PK w Neustadt: Austriacy na czele, tylko Tajner punktuje

  • 2006-01-22 16:02
W niedzielę, na skoczni HS 142 w niemieckim Neustadt, odbył się drugi konkurs Pucharu Kontynentalnego. Podobnie jak w sobotę, także tym razem najlepiej wypadli Austriacy, którzy zajęli dwa pierwsze miejsca. Najlepszy okazał się Gerald Wambacher, który dziś skokami na 131 i 130,5m zapewnił sobie zwycięstwo.

Na drugim stopniu podium stanął Bastian Kaltenboeck (127,5 i 130m), a trzecia lokata przypadła Arttu Lappi (126 i 129m).

Już pierwszej serii konkursu Gerald Wambacher objął prowadzenie po locie na 131m. Tuż za nim plasował się jego rodak - Bastian Kaltenboeck (127,5m), natomiast trzeci był Arttu Lappi (126m).

W finale czołówka pozostała bez zmian i zarówno dwóch Austriaków, jak i Fin obronili swoje lokaty.

Niestety, bardzo słaby występ zaliczyli nasi reprezentanci. Jedynym Polakiem, który awansował do finału był Wojciech Tajner, który z wynikiem 118,5m zajmował 20. miejsce na półmetku konkursu. W drugim skoku 26-letni skoczek KS Wisły Ustronianki uzyskał tylko 110m i spadł na 29. pozycję.

Ponownie nie udał się występ Wojciechowi Skupniowi (114m i 35. lokata), podobnie jak Markowi Michniakowi (109,5m i 43. miejsce).

Tomisław Tajner, który wczoraj spisywał się najlepiej z naszych skoczków, dziś pożegnał się z konkursem po pierwszym słabiutkim skoku na 108,5m (48. pozycja).

Kolejne zawody Pucharu Kontynentalnego, w niemieckim Braunlage (HS 100) już w przyszły weekend.


WYNIKI I KLASYFIKACJE:

Zobacz końcowe wyniki konkursu »
Zobacz wyniki I serii konkursu »
Zobacz aktualną klasyfikację generalną Pucharu Kontynentalnego...»
Zobacz aktualny ranking CRL »

Tadeusz Mieczyński, źródło: Informacja własna
oglądalność: (6780) komentarze: (62)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    @Henio

    Skocznia nie leżała Polakom - to jedyne wytłumaczenie niepowodzeń w Neustadt.
    W.Skupień golił Tajnerów w kraju,a na PK - był jeszcze gorszy od nich,choć oni nie zawojowali PK.

  • anonim
    @ kaczyholek

    Jeśli w Neustadt gdzie poziom był porównywalny z konkursami w USA i Kanadzie, Tajnery zdobyły na krzyż 2 punkty ,to jak Ty sobie wyobrażasz wejście do 30-tki w Braunlage gdzie wystartuje po powrocie z Japonii 30-osobowa czołówka PK+ gromada niemców?
    Być może Pochwałę,M.Rutka,Urbańskiego czy juniorów Kowala i Ł.Rutka stać na małe punkty w Coc!
    Ale aby zwiększać limit trzeba zajmować miejsca w I dziesiątce PK a na to dziś stać tylko Małysza, Stocha i ew. Hulę i Żyłę!

  • anonim
    LIMITY na PS i PK na V period

    Niestety szanse były ale zostało wszystko po staremu. W ten weekend nie zyskaliśmy nawet jednego miejsca, dobrze że Pochwała sie utrzymał. Śliża Mueller i Hafele juz po I konkursie w Niemczech wyprzedzili
    Ale jest w końcu poprawa w stosunku do Zeszłego periodu. Teraz mamy konkursy w Zakopanem - czyli trzeba u siebie jak najwięcej punkcików uzyskać. Trójka Stoch małysz długopolski pewnie sie utrzyma w 55WRL. Tak więc inni muszą atakować. Myślę że nie bez szans beda Mateja, Sliż i Zyła w konkursach w Polsce - realnie patrzac moze 1 lub 2 wskoczy do 55 WRL(raczej 1 bedzie chocaiz platne 4 miejsce)
    PK
    az 8 konkursow, niewiadomo kogo wyslemy w czasie zawodow w zakopanem raczej nie ma co liczyc na punkty, a wpozostałych konkursach bedzie jezdzic piatka - zobaczymy jaka powinni utrzymac 5 miejsc a Tajnerzy musza powalczyc o 6 i 7 bo w koncowce sezonu nie beda jezdzic takie ultimatum bym im postawil

  • Malyszomaniak profesor
    @Polon

    To że nie uważasz Zakopanego i PŚ za coś wyjątkowego twoja sprawa ale inni tak uważaja i między innymi Skoczkowie Zakopane obecnie swoja wagą dorównuje takim imprezą jak MŚ czy TCS lub Wilingen. Dlatego każdy ze skoczków również i ci którzy szykuja się na IO chca być na tych zawodach. Dodatkowo chce ci powiedzieć że jeśli w Polsce odbywają się zawody tej miary i rangi to każdy polski zawodnik maży o tym żeby tu wystapic i wypaść jak najlepiej . Dlatego nie mogę się zgodzić pod żadnym względem z taka wypowiedzią czy stawianiem sprawy. To tak jak by w Saporo nie występowali Japończycy bo mieli by się przygotowywać do IO.

  • anonim
    @ Siebek

    Ja jednak wierzę, że Żyła wystąpi w PK. Kamil pewnie nie, a szkoda bo i tak w Zakopcu wiele nie zwojuje.
    SToczek ma 0 pkt FIS.

  • jozek_sibek profesor
    Nowy period PK.

    Zawodami w Braunlage (28-29.01),Polacy zaczną, kolejny 5 period PK z następującymi pkt. rankingu CRL.
    Mieisce.Nazwisko.Punkty.

    2.M.Bachleda 869 pkt
    8.R.Sliż 433 pkt
    11.S.Hula 388 pkt
    12.W.Skupień 367 pkt
    40.T.Pochwała 182 pkt
    60.W.Tajner 111 pkt
    69.P.Żyła 85 pkt
    92.P.Urbański 60 pkt
    115.T.Tajner 37 pkt
    129.M.Rutkowski 15 pkt
    131.K.Długopolski 13 pkt

    Pozycje pierwszych 4 Polaków są niezagrożone. Pochwała musi coś dorzucić, żeby utrzymać się w 50 CRL (period jest długi aż 10 konkursów i rywale mogą zdobyć dużo pkt,i go wyprzedzić).
    W ostatnich 2 konkursach zawalili sprawę Tajnerzy-Wojtek mógł wejść lub się zbliżyć do 50.
    @Henio. Trenerzy nie wyślą:Stocha i Żyły na konkurs PK. Myślę,że na te konkursy PK, mogli by pojechać nasi juniorzy.Generalny sprawdzian przed MŚ juniorów-jesli nie jest to za bliski termin do mistrzostw?
    Punkty Fis-u ma nasza 4.

    1.Ł.Rutkowski
    2.D.Kowal
    3.D.Kubacki
    4.S.Toczek
    5.M.Michniak -senior,we wrześniu skończył 18 lat

  • Malyszomaniak profesor
    Pogoda Zakopiec PŚ

    Wiatr od 3 do 4 M/s
    Będzie padać śnieg durzo cieplejk niż teraz
    (Dzisiaj w Krakowie -24 stopnie w Zakopcu podobno - 20)

    Zakopane
    Piątek, 27.01.2006
    -15/-5 °C
    905 hPa
    Wiatr: 11 km/h
    Śnieg: 1.6 mm (śnieg będzie padać)
    Deszcz: 0.0 mm
    Sobota, 28.01.2006
    -10/-3 °C
    900 hPa
    Wiatr: 13 km/h
    Śnieg: 1.0 mm (padać będzie śnieg mniej niż w piątek)
    Deszcz: 0.0 mm
    Niedziela, 29.01.2006
    -8/-2 °C
    901 hPa
    Wiatr: 14 km/h
    Śnieg: 1.8 mm (więcej śniegu więcej niż w piątek)
    Deszcz: 0.0 mm
    Poniedziałek, 30.01.2006
    -13/-5 °C
    925 hPa
    Wiatr: 6 km/h
    Śnieg: 0.2 mm (śnieg prawie przestanie padać)
    Deszcz: 0.0 mm

  • anonim
    PŚ Zakopane i PK-składy

    Moje widzenie jest takie:
    1.Nasi w PŚ poza Małyszem na pierwszą 20-tkę nie mają szans.-każdy skład jest dobry.
    2.W PK w Braulange powinni skakać Ci
    a)co są w stanie wejść do I dziesiątki tj poza Małyszem -Stoch,Żyła.
    b)oldboje walczący o 50-tkę CRL,tj. Pochwała (o utrzymanie) i W.Tajner(o wejście -ma jeszcze tylko w tym periodzie się załapać),
    c)pozostali srebrni że Styrnu i Rovaniemi tj.M.Rutkowski,Urbański,Topór,Michniak.
    Reasumując składy:
    Braulange-Stoch,Żyła,Pochwała,W.Tajner i M.Rutek,
    Zakopane-Małysz ,Mateja,Skupień,Długopolski,Śliż, Hula,T.Tajner+ o ile nie pojadą na PK -Urbański, Topór i Michniak.

  • Browar bywalec
    Propozycja kadry:

    Propozycja kadry na Zakopane: Małysz, Mateja, Stoch, Żyła, Śliż, Hula, Długopolski, Pochwała, Bachleda, Ł.Rutkowski. Kolejność nie jest przypadkowa ;)

  • Bartosz bywalec
    Kadra Norwegii na Zakopane - propozycja

    Kadra Norwegii na Zakopane PROPOZYCJA:

    1.Roar Ljoekelsoey
    2.Andreas Vilberg
    3.Bjoern Einar Romoeren
    4.Tommy Egeberg
    5.Lars Bystoel
    6.Daniel Forfang

  • anonim

    Błąkam się po portalach www.skakalno-drustvo-stol.si
    Pozdrówka !

  • anonim

    Ushuaia skąt masz te wyniki FIS Cup ?

  • anonim
    FIS CUP

    5) Rutkowski
    14)Kowal
    31) Kubacki
    32)Gąsienica
    36)Toczek
    46 Kot
    Sorry TAD , ale nie mogłam sie powstrzymać :)))

  • anonim
    :)

    fajnie...

  • anonim
    @Redakcja

    Nie doszły do Was jakieś tam-tamy z Ljubna ???
    Ciekawe jak tam nasze dzieciaki.? I czy Maciek zdobył jakiś punkt ?

  • tomek stały bywalec
    Kobelev - reaktywacja kariery?

    Dziś Valery Kobelev po raz pierwszy od kilku lat zdobył punkty w konkursie co najmniej tej rangi. Czyżby niespełna 33-letni skoczek powrócił do uprawiania skoków w wyniku dobrej koniunktury na tę dyscyplinę w Rosji?

  • anonim

    Do kogo to było???:[

  • anonim

    Nawet Szkoda Pisać!!!!!!!!!!!!!!!

  • Daro bywalec
    Fajnie

    Nono, Borek dzisiaj piaty, Dodo dziesiaty, jestem pelen podziwu dla trenera Kuby Jiroutka. Oby tak dalej!

  • anonim

    A japocy mieli 13... a my tylko 10 ... . Piszcie do mnie 6125612 bo mi cztt nie chodzi;/;/;/

  • anonim

    malysz mateja stoch sliz hula zyla dlugopolski bachleda mateusz rutkowski i skupien :/

  • anonim

    10 moze startowac a wiec malysz,mateja,stoch,sliz,hula,dlugopolski,zyla,bachleda-pewniacy
    i moim zdaniem kowal i ł rutkowski- reszta sie obecnie nie nadaje na pś

  • anonim

    A co to 12 może startować??? Jeśli tak to napewno: MAłysz, Stoch, MAteja, Chula, Długopolski, Sliż, BAchleda, Żyła,i może Obaj TAjnerzy i Ł. Rutkowski i D.Kowal

  • anonim
    Zakopane 2006

    moja propozycja składu polaków na PŚ w Zakopanem: Małysz, Żyła, Śliż, Stoch, Mateja, Hula, Bachleda, Skupień, Pochwała, T.Tajner, W.Tajner, Długopolski. Jakie są wasze typy??

  • anonim

    a czemu nie powinni startowac sadze kowal i rutkowski mogli by wystartowac mysle ze takie doswiadczenie by im sie przydalo tym bardziej ze bez nich trudno bedzie wylonic 10 polskich skoczkow skaczacych na poziomie przynajmniej 50-tki... Poza tym mś juniorów są tylko etapem w ich karierze tak naprawdę nie dużo znaczącym.. liczą sie sukcesy w seniorach a nie w juniorach przyklad M.rutkowskiego tego dowodzi ze czasami wczesny sukces przeszkadza....

  • anonim

    MŚJ zaczynaja się 2 lutego !Juniorzy raczej nie powinni startować w zakopanem.

  • anonim
    goldi

    mam pytanie dotyczące konkursu w Zakopanem: czy będzie Goldi? oczywiście wiem, że jedynie jako komentator ale liczy sie wogóle obecność

  • anonim

    Kiedy sa MSJ ?????

  • anonim
    kadra

    W najblizszych zawodach w ZAKOPANE powini skakać najlepsi z grupy
    Małysz, Stoch, Żyła, Śliż, Hula, D.Kowal, Ł.Rutkowski, M.Rutkowski, Pochwała, Bachleda, Urbański, Długopolski.
    Kadra na najblizszy PK:
    T.Tajner, W.Tajner, M.Rutkowski, Topór
    FIS CUP
    Ktoś z kadry:
    Michniak, Wantulok, Toczek, M.Kot, Ciapała, Wyrwa, Mateusz Cieslar, w. Cieslar, Świder

  • anonim

    No to kogo wysłać ? Chyba nie Małysza ? A chłopaki muszą się oswajać z wielkimi skoczniami i z wielkimi zawodami. Chowanie ich 'po kątach" pożytku nie przyniesie

  • anonim
    PS Zakopane

    Czy jest gdzieś szczegółowy program zawodów na Zakopane 2006. Bo ja sie wybieram jak zawsze już na piątkowy przedpołudniowy trening o godż. 11.00. I czy ten trening znów będzie zamknięty jak co roku? A może by tak wpuszczać na niego na bilety które są na popołudniowe kwalifikacje. No bo reszta to jest raczej jasna. Tam chyba nic się nie zmieni.

  • anonim

    po ostatnim wyczynie Urbanskiego i Topora w tym smiesznym konkursie TZN czy jak to bylo to ..tez szkoda miejsca dla nich

  • anonim
    @kaziu

    Skład jest obojętny, bo jak 3 z Twojej listy przejdzie kwalifikacje, to będzie "CUD pod Krokwią". Reszta tam startuje, bo mamy "prawo" :)))
    @nieznay. Może masz rację, bo juniorzy na MŚJ jadą!!! Ale może by te Urbańskie, Topory czy Rutkowskiego posłać (tak dla jaj). Raczej gorzej niż wczoraj i dziś , to nie będzie :)))

  • anonim
    @Ushuaia

    Też jestem za tym by T.Pochwała odpoczął od PK!!!
    Teraz niech porządnie potrenuje. Chwała mu,że wywalczył dla Polski 5 miejsce w PK,ale obecna forma nie wróży nic dobrego. Ukończył period na 46 miejscu,a nastepny powinien zacząć z jeszcze lepszym miejscem (punkty zaczął zbierac od lata,i w 2 kolejnych periodach, nic nie traci z dorobku 182 pkt,a rywale bedą tracić).

  • anonim

    Moje propozycje składu Polaków na PŚ w Zakopanem:
    1. A. Małysz
    2. K. Stoch
    3. R. Mateja
    4. S. Hula
    5. M. Bachleda
    6. R. Śliż
    7. K. Długopolski
    8. P. Żyła
    9. W. Skupień
    10.T. Tajner ( ojciec dyrektor mu załatwi)
    A jakie są wasze propzycje składów na Zakopca?

  • anonim

    ciekawe czy toni chociaz ojcu pamiatki z wyjazdow przywozi?? skoro punktow do klasyfikacji nie potrafi...

  • anonim
    @Ushuaia

    owszem masz racje..ale...w przyszlym tygodniu i tak bediemy mieli problem izbirac 5 zawodnikow na PK...w koncu na pewno przynajmniej 10 zostanie na PS...czy juniorow wystawia na PK ? nie wiem...a temu kalece Pochwale sprzydalyby sie pare punktow..i biorac pod uwage ze i tak juz na nablizszy PK nie bedzie z czego wybirac to poslalbym go na PK....i pozniej tak jak mowisz...urlop...tyle tylko, ze jak znam polskie realia to..Pochwla wystartuje w PS w Zakopcu..a pozniej bedzie sie wozil po PK...niestety ale faktycznie jak si popatrzy na te wyczyny Tajenrow Pochwaly, Bachledy czy Skupnia to...szkoda czasu na nic...najlepiej by bylo, gdyby kazdy z nich wzial do szkolenia na zime po 5 dzieciakow..a poskakac to by mogli latem...dla swojego hobby

  • jozek_sibek profesor
    Wystepy w PK 2006 r.

    Występy,,składu z Neustadt" w sezonie 2005/2006r.

    W.Skupień - 15, 9, 42, 35
    W.Tajner - 53, 40, 44, 29
    T.Tajner - 23, 48
    M.Michniak - 37, 43

  • anonim
    Igelitowa Kadra na urlop !!!

    @nieznane. Pochwałę, to posłać juz na urlop do lata.
    Wielokrotnie stawałam w jego obronie, bo miał bronic miejsca w 50-tce, ale niestety jeździł bezowocnie. Teraz dosyć! To już lepiej M.Rutkowskiego zabrać! Jak się nie sprawdzi, to po MŚJ może Łukasz jeździć 'na wycieczki" (lub inny junior). Junior zawsze może pozytywnie zaskoczyć (jak juz ktoś dziś pisał).

  • anonim

    w nastepny periodzie mamy 5 miejsc w PK...moze b trzeba bylo Pochwale wyslac, zeby bronil swojego miejsca w 50-ce..w Zakopcu raczej z niego tez nie bedzie pozytku...

  • jozek_sibek profesor
    Skład na PK

    Michniak,Wantulok,Ł.Rutkowski i D.Kowal - to powinni być nasi reprezentanci na przyszłe konkursy PK.
    Szkoda,ze z juniorami do ljubna nie zabrano Wantuloka-nie ma pkt Fis i nie może startować w PK!!!
    Dostał tylko 1 szansę w Seefeld 1.01.2006r. - 52 miejsce. Szkoda,ze jej nie wykorzystał-turniej był mocno obsadzony , drugiej w Harrachovie nie otrzymał,a było 1 wolne miejsce.

  • anonim
    @Konradoxi

    Realnej szansy nie ma. Juz teraz startuje 4 a za 1 musimy płacić, bo mamy tylko 3 w 55 WRLu ! Teoretyczna szansa jest. W następnym okresie (periodzie) dalsza 2 wchodzi do 55 (a Długi nie wypadnie). Lub 1 wchodzi a ktos zajmuje jedno z dwóch pierwszych miejsc w periodzie (okresie) PK. Obie możliwości nierealne, bo najlepsi będą skakać na olimpiadzie i trenować a nie brać udział w zawodach.

  • anonim

    tak, jest..pod warunkiem, ze nasi zaczna zdobywac punkty w PS..wzglednie zaczna wygrywac w PK ;-)

  • anonim

    A jest szansa na 5 w PŚ?????

  • anonim

    tak to dokladnie wyglada..4 PS...10 w zakopcu i 5 w PK..a co sie tyczy tych niemieckich juniorow to cos czuje, ze dzis to nawet nasi juniorzy (Rutkowski z Kowalem) tez byliby lepsi od tych naszych asow powietrza

  • anonim

    Czyli będziemy mogli tylko 4 wystawić w następnym periodzie???? i 10 w Zakopanem??:D

  • anonim
    Jeszcze smutniej

    Trzech niemieckich juniorków (r88)- Wank,Freund, Faller deklasuje n/oldbojów!

  • anonim
    Księgowych pozdrawliaju.

    Z tymi periodami to lepiej udać się do ginekologa. A limity w sytuacji naszych skokanów to śmiech pusty.

  • anonim

    A JApończy mogli miec bodaj 13.....

  • anonim

    Czyli ilu bedizemy mieli zawodników w PŚ???

  • anonim

    w zakopcu bedziemy mogli najprawdopodbniej wystawic 10 zawodnikow...4 miejsca przyslugujace nam w PS + 6 z prawa gospodarza

  • ZKuba36 profesor
    zmiana warty???

    Chyba na następne konkursy powinni jeżdzić wyłącznie juniorzy i b. młodzi seniorzy. Takim
    zawodnikom można wybaczyć słabe skoki. Starawym
    zawodnikom - nie. Młody chłopak może /choć nie musi/ sprawić nam miłą niespodzianką. Starsi
    powodują same rozczarowania.

  • MarcinBB redaktor
    bardzo smutno

    @Henio jak widac na wyzej załączonym obrazku Tajnery i inne seniory mają problem z wejściem nie tylko do 15 ale nawet 30 PK i to w sytuacji, gdy turniej jest słabo obsadzony bo większośc skoczków z PK jest na PŚ w Japonii...

  • bogdan początkujący

    Limit w PŚ może powiększyć tylko pierwsza dwójka skoczków PK po każdym jednym periodzie
    Klasyfikacja 4 periodu http://www.skijumping.pl/pokaz.php?show=klasgen&typ=coc&period=4&sezon=2005/2006
    (bez dzisiejszego konkursu)
    Narazie na premiowanych awansem miejscach Bardal i Fettner (nie ma ich w Titisee)

  • anonim
    @Konradoxi

    Wejdż na lewy margines:
    zawody-Puchar Kontynentalny-sezon 2005/2006.
    Tam znajdziesz periody oraz ranking CRL.Ranking CRL mówi ilu zawodników może startować w następnym periodzie (pierwsza 50)-są oczywiście dodatkowe ograniczenia.
    W PŚ może startować pierwsza 55 !

  • anonim
    @Boy

    Mnie sie wydaje,że tylko pierwsze 2 miejsca są premiowane

  • anonim

    Acha a kiedy zaczyna się następny period????

  • Boy profesor

    Rafał Śliż znajduje się na 3 miejscu w klasyfikacji generalnej CoC co na kolejny period PŚ zapewnia nam dodatkowe miejsce w PŚ. Tak więc w kolejnym periodzie będziemy mogli wystawić nie jak dotychczas 4, a 5 zawodników...

  • andbal profesor

    Po pierwszej serii na wejście do 50 tki CRL (ostatni konkurs tego periodu) mają szanse Hlava, Lackner, Doleżal i Lappi. Jednym słowem Czesi mogą mieć limit 6. Zobaczymy czy druga seria to potwierdzi. Lappi musiałby zając 2 miejsce bo trzecie będzie za mało 103 + 60 = 163. Jak pozostali zdobędą powyżej to zajmie 51 miejsce.

  • anonim

    JAki limit??? Nie znam się aż tak dobrze na skokach.... Możemy mieć 5 zawodników w PŚ i PK???? A ilu w Zakopanem????

  • anonim
    Trochę smutno

    Jedyne pocieszenie że Pochwały nie wypchną z 50-tki CRL i wreszcie mamy limit 5.
    Mam nadzieję że z tego limitu będą korzystać wyłacznie srebrni ze Styrnu i Rovaniemi + Rutek z Kowalem a nie Tajnery i inni seniorzy którzy nie śą już w stanie wejść do pierwszej 15-tki PK.

  • anonim

    Czy wie ktos ilu Polacy mogą wystawić zawodników w Zakopanem????????????? Prosze o info....

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl