CoC Zakopane: wygrywa Anders Bardal, Łukasz Rutkowski 12.

  • 2006-02-12 12:52

Nie udało się utrzymać świetnego wyniku Łukaszowi Rutkowskiemu. Przypominamy, że Polak prowadził po pierwszej serii niedzielnego Pucharu Kontynentalnego w Zakopanem, kiedy to lądował na 130,5 m. W drugiej rundzie do tego wyniku zabrakło mu 10,5 m, przez co spadł na 12. miejsce.

Triumfował Anders Bardal, lider klasyfikacji generalnej Pucharu Kontynentalnego, uzyskując odległosci 126 m i 129,5 m. Na drugim miejscu uplasował się jego rodak, Morten Solem (124 m i 129,5 m), a trzeci był Emmanuel Chedal (124,5 m i 129 m).

Mateusz Rutkowski, 14. po pierwszej serii, zespuł swój finałowy skok (tylko 108,5 m), przez co zajął ostatnie, 30. miejsce. Krystian Długopolski osiągnął 116,5 m i 121 m, co dało mu 16. lokatę.

Piotrowi Żyle nie udał się skok w pierwszej serii, kiedy to lądował na 113,5 m, przez co ledwie zdołał awansować do finału (29. miejsce). Jednak w drugiej rundzie udowodnił, że był to jedynie przysłowiowy "wypadek przy pracy" i oddał o wiele lepszy skok - o długości 126 m. Dzięki temu awansował o 14 lokat w górę, zajmując ostatecznie 15. miejsce.

Dwóch skoczków zostało zdyskwalifikowanych w tym nasz reprezentant, Dawid Kowal.

WYNIKI I KLASYFIKACJE:

Zobacz końcowe wyniki konkursu »
Zobacz wyniki I serii konkursu »
Zobacz aktualną klasyfikację generalną Pucharu Kontynentalnego...»
Zobacz aktualny ranking CRL »


Barbara Niewiadomska, źródło: Informacja własna
oglądalność: (7712) komentarze: (151)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jacek stały bywalec

    Marks -czy jak ty się zwiesz- zostaw Mateusza w spokoju a swoje złośliwe i wyjatkowo niesmaczne komentarze przekazuj sobie podobnym

  • anonim
    MARKS-SUPER IDIOTA

    TWOJE KOMENTARZE DOWODZĄ KOMPLETNEGO CHAMSTWA JEŻELI JUŻ COŚ PISZESZ TO Z SENSEM I NIE OBRAŻAJ DRUGIEGO CZŁOWIEKA

  • anonim
    @Redakcja

    Mam nadzieję,że teraz ktos zrobił temu chłopakowi jakieś normalne zdjęcie, bo na tym wyglada nie za bardzo.
    Kiedys straszyliscie nas zdjęciem Ljokelseja ( a to całkiem normalny chłopak, i nie aż tak brzydki jak na zdjęciu), a teraz Bardala.
    Macie poczucie humoru ... :)))

  • anonim
    Kowal jest mocny

    W II konkursie skakał na poziomie Bachledy.
    Nawet jeśli Marcin miał gorsze warunki atmosferyczne to Dawid potwierdził że można na niego w najbliższym czasie stawiać.
    Pewnie Styrian vel Polo zaraz napisze, że Dawida zdyskwalifikowali bo miał za długie narty(o 2mm) i dlatego nie należy młodych,juniorów w ogóle do konkursów dopuszczać.
    PS.
    Odnośnie Urbańskiego to na MP zobaczymy czy rzeczywiście odstaje od n/czołowki.

  • anonim
    @ sibek

    Twoje statystyki z treningów nie są do końca miarodajne albowiem treningi np zaczynano z 16 belki a kończono na 12-tej. Stąd relatywnie dobre wyniki Tajnerów.
    Dobre wyniki Rutków w I serii drugiego dnia nie można oceniać z uwagą o korzystnych warunkach atmosferycznych ponieważ wyniki Rutków znacznie przewyższały osiągnięcia pozostałych zawodników startujących na początku zawodów.
    A co do wyjazdu do USA to moim zdaniem zawodnicy którzy zdobyli pkty w Zakopcu powinni w nagrodę dostać szansę zdobycia łatwych punktów w USA,czyli skład na PK:
    Zyla,Długopolski,oba Rutki.
    Na piąte miejsce vacat (aczkolwiek dobrze skaczący na małych obiektach Bachleda wydaje się najmocnieszy)
    Jako rezerwa najmocniejsi z pozostałych(i mający duże pkty na CRL) to Pochwała i W.Tajner- ale czy zasługują na wyjazd -mam wątpliwości.

  • ZKuba36 profesor
    cd

    A.Tajner zrezygnował i Adam wybrał sobie trenera,
    którym został Kuttin. Nie miałem do niego zastrzeżeń do momentu gdy obiecany w ubiegłym
    sezonie szczyt formy okazał się potężnym dołem.
    Wygląda na to, że przygotowania do sezonu obecnego
    przebiegały prawidłowo ale doniesienia dziennikarzy o tym co robia zawodnicy w tygodniu
    między zawodami przeraziło mnie. Pisałem o tym już
    przed 3 konkursem PŚ. Okazało się, że Kuttin nie ma zielonego pojęcia o tym jak należy prowadzić
    treningi w okresie startowym. W tej sprawie apelowałem wielokrotnie do trenera Tajnera.
    Dotarło to do Niego po fatalnym występie w TCS.
    Wycofanie z TCS zdarzyło się chyba po raz pierwszy
    w karierze Małysza. Tajner namówił prof. Żołądzia
    do współpracy. Lepiej póżno niż wcale. Chyba jednak trochę za póżno. Poza tym wykonawcą zaleceń
    Profesora pozostał Kuttin i na treningach w dalszym ciągu popełniana jest cała masa błędów,
    w wyniku czego doszło do zapalenia okostnej, o czym wspominał Adam. Jednym z podstawowych błędow
    jest duża liczba skoków treningowych co powoduje
    podświadome ograniczanie ich odległości /aby
    uniknąć ew. bólu przy lądowaniu/.Cd/może/n.

  • ZKuba36 profesor
    Refleksje

    Dawno, dawno temu /jeżeli zawodzi mnie pamięć to proszę poprawić/, kiedy skakało się jeszcze starym
    stylem,/narty prowadzone równolegle i b. wąsko/,
    czołowymi skoczkami w Polsce byli Tajnerowie.
    Skakali przepięknie stylowo. Powinni dostawać same
    20. Nigdy jednak takich ocen nie dostawali, nie
    odnosili też sukcesówe międzynarodowych, gdyż ich
    skoki były co najmniej 10% krótsze od skoków innych zawodników. Zawsze wściekałem się na sędziów punktowych,że za przepiękny stylowo skok
    dają tylko 17 p ,a za dużo gorszy skok ale dłuższy
    dają 19p. Myślę,że jednym z tych Tajnerów jest
    Apoloniusz. Poprzednik A.Tajnera jako trenera
    A.Małysza, chyba Mikeska, nie przywiązywał dużej
    uwagi do techniki. Dlatego mający "kopyto" Małysz
    nie błyszczał jako zawodnik. A. Tajner jako trener
    nauczył Małysza tego czego Adamowi brakowało.
    Bardzo rozsądnie prowadzone treningi, konsaltacje
    fizjologa i psychologa dały zdumiewające rezultaty
    które już wszyscy pamiętamy. Niestety, zespół się
    rozpadł i osiągnięcia Adama były coraz gorsze.cdn

  • ZKuba36 profesor
    cd.

    Przepraszam, uciekła mi strona.
    10 minusów. Jeżeli jakiś skoczek nie potrafi
    zakwalifikować się do 30.PK rozgrywanego na
    własnej skoczni to z całą pewnością nie nadaje
    się w ogóle do występów w PK. Jak z tego wynika
    nie ma sensu walczyć o 7 miejsc w PK bo nie
    mamy tylu skoczków na odpowiednim poziomie.
    Chyba, że chcemy fundować im wycieczki.
    "Wybaczyć" mogę tylko Bachledzie / wypadek przy
    pracy/ bo czasami punktuje. Ale pozostali???
    W tej chwili widzę następujących kandydatów na PK:
    Jeden z zawodników z IO, Żyła, Ł.Rutkowski,
    Długopolski, Bachleda i ...długo, długo nikt.
    W dalszej perspektywie M.Rutkowski, W.Tajner ew.
    Pochwała. Juniorzy mogą skakać wyłacznie na FIS-Cup. Tylko muszą tam jeżdzić, aby w gronie rówieśników zdobywać doświadczenie, ale prawdę
    mówiąc to najpierw powinni nauczyć się skakać
    daleko na Krokwi.

  • anonim

    Na pewno "nie zdążyli" załatwic wizy do USA dla Piotrka i Rutkowskich :))))

  • ZKuba36 profesor
    PK w Zakopanem

    1plus-"narodził się" żelazny kandydat na kolejne
    PK. Ł.Rutkowski jeżeli nawet odległość w 1.
    skoku zawdzięcza warunkom atmosferycznym to
    2. skok był wykonany w warunkach normalnych
    i był całkiem dobry. Poza tym warunki
    atmosferyczne trzeba też umieć wykorzystywać

  • anonim

    do USA ewidentnie powinni jechać Długopolski Żyła Ł.Rutkowski M.Rutkowski i Bachleda

  • anonim

    @2006:
    Zrozum, chłopie, to właśnie system "szans" wpływa demoralizująco na zawodników, wprowadza niepotrzebną nerwowość i zniechęca do pracy ("A, damy ci łaskawie związek da wystartować, tylko weź nas nie zawiedź, bo się obrazimy."). Zamiast tego powinny być jasne, proste i adekwatne do osiąganych wyników kryteria doboru kadr, zarówno narodowych, jak i tych na konkursy. Tylko to da młodym zawodnikom spokój, motywację i jasny cel, do którego będą mogli dążyć.

    Aha, i strasznie mnie śmieszy już to ciągłe mówienie "utalentowany" o zawodnikach, co do których nie można za cholerę użyć określeń "robiący postępy", "mający dobre wyniki" czy "skaczący lepiej niż konkurencja do miejsca w kadrze".

  • anonim
    tonio i tomek

    Czy nikogo niezastanowił brak w dzisiejszym konkursie Tomka P. I Tonia T.wszyscy czepiają się Mateusza a to ci dwaj wylecieli dziś rano ze zgrupowania za nocne wojaże po barach.Ciekaw jestem co będzie dalej z tymi zawodnikami czy będą jakieś kary czy zadzwoni tata POLO i wszystko będzie zapomniane synalkowi.

  • Karolina doświadczony
    @2006

    No jasne, że latac sam nie będzie!! Właśnie o to chodzi, żeby była też kadra na FIS Cupy a nie czasem nikt nie lata, a skoczków mamy... Nawet jak nie są w super formie niektózy to zdobywają doświadczenie, ucza się... A to jest teraz bardzo ważne.

  • anonim

    @Karolina
    Na FC - zgadzam się, pod warunkiem, że pojadą także inni skoczkowie. Nie należy wyróżniać Mateusza.

  • Karolina doświadczony
    @2006

    Ja jednak nie widze kogoś, kto mógłby jeździć. Może juniorzy ale kto jeszcze?? A Mateusz ma formę akurat na FIS Cup

  • anonim

    @Karolina
    W tym konkursie nie pokazał, pomógł mu wiatr w I-szej serii. Dobrze skakał podczas Konkursu Świątecznego w Zakopanem, ale jak wiadomo podczas zawodów krajowych nie obowiązują (przynajmniej nie wszystkich) przepisy FIS.
    Nie chodzi mi @Karolino o karanie tego zawodnika, jedynie o to, że są w kraju inni utalentowani skoczkowie, którzy powinni dostać szansę. Jakaż to byłaby dla nich motywacja, jeżeli zamiast nich dostałby ją (kolejny raz) dostać Mateusz Rutkowski. On dostał juz wiele szans, teraz to on musi wykazać się dużą kosekwencją i uporem. Życzę mu tego, wiem, że na to go stać. Jego dzisiejsze miejsce w zawodach to jeszcze trochę za mało.
    Pozdrawiam.

  • Karolina doświadczony

    @jozek_sibek
    Szkoda, szkoda... Jednak na prawdę nie ma co narzekać!! Jak się wymarze ostatnich 10 miejsc z tej listy, to można powiedzieć, że było fantastycznie!!

    @2006 i inni:
    Czy on nie pokazał w tym konkursie że źle nie skacze na tle naszej kadry. A ciągłe karanie go spowoduje marnowanie talentu. Co nam po zawodniku, który tylko w Zakopcu będzie w stanie przyzwoicie skoczyć, bo na innych skoczniach nie ma obycia. Na FIS Cup może latać, bo tam często brakuje nam zawodników, bo PK to może jeszcze dla niego za wysokie progi :o)

  • witam stały bywalec

    I pojawił się już na belce startowej polski orzeł! Jeszcze tylko poprawia sobie gogle, narty i za moment odbije się z belki startowej! Jest na dole Heinz Kuttin, spokojny, biało-czerwona chorągiewka już uniesiona do góry, zerka jeszcze na wiatr Austriak. I teraz wstrzymuję oddech... jest sygnał, jest sygnał do startu! Ruszył! I ten najważniejszy moment – odbicie! Wyszedł wysoko w górę, dynamicznie, z energią, jest w powietrzu! To jest właśnie ten timing! Leci po złoto! Leci prosto na pierwszy stopień podium! Będzie medal! Jeeeeeeeeeest medaaaaaaaal! Jest chyba złoooooooootoooooooooo! Spełniły się marzenia wszystkich Polaków! W tej jednej chwili! Na te 5 sekund czekaliśmy całe cztery lata! Łezka szczęścia w oku Adama Małysza! Przypominają się te chwile z 2003 r., z Predazzo, z 2002 r., z jego walki ze Svenem Hannawaldem i Simonem Ammannem! Na to czekaliśmy od 2001 roku!!!!

  • anonim
    rezerwy

    Tyle było płaczu że nie wysłano skoczkow w rodzaju Skupnia,Michniaka,Topora itp na PK, kiedy rozgrywano PŚ w Zakopanem.Że zdobyliby punkty,podciągneli się w klasyfikacji...Pojechać ,to by pewnie pojechali, ale kto by im te punkty tam dał???

  • jozek_sibek profesor
    Zakopane 2 konkurs.

    Braciom Rutkowskim w 1 seri pomogła lista startowa - w tym sezonie nie mieli jeszcze pkt PK i startowali na początku stawki(M.Rutkowski nr 5,Ł.Rutkowski nr 6).
    Ł.Rutkowski- spadek z 1 na 12 miejsce
    M.Rutkowski- spadek z 16 na 30
    P.Żyła - awans z 29 na 15
    K.Długopolski- awans z 20 na 16

    Dużo szczescia miał P.Żyła,w 1 seri skoczył najbiżej z całej 30( tyle samo skoczyli: Tepes,Krauspenhaar i W.TAJNER, a to on wszedł do finałowej 30!!!!
    Szkoda W.Tajnera - mielibyśmy 5 Polaków w ,,30".

  • jozek_sibek profesor
    M.Rutkowski.

    @zastanówcie sie.
    2006 dobrze pisze na temat M.Rutkowskiego.
    Mogę do tego dodać,że duża wina była trenerow!!!
    Za długo pobłazali, M.Rutkowskiemu. Gdyby po 2 czy 3 wybryku ukarali MŚ juniorów - to teraz już dawno był by w kadrze i skakal jak trzeba,ale to był MŚ i ............dopiero policja musiała go złapać za kółkiem(około 2 promile).
    Teraz jest poza kadrą,żeby inni widzeli,co ich może spotkać za podobne wyskoki.

  • jozek_sibek profesor
    @Karolina.

    Szkoda,że zawody w Polsce nie odbywały sie na średniej skoczni. Przeciez tydzień temu w Villach, P.Żyła,K.Długopolski i M.Bachleda , lali Bardala, Solema i innych aż miło było patrzeć - nawet T.Pochwała załapał sie do 30.
    Tutaj wlasna skocznia i wzmocnienie:Ł.Rutkowski,M.Rutkowski czy starzy W.Skupień,W.Tajner!!!!
    W Ubiegłym sezonie w finałowej 30 - było 7 Polaków i na dodatek 31 i 32 miejsce(o mały wlos było by ich 9 w 30!!!).
    W poprzednim sezonie w 2 konkursie było jeszcze lepiej, ale Czeski sedzia przerwał - Mazoch czy Matura spadał w klasyfikacji generalnej!!!

  • anonim

    @zastanówcie się
    Poczytaj parę artykułów, komentarzy zanim coś napiszesz.
    Wynika z nich jasno, ze Mateuszowi próbowano pomóc, dano mu już niejedną szansę, z której nie chciał skorzystać.
    Szansę z pewnością dostanie, jeśli zacznie naprawdę dobrze skakać. I tego mu życzę.

  • anonim

    mnie w ogole zastanawia jak niektorzy teraz źle piszą o Mateuszu zeby go nigdzie nie wystawiac itp a jak zdobywal mśj(pewnie nie predko ktos to powtorzy) to pewnie sikali ze szczescia, chlopak ma talent i trzeba mu pomoc sie odnalezc a same trenowanie na tych samych skoczniach w zakopcu mu nie pomoze, po co dalej wozic toniow skoro z nich i tak nic nie bedzie przeciez tyle lat skakania zadnych wartosciowych wyników. Ja sie pytam jest jakis sens?? Pewnie dla niektorych jest ale to dla tych co nie rozumieją sportu. Smutne ze tacy ludzie pracują tez w takim związku jak pzn ; (

  • jozek_sibek profesor
    RankingCRL.

    40 KRANJEC Robert Słowenia 200
    41 IKONEN Joonas Finlandia 193
    42 AARAAS Jon Norwegia 192
    43 HOCKE Stephan Niemcy 191
    44 MATURA Jan Czechy 189
    45 BYSTOEL Lars Norwegia 188
    46 HILDE Tom Norwegia 185
    47 POCHWALA Tomasz Polska 184
    48 HAUTAMAEKI Jussi Finlandia 171
    48 ZUPAN Bine Słowenia 171
    50 ZUPAN Primoz Słowenia 169
    51 HAKOLA Lauri Finlandia 168
    52 SCHNEIDER Balthasar Austria 167
    53 LAPPI Arttu Finlandia 163
    54 AMMANN Simon Szwajcaria 162
    55 SPAETH Georg Niemcy 160
    56 CHOI Yong-Jik Korea 156
    57 BOGATAJ Jure Słowenia 153
    58 KUETTEL Andreas Szwajcaria 145
    59 DLUGOPOLSKI Krystian Polska 144
    60 CHEDAL Emmanuel Francja 141
    61 BENKOVIC Rok Słowenia 140

    Czy Pochwała utrzyma miejsce w 50,a Długopolski do niej wejdzie????
    Zakopane dla Polaków okazało sie dużym rozczarowaniem!!!!!
    Długopolski zdobył tylko - 15 pkt,a Pochwała - 0 !!!!! Pochwale potrzeba bylo około 10 pkt - 21 miejsce w jednym konkursie i miałby spokój!!!

  • Karolina doświadczony

    @jozek_sibek

    No to Twoje wyliczenia pokazują, że Mateusz skacze nie źle.

    Właściwie, jakby tak realnie spojrzeć, to tylko Piotrek, Marcin, Krystian i Łukasz nadają sie do PK. Gdyby nie limit Pochwały to do USA można by było wysłać 4 zawodników. Jednak w Stanach zawody moga być źle obsadzone, więc jest szans na punkty dla kogoś z poza wymienionej przeze mnie czwórki.

    A reszta do FIS Cupu albo na zasłużony odpoczynek. Jak to mówi @Ushuaia: Igielitowa kadra trenowac. Ach... Jakie to smutne, że nawet 5 zawodników nie możemy znaleźć, którzy by pewnie do 30 wchodzili i limit dla młodych zwiększali :o( Ale dzisiaj taki miłły dzień, więc się nie smutmy tylko cieszymy IO, piekna atmosferą i dłuuugimi skokami przyszłych Mistrzów, a cieszyć się można z dzisiejszych wyników PK też na upartego :oD

  • anonim
    @Styrian

    na temat tych niektorych pseudotalentow nie musimy wogole dyskutowac..ale...Lukasz w kazdym treningu wygrywal z pozostalymi kandydatami do kadry i dzis..pomimo tego "szczescia" w pierwszym skoku udowodnil, ze jest lepszy od Tajnerow i Pochwal..a nawet od Bachledy...co sie zas tyczy tych "czolowych" miejsc Tajnerow,Pochwaly,Skupnia czy tez Bachledy(ktory przynajmniej w treningu mial jednak pare lepszych skokow)to nie ma nawet o czym mowic, bo owi zawodnicy powinni miec wyzsze cele niz walka w czwartej dziesiatce PK..i z ich doswiadczeniem to powinno im byc wstyd za taki wystep. O pozostalych naszych mlodych talentach tez trudno cos pozytywnego napisac...taka sama kompromitacja jak reszta...od zadnego z nich nie oczekiwalbym jakiejs ekspolzji talentu...najpierw musza poskakac w FIS-Cup...i dopiero jak zaczna regularnie plasowac sie w pierwszej piatce to moga upominac sie o miejsca w PK....ale jesli mam byc szczery to moze co najwyzej 2 z nich stac na to. I jeszcze krotka uwaga do tych co sie upominaja o Urbanskiego. Sam fakt, ze taki Daniel Bachleda potrafil sie przebic do skladu powinien Wam dac do zrozumienia w jakiej formie znajduje sie ten zawodnik.

  • jozek_sibek profesor
    Piatkowe treningi.

    @Karolina.
    Średnia 3 treningów:
    1.P.Żyła - 10.0 pkt
    2.ŁRutkowski - 10.5
    3.T.Tajner - 23.7
    4.M.Bachleda - 24.0
    5.W.Tajner - 34.7
    6.M.Rutkowski -38.3
    7.T.Pochwała - 39.7
    8.W.Skupien - 34.7
    9.S.Toczek - 48.3
    10.D.Kowal - 51.0
    11.W.Topór - 52.0
    12.D.Bachleda -57.0
    K.Długopolski nie startował.
    Zaskakują pozycje obu Tajnerów i mimo wszystko Ł.Rutkowskiego!!!

  • jozek_sibek profesor
    Zakopane-PK.

    Najlepsi po 2 konkursach w Zakopanem.

    1.P.Żyła - 15,5
    2.K.Długopolski- 16.0
    3.Ł.Rutkowski - 22.5
    4.T.Pochwala - 32.0
    5.W.Tajner - 38.0
    6.M.Rutkowski - 39.0
    7.T.Tajner - 40.0
    8.M.Bachleda - 41.0
    9.W.Skupień - 43.5
    10.M.Michniak - 49.0
    11.W.Topór - 50.0
    12.S.Toczek - 52.0
    13.D.Kowal - 53.0
    14.D.Bachleda - 59.0

    Kolejnośc na podstawie średniej miejsc 2 konkursów(Żyła 16=15=31:2=15,5).

  • Styrian weteran

    @e2.dip0.t-ipconnect.de : skoczyl wczoraj dalej o trzy i pol metra ...... Do trzydziestki nie tak samo nie wszedl ;-) i byl w pierwszej piatce Polakow ( tak jak i Tomislaw Tajner ) .
    Mnie tylko chodzi o taki drobiazg ze "pare" talentow ( i to takich po 20 lat i wiecej ) skakalo po kilkadziesiat metrow gorzej i o nich ani slowa nie ma - wszystko ok i cacy ;-)))).
    Byle "mlecznych" partaczy po swiecie wozic ;-).

  • Karolina doświadczony

    @adikol516
    Jasne że Kamil na razie rządzi. Ale dla niego najlepszym miejscem jest PS, a nie PK. Tutaj niech skaczą młodzi, którym do Kamila jeszcze brakuje :o)

    @Styrian
    Myślę, że w przypadku Łukasza pierwszy skok był szczęściem, a ono sprzyja lepszym :oP A co do Mateusza on nieźle też skakał na trenigach: bez rewelacji, nie zawsze równo ale skoki najgorsze nie były.

    Wasze argumenty do mnie zaczynąj trafiać i powoli daję się przekonać, że Mateusza czas może jeszcze nie nadszedł. Ale niech skacze w FIS Cupie albo gdziekolwiek! On nie może poczuć się odrzucony bo jeszcze wróci do popijania od czasu do czasu.

  • anonim

    podcghodzac objektywnie do ostatnich wynikow naszych to do Usa powinni jechac: Zyla,Rutkowski,Dlugopolski,Bachleda..a o ostatnie piate miejsce moga sie klocic Tajnery z Pochwala..reszta niestety jeszcze musi sie duzooooo uczyc...i najlepiej jakby zaczeli od FIS-Cup

  • anonim
    @Styrian

    szczescie szczesciem..ale Lukasz chyba w kazdym swoim skoku skoczyl dalej od Tomislawa Tajnera i od wielu innych...i przypadkiem bym tego nie nazwal

  • Karolina doświadczony
    @Marks

    Jeśli tatało dwóch Tajnerów to teraz może latać dwóch Rutkowskich. A jakbyś nie zauważył to włąśnie bracia R. podczas tego weekendu byli górą.
    No ale właśnie inaczej interpretujemy wyniki poszczególnych skoczków :o) Mam nadzieję, że niezależnie kto pojedzie będziemy mogli byc dumni z tej osoby :o)

    Pozdróffka :o)

  • jozek_sibek profesor
    Zakopane.

    @Henio.
    Zakopane - 1 konkurs.
    Oprucz Ł.Rutkowskiego,wszyscy młodzi zawodnicy spisali się fatalnie - byli najsłabszymi w drużynie(oprucz odkurzonego D.Bachledy)!!!
    48.M.Rutkowski
    53.D.Kowal
    54.W.Topór
    56.S.Toczek

    Zakopane - 2 konkurs.
    46.W.Topór
    48.S.Toczek
    49.M.Michniak
    D.Kowal - dyskwalifikacja.

    Znów oprucz Rutkowskich - wszyscy młodzi są najsłabszymi w drużynie!!!!!
    @Styrian - ma dużo racji.

  • anonim

    @Karolina
    masz racje, ale nasze zaglądanie do kieliszka a Mateusza to co innego. Ale brawo dzisiaj 30 w PK. Ale powiem szczerze - nie stawiam na niego przynajmniej teraz. Dla mnie teraz największą wartość ma Kamil Stoch.

  • Styrian weteran

    @Karolina : poprostu mieli szczescie , druga seria juz ich sprowadzila na ziemie .
    To nie jest powod do narzekania , ale nie mozna tego tez brac za miarodajne wyniki .
    Na innych zawodach moze sie to nie powturzyc ( patrz wyniki Urbanskiego po jego zwyciestwie w zeszlym roku ) .

  • anonim

    @ Karolina

    Faktycznie, chyba inaczej interpretuje wyniki naszych skoczkow. W mojej ocenie na chwile obecna 10-12 naszych zawodnikow prezentuje wyzsza forme od M.Rutkowskiego - wiec jezeli kadra A i B to Małysz, Stoch, Mateja, Hula, Sliz, Długopolski, Zyla, Pochwała, Bachleda, i Tajnerowie a kadra C jest w 100% juniorska to powiedz do ktorej kadry powinien byc dolaczony M.Rutkowski ? Chyba nikt nie ma watpiliwosci ktory z braci Rutkowskich na chwile obecna zasluguje na powołanie na zawody PK.

  • anonim

    szkoda kasy na wyjazd tych zawodników co nawet do 30 PK nie wchodzą...

  • Karolina doświadczony

    Zastanawia mnie skąd u was się bierze ta niechęć do dawania drugiej szansy. Mateusz się stara to widać. A jest młody. Jak wy nigdy do kieliszka nie zaglądaliście to fajnie macie. Tylko troszkę z życia straciliście. Choć to jakieś super doświadczenie nie jest każde jest cenne. Jak ktoś ma problem trzba mu pomóc. A jak się stara to trzeba mu pokazać, że się to widzi i wspierać. A tak jak wy mówcie, to on moze stracić chęci i być może stracimy wielkiego zawodnika. Jaki jest sens stawiania teraz Tonia?? On jest bez formy, a nie wierzę, żeby zdobywanie przez niego doświadczenia na zawodach PK zaprocentowało kiedyś. Niech skacze gdzieś indziej, w turnieju na miare jego obecnych możliwości.

  • anonim
    @jozek

    po dzisiejszym konkursie do tej piatki wchodzi Dlugopolski..tylko obawiam sie, ze to Rutkowski zostanie w domu.

  • anonim

    @jozek_sibek
    T.Pochwała
    4.M.Bachleda
    5.T.Tajner
    W.Tajner i W.Skupień

    dajcie sie spokój, z tych zawodników już NIGDY NIGDY nic nie będzie... taka jest niestety ta szara rzeczywistość

  • hmm początkujący
    jozek_sibek

    a po 2 konkursie jak ta twoja klasyfikacja sie prezentuje??

  • anonim

    juz lepiej ale i tak bardzo slabo. Bachleda mial jechac na IO:D:D... zeby tylko kurde ten Lukasz Rutkowski nie skonczyl tak jak jego brat. Uwazam ze Mateusz zachowal sie jak idiota. Szkoda

  • jozek_sibek profesor
    Zakopane 1 konkurs.

    @Henio.
    Chciałeś,zeby na konkursy do Iron Mountain(USA),pojechała najlepsza 5 zawodów z Zakopanego.
    Po 1 konkursie są to:
    1.P.Żyła
    2.T.Pochwała
    3.Ł.Rutkowski
    4.M.Bachleda
    5.T.Tajner
    Rezerwa:W.Tajner i W.Skupień.

  • Karolina doświadczony
    @Marks

    Moze ja widze inne wyniki zawodników niż Ty, ale jak na razie spisuje on się bardzo dobrze. A trzeba też wziąć pod uwagę fakt, że ciąży na nim presja: on chce pokazać, że skończył z przeszłością inaczej dalejby siedział w monopolowym. A jak skacze to znaczy, że zmądrzał, wyniki są nie złe, więc czego Ty jeszcze chcesz?? Że nie wygrywa?? A widziałeś kiedys, żeby ktoś w debiucie (teraz to jest jakby drugi debiut) wygrał??!! Bo ja nie... A nie słyszałam tez o takich cudach...

  • jozek_sibek profesor
    @Marks.

    Mam takie sase zdanie na temat M.Rutkowskiego.
    Powruci w nastepnym sezonie,jak bedzie miał formę i ........wybryki już się nie powtórza!!!

  • witam stały bywalec

    "Adam Małysz od wielu lat skacze fenomenalnie, a jednak nie wielu polskich skoczków jest w stanie mu dorównać" - cytat, komentator Eurosportu, Oberstdorf 2005/2006

  • Karolina doświadczony

    Ale jeszcze do nie dawna nie było kogo zamiast niego wystawić. My tu mówiliśmy o naszej przyszłości, ale tak naprawde nie wiedzieliśmy jaka jest forma tych młodzszych bo ich nigdzie ne widzieliśmy. Teraz wiemy: sa lepsi. Ale wcześniej nie było to takie pewne, więc jechały Tajnery. A teraz raczej będą jeździć, bo w końcu tak radykalnych zmian po naszej kadrze bym się nie spodziewała. Choć może Apoloniuszowi i trenerom naprawdę zależy na wynikach. Mam nadzieję, że TAK.

    A swoją droga podziwiam ich... Oni nie przejmują się, że są osobami na których adres leci najwięcej obelg. Ja bym tak nie mogła. Gdybym weszła na taką stronę, a nie daj Boże na onet to bym sobie chyba żyły porozcinała i pragnęła w zapomnienie odejść, a nie dalej skakać.

  • anonim

    @Henio. Musisz wierzyc na słowo. Ja go broniłam kiedyś.

  • anonim

    @ Bula

    Nie wiem od kiedy interesujesz sie skokami ale z tego co piszesz to chyba od obecnego sezonu. No chyba ze cierpisz na zupelna amnezje.

    "- O sprawie z Rutkowskim dowiedziałem się trenera kadry B Stefana Horngahera. Decyzja jest jak najbardziej zrozumiała. Mateusz Rutkowaki wyczerpał kredyt zaufania - powiedział trener kadry skoczków, Heinz Kuttin.

    - Młody, zagubiony chłopak zaczął zarabiać. Miał pieniądze, sławę i to przywróciło mu w głowie. Jest mi przykro, ale cały poprzedni sezon ostrzegałem, że Mateusz musi zmądrzeć. Dawaliśmy mu kolejne szanse, a on je marnował. Były problemy z alkoholem, z wagą, której nie mógł dopilnować. Zawsze obiecywał poprawę i pierwszy miesiąc po każdej rozmowie wychowawczej pracował wzorowo. Potem wszystko wracało do "normy" - stwierdził Austriak."

    ""Nadużywał alkoholu, piwa i na tym najczęściej trenerzy go przyłapywali mimo ciągłych zakazów, a ponadto niezależnie od tego nie stosował się do dyscypliny treningu. W końcu doszło do decyzji wykluczenia go z kadry, bo ileż można tłumaczyć i próbować sprowadzać na dobrą drogę" - wyjaśnił prezes PZN.
    "
    Rutkowski pił na zgrupowaniach. Na jednym ze zgrupowan przed LGP został przyłapany przez Kuttina i bardzo grzecznie wybełkotał zaczepiony przez trenera "odpier*** sie".

    Rutkowski jest młodym, utalentowanym zawodnikiem, ale po tym co zrobił nie powinno byc dla niego zadnej taryfy ulgowej. Do kadry powinien byc właczony dopiero wowczas jezeli swoja stabilna forma wywalczy w niej miejsce. A na to jak widac szybko sie nie zanosi.

  • jozek_sibek profesor
    @Karolina.

    Wyniki W.Tajnera w PK sezon 2005/2006r:
    6 Startów,miejsca: 53,40,44,29,45 i 31 !!!!!
    Ja powiedzialbym,że to slabiutko - 6 startów i 2 pkt PK!!!
    Lepiej w FIS Cup - 19,5 i 8 miejsce.

  • Styrian weteran

    @Henio : w "sylwetkach" stoi przy Mateuszu 18 kwiecien :-))))..... Bo jakbys mu kartke chcial wyslac z zyczeniam zeby za pozno nie doszlo ;-)
    @Bula : zobacz sobie na wczorajsze wyniki w Zakopanym i podaj mi pierwsza piatke z polskich zawodnikow :-)))) @Bula , zanim cos napiszesz sprawdz :-) przemysl - bo tak na szybko to Ci tak wyjdzie jak @Heniowi ;-) ze Lukasz ma 17 lat , a to nie onet to sie wszyscy beda smieli z Ciebie :-)))).
    Pozdrawiam :-)))

  • anonim

    no to nasi dali plamę, gdyby rutek skoczył lepiej stylowo byłby 6 marcin tydzień temu 2 teraz dwa razy poza 30 drugi rutek też spieprzył, a co z toniem ?

  • anonim

    styrian to niestety ty wychodzisz na glupka caly czas pisząc ze takim toniom należą sie starty w pk, oczywiscie tylko ty wiesz za co im sie należą....

  • anonim
    skarga

    ejj czy ktoś wie gdzie można złożyć skargę na tego pieprzonego opa z chatu o nicku _hubi_ ??

  • anonim
    @ Usia

    Jak mam Ci wierzyć na słowo, kiedy nawet nie powiedziałaś dokładnie w co mam wierzyć?
    A poza tym te Twoje 100% niezbyt solidne albowiem do 26.04.2006 Mateusz ma jeszcze 19lat.
    łukasz w styczniu rzeczywiście skończył 18 lat.
    Pozdrawiam

  • Styrian weteran

    @Henio : nie pisz glupot prosze , powiedz lepiej ze chcialbys zeby skakali tacy a nie inni zawodnicy i koniec. Bo juz jak piszesz ze Lukasz ma 17 a Mateusz 19 , to przeciez kazdy to moze sobie w sylwetkach zawodnikow na tej stronie sprawdzic i wyjdziesz na ewidentnego glupka ....

  • jozek_sibek profesor
    Szanse na PŚ.

    Klasyfikacja PK periodu 5 w sezonie 2005/2006
    Lp. Zawodnik Kraj Pkt. Strata Występów

    1 WAMBACHER Gerald Austria 295 6
    2 SOLEM Morten Norwegi 284 4
    3 LACKNER Daniel Austria 242 6
    4 OLLI Harri Finlandia 237 4
    5 BARDAL Anders Norwegia 236 4
    6 HAFELE Mathias Austria 208 6
    7 ZYLA Piotr Polska 163 4
    8 HILDE Tom Norwegia 141 6
    9 DLUGOPOLSKI Krystian Polska 131 3
    10 LOBBEN Thomas Norwegia 130 6
    10 URBANC Rok Słowenia 130 4
    10 ANISIMOV Maksim Białoruś130 2
    13 BACHLEDA Marcin Polska 106 4
    14 CHOI Yong-Jik Korea 104 2
    15 MECHLER Maximilian Niemcy 99 4
    16 ZUPAN Bine Słowenia 98 4
    17 JACOBSEN Anders Norwegia 96 4
    18 HAKOLA Lauri Finlandia 94 6
    19 SINKOVEC Jure Słowenia 90 2
    20 ZUPAN Primoz Słowenia 87 6

    Czy P.Zyła,K.Długopolski i M.Bachleda mają szanse awansować do PŚ - trzeba zająć 2 pierwsze miejsca na powyższej liście!!!

  • anonim
    skarga

    ejj czy ktoś wie gdzie można złożyć skargę na tego pieprzonego opa z chatu o nicku _hubi_ ??

  • anonim
    @znawcy

    Czy mozna zmieniać startujących w konkursie w ostatniej chwili ???
    Wiadomo,że Długopolski nie mógł wystartować w sobotę (kolano), a nasi dwaj "gwiazdorzy" dzisiaj (powody wiadome :))))) i nikt ich nie zastąpił. Może trener po prostu nie może nikogo innego wystawić (poza zgłoszonymi do treningu ) ?

  • anonim

    dobra marks nie ma sensu dalej polemizowac bo ja mam swoje zdanie i ty ale ja mowie ze to mlody czlowiek i rozne glupie zachowania moga mu sie zdarzac co innego gdyby byl juz w pelni uksztaltowanym mezczyzną to rozumiem ze dla takiego nie ma zlituj sie.Swoja droga to nie pisz ze pil na zgrupowaniach i to do nieprzytomnosci bo nie byles na zgrupowaniach i nie widziales tego czyli tak naprawde nic nie wiesz jak było...

  • Karolina doświadczony

    Wydaje mi się, że Tajnery raczej do USA nie pojadą, a napewno nie Tonio. Może Wojciech, bo on tak najgorzej nie skacze, a jak się po wycieczce rozleguluje (w co wątpię, bo jeśli Japonia nie zepsuła naszych Orzełków to Stany też tego nie zrobią) to nawet tak bardzo go szkoda nie bedzie, bo zrobi miejsce młodym zawodnikom.

    Rutkowscy to jednak jedna wielka zagadka. Zwłaszcza Mateusz. Może on się poprostu spalił psychicznie... Jednak uwazam, że trzeba na niegostawiać, bo to przyszłość. Łukasz chyba oddał swój drugi skok trochę poniżej swoich możliwości. Pierwsze miejsce to jeszcze chyba nie dla niego, ale między 10 a 5 to może... może...

    Na razie w PK powinien skakać Piotrek Żyła, bo jemu tu dobrze idzie, a pierwszy skok to pomyłka.

    Jakby ktoś wiedział czemu Dawid został zdyskwalifikowany to byłabym wdzięczna za oświecenie mnie.

  • Styrian weteran

    @jozek sibek : limity ..... Mowisz siedmiu , no moze by i wywalczyli te siedem - ale PZN nawet swoich wlasnych zawodow na miejscu nie potrafi tak obsadzic jak potrzeba , poprostu zostaja miejsca NIEWYKORZYSTANE !!!!
    @Henio : Po co gadasz ciagle glupoty ?! Niby nie wiesz czemu nie skakali ? No moga skakac ale wynik bedzie taki jak u Dawida Kowala dzisiaj DSQ.
    Powiedz mi , czy do Ciebie nie dotarlo jeszcze ze na krajowych zawodach o "skrzynke piwa" skacza chlopaki na dluzszy nartach , w za duzych kombinezonach itd.....
    Stad sie biora te ciagle "roznice" - miedzy kadrowiczami powiedzmy "B" a "niby talentami" - Michniak , Toczek etc.
    Muranka tez dostal DSQ na FIS Cup - tam sie nikt nie bedzie litowal .....
    Zrozum to w koncu , ze skakanie z gorki na wlasnym podworku to co innego niz normalne zawody pod patronatem FIS !

  • anonim

    @Henio
    Nykeanen był MŚJ, a za czasów Fortuny nie organizowano mistrzostw dla juniorów.

  • anonim
    @Henio

    I zapomniałam sie podpisać :)))

  • jozek_sibek profesor
    Rezerwa na Zakopane???

    Gdzie byli rezerwowi,żeby zastąpić:T.Pochwałe i T.Tajnera!!!!!
    Gdzie byli i co robili:P.Urbanski i G.Sobczyk!!!!
    D.Kubaccki -startował w lidze szkolnej,ale to było bodajże w srodę!!!!
    Przecież w 2 konkursie mógł wziążć udział D.Bachleda - startował w 1 i był na miejscu!!!!!

    @Henio. Co Ty na to. Tak walczysz o starty -P.Urbańskiego,a go nie ma wsród 14 Polaków,którzy startowali w PK w Zakopanem???

  • anonim

    @Henio. Uwierz mi na słowo !!! jeśli tak nie będzie, to mnie możesz zlinczować !
    A co do wieku , to Mateusz R. ma 20 lat a Łukasz 18. Na 100% !

  • anonim

    @ech
    Właśnie - miał osiągnąć, ale wtedy (niestety) co innego było dla niego ważniejsze.
    Pomimo tego widać postęp tego zawodnika w ostatnich miesiącach i życzę mu, żeby wrócił do skakania.

  • anonim

    @ Henio

    Czasy Fortuny to prehistoria. Nikt wowczas az tak wielkiej wagi nie przykładal do diety i "sportowego" trybu zycia. A jezeli juz wspomniales o tym zawodniku to chyba wiesz co przyczyniło sie do tego ze Wojtus szybko skonczyl kariere, wyjechal za wielka wode i wiele lat zapier*** z miotła w rekach.
    Nykenen to fenomen skokow i wszelkie porownania do Rutkowskiego sa dla mnie smieszne.

    @ Bula

    Swiat jest tak zaprogramowany ze wszedzie obowiazuja pewne zasady, za zlamanie ktorych przewidziane sa zwykle nieprzyjemne kary. Wiec nie zaliczam sie do tych ktorzy uzalaja sie nad Rutkowskim. Ten zawodnik ma to na co sam sobie zasluzyl. Jezeli reprezentant polski jest do tego stopnia bezmyslny ze prowadzi samochod po pijaku to obok takiego zachowania nie mozna przejsc obojetnie. Zwlaszcza ze w przypadku Rutkowskiego picie do nieprzytomnosci bylo nagminne i to nawet na zgrupowaniach kadry.

    Jest pewna roznica w okresleniu alkoholik i niedoszły alkoholik ale widocznie dla ciebie jedno i drugie to to samo.

  • anonim
    @ Breslau

    MŚJ to na pewno Fortuna nie był a Nykenen to nie wiem.
    Mateusz R. ma dopiero 19 lat i razem z bratem 17 lat wszystko łączie ze złotymi medalami I.O. przed nimi.

  • anonim
    2006

    a kiedy on te wspaniale wyniki mial osiagnac przeciez ma prawie 20 lat....

  • anonim

    @Henio
    Tyle, że Nykeanen i Fortuna mieli coś jeszcze - wspaniałe wyniki sportowe...

  • wierny_kibic_2000 stały bywalec

    taki sportowiec też może powiedzieć
    pale , pije i dobrze se z tym żyje

  • anonim
    @usia

    Komu ,trener(który) nie pozwolił skakać?i dlaczego ma nie zebrać na wycieczkę do USA skoro o tym nie decydują trenerzy- to chyba jasne.
    @Marks
    Jednak przesadzasz bo chyba nie powiesz że Nykenen a nawet nasz Fortuna to wylewali za kołnierz(Wojtek to bodaj Stefanię jeszcze bijał).
    Nikotyna też mocno szkodliwa a i z tego nałogu wielu MP do końca kariery nie potrafiło się wyleczyć.

  • anonim
    do skok

    a niby skad wiesz kto pojedzie a kto nie.... a tak swoją drogą gdyby nie wzieli Lukasza do usa a on mial zamiast tego skakac w jakiejs olimpiadzie mlodziezy to byl by totalny bezsens.... bo czego on moze sie nauczyc w takich zawodach.... A tak pojedzie do usa potrenuje ze stefanem i beda chociaz jakies efekty takiego startu....

  • jozek_sibek profesor
    @Z.Kuba36

    Ja też mialem takie podejrzenia. Po niezłym starcie w Sapporo - 16 miejsce(mała skocznia),zaczęły się fatalne wyniki - na granicy 30 (wymienilem ponizej).
    Szkoda,bo jest szansa,żeby jezdziło 7 skoczków!!!

  • skok początkujący

    Na nastepne zawody PK w USa pojadą: P.Żyła,K.Długopolski,M.Bachleda,T.Pochwała,W.Tajner
    Ł.Rutkowski startuje w Olimpiadzie Młodzieży ,które
    są jednoczesnie MP Juniorów i Juniorów mlodszych

  • anonim
    do marks

    narazie to on jest mlody i nie ma sensu sie nad chlopakiem znęcac mam nadzieje ze to blad mlodosci i chlopak zrozumial juz to, a talentu mu nie odmówisz a takie glupie nazywanie chlopaka alkoholikiem to jest po prostu zwykle chamstwo ; /

  • anonim

    To trener nie pozwolił im skakac i wątpię, czy ich zabierze gdziekolwiek !

  • jozek_sibek profesor
    M.Bachleda.

    W 2 konkursach na własnej skoczni, M.Bachleda nie zdobył ani 1 pkt PŚ!!!!
    Widać,ze preferuje male skocznie.

  • anonim
    Bula

    "cipko" to sie mozesz zwracac do zenskiej czesci swojej rodziny lub innych kobiet ktore cie otaczaja.
    Swoim madrym wpisem pokazałes dobitnie dojrzałosc i doswiadczenie zyciowe - podobne zreszta jak "miscia" wsrod juniorow. Jezeli ktos jest sportowcem w dodatku w dyscyplinie w ktorej obowiazuja bardzo rygorystyczne wymagania wzgledem diety (w tym rowniez alkoholu) to trzeba sie trzymac pewnych zasad. Nikt nikomu nie broni pic, ale kazdy profesjonalista-sportowiec doskonale wie ze z alkoholem nie mozna przesadzac.

  • ZKuba36 profesor
    -

    A tak pięknie się zaczęło... ale dobre i to.
    Gratuluję.
    @jozek-sibek Pochwała musi tak skakać jak skacze.
    Dzięki temu ma zagwarantowany wyjazd na wszystkie
    konkursy CoC do końca sezonu !!! /ciągle z nadzieją, że utrzyma się w 50/ Nawet jak z niej
    wypadnie , bo jest bez formy, to dalej będzie
    jeżdził bo będzie nadzieja, że wróci do 50 !!!
    Jeżeli pojedzie do USA /b. prawdopodobne/ to ma
    szanse zdobyć 2-3 punkty itd. Mistrz taktyki.
    Brawo;-) I tak pojadą Tajnery a nie Rutkowscy.
    2.Tajnerów ,Pochwała, Długopolski, Bachleda i... lista zamknięta!

  • anonim
    Pochwała i Tonio -bula

    nie skakali w II konkursie ze strachu, że po raz kolejny sie skompromitują?
    Czy z wyrachowania, żeby tych przygotownych przez ojców Dyrektorów-Prezesów paszportów na PK do USA nie należałoby schować do szuflady po kolejnej komromitacji na skoczni?
    Dlaczego w sobotę skakało tylko 12-tu a w niedzielę tylko 11 przy limicie 13.
    Mamy uprawnionych 19-tu w tym utalentowanych D.Kubackiego i P.Urbańskiego!!!!!!!!

  • anonim
    do marks

    niedoszly alkoholik ; / widac ze ty nigdy w mlodosci nie piles i nie miales kolegów coz przykre byles zwyklą cipą tylko czemu swoje kompleksy probujesz leczyc w internecie

  • witam stały bywalec

    @jozek_sibek
    To był tylko Puchar Kontynentalny. Na ZIO nie poszło by już tak dobrze ani Solemowi, ani Bardalowi. Poza tym, Pettersen ma większy talent i Kojonkoski liczył na to, że Sigurd się wreszcie przełamie. To było możliwe, ale się nie udało.

  • anonim

    Cieszy wynik Łukasza Rutkowskiego, ale trzeba obiektywnie stwierdzic ze przed tym zawodnikiem jeszcze wiele pracy jezeli chce osiagnac cos znaczacego w tym sporcie. Łukasz skacze bardzo słąbo technicznie i z takimi notami stac go na 3 dziesiatke w zawodach PK. Golym okiem widac ze podobnie jak wczoraj, dzisiaj rowniez na skoczni dzielił i rzadzil wiatr (a raczej snieg) Niedoszły alkoholik pokazał w 2 serii na co naprawde stac go obecnie.
    W mojej ocenie skład na nastepne zawody powinien byc nastepujacy : Zyla, Bachleda, Długopolski, Ł.Rutkowski i Pochwała. Po IO w Turynie do Pk powinien rowniez dolaczyc ktos z dwojki Sliz-Hula.

  • anonim
    Czołówka V periodu

    OTO czołówka V periodu PK (1 i 2 wywalcza miejsca w VI periodzie PŚ):
    1. Wambacher 290 (po I sreii 19)
    2. Lackner 210 (8)+32= 242 spadek na 3
    3. Solem 204 (4)+80=284 awans na 2
    4. Hafele 195 (22)+13=208 spadek na 6
    5. Olli 187 (7)+50 =237 awans na 4
    6. ŻYŁA 147 (29)+ 16 =163 spadek na 7
    Dalej tylko startujący w II serii:
    7. A.Bardal 136 (2)+100= 236 awans na 5
    10. T.Hilde 129 (30)+12=141
    11. DŁUGOPOLSKI 116 (19)+15= 131
    Tak więc 2 Polaków musi walczyć o 2 miejsca
    Niestety na własnej ziemi Polacy poniesli straty

  • anonim
    @ Bula

    Masz trrochę racji.
    Z braku oskakania na tak poważnych zawodach obu Rutkom w II serii zabrakło doświadczenia, które bodaj już zdobył Piotrek Żyła.
    Jest jasne że wożenie Tajnerów odbija się potem na braku doświadczania np u srebrnych ze Styrnu i Rovaniemi.

  • jozek_sibek profesor
    Zakopane 2 konkurs.

    Wszystko wruciło do normy,wygrali zawodnicy najwyżej roztawieni - Bardal i Solem z Norwegi.
    Niech Kojonkoski popatrzy - Bardal zamiast Pettersena na ZIO !!!

  • anonim
    Długopolski zbliża sie do 50

    Zdobył 15 pkt i juz ma 144 pkt. Do 50 Hakoli 168 pkt brakuje juz niewiele 1 raz w 10

  • anonim

    Lukasz super wynik...12 miejsce i najlepszy z Polakow. Brawa dla Piotrka Zyly za spory awans i dla dwojki pozostalych za punkty.

  • Styrian weteran

    @Bula : chcesz komus zaimponowac ;-)))) tylko czym ? Idz na onet ;-))))

  • anonim
    POCHWAŁA

    TYlko Hilde go wyprzedził zdobył 12 pkt
    46. POCHWAŁA 184pkt. spada na 47
    47. T.Hilde 173+12 =185 awans na 46

  • anonim

    I tak miał 19 rezultat 2 serii... Nie jest źle... Brawa dla Łukasza... NIe zawsze bedzie miał szczęście....

  • anonim

    no spalil sie ale i tak ladnie takie tonio to przez juz 6 lat jezdzenia na zaowdy nie zajla tak wysokiego miejsca...Brawo Lukasz

  • jozek_sibek profesor
    2 seria Zakopane.

    12.P.Żyła
    12.K.Długopolski
    27 M.Rutkowski

    Kolejnośc po 27 skokach.

  • anonim

    Mi nie chodzi o zwycięstwo Łukasza... OBy zmieścił się w 10.....

  • Styrian weteran

    @Konradoxi : technicznie skacze bardzo slabo , dlatego tez nie przywiozl medalu z MSJ .....
    Moze powieje mu jeszcze raz - inaczej nie ma szans .
    Przy normalnych warunkach kolejnosc jest taka jak widac Zyla , Dlugopolski a pozniej Tomislaw Tajner i Tomek Pochwala - zaraz za nimi Bachleda ..... Tego sie nie da zmienic w zaden sposob - poprostu nie ta mentalnosc i nie to podejscie ......

  • witam stały bywalec

    Ciekawe, czy się Łukasz wybroni

  • anonim

    Lepiej chyba żeby Mateusz trenował z kadrą bo poza kadrą to mu wogóle nie wychodzi :/

  • anonim

    nie jest zle jak na mateusza przeciez to jego 2 start w tym sezonie w zawodach miedzynarodowych

  • anonim
    Oto zawodnicy co moga wyprzedzic Pochwałe

    85. Chedal 81 (3 po I serii)
    55. Jussi Hautamäki 153 (12)
    55. Hakola 153 na razie 2
    a jeszcze 10 skoczków

  • anonim

    I teraz następuje wymiana miejsc każdy wraca w swe szeregi...

  • witam stały bywalec

    Jak zwykle, możemy liczyć na naszego mistrza świata juniorów

  • anonim

    Mateusz skoczył tragicznie ,widać że jest bez formy :/

  • anonim

    I Rutkowski się nam popisał... Oby Łukasz isę wybronił....

  • witam stały bywalec

    Są świetne warunki. Bine Zupan spada o 10 pozycji.

  • anonim

    niech tam odwołują , co tam awans Żyły , jak Piotrek i tak jest w 50 CRL ;) , wygrana Rutka będzie super ;)

  • anonim

    Igrzyska są cały czas i wałsnie oglądam zjazd ale PK też jest ciekawy wiec TY nam nie mów co mamy robić....

  • ZKuba36 profesor
    -

    Co się dzieje? Po skoku Długopolskiego przerwano konkurs? Tym razem Polacy zbyt dobrze?

  • zuza doświadczony

    no wlasnie!zebt nie odwolali!mateusz wantulko hahaha

  • anonim

    no i co tak przezywacie jakies tam marny puchar kontynentalny,ludzie dajcie se siana.W ieczorkiem konkurs olimpijski i to jest najwazniejsze a nie jakis tam puchar 2 kategorii

  • anonim

    No oby tylko nie odwołali bo Żyła jak burzam poszedł.... I jak zaliczą I serie to skończy na 29 miejscu;/;/

  • jozek_sibek profesor
    @MB

    T.Pochwała ten period zaczął od 40 miejsca,a jak broni ,,50",to widać!!! Po wczorajszym konkursie był już 46 w rankingu CRL - po dzisiejszym bedzie jeszcze niżej.
    Pochwała,ostatnie 5 startów: 39,32,35,29 i 32 miejsce!!!!! Jak tak dalej bedzie skakał,to cały sezon bedzie bronił tej 50 !!!!!
    Wystarczyło zdobyć np. 15 punktów i było by ok.
    T.Pochwała startował w tym sezonie w 14 konkursach PK - jako jedyny z Polaków, w jakich startowali(nie startował w PK w Neustadt bo miał start w PŚ w Sapporo)!!!!! Jest już dobrze przemęczony sezonem - a szkoda.

  • anonim

    No ja tez mówiłem o warunkach.... Łukaszowi teraz będzie ciężko wygrać.... Czemu nie skaczą??

  • anonim

    A nie mówiłam,że warunki nie były sprawiedliwe !
    Piotrek teraz pięknie skoczył.
    @zuza. dzieki , byłam.

  • anonim

    Akurat nie konkursy nie są miarodajne.... RAz wieje tym raz tamtym... Widać po skokach Piotrka.... 13 m różnicy.. widać że mu powiało w 1 serii i dobrze że się zakwalifikował.... A Krystian też nieźle...

  • witam stały bywalec

    Polacy wreszcie się wzięli, ale i tak słabo - przecież to tylko Puchar Kontynentalny. Żeby zajmować miejsca w pierwszej piętnastce PŚ, to w PK trzeba wyraźnie wygrywać. Zanim Adam Małysz wygrał LGP w 2004 r., to wcześniej w PK przeskakiwał drugiego, Roberta Kranjeca, o 8 metrów w każdym skoku!

  • anonim

    Patrząc na skoki rywali to świetnie skoczył Piotrek....

  • anonim

    No i tak jak mówiłem Piotrk podskoczy kilka miejsc..

  • anonim

    sibek to nie szczescie.... to umiejetnosci przeciez gosc duzo pracowal na stylem i nie ublizaj mu piszą c ze to szczescie.....

  • anonim

    Pewnei Piotrek sie poprawi z Krystianem a M.Rutkowski troszke spadnie... Skzoda że szczęscie Piotrkowi nie sprzyjało....

  • jozek_sibek profesor
    P.Żyła.

    Szczęście P.Żyły!!!!!
    Skoczył tyle samo co:Tepes,Krauspenhaar i W.TAJNER, a to on wszedł do finałowej 30!!!!
    Szkoda W.Tajnera - mielibyśmy 5 Polaków w ,,30".

  • anonim

    MB napewno tak nie bedzie bo tonio musi zwiedzic USA i pojedzie za ocean. przeciez Tonio lubi zwiedzac swiat.....

  • anonim

    Dobrze,że 4 naszych dzis zapunktuje. Warunki na pewno nie były sprawiedliwe dla wszystkich (o czym swiadczą wyniki treningu i to,że wielu z czołowki odpadło).
    Dziś szczęście sprzyjało Łukaszowi i Mateuszowi...no ale szczęście w sporcie tez jest potrzebne ! Może to Łukasz będzie tym, co w tym periodzie wejdzie do 50-tki, bo Pochwała na pewno z niej wyleci !!!
    Oby naszym poszło jak najlepiej !

  • anonim

    Według mnie do USA powinni pojechać : Łukasz Rutkowski , Mateusz Rutkowski , Krystian Długopolski , Piotr Żyła i Tomasz Pochwała ( żeby bronić tej 50 CRL :/)

  • ZKuba36 profesor
    Rutkowscy rozgromili Tajnerów!

    Tylko co to było wczoraj??? Czyżby w piątek były czyjeś imieniny lub urodziny???

  • anonim

    podobno tonio sie poplakal przed startem i uciekl ogladac olimpiade w tv, hehe niezly gosc to sie nazywa profesjonalizm.Do usa jedzie Tonio??

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl