Tommi Nikunen odchodzi po sezonie!

  • 2008-03-04 02:28

Tommi Nikunen ogłosił wczoraj na oficjalnej konferencji prasowej, że po sezonie odchodzi od drużyny fińskiej. Przyczyn rezygnacji ze stanowiska trenera kadry narodowej Finlandii jest wiele.

"Jestem trenerem kadry skoczków już od sześciu lat. Drużyna spisuje się w tej chwili nienajgorzej. Jeśli zostałbym na np. kolejne dwa lata, mógłbym za bardzo zmęczyć się drużyną, a oni mną. Nie chcę doprowadzić do takiej sytuacji, więc odchodzę już po tym sezonie" - zapowiedział Fin.

Nikunen nie wie jeszcze, jaka czeka go zawodowa przyszłość - "Słyszałem, że również Rohwein odchodzi od swojej drużyny, ale nie rozmawiałem jeszcze z nikim w sprawie mojego dalszego zatrudnienia jako trenera. Zobaczymy, czy dostanę jakieś interesujące propozycje."

"W mojej karierze przejęcie drużyny po Kojonkoskim było wręcz krokiem milowym. Miałem zaledwie 28 lat. Przed tym zatrudnieniem pracowałem przez dwa lata jako trener kombinacji norweskiej"- wspomina Tommi.

Na pytanie o punkt kulminacyjny swojej pracy jako trenera skoczków odpowiedział: "Nie wiem konkretnie. Może Val Di Fiemme, zwycięstwa Janne Ahonena w Turnieju Czterech Skoczni, szczególnie to ostatnie. To było niesamowite i jedyne w swoim rodzaju."


Karolina Osenka, źródło: Informacja własna
oglądalność: (18376) komentarze: (61)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Tommi Nikunen w PŚ

    Tommi Nikunen ur.10.12.1973:

    Nie zdobył ani 1 pkt PŚ!

    Miejsca w konkursach PŚ - tylko 4 występy!

    45 miejsce - 03-03-1991 Lahti
    51 miejsce - 01-03-1992 Lahti
    56 miejsce - 02-03-1991 Lahti
    71 miejsce - 04-03-1990 Lahti

  • anonim

    Poślijmy biednym Finom Lepistoe, niech ich wykończy ;)

  • vero92 profesor

    Hm... Nie przepadam za nim specjalnie. Ale do Polski by się nadawał. Lepistoe cenie. Ale spójrzmy prawdzie w oczy, ma już swoje lata i są konsekwencje. Ale nie możemy zapominać o poprzednim roku. To bylo coś dla nas i dla Adasia.

  • vegx redaktor

    @schlieri-fanka
    Hannu Lepistoe w swojej karierze nie trenował tylko Finów! Przez szereg lat trenował Włochów, Austriaków. A reprezentantowi Finlandii ostatni raz machał flagą 10 lat temu!
    Co innego Nikunen, ktory z nikim poza Finami nie pracował.

  • anonim

    autor: waldus (*70E.versanet.de), 04 marca 2008, 13:27
    zapomnijcie optymisci
    no to dzisiaj Adam wygra po raz 40-ty .wy barany on juz nigdy nie wygra.

    Wiesz tak sobie myslę, że to dopiero trzeba być baranem aby pisac cos takiego :)
    Jesli Adam dzis wygra to będzie 39-ty raz, nie 40-sty :)

    A wygra jeszcze do 2010 roku i to nie 40-sty raz ale wiele więcej !

  • anonim

    Ahonen juz jest lepszy od Malysza, stanal 103 razy na podium PS podczas gdy Malysz tylko 74. A wlasnie liczba miejsc na podium swiadczy glownie o wielkosci zawodnika

  • matti541 początkujący
    ahonen

    ahonen powinien skakac jeszcze ze 3 sezony aby byc lepszy od nykanena ale nie bedzie chyba nigdy lepszego od nykanena i malysza skockow chyba ze schlirenzauer

  • czesio początkujący

    Moze to do innego tematu ale TVN 1 po raz pierwszy daje relacje pozniej niz Eurosport hehhe i daje wczorak nei bylo hehe

  • Anika profesor
    @nie ważne (*223.adsl.inetia.pl)

    1. Zakładki u góry strony - kliknij:
    Zawody Zagraniczne --> Puchar Świata --> Kuopio --> więcej
    2. Strona główna, prawy margines, okno: Najbliższy konkurs, kliknij : szczegóły konkursu.

  • anonim
    Kwalifikacje

    Według oficjalnej strony PŚ kwalifikacje są o 17.00 czasu lokalnego, a konkurs zaczyna się o 18.20, czyli o 16.00 i 17.20 u nas, w Finlandii obowiązuje czas GMT+2

  • andbal profesor
    O której ?

    O której trenig ?
    O której kwalifikacje ?
    O której zawody ?
    To łatwiej napisać taki komentarz niż znaleźć na stronie ?
    Dziś do kwalifikacji przystąpi 60 zawodników. Finowie nie mogą trzeci raz wystawić krajówki jak i Norwegowie w pozostałych dwóch konkursach TN.
    Lista do kwalifikacji (program też) dostępna na stronie FIS.

  • anonim

    Jak to powiedzial wczoraj komentator na eurosporcie "Adam skacze poprawnie, ladnie stylowo ale brakuje mu do czolowki kilku metrow" tak jest przez caly sezon z wyjatkiem Harrachova i Predazzo gdzie calkowicie zawiodl. I narazie nic nie daje podstaw do myslenia ze Malysz bedzie zajmowal miejsca lepsze niz 7-10 jak w wiekszosci konkursow tego sezonu. Tylko oczywiscie glupi Tajner sieje propagande ze jest coraz lepiej, ale jakby tak bylo (ciagle coraz lepiej) to Adam nie zajmowalby miejsc 7-10 jakie zajmuje od poczatku sezonu ale juz conajmniej 1-4

  • Schlieri-fanka doświadczony

    Rohwein!? To chyba jeszcze gorzej niż Kruczek:) Mówicie, że Nikunen nie nada się na trenera Polski bo w Finlandii jest inny system skakania. Ale przecież jak Hannu do nas przychodził to też nie miał doświadczenia z polskimi "metodami" treningu itp. a jakoś mu poszło...
    Zobaczymy jak to będzie. Nikunen dla mnie może być, ale wolę by został Lepistoe. I tak wybór nie zależy od nas tylko od PZN...
    Czyli po sezonie będzie śmiesznie :D

  • anonim
    Rohwein zostanie trenerem Polaków

    nikt z was nawet tego nie powiedział heheheh ale przeszło mi przez mysl moze Rohwein zostanie trenerem Polaków hhehehe

  • anonim

    Hannu Lepistoe jest dobrym trenerem, ale nie wiadomo czy zechce jeszcze pracować w Polsce. Jeżeli miałby zostać to należałoby postawić mu warunki w postaci stałej obecności psychologa i fizjologa. Gdyby się nie zgodził to trzeba by było mu podziękować. Trener który ma pracować z naszymi skoczkami musi się koniecznie zgodzić na stałą obecność w sztabie szkoleniowym specjalistów niezależnie, kto nim będzie. Ale ja naprawdę bałbym sięo skoczków gdyby kadrę A miał prowadzić Łukasz Kruczek albo Zbigniew Klimowski. Przecież oni by ich zajechali.

  • you've got a friend in me bywalec
    @nieznany (*l47.neoplus.adsl.tpnet.pl), 04 marca 2008, 11:18

    Powiedz wprost : Kruczek ;))

    Mlody, utalentowany, POLSKI trener, powiadasz. A widzisz kogos takiego na horyzoncie ? Optowalabym jednak za zatrudnieniem obcokrajowca obwarowanego bagazem wiekszych doswiadczen, Horngacher czy Nikunen bezsprzecznie spelniaja te warunki. Zauwazylam, ze mamy jakas wrodzona sklonnosc do poddawania sie, przedwczesnej rezygnacji, rodzimy trener wpasowalby sie w ta ponura atmosfere. Zauwaz, ze w innych dyscyplinach zaczelismy odnosic wieksze badz mniejsz SUKCESY po objeciu kadry przez obcokrajowa. Nam potrzebny jest ktos z zewnatrz, ktos kto zaaplikowalby naszym chlopcom solidna terapie wstrzasowa. Oczywiscie, nie sadze, ze pomysl objecia kadry przez Polaka jest beznadziejny, wszystko zalezy bowiem od indywidualnego podejscia, jednak w naszej sytuacji bardziej skuteczna opcja jest zatrudnienie trenera z zagranicy.

  • anonim
    Szkolenie

    Czy unas jest wogóle system szkolenia.Gdyby był taki system to byłyby i wyniki a tymczasem mamy układy że kto ma poparcie towarzystwa wzajemnej adoracji ten jest w odpowiedniej kadrze. Trener który zechce przyjąć ofertę pracy znaszymi skoczkami to będzie jak kamikadze.

  • anonim
    -

    To jest bezsprzeczne: Hannu musi odejsć! Oczywiscie dziekujemy mu za to co zrobił w tamtym sezonie ale liczy się ten, który jest teraz a to jest kompromitacja! Ale troszke mnie to dziwi, jak hannu pracował we Włoszech to dał rady zrobić aby Coloredo i Morassi regularnie wchodzili do ,,30" a u nas Żyła sie kompromituje, Hula skacze 120 na maucie, Bachleda nie moze wejsć do 50 , KOt startuje w chyba w 12 zaodach PŚ i ani razu nie punktuje, Kamil skacze nieźle i naglw w najważniejszym momencie się zacina i ma problem z przebyciem kwalifikacji. Myśle ż PZN powinien się zastanowić nad tym co sie dzieje, bo zmierzamy do tego ze będziemy mogli wystawiać 3 zawodników, a tego przecież chyba niekt nie chce. Myśle ze kadre powinien objąć jakiś młody utalentowany POLSKI trener!

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2008-03-04 13:55:40 ***

  • anonim
    zmiana trenerów

    Na temat zmiany trenerów powinni wypowiedzieć się ludzie znający kulisy działań P.Z.N. oraz sami zawodnicy którzy prawdopodobnie z obawy że będą sekowani jak naprzykład bracia Rutkowscy czy młody Murańka wolą nie zabierać głosu.

  • you've got a friend in me bywalec
    zastanowmy sie ...

    Nikunen w Polsce ? Atutem Tommi'ego jest jego wiek, wydaje mi sie, ze potrafilby *dotrzec* do naszych skoczkow, wprowadzajac zupelnie inny typ relacji na linii trener- kadra. Jednak warto rozwazyc taka ewentualnosc. Gorszym grzechem byloby godzenie sie na prace z doskoku w wykonaniu Hannu. Trener naszej kadry MUSI przebywac z zawodnikami przez caly sezon !Nie jestem zagorzala przeciwniczka Lepistoe i nie twierdze, ze kazdy inny trener bylby lepszy od niego. Warto jednak poszukac jakiejs alternatywy. Sztab specjalistow + mlody trener z zapalem do pracy. To moze wypalic. Musielibysmy stworzyc Tommi'emu dogodne warunki, podobne do tych jakie zapewnil mu Finski Zwiazek Narciarski. To MY musimy byc bardziej elastyczni wzgledem niego niz on wzgledem nas. Problemem moze byc bariera jezykowa, ale temu mozna zaradzic. Tommi to mlody trener spragniony sukcesu, praca w Polsce moglaby byc dla niego interesujacym wyzwaniem. Nie pokazujmy mu czerwonej kartki. Zreszta,podjecie ostatecznej decyzji lezy w gestii prezesa, nie sadze, aby byl on sklonny uszczuplic swoja pensje, badz zlikwidowac przywilej darmowych wojazy dla rodzinki. Wydaje mi sie, ze Tajner pozostawi Hannu na stanowisku trenera kadry, albo poszuka kogos, kogo wymagania finansowe nie zagroza *bezpieczenstwu* bractwa, ach przepraszam zwiazku.
    Nikunen w Polsce - opcja ciekawa i obiecujaca, jednak zdaje mi sie, ze nierealna.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2008-03-04 13:53:45 ***

  • anonim

    Macie rację,że we Finlandii jest inny system szkolenia niż w Polsce,ale Hannu jakoś daje sobie radę.Tak sobie myślę,że gdyby Nikunenowi zaproponoano pracę w Polsce to by ją przyjął ze względu na Adama.Każdy trener chciałby pochwalić się pracą z tak utytułowanym skoczkiem,a poza tym Tommi w Niemczech męczyłby się z Kuttinem,który jak wiadomo ma ''ciężki'' charakter.
    Pozdrófka dla fanów skoków!

  • anonim
    Adam the best!

    Ja mam taka propozycje: niech Hannu bedzie trenerem kadry dopoki Adam skacze, jak Adas przetsanie skakac to niech on obejmie polska kadre!

  • luki2662 stały bywalec

    zatrudnić Nikunena w Polsce to jest myśl
    ale czy da sobie rade z niektórymi skoczkami

  • indor_ weteran

    Zgadzam się w 100% z tym, co piszecie.
    Nikunen w Polsce? To nie wypali. W Finlandii jest inny system szkolenia, jak pisał vegx, poza tym Nikunen nigdy nie pracował z inną reprą poza Finami.
    Jakoś go u nas nie widzę.
    Poza tym zgadzam się z każdym słowem co do specjalistów. Bez tego nie pojedziemy.

    Rohwein odchodzi, Nikunen odchodzi, nie wiadomo, co z Lepistoe...
    Będzie gorąco po sezonie, szykuje się roszada trenerska.

  • Julka weteran

    Polacy teraz to by już każdego wzięli, byle Hannu wywalić. Robi się to samo co z Tajnerem i Kuttinem.
    Ważne jest, aby z naszą kadrą na stałe zaczęli pracować specjaliści. I to nawet nie w kontekście Małysza, tylko reszty chłopaków. Adam powie za dwa lata dość, a oni zostaną i któryś będzie musiał ten "wózek" pociągnąć.
    Moim zdaniem, w tym momencie nie ma lepszych kandydatów do objęcia stanowiska trenera polskiej reprezentacji niż Lepistoe. Czas pokaże jak będzie.
    A pokaże tyle, że już niebawem, za parę lat, ulubieniec niektórych, P. Kruczek, objemie kadrę. Radzę się psychicznie nastawiać na to.

  • anonim

    Przepraszam za literówki:)

  • anonim

    Powiem krótko, on się do nas nie nadaje!

    Pozatym nadal trenerem naszym jest Hannu,
    ale wiem jedno, obojętnie kto zostanie na tym stanowisku nasz sztab szkolenisy musi zostac powiększony o specjalistów.
    Chłopacy maja głównie prosblem z psychiką, bo skakac potrafią,
    ale czy fińskie trener sie na to zgodzi ?
    Inaczej kiepsko widze te przygotowania do Olimpiady, bo niestety już trzeba o tym mysleć.

  • anonim

    Szkoda ze Nikunen odchodzi,ale coz tyle lat to ma prawo byc zmeczony....przynajmniej wie ze powinien odejsc i odchodzi.
    Jezeli chodzi o trenera w Polsce to mysle,ze na pewno nie bedzie nim Nikunen ani tez nie widze jakiegokolwie innego dobrego kandydat na to stanowisko. Zreszta nie wiem czy dobrym posunieciem byloby zwalnianie Hannu,bo moim skromnym zdaniem to mysle ze to nie on tylko jest winien kryzysowi w polskich skokach (bo takowy jest-poza Adamem). Caly sztab,ale przede wszystkim wspanialy prezes powinien odejsc !

  • vegx redaktor
    -

    Tego się obawiałem, że tak wszyscy będziecie chetnie Nikunena zatrudniac w Polsce. To jest jednak dosyc kiepski wybór, bo Nikunen nie przystaje do naszego systemu szkolenia. W Finlandii 90% roboty odwalaja trenerzy klubowi, trener kadry tylko macha choragiewka i gada.
    Poza tym, nie wiadomo jak ze znajomoscia angielskiego u naszych skoczkow, Adam nie zna i to byłby spory minus, bo caly czas musialby byc tłumacz przy nich.
    Uwazam, ze zatrudnienie Tommiego byloby bledem, to nie jest aż tak dobry trener, a takiego potrzeba Małyszowi i reszcie. Póki co, ja nadal optuje za Hannu, bo nikt godny uwagi sie nie zwolnił jeszcze na rynku.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2008-03-04 13:54:20 ***

  • Schlieri-fanka doświadczony

    U Niemców nie jest lepiej. Plusem u nich jest to,że mają złoto w MŚJ, ale u nich też wszystko się sypie. Uhrmann w słabej formie, Speath w beznadziejnej formie, Neumayer w stopniowo słabnącej formie, a Martin ledwo utrzymuje się na powierzchni. My przynajmniej mamy Adama, który bądź co bądź zajmuje miejsca w czołowych dziesiątkach i wciąż jest bardzo wartościowym skoczkiem z dużym dośwadczeniem. A to sobie trenerzy cenią. Z drugiej strony patrząc na nasze zaplecze to 3 miejsce w MŚJ i pare zdolnych mlodych chlopakow. Kamil powoli podnosi sie z lekkiego kryzysu formy, Stefan Hula może się poprawi w przyszłym sezonie. U Niemców nie potrafią sobie poradzić z Georgiem, który od paru sezonów walczy z wielkim kryzysem formy. Tam prawdopodobnie będzie trudniej pracować. Gdybyśmy chcieli zatrudnić nowego trenera to trzeba by było zatrudnić jeszcze cały sztab pomocników, psychologów itp. A nie wiem czy na to są pieniądze w PZN-ie...

  • anonim
    NIEMCY

    Zapomnieliście o Niemcach - oni również szukają trenera. Jeżeli by tak było i mając do wyboru pracę z naszą reprezentacją i niemiecką to pomimo mojego ogromnego patriotyzmu to i tak muszę przyznać że każdy "normalny" trener nie będzie się zastanawiał. Jedyny utut jaki mamy to KIBICE i nic poza tym. Związek oraz baza treningowa do bani dodatkowo nie można oprzeć się na zapleczu kadry (p.kontynentalny) w wyborze zawodników. Same kłody pod nogi już na samym początku pracy a perspektywy mizerne :(

  • anonim

    Ze sztabu szkoleniowego zostawic tylko fizjoterapeutę, lekarza i biomechanika. Dodać, jak pisałem wcześniej psychologa i fizjologa. Resztę sztabu do wymiany. Zatrudnić Nikunena i nowych asystentów. Nawet kosztem obniżenia pensji prezesa Tajnera i członków zarządu i reszty bonzów. Albo nawet kosztem zmniejszenia liczby członków zarządu PZN

  • anonim

    Toni Nikunen byłby dobrym trenerem dla naszych skoczków, gdyby Hannu Lepistoe odszedł. Może on potrafilłby podejść indywidualnie do każdego skoczka. Przecież Finowie są mocną drużyną. Tyle, że oprócz niego potrzebny byłby też na stałe fizjolog i psycholog no i fizjoteraupeuta. Gdyby Nikunen został zatrudniony, też mógłby szkolić trenerów, bo PZN stale narzeka na brak trenerów. Pytanie czy PZN stać na niego. Dobry trener musi mieć dobre uposażenie. Może też warto zmienić asystentów trenera kadry A ? Dobry trener też przydałby się juniorom.

  • anonim

    no to nie chce z finami pracowac to niech do nas przyjdzie;-) ale szczerze mowiac to szkoda ze zostawi team finow bo juz sie przyzwyczailam do niego....

  • Schlieri-fanka doświadczony

    Nie powinien odchodzić.Prawdę mówiąc już się przyzyczaiłam do jego widoku na wieży trenerskiej... Dużo zrobił z Finami i powinien to kontynuować...;( Ale jeśli tak bardzo nie chce być z nimi to Polacy przyjmą go z otwartymi ramionami:)

  • anonim

    Panie Tajner niech Pan porozmawia z Tomim :) Pan Lepistoe sie nie obrazi na pewno ^^

  • anonim
    Do Polski...

    Do Polski się przenieś może nie obciążysz Małysza jak Hanoo na początku sezonu.:D:D:D

  • vegx redaktor

    Może się Finowie wymienia trenerem z Niemcami.
    Paradoksalnie, podopieczni Nikunena mają na koncie wiele sukcesów - a w zasadzie to Janne Ahonen i Matti H. maja ich najwiecej, bo jesli chodzi o reszte to warto wspomniec tylko o srebrze Olliego na MŚ w Sapporo.
    Oczywiscie byly pojedyncze wygrane Happonena, Lappiego, wysoka forma Kiuru, Jussilainena (wrócił na podium po paru latach). Ale druzyna fińska straciła kontakt z Austriakami i Norwegami, z którymi wygrywa sporadycznie w druzynie, ale i tak zajmuje maksymalnie II miejsce.
    Poza tym, perspektywy sa kiepskie, po wywaleniu Harriego nie ma czwartego zawodnika. Z juniorami jest tak srednio, Janne i Matti sie starzeja, Olli baluje, Happonen skacze w cyklach dwuletnich, Lappiego stac na maksimum kilka dobrych skokow w sezonie i to na poczatku.
    Ida suche lata finskich skokow jesli nie pojawi sie jakas gwiazda, ktora przejmie zadania Ahonena.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl