Amerykański przystanek PK z udziałem dwóch Polaków

  • 2026-02-18 10:45

Nadchodzący weekend z Pucharem Kontynentalnym w Iron Mountain rozstrzygnie kwestię dodatkowych miejsc startowych na finałowy okres Pucharu Świata 2025/26. W amerykańskim stanie Michigan pokaże się dwóch Polaków, którzy mają do zrealizowania konkretne cele zadaniowe.

Gregor DeschwandenGregor Deschwanden
fot. Tadeusz Mieczyński

Polski Związek Narciarski (PZN) poinformował, że do Stanów Zjednoczonych polecą tylko Maciej Kot i Jakub Wolny. Taki wybór oznacza, że Kot i Wolny w najbliższą niedzielę (22 lutego) nie powalczą o tytuł mistrza Polski w skokach narciarskich na obiekcie, im. Adama Małysza w Wiśle.

Jak informowaliśmy w poniedziałek, za oceanem odbędą się aż cztery konkursy indywidualne, które zwieńczą 6. okres Pucharu Kontynentalnego w sezonie 2025/26. Pierwotnie drugoligowcy mieli rywalizować na Pine Mountain (HS133) trzykrotnie, jednak w piątek odbędzie się dodatkowy konkurs za odwołane zawody w Sapporo.

Maciej Kot w Ameryce Północnej stanie przed zadaniem wywalczenia dodatkowego miejsca startowego dla naszej reprezentacji na poolimpijski okres Pucharu Świata, który zamknie rywalizację w sezonie 2025/26. Aktualnie 34-latek traci 35 „oczek” do Zaka Mogela (Słowenia) oraz Luki Rotha (Niemcy), którzy zajmują trzecie miejsce w wirtualnym wyścigu o powiększenie kwoty. W komfortowym położeniu znajdują się Norwegowie i Austriacy, którzy mają po trzech swoich przedstawicieli na czele. Aktualnie liderami periodu wspólnie są Isak Andreas Langmo i Jonas Schuster.

Zobacz klasyfikację generalną 6. okresu Pucharu Kontynentalnego 2025/26 >>>

Jakub Wolny uda się do USA, aby zabezpieczyć dla naszego kraju szóste miejsce startowe na ostatnie konkursy Pucharu Kontynentalnego 2025/26. Te odbędą się 19 i 20 marca w Zakopanem – w ramach finału drugoligowego sezonu. W tym celu 30-latek musi wskoczyć do czołowej „50” rankingu CRL podczas weekendu w Iron Mountain.

Zobacz aktualną sytuację w rankingu CRL >>>

Piątek, 20.02.2026
15:30 - Odprawa techniczna
18:00 - Oficjalny trening
19:00 - Seria próbna
20:00 - Pierwsza seria konkursowa

Sobota, 21.02.2026
16:30 - Seria próbna
17:30 - Pierwszy sobotni konkurs
20:00 - Drugi sobotni konkurs

Niedziela, 22.02.2026
18:00 - Seria próbna
20:00 - Pierwsza seria konkursowa


Dominik Formela, źródło: PZN
oglądalność: (22589) komentarze: (100)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Skoczek2025 stały bywalec
    @King

    Wolny traci trochę zbyt dużo punktów. A ten skok myślę że to kwestia warunków. Natomiast zobaczymy bo IM będzie dobrą weryfikacja jego obecnej formy.

  • Robert_Kucharczyk bywalec
    In english language comment

    American bohaters Maciej Kot and Jakub Wolny go to action!! We start on win on american hill and go to limit in world cup skijumping. We start in continiental cup in USA and visit to city on night visit to shops, restaurants and galerian on freetime. It`s back with pamiatkis on usa tournee. I see in stream on youtube with transmission of zavodie`s skijumping

  • Kolos profesor
    @MrRadzio

    To przecież bez znaczenia. I w czym problem, że jest przerwa (trzy tygodnie a nie miesiąc)?

  • Skoczek2025 stały bywalec
    @Robert_Kucharczyk

    Zgadzam się. Fajnie by było jakby Joniak pojechał. Pokazał że ogarnia mamuty.

  • Ondraszek doświadczony
    @MrRadzio

    Tak mi przyszło do głowy, że jeżeli Wolnemu forma rośnie, to na mamutach też zyskuje.

  • waldemarsson profesor

    Tymczasem na Filmwebie są już pierwsze zdjęcia z filmu o A.Małyszu.

  • ShinpuTokubetsu2.0. doświadczony

    Występ Kota i Wolnego w USA będzie swego rodzaju weryfikacją Trenera Topora. Maciusiak mając u siebie Tomasiaka i Wąska na indywidualnych treningach zrobił trzy medale. Topór ma poprzeczkę niżej ustawioną. Mając u siebie Wolnego i Kota ma za zadanie wywalczyć miejscówkę na PŚ. Zobaczymy czy się to uda. Jestem dobrej myśli.

  • Kwakuu weteran

    Wolny w gazie, mógłby namieszać w Predazzo

  • waldemarsson profesor
    @Jagusia

    To napisz czemu nie jedzie.

  • MrRadzio doświadczony
    @Kolos

    No jak mówię. Po prostu nie zwróciłem uwagi na to mimo iż wiem że FIS często robi totalny bezsens. Niby człowiek ogląda te skoki długie lata, siedzi w tym a koniec końców bierze za pewnik że "no skoro była TAKA przerwa to na pewno inny period" a tu zonk. No jednak nie XD

    PS: W sumie równie dobrze można by skasować mój komentarz bo totalnie nic nie wnosi, i jest bełkotem w takim razie. Cóż, zdarza się.

  • Kolos profesor
    @MrRadzio

    Gdyby by nie zlepili Willingen i Tauplitz w jeden period. To period składałby się tylko z dwóch konkursów w Willingen...

  • Robert_Kucharczyk bywalec
    @MrRadzio

    Może Stoch nie pojedzie bo nie lubi tego mamuta, po cichu na to licze. Wiec mam nadzieje że miejsce dla Joniaka się znajdzie, ale znając życie to u nas moga zrobić nawet jakby Joniak wygrał w Mistrzostwach Polski a Kubacki czy Zniszczol byli np na 20 miejscu to i tak dalej oni beda mieli pierwszenstwo. Bo taki jest Maciusiak i Małysz po prostu
    A z drugiej strony Tomasiak jest w takim gazie że smaiło do tego Kulm mógłby jechac. On wygra mistrzostwa juniorow skacząc nawet tyłem ;}} jedynie ten Austriak moze mu przeszkodzic

  • MrRadzio doświadczony
    @Karpp

    Czekaj. Oni serio zrobili miesięczną przerwę w periodach bo IO i będzie nadal ten sam co w Willingen? Wow. Dzięki. Wiedziałem że FIS jest głupi, nie wiedziałem jednak że aż tak. No nic, dzięki za uświadomienie.

  • dervish profesor

    Nikt za nikogo nie powinien wywalczać ekstramiejscówki i nikt nie powinien liczyć na kolegę. Joniak i Zniszczoł niech nie liczą na to, że ktoś dla nich wywalczy miejscówkę albo zwolni miejsce. Jeżeli ktoś chce coś w tym sporcie osiągnąć to musi liczyć tylko na siebie, na to co sam sobie wywalczy i na sprawiedliwe nominacje, czyli że nikt go nie oszwabi pomijając jego prawa. Podstawa w tym sporcie to być lepszym od kolegów z kadry, którzy są pierwszymi i najważniejszymi rywalami do pokonania. W kadrze Austrii jest to widoczne szczególnie wyraźnie, można być w top 15 PŚ, ale to nie zawsze wystarczy, by utrzymać się w PŚ, jeżeli koledzy będą lepsi. A takie przypadki już mieliśmy.

  • Karpp profesor
    @MrRadzio

    Cała ta twoja układanka bierze w łeb, bo limit na następny period zaczyna się od Lahti. Czyli do BM bierzemy 5 a nie 6 ;)

  • MrRadzio doświadczony

    Tak czytam komentarze mówiące o składzie na BM... Pomyślmy przez chwilę szerzej.

    Tomasiak nie jedzie ani do BM ani do Lahti "bo MŚJ". Załóżmy że Kot wywalczy miejscówkę w IM. Co to oznacza. Mamy 6 miejsc na 7 zawodników. Pewnymi wyjazdu do BM są Stoch i Wąsek do tego Żyła [bo serio zyskuje na lotach] oraz MIMO WSZYSTKO Kubacki oraz Kot. Po prostu ich miejsca w PŚ, to jak skakali w PK i są ogólnie o wiele wyżej "ustawieni" w hierarchii niż pozostała 2ka. A mowa oczywiście o Zniszczole i Joniaku. I ta dwójka teoretycznie walczy o 6 miejsce. Wątpie by był to Wolny. Ogólnie mam złe wrażenie że pojedzie Zniszczoł [a na MŚwL pokazał jaki z niego "lotnik"]. Chyba że [i tu bardzo na to licze] że Joniak go zdemoluje w MP. Wtedy trzeba będzie go zabrać na BM. I ogólnie ja własnie wolałbym Joniaka jako tego 6 już do końca sezonu bo po prostu za rok będzie też trzonem naszej kadry. Fajnie jakby się oskakiwał.

    Zakładam że w Lahti podmianki nie będzie a od Oslo Tomasiak wskoczy na swojej miejscówce.

    Jeżeli Kot limitu nie wywalczy... To nie pojedzie ani Zniszczoł ani Joniak i zostaną w PK do końca sezonu. Można się kłócić czy to fair czy nie, czy Kot i Kubacki "znów sklepią bulę na mamutach" [zapewne niestety tak] ale takie mamy realia. Chcieć sobie można a jak ktoś śledzi Polskie skoki od lat to wie że mówię [niestety] prawdę.

    Bo na pewno podbudowany medalem na IO Wąsek z lotów nie zrezygnuje a Kot i Kubacki tym bardziej nie. Bo będą chcieli "udowodnić" że potrafią.

  • Baks stały bywalec
    @Skoczek2025

    No i właśnie dlatego popieram jego wyjazd do Iron Mountain, nie do końca rozumiem sens twojego komentarza ;)

  • Jagusia początkujący
    @Kornuty

    witam konkretnie chodzi mi na wyjazd na PK- nie jedzie swlanego wyboru jak sugeruja komentarze,

  • Jagusia początkujący
    @Skoczek2025

    Popatrz na moj komentarz

  • Mucha125 profesor
    @Skoczek2025

    To jakby kolejna belka dla Kota niesprawiedliwości MM

  • Robert_Kucharczyk bywalec
    @Skoczek2025

    Było by inaczej gdyby Małysz w skokach narciarskich jako prezes wolał "młodość" od "starości". Niestety tajemnicą nie jest że bardziej woli to drugie, dlatego będa robic wszystko żeby wcisnąc Kubackiego na kolejne mamuty i Zniszczoła bez formy bo lotnik. A i może nawet Wolnego jakimś cudem uda się odkurzyć

  • Skoczek2025 stały bywalec
    @Robert_Kucharczyk

    Małysz i Maciusiak na pewno układają skład tak by znalazł się w nim Zniszcol "bo lotnik " a Joniak jest dużo lepszy od Ola. A no i branie Kubackiego do Kulm jest bez sensu - pewnie by tam oddał kilka skokow na 150m i tyle.

  • Skoczek2025 stały bywalec
    @Ondraszek

    A w 1 konkursie w Oberhofie Joniak był lepszym od tej 2-ki. Więc Klimek przy lepszych skokach może być naszym nr4.

  • Skoczek2025 stały bywalec
    @Mucha125

    Pewnie serwismen zaklepał Kubackiemu miejsce na ostatni zimowy period + Kulm XD

  • Jagusia początkujący
    @Skoczek2025

    Zobacz moj komentarz mo co cie, oswieci

  • atalanta weteran

    Nie wiadomo, czy nasza skromna ekipa w ogóle dotrze do IM na czas. Kot niedawno wrzucił relację, że lot odwołany i czeka ich noc we Frankfurcie.

  • Tomek88 profesor

    Dziwne, że nie ma Kubackiego. Myślałem, że obok Kota jest pewniakiem do wyjazdu do Stanów z racji walki o miejscówkę

  • Mucha125 profesor

    Kubacki pokazuje tą atmosferę drużyny jak się nią przejmuje. Super zachowanie powinien sobie odpocząć i nie lecieć na Kulm jak taki zmęczony walką o limit. MIMO że jest obecnie najwyżej z Polaków, którzy walczą o limit

  • Ondraszek doświadczony

    Będzie mi brakowało pojedynków Macieja z Dawidem. Wg. moich obserwacji, wielokrotnie Maciej zaprzepaszczał szansę udowodnienia, że jest lepszy od Dawida. Skakali moim zdaniem na równi. Więc obojętne, który pojedzie. Jednak sam fakt, iż wysylają tylko dwóch i to bez Kubackiego... Widocznie walka o miejsce została zakończona. Teraz wróciły układy, a zdanie MM po IO jest absolutem.

  • Janeman profesor

    Trochę dziwny skład - spodziewałem się albo Kota i Kubackiego, żeby dwóch zawodników walczyło o kwotę, albo właśnie opcji z walką "o wszystko" , a wtedy czwórki z dwoma powyższymi oraz Wolnym i Niżnikiem celem zabezpieczenia CRL.
    A tu niby walczymy na dwóch frontach, ale minimalistycznie bo tylko po jednym zawodniku do każdego z zadań.

  • Paweł39 weteran
    @Jagusia

    Jak już to krytykuje. Istnieje jeszcze takie słowo jak krytyka. Nikt tu Kubackiego nie wyzywa ani nic innego takiego. Po prostu Kubacki powinien lecieć do USA i tyle, skoro też ma duże szanse żeby wywalczyć limit. I wtedy nikt nie czepiałby się że startuje w PŚ jakby miejsce wywalczył sobie. Teraz jak znów będzie pchany na mamuty i skakał tak jak tam ostatnio skacze czyli mizernie to nie dziwcie się że jest krytykowany itp.

  • Kornuty weteran
    @Jagusia

    Kto hejtuje Kubackiego ? Nie zauważyłem ! Komentarze są w miarę merytoryczne. Ja osobiście unikam komentowania geriatczyków. Kamil jest legendą i zasługuje na szacunek. Żyła da się lubić a Dawid ? Mistrz świata, brązowy medalista olimpijski. Obecnie formą nie błyszczą. Powinni ustąpić i zrobić miejsce młodym.

  • King profesor

    Zupełnie bez sensu. Czy im nie zależy na limicie skoro jedzie sam Kot, a Kubacki nie? Aż tak mu się nie chciało lecieć za ocean? A Wolny musiałby oddawać tylko i wyłącznie takie skoki jak ten 108,5m z Oberhofu żeby w ogóle myśleć o włączeniu się do walki.

  • Robert_Kucharczyk bywalec
    @waldemarsson

    I pewnie będzie zajmował miejsce kosztem lepszych. I to on pojedzie na mamuty a nie Joniak? Coś mi tu mówi ze tak będzie. Tak samo jak Zniszczoł nawet jakby tam w PK zajął dużo gorsze miejsce to też pojedzie bo lotnik. A o Żyle to nawet nie wspominam. Więc dalej będą rządzić układy, kolesiostwo a lepsi obejdą się smakiem. No chyba ze sami zrezygnują ale wątpie. To są zawodnicy którzy myślą wyłącznie o swoich 4 literach a nie o rozwoju skoków. Na pewno Żyła i Zniszczoł będą ciągani. Oby nie Kubacki.
    Obstawiam że na MP np Joniak jakby zajął miejsce 3 a Zniszczoł 5 to i tak Zniszczoł  by pojechał na PŚ bo "lotnik". Za bardzo znam Małysza i jego "pomysły" .

  • Skoczek2025 stały bywalec
    @Baks

    Wolny , jeżeli , w Oberhofie nastąpiła jakaś znaczna poprawa formy ( choć nie sądzę ) to może trochę zdobyć pkt do CRL-u i albo wskoczyć do 50-tki już po IM albo zblizyc się do tego i awansować do 50-tki CRL-u podczas konkursów PK w Zakopanem..

  • Jagusia początkujący
    Dawid Kubacki

    Szanowni Komentatorzy hejtujacy Dawida Kubackiego: ustalcie u zródla dlaczego nie Leci na PK. Jezeli macie Honor to przeprosicie, po ustaleniu.

  • Skoczek2025 stały bywalec
    @KraftiJestFantasti

    Kubacki ma zaklepane miejsce na ostatni period PŚ mimo antylotnictwa, a teraz może tylko odpoczywać przed MP XD.

  • Skoczek2025 stały bywalec
    @Karpp

    No właśnie , może kręcić. Mam nadzieję że to nie będą takie MP jak w 2020.

  • Skoczek2025 stały bywalec
    @waldemarsson

    Wiadomo ,że serwismen prawdopodnie przyklepał mu już miejsce na ostatni period PŚ. A kot prezentujący się w PK podobnie , a przed IO w PŚ lepiej , nie ma pewnego miejsca.

  • andbal profesor

    W mojej ocenie powinni zabrać również Niznika. Dla niektórych jego 25 miejsce w konkursie w USA nie miałoby znaczenia. Lecz może tyle brakować aby się utrzymał w 50 tce CRL w przypadku gdy Wolnemu nie uda się wejść do 50tki. Lecz z drugiej strony to będzie miało znaczenie tylko na zawody PK w Zakopanem, gdzie wystawimy kwotę krajową i zarówno Niżnik jak i Wolny będą mogli wejśc do 50tki (Żyła wypada) i dać trochę luzu na lato. Tomasik już do PK nie wróci a po lecie `26 z rankingu wypadnie.

  • waldemarsson profesor

    Podejrzewam że trenerzy może i chcieli wysłać pana Dawida na PK, ale ma on taki status w kadrze że sam zrezygnował. Przecież nawet sam trener Maciusiak otwarcie przyznał że D.Kubacki to jego kolega i ciężko mu robić coś wbrew jemu.

  • waldemarsson profesor
    @Pavel

    Bo wtedy Kot w co drugim konkursie punktował, a Kubacki był w bardzo słabej formie (problemy nawet z awansem do konkursu w PŚ), więc nie mieli wyjścia.

  • Kornuty weteran
    @dervish

    Powiedz to prezesowi. Kot jest ofiarą układów to bezsprzeczny fakt. Wszyscy z zarządu z prezesem na czele twierdzą: skład MM na IO się obronił. Pytam w czym ? Spektakularny sukces Tomasiaka uratował honor naszej kadry. Srebro Wąska w duecie to fuks i nagroda zbyt pochopnych decyzji jury. O legendzie z szacunku na jego osiągnięcia nie wspomnę. Maciek gdyby pojechał do Predazzo był by lepszy, w trzydziestce na normalnej i wysoko na dużej. Wywalcz Maciek to dodatkowe miejsce bowiem na nie zasługujesz .Powodzenia !

  • Baks stały bywalec

    Popieram zdanie większości komentujących - decyzja o wysłaniu Kota i Wolnego jak najbardziej słuszna i logiczna, ale dlaczego nie leci z nimi Kubacki? Trochę to bez sensu, skoro walczymy o kwotę to chyba lepiej mieć w zanadrzu dwie armaty niż jedną, zwłaszcza, że w Iron Mountain co roku jest loteria i prawdopodobieństwo że Kot w którymś skoku zostanie zdmuchnięty jest całkiem spore. Nie rozumiem.

  • Adis stały bywalec

    A no tak, Tomasiak miał nie latać na Kulm. No to w takim razie proste że zamiast niego powinien być Kot (oby po wywalczonym miejscu w PK) Zabranie Kubackiego to byłby skandal

  • Kornuty weteran
    @Xander1

    MP ważniejsze a młodzi mieli, mają i będą mieć przechlapane. Decydują układy, dutki i widzi mi się trenerów przy aprobacie zarządu i Małysza. 4 konkursy plus to byłby solidny trening dla młodych plus doświadczenie i start z elitą PK.

  • Pavel profesor
    @dervish

    Ja tam pamiętam jak Kubackiego zesłali do PK, a Kot został w PŚ ;)

  • equest profesor

    Drugi dzień lotów na Kulm to 1 marzec.
    Pierwszy trening mężczyzn MŚJ to 3 marzec.

    Toż to oczywiste, że Kacper nie może brać udziału na Kulm.

  • Farad stały bywalec

    Czasem się trochę zastanawiam czy Dawid i Maciek się lubią, oboje wydaje mi się mają inne podejście do swojej kariery na tym etapie, i też jakoś dziwnie mi to wygląda że Maciek jedzie a Dawid nie. Takie luźne, nieznaczące przemyślenie

  • dervish profesor

    Nie rozumiem, dlaczego Kubacki nie jedzie walczyć o ekstra miejscówkę.
    Rozumiem, że zadecydowano, że Kubacki ma pewne miejsce w kadrze na PŚ a Kot tego miejsca nie ma i jeżeli nie wywalczy sobie ekstra miejscówki to dokończy sezon w PK (no chyba, że wskoczy na chwile na miejsce zwolnione przez Kacpra gdy ten będzie wojował na MŚJ).

    Kot od początku sezonu jest dyskryminowany przez MM-a. Jak trzeba podjąć jakąś decyzje to Maciej zawsze na tym traci.

  • Maroo9g bywalec

    Tak naprawdę MP częściowo przesądza o składzie na loty w Kulm ,oczywiście mam na myśli Kacper Tomasiak pewnie odpocznie i będzie przygotowywał się do MŚJ

  • atalanta weteran
    @Karpp

    Też prawda. Gdybym była trenerem, dałabym mu już wolne do końca sezonu.

  • Karpp profesor
    @atalanta

    Patrząc na rezultaty Żyły w PK to dostał on naprawdę wolne. Od przyzwoitego skakania i starania się :)

  • Robert_Kucharczyk bywalec
    @Skoczek2025

    Branie Stocha gdzie mówił otwarcie że nie znosi skoczni mamuciej w Kulm tam też nie ma większego sensu.

  • atalanta weteran
    @TheDriger

    O składach na poszczególne zawody decyduje trener, nie zawodnicy.

  • skortom76 weteran
    @Adis

    Zgodnie z założeniem FIS, powiększony limit startowy będzie obowiązywał od pierwszego nowego periodu po rozegraniu MŚJ i będzie trwał aż do ostatniego tygodnia poprzedzającego kolejny juniorski czempionat.

  • atalanta weteran

    "dostali wolne na czas odbywających się w czasie IO konkursów olimpijskich"
    W czasie IO Żyła i Kubacki brali przecież udział w PK, łącznie w czterech konkursach. Więc jakie to wolne? W sumie więcej się przez te dwa tygodnie naskakali niż nasi olimpijczycy.

  • TheDriger profesor

    Kubacki powinien jechać walczyć o miejscówkę, skandaloza.
    Nie chce jechać to koniec z PŚ w tym sezonie dla niego

  • Karpp profesor
    @Skoczek2025

    Dokładnie o to mi chodziło, że ciężko poza Tomasiakiem określić jak wygląda obecnie kolejność w tej kadrze. O wszystkim decyduje przypadek, skocznia, dyspozycja dnia, mniejsze zmęczenie, warunki itp.

  • Skoczek2025 stały bywalec
    @Xander1

    Na mamut w Kulm skład powinien być taki : Wasek,Stoch,Kot,Żyła,Joniak . Bezsensem jest branie Kubackiego który kompletnie nic na lotach nie pokaze.
    Nie no ale Ola chyba nie wezmą .

  • Skoczek2025 stały bywalec

    Można być pewnym że MP będą ciekawe. @Karpp Oprócz Tomasiaka trudno typować MP ale pokusze się o typ :
    1.Tomasiak
    2.Stoch
    3.Wasek
    4.Zyla
    5.Joniak
    6.Kubacki
    7.Niznik
    8.Olo
    9.Waszek
    10.Krzak

  • Skoczek2025 stały bywalec

    Wolny i tak nie miałby szans na MP więc dobra decyzja , może zdobyć trochę pkt do CRL-u. Kot moglby w MP o cos powalczyć , ale jedzie walczyć o limit. Ciekawe czemu Kubacki nie jedzie do IM.

  • Alberto bywalec

    Brak Kubackiego to zmniejszenie szansy na wywalczenie dodatkowego miejsca na PŚ. Skoro dla Kubackiego ważniejsze są MP i występ w studiu w Predazzo, to pewnie ma już pewny występ w PŚ.

  • equest profesor
    @Adis

    Kacper nie pojedzie bo rozpoczyna przygotowania do MŚJ.

  • ASJ_212 profesor
    @Nikt_ważny

    Startował drugiego dnia i był 8

  • Adis stały bywalec

    Oby na loty pojechała trójka z IO + Żyła i Joniak. Oby bez Kubackiego który ostatnie nie zagwarantowane punkty PŚwL (finał sezonu, Vikersund 2024) zdobył w sezonie 22/23... Wierzę w dobrą formę Maćka. Niech wywalczy miejsce i jeździ przez cały dłuugi 7 period (razem 10 konkursów). Po wywalczeniu miejscówki przez Tomasiaka (biorę to za pewnik) niech Dawid wróci do PŚ. Swoją drogą wie ktoś od kiedy działa miejsce za MŚJ?

  • Janusz11 weteran

    Kubacki i Żyła skorzystali z przywilejów mistrzów i dostali wolne na czas odbywających się w czasie IO konkursów olimpijskich, by wcielić się w rolę ekspertów. Warto przy tym podkreślić, że o ile Piotra ciężko się słucha, o tyle Dawid sprawdził się całkiem nieźle.

    Kwestie logistyczne związane z wyjazdem i powrotem z Włoch oraz późniejszym wyjazdem do USA sprawiły, że Kubacki nie pojedzie na PK - za dużo podróży, mało czasu na regenerację.

    Jest to zrozumiałe, ale to potwierdzenie, że panowie Żyła i Kubacki to w tym momencie półemeryci. Odpuszczania różnych startów i przygotowywania się jedynie pod konkretne cele w sezonie może być w przyszłym sezonie więcej. Natomiast wszelkie zapowiedzi powrotu do światowej czołówki należy traktować tak samo, jak marzenia Noriakiego o złotym medalu olimpijskim.

  • Odlotowo_4567 weteran
    @Major_Kuprich

    To jest dobre pytanie. Może szwajcarski medalista Igrzysk wybiera się na PK do Iron Mountain?

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @Karpp

    Stoch to mnie nie zdziwi jak sam z siebie odpuści Kulm, skoro ostatnio się tam męczył.

  • Filigranowy_japonczyk profesor

    Dziwna decyzja. Kubacki i Kot są koło siebie w klasyfikacji periodu, więc dlaczego do Iron Mountain leci tylko Kot? Chyba faktycznie ustalono wcześniej, że Kubacki i Żyła z racji, że byli ekspertami w Predazzo nie polecą do USA.

    A co do składu na Kulm. Wątpię by MP zdecydowały o tym kto pojedzie. Żyła nawet jak wypadnie fatalnie to i tak jest pewniakiem do składu na zasadzie "bo lotnik".

  • Nikt_ważny profesor
    @Karpp

    2. Pan Paweł
    3. Kubacki
    4. Żyła
    5. Stoch
    6. Łukaszczyk
    7. Joniak
    8. Drugi Tomasiak
    9. Olo
    10. Juroszek


    W ogóle czyżby Stękała dał sobie spokój i będzie kończył skakanie? Nie wystartował nawet w Orlenie. Niby był zgłoszeny, może choroba czy coś.
    Trzeba sprawdzać wyniki zanim napiszesz

  • Robert_Kucharczyk bywalec
    @jma

    Tak jak pisałem Kubacki został ze względów komercyjnych. I też ze względu na Małysza. Wiadomo że Kubackiego uwiebia i zdecydowanie woli starszyznę dobrze skaczącą od juniorów. Ale muszą być wielkie nazwiska z osiagnięciami żeby przyciągnąc kibiców bo Kubacki, Żyła i Stoch to nie tylko zawodnicy ale i tez komercja, to też sponsorzy, reklamy i kibice. Mistrzostwa Polski muszą mieć wielkich skoczków utytułowanych. Bo w oczach prezesa jakby to wyglądało jakby oni pojechali do USA w tym czasie a kibice oglądali by walczącego Waszka tam z innym juniorem. Wystarczy ze Kota wysłali też mocno komercyjnego skoczka, ale on walczy o limit więc już jednego musieli wysłać. Padło na kota akurat.

    Kwestia tylko o ile punktów Tomasiak wygra te zawody bo to może być pokaźna liczba. O ile punktów nad drugim. Stawiam że miedzy 10 a 15 pkt nad drugim zawodnikiem. Czyli podobnie coś jak Małysz wygrywał gdy skakał z buloklepami w przeszłości.

  • Pavel profesor
    @jma

    Jakby nie startował żaden senior to juniorzy zajęliby całe podium, nie widzę wad.

  • KraftiJestFantasti bywalec

    A celebryta Kubacki gdzie? Do Włoch lecieć ogrzać się w blasku olimpijskich medali to pierwszy a do walki o miejscówkę za oceanem już nie? Szykuje się na swoją imprezę sezonu czyli MP?

  • Karpp profesor

    Te MP to ma być też walka o miejsca w Pś? Pewnie Tomasiak odpuści dwa kolejne weekendy, gdyby nie te MŚJ to Stoch miałby problem z zakwalifikowaniem się do składu.

  • waldemarsson profesor

    Za to że D.Kubacki odpuszcza walkę o miejscówkę to nie powinien mieć gwarantowanego miejsca na najbliższe zawody PŚ.

  • jma profesor
    @Pavel

    Kubacki powinien tam polecieć. W sumie Żyła i Joniak też. A w MP więcej juniorów byłoby na wysokich miejscach. Same profity :)

  • Karpp profesor

    Mimo wszystko na tych MP w niedzielę dalej będzie trudno wytypować miejsca 2-7. Kto odważny, żeby się pokusić? Jasne pewnie i tak część „zachoruje” na grypkę i się wycofa co już miało miejsce w przeszłości.

    Jeśli chodzi o Kubackiego to dla mnie było jasne, że jeśli jest we Włoszech to nie będzie startu za oceanem. Swoją drogą ciekawe czy to ekspertownie w ogóle ustalali z Maciusiakiem czy oni już nie muszą ;))

  • Robert_Kucharczyk bywalec

    Tylko dwóch? Ale przypomnę że Kot walczy o limit więc uzasadniony jego wyjazd tam. Druga strona to Mistrzostwa Polski a z drugiej strony akurat niektórzy walczyć będą na Mistrzostwach Polski o miejsce na kolejny Puchar Świata na loty w Kulm. Sądzę że Joniak jest jednym z kandydatTyów żeby jechać na Puchar Świata. I pewnie ustalą wg miejsc zajmowanych na Mistrzostwach Polski. A ja powiem zabawnie. To będzie walka o wicemistrzostwo Polski, albo zabawniej jeszcze. To będzie walka o WCmistrzostwo Polski ;}}. Bo wszyscy wiemy chyba kto będzie zdecydowanie miażdzącym faworytem tych Mistrzostw Polski. Tak naprawdę Mistrzostwa Polski zapowiadają się mega ciekawie. A to dlatego że w koncu nie wygra jakiś emeryt, a walka o2 miejsce może być zacięta. Obstawiam Wąska i Joniaka. Między nimi walka o wicemistrzostwo się potoczy. Ale mi się marzy takie podium, takie że ci młodsi zawodnicy pokonają w koncu tych weteranów. I to jest całkiem realne. Ja nie podaję kto będzie pierwszy bo to wiadomo kto będzie. Ale warto skupić się walką o 2 i 3 miejsce. I skoczkowie to wiedzą doskonale. Stawiam że 2 będzie Wąsek a trzeci Joniak. Może ktoś jeszcze wyskoczy? Może jeszcze jakiś junior? Może Waszek? Bo Łukaszczyk chyba w słabszej formie, ale kto wie ostatnio dobre skakał w Lotos Cup. Czyli teraz zwanej Orlen Cup. Kubacki wystartuje w MP bo to jest też skokowa komercja. Musi ktoś być z wielkim nazwiskiem pod komercyjnym spojrzeniem. Wiadomo będą Stoch, tam będize Zniszczoł, Żyła ale i występ Kubackiego to typowo komercyjna zagrywka. Dla kibiców, sponsorow i transmisji. Zresztą występ Żyły i Zniszczoła też. Wiemy że ci zawodnicy budzą zainteresowanie kibiców i sponsorów. Ale wiadomo kto będzie rządził i zdobędzie złoty medal. Kto wie czy w 10-tce nie zamelduje się nawet jego brat. Patrząc na jego popisy w Orlen jest to jak najbadziej możliwe!! Kto wie czy nie będzie to symboliczna zmiana pałki przez braci gdy ograją zdecydowanie np Stocha czy tam Kubackiego. I piszę tutaj o Konradzie Tomasiaku. Tak własnie o Konradzie Tomasiaku!! Ależ by było gdyby to on wyprzedził na Mistrzostwach Stocha i Kubackiego, albo jakiegokolwiek weterana. I to jest całkowicie realne! Czekam na te zawody z wielkim zainteresowaniem.

  • TomaszTM stały bywalec

    Potrzebne te MP jal włos w obiedzie.

  • Lataj profesor

    Będą chociaż 4 konkursy w USA. Tylko szkoda, że nawet w Zakopanem nie będzie zastępstwa za odwołane zawody w Lahti. Wobec braku dodatkowego konkursu idiotyzmem była zamiana terminów PK i FC na Wielkiej Krokwi. Mogły być eliminacje do konkursów drugiej ligi, a zamiast tego będzie na odwrót. To kilku najgorszych w PK pomęczy się poziom niżej. Z tymi MP w Wiśle też nam się udało, ale termin np. 23 grudnia oznaczałby mniej odpoczynku, a to tylko 2 dni po Engelbergu. Ale co innego można było zrobić, jak nie odpuścić wykorzystanie limitu w PK, by jak najwięcej skoczków miało szansę powalczyć w czempionacie?

  • Nikt_ważny profesor

    Boją się, że potężny Kot by zdobył medal na mistrzostwach Polski i zaczęłyby się niewygodne pytania, to go wysyłają najdalej jak się da xD.

  • ShinpuTokubetsu2.0. doświadczony

    Dziwna decyzja trenera Topora

  • Pavel profesor
    @Xander1

    Akurat w tej sytuacji MP ważniejsze niż wycieczka Niżnika czy innego Krzaka na PK, aby zając 25 miejsce ;) Jedynie Kubacki mógł tam polecieć.

  • wodzirej doświadczony

    Przed Kotem bardzo trudne zadanie, czyli jak się nie uda to pewnie Kubacki zamiast niego pojedzie na PŚ 🤡 Powinni obaj wystartować i jeśli żaden nie zdobędzie miejscówki, to na PŚ jedzie lepszy.

  • Farad stały bywalec
    @Xander1

    Osobiście uważam że występ jak największej liczby zawodników na mistrzostwach Polski jest potrzebny, mało jest okazji żeby zobaczyć rywalizację na krajowym podwórku w których szanse mają wystąpić zarówno nasi najlepsi zawodnicy jak i juniorzy, która jest potrzebna przy ewentualnej reewaluacji kadr

  • fraki weteran

    Olo i Dawid mają miejsca za nazwiska. wzniosłe cele, ale jeżeli obsada będzie mocna, nic z nich nie wyjdzie.

  • Xander1 profesor

    Żenada. Limit siedmiu, a wysyłamy dwóch bo jeden konkurs MP ważniejszy od czterech PK... I to jeszcze wiedząc że za chwilę i tak nie bedą mieli gdzie startować bo na kolejny PK trzeba czekac miesiąc...

    I gdzie jest Kubacki? Czyli rozumiem że on ma awans do PŚ za nazwisko, a Kot nadal musi walczyć i udowadniać... Gdzie Zniszczoł... ahhh mamuty zaraz to pewnie znów Olo lotnik

  • Lataj profesor

    Okej, tak jak myślałem, jest dwóch skoczków. Tylko Wolny nie zgadza się z moimi przewidywaniami. Jeśli nie Kot, to Kubacki mógłby to dodatkowe miejsce wywalczyć.

  • Bernat__Sola profesor

    Aha, a gdzie Kubacki? Miejsce w PŚ już gwarantowane z tytułu nazwiska?

    Trzeba było zrobić MP 23 grudnia i tyle. Tak, wiem, 2 dni po Engelbergu, co z tego.

  • marro profesor

    Mocny skład, dobrze że chociaż Kot leci.

  • Raptor202 profesor
    @rybolow1

    Bo miszczostfa galaktyki ważniejsze. Pewnie na ich podstawie będą układali kadry na kolejny sezon, a może i składy na pierwsze zawody kolejnej zimy.

  • rybolow1 profesor

    Czemu bez Kubackiego?

  • RubenBlanco stały bywalec

    Już się obawiałem, że nikogo nie wyślemy. Jednak do Kota dodałbym Kubackiego. Wysłanie Wolnego też jest uzasadnione.

  • Stinger profesor

    Już mniejsza o to, że nie wykorzystujemy pełnego limitu ale uważam, że Dawid Kubacki powinien pojawić się w USA.

    Nie miałbym nic przeciwko startowi Klemensa Joniaka w USA aczkolwiek o limit nie walczy, a jego brak w USA to może być znak, że wystartuje na lotach na Kulm Pucharze Świata

  • neonek2000 doświadczony

    Troszkę szkoda że tylko Jakub i Maciek jadą do Iron Mountain. Czyli MP w Wiśle będą niezłe osadzone.

  • Major_Kuprich profesor
    Dlaczego na zdjęciu

    Jest Deschwanden?

  • Kornuty weteran

    Odpuszczają MP ? Dla Wolnego to szansa na zaistnienie. Maciek dodatkowe miejsce wywalczy. Good luck.

  • majkiel weteran
    @Pavel

    Dawid gwiazdorzy w Zimnych Draniach ;)

  • Pavel profesor

    Przydałby się jeszcze Kubacki, aby zmaksymalizować szanse na dodatkowe miejsce

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl