujmujące honorów prawdziwym zdobywcom PŚ. W tym przypadku głównym "poszkodowanym" jest Freund.

    P.S.
    Jezeli Prevc wygrał dwa puchary Świata to udowodni to jeżeli pokaże że ten drugi puchar ma w swoim posiadaniu. ;)
    Nie ma, wiec się nim nie chwali. Uszanujmy ten fakt.

  • .....sieanieskoczy doświadczony
    @Major_Kuprich

    Najlepsze komentarze na stronie.

  • Lestek weteran
    @XuruTu Alpejczycy

    W ostatnich latach było dwóch Polaków regularnie startujących w alpejskim PŚ: Maciej Bydliński i Maryna Gąsienica-Daniel.

    Pierwszy punktował czasem w superkombinacji, wielokrotnie kopnięty w ... przez PZN, odsunięty od kadr narodowych, trenował własnym i sponsorów sumptem, niedawno skończył karierę i jest trenerem. Pokazywał się czasem też Michał Kłusak.

    Gąsienica-Daniel w minionych latach powolutku co sezon progresowała, niestety we wrześniu w Nowej Zelandii złamała kość piszczelową. Może wróci przed końcem sezonu. Magdalena Łuczak znana jest na razie głównie swojemu trenerowi Ivanowi Ilanovsky'iemu ze Słowacji.

    Obecnie w męskiej kadrze (trenerem Austriak Christian Leitner, miał sukcesy za granicą) jest młoda (względnie) czwórka Jan Grodecki, Michał Michalik, Paweł Pyjas, Piotr Habdas. Ale to poziom niepunktujących miejsc w skokowym Pucharze FIS, czyli bez większych nadziei.

    Jest też Michał Jasiczek, zdarzało mu się zakręcić koło "30" najlepszych, obecnie w sporcie bez wsparcia PZN, na własny rachunek.

    Są jeszcze trzy dziewczyny w kadrze młodzieżowej. Grup szkoleniowych było więcej, ale już ich nie ma, podobnie jak szefa szkolenia i pieniędzy z Tauronu.

  • Tomeson weteran

    Skoki Kamila wyglądały dzisiaj naprawdę dobrze, ale nie bądźmy od razu takimi hurraoptymistami, bo jutro może przyjść rozczarowanie. Choćby skoki Maćka, Kuby nie napawały dzisiaj optymizmem. Myślę, że dzisiejsze skoki Kamila nie mogły być z przypadku, ale jutro jest nowy dzień i nowe zawody, właściwie każdy zaczyna od zera i pozostaje nam jutro kibicować naszym skoczkom w walce i najwyższe lokaty.

  • Major_Kuprich profesor
    Conscientia mille tertes est

    Sumienie jest tysiącem świadków

    Udany powrót Stocha na szczyt. Zwycięstwo zawsze cieszy i maskuje słabą postawę pozostałych zawodników. Tajner może jutro w spokoju wrócić do studia TVP - jego absencja nie trwała zbyt długo. Brakowało nam właśnie zawodnika, który będzie walczył o coś więcej niż top10 - potrzebowaliśmy Kamila w "normalnej" dyspozycji. Cieszy najbardziej to, że wszystkie jego skoki były dziś na top2 - z taką formą można śmiało walczyć o końcowe podium TCS.

    Kraft na równi z Kobayashim jest w tym momencie najlepszym skoczkiem świata - dalej ta dwójka jest w gronie największych faworytów do zwycięstwa w TCS. Bardzo dobry i solidny Geiger w tym sezonie, który jest nieco słabszą kopią Żyły sprzed roku. Tyle, że w przeciwieństwie do Piotrka powinien liczyć się w walce o podium imprezy przełomu roku.

    Żyła dziś skakał tylko i aż dobrze - dzisiaj to jeszcze wystarczyło na top10, oby jutro zameldował się tam 3 raz z rzędu.
    Kubacki - po tym jak był zadowolony ze skoków w 2 konkursie, w Niżnym Tagile i świetnym występie w drużynie notuje coraz słabsze występy w konkursach. Jutro ostatnia szansa żeby wlać trochę nadziei przed świętami ale niestety forma chyba idzie w dół w przeciwieństwie do tego co było rok temu.
    Stefanek dziś zrobił swoje - więcej nie mamy prawa wymagać, podobnie Murańka, który skoczył na swoim poziomie (kolejne punkty PŚ pewnie w wieku 30 lat).
    Kot dziś zawiódł na całej linii - mając takie warunki brak awansu do drugiej serii jest kompromitacją.
    Nad Wolnym nie chcę się pastwić ale chyba zesłanie do PK dobrze mu zrobi.

    Udany występ kadry B Japonii - czy dożyjemy czasów kiedy podobnie zaprezentują się nasi odpowiednicy?
    Zadziwiająco coraz słabszy w tym sezonie Zajc (po Ruce przestał skakać), nieswój Tande, Schlierenzauer podobny do tego z ostatnich lat, słabiutki Freitag - to niespodzianki in minus.
    In plus Tkachenko czy Muminov (za awans do zawodów).
    Chciałoby się powiedzieć - "ależ mają mnóstwo talentów Finowie" (no niestety nie mają, bo po zeszłorocznej formie Aalto nie zostało absolutnie nic).

  • Bernat__Sola profesor
    @stivus

    A pamiętasz skok Ulagi z Igrzysk w Sarajewie? Pytam na serio.

  • pawelf1 profesor
    @Bernat__Sola

    Porównanie bez sensu ........przy równej ilości punktów w TCS regulamin przewiduje miejsca eq.. tak jak w pojedyńczym PŚ , za to w klasyfikacji generalnej o kolejności decydują następne punktu regulaminu co zresztą oczywiste .
    Z resztą widać sam zawodnik pewnie wie mniej od "pierdzifotelików" .... tak to już jest na ty dziwnym świecie.:):)

  • zimowy_komentator profesor
    Nie reaktywacja, tylko reset

    nie od dziś wiadomo, że Kamil z tyłu ma taki guzik, do którego dostęp ma tylko Apoloniusz Tajner. Gdy jest źle (a w tym sezonie jest) to Apollo po prostu wciska ten guzik i resetuje Kamila, który nagle zaczyna skakać jak nowo narodzony, tym samym zasłaniając beznadzieję. Reset musiał nastąpić po powrocie z dalekiego wschodu lub po Klingenthal.

  • Brygadzista doświadczony

    Mam nadzieje, ze to pojedynczy wyskok Stocha, a szczyt formy szykuje jednak na Planice.

  • Xenkus profesor

    Oby teraz Kamil się nie podpalił po tym zwycięstwie, i jutro też skakał na luzie. Wtedy powinno być podium, może nawet 2 wygrana choć będzie bardzo ciężko o to.
    Choć prawda jest taka, że niedzielne skoki w Klingenthal wyglądały tak jakby ta forma już lada moment miała nadejść.

  • Bernat__Sola profesor
    @dervish

    I na stronie Prevca ("WINNER OF THE BIG CRYSTAL GLOBE IN THE SEASON 2015/16"), i na infografice chodzi o Kryształową Kulę. Spójrz na PDF FISowski z tamtego sezonu: http://medias2.fis-ski.com/pdf/2015/JP/3913/2015JP3913WC.pdf Jak można zająć 1. miejsce i nie wygrać? Jeśli Prevc nie wygrał Pucharu Świata 14/15 (mówię o Pucharze Świata, nie Kryształowej Kuli), to Janda nie wygrał TCS 05/06.

  • bodzio7n stały bywalec

    Gratulacje Kamilu

  • Bernat__Sola profesor
    @anonim

    Przecież to był żart z tym DSQ, a Wy się nie wiadomo jak oburzacie. Bajlando jakby pisał od początku z jednego konta, to byłby już profesorem, a weteranem co najmniej.

  • INOFUN99 profesor

    Świetny konkurs Kamila, dwa bardzo dobre skoki, lecz znając "Rakietę z Zębu" z pewnością nie pokazał maksa. Brawo za 34 zwycięstwo w karierze w PŚ. Dobrze Żyła, choć od niego oczekujemy znacznie więcej niż lokaty pod koniec pierwszej 10. Dawid bardzo słabo jak na niego. Stefan na plus, pokazał swój aktualny poziom. Kot coraz gorzej, Klimek słabo, a Kuba dziś tragicznie, bo on powinien walczyć o Top 10, w każdym konkursie, a nie o kwalifikację, której dzisiaj brakło. Maciek, Stefan, Kuba i Klemens to właśnie oni walczą o 3 miejsca na TCS, bo Dawid, Kamil i Piotrek są pewni udziału w TCS. Tkachence niewiele brakowało do pierwszych w karierze punktów, ale Kazach stale pokazuje, że jego poziom sportowy się podnosi. Z Tandego uszło powietrze, choć w jego przypadku było pewne, że jego dyspozycja spadnie, z powodu problemów zdrowotnych, które latem dały o sobie znać, przez które Norweg ma pewne braki treningowe. Schliri dalej nierówny. Bardziej od wyników naszych 5 białoczerwonych(Kubacki, Hula, Murańka, Kot, Wolny) w tym dniu, wku*rwiło mnie zachowanie nalepszego przyjaciela Stocha, czyli redaktóra Jabłońskiego, który słabe rezultaty naszych skoczków próbował przykryć 34 wiktorią Kamila. To pokazało zupełny brak moralności i profesjonalnego podejścia "pana" Macieja do pracy dziennikarza.

  • Seba20 stały bywalec
    @Bernat__Sola

    Że reszta drużyny wystąpiła słabo w przeciwieństwie do Stocha

  • Bernat__Sola profesor
    @Złoty Orzeł

    Co Dominik powiedział?

  • Pavel profesor
    @Vow_Me_Ibrzu

    Przełamanie całej grupy? Toż to cała grupa skacze beznadziejnie, jedynie Stoch zdołał się odbić. Kubacki jak zwykle król treningów i kwalifikacji, a w konkursie dno, Kot balansuje gdzieś na granicy drobnych punkcików i braku awansu, Murańka przypadkiem zdobył punkty i wrócił do formy, Hula jak to Hula zbliża się do końca kariery, czasem coś uciuła, a czasem do 50-tki nie wejdzie, Żyła skacze w zależności jaki ma humor, a największa nadzieja polskich skoków czyli Wolny wyraźny dołek formy. Zobaczymy jak będzie wyglądała dalsza część sezonu, ale póki co nie wygląda to zbyt rewelacyjnie.

  • Maradona profesor
    @przemek32143

    To prawda, że Małysz i Stoch mają sukcesy przebijające Norwegów czy Niemców, bo chyba tylko Austria ma więcej wygranych głównych imprez/turniejów.

    Tylko trochę się przyczepiłem do tych słów, że Norwegowie nic nie wygrywają bo jednak nawet w 21 wieku trochę tych triumfów indywidualnych mają.

  • przemek32143 profesor
    @XuruTu

    Do tej pory tylko Maryna Gąsienica-Daniel startowała regularnie w PŚ i czasami potrafiła zapunktować czy to w gigancie czy superkombinacji. Trzeba jednak mieć punkty Fis-owskie żeby brać udział w PŚ. A jak widać na stronie FIS, nasi nie podbijają tam konkurencji. Co do konkurencji zimowych ogółem to bez wypracowanego szkolenia młodych jak Austria czy nawet Słowenia nie mamy na co liczyć po za perełkami(Małysz,Kowalczyk,Sikora). W biegach narciarskich kobiet to wygląda jeszcze nawet bo jest kilka młodych i utalentowanych zawodniczek ale czy nie zostaną zmarnowane to jest pytanie.

  • Vow_Me_Ibrzu doświadczony

    Mam nadzieję, że to będzie jakieś przełamanie całej grupy, potwierdzenie, że praca idzie w dobrym kierunku, impuls psychologiczny. Radość Michala Doležala była wielka, bo ciągle brakowało takiego balonu.

  • kibicsportu profesor

    Naprawdę cieszy ta wygrana Kamila.
    Co więcej ważne jest to, że oddał dzisiaj cztery z rzędu świetne skoki.
    Myślę, że dla Kamila jest to ważne, aby ustabilizować formę.

    Skoki to jest jednak sport nieprzewidywalny. Przez trzy weekendy, Kamilowi czegoś brakowało, był rozczarowany, sfrustrowany. Nagle przychodzi kolejny weekend, jeden skok i poszła seria udanych skoków :)

  • XuruTu bywalec

    Brawo Kamil. Światełko w ciemności polskiego sportu zimowego. Pora na tradycyjne zestawienie:
    Kombinacja norweska Ramsau: 30. Szczepan Kupczak (12. po skokach)
    DNQ Adam Cieślar
    Biegi narciarskie Planica: sprint K: DNS
    sprint M: 53. Maciej Staręga ; 54. Kamil Bury
    Biatlon Le Grand-Bornand:
    bieg na dochodzenie M: 57. Grzegorz Guzik
    bieg na dochodzenie K: 45. Kinga Zbylut ; 49 Kamila Żuk
    Z kolei oba dzisiaj zaplanowane zawody narciarstwa alpejskiego zostały odwołane.
    I teraz mam pytanie do Was. Czy mamy w ogóle Polaków/Polki z prawem startu w PŚ narciarstwa alpejskiego? Od początku sezonu oglądam i ciągle widzę komunikaty, że "Polacy nie startują".

  • przemek32143 profesor
    @Maradona

    Mówimy o indywidualnych osiągnięciach oraz o 21 wieku bo czasy Opaasa czy Bredesena mnie nie interesują. A prawda jest taka że dwóch Polaków wygrało dużo więcej niż 30 Norwegów.

  • Nowyskoczek5 profesor
    Gratulacje Kamil !

    Jeest !
    Wreszcie mamy zwycięstwo polskiego skoczka !
    Piotrek dobrze (jak narazie najlepszy wynik w sezonie) .
    Dawid dzis słabo.
    Stefan dobrze, są punkty to najważniejsze . Więc wszystko wskazuje na to ze Hula zostanie na TCS .

  • EddieKoteł weteran

    Kamil świetnie, ale taki wciąż nie w pełni usatysfakcjonowany, widać, że chce czegoś więcej, nie szalał po skokach za bardzo. Jeżeli jutro też będzie na podium, możemy się szykować na piękną rywalizację z Kraftem i Kobayashim na T4S (ciekawe, w jakiej formie wróci Sato, wciąż widzę w nim czarnego konia tego sezonu).

    Poza Żyłą jeszcze niestety mamy dramat i opad rąk.

  • alo profesor
    @grzmiwuj

    Nie o tą mi chodzi tylko wtedy gdy pokazują w slow motion skoki trzech najlepszych. W ubiegłym roku tez ta muza była i nie mogę jej znaleźć

  • 23haze doświadczony
    Man Of The Day

    and Winner!

  • FunFact weteran

    Rzuciło mi się dziś w oczy, jak piekielnie szybki na progu jest obecnie Lindvik (pod względem ułożenia pozycji w locie). To już poziom bliski Ryoyu, jeśli poprawi technikę lotu to może być z niego potężny zawodnik niebawem.

  • Raptor202 profesor
    @przemek32143

    Wolę 5 zawodników na top 15, top 10, top 5 .

  • Maradona profesor
    @Adi33

    3 wynik serii w słabszych warunkach niż Kraft czy Stoch

  • Maradona profesor
    @przemek32143

    Po pierwsze to Norwegia ma 3 Kule a nie jedną.

    Po drugie to "nic nie wygrywać" to spore nadużycie, bo Norwegowie mają jednak sporo sukcesów a w ostatnich 15 latach wygrywali wszystkie główne trofea indywidualne. O wielu złotych medalach w drużynie nawet nie wspominam.

  • kibicsportu profesor
    @przemek32143

    Dokładnie.
    Ja wolę, żebyśmy mieli takich wielkich skoczków jak Adam i Kamil, niż całą gromade, skaczących dobrze, ale indywidualnie bez wielkich sukcesów.
    Zresztą nikt nie pamięta drużyny, tylko osiągnięcia indywidualnie. No może wyjątek, to Austria za czasów Pointnera.

  • zimowy_komentator profesor
    Rafał Kot nie występuje

    bo Szaranowicz skończył dyrektorowanie w TVP Sport. Przeczytałem kiedyś w wywiadzie z R.Kotem, że to właśnie on ściągnął go do TVP. Szaran przestał być dyrektorem w 2017 roku i jakoś od tego czasu R.Kot przestał komentować.

  • Orzeu_Zwisly weteran
    @alo

    Leftfield - release the pressure? Kiedyś była taka w Engelbergu na 100% dzisiaj nie słyszałem co było

  • grzmiwuj doświadczony
    @alo

    "Conquest of paradise" Vangelisa

  • stivus profesor

    Nie wiem, jak ocenić ten konkurs. Bardzo cieszy zwycięstwo Kamila, cieszy 8. miejsce Piotra, reszta raczej bez pozytywów. Dawid zawiódł bardzo, przypomina tego mistrza serii treningowych sprzed 2-3 sezonów, niebezpiecznie wraca na stare tory. Bardzo dużo sobie po nim obiecywałem w tym sezonie, więcej niż po Kamilu. Drugi ogromny zawód to Kuba Wolny, bo on ma papiery na dalekie skakanie. I też sądziłem, że dla niego podia, ba zwycięstwa, zaczną się w tym sezonie. Nie wiadomo, jak wpłynęła na niego zmiana trenera. Niewiele rzeczy o tej kadrze wiemy.
    Boję się tylko jednego: żeby to zwycięstwo Kamila to nie był casus drużynówki z Klingenthal. Generalnie coś jest w tej kadrze nie tak., jest inaczej niż w zeszłym sezonie. Brak formy, powiecie. Ale jakie jest wobec tego wytłumaczenie pozostawienia daleko w tyle konkurencji tydzień (!!!) temu w drużynówce w Klingenthal? Przeciez w tym konkursie brylowali własnie Kubacki i Wolny, a Kamil był zdecydowanie najsłabszym ogniwem drużyny. Nazajutrz żaden z nich nawet nie zbliżył się do wyników z soboty. Nie rozumiem skoków, mimo, że oglądam je od ponad 30 lat i pamiętam czasy Bokleva, Nykkaenena, Fijasa i Eddiego "The Eagle" z jego stylowymi okularkami.
    O Huli, Murańce czy Kocie się nie wypowiem. Z całej tej trójki tylko Maciek rokuje, ale już coraz słabiej. Żal patrzeć jak się miota w poszukiwaniu formy. A to przeciez skoczek z dużym talentem.

  • Orzeu_Zwisly weteran
    Kamil Kamilem, jak wiadomo najważniejsze są Zwisłe Orły

    Jako że sezon wkracza w najlepszą fazę, o Orły walczono dziś zaciekle.

    Zwisły Orzeł - No przykro mi, ale Schlieri dzisiaj skisił i zawiódł najgorzej, (pomijając operatorów kamery, jak co roku) ale akurat dzięki nietypowej kamerze było widać jak ułożył się w locie jak złamany kadłub Titanica, przechylony na jedną stronę, już Gregor wita się z gąską a w kolejnym konkursie Zwisły Orzeł...no i tak ta rzeczywistość od kilku sezonów wygląda.

    Nominacje nr 1 - Przewidywalnie słabiutki Freitag został rozszyfrowany, po raz kolejny dzięki operatorom kamery. Otóż widać jak w locie kręci tyłem na prawo i lewo, a więc w d... zamiast luzu chyba są co najwyżej owsiki. Zaleciłbym odstawić Puchar Świata na tydzień, ale za tydzień jest TCS więc na pewno i tam zobaczymy Ryśka walczącego o Orła, i to oczywiście o tego najważniejszego.

    Nominacja nr 2 - Timiego Zajca trzeba złapać za jaj...i zaciągnąć na k-90 i potrenować odbicie bo znowu szoruje tyłem nart po zeskoku, nie jest to najlepszy czas dla tego zawodnika.

    Tande chyba po kontuzji, więc byłem miłościwy, tak ładnie tego Stefanka wpuścił. Ogólnie jeszcze raz podkreślę...ZA NISKO BELKA, nikt się nie otarł nawet o HS i to już któryś taki ''średni'' konkurs w tym sezonie. Super Kamil dzisiaj skakał cały dzień, widać że humor już dopisuje, więc i kolejne zwycięstwo do listy dopisuje. #JanneAhonenZaDwaZawodyCiePokonam
    Kraft widać że też jest bardzo blisko topu, albo to jest ten top, Ryoyu jutro niemożliwe, żeby nie kontratakował, obstawiam że pozamiata dwóch wyżej wymienionych, ale jednak ciekawie jest zobaczyć walkę wszystkich tych zawodników w super formie. Geiger kolejne podium, ale pewnie jutro już nie będzie tak dobrze. Piotrek na plus, Hula dobry drugi skok, Dawid jak zwykle ostatnio zawiódł, a ten drugi skok no to już kwintesencja, ale odbił się z powietrza. Bardzo dobre prędkości wszystkich Polaków. Forfang jak nikt na niego nie liczy to potrafi skoczyć. No i Lindvik...widać że nogi dalej Mr. Glass ale skacze coraz dalej i stabilniej.

  • dervish profesor
    @bardzostarysceptyk

    Prevc wygrał 1 PŚ. Trochę źle to wygląda jak główny statystyk wprowadza w błąd. Zerknij na oficjalna stronę P.Prevca a jak mało ci tego to na infografikę która pokazują podczas każdego skoku Słoweńca.

  • tobiaszko stały bywalec
    @zimowy_komentator

    Czyli w 2 serii miał swój normalny skok? a przegrał z Kamilem w tej serii ? Przegrał ze Stefanem ponad 3 pkt z Kamile o 0,3 jedynie z Geigerem wygrał, i pragne zauwazyc ze Kamil miał słabszy skok jesli chodzi o predkość na progu w 2 serii niz w 1 wiec nie był on tak dobry jak w 1 a i tak skoczył świetnie

  • pawelf1 profesor
    @23haze

    Pretensje do Okęcia ...zgubili bagaż ze sprzętem dziennikarzy skijumping.......

  • Adi33 bywalec
    @zimowy_komentator

    nie przesadzaj Ryoyu miał 3 wynik 2 serii

  • przemek32143 profesor
    @Radek95

    Wolisz 5 zawodników na top 15, top 10, top 5 czy jednego dominatora? Popatrz na Norwegów, ile oni mieli dobrych zawodników, pewnie z 10 razy więcej od nas ale to Polska ma 6 pucharów świata a Norwegia 1. Wolę scenariusz żeby przez następne 10 lat była przeciętność i potem wyskoczył kolejny mistrz niż być w czołówce ale nic nie wygrywać. Bo PN się nie liczy...

  • alo profesor

    Jak się nazywa ta zarąbista melodia w TV po skokach trzech najlepszych skoczków? Wie ktoś? W tamtym roku tez taka była tu w Engelbergu

  • bardzostarysceptyk profesor
    Czołówka zwycięzców konkursów PŚ, 20 i więcej wygranych. Kamil Stoch na samodzielnym 5 miejscu.

    53 - Gregor Schlierenzauer (Austria) wygrał 2 PŚ
    46 - Matti Nykänen (Finlandia) wygrał 4 PŚ
    39 - Adam Małysz (Polska) wygrał 4 PŚ
    36 - Janne Ahonen (Finlandia) wygrał 2 PŚ
    34 - Kamil Stoch (Polska) wygrał 2 PŚ
    33 - Jens Weissflog (NRD / Niemcy) wygrał 1 PŚ
    28 - Martin Schmitt (Niemcy) wygrał 2 PŚ
    25 - Andreas Felder (Austria) wygrał 1 PŚ
    23 - Thomas Morgenstern (Austria) wygrał 2 PŚ
    23 - Simon Ammann (Szwajcaria) wygrał 1 PŚ
    22 - Peter Prevc (Słowenia) wygrał 2 PŚ
    22 - Severin Freund (Niemcy) wygrał 1 PŚ
    20 - Andreas Goldberger (Austria) wygrał 3 P

  • zimowy_komentator profesor
    Prawda jest taka, że gdyby Ryoyu skoczył swój normalny skok w I serii

    to Kamil, Kraft i Geiger zostaliby dalekoooo w tyle.

    Jutro musi wyrwać Kraftowi żółtą koszulkę z gardła, bo jeśli Austriak ma być liderem na przerwę świąteczną to ja dziękuję...

  • Złoty Orzeł profesor

    uu, Dominik, narażasz się na wylot z TVP

  • Oczy Aignera profesor
    @Cinu

    I to jest postawa kibica skoków narciarskich. Prawdziwy fan jest stabilny w uczuciach. Gdy komuś się nie uda, to trzeba go wesprzeć. Gdy się powiedzie, to można się cieszyć.

  • 23haze doświadczony
    kpiny?

    Mam pytanie do skijumping.pl: co stoi za tym, że nie umieszczacie aktualnych zdjęć do wiadomości dnia? przecież to jest elementarna sprawa, przedszkole dziennikarstwa! To jest irytujące, że fotka załączona do wiadomości jest z innego wydarzenia.

  • przemek32143 profesor
    @Złoty Orzeł

    Ale w samym Engelbergu nie miał tak dobrego dnia jak ten dzisiejszy.

  • erytrocyt_ka profesor

    Cztery takie równe skoki dzisiaj, to nie może być przypadek, jednorazowy wyskok, niesamowita taka odmiana względem minionego weekendu.
    Nie chce pompowac balonika, ale co, może jutro zwycięstwo numer 35? :)
    Szkoda tylko, że reszta Polaków, cóż, średnio. Jeszcze Żyła w miarę, ale Kubacki niestety zawiódł i to mocno.

  • GOTS weteran
    @anonim

    A chcesz odpowiadać na przemoc, która zabiera życie, majątki, wolność itd. miłością? Sorry, hymn jest taki jak nasza historia i mentalność, akurat tej kwestii nie powinniśmy się wstydzić. Polacy przy wszystkich swoich wadach, przywarach akurat z tej kwestii mogą być dumni - w przeważającej większości są niezłomni i walczą do końca.

  • the_foe doświadczony

    przed finalnym skokiem Stocha, brałem 2. miejsce w ciemno. Sukces niesamowity.

  • cavalierjan19 profesor
    @anonim

    A co złego jest w bronieniu się przed napastnikiem/najeźdźcą?

  • GOTS weteran

    Od pierwszego skoku dzisiaj widać, że u Kamila coś "przeskoczyło" i wszedł na swój dobry poziom.
    Świetny konkurs, jeśli chodzi o emocje. Całościowo niestety nie wygląda to już tak dobrze. Są braki i niedociągnięcia, ale myślę że jutro będzie konkurs w wykonaniu Maćka i Dawida oraz Jakuba na dużo wyższym poziomie.
    Świetnie preludium dla Kamila przed TCS.

  • cuba libre bywalec

    Gratulacje dla Kamila.

  • bardzostarysceptyk profesor
    Moje tradycyjne zestawienie.

    Punktacja Pucharu Narodów dzisiejszych zawodów PŚ w Engelbergu 1 (Szwajcaria)
    Państwo, w nawiasie zajęte miejsca, suma punktów, liczba punktujących zawodników.

    1. Austria (2, 7, 14, 18, 20) ...... 158 pkt (5 zawodników)
    2. Polska (1, 8, 22, 25) --.......... 147 pkt (4 zawodników)
    3. Niemcy (3, 10, 11, 19, 23) ... 130 pkt (5 zawodników)
    4. Norwegia (5, 6, 9) -.............. 114 pkt (3 zawodników)
    5. Japonia (4, 16, 29, 30) .......... 68 pkt (4 zawodników)
    6. Słowenia (12, 13, 24, 28) ...... 52 pkt (4 zawodników)
    7. Szwajcaria (15, 21) ............... 26 pkt (2 zawodników)
    8. Rosja (17) -............................ 14 pkt (1 zawodnik)
    9. Czechy (26, 37) ---.................. 9 pkt (2 zawodników)

    Dzisiejsze 1m Kamila Stocha to 83 zwycięstwo i 202 podium polskich skoczków w konkursach indywidualnych PŚ.
    To też 2 podium w tym sezonie.

    Podia Polaków w konkursach PŚ, stan po dzisiejszym konkursie.

    Adam Małysz --....... 39 -- 27 -- 26 ... razem 92
    Kamil Stoch -.......... 34 -- 18 -- 16 ... razem 68
    Piotr Fijas ................. 3 --- 1 ---- 6 ... razem 10
    Maciej Kot -............... 2 --- 1 ---- 0 ... razem 3
    Dawid Kubacki --...... 1 --- 4 ---- 4 ... razem 9
    Piotr Żyła -................ 1 --- 3 ---- 7 ... razem 11
    Stanisław Bobak --... 1 --- 2 ---- 1 ... razem 4
    Jan Ziobro -.............. 1 --- 0 ---- 1 ... razem 2
    Krzysztof Biegun -.... 1 --- 0 ---- 0 ... razem 1
    Tadeusz Fijas ........... 0 --- 0 ---- 1 ... razem 1
    Janusz Malik --......... 0 --- 0 ---- 1 ... razem 1
    ---------------------------------------------------------------
    ................................ 83 -- 56 -- 63 .. łącznie 202

    Podia Polaków w sezonie 2019/20

    Kamil Stoch ...... 1 - 0 - 1 = 2

  • tjzE weteran

    Brawo!!!

  • Cinu profesor
    @Radek95

    Polaczki zawsze znajdą powód do zamartwiania się i samo-biczowania. POLACY cieszą się wygraną Kamila. Ja tam wolę się cieszyć.

  • Wąski123 doświadczony

    Zapewne jutro w studiu zobaczymy Tajnera z okazji sukcesu

  • Bernat__Sola profesor
    @przemek32143

    Z tym 3. PŚ bym się nie rozpędzał.

  • grzmiwuj doświadczony

    Jestem dumny i szczęśliwy, że mogłem to oglądać i tego doczekałem. W życiu bym się nie spodziewał. Nawet bardziej, niż zwycięstwo cieszy mnie wspaniała seria czterech skoków Kamila z rzędu. To znaczy, że wreszcie chyba wróciła świeżość, bo technicznie te skoki wyglądały dobrze już w Klingenthal. Przyszło w najbardziej odpowiednim momencie.

  • Radek95 stały bywalec
    słabo

    Stoch, trochę Żyła i długo nic. Słabo to wygląda.

  • Orzeu_Zwisly weteran
    @Bernat__Sola

    Wiadomo, że to nie Babiarz tylko Chłopiarz...

  • Złoty Orzeł profesor
    @przemek32143

    W 16/17 to on przed Engelbergiem był 4 i 1.
    W 13/14 wygrał i był 2.
    W 17/18 był drugi i szósty.

  • zimowy_komentator profesor
    Polskie skoki za 100 lat

    Komentuje Brajan Szczęsny, prawnuk Sebastiana Szczęsnego:

    "a z trumny właśnie wyciągnięty został Kamil Stoch ! w tym momencie układany jest na belce startowej, czekamy na zielone światło... Kamil, leć jak najdalej ! jest, jest zielone światło... ruszył pchnięty przez trenera, świetna prędkość na progu, dobre ułożenie w locie... i jeeeest !!! jest, mamy kolejne polskie zwycięstwo" !!!

    "miejsca pozostałych naszych: młodzi skoczkowie niestety jak wiemy nie zakwalifikowali się, a będący w dobrej formie Piotrek Żyła nie wystartował, gdyż zacięły się drzwi w karawanie" XD

  • PudelkoZapalek profesor
    @gebala76@o2.pl

    Od dawna wiadomo, że będziemy drugą Finlandią i trzeba czekać aż pokolenie które wychowało się na Stochu wejdzie w odpowiedni wiek.

  • alo profesor

    Mazurek dla Kamila wreszcie okazały w dwóch zwrotkach a nie w jednej jak w Klingenthal

  • Złoty Orzeł profesor
    @Jannush

    Bo to pewnie ludzie którzy zostali z komuny wyjęci.

  • opel123 doświadczony

    Ale to trąbienie podczas hymnu jest frajerskie

  • przemek32143 profesor

    Stoch wyglądał dziś lepiej niż w tym samym okresie w 2013/14, 2016/17 czy 2017/18. Aż ciężko uwierzyć jak bardzo się poprawił względem poprzedniego tygodnia. A wydawało się że po 3 wielkich sezonach musi wreszcie spaść ze szczytu. Dla Stocha chyba nie ma granic czy to jeśli chodzi o 40 zwycięstw, 3TCS czy 3PŚ.

  • Khazu stały bywalec

    Co to za [***] z tą trąbka. Tylko chlosta za takie buractwo

  • Złoty Orzeł profesor
    @gebala76@o2.pl

    Póki są sukcesy, cieszmy się. Co będzie to będzie.

  • Koksownic bywalec
    Trąbka

    brawo kibicu

  • Jannush profesor

    Co za wieśniaki trąbią na hymnie? Zero kultury.

  • gebala76@o2.pl początkujący

    Ja ogolnie to zazdroszcze norwegom mega mloda ekipa lindvik, pedersen, markeng, forfang tez mlody a my gdzie jestesmy wy sie cieszycie zwyciestwem stocha a jak nasza starsza ekipa odejdzie to gdzie sa mlodzi jestem mega tym przerazony....

  • Bernat__Sola profesor
    @zimowy_komentator

    W końcu ostatnio nieczęsto ma okazję komentować skoki Włocha o aparycji modela.

  • Złoty Orzeł profesor
    @julek16

    No, odezwał się ten co skreślał Stocha w Klinghental.

  • Złoty Orzeł profesor
    @ZXCVBNM_9999

    Bo mnie śmieszy ten przedwczesny entuzjazm :P
    Zawsze może zdarzyć się wpadka i z radości będzie płacz.

  • julek16 weteran

    @Bartek002 pisze głupoty na poziomie 11latka który ogląda skoki od 2konkursów

  • Oczy Aignera profesor
    @MatiFan

    "Janne Ahonen, na następnych zawodach Cię pokonam."

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    To Engelberg

    Więc gdzie jest Jan ZIOBRO?

  • kibicsportu profesor
    @pawelf1

    Dzisiaj dwie serie wygrał Kamil i dwie serie Stefan Kraft.
    Dzisiaj ta dwójka odleciała rywalom.

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @Złoty Orzeł

    To ja już wolę Majora Kupricha :)

  • pawelf1 profesor
    Jeżeli dobrze liczę....

    dzisiaj Kamil dwie serie wygrał i w dwóch był drugi . I właśnie to mnie bardzo cieszy bo widać że jest bardzo równy .

  • Złoty Orzeł profesor
    @Toyminator

    W przerwie między 1 a 2 serią też pisałem totalne głupoty nadające się na dyskwalifikację?

  • Złoty Orzeł profesor
    @ZXCVBNM_9999

    Uważaj, żeby Ci żyłka nie pękła z tej złości :D
    Potrollować zawsze trzeba.

  • MatiFan doświadczony
    -

    Pięknie, brawo konkurs! Ale spokojnie z tym prezentem świątecznym, jutrzejszy dzień może okazać się prawdziwą paczką.
    #34 stało się faktem, Ahonen już drży... :)

  • Dama_Karmelowa profesor

    Pogłoski o końcu Kamila okazały się przedwczesne. Który to już raz :D. Nigdy nie lekceważ serca mistrza!
    Dumna jestem, że mogę to oglądać. A już miałam się nie wzruszać, no

  • zimowy_komentator profesor
    "Miejsce gdzie mężczyźni zdejmują spodnie"

    Babiarzowi się tak skojarzyło, bo głodnemu chleb na myśli :)

  • Szymon44 stały bywalec
    @Elenika

    Dobre :)

  • PudelkoZapalek profesor

    Kamil musiał coś zepsuć bo nie był zadowolony z drugiego skoku

  • Obiektywny01 stały bywalec

    Brawo Kamil super jest pierwsza wygrana lecimy dalej :D

  • Obiektywny01 stały bywalec

    Brawo Kamil super jest pierwsza wygrana lecimy dalej :D

  • Bleyz bywalec
    @alo Brainless.

    Też mi ciśnienie podniósł gość, ale miałem od razu odpalony live fis na karcie i jest czysto więc no :) Świetne skoki, nikt się raczej nie spodziewał. Równe warunki, wreszcie coś zaskoczyło, lecimy lecimy Kamilu po kolejne cztery konkursy w tcs :D

  • alo profesor

    Kubacki spadł w generalce z 9 na 10

  • atalanta doświadczony

    Kamil jest nie do zdarcia. Brawo, brawo, brawo.

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @Złoty Orzeł

    DSQ of BIB 61 Bartek002 (SCE 10 - Idiotyczny Komentarz)

  • Szymon44 stały bywalec

    Brawo! 34 zwycięstwo w karierze!

  • Meier_Welle bywalec
    Kamil <3

    A teraz o ryoyu. Czy tylko mi się wydaje, że Forfang i Lindvik (bodajże Huber też) powinni być przed nim? Odnoszę wrażenie, że to było oszukane (nie osądzam, tylko tak czuję)

  • Oczy Aignera profesor
    Ciągły spokój

    Psy szczekają, a karawana jedzie dalej.

  • Toyminator profesor
    -

    No i fajnie. Spełnił już w połowie,moje oczekiwania co do niego, na ten sezon ;D Oczekiwałem dwóch zwycięstw, top 10 na koniec sezonu, i jeszcze dwóch podiów . Top 10 będzie na pewno, jedno podium i zwycięstwo jest.

  • Funegosum weteran

    Jeeeest, ale super! Od razu pierogi smakować będą lepiej ;-)!

  • alo profesor
    @Złoty Orzeł

    Co ty straszysz[***]

  • zimowy_komentator profesor
    A mówiliśmy

    poczekajmy do Engelbergu :D

    Kurczę, aż szkoda, że nie ma bajarza Tajnera w studio, bo usłyszelibyśmy kolejne magiczne bajki o magicznym Engelbergu z tej jakże idealnej okazji.

  • LaraJean doświadczony
    @stivus

    Coś mówiłeś?

  • pawelf1 profesor
    @jma

    Dobre :):):) Ale te przygłupy zawsze będą marudzić ....po to tu przychodzą .....


    Gratulacje dla Kamila i Piotrka i trochę dla Stefana . Reszta jutro do poprawki.

  • Jannush profesor

    Brawo Kamil, ale przez beznadziejny konkurs Kubackiego nie dobiliśmy do 150 pkt, więc konkurs będzie tylko dobry, a nie bardzo dobry. Zawiódł dzisiaj Kubacki, Kot, Wolny i Murańka. Minusów jest więcej niż plusów, ile można ciągnąć ten wózek na Kamilu, wspomagając go czasem Żyłą i Kubackim.

  • Elenika początkujący

    Kamil. You are the superhero you can save the world.
    #34 stał się faktem.

  • PawelK95 doświadczony

    W życiu bym nie pomyślał tydzień temu;)

  • smiechu stały bywalec
    Pięknie

    Pięknie Król wraca tam gdzie jego miejsce !! brawo piękne skoki chodź kraft odpalił w drugiej ale Kamil równe 4 skoki wszystkie powyżej 135m jest pięknie a jutro może być jeszcze lepiej

  • Admary stały bywalec

    #34!

  • Bernat__Sola profesor

    Kraft liderem PŚ tak w ogóle (straty miał 14 pkt, nie 24, panie Marku).

  • zimowy_komentator profesor
    Komentatorzy TVP odlecieli

    "rozpakowujemy prezent powoli i patrzymy jakim blaskiem nas oświetli"

    "to było jak leżakowanie dobrego wina, które wystrzeliło właśnie teraz"

    Kopalnia cytatów dzisiaj :)

  • tomek20 weteran

    Taaaaaaaaak! Brawo!

  • Xander1 profesor

    Kamil to jest jednak fenomenalny! Niby kryzys o którym się mówi od tygodnia, a tu takie piękne zwycięstwo. On jest niesmowity i długo nie doczekamy się kolejnego takiego skoczka.

  • Złoty Orzeł profesor

    Czyli 21.12 nadal zaczarowany dla Polaków ;d

  • jma profesor

    Łeeeee lipa. Nawet Kamil nie poprawił swojej pozycji. Jedynie Stefan Hula...

  • alo profesor

    Jeeeeest! Ruszyła maszyna !
    And the winner is #34

  • Bernat__Sola profesor

    Pięknie, pięknie i znowu najdalej! #34, przeskakuje Weissfloga.

  • stivus profesor

    Jestem w szoku. Kamil wygrał. Dzięki, Kamil! To najpiękniejszy prezent świąteczny.

  • xzcvvy weteran

    JEEEEEEEEEEEEEEEST!!!!!!

  • dervish profesor

    Kamil! Jeeeeeeest #34.
    Piekniejszego prezentu nie wyobrazalem sobie.

  • Tomeson weteran

    Jeeest!!! Brawo Kamilu!

  • opel123 doświadczony

    No i super:)

  • Złoty Orzeł profesor

    JEEST!
    JEEEEEEEEEEEEEEEST!
    JEST JEST JEST!

  • Złoty Orzeł profesor

    JEEST!
    JEEEEEEEEEEEEEEEST!
    JEST JEST JEST!

  • PudelkoZapalek profesor

    JJJJJJJJEEEEEEEEEESSSSSSSSSSTTTTTTTTT

  • Złoty Orzeł profesor

    JEZUS, jednak drugi.

  • Major_Kuprich profesor
    I po Kamilu

    Gratulacje dla Krafta

  • mozart doświadczony

    oj obawiam się że Stoch nie będzie na podium

    a jednak się udało :)

  • Złoty Orzeł profesor

    Kamil się spali.

  • jma profesor

    OJP, ale walka!!! Piękny skok Krafta. Jaka odpowiedź Kamila?

  • PudelkoZapalek profesor

    Super skok Krafta, ale Kamil może skoczyć podobnie

  • Złoty Orzeł profesor

    Czy ja wiem? Skok na poziomie Stocha z 1 serii.

  • Bernat__Sola profesor
    @unnameduser

    No wiem, wiem, ale raczej dwóch braci nie miało by na imię tak samo :P (bo Andre znaczy "drugi" z tego, co słyszałem).

  • Łotysz stały bywalec

    Kraft bomba! Brawo

  • SebaSzczesny profesor

    Kraft wygrał konkurs

  • stivus profesor

    Obawiam się, że Kamil jednak nie jest w formie na zwycięstwo. Pewnie wypadnie z podium nawet.

  • dervish profesor

    Geiger uff alez emocje

  • alo profesor

    Ryoyu i tak mocny. Z 11 miejsca na chyba 4. Gajger ratuje Niemiaszków

  • PudelkoZapalek profesor

    Szykują się dobre warunki dla Krafta..

  • Złoty Orzeł profesor

    Geiger fuks do wiatru, oby Kraft go nie miał.

  • PudelkoZapalek profesor

    Ryoyu zaraz na podium wleci

  • Złoty Orzeł profesor

    Kraft skoczy 140 i pozamiatane. Ewentualnie Stoch przyfarci z warunkami i też doskoczy 140.

  • SebaSzczesny profesor

    ten śnieg sie szybko topi. Zanim Stoch będzie skakał to on już będzie na trawie lądował

  • Bernat__Sola profesor
    @Złoty Orzeł

    Żyła beznadziejnie? Nie powiedziałbym.

  • tomek20 weteran
    @Bernat__Sola

    Legenda głosi, że każdy komentator przynajmniej raz w życiu musi zaliczyć tę wpadkę :P

  • SebaSzczesny profesor

    Potrzebujemy tej wygranej Stocha jak nigdy wcześniej, Oby Kraft nie przeszkodził ale wydaje mi się że on tu moze odpalić

  • unnameduser stały bywalec
    @unnameduser

    Lepsze to niż "Jacobs Andersen" jak u pewnego byłego komentatora TVP

  • unnameduser stały bywalec
    @Bernat__Sola

    Mogło mu się pomylić :)
    https://pl.wikipedia[***]wiki/Daniel_Forfang

  • PudelkoZapalek profesor

    Wielu ląduje bardzo ostrożnie

  • Bernat__Sola profesor

    "Daniel Andre Forfang" Panie Igorze, naprawdę?

  • PudelkoZapalek profesor

    Czyżby spory awans dla Ryoyu

  • alo profesor

    No i ok Zyla w dziesiatce

  • jma profesor

    Z tą korektą po bocznym podmuchu to dobry skok Piotrka.

  • Złoty Orzeł profesor

    Wszyscy Polacy beznadziejnie.
    Ech.

  • PudelkoZapalek profesor

    Dobry wiatr dla Piotrka

  • Oczy Aignera profesor
    @SebaSzczesny

    Najpierw kasę na kurs zdobądź.

  • stivus profesor

    Wszyscy spadną. Tylko Stefek stoczył epicką walkę o swoje 25, miejsce.

  • zimowy_komentator profesor
    Kubacki odważnie powalczył z Hulą

    o jak najlepsze miejsce w trzeciej dziesiątce :)

  • Bernat__Sola profesor

    Hayboeck ładnie. Klimow wreszcie niezły występ. Takeuchi pokazuje, jak bardzo jest lepszy od Noriego. Pero rewelacja, ale lądowanie słabe. Kubacki nieudane zawody. Schmid świetnie. Koba będzie w top 10.

  • alo profesor
    @PudelkoZapalek

    Owszem ten skok mu się nie udał ale nie sądzę że zgubił formę. Przecież w treningu i w kwali skakał nieźle.

  • PudelkoZapalek profesor

    Dobrze że Ryoyu nie wygra

  • Złoty Orzeł profesor

    Kobayashi nie zawyżona odległość?

  • Wąski123 doświadczony

    Leyhe może wyskoczyć na TCS

  • Złoty Orzeł profesor

    Co się tam dzieje, nikt nie umie przeskoczyć 130?

  • PudelkoZapalek profesor

    Przed sezonem wielu liczyło, że Kubacki będzie naszym liderem, a on zgubił formę.

  • Xenkus profesor
    @SebaSzczesny

    No to Stoch nie wygra i trudno się mówi. Ja już teraz mówię, że raczej tego nie wygra

  • SebaSzczesny profesor
    @Złoty Orzeł

    nauczyłem się bo tam też jak sie spóźnia skoki to sie leci niżej. Trzeba grać z głową to sie można wszystkiego nauczyc

    ja mógłbym byc trenerem skokow narciarskich

  • SebaSzczesny profesor

    Boje sie tego Krafta, przy równych warunkach ale lekkim wietrze w plecy np +6 pkt mysle że Kraft ze 140 moze nawet skoczyc

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @alo

    Brak formy raczej...

  • zimowy_komentator profesor

    Babiarz mi zaimponował w końcu coś fajnie powiedział:

    "Dawid Kubacki mistrz świata na skoczni normalnej na której warunki były zgoła nienormalne" :D

  • pawelf1 profesor
    Cóż to Dawid ...

    ..wywinął? :):):)

  • Złoty Orzeł profesor
    @SebaSzczesny

    W DSJ się bardzo dużo nauczysz.

  • przemek11008 bywalec

    Brawo Kubacki. Coraz lepiej

  • SebaSzczesny profesor

    Kubacki mocno spóźnił skok i nie było już odpowiedniej wysokości.
    Jesli ktos mnie zapyta skąd ja sie znam tak świetnie na skokach to odpowiedź jest taka że spędziłem masę czasu grając W DSJ i tam sie tego nauczyłem

  • zimowy_komentator profesor
    @Złoty Orzeł

    to co zwykle men XD

  • alo profesor

    Kubacki slabo. Typowy treningowy skoczek

  • Xander1 profesor

    Dawid tragicznie w drugiej serii. Gdzie ta forma? Coś kiepsko u niego to wygląda.

  • PudelkoZapalek profesor

    Kubacki bez formy i to był bardzo zły skok

  • Złoty Orzeł profesor

    Ammann świetnie!

  • PudelkoZapalek profesor

    Prevc może żałować braku telemarku

  • Złoty Orzeł profesor

    Prevc skoczył 144.5 czy 134.5?
    Lądowanie jakby przeskoczył skocznię.

  • stivus profesor

    Emocje jak w szachach. Który będzie Hula? 25. czy 26.?? Eh, szkoda gadać.

  • unnameduser stały bywalec
    @jma

    Zapomniałeś o wpadkach z brakiem awansu do konkursu ;)

  • PudelkoZapalek profesor

    Jeśli Stoch ma 2,5 metra przewagi to Kraftowi wystarczy petarda jak w kwali

  • Złoty Orzeł profesor

    Siajba jakoś tak śmiesznie wyszedł z progu.

  • jma profesor
    @przemek11008

    Hula fuksiarz? Ma stabilną formę na trzecią dziesiątkę. Na tyle go teraz stać, ale jest bardziej stabilny niż Wolny i Kot.

  • Bernat__Sola profesor
    @zimowy_komentator

    Ryoyu jest w kadrze B?

  • alo profesor

    Wszyscy skacza w jedną dziure

  • Złoty Orzeł profesor

    Fajnie, że Hula zdobędzie jednak więcej tych punktów

  • Bernat__Sola profesor
    @jma

    Po Kenshiro raczej 2. serii i tak nikt się nie spodziewał.

  • Złoty Orzeł profesor
    @zimowy_komentator

    Kobayashi jest z kadry B? Nie wiedziałem
    Właściwie to jeden, bo dwóch jest tam niesłusznie.

  • jma profesor
    @zimowy_komentator

    Jak pojedzie na TCS to może uda mu się prześlizgnąć w KO :)

  • opel123 doświadczony
    @zimowy_komentator

    A nasza kadra B w lesie

  • Bernat__Sola profesor

    Stefek meh, K. Sato i Iwasa słabo, więc Hula jednak kilka lokat wyżej.

  • Złoty Orzeł profesor

    Ale głąb ten operator.

  • zimowy_komentator profesor
    4 japończyków z kadry B w serii finałowej

    U nas 4 z kadry A w serii finałowej.

  • Złoty Orzeł profesor

    Ale Hula ich oklepuje, awans będzie.

  • dervish profesor

    Stefek pnie sie w górę :)

  • jma profesor
    @alo

    Ito akurat słabo i nawet nie wszedł do II serii.

  • Złoty Orzeł profesor

    Widzicie, skok Huli był tak spektakularny żeby pokonać Japończyka z kadry B!

  • alo profesor

    Stefek parę punktów zdobedzie dobre ito

  • zimowy_komentator profesor
    Kurczę jesteśmy tak wielcy

    że Babiarz jeszcze przed skokiem wie, że nasz reprezentant Stefan będzie liderem. Jestem pod wrażeniem ! :)

  • Złoty Orzeł profesor

    Hula z +12 ok.

  • Twist stały bywalec
    @zimowy_komentator

    Dobre wuja

  • erytrocyt_ka profesor
    @Wąski123

    Przesada? A co to wszystkim wieje w plecy, a tylko Stochowi pod narty?
    Przesada to była jak, chyba w Kussamo wszyscy mieli wiatr pod narty, a Stochowi jako jedynemu powiało w plecy.

  • zimowy_komentator profesor
    Gross Titslis Schanze

    Po polskiemu to chyba "szansa na duże cycki" ?

  • SebaSzczesny profesor

    Oby Kraft nie skoczył dalej niż 135 metrów i myślę że będzie duża szansa na wygraną.

  • zimowy_komentator profesor
    Tkaczenko najlepsze miejsce w karierze

    Kiedyś 33, dziś 32.

  • Wąski123 doświadczony

    Tak myślałem od Klinghental, że ten pech do warunków Stocha musi się kiedyś skończyć. Ale dzisiaj to już przesada

  • VelliMatti początkujący
    @Złoty Orzeł

    Jak tam Kraft, 150?

  • Złoty Orzeł profesor
    @dervish

    Sukces?
    A co to za sukces?

  • przemek11008 bywalec

    Szału nie ma, tylko postęp u Stocha, Kubacki zero poprawy, Zylal jak Żyła. Kot już drugi konkurs odpada, Wolny myślało się że będzie progres a tu lipa. Zaplecze porażka. Hula fuksiarz. Nic dodać nic ująć.Tylko Tajne, Małysz i redakcja TVP będzie się cieszyć. A co z przyszloscia

  • Jannush profesor

    Oby Kamil to wygrał. Żyła traci niewiele do podium, ale realnie fajnie będzie jak chociaż utrzyma swoją pozycję. Spore szanse na awans Kubackiego, nawet do Top10, bo różnice są niewielkie. Musi tylko skoczyć jak w kwali i na treningu. Hula w II serii, dobre i to, może uciuła punkt lub dwa. Kot duży zawód, Wolny jeszcze większy. Obyśmy przekroczyli w końcu 150 pkt w konkursie.

  • alo profesor
    @ZXCVBNM_9999

    No właśnie o to chodzi że zapominamy o najgorszym scenariuszu za 2-3 sezony czyli brak naszych w czolowce PŚ. Sukcesy Stocha Żyły i Kubackiego przyćmiewaja pewne fakty,niewygodne dla Tajnera który na razie się broni wynikami czyli że mamy młodzież słaba. Może i mamy talenty ale nic z tego skoro szkolenie szwankuje.

  • GOTS weteran
    @Tomeson

    No wygrywa ten, kto nie popełnia żadnych błędów, albo ten kto popełnia ich najmniej.

  • stivus profesor

    Generalnie dobra ta pierwsza seria. Tak dziś myślałęm, co dla mnie na dzisiaj znaczy dobry występ i stwierdziłem, że to będzie:
    -jeden w szóstce (jest lepiej, bo Kamil prowadzi)
    -dwóch w dziesiątce (mamy Żyłę na 8. miejscu)
    - trzech w piętnastce (jest Kubacki na 16., więc prawie się udało))
    - czterech/ pięciu w trzydziestce (psim swędem wdarł się do niej Hula, on im to wyrrrwał, wbrew wszystkim, wbrew naturze!!!)
    No więc to dobry konkurs jak na razie. Murańkę zostawię w spokoju, bo nie mogłem czytać, jak się podniecał po tym wejsciu do 30 w Klingethal). I nie mógl się doczekać Engelbergu. Cóż, nie żebym mu źle życzył, bo sam sie ucieszyłęm, że zrobił pierwsze punkty w tym sezonie, ale wiem, że z tego skoczka już nic nie będzie. Wolny an chwilę obecną też wygląda bardzo słąbo, a to jest czas, kiedy powienien regularnie wchodzić do dziesiątki, a nawet stawać na podium. Ale cóż, Babiarz sam dzisiaj powiedział, że to "młody, zdolny skoczek". Wiec ma jeszcze czas xD

  • dervish profesor

    Taki piekny finał pierwszej serii a tu zamiast radosci skowyt i jojczenie. Nie rozumiem tego. To wyglada jak w polityce, część uważa, że im gorzej tym lepiej i wszystko robi by autentyczny sukces przekuć w porażkę.
    Kibice nie róbcie sobie jaj.

  • Tomeson weteran

    Dobrze, że Ryoyu zepsuł na progu, kto wie co by było, ciężko powiedzieć, czy byłby w stanie realnie powalczyć z Kamilem.

  • Xander1 profesor

    Kamil wysmienity pierwszy skok i oby to utrzymał, a będzie 34 triumf.
    Piotrek bardzo dobrze, przydałoby się jeszcze trochę przesunąć do przodu. Dawid nieźle, ale mógł lepiej. No i Stefek z punktami. Wysyłałem już go powoli do PK podczas TCS, a on się broni i chyba pozycje w składzie zachowa. O pozostałych Polakach szkoda gadać. Cudowny Engelberg nie zadziałał.

  • Twist stały bywalec
    @SebaSzczesny

    Mam wrażenie że Kamil też spóźnił skok.

  • zimowy_komentator profesor
    Taak, szczególnie ty marzysz Macieju Jabłoński

    o zwycięstwie Kamila Stocha XD

  • Dama_Karmelowa profesor
    @Paweł39

    O matko, zapomniałam dopisać, że chodzi mi oczywiście o Kamila. Bo absolutnie załamał mnie dzisiaj Kuba, a właściwie to na razie można pochwalić poza Kamilem Piotrka

  • xzcvvy weteran

    Gdzie wasz Ryoyu który mial już wręczana KK?

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    Szkoda, że wszystko opiera się tylko na Stochu

    Bo reszta coś tam pokazuje, ale nie za bardzo.
    Żyła jak Żyła.
    Kubacki nie schodzi poniżej pewnego poziomu, ale też skacze mocno niestabilnie w jego obrębie. Jego skok należy rozpatrywać jako słaby.
    Hula - gdyby Hula urodził się 5 lat później to przy poprzednim i obecnym trenerze mógłby osiągać góry, ale niestety wiek robi swoje.
    Kot - bardzo słabo jak na aktualną formę. Z błędem w wybiciu i w rotacji.
    Wolny - wydawało się, że będzie ciągły progres, on już powinien konkursy wygrywać, a nie...
    Murańka - no Maciusiak out po prostu. Żaden z jego skoczków nie jest w stanie zagrozić tym słabym z kadry A. Kto was wybicia uczy? Jeśli Żidek to nie dziwię się, że tak skaczą.

  • koronex198927 stały bywalec

    Nie wyobrażam sobie podium bez Stocha, mało tego nie wyobrażam sobie że Kamil może zająć 3 miejsce. Tylko 2 bądź 1

  • Obiektywny01 stały bywalec

    Było widać po wyjściu z progu że Kamil poleci daleko to nie tylko skocznia ale przede wszystkim wybicie lot to widać jak Kamil się zmienił przez ten tydzień brawo :D

  • SebaSzczesny profesor

    Ten skok Krafta był wyraźnie spóźniony. Obawiam się że jeśli w drugiej serii trafi na progu to może to wygrać.

  • tarnoviatarnowka@web.de bywalec

    Kamil predkosc jak Kraft i szybszy od Ryoyu .Kochani kiedy tak bylo bo ja nie pamietam

  • Radek95 stały bywalec
    psi swęd

    Hula nieudacznik jak zwykle albo wejdzie psim swędem (bo ktoś zepsuje) albo skończy w 4-5 dziesiątce

  • opel123 doświadczony

    A co z resztą polskich skoczków? Dalej brak świeżości?

  • Paweł39 weteran
    @Dama_Karmelowa

    Odrodzenie tylko w przypadku Stocha.
    Reszta jak skakała słabo tak skacze dalej.
    Stochem nie da się zapełnić słabych skoków pozostałych, cieszyc się z tego może tylko Tajner, Małysz i całe zabawne studio TVP.
    Bo kibic widzi że z pozostałymi jest dalej źle.
    33 letnim Stochem nie będzie się wiecznie ratowało honor Polaków.

  • zimowy_komentator profesor
    Kamil na przepustce geriatrycznej prowadzi !

    Za nim jego kolega z oddziału Piotrek Żyła i Dawid Kubacki wiecznie młody obiecujący na 16 miejscu. Reszta ? Ach no zapomniałem - przecież to arcyważna informacja dla nas ! Dziadek Hula na 30 miejscu !! Jesteśmy potęgą ! :D

  • Barteu25 bywalec

    Stoch widać że wraca. Reszta polaków podobnie jak w poprzednich konkursach. Spodziewałem się że Kobayashi będzie tu dominował, ale Stoch też może być :)

  • dervish profesor

    Kamil złapał "błysk". Dzis 3/3 - same bardzo dobre skoki.
    Po pierwszej serii na czele dwaj Wielcy Mistrzowie.
    Leć Kamil leć po #34 ! i spraw, że dzisiejszy konkurs będzie pierwszym wielkim świętem skoków narciarskich w tym sezonie.

  • Delfin początkujący

    Wydaje się że Stochowi takiego skoku brakowało. Pięć punktów przewagi nad Kraftem. Czterech Polaków w trzydziestce.... No i Smok nie skacze jak Kobayashi the best.

  • .....sieanieskoczy doświadczony
    @Major_Kuprich

    W sendo. 10/10

  • kibicsportu profesor
    @Złoty Orzeł

    Kraft też był drugi :)

  • mario1_94 stały bywalec

    Kamil w locie wygląda tu jak za swoich najlepszych czasów. Lekko i pewnie skoczył dziś bardzo daleko po raz trzeci. To nie jest przypadek.

  • Obiektywny01 stały bywalec

    Super Kamil chyba naprawdę się obudził :)

  • Introverder profesor
    Kamil

    Kamil ma dzisiaj swój dzień.

  • Major_Kuprich profesor
    Jest tak samo źle

    Wyjąwszy Stocha.

    Na plus Żyła, bo stabilizuje się w top10.

    Na minus Kubacki, bo stabilizuje się w połowie drugiej dziesiątki.

    Na plus Hula, że ciuła te punkty.

    Na minus Kot, bo nie wykorzystał świetnych warunków.

    Na zero Murańka, bo niczego więcej chyba nie oczekiwaliśmy.

  • GOTS weteran

    Najbardziej obawiałem się Krafta, ale to jest chyba dzień dla Kamila.
    Na minus Tande i Ryoyu.
    Bardzo szkoda mi Maćka, system go wypluł poza 30.

  • SebaSzczesny profesor

    Stoch czy Kraft oto jest pytanie .

    Jeśli Kraft nie zrobi nic nadzwyczajnego to Stoch powinien się obronić

  • Dama_Karmelowa profesor

    Śmiać mi się trochę chce zawsze z tego odrodzenia w Engelbergu, ale po tym co dzisiaj widzę to coś w tym jest xD
    Nie zapeszajmy, nie pompujmy balona. Co ma być to będzie

  • alo profesor

    Kamil! Jak nie dzis to kiedy? Wraca legendarna walka dwóch najlepszych skoczków ostatnich lat w drugiej serii Stoch vs Kraft. Czekałem na to. Ryoyu centralnie zepsuł. Nie umniejszajac nic Stochowi ma dziś trochę szczęścia do wiatru. Wszystko jest możliwe jeszcze,ale nie wyobrażam sobie bez podium dziś Stocha. Zyla dobrze,Dawid nieźle,ale mógł lepiej. Hula niech dziękuje Tandemu. Kot dobrze w treningach aw konkursie jak zwykle. Murańka zgodnie z oczekiwaniami.

  • tjzE weteran

    Prócz Stocha i Żyły to reszta słabo, Kubackiego stać na dużo więcej.

  • przemek32143 profesor

    No to teraz modlimy się o równe warunki w drugiej serii i brak bomby Krafta. Ryoyu traci za dużo metrów żeby przy równym wietrze odrobić. Trzy skoki Kamila i miejsca 1,2,1 .... aż się przypominają stare czasy :)

  • Złoty Orzeł profesor

    Przypomnij sobie Lahti, 10.02.2019.
    Prowadziłeś po 1 serii z dużą przewagą.
    W 2 serii to utrzymałeś.
    Niech Cię niesie!

  • Złoty Orzeł profesor
    @Łotysz

    I co?
    W warunkach Krafta i tak by prowadził.

  • erytrocyt_ka profesor

    Lepiej nie zapeszac, ale.... Dzisiaj może być piękny wieczór :)

  • Adam90 profesor

    Aha i juz Polacy wrócili do formy xD ?

  • PudelkoZapalek profesor

    Niech Stoch zrobi to co do niego należy a będzie wygrana.

  • Łotysz stały bywalec

    Stoch znowu najlepsze warunki wśród czołówki... Ma szczęście dzisiaj.

  • xzcvvy weteran

    Kamilu, ku radości Polakow, po #34! :D

  • Złoty Orzeł profesor

    Wy tak mówicie o warunkach.
    A ja jestem przekonany, że nawet gdyby Stoch miał +12 kolejność w czołówce byłaby taka sama.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl