Adam Małysz: "Powraca uśmiech na twarzy"

  • 2009-02-11 22:32

Adam Małysz jest zadowolony z dzisiejszego dziewiątego miejsca i przyznaje, że skoki znowu sprawiają mu dużą przyjemność.

"Cieszę się z tego występu, obecnie każde miejsce w 10-tce jest dla mnie sukcesem, widzę że robię postępy. Po takich skokach powraca uśmiech na twarzy. Dzisiaj niewiele mi już brakowało, szczególnie w serii próbnej. Drugi skok spóźniłem nieco na progu" - mówił po zawodach Adam Małysz.

"Tutejszy rozbieg jest naprawdę fajny. Mimo tego, że sypał śnieg to nadal zawodnicy mieli dobre prędkości. Myślę, że te zawody odbyły się w dobrych warunkach i warto było czekać" - kontynuuje nasz najlepszy skoczek.

Adam MałyszAdam Małysz
fot. Tadeusz Mieczyński

"Rano byliśmy na sali, potem dowiedzieliśmy się, że zostajemy jeszcze w hotelu. To była dobra decyzja jury, bo wtedy skakać naprawdę się nie dało" - uważa "Orzeł z Wisły".

"Wydaje mi się, że zawody na mamucie w Oberstdorfie to zła decyzja, jeśli chodzi o harmonogram Pucharu Świata. Startować na lotach przed samymi Mistrzostwami Świata jest ciężko. Tylko ci, którzy faktycznie skaczą aktualnie wyśmienicie, nie mają się czego obawiać. Zawodnicy, którzy muszą coś jeszcze dopracować, na mamucie mogą tylko się rozregulować, bo mamut nie wybacza błędów" - zakończył Małysz.

Korespondencja z Klingenthal, Tadeusz Mieczyński


Tadeusz Mieczyński, źródło: Informacja własna
oglądalność: (14921) komentarze: (124)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • kunio91 początkujący

    jesli w tym sezonie, w takiej formie, zdobedzie zloto, to będzie zupełnie inny mefdal niż te poprzednie. Przecież zawsze chociaż był w okolicy 1 miejsca, czesto na podium. Ja wierze ale to jest bardzo mała szansa. Jednak medal ten bedzie najlepiej tez ze wszystkich smakować ;)

  • TAMM profesor
    @czarnylis

    Odejmowanie metrów. ;)
    Lub punktów.
    Według ścisłego kryterium.
    3 lub 5 sędziów (ktoś musi orzekać) mówi czy był telemark/podpórka/przysiad/upadek czy nie.
    Jeśli jest większość na tak lub nie, to taka decyzja zostaje podjęta.

    A najlepiej aby był jeden sędzia decydujący na podstawie zapisu wideo. ;)
    Według twardych reguł. ;)

  • czarnylis profesor
    @TAMM

    Nie wiem czy całkowite usunięcie sędziów jest właściwe. W końcu skok ustany, a podparty, czy z upadkiem to jednak jest różnica i ktoś to musi wyłapywać.
    Kiedy Szwed Boklev (mogłem przekręcić nazwisko, sorki) zaczął skakać stylem "V" dostawał tragicznie niskie noty za styl. Gdyby skakał teraz miałby dużo wyższe, to oznacza iż standardy oceniania jednak ewoluują. Może po prostu porzućmy telemark tak jak poprzedni styl lotu. Lądowanie na dwie nogi jest mimo wszystko bezpieczniejsze, a i wtedy uzyskana odległość miałaby większy wpływ na notę niż teraz.

  • Red Bull bywalec

    Ja myślę, że większość z nas nie ma co do tego wątpliwości, że Adam będzie skakał co raz lepiej. Mistrzostwa Świata, odpowiedzą nam, czy ten sezon był "stracony" czy też nie. Nawet jeśli tak się stanie, nie oznacza to, że może być "bezproduktywny", jednak na to odpowiedź poznamy dopiero w przyszłym sezonie;] Mówię to oczywiście o Adamie, bo artykuł jest o nim. O reszcie kadry na razie nie ma co się wypowiadać, bo to przypominałoby grę w Toto-Lotka.

  • anonim

    Jak Małysz bedzie na MŚ w pierwszej "10" to będzie maksimum jego obecnych możliwości. Na igrzyskach to samo. Bo bądźmy szczerzy-Małysz nie ma już 20-25 lat. Wątpliwe jest, aby 33 letni zawodnik mógł sięgnąć po medal igrzysk olimpijskich. Bardzo wątpliwe przy takim "wypaleniu materiału" jak zwykł mawiać kiedyś w Zakopanem Franciszek Groń-Gąsienica...

  • czarnylis profesor
    @ROCO.S.

    haha upadków nie wziąłem pod uwagę. Chciałem wam pokazać, że będąc tzw fachowcem też mozna mieć różne zdanie co tego samego skoku i nie zawsze sędzia oceniający skok na żywo, zrobi to lepiej (sprawiedliwiej) od kibica siedzącego w fotelu i oglądającego powtórkę za powtórką, mimo iż ten kibic nie zna zasad na pamięć i ocenia trochę intuicyjnie.

  • anonim
    Co do Schlirenzauera

    Jemu nie wolno odpuszczać konkursów, on trzyma forme poprzez starty, tak tarci automatyzm. Na najblizsze Loty pojedzie.. Takie jest moje zdanie.

    Jens Weisflog powiedział,ze tylko Małysz moze go pokonac. Zgadzam sie z tym.pod warunkiem ,ze sobie Małysz "odetnie" głowę, bo ostatnio cos za duzo główkuje.

    Bardzo dobrze określiła to @Anika

    "Obserwuję Adama przed startem. Nie ma już tej wspaniałej koncentracji, jaką miał za czasów dra Blecharza. Teraz rozgląda się, obserwuje skoki innych, przeżywa, gdy pozostałym Polakom nie wychodzi. Jednym słowem rozprasza się. Pewnie też już przestał myśleć o oddaniu dwóch równych skoków, a za bardzo myśli o tym, żeby wreszcie stanąć na podium. To rozkojarzenie przedstartowe może wpływać na to, że w konkursie często skoki psuje."

  • lolo stały bywalec
    Jeszcze długa droga..

    Powiedzmy sobie szczerze - forma Adama nie daje nadzei na medal w Libercu. Adam skacze poprawnie , na pierwsza 15 PS , może 10 ale nic wiecej. Gdyby nawet przez te 10 dni jakie pozostaje się poprawił , dołożył po 2-3 metry w kazdym skoku to nadal medal jest poza zasiegiem. Tu potrzeba rewolucji , eksplozji formy , tak aby byc groznym rywalem dla schlirego olliego czy jacobsena. Treningi z Hannu moze i przynosza efekty ale dzieje sie to w powolnym tempie, tak, ze jesli juz mozna na cos liczyc to na dobre wystepy w marcu. Nie oszukujmy sie -do MŚ wielka metemorfoza nie nastapi.

  • anonim
    autor: czarnylis , 12 lutego 2009, 12:41

    technika techniką, ale tradycja tradycją. Dlaczego nie korzystają sędziowie piłkarscy z monitorów aby zobaczyc czy jest spalony czy nie czy jest faul. To samo w skokach.

    Ja sie nie potyczkuję z nikim o to kto jest źl;e a kto dobrze oceniany, bo jaki sens gdy ocenia 5 sedziów. Gdyby jeden oceniał a to juz inna sprawa.
    odrzucana jest najwyższa i najniższa nota. aby eliminowac ewnetualna pomyłke któregos z sedziów.

    Jesli ktos z kibiców chce oceniac skoki z monitora niech sobie ocenia . i taki niesparwiedliwie oceni :)

  • TAMM profesor
    @ROCO.S.

    "Ja nie pisałem tutaj w zeszłym roku, więc co chcesz "odkurzać ?"

    Odkurzyć tego posta którego napisałeś całkiem nie dawno. ;)
    Mianowicie 2 lutego 2009, 12:10. ;)

    Od dnia dzisiejszego - do kiedy? ;)
    Jeśli można wiedzieć. ;)

  • czarnylis profesor
    @ROCO.S.

    Dokładnie nie znam. I nie chodzi mi o wasze potyczki, kto jest sprawiedliwie oceniany, a kto nie. Może kilka razy w życiu miałem szczere pretensje do sędziów, za niesprawiedliwe moim zdaniem noty. Oni widzą na żywo i decyzje co do oceny muszą podjąć od razu, niejako automatycznie. Mnie chodziło o to, iż oglądając transmisję w telewizorze mogę sobie oglądnąć superdokładną powtórkę, więc nie wkręcaj mi że mam gorszy widok od sędziów, bo kiedy lecą powtórki, to noty już są wystawione.
    I mimo że fachowcem nie jestem, to jednak rozróżniam czy lądowanie było z telemarkiem czy nie (markowanym).

  • Wako doświadczony
    autor: ROCO.S. , 12 lutego 2009, 12:10

    Zdobedzie wszystko od dnia dzisjejszego. Gregor jeszcze totalnie nie zepsół zadnego skoku. Najgorsze miejsce to 4.
    Od dnia dzisjeszego najgorsze jego miejsce to bedzie 1 :)

    A jak bardzo bym chciał "odkurzyć" tego Twojego posta np. po Planicy albo jeszcze wcześniej.
    Myślę że forma Adama będzie w tym bardzo pomocna:)

    No, albo innych skoczków.

  • Xellos profesor
    Wako

    no w sumie racja

    Mi chodziło o to, że sędziowie mają się starać jak najlepiej ok. Ale jeśli się pomylą odnośnie Ammana i niesłusznie mu zaniżą to mi go żal nie będzie bo oliwa sprawiedliwa.

    Czyli mają się starać być obiektywni, ale wiadomo że czasami im to kiepsko wychodzi i jeśli akurat trafi na Ammana to płakać nad nim nie będe ;p

  • Wako doświadczony
    autor: Xellos , 12 lutego 2009, 12:16

    Zgadzam się z Tobą.
    Wiem doskonale że markował telemark nie jednokrotnie.
    Tez mi się to nie podobało.
    Dlatego piszę ,jestem za sprawiedliwym ocenianiem każdego skoku bez względu na nazwisko.

    Bo to jest tak jak np. w piłce nożnej. Zawali coś sędzia, na niekorzyść jednej drużyny (a nie chciał tego, zrobił to niecelowo). Potem próbuje się zrewanżować za to drużynie przeciwnej. I na końcu wychodzą cyrki. Bo wszyscy do niego maja pretensje. Łącznie z kibicami.

  • anonim
    autor: Wako , 12 lutego 2009, 12:17

    Nie jestem fanem Gregora a fanem skoków i mam oczy jeszcze dodatkowo.
    Ma nieco obnizke formy spowodowana przerwa w skokach (brak w druzynówce) ale na MS wroci znowu ze swoja petrada.
    Zyczyłbym sobie takiej obnizki formy u Małysza :)
    Niech beda rowne warunki i wygra najlepszy. A on teraz jest bezkonkurencyjny.

    Pokonac go moze jedynie Małysz , jęsli nie edzie myslal ,ze go musi pokonać:)

  • anonim
    Jak sie sakcze dobrze i stylowo takze

    To co maja sedziowie do gadania.
    Jesli sedziowie wszyscy oceniaja jednakow np. Ammanna ,to kto sie tu myli ? Cała piątka? Cała piątka sie uwzieła na niego. Nie no przestańcie. Nie wiedzicie tak skoków jak sedziowie na zywo a przez kamere na ekranie TV i nie macie moze duzego pojęcia o sedziowaniu a kazdy staje sie w tej dziedzinie znawcą

  • Xellos profesor
    Wako

    może zawyżyło ? Amman to robił regularnie z premedytacją, ile to razy nasz Adam Małysz w kontekście jego lądowia też został skrzywdzony.

    Rozumiem, że teraz kiedy sędziowie się wkońcu za niego wzieli to postanowił poćwiczyć ten element. A wcześniej to poprostu starał się oszukiwać i mu wychodziło :)

    Tak więc nie jest mi go żal ani troche :>

  • anonim
    autor: Fanka , 12 lutego 2009, 11:51

    Ale Małysz nie wygrywa bo ma problem w zawodach z oddaniem bardzo dobrych skoków.

    Jesli , ktos liczy ,ze Gregor już pada to się przeliczy :) ?

    Gregor ,to typ skoczka ,ktory potrzebuje skakac i skakac. Odpuscil Druzynówke w Willingen i wypadł jedynie z rytmu a nie stracił forme.
    Zdobedzie wszystko od dnia dzisjejszego. Gregor jeszcze totalnie nie zepsół zadnego skoku. Najgorsze miejsce to 4.
    Od dnia dzisjeszego najgorsze jego miejsce to bedzie 1 :)

  • Gregor początkujący

    Dokladnie Szliri juz troche jest przemeczony tymi startami zaczyna sie to odbijac pomalu na jego formie i mysle ze w Libercu moze poledz? bo tam pewnie bedzie loteria jak zawsze i roznie moze byc MSzadza sie swoimi prawami i nie zawsze wygrywaja faworyci-a co do Malysza to musi sie on skoncentrowac na skoczni malej k-95 bo tam sa jego szanse jesli juz chce walczyc o medal bo na duzej ja go nie widze obym sie mylil ale jestem realista i widze co jest z ta forma oby cos wystrzelilo?jak w Sapporo.

  • Wako doświadczony
    autor: ROCO.S. , 12 lutego 2009, 11:46

    No to ROCO tłumacz się teraz Fance bo nawet bez Gregora to teraz jest jeszcze inaczej. :)

    Nie no , to już nie jest aż tak ważne. Ważne że Adam skacze lepiej niż to było do TCS.
    I oby przez te niespełna dwa tygodnie zrobił jeszcze krok do przodu jak do tej pory.
    A będzie dobrze.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl