Odskocznia: Ammanna nie udało się zatrzymać. Daremne żale - pół żartem, pół serio

  • 2010-02-22 16:03

Szeroko zakrojona przed drugim konkursem indywidualnym akcja pod hasłem „Powstrzymać Ammanna” zakończyła się fiaskiem. Niestety. Rozpoczęła ją kanadyjska policja ze skutkiem mało spektakularnym. Simi, jak się okazuje, nawet zainwestowane pół mandatu odzyska.

Znacznie lepszy pomysł mieli Austriacy, chociaż może zamiast afery z powodu braku atestu tego, co atestu nie wymaga, należało mu te wiązania po prostu przeciąć. Pod osłoną kanadyjskiej nocy. Austriacy jednak znani są z tego, że zasad fair play nie łamią, tylko umiejętnie naginają. Mimo nieskuteczności należy im się zatem uznanie za podjęty trud, a nie złośliwe komentarze, że przegrywać nie umieją. Nie umieją, bo nie przywykli, my zaś możemy im w razie potrzeby służyć dużym doświadczeniem w tej dziedzinie.

Stwierdzam jednakże z przykrością, że mimo bogatej tradycji partyzancko – dywersyjnej, my Polacy w sytuacji zagrożenia Ammannem wykazaliśmy zaskakujący brak przedsiębiorczości. Można wszak było wzorem Austriaków spróbować wykończyć Simiego psychicznie, żądając na przykład atestu na noszoną bieliznę. Tudzież nauczyć się od miejscowej ludności rdzennej podstawowych rytuałów zaklinania zjawisk atmosferycznych, po czym wykorzystać je umiejętnie podczas konkursu. Ewentualnie bazując na zdradzonej przez Andiego Kuettela na antenie Eurosportu informacji o uczuleniu Ammanna na bydło domowe, zwyczajnie podłożyć mu krowę. Zamiast świni.

Drodzy rodacy, należało zawalczyć o złoto dla Adama! Austriacy przynajmniej próbowali. Chociaż gdyby im się udało, to na srebrze dla Schlieriego pewnie by nie poprzestali i okazałoby się, ze Adam ma zamki błyskawiczne bez homologacji. Na pociechę zostaje nam przekonanie, że w trzecim konkursie Simi nam już niczego sprzed nosa nie sprzątnie.

Ewa Gobis, źródło: Informacja własna

oglądalność: (17992) komentarze: (100)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • anonim

    Amman jest bardzo przystojny i jago lubie ale bardziej adama małysza

  • anonim
    artykuł

    świetny artykuł, oby takich więcej!

  • anonim
    skoki

    Uważam, że Amman powinien unieść się honorem, założyć stare wiązania i udowodnić wszystkim, że naprawdę jest najlepszy. Gdyby wtedy udało mu się wygrać obydwa konkursy, wszyscy by uwierzyli. A tak pozostał niesmak, niedowierzanie i podejrzenia. Skoro tego nie zrobił, miał w tym swój cel...

  • anonim

    Haha. Prosze o wiecej takich artykułow. Smieszne, ale jednak prawdziwe... :)

  • anonim
    żenada TVP

    zero ułatwień w dostępie w obejrzeniu innych dyscyplin, porozwalane po 3 roznych kanałach i niewiadomo o której godzinie, a zajmowali się tylko 3 sportowcami: Małysz, Kowalczyk I SikoraA FAJNIE, ALE INNYCH TEŻ CHCIAŁAM OBEJRZEĆ :)

    ...i do tego wszędzie ten goguś KURZAJEWSKI ... już nie mogę znieść tej gęby, skoro jest sie komentatorem, czy dziennikarzem sportowy to powinno sie zajmować profesjonalnie wydarzeniami sportowymi, a nie jakieś głupkowate pytania na śniadanie, "gwiazdy" tańczą na lodzie i tym podobne bzdury .... kicz i tandeta ... no ale wszystko żeby się sprzedać Ż E N A D A !

    Pozdrowienia dla prawdziwego dziennikarza sportowego Jabłońskiego :)

  • anias początkujący
    -

    Fajnie napisane. Aha, Simi moze juz zajety, ale Kofi jest do wziecia! Serio! Przyznacie, ze niezle "ciacho" z niego haha!

  • Agaa początkujący

    Hah, genialny artykuł. xd

  • juStienne początkujący
    Świetne,

    Naprawdę dawno już nie czytałam tak dobrego tekstu. Fakt faktem, Austriacy mogli być naprawdę wkurzeni, bo już dawno tak nie przegrali. Z drugiej strony dobrze, że Schlierenzauer zdobył chociaż brąz. Naprawdę gratuluję pomysłu autorowi tekstu :)

  • _ewa_ bywalec
    sposoby na Ammanna

    "Ewentualnie bazując na zdradzonej przez Andiego Kuettela na antenie Eurosportu informacji o uczuleniu Ammanna na bydło domowe, zwyczajnie podłożyć mu krowę. Zamiast świni."

    Dół trzeba było wykopać!
    www. youtube.com/watch ?v=B9svHH 6SCZ4& feature=related

  • katistern początkujący

    Bardzo fajny artykuł:)))) szkoda ze niema więcej artykułów tego typu albo wierszyków podsumowujących występy skoczków:( mam nadzieje że będzie tego coraz więcej:))))
    a poitner w duecie z krową.... myśle że by sie dużo od niej nie różnił;)

  • materac początkujący

    "Nie umieją [przegrywać], bo nie przywykli, my zaś możemy im w razie potrzeby służyć dużym doświadczeniem w tej dziedzinie."

    całkiem niezłe podsumowanie drużyny austriackiej, jak i drużyny polskiej. to ja bym wolał żeby nasi też nie umieli przegrywać.

  • Kostka początkujący

    Haha, dobra krowa nie jest zła. A może niech Pointner zacznie wozić na konkursy bizona, jako wspomnienie heroicznej walki o sprawiedliwość dziejową? :D

  • anonim
    skoki

    Nie zapiecia i podwiazki kto zle skacze ten jest waski..............

  • anonim

    No i po konkursie a już miałam nadzieję, że Simon jednak będzie na stadionie.
    Ale w wywiadzie na eurosporcie mówił, że idzie poszusować na nartach zjazdowych sobie.
    Miałam nadzieję, ze wytrąci z równowagi Autów swoją obecnością a tu kicha :))

  • manuel@ początkujący

    Haha dobre to! ;) Nie zdziwilabym sie jakby Pointner kupil krowe ktora wozilby ze soba w swoim super-busie na zawody i podstawial pod nos Simiemu! Ale jego nic nie zlamie, nawet jakas glupia afera o wiazania. Bo przeciez kazdy mogl takie miec, ale tylko Simi sie na nie zdecydowal, wiec nie wiem o co niektorzy maja pretensje. Pointner musi sie po prostu pogodzic ze jest ktos kto blokuje jego 'gwiazdeczki' ;)

  • Anja1980 stały bywalec
    Michał Ł

    Niezła logika ^^ :P

  • Anja1980 stały bywalec

    Małysz robi to co Ammann oszczędza się na treningu to od niego się nauczyła, a co do Kranjca to narazie lepszy jest od niego Peter Prevc o jakieś 2 metry - ale Robert też może narazie skakać na półgwizdka.
    Słoweńcy mają mocną drużyne - mogą być groźni bedzie ciężko. Musimy jeszcze wygrać z finami Olii się budzi no i z Norwegami skoki Bardala i Hilde niezłe, Evensen nie odstaje no i jest Jacobsen.
    Chłopaki muszą opanować gorące głowy i myśli a będzie dobrze.

  • anonim

    Warunki na brąż:
    *Stoch, Hula, minimum 130 metrów jeśli belka będzie oscylować w granicach 17. 130-132 metry to minimum
    *Rutkowski musi skoczyć powyżej punktu K, najlepiej minimum tyle co w próbnej, optymalnie >128
    *Małysz musi poprawić się w stosunku do próbnej, a więc poprawić wybicie i problemy w locie, ale to spokojnie, to tylko próbna w jego wykonaniu
    *Ito nie może skoczyć dalej niż Hula, a Kasai nie może skoczyć dalej niż 2 metry krócej od Małysza (optymalnie)
    *Zakładająć, że skoki naszych będą równe i porownywalne, to Olli musi zepsuć któryś skok, a Keituri pokazać to co zazwyczaj pokazuje w zawodach
    *Schmit musi być w granicach Huli, a Małysz optymalnie 2 więcej od Uhrmana
    ALBO
    * Evensen w okolicach Huli, Małysz optymalnie 2 m więcej od Jacobsena, bedzie może na styk, ale Jacobsen Jacobsenem, może byc tak ze Małysz wyprzedzi go o dobre 7-8 metrów.

  • anonim

    Brawo Polacy!na 100%będą w PIĄTCE a na 50% będą w trójce..

  • Janas77 początkujący

    To tylko seria próbna. W treningach Małysz często skacze słabiej niż w konkursie.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl

  1. Zanim zadasz pytanie na forum - zobacz czy poniżej ktoś już nie dał na nie odpowiedzi.
  2. Redakcja serwisu Skijumping.pl zastrzega sobie prawo do usuwania oraz modyfikowania komentarzy łamiących regulamin - nie związanych z tematem newsa, zawierających obraźliwe treści, atakujących osoby publiczne (a w szczególności zawodników, trenerów, działaczy, polityków), napisanych wulgarnym językiem, spamu, powielania treści newsa itp.
  3. Zabrania się reklamowania innych stron, blogów itp.
  4. Forum to miejsce na przemyślane wypowiedzi i opinie. Do komentowania bieżących wydarzeń na skoczni oraz luźnych pogaduszek służy nasz czat. Komentarze o zerowej wartości merytorycznej typu "Ammann Słabo, Stoch - 125m, co tu tak cicho, czemu nie skaczą" - również będą usuwane.
  5. Komentarze powinny być rzeczowe, napisane poprawnie językowo i bez rażących błędów ortograficznych.
  6. Zapytania, opinie i uwagi skierowane do redaktorów serwisu Skijumping.pl, prosimy przesyłać na nasz adres email. Nasi redaktorzy nie czytają wszystkich komentarzy, często mogą więc wcale nie odpowiedzieć. Zapytania, opinie i uwagi skierowane do moderatorów forum Skijumping.pl, prosimy przesyłać na nasz adres admin@skijumping.pl.
  7. Wszystkich użytkowników forum, prosimy o kulturalną dyskusję. Do rozwiązywania wszelkich sporów i kłótni służy email, gadu-gadu lub inne środki komunikacji.
  8. Aby uniknąć bałaganu i nieporozumień, zabrania się tworzenia i korzystania użytkownikom z więcej niż jednego konta/nicka oraz podszywania się pod innych użytkowników, poprzez tworzenie bardzo podobnych nazw/nicków. W przypadku wykrycia takiego działania, konta będą kasowane, a w skrajnym przypadku (nagminne tworzenie kolejnych kont), użytkownik banowany.
  9. Wszelkie komentarze, atakujące bezpośrednio poszczególnych użytkowników (w tym także oskarżenia o pisanie pod wieloma nickami), moderatorów lub redaktorów, będą bezzwłocznie usuwane, podobnie jak spory między użytkownikami, nie mające nic wspólnego z tematem artykułu. Konta użytkowników, którzy obrażają moderatorów, administratorów, bądź atakują Redakcję Skijumping.pl, mogą być blokowane.
  10. Wszelkie narzekania na to, że komentarze są "bezpodstawnie" usuwane, będą również kasowane. Jeśli ktoś uważa, że jego komentarz był zgodny z regulaminem, a mimo to został usunięty, prosimy o kontakt emailowy na adres admin@skijumping.pl.
  11. Jeśli uważasz, że dany użytkownik nagminne łamie regulamin, wywołuje kłótnie i utrudnia dyskusję w komentarzach, prosimy o kontakt emailowy na adres admin@skijumping.pl.
  12. Redakcja zastrzega sobie prawo do usuwania wpisów bądź blokowania użytkowników, którzy używają niecenzuralnego języka, nagminnie wywołują konflikty, spory oraz prowokują innych uczestników forum do kłótni.
  13. Redakcja zastrzega sobie prawo do usuwania użytkowników, których nazwy (ksywki) zawierają wulgaryzmy lub brzmią podobnie do niecenzuralnych słów.
  14. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności, w przypadku, gdy adres IP zablokowanej osoby, jest adresem całej sieci lokalnej. Ewentualne cofnięcie blokady może nastąpić jedynie w przypadku, gdy winny użytkownik zaprzestanie szkodliwych działań na forum.
  15. Redakcja nie odpowiada za treści i opinie prezentowane przez użytkowników forum. Jeśli wypowiedzi naruszają prawo, ich autorzy mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
  16. W przypadku "bana" użytkownika, zabronione jest tworzenie nowego konta, przez 7 dni od momentu blokady konta.
  17. W przypadku nagminnego łamania regulaminu forum oraz ogólnych zasad dobrego wychowania, Redakcja zastrzega sobie prawo do powiadomienia odpowiednich służb, wraz ze wszystkimi posiadanymi danymi użytkownika (adres IP, logi, dane kontaktowe).