PŚ w Trondheim: Simon Ammann wygrywa, Polacy znów zawiedli...

  • 2008-12-07 15:36
Simon AmmannSimon Ammann
fot. Tadeusz Mieczyński
Simon Ammann zwyciężył drugi raz w tym sezonie. Szwajcar skakał dziś w Trondheim najdalej, w pierwszej serii wyrównał rekord skoczni uzyskująć 140 metrów, a w finale uzyskał 135 metrów.

Drugie miejsce, ze stratą 1,9 punktu do zwycięzcy, zajął Matti Hautamaeki, Fin oddawał skoki na odległość 137 i 135 metrów. Na najniższym stopniu podium stanął Gregor Schlierenzauer osiągając 134,5 metra w pierwszej serii oraz 135 metrów w finale.

Tuż za podium sklasyfikowani zostali kolejni Austriacy - Thomas Morgenstern oraz Martin Koch. W czołowej "10" uplasowali się także Andreas Kuettel, Ville Larinto, Anders Jacobsen, Dimitry Vassiliev i Wolfgang Loitzl.

Najlepiej z Polaków, choć i tak dużo poniżej oczekiwań, spisał się Adam Małysz, wiślanin uzyskał dwukrotnie odległość 123,5 metra i zajął 27. lokatę. Pozostali nasi reprezentanci nie zdołali awansować do serii finałowej, Marcin Bachleda skoczył 120 metrów i zajął 37. pozycję. Na 46. miejscu, po skoku na odległość 116,5 metra, sklasyfikowany został Kamil Stoch.

W klasyfikacji Pucharu Świata doszło do zmiany lidera, na pierwszą pozycję z 245 punktami wrócił Simon Ammann, drugi jest Gregor Schlirenzauer, który zgromadził 220 punktów.

WYNIKI I KLASYFIKACJE:
Zobacz wyniki I serii konkursu »
Zobacz końcowe wyniki konkursu »
Zobacz aktualną klasyfikację generalną Pucharu Świata »
Zobacz aktualny ranking WRL»

Paweł Guzik, źródło: Informacja własna
oglądalność: (12885) komentarze: (219)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Najwiecej zwyciestw w PŚ

    1. Nykaenen ------- 46
    2. Małysz ----------- 38
    3. Ahonen ---------- 36
    4. Weissflog -------- 33
    5. Schmitt ---------- 28
    6. Felder ------------ 25
    7. Goldberger ------ 20
    8. Widhoelzl -------- 18
    8.. Hannawald ------ 18
    10.Hautamaeki ------16
    11. Vettori ---------- 15
    11. Kasai ----------- 15
    11. Funaki ---------- 15
    14. Kogler ---------- 13
    15. Thoma ---------- 12
    15.Morgenstern -----12
    15.G.Schlierenzauer-12
    18.R.Ljoekelsoey ----11

  • jozek_sibek profesor
    Najwięcej razy na podium PŚ:

    1. Ahonen -----105 (36+42+27)
    2. Nykaenen ----76 (46+22+ 8)
    3. Małysz ------- 74 (38+19+17)
    4. Weissflog ---- 73 (33+19+21)
    5. Goldberger ---63 (20+25+18)
    6. Vettori --------54 (15+18+21)
    7. Felder -------- 51 (25+15+11)
    8. Schmitt -------50 (28+14+ 8)
    9. Widhoelzl ---- 49 (18+17+14)
    10. Kasai ------- 42 (15+ 9+18)
    11. Nikkola ------42 ( 9+14+19)
    12. Hannawald - 40 (18+12+10)
    13. Funaki ------ 38 (15+12+11)
    14. Kogler -------37 (13+12+12)
    15.Morgensrern- 37 (12+15+10)
    16. Thoma ------ 36 (12+14+10)

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnicy jakich krajów stawali na podium PŚ

    Ostatnie 8 sezonów(od 2000/2001 do 2007/2008 oraz konkursy sezonu 2008/2009:

    1.Finlandia-- 47 - 40 - 36-11 zawodników
    2.Austria --- 36 - 63 - 51 -12 zawodników
    3.POLSKA -- 35 - 16 - 15 - 1 zawodnik !
    4.Norwegia - 33 - 33 - 31 - 8 zawodników
    5.Niemcy --- 22 - 20 - 20 - 8 zawodników
    6.Szwajcaria- 10 - 14 - 12 - 2 zawodników
    7.Czechy ---- 6 -- 7 --- 7 - 1 zawodnik
    8.Słowenia -- 5 -- 2 --- 8 - 6 zawodników
    9.Japonia ---- 4 -- 5 - 13 - 7 zawodników
    10.Rosja ----- 0 -- 1 -- 1 - 1 zawodnik
    11.Włochy --- 0 -- 0 -- 1 - 1 zawodnik

    Rozegrano 197 konkursy PŚ i przyznano:
    198 - pierwsze miejsca
    201 - drugie miejsca
    1945- trzecie miejsca

  • jozek_sibek profesor
    Podium PŚ 2008/2009 - po 3 konkursach

    Indywidualnie;

    1.S.Ammann -------- 2 - 0 - 0
    2.G.Schlierenzauer - 1 - 0 - 2
    3.W.Loitzl ------------ 0 - 1 - 0
    3.V.Larinto ---------- 0 - 1 - 0
    3.M.Hautamaeki ---- 0 - 1 - 0
    5.A.Jacobsen ------- 0 - 0 - 1

    Drużynowo:

    1.Szwajcaria --------- 2 - 0 - 0
    2.Austria ------------- 1 - 1 - 2
    3.Finlandia ----------- 0 - 2 - 0
    4.Norwegia ---------- 0 - 0 - 1

  • jozek_sibek profesor
    Puchar Narodów - II konkurs w Trondheim

    1.Austria ------ 3, 4, 5,10,19 --- 193
    2.Szwajcaria - 1, 6 -------------- 140
    3.Finlandia ---- 2, 7,26,29 ------ 123
    4.Norwegia --- 8,12,14,16,24 ---- 90
    5.Rosja ------- 9,23,28 ----------- 40
    6.Niemcy ---- 13,15 -------------- 36
    7.Czechy ---- 11,22 -------------- 33
    8.Japonia ---- 18,21,25,30 ------- 30
    9.Słowenia -- 17 ------------------ 14
    10.Francja --- 20 ------------------ 11
    10.Polska ---- 27 ------------------- 4

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w Trondheim

    Miejsca Polaków w dwóch konkursach PŚ w Trondheim :

    1. MALYSZ Adam --------- 25 oraz 27 - 10 pkt PŚ
    2. BACHLEDA Marcin --- 55 oraz 37 --- 0
    3. STOCH Kamil --------- 46 oraz 47 --- 0
    4. RUTKOWSKI Łukasz - 59 oraz 51 --- 0

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w Trondheim - II konkurs

    Miejsca Polaków w niedzielnych kwalifikacjach i w konkursie:

    1. MALYSZ Adam ---------- 8(18) oraz 27 miejsce
    2. BACHLEDA Marcin --- 35(45) oraz 37
    3. STOCH Kamil --------- 32(42) oraz 47
    4. RUTKOWSKI Łukasz - 41(51) - odpada

    Odległosci Polaków w niedzielnych kwalifikacjach i w konkursie:

    1. MALYSZ Adam -------- 125.5m oraz 123.5m i 123.5m
    2. BACHLEDA Marcin --- 116.0m oraz 120.0m
    3. STOCH Kamil --------- 118.0m oraz 116.5m
    4. RUTKOWSKI Lukasz - 112.5m

  • jozek_sibek profesor
    Pierwsze pkt PŚ 2008/2009 zdobyli

    17 miejsce - Kranjec - 14 pkt
    18 miejsce - D.ito ---- 13
    28 miejsce - Kornilov - 3

  • jozek_sibek profesor
    Nie zdobli pkt PŚ

    Z 36 zawodników,którzy przystąpili z pkt pkt PŚ 2008/2009 do konkursu - 9 ich nie zdobyło:

    20.Neumayer ---- 25 pkt
    23.Watase ------- 20
    30.J.Hautamaeki - 9
    30.Elverun -------- 9
    32.Descombes --- 8
    34.Freund -------- 5
    35.Pikl ------------ 4
    37.Bachleda ----- 2
    39.Meznar ------- 1

  • jozek_sibek profesor
    W kwalifikacjach odpadli

    Do kwalifikacji przystąpiło 37 zawodników z pkt PŚ i z tej "37" odpadł 1.

    16.H.Olli - Finlandia - 33 pkt (dyskwalifikacja)

  • jozek_sibek profesor
    Lista startowa do kwalifikacji

    Z 40 zawodników,ktorzy zdobyli pkt PŚ 2008/2009 na liście startowej do II konkursu w Lillehammer jest 37 zgłoszonych:

    Brakuję nastepujących:

    26.P.Peterka - Słowenia - 15 pkt
    36.S.Niemi --- Finlandia--- 3
    37.Pettersen - Norwegia - 2

  • anonim
    Będzie się działo!!!

    Wszystko wskazuje na to że między Simonam a Gregorem szykuje się naprawdę ostra i niepowtarzalna rywalizacja! :):):) Ja jednak kibicuję Gregorowi! Jego talent mówi sam za siebie! :):):)

  • anonim
    Simi,Simi!

    Brawo Simuniu! W końcu obudził się w Tobie duch walki i dajesz czadu.Jak tak będzie się dalej trzymał to Planica jest Twoja i Kryształowa Kula tak samo.Gratulacje dla Mattiego.Gratulacje rowniez dla Gregorka,ktory nie dal się i walczył do konca i wywalczyl wspaniale,trzecie miejsce;)

  • amili początkujący

    Jedyna pozytywna rzecz dzisiaj dla mnie to właśnie zwycięstwo Simiego. Do twarzy mu z miną triumfatora:) W ogóle widać, że przesympatyczny z niego chłopak. I ta jego radość! Gratulacje! I nie oddawaj już tej koszulki lidera;)
    Co do Małysza- nie spodziewałam, się, że będzie gorzej niż wczoraj. Aż przykro było na to patrzeć...
    Reszta naszych- to na razie dno i sto metrów ( jeśli nie więcej) mułu. Dobrze, że odpuszczają Pragelato, nie ma sensu się męczyć.

  • Nadiki początkujący
    "Nicht bleibt für die Ewigkeit....''

    Może to wina Kruczka, albo, że Adam nie ma już tej mocy, co kiedyś. Do tego dochodzą młode zdolne wilki....Małysz ma już 31 lat a inni po 18-22.
    Adam zrobił swoje teraz czas innych skoczków.
    Ciągle liczymy, że ciągle będzie w formie :/ Kiedyś musiało tak się zdarzyć, nie jest maszyną, ani nie ma żadnego eliksiru...
    Dajcie Adamowi spokój.
    Przecież nie wygrywa się wiecznie. On już swoje zrobił i zapisał się w historii.
    Jego 5 minut już się niestety skończyło... Jego dawnych rywali również....Schmitt jako tako, Ljoekelsoey, Peterka, Kasai
    Trzeba zadać inne pytanie.
    Ahonen ma wielu następców...
    Goldberger również...
    Norwegowie też znajdują...
    A Polska co ? Tylko Adam, reszta kadry sobie tylko skacze, i nic więcej... nawet do czwartej dziesiątki nie wejdą....

  • gnojek82 stały bywalec
    @wodniczka

    Po pierwsze nie wydaje zadnych wyrokow a po drugie mam prawo go nie dazyc sympatia tak jak Ty masz prawo podniecac sie jego osoba. Co do krytyki skoczkow, nie czesto sie zdaza zeby kogos nie lubiec (ostatnio Hannawald) poprostu ten typ jest jakis wkurzajacy, do tego slyszy sie bardzo duzo opini o tym ze jest zarozumialy, jeszcze jak czytam komentarze nastolatek o Szlirusiu to mi sie rzygac chce...

  • Anika profesor

    Zupełnie nie rozumiem tej zaciekłej nienawiści niektórych "kibiców" do niektórych skoczków.
    Co Wam przeszkadzają dalekie skoki Schlieriego, czy Simiego?
    Obaj jednakowo się cieszą, gdy wygrywają. Ja jestem pełna podziwu dla nich. Potrafią skakać i skaczą daleko, należy to uznać.
    Żal mi tylko, że naszym chłopakom nie pozwolono się wykazać...
    Może istotnie komuś na tym zależało...?

  • paulla1989 początkujący

    to już robi się nudne...
    jak tylko Ammann wygra jakies zawody lub zajmie jakieś dobre miejsce zaczyna się dyskusja o jego lądowaniu. do tych którzy się czepiają: uznajcie Ammanna za beztalencie genialnie markujące lądowanie i dostające medale za uśmiech... cóż tak też można:-)

  • anonim

    a ja gratuluję całej trójce świetnych zawodów:):) jestem w szoku że pogoda w tym roku w v Trondheim była łaskawa dziękować bo takiego drugiego cyrku jak w Kussamo bym nie zniosła ...co do Polaków to sie nie wypowiem ..
    @gnojek82
    Gregor jest na podium bo na to zasługuje i Ty który w życiu nie skoczyłeś na nartach nie masz prawa ferować wyroków . jest swietny i dopiero się rozkręca a w Planicy będzie jego wielki dzień

  • gnojek82 stały bywalec

    Brawo Simon, bardzo liczylem na jego zwyciestwo, Ammann ma juz swietna predkosc, super wybicie i technike, jedyne o co sie boje to o psychike, z tym zawsze bylo gorzej, chcial bym zeby pokazal ze umie wygrywac nie tylko raz na jakis czas ale potrafi osiagnac super forme na dluzszy czas, szkoda ze ten buraczyna Schleri na podium ;)

  • Schlieri-fanka doświadczony
    FaNk

    Bo dla mnie jako widza przyjemniej jest oglądać rywalizację: Ammanna, Schlierenzauera, Morgensterna, Larinto, Jacobsena, Hautamaekiego, Olliego, Kocha,Koflera, Kuettela, Vassilieva i mieć emocje płynące z tego, że każdy z nich może wygrać, a nie tylko 1/2 z nich.

  • rukka1988 początkujący

    tak jak jest narazie w tym sezonie jest ciekawie:) mam nadzieje, ze zostatnie tak do konca, ze nie bedzie wiadomo, ktory zawodnik zdobedzie KK:)do samego konca:)

    Wiadomo za kim jestem, ale mam nadzieje, ze wlasnie walka o KK bedzie sie toczyła do konca:)

  • Schlieri-fanka doświadczony
    FaNka

    Widzisz, TY wolisz Finów,a ja Austriaków. Bez nich rywalizacja byłaby nudna, tak samo jak bez Norwegów, Niemców , Japończyków itd.
    I to jest w tym spocie piękne:te emocje ze wzajemnej sportowej rywalizacji. Za to pokochałam ten sport 9 lat temu i kocham do dzisiaj:)

  • anonim
    Schlieri-fanka

    Jak napisałaś "Wracając do tematu...Mnie ciekawi co z Koflerem...? Coś mu nie idzie ten sezon. Szkoda, bo przyjemnie było go oglądać w poprzednim seonie, gdy jak lew walczył o zwwycięstwo z Morgensternem i Schlierenzauerem... Czyżby małe wypalenie? "

  • anonim

    Dlatego cholernie sie ucieszyłam kiedy w zawodach drużynowy wygrali Finowie :) Odrazu ciekawszy sezon sie zapowiada bo jest i Simi, Schlieri, Morgi, Matti i jeszcze ten genialny Larinto :) No i czy tak nie jest ciekawiej? A nie jak sezon temu Morgi po kilku konkursach zagwarantował sobie zwycięstwo...

  • Schlieri-fanka doświadczony
    FaNka

    A kiedy to napisałam, że chciałabym aby Austria zajmowała wszystkie miejsca na podium?
    To, że im kibicuję to nie znaczy, że nie jestem otwarta na innych zawodników i ich dyspozycje. Oczwiście-dla mnie osobiście jest przyjemne jak Austria gromi, ale jest też przyjemne, gdy widzę, że inne narody też dają o sobie znać. Dzięki temu rywalizacja pomiędzy zawodnikami jest przyjemniejsza.

  • Schlieri-fanka doświadczony
    Amelia69

    Co do Morgiego się zgadzam, a co do Schlieriego mam inne zdanie, ale spoko:) Każdy ma do niego prawo.
    Tak się zastanawiałam nad odnowieniem bólu po kontuzjach zeszłego sezonu? To tylko gdybania... Przed sezonem Andi nie wypowiadał się zbyt entuzjastycznie odnośnie jego zdrowia, więc kto wie? Albo może nie wypoczął za dobrze na wakacjach w Egipcie?:D

  • Schlieri-fanka doświadczony

    Wracając do tematu...Mnie ciekawi co z Koflerem...?
    Coś mu nie idzie ten sezon. Szkoda, bo przyjemnie było go oglądać w poprzednim seonie, gdy jak lew walczył o zwwycięstwo z Morgensternem i Schlierenzauerem... Czyżby małe wypalenie?

  • vegx redaktor

    Bez strachu kibice.
    Łukasz Kruczek juz czuje nóz kibiców na gardle. Wkrótce ten noz przystawi mu tez TVP, bo biznes to biznes. Telewizja ma interes w dobrych startach Małysza, bo to daje im duza ogladalnosc i duze wplywy z reklam.
    Kwestia czasu. TVP zmusilo juz do rezygnacji Tajnera z posady trenera po sezonie 03/04. Z Łukaszem moze byc podobnie jesli nic sie nie poprawi.
    Tu nie ma sentymentów, bo gra toczy się o sporą kasę.

  • Schlieri-fanka doświadczony
    FaNka

    Jeżeli ktoś po raz 10 musi odpowiadać na te same bzdurne i bezpodstawne zarzuty ossób, które uważają się za alfy i omegi, to nic dziwnego, żę czasami może się im zdarzyć literówka. I zapewniam cię że to była literówka, tak więc moją mentalnością i wiedzą nie musisz się matwić.

  • anonim
    Schlieri-fanka

    No to widocznie źle oglądasz bo już nie raz sędziowie obniżyli mu noty :)
    A i jeszcze jedno... Cholernie mnie drażni jak wszyscy się wymądrzają a nawet nazwiska nie potrafią napisać... Pisze się Ammann a nie Amman... Już chyba to tysięczny raz powtarzam...

  • Schlieri-fanka doświadczony

    FaNka:
    Nie jestem tak nastawiona, ale dokładnie się przyglądam skokom Ammana, bo osobiście strasznie go lubię i wiem co widzę. Nie zauważyłam, żeby kiedyś bezpodstawnie obniżyli mu noty( nie mówię że tak nie było, bo mogłam nie zauważyć)
    Piszę tylko(i to już od kilku komentów), żę zazwyczaj to Amman markuje telemark(co nie znaczy że zawsze) i że często tego sędziowie nie zauważają.
    Rukka1988:
    Zgadzam się. Strasznie mnie to uderza. Zazwyczaj jest tak, żę słabszy zawodnik dostaje gorsze noty od lepszego tylko przez ten fakt, że jest słabszy jeśli chodzi o odległości,a o styl nie.
    I badź tu człowieku spokojny oglądjąc skoki narciarskie.^^

  • rukka1988 początkujący

    dle przykładu była kiedys sytuacja, ze Marcin Bachleda i Georg Speath ladowali tak samo, a ich skoki nie rozniy sie niczym szczegolnym, sedziowie uznali skok Georga za lepszy technicznie a dlaczego? no bo był w czołowce PS . Tym oto sposobem Georg wchodzi jako 30 zawodnik po pierwszej serii, a Marcin zajmuje 31 miejsce..... tez popieram obiektywne ocenianie:)

  • TAMM profesor
    @Schlieri-fanka

    A tak w ogóle.
    Sędziowie to przeżytek.
    Czas z nich zrezygnować na rzecz systemu. ;)
    Telemark.
    Jest lub nie ma.
    Jeśli jest to nic nie robimy.
    Jeśli nie ma to odejmujemy 3 metry.
    Jeśli przysiad to odejmujemy 5 metrów.
    Jeśli podpórka to odejmujemy 8 metrów.
    Jeśli upadek to odejmujemy 12 metrów.
    Lub jakieś podobne ilości. ;)
    No i będzie obiektywniej. ;)

  • rukka1988 początkujący

    hmmmm.... ale jednak zawodnicy z dalszych miejsc w PS, mimo swietnych skoków i,dobrych technicznie dostaja zdecydowanie nizsze noty niz ci z czołowki:( szkoda.....Ale tak Simmi wygrał dzis zdecydowanie, chociaz byłam za Mattim ( jak zawsze zreszta):)

  • anonim
    Schlieri-fanka

    Bo wy już jesteście nastawieni na to, że on markuje i koniec kropka. Dla twojej wiadomości Simi już nie raz przegrał wysokie miejsce przez swoje lądowanie. Może i nie zawsze sędziowie zauważą błąd ale też nie możesz zaprzeczyć faktu, że sędziowie nie raz obniżyli mu noty. I wtedy mu nie pomógł jak twierdzą niektórzy - uśmiech :)

  • Schlieri-fanka doświadczony
    Sandralucerna

    a) napisałam, żę zwycięstwo Simmiego było zasłużone i że inni nie byli od niego gorsi, nie wypowiadałam się na temat jego dzisiejszych not za styl, bo uważam, żę były sprawiedliwe;
    b) co do uśmiechu Ammana to był joke, wyraźnie nie wszyscy rozumieją szeroko pojętą ironię, gdy będę ironizować w komentarzach to napiszę to, tak dla dobra nierozumiejącego mnie ogółu.
    c)dla mnie w skokach technika i odległość są bezpośrednio od siebie zależne. Nie ma dobrej odległości bez techniki,ale możę być dobra technika bez odległości(--->patrz:warunki pogodowe), widocznie dla ciebie nie jest to takie jasne;
    d)czepiam się sedziów bo miłuję sport obiektywny i także sędziów obiektywnych, nienawidzę faworyzacji,a jej ciężar spada głównie na sędziów. Jeżeli im to nie pasuje to pomylili zawód.

  • TAMM profesor
    @Schlieri-fanka

    Zazwyczaj.
    Dobrze powiedziane. ;)

    Bo niestety zdarza się sędziom skrzywdzić zawodnika.

    Często zaniżają lub zawyżają trochę oceny.
    I często nie robią tego niechcący. ;)

  • Schlieri-fanka doświadczony
    FaNka

    Napisałam, żę 1/2 skoków Simmiego to markowane telemarki. To jest fakt. Napisałam też , że częściej się sędziowie nabierają na jego skoki z markowanym telemarkiem. Nie napisałam, że zawze się nabierają, a to jest kardynalna różnica, chyba, żęe dla Ciebie nie. Napisałam też, że wolę aby sędziowie byli sprawiedliwi i dostrzegali u WSZYSTKICH lądowanie i skok na 18,5 czy 19 pkt i też te za które powinno się dać 16 pkt.
    Co do jego wczorajszych skoków to noty niewiele by zmieniły. Po prostu nie skoczył tak daleko, aby wszedł na podium. I oceny były sprawiedliwe. Sędziowie ZAZWYCZAJ nie krzywdzą skoczków notami, co najwyżej albo są sprawiedliwi albo zawyżają przez nieuwagę.

  • Sandralucerna początkujący
    nooo niby tak...

    Taakk... Czytam wszystkie komentarze. Ale nie chodzi mi o to czy Simi wygrał czy nie. Denerwuje mnie tylko to że wszyscy wypowiadają się na temat tego jak to sędziowie źle oceniają... i jak faworyzują innych skoczków (niby to... za piękny i wieczny uśmiech jak z wypowiedzią jednej osoby pod spodem ) Ale chciała bym zaznaczyć że w skokach nie liczy się jedynie technika ale tez odległość... ;)

  • anonim

    Schlieri-fanka jak ty nawet nie zauwżyłaś, że wczoraj mu totalnie obniżyli noty przez lądowanie. Gdyby go tak bardzo uwielbiali to wczoraj by stanął na podium. Następnym razem oglądaj uważniej noty Simiego i sama zobaczysz, że nie wszyscy dają się nabrać na te jego lądowanie.

  • Sandralucerna początkujący
    Jejku ludzie :0 ... o co wam chodzi... Poprostu Simi wygrał dzisiaj bo był najle

    Nie rozumiem niektórych wypowiedzi ... Skok na odległość 140 metrów RACZEJ jest skokiem dobrym. I taki skok daje pewne zwycięstwo. A wy mi tu opowiadacie jakieś farmazony, o markowanych telemarkach. Nooo dobrze przyznaje Simi markuje telemarki... ale przecież skok był daleki :) I w pełni zasłużył sobie na zwycięstwo. A skoro już tak STRASZNIE rzucacie się o te "punkciki" to przecież i tak miał nieco noty obniżone :) ^^ :P

    I TAK SIMI był naj... naj... :*****

    A co do Kuruczka .... to poprostu przemilcze ten fakt.... :)

    Pozdrowienia i trzymajcie się tam ludziska :P

  • kibicka bywalec
    @Eryk

    Wiem, że Maciek trenował solidnie wraz z bratem (Jakub zaczął skakać lepiej od Maćka) i innymi z kadry B. Ale z dobrze poinformowanych źródeł wiem, że nasi młodzi zawodnicy trenując non stop, nie mają świeżości (wyjechali na PK po 2 -ch dniach solidnego treningu, do tego cały dzień w podróży i resztę moźna sobie dopowiedzieć). Pozdrawiam

  • Schlieri-fanka doświadczony

    Bożę, nie mówię, że "przegrał dziś bo Amman został za wysoko oceniony prze sędziów". Wiem, że wygrał słusznie i sprawiedliwie,a dla mnie to się w sporcie liczy. Gregor i matti byli gorsi od nigo. Zapytajcie się ekspertów co sądzą o telemarkach Ammana. To samo co ja, co nawet widać przy powtórkach skoków.
    Aha i taka mała prośba: nauczcie się czytać komentarze innych ze zrozumieniem-to naprawdę przydatna umiejętność:)

  • kOwAlsKi(Ę) bywalec
    konkurs

    Brawo Simi&Matti:)

    w typach trafiłem Morgiego:)

    jak Larinto tak dobrze skacze?
    i kim jest ten Evensen?
    i kim był ten Hiszpan co chwiliowo namieszał w wynikach:):):)?

    Kofler słabiutko:(:(:(
    szkoda Olliego:(

  • rukka1988 początkujący

    Schlieri-fanka - no własnie to mnie przeraza-sedziowie zabijaja tym rywalizacje sportową. Nie mowie dlatego, ze Matti przegrał, bo Simmi dzis skakach pieknie, ale tak mi sie poprostu wydaje.

  • anonim

    Schlieri-fanka

    spójrz na statystyki Ammanna z LGP08 a Gregora (chodzi mi o średnią odległość z 1i 2 serii...

    a zobaczysz, że nikt Ammanna nie pieści...
    nie raz już tracił podium przez noty...

  • kibicka bywalec
    @Eryk

    Co z M. Kotem. ? Po treningach z kadrą młodzieżową (skacze nierówno) wyjechał dzisiaj wraz z kolegami na PK kontynentalny do Rowaniemi. Trenowali dwa dni w Szczyrbskim Plesie, dwa treningi dziennie (chyba chodziło o wykończenie zawodników przed startem- to moja prywatna opinia ). Pozdrawiam fanów - nie tylko A. Małysza.

  • Schlieri-fanka doświadczony
    manu_fan

    He he^^
    Zgadzam się. Ale te jego złe zachowanie poza i w sezonach poprzednich się na nim odkuwa:D

    Ale spoko-kiedyś odpokutuje:D

  • anonim
    SZKOLeniowcy

    Teraz w PZN, na czele z Tajnerem, jest gorzej niż w PZPN.
    Sztab szkoleniowy skoków, a w nim Mateja, który po swoich skokach nigdy nie potrafił powiedzieć nic konkretnego i mądrego - przecież to są kpiny i wyrzucanie pieniędzy.
    Potwierdzeniem nieudolności sztabu szkoleniowego są wypowiedzi prezesa Tajnera i pierwszego trenera Kruczka, że przygotowania przebiegły bez żadnych zakłóceń i to co mieliśmy do zrealizowania to zrealizowaliśmy - jaki jest efekt przygotowań wszyscy widzą.
    Tajner twierdził, że Norwegowie są na razie zupełnie nieprzygotowani - trójka Norwegów w pierwszej 15 po trzech konkursach PŚ - a nasi bardzo dobrze przygotowani - żadnego nawet w pierwszej 20 !.
    To chyba dłuższego komentarza nie wymaga.

  • rukka1988 początkujący

    mi sie mimo wszystko wydale, ze Ammanna rozpieszczaja notami za styl. Mowie tu szczegolnie o wczorajszym konkursie. napewno jego ladowanie nie było na 18, 5 ptk. A taki Korolyev, ktory skoczył bardzo ładnie stylkowo i bardzo dobrze dostał same 17 , a dlaczego? no bo nie jest w czubie PS...Szkoda, ze sedziowie nie sa obiektywni. Takim postepowaniem zabijaja te dyscypline i rywalizację czysto sportową! :(

  • rukka1988 początkujący

    Schlieri-fanka- ja jestem tak nabuzowana, ze mam ochote rozwalic całe to TVP! Ale nie wiedziałam, ze Matti został człowiekiem dnia- dla mnie rewelacyjna wiadomosc:):):) Przy tych wszystkich klapach TVP -2 miejsce Mattiego mnie uspakaja:):):)

  • Schlieri-fanka doświadczony
    rukka1988

    Też mnie to wkurza. Ale Eurosport jest nie lepszy, gdyż rzadko zdarzają się transmisje z dekoracjami. Zawsze odpuszczają je sobie, gdyż odbywają się zawody w curlingu lub innych podobnych rzucaniach żelazkami i ES pokazuje tylko same zawody.

  • fanneczka bywalec
    Nie bulgoczcie. Jest dziadostwo ale nie ma sie czym przejmować. Smile:)

    @bulek

    Dobrze powiedział, bo jeszcze można to naprawić. wszystko możliwe, ja sie tajnera nie czepiam, może czasem powiedzą coś nie tak, ale on napewno sie zna na temacie.

    ---
    Kot nie skacze, Kruczek go na zawody nie bierze bo mówi że nie jest przygotowany i tak jest.

    A ja sie zapytam gdzie Artur pauli od austriaków. ten cały kaltenberk, co już drugi konkurs zajmuje najgorsze lokaty zawsze jest powoływany a on nie. ?

  • rukka1988 początkujący
    co wyprawia TVP!!!!!!!!!!!!!

    Poraz kolejny z przerazeniem i zazenowaniem obserwuje to, jak TVP traktuje kibiców, ktorych nie stac na kablówke! Nie pokazanie dekoracji( nie licze juz ktory raz) to poprostu dowód, ze TVP nas kibiców skokow narciarskich ,,olewa''. Zauwazyłam, ze jak Adam jest na podium to chocby miała sie przedłuzyc transmisja to dekoracja jest pokazana zawsze , w innych przypadkach, niestety,( my) mozemy poogladac tylko zdjecia dekoracji. Ludzie z TVP skoki narciarskie to nie tylko Adam Małysz, bardzo go cenie i dałabym sie za niego pociąć, ale takie mam zdanie. Skoki narciarskie tworza wszyscy zawodnicy, a takze my 0 fani tej dyscypliny i nie powinno sie nas w ten sposob traktowac!Czy nie dało sie dzisiaj po konkursie normalnie zwyczajnie rozmawiac na ,,skoczne'' tematy, a w tle puscic dekorację? Zamiast tego rozmowa zeszła na temety biatlonowe( swoja droga Gratulacje dla Pana Sikory), ale jak na czołowce pisze,, PS w skokaxch narciarskich w Trondheim'' to niech gadaja o PS w Trondhaim i o całej otoczce z tym zwiazanej. Rozumiem, ze nie było co specialnie mowic o naszym wystepie w Trondhaim, ale tak traktowac nas nie powinni. Ile razy pisalismy, my zwykli normalni kibice do TVP ...zaczyna mnie to dobijac!

    PS. gratulacje dla Mattiego! Oby tak dalej, a nawet jeszcze lepiej! Jak wiadomo nasi odpuszczaja Włochy, wiec im moge zyczyc udanych i owocnych treningów!

  • Schlieri-fanka doświadczony

    Fajnie:) W skoku pierwszym Gregora błąd na progu. Inni skoczkowie przy tym zbyt późnym odbiciu skoczyliby krócej, więc wielka klasa dla niego. Drugi skok już rewelacyjny jak na tamte warunki. Z resztą te 3 skoki po 135 m bardzo poprawne technicznie, drobne błedy przy lądowaniach Ammana i Mattiego.
    Konkurs ogólnie super. Troszeczkę zawiewało i to nie było fajne, ale i tak brawa dla organizatorów.

  • bulek początkujący

    Właczyłem telewizor i słysze od Złotoustego:

    "Nie jest źle, najważniejsze imprezy dopiero przed nami"...

    Wyłaczyłem telewizor.

    Czy ten odłam prezesa wogole wie, że MŚ w Libercu to nie gra o skokach narciarskich i jednak trzeba sie do nich przygotować? Nikt nie wymagał szczytu formy akurat teraz, no ale jednak jest jakaś granica przyzwoitości.
    Nasi po prostu nie sa do sezonu przygotowani i teraz mamy tego pokłosie.

  • anonim

    Brawo Szaranowicz ! Ty jedyny mówisz prawdę o tym co się dzieje w polskich skokach ! Tajner to neich się lepiej nie odzywa bo normlanie od 2 lat gada o tym samym i jakoś nic z jego gadki nie wynika - jest coraz gorzej ?

    Wiecie może co się dzieje z Maciejem Kotem ? Dlaczego nie występuje ?

  • anonim
    sytuacja 2

    Do T4S nie liczyłbym na nic.
    Małysza trzeba tak wytrenować, żeby oddawał pojedyncze fantastyczne skoki a nie dwa równe skoki, równie przeciętne.
    I zeby taki skok oddał w jakiś ważnych zawodach np. z jedną serią konkursową.
    Kule nalezy sobie wybić z głowy.
    Już wolałbym żeby Jasiu Szturc trenował kadrę.
    Pozostali nasi - co zrobić z nimi? Tego nawet nie potrafi zrobic pierdzący w stołek prezes.

  • anonim

    Mam pare zdan do tych co pisza ze Malysz powinien juz konczyc kariere... Widac jakimi jestescie znawcami skokow... To dopiero poczatek sezonu. Wystarczy nawet spojrzec na Hautamekiego ktory w poprzednim sezonie nic nie pokazal a w tym prosze... Uwazam ze Adas skacze na swoim rownym poziomie i bedzie coraz lepiej. A i gratulacje dla Simiego nalezy mu sie ta krysztalowa kula, trzymam za niego kciuki i nie ukrywam ze to moj ulubiony skoczek(poza Adasiem oczywiscie;))

  • Anika profesor

    @Gniewomir

    Nie chodzi tylko o Adama, popatrz sobie na pozostałych naszych skoczków. Oni nie doskakują do p. K. Jeżeli to nie są błędy w szkoleniu to co to jest?
    Przecież skoczkowie PŚ przeskakiwanie p.K powinni mieć w małym palcu. Czyja to wina, że tego nie robią?

  • anonim
    sytuacja

    Po 3 konkursach indywidualnych zwoływane jest specjalne posiedzenie, przez Apoloniusza rzecz jasna.
    Nie wiem co prezes myślał przed wyborem selekcjonera.
    Skoki Małysza są coraz gorsze. Na początku skakał dokładnie jak Jakub Janda, teraz Janda pnie się w górę, a nasz pikuje, a reszta naszych to już nie wiem jak to określić: chyba pikują pod dnem oceanicznym.
    Paie Apoloniuszu wczoraj Pan w studiu chciał Pan wmówić nam Kibicom, że podczas zgrupowania w Lillehammer było bardzo dobrze, tylko nikt tego z nas nie widział.
    Sterowanie z tylnego siedzenia nie popłaca.
    Trener Kruczek i jego asystent to nic nie znaczące osoby, pionki, do tego bohaterowie serii "Polacy na mamutach".
    Nie pojawiają się żadne talenty, Mistrz wiekowy.

  • anonim

    Ale pieprzycie ludzie, tak jak ci komentatorzy na jedynce i eurosporcie, po 3 konkursach chcecie powiesić kruczka bo nie ma wynikow. Tylko ze do konca jest 27 konkursow ! jak adaś miałby super forme teraz to by dojechal do konca tak jak Janda z 3 sezony temu, Ostatnie konkursy to była jego porażka, przestancie pisac ze juz koniec albo ze trenerzy do dupy. Po 3 konkursach gowno mozna powiedzieć czy ktos ma forme czy nie. TAk jak koles na eurosporcie mowi juz kto krysztalowa kule wygra ! O_o no bez jaj po 3 konkursach on juz rozdaje koncowe laury. DO KONCA JEST 27 KONKURSOW POCZEKAJMY DO KONKURSU 4 SKOCZNI, NIE MA POPRAWY TO WYPAD KRUCZEK ALE NIE TERAZ.

  • fanneczka bywalec
    No brawo Simi brawo, jego stać a naszego...

    Wczoraj pisałam, że było dziadostwo, teraz musze zmienić na kompletne dziadostwo.
    No cóż, co mam powiedzieć?
    Mimo, iż Poitner zapewniał w wywiadze że Adama stać, a inni?


    Być może powinni wrócić potrenować na mniejszą skocznie i spokojnie oddać tam pewną liczbę skoków, gdzie szybkości najazdowe są niższe i skorygować te błedy drobne czy niedrobne.

    --
    Mówili że Hannu za dużo ich trenował, teraz mówią że Kruczek za mało. Ale ja sie nie zanm .

    Pozdro**

  • anonim

    Tak źle jeszcze nigdy nie było. Tan kretyn Kruczek poprostu wziąź na siebie zbyt duży ciężar. Nie nadaje się na trenera i już! Teraz tylko pozostaje nam modlić się żeby go wykopali, bo nie wyobrażam sobie żeby ten pajac mógł być nadal trenerem.
    Amen:( Tylko skoczków żal...

  • Luk profesor

    Skok Ammanna na 140m -
    pl.youtube.com/watch?v=g7-0ZmOH1Lo

    Skok Malysza z I serii na 123,5m -
    pl.youtube.com/watch?v=UJIxv1Be4Tc

  • anonim
    Samobójca czy ...?

    Sytuacja w polskich skokach jako żywo przypomina mi pewien stary żydowski dowcip, kiedy nauczyciel matematyki po kolejnej próbie wyegzekwowania tabliczki mnożenia pyta ucznia:
    - Kim ty człowieku będziesz w przyszłości?
    - Będę uczył matematyki, prosze pana - odpowiada uczeń.

    O co chodziło Tajnerowi przy obsadzie posady trenera?
    Jak patrzę na jego głupkowaty uśmieszek przyklejony do ust, to myślę sobie, że to wariat albo samobójca. Bo zarżnąć kurę zoszącą złote jaja, może tylko człowiek nie w pełni władz umysłowych.
    Chyba że Tajnerem powinna zająć się CBA i minister Kamiński?

  • chomik92 bywalec

    W kadrze Niemieckiej dobrze skaka tylko Schmidt i Uhrman i może NEUMAYER, reszta skaka na poziomie Bachledy i Stocha i nikt się nie pluje, a to przynajmniej jak na Niemców to słabo. Mnie osobiście denerwuje to że nie jest wykorzystywany limit skoczków, bo nawet ten hula mógł dzisiaj zakwalifikować się do konkursu! Zobaczymy może coś lepiej w Predatzo bedzie!

  • indor_ weteran
    Kilometry mułu

    Pisałem od zawsze -
    Wiecie jaki jest najkrótszy dowcip świata -
    TRENER KRUCZEK

    Współczuję wszystkim naiwniakom, którzy uwierzyli w przedsezonowe bajki o super przygotowaniach do sezonu.
    Żal mi tylko Adama - nie rozumiem , dlaczego tak popierał kandydaturę Kruczka. Chyba po prostu chciał być lojalny..
    Bo nie wierzę, że nie miał watpliwości.

    Ciekawe co powiedzą wyznawcy Kruczka, jak bedziemy mieć ZERO skoczków w 30..

    ŻAL ŻAL ŻAL DNO KOMPLETNE

    Kruczek i tajner - nie chce widzioec waszych zadowolonych mord w tv.

    Tłumaczcie się!

  • TAMM profesor

    Małysz skacze tragicznie?
    Trochę obiektywizmu. ;)

    Schmitt:
    Od sezonu 2002/03 do sezonu 2005/06 nie zdobył nawet 300 pkt w klasyfikacji PŚ.

    A teraz skacze znów całkiem dobrze.

    Tak jak powiedział Hofer Adam jeszcze da nam powody do radości. ;)

  • anonim

    Adam odejdź z kadry!

    Weź prywatnego trenera i przygotuj sie z nim pod drugą część PŚ i pod MŚ!

    Ja nie chcę by to był koniec Twojej kariery.

    Ciebie stac jeszcze na wielkie zwycięstwa i kilka sezonów w czołowce. Nie pozwól się zniszczyć. Jesli nie chcesz tego zrobic dla siebie, to zrób to dla nas Twoich wiernych kibiców.
    Ty nie jestes ani stary, ani wypalony. Weź sprawy w swoje ręce i pozwól sobie wygrywać!

  • anonim
    Trening

    Ja wszystko rozumiem, ale ponoć Kruczek miał wykorzystać doświadczenie innych trenerów (Tajnera, Lepisto), co tak zarzucano Kuttinowi (brak współpracy). Jeżeli z góry wiadomo, że Adam potrzebuje większej ilości skoków do przygotowania się do sezonu (gdy zdobywał trzy ostatnie KK formę łapał pod koniec sezonu) to dlaczego Kruczek wdraża jakieś swoje nowe metody szkolenia, w zasadzie niczym nie uzasadnione, doprowadzając do takiej sytuacji. Skończyły się czasy trenowania na "wyczucie" . Do trenowania należy podchodzić jak do problemu naukowego i wykorzystywać odpowiednie metody badań.

    Wydaje mi się, że nie należy ponadto popełnić błędu z zeszłego sezonu po konkursie w Val di Fiemme, gdzie po krótkim treningu Adam pojechał do Harrachowa. Konieczny jest dłuższy spokojny trening, ale czy Kruczek jest w stanie skorygować popełnianie przez naszych skoczków błędy?

  • Anika profesor

    @chomik92

    Tu nie chodzi o Adama. On już naprawdę nie musiałby nic robić. Ale serce się kraje, gdy patrzę na jego skoki.
    Tu chodzi o całą resztę naszych, którzy nie mogą (czy naprawdę nie potrafią?) doskoczyć nawet do p. K.

    Wszystko wygląda tak, jakby komuś zależało na tym, żeby Polacy źle skakali.

  • anonim
    Kruczek

    Jak tylko przeczytałem to jego zdanie przed sezonem to czułem już co się święci... im bardziej mówią, że będzie lepiej, tym jest gorzej. Taka jest prawda. Nie można jednak od razu nazywać Kruczka złym trenerem... może po Nowym Roku sytuacja się odmieni... choć raczej wątpię. Po prostu pomysły Kruczka nie wypaliły przy naszych skoczkach, co jednak nie oznacza, że gdyby trenował jakąś inną ekipę, to by mu się również nie powiodło.

  • Jaswer bywalec

    To będzie najgorszy sezon {od kiedy pamiętam} dla Polaków w PŚ! Małysz skacze na takim poziomie jak powinien Rutkowski albo Kot, a Stoch powinien skakać jeszcze leppiej,a tu co żal a nie skoki!

  • chomik92 bywalec

    wy jestesie nie normarlni....
    Schmidt nie kwalifikował się prze 2 sezony wogule do trzydzieski, a teraz znowu, jest w czolowce, nie mozna od zadnego sportowca oczekiwac ze przez 5-8 lat bedzie ciagle w czolowce

  • anonim

    Czuowiek-Guma
    Cierpliwosci? Przeciez w polskich skokach od 9 lat nie bylo tak źle ...to jak my kibice mozemy byc cierpliwi.....nigdy nie chcialem zeby Lepistoe odszedl zresztą jak większość kibicow chyba...

  • Anika profesor

    Do Pragelato wysłać TYLKO pięciu juniorów - dać im szansę na "przetarcie się" w PŚ.
    Adam, Kamil, Łukasz, Marcin i Stefan niech sobie potrenują gdzieś na uboczu.
    Adam powinien mieć OSOBISTEGO trenera, jeżeli zamierza jeszcze kiedykolwiek sięgać po jakieś laury.

  • anonim
    Apel!!!

    Proponuje abyśmy my kibice "zaniepokojeni" coraz gorszymi wynikami polaków napisali apel do Ministra sportu aby coś zrobił........Prawda jest taka że Kruczek jest mafionetką Tajnera który wszystkim steruje.....jak wgl Mateja moze byc w kadrze trenerskiej ....KABARET....... tak mi szkoda Adasia, dlatego niech sie ratuje i wezmie indywidualnego trenera najlepiej Lepistoe bo polskie skoki idą do dna ...zobaczycie ze za rok juz nawet TVP nie bedzie transmitowac do tego doprowadzili ludzie ktorzy rządza polskimi skokami ...przeprasam jesli za ostro ale musialem sie wkoncu w tej kwestii wypowiedziec,.... milczec nie wolno ....

  • kubusblackrockbrothers początkujący
    Tragedia

    Co ten Kruczek robi z naszymi zawodnikami. Jako trener nie powinien mówić przed sezonem że nasi skaczą dobrze. Juz rok temu było lepiej. A Małysz? Dla niego lepszym byłby 2 trener reprezentacji a nie Kruczek i Mateja. Bo tutaj trzeba doświadczenia. a co z Kamilem Marcinem i resztą, Kruczek ich nic nie nauczy napewno

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl