Nowa Holmenkollen z polskimi akcentami

  • 2009-04-22 02:16
Nowa skocznia narciarska w norweskim Holmenkollen, która ma być areną zmagań skoczków podczas Mistrzostw Świata w Oslo w 2011 roku, w dużej części powstaje...w Polsce.

W naszym kraju jest tworzona główna konstrukcja najazdu nowego obiektu.

"Produkcję najważniejszych elementów stalowych najazdu zleciła w Polsce szwedzka firma Lecor, która wygrała kontrakt na budowę tej części skoczni. Elementy przetransportowane zostały już do Oslo, gdzie w maju rozpocznie się ich łączenie. W sumie przy budowie skoczni zostanie użyte 1000 ton stali" - powiedział główny inżynier budowy Terje Naess.

Dyrektor firmy Lecor - Tennce Carlsson - nie kryje zadowolenia z pozyskania tak dużego zlecenia.

"Wygraliśmy ten prestiżowy kontrakt i jesteśmy zaszczyceni, że możemy brać udział w budowie tej spektakularnej areny. W Polsce posiadamy poddostawcę, z którym pracowaliśmy już przy kilku poważnych projektach w Norwegii i Szwecji" - powiedział Carlsson na łamach norweskigo magazynu "Teknisk Ukeblad".

Prace nad nową Holmenkollen trwają niemal 24 godziny na dobę. Najlepsi skoczkowie świata obiekt mają przetestować już w marcu przyszłego roku, podczas zawodów Pucharu Świata.

Tadeusz Mieczyński, źródło: Onet/PAP
oglądalność: (11167) komentarze: (45)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • anonim
    nowa cholmenkollen

    Piękna będzie ta nowa skocznia ale ja mam już jej dosyć bo pracuję w firmie która wykonuje tą konstrukcję a przedstawiciele firmy Lecor mają bardzo wysokie wymagania zwłaszcza że stal używana do niej jest dość nietypowa przez co wykonanie tej konstrukcji należy do dość trudnych

  • lotnik bywalec
    autor: qaqwe4 (*238.adsl.inetia.pl), 27 kwietnia 2009, 14:41

    Będzie chyba K-120, HS-134,ale zobaczymy jak wybudują.

  • anonim
    Holmenkollen ski-jump

    Konstrukcje stalową skoczni ok. 1000 ton wykonuje firma Janson z Radomska.

  • anonim

    punkt k ile

  • nieznany weteran

    Współczuję astronomom z okolicy ;)

  • TAMM profesor

    Fakta om nye Holmenkollbakken
    Ferdigstilles: 9. februar 2010
    Bakkestørrelse: HS 134/ K 120
    Byggmateriale: Tilloep, taern og tribuner i stael (noe betong)
    Foerste internasjonale mesterskap: Verdenscup i mars 2010 (proeve-VM)
    Utbygger: Oslo kommune er anleggseier og staer for utbyggingen
    Arkitekter: JDS Arkitekter (dansk/belgisk arkitektskontor)

    Koniec prac już na początku lutego w przyszłym roku.
    Ale nie duża będzie ta skocznia.
    Taka jak w Zakopanem.

  • Radek weteran

    @Anika
    Bardzo ciekawe. Takie artykuły mógłbym czytać hurtowo ;)

  • Anika profesor
    @TAMM

    P. Kołder jest w końcu trenerem. Może zastosować to w swoim klubie. Na pewno byłoby to z pożytkiem dla dzieci.

  • bartek_9325 bywalec

    W Polsce też taka skocznia!

  • TAMM profesor
    @Anika

    U nas też tak powinni robić.
    Ale chętnych na takie rozwiązania raczej nie ma.

  • Anika profesor
    Nie na temat

    Jak nie zniszczyć sportowego talentu dziecka...

    orliki-skoki.blog.onet.pl/

  • anonim
    hmm

    fajna ta skocznia

  • kamka weteran

    Ja też jestem ciekawa efektu końcowego

  • maja88 stały bywalec

    Ciekawa jestem końcowego wyglądu tej skoczni:)

  • anonim

    skoki-moja-milosc. blog.onet. pl

    zapraszam wszystkich fanów! może ktoś z was również prowadzi bloga o skokach? tym bardziej zapraszam :)

  • nieznany weteran
    Nowe zdjęcia z budowy

    tu.no/bygg/article206010.ece

  • anonim

    @karabinier (*247.neoplus.adsl.tpnet.pl)
    Duża skocznia K-125/HS140
    Średnia skkocznia K-95/HS106

  • anonim

    jacys kolesie mowili ze bedzie k127 hs144 i srednia k93 hs102

  • anonim

    Skocznie stają się coraz bardziej nowocześnie i ładne wyglądem ogólnym.
    Ta nowa budowania skocznia będzie troczeszke podobna do starej skoczni Holmenkollen K115/HS128.W 1892r i ta miała punkt K-50 w latach 1929-1930 podczas MŚ.: :):)

  • TAMM profesor
    @aq219

    Mogli by zrobić K125 HS 142/3 z możliwością skoków ok 145-148 metrów.
    Albo K130 HS145-8 z możliwością przekroczenia granicy 150 metrów i/lub lądowania w granicy 152-155 metrów.

    Ale widocznie wolą K125 HS 140.
    Albo już nie ma miejsca na większą skocznię. ;)

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl