PŚ w Pragelato: Simon Ammann wygrywa z rekordem skoczni!

  • 2008-12-13 17:53

Simon Ammann nie miał dziś sobie równych podczas zawodów Pucharu Świata w Pragelato (HS-140). Szwajcar oddał dwa zdecydowanie najdłuższe skoki na 139,5 oraz 144 metry, co jest także nowym rekordem skoczni olimpijskiej.

Drugie miejsce zajął Gregor Schlierenzauer, Austriak skoczył 137,5 oraz 139,5 metra, ale do zwycięzcy stracił tylko 1,7 punktu, co było wynikiem bardzo wysokich not za styl. Ammann w obydwu swoich skokach miał problemy przy lądowaniu.

Trzecie miejsce zajął dobrze skaczący dziś 18-letni Ville Larinto, Fin oddał skoki na odległość 131,5 oraz 135 metrów. Tuż za podium znalazł się Martin Schmitt wyprzedzając Harriego Olli i swojego rodaka Michaela Uhrmanna. Najlepszym z Norwegów okaza się Johan Remen Evensen (7. miejsce). Dziesiątkę zamknął Czech - Roman Koudelka.

Drugi konkurs PŚ w Pragelato już jutro.

WYNIKI I KLASYFIKACJE:
Zobacz wyniki I serii konkursu »
Zobacz końcowe wyniki konkursu »
Zobacz aktualną klasyfikację generalną Pucharu Świata »
Zobacz aktualny ranking WRL»


Paweł Guzik, źródło: Informacja własna
oglądalność: (15656) komentarze: (278)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Podsumowanie ostatnich 9 sezonów PŚ

    Punktacja PŚ za ostatnie 9 sezonów(od 1999/2000r do 2007/2008r):

    1.A.Małysz --- 9022
    2.K.Stoch ------402
    3.R.Mateja -----335
    4.W.Skupień ---203
    5.M.Bachleda --138
    6.P.Żyła ---------57
    7.S.Hula ---------55
    8.T.Pochwała --- 42
    9.Ł.Kruczek ----- 26
    10.T.Tajner ----- 22
    11.M.Rutkowski- 17
    12.R.Sliż -------- 15
    13.W.Tajner ------9
    14.K.Długopolski- 3

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w PŚ - od sezonu 1999/2000

    PŚ 1999/2000r.
    28.A.Małysz ----- 214 pkt
    38.W.Skupień ---- 86
    44.R.Mateja ------ 52
    63.Ł.Kruczek ----- 18

    PŚ 2000/2001r.
    1.A.Małysz ---- 1531 pkt
    31.R.Mateja --- 133
    42.W.Skupień -- 89
    76.Ł.Kruczek ---- 3

    PŚ 2001/2002r.
    1.A.Małysz ---- 1475 pkt
    49.R.Mateja ----- 50
    53.T.Pochwała -- 38
    55.M.Bachleda -- 26
    73.T.Tajner ------ 7
    77.Ł.Kruczek ---- 5
    84.W.Skupień --- 4

    PŚ 2002/2003r.
    1.A.Małysz ---- 1357 pkt
    42.M.Bachleda -- 77
    68.T.Tajner ----- 15
    76.R.Mateja ------ 5
    79.T.Pochwała --- 4

    PŚ 2003/2004r.
    12.A.Małysz ---- 525 pkt
    52.M.Bachleda -- 27
    54.W.Skupień --- 24
    58.M.Rutkowski - 17
    69.W.Tajner ------ 9

    PŚ 2004/2005r.
    4.A.Małysz ---- 1201 pkt
    38.R.Mateja ----- 87
    53.K.Stoch ------ 36
    85.M.Bachleda -- 3
    85.Długopolski -- 3

    PŚ 2005/2006r.
    9.A.Małysz ----- 634 pkt
    45.K.Stoch ------ 41
    51.P.Żyła ------- 23
    54.S.Hula ------- 19
    60.R.Sliż -------- 15
    79.R.Mateja ----- 4

    PŚ 2006/2007r.
    1.A.Małysz ---- 1453 pkt
    30.K.Stoch ---- 168
    55.P.Zyła ------- 34
    60.S.Hula ------- 26
    80.R.Mateja ----- 4

    PŚ 2007/2008r.
    12.A.Małysz --- 632 pkt
    30.K.Stoch ---- 157
    72.S.Hula ------- 10
    78.M.Bachleda -- 5

  • jozek_sibek profesor
    Najwiecej zwyciestw w PŚ

    1. Nykaenen ------- 46
    2. Małysz ----------- 38
    3. Ahonen ---------- 36
    4. Weissflog -------- 33
    5. Schmitt ---------- 28
    6. Felder ------------ 25
    7. Goldberger ------ 20
    8. Widhoelzl -------- 18
    8.. Hannawald ------ 18
    10.Hautamaeki ------16
    11. Vettori ---------- 15
    11. Kasai ----------- 15
    11. Funaki ---------- 15
    14. Kogler ---------- 13
    15. Thoma ---------- 12
    15.Morgenstern -----12
    15.G.Schlierenzauer-12
    18.R.Ljoekelsoey ----11

  • jozek_sibek profesor
    Najwięcej razy na podium PŚ:

    1. Ahonen -----105 (36+42+27)
    2. Nykaenen ----76 (46+22+ 8)
    3. Małysz ------- 74 (38+19+17)
    4. Weissflog ---- 73 (33+19+21)
    5. Goldberger ---63 (20+25+18)
    6. Vettori --------54 (15+18+21)
    7. Felder -------- 51 (25+15+11)
    8. Schmitt -------50 (28+14+ 8)
    9. Widhoelzl ---- 49 (18+17+14)
    10. Kasai ------- 42 (15+ 9+18)
    11. Nikkola ------42 ( 9+14+19)
    12. Hannawald - 40 (18+12+10)
    13. Funaki ------ 38 (15+12+11)
    14. Kogler -------37 (13+12+12)
    15.Morgensrern- 37 (12+15+10)
    16. Thoma ------ 36 (12+14+10)

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnicy jakich krajów stawali na podium PŚ

    Ostatnie 8 sezonów(od 2000/2001 do 2007/2008 oraz konkursy sezonu 2008/2009:

    1.Finlandia-- 47 - 40 - 37-11 zawodników
    2.Austria --- 36 - 64 - 51 -12 zawodników
    3.POLSKA -- 35 - 16 - 15 - 1 zawodnik !
    4.Norwegia - 33 - 33 - 31 - 8 zawodników
    5.Niemcy --- 22 - 20 - 20 - 8 zawodników
    6.Szwajcaria- 11 - 14 - 12 - 2 zawodników
    7.Czechy ---- 6 -- 7 --- 7 - 1 zawodnik
    8.Słowenia -- 5 -- 2 --- 8 - 6 zawodników
    9.Japonia ---- 4 -- 5 - 13 - 7 zawodników
    10.Rosja ----- 0 -- 1 -- 1 - 1 zawodnik
    11.Włochy --- 0 -- 0 -- 1 - 1 zawodnik

    Rozegrano 198 konkursy PŚ i przyznano:
    199 - pierwsze miejsca
    202 - drugie miejsca
    196- trzecie miejsca

  • jozek_sibek profesor
    Podium PŚ 2008/2009 - po 4 konkursach

    Indywidualnie;

    1.S.Ammann -------- 3 - 0 - 0
    2.G.Schlierenzauer - 1 - 1 - 2
    3.W.Loitzl ------------ 0 - 1 - 0
    3.V.Larinto ----------- 0 - 1 - 1
    3.M.Hautamaeki ----- 0 - 1 - 0
    5.A.Jacobsen -------- 0 - 0 - 1

    Drużynowo:

    1.Szwajcaria --------- 3 - 0 - 0
    2.Austria ------------- 1 - 2 - 2
    3.Finlandia ----------- 0 - 2 - 1
    4.Norwegia ---------- 0 - 0 - 1

  • anonim
    @Sadzio

    Mylisz się, możemy i chcemy. Chcemy by FIS zrozumiał wreszcie potrzebę montowania monitorów dla sędziów, która umożliwi sprawiedliwsze ocenianie skoków.
    I wtedy kanciarzom oddzwonia raz na zawsze!

  • anonim

    @nieznany (*199.neoplus.adsl.tpnet.pl),

    Niby w czym dzis Amman kantował?
    Chyba, że oglądalismy różne przekazy z zawodów:)

    I tak jest nadal w top formie, umocnił sie na pozycji lidera.

    Kantują i to niezle przez ostatnie lata sedziowie, nie zawodnicy,
    ciekawe jak dziś przy tej snieżycy widzieli coś z tej swojej dziupli na dole zeskoku.

  • anonim

    Nie widziałam podpórki u Ammana,
    oglądałam to parę razy, ten skok jest dozstępny na ITVp,
    on musnął prawą ręka zeskok to nie podpórka ani tez upadek bo i takie coś czytałam gdzieś:)

    A każdy niech to sobie interpretuje jak chce:)

    Ilez to razy, Austriacy byli windowani tylko dzieki notom, bo dostawali wyższe, poraz pierwszy zdarza się, że Pointner protestuje, a to dlaczego?
    Czyzby był przekonany, że jego zawodnik MUSI wgrywać?
    Nie musi.

  • fanneczka bywalec
    Ja uważam że konkurs był najlepszy od początku sezonu

    atmosfera była bardzo fajna, mimo iż kibiców można było policzyć na palcach, nie czepiam się też warunków , które nigdy nie ułatwiają życia.

    Amman bardzo dobrze skoczył, a to że miał jakąś podpórke, co przez mgłe nikt dokładnie nie oceni, ne ma co dyskutować.

    Po pierwsze to cud był, że konkurs sie normalnie odbył.
    No i jak fatalnego pecha miał ten nowy egenhofer, narty mu sie rozjechały, ułamek sekundy i ostatnia lokata.

    A i młody Larinto, co nie wierzył,że na trzecim miejscu jest, taki podekscytowany, jak kiedyś Schlierenzauer, pare lat temu.
    No i mają nową twarz.

    A Tomuś Hilde, zupełnie bez formy. szkoda jego, bo to taki sympatyczny chłopak.


    A wy tylko z tym ammanem....


    Pozdrowienia

  • anonim
    autor: Marco Polo

    taa.. tylko zauważ że Małysz miał problem od razu z lądowaniem... Ammann wylądował poprawnie, a dopiero przy odjeździe popełnił błąd... Jeśli Małysz musnął to co zrobił Ammann ?... Nie gadaj że się odbił, bo to jest żałosne...
    Obserwuje Twoje komentarze i widzę, że ciągle masz ale do Ammanna... Na początku że mu wieje, gdyby skakał w tych warunkach co Adam to by tak daleko nie latał... teraz przeskakuje wszystkich... i nadal jest nie dobrze...

  • Marco Polo weteran
    podpórka i podpórka

    Jeżeli ktos widzi ścisłą analogię między skokiem Małysza w 2001 roku w Willingen i wczorajszym skokiem Ammanna to spiesze mu donieść, że nie ma racji.
    Małysz wykonał skok, po którym musnął prawa reka glebę. MUSNĄL. Za to dostał od sędziów po 16 pkt. jeden dał mu bodaj 16,5.
    Ammann wybiegu nie musnął. On sie na nim klinicznie OPARŁ. Po czym odbił sie od ziemi i dzięki temu pojechał dalej. Gdyby tego nie zrobił, zaliczylby upadek. I Ammann za swój skok dostal 17 albo 17,5 pkt. tyle samo co Malysz tydzień temu za skoki zakończone klasycznym telemarkiem.
    No comments.

  • anonim

    Mój poprzedni komentazr nie "wszedł".
    Pisałam, że Gregor jest często karany za "szeroko rozstawione narty przy lądowaniu" jak kiedyś Boklev za styl V.
    co do reszty to nie wiem, nie jestem jego fanką, podziwiam go tylko jako fenomen na skoczni, który zdarza się raz na kilkanaście lat.

  • anonim
    autor: ROCO.S.

    co żeście się tak uczepili tego Hilde... chłopak być może dostał za niskie noty... Ammann ocenili poprawnie i gitara...

    zresztą takie są już skoki, sędziowie lepszym pomagają.. a wczoraj było widać jak na dłoni, że tym lepszym jest Ammann... Zresztą to było widać od piątku...

    Wygrał zupełnie zasłużenie... tylko najlepsi wygrywają z rekordem skoczni xD Tak mawiał Szaranowicz w Predazzo (bodaj?)

    Powtarzam kolejny raz.. Ammann nie wgrał o metr o dwa.. tylko o 6,5m!

  • anonim
    Fanka , Anika itp.

    Dyskutujący o zgrupowaniu w Ramsau.
    Gdzieś tu napisałem, ze Jeżeli nic nie drgnie po Ramsau-Honorowym wyjściem dla Kruczka jest podanie się do dymisji.

    Ja osobiście nic nie mam do Kruczka ,bo z pewnością wykonuje swą prace najlepiej jak potrafi i jak mu wiedzy wystarcza. Jaka ma ta wiedzę pokaże Engelberg i TCS.
    To nie jego winna ,że go posadzono na stanowisku Trenera kadry A
    Na razie stwierdził ,że trzeba się cofnąć aby wszystko zacząć od początku. Może stąd ta siłownia.

    PS.
    Ludziska czy Wy nie możecie dyskutować jak na ludzi przystało.Przykład: "Anty Austria" czy jeśli nie zgadzasz się z "Marco Polo" musisz go od głupków wyzywać? i jeszcze wiele przykładów można podać.
    Idźcie na oneciarnie tam się okładają epitetami będzie Wam raźniej .

  • anonim
    -

    Coś mi się wydaje że jeżeli dzisiaj się konkurs odbędzie to znowu wygra Simon Ammann, Na drugim stopniu podium znowu Gregor Schlierenzauer, A na trzecim stopniu podium coś mi się wydaje że Harri Olli bo z Ville Larinto i Mattim Hautamaekim tworzą mocną dróżynę!

    ***
    DRUŻYNĘ! ! !

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2008-12-14 10:52:23 ***

  • anonim
    Ammann , Hilde i Stoch

    Mnie wczoraj ocena Hilde bardzo zbulwersowała, chociaz ten skoczek jako skoczek jest mi zupełnie obojętny. Bo styl Hilde był o niebo lepszy od stylu szurającego łapa po ziemi Ammanna.
    Niech te 2 oceny (Ammanna i Hilde) zapamiętaja ci co zajadle atakuja Kamila Stocha, że nie kończy skoków na bule telemarkiem! On dobrze wie, że czy go zrobi czy nie, to za skok na bulę i przy jego "nazwisku" i tak dostanie po 14 pkt!

  • anonim

    "Całkowity upadek oznacza utratę 10 pkt., ale są też stopnie pośrednie. Przykucnięcie z dotknięciem nart siedzeniem powoduje utratę aż 8 pkt., dotknięcie podłoża obydwiema rękoma 6-8 pkt., podparcie jedną ręką 2-4 pkt."

    Ammann jeżeli podparł to tylko jedną ręką... Po za tym jeśli dotknął, to tyko musnął śnieg... i jeszcze jedno - Ammann wylądował poprawnie, dopiero przy odjeździe popełnił błąd... tak więc ja odjąłbym 2 pkt xD to w sumie dało by notę mniej więcej 17.. 17,5 ... Trzeba brać tez pod uwagę to, że skok był daleki a lot przecudowny ;)

  • anonim
    Anty Austria (*83.2.112.2),

    Porównaj styl tych skoków
    Skok Schlierenzauera na 139,5m -
    pl.youtube.com/watch?v=1L3YAihMkOE

    Wg mnie za nisko jeszcze oceniono Gregora bo był to skok prawie idealny. 19,5 mu sie należało. Może sędziowie dokładnie nie widzieli jak nie widzieli braku telemarku przy tym skoku: )

    Rekordowy skok Simona Ammanna na 144m -

    pl.youtube.com/watch?v=9lNUVfQhT4A
    To niech sobie okulary pokupują
    Chyba Hilde za brak telemarku dostał po 15 pkt a Ammann ile dostał ?
    Już nie wspominam podpartego 1 skoku Ammanna.

    Chce wyjaśnić ,ze ja dopinguje wszystkim skoczkom bez względu na kraj nie mając ani antypatii ani sympatii do któregokolwiek, tylko aby było Fair.

  • anonim
    Raport z Ramsau!

    Mam dobre wiadomości dla Was z austriackiego Ramsau, gdzie trenują polscy skoczkowie! Skocznia24.net podała informację o tym, iż skoki naszych reprezentantów są coraz lepsze, a prędkości na progu się wyrównały i są wysokie!

    Czyli powalczymy w Engelbergu! Ciekawe jeszcze kto tam pojedzie :) typuje następujący skład: Małysz, Stoch, Bachleda, Rutkowski, Żyła

  • Anika profesor

    @nieznany (*199.neoplus.adsl.tpnet.pl)

    Niestety, ale po tych ostatnich wieściach z Ramsau, to już zaczynam tracić nadzieję.
    Ja czegoś nie rozumiem. Jak można tak bezrefleksyjnie podchodzić do obowiązków. Nawet tutaj niektórzy z komentatorów więcej wiedzą n.t. trenowania niż trenerzy. Jakim cudem p. Kruczek nie widzi swoich błędów?

  • Sven początkujący

    Co nie ktorzy nie maja zadnego pojecia o skokach i niewiem po co wogule sie udzielaja. Ogladam skoki od 10 lat wiem jakie byly upadki i podparcia, ale przy skoku Simmona nie ma mowy o podpurce. Podobny skok do bylego rekordu w Wilingen Adama.

  • anonim
    -

    zresztą w prgramie tvp1 o 12:20 jest podane studio... a dopiero 10minut później konkurs. To chyba nie robili by studia gdyby skoki trwały już od 11:15... ?! Coś nie tak...


    ***

    Droga Milenko!
    Program telewizyjny był napisany ze 2 tygodnie temu, a zmiana została wprowadzona wczoraj. Nie wymagaj od ludzi obsługujących oprogramowanie, aby pracowali w weekendy, pewno mają wolne :P
    I przestań łaskawie już o to pytać ;)
    Pozdr.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2008-12-14 10:40:03 ***

  • anonim
    @Anika

    Bo portale i te skokowe i te inne czytaja tez fachowcy a nie tylko podniecone fanki. Jedni znają metody treningowe z autopsji, inni sledza poczynania innych ekip czytając zagraniczne portale i wywiady ze skoczkami i trenerami.
    Niestety nasi "eksperymentatorzy"-trenerzy zamiast czytać fachowa literature i nasladować najlepszych uważają, że sami "wiedzą " lepiej i próbują wynaleźć koło.
    Najśmieszniejsze jest to podniecanie sie wynikami naszych skoczków w październiku (zapominająć, że reszta ekip wtedy juz zupełnie odpuszcza i nawet startując jest w pełni ciężkiego cyklu treningowego przed zimą (co znacznie obniża ich wyniki).

  • vegx redaktor

    @sledzik16
    No to jasnej .... Sprawdz live na fisie. Tam jest potwierdzenie, ze kwalifikacje zostaly odwolane, a w ich miejsce jest I seria konkursu ze wszystkimi skoczkami.
    Zaktualizuj sobie najpierw mozdzek.

  • anonim
    Nie ma to jak znowu PANIKA i sianie jej....

    O tyle o ile mozna było mieć wątpliwości co do dotychczasowych działań Kruczkowskich,
    o tyle teraz tych wątpliwości jest owiele mniej.

    Mianowicie, plan naprawczy był konsultowany z Profesrorem, Szturcem i z tego co czytałam nawet Lepistoe.

    Z takim planem już ułozonym przez naukowca jechali do Ramsau i jedna teoria coniektórym juz upadła, że to niby będą tam tylko dwa dni:)

    Pójście na siłownię wcale nie oznacza, że będą dżwigac tam ciężary ponad własne siły i aż do padnięcia:) na glebę:)
    Zwykły kibic nic na ten temat nie wie, co i jak.

    Ja jakos teraz jedtem dziwnie spokojniejsza, jesli plan Profesora sie powiedzie, to w TCS, powinnismy juz widzieć lepsze skoki w wykonaniu naszych zawodników.
    Engelberg to bedzie taki sprawdzian, jak to wszystko wyszło,
    ale TCS, to juz bedzie prawdziwy egzamin.

    Kruczek sie nie pchał na to stanowisko, ja osobiście go nie słucham :)
    ale dobrze, ze nie pracuje sam.

  • vegx redaktor

    To przecież podaliśmy, że I seria konkursowa o 11.15. Nie wiem co jeszcze chcecie, pisemne potwierdzenie Hofera?
    TV malo kiedy zmienia swoj program na biezaco, wiec nie ma sie co dziwic, ze są tam podane stare godziny rozpoczecia zawodow - 12.30.
    Tyle w tym temacie, zapraszam na 11.15 na I serię!

  • anonim
    Marco Polo

    Ammann dostaje zawyżone noty, gdzie tyś był jak skoki leciały ?

    Mistrzu zobacz Ty sobie ile Ammann stracił na notach do Schlierenzauera... i traci zawsze... Przecież Ammann już nie raz nie dwa tracił podium przez oceny...

    Jakoś nikt nie miał pretensji o skok Małysza z Willingen 151,5m... EWIDENTNIE podparł... i to od razu przy lądowaniu, Ammann dopiero po odjeździe (a po ZA tym nikt nie powiedział oficjalnie.. że dotknął śniegu...)

    Śmieszą mnie komentarze, że Ammann niesprawiedliwie wygrał... co on ma robić ? skacze 6 metrów dalej od Gregora, logiczne że ciężej mu jest lądować... Rozumiem gdyby wygrał z nim o metr, dwa... ale nie 6!

  • Anika profesor

    Skopiowane z onetu, ale wcale nie "oneciarskie" ;) :

    Żeby mieć w grudniu siłę w nogach, trzeba ją wypracować latem i jesienią ! Na wypracowanie jakiej takiej siły w nogach, potrzeba 2 miesiecy ! Wiem cos o tym ! jestem sportowcem amatorem. Biegam od lat. W tym roku miałem 6 miesięcy przerwy. Brak szybkości, brak siły, brak regularnego oddech w płucach. Biegam od 6-ciu tygodni, ale normalną formę mogę mieć w marcu ! To dotyczy wszystkich sportowców ! Otylia jedrzejczak też mówi: " nie mam siły, nie chciało mi się biegać codziennie po 12 km ". Kto nie pracuje, nie ma efektów ! Więc jak sie miesiącami obijali, to teraz dynamitu w nogach brak ! I tego się nie nadrabia ! Tu nie chodzi o prędkość na progu ! Bo widać, że niektórzy zawodnicy jadą o 1 km/h prędzej od onnych, a wynik o 10 m krótszy ! To kwestia słebego wybicia i złej techniki ! nad tym trzeba pracować miesiącami ! A nie 1 tydzień ! A jak się komuś wydaje, że wiosną i lato mozna przebimbać, to się myli !

    ~KOmentator

  • anonim

    Tak naprawde to oni potrzebuja kilku dni siłowni, ale potem niestety obowiązkowa przerwa od startów a za kilka dni T4S więc to niemozliwe do zrealizowania. Na siłowni to oni powinni byli pompować prawie cały październik i początek listopada (jak inne madrzejsze ekipy).
    teraz chyba pompują Austriacy i podopieczni Kojona (co widac po ich "formie"), ale może zdążą odżyc do T4S?

  • anonim
    -

    @Anika

    A skąd wiesz, że bd na eurosporcie ... bo sprawdziłam i ma być o 12:20 transmisja ...


    ***
    autor: Anika , 14 grudnia 2008, 08:52
    -
    W telegazecie na Eurosporcie transmisja z Pragelato jest o 11:25

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2008-12-14 10:14:37 ***

  • Laura bywalec

    po pierwsze ewidentnie na filmach i powtórkach widać że podparł skok a po drugie owszem upadek a podparcie to nie to samo tylko za upadek masz dużo nizej niż za podparcie mnie więcej po 11 i niżej,więc nie pisz takich głupot,jak sie nie znasz.Ammann wygrał i koniec kropka .to już historia i nic tego nie zmieni,chociaż pozostaje niesmak a ja i tak gratuluje mu 2skoku naprawde jestem pełna podziwu,brawa także dla Gregora

  • Anika profesor

    @milena

    Na Eurosporcie będzie transmisja o 11:25 - czyli najprawdopodobniej nie pokażą skaczących na początku.
    TVP1 chyba pokaże retransmisję. Może na TVPSport będzie bezpośrednia transmisja.

  • anonim

    No ...super plan! Skoro mają ciężko trenować przez 3 dni, to po kie licho mają startować w Engelbergu?

    Te sama taktyke zastosował "mądry" Celej. Najpierw przez kilka dni (do soboty) wykańczał skoczków na treningach na skoczni w Strbskim Plesie a potem natychmiast na zawody (wtorek) w Rovaniemi. Jak to podziałało na skoczków, to chyba widac po wynikach na PK. Szczególnie juniorzy bolesnie odczuli ten "zastrzyk" zakwasów!
    2 odżyło troche w Vikersund (Miętus i Zapotoczny). Najgorzej to jednak podziałało na najmłodszego z nich czyli Maćka Kota. Z juniorami i młodymi skoczkami po prostu trzeba wiedzieć trenować (kiedy dawać w kośc na siłowni i skoczni a kiedy i na jak długo poluzować przed zbliżającymi sie zawodami). No ale my-laicy "siem nie znamy, toż to trenerzy jak zwykle wiedza lepiej"...tylko coś po wynikach tego nie widać ...

  • anonim
    Jak ocenia się skoki ...

    Mam nadzieję, że wśród kopiujących newsiki dzieci na tym portalu znajdzie się ktoś kto skopiuje reguły według których oceniane są skoki( te oficjalne i te "nieoficjalne"), czyli ile maksymalnie może dostać skoczek który skoczył idealnie a nie przekroczył punktu K ;)))

  • anonim
    @śledzik

    Bo nie ma na to czasu, skoro pogoda ma sie pogorszyć. Zresztą co to za różnica czy w pierwszej serii startuje 50 czy 61 skoczków? To tylko kilka minutdłużej a przynajmniej sprawiedliwiej, bo jak ktos odpada w rywalizacji, to w równych warunkach z resztą a nie dzień wczęśniej, czy kilka godzin wcześniej, gdy mógł się źle czuć.
    Głupote zwaną kwalifikacjami wprowadzono ponoć ze względu na słynnego Eddiego Orła (miała to być eliminacja amatorów startujących w PŚ z racji limitów przysługujących każdemu państwu).

  • Marco Polo weteran
    relatywizm godny podziwu

    @Krakus
    Czyś Ty chłopie zmysly postradał?
    Nie ma znaczenia, że się podparł, ale ma znaczenie, że jest mistrzem olimpijskim. Brawo!
    Weź bracie napisz do Brukseli o przyjęcie do pracy. Przyjmą Cię z otwartymi rękoma. Takich ludzi im właśnie potrzeba!

  • Marco Polo weteran
    @Anty Austria

    Nie obrażaj ludzi. Nie śledzę Twoich wypowiedzi, ale jeżeli wszystkie są takie jak ostatnia to znaczy, że głupota raczej za Tobą stoi. 15 lat oglądasz skoki? To żaden argument. Ja np. ogladam je przynajmniej lat 35. Po drugie: z długiego oglądania skoków może nic nie wynikać, czego zdaje sie jesteś przykładem. Hoellwarth i Schlierenzauer zawsze otrzymywali za swpje skoki noty na miarę jakości tychże skoków. Morgenstern, tu zgoda, bez względu na jakość skoku otrzymywał je z reguly bardzo wysokie. Szczególnie jak walczył o zwycięstwo z Małyszem. Jeżeli tak długo oglądasz skoki to powinienes zauważyć, ze np. w ostatnich 8-miu latach zawodnikami najwyżej ocenianymi byli: Morgenstern, Janda i oczywiście Ammann. O ile Jandzie z rzadka (co nie znaczy, że w ogóle) zawyżano noty o tyle Morgensternowi znacznie częściej a Ammanowi bardzo często jeśli nie prawie zawsze. Ammann, szanowny kolego, w powietrzu prezentuje się pieknie, ale ląduje na dwie łapy. Prawie zawsze. W porównaniu z Małyszem na przykład jego ladowanie wygląda tak jak lot Małysza w porównaniu z jego lotem. Tymczasem Szwajcar, jeśli walczą o czołowe lokaty, dostaje znacznie wyższe oceny. Schlierenzauer z reguły dostaje noty zasłużone. Jak skacze ładnie (bo to, chyba się zgodzisz, potrafi) to dostaje wysokie, jak gorzej wyląduje od razu mu się te noty obniża. Nie może na sędziów narzekać ale nie mozna mówic, że jest przez nich hołubiony. W przeciwieństwie do Ammanna.
    Wygrana Helweta niesie ze sobą jeszcze jedno niebezpieczeństwo. Od dzisiaj będzie precedensem do którego bedą sie odwoływać wszyscy ci, którzy w przyszłości postapią tak samo jak wczorajszych pięciu "sprawiedliwych". I to jest najgorsze. Od wczoraj mozna bowiem upadać i dostawać od kompletu sędziów notę 17 albo wyżej.
    To tyle następnych głupot, panie kolego.

  • amili początkujący

    Powtarzam, to co napisałam wcześniej- jeśli Gregor jest tak bardzo niezadowolony z wyniku, to dlaczego nie skoczył dalej? A nie że teraz ogląda się za sędziami. Zupełnie nie umie przegrywać. Być może i była podpórka ( ja osobiście jej nie widziałam), ale nie zaprzeczymy, ze Ammann był zdecydowanie najlepszy.
    A co do tego zawyżania not, to pragnę przypomnieć, że w tegorocznej LGP Simi niejednokrotnie przegrywał z Gregorem własnie przez noty.

  • anonim

    Marco Polo nie gadaj głupot, od kiedy pamietam austriakom zawsze zawyżają noty (wiem to gdyz oglądam skoki od ponad 15 lat), czy to hoelwartowi gdy jeszcze skakał, czy morgiemu rok temu czy gregorowi... i taka jest prawda
    Powiedz sobie sam ile metrów AMANN skoczył dalej od gregora i odpowiedz na pytanie czy to są skoki narciarskie gdzie ważna jest odległość czy ważniejsze są noty...
    Wcześniej jak austriacy wygrywali było wszystko ok, ale jak w końcu daje im ktoś po tyłku to widze wielkie oburzenie wśród niektórych :>

  • Marco Polo weteran
    żenada...

    Dając taki tytuł nie myślę wcale o zwycięstwie Ammanna i o sędziach. To opisałem i ustosunkowałem sie do tego niżej. Myslę o komentarzach, w których z zajdłością Talibów artykułuje się brak sympatii czy wręcz niechęć do Schlierenzauera i z tego tytułu usprawiedliwia sie werdykt sędziowski.
    Więc posłuchajcie wyznawcy Ammanna. Wielokrotnie pisałem na tym portalu o tym, ze nie przepadam za Austriakami. Podawałem też powody dla których tak jest. Więc nikt mi nie zarzuci stronniczości na ich korzyść. A teraz:
    1. to, ze Ammann jest w najwyższej z wszystkich formie tego nikt nie neguje
    2. to, że przed konkursem, każdy powinien obstawić jego zwycięstwo, też
    Ale:
    1. Ammann się EWIDENTNIE PODPARŁ za co, w myśl przepisów, powinien otrzymać od każdego sędziego góra 13 pkt (jak za upadek)
    2. Ammann, jak zwykle, spadl na dwie łapy bez zadnego telemarku (dodatkowe 2 pkt)
    3. Ammann znacznie częściej niż Schlierenzauer miał w karierze zawyżane noty ( w ten sposób zdobył m.in. niezasłuzony tytuł MŚ w Sapporo) - to dla tych, którzy bzdyczą o nieładnych skokach Austriaka, który notabene laduje zazwyczaj duzo lepiej od helweta a w locie wygląda równie pieknie.
    4. Ammann wreszcie wcale nie jest mniejszym koksiarzem od Austriaków (m.in. dlatego ich teraz bije) - dzięki temu np. Małysz nie ma tytulu mistrza olimpijskiego

    Więc troche luzu w tym antyschlierenzauerowskiej krucjacie. Bo macie (nawet jeżeli założymy, że Austriacy się jakos tam wspomagają) do czynienia z największym ze skaczących obecnie (po Adamie) skoczkiem swiata. A talent ma od Małysza może jeszcze większy.

  • vegx redaktor

    @Gall
    Co do 151,5 metra Małysz w Willingen, oczywiscie byla tam na 99% lekka podpórka, a w zasadzie muśniecie rekawica sniegu, bo ciezko stwierdzic by to mialo jakos pomoc Adamowi podniesc sie po tym skoku.
    Tak czy inaczej, nawet jesli by sedziowie uznali to jako podporka, to bylby to pierwszy skok poza granice 150m w oficjalnych zawodach na skoczni duzej... tyle, ze nie bylby rekordem.
    Oczywiscie jako takie skoki poza granice 150 na duzych skoczniach juz byly wczesniej, ale przede wszystkim na nieoficjalnych treningach. Nie wiem na ile mozna wierzyć w tej kwestii wikipedii, ale ponoc Małysz w 98r na Ruce osiagnal 152 metry lub cos w tych okolicach. W każdym razie Niemcy tez sie chwalili, ze Hannawald na Muehlenkopfschanze (Willingen) skakal na treningach poza 150m.

  • anonim
    mgła

    A co mogli sędziowie zobaczyć w pierwszej serii?-tylko mgłę. Ammann podparł skok a austriakowi zawyżyli słudzy FiS noty i wyszło na zero.Druga cześć zawodów w prawie normalnych warunkach pokazala kto był dzisiaj najlepszy.Ale niestety Ammam musi skakać tak jak dawniej Adam czyli przeskakiwać wszystkich o 10m. i wtedy w czasie normalnych warunków pogodowych w aktualnej formie ma szansę wygrać .

  • Gall stały bywalec

    Mówienie o oszustwie to jakieś bzdury. Ammann był po prostu lepszy. Sędziowie się pomylili, racja, ale bo to pierwszy raz? Raz pomogą jednemu, raz drugiemu, jednak teraz pomogli lepszemu. Chciałbym przypomnieć, że Małyszowi też "nie zauważyli" podpórki przy skoku w Willingen na 151,5 m i Polak stał się pierwszym człowiekiem, który przekroczył granicę 150 m na dużej skoczni, a nie powinien; pierwszy zrobił to Martin Koch w Harrachovie w 2005, a podobnież jeszcze w 2001 Fettner na niehomologowanej skoczni w Kralikach na Słowacji skoczył 151,5 m. Ale sędziowie uznali, że to Małysz był pierwszy - nikt mu tego nie zabierze i ponieważ jesteśmy Polakami, to możemy się z tego cieszyć i przymknąć na to oko. Proponuję zrobić to samo w przypadku dzisiejszych zawodów, gdyż to poczucie niesprawiedliwości jest zdecydowanie na wyrost...

  • Radek weteran

    Również byłem w szoku że za pierwszy skok dostał takie noty - ni widziałem podpórki ale i tak nawet bez niej powinno byc po 16,5. Ale odległości niesamowite, może w końcu Simon zapracuje na to mistrzostwo olimpijskie wynikami w PŚ ;)

    A wczoraj pisałem że po treningach i kwalifikacjach się wyskakał. No cóż. Jednak naprawe jest w formie i nic mu nie przeszkadza. I na pewno ma świetną ekipę lekrzy, masażystów itp.

  • anonim
    Ammann ma zawyżane noty

    Zanim zaczniecie pisac głupoty, to przeczytajcie regulamin oceniania skoku:
    klapnięcie na 2 łapy...minus przynajmniej 2 pkt
    zgięcie nóg przy ladowaniu ...0,5-15 pkt
    niespokojne ruchy rąk....0,5- 1 pkt
    dotyk ziemi jedna częscią ciała np reka..3 pkt
    a jest tego sporo więcej z repertoaru Ammanna
    Maksymalnie za pierwszy skok powinien dotac po 13 pkt a nie po 17,5!

  • anonim

    otóż to nieznany. Ammann ma klasę i wielu zawodników, słabych czy dobrych to potrafi. przegrywać z klasą właśnie. nie często ktoś się skarży tak jak schlirenzauer dziś. za to wielu go nie lubi. za jego pychę i brak skromności. ja lubię większość skoczków. podziwiam ich i nie oceniam po tym kto jest jakim człowiekiem. czy się uśmiecha czy nie. ale schlirenzauera za takie właśnie zachowania niecierpie. i to nie pierwsze jego "jazdy"... zapewne nie ostatnie. więc 3mam kciuki za Ammanna. brawo. xD

  • anonim
    autor: ;> (*80.54.146.135)

    zgadzam się xD

    Ammann różni się jeszcze tym od Schlierenzauera, że potrafi przegrać z klasą...

    przykład:

    Klinghental LGP08 .. obaj walczyli o zwycięstwo w całym turnieju... Ammann skacząc w obu seriach najdalej przegrywa notami... Mimo przegranej z uśmiechem podaje rękę Gregorowi i gratuluje wygranej...

    Tutaj wideo, sami zobaczcie... xD
    pl.youtube.com/watch?v=fGYWOZr9h8o

  • anonim

    i tu masz koleś racje. jakoś gdy schlirenzauer wygrywał, bo sędziowie mu naciągali noty to nie było tekstów o AFERZE, OSZUKIWANIU, ZMIANACH SYSTEMU OCENIANIA itd. itp. normalni kibice, którzy wiedzą że w skokach tak jest, że nie zawsze noty są sprawiedliwe nic nie komentowali, bo wiedzą że tak bywa. ale gdy to przytrafiło się chudzielcowi to jest dopiero akcja. małolaty do szkoły się uczyć, normalni kibice powinni oglądać skoki.

  • anonim
    ;>

    oszustom mówimy nie... oke. ale nie żądajcie zmiany systemu oceniania, bo nie będziesz już doceniała talentu chudzielca jak nie będzie na podium. gdyby tak było jak piszesz to schlirenzauer miałby dużo mniej zwycięstw i miejsc na podium. skoro mu pozwalano niesprawiedliwie wygrywać to czemu ma się to teraz zmienić jak ktoś go pokonał.? i oby pokonywał cały sezon.!

    a co do tego że schlirenzauer jest niezadowolony to parodia. niech się tylko nie obrazi i nie skończy kariery. lol. bez komentarza

  • anonim

    Nie zgadzam się z Toba a skoki oglądam od dawna. I uwaga, wcale nie jestem fanka Gregora chociaż doceniam jego talent.Takie wypaczenia sędziów obrzydzają tę piekna dyscyplinę sportu jaka sa skoki narciarskie i stawiam temu zdecydowane VETO!
    Wygrywać ma najlepszy a skoro ocena "stylu" jest obowiązkowa składową oceny, to powinna byc sprawiedliwa dla wszystkich a nie uzależniona od "nazwiska" skoczka.
    Zreszta Ammman to w oczach większości kibiców cwaniaczek wykorzystujacy skocznie na których sędziowie nie widza miejsca lądowania skoczków (poza punktem K) i klapiący bezwstydnie na 2 łapy. Oszukuje świadomie a nie przypadkowo. Oszustom mówimy NIE a od FIS żądamy modernizacji systemu oceniania stylu i wprowadzenia monitorów z replayem dla sędziów stylu!

  • anonim
    brawo AMMANN..

    jak czytam komentarze niektórych z was to leże ze śmiechu. że Ammann wygrał niesprawiedliwie.? no chyba was coś boli. dostał za wysokie noty.? no tak. pewnie że tak.! a ile razy bywało że ten chudzielec dostawał za wysokie noty.!? jak lądował tragicznym telemarkiem, jak odjeżdżały mu narty. styl miał, ma i będzie miał przebrzydły... a często sędziowie drukowali i dostawał noty za odległość i nazwisko. oliwa sprawiedliwa.! i oby nie pierwszy raz... brawo AMMANN... lataj jak najdalej, nazwisko masz i opinie też więc noty będziesz dostawał wysokie. a wszystkich fanów chudzielca pozdrawiam. i powiem że on niejednokrotnie wygrywał niezasłużenie. no i to że Ammann dziś latał dużo dalej.... zasłużona wygrana.! tyle w temacie. każdy kto ogląda dłużej skoki się ze mną zgodzi. :)))

  • vero92 profesor

    Może i za wysoko ocenili skok Ammanna, ten podparty, ale jednak zdeklasował całą resztę. Konkurs był mało ciekawy, oprócz walki Ammann vs Schlierenzauer.

    Gregor, widziałam po jego minie naprawdę nie mógł się pogodzić z przegraną. Ale Simi i jego forma się niedługo skończy, tak pięknie jak szybko przyszła.

  • anonim
    Amman dziś powinien dostać łącznie 10, 5 pkt mniej (3X3,5 pkt)

    Ammann nie wygrał, Ammannowi wręczono niezasłuzone zwycięstwo. Gdyby inni zakladali, że styl lotu i ladowania nie jest ważny to nie jeden z czołowki mógł sie zblizyc do 150 metra. Skoczek jednak zakłada, że nie liczy sie tylko odległość ale i lądowanie, więc ci dzis przegrali. Przegrali, bo skakali zgodnie z przepisami. Oszukano ich. Ich rozliczano z każdej "głupoty" (jak Toma Hilde) a Ammmanna nie obowiązywały żadne reguły.

  • amili początkujący

    Ja tam się bardzo cieszę, że wygrał Simi. Jeden z moich ulubionych skoczków:) I zasłużył na to jak mało kto. Cała praca przyniosła efekty.
    Wg mnie nie było podpórki .To i tak sprawa dyskusyjna, ( z powodu mgły itd), więc szczerze mówiąc nie rozumiem tych zarzutów, że nie wygrał zasłużenie. W obu skokach osiągnąl najdalsze odległości i to jest bezdyskusyjne.
    A co do drugiego skoku- perfekcja. Imponujące... Dobrze, że nie skończyło się jak wczoraj. Przypomniał mi się Adam za najlepszych swoich czasów....
    Pozostaje mi tylko napisać- oby tak było jutro!
    Zdziwiłabym się jakby nie było...

  • anonim
    rekordzista Amman zwycięża!

    Całkowicie zasłużone zwycięstwo przypieczętowane rekordem skoczni. Taka jest prawda o skokach, nawet Szlirencauer znalazł swojego pogromcę, który szybuje nad nim wysoko.
    Już drugi raz pan Sz. leży na deskach i to jeszcze nie koniec.
    Mam małą osobistą satysfakcję ponieważ to dobry kolega naszego biednego Adama, który niestety został unieszkodliwiony przez sabotaż trenerów. A przecież mógłby walczyć dzielnie jak np Matti lub Martin, którzy również do młodzieniaszków nie należą, ech.

  • Marco Polo weteran
    jeden wielki gn.ój

    Tak to mozna skomentować. Ammann jest niewątpliwie w tej chwili najlepszy. Ale to nie znaczy, że mu trzeba prezenty robić. Dzisiaj powinien wygrac Schlierenzauer. Bez dwóch zdań. A Ammann, mimo upadku, byłby drugi, co też swiadczyłoby o jego wielkiej w tej chwili klasie.
    A tak mamy wyniki, które świadczą o klasie zawodników i skur.wysyństwie sędziów.
    Więcej na boisko24.pl (\

  • vegx redaktor

    @LUKI
    Noty za styl są właśnie po to, zeby oddzielic odleglosc i technike. Teoretycznie odleglosc skoku nie powinna miec wplywu na oceny sedziow, przynajmniej tak mowia zasady. W regulaminie nie ma zadnej wzmianki o odejmowaniu lub dodawaniu przez sedziow punktow za odleglosc.
    W praktyce jednak roznie to wyglada i mozna powiedziec tak: Wzglednie daleki skok daje wieksze szanse na wysokie noty.

  • anonim

    Ci co pisza cos w stylu ze inni za brak telemarku dostaja 15 a Simi niesprawiedliwie dostal 17,5 niech wezma pod uwage to ze on wyladowal na 139,5m a kazdy metr powyzej punktu K daje lepsze noty... Simi zdeklasowal wszystkich wygrywajac 2treningi, kwalifikacje(teoretycznie), serie probna przed konkursem i konkurs wiec ten sezon wkoncu bedzie nalezal do Niego! Wkoncu bo bardzo mu sie to nalezy!

  • szeryf początkujący

    gdzie te nasze talenty? o których mówi Tajner i reszta fachowców. Skaczą od 5 lat aalbo dłużej i do 30 nie mogą sie zakwalifikować? talent to morgenstern, schlierenzauer i amman a z polskich skoczków oprócz Małysza to chyba tylko Murańka moze zostać, jak go nie zmarnują!

  • anonim

    bardzo mnie zdenerwowała niesprawiedliwość sędziów, bo dzisiejszym zwycięzcą miał być GREGOR! owszem lubię Simmona, ale to jest niesprawiedliwe, przecież każdy widział tą podpórkę. Nie wiem, czemu sędziowie nie odjęli mu punktów tak jak powinni. Dla tych co piszą komentarze w stylu: gregorwi zawsze dają wysokie noty przypominam, że w tamtym roku chociaż oddawał dalekie skoki przegrywał właśnie notami szkoda, że nikt tego nie pamięta. Ci którzy życzą mu skręcenia karku niech uważają żeby im to się nie przytwafiło...

  • anonim
    Kamilfanatykskoków

    Ta sytuacje obsady trenerów krytykowałem zawsze ,ale nie krytykowałem np. Kruczka. bo to nie jego wina ,ze takie ma umiejętności. To Tajner nie ma rozeznania chyba.
    Nie jest wybitnym trenerem to mam się nad nim znęcać, Został zatrudniony, nie wnikam na jakiej zasadzie i dlaczego ,bo to sprawa prezesa doboru kadr, ale mówię, gdy nic nie wyjdzie z naprawy ludzie honoru oddają się do dymisji.

  • anonim
    ROCO. S.

    Co do kruczka i Tajnera masz absolutną racje. A ja powiem jeszcze więcej, Kruczek nieźle mieszał z Tajnerem pamiętasz jak się Kutin skarżył? Leopisto też zresztą nie pomógł. Tajner to zrobił po to żeby kase zbić a kruczek jest tylko maszynką do kierowania. Jakby się udało to dzięki Tajnerowi a jak się nie uda to wina Kruczka. Jak można było na trenera wziąść kogoś kto z buli skakał a na jego asystenta Mateje?

  • anonim
    Krakus (*195.150.49.43)

    Troszeczkę precyzji w wypowiedziach ,bo sie znowu jakiś ekspert trafi. :) i będzie krytykował

    To nie ja powiedziałem o cofaniu się. To dzisiejszy sprawozdawca z TVP1 cytował Kruczka, który wspomniał aby się cofnąć To nie moje słowa ja tylko zacytowałem:)

  • anonim
    vegx

    To jest jakaś dziwna sytuacja. Tajner zatrudnił Kruczka, który chyba sam na siłę się nie pchał na stanowisko trenera wiec mu zaufał, bo inaczej sobie nie wyobrażam.
    Teraz wielki pan prezes a mierny trener jeździ sprwadzić, czy nasi kupkę prawidłową oddają i zagląda w papiery .
    Czułbyś się komfortowo? Pojechał na 1 dzień . Po co ?

    Jeszcze jedno . Ja do Kruczka nic nie mam, bo chłopak wykonuje swoje obowiązki tak jak najlepiej potrafi. A że może nie ma dużo doświadczenia i wiedzy ,to już nie jego wina.
    Honorowym wyjściem z sytuacji byłoby podanie się do dymisji jeśli nic nie wyjdzie z tej naprawy. Niech sobie Tajner wtedy robi co chce.

  • Anonimowy Anonim doświadczony
    TROCHĘ O SEDZIOWANIU...

    Mi również nie podoba się to co robią sędziowie.
    Ewidentnie dają wyższe oceny dla zawodników, których kraje nakręcają aktualnie tę dyscyplinę sportu.
    Dzisiaj wyższe noty dostają Austriacy. Tak jak napisał wcześniej @Kamilfanatyksportu, porównując skok Szmita ze skokiem Morgenszterna, można dojść do wniosku iż ten skoczek dostaje punkty za darmo!
    Nie podoba mi się to... : -/

  • vegx redaktor

    @ROCO.S
    Tak się cofną do tyłu, ze w koncu spadną w przepasc, z ktorej juz nie wyjdą.
    Swoja droga to dziwne, zeby 2 tygodnie po starcie sezonu zaczac sie do niego przygotowywac. Czy nasz sztab trenerski z Apoloniuszem Tajnerem na czele o czyms moze zapomnial?
    Zreszta, sam wyjazd Tajner do Ramsau oznacza tylko tyle, ze czuje nóż kibiców i TVP na gardle i mocno zwatpil w umiejetnosci Kruczka. Przeciez wybitnie widac, ze sobie nie poradzil z przygotowaniem zawodnikow do sezonu. To zadanie go mocno przerosło i Tajner boi się, że teraz ktoś na jego posadkę zapusci haczyk. Wyplynal dzieki Małyszowi, to teraz razem z nim pojdzie na dno.

  • anonim
    ROCO.S

    Masz zero pojęcia o skokach ja skoki od prawie 9lat oglądam. Małysz ma słaby styl? Niesamowite. Teraz ty odpowiedz na moje pytanie: Czemu Hautameki chociaż ładniej skacze od Loitza i wygrał odległościami przegrał i 3 następnych skoczków? Czemu Morgeinstein za tak fatalne lądowanie otrzymał noty po 18 i 17,5 jak Szmit w drugim skoku pięknie wylądował i dostał: 18 17 18,5? Czemu wszyscy Austryjacy są tak faworyzowani?

  • anonim
    Larinto

    Brawo dla całej trójki :)
    Mam nadzieje że wreszcie Ville coś wygra ;)
    Ale moim zdaniem Simi podparł się ręką...
    Ale nie my jesteśmy sędziami i nie nam to oceniać...

  • anonim
    Fanka napisała:

    "Ściskam kciuki za naszych zawodników aby wrócili w lepszych nastrojach i do lepszego skakania."

    Zapewne słyszałaś wypowiedź dzisiejszego komentatora:
    "Nasi trenują w Ramsau. Trener Kruczek powiedział, że trzeba się cofnąć i zacząć wszystko od początku."
    Ciekawe jak daleko się maja cofnąć :)

  • anonim

    no i co dalej twierdzicie że ammann jest sprawiedliwie oceniany w stosunku do innych,bo to już któryś raz zawyżają mu noty to nie fair w stosunku do innych skoczków,Schlieri mógł by dziś wygrać a Schmitt zmieścić sie na podium!nie zrozumnciemnie zle to nie chodzi o to że go nie lubie,bo uważam że jest sympatycznym skoczkiem,jak można było usłyszeć wielokrotnie w wywiadach,Małysz też go lubi,tylko chodzi o sprawiedliwość,jednak przyznaje z wielkim uznaniem że drugi skok to mistrzostwo

  • patrycja381 weteran

    w sprawie z podparciem Simiego: on podparl ten skok, takie jest moje zdanie. jednakze w drugim skoku wyraznie sie poprawil i, nie ukrywajmy tego, tym zasluzyl sobie na zwyciestwo w dzisiejszym konkursie PS w Pragelato.mimo tego, czy byla ta podporka czy nie, Simonn Ammann skakal ladnie i daleko, a ta podporka lub jej ewentualny brak, to jeszcze nie powod aby odbierac mu zwyciestwo.

  • anonim
    Koniec dyskusji

    Bo wybitni niektorzy specjalisci widzac jak na dłoni na youtube ocenili ,że nie było poparcia, tylko ze nie zauważyli iż jeden otrzymuje za brak Tel;emarku 15 pkt a drugi jak SIMI (niech nie bedzie podpórki) otrzymuje 17,5m . Telemark widzieliscie także eksperci ? Tak zasłużenie wygrał Ammann, dzięki pracy sędziów .

    Kamilfanatykskoków
    A to już nie wina Simiego ,że Małysz akurat wylądował w dziurze po Kasaim :)
    Mógł wylądować nieco dalej lub minimalnie blizej :) A to pech. :)
    Przegrał wiec notami.
    Adam dobry stylista- sprawa do dyskusji
    Japonczycy wzięli od Małysza ten styl ze głowę przy locie maja poza nartami ? To chyba Małysz uspokoił lewa nartę i to wziął od Japończyków :)

  • anonim

    @Stan

    Sporty inne sa transmitowane na innych kanałach, nie wiem czy je masz, ale TVP-1 wykupili prawo do transmisji skoków i to się nie zmieni az do Igrzysk.

    W tym sezonie zaczynają wracac do dominacji zawodnicy ci starsi, ci, których juz spisano na straty, bynajmniej nie ja, jakby co,
    ale Amman, Martin S., Hautamaeki i wiele innych,
    Martin Schmitt, skacze naprawdę bardzo ładnie i wiek widać nie ma tu nic do rzeeczy,
    cieszę się, że ci starsi dająznac o sobie, miejmy nadzieję, że i Adam do nich dołączy,
    z tego co mówił Szaranowicz, to te treningi w Ramsau przebiegają jakoś z głową,
    wczoraj po 6 skoków do poludnia i po 6 po poludniu, dzis tak samo, jutro pazua,
    w poniedziałek znowu trening i koniec, potem wypoczynek i jazda do Engelberga:)

    Ale jakby nie patrzeć na dzisiejsze zawody, ewidentnie brak Adama powoduje przynajmniej u mnie, jakiś dziwny niedosyt, że go tam nie ma:(
    Ściskam kciuki za naszych zawodników aby wrócili w lepszych nastrojach i do lepszego skakania.
    Póki co, jutro trzymam za "wieiwóreczkę" :) Super skoki.

  • anonim
    ROCO.S Odpowiedz

    o ile pamiętasz na igrzyskach Małysz nie przegrałprzez to że Ammann miał zawyżone noty tylko dlatego że wcześniej był upadek kasaiego i nie zasypali sladu ktory zostawił a Adam pechowo trafił w tą dziure i jak każdy mówi cudem ustał. Po za tym Adm jest bardzo dobrym stylistom w swoim czasie japończycy naśladowali jego styl

  • anonim

    Aa.. przez chwile byłem AFK.. , gdzie Ci się tak śpieszy ? nie muszę tego komentować ''Co By Było Gdyby '' , bo moim zdaniem Schliri otrzymuje za wysokie noty.. Emem.. podpórka Ammanna jest nieistotna , nie było jej :) aa.. i kolego , nie denerwuj się..

  • anonim
    Skoczków skontaktować z Sikorą i Kowalczyk.

    TVP z uporem maniaka pokazuje skoki które bez dobrych skoków naszych zawodników (czytaj Małysza) są nudne i nieciekawe.Trzeba sie przyzwyczajać do tego, że miejsce w drugiej dziesiątce Małysza i w drugiej rundzie pozostałych nielotów to będą sukcesy na miarę Gwizdoń.Do wymienionych w tytule, a nie pokazywanych przez TVP jednak jest daleko i marna szansa na takie sukcesy.Szkoda.

  • vegx redaktor

    Oj, dramatyzujecie z tym lądowaniem.
    Pamietacie Willingen 2001 i 151,5m Malysza. Na 99% dotkanl sniegu, ale mimo to nie obnizono mu tak bardzo not.
    To samo Trondheim 2001 i 138,5 Małysza, lądowanie jakie bylo kazdy widzial, a mimo to byly nawet 19!
    Wielcy mistrzowie ladujacy daleko maja swoje przywileje. Tak po prostu jest.

  • anonim
    Kamilfanatykskoków

    Adam Małysz nigdy nie skakł dobrze stylowo. Nie oszukuj siebie i wygrywał odległościami.
    Przypomnieć Ci jak Simmi pokonał Małysza w Igrzyskach olimpijskich?
    Jakby Adam miał dobry styl wygrałby wtedy złoto.

    Dzis Simon nie zasłuzyl na tak wysokie noty zarowno w 1 podpartym skoku jak i w drugim , bo jednemu daje sie a brak telemarku 15 punktow a jemu 17,5 a odleglosc w tym zakresie dlugosci chyba nie ma tu znaczenia na w oceny stylu.

  • manu_fan weteran

    Wielkie gratulacje dla Ammanna i Schmitta ! oby tak dalej. Bardzo się cieszę, że zarozumialec nie wygrał. Szkoda mi Eriksona, tak myślałem, że mało mu zabraknie, a Karpenko drugi raz pod rząd 31 to musi byc przykre... I szkoda, że konkurs był pokazywane przez tą beznadziejną kamerę, bardzo źle się to oglądało.

  • anonim

    jeśli wygrywa się z rekordem skoczni.. to o czym tu mówić ? :|

    a co do tego że Hautamaeki jest krzywdzony przez sędziów - też to zauważyłem, jest jeszcze kilku innych skoczków... no ale takie są skoki... Schliri niech się cieszy że dostaje 19, bo Matti laduje równie ładnie.. a takich not nie dostaje;/

  • anonim
    Zły dotyk

    Szanowni Państwo,
    Ammann nie dotknął ręką śniegu, co widać na załączonym filmiku, w ostatniej powtórce, kiedy Amman jest filmowany z przodu. = pl.youtube.com/watch?v=JgIS1PbG58A
    Kiedy podparłby skok, to nie ma takiej możliwości, żeby spod jego rękawicy nie posypał się śnieg. A takiego zjawiska nie widać. Chyba, że został na żywo wycięty przez realizatorów.
    To, że go zachwiało i ręką PRAWIE dotknął śniegu, nie oznacza, że go DOTKNĄŁ.
    Skoczkowie są w stanie uratować się za pomocą samych mięśni nóg, bez pomocy rąk, co niektórym może się wydawać trudne, w takiej sytuacji w jakiej znalazł się Ammann.

  • anonim
    ROCO.S. Jestem sprawiedliwy i mam racje

    Jestem sprawiedliwy chłopie Szliri nie zasłużył na te noty. Morgi w pierwszym skoku też by się potparł i miał noty po 17,5 i 18 a pamiętasz jak Małysz ląduje pięknie i takie dostaje? Albo Adam w sezonie 2006/2007 gdy byłsuperformie i skakał cudnie stylowo a dostawał noty po 18 i 18,5. Po za tym Hoffer już dawno powinniez zostac wywalony bo to co jego ekipa wyprawia podczas niektorych konkursow woła o pomstwe do nieba

  • anonim
    Kamilfanatykskoków

    Za podpórke powinien otrzymać noty po 14 pkt. jak za skok nieustany A Co masz do stylu Schliernzauera. ? Skacze bardzo dobrze stylowo i uważam ze na 19 pkt.
    5 sędziów się pomyliło ?

    Co byś powiedział jakby to Simi w ten sposób wygrał z Małyszem gdyby to Małysz był na miejscu Gregora?. No bądź sprawiedliwy?

  • anonim

    Simi pracuje nad telemarkami , widać.. Przypuszczam , że jest osłabiony po wczorajszym skoku na odległość 145 m.. Dobrze, że stało się jak stało , bo teraz Simi poprawi swoje drobne błędy przy lądowaniu.. Nie ma żadnych wątpliwości , aby przyznać , że Simon od początku sezonu jest w najlepszej formie..

  • anonim
    Śmieszni ludzie..

    Hola Hola.. ! taka zaś niesprawiedliwość spotkała Simona podczas Letniej GP w Klingenthalu , bo to jest tak , że jak Simon najdalej ląduje to Austiak Schlierenzauer dostaje najwyższe noty za nazwisko ;/ Aha... i jeszcze jedno.. darujcie sobie te żałosne komentarze , bo sędziowie nie zdołali dojrzeć podparcia Simona.. ocenili jego lądowanie , a nie to co działo się dalej..

  • anonim
    Slyszeliście dzisiejszego sprawozdawcę TVP1 ?

    Powiedział:
    "Nasi trenują w Ramsau. Trener Kruczek powiedział, że trzeba sią cofnąć i zacząć wszystko od początku."

    Oj jej to zdąża na kiedy ?

    To jak to się ma do wypowiedzi Tajnera
    "Reprezentacja polskich skoczków przebywa w Ramsau, gdzie próbuje wrócić do formy gwarantującej przyzwoite wyniki w Pucharze Świata. Coraz lepszą dyspozycję prezentuje Adam Małysz. - Od pierwszego skoku wygląda to pozytywnie - mówi prezes PZN, Apoloniusz Tajner.

  • anonim
    ROCO.S. Nie zgadzam sie w 100%

    Ok Ammann udaje telemark, ale Czemu austryjacy dostają 19? Hautameki skoczył ładniej stylowo niż Loitz a ten dosc odległościami przegrałto jeszcze lepsze noty otrzymał. ! skok szliriego nie zasługiwał na 19, a Szmit skoczył pięknie i sędzie dałmu 17, a miał noty 18,18,18,5 więc Austryjaków Faworyzują A MOrgiego to strasznie

  • anonim
    Ammann zasłużenie wygrał

    Zasłużona Wygrana Simona
    Uważacie że Ammann niesłusznie wygrał? A dla mnie słusznie, bo to jak faworyzują szliriego notami to nie do wytrzymania jest wszyscy austryjacy oprocz kocha po 19noty mają. A czemu Loitz miał tak wysokie noty jak gożej stylowo od Hautamekiego skoczył? Ammann wygrał 6,5m co powinno dać 12pkt przewagi a wygrał tylko 1,8 i to jest skandal że tak noty Austryjakom daja

  • anonim
    Kamilfantykskoków

    Czy Ty nie widzisz ,że Simon skacze bez telemarku ? To symulacja albo wcale.
    Jakby tak zrobił telemark w obu skokach to by na głowie wyladował. Wiec nie dziw się ,że tylko taka róznica punktów. A moim zadniem jak napisalem wczesniej powinien Simi przegrać. Niestety takie sa przepisy w skoku w dal ,ze nie tylko długość sie liczy.
    Tylko Małysz z takim power jak dzis Simmi potrafił z telemarkiem skakać.

    Najpiękniesze lądowanie widziałem u starego mistrza Martina Schmitta. Cóż za miękkość . On jak widać małymi Kruczkami powraca do gry.

  • anonim

    Amman miałby nie przyjąć piwrwszego miejsca ?
    A ciebie to juz kompletnie pogięło co ?

    Powalił młodego metrami a sędziowie uznali, że skoczył lepiej, to proste,
    ale jeszcze nie słyszałam aby zawodnik sam rezygnował z nagrody,
    zamiast sie trzepaćna Ammana trzeba wyraznie przyznać, że jest w tym sezonie lepszy i rewelacyjny i kropka.

    Skacze fantastycznie i mam nadzieję, że jutro też wygra, życzę mu tego aby pokazał coniektórym, że na formę się pracuje i to bardzo cieżko od bardzo dawna.

  • anonim
    Moim zdaniem

    Dzisiejsze zawody sprawiedliwie po sportowemu oceniając powinien wygrać Schlierenzauer.
    Simi wygrał jedynie 1,7 pkt , ale za pierwszy skok powinien otrzymać noty po 15 pkt gdyż skok był podparty.
    jednemu za brak telemarku daje sie po 15 pkt a drugiemu za podpórkę 17,5 . To jest Fair ?
    Już widzę co by się tu działo jakby to na miejscu Gregora był Adam Małysz.. Suchej nitki nikt by nie pozostawił na sędziach.

    Nie przeszkadza ,to mi powiedzieć ,że Simi ma ogromny Power. Jak długo ?

  • anonim
    Zasłużona Wygrana Simona

    Uważacie że Ammann niesłusznie wygrał? A dla mnie słusznie, bo to jak faworyzują szliriego notami to nie do wytrzymania jest wszyscy austryjacy oprocz kocha po 19noty mają. A czemu Loitz miał tak wysokie noty jak gożej stylowo od Hautamekiego skoczył? Ammann wygrał 6,5m co powinno dać 12pkt przewagi a wygrał tylko 1,8 i to jest skandal że tak noty Austryjakom daja

  • anonim
    Noty

    Brawo Wiewior , dobrze ze wygral :)

    Tak patrząc na noty jakie dostają zawodnicy to zaleza one od :
    * odległości
    * nazwiska/wyrobionej opinii(zarowno w gore i w dol np
    wlasnie wiewior czesto dostaje za swoje markowane
    telemarki za wysokie oceny, ale tez inni zawodnicy z
    czolowki majacy wyrobiona opinie o dobrym stylu takze
    dostaja wyzsze od innych oceny jak im troche gorzej
    wyjdzie, a taki Koch wyrobil sobie opinie o lipnym stylu
    i mimo ze czasem uda mu sie ladnie stylowo skoczyc i tak
    dostaje slabe noty)
    * stylu - czyli od czego rzeczywiście powinny zależeć, czesto
    ma to mniejszy wplyw na note niz to co powyzej :-]

  • anonim
    apelacja

    Dlaczego oni nie pokażą na TVP biegów narciarskich albo bynajmniej biathlonu przecież tam mamy sukcesy Kowalczyk, Sikora dlatego APELUJEMY ZRUPCIE COŚ Z TYM . A tak po za tym ale mnie wkurza z deka ten szczęsny jak on komentuje gościo jest dobry pomylił Uhrmanna z Shmittem .

  • anonim

    Miałam przeczucie juz wczotaj, że Simi dzis wygra i cos mi się wydaje, że jutro tez wygra.

    To proste, to jego sezon, nadszedł nareszcie jego sezon,
    wladł w niesamowita formę ale on ja budował od lat, to nie jedno przygotowanie tego lata, na to sie pracuje od bardzo dawna,
    nic mu nie przeszkadza, tak jak naszemu Adasiowi, kiedy wpadał w formę,
    ciesze się, że wygrał, wygrał zasłużenie bo za każdym razem lądował dalej.

    To główny kandydat do zdobycia KK i mam nadzieję, że tak się stanie,
    mam również nadzieję, że nasz Adam wróci do czołówki i bedzie walczył o jak najlepsze lokaty.

    Austriacy coś skaczą wyraznie wkratkę czyzby im się coś rozregulowało ?:)

  • anonim

    Emem... chciałam podkreślić , że była mgła... może sędziowie niedowidzieli podpórki Simona , co ? to nie jest wina Ammanna ! przestańcie na niego najeżdżać ! Sam Simi wie , że podparł skok i niesłusznie wygrał... było widać na jego twarzy.. zatem DOŚĆ , głupie dzieci..

  • rafal k. bywalec

    Ale Gregor był zdziwiony, gdy przy jego nazwisku pojawiła się 2. Dla niego to sytuacja niespotykana, że prowadzi po pierwszej serii, oddaje znakomity 2 skok i przegrywa. Przecież skacze nadal perfekcyjnie.

    A Ammann łyka teraz wszystkich odległościami - ostatnim, który tak robił był Adam w 2001 roku...

  • TAMM profesor
    @nieznany (*201.neoplus.adsl.tpnet.pl)

    Uspokójcie się z takimi komentarzami.

    Sędziowie zawsze powinni sędziować na korzyść zawodnika.

    Nie widzieli dobrze, to nie chcieli skrzywdzić zawodnika. ;)

  • anonim

    Do sędziów pretensje , do sędziów ! to nie Simona wina , on robi jak najlepiej dla siebie , a taka podpórka może zdarzyć się każdemu.. Brawa dla Simona , jest NAJLEPSZY ! Austriacy? spaaać !

  • Luk profesor

    Rekordowy skok Ammanna na 144m -
    pl.youtube.com/watch?v=9lNUVfQhT4A

  • anonim

    Trzeba przyznać, że Ammann pokazał dziś klasę - odległościami pobił wszystkich, ale wygrał niesprawiedliwie, ponieważ podparł 1 skok i dostał zdecydowanie za wysokie noty. Więc gratulacje w pierwszej kolejności dziś należą się sędziom.

  • anonim

    Ewidentnie w powtórkach widać, że Ammann podparł swój skok, bo dotknął zesoku ręką. 17,5 to noty, które on normalnie powinien dostawać za swoje oszukańcze lądowania, a teraz nie rozumiem czemu mu nie odjęli punktów!

  • anonim
    Amman

    Amman wygra. Komentator - tragedia. Zawodnik skacze świetny skok, a on przez cały lot i jeszcze 10 sec. potem opowiada, jak skakał na treningach i kwalifikacjach. I nie wiem, czy was też, ale mnie bardzo denerwuje rozmieszczenie kamer na skoczni :/

  • anonim
    Precz z sędziami oszustami

    Sędziowie w przerwie między seriami i po II serii powinni weryfikowac noty! A sędziowie którzy notorycznie się "mylą" powinni miec odbierane licencje! To nie zabawy podwórkowe tylko PŚ w skokach narciarskich!

  • anonim
    Noty za "styl" notami za odległośc i twarz skoczka...SKANDAL!

    No proszę Ammann zaliczjąc podpórkę dostaje 17,5 a inni skacząc na 120 metr lądując telemarkiem dostaja po 16 pkt. Co to za noty za "styl". Oszustwa i tyle. Raz na zawsze powinni te noty zlikwidować lub stosować sprawiedliwie!

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl